فلفل سبز و فشار خون

دوره مقدماتی php
فلفل سبز و فشار خون
فلفل سبز و فشار خون

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دانه فلفل به نامهای گوناگونی خوانده می‌شود از جمله پلپل، بلبل، رج، ارنیفس، استی‌اود، استراود، باباری، حافظ‌الکافور، شیاف، خوذی، کوپر، شاب و قعیر.

گیاه آن را سهنجه می‌گویند که گیاهی دولپه‌ای، بی‌گلبرگ از تیره ‌بیدها، با ریشه ساقه‌خیز و کوتاه که با آنها به درختان مجاور، می‌چسبد و اگر از درختان تکیه‌گاه خود کنده شود، از بین می‌رود.

برگ فلفل، منفرد و بیضوی و نوک‌تیز است؛ روی شاخه آن، 20 تا 30 میوه کوچک و کروی آویزان می‌شوند، منشأ این گیاه، هندوستان و جنوب شرق آسیا است.

فلفل، به دوگونه فلفل سیاه و فلفل سفید در بازار عرضه می‌شود؛ فلفل سیاه، میوه خشکی است که قبل از رسیدن، چیده می‌شود؛ میوه خشک آن، به‌قدر یک «گردو» و خاکستری تیره یا قهوه‌ای است.

فلفل سفید، میوه رسیده است که با خسیاندن آن در آب، قسمت آبدار و خارجی میوه را از آن جدا می‌کنند؛ در تقلب فلفل، آن را با دانه دارفلفل‌ (دارپلپل) که از گیاهی مشابه فلفل و ارزان‌تر از آن است، مخلوط می‌کنند تا قیمت آن پایین بیاید.

فلفل سبز و فشار خون

دوره مقدماتی php

خواص درمانی فلفل

مصرف اندک فلفل برای همگان، مناسب است اما استفاده درمانی از آن باید با ملاحظه وضع مزاجی فرد باشد مخصوصاًً اسراف در آن، موجب ترشحات معده و امراض مقعدی می‌شود از همین جهت، کسانی که مزاج گرم و خشک دارند، باید در مصرف آن احتیاط کنند.

مزاج فلفل، گرم و خشک است برای همین در درمان به ضد، می‌تواند کاربردهای متنوعی داشته باشد؛ اثر فلفل، تحریک مخاط و عطسه‌آوری است از این جهت برای عفونت ریه مؤثر است.

فلفل ضد «مرض قند سرد» است؛ برای جبران فشار خون پایین و کم‌خونی مناسب است و برای کسی که فشار خون بالا دارد، مضر است؛ برای بانوانی که خشکی واژن دارند، مضر است و برای بانوانی که رطوبت اضافی دارند همچنین کسانی که رطوبت دستگاه تنفسی دارند، مفید است؛ برای تقویت قوای مردانه مفید است.

گَرد فلفل، حشرات را دور می‌کند و پارچه آغشته به فلفل را بید نمی‌زند از این جهت مخصوصاً اهالی مناطق شمالی کشور می‌توانند برای در امان ماندن پارچه و لباس از بید، به آن فلفل بپاشند.

انتهای پیام/*

نوع غذا بر فشار خون تاثیر مستقیم دارد. مصرف غذاهای تند برای اشخاصی که فشار خون دارند، مفید است

محققان چینی می گویند افرادی که غذاهای تند مصرف نمی کنند احتمالا به طورمیانگین ۱۳.۴ گرم نمک در روز مصرف می کنند. درحالی که میانگین مصرف روزانه نمک برای افراد مصرف کننده غذاهای تند تنها ۱۰.۳ گرم است.نتایج نشان داد، فشارخون سیستولیک (عدد بالا) برای افراد عاشق غذاهای تند در مقایسه با افراد دارای کمترین تمایل به غذاهای تند و فلفلی، ۸ mmHg پایین تر بود. فشارخون دیاستولیک (عدد پایین) برای گروه عاشق غذاهای تند ۵ mmHg پایین تر بود.دکتر ژیمینگ ژو، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پزشکی ارتش چین، در این باره می گوید: مطالعه ما نشان می دهد، لذت بردن از طعم تند فلفل، شیوه موثری برای کاهش مصرف نمک و فشارخون است و ارتباطی با نوع و میزان غذا ندارد.محققان در این مطالعه از تکنیک های تصویربرداری برای بررسی دو منطقه مغز شرکت کنندگان، یعنی اینسولا و قشر اوربیتوفرنتال مغز که در درک طعم شوری نقش دارند، استفاده کردند. آنها دریافتند، مناطق تحریک شده بواسطه نمک و فلفل باهم همپوشانی دارند و فلفل موجب افزایش فعالیت مغز در مناطق فعال شده از طریق نمک می شود. به گفته محققان، این افزایش فعالیت مغز موجب حساسیت بیشتر افراد به نمک شده و بدین ترتیب آنها می توانند از غذای بدون نمک هم لذت ببرند.

بیشتر بدانید : خواص باور نکردنی فلفل قرمز از درمان میگرن تا تقویت بدن

بیشتر بدانید : فلفل تند بهتر است یا فلفل شیرین

بیشتر بدانید : فلفل قرمز بهتر است یا فلفل سیاه؟

فلفل سبز و فشار خون

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه پلاکت خون را بالا ببریم؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: mehrnews.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

فلفل سبز از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی گرم و خشک است از نظر خواص معتقدند که بادها و گازهای غلیظ را تحلیل می برد و گرفتگی ها و انسداد راباز میکند و اگر با عسل خورده شود محرک نیروی جنسی است. درد دندان را تسکین می هد. برای حلق مضر است. از این نظر باید با عناب خورده شود مقدار خوراک از گوشت غلاف آن تا ۷ گرم است و تخم آن خیلی گرمتر از گوشت آن است. اگر ماهی را با آن بپزند ضررهای ماهی را رفع می کند…

فلفل سبزها گونه های مختلف از جنس Capsicum هستند که به طور کلی به دو صورت در بازار عرضه می شوند: قسم اول فلفل سبز تند یا فلفل قرمز که قرمز شده ان را « فلفل فرنگی » نیز می گویند. در کتب طب سنتی با نام « فلفل احمر »، « فلفل هندی » نام برده شده است. به فرانسوی Piment و Piment rouge و به انگلیسی: Cayenne pepper و Bird chilli گفته می شود . گیاهی است از خانواده Solanaceae که نام علمی آن Capsicum frutescens L. و مترادفهای آن Capsicum minimum Roxb و C. fastigiatum است. و گونه های دیگری نیز دارد که از نظر خواص کم و بیش شبیه به این گونه هستند.

فلفل سبز تند گیاهی است چند ساله که ارتفاع ساقه آن تا ۲ متر هم می رسد دارای شاخه های منشعب برگهای آن بیضی نوک تیز شبیه برگ ریحان ولی صاف و کمی مومی. گلهای آن به رنگ سبز مایل به سفید که در محل اتصال دمبرگ به ساقه ظاهر می شود و معمولا از هر نقطه دو گل خارج می شود. ساقه های آن چوبی و ضخیمتر از ساقه فلفل سبز شیرین. میوه آن کمی گوشتی طول آن معمولا ۵/۳ – ۵/۲ سانتی متر و قطر آن ۵/۱ – ۵/۰ سانتی متر. خیلی تند است، رنگ آن ابتدا سبز که اگر در آن حالت چیده شود به نام فلفل سبز مصرف می شود ولی پس از آن که کاملا رسید رنگ آن قرمز می شود و طعم آن نیز خیلی تند تر می گردد که از گرد خشک آن فلفل قرمز یا Ciill pepper برای مصرف در غذاها تهیه می گردد. در وسط میوه محور سفیدگوشتی اسفنجی وجود دارد که تخمها در اطراف این محور قرار گرفته اند. این فلفل ها معمولا در مناطق حاره و نواحی گرم سایر مناطق خوب رشد می کنند. ولی در مناطق معتدله نیز کاشته می شوند. از گیاهان بومی مکزیک و جنوب امریکای شمالی است.

فلفل سبز و فشار خون

به فارسی « فلفل دلمه ای » و « فلفل شیرین » به فرانسوی Poivre de Guince و به انگلیسی Guivea Pepper و Paprika گفته می شود ، گیاهی است از خانواده Solanaceae نام علمی آن Capsicum Annuum L. گفته می شود. فلفل سبز شیرین نیز دارای انواع معتددی است که از نظر رنگ و اندازه و طعم کمی با هم تفاوت دارند.

فلفل سبز شیرین گیاهی است یک ساله که ارتفاع آن از 1 – 3 متر یا کمی بیشتر، برگهای آن سبز، بیضی و نوک تیز است. گلهای آن به رنگ سفید و منفرد معین باز محل اتصال دم برگ به ساقه فقط یک گل خارج می شود. میوه آن ستته باغلافی گوشتی که نسبتا بزرگ می شود، طول آن به طور متوسط ۱۵ – ۱۰ سانتی متر هم می رسد. رنگ نارس آن سبز ولی پس از رسیدن کامل به رنگهای زرد قرمز و یا قهوه ای و ارغوانی بیرون می آید. در وسط آن محوری است اسفنجی گوشی سفید که تخمهای میوه در اطراف آن محور قرار گرفته اند. بعضی میوه ها دراز و نازک است و برخی کوچکتر و گرد و بالاخره تعدادی گوشتی و مخروطی شکل می باشند. در مناطق معتدله و سرد میوه ها معمولا شیرین تر و تندی آن کم است که به طور خام با سالاد و یا پخته آن به صورتهای مختلف مصرف می شود.

از نظر ترکیبات شیمیایی و مواد عامله فلفل سبزها اولا منبع بسیار غنی ویتامین C می باشند و مقدار ویتامین C آنها به مراتب بیشتر از ویتامین C موجود در مرکبات است و مقدار آن به طور متوسط به شرح زیر می باشد.

1) فلفل سبز تند که در حالت سبزی چیده شده باشد: گوشت غلاف تازه آن که تخم آن خارج شده باشد ( به طور خام ) دارای 235 میلی گرم ویتامین C در هر 100 گرم است.

2) فلفل سبز تند که در حالت کاملا رسیده و قرمز باشد: گوشت غلاف تازه آن با تخم یا بی تخم ( خام ) دارای 369 میلی گرم ویتامین C در هر صد گرم است .

3) فلفل دلمه ای شیرین خام تازه چیده شده: دارای 128 میلی گرم ویتامین C در هر صد گرم است.

تحقیقات نشان داده است که اسید بیرنگ کپساسین به عنوان فعالترین عنصر موجود در فلفل میباشد. کپساسین، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن میشود. این ماده همچنین خاصیت ضد اکسیدی (که سلولهای شما را از آسیب دیدن محافظت می کند) و ضد باکتری دارد. (کپساسین) ماده ای در فلفل است که سبب گرم بودن این گیاه میشود. هر چند که فلفل گیاهی گرم است، اما کپساسین موجود در آن در واقع سبب کاهش درجه حرارت بدن میشود که یکی از دلایل اصلی تمایل مردم مناطق آب و هوایی گرم به مصرف زیاد فلفل محسوب میشود. این ماده همچنین به بسیاری از خواص درمانی فلفل کمک می کند تا سیستم قلبی – عروقی را تحریک، سیستم هاضمه را تقویت، درد موجود روی پوست یا مفاصل بدن را تسکین بخشد، و به مثابه (داروی ضد احتقاق و ضد باکتری) عمل می کند. فلفل میزان کلسترول خون را پایین می آورد. که این امر باعث پایین آمدن فشارخون میشود. این گیاه همچنین از انعقاد خون در رگهای خونی جلوگیری می کند، این خواص فلفل به پیشگیری از بیماریهای قلبی نظیر آرترواسکلروز (سخت شدن رگها) کمک می کند. هر چند فلفل سبب سوزش زباد میشود، اما این گیاه واقعاً مسکنی قوی است. این گیاه ابتدا سبب تحریک درد میشود، اما سپس شدت علایم درد را در بدن کاهش می دهد. این حالت، آنرا برای افرادی که از درد مزمن رنج می برند به طرز خاصی مؤثر کرده است چون چندین روز طول می کشد که نتایج قابل توجه آن معلوم گردد. آنهایی که از زونا، درد ناشی از دیابت، درد پس از برداشتن پستان (ماستکتومی) و سایر دردهای پس از عمل جراحی رنج می برند، می توانند به ویژه از چندین نوع فلفل یا انواع (کرمهای کپساسین) که قابل دسترسی است، بهره ببرند. کپساسین موجود درفلفل نه تنها درد آرتروز و آرتریت روماتیسمی را تسکین می دهد، بلکه به کاهش میزان ورم ناشی از این حالات وقتی که به عنوان پماد موضعی مورد استفاده قرار گیرد، کمک می کند. فلفل با تحریک تولید مایعات هاضمه در معده و نابودی باکتریهایی که می توانند عامل عفونت باشند، قدرت هضم را تقویت می کند. خاصیت ضد باکتری فلفل همچنین از اسهال ناشی از عفونت جلوگیری می کند.این گیاه به عنوان داروی ضد احتقان، سبب رقیق و نازک شدن خلط و خارج شدن آن از ریه ها میشود. از آنجا که این گیاه بافت ریه را تقویت می کند، در نتیجه برای آنهایی که مبتلا به آمفیزم هستند نیز مفید است.

فلفل را می توان با خوردن فلفل قرمز خام یا پخته شده مصرف کرد. پودر فلفل قرمز خشک نیز موجود است که می توان آنرا به غذا اضافه کرد، در مایعات، چای یا شیر مخلوط کرد یا کپسول آنرا مصرف کرد.

چون فلفل برای قلب خیلی مفید است، اضافه کردن مرتب آن به غذا یا مصرف کپسول آن می تواند از بیماری قلبی پیشگیری کند. هر چند فلفل یک چاشنی محسوب می شود، اما این ماده واقعاً به هضم بدن کمک می کند و برای اغلب زخم ها تحریک آور نیست. این ماده حتی در میزان مصرف پایین نیز قوی است، لذا بهتر است که بیشتر از مقداری با غذا میل می کنید از این ماده استفاده نکنید. کرم یا پودر فلفل به عنوان نوعی مسکن می تواند در تسکین درد دندان، زونا، آرتریت، پسوریازیس و سایر انواع دردهای مزمن مفید باشد، هر چند ممکن است مصرف این ماده سبب سوزش یا خارش نسبی گردد، اما این عارضه به زودی از بین می رود. چون فلفل ابتدا با تحریک و سپس کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن مؤثر واقع میشود، لذا ممکن است درد کمی شدت پیدا کند، سپس باید ظرف چند روز اول مصرف، این اثر تا حد زیادی از بین برود.

فلفل تند و فلفل شیرین یا فلفل دلمه ای، محتوی فیبر و آب هستند. هر دو حاوی ویتامین C و مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ترکیبات کاروتنوئیدی هستند؛ این ترکیبات کاروتنوئیدی مواد محلول در چربی هستند که باعث ایجاد رنگ های مختلف از قرمز و نارنجی تیره تا سبز و بنفش و سیاه، می شود. البته طعم تند برخی فلفل ها به دلیل مواد قلیایی است که در آنها وجود دارد و طعمی تند و کمی تلخ را ایجاد می کند. البته فلفل تند، ویتامین C زیادی دارد و حتی می توان گفت غنی ترین منبع ویتامین C است اما از آنجا که در غذاهای ایرانی کمتر استفاده می شود، منبع غذایی مهمی برای تامین ویتامین C افراد محسوب نمی شود. در کل همه فلفل ها می توانند به بالا رفتن متابولیسم بدن کمک کنند اما فلفل تند می تواند انرژی غذا را تا حد زیادی بالا برده، باعث گرمازایی در بدن شده و در نهایت منجر به کالری سوزی و کاهش وزن شود. با اینکه استفاده بیش از حد از فلفل تند عوارضی ندارد و افراد هندی یا ساکنان آسیای دور با وجود مصرف غذاهای بسیار تند که برای ما ایرانی ها غیرقابل تحمل است، دچار مشکل نمی شوند اما از آنجا که در فرهنگ غذایی ما، خوردن غذاهای تند چندان متداول نیست، سیستم گوارشی بسیاری از افراد به غذاهای اینچنینی عادت ندارد و ممکن است بعضی افراد با خوردن این غذاها دچار سوزش معده، بالا رفتن فشار خون یا افزایش تپش قلب شوند. همچنین خوردن فلفل های تند به همه افراد، به خصوص افرادی که دچار مشکلات گوارشی بوده، به ویژه افراد مبتلا به هموروئید، به هیچ عنوان توصیه نمی شود چون باعث وخیم تر شدن حال شان می شود.

هر دو فلفل، هم تند و هم شیرین خواص زیادی دارند که مشابه هم است؛ انواع فلفل حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان های مختلف با خواص ضد سرطانی و ضد بیماری های قلبی-عروقی و ضد بیماری های مزمن هستند و خاصیت ضد التهابی شان بسیار زیاد است. البته تمام این خواص در فلفل تند بسیار بیشتر از فلفل شیرین است و شدت تاثیر گذاری اش بیشتر از فلفل شیرین است. تنها مشکل فلفل تند این است که برخی افراد نسبت به آن حساسیت دارند و به هیچ عنوان نباید این نوع فلفل را مصرف کنند، بنابراین به همه بیمارانی که برای مصرف فلفل تند مشکل دارند، توصیه می کنم از انواع فلفل های شیرین، فلفل های دلمه ای با رنگ های متفاوت استفاده کنند. این فلفل ها حاوی رنگدانه های متفاوتی هستند که هر کدام خواص آنتی اکسیدانی بسیار مفیدی دارند و بهتر است تمام بیمارانی که نمی توانند از فلفل تند استفاده کنند، فلفل شیرین با رنگ های مختلف میل کنند.

از نظر خواص تغذیه ای تفاوت چندانی بین فلفل تند و شیرین وجود ندارد و فقط فلفل ها با رنگ های مختلف، ترکیبات کاروتنوئیدی متفاوتی دارند و از لحاظ ارزش غذایی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. همه انواع فلفل ها حاوی آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین E هستند که قوی ترین آنتی اکسیدان است و برای سلامت افراد بسیار مفید و موثر. اما از لحاظ تغذیه تفاوت چندانی بین فلفل تند و فلفل شیرین وجود ندارد. تفاوت عمده آنها به ترکیبات فلاوونوئیدی و ترکیبات آنتی اکسیدانی برمی گردد که باعث طعم تند در برخی فلفل ها می شود. مسلما ترکیبات تند باعث ترشح بیشتر اسید معده می شود و افرادی که به غذاهای تند عادت می کنند، در دراز مدت ممکن است به مخاط دستگاه گوارشی خودشان آسیب برسانند. چراکه وقتی افراد ذائقه خودشان را به تندی عادت می دهند، بعد از مدتی حساسیت گیرنده های حس چشایی شان نسبت به طعم تند پایین می آید و به همین دلیل مجبور می شوند مقدار تندی غذا را بیشتر کنند تا باز هم طعم تند آن را احساس کنند. طعم تند در حد تعادل، طعم مطلوبی است که حتی می تواند قدرت پذیرش غذا را افزایش دهد. اما همان طور که گفته شد مصرف بیش از حد فلفل می تواند باعث آسیب به بافت یا مخاط دستگاه گوارش شود. در نهایت فراموش نکنید که تغذیه علم تنوع است و استفاده از هر دو نوع فلفل، تند و شیرین، در حد تعادل بسیار خوب است و طعم تند به شرطی که بیش از حد نباشد، می تواند باعث ایجاد تنوع و تغییر ذائقه شود.

موجودی: 500$

خیالت راحت باشه. خیلی برداشت کردن….

خیال راحت باشه اسکم نمیشه ؟ کسی برداشتی داشته…

نه اصل پول هم هست…

سلام ببخشید بازم سوال میکنم این سایت از gpu استخراج میکنه یا…

سلام ادمین محترم.این سایت گفته که 1.08سود ساعتی برای 96ساعت….

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند: 2616 نفر

تهران – طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي حدود 20 تا 30 ميليون نفر از مردم كشور به فشارخون مبتلا هستند، عارضه اي كه علت اصلي آن را در روش هاي تغذيه اي و همچنين استرس ها مي دانند.

تهران – ایرنا – معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در…

تهران – ایرنا – رییس جمعیت هلال احمر از جمع آوری ۶۰۶ میلیارد ریال…

تهران – ایرنا – وکیل محمدعلی نجفی با اعلام اینکه رأی موکلم در دیوان…

تهران- ایرنا- رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی…

فلفل سبز و فشار خون

تهران – ایرنا – رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش…

تهران – ایرنا – یک متخصص تغذیه به مردم توصیه کرد از خوردن آبمیوه‌های…

تهران – ایرنا- افزایش آگاهی مردم از جایگاه مهم جامعه سلامت در بحران…

تهران – ایرنا – رئیس اداره قوانین و مقررات پژوهشگاه قوه قضائیه، اعطای…

تهران- ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از راه اندازی آزمایشی…

تهران – ایرنا – سرپرست کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

ساعت24-تمام دانستنی های مورد نیاز شما در خصوص خواص فلفل قرمز برای مو و کاهش وزن و افزایش گردش خون و مضرات آن را در این مطلب برای شما تهیه نمودیم(خواص فلفل قرمز)

زادگاه فلفل قرمز در قاره آمریکا است بعد از آنکه قاره آمریکا توسط کریستف کلمب کشف شد مبادلات تجاری عمده ای بین این قاره با سایر نقاط جهان صورت گرفت که به آن مبادلات کلمبی می گویند که یکی از این محصولات که اتفاقا با استقبال بسیار خوبی در بین مردم جهان هم در زمینه غذایی هم در زمینه پزشکی قرار گرفت فلفل قرمز  بود. فلفل قرمز از خانواده بادنجانیان است  و علت تندی آن هم ترشح ماده ای بنام کاپسیسین در دهان است که بسیار هم برای بدن مفید است این ماده آلکالوئید است که برای برخی داروهای تسکین درد هم مورد استفاده قرار می گیرد دانشمندان به تازگی ثابت کردن که علت احساس تندی فلفل در دهان در حقیقت اشتباه مغز ماست که به اشتباه به محض برخورد مخاط دهان با این ماده آن را داغ احساس می کند(خواص فلفل قرمز)

خواص فلفل قرمز

فلفل سبز و فشار خون

در طبیعت یکی از خارق العاده ترین گیاهانی که میتواند به سرعت قدرت ایمنی بدن را افزایش دهد فلفل قرمز است این گیاه به دلیل داشتن مقادیر فراوان ویتامین ث در اسنحکام هر چه بیشتر و بهتر دندان ها بسیار کاربرد دارد.یکی از خواص عجیب فلفل قرمز توانایی آن در کنترل درد در بدن و بهبود جریان گردش خون است و همین امر سبب می شود که بعد از هر گونه زخم و جراحت فلفل قرمز بهترین نقش را در تسریع روند بهبودی ایفا کند

خواص فلفل قرمز برای مو

برخی تحقیقات صورت گرفته از سوی دانشمندان ثابت کرده که فلفل قرمز به دلیل خاصیت آن در افزایش جریان گردش خون در بدن علی الخصوص در پوست سر سبب بهبود خون رسانی در این ناحیه  شده در نتیجه به رشد و استحکام مو های کمک می کند.اگر 25 گرم فلفل قرمز را در نیم کیلو روغن زیتون قرار دهید و دو ساعت قبل از حمام موهای خود را به آن آغشته کنید بعد از دوماه شاهد نتایج بسیار رضایت بخش آن در پرپشت شدن موهای خودتان خواهید بود

فلفل قرمز و فشار خون

یکی از مضرات فلفل قرمز افزایش عوامل حساسیت زا در بدن است که این موضوع باعث افزایش فشار خون می شود در نتیجه به مبتلایان به فشار خون بالا توصیه می شود در خوردن فلفل قرمز با احتیاط به مراتب بیشتر اقدام کنند اما افرادی که مبتلا به فشار خون بالا نیستند بدانند که فلفل قرمز با افزایش گردش خون و فعالیت قلب به سلامتی این دستگاه مهم بدن کمک شایانی می کند همچنین فلفل قرمز از تجمع پلاکت ها و مسدود شدن رگ خونی جلوگیری می کنند و جریان خون را بهبود می بخشد و از این رو از سکته قلبی جلوگیری می کند

میزان مصرف فلفل قرمز

در سال 1980میلادی تحقیقاتی در یکی از مراکز اروپا در خصوص خوردن فلفل قرمز صورت گرفت نتایج این تحقیق بسیار بحث برانگیز بود در این تحقیق عنوان شد که اگر یک فرد با وزن 68 کیلوگرم بیش از یک کیلوگرم فلفل قرمز  بخورد خواهد مرد. مصرف فلفل قرمز سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد که میتواند سبب کاهش وزن شود لیکن ماده ای که در فلفل قرمز وجود دارد که کاپسایسین نامیده شده میتواند سبب التهابات بافت داخلی بدن شود و اگر به مقدار زیاد مصرف شود به مخاط داخلی معده آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند. برای زنان باردار هم به هیچ وجه خوردن فلفل قرمز حتی تا چندماه بعد از زایمان هم توصیه نمی شود. میزان مصرف فلفل قرمز در مرد افراد مختلف متغیر است اما بهتر است در خوردن آن به هیچ وجه زیاده روی نشود چرا که طبیعت فلفل قرمز گرم و خشک است و برای کسانی که طبع گرم دارند زیاده روی در آن بسیار مضر خواهد بود(خواص فلفل قرمز)

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ است

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز عبور

مرا به خاطر بسپار

مجله اینترنتی بانوی ایران

فلفل سبز و فشار خون

بانوی ایران

مجله اینترنتی بانوی ایران

فلفل دلمه ای برای سلامتی واقعا اعجاب انگیز است.

فلفل دلمه که به فلفل شیرین یا capsicum هم معروف‌است، اساسا فلفلی با تندی کمتر است که در رنگ‌های مختلف زرد، سبز، قرمز و نارنجی در دسترس است.

در ادامه شما را با انواع مزایای بهداشتی فلفل دلمه ای آشنا می کنیم.

ویتامین C برای حفظ سیستم ایمنی سالم و برای ساخت کلاژن قوی برای حمایت از پوست ومفاصل حیاتی است.

این ویتامین در پایین آوردن خطر آرتروز و کاهش التهاب مفیداست. ویتامین K به لخته شدن خون کمک‌می‌کند.

برای ساخت استخوان‌های قوی و محافظت از آسیب اکسیداتیو نیز مهم است.

اصلاً خانواده‌ی فلفل‌ها چه شیرین و چه تند به لاغری کمک می‌کنند. در این بین فلفل دلمه‌ای نیز به آب شدن چربی‌ها یاری می‌رساند.

محققان حوزه‌ تغذیه ثابت کرده‌اند که «کاپسایسین» از رشد سلول‌های چربی پیشگیری به عمل می‌آورد. کاپسایسین ماده ای است که طعم تندی به فلفل کاین می‌دهد و باعث تحریک متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می‌شود. برای همین است که نمی‌گذارد چربی‌ها روی هم انباشته شوند.

نتایج پژوهش‌های دیگری نیز نشان می‌دهد که فلفل دلمه‌ای شیرین سرشار از ماده‌ای به نام CH-19 Sweet است که مانند کاپسایسین عمل می‌کند. یعنی اینکه باعث تحریک متابولیسم بدن می‌شود. البته فلفل‌های تند دهان را آتش می‌زنند. اما فلفل دلمه‌ای بدون این که لب و دهانتان را بسوزاند و به هم بدوزد متابولیسم بدن را تحریک کرده و باعث آب شدن چربی‌ها می‌شود.

ترکیب ویتامین B۶ و ماده معدنی منیزیم باعث کاهش سطح اضطراب، به‌ویژه اضطراب ناشی از علائم قبل از قاعدگی می‌شود. ویتامین B۶ بخاطر ادرارآور بودنش به کاهش نفخ کمک‌کرده و از زیادی فشارخون جلوگیری‌می‌کند.

نصف فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز یا زرد حاوی تقریباً دو برابر نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین C می‌باشد. فلفل دلمه‌ای‌های سبز رنگ نیز سرشار از ویتامین C است. ویتامین C یکی از مواد مغذی ضروری برای بدن محسوب می‌شود.

محققان دانشگاه منچستر انگلستان به این نتیجه رسیده‌اند خطر پیشرفت بیماری آرتریت التهابی در افرادی که ویتامین C کمتری مصرف می‌کنند در مقایسه با مصرف کنندگان دائمی این ویتامین بیشتر است.

فلفل دلمه ای حاوی کوئرستین است، که در بین سایر فلاونوئیدها، برای کاهش موثر استرس خاصیت قوی‌تری از خود نشان داده است. مطالعات نشان داده‌اند که کوئرستین سنتز کورتیزول را سرکوب می‌کند، که اگر در سطوح بالایی باشد در انسان استرس ایجاد می‌کند.

به علاوه، وجود لوتئولین در فلفل دلمه ای حاکی از آن است که مصرفش می‌تواند در مقابله با افسردگی موثر باشد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که لوتئولین مانع استرس شبکه‌ای اندروپلاسمی می‌شود که معمولا باعث مرگ سلول‌ها می‌شود. استرس شبکه‌ای اندروپلاسمی در مغز باعث مرگ سلول‌های مغز و بروز علائم افسردگی می‌شود. در نتیجه، لوتئولین می‌تواند با از بین بردن استرس شبکه‌ای اندروپلاسمی از شما در برابر افسردگی محافظت کند.

فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین‌های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین و B6 است که ویتامین‌های موثر در تبدیل مواد غذایی به انرژی می‌باشند. فلفل دلمه‌ای همچنین گیاهی سرشار از فیبر، پروتئین و آهن می‌باشد.

فیبر در غذاهای گیاهی مانند میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات کامل و حبوبات یافت می‌شود و بدن برخلاف پروتئین، کربوهیدرات و چربی نمی‌تواند آن را هضم کند و در دستگاه گوارش با اتصال به چربی‌ها و افزایش دفع آن‌ها، موجب کاهش فشارخون و کلسترول خون می‌گردد.

همچنین موجب جذب آهسته‌تر قند خون می‌شود. در نتیجه باعث می‌شود تا قند خون در حیطه نرمال ثابت بماند. از اثرات دیگر فیبر، التیام التهاب‌های ایجادشده در قسمت‌های مختلف بدن می‌باشد.

کپسایسین‌های موجود در فلفل دلمه ای به عنوان یک عامل تسکین دهنده عمل می‌کنند. مطابق نظر چندین متخصص، کپسایسین‌ها از طریق احساس گرما و همچنین تخلیه‌ی ماده‌ P ، نوروپپتیدی که پیام درد را به مغز می‌رساند باعث تسکین درد می‌شوند. قرار گرفتن مکرر در معرض کپسایسین‌ها ماده‌ P را تخلیه می‌کند، و از این طریق احساس درد را در ناحیه‌ی آسیب دیده کم می‌کند.

کرم‌های پوست حاوی کپسایسین هستند که اثبات شده است در مقابله با درد ناشی مزمنی که از نوروپاتی دیابتی، و درد عصبی موثر است.

به علاوه افزایش مصرف کپسایسین‌ها باعث می‌شود مغز اندروفین تولید کند، که مسکنی طبیعی است.

فلفل سبز و فشار خون

کوئرستین، یکی از مهمترین فلاونوئیدهای موجود در فلفل دلمه ای است، عنصری کلیدی که با جلوگیری از استرس اکسیداتیو و همچنین جلوگیری از تولید سیتوکین‌های التهاب‌زا در ممانعت از درد التهابی بسیار موثر است. مطالعات نشان داده‌اند که استرس اکسیداتیو و سیتوکین‌های بیش از حد عامل اصلی اتفاقاتی هستند که به درد التهابی منجر می‌شوند

ادویه پاپریکا، از فلفل دلمه‌ای قرمز رنگ یا فلفل چیلی قرمز گرفته می‌شود. این ادویه به منظور بهبود طعم در غذاها بسیار کاربرد دارد. این ادویه سرشار از ویتامین A، E و نیز ویتامین B می‌باشد که ویتامین E در تقویت نوروترانسمیترهای سیستم اعصاب و رشد و نمو سلول‌های بدن موثر می‌باشد.

فلفل دلمه ای به خاطر محتوای فولات بسیار بالایی که دارد که دارد می‌تواند از کمبود وزن نوزادانی که تازه متولد می‌شوند پیشگیری کند. مطالعات انجام شده نشان داده است که افزایش مصرف فولیک اسید در دوران بارداری به کاهش قابل توجه خطر کمبود وزن نوزاد به دنیا آمده می‌شود.

فولات برای همه‌ی آدم‌ها مهم است، اما به طور ویژه برای زنان باردار حائز اهمیت است چون برای رشد سالم و درست جنین به آن نیاز دارند.

در بعضی دیگر از مطالعات انجام شده آمده است که مصرف بالای فولات بعد از باردار شدن می‌تواند به جلوگیری از سقط جنین کمک کند.

در بعضی از پژوهش‌ها نیز اشاره شده است که افزایش مصرف فولیک اسید در مراحل اولیه‌ی دوران بارداری با کاهش خطر اوتیسم در کودکان، و همچنین کاهش خطر تاخیر تکلم در بچه‌ها ارتباط دارد.

بعضی از متخصصان دریافته‌اند که بین میزان مصرف فولیک اسید در دوران بارداری و مشکلات عاطفی شدید در کودکان رابطه‌ای دوسویه وجود دارد.

فلفل دلمه‌ای سرشار از پتاسیم است، و شواهد قابل توجه بسیاری هست که به این واقعیت اشاره می‌کند که اسیدهای پتاسیم به کاهش فشار خون کمک می‌کنند.

فشار خون بالا دومین علت قابل پیشگیری مرگ و میر در کشورهای غربی است. کاهش فشار خون به پیشگیری از سکته، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های کلیوی، و بیماری دهان و دندان کمک می‌کند.

  • عکس ترسناک پروفایل پسرانه
  • در مطالعه‌ای دریافته‌اند که افزایش میزان پتاسیم می‌تواند بروز فشار خون را در افراد تا ۱۷٪ کاهش و امید به زندگی را پنج سال افزایش دهد. مطالعه‌ی دیگری نشان داد که افزایش مصرف پتاسیم با کاهش مصرف سدیم مرتبط است که این امر فشار خون را به طرز چشمگیری در افراد پایین می‌آورد.

    فلفل دلمه‌ای کوئرستین نیز دارد که با کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا ارتباط دارد.

    فلفل دلمه با تحریک گردش خون، اثربخشی دیگر گیاهان را بهبودمی‌بخشد.

    فلفل دلمه قرمز یک محرک طبیعی رشد مو است و در درمان ریزش مو بسیار موثر است. در مورد ریزش مو، فلفل دلمه جریان خون را افزایش‌می‌دهد که برای رشد مناسب مو و محافظت از فولیکول‌های مو در برابر تاثیرات دی هیدروتستسترون لازم است (DHT).

    مصرف عصاره فلفل دلمه به‌خاطر سطح بالای آنتی‌اکسیدان به به تاخیرانداختن علائم پیری کمک‌می‌کند. فلفل دلمه در برابر رادیکال‌های آزاد عامل آسیب از پوست محافظت‌کرده و سلامت و جوانی پوست را افزایش‌می‌دهد.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    فلفل سبز و فشار خون

    سایت بانوی ایران درسال 1397 با محتوایی مرتبط با زنان شروع به فعالیت کرده است. ما امیدواریم بتوانیم با کمک شما عزیزان بهترین باشیم و نیازهای شما کاربران عزیز را در اینترنت برآورده نماییم.

    بانوی ایران سایتی هست که به شما کمک میکند تا بتوانید اوقاتی خوش را در فضای مجازی داشته باشید و بتوانید از وقتی که گذاشتید به صورت مفید استفاده کنید .

    ایمیل : banooyeiran.com@gmail.com

    شماره تماس : 33502570-021

    تلگرام : fereshtegaieni@

    فلفل سبز و فشار خون
    فلفل سبز و فشار خون
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *