فلفل و پریودی

دوره مقدماتی php
فلفل و پریودی
فلفل و پریودی

فلفل گياهي است كه در آب و هواي نيمه گرمسيري و گرمسيري مي رويد. ميوه آن در پوششهاي غلافي بلند كه به موازات رسيدن رنگ قرمز، نارنجي يا زرد به خود مي گيرد، مي رويد…

یکی از خواص   فلفل قرمز   تسکین دردهاست. فلفل قرمز حاوی ترکیبی به نام «کاپسایسین» است که با تحریک کردن پایانه های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال دهنده سیگنال های درد، نوعی مسکن موثر برای کاهش دردهای دوره قاعدگی به حساب می آید.

قسمت تند فلفل قرمز را کپسایسین (Capsaicin) تشکیل می‌دهد که دارای فواید بی‌شماری برای سلامتی است. 

دوره مقدماتی php

فلفل قرمز همچنین دارای ویتامین های C ، A ، B6 ، E ، پتاسیم ، منگنز ، مس ، آهن و فلانوئیدهای دیگر میباشد. وجود این مواد در کنار یکدیگر فلفل قرمز را به آنتی اکسیدانی بسیار قوی تبدیل کرده است. اگر این فلفل را بصورت منظم و مقدار کم مصرف کنید میتوانید به راحتی از فواید و خواص بسیار آن بهره مند گردید.

خواص فلفل قرمز تسکین درد مفاصل و عضلاتکپسایسین موجود در فلفل قرمز آن را به یک داروی ضد التهاب تبدیل میکند که در کاهش درد و التهاب بسیار موثر است. این ماده همچنین از ارسال پیام های درد از مغر به اعضا جلوگیری میکند که باعث کاهش احساس درد میگردد. فلفل قرمز برای تسکین دردهای مفاصل و عضلات بسیار موثر میباشد.فلفل و پریودی

مطالعاتی در سال ۲۰۱۱ نشان داده اند که کرم های حاوی کپساسین در مدیریت و کاهش درد موثر هستند.

با استفاده از فلفل قرمز میتوانید یک کرم ضد درد خانگی بسازید :

½ قاشق چایخوری از فلفل قرمز کوبیده شده را با ۲ تا ۳ قاشق چایخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل میکس کنید. کرم را برروی مفاصل و عضلاتی که درد دارند بمالید بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید این روش را روزی یکبار تکرار کنید تا درد از بین برود نکته : هرگز فلفل قرمز را برروی پوست زخم شده یا حساس نمالید.

جلوگیری از لخته شدن خونهمانطور که گفته بودیم کپسایسین فلفل قرمز آن را به آنتی اکسیدانی قوی تبدیل کرده است که این موضوع باعث گشاد شدن عروق خونی شده تا جریان خون در بدن به بهترین نحو انجام شود. جریان خون مناسب در بدن از لخته شدن خون جلوگیری میکند و خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش میدهد.

کپسایسین باعث کاهش یافتن تریگلیسیرید ها و لیپوپروتئین ها ( LDL یا همان کلسترول بد ) میشود که از اصلی ترین علل بیماری های قلبی میباشند.

½ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز را داخل ۱ فنجان آب گرم ریخته و هم بزنید.

۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب و ۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی را اضافه کرده و هم بزنید.

این نوشیدنی را روزی ۲ بار میل کنید.

خواص فلفل قرمز برای لاغریاین فلفل به علت تند بودن به کاهش اشتها کمک میکند ، این یعنی شما کالری کمتری را در طول روز مصرف میکنید و همین منجر به کاهش وزن شما میگردد. همچنین فلفل قرمز محرک متابولیسم است و به سوزاندن چربی های اضافه بدن کمک میکند. فلفل قرمز به جذب و هضم مواد غذایی نیز کمک میکند.

½ قاشق چایخوری فلف قرمز را به آبمیوه یا اسموتی خود که در کنار صبحانه میل میکنید اضافه کنید تا کالری بیشتری بسوزانید.

سم زدایی بدناز خواص فلفل قرمز میتوان به سم زدایی اشاره کرد. این فلفل از بدن شما در مقابل بیماری ها محافظت میکند. سم زدایی فرآیندی است که به کبد و کیسه صفرای شما کمک میکند تا از شر سموم مضر در بدن خلاص شوند.

از آنجا که فلفل قرمز یک محرک گردش خون است ، دمای بدن شما را بالا میبرد که همین موضوع شروعی برای تحریک متابولیسم و سم زدایی بدن میباشد. همچنین این اتفاق غدد عرق را که یکی از عوامل مهم سم زدایی در بدن هستند را فعال میکند.

آب یک لیمو را گرفته و با ½ قاشق چایخوری فلفل قرمز به همراه مقداری عسل طبیعی در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. این نوشیدنی را به مدت یک هفته با شکم خالی مصرف کنید. به فاصله ی یک ماه دوباره این روند را تکرار کنید.

خواص فلفل قرمز در درمان گلو دردفلفل قرمز برای بهبود گلو درد بسیار موثر است. ماده ی کپسایسین به تسکین التهاب و کنترل خلط بینی کمک میکند. همچنین این ماده در از بین بردن عفونت های میکروبی موثر است.

½ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز را در یک فنجان آب داغ حل کنید. این اکسیر تند را ۳ تا ۴ مرتبه در روز غرغره کنید تا درد گلو فروکش کند.

همچنین میتوانید ½ قاشق چایخوری پودر فلفل را به ۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی اضافه کرده و روزی چند مرتبه میل کنید.

توجه : درمان هایی که در این مقاله پیشنهاد شده برای کودکان توصیه نمیشوند.

جلوگیری از سرطانفلفل قرمز میتواند به پیشگیری از ابتلا به سرطان های ریه ، کبد ، پروستات ، پستان و پوست کمک کند. این خاصیت باز هم با ماده ی کپسایسین موجود در فلفل قرمز ارتباط دارد که باعث میشود در فرآیندی به نام « apoptosis » سلول های سرطانی خودشان را از بین ببرند.

مطالعات نشان دادند که کپسایسین از رشد سلول های سرطان پروستات در حیوانات جلوگیری میکند. مطالعات دیگری در سال ۲۰۱۰ ثابت کرد که کپسایسین به از بین بردن سلول های سرطان سینه کمک میکند.

پیشنهاد میشود برای کاهش ریسک ابتلا به سرطان ، مقدار کمی از فلفل قرمز را به رژیم غذایی روزانه خود بیافزایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مصرف به اندازه نمك برای بدن لازم است اما مصرف زیاد آن می‌تواند باعث نفخ‌، كم‌آبی و تحریك بیشتر پستان‌ها در دوره عادت ماهانه شود

نشانگان پیش از قاعدگی، از مشكلات شایعی است كه بیشتر خانم‌ها از آن رنج می‌برند و تغذیه می‌تواند آثار مثبت و منفی بر آن داشته باشد. می‌توان با به كار بستن چند توصیه تغذیه‌ای، دردهای ناشی از این مشكل را تخفیف داد. از آنجا که این روزها تعداد زنان شاغل هم کم نیست و اختلال‌های دوران قاعدگی می‌تواند بر کیفیت کار آنها تاثیرگذار باشد، با دکتر احمد ساعدی، متخصص تغذیه و عضو هیات‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این رابطه گفت‌وگو كرده‌ایم.نفخ‌شكم، درد، انقباض‌های شکمی، تحریك‌پذیر شدن سینه‌ها و خونریزی زیاد، از شكایت‌های اصلی خانم‌ها در دوره‌های ماهانه و از علایم و نشانگان پیش از قاعدگی است. آیا می‌توان این مشكلات را با پیروی از رژیم‌ غذایی صحیح و متعادل كمتر كرد؟دلیل بروز این علایم، اختلال‌های شیمیایی ‌مغزی، تغییرات هورمونی شدید و كاهش ریزمغذی‌ها در بدن است و با حذف برخی خوراکی‌ها که تشدیدکننده این علایم هستند و افزودن برخی که اثر عکس دارند، می‌توان دردها را تسکین داد.

بیشتر بدانید : رابطه جنسی در دوره پریود و رعایت برخی اصول

بیشتر بدانید : در زمان پریود چه مکمل هایی بخوریم و چه مکمل هایی نخوریم؟

نمک، نوشیدنی‌های گازدار و كافئین‌دار، موادغذایی سرخ‌شده یا پرادویه و لبنیات علایم پیش از قاعدگی و دردهای ناشی از آن را تشدید می‌كنند.فلفل و پریودی

مصرف به اندازه نمك برای بدن لازم است اما مصرف زیاد آن می‌تواند باعث نفخ‌، كم‌آبی و تحریك بیشتر پستان‌ها در دوره عادت ماهانه شود. بنابراین در این ایام نباید بیش از 2300 میلی‌گرم(یا یك قاشق چایخوری)‌ نمك مصرف كرد. علاوه بر نمكی كه خود به موادغذایی می‌زنیم، بسیاری از غذاهای آماده و نان‌ها هم حاوی نمك هستند و میزان نمک آنها معمولا 3 تا 4 برابر میزان توصیه‌‌شده برای مصرف روزانه است. در ضمن فراموش نكنید كه ماهی‌‌های دودی، چیپس، سس‌های صنعتی به‌خصوص سس سویا، گوجه‌فرنگی‌های پوست‌کنده كنسروی و پنیرها نیز نمك قابل‌توجهی دارند و بهتر است حداقل در دوره عادت ماهیانه كمتر مصرف شوند.

منیزیم، از عناصر معدنی موردنیاز بدن در دوران عادت ماهیانه است که خاصیت ضدالتهابی و ضدافسردگی دارد و حالت تحریك‌پذیری و درد پستان را كمتر می‌کند اما قهوه، چای یا انواع نوشیدنی‌های كولادار دفع‌كننده منیزیم هستند. از سوی دیگر، این نوع نوشیدنی‌ها باعث نفخ، درد و تحریك‌پذیری بیشتر معده می‌شوند. كافئین میزان ترشح اسید معده را هم بیشتر می‌كند و اگر روده تحریك‌پذیر باشد، باعث درد بیشتر می‌شود. اما خیلی‌ها به نوشیدن چای عادت دارند و اگر آن را کنار بگذارند، دچار سردرد می‌شوند. اتفاقا كافئین‌ باعث دفع بیشتر آب از بدن می‌شود و عروق خونی را تنگ‌تر می‌كند و این موضوع عامل بروز سردرد و حالت‌های عصبی در دوران عادت ماهیانه است پس در دوران عادت ماهیانه برای كمتر شدن علایم، باید مصرف نوشیدنی‌های گازدار و كافئین‌دار را كنار گذاشت و از نوشیدنی‌هایی که میزان كافئین کمتری دارند، مثل چای سبز یا انواع آبمیوه‌های طبیعی استفاده كرد.

بله، به‌دلیل تغییرات هورمونی، در دوره قاعدگی پوست چرب‌تر از همیشه است. در این شرایط اگر میزان چربی موادغذایی هم بالا باشد، پوست حساس‌تر می‌شود و احتمال بروز آكنه و دیگر ضایعات افزایش می‌یابد.

نه، اما بهتر است مصرف موادغذایی سرخ‌شده و موادغذایی چرب مثل گوشت ‌قرمز و لبنیات چرب (مانند كره و ماست چرب) را در این دوران كاهش داد زیرا این موادغذایی سطح ترشح هورمون استروژن را افزایش می‌دهند و می‌توانند عامل تشدید انقباض‌ها و دردهای شكمی باشند. به جای این نوع چربی‌ها می‌توان مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب غیراشباع مثل گردو، زیتون و دانه‌های روغنی مصرف كرد که میزان التهاب را كاهش می‌دهند.

شیر، پنیر و ماست حاوی اسید چرب آراشیدونیك هستند كه باعث تولید بیشتر پروستاگلاندین‌ها می‌شود و آزادشدن تدریجی این تركیب‌ها در بافت‌های بدن، عامل افزایش انقباض‌های رحمی است. البته از آنجا که خانم‌ها باید روزانه 1200 میلی‌گرم كلسیم دریافت كنند، باید كلم‌بروكلی، كلم‌پیچ، كلم‌سبز و كلم‌چینی که از بهترین منابع كلسیم هستند، در برنامه غذایی‌شان بگنجانند. البته اگر زیاد نفخ می‌كنند، بهتر است كه این سبزی‌ها را بخارپز شده مصرف كنند.

موادغذایی حاوی امگا3 مثل انواع ماهی، دانه‌های گیاهی به‌خصوص دانه‌كتان و گردو که تا حد زیادی از آزاد شدن پروستاگلاندین‌ها و بروز درد و انقباض‌های رحمی جلوگیری می‌كند. منابع منیزیم هم مثل سبزی‌های برگ سبز تیره، ماهی‌تن، گردو و دانه‌های گیاهی و بادام‌زمینی ضدافسردگی هستند و درد و تحریک پذیری پستان را کم می‌کنند و بهتر است در این دوران مصرف شوند.

می‌توانند به جای شیرینی و شکلات، میوه‌هایی مثل پرتقال شیرین، گلابی،‌ زردآلو، آلو، سیب، ذرت و هویج را در برنامه‌غذایی‌شان بگنجانند چون قند موجود در میوه و سبزی‌ها میل به شیرینی را كاهش می‌دهد. خوردن روزانه یك تكه شكلات ‌تلخ بالای 60 درصد نیز تا حد زیادی هوس به شیرینی را كم‌ می‌كند و در عین حال حاوی آنتی‌اكسیدان است كه اثر سروتونین را بیشتر می‌كند و باعث خوش‌خلقی خواهد شد.

بیشتر بدانید : چرا خانم ها در زمان پریودی بیشتر هوس شکلات می کنند؟

غلات، غنی‌ از فیبر، منیزیم و حاوی قندهای دیر هضم هستند و جلوی افت ‌قندخون را می‌گیرند و بر ترشح سروتونین كه هورمون ضدافسردگی است، تاثیر مثبت دارند بنابراین خانم‌ها می‌توانند در این دوران موادغذایی حاوی غلات كامل نظیر برنج‌قهوه‌ای و جو را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند.

مصرف مكمل‌های ویتامینی و عناصر معدنی می‌تواند تا حد زیادی كمبودهای بدن را در دوران عادت ماهیانه جبران كند. در عین حال از درد و حالت عصبی فرد بكاهد. البته توصیه اکید بر مصرف منابع طبیعی است مثلا ویتامینE كه علایم نشانگان پیش از قاعدگی را كاهش می‌دهد، در آووكادو، زرده تخم‌مرغ، و بذر پنبه دانه و ویتامین‌B6 كه نفخ‌ و حالت عصبی را كاهش می‌دهد، در سیب‌زمینی، موز، بلغور و جوی دوسر موجود هستند. ویتامین ‍C و روی هم در سلامت تخمك‌ و دستگاه تولیدمثل زنان تاثیرگذارند. ویتامین C نیز كه جذب آهن را افزایش و احتمال بروز كم‌خونی را كاهش می‌دهد، در گریپ‌فروت، سبزی‌های برگ‌سبز، كدو سبز، پرتقال، توت‌فرنگی و لیمو وجود دارد. دانه‌های كدوتنبل و كدو نیز از منابع خوب روی هستند.

لازم است دلیل این مساله روشن شود اما به‌طور کلی رژیم‌های غذایی فقیر از روی یا زینک ، بر نظم دوران قاعدگی اثر می‌گذارد. افرادی كه رژیم‌های سخت می‌گیرند یا میزان مصرف موادغذایی در آنها بسیارپایین است و مرتب وزن كم می‌كنند، دچار عقب‌افتادن عادت ماهیانه می‌شوند.  برای مرتب شدن دوره‌ها، كلسیم بهترین مكمل است. اگر شیر نمی‌خورید، می‌توانید كلم‌پیچ یا بروكلی را انتخاب كنید. اگر دچار عدم‌تحمل به لاكتوز شیر هستید، شیر سویا یا شیربرنج را امتحان كنید. ویتامینE موجود در جگر، زرده تخم‌مرغ و آواكادو هم در این مورد مفید است. به علاوه، باید به اندازه كافی آب خورد و میزان مصرف هله‌هوله، موادغذایی تصفیه‌شده، موادغذایی پرچرب و شیرینی‌ها را هم کاهش داد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بخور و نخورهای دوران قاعدگی

بیشتر بدانید : منابع غذایی غیر لبنی کلسیم

بیشتر بدانید : علت نامنظم شدن پریود زمانی که باردار نیستید

بیشتر بدانید : چه چیزهایی درد پریود را کم می کند؟

بیشتر بدانید : چرا در زمان پریود وزن تان زیاد می شود؟

بیشتر بدانید : 9 دلیل برای طولانی بودن مدت قاعدگی

بیشتر بدانید : اختلالات قاعدگی و درمانهای متفاوت

بیشتر بدانید : نشانگان پیش از قاعدگی و کاهش درد !!

 بیشتر بدانید : پاکسازی رحم و درمان مشکلات قاعدگی با گیاه رازیانه

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع : salamatiran.com


امتیاز کاربران

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

بدون شک شما هم در دوره‌ی پریودی احساسات متفاوتی مانند خستگی، افسردگی، تحریک‌پذیری روحی، اضطراب و حتی نفخ و حالت پف کردگی را تجربه می‌کنید. تمام این علائم به دلیل تغییرات هورمونی در بدن طبیعی هستند. خوشبختانه می‌توان با ایجاد تغییرات کوچک در تغذیه، احساسات و حالات منفی این دوره را کنترل کرد. برای همین علاوه بر افزایش مصرف برخی از مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات، غلات کامل، مواد غذایی سرشار از کلسیم و غیره باید از مصرف برخی دیگر از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها بپرهیزید. با ما باشید تا با نخورهای این دوره بیشتر آشنا شوید.

متأسفانه هر روز به تعداد خانم‌هایی که از اختلالات قاعدگی رنج می‌برند افزوده می‌شود. در واقع اختلالات مربوط به خونریزی ماهانه به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اختلالات جدی هورمونی و کمبود مواد مغذی اشاره کرد. متخصصان بر این باور هستند که پرهیز از مصرف مواد غذایی نامناسب که باعث تشدید این علائم می‌شوند ساده‌ترین روش برای پیشگیری از پریودهای دردناک، اضطراب، افسردگی و خستگی و دیگر تغییرات روحی روانی در این دوره می‌شود.

 

نوشیدنی‌های گازدار و کافئینه

در دوره‌ی عادت ماهانه و قبل از آن تا می‌توانید مصرف نوشیدنی‌های گازدار و کافئینه را کاهش دهید چون این نوشیدنی‌ها روی وضعیت روحی و احساسی‌تان تأثیر منفی می‌گذارند و همچنین باعث کاهش منیزیم بدن می‌شوند.فلفل و پریودی

توجه داشته باشید که کاهش مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین می‌تواند به کاهش حالت نفخ نیز کمک کند. کافئین می‌تواند اسید معده را بیشتر کرده و برای روده‌های حساس مناسب نیست. اگر دنبال یک جایگزین مناسب برای قهوه می‌گردید می‌توانید روی چای هندی حساب کنید. همچنین باید بدانید که کافئین باعث انقباض رگ‌های خونی و دهیدراته شدن (کم آبی) بدن می‌شود برای همین هم می‌تواند سردرد ایجاد کند و حالت‌های عصبی این دوره را افزایش دهد.

غذاهای خیلی سرد، خام، تلخ یا تند و پر ادویه روی وضعیت روحی روانی بعضی از خانم‌ها تأثیر منفی می‌گذارد و آن‌ها را آسیب پذیرتر می‌کند. برای همین توصیه می‌شود در این دوره از مصرف این قبیل غذاها خودداری کنید

 

مصرف نوشیدنی‌های الکلی باعث دهیدراته شدن (بی‌آبی) بدن و در نتیجه احتباس آب می‌شود. علاوه بر این الکل ذخیره‌ی منیزیم را از بین می‌برد. این ماده‌ی معدنی خواص ضد التهابی فوق‌العاده ای دارد و دردهای دوره‌ی عادت ماهانه را تسکین می‌دهد. همچنین باید بدانید که نوشیدنی‌های الکلی باعث تحریک احساسات نیز می‌شود.

مصرف دخانیات در هر دوره ای که باشد برای سلامتی به خصوص سلامتی ریه ها مضر است. به عقیده‌ی متخصصان مصرف دخانیات به خصوص در دوره‌ی عادت ماهانه به نفع سلامتی جسمی و روحی روانی خانم‌ها نیست.

 مواد غذایی شور

درست است که مصرف نمک آن هم به اندازه‌ی کافی برای سلامتی لازم است اما با این حال مصرف زیاد آن باعث بروز حالت نفخ، احتباس آب و همچنین بروز حساسیت و درد در ناحیه‌ی سینه‌ها می‌شود. متخصصان حوزه‌ی تغذیه معتقدند که مصرف نمک روزانه نباید بیشتر از 2300 میلی‌گرم یعنی معادل یک قاشق چای‌خوری باشد. توجه داشته باشید که در این دوره مصرف پیتزا، لازانیا، سوسیس و کالباس، ماهی دودی، چیپس، سس‌های صنعتی، پنیرها و غیره را کاهش دهید چون که حاوی نمک بیشتری هستند.

 

غذاهای سرخ کردنی اصلاً مناسب دوره‌ی قاعدگی نیستند. به خاطر اینکه در این دوره پوست به دلیل تغییرات هورمونی به طور طبیعی چرب تر می‌شود. در این صورت اگر مواد غذایی چرب نیز مصرف کنید پوست حساس تر و چرب تر شده و سر و کله‌ی آکنه و مشکلات پوستی دیگر هم پیدا می‌شود. به عقیده‌ی متخصصان مواد غذایی حاوی چربی زیاد مانند گوشت‌های قرمز، محصولات لبنی پرچرب، مواد غذایی سرخ کردنی و روغن‌ها میزان استروژن را افزایش می‌دهند. باید بدانید که حفظ میزان استروژن بدن اجازه‌ی تغییرات خاص در رحم را نمی‌دهد و برای همین میزان گرگرفتگی، کرامپ ها و دردهای دوره‌ی قاعدگی کمتر می‌شود.

پرهیز از مصرف مواد غذایی حاوی چربی‌های ترانس به کنترل دردهای دوره‌ی قاعدگی کمک می‌کند. اسیدهای چرب بیشتر در سرخ کردنی‌ها، دونات‌ها، شیرینی‌جات صنعتی، مارگارین ها و هر ماده‌ی غذایی که با روغن‌های هیدروژنه تهیه شده باشد وجود دارد

 

به طور کلی غذاهای خیلی سرد، خام، تلخ یا تند و پر ادویه روی وضعیت روحی روانی بعضی از خانم‌ها تأثیر منفی می‌گذارد و آن‌ها را آسیب پذیرتر می‌کند. برای همین توصیه می‌شود در این دوره از مصرف این قبیل غذاها خودداری کنید.

 

گوشت‌های قرمز حاوی چربی بیشتری هستند برای همین مناسب دوره‌ی قاعدگی نمی‌باشند. برای تامین پروتئین بدن گوشت‌های سفید را جایگزین گوشت گاو، گوساله و گوسفند کنید.

 برخی از کربوهیدرات‌ها

برخی از قندها در این دوره باعث تحریک‌پذیری بیشتر خانم‌ها می‌شوند. مواد غذایی تهیه‌شده از آرد سفید مانند نان‌ها، پاستاها، بیسکویت‌ها و کیک‌های تهیه‌شده از آرد سفید همچنین برنج سفید، سیب‌زمینی بدون پوست، غلات شیرین، آبنبات‌ها و غیره مناسب این دوره نمی‌باشند. توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌شود مصرف شکلات‌های سفید، دسرهای شیرین و کلا هله‌هوله‌های شیرین را کم کنید.

 

پرهیز از مصرف مواد غذایی حاوی چربی‌های ترانس به کنترل دردهای دوره‌ی قاعدگی کمک می‌کند. اسیدهای چرب بیشتر در سرخ کردنی‌ها، دونات‌ها، شیرینی‌جات صنعتی، مارگارین ها و هر ماده‌ی غذایی که با روغن‌های هیدروژنه تهیه شده باشد وجود دارد. توصیه می‌کنیم حین خرید محصولات غذایی لیست ترکیبات آن را با دقت مطالعه کرده و از خرید مواد غذایی حاوی این چربی‌های مضر خودداری کنید.

مواد غذایی مفید برای کاهش تنش‌های پیش از قاعدگی

تأثیر تغذیه بر قاعدگی

6 ماده‌ی غذایی برای تسکین دردهای زنانه

بهداشت و تغذیه در دوران عادت ماهانه

تأثیر تغذیه بر اندومتریوز

غذاهای فوری؛ عاملی برای دردهای پیش از قاعدگی

8 ماده غذایی مفید برای بهبود علائم سندرم پیش از قاعدگی فلفل و پریودی

سندروم پیش از قاعدگی و درمان‌های غذایی

کاهش دردهای قاعدگی با گیاهان

گیاهان دارویی موثر بر سندرم پیش از قاعدگی

تاثیر ویتامین E در کاهش دردهای قاعدگی

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

برای قطع خونریزی قاعدگی می توان از روش های خانگی مانند افزایش مصرف آب، مصرف غذاهای غنی از ویتامین C و آهن استفاده کرد. همچنین، می توان از داروهای ضد درد و یا داروهای تجویزی مانند لیستدا و نوراتیندرون نیز استفاده کرد. … … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

سایر منابع:

فلفل و پریودی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

1

سایر خبرها

احتیاط کرد . چه چیزی باعث تیرگی و کبودی اطراف چشم ها می شود؟ این تیرگی ممکن است ناشی از دلایل زیادی باشد. آن ها را در زیر لیست کرده ایم: محرومیت از خواب خواب زیاد استرس خستگی آلرژی های بینی خارش مداوم و مالیدن چشم به علت شرایط پوستی مانند اگزما محرک های پوست در محصولات آرایشی قرار گرفتن در معرض نور خورشید (در غیاب کرم ضد آفتاب ) پیری بعضی اوقات، تیرگی نیز می توانند …

…> ماست ساده یونانی بهترین ماده برای درمان خانگی عفونت رحمی است البته در هنگام خرید توجه داشته باشید که ماست حاوی قند نباشد. با این اسانس طبیعی عفونت زنانه را درمان کنید اسانس پونه حاوی تیمول و کارواکرول است که 2 ماده ضد قارچ قدرتمند محسوب می شوند. اسانس ها نباید به صورت خوراکی مصرف شوند و باید استنشاقی مورد استفاده قرار گیرند، افزون بر این می توان اسانس پونه را پس …

و کاهش آثار پسوریازیس، مؤثر باشد. این آثار نیز با خوردن فلفل و گنجاندن آن در رژیم روزانه، می تواند بر بدن اعمال گردد. فلفل جزء گیاهان بدون خطر است، ولی ممکن است در بعضی افراد ایجاد حساسیت کند. همچنین مصرف بیش از اندازه آن، ممکن است باعث التهابات روی پوست بدن، غشای مخاطی و مخاط معده و روده گردد. ضد درد، ضد چسبندگی پلاکت ها، ضد میکروب، ضد سرطان، ضد سم، ضد …

…. این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت خاصیت آنتی بیوتیکی، ضد التهابی و ضد ویروسی دارد؛ لذا برای افراد مبتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماران ریوی بسیار مفید و اثربخش است. وی اظهار کرد: مصرف شربت برگ زیتون موجب افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش وزن و تناسب اندام می شود؛ لذا افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند می توانند از این شربت خوشمزه و مفید استفاده کنند. …

عمان ابراز داشت: درحال حاضر برداشت های غیراصولی، استفاده از ابزارهای نامناسب صیادی، رعایت نکردن زمانبندی ها، صید و معیشت ساحل نشینان استان هرمزگان را تهدید می کند . مرتضوی از علت های اصلی تخریب و تهدید زیستگاه های مصنوعی به وجود آلودگی ها، قاچاق سوخت، فاضلاب های صنعتی، ورود گازوئیل به ساحل و دریا و بهره برداری غیراصولی از ساحل اشاره کرد . وی تصریح کرد: وجود آلودگی و نابسامانی …

، یکدست نیستند و مطالعات بزرگی نیز در زمینه تاثیر آن بر آنفلوآنزا انجام نشده است. مصرف غذاهای مقوی اگر با غذا خوردن مشکلی ندارید، مواد غذایی که می توانند به تقویت سیستم ایمنی کمک کنند را مصرف کنید. از آن جمله می توان به ماست، میوه هایی مانند بلوبری و سبزی هایی مانند بروکلی اشاره کرد. برای افرادی که با حالت تهوع مواجه هستند، سوپ مرغ انتخاب خوبی است. این سوپ می تواند به کاهش …

گیل خبر/ علی دادخواه مول بمعنای کاذب بودن بارداری و هیداتی فرم اشاره به محتوای آب مانند کیست ها است.و مول هیداتی فرم جفتی است که جنین ندارد.در حقیقت در مول هیداتی فرم جنین ،کیسه جنینی و یا هیچ بافت جفتی نرمالی وجود ندارد ولی در عوض جفت توده ای از خوشه های انگور شکل می دهد که از نظر ژنتیکی متعلق است به کوروموزم های پدری ،زیرا در مول هیچ تخمکی وجود ندارد و هر 46 کروموزوم پدری هستند. …

می کند، از این رو، خطر تشکیل سنگ های کلیوی کلسیم اگزالات کاهش می یابد. البته باید آب کرنبری ارگانیک و فاقد مواد افزودنی را برای کسب بهترین نتایج مصرف کنید . زردچوبه التهاب در بدن می تواند موجب بروز بیماری های مختلف شود که بیماری کلیوی نیز یکی از آنها محسوب می شود. برای پاکسازی کلیه ها و مبارزه با التهاب می توانید مصرف زردچوبه را مد نظر قرار دهید. زردچوبه از خواص ضد التهاب سود …

حسین ایمانی، متخصص تغذیه در ارتباط با راهکارهای تغذیه ای جهت مقابله با بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی اظهار داشت: مصرف میوه و سبزی های حاوی ویتامین C در این زمینه بسیار توصیه می شود و در پیشگیری و مقابله با این بیماری مؤثر است. وی افزود: مرکبات مانند پرتقال، لیموشیرین و نارنگی و سبزی هایی مانند جعفری، فلفل دلمه ای و گوجه حاوی ویتامین C است که مصرف آنها هنگام سرماخوردگی بسیار توصیه می …

بهتر است تا زمانی که حالتان بهتر می شود از مکمل ویتامینی استفاده نمایید. ” 12. اگر مکمل آهن مصرف می کنید مراقب باشید هاییم هشدار می دهد ” مصرف دوز بالای مکمل آهن در افراد سالم می تواند منجر به: ناراحتی معده ، یبوست ، تهوع ، درد شکم ، استفراغ و غش شود. ضمن این که جذب روی را در بدن کاهش می دهد . مصرف دوز بالای آهن ( به اندازه 100 یا 1000 میلی گرم ) می تواند باعث: نقص عضو ، کما …

پردازند و یکی برنده شده و دیگری بازنده می شوند. راه حل: شما به سادگی می توانید با فاصله زمانی 2 ساعت این دو مکمل را مصرف کنید. بسیاری از بدنساز ها قبل از تمرین و قبل از خواب ال-گلوتامین و کراتین را در صبح و بعد از تمرین مصرف می کنند. با این روش به بدن فرصت کافی داده می شود تا هر مکمل به طور جداگانه جذب شود. برای افرادی که بعد از صبحانه تمرین می کنند، اگر کراتین را فقط یک بار در …

: این غذا به علت داشتن ویتامین های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از شما در برابر انواع بیماری ها از جمله سرطان ها محافظت می کند. این محقق پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف پلو زعفرانی برای زنان بسیار مفید است و موجب رفع سندروم پیش از قاعدگی می شود. وی اظهار کرد: درمان درد های روماتیسمی (آرتریت روماتوئید) و درد های مفصلی (آرتریت) خاصیت دیگر این …

…. مواد شیمیایی دیگری هم مانند هیدروکینون و رزورسینول که برای درمان لک به کار می روند، نباید در دوران بارداری مصرف شوند و از همین روست که برای خانم هایی که دچار لک حاملگی شده اند به هیچ وجه چنین کرم هایی تجویز نمی شود، آنها بهتر است در دوران بارداری برای از بین بردن لک ها از محلول یا کرم ویتامین c و ضدآفتاب های فیزیکی استفاده کنند. لایه بردارها را فراموش کنید به …

یا استفاده از مواد مخدر را کنار بگذارید. وزن سالمی داشته باشید و مصرف کافئین خود را به کمتر از 300 میلی گرم در روز کاهش دهید.زمان تخمک گذاری خود را تعیین کنید نکته کلیدی برای بارداری سریع، درک زمان تخمک گذاری یا ازاد شدن تخمک از تخمدان های شماست. در هر چرخه قاعدگی تنها یکبار تخمک گذاری انجام می شود. اگر این بازه زمانی را پیدا کنید و در این شرایط مقاربت جنسی داشته باشید می توانید شانس …

؛ ماسک هایی که مردم همه کشور ها می توانند به طور یکسان از آن استفاده کنند. خواص کاهو برای پوست کاهو منبع خوبی از ویتامین A. و ویتامین K. است. ویتامین C. از دیگر ویتامین های موجود در کاهو است. همچنین سرشار از املاح معدنی دیگری مانند فسفر، آهن، کلسیم و مس است. استفاده از برگ های کاهو می تواند به آبرسانی پوست و شفاف شدن آن کمک کند. ویتامین های A؛ و K. از جمله ویتامین های دخیل در …

غذا، عاملی مهم و طبیعی است که می تواند از التهاب و درد مفاصل کم کند، اما چیزی که می نوشید نیز درست همین اندازه تأثیر گزار است. هیدراسیون یا آب رسانی به بدن نیز برای نرم و منعطف نگه داشتن مفاصل و جریان مناسب خون اهمیت دارد.

خوب نقطه ی قوت محصولات ایسوس است که این طراحی برای کارتهای گرافیک، شامل بدنه، نورپردازی، کولینگ، فن، و امکانات جانبی می شود که همواره به صورتی حرفه ای و متناسب با نیاز کاربران انجام پذیرفته است. خانواده کارتهای گرافیک Strix ایسوس از ویژگی عملکرد بدون فن در دمای زیر 55 درجه سانتیگراد بهره می برند که به کاربر امکان استفاده از کامپیوتر در سکوت کامل را می دهد. همچنین مصرف بهینه، امکانات نورپردازی RGB …

افزایش می دهد. هویج، سرشار از پتاسیم و سدیم و به خصوص کلسیم است. همچنین، هویج دارای اثر قلیایی قابل توجهی روی بدن است که محیطی ایده آل برای تشکیل نوزاد پسر است. البته در طب قدیم و خانگی، معمولا برای پسردار شدن توصیه شده است که از مواد غذایی که طبیعت گرمی دارند بیشتر استفاده شود. برخی از این مواد برای پسردار شدن مانند خرما، بسیار گرم بوده و عقیده بر این است که مصرف خرما و غذاهای با طبع گرم باعث می شود که جنسیت نوزاد شما پسر شود. در هر حال قبل از پیگیری هر نوع رژیم غذایی در ابتدا بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید. منبع: نبض ما …

…. تکنیک های انعکاس درمانی در نقاط فشاری در امتداد گردن، بازوها و پاها استفاده کنید. اثرات تکنیک های انعکاس درمانی و طب فشاری بر تنظیم فشار خون مدت هاست که مورد مطالعه قرار گرفته و البته این روش ها ممکن است مزایای محدود داشته باشند . ماهی، سبزیجات و میوه های خام بخورید. برای مثال پتاسیم موجود در برگ سبزیجات سبز کمک می کند، بدنتان سدیم را از طریق اوره ادرار دفع کند و این …

…> بهره مندی مادر و جنین از مواد غذایی مغذی و ویتامین ها در دوران بارداری برای سلامتی آنها بسیار اهمیت دارد. مادران با خوردن غذاهای سنتی مثل آبگوشت و کله پاچه، می توانند رشد جنین خود را افزایش دهند و در دوران بارداری با مصرف این خوراکی ها می توان رشد جنین را افزایش داد. خوردن کله پاچه خوبه اما نباید طوری باشه که فرد باردار دائماً و پشت سرهم این غذاها رو مصرف کنه بلکه در حد تعادل مثلا …

شفاآنلاین سلامت با توجه به تحقیقات انجام شده امروزه سرطان های مختلف در بدن انسان رو به افزایش است پس باید برای جلوگیری و کاهش این آمار در برنامه غذایی از مواد غذایی ضد سرطان استفاده شود. به گزارش شفاآنلاین ، سرطان بیماری است که شروعی آرام و رشدی بسیار سریع و کاملا بی وقفه دارد. این بیماری سن خاصی را در برنمیگیرد پس باید در هر سنی که هستیم به فکر افزایش مقاومت بدن خود باشیم .طبق آخرین …فلفل و پریودی

را انجام دهند؟ سرد مزاجان برای متعادل کردن طبع زردآلو می توانند آن را با مواد غذایی گرم هماهنگ سازند تا در ترکیب با طبع سرد زردآلو مشکلی برای آن ها ایجاد ننماید. از جمله مواد غذایی که می توانند با زردآلو مصرف شوند زیره سبز، رازیانه و سکنجبین است. به این مواد غذایی که برای متعادل کردن طبع مواد غذایی دیگر استفاده می گردند، مصلح گفته می شود. البته مصرف زردآلو برای افرادی که دارای معده گرم بوده و عطش …

. اگر از لنز استفاده می کنید، بهتر است تا از قبل بهبودی از آن استفاده نکنید . آنتی هیستامین، داروهای فشار خون یا ضد افسردگیمصرف می کنید همه این داروها موجب خشکی چشم می شوند. کاهش تولید اشک و یا تغییر در ترکیب اشک که باعث تبخیر بسیار سریع آن می شود علت خشکی چشم در این موارد است. ممکن است احساس کنید چیزی در چشم شما وجود دارد و یا تاری دید، درد، قرمزی و اشک ریزی زیاد را تجربه کنید …

های مانند ماهی تن، ساردین، ماهی قزل آلا و آنچوی می باشد، ممکن است بخواهید به جای خوردن ماهی از مکمل آن ها استفاده کنید، همچنین با این کار میزان مصرف جیوه در دوران بارداری را کاهش می دهید. شما می توانید تا 300 میلی گرم در روز مکمل ماهی مصرف کنید. از نوشیدن الکل اجتناب کنید زنان باردار مطلقا الکل مصرف نکنند، مصرف الکل منجر به نقص تولد و عوارض دیگر می شود. نوشیدن الکل به طور قابل …

توان به تامین تغذیه سلول های پوست اشاره کرد. انار غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند فسفر و ریبوفلاوین است . انار در تولید کلاژنپوست موثر است ف ماده ای که نبودش یعنی چین و چروک و پیری پوست. 3- هندوانه آب رسانی و ضد پیری پوست: هندوانه بهترین میوه ضد پیری برای آبرسانی پوست میوه خوشمزه و پرطرفدار هندوانه شامل ویتامین های آنتی اکسیدان ضروری مانند ویتامین های A، ویتامین، B …

می کند. افزون بر این، عدم رفع احتقان ممکن است به یک عفونت شدید منجر شود که برای درمان آن به مصرف آنتی بیوتیک نیاز است. از این رو، دفع مخاط اضافه اهمیت دارد. استفاده از قطره ها یا اسپری های بینی برای رفع گرفتگی بینی و همچنین مصرف مایعات گرم، مانند چای گیاهی یا آب گوشت، می تواند به پاکسازی مخاط اضافه کمک کند. غذا خوردن حتی در زمان بی اشت هایی زمانی که بیمار هستید باید بدن خود را …

اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد. قدرت موتور را نمی توان مزیت سوبارو کراس ترک دانست، در حقیقت کیفیت بالای ساخت و همچنین تجهیز آن به سیستم چهار چرخ محرک به صورت استاندارد ویژگی های ممتاز آن محسوب می شوند. این خودرو از گیربکس CVT بهره می برد که همراه با سیستم توزیع گشتاور به صورت الکترونیکی، عملکرد مناسب و مصرف سوخت بهینه را نوید می دهد. شورولت تراکس قیمت: 21,300 دلار …

بقیه شبکه های بلاک چین، کاملاً شفاف هستیم. به طورمثال، این شخص که 5 تا ژا دارد- و می تواند هر چه را دارد؛ در همین شبکه استفاده کند و مصرف بشود- برای خرید تجهیزات کارخانه اش و یا خرید مواد اولیه. در مبادلات بیرونی هم این می تواند تبدیل بشود به ابزار پرداخت – که به جای ارزهای جهان شمول- به ژا پرداخت کند. یعنی بین المللی است؟ بله بین المللی است و الان خیلی از صرافی های دنیا، رمز …

. سبزیجاتی با برگ سبز این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف هستند و می توان از آن در تهیه سوپ و سایر مواد استفاده کرد. کلم پیچ خود را کمی ماساژ دهید تا فیبر موجود در آن کمی بشکند سپس ان را با سیر و روغن زیتون تفت دهید.اسفناج را در اسموتی های خود با موز ترکیب کنید تا یک ماده سبز رنگ قدرتمند برای صبحانه داشته باشید. برگ چغندر را به سوپ خود اضافه کنید. بافت این سوپ می تواند مدت …

نگرانی آن را مصرف کنند. همچنین رازیانه کمی دیر هضم است و برای این منظور نیز می توان آن را با مواد غذایی دیگر به عنوان مصلح استفاده نمود. مصلح رازیانه از این منظر عسل و سکنجبین است که مصرف آن ها هضم رازیانه را آسان می کند. رازیانه از گیاهان دارویی است که به بدن گرما داده و گرما بخش جسم است. ویژگی های رازیانه رازیانه از گیاهان دوساله علفی و معطر است و ارتفاع آن به 2 متر …

“),t.close()},t.write(‘

سلامت نیوز: میوه فلفل سیاه یکی از مواد تشکیل دهنده مهم و عمده ادویه خوراکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیمرغ،بر اساس تحقیقات فلفل سیاه در تسکین دردهای قاعدگی و کاهش انقباضات رحمی مفید است.میوه فلفل سیاه یکی از مواد تشکیل دهنده مهم و عمده ادویه خوراکی است و پپرین فراوان ترین ماده موثره آن است. در طب سنتی، دم کرده فلفل سیاه را جهت تسکین دردهای قاعدگی توصیه کرده اند اما مطالعات جامعی در مورد آن انجام نشده بود.مطالعات اخیر که در ایران و در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شد تاثیرات مثبت فلفل را در کاهش انقباضات رحمی و تسکین درد های قاعدگی تأیید می کند.

فلفل و پریودی
فلفل و پریودی
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *