فوايد كندر تلخ

دوره مقدماتی php
فوايد كندر تلخ
فوايد كندر تلخ




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود.

 این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود. به باور بسیاری از مردم، مصرف کندر موجب افزایش حافظه و تقویت ضریب هوشی افراد می‌شود. دکتر سعید صانعی، مشاور گیاه‌درمانی توضیحات کامل‌تری را درباره تاثیر کندر بر حافظه و نسخه‌های درمانی این صمغ گیاهی در اختیارتان قرار می‌دهد.

فوايد كندر تلخ

خانم‌های باردار مراقب باشند

باوری وجود دارد که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود. این نکته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ۳ ماه موجب بیش‌فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند. بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد.

یک نسخه برای ۳ بیماری

درمانگران طب سنتی برای درمان خواب‌آلودگی و بی‌حالی ناشی از تجمع بلغم در بدن، نسخه‌ای دارند که به کمک آن می‌توان بلغم زائد بدن را دفع کرد و به درمان بی‌خوابی و حتی بوی بد دهان پرداخت.

برای تهیه این نسخه کافی است یک نخود کندر را با یک نخود مصطکی و یک فندق سقز ترکیب کرده و آن را بجوید. برای تهیه این مواد می‌توانید به داروخانه‌های گیاهی در سطح شهر مراجعه کرده و با تهیه این مواد و جویدن آن علاوه‌بر بی‌خوابی، بوی بد دهان خود را نیز درمان کنید. علاوه‌بر این همین نسخه می‌تواند ترکیب بسیار مناسبی برای افرادی باشد که به کمر درد یا درد مفاصل از قبیل درد زانو مبتلا هستند. مصرف این نسخه موجب کاهش و تسکین دردهای مفصلی نیز می‌شود.

تاثیر کندر در درمان پوست خشک

افرادی که پوست خشک و زبر دارند، می‌توانند از این نسخه برای بهبود خشکی پوست خود بهره‌ ببرند. این افراد کافی است ۲ نخود کندر را درون روغن بادام حرارت دهند تا زمانی که کندر درون روغن حل شود. پس از آن اجازه دهید که روغن سرد شود و از آن برای ماساژ پوست دست یا بدن‌تان استفاده کنید. این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود خشکی پوست‌تان خواهد داشت.

تسکین اعصاب و تپش قلب با کندر

درمانگران طب سنتی ایران معتقدند، ماساژ ستون فقرات با کمک روغن کنجدی که در آن کندر حل شده باشد برای تسکین اعصاب و آرام‌بخشی بیمار بسیار موثر است. برای تهیه این روغن کافی است به اندازه سرانگشت کندر را درون روغن کنجد انداخته و روغن را روی حرارت بگذارید تا کندر حل شود. پس از خنک شدن این روغن آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید، علاوه بر تسکین اعصاب و ریلکسی، این ماساژ موجب بهبود تپش قلب و تسکین افرادی که دچار ریزش قلب شده‌اند می‌شود

از خواص کندر چه می‌دانید؟

کندر علاوه‌بر خواص درمانی که در تسکین دردهای مفصلی، درمان بوی بد دهان و افزایش میزان هوش کودکان دارد خواص کم‌نظیر دیگری دارد که به برخی از کاربردی‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خوردن صمغ کندر موجب بهبود خش صدا و صاف شدن آن می‌شود. این صمغ گیاهی با کاهش خلط و ترشحات حلقی خشونت صدا را برطرف می‌کند.

تجویز کندر به‌صورت خوراکی موجب کاهش خونریزی شدید در خانم‌هایی که خونریزی‌های بسیار شدید درسیکل قاعدگی دارند، می‌شود.

درمانگران طب سنتی بر این باورند که مصرف کندر در افراد مبتلا به اسهال و افرادی که دچار تب و استفراغ هستند بسیار موثر است.

بسیاری از درمانگران بر این باورند، افرادی که بدزخم هستند و زخم‌های‌شان در مدت زمان بیشتری خوب می‌شود با مکیدن یا جویدن یک نخود کندر به‌صورت روزانه به‌مدت ۳ تا ۴ روز می‌توانند به درمان سریع‌تر زخم‌ها کمک کنند.

 

.منبع:pezeshk.us


نگران ریزش موهای خود نباشید

موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

کندر دارای طبیعتی گرم و خشک است و موجب تقویت حافظه می‌شود

کندر، شیره گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد و درمانگران طب سنتی از قدیم آن را برای درمان بسیاری بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌دادند که به سه صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شده است.کندر در اندازه و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است و گفته می‌شود کندر سفید بهتر از دیگر انواع آن است.کندر دارای طبیعتی گرم و خشک است و موجب تقویت حافظه می‌شود. تحقیقات روی کندر نشان داده است که مصرف این گیاه دارویی در دوران بارداری نیز در تقویت حافظه و سرعت و قدرت یادگیری نوزادان، تأثیرگذار است اما هنوز مطالعات کافی درباره اندازه و زمان دقیق استفاده از این گیاه دارویی در دوران بارداری انجام نشده است.خوردن کندر به همراه عسل و مویز – هنگام ناشتا، حافظه انسان را تقویت می‌کند.کندر یک گیاه دارویی معطر است که دود آن می‌تواند مانع از خونریزی بینی شود. کندرهایی که هنگام سوختن، دود کمتر و اشتعال بیشتری ایجاد می‌کند، کمتر ناخالصی دارد.

فوايد كندر تلخ

 

گیاه کندر برای درمان عفونت کاربرد دارد. اکنون تحقیقات علمی، صمغ کندر را به درمان سرطان ارتباط می‌دهد.درخت بزولیا (Boswellia) که صمغ کندر از آن به دست می‌آید دارای ۴ گونه مختلف است که هر یک صمغی با کمی تفاوت تولید می‌کند.غلظت صمغ به زمان برداشت آن ارتباط دارد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که این صمغ حاوی ترکیب‌های مهم ضد سرطانی است. این موضوع برای مردم چین تازگی ندارد زیرا در طب قدیم چین، صمغ کندر برای درمان سرطان استفاده می‌شد و هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

درمان سرطان پروستات: نتایج تحقیقات سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد که ترکیب‌های فعال موجود در صمغ کندر، مانع بروز سرطان پروستات می‌شود. این ترکیب اسیدی که از درخت صمغ کندر گرفته می‌شود به‌طور موثری سلول‌های سرطانی پروستات را از بین می‌برد. درمان لوسمی: نتایج تحقیقات دیگر نیز نشان می‌دهد که عصاره صمغ کندر لوسمی حاد ملوئیدی را درمان می‌کند. لوسمی حاد ملوئیدی، نوعی سرطان است که روی مغز استخوان تأثیر می‌گذارد. این بیماری زمانی شروع می‌شود که گلبول‌های سفید به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌شود. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد عصاره صمغ کندر به‌طور موثری مرگ سلول‌های سرطانی را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد. درمان سرطان مثانه: نتایج تحقیقات دیگری که در سال ۲۰۰۹ انجام گرفت نشان می‌دهد عصاره صمغ کندر بدون تأثیرگذاری روی سلول‌های سالم، سلول‌های سرطانی در مثانه را از بین می‌برد. محققان انگلیسی دریافتند که چگونه استایل- ۱۱- کتو- بتا- بوزولیک (Acetyl-11-keto-beta-boswellic acid) سرطان تخمدان را در حالت پیشرفته درمان می‌کند. این ماده ترکیبی است که در عصاره صمغ کندر یافت می‌شود. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، سرطان، علت عمده مرگ در جهان است.

 

خواص درمانی کندر خوراکی• تقویت حافظه• تقویت معده و اعصاب• ادرارآور• مفید در درمان اسهال و استفراغ• مفید در گرفتگی صدا و حنجره• مفید برای بانوان باردار (زیبایی و هوش نوزاد)• کاهش اختلالات قاعدگی: با توجه به طعم گس و تلخی که دارد اما یکی از خواص درمانی بی‌نظیر این صمغ گیاهی کاهش و درمان خونریزی‌های شدیدی است که در دوران قاعدگی بارها برای بانوان و دختران جوان اتفاق می‌افتد، برای این منظور کافی است مقداری از کندر خوراکی را هر روز مانند آدامس جویده و میل نمایید. 

در طب سنتی کندر به سه صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شده است

 

کندر در روایاتدر روایات پزشکی اسلامی کندر گیاهی مفید و باارزش است و خواص گوناگونی دارد. در برخی روایات آمده است که کندر برگزیده انبیاء است و مریم (ع) از آن کمک می‌جست و هیچ دودی از دود آن زودتر به آسمان بالا نمی‌رود و دودش شیطان را می‌راند و مرض را دفع می‌کند، بنابراین از آن محروم نمانید. امام رضا علیه‌السلام هم به این گیاه مفید توجه داشته و از آن بهره می‌بردند. در روایتی معمر بن خلاد می‌گوید: حضرت رضا علیه‌السلام هنگامی که در خراسان بودند، وقتی نماز صبح را ادا می‌کردند، در سجاده خود می‌نشستند تا آن گاه که آفتاب طلوع می‌کرد، بعد برای آن جناب یک کیسه سر بسته که در آن تعدادی مسواک قرار داشت حاضر می‌کردند و مسواک می‌نمودند. بعد از این کار کندر می‌آوردند و آن را مصرف می‌فرمودند.  کندر و افزایش ضریب هوشی فرزندانبین کارشناسان طب سنتی باوری وجود دارد که مصرف کندر توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود. حقیقت آن است که روایات اسلامی بر این نکته صحه می‌گذارد، اما طبق تحقیقات پزشکی مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از 3 ماه موجب بیش‌فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند. از این رو برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از 4 ماهگی جنین صورت گیرد.

 

در همین راستا است که امام رضا علیه‌السلام توصیه می‌فرمایند: به زنان حامله کندر بخورانید که اگر بچه‌ی شکمش پسر باشد با قلبی پاک، دانا و شجاع متولد شود و اگر دختر باشد، خوش‌اخلاق و زیبا می‌شود و نزد شوهرش نیز سعادتمند و خوشبخت می‌گردد.

امام علی (علیه‌السلام) نیز درباره‌ی خواص کندر فرموده‌اند: جویدن کُندر دندان‌ها را محکم و بلغم را دفع می‌کند و بوی بَد دهان را از بین می‌بردکندر و گوارشکندر ویژگی‌های دیگری هم دارد، از جمله آنکه برای دستگاه گوارش و معده مفید بوده و به هضم غذا کمک می‌کند.

 

دراین‌باره امام رضا (ع) می‌فرماید: زیاد کندر بخورید و آن را در دهان نگه دارید و خوب بجوید. جویدن آن برای من، دوست‌داشتنی‌تر است. کندر بلغم را از معده می‌شوید و معده را پاک‌سازی می‌کند و عقل را قوی می‌گرداند و غذا را گوارا می‌سازد.  کندر و تقویت حافظهیکی از خواصی که برای کندر نقل شده تقویت حافظه و افزایش توان یادگیری است. دراین‌باره حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: سه چیز حافظه را زیاد می‌کند و بلغم را از بین می‌برد، قرائت قرآن، عسل و کندر.   پیامبر اکرم (ص) نیز می‌فرمایند: کندر بخورید؛ زیرا همان‌طور که انگشت، عرق را از پیشانی پاک می‌کند، کندر هم سوزش قلب را می‌برد و کمر را محکم و عقل را زیاد می‌کند و ذهن را ذکاوت و چشم را جلا می‌بخشد و فراموشی را از میان می‌برد.  امام علی (علیه‌السلام) نیز درباره‌ی خواص کندر فرموده‌اند: جویدن کُندر دندان‌ها را محکم و بلغم را دفع می‌کند و بوی بَد دهان را از بین می‌برد.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

 

منابع:khorasannews.comqudsonline.iraviny.comtebyan.net

 


نگران ریزش موهای خود نباشید

موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

فوايد كندر تلخ

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

در این بخش از سایت آکاایران قصد داریم تا شما را با خواص و فواید کندر آشنا کنیم، امیدواریم تا با خواندن این مطالب مفید، آن ها را در مواقع لازم به کار گیرید.

 

 

کُندُر گیاهی دارویی است از راسته افراها (Sapindales) که از صمغ آن هم به عنوان خوشبو کننده استفاده می شود. صمغ کندر را معمولا با اسفنددانه می سوزانند.
کندرمقوی قلب-حافظه-صاف شدن صدا-ضد خلط خونی-
نام علمی این گیاه Boswellia thurifera یا B. sacra است. طعم این عصاره بسیار تلخ است .
محققان دریافتند که تجویز کندر ، به ویژه دوز ‏‎g/kg‎‏0/05 ، در دوران بحرانی رشد و نمو سیستم عصبی جنین و نوزاد ، موجب افزایش چشمگیر (001/0>‏‎p‎‏) قابلیتهای یادگیری ، به ویژه تقویت و نگهداری حافظه می شود . از این رو به نظر می رسد که کندر می تواند دارای تاثیری مثبت بر روند تکامل مغز و احتمالا شکل گیری مناسب درختهای دندریتی ، اکسونها و برقراری ارتباطات صحیح بین آنها باشد.

نحوه استفاده : بهترین راه مصرف کندر آنرا کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آنرا در یک استکان آب حل کرده و مصرف نمایید.
همچنین میتوانید آنرا در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده نمایید اما کمی تلخ میباشد.
خواص : جویدنش لثه را محکم میکند و بوی دهان را میزدایدبرای حافظه مفید است و روایت شده برای حفظ قرآن و قطع ادرار و بلغم از آن بخورند.
خواص دارویی کاسنی به قرار زیر است ام اینکه در زیبایی کودک نقش داشته باشد ،مطلبی نیافتم.

قلب، کبد و کلیه را فعال می کند.
کاسنی گیاهی پایا، علفی به ارتفاع 5/0 تا5/1 متر است. ریشه ای قوی و دراز به رنگ قهوه ای دارد. برگهای آن متناوب و پوشیده از تارهای فراوان در اطراف و گلبرگهای میانی است.
قسمت مورد استفاده کاسنی، برگ، ریشه و دانه آن است.

این گیاه در پزشکی اهمیت بسیاری داشته است. به طوری که ابن سینا پزشک بزرگ مسلمان در مورد گیاه کاسنی و خواص آن رساله ای نوشته است.
دانشمندان علم گیاه شناسی برای این گیاه خواص و آثار زیر را برشمرده اند:
ـ کاسنی باز کننده و حمل کننده ماده بیماری کبد است.
ـ کاسنی مسکن عطش و حرارت درونی است. کاسنی در درمان التهابات معده و پاک کردن مجاری ادراری، مؤثر است.
ـ اگر آب پخته کاسنی را با سکنجبین میل کنید بهترین داروی تب های طولانی و مداوم است.
ـ مالیدن آب کاسنی به محل های خارش بدن بسیار مفید است.
ت غرغره آب کاسنی با فلوس برای درد گلو، ورم و سوزش گلو مفید است. فرمول مذکور برای درمان ورم حلق (لارنژیت) و تورم مفصلی نافع است.
ـ مصرف تخم کاسنی، کمی با حالت تهوع همراه است که باید در آن سکنجبین اضافه کنید.
ـ ریشه کاسنی در باز کردن و روان شدن اخلاط بسیار مؤثر است.
ـ ریشه کاسنی، مجاری گوارشی را پاک می کند و بهترین تصفیه کننده خون است. ریشه کاسنی در از بین بردن ورم احشا خیلی مؤثر است.
ـ ریشه کاسنی بهترین دارو برای آب آوردن شکم است و در نفخ و تحلیل مواد بسیار نافع است. ریشه کاسنی برای تقویت معده، زیاد کردن ادرار و رفع درد مفاصل و ضد یرقان مفید است.
ـ عرق کاسنی که از گیاه تازه کاسنی گرفته شده باشد برای خنکی به کار می رود.
ـ برگ های کاسنی دارای املاح پتاس است و جوشانده آن برای تصفیه خون، تقویت معده و اعضا به کار می رود.
کاسنی انواع مختلف دارد که ریشه و برگ های آن در پزشکی، در بهبود تب ها، یرقان (زردی) و انسداد مجاری صفراوی مفید است.
ـ تمام قسمت های کاسنی مخصوصاً ریشه و برگ آن، محرک صفرا است و به عمل هضم کمک می کند و اثر آن در نارسایی های کبد ی، قولنج های کبد ی و ناراحتی های صفراوی بارز است.
کاسنی در ازدیاد نطفه و زیبایی چهره کودک تازه متولد مفید است.
کاسنی انسان را از ابتلا به قولنج نگه می دارد.
ـ کاسنی، توان و نیروهای بدنی را تجدید می کند. کاسنی در ضعف اعصاب، ضعف چشم و فشار خون مفید است.
کاسنی، قلب، کلیه، کبد را فعال و با نشاط می گرداند. کاسنی رحم را به وظیفه طبیعی خود وا می دارد.
ـ برگ کاسنی، دارای مقداری ویتامین«ث» است و لذا در حفظ جوانی مؤثر است. برگ کاسنی، زهر طحال را از بین می برد و کیسه صفرا، یرقان و دردهای معده و کبد ی را معالجه می کند.
موفق باشید

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

آشنایی با خواص درمانی کندر , خواص کندر و نحوه استفاده , پاک شدن حافظه با کندر , روش استفاده از کنذر , طریقه استفاده کندر , خواص درمانی کندر , فواید خوردن کندر , تاثیرکنگر بر کبد , خواص کندر شیرین , خواص جویدن کندر , فواید کندر تلخ , خواص کندور تلخ , خواص کندر تلخ , طرز مضرف کندر , کندر فشارخون , کندور خوردنی , مزایای کندر , کندور و عسل , احادیث کندر , خوردن کندور , کندر خوراکی , خاصيت كندر , خواص کندور , حدیث کندور , خاصیت کندر , خوردن کندر , جویدن کندر , خواص كندر , شیره کندر , کندر گیاه , كندر چيست , کندر چیست , گیاه کندر , درخت کندر

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

گیاه کندر که در عربی به آن صمغ معنوی می گویند و در دنیا به نام کندر هندی معروف شده است، نام یک درخت بومی کشور هند و پاکستان، سومالی، عمان و یمن می باشد.

صمغ این درخت شگفت انگیز به خاطر بوی بسیار خوبی که دارد، از دیر باز برای دود کردن و خوشبو کردن مکان های مختلف مورد استفاده بوده و البته مصرف خوراکی نیز دارد و در طب سنتی از جایگاه بالایی برخوردار است.

فواید کندر خوراکی بسیارند و ما قصد داریم در ادامه این مقاله شما را با تمامی خواص کندر و نحوه مصرف آن برای سلامتی بدن، لاغری، تقویت حافظه و پوست و مو آشنا کنیم؛ همراه ما باشید :

مقادیر بالای اسید بوسولیکو آنتی اکسیدان های موجود در کندر با افزایش خاصیت کشسانی پوست، به رفع چین و چروک و لکه های پوستی کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

کندر یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان پوست خشک و حساس می باشد.

فوايد كندر تلخ

ماسک کندر برای پوست صورت

2 تکه کوچک کندر را در یک فنجان روغن بادام بریزید و حرارت دهید تا کندر آب شود. مقداری از این روغن را بر روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند تا جذب شود و پوست خشک و حساس را درمان کند.

در طب سنتی آیورودا از کندر برای درمان سریع تر زخم ها استفاده می شود؛ استفاده موضعی از کندر، باعث افزایش گردش خون در بدن شده و به درمان سریع تر زخم کمک می کند. علاوه بر این کندر خطر عفونت زخم را کاهش می دهد.

استفاده ی موضعی از کندر بر روی موها و پوست سر با افزایش گردش خون به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و ریزش مو را درمان می کند.

تحقیقات ابتدایی نشان می دهد که مصرف کندر خوراکی با بهبود تعادل هورمون ها به ویژه هورمون های تیروئید می تواند، متابولیسم بدن را افزایش داده و به لاغری و کاهش وزن افراد کمک کند.

علاوه بر این کندر به سم زدایی و پاک سازی بدن و به ویژه روده ها کمک کرده و با افزایش چربی سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

در طب سنتی گفته می شود که خوردن کندر برای درمان زود انزالی مفید بوده و باعث افزایش میل جنسی در مردان می شود.

مصرف کندر خوراکی به تنظیم تعادل هورمون ها در بدن کمک کرده و علاوه بر این با تحریک جریان خون در رحم و لگن، قاعدگی نامنظم را درمان می کند.

تحقیقات نشان داده که کندر دارای خواص ضد درد طبیعی است و برای درمان درد پریود مفید بوده و خونریزی شدید در دوران قاعدگی و پریودی را کاهش می دهد.

در طب سنتی از کندر برای تقویت حافظه و پیشگیری از فراموشی و آلزایمر استفاده می شود؛ به نظر می رسد که کندر به دلیل خواص ضد التهابی و همچنین با بهبود گردش خون در مغز خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

مقادیر بالای اسید بوسولیک موجود در کندر به دلیل خواص ضد التهابی، نفخ معده را کاهش داده، معده درد و زخم معده را درمان می کند و برای بهبود سلامتی دستگاه گوارش مفید می باشد.

علاوه بر این کندر به طور مستقیم به کاهش التهاب در روده ها کمک کرده و خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر، یبوست و اسهال را از بین می برد.

تحقیقات جدید بر روی کندر نشان داده که اگر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در کنار متفورمین، به مدت 12 هفته دو بار در روز و پس از هر وعده ی غذایی 400 میلی گرم کندر مصرف کنند، بهبود قابل توجهی در قند خون ناشتا، میزان هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c)، سطح انسولین خون، کلسترول و تری گلیسیرید خون داشته اند.

در طب سنتی برای کاهش قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود که کندر بجوند.

کندر به دلیل خواص ضد التهابی و با بهبود گردش خون در بدن می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد.

برخی از تحقیقات نشان داده که کندر با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی خطرناک مانند ام اس (مالتیپل اسکلروزیس) را کاهش می دهد.

مطالعات متعدد نشان داده که کندر به دلیل مقادیر بالاب کوکورمین موجود در آن، دارای خواص ضد التهابی بوده و علاوه بر این با تقویت سیستم ایمنی بدن، به پیشگیری و درمان روماتیسم و آرتروز کمک کرده و درد ناشی از بیماری ها را کاهش می دهد.

یک مطالعه در سال 1998 نشان می دهد که کوکورمین موجود در کندر، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد با اثر بر روی برنش ها، علائم آسم را کاهش می دهد.

مقادیر بالای اسید بوسولیک موجود در گیاه کندر با جلوگیری از تولید آنزیم های خاصی که بر روی DNA اثر منفی دارند، خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

مطالعات نشان داده که کندر ممکن است با افزایش مرگ سلول های سرطانی (آپوپتوز) به درمان سرطان پیشرفته پستان کمک کرده و خطر ابتلا به لوسمی بدخیم و تومور مغزی را کاهش دهد.

در یک تحقیق دیگر مشخص شده که اسید بوسولیک موجود در کندر، می تواند در کاهش سلول های سرطانی پانکراس موثر باشد.

گفته می شود که مصرف کندر عوارض جانبی ناشی را از شیمی درمانی را در افراد مبتلا به سرطان کاهش می دهد.

سردرد و میگرن یک نوع التهاب در بدن هستند که باعث تورم مویرگ های سر و گیجگاه شده و باعث درد شدید می شوند. در طب سنتی از گیاه کندر به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای پیشگسری و درمان سردرد و میگرن شدید استفاده می شود.

شواهد بی نظیر نشان می دهد که سوزاندن گیاه کندر در خانه به دلیل ترکیبات آروماتیک و تری ترپن های موجود در آن، به کاهش هورمون استرس در بدن کمک کرده و استرس، اضطراب و افسردگی را درمان می کند.

کندر یکی از بهترین مواد برای افزایش انرژی و استقامت در ورزشکاران و بدنسازان می باشد، همچنین کندر گرفتگی عضلات را کاهش داده و به تقویت ماهیچه ها در بدنسازی کمک می کند.

مصرف کندر در برخی افراد باعث حالت تهوع، رفلاکس معده، اسهال و بثورات پوستی شود.

کندر ممکن است با دارو هایی مانند : ایبوپروفن، آسپیرین و سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs)، تداخل دارویی داشته باشد.

تحقیقیات نشان داده که کندر ممکن است جریان خون را در رحم و لگن تحریک کند و موجب سقط جنین در زنان باردار شود. به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی بهتر است از مصرف کندر اجتناب کنند.

زیاده روی در مصرف کندر در دوران بارداری احتمال ابتلا به بیش فعالی را در نوزادان و کودکان، افزایش می دهد.

همچنین به دلیل تحقیقات کمی که در مورد اثر مصرف کندر بر روی نوزادان و کودکان انجام شده، توصیه می شود که بهتر است آن ها از مصرف کندر اجتناب کنند.

در موارد نادری گزارش شده که مصرف بیش از حد کندر بر عملکرد و سلامت کبد تاثیر می گذارد.

طبیعت کندر خوراکی (نام علمی درخت : Boswellia serrata) گرم و خشک می باشد. گیاه کندر یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، اسید بوسولیک و ترپن ها می باشد.

در انگلیسی به صمغ درخت کندر (Olibanum یا Indian frankincense یا Frankincense) می گویند.

برای درمان روماتیسم و آرتروز پیشنهاد می شود که کندر به میزان 300 تا 400 در روز مصرف شود، توصیه می شود که این مقدار سه نوبت در روز استفاده شود.

برای درمان آسم پیشنهاد می شود که روزانه 300 میلی گرم کندر مصرف شود، توصیه می شود که این مقدار سه نوبت در روز استفاده شود.

فوايد كندر تلخ

درخت کندر، دارای یک میوه ی کوچک به اندازه ی نخود است که آن را به صورت خام می خورند یا از آن برای تهیه غذایی به نام آب بنه و یا ترشی بنه شک استفاده می کنند.

همچنین صمغ آن را می گیرند؛

اگر بجوشانند، سقز به دست می آید که مانند آدامس خاصیت ارتجاعی دارد و برای سلامتی دندان ها، تقویت لثه ها  و خوشبو شدن دهان بسیار مفید می باشد.

کندر به دلیل بوی خوبی که دارد برای تهیه لوازم آرایشی و صابون هم استفاده می شود.

از کندر برای مصارف خوراکی هم استفاده می شود؛ در طب سنتی آن را می کوبند و در یک لیوان آب ریخته و ناشتا می خورند.

اگر صمغ را خشک کنند، کندر به دست می آید که آن را مانند اسپند برای مصارف آروماتراپی می سوزانند. بهترین صمغ کندر از کشور عمان به دست می آید، اما کندر یمنی و سومالی هم بسیار مشهور هستند.

از عصاره صمغ کندر در پزشکی استفاده می شود به عنوان مثال می توان با استفاده از آن یک دهانشویه طبیعی تهیه کرد.

صمغ سفید رنگی که در ایران همراه با اسفند در مجالس مختلف دود می کنند و آن را کندر می نامند ممکن است شیره خشک شده یک درخت دیگر باشد و با کندر هندی اصلی که غالبا به رنگ زرد کم رنگ، نارنجی و قهوه ای قرمز دیده می شود متفاوت باشد.

پس جهت مصرف خوراکی و یا حتی دود کردن آن در منزل و بهره بردن از خواص درمانی گیاه کندر، صمغ خشک شده آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

منابع : healthline – organicfacts

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

به گزارش نبض ما به نقل از جام جم، مصرف کندر علاوه‌ بر خواص درمانی که در تسکین دردهای مفصلی، درمان بوی بد دهان و افزایش میزان هوش کودکان دارد، خواص کم‌ نظیر دیگری دارد که به برخی از کاربردی‌ ترین آن ها اشاره می‌کنیم. دکتر سعید صانعی، مشاور گیاه‌ درمانی توضیحات کامل‌ تری را درباره تاثیر مصرف کندر بر حافظه و نسخه‌های درمانی آن داده است:

باروری وجود دارد که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود. این نکته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ۳ ماه موجب بیش‌ فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ ها را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند.

بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه هم باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد.

درمانگران طب سنتی برای درمان خواب‌آلودگی و بی‌حالی ناشی از تجمع بلغم در بدن، نسخه‌ای دارند که به کمک آن می‌توان بلغم زائد بدن را دفع کرد و به درمان بی‌خوابی و حتی بوی بد دهان پرداخت. برای تهیه این نسخه کافی است یک نخود کندر را با یک نخود مصطکی و یک فندق سقز ترکیب کرده و آن را بجوید.

فوايد كندر تلخ

برای تهیه این مواد می‌توانید به داروخانه‌های گیاهی در سطح شهر مراجعه کرده و با تهیه این مواد و جویدن آن علاوه‌بر بی‌خوابی، بوی بد دهان خود را نیز درمان کنید. علاوه‌بر این همین نسخه می‌تواند ترکیب بسیار مناسبی برای افرادی باشد که به کمر درد یا درد مفاصل از قبیل درد زانو مبتلا هستند. استفاده از این نسخه موجب کاهش و تسکین دردهای مفصلی نیز می‌شود.

افرادی که پوست خشک و زبر دارند، می‌توانند از این نسخه برای بهبود خشکی پوست خود بهره‌ ببرند. این افراد کافی است ۲ نخود کندر را درون روغن بادام حرارت دهند تا زمانی که کندر درون روغن حل شود. پس از آن اجازه دهید که روغن سرد شود و از آن برای ماساژ پوست دست یا بدنتان استفاده کنید. این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود خشکی پوستتان خواهد داشت.

آیا بادکش درمانی برای لاغری مفید است؟

ملاحظات مصرف آویشن در دوران بارداری

آیا نمک درمانی واقعا موثر است؟

راهکارهایی برای درمان گیاهی سینوزیت

درمانگران طب سنتی ایران معتقدند، ماساژ ستون فقرات با کمک روغن کنجدی که در آن کندر حل شده باشد برای تسکین اعصاب و آرام‌بخشی بیمار بسیار موثر است.

برای تهیه این روغن کافی است به اندازه سرانگشت کندر را درون روغن کنجد انداخته و روغن را روی حرارت بگذارید تا کندر حل شود. پس از خنک شدن این روغن آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید، علاوه بر تسکین اعصاب و ریلکسی، این ماساژ موجب بهبود تپش قلب و تسکین افرادی که دچار ریزش قلب شده‌اند می‌شود.

کندر علاوه‌ بر خواص درمانی که در تسکین دردهای مفصلی، درمان بوی بد دهان و افزایش میزان هوش کودکان دارد، خواص کم‌نظیر دیگری دارد که به برخی از کاربردی‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ همچنین لطفاً درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

دکتر سلام

با انواع درد بیشتر آشنا شوید

اکوی قلب فوتبالیست ها در ایفمارک +ویدئو

۱۰ شغل ضد باروری مردان +ویدئو

رفع چین و چروک پیشانی با روش های طبیعی+ویدئو

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

تزئین دستمال سفره با قاشق ، چنگال+ویدئو

علل و درمان انواع جوش صورت/ویدئو

دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو

کاشت مو به روش sut + ویدئو

چگونه خاطرات بد را از ذهنمان پاک کنیم؟/ویدئو

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

فوايد كندر تلخ

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

کاشت مو به روش sut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

فوايد كندر تلخ

وبسایت


سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.

کندر یکی از گیاهان شناخته شده در سراسر جهان است که از گذشته تا به امروز, در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده گرفته می گیرد. یکی از مهمترین خواص کندر, تقویت حافظه و تسکین اعصاب است.

کندر یکی از قدیمی ترین داروهای گیاهی به شمار می رود که در تسکین و درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. این گیاه بسیار تلخ به تقویت حافظه کمک می کند. علاوه بر این کندر فواید بسیاری برای سلامتی دارد. در این مطلب به مزایای درمانی این گیاه به همراه خواص کندر می پردازیم.

یکی از کاربردهای کندر, استفاده از جوشانده آن است. در واقع جوشانده کندر مانند آدامس است و حالت ارتجاعی دارد اما چون بدون قند و قابل هضم است, فواید بسیاری برای سلامتی دارد. از مهمترین خاصیت های کندر می توان به معطر بودن آن اشاره کرد. از این رو جویدن این گیاه مانند آدامس علاوه بر اینکه دهان را معطر می کند, برای تقویت لثه ها نیز مفید است. یکی از روش های طبیعی درمان اسهال و استفراغ مصرف کندر می باشد. در واقع این گیاه دارویی اثرات خوبی روی دستگاه گوارش می گذارد, از این رو در درمان بسیاری از ناراحتی های این دستگاه موثر است.

فوايد كندر تلخ

مصرف کندر برای قلب نیز مفید است. در واقع این گیاه قلب را تقویت می کند و در حفظ سلامت قلب موثر است. کندر تپش قلب را تسکین می دهد. صاف شدن صدا, ضد خلط خونی از دیگر خواص کندر برای سلامتی محسوب می شوند. امروزه از این گیاه دارویی به شکل های مختلفی از جمله خوراکی، موضعی و بخور استفاده می شود. از دیگر مشکلات قابل درمان با کندر می توان به خواب آلودگی اشاره کرد. بررسی ها نشان داده است مصرف کندر می تواند در بهبود خواب آلودگی و بی حالی موثر باشد. همچنین این گیاه به عنوان مسکن برای تسکین دردهای مفصلی مفید است.

از آن جایی که کندر می تواند حافظه را تقویت کند, مصرف آن به زنان باردار توصیه می شود. چرا که باعث تقویت حافظه و افزایش هوش جنین درون رحم می گردد. با این وجود استفاده بیش از حد این گیاه در این دوران توصیه نمی شود, چرا که ممکن است اثرات سوء ایی بر جنین بگذارد. برخی بررسی ها نشان می دهد مصرف بیش از حد کندر در دوران بارداری, موجب بیش فعالی نوزدان پس از تولد می شود. به هر حال محققان دریافتند تغذیه قبل از بارداری تاثیر بسیار مهمی در هوش کودکان می گذارد. بنابراین به زنان باردار توصیه می شود در حد محدود از این گیاه استفاده نمایند. از دیگر خواص و فواید کندر برای زنان باردار, آرام بخشی آن است. همچنین برخی مطالعات نشان داده است مصرف این گیاه خونریزی های بسیار شدید زنان در طول سیکل قاعدگی را کاهش می دهد. از این رو می تواند در پیشگیری از کم خونی در زنان موثر باشد.

وجود ترکیبات مختلف و مفید در کندر, باعث شده است استفاده موضعی از این گیاه برای پوست مفید باشد. از این رو امروزه در ساخت بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و زیبایی از کندر استفاده می شود. درمان خشکی پوست یکی از مهمترین فایده های کندر است. روغن تهیه شده از این گیاه برای پوست بسیار مفید است. درمان جای جوش صورت, درمان چین و چروک پوست و بازسازی آن, تقویت ناخن, ضدعفونی کننده زخم و بریدگی, درمان زگیل از جمله مهمترین خاصیت های کندر برای پوست می باشند. علاوه بر پوست, مو نیز از فواید روغن کندر بهره مند می شود. درمان شوره سر, درخشش موها, پیشگیری از ریزش مو از جمله خواص روغن کندر برای مو به شمار می روند.

یکی از گیاهان بسیار مفید است که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. خواص کندر در تسکین دردهای روماتیسمی شگفت انگیز است. برای آشنایی با فواقد و خاصیت های سایر مواد غذایی به بخش خواص مواد غذایی مراجعه کنید.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



چگونگی بزرگ کردن باسن با تزریق چربی


تور رافتینگ استانبول یک هیجان فوق العاده در انتظار شما



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



اپرای دبی مکانی تماشایی در شهر دبی + عکس


برای پاکسازی پوست چرب از این روش های مطمئن استفاده کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک


دکتر علی کربلایی خانی جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

فوايد كندر تلخ
فوايد كندر تلخ
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *