فوايد انبه براي نوزاد

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

حواص انبه برای معده خواص انبه در طب سنتی خواص انبه برای کودکان خواص انبه در بارداری خواص انبه در دوران شیردهی انبه یا منجو Mango با نام علمی Mangifera ، میوه‌ای گرمسیری و از تیره پسته‌ایان است. خاستگاه انبه از هزاران سال پیش در شبه‌ جزیره هند پرورش داده می‌شد و بین قرن پنجم و چهارم پیش از میلاد به آسیای شرقی رسید؛ گرچه این درخت امروزه در بسیاری از کشور های گرمسیری پرورش داده شده و در سراسر دنیا صادر می‌شود


افزایش استحکام پوست با خواص انبه


استفاده از بخور این میوه تاثیر زیادی در تغذیه پوست دارد و موجب افزایش ایمنی و استحکام سطح پوست می‌شود. برای تهیه بخور این گیاه کافی است میوه انبه را رنده کرده و در 2 لیوان آب جوش بجوشانید و سپس از آن برای بخور پوست صورت استفاده کنید. این بخور علاوه بر اینکه مواد مغذی لازم را به پوست می‌رساند موجب استحکام و در عین حال لطافت پوست نیز می‌شود. برخی از درمانگران استفاده از این بخور را پس از خنک شدن روی پوست، در افزایش میزان تاثیر این میوه موثر می‌دانند.


خواص انبه برای زوال شبکیه ناشی از افزایش سن:


آنتی‌اکسیدان موجود در انبه موسوم به زیاکسانتین، حائلی در برابر تشعشات نورهای آبی مضر بوده و نقش محافظ را برای حفظ سلامت چشم ایفا می‌کند و احتمالا صدمات ناشی از زوال شبکیه را دفع می‌کند. اثبات شده است که دریافت بالای انواع میوه‌ها ( وعده یا بیشتر) خطر ابتلا و پیشرفت زوال شبکیه ناشی از افزایش سن را کاهش می‌دهد.


کاهنده فشار خون با خواص انبه

دوره مقدماتی php


همان طور که گفتیم این میوه از منابع بسیار خون پتاسیم به حساب می‌آید به طوری که مصرف آن به افراد مبتلا به فشار خون توصیه می‌شود. جالب است بدانید که هر انبه کامل که 640 گرم وزن دارد تامین‌کننده 33 درصد از نیاز افراد بزرگسال به پتاسیم است و مصرف هر روز این میوه به کاهش فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا بسیار کمک می‌کند. جالب است بدانید مطالعات نشان داده‌اند، دریافت روزانه 2300 تا 3100 میلی گرم از این ماده مغذی در یک روز توانسته است فشار خون افراد را به میزان 25 درصد کاهش دهد و مرگ و میر ناشی از فشار خون بالا را کنترل کند.


این میوه اندیس گلایسمی بالایی نیز دارد یعنی وقتی مصرف می‌شود قند خون به یکباره افزایش پیدا می‌کند و موجب ترشح هورمون انسولین می‌شود. با ترشح این هورمون قند به داخل سلول‌ها روان شده و دوباره افت پیدا می‌کند به این دلیل فرد دوباره احساس گرسنگی می‌کند و همین موضوع موجب زود به زود گرسنه شدن فرد و پرخوری او می‌شود. به علاوه، این میوه را افراد دیابتی باید با احتیاط مصرف کنند زیرا نیاز به انسولین با خوردن این میوه افزایش پیدا می‌کند. این میوه در هر 100 گرم از خود دارای 57 کالری انرژی است و باید این میزان کالری را در برنامه غذایی روزانه محاسبه کرد.


خواص انبه و چشم‌


گرم انبه درصد نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین A را تامین می‌کند که برای تضمین سلامت چشم‌ها و تقویت قوه‌ی بینایی لازم است. افرادی که می‌توانند روزانه از این میوه مصرف کنند کمتر در معرض مشکلات بینایی مانند کاهش دید شبانه، خشکی چشم، سوزش چشم و غیره قرار می‌گیرند. انبه برای خانم‌های باردار و افرادی که از کم‌خونی رنج می‌برند بسیار مفید است. به خاطر اینکه سرشار از آهن است. از این گذشته میزان بالای ویتامین C موجود در آن باعث جذب حداکثری آهن می‌شود


خواص انبه برای بیماران دیابتی


بیماران دیابتی مقدار بیش از حد قند در خون دارند.  این مقدار بالای قند به عروق آسیب می رساند  شاید تعجب کنید انبه با این همه  طعم شیرین چطور برای دیابتی ها مفید است. اطلاعات زیر هر گونه شک و تردید را برطرف میکند. انبه حاوی آهن، پتاسیم، اسید فولیک، ویتامین A، C و B6، مواد مغذی و فیبر است .  با توجه به مطالعه انجام شده  ‘انبه از میوه هایی است که در سراسر جهان زیاد مصرف می شود و پرطرفدار است طبق پژوهشهای  انجام شده این یک باور غلط است که چون  انبه یکی از شیرین ترین میوه هایی است که ما داریم،پس چاق کننده است.  مطالعات متعددی  در سراسر جهان اثبات کرده است که انبه قند خون را ثابت نگه می دارد  و آنرا کنترل می کند.


آرامش اعصاب و تقویت حافظهخواص انبه


انبه به علت داشتن منیزیم و پتاسیم برای کاهش فشار عصبی و داشتن آرامش روحی مؤثر است زیرا اسید آمینه و تریپتوفان دارد و پیش ساز در تولید سروتونین یا هورمون شادی است.  اسید آمینه موجود در انبه قابل توجه است و گلوتامین اسید، ماده مغذی مورد مصرف مغز است که به تمرکز و بهتر شدن حافظه کمک می کنند.


تقویت روده و معده با خواص انبه


انبه محتوی مواد مغذی و تقویت کننده روده است که هضم آن، بسیار آسان است.مصرف انبه در افراد دارای سوء هاضمه به علت مقادیر زیاد ویتامین C و آهن بسیار توصیه می شود. پوست آن دارای 15 تا 18 درصد تانن است و یک قاشق چایخوری پوست کوبیده آن به میزان دو مرتبه در روز برای اسهال مفید است


خواص انبه برای افزایش میل جنسی


انبه سرشار از ویتامین E است که برای بهبود عملکرد هورمون‌ های جنسی و افزایش میل جنسی بسیار موثر است. اگر مدتی است که دچار بی‌میلی شده‌اید بهتر است کمی انبه میل کنید. انبه حاوی فیبرهایی است که حرکات روده‌ها را تنظیم کرده و از یبوست پیشگیری می‌کند. این میوه برای کاهش التهاب مخاط معده فوق‌العاده است.


خواص انبه در لاغری , خواص انبه در بدنسازی


خواص انبه در لاغری , خواص انبه در بدنسازی


خواص انبه در لاغری , خواص انبه در بدنسازی


خواص انبه در لاغری , خواص انبه در بدنسازی

وقت شناسی را خیلی جدی بگیرید، چراکه در اولین برخورد برای خانواده دختر بسیار مهم است که خواستگار به موقع در مراسم حاضر شود و علاوه بر آن، حضور به موقع بخش قابل توجهی از استرس های شما را کاهش می دهد.

ما حد و مرزها را نمی شناسیم ،محدوده اینکه دخترخاله ما به همسرمان چقدر نزدیک شود را نمی دانیم. محدوده اینکه  همسرمان با دوست دانشگاهی اش که مرد است و قرار است بیرون برود و روی پروژه شان کار کنند را نمی دانیم، مرزهایش قابل تعریف نیست.


این آزمایش، بخشی از یک تحقیق جامع در سالهای اخیر است که نشان می دهد استفاده بیش از حد از تلفن های همراه باعث فرسایش ارتباطات بسیاری افراد با اعضای خانواده، همسر و دوستان آنها شده است.

بافت مقعد نازک تر است و دارای قابلیت ارتجاعی مشابه با واژن نیست، بنابراین احتمال پارگی آن زیاد است. پارگی مقعد نیز احتمال انتقال عفونت های جنسی و مقاربتی را افزایش می دهد.

بیشتر تحقیقات در حوزه سلامت روان و همچنین روابط زوج ها، به نقش مهم و سازنده شوخ طبعی اشاره کرده اند. افرادی که شوخ طبعی بیشتری دارند، انعطاف پذیرتر نیز هستند.

بهترین وسیله برای مسافرت در بارداری , در سه ماهه نخست بارداری بهتر است با خودرو به مسافرت نروید زیرا حرکات ماشین سبب خسته شدن و کمر درد شما می‌شود و احتمال سقط را افزایش می‌دهد.

بدست آوردن رگ خواب همسر , این چه منِ خودخواهی است که همه‌‌ٔ وجود یک آدم را برای خودش می‌خواهد و ادعای عاشق بودن هم دارد! پس یعنی هر چقدر این عشق بیشتر باشد، از آن طرف در بند کردن و جلوی شادی را گرفتن هم بیشتر می‌شود؟

بارداری زنانی که صرع دارند , اگر پزشک معالج شناخت از بیماری صرع داشته باشند در درصد موارد، مادران باردار به به سلامتی زایمان کرده و هیچ مشکلی آنها و نوزادشان را تهدید نمی‌کند.

انبه میوه ای گرمسیری است و به رنگ های انبه ق، سبز و زرد در طبیعت یافت می شود. این میوه شگفت انگیز 4 هزار ساله دارای بیش از 1000 نوع مختلف می باشد.

انبه فواید زیادی برای سلامتی دارد که در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص میوه، آب و هسته انبه را برای لاغری، دوران بارداری، سلامتی کل بدن و همچنین خواص ماسک انبه را برای پوست و مو شرح داده ایم.

ویتامین C و ویتامین A موجود در انبه آنتی اکسیدان هایی قوی هستند که به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کنند.

ماسک انبه برای جوش صورت

یک عدد انبه خرد شده را در آب بجوشانید و بگذارید تا سرد شود، این دنوش را بنوشید تا آکنه و جوش صورت را درمان کند، همچنین مقداری از این دمنوش را بر روی پوست صورت بمالید تا جوش صورت را درمان کند.

توجه : پیش از استفاده از ماسک انبه، مقداری از آن را روی بازوی خود بمالید و چنانچه تا 24 ساعت واکنش التهابی مشاهده نکردید و بدن تان حساسیتی نسبت به ماسک نشان نداد، از آن استفاده کنید.

ویتامین A و بتا کاروتن موجود در انبه باعث سفید شدن و روشن شدن رنگ پوست می شود.

ماسک انبه برای پوست

یک پیمانه انبه خرد شد هرا با یک قاشق غذا خوری آرد و یک قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید و آن را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 15 بماند و سپس به آرامی بشویید.

انبه یک منبع غنی از آنتی اکسیدان هاست که می تواند چین و چروک پوست را کاهش دهد و باعث جوان سازی پوست صورت شود.

ماسک جوانسازی پوست انبه

گوشت یک عدد انبه را له کنید و با 2-3 قاشق سوپخوری بلغور جو دوسر، 2 قاشق سوپخوری شیر خام، آب و 3 قاشق چایخوری روغن انبه ترکیب کنید، این مخلوط را روی پوست بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

انبه به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند و می تواند برای درمان پوست خشک و آسیب دیده استفاده شود.

ماسک انبه برای پوست خشک

6 قاشق غذاخوری انبه له شده را بر روی صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

اگر پوست چرب دارید انبه می تواند چربی پوست را کاهش دهد.

ماسک انبه برای پوست چرب

انبه خرد شده را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست صورت ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید.

انبه حاوی ویتامین E می باشدکه گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

انبه حاوی مقادیر زیادی اسید های چرب، ویتامین ها و مواد معدنی است که برای درمان ریزش مو و جلوگیری از سفید شدن مو ضروری هستند.

ماسک انبه برای مو

هسته انبه را در یک شیشه بیندازید و یک فنجان روغن نارگیل یا روغن کنجد به آن اضافه کنید، این شیشه را چند روز در نور خورشید قرار دهید و برای یک هفته آن را به موهای خود بمالید تا ریزش مو و سفیدی موها درمان شوند.

میوه انبه را می توان از 6 ماهگی برای تغذیه نوزاد استفاده کرد. ویتامین A موجود در انبه برای تقویت بینایی و بهبود سلامت چشم ها در نوزادان و کودکان می باشد.

میوه انبه باعث بهبود هضم غذا در نوزادان و کودکان می شود. نوزادان و کودکان دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، میوه انبه حاوی مقادیر بالای ویتامین های A و C می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن آن ها می شود.

ویتامین B6 و اسید گلوتامین موجود در انبه باعث تقویت حافظه در نوزادان و کودکان می شود.

میوه انبه یک منبع عالی ویتامین E می باشد که باعث بهبود کیفیت و حرکت اسپرم شده و به درمان ناباروری در مردان کمک می کند.

میوه انبه کالری پایینی دارد و با کاهش اشتها به کاهش وزن و لاغری افراد کمک می کند، همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در انبه باعث کاهش جذب چربی شده و به کاهش وزن و لاغری کمک می کند.

همچنین پوست انبه از ذخیره چربی در بدن جلوگیری می کند و باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

خوردن میوه انبه یکی از ساده ترین راه های طبیعی برای افزایش وزن و چاقی می باشد، برای اینکه نتایح بهتری به دست آورید هر روز شیر انبه مصرف کنید.

انبه تنها میوه ای است که حاوی آنزیم برای تجزیه پروتئین است، همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در انبه به هضم غذا کمک می کند و برای درمان زخم معده و سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.

مطالعات نشان داده که مقادیر بالای فیبر موجود در انبه باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 می شود، همچنین فیبر موجود در انبه سطح قند خون، انسولین و چربی خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را بهبود می بخشد.

میوه انبه دارای شاخص گلیسمی پایینی است و پس از خوردن قند خون افراد دیابتی را افزایش نمی دهد. برگ انبه برای تنظیم سطح انسولین افراد مبتلا به دیابت مفید می باشد.

افراد مبتلا به دیابت می توانند برگ های انبه را برای یک شب در آب خیس کنند و صبح ناشتا عصاره ی آن را بنوشند تا قند خون را کنترل کنند.

انبه حاوی مقادیر بالایی ویتامین C، ویتامین A و به کاروتنوئید هاست که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید می باشد.

انبه حاوی مقادیر بالای فیبر و آب است که برای جلوگیری و درمان یبوست و اسهال مفید می باشد.

میوه انبه غنی از منیزیم و پتاسیم می باشد و یکی از بهترین میوه ها برای کاهش فشار خون بالا می باشد.

میوه انبه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان های بتا کاروتن و پلی فنول هاست که برای پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان های پروستات، سرطان روده بزرگ، سرطان پستان، ریه و لوسمی مفید می باشد.

انبه حاوی مقادیر بالایی ویتامین A می باشد که بینایی را تقویت کرده و از شب کوری و خشکی چشم پیشگیری می کند.

زآگزانتین موجود در انبه نقش محافظتی دبرای چشم ها دارد و از ابتلا به دژنراسیون ماکولا پیشگیری می کند.

مقادیر بالای بتاکاروتن موجود در انبه خطر ابتلا به آسم را کاهش می دهد.

انبه حاوی مقادیر زیادی فیبر، پتاسیم و انواع ویتامین هاست که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

مقادیر بالای آهن در انبه با افزایش تعداد گلبول های ق در بدن به درمان کم خونی کمک می کند.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در انبه با تقویت سیستم ایمنی بدن از ابتلا به اچ آی وی و یا ایدز پیشگیری می کند.

ریز مغذی ها و الکترولیت های موجود در انبه برای کمک به درمان گرفتگی عضلات پس از تمرینات شدید بدنسازی و ریکاوری بدن مفید می باشند.

قند های طبیعی موجود در این میوه نیز برای کاهش خستگی بعد از تمرینات بدنسازی مفید هستند.

این میوه گلیکوژن را مصرف می کند و برای بهبود استقامت و قدرت کلی بدن در طول تمرینات ورزشی مفید است.

انبه حاوی مقادیر بالای آهن است که برای رشد جنین و درمان کم خونی در زنان باردار مفید می باشد. همچنین انبه حاوی مقادیر بالایی فیبر و آب می باشد که برای جلوگیری از یبوست در دوران بارداری مفید است.

ویتامین C موجود در انبه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای رشد جنین و تقویت سیتسم ایمنی بدن زنان باردار مفید می باشد. ویتامین B6 موجود در انبه باعث تشکیل سیستم عصبی جنین و افزایش گلبول های ق خون در زنان باردار می شود.

پتاسیم و منیزیم موجود در انبه برای جلوگیری از پره اکلامپسی یا فشار خون بالا در دوران بارداری مفید هستند. ویتامین B6 موجود در میوه انبه تهوع و استفراغ صبحگاهی دوران بارداری را کاهش می دهد.

انبه مصنوعی نخرید

در خرید انبه باید دقت لازم را داشته باشید اول این که کاملا رسیده باشد و دوم این که هیچ گونه ماده شیمیایی نداشته باشد. مطمئن شوید فصل انبه است و بعد بخرید، این احتمال وجود دارد که آنها به صورت مصنوعی رسیده باشد.

میوه‌هایی که به صورت مصنوعی میرسند کربید کلسیم دارد که براساس استانداردهای ایمنی یک ماده شیمیایی ممنوع به حساب می آید.

میوه‌ ای که به کمک این ماده شیمیایی برسد هم برای مادر و هم برای جنین در حال رشد خطرناک است و مانند آرسنیک عمل میکند.

انبه طبیعی را بشناسید

علائمی وجود دارد که به شما کمک می کند بفهمید انبه به صورت طبیعی رشد کرده یا مصنوعی. انبه‌ ای که مصنوعی رسیده باشد نشانه ‌های زیر را دارد :

• پوششی سفید مایل به خاکستری یا نقاط مشکی دارد.
• بوی سیر می دهد.
• بیرون آن رسیده و داخل آن سفت و نارس است.
• بی مزه است و مزه عجیبی پس از خوردن در دهان حساس می کنید.
• احساس نرمی
• علائم بیش از حد رسیدگی را نشان می دهد.

احتیاط کنید

اگر نسبت به رشد طبیعی یا مصنوعی میوه اطمینان ندارید میتوانید اقداماتی را برای از بین بردن یا کاهش سموم آن انجام دهید :
میوه را بشویید : به محض خرید انبه را کامل بشویید. این کار مواد شیمیایی سطح آن یا آلودگی آن به لیستریا را از بین می برد. یخچال را هم تمیز نگهدارید تا هیچ ماده‌ای روی این میوه نشیند.

با پوست نخورید : پوست انبه را قبل از خوردن حتما بگیرید و فقط گوشت آن را بخورید.

دست های تان را بشویید : دست ها و چاقو و هر وسیله ای که در تماس با انبه بوده را با آب گرم و صابون بشویید.

روش بهتر آن است که انبه را از کنار خیابان و دستفروش ها نخرید و از جایی این میوه را خریداری کنید که از سطح بهداشت آن مطمئن هستید.

اسید تارتاریک، اسید مالیک و کمی اسید سیتریک موجود در این میوه به حفظ ذخیره قلیایی بدن کمک می‌کند.

در مواردی که قصد استفاده از پوست و برگ انبه را دارید، حتما از ارگانیک بودن محصول اطمینان حاصل نمایید. به محصولات و میوه هایی ارگانیک گویند که در پرورش آنها از کود و سموم شیمیایی استفاده نشده باشد.

اسید آناکاردیک موجود در انبه نارس و کال ممکن است باعث واکنش های آلرژیک در افراد شود.

زیاده روی در مصرف انبه به دلیل محتوای بالای پتاسیم می تواند برای افراد مبتلا به بیماری های کلیوی که قادر به دفع پتاسیم اضافی نیستند مضر باشد.

طبع انبه گرم و خشک است. بیش از 1000 نوع مختلف انبه در طبیعت یافت می شود، انبه به عنوان میوه ملی هند، پاکستان و فیلیپین شناخته می شود

انبه یک منبع عالی از فیبرهای رژیمی، ویتامین B6، ویتامین A و ویتامین C و غنی از مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، مس و آنتی اکسیدان های کورستین، بتا کاروتن و استراگونین می باشد.

منابع : care2 – medicalnewstoday – organicfacts – stylecraze – healthbeckon


خواص و فواید درمانی انبه چیست؟ خطرات آن کدام اند؟


حدود چهار هزار سال است که انبه بخشی از رژیم غذایی بشر را تشکیل می دهد. درخت انبه در نواحی استوایی رشد کرده و میوه های آبدار و مغذی تولید می کند. افراد می توانند انبه را به تنهایی خورده و یا به همراه سالاد و دسر مصرف نمایند. انبه تازه کم کالری بوده و حاوی مواد مفید و مغذی می باشد. انبه حاوی ترکیبات مفیدی همچون گالوتاننها، آلفا کاروتن، بتا کریپتوکسانتین و غیره بوده و بنظر می رسد که، این ترکیبات برای پیشگیری از ابتلا به چند نوع از سرطان ها مفید باشند. ویتامین آ و بتاکاروتن موجود در انبه به تقویت دید چشم های شما کمک می نماید و ویتامین ب آن به کنترل هموسیستئین ( نوعی آمینو اسید ) در خون کمک می نماید.


دقت کنید که آمینو اسید بالا در خون خطربیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. فیبر موجود در انبه سرعت آزاد شدن قند در خون را کاهش می دهد، با اینحال چون انبه شیرین است، گزینه خوبی برای افراد مبتلا به دیابت نمی باشد.


ارزش غذایی انبه


پیش از انکه به خواص درمانی خوردن انبه در هر روز بپردازیم ، اجازه دهید که به ارزش غذایی این میوه عجیب و غریب بپردازیم. میزان مصرق انبه در یک روز یک فنجان (حدود گرم) پیشنهاد می گردد. لیست زیر نشان میدهد که یک فنجان انبه در روز چه مقادیر از انرژی و چند درصد از مواد مغذی لازم در هر روز را برای شما تامین خواهد کرد.


• کالری


• درصد ویتامین ث (آنتی اکسیدان و تقویت کننده سیستم ایمنی)


• درصد ویتامین A (آنتی اکسیدان و تقویت کننده بینایی)


• درصد ویتامین ب به اضافه سایر ویتامین های ب (کمک به عملکرد مغز و پیشگیری از بیماری های قلبی)


• درصد مس (مس یک فاکتور مهم برای گلبول های ق خون می باشد)


• درصد پتاسیم (جلوگیری از ضعف و خستگی)


• درصد منیزیم (تقویت سیستم ایمنی و ساخت استخوان)


خواص و فواید درمانی انبه


هرکسی که بخواهد وزن کم کند، می تواند سراغ این میوه خوشمزه هم برود، چراکه نه تنها کالری کمی دارد، بلکه حاوی مواد مغذی کافی بوده و احتیاجات بدن را تامین می نماید. اگر مصرف کالری روزانه خود را محدود کرده اید، مصرف خوراکی های حاوی مواد مغذی لازم بوده و انبه یکی از آنها است. برخی از خواص و فواید انبه شامل:


.پیشگیری از سرطان: تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات آنتی اکسیدان درون انبه از ابتلا به سرطان روده، سرطان سینه، سرطان خون و سرطان پروستات جلوگیری می نماید.


.کاهش کلسترول: انبه حاوی مقادیر بالای فیبر، پکتین و ویتامین C بوده و به کاهش کلسترول کمک می نماید.


.پاکسازی پوست: انبه هم بصورت خوراکی و هم بصورت مالیدنی روی پوست برای پوست مفید بوده و جوش های صورت را از بین می برد.


.سلامت چشم: یک فنجان انبه خرد شده درصد از میزان مورد نیاز بدن به ویتامین A را برطرف کرده و باعث بهبود بینایی، خشکی چشم و شب کوری می شود.


.افزایش توان جنسی: انبه منبع بسیار خوبی از ویتامین E می باشد. مقدار متعادل انبه در زمینه میل جنسی مفید می باشد.


.تقویت گوارش و هضم غذا: فیبر موجود در انبه به هضم و دفع غذا کمک می کند.


.کمک به تحمل گرما: گرفتن آب میوه انبه و مخلوط کردن آن با آب و شیرین کننده، به خنک کردن بدن و جلوگیری از آسیب دیدن آن کمک می نماید.


.تقویت سیستم ایمنی بدن: میزان بالای ویتامین C و A در انبه و همچنین انواع مختلف کارتنوییدها، سیستم ایمنی بدن شما را قوی و سالم نگه می دارد.


.اسید فولیک: فولات یا اسید فولیک برای بارداری سالم و پیشگیری از نقایص مادرزادی حیاتی می باشد. همچنین فولیک اسید از سقط جنین نیز جلوگیری می نماید.


خطرات و احتیاطات درباره انبه


• اگر به پلاستیک خام حساسیت داشته باشید، این احتمال وجود دارد که به انبه و به ویژه انبه کال هم حساسیت بدهید. این واکنش به خاطر وجود اسیدآناکاردیک است.


• پوست و عصاره انبه حاوی اوروشیول است، ماده شیمیایی موجود در پیچک سمی امریکایی و سماق سمی که می تواند در برخی افراد ایجاد حساسیت کند.


• برخی دلالان و فروشندگان، برای رسیده کردن انبه از کاربید کلسیم استفاده می کنند که ممکن است مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند، به همین دلیل بهتر است از انبه ارگانیک استفاده کنید. اگر انبه خریداری شده شما ارگانیک نیست، قبل از مصرف خیلی خوب آن را بشویید یا یک شب در آب خیس کنید.


• مراقب باشید چون پتاسیم زیاد، برای افراد سالمند و کسانی که به اختلالات کلیوی دچار هستند مناسب نیست (پتاسیم بر تعادل مایعات در بدن تاثیر می گذارد و با توجه به افزایش سن، کلیه ها کمتر قادر به حذف پتاسیم از خون خواهند بود). باید در استفاده از انبه برای این افراد احتیاط کرد.

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان x بخوانید...