فوايد خرما خشک

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

خرما یا رطب میوه شیرین و خوشمزه درخت نخل است که غنی از ویتامین هایی مانند حاوی ویتامین هایی مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، ویتامین A و ویتامین K و مواد معدنی و فیبر، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و منیزیم می باشد.

طبع خرما گرم و تر می باشد. میوه نرسیده خرما را خرما خارک می نامند، رطب مرحله قبل از رسیدگی کامل خرماست و خرمای رسیده که به دو صورت خرما تازه و خرما خشک یافت می شود و می توان از آن برای تهیه انواع دسر ها، صبحانه، سرکه خرما و اسموتی های خوشمزه استفاده کرد.

خرما اجوا، انبارا، صفوی و برهی، خرما ساغای، خرما بدری و خرما پیارم و خرما زاهدی انواع مختلف خرما در ایران و جهان هستند.

میوه خرما حاوی مقادیر بالایی ویتامین های C و D بوده که چین و چروک پوست را کاهش داده و باعث جوانسازی پوست صورت می شود.

همچنین هسته نخل خرما دارای فیتوهورمون هایی است که اثرات ضد پیری قابل توجهی دارند و از چین و چروک پوست جلوگیری می کنند.

خرما آهن بالایی دارد که موجب افزایش گردش خون در پوست سر شده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود، همچنین مصرف خرما از ریزش مو جلوگیری می کند.

دوره مقدماتی php

مصرف خرما برای بهبود سلامت کبد و پیشگیری از بیماری کبد چرب مفید می باشد، همچنین خرما باعث افزایش سم زدایی از کبد می شود.

10 عدد خرما را شب تا صبح در آب خیس کنید و صبح ناشتا بخورید.

مصرف خرما برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، تب و گلودرد مفید می باشد.

5 عدد خرما را له کنید و به یک کاسه شیر اضافه کنید و بجوشانید این شیر را برای درمان سرماخوردگی، تب و سرفه استفاده کنید.

خرما دارای شاخص گلیسمی پایینی بوده و پس از مصرف باعث افزایش قند خون افراد دیابتی نمی شود. روی و منیزیم موجود در خرما برای تنظیم قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دو مفید می باشد.

ویتامین A موجود در خرما باعث بهبود سلامت چشم ها شده و از نابینایی در افراد دیابتی جلوگیری می کند.

مصرف روزانه خرما در دوران بارداری از یبوست در زنان باردار جلوگیری می کند.

سطح بالای آهن موجود در خرما می تواند کم خونی زنان باردار را درمان کند، عضلات رحم را تقویت کرده و باعث افزایش شیر مادر در دوران شیردهی می شود.

مصرف خرما باعث افزایش هوش و تقویت حافظه جنین می شود.

یک مطالعه نشان داده که خوردن خرما چهار هفته قبل از زایمان می تواند زایمان را آسان تر کند.

بعد از بارداری، خوردن خرما می تواند به کاهش وزن و بازگشت به وزن ایده آل کمک کند.

کلسیم و منیزیم موجود در خرما برای تقویت و افزایش رشد استخوان ها در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

خرما برای درمان انگل های روده در نوزادان و کودکان مفید است.

خرما به سلامت کبد کمک می کند و برای درمان تیفوئید، هپاتیت و زردی و یرقان در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

مصرف خرما در نوزادان و کودکان باعث تقویت لثه ها و دندان ها می شود.

مصرف خرما می تواند برای درمان اسهال و یبوست در نوزادان و کودکان نوپا مفید باشد.

مطالعات نشان داده که خرما درمان اختلالات جنسی در مردان مفید می باشد، همچنین مصرف خرما به دلیل مقادیر بالای فلائنوئید ها باعث افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری می شود.

یک عدد خرما را له کرده و در شیر بز بریزید سپس با کمی عسل ترکیب کنید و بخورید.

دفیبر موجود در خرما باعث تقویت باکتری های خوب در معده شده و برای درمان معده درد، زخم معده و تقویت دستگاه گوارش مفید می باشد.

خرما یک منبع غنی از پتاسیم است و مطالعات نشان داده که مصرف خرما خطر سکته قلبی و بیماری قلبی را کاهش می دهد.

تعدادی خرما را از شب در آب خیس کنید و صبح ناشتا آن ها را بخورید برای سلامت قلب مفید است.

خرما حاوی مقادیر بالایی پتاسیم و منیزیم است که باعث ایجاد تعادل بین الکترولیت های بدن شده و به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

ویتامین های گروه B موجود در خرما برای درمان سردرد میگرنی مفید می باشد.

مقدار بالای فیبر موجود در خرما باعث کاهش اشتها شده و پرخوری در افراد را کاهش می دهد و به این ترتیب باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

خرما را به عنوان میان وعده استفاده کنید تا زودتر به وزن ایده آل خود برسید.

خرما حاوی مقادیر بالایی قند طبیعی، پروتئین و ویتامین های ضروری است که مصرف روزانه آن برای چاقی و افزایش وزن افراد لاغر مناسب می باشد.

خرما حاوی مقادیر بالایی کربوهیدرات است که باعث تقویت عضلات در ورزشکاران و بدنسازان می شود همچنین خرما دارای قند های طبیعی سقز، فروکتوز و گلوکز است که انرژی مورد نیاز برای تمرینات بدنسازی را فراهم می کند.

خرما حاوی پتاسیم بالایی است که به عنوان یک روش موثر برای درمان اسهال شناخته شده است، همچنین فیبر محلول موجود در خرما باعث کاهش اسهال می شود.

خرما به عنوان یک ملین ملایم باعث افزایش حرکات روده شده و برای درمان یبوست مفید می باشد، خرما را یک شب در آب خیس کنید و صبح ناشتا بخورید تا یبوست را درمان کند.

خرما حاوی مقادیر بالایی آهن بوده که به درمان کم خونی و آنمی کمک کرده و به عنوان یک مکمل غذایی مناسب برای افراد مبتلا به کم خونی شناخته می شود، همچنین مصرف خرما موجب کاهش احساس خستگی و کمبود انرژی در افراد مبتلا به کم خونی می شود.

تحقیقات نشان داده که مصرف خرما خطر ابتلا به انواع سرطان به ویژه سرطان های شکم، معده و روده و سرطان کولون را کاهش می دهد.

گفته شده که مصرف روزانه خرما برای درمان بیماری های چشمی، شب کوری و بهبود بینایی مفید می باشد.

مصرف ناکافی فیبر ممکن است باعث ایجاد بواسیر یا هموروئید شود مصرف خرمان به دلیل مقادیر بالای فیبر به درمان بواسیر و هموروئید کمک می کند.

خرما حاوی مقادیر بالایی گوگرد آلی است که برای درمان حساسیت و آلرژی فصلی مفید می باشد.

مدت ماندگاری : خرمای خشک رطوبت کمتری دارد و در نتیجه مدت طولانیتری تازه می‌ماند، در حالی که مدت ماندگاری خرمای تازه کمتر از 8 تا 10 ماه است.
خرمای خشک، در صورتی که در یخچال نگهداری شود تا 5 سال می‌ماند. بنابراین خرمای خشک نسبت به خرمای تازه ماندگاری بیشتری دارد.

کالری : هر 100گرم خرمای خشک حاوی 280 کالری است در حالی که هر 100 گرم خرمای تازه حاوی 145 کالری است. بنابراین می‌توانید برای کاهش وزن خرمای تازه مصرف کنید و در صورتی که قصد افزایش وزن دارید، می‌توانید کالری اضافه را از خرمای خشک دریافت کنید. پس مصرف نوع خرما، به نیاز فرد بستگی دارد.

ماده مغذی : هر دو نوع خرما دارای موادمغذی تقریبا یکسان است. خرما حاوی آهن، ویتامین A (مفید برای سلامت چشم)، پتاسیم (مفید برای قلب) و منیزیم است که با دیابت، فشارخون و افسردگی مقابله می‌کند.

خرما سرشار از فروکتوز است که مقدار زیاد آن برای بدن مضر است. چنان که گفته شد، تفاوت زیادی بین ارزش غذایی خرمای تازه و خشک وجود ندارد.

انرژی : خرما سرشار از کربوهیدرات است که شامل ساکاروز، فروکتوز و گلوکز است. ورزشکاران برای دریافت انرژی قبل از هر مسابقه، خرما مصرف می‌کنند. خرمای خشک و تازه سرشار از انرژی است.

فیبر: خرما سرشار از فیبر است و از یبوست پیشگیری می‌کند. میزان فیبر در خرمای خشک بیشتر است.

خرما میوه‌ای بسیار مفید است. اگر قصد کاهش وزن دارید، علاوه بر انجام ورزش روزانه، خرمای تازه مصرف کنید. کربوهیدرات‌های مختلف، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها احساس سیری ایجاد می‌کند.اما اگر قصد افزایش وزن دارید خرمای خشک مصرف کنید که سرشار از کالری است.

افراد مبتلا به عدم تحمل فروکتوز نمی توانند خرما مصف کنند چون ممکن است دچار دل درد و اسهال شوند. مصرف بیش از حد خرما به دلیل فیبر بالا باعث اسهال می شود.

منابع : organicfacts – drhealthbenefits – stylecraze

خرما میوه ای بسیار قدیمی است. این میوه ی پُر خاصیت برای مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی تا حدی ناآشناست و آن را فقط در کیک و شیرینی مصرف می کنند، ولی در خاورمیانه و به خصوص در کشورهای عربی به عنوان یک غذای اصلی به کار می رود.

خرما را به طور معمول در دسته میوه ها قرار می دهند، چرا که در میان تمامی آن ها، از نظر میزان انرژی بی نظیرترین است. از خرما به عنوان یک میوه انرژی زا نام برده می شود، به طوری که 100گرم آن، حاوی 160 کالری انرژی می باشد. در حالی که هیچ کدام از میوه ها در این حجم، این میزان انرژی را تولید نمی کنند، علاوه بر این که ممکن است از خرما هم گران تر باشند.

از طرفی خرما منبع خوبی از آهن می باشد، در 100 گرم خرمای تازه حدود 1/3 میلی گرم آهن وجود دارد که با میزان آهن موجود در مرغ و ماهی قابل مقایسه است. البته در بین میوه ها: انگور، توت، خربزه، زالزالک و همچنین نارگیل هم از نظر داشتن آهن، غنی و خوب می باشند.

خرما همچنین مانند سایر میوه ها، فیبر نسبتا بالایی دارد که در رفع یبوست می تواند مفید واقع شود و از نظر انواع ویتامین ها مشابه سایر میوه ها می باشد و فرق چندانی ندارد. در واقع مزیت عمده خرما همین خاصیت انرژی زایی آن می باشد؛ یعنی در یک حجم کم، شما می توانید انرژی زیادی به دست آورید: مثلاً انرژی موجود در 100 گرم خرما معادل انرژی موجود در 1000 گرم خیار، یا 500 گرم هلو یا سیب یا گلابی، یا 200 گرم انگور می باشد.

از نظر اقتصادی نیز خرید خرما، مقرون به صرفه تر از بسیاری میوه های دیگر است که فقط اسم و رسمی به دست آورده اند و تشریفاتی می باشند؛ مثلا آناناس که با قیمت خیلی گران  فروخته می شود، هیچ مزیتی نسبت به سایر میوه ها ندارد و ترکیبات آن مثل سایر میوه های معمول در بازار است. البته ما باید از غذاها و میوه های متنوعی استفاده کنیم و اصولاً فقط مصرف یک نوع میوه یا غذا، باعث عدم تعادل روانی در انسان می شود.

این نکته هم حائز اهمیت است که میوه های شیرین و با کالری بالا مانند خرما، برای افرد چاق یا کسانی که بیماری دیابت دارند، باید با احتیاط مصرف شوند.پژوهش های جدید، فواید قرار دادن خرما در برنامه غذایی روزانه را تایید می کنند. اصولا مصرف یک رژیم غذایی مناسب که شامل انواع میوه و سبزی باشد، به عنوان راهی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان شناخته شده است. مصرف خرما، روش شناخته شده ای برای درمان سرطان و سایر بیماری های عفونی است.

خرما می تواند با مهار رادیکال های آزاد، از تخریب مولکولی ناشی از این رادیکال ها جلوگیری کند. به نظر می رسد علت ابتلای بسیار کم ساکنان شبه جزیره عربستان در زمان های قبل به بیماری هایی نظیر: تصلب شرایین، مرض قند و سرطان که تصور می شود ناشی از رادیکال های آزاد هستند، مصرف فراوان خرما باشد.

ترکییبات موجود در خرما، قادر به نابودی کامل رادیکال های سوپراکسیدانت است. این رادیکال ها که اصلی ترین رادیکال های آزاد در بیشتر سیستم های زیستی هستند، می توانند در بدن به گونه های فعالی، نظیر رادیکال هیدروکسیل، پروکسیل و الکوکسیل تبدیل شوند. شیره خرما حتی رادیکال های هیدروکسیل را نیز نابود می کند.خرمای خشک

مصرف خرما یک درمان مناسب برای رفع عارضه خستگی مزمن و کم خونی به شمار می آید. انواع متنوع خرمای خشک شده غنی از آهن می باشد. به علاوه، تمام انواع آن دارای حجم زیادی فیبر بوده و یک منبع غذایی از نظر پتاسیم به حساب می آیند.

خوردن 10 عدد خرمای بدون هسته به وزن 80 گرم، 10 درصد از نیاز بدن به ویتامین نیاسین(B3) و 5 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین های B1 و B2  را تامین می کند. نیاسین برطرف کننده مشکلات گوارشی، روانی و پوستی است. ویتامین های B1 و B2 نیز در حفظ سلامت اعصاب و دستگاه گوارش نقش دارند.

مصرف خرما در حفظ سلامت دستگاه عصبی، جلوگیری از شب کوری و تنش های عصبی موثر است.

مطالعات جدید پزشکی نشان می دهد، خرما همچنین در ایجاد اشتها، سلامت دهان و لب ها نقش دارد و به عنوان تمیز کننده کبد و کلیه ها به شمار می رود.

خرما علاوه بر داشتن خاصیت ضد سرفه و ضد التهاب مجاری تنفسی، خلط آور نیز می باشد.

محققان توصیه می کنند: زنان بعد از زایمان خرما بخورند.

خرما همچنین دستگاه گوارش را تقویت می کند.

جوشانده هسته خرما برای دفع سنگ کلیه و بیماری های مثانه مفید است. خرما دارای چند ترکیب دارویی است که یکی از آن ها شبیه کورتن است که برای درمان کلیه، التهاب و امراض عفونی موثر است.

مالیدن کوبیده گل خرما به دندان، باعث تقویت لثه می شود و از پیوره و چرک خون جلوگیری می کند و برای تقویت معده مفید است و عرق آن که مانند گلاب گرفته می شود، پیچش معده را تسکین می دهد.

برای خواب راحت تر و آرامش بیشتر، شام را حدود ساعت 7 بعد از ظهر خورده و قبل از خواب دو عدد خرما و یک لیوان شیر ولرم میل کنید.با خرما افطار کنید

نبی گرامی اسلام(ص)، خرما و کشمش را برای افطار انتخاب می کردند.

میوه ها را باید تازه خورد، خرما در فصل خود تازه است و در غیر فصلش نیز کهنگی بر آن اثری نمی گذارد. کشمش هر چه کهنه تر شود اسیدالکل های موجود در آن به شیرینی تبدیل می شود و برای افطار بهتر است. بنابراین افطار با این دو (برای همیشه) یک نوع تازه خوری محسوب می شود.

خرما و کشمش، قند خون را به سرعت تامین می کنند. بدن مواد قندی را زودتر از پروتئین می سوزاند، بنابراین روزه دار از انرژی حاصل از قند خرما و کشمش، نسبت به سایر مواد غذایی وارد شده به بدن، زودتر بهره مند می شود.

دکتر نگار بهروز

ماهنامه دنیای سلامت

راه های خلاص شدن از افکار منفی و دور ریختن این افکار سمی

رمان من پیش از تو نوشته‌ی جوجو مویز

ترفند اندروید ۹ : با این ۹ ویژگی مخفی اندروید P آشنا شوید!

تفاوت بین واقعیت، فرضیه، نظریه و قانون در علم چیست؟

دانلود رادیو چهرازی ، نگا نارنگیا رو، نگا نارنجیا رو

دیوید لیچ، دستیار کارگردان و بدلکار سابق هالیوود که دستیاری فیلم های بسیاری از جمله جان ویک و V for Vendetta را دارد این بار در مقام کارگردان سراغ فیلمِ…

افکار منفی که همواره سر منشا رفتارهای نادرست هستند را به راحتی نمی توان کنترل کرد. هنگامی که این افکار وارد ذهن می شوند به قدری سریع و قدرتمند شروع…

وقتی به داستان رمان من پیش از تو نگاه کنیم می بینیم که نه داستان بدیعی در آن وجود دارد و نه حتی روایت تازه ای در آن است. اما من…

همه انسانها خودشان را دوست دارند ولی بیشتر از آنکه به خودشان اهمیت بدهند به نظرات دیگران درباره خودشان اهمیت می دهند. اما چرا نظر دیگران در مورد من انقدر…

حال که اندروید ۹ (همان اندروید p یا اندروید pie) رسمی شده است، پس وقت آن رسیده تا با این ۹ ترفند اندروید ۹ و ویژگی های جالب آن آشنا…

تاثیرات مخرب اینستاگرام بر فرزندانتان بسیار زیاد است پس فرزندان خود را از شبکه اجتماعی اینستاگرام دورنگه دارید!

پیری گریزناپذیر است، لیکن می‌توان با دوری از عادت های پیرکننده ، استفاده از برخی روش‌ها و رعایت اصولی خاص سرعت روند پیری را کاهش داد و کنترل نمود

این بار در نت‌نوشت می‌خواهیم از نتایج یک تحقیق در مورد مزایای خاطره نویسی و مزایای نوشتن برای مغز بگوییم. هر روز اتفاقات غیر منتظره بسیاری رخ می‌دهد که افراد…

هیچ چیز ثابت نیست. همه چیز در تغییر و تطور است. نه من آن انسان دیروز هستم و نه این لپتاپی که جلوی من است. اگر چیزها را ثابت می‌انگاریم،…

یکی از بهترین روش های درمان شل شدن پوست که بدون هیچ نوع زخم و برشی انجام می شود، لیفت با نخ است. در این روش که با بی حسی…

گاهی به علت عادت های چاق کننده رایجی که متوجه نیستید رژیم های غذایی سرسخت نتیجه مناسبی ندارند. این بار در نت نوشت شما را با عادت های چاق کننده…

تا زمانی که به عادات اشتباه خود پی نبرید و آنها را رفع نکنید همچنان اضافه وزن چند وقت یکبار به سراغتان می آید. روشهایی که در ذیل آمده است عادت…

تفاوت بین واقعیت، فرضیه، نظریه و قانون در علم چیست؟ متاسفانه تمامی این اصطلاحات رایج به طور کامل در جای صحیح خود استفاده نمی شوند.

اگر به دنبال درمان فشار خون با طب سنتی و درمان استرس با طب فشاری هستید این مطلب مخصوص شماست و مطمئن باشید که اگر سایر فاکتورها را در درمان فشار…

Copyright © 2018 – Netnevesht

نام کاربری

رمز عبور

مرا به خاطر داشته باش

ثبت نام | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نام کاربری

ایمیل

یک رمز عبور به ایمیل شما فرستاده خواهد شد.

ورود | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نام کاربری یا ایمیل:

ورود| ثبت نام

ورود | عضویت

خرمای خشک سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.

خرمای خشک سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.

این میوه خشک سرشار از فیبر غذایی است، از یبوست پیشگیری و سیستم گوارشی را پاکسازی می کند.

به نقل از «MSN» با دفع کلسترول از رگ ها، در حفظ سلامت قلب و عروق موثر است. میوه ای کم کالری است که با کلسترول مضر مقابله می کند.

فیبر بالای موجود در آن، منبع عالی انرژی است و برای کاهش وزن مناسب است.

سوء هاضمه ، سوزش سردل و اسیدیته معده را کاهش می دهد.

سرشار از کلسیم است و علاوه بر آن از بروز آرتریت و پوکی استخوان پیشگیری می کند.

سرشار از آهن است. تولید گلبول های خون را افزایش می دهد، در نتیجه گردش خون را بهبود می بخشد.

خرمای خشک حاوی آنتی اکسیدان و اسید آمینه است.

گلوکز و فروکتوز موجود در آن انرژی زا است.

ویتامین B موجود در آن ، موخوره و آسیب دیدگی موها را برطرف می کند.

انواع داستان و رمان های جدید و جذاب

همایش تخصصی نسخه های طلایی کسب و کار با عنوان مدیریت نوین سالن های زیبایی

سئو سایت و راز پیشرفت عجیب دیجی کالا و دیوار

سئو چیست؟

با تازه‌ترین روش کسب درآمد از اینترنت آشنا شوید

ساخت سایت با سایت ساز سی می پلاس

کارشناس تغذیه , حداقل لیسانس , سابقه مرتبط حداقل 2 سال , جهت کار در اداره تغذیه , دانشگاه علم و صنعت ایران , نیازمندیم تلفن: 77491025 ?

شرکت فنی و مهندسی راد الکتریک نماینده انحصاری محصولات برند GOLDSTAR کره و توزیع کننده محصولات شرکت MEANWELL تایوان و برند ZIEGLER آلمان در ایران

از کارشناسان تغذیه , جهت همکاری در بیمارستان , دعوت بعمل می آید تلفن: 55053262 ?

از کارشناسان تغذیه , جهت همکاری در بیمارستان , دعوت بعمل می آید تلفن: 55053262 ?

کارشناس تغذیه , جهت کار دربیمارستان خصوصی , مرکز شهر تلفن: 66740728 ?

کارشناس تغذیه , جهت کار دربیمارستان خصوصی , مرکز شهر تلفن: 66740728 ?

کارشناس تغذیه , همه روزه ساعت16 الی 20 , بجزچهارشنبه محدوده نسیم شهر تلفن: 09101028002 ?

کارشناس تغذیه , همه روزه ساعت16 الی 20 , بجزچهارشنبه محدوده نسیم شهر تلفن: 09101028002 ?

کارشناس تغذیه , با سابقه کار جهت کار در , بیمارستان خصوصی مرکز شهر تلفن: 66740728 و 66753054 ?

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

آفتاب وبسایت مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳ ، طبقه اول

پشتیبانی آفتاب




خانه

موبایل

خرما دارای خواص بسیار زیادی از جمله بازگشت انرژی و جوانی از دست رفته است که در قرآن و دیگر کتاب های مقدس نیز به خواص این میوه شفابخش اشاره ویژه شده است.این روزها مناطق جنوبی و شرقی استان درگیر برداشت محصول خرمای خود هستند و این محصول دارای خواص بسیار زیادی از جمله بازگشت انرژی و جوانی از دست رفته است.درخت خرما خواص بی شماری دارد و می توان گفت که از تمام قسمت های این درخت می توان استفاده کرد و یک ضرب المثل عربی می گوید که خواص درخت خرما به اندازه روزهای سال است.خواص دارویی خرمامردم صحرا هسته درخت خرما را در آورده و از آن نان می پزند این هسته را بو داده و از آن به عنوان قهوه استفاده می کنند، چرا که دم کرده آن بسیار مطبوع است یا حتی آن را در آب برای چند روز خیس کرده و به عنوان غذای مقوی به شترهای خود می دهند و معتقدند که این غذا از گندم و جو مقوی تر است.اثر دیگر معجزه آسای هسته خرما از بین بردن تورم پلک های چشم است؛ برای این منظور پمادی از هسته خرما درست کرده و آن را روی چشم می گذارند؛ این پماد برای رشد مژه های چشم نیز بهترین دارو است. در زمان های قدیم همواره خرما را برای قدرت و انرژی به کار می برده اند و هنوز بهترین میوه برای بازیافتن انرژی و قدرت جوانی است.گل های درخت خرما نیز خاصیت دارویی دارند و همچنین طعم گل های درخت خرما تلخ بوده و اثر مسهلی دارد.خواص خرما از دید پزشکاندر خرما، مقداری فیبر غذایی موجود است، فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است، علاوه بر آن خرما حاوی کاروتنوئیدها یا موادرنگی است که پیش ساز ویتامین A و آنتی اکسیدان محسوب می شود و جلوی ضایعات و سرطانی شدن سلول ها را می گیرد.خرما در درمان یبوست، اختلالات روده ای، مشکلات قلبی و اسهال مفید است و جزو مواد غذایی ملین به شمار می آید.به همین دلیل برای افرادی که از یبوست رنج می برند، مفید اعلام شده است، برای اینکه هر چه بهتر و بیشتر از این خاصیت خرما استفاده کنید، بهتر است خرما را یک شب کامل در آب خیس کنید و صبح روز بعد خرماهای خیس خورده را مانند شربت مصرف کنید.بعضی از انواع نخل ها میوه شان وقتی رطب هستند، چیده و استفاده می شود؛ مثل رطب مضافتی و کبکاب «زرد طلایی» و بعضی دیگر باید بعد از مرحله رطب، ۲۰ روز در گرمای خرماپزان مناطق گرمسیر بر سر نخل بماند تا نیمه خشک شود که به آن خرما می گویند، مثل خرمای نیمه خشک زاهدی و پیارم؛ البته بعضی از انواع خرماهای نیمه خشک را کاملا خشک کرده و به بازار می فرستند.طبع خرما گرم و خشک است؛ برای رفع خشونت و نرم کردن سینه ۵۰ گرم خرما در آب جوشانده صاف کرده روزی دو تا سه استکان بخورید، البته این برای افراد سرد مزاج بسیار خوب است، برای تقویت کلیه از شربت فوق استفاده کنید، کسانی که درد کمر یا درد مفاصل دارند، می توانند از شربت خرما که در شماره دو آمده است، استفاده کنند، اگر خرما با شنبلیله خورده شود برای سنگ مثانه مفید است.برای تقویت نیروی جسمانی خرما را در شیر تازه خیس کرده کمی دارچین بزنید و صبح به عنوان صبحانه بخورید و سپس کمی شیر بالای آن میل کنید، البته برای گرم مزاجان زیاد خوب نیست، کسانی که می خواهند سنگ مثانه شان خرد شود از دم کرده آن استفاده کنند.کسانی که یبوست دارند، سعی کنند هنگام استفاده از دم کرده خرما از غذاهای ساده و ملین استفاده کنند، به خاطر وجود ویتامین B در خرما میوه خوبی برای تعادل اعصاب و نیز سبب رشد است، فسفری که در خرما وجود دارد سبب سر زنده نگهداشتن سلول های عصبی می شود و برای کمبود آهن بسیار مفید است.

 

تأثیر خرما بر بیماری های اعصابپتاسیم در این میوه به میزان قابل توجهی موجود است که برای جلوگیری از پرفشاری خون و برای کار صحیح عضلات و اعصاب ضروری است که به هم خوردن آن در بدن، بسیار خطرناک است. علاوه بر آن، خرما حاوی میزان قابل توجهی منیزیم است که برای اعصاب و عضلات ضروری است.نقش ویژه خرما در خون سازیخرما مقدار قابل توجهی فولات یا همان اسیدفولیک به بدن می رساند که برای خون رسانی برای بدن لازم است و زنان هنگام بارداری مجبور می شوند، علاوه بر دریافت فولات از طریق غذا، قرص آن را نیز مصرف کنند.فولات به عنوان ماده خون ساز در خرما موجود است، هر چند که مقدار آهن خرما آن چنان زیاد نیست، اما برای خون سازی، بدن احتیاج به سه ماده مغذی فولات، آهن و ویتامین ۱۲ B دارد که در غذاهای حیوانی یافت می شوند، بنابراین برای این منظور باید از غذاهای متنوع استفاده کرد.ویتامین C یکی دیگر از مواد مغذی خرما است که این ویتامین برای جلوگیری از بیماری های خطرناک خونریزی دهنده یا همان اسکوربوت لازم است و باید بدن هر فرد در طول روز، ۶۰ میلی گرم ویتامین C دریافت کند که تقریباً در هر ۱۰۰ گرم خرما ۱۴ میلی گرم ویتامین C موجود است.بهترین شیوه برای چاقیخرما بخشی از رژیم غذایی سالم است، چرا که قند، چربی، پروتئین و انواع ویتامین های ضروری در آن موجود است، بنابراین این ماده غذایی در مقابله با کمبود وزن کمک مؤثری است.خرما دوست قلب های ضعیفثابت شده است، خرمایی که شب در آب خیس شده و صبح مصرف شود برای قلب های ضعیف مفید است، اگر این کار را دو بار در هفته انجام دهید به تقویت قلب خود کمک کرده اید.ترکیبات شیمیایی خرماخرما ویتامین هایی مانندC، B، A و E دارد و حاوی مقادیری املاح مدنی است.خرمای خشک ۳۰۰ کالری انرژی، دو گرم پروتئین، 0/6گرم چربی ، ۶۰میلی گرم گوگرد، ۵۰ میلی گرم فسفر،۶۵۰میلی گرم پتاسیم، ۶۵ میلی گرم منیزیم،۷۰ میلی گرم کلسیم، دو میلی گرم آهن و ۲/۲ میلی گرم نیاسین و مقدار کمی سدیم دارد.یک متخصص تغذیه در این زمینه گفت: در ۱۰۰گرم خرما ۱۲۵ کیلو کالری موجود است و این در حالی است که در هر ۱۰۰ گرم قند، ۴۰۰ کیلو انرژی موجود است و مقدار انرژی ناشی از خوردن خرما از قند ساده بسیار کمتر است و بسیار کمتر از قند، افراد را دچار چاقی و اضافه وزن می کند.محمد بیرجندی افزود: ۱۰۰ گرم خرما حاوی1/5 درصد پروتئین گیاهی از جنس مرغوب است و در خرما، مقداری فیبر غذایی موجود است که این مقدار فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب بوده و علاوه بر آن کارتنوئید یا مواد رنگی در خرما است که پیش ساز ویتامین A و آنتی اکسیدان محسوب می شود که جلوی ضایعات و سرطانی شدن سلول ها را می گیرد.خرما در هرم غذاییخرما از ارزش غذایی خوبی برخوردار است و باید آن را در هرم مواد غذایی میوه به حساب آورد. با توجه به کوچکی هر عدد خرما، هر واحد آن شامل دو تا سه عدد خرما است که چنانچه براساس نیاز روزانه دو تا سه واحد میوه می خورید، می توانید این تعداد را به جای یکی از این واحدهای میوه استفاده کنید.به یاد داشته باشید که خرما به علت داشتن قند زیاد که بخش بیشتر آن قند ساده است درصورت مصرف زیاد و با افزایش انرژی مصرفی ممکن است، سبب چاقی شود، افراد دیابتی یا کسانی که سابقه دیابت در خانواده آنان وجود دارد باید تعادل را در مصرف خرما حفظ کنند.مضرات خرمانباید در مصرف خرما زیاده روی کرد، چرا که مصرف بسیار بالای آن موجب آسیب به کبد و طهال، افزایش فشارخون، جوش دهان و پوسیدگی دندان ها می شود. در خوردن آن افراط نکنید، چرا که دارای قند زیادی است در این صورت آنهایی که لوزالمعده حساس دارند یا آنهایی که بیماری قند در خانواده آنها وجود دارد باید کمتر از این میوه استفاده کنند.

 

منبع : روزنامه آرمان


خوراکی های پرخاصیت

جلوگیری از ریزش مو

منبع = هلپ کده

اخبار یزد
خبر یزد
حوادث یزد
یزد نیوز
آب و هوای یزد
استان یزد
استاندار یزد
یزد شاپ
شهردار یزد
مسکن مهر یزد
شهر الکترونیک یزد
فرماندار یزد
نیروی انتظامی یزد

با معنیتماس با ماsitemap

کپی برداری از مطالب پرشین استار اکیدا ممنوع است.

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف این

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی بیشتر احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف نام دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. بیشتر مژه های برای

امروزه مصرف داروهای گیاهی و استفاده از گیاهان دارویی طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.با وجود اینکه به نظر می رسد این گیاهان بی ضرر هستند ولی در

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که مبتلا به درد پشت هستند؟ آیا به دنبال بهترین راه برای جلوگیری و از بین بردن این مشکل می گردید؟

در کیک ها، شیرینی ها، کوکی ها، شکلات ها و غیره میتوان از گردو استفاده کرد. بنابراین راه های زیادی برای مصرف آنها وجود دارد. فواید گردو بر

روز پنج‌شنبه 11 مرداد گردهمایی بنیاد (Tooth friendly توث فرندلی) سوئیس، یکی از معتبرترین بنیادهای بین المللی سنجش سلامت محصولات خوراکی مرتبط با بهداشت دهان و دندان، برگزار

داشتن معده درد عصبی در برخی افراد می تواند یک اتفاق معمولی باشد. با این حال بنا به گفته پزشکان و علوم پزشکی، این یک وضعیت قابل تشخیص

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 20 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 30 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *