فوايد قرص ويتامين اي براي صورت

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 

روغن ویتامین E یکی از بهترین پاک‌کننده‌های پوست است


روغن ویتامین E به عنوان یک التیام‌بخش بسیار مفید شناخته می‌شود. استعمال این روغن بر روی صورت باعث روشن شدن زخم‌ها، تسکین آفتاب‌سوختگی، کاهش چین و چروک و … می‌شود.

ویتامین E یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در چربی است که برای بدن ما بسیار مفید است. اگرچه عملکرد اولیه ویتامین E حفاظت از غشای سلولی بدن است، آن همچنین نقش مهمی در حفظ شمارش تعداد گویچه‌های خون، سلامت قلب، عضلات، اعصاب، پوست و مو ایفا می کند. ویتامین E در برگ سبز سبزیجات و میوه‌ایی مانند انبه، پاپایا، تمشک و … موجود است. ما می‌توانیم بدنمان را با مقدار مورد نیاز ویتامین E به‌وسیله مکمل‌های ویتامین E که حاوی روغن ویتامین E هستند غنی کنیم. روغن ویتامین E یک راه‌حل برای زیبایی است که پوست را جوان کرده و التیام می‌بخشد. روغن ویتامین E برای صورت،پوست، مو و ناخن شگفتی‌ساز است. اجازه دهید نگاهی به فواید روغن ویتامین E بر روی صورت بیاندازیم.فواید روغن ویتامین E بر روی صورتروغن ویتامین E یک مایع چسبناک بی‌رنگ است که گستردن آن بر سراسر پوست کمی مشکل است. روغن ویتامین احساس چسبندگی است و بعد از استعمال به سرعت به بافت‌های زیر پوست جذب می‌شود. این روغن در لایه‌های زیرین پوست کار می‌کند و سطح پوست را صاف و نرم می‌کند به همین دلیل برای پوست خشک ایده‌آل است. روغن خالص ویتامین E برای صورت در فروشگاه‌ها در دسترس است. همچنین می‌توانید کپسول ویتامین E و روغن فشاری آن‌را تهیه و استعمال کنید.ضد پیریچین و چروک، لک و پیس و لکه های سن و هر آنچه که می تواند نشانه های پیری باشد با این روغن در تضاد است. به دلیل ماهیت آنتی اکسیدانی آن، روغن ویتامین E می تواند به مبارزه با این علائم ناخواسته که ناشی از بالا رفتن سن و تاثیر رادیکال های آزاد است، بپردازد.افزایش تولید کلاژن که به خاصیت ارتجاعی پوست کمک کرده و مانع از افتادگی پوست و چین و چروک می شود، از دیگری خواص این روغن است. مالدین منظم و شبانه روغن ویتامین E بر روی پوست و یا استفاده از مواد غذایی غنی از این ویتامین، باعث می شود تمام این خواص را در اختیار داشته باشید.

 

دوره مقدماتی php

روغن ویتامین E تاثیر ضد‌پیری و خواص شگفت انگیزی دارد.

   پاک کننده خوبروغن ویتامین E یکی از بهترین پاک‌کننده‌های پوست است و رنگ طبیعی پوست را حفظ می‌کند. یعد از یک روز خسته کننده در محل کار، مقداری روغن ویتامین E را بر روی توپ پنبه‌ای قرارداده و بر روی پوست صورت بمالید. به‌صورت دایره ای و از یک بخش به بخش دیگر بمالید. چرک، دوده و مواد چرب از صورت به توپ پنبه‌ای انتقال خواهند یافت و شما احساس نرمی و صاف روی پوست صورت خواهید داشت.درمان کننده آفتاب سوختگیخواص آنتی اکسیدانی این روغن می تواند به پوست در بهبود آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی، کمک کند. برای این کار این روغن را درون اسپری ریخته و به آرامی بر روی پوست آفتاب سوخته اسپری کنید. اگر تمایل به این کار ندارید قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کپسول حاوی این ویتامین استفاده کنید. این کار از پوست شما بیشتر محافظت می کند.

 

  التیام زخم خشکی لب و ترک خوردگی بر اثر سرماخشکی شدید لب‌ها می‌تواند بسیار دردناک و همچنین مایه خجالت شود. ترک خوردگی‌ها بر روی لب نیاز دارند تا به‌وسیله روغن ویتامین Eدرمان شوند. فقط منطقه آسیب دیده را با چند قطره روغن در حال حاضر و در طول روز ماساژ دهید. بعد از یک یا دو روز لب‌های شما نرم شده و بهبود خواهد یافت.

ویتامین E یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در چربی است که برای بدن ما بسیار مفید است

درمان جای جوشاگر زخمی ناشی از تصادف دارید و یا از جای جوش و آکنه تان کلافه شده اید، روغن ویتامین E می تواند به کاهش علائم ظاهر این ضایعات در دراز مدت کمک کند. این روغن قادر است به پوست عمیقا نفوذ کرده و جای زخم را از ریشه درمان کند. به یاد داشته باشید برای درمان جای جوش و گوشت اضافه، هیچ درمان طبیعی وجود ندارد که در کوتاه مدت موثر باشد. روغن ویتامین E نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس باید از آن به مدت طولانی استفاده کنید. برای درمان چند قطره از این روغن را روی محل آسیب دیده ریخته و ۱۰ دقیقه ماساژ دهید سپس ۳۰ دقیقه صبر کرده و بعد از آن، پوست را بشویید.دیگر مزایای ویتامین Eدر این مقاله بیشتر بر روی خواص روغن ویتامین E برای پوست و مو تمرکز کردیم اما اجازه دهید در ادامه به خواص عمومی تر این ویتامین نیز اشاره کنیم.* تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از آن در برابر بیماری ها* محافظت در برابر بیماری آلزایمر* سلامت چشم* کاهش سطح کلسترول* کمک به گردش خون* جلوگیری از لخته شدن خون

 

 

 

منبع:

 rasekhoon.net

payamesalamat.com

روغن ویتامین E هم یک ماده‌ی مغذی و هم یک آنتی‌ اکسیدان است. بر اساس گفته‌های دفتر مکمل‌های غذایی در انستیتوی ملی سلامت، این روغن می‌تواند رادیکال‌ های آزاد را که باعث آسیب‌رسانی به سلول‌ها و بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان و سایر امراض می‌شوند را خنثی کند. دکتر مانوج آهوجا از بیمارستان Fortis می‌گوید: «روغن ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی قدرتمند است که می‌تواند وضعیت کلی سلامت و پوست شما را جلایی دوباره ببخشد. این روغن حاوی گروهی از هشت ترکیب مختلف، ازجمله توکوفرول‌ها و توکوترینول‌ها می‌باشد. روغن ویتامین E در خالص‌ترین نوع خود، تنوع گسترده‌ای دارد. می‌توانید آن را روی پوست خود پخش کنید یا کپسولش را میل نمایید».

در این‌جا ۱۰ خاصیت استفاده از روغن ویتامین E برای پوست آورده شده است.

دکتر دیپالی باردواج، از متخصصان پوست در دهلی می‌گوید: «ویتامین E اعصاب را قوی‌تر کرده و پوست را از درون تغذیه می‌کند. کپسول‌های ویتامین E را با استفاده از سنجاق پاره کرده و آن را بر روی صورتتان بمالید تا پوست نرم و درخشان دلخواهتان را پیدا کنید».

پس از بارداری یا زمانی که چاقی و لاغری ناگهانی را تجربه می‌کنید، نشانه‌های کشیدگی روی پوستتان ظاهر می‌شوند. دکتر موکش گیردهار، متخصص پوست در بیمارستان Max Super Speciality می‌گوید: «روغن ویتامین E را روی پوستتان بمالید تا مواد مغذی موجود در بافت پوست افزایش پیدا کند. به منظور کاهش این نشانه‌ها، می‌توانید به صورت منظم و موضعی نیز از این روغن بهره بگیرید».

دکتر موکش گیردهار می‌گوید: «روغن ویتامین E به نوسازی سلول‌های پوست کمک کرده و لکه‌های قهوه‌ای یا زخم‌های صورت را کم‌رنگ می‌کند».

دکتر مانوج آهوجا می‌گوید: «ویتامین E برای آرام‌کردن عضلات بسیار خوب بوده و می‌تواند اسپاسم‌های عضلانی را درمان کند».

[quote]همچنین بخوانید » نحوه‌ی استفاده از ویتامین E برای تقویت و بهبود سلامت مو [/quote]

دکتر دیپالی می‌گوید: «اگر نشانه‌هایی از پیری زودرس نظیر چروک دور چشم را مشاهده می‌کنید، دو تا سه بار در هفته روغن ویتامین E را در کنار کرم‌های معمول استفاده کنید تا بهترین نتایج را مشاهده نمایید. با این روند پوستتان سالم شده و نشانه‌های افزایش سن را از بین می‌برد».

دکتر آهوجا می‌گوید: «روغن ویتامین E یک ماده مغذی محلول در چربی است و بدین‌ترتیب از محصولات محلول در آب سنگین‌تر است. می‌تواند رطوبت ازدست‌رفته را برگرداند و به همین دلیل بهترین عملکرد را برای پوست‌‎های خشک و آسیب‌دیده در پی دارد». می‌توانید چند قطره از روغن ویتامین E را با لوسیون مرطوب‌کننده ترکیب کنید و قبل از رفتن به رختخواب روی بدنتان بمالید.

استفاده از روغن ویتامین E به دور چشم‌ها، یکی از بهترین راه‌ها برای رهایی از دایره‌های مشکی است. ۲-۳ روز از این روغن در کنار کرم معمول استفاده کنید و به آرامی دور چشم را ماساژ دهید.

چند قطره روغن ویتامین E را روی محل آفتاب‌سوخته ریخته و به آرامی آن را بمالید. دکتر آدارش کومار به عنوان پزشک داخلی می‌گوید: «ویتامین E نیروگاهی از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و می‌تواند اثرات رادیکال‌های آزاد حاصله از تشعشع فرابنفش خورشید را خنثی کند و بدین‌ترتیب، آفتاب‌سوختگی را ترمیم می‌کند».

روغن ویتامین E یک نرم‌کننده‌ی سنگین بوده و بهترین راه برای رهایی از غبار، دوده و سایر ناخالصی‌ها می‌باشد و به صورت همزمان می‌تواند تعادل چربی پوست را حفظ کند. چند قطره از روغن ویتامین E را روی یک توپ نخی ریخته و آن را روی صورتتان بمالید.

دکتر دیپالی باردواج می‌گوید: «روغن ویتامین E به عنوان مرطوب‌کننده عمل کرده و لب‌های خشک را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند». می‌توانید آن را به تنهایی یا در ترکیب با عسل استفاده کنید.

[quote]همچنین بخوانید » ۹ مرطوب‌ کننده‌ ی طبیعی پوست [/quote]

دکتر دیپالی توصیه می‌کند: «روغن ویتامین E را می‌توانید ۵ بار در هفته استفاده کنید که البته همه چیز به کیفیت پوستتان بستگی دارد. اگر پوست خشک یا ترکیبی دارید، آن را به سه بار کاهش دهید. اگر پوست چرب دارید، میزان استفاده را به یک بار کاهش دهید. استفاده از روغن ویتامین E نسبت به کرم‌های بازاری بهتر است، زیرا به شکل بهتری توسط پوست جذب شده و زیبایی خاصی را از درون به آن می‌بخشد».

» ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی سلام

مجله پزشکی سلام وابسته به گروه سلام از شهریور ماه سال ۱۳۹۵ با هدف ایجاد یک پایگاه اینترنتی جامع و به روز در زمینه اخبار، مقالات و آموزش های سلامت، پزشکی و سبک زندگی کار خود را آغاز کرد .

استفاده از مطالب مجله پزشکی سلام، تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به آن امکان پذیر است.

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای نظر‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 2018 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

ویتامین E یکی از انواع ویتامین‌ های محلول در چربی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به از بین بردن رادیکال های آزاد بدن کمک می کند.

ویتامین ای فواید زیادی  برای سلامتی دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص ویتامین e را برای سلامتی مردان و زنان، بارداری و لاغری، بدنسازی و پوست و مو شرح داده ایم.

 

ویتامین E یکی از انواع ویتامین های محلول در چربی و به همین دلیل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای درمان خشکی پوست استفاده می شود.

ماسک ویتامین E برای پوست

چند قطره روغن ویتامین e را با روغن زیتون ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب بر روی پوست صورت و بدن خود بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم خوب بشویید.

ویتامین E باعث افزایش تولید کلاژن پوست می شود، کلاژن یک پروتئین است که مسئول حفظ انعطاف پذیری پوست می باشد و به این ترتیب به کاهش چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هایی است که اثرات رادیکال های آزاد ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید را خنثی می کند و در نتیجه می تواند به درمان آفتاب سوختگی کمک کند.

چند قطره روغن ویتامین E را بر روی پوست بمالید و یا یک کپسول ویتامین E را بشکنید و آن را به آرامی بر روی محل آفتاب سوختگی بمالید.

لکه های قهوه ای پوست می تواند به دلیل آسیب رادیکال های آزاد، پیری و مشکلات کبدی ایجاد شود، ویتامین E حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است که می تواند چنین مشکلاتی را درمان کند.

ماسک قرص ویتامین E برای پوست

کپسول ویتامین e را بشکنید و با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید، سپس آن را روی لکه های قهوه ای پوست بمالید.

ویتامین E یک نرم کننده طبیعی پوست است که به رفع آلودگی های پوست صورت کمک کرده و میزان چربی پوست صورت را تنظیم می کند.

ماسک ویتامین ای برای صورت

روزی دو بار چند قطره روغن ویتامین E را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید.

روغن ویتامین E الاستیک پوست را بهبود بخشیده و به درمان ترک پوست در دوران بارداری کمک می کند.

هر روز مقداری روغن ویتامین E را بر روی پوست شکم، ران ها و سینه ها بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که ترک های پوستی درمان شود، ادامه دهید.

تحقیقات نشان داده که استفاده موضعی از روغن ویتامین E می تواند به درمان بیماری های پوستی از جمله اگزمان و پسوریازیس کمک کند.

ویتامین E به عنوان یک مرطوب کننده لب عمل می کند و در از بین بردن خشکی و ترک لب مفید می باشد، مقداری روغن ویتامین E را بر روی لب ها بمالید. و بگذارید تا جذب شود.

روغن ویتامین E یک مرطوب کننده خوب برای ناخن ها به شما می رود و می تواند به درمان ناخن های خشک و شکننده کمک کند.

چند قطره روغن ویتامین E را بر روی ناخن ها بمالید و خوب ماساژ دهید.

ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هاست که گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

ماسک ویتامین E برای مو

دو قطره روغن ویتامین E را با روغن نارگیل یا زیتون گرم ترکیب کنید و بر روی پوست سر و موها بمالید و خوب ماساژ دهید و پس از 30 دقیقه با آب گرم بشویید.

آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین E می تواند به درمان ریزش مو کمک کند.

ویتامین E به عنوان یک درخشان کننده، مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی مو عمل می کند.

ویتامین E باعث تقویت موی سر شده و با رطوبت رسانی به موها از خشکی و شکنندگی آن ها جلوگیری کرده و به درمان موخوره کمک می کند.

ماسک مو با ویتامین E

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 3 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را گرم کنید و 2 قاشق غذاخوری روغن ویتامین E را به آن اضافه کنید، این مخلوط را بر روی موها ماساژ دهید تا موخوره درمان شود.

مقادیر کافی ویتامین E در بدن برای جلوگیری از سقط جنین در زنان بادار ضرروی می باشد.

ویتامین E در دوران بارداری و برای رشد جنین حیاتی است زیرا اسید های چرب ضروری برای رشد جنین را فراهم می سازد.

متخصصان توصیه می کنند که خانم ها در دوران بارداری و شیردهی از طریق رژیم غذایی و یا مصرف مکمل ها، ویتامین E مصرفی خود را افزایش دهند.

پیش از مصرف هرگونه مکمل و خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

تحقیقات نشان داده که مصرف مکمل ویتامین E می تواند باعث بهبود کیفیت و افزایش تعداد اسپرم در مردان شده و میل جنسی و باروری در مردان را افزایش دهد.

خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E می تواند برای پیشگیری و درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب مفید باشد.

ویتامین E می تواند برای بهبود استقامت فیزیکی در ورزشکاران و بدنسازان مفید می باشد، پس از ورزش بدنسازی می تواند انرژی را افزایش داده و سطح استرس اکسیداتیو در عضلات را کاهش دهد.

ویتامین E همچنین می تواند قدرت عضلانی بدنسازان را بهبود بخشد و با افزایش گردش خون، خستگی پس از تمرینات ورزشی را کاهش دهد.

کمبود ویتامین E در بدن باعث چاقی و افزایش وزن می شود.

مصرف ویتامین E و مکمل ویتامین E سوخت و ساز بدن را بهبود بخشیده و با افزایش چربی سوزی به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

کلسترول یک ماده طبیعی است که توسط کبد تولید می شود و برای عملکرد مناسب سلول ها، اعصاب و هورمون های بدن مورد نیاز است.

هنگامی که کلسترول اکسید شود، کلسترول خون افزایش می یابد. افزایش کلسترول خون عوارض زیادی را برای بدن به همراه دارد، ایزومرهای خاصی از ویتامین E می توانند اکسیداسیون را کاهش داده و از افزایش کلسترول خون جلوگیری کنند.

مصرف مکمل ویتامین E دو تا سه روز قبل و دو تا سه روز بعد از یک قاعدگی، می تواند گرفتگی، اضطراب و سایر علائم سندروم پیش از قاعدگی را کاهش دهد.

ویتامین E با تنظیم سطح هورمون های بدن می تواند درد پریود و خونریزی قاعدگی را کاهش دهد.

تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه ویتامین E و ویتامین A به مقدار زیاد باعث بهبود بینایی افراد در جراحی لیزری چشم می شود.

مصرف بیش از حد ویتامین E طبیعی در مواد غذایی بدون خطر می باشد اما NIH گزارش داده که مصرف دوزهای بالای مکمل ویتامین E می تواند عوارض جانبی جدی از جمله افزایش خطر سکته مغزی را به همراه داشته باشد.

یک مطالعه نشان داده که مکمل های ویتامین E می توانند در ماه های اول دوران بارداری، مضر باشند. زنانی که در طول هشت هفته اول حاملگی از مکمل های ویتامین E استفاده می کردند، احتمال نقایص قلبی مادرزادی در جنین را افزایش می دادند.

دوزهای بالا ویتامین E گاهی ممکن است باعث تهوع، اسهال، گرفتگی معده، خستگی، ضعف، سردرد، تاری دید، خارش، کبودی و خونریزی در افراد شود.

افرادی که نباید قرص و کپسول مکمل ویتامین E مصرف کنند :

در واقع، ویتامین E در دو کلاس آلفا توکوفرول و توکوتیرینول به هشت نوع مختلف تقسیم می شود.

توکوفرول شامل 4 نوع ویتامین E به نام های آلفا، بتا، گاما و دلتا می باشد، توکوتیرینول هم به 4 نوع ویتامین E آلفا، بتا، گاما و دلتا تقسیم می شود. این دو کلاس ساختار تقریبا یکسانی دارند با این تفاوت که توکوتیرینول توانایی کمتری برای نفوذ به سلول ها دارد.

قوی ترین نوع ویتامین E همان آلفا توکوفرول می باشد.

کمبود ویتامین E باعث کاهش تعداد اسپرم در مردان شده و توانایی تولید مثل در مردان را کاهش می دهد.

کمبود ویتامین E می تواند باعث سقط جنین در زنان باردار شود.

کمبود ویتامین E در بدن احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد.

1-3 سال : 6 میلی گرم در روز
4-8 سال : 7 میلی گرم در روز
9-13 سال : 11 میلی گرم در روز

14 سال و بالاتر : 15 میلی گرم در روز
بارداری : 15 میلی گرم در روز
شیردهی : 19 میلی گرم در روز

14 سال و بالاتر: 15 میلی گرم در روز

بیشترین مقداری که بدن می تواند دریافت ویتامین E را تحمل کند در ادامه آماده است. برای مصرف مقایر زیاد ویتامین E باید حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

1-3 سال: 200 میلی گرم در روز
4-8 سال: 300 میلی گرم در روز
9-13 سال: 600 میلی گرم در روز
14-18 سال: 800 میلی گرم در روز
18 سال و بالاتر: 1000 میلی گرم در روز

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که بهتر است ویتامین E مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی و با خوردن میوه ها، سبزیجات و غلات کامل به دست آورید، علاوه بر این باید بدانید که مکمل ویتامین E زمانی بهتر جذب می شود که با غذا خورده شود.

تخمه آفتابگردان، فندق، بادام زمینی، بادام، کلم و کلم بروکلی، جعفری، کیوی، انبه و گوجه فرنگی خام از مواد غذایی سرشار از ویتامین E هستند.

یک راه آسان برای اینکه ویتامین E بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید این است که در غذا های خود یک قاشق روغن جوانه گندم بریزید، به سالاد خود تخمه آفتابگردان اضافه کنید و یا سالاد کلم و اسفناج درست کنید و بر روی آن فندق بریزید.

منابع : healthline – draxe – stylecraze

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ميوه لونگان x بخوانید...