فصل برداشت انگور شانی کردستان

دوره مقدماتی php
فصل برداشت انگور شانی کردستان
فصل برداشت انگور شانی کردستان

سنندج – ایرنا – برداشت انگور سیاه از ۱۷ هزار و ۶۰ هکتار از باغات استان کردستان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ تُن از این محصول برداشت شود که نسبت به سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش تولید دارد.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون در این استان ۱۷ هزار و ۶۰ هکتار باغ انگور سیاه وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر باغات انگور این استان به صورت دیم کشت شده و این نوع کشت سهم ۱۲ هزار و ۲۵۰ هکتاری از این باغات دارد.

وی با بیان اینکه هشت هزار و ۴۸۰ هکتار از باغات دیم انگور این استان بارور است، افزود: میانگین تولید این باغات در هر هکتار هفت و نیم تُن بوده و پیش بینی تولید آن نیز ۶۱ هزار و ۵۰۰ تُن است.

وی سطح باغات آبی انگو آبی استان را چهار هزار و ۸۱۰ هکتار اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان چهار هزار و ۵۲۵ هکتار بارور است که با متوسط عملکرد ۱۲.۵ تن در هکتار میزان پیش بینی تولید ۵۶ هزار و ۲۰۰ تن است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاوزی با بیان اینکه شهرستان مریوان با ۴۲ درصد، سروآباد با ۲۲ درصد و بانه با ۱۳ درصد بیشترین سهم انگور دیم را دارد، اضافه کرد: در انگور آبی نیز سنندج با ۳۳ درصد و بیجار با ۲۶ درصد بیشترین سطح باغات را دارند.

فصل برداشت انگور شانی کردستان

دوره مقدماتی php

فتحی گفت: کردستان از لحاظ سطح و تولید انگور دیم بعد از استان فارس در جایگاه دوم کشوری قرار دارد و از لحاظ انگور آبی نیز در این شاخص در جایگاه ۱۵ کشوری قرار دارد.

کردستان ۴۷ هزار هکتار باغ دارد و پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۵۰ هزار تُن انواع محصولات باغی در آنها تولید شود.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است بطوریکه باغداران استان با تولید سالانه بیش از ۴۵ هزار تُن انگور دیم رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده اند و سیب، گلابی، زردآلو، هلو، شلیل، بادام، گیلاس، آلبالو، آلو و گردو از دیگر محصولات باغی کردستان است.

استان کردستان یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود که امسال توانسته در جایگاه دوم کشوری در خرید تضمینی این محصول را کسب کند.

همچنین رتبه اول تولید توت فرنگی با تولید بیش از ۴۰ هزار تُن به کردستان تعلق دارد.

میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از ۵۴۰ میلیمتر است که این مقدار ۲ برابر میانگین کشور است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

سنندج – ایرنا – رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال برای توسعه باغات انگور این استان…

سنندج – ایرنا – نخستین جشنواره استانی انگور سیاه بانه ته‌ره‌ره‌شه حاشیه های به شیرینی شیره…

سنندج – ایرنا – نخستین جشنواره استانی انگور سیاه «ته ره ره شه» با هدف جذب سرمایه گذار، توسعه…

دزفول- ایرنا- سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان…

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: در راستای…

مشهد- ایرنا- آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای سل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم…

مشهد- ایرنا- رییس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان…

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: دموکرات و جمهوریخواه دو روی یک سکه…

گرگان – ایرنا – آتش جنگل توسکستان در ششمین روز فراگیری این عرصه‌ منابع…

تهران- ایرنا- پکن به عنوان پایتخت چین با جمعیتی بیش از ۲۱ میلیون نفر…

مشهد- ایرنا- رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی…

اهواز- ایرنا- مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره…

استانها- ایرنا – امامان جمعه سراسر کشور با اشاره به حواشی و اعتراض…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

مجموعه ویتاراد شما را به خرید بهترین محصولات انگور دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

انگور شانی کی برداشت می شود؟ فصل برداشت انگور چه زمانی می باشد؟ بعد از برداشت انگور آن را چه کار می کنند؟به طور معمول و در بیشتر مناطق انگور در ماه آخر تابستان یعنی شهریور ماه برداشت می شود اما در استان سیستان و بلوچستان به دلیل آب وهوای گرم در خرداد ماه برداشت انگور خواهیم داشت.اگر شرایط مهیا، بستر مناسبی ایجاد شود انگور شانی در مناطق مختلفی پرورش می یابد.بعد از برداشت انگور بعضی از کشاورزان آن را مستقیم، با بسته بندی مناسب، داخل سبدهای شیک و پلاستیکی قرار داده و به بازار میوه در سراسر کشور عرضه می نمایند.بعضی با ماده ای به نام تیزاب که باعث سریع خشک شدن انگور می شود، آغشته کرده و در محل مناسب پهن می کنند و به کشمش تبدیل می کنند.منبع: بازار انگور ایران

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه ویتاراد شما را به خرید بهترین محصولات انگور دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فصل برداشت انگور شانی کردستان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

بهترین انگور بیدانه | فروش باکیفیت ترین انگور شیراز

انگور زرد بی دانه | فروش عمده انگور ارومیه

انگور بی دانه ارومیه | فروش عمده انگور صادراتی

قیمت فروش عمده انگور شانی صادراتی

تجارت انگور کشمشی تاکستان با کیفیت

قیمت انواع مختلف انگور کشمشی ارومیه صادراتی

گروه بازرگانی ویتاراد که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده است، توانسته بازارهای خوبی را برای این میوه بدست آورد و با رعایت استانداردهای لازم در بخش بسته بندی، ماندگاری این محصول را جهت رسیدن تا کشور مقصد افزایش دهد.

این مجموعه با داشتن نیروهای کار بلد و با تجربه توانسته است علاوه بر انگور، سایر محصولات کشاورزی را نیز به چرخه فعالیت خود در حوزه صادرات اضافه کند.

خوشبختانه اغلب کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات مختلف کشاورزی همکاری قابل توجهی با این مجموعه داشته که امید است بتوانیم فرایند زیرساخت های صادراتی این نوع از محصولات با کمک همکاران محترم در زمینه کشت را برای کشاورزان آموزش دهیم تا همواره بتوانیم صادرات و فروش خوبی را به بازارهای معین داشته باشیم.

مشاوره و فروش

Designed By AradBranding.com

سرویس کردستان- تاک داران کردستانی با وجود برداشت خوب، اما روزگار خوبی ندارند و سهم آنها از فروش انگور سیاه (هه نگوره ره شه) محصول باغات این منطقه، کمتر از درآمد دلالان بازار است.

به گزارش کردپرس، در این فصل که برداشت انگور سیاه کردستان شروع شده به سختی خریداری خوب برای این محصول پیدا می شود و تاک داران زحمتکش به ناچار محصول خود را با حداقل قیمت به دلالان می فروشند و حاصل تلاش یک ساله آنها به تارج می رود.
بخش زیادی از انگور سیاه تولیده شده کردستان به صورت تازه خوری مصرف می شود و بخش دیگر برای تبدیل به سایر فرآورده ها به کارخانه های صنایع تبدیلی در دیگر استان ها فرستاده می شود.
در حالیکه دلالان انگور تولید شده در باغات کردستان را از قرار هر کیلوگرم با قیمت کمتر از 10 هزار ریال از تاک داران می خرند، اما همان محصول در بازار و مغازه های میوه فروشی هر کیلوگرم حداقل 30 تا 35 هزار ریال به مصرف کننده فروخته می شود.
یکی از تاکداران روستای ینگیجه شهرستان مریوان گفت: چون بازار انگور سیاه در دست دلالان است، ثبات قیمت در بازار وجود ندارد.
عبدالله آزادیان افزود: بدلیل این عدم ثبات قیمت، باغداران نمی دانند در ابتدای فصل برداشت محصول خود را بفروشند یا برای فصل پایان برداشت نگه دارند.
وی اضافه کرد: در برخی سال ها که محصول را به دلالان می فروشیم در آخر فصل برداشت محصول را با قیمت بالاتری می خرند در حالیکه محصول کمتری برای فروش داریم.
آزادیان که در تاکستان 1.5 هکتاری خود بیش از 30 تُن انگور تولید و برداشت می کند، افزود: بسیاری از تاکداران در این فصل برای برداشت محصول به پول نیاز دارند و دلالان نیز از این موضوع سوء استفاده کرده و محصول را با قیمت پایینی به صورت نقدی می خرند.
کردستان بعد از استان فارس دومین تولید کننده انگور دیم در کشور است و انگور سیاه ارگانیک کردستان بخاطر بارش سالیانه مناسب و خاک مرغوب یکی از غنی ترین نوع انگور در ایران است.
کار در تاکستان های انگور سیاه کردستان به سبب قرار گرفتن تاکستان ها در مناطق کوهپایه ای بسیار سخت است و بهره برداران در فصل برداشت باید محصول را برای بارگیری با دست به محل عبور کامیون و خودرو حمل کنند.** تولید سالیانه بیش از 65 هزار تُن انگور سیاه در کردستان
کارشناس امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون بیش از 10 هزار هکتار تاکستان در استان ایجاد شده و سالیانه بیش از 65 هزار تُن انگور سیاه دیم از این تاکستان ها برداشت می شود و بیش از 13 هزار بهره بردار در این بخش اشتغال دارند.
رسول امینی افزود: کردستان با میانگین عملکرد تولید پنج تا 6 تُن در هکتار، یکی از استان های مستعد در زمینە توسعە باغات دیم بویژه انگور است و شهرستان های بانه، کامیاران، مریوان و سروآباد بیشترین سطح کشت این محصول را دارند.
وی اظهار کرد: در بین ارقام انگور دیم کردستان، 2 رقم سیاه مریوان و ‘خوشناو’ بانه در مقایسه با سایر ارقام از کیفیت بهتری برخوردار است و با توجه به بارش 650 تا 750 میلی متر بارندگی سالیانه و عملکرد خوب در این مناطق با استقبال بهره برداران روبرو بوده است.
امینی یادآور شد: معرفی انگور سیاه کردستان با برند جهانی نیازمند صدور گواهی سلامت و نشان استاندارد سلامت و ارگانیک این محصول است و سازمان جهاد کشاورزی در راستای صدور برند محصول ارگانیک انگور سیاه کردستان نیازمند همکاری همه دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد است.
به گفته وی، علاوه بر انگور سیاه (ره شه) مریوان و خوش نام بانه فخری، عسکری، یاقوتی، کشمشی و سفید بی دانه از انواع انگور تولید شده در استان است.
وی با اشاره به طرح توسعه تاکستان ها در استان نیز تاکید کرد: هر ساله بیش از یک هزار و 200 هکتار تاکستان در قالب طرح های اصلاح و جایگزینی قرار می گیرند و 2 تا سه میلیون قلمه ریشه دار کاشت می شود.
امینی از بهره برداران خواست در فصل برداشت محصول، تاک های پر محصول و با کیفیت را برای گرفتن قلمه در بهار (فصل کاشت) انتخاب کنند.
امسال برای نخستین بار تعاونی روستایی کردستان برای کمک به تاکداران و بهبود وضعیت بازار فروش برنامه هایی برای خرید انگور سیاه در دست اقدام دارد.**تعاون روستایی کردستان مراکز خرید انگور سیاه دایر می کند
رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان گفت: امسال خرید توافقی این محصول در سه شهرستان مریوان، بانه و سروآباد و در دستور کار قرار گرفته است.
سیداحمد ذکریایی نژاد افزود: خرید توافقی این محصول برای حمایت از بهره برداران به صورت نقدی و با قیمت توافقی انجام می شود و جامعه هدف این سازمان، اعضای شرکت های تعاونی و تمامی تولیدکنندگان انگور سیاه استان است.
وی اضافه کرد: این سازمان برنامه هایی برای ایجاد غرفه و عرضه انگور سیاه در بازار میوه و تره بار تهران، انبار کردن محصول درجه یک در سردخانه استان و شرکت در نمایشگاه های عرضه محصول را در برنامه دارد.
به گفته وی، خرید محصول نیز بسته به نوع و کیفیت محصول با قیمت های توافقی تا 22 هزار ریال خریداری می شود.
ذکریایی نژاد پیش بینی کرد این طرح با استقبال خوب تاک داران استان روبرو شود و از کاهش قیمت انگور سیاه در بازار جلوگیری شود.**احداث نخستین کارخانه فرآوری میوه و مالت در کردستان
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی کردستان گفت: برای نخستین بار کارخانه فرآوری میوه و مالت در مریوان با ظرفیت فرآوری سالیانه بیش از 70 هزار تُن احداث می شود.
فیروز احمدی افزود: عملیات احداث این کارخانه امسال شروع شده و برای ساخت آن در مجموع بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: این واحد فرآوری که توسط بخش خصوصی در چند فاز احداث می شود و فاز نخست آن در سال جاری به بهره برداری می رسد.
احمدی یادآور شد: با راه اندازی این کارخانه بخش زیادی از محصولات باغی تولید شده استان، پس از فرآوری به بازار مصرف عرضه می شود.
وی با اشاره به اینکه بخشی از این کارخانه به فرآوری انگور سیاه اختصاص پیدا می کند، افزود: این امر می تواند در میزان تولید و افزایش قیمت این محصول موثر باشد.
به گفته مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی کردستان چند درخواست دیگر برای احداث کارخانه فرآوری محصولات باغی در این استان نیز در مرحله اخذ مجوز قرار دارند.**انگور سیاه سرشار از ویتامین های A، B و C بوده و دارای مقداری منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم است.
یک لیوان (160 گرم) انگور سبز یا قرمز بدون هسته حاوی 110 کالری انرژی، یک گرم پروتئین، 29 گرم کربوهیدرات و یک گرم فیبر است.
استان کردستان دارای 38 هزار هکتار باغ با 70 هزار بهره بردار است که سالانه بیش از 300 هزار تُن انواع محصولات باغی در آنها تولید می شود.
کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است؛ به طوری که باغداران استان با تولید سالانه بیش از 45 هزار تُن انگور دیم رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده اند و سیب، گلابی، زردآلو، هلو، شلیل، بادام، گیلاس، آلبالو، آلو و گردو از دیگر محصولات باغی کردستان است.
استان کردستان یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه سوم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
همچنین رتبه اول تولید توت فرنگی با تولید بیش از 40 هزار تُن به کردستان تعلق دارد.
میانگین سالیانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشور است.

منبع: ایرنا

کليه حقوق اين پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به
«خبرگزاری کردپرس»
بوده و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

مجموعه ویتاراد شما را به خرید بهترین محصولات انگور دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

بهترین نوع انگور شانی سنندج چه ویژگی هایی دارد؟ آیا به جز سنندج شهر دیگری در استان کردستان محصول انگور برداشت می کند؟
انگور شانی یکی از انواع انگور می باشد که به صورت دانه های درشت و هسته دار، رنگ آب آن بنفش تیره یا همان مشکی مایل به سرخ می باشد. این میوه دارای آب فراوان و به وفور در سنندج یافت می شود.
تنها سنندج در استان کردستان انگور برداشت نمی کند بلکه مریوان نیز این کار را به نحو احسنت انجام داده است و یک باغدار مریوانی در سالهای اخیر توانسته با ۳۲ تن برداشت انگور به عنوان کشاورز نمونه در سطح کشور انتخاب و از آن قدردانی شود.

استان کردستان با تولید بهترین نوع انگور سیاه در کشور، یکی از قطب های اصلی در این زمینه به شمار می رود و سالانه بالغ بر ۲۰۰۰۰  تن از این انگور از ارتفاعات استان کردستان برداشت می شود.

شهرهایی  که در این استان دارای بالاترین میزان برداشت را دارند

فصل برداشت انگور شانی کردستان

می باشند.

این انگور به علت دیمی بودن و ارگانیک بودن،  خواهان بسیار بالایی دارد و خوردن روزانه یک خوشه از این انگور باعث جلوگیری از امراض قلبی می شود.

همانطور که در متن بالا اعلام کردیم، شهرهای مختلف استان کردستان یکی از قطب های اصلی تولید این انگور در کشور می باشند. اما به جز این شهرها، انگور شانی یک منطقه در استان آذربایجان غربی بسیار معروف می باشد که بالاترین میزان برداشت این انگور از ارتفاعات را دارد. انگور سیاه سردشت با تولید میانگین ۵۰۰۰ تن از این انگور، بیشترین تولید را در اختیار دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه ویتاراد شما را به خرید بهترین محصولات انگور دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

گروه بازرگانی ویتاراد که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده است، توانسته بازارهای خوبی را برای این میوه بدست آورد و با رعایت استانداردهای لازم در بخش بسته بندی، ماندگاری این محصول را جهت رسیدن تا کشور مقصد افزایش دهد.

این مجموعه با داشتن نیروهای کار بلد و با تجربه توانسته است علاوه بر انگور، سایر محصولات کشاورزی را نیز به چرخه فعالیت خود در حوزه صادرات اضافه کند.

خوشبختانه اغلب کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات مختلف کشاورزی همکاری قابل توجهی با این مجموعه داشته که امید است بتوانیم فرایند زیرساخت های صادراتی این نوع از محصولات با کمک همکاران محترم در زمینه کشت را برای کشاورزان آموزش دهیم تا همواره بتوانیم صادرات و فروش خوبی را به بازارهای معین داشته باشیم.

مشاوره و فروش

Designed By AradBranding.com

قیمت انگور به عوامل متعددی وابسته است و نمی‌توان آن را به طور قطعی پیش‌بینی و اعلام کرد. در ادامه توضیحاتی در این باره آورده‌ایم تا با بازار آن در سال گذشته و امسال بیشتر آشنا شوید.

این مقاله هر سال در فصل برداشت انگور به روز می‌شود.

تنوع در نوع و کیفیت انگور یاعث می‌شود که قیمت آن در زمان‌های مختلف سال متغیر باشد.

قیمت انگور مانند بقیه کالاها از قانون تقاضا و عرضه پیروی می‌کند. هرچه میزان تقاضا نسبت به عرضه بیشتر باشد قیمت آن در بازار هم بیشتر می‌شود. در کشورمان و در سال های ۹۶ و ۹۷ شاهد افزایش قیمت آن بوده‌ایم. درسال ۹۸ نیز سرمای شدید باعث شد که در بخش از نواحی سردسیر با کاهش تولید مواجه باشیم.

کشور ایران یکی از ده تولید کننده‌ی انگور در دنیا است. با این حال انگور جزو میوه های وارداتی نیز هست. میزان صادرات انگور (۹۰ درصد فرآورده‌های انگور صادر می‌شوند) بر قیمت آن در داخل کشور تاثیر می‌گذارد. آفت‌ها نیز می‌توانند باعث اختلال در میزان تولید این میوه شود.

فصل برداشت انگور شانی کردستان

امسال برخلاف سال گذشته قیمت انگور تغییرات کمی داشته است. در میوه فروشی‌ها انواع انگور از ۱۰۰۰۰ تومان تا ۱۸۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده‌اند و به فروش می‌رسند.

قیمت انوان انگور در میوه فروشی‌ها:

قیمت انگور به طور عمده و در میدان های تره‌بار نیز بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان پایین‌تر از قیمت میوه فروشی ها به فروش می‌رسند.

انگور یاقوتی از اولین انواع انگورهاست که هر سال وارد بازار می‌شود. به همین خاطر است که قیمت آن در ابتدا نسبت به دیگر میوه‌های فصل بالاست. به مرور هر چه به اواخر تابستان نزدیک می‌شویم، دیگر انواع انگور نیز روانه بازار شده و قیمت انگور یاقوتی کاهش می‌یابد. در تیرماه سال گذشته (۹۸) قیمت این انگور در بازار تهران و شهرستان ها از سیزده هزارتومان تا پنج هزار تومان به ازای هر کیلوگرم متغیر بوده است.

سردشت کردستان و ناحیه دشمن زیاری فارس از تولید کنندگان عمده ی انگور سیاه هستند. قیمت انگور سیاه در سال ۹۷ از ۲۵۰۰ تومان تا هشت هزار تومان به ازای هر کیلوگرم متغیر بوده است. قیمت انگور سیاه به کیفیت آن بستگی دارد و قیمتی قطعی ندارد.

در سال ۹۸ قیمت انگور سیاه افزایش دو برابری داشت. در این سال حداقل قیمت فروش انگور سیاه حدود ۶۰۰۰ تومان و حداکثر آن حدود ۱۴۰۰۰ تومان بود. شاید یکی از دلایل این افزایش چشم گیر قیمت را بتوان تورم بالا در کشور عنوان کرد.

بالاترین قیمت انگور سیاه مربوط به نوع «گورچشم» است که از محبوب‌ترین انگورها برای تهیه شراب است.

از انگور شانی برای تهیه کشمش و مویز استفاده می‌شود. قیمت انگور شانی در سال ۹۷ از ۳۰۰۰ تومان تا ۷۰۰۰ تومان نوسان داشت. انگور شانی در استان‌های مختلفی کاشت می‌شود. اصفهان، شیراز و بعضی از استان‌های شمال کشور از تولیدکنندگان این نوع از انگور هستند.

در سال ۹۸ این انگور نیز با افزایش قیمت قابل توجهی همراه بود. حداقل قیمت فروش انگور شانی تیره در بازار حدود ۶۰۰۰ تومان بود. 

انگورهایی که برای تهیه شراب استفاده می‌شوند متنوع‌اند. بعضی‌ها از انگورهای سفید و بعضی‌ها از انگورهای سیاه شراب می‌سازند. قیمت انگور شرابی بسته به نوع انگور متفاوت است. اما به طور معمول می‌توان انگورهایی با کیفیت متوسط به بالا را برای آن مناسب دانست. بهترین انگورهای شرابی انگورهای بَج (بدون آبیاری) هستند که گوشتی ترند. برهمین اساس اگر بخواهیم قیمت حدودی برای انگور شرابی اعلام کنیم چیزی بین ۳۰۰۰ تومان تا ۱۶۰۰۰ تومان خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت انواع مویز پیشنهاد می‌کنیم که به مطلب ما با عنوان «قیمت مویز» مراجعه کنید.

قیمت انگور به عوامل متعددی وابسته است و نمی‌توان آن را به طور قطعی پیش‌بینی و اعلام کرد. در ادامه توضیحاتی در این باره آورده‌ایم تا با بازار آن در سال گذشته و امسال بیشتر آشنا شوید.

این مقاله هر سال در فصل برداشت انگور به روز می‌شود.

تنوع در نوع و کیفیت انگور یاعث می‌شود که قیمت آن در زمان‌های مختلف سال متغیر باشد.

قیمت انگور مانند بقیه کالاها از قانون تقاضا و عرضه پیروی می‌کند. هرچه میزان تقاضا نسبت به عرضه بیشتر باشد قیمت آن در بازار هم بیشتر می‌شود. در کشورمان و در سال های ۹۶ و ۹۷ شاهد افزایش قیمت آن بوده‌ایم. درسال ۹۸ نیز سرمای شدید باعث شد که در بخش از نواحی سردسیر با کاهش تولید مواجه باشیم.

کشور ایران یکی از ده تولید کننده‌ی انگور در دنیا است. با این حال انگور جزو میوه های وارداتی نیز هست. میزان صادرات انگور (۹۰ درصد فرآورده‌های انگور صادر می‌شوند) بر قیمت آن در داخل کشور تاثیر می‌گذارد. آفت‌ها نیز می‌توانند باعث اختلال در میزان تولید این میوه شود.

امسال برخلاف سال گذشته قیمت انگور تغییرات کمی داشته است. در میوه فروشی‌ها انواع انگور از ۱۰۰۰۰ تومان تا ۱۸۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده‌اند و به فروش می‌رسند.

قیمت انوان انگور در میوه فروشی‌ها:

قیمت انگور به طور عمده و در میدان های تره‌بار نیز بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان پایین‌تر از قیمت میوه فروشی ها به فروش می‌رسند.

انگور یاقوتی از اولین انواع انگورهاست که هر سال وارد بازار می‌شود. به همین خاطر است که قیمت آن در ابتدا نسبت به دیگر میوه‌های فصل بالاست. به مرور هر چه به اواخر تابستان نزدیک می‌شویم، دیگر انواع انگور نیز روانه بازار شده و قیمت انگور یاقوتی کاهش می‌یابد. در تیرماه سال گذشته (۹۸) قیمت این انگور در بازار تهران و شهرستان ها از سیزده هزارتومان تا پنج هزار تومان به ازای هر کیلوگرم متغیر بوده است.

سردشت کردستان و ناحیه دشمن زیاری فارس از تولید کنندگان عمده ی انگور سیاه هستند. قیمت انگور سیاه در سال ۹۷ از ۲۵۰۰ تومان تا هشت هزار تومان به ازای هر کیلوگرم متغیر بوده است. قیمت انگور سیاه به کیفیت آن بستگی دارد و قیمتی قطعی ندارد.

در سال ۹۸ قیمت انگور سیاه افزایش دو برابری داشت. در این سال حداقل قیمت فروش انگور سیاه حدود ۶۰۰۰ تومان و حداکثر آن حدود ۱۴۰۰۰ تومان بود. شاید یکی از دلایل این افزایش چشم گیر قیمت را بتوان تورم بالا در کشور عنوان کرد.

بالاترین قیمت انگور سیاه مربوط به نوع «گورچشم» است که از محبوب‌ترین انگورها برای تهیه شراب است.

از انگور شانی برای تهیه کشمش و مویز استفاده می‌شود. قیمت انگور شانی در سال ۹۷ از ۳۰۰۰ تومان تا ۷۰۰۰ تومان نوسان داشت. انگور شانی در استان‌های مختلفی کاشت می‌شود. اصفهان، شیراز و بعضی از استان‌های شمال کشور از تولیدکنندگان این نوع از انگور هستند.

در سال ۹۸ این انگور نیز با افزایش قیمت قابل توجهی همراه بود. حداقل قیمت فروش انگور شانی تیره در بازار حدود ۶۰۰۰ تومان بود. 

فصل برداشت انگور شانی کردستان

انگورهایی که برای تهیه شراب استفاده می‌شوند متنوع‌اند. بعضی‌ها از انگورهای سفید و بعضی‌ها از انگورهای سیاه شراب می‌سازند. قیمت انگور شرابی بسته به نوع انگور متفاوت است. اما به طور معمول می‌توان انگورهایی با کیفیت متوسط به بالا را برای آن مناسب دانست. بهترین انگورهای شرابی انگورهای بَج (بدون آبیاری) هستند که گوشتی ترند. برهمین اساس اگر بخواهیم قیمت حدودی برای انگور شرابی اعلام کنیم چیزی بین ۳۰۰۰ تومان تا ۱۶۰۰۰ تومان خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت انواع مویز پیشنهاد می‌کنیم که به مطلب ما با عنوان «قیمت مویز» مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین بنده انگور شانی کردستان میخواستم ببینم از کجا مناسب میشه تهیه کرد

جناب فروهر سلام من اهل کردستان هستم و باغ های زیادی از هر نوع انگور سیاه داریم شماره تماس بنده ۰۹۱۸۵۱۵۴۳۱۶ مهدی هستم تماس بگیرید در خدمتم

سلام. مشهورترین انگورهای سمت کردستان مربوط به منطقه سردشت کردستان است. می توانید با مراجعه حضوری یا از طریق وبسایت دیوار فروشنده ها را پیدا کنید.

سلام آقا مهدی ببخشید انگور سیاه کیلوی چند ممنون میشم اگه جواب بدی

سلام انگور سیاه کیلو چند؟؟؟

سلام جناب صفری.
انگور سیاه انواع و قیمت های متفاوتی دارد.
انگور سیاه ثمرقندی که در مناطق اطراف شیراز به صورت دیم کاشته می شود، در سال ۹۹ قیمتی بین ۶ تا ۱۵ هزار تومان داشت.
در حال حاظر انگور سیاه قزوین در بازار موجود است که قیمت آن در شهرهای مختلف با هم متفاوت است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

  • داستان بازي خداي جنگ 3
  • شبکه‌های اجتماعی

    اینستاگرامتوییترلینکدینپینترست

    ایمیل: dooshoco@gmail.com
    شماره تماس:
    989171246421+
    987142522047+

    شبکه‌های اجتماعی

    اینستاگرامتوییترلینکدینپینترست

    تماس با ما

    ایران، فارس، شیراز، بلوار زرهی، ساختمان هامون، طبقه ۳، واحد ۴
    ایران، فارس، نورآباد ممسنی، خیابان پزشکان، جنب بستنی فرشید، شرکت حدید ممسنی

    تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت حدید ممسنی است.

    ایمیل: dooshoco@gmail.com
    شماره تماس:
    989171246421+
    987142522047+

    ایسنا/کردستان مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برداشت انگور سیاه از ۱۴ هزار هکتار از تاکستان‌های استان کردستان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ تُن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

    مهدی فتحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ انگور در استان داریم، اظهار کرد: ۱۴ هزار هکتار از این میزان بارور و ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار عمدتا باغات انگور دیم به صورت نهال است.

     فتحی عنوان کرد: بیشتر باغات انگور این استان به صورت دیم کشت شده که این نوع کشت در باغات بارور و نهال سهم ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتاری و باغات آبی نیز سهم چهار هزار و ۹۰۰ هکتاری دارد که تمام آنها بارور است. وی اضافه کرد: میانگین تولید باغات دیم در هر هکتار هفت و نیم تُن و پیش بینی تولید آن نیز ۸۶ هزار و ۲۵۰ تُن و میانگین تولید باغات آبی نیز در هر هکتار ۱۲ و نیم تُن و پیش بینی تولید آن نیز ۶۱ هزار و ۲۵۰ تُن است. مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاوزی با بیان اینکه شهرستان مریوان با ۴۲ درصد، سروآباد با ۲۲ درصد و بانه با ۱۳ درصد بیشترین سهم انگور دیم را دارد، یادآور شد: در انگور آبی نیز سنندج با ۳۳ درصد و بیجار با ۲۶ درصد بیشترین سطح باغات را دارند. فتحی تاکید کرد: کردستان از لحاظ سطح و تولید انگور دیم بعد از استان فارس در جایگاه دوم کشوری قرار دارد و از لحاظ انگور آبی نیز در این شاخص در جایگاه ۱۵ کشوری است.

    انتهای پیام

    برداشت انگور یاقوتی (سرخک) و شاهانی از ارقام پیش رس و میان رس این محصول در باغ های استان قزوین آغاز شد.

    به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛مجید حدادیان معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: برداشت انگور از اواخر تیرماه در باغ های استان قزوین آغاز و معمولا تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.

    وی با اشاره به وجود ارقام مختلف انگور در باغ های این محصول، گفت: محصول یاد شده دارای ارقام پیش رس، میان رس و دیررس هستند که هرکدام بیانگر زمان برداشت هستند و معمولا هرساله اولین انگوری که برداشت می شود شامل یاقوتی و شاهانی بوده و آخرین آن نیز بیدانه است.

    این مسئول گفت:بیدانه سفید و قرمز، یاقوتی یا سرخک، شاهانی، صاحبی، کندری، مولایی، شصت عروس، چفته و احمدی از جمله ارقام انگور در باغ های این محصول در استان قزوین را تشکیل می دهند.

    وی یادآور شد: 80 درصد ارقام موجود در باغ های این محصول به بیدانه سفید و قرمز اختصاص دارد.

    فصل برداشت انگور شانی کردستان

    معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: 31 هزار و 22 هکتار باغ انگور در استان وجود دارد که سطح بارور آن 30 هزار و 957 هکتار است.

     

     

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    فصل برداشت انگور شانی کردستان
    فصل برداشت انگور شانی کردستان
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *