فشار خون پایین در بارداری چند است

دوره مقدماتی php
فشار خون پایین در بارداری چند است
فشار خون پایین در بارداری چند است

ویکی فشار

داشتن فشار خون پایین در بارداری پدیده ای شایع است. اغلب اوقات این وضعیت مشکل عمده ای ایجاد نمی کند و بعد از زایمان ، فشار خون به سطح قبلی خود می رسد. با این حال، در برخی موارد، فشار پایین در بارداری می تواند برای مادر و نوزاد دارای عوارض و خطرناک باشد.

فشار خون نرمال و طبیعی در دوران بارداری نشان دهنده ی سلامتی مادر و نوزاد است. پزشکان از یک سری اعداد برای تشخیص مشکلات اساسی یا عوارض جانبی احتمالی استفاده می کنند.

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا ، فشار خون نرمال باید کمتر از ۱۲۰ روی ۸۰ باشد. ۱۲۰ میلی متر جیوه (mmHg) نشان دهنده ی فشار سیستولیک (فشار انقباضی قلب) است و همیشه بزرگ ترین عدد ثبت شده روی دستگاه است.

۸۰ میلی متر جیوه نشان دهنده ی فشار دیاستولیک (مربوط به استراحت قلب) است و عدد کوچک ثبت شده روی دستگاه فشار خون است. به طور کلی فشار دیاستولیک کمتر از ۸۰ نرمال نیست اما ممکن است در بعضی از افراد طبیعی باشد.فشار خون پایین در بارداری چند است

دوره مقدماتی php

پزشکان معمولاً فشار خون کمتر از ۹۰ روی ۶۰ را به عنوان فشار خون پایین تشخیص می دهند.

در طی ۱۲ هفته اول بارداری ، خانم باردار ممکن است دچار افت فشار خون شود. فشار خون اغلب در سه ماهه اول و دوم بارداری پایین است و دوباره در طول سه ماهه سوم افزایش می یابد.

پزشکان معمولا چک کردن فشارخون را حتی بعد از تولد نوزاد ادامه خواهند داد تا از مشکلات احتمالی مطلع شوند.

اندازه گیری فشار خون شما اطلاعات مهمی درباره سلامتی شما و نوزاد نشان می دهد. همچنین می تواند پزشک را از وضعیت های دیگری مانند پره اکلامپسی ( فشار خون بالا و دفع پروتئین در بارداری ) که ممکن است به آن مبتلا باشید را بررسی کند.

مقاله ی پیشنهادی : فشار خون بالا در بارداری

تغییراتی که در بدن شما در طول بارداری رخ می دهد می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام بارداری، سیستم گردش خون شما به سرعت گسترش می یابد، که ممکن است باعث کاهش فشار خون شود.

پایین آمدن فشار خون در اوایل بارداری ( ۲۴ هفته اول ) شایع است.

دیگر دلایل افت فشار در بارداری عبارتند از:

✅ کمبود آب

✅ کم خونی

✅ خونریزی داخلی

✅ استراحت مطلق طولانی مدت

✅ داروهای خاص

✅ بیماری های قلبی

✅ اختلالات غدد درون ریز

✅ عفونت ها

✅ کمبود های تغذیه ای

✅ واکنش آلرژیک

 

دستورالعمل های فعلی تعریف یک فشار خون نرمال را اینگونه می گویند، فشار سیستولیک (عدد بالا) کمتر از ۱۲۰ میلی متر جیوه روی ۸۰ میلی متر جیوه که فشار دیاستولیک (عدد پایین) است.

پزشکان فشار خون ۶۰/۹۰ را فشار خون پایین تعریف می کنند. بعضی افراد همیشه به طور طبیعی فشار خون پایینی دارند و علامتی ندارند.

 

علاوه بر خطرات کاهش فشار خون در باداری بهتر است با خطرات فشار خون بالا در بارداری آشنا باشید و برای درمان فشار خون بالا اقدام کنید. برای آشنایی با روش های درمان فشار خون بالا می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

درمان فشار خون بالا

معمولاً فشار خون پایین دوران بارداری درمانی ندارد ، اما خانم باردار با کمک چند روش ساده می تواند علائم خود را کنترل کند. فشار خون اغلب در طول سه ماهه سوم بارداری به حالت عادی برمی گردد.فشار خون پایین در بارداری چند است

پزشکان به طور معمول مصرف داروها را برای درمان فشار خون پایین زنان باردار توصیه نمی کنند مگر اینکه علائم جدی باشند یا احتمال بروز عوارض وجود داشته باشد. احتمال دارد فشار خون به طور خود به خود در طول سه ماهه ی سوم بارداری افزایش یابد.

ولی بعضی از خانم های باردار که دچار افت فشار خون غیر طبیعی می شوند، باید تحت نظر پزشک دارو مصرف کنند. گاهی بیماری های جدی مثل کم خونی یا عدم تعادل هورمونی منجر به افت فشار خون می شوند. در این موارد، اول باید بیماری زمینه ای درمان شود.

اگر پزشک داروی خاصی را مسئول افت فشار خون بداند، ممکن است داروی جایگزین را تجویز کند.

خوردن انواع خاصی از مواد غذایی به تنظیم فشار خون کمک می کند. وضعیت خود را مرتباً چک کنید و فشار خون خود را اندازه بگیرید تا تاثیر غذایی که مصرف می کنید را ببینید. سعی کنید موارد زیر را مصرف کنید:

کم آبی باعث کاهش حجم خون و در نهایت افت فشار خون می شود. هیدراته بودن بدن به خصوص اگر ورزش می کنید، خیلی مهم است.

کمبود ویتامین B-12 می تواند منجر به کم خونی و افت فشار خون شود. تخم مرغ، غلات و گوشت گاو از جمله مواد غذایی سرشار از B-12 است.

فولات تأثیر مشابه ویتامین B-12 دارد و برای بدن، هر چند به میزان کم، ضروری است. مارچوبه ، نخود و جگر از نمونه مواد غذایی سرشار از فولات است.

غذاهای شور فشار خون را افزایش می دهند. سعی کنید سوپ ، ماهی دودی ، پنیر و زیتون را جایگزین کنید.

آلدوسترون هورمونی است که به تعدیل فشار خون کمک می کند. شیرین بیان اثر آلدوسترون را خنثی می کند و در نتیجه نوشیدن چای شیرین بیان باعث افزایش فشار خون می شود ( بر اساس تحقیقی در یک مجله پزشکی معتبر بریتانیایی).

  • عکس پروفایل امیرارسلان
  • قهوه و چای حاوی کافئین است و با تحریک سیستم قلبی-عروقی و افزایش ضربان قلب، فشار خون را به طور موقت افزایش می دهند.

    اگر علائم فشار خون پایین، مانند سرگیجه را تجربه کنید، ممکن است بخواهید موارد زیر را امتحان کنید:

    ۱- اجتناب از سریع بلند شدن از حالت نشسته یا خوابیده

    ۲- سعی کنید طولانی مدت نایستید.

    ۳- وعده های غذایی کوچک در طول روز بخورید.

    ۴- حمام یا دوش خیلی گرم نگیرید.

    ۵-آب بیشتری بنوشید.

    ۶- لباس های گشاد بپوشید.

    همچنین برای جلوگیری از عوارض فشار خون پایین ، یک ایده ی خوب خوردن یک رژیم غذایی سالم و مکمل های غذایی قبل از زایمان در زمان بارداری است.فشار خون پایین در بارداری چند است

    با پزشک یا متخصص تغذیه در مورد غذاهایی که باید دور آنها خط بزنید و غذاهایی که باید در حد متعادل میل کنید، مشورت کنید. تغییر سبک زندگی به کنترل فشار خون شما کمک خواهد کرد.

    در اینجا چند عادت موثر را توصیه می کنیم تا فشار خون خود را کنترل کنید:

    علاوه بر تعدیل رژیم غذایی، باید سبک زندگی خود را تغییر بدهید:

    به طور کلی، فشار خون پایین در دوران بارداری نگران کننده نیست، مگر اینکه علایمی را تجربه کنید. افت زیاد فشار خون ، ممکن است نشانه ی یک مشکل جدی و یا حتی تهدید کننده ی حیات باشد.

    فشار خون پایین در دوران بارداری شایع است و اغلب باعث بروز مشکلات اساسی نمی شود و بعد از زایمان به حالت عادی بر می گردد. با این حال فشار خون خیلی پایین ممکن است برای مادر و نوزاد خطرناک باشد.

    فشار خون بسیار پایین ممکن است منجر به غش کردن، آسیب دیدن اندام های بدن یا شوک شود.

    فشار خون پایین حتی ممکن است از علائم حاملگی خارج رحمی باشد. حاملگی خارج رحمی در اثر لانه گزینی خارج رحمی تخمک اتفاق می افتد.

    به طور کلی تحقیقات زیادی در زمینه تاثیر فشار خون بالا دوران بارداری بر روی نوزادان انجام شده است، اما داده های مربوط به اثر فشار خون پایین محدود است.

    برخی از مطالعات نشان داده اند که فشار خون پایین دوران بارداری ممکن است منجر به مرده به دنیا آمدن جنین و یا کمبود وزن نوزاد شود. با این حال، بعضی از تحقیقات نشان می دهند که فشار خون پایین به تنهایی چنین مشکلاتی ایجاد نمی کند.

    برای درک تأثیر فشار خون پایین دوران بارداری بر سلامتی کودک، تحقیقات بیشتری لازم است.

    اگر باردار هستید، با هر بار ویزیت، پزشک یا پرستار باید فشار خون شما را بررسی کند.

    فشار خون برآمدی از پمپاژ قلب و نیرو وارد شده به دیواره شریان ها است. فشار خون در بعضی از ساعات مختلف روز بالا یا پایین می شود. البته هیجان یا عصبی بودن شما هم در تغییر فشار خون کاملاً موثر است.

    بررسی فشار خون اطلاعات مهمی راجع به وضعیت سلامتی شما و نوزاد می دهد و پزشک از این راه می تواند وضعیت اورژانسی احتمالی مثل پره اکلامپسی را تشخیص بدهد.

    تغییرات بدن در طول بارداری بر فشار خون تأثیر می گذارند. در این دوران، سیستم گردش خون به سرعت گسترش پیدا می کند و در نتیجه فشار خون کاهش می یابد.

    افت فشار خون در ۲۴ هفته اول بارداری نرمال است.

    عوامل دیگری که می توانند در افت فشار خون نقش داشته باشند عبارتند از:

     

    علائم و نشانه های افت فشار خون در بارداری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    ✅ سرگیجه

    ✅ سبکی سر ، به خصوص هنگام ایستادن یا نشستن

    ✅ غش کردن

    ✅ حالت تهوع

    ✅ خستگی

    ✅ تاری دید

    ✅ تشنگی غیرعادی

    ✅ پوسته پوسته ،  رنگ پریده یا پوست سرد

    ✅ تنفس سریع یا کم عمق

    ✅ عدم تمرکز

    در صورت وجود علائم فشار خون پایین در دوران بارداری با پزشک خود تماس بگیرید.

    فشار خون پایین با یک آزمایش ساده تشخیص داده می شود.

    پزشک یا پرستار کاف دستگاه فشار خون را دور بازویتان می بندد و سپس با یک فشار سنج، فشارتان را اندازه می گیرد.

    این آزمایش را پزشک می تواند در مطب انجام دهد، اما شما می توانید دستگاه را خریداری کرده و فشار خون خود را در خانه اندازه گیری کنید.

    اگر در دوران بارداری فشار خون پایین داشته باشید، پزشک شما ممکن است دستور انجام تستهای بیشتری را برای رد کردن شرایط دیگر بدهد.

    فشار خون شما بعد از زایمان، باید به سطح پیشین خود بازگردد. متخصصین پزشکی فشار خون شما را اغلب در ساعت ها و روزهای بعد از زایمان بررسی می کنند. همچنین پزشک شما احتمالا هنگامی که برای بررسی بعد از زایمانتان به مطب می روید فشار خون شما را اندازه می گیرد.

    فشار خون پایین در دوران بارداری طبیعی است. وضعیت معمولا نگران کننده نیست مگر اینکه علائم داشته باشید. اگر علائم فشار خون پایین را تجربه کردید، به دکتر مراجعه کنید.

    {“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”علت فشار پایین در بارداری چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”فشار خون ، نیرویی است که خون به دیواره ی شریان ها وارد می کند.این می تواند در زمانهای خاصی در طول روز بالا یا پایین برود و با احساس هیجان یا عصبی شدن ممکن است تغییر کند.nnتغییراتی که در بدن شما در طول بارداری رخ می دهد می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام بارداری، سیستم گردش خون شما به سرعت گسترش می یابد، که ممکن است باعث کاهش فشار خون شود.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”چگونه فشار خون پایین در بارداری کنترل می شود؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”خانم های باردار با کمک چند روش ساده می تواند علائم خود را کنترل کند. فشار خون اغلب در طول سه ماهه سوم بارداری به حالت عادی برمی گردد.nnپزشکان به طور معمول مصرف داروها را برای درمان فشار خون پایین زنان باردار توصیه نمی کنند مگر اینکه علائم جدی باشند یا احتمال بروز عوارض وجود داشته باشد. احتمال دارد فشار خون به طور خود به خود در طول سه ماهه ی سوم بارداری افزایش یابد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا فشار خون بر نوزاد تاثیر می گذارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”برخی از مطالعات نشان داده اند که فشار خون پایین دوران بارداری ممکن است منجر به مرده به دنیا آمدن جنین و یا کمبود وزن نوزاد شود. با این حال، بعضی از تحقیقات نشان می دهند که فشار خون پایین به تنهایی چنین مشکلاتی ایجاد نمی کند.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”مواد غذایی موثر در درمان فشار خون پایین چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”خوردن انواع خاصی از مواد غذایی به تنظیم فشار خون کمک می کند. وضعیت خود را مرتباً چک کنید و فشار خون خود را اندازه بگیرید تا تاثیر غذایی که مصرف می کنید را ببینید. خوردن مایعات، مواد غذایی سرشار از ویتامین B ، فولات ، نمک ، کافئین و … می تواند در درمان فشار خون پایین موثر باشد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”فشار خون پس از زایمان چگونه است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”فشار خون شما بعد از زایمان، باید به سطح پیشین خود بازگردد. متخصصین پزشکی فشار خون شما را اغلب در ساعت ها و روزهای بعد از زایمان بررسی می کنند. همچنین پزشک شما احتمالا هنگامی که برای بررسی بعد از زایمانتان به مطب می روید فشار خون شما را اندازه می گیرد.nnفشار خون پایین در دوران بارداری طبیعی است. وضعیت معمولا نگران کننده نیست مگر اینکه علائم داشته باشید. اگر علائم فشار خون پایین را تجربه کردید، به دکتر مراجعه کنید.”}}]}

    تغییراتی که در بدن شما در طول بارداری رخ می دهد می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام بارداری، سیستم گردش خون شما به سرعت گسترش می یابد، که ممکن است باعث کاهش فشار خون شود.

    خانم های باردار با کمک چند روش ساده می تواند علائم خود را کنترل کند. فشار خون اغلب در طول سه ماهه سوم بارداری به حالت عادی برمی گردد.

    پزشکان به طور معمول مصرف داروها را برای درمان فشار خون پایین زنان باردار توصیه نمی کنند مگر اینکه علائم جدی باشند یا احتمال بروز عوارض وجود داشته باشد. احتمال دارد فشار خون به طور خود به خود در طول سه ماهه ی سوم بارداری افزایش یابد.

    برخی از مطالعات نشان داده اند که فشار خون پایین دوران بارداری ممکن است منجر به مرده به دنیا آمدن جنین و یا کمبود وزن نوزاد شود. با این حال، بعضی از تحقیقات نشان می دهند که فشار خون پایین به تنهایی چنین مشکلاتی ایجاد نمی کند.

    خوردن انواع خاصی از مواد غذایی به تنظیم فشار خون کمک می کند. وضعیت خود را مرتباً چک کنید و فشار خون خود را اندازه بگیرید تا تاثیر غذایی که مصرف می کنید را ببینید. خوردن مایعات، مواد غذایی سرشار از ویتامین B ، فولات ، نمک ، کافئین و … می تواند در درمان فشار خون پایین موثر باشد.

    فشار خون شما بعد از زایمان، باید به سطح پیشین خود بازگردد. متخصصین پزشکی فشار خون شما را اغلب در ساعت ها و روزهای بعد از زایمان بررسی می کنند. همچنین پزشک شما احتمالا هنگامی که برای بررسی بعد از زایمانتان به مطب می روید فشار خون شما را اندازه می گیرد.

    فشار خون پایین در دوران بارداری طبیعی است. وضعیت معمولا نگران کننده نیست مگر اینکه علائم داشته باشید. اگر علائم فشار خون پایین را تجربه کردید، به دکتر مراجعه کنید.

     

    https://www.webmd.com

    https://www.mayoclinic.org

    https://www.everydayhealth.com

    https://www.heart.org

    دکتر محمد حسین نجفی دکتر متخصص فشار خون در تهران

    برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

    دریافت ویزیت آنلاین و غیرحضوری

    دکتر محمد حسین نجفی هستم متخصص قلب و عروق ، فلوشیپ آنژیوپلاستی و متخصص فشار خون. در وبسایت ویکی فشار قصد دارم تا شما همراهان عزیز را بیشتر با فشار خون ، فشار خون بارداری ، چربی خون و … آشنا کنم. برخی از دستاورد های من در این سال ها عضویت در انجمن قلب آمریکا ، مدیریت بخش قلب ایفمارک (بخش پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران) ، عضویت در انجمن پزشکی هسته ای آمریکا و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد تهران می باشد. شما همراهان عزیز می توانید از طریق راه های ارتباطی با من در تماس باشید. 

    مقاله قبلی

    علائم و درمان فشار خون حاملگی

    مقاله بعدی

    خواص قرص کنکور concor یا بیزوپرولول چیست؟


    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام

     

    اگر نوارقلب شما را پزشک رویت کرده و مشکلی نداشته منشا بیش تر مشکلات شما اضطرابی است و نیاز به نگرانی نیست.

    سلام

     

    این موضوع تا حدی در بارداری قابل انتظار است ولی بهتر است حتما با متخصص زنان خود مشورت کنید تا خیالتان را حت شود

    سلام

     

    مسایل ایشان در حیطه ی بیماری های زنان است و ایشان به ویزیت زنان نیاز دارد. مساله ی قلبی حادی به نظر مطرح نمی باشد ولی تا زمانی که معاینه و ویزیت نشوند هیچ کار خاصی نمی توان انجام داد

    سلام

     

    به نظر مشکل جدی نمی رسد و بیش تر ناشی از ضعف عمومی بدن است ولی برای اطمنیان یک نوبت آزمایش کامل و نوارقلب بگیرید

    سلام

     

    فشارپایین در حاملگی تا حدی قابل قبول و طبیعی است ولی اگر برای شما دارو تجویز شده است حتما به مصرف آنها ادامه دهید زیرا عدم مصرف داروهای فشارخون به خصوص در مورد شما بسیار می تواند خطرناک باشد و اصلا توصیه نمی شود مصرف آنها را قطع کنید

    سلام

     

    در بارداری میزانی از افت فشار قابل انتظار است ولی دارویی که بتواند فشار را بالا بیاورد توصیه نمی شود. در مورد شما بهتر است زیر نظر متخصص زنان خود و با اطلاع ایشان به درمان بپردازید زیرا هر دارویی به خصوص در شرایط شما می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد پس بهتر است احتیاط کنید

    سلام

     

    باید در این باره با متخصص زنان مشورت کنید. ولی امکان آن وجود دارد که باردار باشید

    سلام

     

    میزانی از افت فشارخون در بارداری طبیعی است ولی با این حال حتما به متخصص زنان خود اطلاع دهید

    سلام

     

    مشکل شما فشارخون بالا نیست. مشکل شما استرس است و بهتر است برای درمان آن با متخصص روانپزشکی مشورت کنید

    درمان فشار خون پایین با این ۹ راهکار ساده

    داروی افزایش دهنده فشار خون + علت فشار خون پایین

    افت فشار خون وضعیتی چیست؟ (+ راهکارهایی جهت درمان)

    فشار خون پایین چند است؟ ( + علائم فشار خون پایین )

    آخرین مقالات


    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟


    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]


    درمان کلسترول بالا با چند راهکار ساده!


    عرقیات گیاهی برای کاهش تری گلیسیرید

    متخصص قلب و عروق
    فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی
    عضو انجمن قلب و انجمن پزشکی هسته ای آمریکا
    مدیر گروه قلب آکادمی ملی فوتبال (ایفمارک)

    مطالب مهم


    درمان قطعی فشار خون بالا با طب سنتی


    درمان فشار خون پایین با این ۹ راهکار ساده


    هایپرتنشن یا فشار خون بالا


    فشارخون روپوش سفید چیست؟

    ویکی فشار

    داشتن فشار خون پایین در بارداری پدیده ای شایع است. اغلب اوقات این وضعیت مشکل عمده ای ایجاد نمی کند و بعد از زایمان ، فشار خون به سطح قبلی خود می رسد. با این حال، در برخی موارد، فشار پایین در بارداری می تواند برای مادر و نوزاد دارای عوارض و خطرناک باشد.

    فشار خون نرمال و طبیعی در دوران بارداری نشان دهنده ی سلامتی مادر و نوزاد است. پزشکان از یک سری اعداد برای تشخیص مشکلات اساسی یا عوارض جانبی احتمالی استفاده می کنند.

    طبق گزارش انجمن قلب آمریکا ، فشار خون نرمال باید کمتر از ۱۲۰ روی ۸۰ باشد. ۱۲۰ میلی متر جیوه (mmHg) نشان دهنده ی فشار سیستولیک (فشار انقباضی قلب) است و همیشه بزرگ ترین عدد ثبت شده روی دستگاه است.

    ۸۰ میلی متر جیوه نشان دهنده ی فشار دیاستولیک (مربوط به استراحت قلب) است و عدد کوچک ثبت شده روی دستگاه فشار خون است. به طور کلی فشار دیاستولیک کمتر از ۸۰ نرمال نیست اما ممکن است در بعضی از افراد طبیعی باشد.فشار خون پایین در بارداری چند است

    پزشکان معمولاً فشار خون کمتر از ۹۰ روی ۶۰ را به عنوان فشار خون پایین تشخیص می دهند.

    در طی ۱۲ هفته اول بارداری ، خانم باردار ممکن است دچار افت فشار خون شود. فشار خون اغلب در سه ماهه اول و دوم بارداری پایین است و دوباره در طول سه ماهه سوم افزایش می یابد.

    پزشکان معمولا چک کردن فشارخون را حتی بعد از تولد نوزاد ادامه خواهند داد تا از مشکلات احتمالی مطلع شوند.

    اندازه گیری فشار خون شما اطلاعات مهمی درباره سلامتی شما و نوزاد نشان می دهد. همچنین می تواند پزشک را از وضعیت های دیگری مانند پره اکلامپسی ( فشار خون بالا و دفع پروتئین در بارداری ) که ممکن است به آن مبتلا باشید را بررسی کند.

    مقاله ی پیشنهادی : فشار خون بالا در بارداری

    تغییراتی که در بدن شما در طول بارداری رخ می دهد می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام بارداری، سیستم گردش خون شما به سرعت گسترش می یابد، که ممکن است باعث کاهش فشار خون شود.

    پایین آمدن فشار خون در اوایل بارداری ( ۲۴ هفته اول ) شایع است.

    دیگر دلایل افت فشار در بارداری عبارتند از:

    ✅ کمبود آب

    ✅ کم خونی

    ✅ خونریزی داخلی

    ✅ استراحت مطلق طولانی مدت

    ✅ داروهای خاص

    ✅ بیماری های قلبی

    ✅ اختلالات غدد درون ریز

    ✅ عفونت ها

    ✅ کمبود های تغذیه ای

    ✅ واکنش آلرژیک

     

    دستورالعمل های فعلی تعریف یک فشار خون نرمال را اینگونه می گویند، فشار سیستولیک (عدد بالا) کمتر از ۱۲۰ میلی متر جیوه روی ۸۰ میلی متر جیوه که فشار دیاستولیک (عدد پایین) است.

    پزشکان فشار خون ۶۰/۹۰ را فشار خون پایین تعریف می کنند. بعضی افراد همیشه به طور طبیعی فشار خون پایینی دارند و علامتی ندارند.

     

    علاوه بر خطرات کاهش فشار خون در باداری بهتر است با خطرات فشار خون بالا در بارداری آشنا باشید و برای درمان فشار خون بالا اقدام کنید. برای آشنایی با روش های درمان فشار خون بالا می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

    درمان فشار خون بالا

    معمولاً فشار خون پایین دوران بارداری درمانی ندارد ، اما خانم باردار با کمک چند روش ساده می تواند علائم خود را کنترل کند. فشار خون اغلب در طول سه ماهه سوم بارداری به حالت عادی برمی گردد.فشار خون پایین در بارداری چند است

    پزشکان به طور معمول مصرف داروها را برای درمان فشار خون پایین زنان باردار توصیه نمی کنند مگر اینکه علائم جدی باشند یا احتمال بروز عوارض وجود داشته باشد. احتمال دارد فشار خون به طور خود به خود در طول سه ماهه ی سوم بارداری افزایش یابد.

    ولی بعضی از خانم های باردار که دچار افت فشار خون غیر طبیعی می شوند، باید تحت نظر پزشک دارو مصرف کنند. گاهی بیماری های جدی مثل کم خونی یا عدم تعادل هورمونی منجر به افت فشار خون می شوند. در این موارد، اول باید بیماری زمینه ای درمان شود.

    اگر پزشک داروی خاصی را مسئول افت فشار خون بداند، ممکن است داروی جایگزین را تجویز کند.

    خوردن انواع خاصی از مواد غذایی به تنظیم فشار خون کمک می کند. وضعیت خود را مرتباً چک کنید و فشار خون خود را اندازه بگیرید تا تاثیر غذایی که مصرف می کنید را ببینید. سعی کنید موارد زیر را مصرف کنید:

    کم آبی باعث کاهش حجم خون و در نهایت افت فشار خون می شود. هیدراته بودن بدن به خصوص اگر ورزش می کنید، خیلی مهم است.

    کمبود ویتامین B-12 می تواند منجر به کم خونی و افت فشار خون شود. تخم مرغ، غلات و گوشت گاو از جمله مواد غذایی سرشار از B-12 است.

    فولات تأثیر مشابه ویتامین B-12 دارد و برای بدن، هر چند به میزان کم، ضروری است. مارچوبه ، نخود و جگر از نمونه مواد غذایی سرشار از فولات است.

    غذاهای شور فشار خون را افزایش می دهند. سعی کنید سوپ ، ماهی دودی ، پنیر و زیتون را جایگزین کنید.

    آلدوسترون هورمونی است که به تعدیل فشار خون کمک می کند. شیرین بیان اثر آلدوسترون را خنثی می کند و در نتیجه نوشیدن چای شیرین بیان باعث افزایش فشار خون می شود ( بر اساس تحقیقی در یک مجله پزشکی معتبر بریتانیایی).

  • عکس عاشقانه دونفره جدید برای پروفایل
  • قهوه و چای حاوی کافئین است و با تحریک سیستم قلبی-عروقی و افزایش ضربان قلب، فشار خون را به طور موقت افزایش می دهند.

    اگر علائم فشار خون پایین، مانند سرگیجه را تجربه کنید، ممکن است بخواهید موارد زیر را امتحان کنید:

    ۱- اجتناب از سریع بلند شدن از حالت نشسته یا خوابیده

    ۲- سعی کنید طولانی مدت نایستید.

    ۳- وعده های غذایی کوچک در طول روز بخورید.

    ۴- حمام یا دوش خیلی گرم نگیرید.

    ۵-آب بیشتری بنوشید.

    ۶- لباس های گشاد بپوشید.

    همچنین برای جلوگیری از عوارض فشار خون پایین ، یک ایده ی خوب خوردن یک رژیم غذایی سالم و مکمل های غذایی قبل از زایمان در زمان بارداری است.فشار خون پایین در بارداری چند است

    با پزشک یا متخصص تغذیه در مورد غذاهایی که باید دور آنها خط بزنید و غذاهایی که باید در حد متعادل میل کنید، مشورت کنید. تغییر سبک زندگی به کنترل فشار خون شما کمک خواهد کرد.

    در اینجا چند عادت موثر را توصیه می کنیم تا فشار خون خود را کنترل کنید:

    علاوه بر تعدیل رژیم غذایی، باید سبک زندگی خود را تغییر بدهید:

    به طور کلی، فشار خون پایین در دوران بارداری نگران کننده نیست، مگر اینکه علایمی را تجربه کنید. افت زیاد فشار خون ، ممکن است نشانه ی یک مشکل جدی و یا حتی تهدید کننده ی حیات باشد.

    فشار خون پایین در دوران بارداری شایع است و اغلب باعث بروز مشکلات اساسی نمی شود و بعد از زایمان به حالت عادی بر می گردد. با این حال فشار خون خیلی پایین ممکن است برای مادر و نوزاد خطرناک باشد.

    فشار خون بسیار پایین ممکن است منجر به غش کردن، آسیب دیدن اندام های بدن یا شوک شود.

    فشار خون پایین حتی ممکن است از علائم حاملگی خارج رحمی باشد. حاملگی خارج رحمی در اثر لانه گزینی خارج رحمی تخمک اتفاق می افتد.

    به طور کلی تحقیقات زیادی در زمینه تاثیر فشار خون بالا دوران بارداری بر روی نوزادان انجام شده است، اما داده های مربوط به اثر فشار خون پایین محدود است.

    برخی از مطالعات نشان داده اند که فشار خون پایین دوران بارداری ممکن است منجر به مرده به دنیا آمدن جنین و یا کمبود وزن نوزاد شود. با این حال، بعضی از تحقیقات نشان می دهند که فشار خون پایین به تنهایی چنین مشکلاتی ایجاد نمی کند.

    برای درک تأثیر فشار خون پایین دوران بارداری بر سلامتی کودک، تحقیقات بیشتری لازم است.

    اگر باردار هستید، با هر بار ویزیت، پزشک یا پرستار باید فشار خون شما را بررسی کند.

    فشار خون برآمدی از پمپاژ قلب و نیرو وارد شده به دیواره شریان ها است. فشار خون در بعضی از ساعات مختلف روز بالا یا پایین می شود. البته هیجان یا عصبی بودن شما هم در تغییر فشار خون کاملاً موثر است.

    بررسی فشار خون اطلاعات مهمی راجع به وضعیت سلامتی شما و نوزاد می دهد و پزشک از این راه می تواند وضعیت اورژانسی احتمالی مثل پره اکلامپسی را تشخیص بدهد.

    تغییرات بدن در طول بارداری بر فشار خون تأثیر می گذارند. در این دوران، سیستم گردش خون به سرعت گسترش پیدا می کند و در نتیجه فشار خون کاهش می یابد.

    افت فشار خون در ۲۴ هفته اول بارداری نرمال است.

    عوامل دیگری که می توانند در افت فشار خون نقش داشته باشند عبارتند از:

     

    علائم و نشانه های افت فشار خون در بارداری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    ✅ سرگیجه

    ✅ سبکی سر ، به خصوص هنگام ایستادن یا نشستن

    ✅ غش کردن

    ✅ حالت تهوع

    ✅ خستگی

    ✅ تاری دید

    ✅ تشنگی غیرعادی

    ✅ پوسته پوسته ،  رنگ پریده یا پوست سرد

    ✅ تنفس سریع یا کم عمق

    ✅ عدم تمرکز

    در صورت وجود علائم فشار خون پایین در دوران بارداری با پزشک خود تماس بگیرید.

    فشار خون پایین با یک آزمایش ساده تشخیص داده می شود.

    پزشک یا پرستار کاف دستگاه فشار خون را دور بازویتان می بندد و سپس با یک فشار سنج، فشارتان را اندازه می گیرد.

    این آزمایش را پزشک می تواند در مطب انجام دهد، اما شما می توانید دستگاه را خریداری کرده و فشار خون خود را در خانه اندازه گیری کنید.

    اگر در دوران بارداری فشار خون پایین داشته باشید، پزشک شما ممکن است دستور انجام تستهای بیشتری را برای رد کردن شرایط دیگر بدهد.

    فشار خون شما بعد از زایمان، باید به سطح پیشین خود بازگردد. متخصصین پزشکی فشار خون شما را اغلب در ساعت ها و روزهای بعد از زایمان بررسی می کنند. همچنین پزشک شما احتمالا هنگامی که برای بررسی بعد از زایمانتان به مطب می روید فشار خون شما را اندازه می گیرد.

    فشار خون پایین در دوران بارداری طبیعی است. وضعیت معمولا نگران کننده نیست مگر اینکه علائم داشته باشید. اگر علائم فشار خون پایین را تجربه کردید، به دکتر مراجعه کنید.

    {“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”علت فشار پایین در بارداری چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”فشار خون ، نیرویی است که خون به دیواره ی شریان ها وارد می کند.این می تواند در زمانهای خاصی در طول روز بالا یا پایین برود و با احساس هیجان یا عصبی شدن ممکن است تغییر کند.nnتغییراتی که در بدن شما در طول بارداری رخ می دهد می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام بارداری، سیستم گردش خون شما به سرعت گسترش می یابد، که ممکن است باعث کاهش فشار خون شود.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”چگونه فشار خون پایین در بارداری کنترل می شود؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”خانم های باردار با کمک چند روش ساده می تواند علائم خود را کنترل کند. فشار خون اغلب در طول سه ماهه سوم بارداری به حالت عادی برمی گردد.nnپزشکان به طور معمول مصرف داروها را برای درمان فشار خون پایین زنان باردار توصیه نمی کنند مگر اینکه علائم جدی باشند یا احتمال بروز عوارض وجود داشته باشد. احتمال دارد فشار خون به طور خود به خود در طول سه ماهه ی سوم بارداری افزایش یابد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا فشار خون بر نوزاد تاثیر می گذارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”برخی از مطالعات نشان داده اند که فشار خون پایین دوران بارداری ممکن است منجر به مرده به دنیا آمدن جنین و یا کمبود وزن نوزاد شود. با این حال، بعضی از تحقیقات نشان می دهند که فشار خون پایین به تنهایی چنین مشکلاتی ایجاد نمی کند.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”مواد غذایی موثر در درمان فشار خون پایین چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”خوردن انواع خاصی از مواد غذایی به تنظیم فشار خون کمک می کند. وضعیت خود را مرتباً چک کنید و فشار خون خود را اندازه بگیرید تا تاثیر غذایی که مصرف می کنید را ببینید. خوردن مایعات، مواد غذایی سرشار از ویتامین B ، فولات ، نمک ، کافئین و … می تواند در درمان فشار خون پایین موثر باشد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”فشار خون پس از زایمان چگونه است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”فشار خون شما بعد از زایمان، باید به سطح پیشین خود بازگردد. متخصصین پزشکی فشار خون شما را اغلب در ساعت ها و روزهای بعد از زایمان بررسی می کنند. همچنین پزشک شما احتمالا هنگامی که برای بررسی بعد از زایمانتان به مطب می روید فشار خون شما را اندازه می گیرد.nnفشار خون پایین در دوران بارداری طبیعی است. وضعیت معمولا نگران کننده نیست مگر اینکه علائم داشته باشید. اگر علائم فشار خون پایین را تجربه کردید، به دکتر مراجعه کنید.”}}]}

    تغییراتی که در بدن شما در طول بارداری رخ می دهد می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام بارداری، سیستم گردش خون شما به سرعت گسترش می یابد، که ممکن است باعث کاهش فشار خون شود.

    خانم های باردار با کمک چند روش ساده می تواند علائم خود را کنترل کند. فشار خون اغلب در طول سه ماهه سوم بارداری به حالت عادی برمی گردد.

    پزشکان به طور معمول مصرف داروها را برای درمان فشار خون پایین زنان باردار توصیه نمی کنند مگر اینکه علائم جدی باشند یا احتمال بروز عوارض وجود داشته باشد. احتمال دارد فشار خون به طور خود به خود در طول سه ماهه ی سوم بارداری افزایش یابد.

    برخی از مطالعات نشان داده اند که فشار خون پایین دوران بارداری ممکن است منجر به مرده به دنیا آمدن جنین و یا کمبود وزن نوزاد شود. با این حال، بعضی از تحقیقات نشان می دهند که فشار خون پایین به تنهایی چنین مشکلاتی ایجاد نمی کند.

    خوردن انواع خاصی از مواد غذایی به تنظیم فشار خون کمک می کند. وضعیت خود را مرتباً چک کنید و فشار خون خود را اندازه بگیرید تا تاثیر غذایی که مصرف می کنید را ببینید. خوردن مایعات، مواد غذایی سرشار از ویتامین B ، فولات ، نمک ، کافئین و … می تواند در درمان فشار خون پایین موثر باشد.

    فشار خون شما بعد از زایمان، باید به سطح پیشین خود بازگردد. متخصصین پزشکی فشار خون شما را اغلب در ساعت ها و روزهای بعد از زایمان بررسی می کنند. همچنین پزشک شما احتمالا هنگامی که برای بررسی بعد از زایمانتان به مطب می روید فشار خون شما را اندازه می گیرد.

    فشار خون پایین در دوران بارداری طبیعی است. وضعیت معمولا نگران کننده نیست مگر اینکه علائم داشته باشید. اگر علائم فشار خون پایین را تجربه کردید، به دکتر مراجعه کنید.

     

    https://www.webmd.com

    https://www.mayoclinic.org

    https://www.everydayhealth.com

    https://www.heart.org

    دکتر محمد حسین نجفی دکتر متخصص فشار خون در تهران

    برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

    دریافت ویزیت آنلاین و غیرحضوری

    دکتر محمد حسین نجفی هستم متخصص قلب و عروق ، فلوشیپ آنژیوپلاستی و متخصص فشار خون. در وبسایت ویکی فشار قصد دارم تا شما همراهان عزیز را بیشتر با فشار خون ، فشار خون بارداری ، چربی خون و … آشنا کنم. برخی از دستاورد های من در این سال ها عضویت در انجمن قلب آمریکا ، مدیریت بخش قلب ایفمارک (بخش پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران) ، عضویت در انجمن پزشکی هسته ای آمریکا و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد تهران می باشد. شما همراهان عزیز می توانید از طریق راه های ارتباطی با من در تماس باشید. 

    مقاله قبلی

    علائم و درمان فشار خون حاملگی

    مقاله بعدی

    خواص قرص کنکور concor یا بیزوپرولول چیست؟


    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام

     

    اگر نوارقلب شما را پزشک رویت کرده و مشکلی نداشته منشا بیش تر مشکلات شما اضطرابی است و نیاز به نگرانی نیست.

    سلام

     

    این موضوع تا حدی در بارداری قابل انتظار است ولی بهتر است حتما با متخصص زنان خود مشورت کنید تا خیالتان را حت شود

    سلام

     

    مسایل ایشان در حیطه ی بیماری های زنان است و ایشان به ویزیت زنان نیاز دارد. مساله ی قلبی حادی به نظر مطرح نمی باشد ولی تا زمانی که معاینه و ویزیت نشوند هیچ کار خاصی نمی توان انجام داد

    سلام

     

    به نظر مشکل جدی نمی رسد و بیش تر ناشی از ضعف عمومی بدن است ولی برای اطمنیان یک نوبت آزمایش کامل و نوارقلب بگیرید

    سلام

     

    فشارپایین در حاملگی تا حدی قابل قبول و طبیعی است ولی اگر برای شما دارو تجویز شده است حتما به مصرف آنها ادامه دهید زیرا عدم مصرف داروهای فشارخون به خصوص در مورد شما بسیار می تواند خطرناک باشد و اصلا توصیه نمی شود مصرف آنها را قطع کنید

    سلام

     

    در بارداری میزانی از افت فشار قابل انتظار است ولی دارویی که بتواند فشار را بالا بیاورد توصیه نمی شود. در مورد شما بهتر است زیر نظر متخصص زنان خود و با اطلاع ایشان به درمان بپردازید زیرا هر دارویی به خصوص در شرایط شما می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد پس بهتر است احتیاط کنید

    سلام

     

    باید در این باره با متخصص زنان مشورت کنید. ولی امکان آن وجود دارد که باردار باشید

    سلام

     

    میزانی از افت فشارخون در بارداری طبیعی است ولی با این حال حتما به متخصص زنان خود اطلاع دهید

    سلام

     

    مشکل شما فشارخون بالا نیست. مشکل شما استرس است و بهتر است برای درمان آن با متخصص روانپزشکی مشورت کنید

    درمان فشار خون پایین با این ۹ راهکار ساده

    داروی افزایش دهنده فشار خون + علت فشار خون پایین

    افت فشار خون وضعیتی چیست؟ (+ راهکارهایی جهت درمان)

    فشار خون پایین چند است؟ ( + علائم فشار خون پایین )

    آخرین مقالات


    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟


    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]


    درمان کلسترول بالا با چند راهکار ساده!


    عرقیات گیاهی برای کاهش تری گلیسیرید

    متخصص قلب و عروق
    فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی
    عضو انجمن قلب و انجمن پزشکی هسته ای آمریکا
    مدیر گروه قلب آکادمی ملی فوتبال (ایفمارک)

    مطالب مهم


    درمان قطعی فشار خون بالا با طب سنتی


    درمان فشار خون پایین با این ۹ راهکار ساده


    هایپرتنشن یا فشار خون بالا


    فشارخون روپوش سفید چیست؟

    ویکی فشار

    داشتن فشار خون پایین در بارداری پدیده ای شایع است. اغلب اوقات این وضعیت مشکل عمده ای ایجاد نمی کند و بعد از زایمان ، فشار خون به سطح قبلی خود می رسد. با این حال، در برخی موارد، فشار پایین در بارداری می تواند برای مادر و نوزاد دارای عوارض و خطرناک باشد.

    فشار خون نرمال و طبیعی در دوران بارداری نشان دهنده ی سلامتی مادر و نوزاد است. پزشکان از یک سری اعداد برای تشخیص مشکلات اساسی یا عوارض جانبی احتمالی استفاده می کنند.

    طبق گزارش انجمن قلب آمریکا ، فشار خون نرمال باید کمتر از ۱۲۰ روی ۸۰ باشد. ۱۲۰ میلی متر جیوه (mmHg) نشان دهنده ی فشار سیستولیک (فشار انقباضی قلب) است و همیشه بزرگ ترین عدد ثبت شده روی دستگاه است.

    ۸۰ میلی متر جیوه نشان دهنده ی فشار دیاستولیک (مربوط به استراحت قلب) است و عدد کوچک ثبت شده روی دستگاه فشار خون است. به طور کلی فشار دیاستولیک کمتر از ۸۰ نرمال نیست اما ممکن است در بعضی از افراد طبیعی باشد.فشار خون پایین در بارداری چند است

    پزشکان معمولاً فشار خون کمتر از ۹۰ روی ۶۰ را به عنوان فشار خون پایین تشخیص می دهند.

    در طی ۱۲ هفته اول بارداری ، خانم باردار ممکن است دچار افت فشار خون شود. فشار خون اغلب در سه ماهه اول و دوم بارداری پایین است و دوباره در طول سه ماهه سوم افزایش می یابد.

    پزشکان معمولا چک کردن فشارخون را حتی بعد از تولد نوزاد ادامه خواهند داد تا از مشکلات احتمالی مطلع شوند.

    اندازه گیری فشار خون شما اطلاعات مهمی درباره سلامتی شما و نوزاد نشان می دهد. همچنین می تواند پزشک را از وضعیت های دیگری مانند پره اکلامپسی ( فشار خون بالا و دفع پروتئین در بارداری ) که ممکن است به آن مبتلا باشید را بررسی کند.

    مقاله ی پیشنهادی : فشار خون بالا در بارداری

    تغییراتی که در بدن شما در طول بارداری رخ می دهد می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام بارداری، سیستم گردش خون شما به سرعت گسترش می یابد، که ممکن است باعث کاهش فشار خون شود.

    پایین آمدن فشار خون در اوایل بارداری ( ۲۴ هفته اول ) شایع است.

    دیگر دلایل افت فشار در بارداری عبارتند از:

    ✅ کمبود آب

    ✅ کم خونی

    ✅ خونریزی داخلی

    ✅ استراحت مطلق طولانی مدت

    ✅ داروهای خاص

    ✅ بیماری های قلبی

    ✅ اختلالات غدد درون ریز

    ✅ عفونت ها

    ✅ کمبود های تغذیه ای

    ✅ واکنش آلرژیک

     

    دستورالعمل های فعلی تعریف یک فشار خون نرمال را اینگونه می گویند، فشار سیستولیک (عدد بالا) کمتر از ۱۲۰ میلی متر جیوه روی ۸۰ میلی متر جیوه که فشار دیاستولیک (عدد پایین) است.

    پزشکان فشار خون ۶۰/۹۰ را فشار خون پایین تعریف می کنند. بعضی افراد همیشه به طور طبیعی فشار خون پایینی دارند و علامتی ندارند.

     

    علاوه بر خطرات کاهش فشار خون در باداری بهتر است با خطرات فشار خون بالا در بارداری آشنا باشید و برای درمان فشار خون بالا اقدام کنید. برای آشنایی با روش های درمان فشار خون بالا می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

    درمان فشار خون بالا

    معمولاً فشار خون پایین دوران بارداری درمانی ندارد ، اما خانم باردار با کمک چند روش ساده می تواند علائم خود را کنترل کند. فشار خون اغلب در طول سه ماهه سوم بارداری به حالت عادی برمی گردد.فشار خون پایین در بارداری چند است

    پزشکان به طور معمول مصرف داروها را برای درمان فشار خون پایین زنان باردار توصیه نمی کنند مگر اینکه علائم جدی باشند یا احتمال بروز عوارض وجود داشته باشد. احتمال دارد فشار خون به طور خود به خود در طول سه ماهه ی سوم بارداری افزایش یابد.

    ولی بعضی از خانم های باردار که دچار افت فشار خون غیر طبیعی می شوند، باید تحت نظر پزشک دارو مصرف کنند. گاهی بیماری های جدی مثل کم خونی یا عدم تعادل هورمونی منجر به افت فشار خون می شوند. در این موارد، اول باید بیماری زمینه ای درمان شود.

    اگر پزشک داروی خاصی را مسئول افت فشار خون بداند، ممکن است داروی جایگزین را تجویز کند.

    خوردن انواع خاصی از مواد غذایی به تنظیم فشار خون کمک می کند. وضعیت خود را مرتباً چک کنید و فشار خون خود را اندازه بگیرید تا تاثیر غذایی که مصرف می کنید را ببینید. سعی کنید موارد زیر را مصرف کنید:

    کم آبی باعث کاهش حجم خون و در نهایت افت فشار خون می شود. هیدراته بودن بدن به خصوص اگر ورزش می کنید، خیلی مهم است.

    کمبود ویتامین B-12 می تواند منجر به کم خونی و افت فشار خون شود. تخم مرغ، غلات و گوشت گاو از جمله مواد غذایی سرشار از B-12 است.

    فولات تأثیر مشابه ویتامین B-12 دارد و برای بدن، هر چند به میزان کم، ضروری است. مارچوبه ، نخود و جگر از نمونه مواد غذایی سرشار از فولات است.

    غذاهای شور فشار خون را افزایش می دهند. سعی کنید سوپ ، ماهی دودی ، پنیر و زیتون را جایگزین کنید.

    آلدوسترون هورمونی است که به تعدیل فشار خون کمک می کند. شیرین بیان اثر آلدوسترون را خنثی می کند و در نتیجه نوشیدن چای شیرین بیان باعث افزایش فشار خون می شود ( بر اساس تحقیقی در یک مجله پزشکی معتبر بریتانیایی).

  • بهترین عکسهای پرچم افغانستان
  • قهوه و چای حاوی کافئین است و با تحریک سیستم قلبی-عروقی و افزایش ضربان قلب، فشار خون را به طور موقت افزایش می دهند.

    اگر علائم فشار خون پایین، مانند سرگیجه را تجربه کنید، ممکن است بخواهید موارد زیر را امتحان کنید:

    ۱- اجتناب از سریع بلند شدن از حالت نشسته یا خوابیده

    ۲- سعی کنید طولانی مدت نایستید.

    ۳- وعده های غذایی کوچک در طول روز بخورید.

    ۴- حمام یا دوش خیلی گرم نگیرید.

    ۵-آب بیشتری بنوشید.

    ۶- لباس های گشاد بپوشید.

    همچنین برای جلوگیری از عوارض فشار خون پایین ، یک ایده ی خوب خوردن یک رژیم غذایی سالم و مکمل های غذایی قبل از زایمان در زمان بارداری است.فشار خون پایین در بارداری چند است

    با پزشک یا متخصص تغذیه در مورد غذاهایی که باید دور آنها خط بزنید و غذاهایی که باید در حد متعادل میل کنید، مشورت کنید. تغییر سبک زندگی به کنترل فشار خون شما کمک خواهد کرد.

    در اینجا چند عادت موثر را توصیه می کنیم تا فشار خون خود را کنترل کنید:

    علاوه بر تعدیل رژیم غذایی، باید سبک زندگی خود را تغییر بدهید:

    به طور کلی، فشار خون پایین در دوران بارداری نگران کننده نیست، مگر اینکه علایمی را تجربه کنید. افت زیاد فشار خون ، ممکن است نشانه ی یک مشکل جدی و یا حتی تهدید کننده ی حیات باشد.

    فشار خون پایین در دوران بارداری شایع است و اغلب باعث بروز مشکلات اساسی نمی شود و بعد از زایمان به حالت عادی بر می گردد. با این حال فشار خون خیلی پایین ممکن است برای مادر و نوزاد خطرناک باشد.

    فشار خون بسیار پایین ممکن است منجر به غش کردن، آسیب دیدن اندام های بدن یا شوک شود.

    فشار خون پایین حتی ممکن است از علائم حاملگی خارج رحمی باشد. حاملگی خارج رحمی در اثر لانه گزینی خارج رحمی تخمک اتفاق می افتد.

    به طور کلی تحقیقات زیادی در زمینه تاثیر فشار خون بالا دوران بارداری بر روی نوزادان انجام شده است، اما داده های مربوط به اثر فشار خون پایین محدود است.

    برخی از مطالعات نشان داده اند که فشار خون پایین دوران بارداری ممکن است منجر به مرده به دنیا آمدن جنین و یا کمبود وزن نوزاد شود. با این حال، بعضی از تحقیقات نشان می دهند که فشار خون پایین به تنهایی چنین مشکلاتی ایجاد نمی کند.

    برای درک تأثیر فشار خون پایین دوران بارداری بر سلامتی کودک، تحقیقات بیشتری لازم است.

    اگر باردار هستید، با هر بار ویزیت، پزشک یا پرستار باید فشار خون شما را بررسی کند.

    فشار خون برآمدی از پمپاژ قلب و نیرو وارد شده به دیواره شریان ها است. فشار خون در بعضی از ساعات مختلف روز بالا یا پایین می شود. البته هیجان یا عصبی بودن شما هم در تغییر فشار خون کاملاً موثر است.

    بررسی فشار خون اطلاعات مهمی راجع به وضعیت سلامتی شما و نوزاد می دهد و پزشک از این راه می تواند وضعیت اورژانسی احتمالی مثل پره اکلامپسی را تشخیص بدهد.

    تغییرات بدن در طول بارداری بر فشار خون تأثیر می گذارند. در این دوران، سیستم گردش خون به سرعت گسترش پیدا می کند و در نتیجه فشار خون کاهش می یابد.

    افت فشار خون در ۲۴ هفته اول بارداری نرمال است.

    عوامل دیگری که می توانند در افت فشار خون نقش داشته باشند عبارتند از:

     

    علائم و نشانه های افت فشار خون در بارداری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    ✅ سرگیجه

    ✅ سبکی سر ، به خصوص هنگام ایستادن یا نشستن

    ✅ غش کردن

    ✅ حالت تهوع

    ✅ خستگی

    ✅ تاری دید

    ✅ تشنگی غیرعادی

    ✅ پوسته پوسته ،  رنگ پریده یا پوست سرد

    ✅ تنفس سریع یا کم عمق

    ✅ عدم تمرکز

    در صورت وجود علائم فشار خون پایین در دوران بارداری با پزشک خود تماس بگیرید.

    فشار خون پایین با یک آزمایش ساده تشخیص داده می شود.

    پزشک یا پرستار کاف دستگاه فشار خون را دور بازویتان می بندد و سپس با یک فشار سنج، فشارتان را اندازه می گیرد.

    این آزمایش را پزشک می تواند در مطب انجام دهد، اما شما می توانید دستگاه را خریداری کرده و فشار خون خود را در خانه اندازه گیری کنید.

    اگر در دوران بارداری فشار خون پایین داشته باشید، پزشک شما ممکن است دستور انجام تستهای بیشتری را برای رد کردن شرایط دیگر بدهد.

    فشار خون شما بعد از زایمان، باید به سطح پیشین خود بازگردد. متخصصین پزشکی فشار خون شما را اغلب در ساعت ها و روزهای بعد از زایمان بررسی می کنند. همچنین پزشک شما احتمالا هنگامی که برای بررسی بعد از زایمانتان به مطب می روید فشار خون شما را اندازه می گیرد.

    فشار خون پایین در دوران بارداری طبیعی است. وضعیت معمولا نگران کننده نیست مگر اینکه علائم داشته باشید. اگر علائم فشار خون پایین را تجربه کردید، به دکتر مراجعه کنید.

    {“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”علت فشار پایین در بارداری چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”فشار خون ، نیرویی است که خون به دیواره ی شریان ها وارد می کند.این می تواند در زمانهای خاصی در طول روز بالا یا پایین برود و با احساس هیجان یا عصبی شدن ممکن است تغییر کند.nnتغییراتی که در بدن شما در طول بارداری رخ می دهد می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام بارداری، سیستم گردش خون شما به سرعت گسترش می یابد، که ممکن است باعث کاهش فشار خون شود.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”چگونه فشار خون پایین در بارداری کنترل می شود؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”خانم های باردار با کمک چند روش ساده می تواند علائم خود را کنترل کند. فشار خون اغلب در طول سه ماهه سوم بارداری به حالت عادی برمی گردد.nnپزشکان به طور معمول مصرف داروها را برای درمان فشار خون پایین زنان باردار توصیه نمی کنند مگر اینکه علائم جدی باشند یا احتمال بروز عوارض وجود داشته باشد. احتمال دارد فشار خون به طور خود به خود در طول سه ماهه ی سوم بارداری افزایش یابد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا فشار خون بر نوزاد تاثیر می گذارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”برخی از مطالعات نشان داده اند که فشار خون پایین دوران بارداری ممکن است منجر به مرده به دنیا آمدن جنین و یا کمبود وزن نوزاد شود. با این حال، بعضی از تحقیقات نشان می دهند که فشار خون پایین به تنهایی چنین مشکلاتی ایجاد نمی کند.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”مواد غذایی موثر در درمان فشار خون پایین چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”خوردن انواع خاصی از مواد غذایی به تنظیم فشار خون کمک می کند. وضعیت خود را مرتباً چک کنید و فشار خون خود را اندازه بگیرید تا تاثیر غذایی که مصرف می کنید را ببینید. خوردن مایعات، مواد غذایی سرشار از ویتامین B ، فولات ، نمک ، کافئین و … می تواند در درمان فشار خون پایین موثر باشد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”فشار خون پس از زایمان چگونه است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”فشار خون شما بعد از زایمان، باید به سطح پیشین خود بازگردد. متخصصین پزشکی فشار خون شما را اغلب در ساعت ها و روزهای بعد از زایمان بررسی می کنند. همچنین پزشک شما احتمالا هنگامی که برای بررسی بعد از زایمانتان به مطب می روید فشار خون شما را اندازه می گیرد.nnفشار خون پایین در دوران بارداری طبیعی است. وضعیت معمولا نگران کننده نیست مگر اینکه علائم داشته باشید. اگر علائم فشار خون پایین را تجربه کردید، به دکتر مراجعه کنید.”}}]}

    تغییراتی که در بدن شما در طول بارداری رخ می دهد می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام بارداری، سیستم گردش خون شما به سرعت گسترش می یابد، که ممکن است باعث کاهش فشار خون شود.

    خانم های باردار با کمک چند روش ساده می تواند علائم خود را کنترل کند. فشار خون اغلب در طول سه ماهه سوم بارداری به حالت عادی برمی گردد.

    پزشکان به طور معمول مصرف داروها را برای درمان فشار خون پایین زنان باردار توصیه نمی کنند مگر اینکه علائم جدی باشند یا احتمال بروز عوارض وجود داشته باشد. احتمال دارد فشار خون به طور خود به خود در طول سه ماهه ی سوم بارداری افزایش یابد.

    برخی از مطالعات نشان داده اند که فشار خون پایین دوران بارداری ممکن است منجر به مرده به دنیا آمدن جنین و یا کمبود وزن نوزاد شود. با این حال، بعضی از تحقیقات نشان می دهند که فشار خون پایین به تنهایی چنین مشکلاتی ایجاد نمی کند.

    خوردن انواع خاصی از مواد غذایی به تنظیم فشار خون کمک می کند. وضعیت خود را مرتباً چک کنید و فشار خون خود را اندازه بگیرید تا تاثیر غذایی که مصرف می کنید را ببینید. خوردن مایعات، مواد غذایی سرشار از ویتامین B ، فولات ، نمک ، کافئین و … می تواند در درمان فشار خون پایین موثر باشد.

    فشار خون شما بعد از زایمان، باید به سطح پیشین خود بازگردد. متخصصین پزشکی فشار خون شما را اغلب در ساعت ها و روزهای بعد از زایمان بررسی می کنند. همچنین پزشک شما احتمالا هنگامی که برای بررسی بعد از زایمانتان به مطب می روید فشار خون شما را اندازه می گیرد.

    فشار خون پایین در دوران بارداری طبیعی است. وضعیت معمولا نگران کننده نیست مگر اینکه علائم داشته باشید. اگر علائم فشار خون پایین را تجربه کردید، به دکتر مراجعه کنید.

     

    https://www.webmd.com

    https://www.mayoclinic.org

    https://www.everydayhealth.com

    https://www.heart.org

    دکتر محمد حسین نجفی دکتر متخصص فشار خون در تهران

    برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

    دریافت ویزیت آنلاین و غیرحضوری

    دکتر محمد حسین نجفی هستم متخصص قلب و عروق ، فلوشیپ آنژیوپلاستی و متخصص فشار خون. در وبسایت ویکی فشار قصد دارم تا شما همراهان عزیز را بیشتر با فشار خون ، فشار خون بارداری ، چربی خون و … آشنا کنم. برخی از دستاورد های من در این سال ها عضویت در انجمن قلب آمریکا ، مدیریت بخش قلب ایفمارک (بخش پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران) ، عضویت در انجمن پزشکی هسته ای آمریکا و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد تهران می باشد. شما همراهان عزیز می توانید از طریق راه های ارتباطی با من در تماس باشید. 

    مقاله قبلی

    علائم و درمان فشار خون حاملگی

    مقاله بعدی

    خواص قرص کنکور concor یا بیزوپرولول چیست؟


    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام

     

    اگر نوارقلب شما را پزشک رویت کرده و مشکلی نداشته منشا بیش تر مشکلات شما اضطرابی است و نیاز به نگرانی نیست.

    سلام

     

    این موضوع تا حدی در بارداری قابل انتظار است ولی بهتر است حتما با متخصص زنان خود مشورت کنید تا خیالتان را حت شود

    سلام

     

    مسایل ایشان در حیطه ی بیماری های زنان است و ایشان به ویزیت زنان نیاز دارد. مساله ی قلبی حادی به نظر مطرح نمی باشد ولی تا زمانی که معاینه و ویزیت نشوند هیچ کار خاصی نمی توان انجام داد

    سلام

     

    به نظر مشکل جدی نمی رسد و بیش تر ناشی از ضعف عمومی بدن است ولی برای اطمنیان یک نوبت آزمایش کامل و نوارقلب بگیرید

    سلام

     

    فشارپایین در حاملگی تا حدی قابل قبول و طبیعی است ولی اگر برای شما دارو تجویز شده است حتما به مصرف آنها ادامه دهید زیرا عدم مصرف داروهای فشارخون به خصوص در مورد شما بسیار می تواند خطرناک باشد و اصلا توصیه نمی شود مصرف آنها را قطع کنید

    سلام

     

    در بارداری میزانی از افت فشار قابل انتظار است ولی دارویی که بتواند فشار را بالا بیاورد توصیه نمی شود. در مورد شما بهتر است زیر نظر متخصص زنان خود و با اطلاع ایشان به درمان بپردازید زیرا هر دارویی به خصوص در شرایط شما می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد پس بهتر است احتیاط کنید

    سلام

     

    باید در این باره با متخصص زنان مشورت کنید. ولی امکان آن وجود دارد که باردار باشید

    سلام

     

    میزانی از افت فشارخون در بارداری طبیعی است ولی با این حال حتما به متخصص زنان خود اطلاع دهید

    سلام

     

    مشکل شما فشارخون بالا نیست. مشکل شما استرس است و بهتر است برای درمان آن با متخصص روانپزشکی مشورت کنید

    درمان فشار خون پایین با این ۹ راهکار ساده

    داروی افزایش دهنده فشار خون + علت فشار خون پایین

    افت فشار خون وضعیتی چیست؟ (+ راهکارهایی جهت درمان)

    فشار خون پایین چند است؟ ( + علائم فشار خون پایین )

    آخرین مقالات


    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟


    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]


    درمان کلسترول بالا با چند راهکار ساده!


    عرقیات گیاهی برای کاهش تری گلیسیرید

    متخصص قلب و عروق
    فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی
    عضو انجمن قلب و انجمن پزشکی هسته ای آمریکا
    مدیر گروه قلب آکادمی ملی فوتبال (ایفمارک)

    مطالب مهم


    درمان قطعی فشار خون بالا با طب سنتی


    درمان فشار خون پایین با این ۹ راهکار ساده


    هایپرتنشن یا فشار خون بالا


    فشارخون روپوش سفید چیست؟

    ویکی فشار

    داشتن فشار خون پایین در بارداری پدیده ای شایع است. اغلب اوقات این وضعیت مشکل عمده ای ایجاد نمی کند و بعد از زایمان ، فشار خون به سطح قبلی خود می رسد. با این حال، در برخی موارد، فشار پایین در بارداری می تواند برای مادر و نوزاد دارای عوارض و خطرناک باشد.

    فشار خون نرمال و طبیعی در دوران بارداری نشان دهنده ی سلامتی مادر و نوزاد است. پزشکان از یک سری اعداد برای تشخیص مشکلات اساسی یا عوارض جانبی احتمالی استفاده می کنند.

    طبق گزارش انجمن قلب آمریکا ، فشار خون نرمال باید کمتر از ۱۲۰ روی ۸۰ باشد. ۱۲۰ میلی متر جیوه (mmHg) نشان دهنده ی فشار سیستولیک (فشار انقباضی قلب) است و همیشه بزرگ ترین عدد ثبت شده روی دستگاه است.

    ۸۰ میلی متر جیوه نشان دهنده ی فشار دیاستولیک (مربوط به استراحت قلب) است و عدد کوچک ثبت شده روی دستگاه فشار خون است. به طور کلی فشار دیاستولیک کمتر از ۸۰ نرمال نیست اما ممکن است در بعضی از افراد طبیعی باشد.فشار خون پایین در بارداری چند است

    پزشکان معمولاً فشار خون کمتر از ۹۰ روی ۶۰ را به عنوان فشار خون پایین تشخیص می دهند.

    در طی ۱۲ هفته اول بارداری ، خانم باردار ممکن است دچار افت فشار خون شود. فشار خون اغلب در سه ماهه اول و دوم بارداری پایین است و دوباره در طول سه ماهه سوم افزایش می یابد.

    پزشکان معمولا چک کردن فشارخون را حتی بعد از تولد نوزاد ادامه خواهند داد تا از مشکلات احتمالی مطلع شوند.

    اندازه گیری فشار خون شما اطلاعات مهمی درباره سلامتی شما و نوزاد نشان می دهد. همچنین می تواند پزشک را از وضعیت های دیگری مانند پره اکلامپسی ( فشار خون بالا و دفع پروتئین در بارداری ) که ممکن است به آن مبتلا باشید را بررسی کند.

    مقاله ی پیشنهادی : فشار خون بالا در بارداری

    تغییراتی که در بدن شما در طول بارداری رخ می دهد می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام بارداری، سیستم گردش خون شما به سرعت گسترش می یابد، که ممکن است باعث کاهش فشار خون شود.

    پایین آمدن فشار خون در اوایل بارداری ( ۲۴ هفته اول ) شایع است.

    دیگر دلایل افت فشار در بارداری عبارتند از:

    ✅ کمبود آب

    ✅ کم خونی

    ✅ خونریزی داخلی

    ✅ استراحت مطلق طولانی مدت

    ✅ داروهای خاص

    ✅ بیماری های قلبی

    ✅ اختلالات غدد درون ریز

    ✅ عفونت ها

    ✅ کمبود های تغذیه ای

    ✅ واکنش آلرژیک

     

    دستورالعمل های فعلی تعریف یک فشار خون نرمال را اینگونه می گویند، فشار سیستولیک (عدد بالا) کمتر از ۱۲۰ میلی متر جیوه روی ۸۰ میلی متر جیوه که فشار دیاستولیک (عدد پایین) است.

    پزشکان فشار خون ۶۰/۹۰ را فشار خون پایین تعریف می کنند. بعضی افراد همیشه به طور طبیعی فشار خون پایینی دارند و علامتی ندارند.

     

    علاوه بر خطرات کاهش فشار خون در باداری بهتر است با خطرات فشار خون بالا در بارداری آشنا باشید و برای درمان فشار خون بالا اقدام کنید. برای آشنایی با روش های درمان فشار خون بالا می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

    درمان فشار خون بالا

    معمولاً فشار خون پایین دوران بارداری درمانی ندارد ، اما خانم باردار با کمک چند روش ساده می تواند علائم خود را کنترل کند. فشار خون اغلب در طول سه ماهه سوم بارداری به حالت عادی برمی گردد.فشار خون پایین در بارداری چند است

    پزشکان به طور معمول مصرف داروها را برای درمان فشار خون پایین زنان باردار توصیه نمی کنند مگر اینکه علائم جدی باشند یا احتمال بروز عوارض وجود داشته باشد. احتمال دارد فشار خون به طور خود به خود در طول سه ماهه ی سوم بارداری افزایش یابد.

    ولی بعضی از خانم های باردار که دچار افت فشار خون غیر طبیعی می شوند، باید تحت نظر پزشک دارو مصرف کنند. گاهی بیماری های جدی مثل کم خونی یا عدم تعادل هورمونی منجر به افت فشار خون می شوند. در این موارد، اول باید بیماری زمینه ای درمان شود.

    اگر پزشک داروی خاصی را مسئول افت فشار خون بداند، ممکن است داروی جایگزین را تجویز کند.

    خوردن انواع خاصی از مواد غذایی به تنظیم فشار خون کمک می کند. وضعیت خود را مرتباً چک کنید و فشار خون خود را اندازه بگیرید تا تاثیر غذایی که مصرف می کنید را ببینید. سعی کنید موارد زیر را مصرف کنید:

    کم آبی باعث کاهش حجم خون و در نهایت افت فشار خون می شود. هیدراته بودن بدن به خصوص اگر ورزش می کنید، خیلی مهم است.

    کمبود ویتامین B-12 می تواند منجر به کم خونی و افت فشار خون شود. تخم مرغ، غلات و گوشت گاو از جمله مواد غذایی سرشار از B-12 است.

    فولات تأثیر مشابه ویتامین B-12 دارد و برای بدن، هر چند به میزان کم، ضروری است. مارچوبه ، نخود و جگر از نمونه مواد غذایی سرشار از فولات است.

    غذاهای شور فشار خون را افزایش می دهند. سعی کنید سوپ ، ماهی دودی ، پنیر و زیتون را جایگزین کنید.

    آلدوسترون هورمونی است که به تعدیل فشار خون کمک می کند. شیرین بیان اثر آلدوسترون را خنثی می کند و در نتیجه نوشیدن چای شیرین بیان باعث افزایش فشار خون می شود ( بر اساس تحقیقی در یک مجله پزشکی معتبر بریتانیایی).

  • نام دیگر نعناع فلفلی چیست
  • قهوه و چای حاوی کافئین است و با تحریک سیستم قلبی-عروقی و افزایش ضربان قلب، فشار خون را به طور موقت افزایش می دهند.

    اگر علائم فشار خون پایین، مانند سرگیجه را تجربه کنید، ممکن است بخواهید موارد زیر را امتحان کنید:

    ۱- اجتناب از سریع بلند شدن از حالت نشسته یا خوابیده

    ۲- سعی کنید طولانی مدت نایستید.

    ۳- وعده های غذایی کوچک در طول روز بخورید.

    ۴- حمام یا دوش خیلی گرم نگیرید.

    ۵-آب بیشتری بنوشید.

    ۶- لباس های گشاد بپوشید.

    همچنین برای جلوگیری از عوارض فشار خون پایین ، یک ایده ی خوب خوردن یک رژیم غذایی سالم و مکمل های غذایی قبل از زایمان در زمان بارداری است.فشار خون پایین در بارداری چند است

    با پزشک یا متخصص تغذیه در مورد غذاهایی که باید دور آنها خط بزنید و غذاهایی که باید در حد متعادل میل کنید، مشورت کنید. تغییر سبک زندگی به کنترل فشار خون شما کمک خواهد کرد.

    در اینجا چند عادت موثر را توصیه می کنیم تا فشار خون خود را کنترل کنید:

    علاوه بر تعدیل رژیم غذایی، باید سبک زندگی خود را تغییر بدهید:

    به طور کلی، فشار خون پایین در دوران بارداری نگران کننده نیست، مگر اینکه علایمی را تجربه کنید. افت زیاد فشار خون ، ممکن است نشانه ی یک مشکل جدی و یا حتی تهدید کننده ی حیات باشد.

    فشار خون پایین در دوران بارداری شایع است و اغلب باعث بروز مشکلات اساسی نمی شود و بعد از زایمان به حالت عادی بر می گردد. با این حال فشار خون خیلی پایین ممکن است برای مادر و نوزاد خطرناک باشد.

    فشار خون بسیار پایین ممکن است منجر به غش کردن، آسیب دیدن اندام های بدن یا شوک شود.

    فشار خون پایین حتی ممکن است از علائم حاملگی خارج رحمی باشد. حاملگی خارج رحمی در اثر لانه گزینی خارج رحمی تخمک اتفاق می افتد.

    به طور کلی تحقیقات زیادی در زمینه تاثیر فشار خون بالا دوران بارداری بر روی نوزادان انجام شده است، اما داده های مربوط به اثر فشار خون پایین محدود است.

    برخی از مطالعات نشان داده اند که فشار خون پایین دوران بارداری ممکن است منجر به مرده به دنیا آمدن جنین و یا کمبود وزن نوزاد شود. با این حال، بعضی از تحقیقات نشان می دهند که فشار خون پایین به تنهایی چنین مشکلاتی ایجاد نمی کند.

    برای درک تأثیر فشار خون پایین دوران بارداری بر سلامتی کودک، تحقیقات بیشتری لازم است.

    اگر باردار هستید، با هر بار ویزیت، پزشک یا پرستار باید فشار خون شما را بررسی کند.

    فشار خون برآمدی از پمپاژ قلب و نیرو وارد شده به دیواره شریان ها است. فشار خون در بعضی از ساعات مختلف روز بالا یا پایین می شود. البته هیجان یا عصبی بودن شما هم در تغییر فشار خون کاملاً موثر است.

    بررسی فشار خون اطلاعات مهمی راجع به وضعیت سلامتی شما و نوزاد می دهد و پزشک از این راه می تواند وضعیت اورژانسی احتمالی مثل پره اکلامپسی را تشخیص بدهد.

    تغییرات بدن در طول بارداری بر فشار خون تأثیر می گذارند. در این دوران، سیستم گردش خون به سرعت گسترش پیدا می کند و در نتیجه فشار خون کاهش می یابد.

    افت فشار خون در ۲۴ هفته اول بارداری نرمال است.

    عوامل دیگری که می توانند در افت فشار خون نقش داشته باشند عبارتند از:

     

    علائم و نشانه های افت فشار خون در بارداری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    ✅ سرگیجه

    ✅ سبکی سر ، به خصوص هنگام ایستادن یا نشستن

    ✅ غش کردن

    ✅ حالت تهوع

    ✅ خستگی

    ✅ تاری دید

    ✅ تشنگی غیرعادی

    ✅ پوسته پوسته ،  رنگ پریده یا پوست سرد

    ✅ تنفس سریع یا کم عمق

    ✅ عدم تمرکز

    در صورت وجود علائم فشار خون پایین در دوران بارداری با پزشک خود تماس بگیرید.

    فشار خون پایین با یک آزمایش ساده تشخیص داده می شود.

    پزشک یا پرستار کاف دستگاه فشار خون را دور بازویتان می بندد و سپس با یک فشار سنج، فشارتان را اندازه می گیرد.

    این آزمایش را پزشک می تواند در مطب انجام دهد، اما شما می توانید دستگاه را خریداری کرده و فشار خون خود را در خانه اندازه گیری کنید.

    اگر در دوران بارداری فشار خون پایین داشته باشید، پزشک شما ممکن است دستور انجام تستهای بیشتری را برای رد کردن شرایط دیگر بدهد.

    فشار خون شما بعد از زایمان، باید به سطح پیشین خود بازگردد. متخصصین پزشکی فشار خون شما را اغلب در ساعت ها و روزهای بعد از زایمان بررسی می کنند. همچنین پزشک شما احتمالا هنگامی که برای بررسی بعد از زایمانتان به مطب می روید فشار خون شما را اندازه می گیرد.

    فشار خون پایین در دوران بارداری طبیعی است. وضعیت معمولا نگران کننده نیست مگر اینکه علائم داشته باشید. اگر علائم فشار خون پایین را تجربه کردید، به دکتر مراجعه کنید.

    {“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”علت فشار پایین در بارداری چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”فشار خون ، نیرویی است که خون به دیواره ی شریان ها وارد می کند.این می تواند در زمانهای خاصی در طول روز بالا یا پایین برود و با احساس هیجان یا عصبی شدن ممکن است تغییر کند.nnتغییراتی که در بدن شما در طول بارداری رخ می دهد می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام بارداری، سیستم گردش خون شما به سرعت گسترش می یابد، که ممکن است باعث کاهش فشار خون شود.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”چگونه فشار خون پایین در بارداری کنترل می شود؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”خانم های باردار با کمک چند روش ساده می تواند علائم خود را کنترل کند. فشار خون اغلب در طول سه ماهه سوم بارداری به حالت عادی برمی گردد.nnپزشکان به طور معمول مصرف داروها را برای درمان فشار خون پایین زنان باردار توصیه نمی کنند مگر اینکه علائم جدی باشند یا احتمال بروز عوارض وجود داشته باشد. احتمال دارد فشار خون به طور خود به خود در طول سه ماهه ی سوم بارداری افزایش یابد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا فشار خون بر نوزاد تاثیر می گذارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”برخی از مطالعات نشان داده اند که فشار خون پایین دوران بارداری ممکن است منجر به مرده به دنیا آمدن جنین و یا کمبود وزن نوزاد شود. با این حال، بعضی از تحقیقات نشان می دهند که فشار خون پایین به تنهایی چنین مشکلاتی ایجاد نمی کند.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”مواد غذایی موثر در درمان فشار خون پایین چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”خوردن انواع خاصی از مواد غذایی به تنظیم فشار خون کمک می کند. وضعیت خود را مرتباً چک کنید و فشار خون خود را اندازه بگیرید تا تاثیر غذایی که مصرف می کنید را ببینید. خوردن مایعات، مواد غذایی سرشار از ویتامین B ، فولات ، نمک ، کافئین و … می تواند در درمان فشار خون پایین موثر باشد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”فشار خون پس از زایمان چگونه است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”فشار خون شما بعد از زایمان، باید به سطح پیشین خود بازگردد. متخصصین پزشکی فشار خون شما را اغلب در ساعت ها و روزهای بعد از زایمان بررسی می کنند. همچنین پزشک شما احتمالا هنگامی که برای بررسی بعد از زایمانتان به مطب می روید فشار خون شما را اندازه می گیرد.nnفشار خون پایین در دوران بارداری طبیعی است. وضعیت معمولا نگران کننده نیست مگر اینکه علائم داشته باشید. اگر علائم فشار خون پایین را تجربه کردید، به دکتر مراجعه کنید.”}}]}

    تغییراتی که در بدن شما در طول بارداری رخ می دهد می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام بارداری، سیستم گردش خون شما به سرعت گسترش می یابد، که ممکن است باعث کاهش فشار خون شود.

    خانم های باردار با کمک چند روش ساده می تواند علائم خود را کنترل کند. فشار خون اغلب در طول سه ماهه سوم بارداری به حالت عادی برمی گردد.

    پزشکان به طور معمول مصرف داروها را برای درمان فشار خون پایین زنان باردار توصیه نمی کنند مگر اینکه علائم جدی باشند یا احتمال بروز عوارض وجود داشته باشد. احتمال دارد فشار خون به طور خود به خود در طول سه ماهه ی سوم بارداری افزایش یابد.

    برخی از مطالعات نشان داده اند که فشار خون پایین دوران بارداری ممکن است منجر به مرده به دنیا آمدن جنین و یا کمبود وزن نوزاد شود. با این حال، بعضی از تحقیقات نشان می دهند که فشار خون پایین به تنهایی چنین مشکلاتی ایجاد نمی کند.

    خوردن انواع خاصی از مواد غذایی به تنظیم فشار خون کمک می کند. وضعیت خود را مرتباً چک کنید و فشار خون خود را اندازه بگیرید تا تاثیر غذایی که مصرف می کنید را ببینید. خوردن مایعات، مواد غذایی سرشار از ویتامین B ، فولات ، نمک ، کافئین و … می تواند در درمان فشار خون پایین موثر باشد.

    فشار خون شما بعد از زایمان، باید به سطح پیشین خود بازگردد. متخصصین پزشکی فشار خون شما را اغلب در ساعت ها و روزهای بعد از زایمان بررسی می کنند. همچنین پزشک شما احتمالا هنگامی که برای بررسی بعد از زایمانتان به مطب می روید فشار خون شما را اندازه می گیرد.

    فشار خون پایین در دوران بارداری طبیعی است. وضعیت معمولا نگران کننده نیست مگر اینکه علائم داشته باشید. اگر علائم فشار خون پایین را تجربه کردید، به دکتر مراجعه کنید.

     

    https://www.webmd.com

    https://www.mayoclinic.org

    https://www.everydayhealth.com

    https://www.heart.org

    دکتر محمد حسین نجفی دکتر متخصص فشار خون در تهران

    برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

    دریافت ویزیت آنلاین و غیرحضوری

    دکتر محمد حسین نجفی هستم متخصص قلب و عروق ، فلوشیپ آنژیوپلاستی و متخصص فشار خون. در وبسایت ویکی فشار قصد دارم تا شما همراهان عزیز را بیشتر با فشار خون ، فشار خون بارداری ، چربی خون و … آشنا کنم. برخی از دستاورد های من در این سال ها عضویت در انجمن قلب آمریکا ، مدیریت بخش قلب ایفمارک (بخش پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران) ، عضویت در انجمن پزشکی هسته ای آمریکا و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد تهران می باشد. شما همراهان عزیز می توانید از طریق راه های ارتباطی با من در تماس باشید. 

    مقاله قبلی

    علائم و درمان فشار خون حاملگی

    مقاله بعدی

    خواص قرص کنکور concor یا بیزوپرولول چیست؟


    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام

     

    اگر نوارقلب شما را پزشک رویت کرده و مشکلی نداشته منشا بیش تر مشکلات شما اضطرابی است و نیاز به نگرانی نیست.

    سلام

     

    این موضوع تا حدی در بارداری قابل انتظار است ولی بهتر است حتما با متخصص زنان خود مشورت کنید تا خیالتان را حت شود

    سلام

     

    مسایل ایشان در حیطه ی بیماری های زنان است و ایشان به ویزیت زنان نیاز دارد. مساله ی قلبی حادی به نظر مطرح نمی باشد ولی تا زمانی که معاینه و ویزیت نشوند هیچ کار خاصی نمی توان انجام داد

    سلام

     

    به نظر مشکل جدی نمی رسد و بیش تر ناشی از ضعف عمومی بدن است ولی برای اطمنیان یک نوبت آزمایش کامل و نوارقلب بگیرید

    سلام

     

    فشارپایین در حاملگی تا حدی قابل قبول و طبیعی است ولی اگر برای شما دارو تجویز شده است حتما به مصرف آنها ادامه دهید زیرا عدم مصرف داروهای فشارخون به خصوص در مورد شما بسیار می تواند خطرناک باشد و اصلا توصیه نمی شود مصرف آنها را قطع کنید

    سلام

     

    در بارداری میزانی از افت فشار قابل انتظار است ولی دارویی که بتواند فشار را بالا بیاورد توصیه نمی شود. در مورد شما بهتر است زیر نظر متخصص زنان خود و با اطلاع ایشان به درمان بپردازید زیرا هر دارویی به خصوص در شرایط شما می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد پس بهتر است احتیاط کنید

    سلام

     

    باید در این باره با متخصص زنان مشورت کنید. ولی امکان آن وجود دارد که باردار باشید

    سلام

     

    میزانی از افت فشارخون در بارداری طبیعی است ولی با این حال حتما به متخصص زنان خود اطلاع دهید

    سلام

     

    مشکل شما فشارخون بالا نیست. مشکل شما استرس است و بهتر است برای درمان آن با متخصص روانپزشکی مشورت کنید

    درمان فشار خون پایین با این ۹ راهکار ساده

    داروی افزایش دهنده فشار خون + علت فشار خون پایین

    افت فشار خون وضعیتی چیست؟ (+ راهکارهایی جهت درمان)

    فشار خون پایین چند است؟ ( + علائم فشار خون پایین )

    آخرین مقالات


    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟


    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]


    درمان کلسترول بالا با چند راهکار ساده!


    عرقیات گیاهی برای کاهش تری گلیسیرید

    متخصص قلب و عروق
    فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی
    عضو انجمن قلب و انجمن پزشکی هسته ای آمریکا
    مدیر گروه قلب آکادمی ملی فوتبال (ایفمارک)

    مطالب مهم


    درمان قطعی فشار خون بالا با طب سنتی


    درمان فشار خون پایین با این ۹ راهکار ساده


    هایپرتنشن یا فشار خون بالا


    فشارخون روپوش سفید چیست؟

    وقتی باردار می شوید بدن شما تغییراتی را تجربه می کند که برخی از آنها خوشایند، اما متاسفانه برخی دیگر ناخوشایند است. پس از لانه گزینی هورمون های تولید شده توسط جفت و به دنبال آن تغییرات هورمونی بدن مادر سبب خواهد شد که برخی مادران دچار افت فشار خون در بارداری شوند. اگر شما نیز دچار افت فشار خون در حاملگی شده اید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

    افت فشار خون در بارداری به دلیل تغییرات گسترده بدن در این دوران پدیده ای تقریبا شایع است. اوایل سه ماهه نخست بارداری و اواسط سه ماهه دوم معمولاً با کاهش فشارخون مادران باردار همراه است؛ به طوری که اغلب آنها پایین ترین حد فشارخون خود را در این دوران تجربه می کنند. این عارضه به طور کلی پیامدهای بدی به همراه ندارد ولی در موارد شدید ممکن است برای مادر و جنین هر دو خطرناک باشد.

    درحقیقت علت اصلی کاهش فشارخون در اوایل بارداری پاسخ عروق بدن مادر به تغییرات هورمونی ناشی از بارداری است. زیرا در این زمان عروق خونی دیلاته (گشاد) می شوند تا بتوانند حجم خون اضافی که در بدن مادر در حال ساخت است را درون خود جای دهند. این تغییرات در تعداد بسیار زیادی از مادران سبب افت فشار خون در بارداری خواهد شد.

    در یک فرد بزرگسال سالم فشارخون سیستولیک (عدد بالایی) در حدود 120 و فشارخون دیاستولیک (عدد پایینی) در حدود 80 میلی متر جیوه است. چنانچه هر یک از این اعداد از این محدوده طبیعی پایین تر آمده باشند به این معنا است که دچار افت فشار خون شده اید. در اغلب خانم های باردار فشارخون سیستولیک از 5 تا 10 میلی متر جیوه کاهش می یابد و این مقدار در فشار خون دیاستولیک بین 10 تا 15 میلی متر جیوه متغیر است. ولی با این حال محدوده طبیعی این ارقام در خانم های باردار متفاوت بوده و به سابقه بیماری و وضعیت کلی سلامت آنها بستگی دارد.فشار خون پایین در بارداری چند است

    شدت افت فشار

    سیستولی

    (میلی متر جیوه)

    دیاستولی

    (میلی متر جیوه)

    لب مرزی

    90

    60

    ملایم

    60

    40

    بسیار شدید

    50

    33

     

     بسیاری از بانوانی که برای باردار شدن تلاش می کنند با مشاهده هر یک از علائم کاهش فشارخون می پرسند که ایا افت فشار از علائم بارداری است؟ در پاسخ به شما می گوییم خیر، اگرچه افت فشار خون در میان خانم های باردار عارضه ای شایع است ولی از آنجایی که ابتلا به این عارضه در آغاز سه ماهه اول بارداری اغلب بدون علائم بالینی است به همین علت جزء نشانه های بارداری محسوب نمی شود.

    شایع ترین علت افت فشار خون در بارداری این است که افزایش سریع حجم خون به منظور تامین اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز جنین موجب اتساع عروق خونی و در نتیجه کاهش فشارخون در این دوران می شود. ولی با این حال علل احتمالی دیگری نظیر بارداری دوقلویی، سابقه فشارخون پایین و یا بیماری های زمینه ای مانند کم آبی بدن، کم خونی، اختلالات غدد درون ریز و یا برخی مشکلات قلبی نیز می توانند در ایجاد این عارضه دخیل باشند. سایر عوامل خطر مانند کمبود اسید فولیک و ویتامین B12 و همچنین استراحت طولانی مدت در بستر نیز از دیگر عوامل افت فشار خون در این دوران به شمار می روند و در آخر اینکه استفاده از روش بی حسی اپیدورال در هنگام زایمان نیز اغلب با افت سریع فشار خون مادر همراه است.

    افت شدید فشار خون می تواند خطر آسیب به ارگان های حیاتی مادر را افزایش دهد. علاوه بر آن این عارضه در موارد نادر ممکن است با وضعیت مخاطره آمیز حاملگی اکتوپیک یا خارج رحمی در ارتباط باشد.

    در رابطه با عوارض احتمالی افت فشار خون در بارداری بر روی مادر و جنین هنوز مطالعات کافی و جامعی در دست نیست. ولی حاصل برخی مطالعات انجام شده حاکی از آن است که افت فشار خون مادر در بارداری باعث کاهش فرایند اکسیژن رسانی به جنین و در نتیجه افزایش خطراتی نظیر وزن کم نوزاد در هنگام تولد، بروز مشکلات یادگیری در دوره کودکی و در مواردی مرگ جنین خواهد شد.

     

    بیشتر بدانید:

    1- فشار خون بالا در بارداری و عوارض آن بر جنین

    2- نشانه ها و روش کنترل فشار خون بالا و پایین در بارداری

    3- برای کاهش فشار خون در بارداری چه بخوریم؟

    4- چگونه فشار خون دوران بارداری را کنترل کنیم؟

    فشار خون پایین در بارداری چند است

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    مشکلات سلامتی در بارداری

    مشکلات سلامتی در بارداری

    مشکلات سلامتی در بارداری

    مشکلات سلامتی در بارداری

    مشکلات سلامتی در بارداری

    مشکلات سلامتی در بارداری

    مشکلات سلامتی در بارداری

    این بخش در حال طراحی می باشد

    Dr Fariba Hendesi –

    برخی از افراد به طور طبیعی دارای فشار خون پایین هستند که هیچ علامتی ندارد. با این حال، اگر فشار خون بیش از حد کم باشد، می تواند بر روی جریان خون در سراسر بدن اثر بگذارد و فرد احساس سرگیجه یا ناپایداری کند.

    فهرست موضوعات

    افت ناگهانی فشار خون اغلب در کسی که از وضعیت نشسته می خواهد بایستد، رخ می دهد. این نوع فشار خون پایین به عنوان افت فشارخون وضعیتی شناخته می شود. افت فشارخون وضعیتی به عنوان یک عیب در سیستم عصبی خودکار ( بخشی از سیستم عصبی است که اقدامات حیاتی غیر ارادی، مانند ضربان قلب را کنترل می کند) در نظر گرفته می شود.

    به طور معمول، هنگامی که فردی می ایستد، مقداری خون در اندام تحتانی جمع می شود. این امر باعث افت فشار خون می شود. اما بدن شما به طور معمول به قلب پیام ارسال می کند که سریع تر بتپد تا رگ های خونی منقبض شوند و افت فشار خون را جبران کند. اگر این اتفاق نیافتد، و یا به آرامی اتفاق بیافتد، باعث ایجاد افت فشارخون وضعیتی می شود.فشار خون پایین در بارداری چند است

    خطر ابتلا به فشار خون کم و فشار خون بالا به طور معمول با افزایش سن افزایش می یابد. علاوه بر این، جریان خون در مغز با افزایش سن کاهش می یابد که اغلب نتیجه ی تشکیل پلاک در رگ های خونی است. برآورد شده است که ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال دارای افت فشار خون وضعیتی هستند.

    علت فشار خون پایین همیشه روشن نیست. ممکن است با موارد زیر همراه باشد:

    افت ناگهانی فشار خون ممکن است تهدیدی برای زندگی باشد. علل ایجاد این نوع افت فشار خون می تواند شامل: از دست دادن خون و خونریزی، درجه حرارت پایین بدن، درجه حرارت بالا ی بدن، آسیب عضله ی قلبی در نتیجه ی نارسایی قلبی، عفونت شدید خون، کم آبی شدید به دلیل استفراغ، اسهال یا درجه حرارت بالا، واکنش به دارو یا الکل و واکنش آلرژیک شدید به نام آنافیلاکسی باشد.

    افت فشارخون وضعیتی می تواند به دلایل مختلفی برای هر کسی اتفاق بیافتد، مانند کم آبی بدن، کمبود مواد غذایی، زمان طولانی در گرما بودن و یا بیش از حد خسته بودن. همچنین می تواند توسط ژنتیک، پیری، دارو، رژیم غذایی ، عوامل روانی و محرک های حاد مانند عفونت و آلرژی را تحت تاثیر قرار بگیرد.

    افت فشارخون وضعیتی اغلب در افرادی که در حال مصرف دارو برای کنترل فشار خون بالا هستند رخ می دهد. همچنین می تواند به بارداری، احساسات قوی ، تنگی رگها (تصلب شرایین) یا دیابت مربوط باشد. افراد مسن بسیار تحت تاثیر هستند به خصوص کسانی که فشار خون بالا یا اختلال عملکرد سیستم عصبی خودکار دارند.

    افت فشار خون پس از صرف غذا از علل شایع سرگیجه است. گفته می شود که به دلیل تجمع خون در رگ های معده و روده ایجاد می شود.

    داروهای متعددی معمولا با افت فشارخون وضعیتی در ارتباط هستند. این دارو ها را می توان به دو دسته ی عمده تقسیم کرد:

    کم شدن آب بدن و از دست دادن الکترولیت که ممکن است به دلیل اسهال، استفراغ، از دست دادن خون بیش از حد در دوران قاعدگی، و یا شرایط دیگر ایجاد شده باشد، ارتباط افزایش سن با تنظیم فشار خون که ممکن است با برخی بیماری ها یا داروها بدتر شود و برخی بیماری های خاص می توانند از جمله باعث افت فشارخون وضعیتی شوند.

    علل شایع پاتولوژیک (مربوط به یک بیماری) افت فشارخون وضعیتی عبارتند از:

    بیماری هایی که کمتر می تواند باعث افت فشارخون وضعیتی شوند شامل آمیلوئیدوز (به علت رسوب یک ماده مومی شکل به نام آمیلوئید در بدن)، کمبود ویتامین، آسیب های نخاعی و اعصاب مرتبط با سرطان، به خصوص سرطان ریه و یا سرطان لوزالمعده هستند.

    پزشک می تواند فشار خون پایین شما را تشخیص دهد. احساس سرگیجه هنگام ایستادن لزوما به این معنی نیست که شما افت فشارخون وضعیتی و یا فشار خون پایین دارید. طیف گسترده ای از بیماری های زمینه ممکن است باعث علائم شما شوند. بسیار مهم است که علت فشار خون پایین تشخیص داده شود تا درمان مناسب داده شود.

    پزشکتان به سابقه ی پزشکی، سن، علائم خاص، و شرایطی که تحت آن علائم رخ داده است توجه می کند. او ممکن است ارزیابی فشار خون و تعداد نبض شما را برای چند دقیقه پس از این که دراز کشیدید و عرض دو تا پنج دقیقه بعد از این که به سرعت ایستادید تکرار کند.

    سایر آزمایشاتی که ممکن است انجام شود از جمله ECG (الکتروکاردیوگرام) است تا ضربان قلب و ریتم و اکوکاردیوگرام ثبت شود (یک آزمایش اولتراسوند برای تجسم قلب). همچنین می توانید آزمایش خون برای چک کردن کم خونی یا سطح قند خون خود انجام دهید.

    نظارت و بررسی بیشتر ECG به طور متناوب ممکن است برای چک کردن مشکلات قلبی نیاز باشد. تست ورزش یا تست الکتروفیزیولوژی نیز ممکن است مفید باشد.

    انواع وخیمی از افت فشارخون وضعیتی ممکن است به یک آزمایش به نام ” آزمون شیب میز ” نیاز داشته باشند. این تست واکنش بدن به موقعیت و تغییر در موقعیت را ارزیابی می کند. فردی با خیال راحت بر روی یک میز دراز می کشد، و میز را تا یک ساعت به صورت ایستاده می گذارند. فشار خون، ضربان قلب، و علائم ثبت می شود. اغلب بر اساس این تست داروهایی داده می شود.

    حتی اشکال متوسط فشار خون پایین می توانند باعث سرگیجه ، ضعف ، غش و خطر آسیب دیدگی از افتادن یا سقوط شوند. فشار خون پایین می تواند بدن شما را از اکسیژن کافی برای انجام عملکردهای خود محروم کند و منجر به آسیب به قلب و مغز شما شود.

     این داروهای فشار خون باعث می شوند رگهای خونی شما باز شوند (گشاد شود). از آنجا که فشار دیاستولیک را بیشتر از فشار سیستولیک کاهش می دهند، ممکن است باعث افت فشار خون دیاستولیک شوند.

    با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی شریان ها کاهش پیدا می کند و این امر می تواند منجر به کاهش فشار دیاستولیک شود.

    نمک نیز می تواند قابلیت ارتجاعی رگ های خونی شما را کاهش دهد. مصرف بیش از حد نمک، احتمال فشار خون دیاستولیک پایین را در شما افزایش می دهد.

    برای برخی از افراد، به ویژه افراد بالای 60 سال، پایین آوردن فشار خون سیستولیک (زیر 120) ممکن است باعث شود فشار دیاستولیک زیر 60 بیاید.

    بسیاری از داروها علاوه بر داروهای فشار خون، می توانند باعث افت فشار خون شوند. این داروها شامل قرص های ادرار آور (دیورتیک ها)، داروهای بیماری پارکینسون، داروهای ضد افسردگی و داروهای مورد استفاده در درمان اختلال نعوظ هستند.

    مشکلات دریچه قلب، نارسایی قلبی و ضربان قلب بسیار کند (برادی کاردی) می توانند منجر به افت فشار دیاستولیک خون شوند.

    اگر به اندازه کافی مایعات مصرف نکنید، فشار خون مینیمم شما ممکن است پایین بیاید.فشار خون پایین در بارداری چند است

    درمان فشار خون دیاستولیک شما بستگی به علت ایجادکننده آن دارد. به عنوان مثال اگر داروی مسدود کننده آلفا استفاده می کنید، پزشک می تواند داروی مصرفی شما را تغییر دهد. یا اگر دی هیدراته شدن منجر به پایین آمدن فشار خون مینیمم شما شده باشد، مصرف آب می تواند به شما کمک کند.

    اگر هر یک از نشانه های فشار خون پایین که در بالا ذکر شد را تجربه کردید بلا فاصله به دنبال مراقبت های پزشکی بروید . اگر یک افزایش فرکانس در علائم فشار خون پایین را تجربه کردید که با شیوه زندگیتان تداخل داشت و یا گمان کردید که ممکن است عارضه ی جانبی داروهای بدون نسخه ای است که مصرف کرده اید فورا به دنبال مراقبت های پزشکی بروید.

    اگر فشار خون شما به شدت کم شود، خطر قابل توجه ای وجود دارد که بدن شما اکسیژن کافی برای انجام وظایف عادی خود دریافت نمی کند. کاهش اکسیژن می تواند باعث اختلال عملکرد قلب و مغز و مشکل در تنفس شود. فردی با فشار خون پایین می تواند آگاهی اش را از دست بدهد و یا به شوک برود .

    اگر یک مشکل پزشکی زمینه ای دارید که باعث فشار خون پایین شده است، به دنبال درمان برای آن بیماری زمینه ای باشید. برای بسیاری از مردم، فشار خون پایین مزمن می تواند به طور موثر با تغییر در رژیم غذایی و شیوه زندگی درمان شود.

    در ابتدا، پزشک شما ممکن است به شما توصیه کند برای افزایش فشار خون خود این تغییرات ساده را ایجاد کنید:

    اگر این اقدامات از مشکل نمی کاهند ممکن است نیاز به دارو داشته باشید. داروهای فشار خون در درمان فشار خون پایین موثر هستند. فلودروکورتیزون که یک مینرالوکورتیکواستروئید است و به نظر می رسد که برای بسیاری از انواع افت فشارخون وضعیتی، و یا فشار خون پایین موثر است. این دارو با افزایش احتباس سدیم توسط کلیه اثر می گذارد. در نتیجه باعث احتباس مایعات و تورم می شود که برای بهبود فشار خون لازم است. اما این احتباس سدیم نیز باعث از دست دادن پتاسیم می شود. بنابراین، هنگامی که فلودروکورتیزون استفاده می کنید، باید مقدار کافی پتاسیم در روز مصرف کنید. فلودروکورتیزون هیچ یک از خواص ضد التهابی کورتیزون یا پردنیزولون را ندارد و یک عامل برای عضله سازی نیست.

    دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق و فشار خون در تهران

    کلینیک درمان فشار خون

    دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق | عضو انجمن قلب امريكا | موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون| عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي| عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران | بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران| سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران | عضو هیئت علمي و پزشك معتمد دانشگاه آزاد اسلامي به مدت ٥ سال| گذراندن دوره تخصصي RDN در آلمان جهت درمان فشار خون هاي مقاوم به درمان

    با تجربه انجام هزاران آنژيوگرافي از راه دست با توجه به هشت سال تجربه مستمر در زمينه آنژيوگرافي راديال

  • سرکه سفید برای درمان عفونت واژن
  • Prev Post

    اندازه گیری فشار خون چگونه است؟

    Next Post

    فشار خون نرمال برای سنین مختلف

    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام

    سنتون ؟ بیماری زمینه ای دیابت فشار چربی؟

    درد  با فعالیت ایجاد میشود یا با استراجت بهبود میابد ؟

    سابقه این درد ها را داشتین

    سابقه بیماری قلبی و سکته در خانواده دارین؟

    فشار خون پایین در بارداری چند است

    با این شرح حال خیلی نمیتونم خیلی راختمایی کنم ولی اگر جوان هستین و سابقه خانوادگی و بیماری زمینه ندارین جای نگرانی نیست

    سلام 

    بنطر بنده زیر نطر پزشک غددشون دوبتر چک بشن تغذیه مقوی تر و مایعات بیشتر نهایتا ما میتونین از داروی گوترون باشون استفاده کنیم

    سلام عزیزم 

    باید از مولتی ویتامین ها و تزریق b complex ها استفاده کنین و تغذیه مقوی 

    سلام عزیزم

    علت افت قندت چیه قند خونتون روی چند معمولا

    اگر آزمایش خون کامل اگر مشکلی نداره میتونی داروی گوترون 2.5 روزی 1 عدد بخوری ببینین چطوری میشه حالت

    سلام عزیزم 

    ابتدا باید ازمایش کامل و تیرویید بدین تغذیه مناسب و مایعات قراوان مصرف کنین اگر نتیجه نگرفتین زیر نظر پزشک داروی گوترون میتونه کمک کنه فشاراتون نیفته

    سلام 

    مشکلتون قلبی نمیباشد 

    ولی یه آزمایش چک آپ کلی توصیه میشود

    سلام عزیزم بهتر است مراجعه کنین فشار و نوارتونو ببینیم نیاز بود اکو بشین و انشاالله مشکل دیگری نباشد که  در این صورت یک آزمایش کامل باید بدین

    سلام

    مایعات باید بدین ولی اگر کم خونی علتش مشخص شده در آزمایشات مثلا فقر آهن باید آن و فولیک اسید مصرف کنن در کل مولتی ویتامین ها تغذیه مناسب و مایعات بهشون کمک میکند

    سلام

    باید فشارتون 24 ساعت کنترل شود با دستگاه و متناسب با آن از داروی فشار مناسب راتون استفاده شود

    سلام

    اگر آزمایشاتتون همه نرمال میاشد میتونین به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنین مسایل مربوط به گوش داخلیتون بررسی بشه و معاینه بشین و میتونین از قرص هایی مثل دیمن هیدرینات مقطعی استفاده کنین 

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    علائم فشار خون عصبی و درمان آن

    افت فشار خون وضعیتی موقع ایستادن

    داروی گوترون یا میدودرین چیست؟

    سلام خانم دكتر فشار من هميشه ده به شش هست خوبه يا بد

    سلام ،اگر همیشه اینجوریه و شما مشکل دیگری بلحاظ داخلی ندارین ، و سن شما زیر ۴۰ سال هست ، مسئله ای نیست ،اما آزمایش چکاپ بدن رو سالی یکبار انجام بدین

    سلام اگر كم خوني از نوع فقر آهن است بايد قرص آهن مصرف كنيد

    سلام خانم دکتر..من اغلب فشارخونم ۹ روی ۵ یا ۶ هست…تا کنون مشکلی نداشتم اما تازگیها. گاها سوزش سرسینه دارم..چکار باید بکنم

    جهت معاینه و چکاپ به پزشک مراجعه کنید

    سلام من چند وقتیه فشارم رو ۸ هست بدنم سسته اونم فقط شبا افت فشار دارم تغذیه خوبی دارم

    سن و وزن و جنس شما معلوم نیست ،بسته به شرایط هر فردی ، پزشکان تسخیص میدن و تجویزی میکنند

    سلام خانم دکتر من مدت یکسال هست در به از اوقات فشار خونم خیلی میاد پایین و وقتی به کلنیک می رسم ۵روی ۴ یادیشب ۶روی ۵ بود آزمایش خون گرفتم گفتتن پتاسیم خونت پایینه برای درمان چه کنم ؟؟؟ در ضمن زمانی که میاد پایین دچار سرد درد خیلی شدید و این سردرد تا دو سه بعدش ادامه داره ممنون میشم راهنمای کنید

    سلام علت كاهش فشار خون و كاهش پتاسيم در گيري غدد فوق كليه ميباشد بايد سي تي شكم و بررسي هورموني توسط همكاران غدد صورت گيرد

    سلام.ممنون میشم من رو راهنمایی کنید.متولد ۷۷ هستم وزنم ۴۶ و قدم ۱۵۵٫دختر هستم.پاهام همیشه یخه.حتی توی تابستون.چشمام سیاهی میره و گاهی هم تعادلم از دست میره و میوفتم.حدودا چهار بار دچار لرزش پای شدید شدم طوری که راه نمیتونم برم و نمیتونم پاهام رو کنترل کنم.سرم درد میکنه و حالت تهوع هم گاهی دارم.سُرم خیلی میزنم.فشارمم پایینه همیشه.سرم احساس سبکی داره.گاهی بی حس میشه پاهام و دستم.ضربان قلبم خیلی نامنظمه.رنگ پوستمم زرد و رنگ‌پریده س.تمرکزم کم شده و فعالیت بدنی کم هم باعث میشه نفس نفس بزنم.اما خانوم دکتر هر دفعه دکتر میرم دکترا با یه سُرم حالمو خوب میکنن و فرداش روز از نو روزی از نو.نمیدونم چه دکتر متخصصی باید برم.دکتر قلب برم؟یا مغز و اعصاب؟الان هم که فشارم رو گرفتم هشت روی چهار بود.ممنون میشم کمکم کنید💕

    سلام. وقتتون بخیر. من ۲۹ سالمه و حدود یه ساله که علایم کاهش فشار(سرگیجه، تاری دید و خستگی مزمن) رو دارم. فشارم هم ۹ روی ۵. درضمن بیماری هاشیموتو هم دارم که تا تیروئیدم کم کار نشه نمیتونم درمان رو شروع کنم چون درمانی نداره. به نظرتون چیکار کنم برا این افت فشارم؟

    سلام خانم‌ دکتر من ۲۹ سادمه ودوروزه که معدم درد میکنه و فشارم پایین ۹روی ۶.حالت تهوع هم دارم .اابته فشار خون من همیشه ۱۱ هست میشه علت و بگین ممنونم

    سلام در بيماريهاي ويروسي يا عفوني افت فشار ايجاد ميشود فقط مراقب احتمال خونريزي گوارشي باشيد

    سلام خسته نباشید. خانمی ۲۷ ساله هستم ک چند ماهه مدام فشارم ۸ و ۷ است. کمبود اهنم ندارم. همین امشب فشارم نزدیک ۷ بود. طوری شده ک دقیقا هفته ای یه بار میرم زیر سرم. نمیدونم چرااینطوری میشم چکاب کاملم دادم گفتن فقط یکم کمبود ویتامین دی دارم و ی سنگ کوچیک تو کلیه ام و کبد چرب ک گرید ۱ هست. نمیدونم ربطی ب اینا داره یانه ولی خب گفتم شاید بتونه موثر باشه برای پاسخ شما. ممنون میشم جوابمو بدین

    باسلام بعضي افراد ژنتيكي فشار پايين دارند اگر علايمي چون سرگيجه و ضعف و بيحالي نداريد نگران كننده نيست بهتر استزحجم نمك مصرفي ومايعات رازبالا ببريد

    سلام خانم دکتر من ۳۳ سالمه مشکل هپاتیت دارم قند خونم ۸۷ و چند وقته افت فشار خیلی اذیتم می کنه فشارم ۸روی ۵ میاد چکار کنم

    من ۵۸ سال شغل اتش نشان بازنشسته سن ۸۸ کیلو وزن با ۱۷۵ انت قد ۸ سال دچار سرگیجه و عدم تعادل مخصوصا در حالت بالا رفتن از پله یا راه رفتن و بلند کردن بار سنگین شدم که در تشخیص اولیه گوش داخلی را عامل دانستند لذا در طول این مدت دوبار انژیو گرافی قلب تست ورزش ۴ بار اکو انژیو گرافی کاروتید گردن اسکن مغز mri , ari طب سوزنی طب سنتی کلیه ازمایشات خون انجام دادم که همگی سالم بود در انتها با مراجعه به افای دکتر افتخارزاده کلینیک اریتمی و ازمایش تخت متحرک تشخیص بر افت فشار خون وضعی تشخیص و دروی گوترون و تراموکسی و فلو کورتیزون تجویز شد که متاسفانه هنوز علایم وجود دارد چه چاره ای داره این مشگل من

    سلام خآنم دکتر فشار خون خانم من خیلی پایین میاد نمک براش خوبه؟

    سلام …. یک سالی هست فشار خونم رو اندازه نگرفتم و ۱۵ ماه پیش فشارم بین ۸ رو ۱۰ بوده. ولی یک بار که دستم برید خونم بسیار غلیظ بود. و هیچ جهشی نداشت. اکثرا هم چشمهام سیاهی میره و پاهام موقع بیدار شدن از خواب، خواب است. بعضی مواقع بیش از ۱۲ ساعت میخوابم. و در برخی مواقع سرم مال خودم نیست. خیلی بی حس و بی حال هستم. به نظرتون فشار خون من پایین هست یا مشکل دیگری در میان هست. من پیش دکتر تا حالا نرفتم و متاسفانه هر موقع پیش دکتر رفتم مشکلی بر مشکلاتم اضافه کرده است. خواهشا کمکم کنید. چون میترسم یه روز بخوابم و دیگر بلند نشوم.

    سلام خانم دکتر.من ۲۷ سالمه چند سالیه که موقع بلند شدن از زمین دچار تپش قلب میشم بخصوص بعد از غذا خوردن وخیلی دکتر و اکوهم رفتم قلبم سالمه ورزش می کنم ولی استرس زیادی دارم و برای درمان تپش قلبم پرانول می خورم وفشارم هم همیشه روی ۱۰ هست علت این تپش چیه؟ درضمن وزنم هم پایین هستش .ممنون

    سلام شما حملات پانیک دارید. همون پروپرانولول را ادارمه دهید و مشکلات عصبی را درمان کنید.

    سلام خانوم دکتر خسته نباشی .من ۲۰سالمه از بچگی افت فشار خون پایینی دارم الان ی سال تقریبن وضعیتم بدتر شده سرد درد دارم سوزش دست و پاهام نفس تنگی قلبم بعضی اوقاتم یجوری میشه حتی میفتم غش میکنم و گوشام مورمور هم میکنه مشکل حنجره هم پیدا کردم.ویتامین ب کمپلکس ب ۱۲ مصرف میکنم کم خونی شدیدی هم دارم وزن ۶۰کیلو قد ۱۷۹ نمیدونم چیکار کنم.

    سلام عزیزم باید جهت کم خونیت زیر نظر پزشک داخلی باشی که اگر هر مشکلی بود اول بهبود پیدا کنه با تغذیه مناسب مقداری وزن بگیری و در انتخا اگر فشارت از محمدوده نرمال پایین تر بود میتونیم برات دارپ های تخصصی این مشکل را شروع کنیم

    سلام خانم دکتر من ۳۲سال سن دارم و تریاک هم مصرف میکنم چند روزی میشه که شبها که میخوابم نفس تنگی میگیرم فشار خونم هم ۱۲ هست؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    سلام عزیزم ضمن توصیه به عدم مصرف مواد مخدر که اصول خودش را دارد به شما توصیه میکنم تست ورزش و عکس قفسه سینه بگیرین به پزشک مراجعه کنین

    Your email address will not be published.

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    دوکتور فریبا هندسی متخصصی قلب وعروق وفشاری خوون یه که له و دوکتورانه ی متخصصی قلب وشارزا له بواری کنترولی ناخوشی گه لی قلبیه که به انژویووگرافی له ریگای دست و زوربه ی له ناخوشان بوی درمان ئه اکره وه له کلینیککفشاری خوون وکلنیک واریس باشترین درمان گه ل و کنترول گه ل بو تواوی ناخوشه کان پیش نیار ادادت وچوون یه که له و اعضای انجمنی قلب ووجراحان ئیرانه به خوندوه ومطالعه ی وتحقیق له بواری ناخوشی گه لی عروقی ،زور زانایانه و به قووت ته که بو درمان واریسی پا کمنتروولی فشاری خوون ‌وهروهاانژیو گرافی وعمه لیاتی باز کردن ره گ گه لی قلبوعروق نمونه گه لی زور درجه یه کی له ناسنامه ی کاری خوی به ده ست هیناوه

    – عضو جمعية القلب الأمريكية

    – مؤسس أول عيادة متخصصة لضغط الدم

    – عضو في لجنة حالة السكتة الدماغية

    – عضو في جمعية أمراض القلب والقلب الإيرانية

    – مجلس القلب والأوعية الدموية من جامعة طهران

    – مساهم في مستشفى بارسيان ومستشفى عرفان في طهران

    – عضو انجمن قلب امريكا

    – موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون

    – عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي

    – عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران

    – بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران

    – سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران

    – Member of American Heart Association

    – Founder of the first specialized blood pressure clinic

    – Member of the Committee on the State of Stroke

    – Member of Iranian Heart and Heart Diseases Society

    – Cardiovascular Board of the University of Tehran

    – Shareholder of Parsian Hospital and Erfan Hospital in Tehran

    Recent Posts

    مزایا و خطرات آنژیوگرافی

    علت درد قفسه سینه هنگام نفس عمیق کشیدن چیست؟

    گفتگو با دکتر فریبا هندسی درباره شیوع بیماری های قلبی در…

    انواع روش های تشخیص بیماری های قلبی

    دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق | عضو انجمن قلب امريكا | موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون| عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي

    آدرس: سعادت اباد،میدان شهرداری،خیابان بخشایش،جنب بیمارستان عرفان ،کوچه هفدهم پلاک ۸۱، طبقه اول واحد 3تلفن های تماس ٢٢١٣٧١٩٤ – ٢٢١٣٧١٣٣-۰۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶ ساعات حضور دکتر فریبا هندسی در مطب همه روزه به جز روز های تعطیل از ساعت 14 الی 20  اسکلروتراپی و لیزر واریس : سه شنبه ها

    دكتور فریبا هندسی أمراض القلب الهندسي عضو جمعية القلب الأمريكية مؤسس أول عيادة لضغط الدم عضو في اللجنة الوطنية لتسجيل السكتة الدماغية

    Dr. Fariba Hendesi Cardiologist | Member of American Heart Association | Founder of First Clinic of Blood Pressure Member of the National Committee for Stroke Registration

    آدرس: سعادت اباد،میدان شهرداری،خیابان بخشایش،جنب بیمارستان عرفان ،کوچه هفدهم پلاک ۸۱تلفن های تماس ٢٢١٣٧١٩٤ – ٢٢١٣٧١٣٣-۰۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶ ساعات حضور دکتر فریبا هندسی در مطب شنبه: ۱۰:۳۰ الی ۲۰ دوشنبه: ۱۰:۳۰ الی ۲۰ چهارشنبه : ۱۴ الی ۲۰ اسکلروتراپی و لیزر واریس : سه شنبه ها ۱۱:۰۰ الی ۱۷:۰۰

    العنوان: strong> رقم 81 ، شارع 17 ، شارع رياضي بخشايش ، منطقة سعادت آباد ، طهران ، إيران الاتصال بالهواتف strong> ۰۰۹۸۲۱٢٢١٣٧١٩٤ – ۰۰۹۸۲۱٢٢١٣٧١٣٣ – ۰۰۹۸۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶ دكتور فریبا هندسی في ساعات العمل السبت ۱۷ الی ۲۰ الاثنين: ۱۷ الی ۲۰ الأربعاء: ۱۷ الی ۲۰

    Address: strong> No. 81, 17th Street, Riazi Bakhshayesh Street, Sa’adat Abad area, Tehran, Iran Call phones strong> 22137194 – 22137133 – 09358916376   Dr. Fariba Hendesi at the office hours strong> Saturday 17 to 20 Monday: 17-20 Wednesday: 17-20

    مطالب اخیر

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    مطالب اخیر

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    المشاركات الأخيرة

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    Latest Post

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    Welcome, Login to your account.

    Recover your password.

    A password will be e-mailed to you.

    Dr Fariba Hendesi –

    برخی از افراد به طور طبیعی دارای فشار خون پایین هستند که هیچ علامتی ندارد. با این حال، اگر فشار خون بیش از حد کم باشد، می تواند بر روی جریان خون در سراسر بدن اثر بگذارد و فرد احساس سرگیجه یا ناپایداری کند.

    فهرست موضوعات

    افت ناگهانی فشار خون اغلب در کسی که از وضعیت نشسته می خواهد بایستد، رخ می دهد. این نوع فشار خون پایین به عنوان افت فشارخون وضعیتی شناخته می شود. افت فشارخون وضعیتی به عنوان یک عیب در سیستم عصبی خودکار ( بخشی از سیستم عصبی است که اقدامات حیاتی غیر ارادی، مانند ضربان قلب را کنترل می کند) در نظر گرفته می شود.

    به طور معمول، هنگامی که فردی می ایستد، مقداری خون در اندام تحتانی جمع می شود. این امر باعث افت فشار خون می شود. اما بدن شما به طور معمول به قلب پیام ارسال می کند که سریع تر بتپد تا رگ های خونی منقبض شوند و افت فشار خون را جبران کند. اگر این اتفاق نیافتد، و یا به آرامی اتفاق بیافتد، باعث ایجاد افت فشارخون وضعیتی می شود.فشار خون پایین در بارداری چند است

    خطر ابتلا به فشار خون کم و فشار خون بالا به طور معمول با افزایش سن افزایش می یابد. علاوه بر این، جریان خون در مغز با افزایش سن کاهش می یابد که اغلب نتیجه ی تشکیل پلاک در رگ های خونی است. برآورد شده است که ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال دارای افت فشار خون وضعیتی هستند.

    علت فشار خون پایین همیشه روشن نیست. ممکن است با موارد زیر همراه باشد:

    افت ناگهانی فشار خون ممکن است تهدیدی برای زندگی باشد. علل ایجاد این نوع افت فشار خون می تواند شامل: از دست دادن خون و خونریزی، درجه حرارت پایین بدن، درجه حرارت بالا ی بدن، آسیب عضله ی قلبی در نتیجه ی نارسایی قلبی، عفونت شدید خون، کم آبی شدید به دلیل استفراغ، اسهال یا درجه حرارت بالا، واکنش به دارو یا الکل و واکنش آلرژیک شدید به نام آنافیلاکسی باشد.

    افت فشارخون وضعیتی می تواند به دلایل مختلفی برای هر کسی اتفاق بیافتد، مانند کم آبی بدن، کمبود مواد غذایی، زمان طولانی در گرما بودن و یا بیش از حد خسته بودن. همچنین می تواند توسط ژنتیک، پیری، دارو، رژیم غذایی ، عوامل روانی و محرک های حاد مانند عفونت و آلرژی را تحت تاثیر قرار بگیرد.

    افت فشارخون وضعیتی اغلب در افرادی که در حال مصرف دارو برای کنترل فشار خون بالا هستند رخ می دهد. همچنین می تواند به بارداری، احساسات قوی ، تنگی رگها (تصلب شرایین) یا دیابت مربوط باشد. افراد مسن بسیار تحت تاثیر هستند به خصوص کسانی که فشار خون بالا یا اختلال عملکرد سیستم عصبی خودکار دارند.

    افت فشار خون پس از صرف غذا از علل شایع سرگیجه است. گفته می شود که به دلیل تجمع خون در رگ های معده و روده ایجاد می شود.

    داروهای متعددی معمولا با افت فشارخون وضعیتی در ارتباط هستند. این دارو ها را می توان به دو دسته ی عمده تقسیم کرد:

    کم شدن آب بدن و از دست دادن الکترولیت که ممکن است به دلیل اسهال، استفراغ، از دست دادن خون بیش از حد در دوران قاعدگی، و یا شرایط دیگر ایجاد شده باشد، ارتباط افزایش سن با تنظیم فشار خون که ممکن است با برخی بیماری ها یا داروها بدتر شود و برخی بیماری های خاص می توانند از جمله باعث افت فشارخون وضعیتی شوند.

    علل شایع پاتولوژیک (مربوط به یک بیماری) افت فشارخون وضعیتی عبارتند از:

    بیماری هایی که کمتر می تواند باعث افت فشارخون وضعیتی شوند شامل آمیلوئیدوز (به علت رسوب یک ماده مومی شکل به نام آمیلوئید در بدن)، کمبود ویتامین، آسیب های نخاعی و اعصاب مرتبط با سرطان، به خصوص سرطان ریه و یا سرطان لوزالمعده هستند.

    پزشک می تواند فشار خون پایین شما را تشخیص دهد. احساس سرگیجه هنگام ایستادن لزوما به این معنی نیست که شما افت فشارخون وضعیتی و یا فشار خون پایین دارید. طیف گسترده ای از بیماری های زمینه ممکن است باعث علائم شما شوند. بسیار مهم است که علت فشار خون پایین تشخیص داده شود تا درمان مناسب داده شود.

    پزشکتان به سابقه ی پزشکی، سن، علائم خاص، و شرایطی که تحت آن علائم رخ داده است توجه می کند. او ممکن است ارزیابی فشار خون و تعداد نبض شما را برای چند دقیقه پس از این که دراز کشیدید و عرض دو تا پنج دقیقه بعد از این که به سرعت ایستادید تکرار کند.

    سایر آزمایشاتی که ممکن است انجام شود از جمله ECG (الکتروکاردیوگرام) است تا ضربان قلب و ریتم و اکوکاردیوگرام ثبت شود (یک آزمایش اولتراسوند برای تجسم قلب). همچنین می توانید آزمایش خون برای چک کردن کم خونی یا سطح قند خون خود انجام دهید.

    نظارت و بررسی بیشتر ECG به طور متناوب ممکن است برای چک کردن مشکلات قلبی نیاز باشد. تست ورزش یا تست الکتروفیزیولوژی نیز ممکن است مفید باشد.

    انواع وخیمی از افت فشارخون وضعیتی ممکن است به یک آزمایش به نام ” آزمون شیب میز ” نیاز داشته باشند. این تست واکنش بدن به موقعیت و تغییر در موقعیت را ارزیابی می کند. فردی با خیال راحت بر روی یک میز دراز می کشد، و میز را تا یک ساعت به صورت ایستاده می گذارند. فشار خون، ضربان قلب، و علائم ثبت می شود. اغلب بر اساس این تست داروهایی داده می شود.

    حتی اشکال متوسط فشار خون پایین می توانند باعث سرگیجه ، ضعف ، غش و خطر آسیب دیدگی از افتادن یا سقوط شوند. فشار خون پایین می تواند بدن شما را از اکسیژن کافی برای انجام عملکردهای خود محروم کند و منجر به آسیب به قلب و مغز شما شود.

     این داروهای فشار خون باعث می شوند رگهای خونی شما باز شوند (گشاد شود). از آنجا که فشار دیاستولیک را بیشتر از فشار سیستولیک کاهش می دهند، ممکن است باعث افت فشار خون دیاستولیک شوند.

    با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی شریان ها کاهش پیدا می کند و این امر می تواند منجر به کاهش فشار دیاستولیک شود.

    نمک نیز می تواند قابلیت ارتجاعی رگ های خونی شما را کاهش دهد. مصرف بیش از حد نمک، احتمال فشار خون دیاستولیک پایین را در شما افزایش می دهد.

    برای برخی از افراد، به ویژه افراد بالای 60 سال، پایین آوردن فشار خون سیستولیک (زیر 120) ممکن است باعث شود فشار دیاستولیک زیر 60 بیاید.

    بسیاری از داروها علاوه بر داروهای فشار خون، می توانند باعث افت فشار خون شوند. این داروها شامل قرص های ادرار آور (دیورتیک ها)، داروهای بیماری پارکینسون، داروهای ضد افسردگی و داروهای مورد استفاده در درمان اختلال نعوظ هستند.

    مشکلات دریچه قلب، نارسایی قلبی و ضربان قلب بسیار کند (برادی کاردی) می توانند منجر به افت فشار دیاستولیک خون شوند.

    اگر به اندازه کافی مایعات مصرف نکنید، فشار خون مینیمم شما ممکن است پایین بیاید.فشار خون پایین در بارداری چند است

    درمان فشار خون دیاستولیک شما بستگی به علت ایجادکننده آن دارد. به عنوان مثال اگر داروی مسدود کننده آلفا استفاده می کنید، پزشک می تواند داروی مصرفی شما را تغییر دهد. یا اگر دی هیدراته شدن منجر به پایین آمدن فشار خون مینیمم شما شده باشد، مصرف آب می تواند به شما کمک کند.

    اگر هر یک از نشانه های فشار خون پایین که در بالا ذکر شد را تجربه کردید بلا فاصله به دنبال مراقبت های پزشکی بروید . اگر یک افزایش فرکانس در علائم فشار خون پایین را تجربه کردید که با شیوه زندگیتان تداخل داشت و یا گمان کردید که ممکن است عارضه ی جانبی داروهای بدون نسخه ای است که مصرف کرده اید فورا به دنبال مراقبت های پزشکی بروید.

    اگر فشار خون شما به شدت کم شود، خطر قابل توجه ای وجود دارد که بدن شما اکسیژن کافی برای انجام وظایف عادی خود دریافت نمی کند. کاهش اکسیژن می تواند باعث اختلال عملکرد قلب و مغز و مشکل در تنفس شود. فردی با فشار خون پایین می تواند آگاهی اش را از دست بدهد و یا به شوک برود .

    اگر یک مشکل پزشکی زمینه ای دارید که باعث فشار خون پایین شده است، به دنبال درمان برای آن بیماری زمینه ای باشید. برای بسیاری از مردم، فشار خون پایین مزمن می تواند به طور موثر با تغییر در رژیم غذایی و شیوه زندگی درمان شود.

    در ابتدا، پزشک شما ممکن است به شما توصیه کند برای افزایش فشار خون خود این تغییرات ساده را ایجاد کنید:

    اگر این اقدامات از مشکل نمی کاهند ممکن است نیاز به دارو داشته باشید. داروهای فشار خون در درمان فشار خون پایین موثر هستند. فلودروکورتیزون که یک مینرالوکورتیکواستروئید است و به نظر می رسد که برای بسیاری از انواع افت فشارخون وضعیتی، و یا فشار خون پایین موثر است. این دارو با افزایش احتباس سدیم توسط کلیه اثر می گذارد. در نتیجه باعث احتباس مایعات و تورم می شود که برای بهبود فشار خون لازم است. اما این احتباس سدیم نیز باعث از دست دادن پتاسیم می شود. بنابراین، هنگامی که فلودروکورتیزون استفاده می کنید، باید مقدار کافی پتاسیم در روز مصرف کنید. فلودروکورتیزون هیچ یک از خواص ضد التهابی کورتیزون یا پردنیزولون را ندارد و یک عامل برای عضله سازی نیست.

    دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق و فشار خون در تهران

    کلینیک درمان فشار خون

    دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق | عضو انجمن قلب امريكا | موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون| عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي| عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران | بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران| سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران | عضو هیئت علمي و پزشك معتمد دانشگاه آزاد اسلامي به مدت ٥ سال| گذراندن دوره تخصصي RDN در آلمان جهت درمان فشار خون هاي مقاوم به درمان

    با تجربه انجام هزاران آنژيوگرافي از راه دست با توجه به هشت سال تجربه مستمر در زمينه آنژيوگرافي راديال

  • اسم مدل های زن ایرانی
  • Prev Post

    اندازه گیری فشار خون چگونه است؟

    Next Post

    فشار خون نرمال برای سنین مختلف

    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام

    سنتون ؟ بیماری زمینه ای دیابت فشار چربی؟

    درد  با فعالیت ایجاد میشود یا با استراجت بهبود میابد ؟

    سابقه این درد ها را داشتین

    سابقه بیماری قلبی و سکته در خانواده دارین؟

    فشار خون پایین در بارداری چند است

    با این شرح حال خیلی نمیتونم خیلی راختمایی کنم ولی اگر جوان هستین و سابقه خانوادگی و بیماری زمینه ندارین جای نگرانی نیست

    سلام 

    بنطر بنده زیر نطر پزشک غددشون دوبتر چک بشن تغذیه مقوی تر و مایعات بیشتر نهایتا ما میتونین از داروی گوترون باشون استفاده کنیم

    سلام عزیزم 

    باید از مولتی ویتامین ها و تزریق b complex ها استفاده کنین و تغذیه مقوی 

    سلام عزیزم

    علت افت قندت چیه قند خونتون روی چند معمولا

    اگر آزمایش خون کامل اگر مشکلی نداره میتونی داروی گوترون 2.5 روزی 1 عدد بخوری ببینین چطوری میشه حالت

    سلام عزیزم 

    ابتدا باید ازمایش کامل و تیرویید بدین تغذیه مناسب و مایعات قراوان مصرف کنین اگر نتیجه نگرفتین زیر نظر پزشک داروی گوترون میتونه کمک کنه فشاراتون نیفته

    سلام 

    مشکلتون قلبی نمیباشد 

    ولی یه آزمایش چک آپ کلی توصیه میشود

    سلام عزیزم بهتر است مراجعه کنین فشار و نوارتونو ببینیم نیاز بود اکو بشین و انشاالله مشکل دیگری نباشد که  در این صورت یک آزمایش کامل باید بدین

    سلام

    مایعات باید بدین ولی اگر کم خونی علتش مشخص شده در آزمایشات مثلا فقر آهن باید آن و فولیک اسید مصرف کنن در کل مولتی ویتامین ها تغذیه مناسب و مایعات بهشون کمک میکند

    سلام

    باید فشارتون 24 ساعت کنترل شود با دستگاه و متناسب با آن از داروی فشار مناسب راتون استفاده شود

    سلام

    اگر آزمایشاتتون همه نرمال میاشد میتونین به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنین مسایل مربوط به گوش داخلیتون بررسی بشه و معاینه بشین و میتونین از قرص هایی مثل دیمن هیدرینات مقطعی استفاده کنین 

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    علائم فشار خون عصبی و درمان آن

    افت فشار خون وضعیتی موقع ایستادن

    داروی گوترون یا میدودرین چیست؟

    سلام خانم دكتر فشار من هميشه ده به شش هست خوبه يا بد

    سلام ،اگر همیشه اینجوریه و شما مشکل دیگری بلحاظ داخلی ندارین ، و سن شما زیر ۴۰ سال هست ، مسئله ای نیست ،اما آزمایش چکاپ بدن رو سالی یکبار انجام بدین

    سلام اگر كم خوني از نوع فقر آهن است بايد قرص آهن مصرف كنيد

    سلام خانم دکتر..من اغلب فشارخونم ۹ روی ۵ یا ۶ هست…تا کنون مشکلی نداشتم اما تازگیها. گاها سوزش سرسینه دارم..چکار باید بکنم

    جهت معاینه و چکاپ به پزشک مراجعه کنید

    سلام من چند وقتیه فشارم رو ۸ هست بدنم سسته اونم فقط شبا افت فشار دارم تغذیه خوبی دارم

    سن و وزن و جنس شما معلوم نیست ،بسته به شرایط هر فردی ، پزشکان تسخیص میدن و تجویزی میکنند

    سلام خانم دکتر من مدت یکسال هست در به از اوقات فشار خونم خیلی میاد پایین و وقتی به کلنیک می رسم ۵روی ۴ یادیشب ۶روی ۵ بود آزمایش خون گرفتم گفتتن پتاسیم خونت پایینه برای درمان چه کنم ؟؟؟ در ضمن زمانی که میاد پایین دچار سرد درد خیلی شدید و این سردرد تا دو سه بعدش ادامه داره ممنون میشم راهنمای کنید

    سلام علت كاهش فشار خون و كاهش پتاسيم در گيري غدد فوق كليه ميباشد بايد سي تي شكم و بررسي هورموني توسط همكاران غدد صورت گيرد

    سلام.ممنون میشم من رو راهنمایی کنید.متولد ۷۷ هستم وزنم ۴۶ و قدم ۱۵۵٫دختر هستم.پاهام همیشه یخه.حتی توی تابستون.چشمام سیاهی میره و گاهی هم تعادلم از دست میره و میوفتم.حدودا چهار بار دچار لرزش پای شدید شدم طوری که راه نمیتونم برم و نمیتونم پاهام رو کنترل کنم.سرم درد میکنه و حالت تهوع هم گاهی دارم.سُرم خیلی میزنم.فشارمم پایینه همیشه.سرم احساس سبکی داره.گاهی بی حس میشه پاهام و دستم.ضربان قلبم خیلی نامنظمه.رنگ پوستمم زرد و رنگ‌پریده س.تمرکزم کم شده و فعالیت بدنی کم هم باعث میشه نفس نفس بزنم.اما خانوم دکتر هر دفعه دکتر میرم دکترا با یه سُرم حالمو خوب میکنن و فرداش روز از نو روزی از نو.نمیدونم چه دکتر متخصصی باید برم.دکتر قلب برم؟یا مغز و اعصاب؟الان هم که فشارم رو گرفتم هشت روی چهار بود.ممنون میشم کمکم کنید💕

    سلام. وقتتون بخیر. من ۲۹ سالمه و حدود یه ساله که علایم کاهش فشار(سرگیجه، تاری دید و خستگی مزمن) رو دارم. فشارم هم ۹ روی ۵. درضمن بیماری هاشیموتو هم دارم که تا تیروئیدم کم کار نشه نمیتونم درمان رو شروع کنم چون درمانی نداره. به نظرتون چیکار کنم برا این افت فشارم؟

    سلام خانم‌ دکتر من ۲۹ سادمه ودوروزه که معدم درد میکنه و فشارم پایین ۹روی ۶.حالت تهوع هم دارم .اابته فشار خون من همیشه ۱۱ هست میشه علت و بگین ممنونم

    سلام در بيماريهاي ويروسي يا عفوني افت فشار ايجاد ميشود فقط مراقب احتمال خونريزي گوارشي باشيد

    سلام خسته نباشید. خانمی ۲۷ ساله هستم ک چند ماهه مدام فشارم ۸ و ۷ است. کمبود اهنم ندارم. همین امشب فشارم نزدیک ۷ بود. طوری شده ک دقیقا هفته ای یه بار میرم زیر سرم. نمیدونم چرااینطوری میشم چکاب کاملم دادم گفتن فقط یکم کمبود ویتامین دی دارم و ی سنگ کوچیک تو کلیه ام و کبد چرب ک گرید ۱ هست. نمیدونم ربطی ب اینا داره یانه ولی خب گفتم شاید بتونه موثر باشه برای پاسخ شما. ممنون میشم جوابمو بدین

    باسلام بعضي افراد ژنتيكي فشار پايين دارند اگر علايمي چون سرگيجه و ضعف و بيحالي نداريد نگران كننده نيست بهتر استزحجم نمك مصرفي ومايعات رازبالا ببريد

    سلام خانم دکتر من ۳۳ سالمه مشکل هپاتیت دارم قند خونم ۸۷ و چند وقته افت فشار خیلی اذیتم می کنه فشارم ۸روی ۵ میاد چکار کنم

    من ۵۸ سال شغل اتش نشان بازنشسته سن ۸۸ کیلو وزن با ۱۷۵ انت قد ۸ سال دچار سرگیجه و عدم تعادل مخصوصا در حالت بالا رفتن از پله یا راه رفتن و بلند کردن بار سنگین شدم که در تشخیص اولیه گوش داخلی را عامل دانستند لذا در طول این مدت دوبار انژیو گرافی قلب تست ورزش ۴ بار اکو انژیو گرافی کاروتید گردن اسکن مغز mri , ari طب سوزنی طب سنتی کلیه ازمایشات خون انجام دادم که همگی سالم بود در انتها با مراجعه به افای دکتر افتخارزاده کلینیک اریتمی و ازمایش تخت متحرک تشخیص بر افت فشار خون وضعی تشخیص و دروی گوترون و تراموکسی و فلو کورتیزون تجویز شد که متاسفانه هنوز علایم وجود دارد چه چاره ای داره این مشگل من

    سلام خآنم دکتر فشار خون خانم من خیلی پایین میاد نمک براش خوبه؟

    سلام …. یک سالی هست فشار خونم رو اندازه نگرفتم و ۱۵ ماه پیش فشارم بین ۸ رو ۱۰ بوده. ولی یک بار که دستم برید خونم بسیار غلیظ بود. و هیچ جهشی نداشت. اکثرا هم چشمهام سیاهی میره و پاهام موقع بیدار شدن از خواب، خواب است. بعضی مواقع بیش از ۱۲ ساعت میخوابم. و در برخی مواقع سرم مال خودم نیست. خیلی بی حس و بی حال هستم. به نظرتون فشار خون من پایین هست یا مشکل دیگری در میان هست. من پیش دکتر تا حالا نرفتم و متاسفانه هر موقع پیش دکتر رفتم مشکلی بر مشکلاتم اضافه کرده است. خواهشا کمکم کنید. چون میترسم یه روز بخوابم و دیگر بلند نشوم.

    سلام خانم دکتر.من ۲۷ سالمه چند سالیه که موقع بلند شدن از زمین دچار تپش قلب میشم بخصوص بعد از غذا خوردن وخیلی دکتر و اکوهم رفتم قلبم سالمه ورزش می کنم ولی استرس زیادی دارم و برای درمان تپش قلبم پرانول می خورم وفشارم هم همیشه روی ۱۰ هست علت این تپش چیه؟ درضمن وزنم هم پایین هستش .ممنون

    سلام شما حملات پانیک دارید. همون پروپرانولول را ادارمه دهید و مشکلات عصبی را درمان کنید.

    سلام خانوم دکتر خسته نباشی .من ۲۰سالمه از بچگی افت فشار خون پایینی دارم الان ی سال تقریبن وضعیتم بدتر شده سرد درد دارم سوزش دست و پاهام نفس تنگی قلبم بعضی اوقاتم یجوری میشه حتی میفتم غش میکنم و گوشام مورمور هم میکنه مشکل حنجره هم پیدا کردم.ویتامین ب کمپلکس ب ۱۲ مصرف میکنم کم خونی شدیدی هم دارم وزن ۶۰کیلو قد ۱۷۹ نمیدونم چیکار کنم.

    سلام عزیزم باید جهت کم خونیت زیر نظر پزشک داخلی باشی که اگر هر مشکلی بود اول بهبود پیدا کنه با تغذیه مناسب مقداری وزن بگیری و در انتخا اگر فشارت از محمدوده نرمال پایین تر بود میتونیم برات دارپ های تخصصی این مشکل را شروع کنیم

    سلام خانم دکتر من ۳۲سال سن دارم و تریاک هم مصرف میکنم چند روزی میشه که شبها که میخوابم نفس تنگی میگیرم فشار خونم هم ۱۲ هست؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    سلام عزیزم ضمن توصیه به عدم مصرف مواد مخدر که اصول خودش را دارد به شما توصیه میکنم تست ورزش و عکس قفسه سینه بگیرین به پزشک مراجعه کنین

    Your email address will not be published.

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    دوکتور فریبا هندسی متخصصی قلب وعروق وفشاری خوون یه که له و دوکتورانه ی متخصصی قلب وشارزا له بواری کنترولی ناخوشی گه لی قلبیه که به انژویووگرافی له ریگای دست و زوربه ی له ناخوشان بوی درمان ئه اکره وه له کلینیککفشاری خوون وکلنیک واریس باشترین درمان گه ل و کنترول گه ل بو تواوی ناخوشه کان پیش نیار ادادت وچوون یه که له و اعضای انجمنی قلب ووجراحان ئیرانه به خوندوه ومطالعه ی وتحقیق له بواری ناخوشی گه لی عروقی ،زور زانایانه و به قووت ته که بو درمان واریسی پا کمنتروولی فشاری خوون ‌وهروهاانژیو گرافی وعمه لیاتی باز کردن ره گ گه لی قلبوعروق نمونه گه لی زور درجه یه کی له ناسنامه ی کاری خوی به ده ست هیناوه

    – عضو جمعية القلب الأمريكية

    – مؤسس أول عيادة متخصصة لضغط الدم

    – عضو في لجنة حالة السكتة الدماغية

    – عضو في جمعية أمراض القلب والقلب الإيرانية

    – مجلس القلب والأوعية الدموية من جامعة طهران

    – مساهم في مستشفى بارسيان ومستشفى عرفان في طهران

    – عضو انجمن قلب امريكا

    – موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون

    – عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي

    – عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران

    – بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران

    – سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران

    – Member of American Heart Association

    – Founder of the first specialized blood pressure clinic

    – Member of the Committee on the State of Stroke

    – Member of Iranian Heart and Heart Diseases Society

    – Cardiovascular Board of the University of Tehran

    – Shareholder of Parsian Hospital and Erfan Hospital in Tehran

    Recent Posts

    مزایا و خطرات آنژیوگرافی

    علت درد قفسه سینه هنگام نفس عمیق کشیدن چیست؟

    گفتگو با دکتر فریبا هندسی درباره شیوع بیماری های قلبی در…

    انواع روش های تشخیص بیماری های قلبی

    دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق | عضو انجمن قلب امريكا | موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون| عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي

    آدرس: سعادت اباد،میدان شهرداری،خیابان بخشایش،جنب بیمارستان عرفان ،کوچه هفدهم پلاک ۸۱، طبقه اول واحد 3تلفن های تماس ٢٢١٣٧١٩٤ – ٢٢١٣٧١٣٣-۰۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶ ساعات حضور دکتر فریبا هندسی در مطب همه روزه به جز روز های تعطیل از ساعت 14 الی 20  اسکلروتراپی و لیزر واریس : سه شنبه ها

    دكتور فریبا هندسی أمراض القلب الهندسي عضو جمعية القلب الأمريكية مؤسس أول عيادة لضغط الدم عضو في اللجنة الوطنية لتسجيل السكتة الدماغية

    Dr. Fariba Hendesi Cardiologist | Member of American Heart Association | Founder of First Clinic of Blood Pressure Member of the National Committee for Stroke Registration

    آدرس: سعادت اباد،میدان شهرداری،خیابان بخشایش،جنب بیمارستان عرفان ،کوچه هفدهم پلاک ۸۱تلفن های تماس ٢٢١٣٧١٩٤ – ٢٢١٣٧١٣٣-۰۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶ ساعات حضور دکتر فریبا هندسی در مطب شنبه: ۱۰:۳۰ الی ۲۰ دوشنبه: ۱۰:۳۰ الی ۲۰ چهارشنبه : ۱۴ الی ۲۰ اسکلروتراپی و لیزر واریس : سه شنبه ها ۱۱:۰۰ الی ۱۷:۰۰

    العنوان: strong> رقم 81 ، شارع 17 ، شارع رياضي بخشايش ، منطقة سعادت آباد ، طهران ، إيران الاتصال بالهواتف strong> ۰۰۹۸۲۱٢٢١٣٧١٩٤ – ۰۰۹۸۲۱٢٢١٣٧١٣٣ – ۰۰۹۸۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶ دكتور فریبا هندسی في ساعات العمل السبت ۱۷ الی ۲۰ الاثنين: ۱۷ الی ۲۰ الأربعاء: ۱۷ الی ۲۰

    Address: strong> No. 81, 17th Street, Riazi Bakhshayesh Street, Sa’adat Abad area, Tehran, Iran Call phones strong> 22137194 – 22137133 – 09358916376   Dr. Fariba Hendesi at the office hours strong> Saturday 17 to 20 Monday: 17-20 Wednesday: 17-20

    مطالب اخیر

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    مطالب اخیر

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    المشاركات الأخيرة

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    Latest Post

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    Welcome, Login to your account.

    Recover your password.

    A password will be e-mailed to you.

    Dr Fariba Hendesi –

    برخی از افراد به طور طبیعی دارای فشار خون پایین هستند که هیچ علامتی ندارد. با این حال، اگر فشار خون بیش از حد کم باشد، می تواند بر روی جریان خون در سراسر بدن اثر بگذارد و فرد احساس سرگیجه یا ناپایداری کند.

    فهرست موضوعات

    افت ناگهانی فشار خون اغلب در کسی که از وضعیت نشسته می خواهد بایستد، رخ می دهد. این نوع فشار خون پایین به عنوان افت فشارخون وضعیتی شناخته می شود. افت فشارخون وضعیتی به عنوان یک عیب در سیستم عصبی خودکار ( بخشی از سیستم عصبی است که اقدامات حیاتی غیر ارادی، مانند ضربان قلب را کنترل می کند) در نظر گرفته می شود.

    به طور معمول، هنگامی که فردی می ایستد، مقداری خون در اندام تحتانی جمع می شود. این امر باعث افت فشار خون می شود. اما بدن شما به طور معمول به قلب پیام ارسال می کند که سریع تر بتپد تا رگ های خونی منقبض شوند و افت فشار خون را جبران کند. اگر این اتفاق نیافتد، و یا به آرامی اتفاق بیافتد، باعث ایجاد افت فشارخون وضعیتی می شود.فشار خون پایین در بارداری چند است

    خطر ابتلا به فشار خون کم و فشار خون بالا به طور معمول با افزایش سن افزایش می یابد. علاوه بر این، جریان خون در مغز با افزایش سن کاهش می یابد که اغلب نتیجه ی تشکیل پلاک در رگ های خونی است. برآورد شده است که ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال دارای افت فشار خون وضعیتی هستند.

    علت فشار خون پایین همیشه روشن نیست. ممکن است با موارد زیر همراه باشد:

    افت ناگهانی فشار خون ممکن است تهدیدی برای زندگی باشد. علل ایجاد این نوع افت فشار خون می تواند شامل: از دست دادن خون و خونریزی، درجه حرارت پایین بدن، درجه حرارت بالا ی بدن، آسیب عضله ی قلبی در نتیجه ی نارسایی قلبی، عفونت شدید خون، کم آبی شدید به دلیل استفراغ، اسهال یا درجه حرارت بالا، واکنش به دارو یا الکل و واکنش آلرژیک شدید به نام آنافیلاکسی باشد.

    افت فشارخون وضعیتی می تواند به دلایل مختلفی برای هر کسی اتفاق بیافتد، مانند کم آبی بدن، کمبود مواد غذایی، زمان طولانی در گرما بودن و یا بیش از حد خسته بودن. همچنین می تواند توسط ژنتیک، پیری، دارو، رژیم غذایی ، عوامل روانی و محرک های حاد مانند عفونت و آلرژی را تحت تاثیر قرار بگیرد.

    افت فشارخون وضعیتی اغلب در افرادی که در حال مصرف دارو برای کنترل فشار خون بالا هستند رخ می دهد. همچنین می تواند به بارداری، احساسات قوی ، تنگی رگها (تصلب شرایین) یا دیابت مربوط باشد. افراد مسن بسیار تحت تاثیر هستند به خصوص کسانی که فشار خون بالا یا اختلال عملکرد سیستم عصبی خودکار دارند.

    افت فشار خون پس از صرف غذا از علل شایع سرگیجه است. گفته می شود که به دلیل تجمع خون در رگ های معده و روده ایجاد می شود.

    داروهای متعددی معمولا با افت فشارخون وضعیتی در ارتباط هستند. این دارو ها را می توان به دو دسته ی عمده تقسیم کرد:

    کم شدن آب بدن و از دست دادن الکترولیت که ممکن است به دلیل اسهال، استفراغ، از دست دادن خون بیش از حد در دوران قاعدگی، و یا شرایط دیگر ایجاد شده باشد، ارتباط افزایش سن با تنظیم فشار خون که ممکن است با برخی بیماری ها یا داروها بدتر شود و برخی بیماری های خاص می توانند از جمله باعث افت فشارخون وضعیتی شوند.

    علل شایع پاتولوژیک (مربوط به یک بیماری) افت فشارخون وضعیتی عبارتند از:

    بیماری هایی که کمتر می تواند باعث افت فشارخون وضعیتی شوند شامل آمیلوئیدوز (به علت رسوب یک ماده مومی شکل به نام آمیلوئید در بدن)، کمبود ویتامین، آسیب های نخاعی و اعصاب مرتبط با سرطان، به خصوص سرطان ریه و یا سرطان لوزالمعده هستند.

    پزشک می تواند فشار خون پایین شما را تشخیص دهد. احساس سرگیجه هنگام ایستادن لزوما به این معنی نیست که شما افت فشارخون وضعیتی و یا فشار خون پایین دارید. طیف گسترده ای از بیماری های زمینه ممکن است باعث علائم شما شوند. بسیار مهم است که علت فشار خون پایین تشخیص داده شود تا درمان مناسب داده شود.

    پزشکتان به سابقه ی پزشکی، سن، علائم خاص، و شرایطی که تحت آن علائم رخ داده است توجه می کند. او ممکن است ارزیابی فشار خون و تعداد نبض شما را برای چند دقیقه پس از این که دراز کشیدید و عرض دو تا پنج دقیقه بعد از این که به سرعت ایستادید تکرار کند.

    سایر آزمایشاتی که ممکن است انجام شود از جمله ECG (الکتروکاردیوگرام) است تا ضربان قلب و ریتم و اکوکاردیوگرام ثبت شود (یک آزمایش اولتراسوند برای تجسم قلب). همچنین می توانید آزمایش خون برای چک کردن کم خونی یا سطح قند خون خود انجام دهید.

    نظارت و بررسی بیشتر ECG به طور متناوب ممکن است برای چک کردن مشکلات قلبی نیاز باشد. تست ورزش یا تست الکتروفیزیولوژی نیز ممکن است مفید باشد.

    انواع وخیمی از افت فشارخون وضعیتی ممکن است به یک آزمایش به نام ” آزمون شیب میز ” نیاز داشته باشند. این تست واکنش بدن به موقعیت و تغییر در موقعیت را ارزیابی می کند. فردی با خیال راحت بر روی یک میز دراز می کشد، و میز را تا یک ساعت به صورت ایستاده می گذارند. فشار خون، ضربان قلب، و علائم ثبت می شود. اغلب بر اساس این تست داروهایی داده می شود.

    حتی اشکال متوسط فشار خون پایین می توانند باعث سرگیجه ، ضعف ، غش و خطر آسیب دیدگی از افتادن یا سقوط شوند. فشار خون پایین می تواند بدن شما را از اکسیژن کافی برای انجام عملکردهای خود محروم کند و منجر به آسیب به قلب و مغز شما شود.

     این داروهای فشار خون باعث می شوند رگهای خونی شما باز شوند (گشاد شود). از آنجا که فشار دیاستولیک را بیشتر از فشار سیستولیک کاهش می دهند، ممکن است باعث افت فشار خون دیاستولیک شوند.

    با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی شریان ها کاهش پیدا می کند و این امر می تواند منجر به کاهش فشار دیاستولیک شود.

    نمک نیز می تواند قابلیت ارتجاعی رگ های خونی شما را کاهش دهد. مصرف بیش از حد نمک، احتمال فشار خون دیاستولیک پایین را در شما افزایش می دهد.

    برای برخی از افراد، به ویژه افراد بالای 60 سال، پایین آوردن فشار خون سیستولیک (زیر 120) ممکن است باعث شود فشار دیاستولیک زیر 60 بیاید.

    بسیاری از داروها علاوه بر داروهای فشار خون، می توانند باعث افت فشار خون شوند. این داروها شامل قرص های ادرار آور (دیورتیک ها)، داروهای بیماری پارکینسون، داروهای ضد افسردگی و داروهای مورد استفاده در درمان اختلال نعوظ هستند.

    مشکلات دریچه قلب، نارسایی قلبی و ضربان قلب بسیار کند (برادی کاردی) می توانند منجر به افت فشار دیاستولیک خون شوند.

    اگر به اندازه کافی مایعات مصرف نکنید، فشار خون مینیمم شما ممکن است پایین بیاید.فشار خون پایین در بارداری چند است

    درمان فشار خون دیاستولیک شما بستگی به علت ایجادکننده آن دارد. به عنوان مثال اگر داروی مسدود کننده آلفا استفاده می کنید، پزشک می تواند داروی مصرفی شما را تغییر دهد. یا اگر دی هیدراته شدن منجر به پایین آمدن فشار خون مینیمم شما شده باشد، مصرف آب می تواند به شما کمک کند.

    اگر هر یک از نشانه های فشار خون پایین که در بالا ذکر شد را تجربه کردید بلا فاصله به دنبال مراقبت های پزشکی بروید . اگر یک افزایش فرکانس در علائم فشار خون پایین را تجربه کردید که با شیوه زندگیتان تداخل داشت و یا گمان کردید که ممکن است عارضه ی جانبی داروهای بدون نسخه ای است که مصرف کرده اید فورا به دنبال مراقبت های پزشکی بروید.

    اگر فشار خون شما به شدت کم شود، خطر قابل توجه ای وجود دارد که بدن شما اکسیژن کافی برای انجام وظایف عادی خود دریافت نمی کند. کاهش اکسیژن می تواند باعث اختلال عملکرد قلب و مغز و مشکل در تنفس شود. فردی با فشار خون پایین می تواند آگاهی اش را از دست بدهد و یا به شوک برود .

    اگر یک مشکل پزشکی زمینه ای دارید که باعث فشار خون پایین شده است، به دنبال درمان برای آن بیماری زمینه ای باشید. برای بسیاری از مردم، فشار خون پایین مزمن می تواند به طور موثر با تغییر در رژیم غذایی و شیوه زندگی درمان شود.

    در ابتدا، پزشک شما ممکن است به شما توصیه کند برای افزایش فشار خون خود این تغییرات ساده را ایجاد کنید:

    اگر این اقدامات از مشکل نمی کاهند ممکن است نیاز به دارو داشته باشید. داروهای فشار خون در درمان فشار خون پایین موثر هستند. فلودروکورتیزون که یک مینرالوکورتیکواستروئید است و به نظر می رسد که برای بسیاری از انواع افت فشارخون وضعیتی، و یا فشار خون پایین موثر است. این دارو با افزایش احتباس سدیم توسط کلیه اثر می گذارد. در نتیجه باعث احتباس مایعات و تورم می شود که برای بهبود فشار خون لازم است. اما این احتباس سدیم نیز باعث از دست دادن پتاسیم می شود. بنابراین، هنگامی که فلودروکورتیزون استفاده می کنید، باید مقدار کافی پتاسیم در روز مصرف کنید. فلودروکورتیزون هیچ یک از خواص ضد التهابی کورتیزون یا پردنیزولون را ندارد و یک عامل برای عضله سازی نیست.

    دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق و فشار خون در تهران

    کلینیک درمان فشار خون

    دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق | عضو انجمن قلب امريكا | موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون| عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي| عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران | بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران| سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران | عضو هیئت علمي و پزشك معتمد دانشگاه آزاد اسلامي به مدت ٥ سال| گذراندن دوره تخصصي RDN در آلمان جهت درمان فشار خون هاي مقاوم به درمان

    با تجربه انجام هزاران آنژيوگرافي از راه دست با توجه به هشت سال تجربه مستمر در زمينه آنژيوگرافي راديال

  • مدل لباس حریر بچه گانه
  • Prev Post

    اندازه گیری فشار خون چگونه است؟

    Next Post

    فشار خون نرمال برای سنین مختلف

    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام

    سنتون ؟ بیماری زمینه ای دیابت فشار چربی؟

    درد  با فعالیت ایجاد میشود یا با استراجت بهبود میابد ؟

    سابقه این درد ها را داشتین

    سابقه بیماری قلبی و سکته در خانواده دارین؟

    فشار خون پایین در بارداری چند است

    با این شرح حال خیلی نمیتونم خیلی راختمایی کنم ولی اگر جوان هستین و سابقه خانوادگی و بیماری زمینه ندارین جای نگرانی نیست

    سلام 

    بنطر بنده زیر نطر پزشک غددشون دوبتر چک بشن تغذیه مقوی تر و مایعات بیشتر نهایتا ما میتونین از داروی گوترون باشون استفاده کنیم

    سلام عزیزم 

    باید از مولتی ویتامین ها و تزریق b complex ها استفاده کنین و تغذیه مقوی 

    سلام عزیزم

    علت افت قندت چیه قند خونتون روی چند معمولا

    اگر آزمایش خون کامل اگر مشکلی نداره میتونی داروی گوترون 2.5 روزی 1 عدد بخوری ببینین چطوری میشه حالت

    سلام عزیزم 

    ابتدا باید ازمایش کامل و تیرویید بدین تغذیه مناسب و مایعات قراوان مصرف کنین اگر نتیجه نگرفتین زیر نظر پزشک داروی گوترون میتونه کمک کنه فشاراتون نیفته

    سلام 

    مشکلتون قلبی نمیباشد 

    ولی یه آزمایش چک آپ کلی توصیه میشود

    سلام عزیزم بهتر است مراجعه کنین فشار و نوارتونو ببینیم نیاز بود اکو بشین و انشاالله مشکل دیگری نباشد که  در این صورت یک آزمایش کامل باید بدین

    سلام

    مایعات باید بدین ولی اگر کم خونی علتش مشخص شده در آزمایشات مثلا فقر آهن باید آن و فولیک اسید مصرف کنن در کل مولتی ویتامین ها تغذیه مناسب و مایعات بهشون کمک میکند

    سلام

    باید فشارتون 24 ساعت کنترل شود با دستگاه و متناسب با آن از داروی فشار مناسب راتون استفاده شود

    سلام

    اگر آزمایشاتتون همه نرمال میاشد میتونین به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنین مسایل مربوط به گوش داخلیتون بررسی بشه و معاینه بشین و میتونین از قرص هایی مثل دیمن هیدرینات مقطعی استفاده کنین 

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    علائم فشار خون عصبی و درمان آن

    افت فشار خون وضعیتی موقع ایستادن

    داروی گوترون یا میدودرین چیست؟

    سلام خانم دكتر فشار من هميشه ده به شش هست خوبه يا بد

    سلام ،اگر همیشه اینجوریه و شما مشکل دیگری بلحاظ داخلی ندارین ، و سن شما زیر ۴۰ سال هست ، مسئله ای نیست ،اما آزمایش چکاپ بدن رو سالی یکبار انجام بدین

    سلام اگر كم خوني از نوع فقر آهن است بايد قرص آهن مصرف كنيد

    سلام خانم دکتر..من اغلب فشارخونم ۹ روی ۵ یا ۶ هست…تا کنون مشکلی نداشتم اما تازگیها. گاها سوزش سرسینه دارم..چکار باید بکنم

    جهت معاینه و چکاپ به پزشک مراجعه کنید

    سلام من چند وقتیه فشارم رو ۸ هست بدنم سسته اونم فقط شبا افت فشار دارم تغذیه خوبی دارم

    سن و وزن و جنس شما معلوم نیست ،بسته به شرایط هر فردی ، پزشکان تسخیص میدن و تجویزی میکنند

    سلام خانم دکتر من مدت یکسال هست در به از اوقات فشار خونم خیلی میاد پایین و وقتی به کلنیک می رسم ۵روی ۴ یادیشب ۶روی ۵ بود آزمایش خون گرفتم گفتتن پتاسیم خونت پایینه برای درمان چه کنم ؟؟؟ در ضمن زمانی که میاد پایین دچار سرد درد خیلی شدید و این سردرد تا دو سه بعدش ادامه داره ممنون میشم راهنمای کنید

    سلام علت كاهش فشار خون و كاهش پتاسيم در گيري غدد فوق كليه ميباشد بايد سي تي شكم و بررسي هورموني توسط همكاران غدد صورت گيرد

    سلام.ممنون میشم من رو راهنمایی کنید.متولد ۷۷ هستم وزنم ۴۶ و قدم ۱۵۵٫دختر هستم.پاهام همیشه یخه.حتی توی تابستون.چشمام سیاهی میره و گاهی هم تعادلم از دست میره و میوفتم.حدودا چهار بار دچار لرزش پای شدید شدم طوری که راه نمیتونم برم و نمیتونم پاهام رو کنترل کنم.سرم درد میکنه و حالت تهوع هم گاهی دارم.سُرم خیلی میزنم.فشارمم پایینه همیشه.سرم احساس سبکی داره.گاهی بی حس میشه پاهام و دستم.ضربان قلبم خیلی نامنظمه.رنگ پوستمم زرد و رنگ‌پریده س.تمرکزم کم شده و فعالیت بدنی کم هم باعث میشه نفس نفس بزنم.اما خانوم دکتر هر دفعه دکتر میرم دکترا با یه سُرم حالمو خوب میکنن و فرداش روز از نو روزی از نو.نمیدونم چه دکتر متخصصی باید برم.دکتر قلب برم؟یا مغز و اعصاب؟الان هم که فشارم رو گرفتم هشت روی چهار بود.ممنون میشم کمکم کنید💕

    سلام. وقتتون بخیر. من ۲۹ سالمه و حدود یه ساله که علایم کاهش فشار(سرگیجه، تاری دید و خستگی مزمن) رو دارم. فشارم هم ۹ روی ۵. درضمن بیماری هاشیموتو هم دارم که تا تیروئیدم کم کار نشه نمیتونم درمان رو شروع کنم چون درمانی نداره. به نظرتون چیکار کنم برا این افت فشارم؟

    سلام خانم‌ دکتر من ۲۹ سادمه ودوروزه که معدم درد میکنه و فشارم پایین ۹روی ۶.حالت تهوع هم دارم .اابته فشار خون من همیشه ۱۱ هست میشه علت و بگین ممنونم

    سلام در بيماريهاي ويروسي يا عفوني افت فشار ايجاد ميشود فقط مراقب احتمال خونريزي گوارشي باشيد

    سلام خسته نباشید. خانمی ۲۷ ساله هستم ک چند ماهه مدام فشارم ۸ و ۷ است. کمبود اهنم ندارم. همین امشب فشارم نزدیک ۷ بود. طوری شده ک دقیقا هفته ای یه بار میرم زیر سرم. نمیدونم چرااینطوری میشم چکاب کاملم دادم گفتن فقط یکم کمبود ویتامین دی دارم و ی سنگ کوچیک تو کلیه ام و کبد چرب ک گرید ۱ هست. نمیدونم ربطی ب اینا داره یانه ولی خب گفتم شاید بتونه موثر باشه برای پاسخ شما. ممنون میشم جوابمو بدین

    باسلام بعضي افراد ژنتيكي فشار پايين دارند اگر علايمي چون سرگيجه و ضعف و بيحالي نداريد نگران كننده نيست بهتر استزحجم نمك مصرفي ومايعات رازبالا ببريد

    سلام خانم دکتر من ۳۳ سالمه مشکل هپاتیت دارم قند خونم ۸۷ و چند وقته افت فشار خیلی اذیتم می کنه فشارم ۸روی ۵ میاد چکار کنم

    من ۵۸ سال شغل اتش نشان بازنشسته سن ۸۸ کیلو وزن با ۱۷۵ انت قد ۸ سال دچار سرگیجه و عدم تعادل مخصوصا در حالت بالا رفتن از پله یا راه رفتن و بلند کردن بار سنگین شدم که در تشخیص اولیه گوش داخلی را عامل دانستند لذا در طول این مدت دوبار انژیو گرافی قلب تست ورزش ۴ بار اکو انژیو گرافی کاروتید گردن اسکن مغز mri , ari طب سوزنی طب سنتی کلیه ازمایشات خون انجام دادم که همگی سالم بود در انتها با مراجعه به افای دکتر افتخارزاده کلینیک اریتمی و ازمایش تخت متحرک تشخیص بر افت فشار خون وضعی تشخیص و دروی گوترون و تراموکسی و فلو کورتیزون تجویز شد که متاسفانه هنوز علایم وجود دارد چه چاره ای داره این مشگل من

    سلام خآنم دکتر فشار خون خانم من خیلی پایین میاد نمک براش خوبه؟

    سلام …. یک سالی هست فشار خونم رو اندازه نگرفتم و ۱۵ ماه پیش فشارم بین ۸ رو ۱۰ بوده. ولی یک بار که دستم برید خونم بسیار غلیظ بود. و هیچ جهشی نداشت. اکثرا هم چشمهام سیاهی میره و پاهام موقع بیدار شدن از خواب، خواب است. بعضی مواقع بیش از ۱۲ ساعت میخوابم. و در برخی مواقع سرم مال خودم نیست. خیلی بی حس و بی حال هستم. به نظرتون فشار خون من پایین هست یا مشکل دیگری در میان هست. من پیش دکتر تا حالا نرفتم و متاسفانه هر موقع پیش دکتر رفتم مشکلی بر مشکلاتم اضافه کرده است. خواهشا کمکم کنید. چون میترسم یه روز بخوابم و دیگر بلند نشوم.

    سلام خانم دکتر.من ۲۷ سالمه چند سالیه که موقع بلند شدن از زمین دچار تپش قلب میشم بخصوص بعد از غذا خوردن وخیلی دکتر و اکوهم رفتم قلبم سالمه ورزش می کنم ولی استرس زیادی دارم و برای درمان تپش قلبم پرانول می خورم وفشارم هم همیشه روی ۱۰ هست علت این تپش چیه؟ درضمن وزنم هم پایین هستش .ممنون

    سلام شما حملات پانیک دارید. همون پروپرانولول را ادارمه دهید و مشکلات عصبی را درمان کنید.

    سلام خانوم دکتر خسته نباشی .من ۲۰سالمه از بچگی افت فشار خون پایینی دارم الان ی سال تقریبن وضعیتم بدتر شده سرد درد دارم سوزش دست و پاهام نفس تنگی قلبم بعضی اوقاتم یجوری میشه حتی میفتم غش میکنم و گوشام مورمور هم میکنه مشکل حنجره هم پیدا کردم.ویتامین ب کمپلکس ب ۱۲ مصرف میکنم کم خونی شدیدی هم دارم وزن ۶۰کیلو قد ۱۷۹ نمیدونم چیکار کنم.

    سلام عزیزم باید جهت کم خونیت زیر نظر پزشک داخلی باشی که اگر هر مشکلی بود اول بهبود پیدا کنه با تغذیه مناسب مقداری وزن بگیری و در انتخا اگر فشارت از محمدوده نرمال پایین تر بود میتونیم برات دارپ های تخصصی این مشکل را شروع کنیم

    سلام خانم دکتر من ۳۲سال سن دارم و تریاک هم مصرف میکنم چند روزی میشه که شبها که میخوابم نفس تنگی میگیرم فشار خونم هم ۱۲ هست؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    سلام عزیزم ضمن توصیه به عدم مصرف مواد مخدر که اصول خودش را دارد به شما توصیه میکنم تست ورزش و عکس قفسه سینه بگیرین به پزشک مراجعه کنین

    Your email address will not be published.

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    دوکتور فریبا هندسی متخصصی قلب وعروق وفشاری خوون یه که له و دوکتورانه ی متخصصی قلب وشارزا له بواری کنترولی ناخوشی گه لی قلبیه که به انژویووگرافی له ریگای دست و زوربه ی له ناخوشان بوی درمان ئه اکره وه له کلینیککفشاری خوون وکلنیک واریس باشترین درمان گه ل و کنترول گه ل بو تواوی ناخوشه کان پیش نیار ادادت وچوون یه که له و اعضای انجمنی قلب ووجراحان ئیرانه به خوندوه ومطالعه ی وتحقیق له بواری ناخوشی گه لی عروقی ،زور زانایانه و به قووت ته که بو درمان واریسی پا کمنتروولی فشاری خوون ‌وهروهاانژیو گرافی وعمه لیاتی باز کردن ره گ گه لی قلبوعروق نمونه گه لی زور درجه یه کی له ناسنامه ی کاری خوی به ده ست هیناوه

    – عضو جمعية القلب الأمريكية

    – مؤسس أول عيادة متخصصة لضغط الدم

    – عضو في لجنة حالة السكتة الدماغية

    – عضو في جمعية أمراض القلب والقلب الإيرانية

    – مجلس القلب والأوعية الدموية من جامعة طهران

    – مساهم في مستشفى بارسيان ومستشفى عرفان في طهران

    – عضو انجمن قلب امريكا

    – موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون

    – عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي

    – عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران

    – بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران

    – سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران

    – Member of American Heart Association

    – Founder of the first specialized blood pressure clinic

    – Member of the Committee on the State of Stroke

    – Member of Iranian Heart and Heart Diseases Society

    – Cardiovascular Board of the University of Tehran

    – Shareholder of Parsian Hospital and Erfan Hospital in Tehran

    Recent Posts

    مزایا و خطرات آنژیوگرافی

    علت درد قفسه سینه هنگام نفس عمیق کشیدن چیست؟

    گفتگو با دکتر فریبا هندسی درباره شیوع بیماری های قلبی در…

    انواع روش های تشخیص بیماری های قلبی

    دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق | عضو انجمن قلب امريكا | موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون| عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي

    آدرس: سعادت اباد،میدان شهرداری،خیابان بخشایش،جنب بیمارستان عرفان ،کوچه هفدهم پلاک ۸۱، طبقه اول واحد 3تلفن های تماس ٢٢١٣٧١٩٤ – ٢٢١٣٧١٣٣-۰۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶ ساعات حضور دکتر فریبا هندسی در مطب همه روزه به جز روز های تعطیل از ساعت 14 الی 20  اسکلروتراپی و لیزر واریس : سه شنبه ها

    دكتور فریبا هندسی أمراض القلب الهندسي عضو جمعية القلب الأمريكية مؤسس أول عيادة لضغط الدم عضو في اللجنة الوطنية لتسجيل السكتة الدماغية

    Dr. Fariba Hendesi Cardiologist | Member of American Heart Association | Founder of First Clinic of Blood Pressure Member of the National Committee for Stroke Registration

    آدرس: سعادت اباد،میدان شهرداری،خیابان بخشایش،جنب بیمارستان عرفان ،کوچه هفدهم پلاک ۸۱تلفن های تماس ٢٢١٣٧١٩٤ – ٢٢١٣٧١٣٣-۰۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶ ساعات حضور دکتر فریبا هندسی در مطب شنبه: ۱۰:۳۰ الی ۲۰ دوشنبه: ۱۰:۳۰ الی ۲۰ چهارشنبه : ۱۴ الی ۲۰ اسکلروتراپی و لیزر واریس : سه شنبه ها ۱۱:۰۰ الی ۱۷:۰۰

    العنوان: strong> رقم 81 ، شارع 17 ، شارع رياضي بخشايش ، منطقة سعادت آباد ، طهران ، إيران الاتصال بالهواتف strong> ۰۰۹۸۲۱٢٢١٣٧١٩٤ – ۰۰۹۸۲۱٢٢١٣٧١٣٣ – ۰۰۹۸۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶ دكتور فریبا هندسی في ساعات العمل السبت ۱۷ الی ۲۰ الاثنين: ۱۷ الی ۲۰ الأربعاء: ۱۷ الی ۲۰

    Address: strong> No. 81, 17th Street, Riazi Bakhshayesh Street, Sa’adat Abad area, Tehran, Iran Call phones strong> 22137194 – 22137133 – 09358916376   Dr. Fariba Hendesi at the office hours strong> Saturday 17 to 20 Monday: 17-20 Wednesday: 17-20

    مطالب اخیر

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    مطالب اخیر

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    المشاركات الأخيرة

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    Latest Post

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    احتمال مرگ در آنژیوگرافی

    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی

    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    Welcome, Login to your account.

    Recover your password.

    A password will be e-mailed to you.

    سلام خانم کارشناس. روزتون بخیر.

    فشارخون پایین در بارداری چقدره؟

    من هفته 7 بارداری هستم.

    چند روزه دارم فشارمو میگیرم و همش ۱۰ روی ۶ هست.

    به نظرتون پایینه؟ میزان طبیعی فشار خون تو حاملگی چقدره؟فشار خون پایین در بارداری چند است

    ممنون میشم راهنماییم کنین خیلی استرس دارم…

    سلام مامان عزیزم.

    بذار کامل برات توضیح بدم جانم…

    در مورد شما، ۱۰ فشاریه که خون حین انقباض عضلات قلب داره که بهش سیستولیک میگن،

    و ۶ فشار خون در حالت استراحت عضلات قلبه که بهش دیاستولیک میگن.

    با این وجود، فشار خون شما خوبه و جای نگرانی نداره.

    استرس نداشته باش عزیزم همه چی عالیه.

    فشار 13 روی 8 در بارداری بالا محسوب میشه؟

    فشارخون نرمال بارداری چنده ؟ از چند بالاتر باشه توی بارداری خطرناکه؟

    سرگیجه و ورم دست نشونه فشارخون بالا در بارداریه؟

    سردرد شدید همراه با تهوع در بارداری چطور قابل درمانه؟

    دیدن اکلیل نورانی جلوی چشم در بارداری به چه دلیلی هست؟

    افزایش وزن به علت مولتی ویتامین طبیعیه؟

    اضافه وزن 10 کیلو تا هفته 19 حاملگی زیاده؟ سابقه دیابت هم داریم.

    دیدن لکه نور جلوی چشم در بارداری به خاطر مسمومیت بارداریه؟

    جنین 33 هفته به دنیا بیاد زنده میمونه ؟

    اثر استرس و مشکل اعصاب روی جنین چیه؟ شکمم درد میکنه.

    سلام و ممنون از توجهتون

    برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده
    کنید

    https://ninisoal.com/

    سلام و ممنون از توجهتون

    برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
    زیر استفاده کنیدفشار خون پایین در بارداری چند است

    https://moshavere.niniban.com/

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    متخصص قلب خانم در تهران – متخصص قلب در تهران

    وقتی فشار خون بالا دارید، یعنی فشار خون در عروق خونی یا سرخرگ‌های شما بالا است. نحوه‌ی ثبت فشار خون به این ترتیب است: مثلاً 85/140 میلیمتر جیوه، که خوانده می‌شود «140 روی 85». فشار خون بر حسب میلیمتر جیوه بیان می‌شود و عدد اول یا عدد بالا فشار خون سیستولی شماست، یعنی فشار شریانی شما در هر بار کار قلب. عدم دوم یا عدد پایین، فشار خون دیاستولی شماست، یعنی فشار شریانی شما در زمان استراحت قلب بین دو ضربان.

    فشار خون ما زمان اضطراب یا استرس، مانند زمان‌هایی که عجله داریم، افزایش پیدا می‌کند. برای بعضی افراد دیدن دکتر یا ماما استرس‌زا است. در دوران بارداری بسیار مهم است که حتماً زمان کافی برای بررسی‌های پیش از تولد در نظر بگیرید تا ریلکس باشید و فشار خونتان هم بالاتر از حد نرمال نرود.

    اگر به عنوان مثال، وقتی به کلینیک می‌روید فشار خونتان بالا است اما وقتی ماما فشار شما را در خانه می‌گیرد همه چیز نرمال است، دچار مشکلی به نام «سندروم روپوش سفید» یا «فشار خون مربوط به روپوش سفید» هستید؛ یعنی بالا رفتن فشار خون در اثر استرس دیدن پزشک و بیمارستان و …فشار خون پایین در بارداری چند است

    فهرست موضوعات

    بر اساس اطلاعات موسسه ملی قلب ریه و خون (NHLBI)، دلایل متعددی برای فشار خون در زمان بارداری وجود دارد. این دلایل عبارت اند از:

    بسیاری از زنانی که در دوران بارداری فشار خون بالا دارند نشانه‌ای ندارند و به همین دلیل است که توصیه می‌شود به طور منظم فشار خون خود را نزد پزشک یا ماما در دوران بارداری اندازه‌گیری کنید. آزمایش ادرار برای تشخیص پره‌اکلامپسی از روی پروتئین ادرار هم بسیار مهم است.

    با این حال، یک سری نشانه‌هایی وجود دارد که باید خیلی مراقب آن‌ها باشید چون می‌توانند نشانه‌های پره‌اکلامپسی باشند. در صورتی که هرکدام از این نشانه‌ها را داشتید باید به طور اورژانسی به پزشک یا ماما مراجعه کنید تا فشار خون و تست ادرار شما از نظر وجود پروتئین بررسی شود. این نشانه‌ها عبارتند از:

    توجه: تورم یا پف کردن پاها، دست‌ها و صورت (اِدِم) در بارداری‌های طبیعی امری رایج است یعنی اکثر زنانی که این نشانه را دارند، دچار پره‌اکلامپسی نیستند اما چنین حالتی در پره‌اکلامپسی شدیدتر می‌شود. بنابراین در صورت تشدید تورم دست‌ها، صورت یا پاها سریعاً به پزشک یا ماما مراجعه کنید.

    سبک زندگی ناسالم ممکن است باعث ایجاد فشار خون بالا در بارداری شود. اضافه وزن یا چاقی و بی تحرکی از عوامل خطرساز اصلی ایجاد فشار خون هستند.

    احتمال بروز فشار خون  در زنانی که اولین حاملگی خود را تجربه می کنند بیشتر است. خوشبختانه احتمال ایجاد این وضعیت در حاملگی های بعدی این زنان کمتر است.

    زنانی که چند  نوزاد همزمان باردار هستند بیشتر در معرض خطر فشار خون هستند زیرا این زنان فشار و استرس بیشتری را نیز متحمل می شوند.

    یکی دیگر از عوامل خطر ساز، سن حاملگی است. زنان حامله بالای 40 سال بیش از دیگران در معرض خطر هستند.

    بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی جامعه طب باروری، استفاده از فناوری های کمکی برای باردای مانند IVF، می توانند باعث افزایش احتمال ابتلا به فشار خون بالا در بارداری شوند.

    گاهی اوقات زنان قبل از حاملگی مبتلا به فشار خون هستند، این ممکن است به عنوان فشار خون بالا مزمن شناخته شود و معمولا با داروهای فشار خون درمان می شود. هم چنین پزشکان افزایش فشار خونی را که در 20 هفته اول بارداری ممکن است رخ دهد، فشار خون مزمن در نظر می گیرند.

    فشار خون وابسته به حاملگی بعد از هفته 20 در بارداری رخ می دهد. این نوع از فشار خون معمولا بعد از زایمان بهبود می یابد و بیشترین عوارضی که در این نوع از فشار خون  مشاهده می شود احساس وضع حمل کاذب است.

    نوعی دیگر از فشار خون مزمن است که در آن زنان حامله قبل از باردار شدن مبتلا به فشار خون بالا هستند، سپس عوارض دیگری در طول مدت بارداری به آن اضافه می شود (مانند دفع پروتئین از ادرار).

    فشار خون اندازه گرفته شده به صورت یک کسر نوشته می شود: فشار خون سیستولی به روی فشار خون دیاستولی

    عدد بالایی نشان دهنده فشار خون سیستولی است، که فشار وارده بر شریان های قلبی هنگام منقبض شدن عضلات قلب برای پمپاژ خون را نشان می دهد. عدد پایینی نشان دهنده فشار خون درون قلب هنگام دوره استراحت قلب است.

    برای تعیین فشار خون عادی در طول دوران بارداری، پزشک میزان فشار خون در اولین ملاقات را به عنوان مقدار پایه ی فشار خون در نظر می گیرد. سپس پزشک فشار خون شما را در ملاقات های بعدی اندازه می گیرد.

    فشار خون عادی معمولا در حدود 120/80 mmHg است.

    اگر فشار خون بالای 140/90 mmHg باشد، یا افزایش فشار خون بیشتر از 15 mmHg، از مقداری که در دوران قبل از بارداری اندازه گرفته شده، باشد به معنای فشار خون  بارداری است.

    از ابتدای حاملگی (معمولا از هفته پنچم) تا انتهای سه ماهه دوم حاملگی ممکن است شاهد کاهش فشار خون در فرد حامله باشیم. به این دلیل که هورمون های دوران بارداری می توانند باعث اتساع عروق شوند که این امر موجب کاهش مقاومت عروق در برابر جریان خون می شود.

    برای کاهش فشار خون در طی بارداری تعریف عددی خاصی وجود ندارد اما نشانه های کاهش فشار خون در طی بارداری عبارتند از:

    در دروان بارداری ممکن است فشار خون زن حامله افزایش یا کاهش یابد و و دوباره به سطح عادی در دوران بارداری برگردد. علل این پدیده عبارتند از:

    افزایش مقدار خون زن حامله: بر اساس تحقیقات، حجم خون در زنان حامله تا 45 درصد افزایش می یابد. این مقدار خون اضافی باید توسط قلب به تمام بدن پمپ شود.

    بطن چپ (قسمتی از قلب که بخش اعظم پمپار خون را انجان می دهد) ضخیم تر و بزرگتر می شود: بزرگ شدگی بطن چپ یک تغییر موقت برای افزایش توان پمپاژ قلب است تا بتواند مقدار خون اضافی را به تمام بدن پمپ کند.

    در دوران بارداری کلیه ها مقدار بیشتری هورمون وازوپرسین ترشح می کنند. این هورمون باعث افزایش حجم آب بدن می شود. 

    در بیشتر موارد، فشار خون در دروان بارداری بعد از زایمان بهبود میابد. در مواردی که فشار خون بالا باقی می ماند پزشکان با استفاده از دارو درمانی فشار خون را به مقدار عادی اولیه برمی گردانند.فشار خون پایین در بارداری چند است

    راه های زیادی برای اندازه گیری فشار خون در دوران بارداری وجود دارد. بعضی از این راه ها در شرح ذیل ذکر شده اند:

    یک دستگاه مانیتور فشار خون از داروخانه تهیه کنید. این دستگاه ها بر روی مچ یا بازوی شما بسته می شوند. برای اینکه مطمئن شوید مقداری که اندازه گیری می کنید صحیح است، این دستگاه را با خود به مطب پزشک ببرید تا پزشک اطلاعات مانیتور شده را با اطلاعات خود مقایسه کند.

    برای تعیین دقیق تر فشار خون به صورت روزانه، در یک ساعت معین فشار خون خود را اندازه گیری کنید. برای این کار لازم است تا در حالتی بنشینید که پاها صاف است و خمیده نیست. به طور معمول برای اندازه گیری فشار از یک دست استفاده کنید.

    در صورتی که در فاصله های زمانی 4 ساعته مقدار فشار خونی که اندازه گیری کردید مکرر و با دفعات زیاد، بالا بود و یا اگر هر یک از علائم افزایش فشار را در خود حس کردید به پزشک خود اطلاع دهید.

    اگر فشار خون طی 20 هفته مداوم در دوران باردای بالا باقی بماند عوارض مختلفی مانند پره اکلامپسی ممکن است به وجود بیاید.

    این یک قانون است که هرچه فشار خون شما بالاتر باشد، شما و نوزادتان در معرض ریسک بزرگ‌تری هستید.

    اگر فشار خون شما در حد خفیف تا متوسط باقی بماند و دچار پره‌اکلامپسی نشوید، خطر کمی وجود دارد. اکثر زنانی که در دوران بارداری فشار خون بالا دارند، در حقیقت فشار خونشان به صورت خفیف تا متوسط بالا رفته است. با این حال بسیار مهم است که در دوران بارداری، فشار خون و ادرار شما مرتباً چک شود تا هرگونه نشانه‌ای از پره‌اکلامپسی سریعاً آشکار شود.

    شرایطی که باعث ایجاد آسیب های جدی در بعضی از اعضای بدن مانند کلیه ها و مغز می شود. پره اکلاکپسی همچنین به عنوان یک نوع مسمومیت خون شناخته می شود. به پره اکلامپسی که همراه تشنج باشد اکلامپسی می گویند.

    مراقبت کامل قبل از زایمان مانند ملاقات های مرتب با پزشک، می تواند باعث تسهیل در تشخیص علائم پره اکلامپسی شود. علائم پره اکلامپسی عبارتند از:

    خطراتی که شما را به عنوان مادر تهدید می‌کند عبارتند از:

  • روش تکثیر درخت زیتون تلخ
  • خطرات مربوط به نوزاد شما عبارتند از:

    فشار خون بالا شما و نوزادتان را در معرض خطر بیش‌تری قرار می‌دهد:

    فشار خون پایین هم می‌تواند مشکلاتی در بارداری ایجاد کند. مطالعه‌ای در سال 2012 نشان داده است که فشار خون پایین در زنانی ایجاد می‌شود که قبل از بارداری هم چنین مشکلی داشته‌اند. طبق نتایج این مطالعه، زنانی که فشار خون پایین آن‌ها همچنان در بارداری ادامه پیدا می‌کند به احتمال بیش‌تری دچار تهوع، استفراغ، خونریزی واژینال، و کم‌خونی می‌شوند.

    HELLP، یک سرواژه به معنای hemolysis (همولیز یا تحلیل گلبول های قرمز)، elevated liver enzymes (افزایش آنزیم های کبدی)  و low platelet count (کاهش تعداد پلاکت ها) می باشد. این سندرم یک شرایط جدی و خطرناک است که می تواند یکی از عوارض پره اکلامپسی هم باشد.

    علائم سندرم HELLP عبارتند از تهوع، استفراغ، سردرد و درد در قسمت بالای شکم. از آن جایی که این سندرم یک وضعیت اورژانسی و خطرناک محسوب می شود و می تواند اعضای حیاتی بدن را مختل کند اگر زن بارداری دچار این وضعیت شود اقدامات اولیه برای  بیمار باید انجام شود.

    عوامل خطرسازی که معمولا در بروز فشار خون بالا نقش دارند مانند، چاقی و سابقه فشار خون، به وسیله ورزش و رژیم غذایی مناسب می توانند کنترل شوند. هر چند که در دوره حاملگی افزایش وزن اجتناب ناپذیر است اما با این حال توصیه می شود که زنان حامله در مورد مقدار افزایش وزن مناسب که به سلامتی آن ها لطمه نمی زند با پزشک خود مشورت نمایند.

    راهنمایی های تغذیه ای برای زنان حامله از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای این کار باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا در هنگام برنامه ریزی برای رژیم غذایی شما قد و وزن شما را نیز مد نظر قرار دهد.

    در هنگام حاملگی علاوه بر تغییرات جسمی و روانی بدن فرد دچار تغییرات هورمونی نیز می شود که این امر موجب ایجاد استرس می شود در نتیجه مدیریت فشار خون در این افراد سختتر است. برای همین زنان حامله باید از روش های کاهش استرس مانند یوگا و روش های تعمقی (meditation) استفاده کنند.

    بعضی از روش های سنتی درمان فشار خون می توانند باعث بروز مشکلاتی در زنان حامله شوند. بر اساس اطلاعات به دست آمده، مصرف داروهای زیر برای درمان فشار خون در هنگام بارداری ممنوع است.

    این داروها در حالت معمول از طریق جریان خون به بدن جنین در حال رشد می رسند و می توانند اثرات مخربی بر سلامتی جنین بگذارند. هم چنین این داروها می تواند باعث رقیق شدن خون شوند و در نتیجه توانایی مادر برای حمل بچه کم می شود.فشار خون پایین در بارداری چند است

    متیل دوپا و لابتولول هر دو داروهایی هستند که برای کنترل فشار خون بالا در بارداری قابل استفاده هستند و هیچ خطری ندارند.

    انجام سونوگرافی در دوران بارداری به پزشک کمک می‌کند از سالم بودن و رشد نرمال جنین اطمینان حاصل کند. داروها هم بر اساس نوع و شدت فشار خون شما تجویز می‌شود. به عنوان مثال افرادی با فشار خون پایین احتمالاً نیازی به مصرف دارو ندارند اما پزشک از آن‌ها می‌خواهد هنگام بلند شدن برای جلوگیری از سقوط حتماً احتیاط را رعایت کنند. در موارد شدیدتر نیاز است که:

    دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص اکوکاردیوگرافی

    برای پرسش از دکتر بر روی مشاوره پزشکی کلیک کنید.

    دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص اکوکاردیوگرافی | شروع همكاري با بيمارستان بقيه ا.. الاعظم به عنوان متخصص قلب و عروق و هیات علمی دانشگاه بقیه الله در سال ۱۳۸۳

    نوشته قبلی

    درد قفسه سینه در بارداری نشانه ی چیست؟ (+ درمان)

    نوشته بعدی

    کاردیومیوپاتی در بارداری (علائم، علت، تشخیص و درمان)

    سلام قرص لوزار شب را عصر بخورین اگه بهتر نشد ، هولتر فشار انجام بدین

    با سلام حتما نياز به تست ورزش و اكو هم داريد با توجه به اينكه ٥٢ سالتون هست و اول بار بعد از فعاليت علايم پيدا كرديد،در ضمن ويتامين دي شما هم پايين هست

    با سلام ١-در صورت كنترل فشار خون هيپر تروفي قابل بر گشت هست ،٢- اكو از نظر كواركتاسيون ائورت حتما بايد انجام بشه و اين بيماري رد بشه ٣-چشمتون بهتره معاينه بشه و لي مغز نيازي نيست ٤- به نظر من ممكنه اين مقدار دارو باز هم كافي نباشه جهت كفايت دارو انجام هولتر مانيتورينگ فشار خون بسيار كمك كننده هست

    دلیل ایجاد درد کتف راست در بارداری

    سرگیجه های خطرناک در اثر فشار خون بالا

    10 راه خانگی برای درمان و کنترل فشار خون بالا بدون استفاده از دارو

    دکتر آرزو خسروی – متخصص قلب و عروق، فلوشیپ اکو کاردیوگرافی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه رئیس بخش اکوکاردیوگرافی بیمارستان بقیه الله اعظم عضو انجمن قلب و عروق ایران عضو انجمن اکو کاردیوگرافی ایران عضو انجمن قلب اروپا (ESC) عضو انجمن اکوکاردیوگرافی و تصویربرداری اروپا (EACVI) عضو انجمن اکو کاردیوگرافی آمریکا (ASE) عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات اترواسکلروز

    آخرین مطالب

    ورزش های مناسب برای بیماران قلبی | بهترین ورزش ها برای تقویت قلب

    گرفتگی عروق کرونری قلب و نحوه درمان آن با دارو قرص

    قلب بزرگ شده چیست؟

    علائم سکته قلبی خفیف در زنان

    آدرس مطب: خیابان ولیعصر (جنوب به شمال)، نرسیده به توانیر، بن بست بخشندگان، مجتمع مدیکو پلاس، طبقه ی ۷ ، واحد ۷۰۱

    شماره تماس: ۲۲۸۹۴۰۸۶

    روزهای حضور دکتر: یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۷ الی ۲۰

    مطالب ویژه

    روش انجام و مراقبت بعد از آنژیوگرافی قلب چگونه است؟

    تفسیر جواب اکو قلب

    از علت تا درمان تنگی دریچه میترال قلب

    فشار خون بالا به عنوان فشار خون بیشتر یا مساوی 80/130 میلی متر جیوه تعریف شده است. این وضعیت برای برخی از زنان باردار مشکل جدی ایجاد میکند.

    هنگامی که فشار خون بالا به خوبی مدیریت شود ، در دوران بارداری همیشه خطرناک نیست. اما گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد عوارض جدی برای سلامت مادر و نوزاد در حال رشد شود. منبع قابل اعتماد مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) تخمین می زند که حدود شش تا هشت درصد از زنان باردار بین 20 تا 44 سال در ایالات متحده این بیماری را دارند.

    چندین علت احتمالی باعث افزایش فشار خون در دوران بارداری میشوند.

    این علل شامل موارد زیر میباشند :

    فشار خون پایین در بارداری چند است

    چندین عامل خطر وجود دارند که می توانند احتمال افزایش فشار خون در دوران بارداری را بیشتر کنند.

    انتخاب شیوه زندگی ناسالم ممکن است منجر به فشار خون بالا در دوران بارداری شود. اضافه وزن یا چاقی و عدم تحرک  از عوامل خطر عمده فشار خون بالا هستند.

    زنانی که اولین بارداری خود را تجربه می کنند ، با احتمال بیشتری دچار افزایش فشار خون میشوند. خوشبختانه در بارداری های بعدی احتمال این بیماری کمتر است.

    حاملگی دو یا چندقلویی میتواند احتمال افزایش فشار خون را برای خانم ها بیشتر کند ، زیرا بدن برای تغذیه بیش از یک نوزاد بیشتر تلاش می کند.

    طبق گزارش انجمن پزشکی تولید مثل آمریکا ، استفاده از فناوری های کمک باروری (مانند IVF ) ، می تواند احتمال افزایش فشار خون در یک زن باردار را افزایش دهد.

    سن نیز می تواند عاملی برای افزایش فشار خون باشد. زنان باردار بالای 35 سال در معرض خطر بیشتری هستند.

    زنانی که قبل از بارداری فشار خون بالایی دارند نسبت به کسانی که فشار خون طبیعی دارند در معرض خطر بالاتری برای عوارض مرتبط با فشار خون در دوران بارداری هستند.

    فشار خون بالا در دوران بارداری میتواند به سه نوع بیماری مختلف تقسیم شود.

    گاهی ، یک زن قبل از بارداری دارای فشار خون بالا میباشد. این ممکن است به عنوان فشار خون مزمن شناسایی شود و معمولاً با داروهای فشار خون درمان می شود.

    پزشکان همچنین فشار خون بالایی را که در 20 هفته اول بارداری رخ می دهد فشار خون مزمن تلقی میکنند.

     

    فشار خون بارداری بعد از هفته بیستم بارداری ایجاد می شود و معمولاً بعد از زایمان برطرف می شود. اگر این فشار خون قبل از هفته 30 بارداری تشخیص داده شود ، احتمال ابتلا به پره اکلامپسی بیشتر است.

    زنانی که قبل از بارداری فشار خون مزمن دارند ، ممکن است به پره اکلامپسی مبتلا شوند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که در ادرار خود پروتئین داشته باشند یا با پیشرفت بارداری عوارض دیگری بروز پیدا کنند.

    خواندن فشار خون به صورت یک کسر میباشد : فشار خون سیستولیک بر فشار خون دیاستولیک شما.عدد بالایی فشار سیستولیک شما است که اندازه گیری فشار خون وارده به شریانهای شما در هنگام ضربان قلب یا زمانیکه خون در سراسر بدن شما پیش میرود ، میباشد.فشار دیاستولیک یا همان عدد پایینی ، اندازه گیری فشار خون وارد بر شریان های شما در هنگام استراحت قلب میباشد.

    برای مشخص کردن فشار خون “طبیعی” در دوران بارداری ، پزشک احتمالاً در اولین ملاقات شما اندازه گیری فشار خون پایه را انجام می دهد. سپس وی فشار خون شما را در هر ملاقات اندازه گیری و پیگیری خواهد کرد.

    فشار خون طبیعی ، فشار خونی کمتر از 80/ 120  میلی متر جیوه میباشد.

    فشار خون بیشتر از 90/130 میلی متر جیوه قبل از بارداری ممکن است باعث نگرانی شود.فشار خون بالا در دوران بارداری به عنوان 140 میلی متر جیوه یا بالاتر برای فشار سیستولیک و 90 میلی متر جیوه یا بالاتر برای فشار دیاستولیک تعریف شده است.

    در اوایل بارداری ، معمولاً از هفته پنجم تا اواسط سه ماهه دوم ، ممکن است فشار خون یک خانم باردار کاهش یابد. این امر به این دلیل است که هورمونهای بارداری می توانند رگ های خونی را برای پهن شدن تحریک کنند. در نتیجه ، مقاومت در برابر جریان خون به اندازه کافی بالا نیست.

    اگرچه عددی قطعی که نشاندهنده فشار خون پایین باشد وجود ندارد ، علائمی وجود دارند که به فشار خون پایین مربوط میباشند :  

    با پیشرفت حاملگی ، فشار خون یک زن ممکن است تغییر کند یا به سطح قبل از بارداری بازگردد. چند دلیل احتمالی برای این وجود دارد.

    میزان خون در بدن یک زن افزایش میابد. طبق مجله گردش خون ، حجم خون یک زن حین بارداری به میزان 45 درصد افزایش میابد. این خون اضافه ای است که قلب باید در سراسر بدن پمپاژ کند.بطن چپ ( سمت چپ قلب که میزان قابل توجهی از پمپاژ را انجام میدهد ) ضخیم تر و بزرگ تر میشود. این اثر موقت به قلب این امکان را میدهد که برای مدیریت افزایش حجم خون سخت تر کار کند.

    کلیه ها میزان بیشتری وازوپرسین ، هورمونی که منجر به افزایش بازجذب آب میشود ،  ترشح میکنند.در بیشتر موارد ، فشار خون بالا حین بارداری ، بعد از زایمان کاهش میابد. در مواردی که فشار خون بالا باقی ماند ، پزشک شما ممکن است برای برگشت آن به حالت طبیعی دارو تجویز کند.

    راه هایی برای پیگیری فشار خون بین ملاقات های شما با پزشکتان وجود دارند.

    می توانید یک دستگاه فشارخون از داروخانه یا فروشگاه کالاهای پزشکی آنلاین خریداری کنید. بسیاری از این دستگاه ها روی مچ دست یا بازوی شما قرار میگیرند. برای بررسی صحت دستگاه ، آن را به مطب پزشک خود ببرید و عددهای موجود بر روی مانیتور آن را  را با اعدادی که پزشک میخواند مقایسه کنید.

    برای خوانش دقیق تر ، فشار خون خود را هر روز در زمان مشخصی اندازه گیری کنید. در هنگام اندازه گیری فشار خون بشینید و پاهای خود را روی هم نیندازید. هر بار از بازوی یکسان استفاده کنید.فشار خون پایین در بارداری چند است

    در صورت تکرار فشار خون بالا که چهار ساعت با هم فاصله دارند یا در صورت داشتن علائم فشار خون بالا ، سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید.

     

    اگر شما دارای فشار خون بالا حین بارداری باشید ، ممکن است عوارضی را تجربه کنید.

    این بیماری می تواند صدمات جدی به اندام های شما ، از جمله مغز و کلیه های شما وارد کند. پره اکلامپسی به عنوان توکسمی نیز شناخته می شود. پره اكلامپسي همراه تشنج به اكلامپسي تبدیل مي شود. اگر درمان نشود ، می تواند کشنده باشد.

    HELLP ، مخففی برای همولیز ، افزایش آنزیم های کبدی و کاهش میزان پلاکت ها میباشد. این بیماری شدید و تهدید کننده زندگی میباشد و میتواند یکی از عوارض پره اکلامپسی باشد.

    علائم مرتبط با این سندرم شامل موارد زیر میباشند :

    فشار خون بالا در دوران بارداری می تواند بر میزان رشد کودک نیز اثرگذار باشد. این امر می تواند منجر به وزن کم هنگام تولد شود. طبق کنگره زنان و زایمان آمریکا ، عوارض دیگر شامل موارد زیر میباشند :

    عوامل خطر شایع فشار خون بالا مانند چاقی را می توان با رژیم غذایی و ورزش به حداقل رساند.در دوران بارداری ، طبیعی است که کمی وزن بگیرید. اگر نگران هستید ، در مورد افزایش وزن مجاز و راههای حفظ وزن در محدوده سلامت خود با پزشک خود مشورت کنید.

    دستورالعمل های رژیم غذایی برای زنان باردار از فردی به فرد دیگر متفاوت است. یک متخصص تغذیه می تواند به ایجاد یک برنامه غذایی طراحی شده مخصوص قد و وزن شما کمک کند.

    از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل خودداری نمایید. مشخص شده است که هر دو باعث افزایش فشار خون و ایجاد عوارض دیگر در دوران بارداری می شوند.

  • درخت بيد قرمز
  • بارداری باعث تغییر هورمون ها و همچنین تغییرات روانی و جسمی می شود. این امر می تواند استرس ایجاد کرده و مدیریت فشار خون بالا را سخت تر کند. روش های کاهش استرس مانند یوگا و مراقبه را امتحان کنید.

    برخی از داروهای قدیمی فشار خون می توانند در زنان باردار مشکل ایجاد کنند.

    این داروهای کاهنده فشار خون معمولاً در دوران بارداری توصیه نمی شوند :

    اگر فشار خون بالا در دوران بارداری درمان نشود ، می تواند برای مادر و نوزاد خطرناک باشد.

    اختلالات فشار خون بالا که ناشی از فشار خون بالا میباشند ، دومین علت منجر شونده به مرگ مادر حین بارداری در ایالات متحده میباشند. بنابراین ، مشورت با پزشک در مورد هر گونه علامت یا نگرانی مهم است.به طور کلی ، نظارت دقیق و ایجاد برخی تغییرات در شیوه زندگی می توانند خطر ابتلا به عوارض ناشی از فشار خون بالا را کاهش دهند.

    آزمایشگاه مندل از جمله مراکز پیشرو در تشخیص بیماری ها بوده و با در اختیار داشتن جدیدترین تجهیزات روز دنیا در بخش های ژنتیک و کلینیکال به روزترین خدمات را به مراجعین محترم ارائه می نماید.
    حسن شهرت این آزمایشگاه در کنار خدمات بروز و دقیق باعث شده تا علاوه بر مراجعین حضوری آزمایشگاه، افتخار سرویس دهی به بیش از 400 مرکز آزمایشگاهی همکار را نیز داشته باشیم. در این راستا سیاست اجرایی آزمایشگاه مندل اطمینان از رضایت مراجعین و همکاران آزمایشگاهی می باشد، لذا خواهشمند است با نظرات و انتقادات سازنده خود ما را در راستای ارتقا بیش از پیش یاری نمایید.

    آزمایشگاه مندل از جمله مراکز پیشرو در تشخیص بیماری ها بوده و با در اختیار داشتن جدید ترین تجهیزات روز دنیا در بخش های ژنتیک و کلینیکال به روز ترین خدمات را به مراجعین محترم ارائه می نماید. حسن شهرت این آزمایشگاه در کنار خدمات بروز و دقیق باعث شده تا علاوه بر مراجعین حضوری آزمایشگاه، افتخار سرویس دهی به بیش از 400 مرکز آزمایشگاهی همکار را نیز داشته باشیم. در این راستا سیاست اجرایی آزمایشگاه مندل اطمینان از رضایت مراجعین و همکاران آزمایشگاه می باشد، لذا خواهشمند است با نظرات و انتقادات سازنده خود مارا در راستای ارتقا بیش از پیش یاری نمایید.

    برای
    ورود
    یا
    ثبت نام
    شماره تلفن خود را وارد کنید.

    گذرواژه
    خود را وارد کنید.
    چنانچه گذرواژه خود را به یاد نمی آورید روی دکمه ارسال گذرواژه جدید کلیک کنید.
    شماره همراه وارد شده
    {{account.authorizeModule.phone}}
    می باشد. اگر این شماره اشتباه است اینجا
    کلیک
    کنید.

    گذرواژه جدید برای شما ایجاد شده و به شماره
    {{account.authorizeModule.phone}}
    ارسال شد.
    فشار خون پایین در بارداری چند است

    نام کامل و گذرواژه
    ارسال شده به همراه خود را وارد کنید.
    شماره همراه وارد شده
    {{account.authorizeModule.phone}}
    می باشد. اگر این شماره اشتباه است اینجا
    کلیک
    کنید.

    فشار خون پایین در بارداری چند است
    فشار خون پایین در بارداری چند است
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *