فرق علائم پریودی و حاملگی

دوره مقدماتی php
فرق علائم پریودی و حاملگی
فرق علائم پریودی و حاملگی

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

فرق علائم پریودی و حاملگی

دوره مقدماتی php

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

 !( function( w, d ) { ‘use strict’; var ad = { zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’ }, h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ]; if ( typeof w.adroParams != ‘object’ ) w.adroParams = {}; w.adroParams[ ad.id ] = ad; var script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;script.async=1;script.src=”//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”;h.appendChild(script); })( this, document );

وب‌سایت اوما: خیلی از خانم‌ها دنبال این سوال هستند که تفاوت دل درد پریودی با دل دردی که نشون میده باردار هستیم در چی هست؟ راستش تشخیص این دو تا دل درد کار آسونی نیست، اما یکسری تفاوت‌ها داره که میتونه این دو تا دل درد را از هم متمایز کنه.

همه خانم‌ها که اقدام کردند قبل از پریود تجربه‌های مختلفی دارند که مهمترین و شایعترینش دل درد است. اما چه دل دردی به معنی پریوده و چه دل دردی به معنی لانه گزینی و بارداری است؟ مقاله را دنبال کنید:

درد و گرفتگی لانه گزینی چگونه است؟

فرق علائم پریودی و حاملگی

– در لانه گزینی درد خفیف‌تر است. بسیاری از زنان می‌گویند این درد بیشتر در مرکز است. به عنوان مثال، اگر یک تخمک بارور به سمت راست رحم وصل شده باشد، درد بیشتر در سمت راست دیده می‌شود. این درد معمولا از چند ساعت تا چند روز به طول می‌انجامد.

– اگر احساس می‌کنید باردار هستید و گرفتگی‌ها به خاطر لانه گزینی نطفه است، به احساسات خود توجه کنید. این اسپاسم‌ها نباید بیش از حد دردناک باشد. اگر درد واقعا غیر قابل تحمل است، باید با پزشک خود تماس بگیرید، زیرا ممکن است یک مشکل عمده وجود داشته باشد. به خصوص، اگر به طور معمول قبل از پریودی گرفتگی نداشته باشید. با این حال، نترسید.

– اغلب گرفتگی‌های لانه گزینی نیز همراه با لکه بینی ظاهر می‌شود (چگونگی تشخیص خونریزی لانه گزینی). گاهی اوقات این گرفتگی‌های خفیف قبل از خونریزی شروع می‌شود. یا، برعکس، ممکن است لکه بینی را بدون گرفتگی ببیند. ترشحات واژن در طول تخمگذاری معمولا به رنگ قهوه‌ای یا صورتی رنگ است.

سایر علائم اولیه لانه گزینی یا بارداری

در طول لانه گزینی ممکن است علائم دیگری را تجربه کنید که با علائم PMS اشتباه گرفته می‌شود. برخی از زنان احساس سوزش یا درد در سینه دارند. نفخ در شکم یا رحم نیز از علائم لانه گزینی است. برخی از زنان گرفتگی ندارند، اما احساس سرگیجه یا خستگی دارند. خانمی که معمولا قبل از پریودی درد سینه و یا علائم دیگر را تجربه نمی‌کند، این درد را به عنوان علائم زودرس بارداری در نظر می‌گیرد.

گرفتگی دل درد قبل از پریودی یا گرفتگی لانه گزینی؟

همانطور که در بالا ذکر شد، اغلب تشخیص تفاوت بین گرفتگی بارداری و گرفتگی پریودی دشوار است. به منظور تشخیص تفاوت باید بدانید بدن شما معمولا قبل از پریودی چگونه عمل می‌کند. همه خانم‌ها در طول لانه گزینی دچار گرفتگی نمی‌شوند. همه ما قبل از شروع پریودی، اسپاسم مشابهی نداریم. در خصوص فهمیدن و تشخیص این درد‌ها باید با واکنش‌های بدن خود آشنا باشید.

اگر فکر کنید گرفتگی ناشی از لانه گزینی است و گرفتگی پریودی نیست چه می‌شود؟

اکثر خانم‌ها علائم لانه گزینی را مدت کوتاهی قبل از شروع پریودی، احساس می‌کنند. اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید و احساس می‌کنید درد ناشی از لانه گزینی است، باید چند روز صبر کنید. اگر پریودی شما شروع نشد، آزمایش تست بارداری را انجام دهید و نتایج را ببینید. اغلب زمانی که گرفتگی لانه گزینی را تجربه می‌کنید، حدود ۴ هفته از بارداری گذشته است و بنابراین HCG می‌تواند هورمون بارداری را در ادرار تشخیص دهد (عدد بتا در هفته چهارم بارداری). اگر نتیجه منفی ظاهر شد، چند روز دیگر منتظر بمانید تا پریودی شروع شود و اگر باز هم چرخه پریودی شروع نشد، مجددا آزمایش را انجام دهید. اگر هنوز هم نتیجه منفی است، لازم است با پزشک خود مشورت کنید.

دل درد پریودی چگونه است؟

برای لحظه‌ای فکر کنید که معمولا گرفتگی پریودی شما چگونه است. در اغلب موارد، این گرفتگی به گونه‌ای است که قسمت پایین شکم به طور متناوب فشرده می‌شود. سایر خانم‌ها در قسمت پایین شکم و پشت احساس درد می‌کنند. ممکن است در ناحیه شکم نفخ کنید.

گرفتگی پریودی در خانم‌های مختلف متفاوت است. بعضی از افراد فقط درد خفیفی دارند که قابل تحمل است. دیگران به طرز ناخوشایند و دردناکی حتی قادر به حضور در محل کار یا مدرسه نیستند.

در بعضی موارد PMS (سندرم پیش از قاعدگی (PMS) چیست؟) قبل از شروع پریودی واقعی با لکه بینی همراه است. اغلب این خون قرمز روشن است. این خون به قدری سنگین نیست که نیاز به استفاده از نوار بهداشتی داشته باشد.

درد لانه گزینی یا گرفتگی PMS؟

در طول این مدت ممکن است علائم مختلفی از جمله گرفتگی، لکه بینی، درد سینه، سرگیجه، خستگی و موارد دیگر داشته باشید. بعضی از زنان این علائم را با علائم PMS اشتباه می‌گیرند. دلیل آن این است که تشخیص تفاوت بین درد قاعدگی و گرفتگی‌های لانه گزینی دشوار است. همه خانم‌ها درد و گرفتگی ناشی از PMS را می‌شناسند.

برای درک درد لانه گزینی، ابتدا باید فرآیند لقاح را درک کنید. تخمدان‌ها تخمک بالغ را آزاد می‌کنند. اگر این تخمک با اسپرم برخورد کند، به تخمک بارور تبدیل می‌شود. سپس تخمک بارور با کمک فیبر‌های کوچک در سطح لوله‌های فالوپی به سمت رحم حرکت می‌کند.

هنگامی که این تخمک به رحم می‌رسد، به دیواره‌های رحم می‌چسبد. این اتفاق معمولا ۱۲ روز پس از تخمک گذاری رخ می‌دهد. پریودی شما معمولا حدود ۱۴ روز پس از تخمک گذاری رخ می‌دهد.

دل درد اوایل بارداری چگونه است؟

گرفتگی‌های بارداری خفیف و متداول است و در مدت ۱-۳ روز برطرف می‌شود. ” اگر درد ناخوشایندی دارید و پریود نمی‌شوید، احتمالا باردار هستید! با این حال، اگر در قسمت پایین شکم درد شدیدی احساس می‌کنید که شبیه به احساس سوزش است و درد همراه با خونریزی است، ممکن است حاملگی خارج از رحم رخ داده باشد.

این زمانی است که نطفه در جایی دیگر غیر از رحم – معمولا در لوله‌های فالوپی- کاشته شده است. توجه داشته باشید که بارداری خارج از رحم فقط در ۱-۲ ٪ زنان حامله رخ می‌دهد (چند روز بعد از لقاح علائم بارداری ظاهر می‌شود؟). گرفتگی شدید ممکن است نشانه بیماری التهابی لگن باشد. اگر گرفتگی‌های قبل از پریودی شدیدتر از حد معمول است، به پزشک مراجعه کنید.

اگر ۱۰ روز قبل از پریودی دچار گرفتگی شدید شوم به چه معنی است؟

به احتمال زیاد گرفتگی تخمک گذاری زمان رخ می‌دهد که فولیکول – یک ساک در تخمدان که حاوی تخمک است- پاره می‌شود و تخمک‌ها آزاد می‌شوند. در هر چرخه قاعدگی، معمولا در اواسط دوره، تخمک گذاری اتفاق می‌افتد که باعث درد می‌شود. با این حال، توجه داشته باشید کاشت ۱-۲ هفته قبل از پریودی شما اتفاق می‌افتد، بنابراین درد ایجاد شده ۱۰ روز قبل از پریودی به خاطر لانه گزینی (کاشت) می‌باشد.

چگونه می‌توان تفاوت بین درد تخمک گذاری و گرفتگی لانه گزینی را تشخیص داد؟

اگر درد ناشی از تخمک گذاری داشته باشید، دو هفته قبل از پریودی، در یک طرف شکم قسمت پایین احساس درد می‌کنید. درد چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد و شدید است. در مقابل، گرفتگی لانه گزینی، درد کمی است که در اطراف ناحیه شکم و پایین کمر احساس می‌شود. بر خلاف گرفتگی تخمک گذاری، گرفتگی لانه گزینی ۱ تا ۳ روز طول می‌کشد. اگر گرفتگی عضلانی چند روز ادامه داشته باشد و یک یا دو هفته قبل از پریودی درد نداشته باشید، باردار هستید (علائم بارداری قبل از پریود را بشناسید).

اگر یک هفته قبل از پریودی درد داشته باشم، آیا بدان معنی است که باردار هستم؟

خیر لزوما به معنی بارداری نیست. اگر چه لانه گزینی حدود یک هفته قبل از پریودی شما اتفاق می‌افتد و می‌تواند موجب ناراحتی خفیف شود، اما ممکن است علل دیگری نیز وجود داشته باشد. ممکن است گرفتگی تخمک گذاری یا درد زودهنگام پریودی داشته باشید.

بیشتر خانم ها از سندروم پیش از قاعدگی رنج می برند اما از آن آگاهی ندارد. سندروم پیش از قاعدگی به چرخه قاعدگی مربوط است. خانم ها معمولا این سندروم را یک یا دو هفته پیش از قاعدگی تجربه می کنند و هنگامی که قاعدگی شروع می شود این سندروم را نیز ناپدید می شود. بنابراین بیشتر خانم ها علائم سندروم قاعدگی را با علائم بارداری اشتباه می گیرند بخصوص زمانی که برای باردار شدن تلاش میکنند. علائم آن ها مشابه است و برای یک خانم تشخیص تفاوت ها سخت است. در این مقاله توضیحات کامل در این زمینه داده شده است:

علائم رایج سندروم پیش از قاعدگیعلائم مشترک اولیه بارداری با قاعدگیآیا قاعدگی شما قطع شده است؟علائمی که فقط در طول بارداری تجربه می کنیدچگونه می توانم بفهمم که باردار هستم؟

اگر تلاش می کنید باردار شوید راحت ترین راه منتظر ماندن و مشاهده نتیجه است. سندروم پیش از قاعدگی باعث نگرانی خانم ها می شود. برخی خانم ها این سندروم را هر دو هفته تجربه می کنند. اما نگران نباشید. در اینجا تفاوت بین سندروم پیش از قاعدگی و علائم بارداری ذکر شده است. 

سندروم پیش از قاعدگی یک یا دو هفته پیش از قاعدگی اتفاق می افتد. این علائم بعد از تخمک گذاری  شروع می شوند؛ یعنی از روز چهاردهم دوره قاعدگی (اگر قاعدگی شما منظم و بیست و هشت روزه باشد). هنگامی که قاعدگی شروع می شود، علائم ناپدید می شوند و دوباره پیش از قاعدگی بعدی ظاهر می شوند. این چرخه ادامه دارد و هنگامی که خانم باردار می شود یا یائسه می شود این سندروم از بین می رود.

شدت سندروم پیش از قاعدگی در خانم های متفاوت مختلف است بنابراین علائم نیز منحصر به فرد است. به عنوان مثال برخی خانم ها علائم را به شدت آزاردهنده می بینند اما دیگران راحت تر به آن کنار می آیند. 

فرق علائم پریودی و حاملگی

برخی از رایج ترین علائم سندروم پیش از قاعدگی شامل:

–    خستگی
–    ورم و درد پستان
–    سردرد
–    افسردگی همراه با حالت روحی نامتعادل
–    نگرانی
–    درد عضلات و مفاصل
–    هوس کردن غذا
–    گرفتگی های قاعدگی
–    دشواری در تمرکز 

بیشتر علائم سندروم پیش از قاعدگی مشابه علائم بارداری هستند. بنابراین اشتباه گرفتن علائم کاملا طبیعی است بخصوص اگر قاعدگی شما منظم نباشد. خانم هایی که دمای بدن را اندازه گیری می کنند راحت تر می توانند تفاوت علائم را تشخیص دهند. اما برای افرادی که قاعدگی نامنظم دارند تشخیص تفاوت سندروم پیش از قاعدگی و بارداری سخت است.

 

در اینجا علائم اولیه بارداری ذکر شده است. نگاهی گذرا به شما نشان میدهد دلیل دشوار بودن تشخیص تفاوت سندروم پیش از قاعدگی و بارداری چیست.

درد و ورم پستان از علائم رایج بارداری و سندروم پیش از قاعدگی می باشد. چگونه می توان تفاوت آن ها را تشخیص داد:

– اگر سندروم پیش از قاعدگی دارید، پستان در نیمه دوم دوره قاعدگی ورم می کند و درد دارد. خانم هایی که در سن بچه دار شدن هستند از این مسئله بیشتر رنج می کشند. درد در خانم های مختلف متفاوت است. این درد می تواند دقیقا پیش از شروع قاعدگی شدید باشد و پس از آن کاهش یابد. در بیشتر موارد، درد بعد از خونریزی به طور کامل از بین می رود.

– در سندروم پیش از قاعدگی، بافت های پستان سفت و ناهموار به نظر می رسند و احساس پری و سنگینی در آن ها همراه با درد می باشد. در بیشتر خانم ها پستان ها به شدت ورم می کند. البته این تغییر به مدت دو روز ادامه می یابد و بعد از شروع قاعدگی از بین می رود.

– پستان های ورم کرده و درد در پستان یکی از علائم رایج در هنگام بارداری است. پستان ها درد می کند و احساس سوزش دارد. احساس می کنید نسبت به قبل پرتر و سنگین تر هستند. تغییرات ایجاد شده در پستان تا دو هفته پس از بارداری ادامه می یابد.

در روزهای اول بارداری، پستان ها درد می کند و احساس سوزش در  هفته اول بارداری و هفته دوم بارداری طبیعی است. ورم و درد با افزایش پروژسترون بدن افزایش می یابد.

حالت تهوع یکی از علائم رایج بارداری است اما بیشتر خانم ها در سندروم پیش از قاعدگی نیز آن را تجربه می کنند. بنابراین اگر احساس تهوع دارید احتمال دارد باردار باشید.

هنگامی که قاعدگی دیر می شود خانم حالت تهوع ندارد بنابراین حالت تهوع را نمی توان نشانه سندروم پیش از قاعدگی دانست.

حالت تهوع علامتی است که تمام خانم های باردار تجربه می کنند. اگر قاعدگی شما تاخیر داشته است و احساس حالت تهوع دارید علامت بارداری است. کارشناسان معتقدند که حالت تهوع در سه هفته اول بارداری اتفاق می افتد و لازم نیست همه خانم هر دو علامت حالت تهوع و استفراغ را تجربه کنند. بیشتر خانم ها فقط از استفراغ رنج می برند و حالت تهوع ندارد. مطالعات نشان می دهد حالت تهوع فقط صبح اتفاق نمی افتد و تمام ساعات روز احتمال آن وجود دارد.

خستگی از علائم سندروم پیش از قاعدگی و بارداری است.

اگر در طول یک روز معمولی که کار خاصی انجام نداده اید به شدت احساس خستگی می کنید و قاعدگی شما نزدیک است، احتمال سندروم پیش از قاعدگی زیاد است.

اگر قاعدگی شما به تعویق افتاده و احساس خستگی شدید دارید احتمالا باردار هستید. خانم ها اغلب از خستگی در سه ماهه اول و سه ماهه سوم بارداری شکایت می کنند. این مسئله به دلیل افزایش هورمون پروژسترون اتفاق می افتد که باعث کاهش فشار خون و قند خون می شود.درباره خسنگی در بارداری بیشتر بدانید.

در طول بارداری معمولا خانم ها هوس غذاهای خاصی می کنند. اگرچه این مسئله پیش از قاعدگی نیز اتفاق می افتد. 

اگر به غذاهای شیرین، شکلات و قند علاقه مند شده اید و اشتیاق زیادی برای دسر دارید دچار سندروم پیش از قاعدگی هستید. اگرچه غذای خاصی هوس می کنید اما می توانید تحمل کنید.

در طول بارداری هفته به هفته هوس غذاهای عجیب می کنید. این غذاها چیزهایی است که اصلا دوست نداشته اید و این ویار غذایی  زمانی از بین می رود که این غذا را بخورید. این علامت بارداری است. در بیشتر خانم ها این علائم در مراحل اول بارداری دیده می شود اما در برخی علائم ادامه می یابد. برخی خانم ها نیز در طول بارداری غذاهایی می خورند که حاوی مواد مغذی نیستند.

گرفتگی عضلات و لکه بینی علائم بارداری و سندروم پیش از قاعدگی است. گرفتگی عضلات در طول سندروم طبیعی است و در افراد مختلف با توجه به ساختار بدن متفاوت است. اگرچه برخی خانم ها در روزهای اول بارداری لکه می بینند و گرفتگی را تجربه می کنند. 

گرفتگی عضلات از علائم رایج سندروم پیش از قاعدگی است که خانم 24 تا 48 ساعت پیش از قاعدگی تجربه می کند. هنگامی که خونریزی شروع می شود، درد کاهش می یابد.

هنگامی که تخمک ها روی دیواره رحم کاشته می شود، در روزهای اول بارداری خونریزی سبکی ایجاد می شود یا گرفتگی عضلات ایجاد می شود. خونریزی در اثر کاشت علائم اولیه بارداری است و بیشتر خانم ها درد شکم همراه با لکه مشاهده می کنند.در بارداری، گرفتگی در پایین شکم و پشت احساس می شود و این گرفتگی چند ماه یا چند هفته طول می کشد.

اگر حالت روحی شما نامناسب است باردار هستید. این مسئله فقط محدود به بارداری نمی شود بلکه بیشتر خانم ها این علائم را در هنگام قاعدگی تجربه می کنند.

تمام خانم ها پیش از قاعدگی حالت روحی نامناسبی را تجربه می کنند. گاهی خوشحال و گاهی ناراحت هستید. بیشتر خانم ها پیش از قاعدگی حساس تر می شوند و هورمون ها از کنترل خارج می شوند.

هنگامی که تغییرات احساسی بیش از دو روز طول می کشد یا قاعدگی منظم باشد احتمال بارداری بیشتر است. تغییرات هورمونی در بدن باعث حساس شدن خانم می شود. تغییرات احساسی در بارداری و پیش از قاعدگی مشابه است. بنابراین اگر این تغییرات احساسی همراه با تاخیر قاعدگی باشد نشانه بارداری است.

تغییرات هورمونی بر ظاهر شما نیز تاثیر می گذارد. لکه ایجاد شده بر روی صورت پیش از قاعدگی طبیعی است. اگرچه بیشتر خانم ها این لکه ها را در طول بارداری مشاهده می کنند. تشخیص تفاوت بین بارداری و سندروم پیش از قاعدگی دشوار است.

مطالعات نشان میدهد حدود 78% خانم ها در طول سندروم پیش از قاعدگی لکه هایی بر روی صورت مشاهده میکنند. این پدیده لکه پیش از قاعدگی می باشد و پزشک قرص های هورمونی مانند قرص های ضد  بارداری یا قرص های کاهنده ظهور لکه پیش از قاعدگی را به شما پیشنهاد میکند. هرچند این لکه ها همانطور که ظاهر شده اند از بین می روند.

در طول بارداری تغییرات زیادی در بدن خانم اتفاق می افتد. افزایش تولید آندروژن، هورمون هایی که در بدن که باعث افزایش غدد چربی در پوست می شود، اتفاق می افتد. این هورمون ها باعث افزایش تولید غدد چربی که باعث تشکیل لکه و جوش در صورت می شود، است. اگر جوش های صورت بعد از یک هفته یا ده روز از بین نروند احتمال بارداری وجود دارد.

بارداری باعث افزایش و نفخ می شود. اما این علائم برای سندروم پیش از قاعدگی نیز وجود دارد.

بدن پیش از قاعدگی تمایل به جذب آب دارد. نفخ نشانه رایجی است که خانم هایی که به سن بچه آوردن رسیده اند پیش از قاعدگی تجربه می کنند. سوتین تنگ به نظر می رسد و شکم جلو می آید و شلوار از قبل تنگ تر می شود. بیشتر خانم ها پیش از قاعدگی چند پوند افزایش وزن نیز دارند. هنگامی که خونریزی شروع می شود این علائم از بین می رود.

اگر در اطراف شکم افزایش وزن قابل توجهی مشاهده کردید، بیشتر از روزهای پیش از قاعدگی، احتمالا باردار هستید. نفخ یکی از علائم اولیه بارداری است و وزن جدید شما را آزار می دهد. اگر باردار باشید این حالت ها بعد از چند روز از بین نمی رود. در طول بارداری هورمون پروژسترون باعث نفخ می شود.با درمان نفخ در بارداری آشنا باشید.

خانم دکتر زهرا سیفی، متخصص زنان، زایمان و نازایی، در مورد علائم بارداری اظهار کرد:” علائم بارداری در میان خانم ها و از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود و مادرها نباید خیلی درگیر این علائم باشند. علائم شایع که همه به عنوان علائم بارداری میشناسند مثل عقب افتادن قاعدگی، تهوع و استفراغ، سوزش سر دل با علائم مشکلات دیگرخیلی مشترک هستند ، پس راه حل قطعی در شک  به بارداری و تشخیص دقیق بارداری استفاده از آزمایش در بارداری و تشخیص هورمون بتا در خون است”.

 

فرق علائم پریودی و حاملگی

دلایل زیادی برای تاخیر در قاعدگی وجود دارد مانند بیماری های تیروئید، مقدار کم هموگلوبین، کمبود آهن، مصرف دارو، چاقی، موادمخدر و مصرف زیاد مشروبات الکلی. اما یکی از دلیل اصلی قطع قاعدگی بارداری است. اگر قاعدگی منظمی داشتید و ناگهان قاعدگیتان متوقف شد به معنی بارداری است. بیشتر خانم ها در ابتدای بارداری، لکه بینی و خونریزی خفیف مشاهده می کنند که با قاعدگی منظم و سبک اشتباه گرفته می شود؛ این اتفاق بیشتر در افرادی می افتد که قاعدگی نامنظمی دارند. بنابراین اگر قاعدگی شما قطع شده است احتمالا باردار هستید. با پزشک خود صحبت کنید و او چند آزمایش متداول را تجویز می کند تا از این مسئله مطمئن شود.

درصد کمی از خانم ها در طول بارداری خونریزی خفیف دارند و این مسئله طبیعی است. اما اگر خونریزی شدید باشد احتمال سقط جنین وجود دارد بنابراین بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.

برخی علائم فقط در دوران بارداری مشاهده می شود و اگر این علائم را بدانید می توانید تفاوت بین علائم بارداری و سندروم پیش از قاعدگی را بفهمید.

در طول بارداری تکرر ادرار طبیعی است، رحم در حال رشد است بنابراین به مثانه فشار می آورد و باعث افزایش ادرار می شود. همچننی هر خانم باردار باید هر یک ساعت مدفوع کند.همچنین احتمال دارد این مسئله نشانه افزایش قند خون یا عفونت ادراری باشد. بنابراین در صورتی که قاعدگی شما قطع نشده است و این علائم را می بینید با پزشک مشورت کنید.

خانم باردار معمولا دچار تنگی نفس می شود و این مسئله هنگامی اتفاق می افتد که نقطه در رشد است و نیاز به اکسیژن اضافی دارد. اگر هنگامی که در حال استراحت هستید یا دراز کشیده اید، علائم اینچنینی همراه با درد شدید مشاهده کردید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

در طول بارداری مقدار استروژن بدن افزایش می یابد که باعث افزایش اندازه نوک پستان یا حلقه دور آن می شود. با پیشروی بارداری، این مسئله با تیره شدن حلقه دور نوک پستان همراه است. همچنین یک خط تیره از مرکز شکم به پایین نزدیک واژن می رسد. نوک پستان حتی بعد از زایمان نیز تیره می ماند. اما خط تیره چند ماه بعد از زایمان ناپدید می شود. این علامت اصلی بارداری است.

دمای بدن در صورت بارداری افزایش می یابد. دمای بدن به مدت حداقل 18 روز یا بیشتر در طول تخمک گذاری افزایش می یابد. دمای اصلی بدن حدود 5/0 تا 5/1 درجه افزایش می یابد و اگر باردار باشید این افزایش ادامه می یابد. در موارد نادر پیش از قاعدگی نیز دمای بدن افزایش می یابد که با شروع قاعدگی کاهش می یابد.

یکی از علائم تخمک بارور شده  تغییر در مخاط دهانه رحم است. هنگامی که یک خانم تخمک گذاری انجام می دهد، ترشحات واژن شفاف می شود مانند سفیده تخم مرغ. در طول تخمک گذاری ترشحات خیلی مخاطی تر از حالت نرمال هستند و نسبت به حالت طبیعی چسبنده تر هستند.

بیشتر خانم ها در سه ماهه اول بارداری دچار تغییراتی می شوند.پیشانی، لبه بالا، بینی و گونه ها تیره تر می شود. دو طرف صورت نیز تیره می شود. این اتفاق بیشتر در خانم های با پوست تیره مشاهده می شود.

سردردهای ماه های اول بارداری کم اتفاق می افتد اما بیشتر خانم ها از این سردردها به شکلی منظم رنج می برند. تغییرات هورمونی باعث این سردردها می شود. معمولا در د بر کل سر اثر می گذارد اما بر روی بینایی تاثیر نمی گذارد.

بنابراین بهترین راه برای تشخیص بارداری و قاعدگی مشاهده دقیق تفاوت ها و رفتارهای بدن است. 

مقاله پیشنهادی اوما: 20 تا از مهمترین علائم و نشانه های بارداری

“دو هفته انتظار” یک اصطلاح است که برای توصیف فاصله زمانی بین تخمک گذاری و لانه گزینی استفاده می شود یا زمانی است که در آن تست بارداری به درستی عمل می کند. بسیاری از آزمایشات موجود در بازار می توانند به تعیین بارداری، حتی قبل از تاریخ مورد انتظار پریودی، بپردازند.

اگر مشکوک هستید که باردار هستید، دو روش اصلی تأیید وضعیت وجود دارد.

تست های بارداری (15 نکته جالب درباره بی بی چک ) را می توان بدون نسخه پزشک خریداری کرد و کاملا دقیق هستند. گاهی اوقات این تست ها سریعترین راه پاسخگویی می باشید؛ با این حال مهم است که با پزشک خود مشورت کنید، به ویژه اگر احساس می کنید از یک بیماری پزشکی مانند خستگی آدرنال، استرس یا PCOS رنج می برید.

اگر با دکتر خود صحبت می کنید، می توانید نمونه ای از خون خود را آزمایش کنید (آزمایش خون برای تست بارداری). آزمایشاتی که انجام می شود به شما می گوید باردار هستید یا خیر. پزشک همچنین می تواند در خصوص مشکلات دیگر مانند کم کاری تیروئید یا PCOS  با شما صحبت کند.

1-Emma Thornton. PMS vs. pregnancy symptoms. www.avogel.co.uk. 12 August 2016

2-Rebecca Malachi. PMS Symptoms Vs. Pregnancy Symptoms: How Are They Different? www.momjunction.com. April 24, 2019

 

سلام دکتر من48 ساعت بعد از رابطه قرص اوژانسی مصرف کردمبا اینکه طبیعی پیشگیری کردم اما ترسیدماما از فردای مصرف تاامروز که نه روزمیگذره درد شدید سینه دارمو نوک سینه هام حساسه وهیچ خون ریزی ندارم احتمال بارداری دارمباید تا چه زمانی خون ریزی کنم ?

سلاممن در حال حاضر 8 روز از موعد پریودیم میگذره و هنوز پریود نشدمبه شدت درد سینه دارم مخصوصا سر سینه هاپا درد شدید داشتم و از امروز کمردرد و درد زیر شکمم به اون اضافه شده , بعد 5 روز تاخیر بیبی چک استفاده کردم و تست منفی بوداقدام به بارداری هم نکردم و با کاندوم جلوگیری میکردیمآیا امکان بارداری من وجود داره؟!میخوام از زعفران و سایر چیز هایی که باعث راحت تر پریود شدن میشوند استفاده کنم اما میترسم بادار باشم.اولین باره چنین تاخیری در پریودیم دارمِ

سلام عزیزم ابتدا باید از باردار بودن یا نبودن مطمعن شوید بهتره آزمایش بتا بدهید یا از بی بی چک استفاده کنید در صورت رد بارداری به پزشک مراجعه و آمپول پروژسترون تزریق کنید

نوشته

نوشته

نوشته

نوشته

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

خانم ها اگر کسی دنبال دکتر نازایی خاذق و خوب میگرده 

ما کمکتون می کنیم ، یا اگه دنبال اهدای تخمک هستن

هم میتونید با این شماره تماس بگیرید09122770014

فرق علائم پریودی و حاملگی

یا اینستا ما رو دنبال کنید

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– شایع ترین علائم اولیه بارداری و پریود شامل نوسانات خلقی، درد کمر، افزایش ادرار و سینه های حساس است. علاوه بر این، نشانه هایی هم وجود دارند که فقط در زمان حاملگی اتفاق می افتند. البته تنها راه مطمئن شدن اینکه باردار هستید یا نه، آزمایش بارداری است.

قاعدگی یک فرآیند خونریزی از رحم است که در پایان هر دوره از قاعدگی رخ می دهد. قاعدگی از دوران بلوغ شروع می شود و تا زمان یائسگی ادامه دارد.

دوره آن زمانی شروع می شود (تقریبا هر ۲۸ روز) که دیواره های رحم از بین بروند، و به همین دلیل است که حاملگی رخ نمی دهد.

فرق علائم پریودی و حاملگی

دوره ی قاعدگی شما به علت تغییرات طبیعی در سطوح هورمون استروژن و پروژسترون، به عنوان چرخه قاعدگی شناخته شده است. بسیاری از زنان علائمی مانند نفخ، حساسیت پستان و تغییرات خلقی را در طول دوره قاعدگی تجربه می کنند.

PMSیا سندروم پیش از قاعدگی، وضعیتی است که علائم روانی و جسمی آن پس از تخمک گذاری (که در وسط چرخه ی قاعدگی اتفاق می افتد) رخ می دهند و زمانی که دوره شروع می شود، علائم آن پایان می یابد.

نشانه های PMS می تواند شاما تحریک پذیری، افسردگی، گریه، خستگی، التهاب، آکنه، حساسیت پستان (ماستالژی) و تغییرات اشتها باشد. در حالی که ۹۰% زنان معتقدند که برخی علائم مربوط به قاعدگی را دارند، PMS حقیقی جدی تر است و احتمالا در ۲۰ تا ۳۰ درصد زنان رخ می دهد.

برای بسیاری از زنان، علائم و نشانه های اولیه ی بارداری شباهت های زیادی به دوران قاعدگی یا PMS دارد. در حقیقت طبق برخی علائم اولیه نمی توان گفت که باردار هستید و شاید فقط علائم قبل از قاعدگی را دارید.

سردرد می تواند نشانه ای از بارداری باشد، اما بسیاری از زنان همچنین قبل از دوران قاعدگی، سردرد یا میگرن را تجربه می کنند.

این علامت می تواند از نشانه های نزدیک شدن به دوره قاعدگی باشد، اما همچنین نشانه ای از حاملگی هم است.

اگر باردار هستید و یا نزدیک دوران قاعدگی خود هستید، ممکن است دچار افزایش ادرار شوید.

تغییرات حالت در هر دو شرایط PMS و اوایل بارداری معمول است. این تغییرات می تواند شامل افسردگی، اضطراب، تحریک پذیری و تغییرات خلقی باشد.

هورمون پروژسترون می تواند منجر به اختلالات گوارشی از جمله یبوست شود. از آنجا که سطح پروژسترون در طول نیمه دوم چرخه قاعدگی افزایش می یابد، یبوست می تواند در زنان مبتلا به PMS یا با نزدیک شدن به دوران قاعدگی رخ دهد.

به همین ترتیب تغییرات هورمونی در دوران بارداری هم ممکن است باعث یبوست شود و این امر شباهت بین بارداری و پریود است.

درد پستان، حساسیت به لمس، تورم یا بزرگ شدن پستان، می تواند در ابتدای بارداری و همچنین قبل از دوره قاعدگی رخ دهد. سینه ممکن است در هر دو حالت سنگین، دردناک و یا حساس شود و این موضوع هم از شباهت های بین بارداری و پریود است.

خونریزی خفیف (به اندازه ای نیست که نیاز به استفاده از پد یا تامپون باشد) گاهی اوقات در زمان لانه گزینی جنین در رحم در اوایل بارداری اتفاق می افتد. این به عنوان خونریزی لانه گزینی شناخته شده است و مانند خونریزی شدیدی که زنان در آغاز پریودی خود تجربه می کنند نیست.

یکی از تفاوت های بارداری و پریود، خستگی در زنان در مراحل اولیه بارداری رایج است اما به عنوان علائم PMS نیز شناخته شده است. با این حال خستگی مربوط به PMS عموما پس از شروع دوره از بین می رود.

بسیاری از زنان قبل از شروع دوره میل به غذا یا افزایش اشتها را تجربه می کنند. افزایش اشتها یا نفرت غذایی نیز در بارداری معمول است، گرچه گرایش غذایی حاملگی اغلب مشخص و شدید تر از زمان PMS است.

تفاوت بارداری و پریود، تهوع و استفراغ است. این امر معمولا در دوران بارداری پیش می آید و از نشانه های PMS نیست. بنابراین اگر شما این حالت را تجربه کرده اید بیشتر احتمال دارد باردار باشید.

گرفتگی کمر و درد شکم یا لگن در بسیاری از زنان قبل از دوران قاعدگی رخ  می دهد. این علائم اغلب برای زنان مبتلا به PMS رنج آور است. با این حال برخی زنان ممکن است در مراحل اولیه بارداری ، درد و گرفتگی خفیف داشته باشند.

علائم خاصی وجود دارند که مختص علائم اولیه بارداری هستند و در زمان PMS کمتر اتفاق می افتند.

تاخیر در پریود یا پریود نشدن: فقدان قاعدگی نشانه مشخصی از بارداری است.

خونریزی کاشت و لانه گزینی جنین: همان طور که قبلا ذکر شد، در هنگام لانه گزینی جنین در رحم در طول دوران بارداری، خونریزی خفیفی تجربه می شود و بسیار متفاوت از دوران قاعدگی است.

ترشحات واژن: افزایش تولید استروژن در دوران بارداری ممکن است منجر به افزایش ترشحات سفید واژن شود.

تیره شدن نوک پستان: تیره و بزرگ شدن آئولا یا نوک پستان می تواند یک یا دو هفته پس از تخمک گذاری در اوایل بارداری رخ دهد. و به هیچ عنوان جزو علائم PMS محسوب نمی شود. تفاوت بین بارداری و پریود نیست.

«دو هفته صبر کردن» یک اصطلاح است که برای توصیف فاصله زمانی بین تخمک گذاری و لانه گزینی استفاده می شود و یا نقطه تقریبی است که در آن آزمون بارداری یک پاسخ قطعی را ارائه می دهد.

تیم ترجمه نبض ما

شقاق سینه از پیشگیری تا درمان خانگی

قطع قرص جلوگیری و زمان مشخص پریود شدن بعد از آن

علائم عفونت واژن و درمان خانگی آن

بزرگ کردن سینه با ترفندهایی تضمینی در خانه

درمان بوی بد واژن با روش‌های موثر و سریع

آزمایش خون بارداری یا تست بتا چه مزیتی دارد

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

فرق علائم پریودی و حاملگی

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام خسته نباشید.من بعد از lulخیلی درد در زیر شکم و تخمدان هایم دارم.همش احساس میکنم الان پریود میشم.دلیل این دردها چی هستش؟

سلام من خیلی دلم دردمیکنه واحساس میکنم الانه که پریودبشم ولی الان یک هفته میشه تازه پاک شدم ولی خیلی دلم دردمیکنه دورنافم ممکنه باردارباشم؟؟

سلام خسته نباشید،من پنج روزه از موعد پریودم گذشته،شکمم گاهی اوقات تیر میکشه و درد میکنه،احتمال داره از علائم بارداری باشه؟؟در ضمن بعد از هروعده غذا هم حالت تهوع دارم

خب مبارکه

سلام ۱۱ روز از تخمک گذاریم میگذره بصورت مرتب قبل و بعد از تخمک گذاری اقدام کردم …. سه روز به شروع عادتم مونده…. احساس درد در قسمت چپ کمرم دارم که روز تخمک گذاری هم داشتم … امروز بی بی زدم منفی بود… باردار نیستم؟؟؟ یا برا نتیجه گیری زوده؟؟؟

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو


بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

ویدیو های سلامت

دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو

درمان شقاق مقعدی با عسل و ۴ راهکار خانگی دیگر


تفسیر آزمایش مدفوع


دلایل پلاکت خون پایین و درمان آن


برای افزایش پلاکت خون چه بخوریم؟

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن چیست؟


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

سلام

احتمال بارداری بسیار کم است و دردها به علت دارو میباشد ولی هر روشی یک درصدی شکست دارد که شما بهتر است یک تست بارداری بدهید.



مطالب پر بازدید

سندرم پیش از قاعدگی ، علائمی بسیار شبیه به علائم بارداری دارد. به همین دلیل، برخی از زنان در تعیین اینکه آیا باردار هستند یا اینکه دوره قاعدگی آنها شروع شده، دچار مشکل می شوند. نشانه های سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و علائم بارداری از فردی به فرد دیگر می تواند متفاوت باشد، اما بیشتر علائم شامل حساسیت سینه ها، گرفتگی عضلات و تغییراتی در خلق و خو می باشند. در این مقاله از بخش زنان و زایمان و سلامت زنان دکتر سلام، علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را با علائم اولیه بارداری مقایسه کرده و به اختلاف بین این دو پی می بریم.

علائم مشترک بارداری و سندرم پیش از قاعدگی عبارتند از:

بروز تغییراتی در خلق و خو

فرق علائم پریودی و حاملگی

حس زود رنجی، نگرانی یا غم و یا گریه کردن، از علائم رایجی است که هم در مراحل اولیه بارداری و هم در روزهای قبل از قاعدگی رخ می دهد. این علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، معمولا با شروع  قاعدگی از بین می روند. اما اگر تغییرات خلق و خو ادامه داشتند و فرد، دوره قاعدگی نداشت، ممکن است باردار باشد. تداوم احساس ناراحتی و غم، می تواند نشانه ای از افسردگی باشد. اگر این حالت،2  هفته یا بیشتر ادامه پیدا کرد، حتما با پزشک خود ملاقاتی داشته باشید. در حدود 10 درصد از زنان باردار در سرتاسر جهان، به نوعی شرایط مربوط به سلامت روانی را تجربه کرده اند که یکی از شایع ترین آنها، افسردگی می باشد.

یبوست

تغییرات هورمونی یکی از علل شایع بروز یبوست در زنان است. نوسانات هورمونی، سرعت حرکات روده را می توانند کند کنند. تحقیقات نشان می دهند که در طول دوران بارداری، یبوست می تواند به میزان 38 درصد بر روی زنان باردار تاثیر بگذارد، اما بسیاری از زنان نیز قبل از دوران قاعدگی، دچار یبوست می شوند.

زنان باردار بیشتر در سه ماهه اول و دوم دوران بارداری، دچار یبوست می شوند، در حالی که زنان مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی، مشکلات مربوط به روده ای آنها، معمولا با شروع قاعدگی، از بین میرود.

درد و تحریک پذیری پستان ها

تغییرات در ظاهر پستان، از علائم شایع در سندرم پیش از قاعدگی و مراحل اولیه بارداری می باشد. این تغییرات شامل موارد زیر هستند:

شدت بروز این علائم در افراد متفاوت است.

با این حال، در افرادی که مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی (PMS) هستند، معمولا این تغییرات ظاهری پستان، اهمیت بیشتری دارند، اما در طول دوره قاعدگی یا بلافاصله بعد از تمام شدن این دوره، این علائم نیز بهتر می شوند.

در اوایل دوران بارداری، سینه ها ممکن است به لمس کردن، حساس شده و غالبا سنگین تر نیز می شوند. اطراف نوک پستان ممکن است دچار سوزش یا درد شود. در بعضی از زنان، رگه های آبی رنگ برجسته ای، در نزدیکی سطح سینه ها دیده می شود.

علائم به وجود آمده در ظاهر پستان، 1 یا 2 هفته پس از بارداری شروع شده و تا زمان زایمان ممکن است ادامه داشته باشد.

خستگی

هورمون پروژسترون در بروز خستگی و فرسودگی، قبل از دوره قاعدگی، نقش دارد. این حس خستگی معمولا با شروع قاعدگی، از بین می رود. زنانی که دوره قاعدگی زیادی دارند، خستگی مفرط در طول دوره قاعدگی، می تواند ادامه داشته باشد که ممکن است نشانه ای از کم خونی ناشی از فقر آهن باشد.

خستگی، نشانه ای رایج در دوران بارداری است و اغلب در طول سه ماهه اول بارداری، ادامه دارد و در بعضی دیگر از زنان باردار، این خستگی در طول 9 ماه بارداری، همراه آنها خواهد بود. مشکل خوابیدن و تکرر ادرار در شب، خستگی دوران بارداری را بدتر می کند.

خونریزی یا لکه بینی

امکان رویت لکه های روشن یا خونریزی در اوایل دوران بارداری وجود دارد. این خونریزی، خونریزی لانه گزینی نام دارد و معمولا 10 تا 14 روز بعد از لقاح اتفاق می افتد. اکثر زنان خونریزی لانه گزینی را تجربه نمی کنند و گروهی دیگر، ممکن است حتی متوجه آن نشوند زیرا خیلی خفیف تر از خونریزی دوره قاعدگی می باشد.

سندرم پیش از قاعدگی، معمولا باعث لکه بینی نمی شود، در صورتی که خونریزی قاعدگی در روز اول خیلی خفیف است. خونریزی قاعدگی معمولا 4 یا 5 روز به طول می کشد و مقدار از دست دادن خون، خیلی قابل توجه تر از لکه بینی می باشد.

گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات، از نشانه های رایج سندرم پیش از قاعدگی و علائم بارداری در هفته های اول می باشد. گرفتگی عضلات در دوران ابتدایی بارداری شبیه گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی می باشد، اما این گرفتگی، در پائین شکم می تواند بروز کند.

این گرفتگی عضلات ممکن است هفته ها یا ماه ها در طول دوران بارداری ادامه داشته باشند زیرا ایمپلنت های جنینی و دیواره رحم در حال کشیدگی هستند.

سر درد و کمر درد

تغییرات هورمونی باعث سردرد و کمر درد در اوایل دوران بارداری و قبل از شروع دوران قاعدگی می شوند.

تغییر در اشتها

افزایش اشتها و هوس خوردن غذا از علائم بارداری است، اما در سندرم پیش از قاعدگی نیز ممکن است اتفاق بیفتد. بسیاری از افراد مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، اشتها و هوس زیادی برای خوردن غذاهای شیرین یا چرب یا غذاهای غنی از کربوهیدرات دارند. تغییرات در هورمون های استروژن و پروژسترون، احتمالا بر اشتها و میل به غذا، قبل از دوره قاعدگی نیز تاثیر می گذارند.

تحقیقات نشان می دهند که 50 تا 90 درصد زنان باردار در ایالات متحده، اشتها و هوس زیادی به خوردن مواد غذایی دارند. بسیاری از زنان باردار به خوردن غذاهای خاصی تمایل نشان میدهند و  بعضی غذاهای دیگر را دوست ندارند و گاهی نیز از دیدن یا بوئیدن آنها، حس ناخوشایندی به آنها دست می دهد. دوست نداشتن غذا، در افراد مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، خیلی کمتر شایع می باشد.

برخی زنان باردار به خوردن موادی غیر از مواد غذایی تمایل نشان می دهند مانند خوردن یخ و خاک که به این حالت در پزشکی، پیکا گفته می شود (تمایل به خوردن موادی غیر از غذا (مانند خاک رس، گچ و خاکستر) که در دوران کودکی یا بارداری اتفاق می افتد و علامتی از نوعی بیماری می باشد). چنانچه فردی به پیکا مبتلا باشد باید با یک پزشک صحبت کند.

بعضی از علائم حاکی از نشانه های اولیه بارداری در مقایسه با علائم دوران قاعدگی هستند. با این حال، فرد با انجام تست بارداری در خانه یا مراجعه به پزشک، می تواند از باردار بودن خود، اطمینان حاصل کند.

علائمی که احتمالا نشان دهنده بارداری هستند عبارتند از:

نداشتن یک دوره قاعدگی

نداشتن یک دوره قاعدگی، از بدیهی ترین علائم بارداری می باشد. چنانچه، قاعدگی به مدت 1 هفته، عقب افتاد و احتمال بارداری وجود داشت، یک تست بارداری انجام دهید.

بسیاری از آزمایشات، خیلی حساس هستند و میزان هورمون های بارداری را حتی چند روز قبل از نداشتن یک دوره قاعدگی، تعیین می کنند.

با این حال، دلایل زیادی برای پریود نشدن یا عقب افتادن آن، وجود دارد. مانند:

فرق علائم پریودی و حاملگی

حالت تهوع

با اینکه علائم خفیف ناراحتی گوارشی، ممکن است قبل از دوره قاعدگی اتفاق بیفتد، اما حالت تهوع و استفراغ، از علائم سندرم پیش از قاعدگی به شمار نمی روند.

به هر حال، تهوع و استفراغ، از علائم بارداری هستند که بسیار شایع می باشد. حالت تهوع میتواند تا 80 درصد زنان باردار را تحت تاثیر خود قرار دهد. معمولا حالت تهوع و استفراغ قبل از هفته نهم بارداری شروع می شود.

معمولا، این علائم در سه ماهه دوم بارداری از بین می روند، اما برخی از زنان در تمام طول دوران بارداری، حالت تهوع را دارند.

تغییرات در نوک پستان

تغییرات ظاهری پستان، هم در سندرم پیش از قاعدگی و هم در طول دوران بارداری اتفاق می افتد، اما تغییرات در نوک پستان، قبل از شروع دوره قاعدگی، به ندرت اتفاق می افتد.

چنانچه هاله پستان (منطقه رنگی اطراف نوک پستان)، تیره تر یا بزرگتر شود، می تواند نشانه ای از بارداری باشد. این تغییرات، 1 یا 2 هفته پس از بارداری اتفاق می افتد.

زنانی که به باردار بودن یا نبودن خود، مشکوک هستند، باید یک تست بارداری خانگی، انجام دهند. در صورت مثبت بودن نتیجه، برای تأییدیه بارداری و برنامه ریزی کردن برای مراحل بعدی، باید به پزشک مراجعه کنند.

چنانچه نتیجه تست بارداری، منفی باشد و 1 تا 2 هفته بعد از انجام تست، قاعدگی اتفاق نیفتد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

پزشک، علت عقب افتادن پریود یا نداشتن یک دوره قاعدگی را می تواند تشخیص دهد و گزینه های درمانی مناسب را پیشنهاد کند. همچنین، پزشکان می توانند هرگونه  علائم غیر معمول را متوجه شوند.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » زنان » بارداری » علائم بارداری: شروع علائم / علائم بارداری پسر، دختر / علائم بارداری قبل از موعد پریود

علائم بارداری: اگر منتظر باردار شدن هستید، ممکن است با هر تغییری در بدن و روحیات خود دچار تردید شوید.

در این مقاله از نایریکا ما به علائم بارداری, بارداری چیست, شروع علائم بارداری, علائم بارداری پسر, علائم بارداری دختر, علائم بارداری قبل از موعد پریود, علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح, تفاوت علائم بارداری و قاعدگی, علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود, علائم بارداری قبل از پریود می پردازیم.

با ما همراه باشید.

علائم بارداری, بارداری چیست, شروع علائم بارداری, علائم بارداری پسر, علائم بارداری دختر, علائم بارداری قبل از موعد پریود, علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح, تفاوت علائم بارداری و قاعدگی, علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود, علائم بارداری قبل از پریود

فرق علائم پریودی و حاملگی

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

دوران بارداری را می توان به سه “سه ماهه” بارداری تقسیم کرد که در هر یک وقایع خاصی اتفاق می افتد؛

سه ماهه اول از اولین هفته بارداری تا انتهای هفته ۱۳،

سه ماهه دوم بارداری از هفته ۱۴ تا پایان هفته ۲۷،

و سه ماهه سوم بارداری از هفته ۲۸ تا آخر هفته ۴۰ است که عمدتا در این زمان ( کمی زودتر یا دیرتر) به زایمان و تولد نوزاد ختم می شود.

بارداری چیست

هر سه ماهه مشخصات مربوط به خود را دارد؛

در سه ماهه اول بارداری ضربان قلب جنین شنیده می شود،

در سه ماهه دوم بارداری اولین حرکات جنین توسط مادر احساس می شود،

و در سه ماهه آخر بارداری برخی از مادران انقباضات کاذب زایمانی موسوم به برکستون- هیکز را تجربه می کنند.

بعضی از آزمایشات دوران بارداری مانند نمونه برداری از پرزهای جفتی در سه ماهه اول و آمنیوسنتز در سه ماهه دوم انجام می شوند.

برخی از مسائل مانند دیابت بارداری، در سه ماهه آخر تظاهر می کنند.

در دوران حاملگی عواطف و احساسات شما نیز مانند بدنتان دستخوش تغییراتی می شود و شرایط زندگی برای خانواده بتدریج آماده پذیرایی از کودک آینده خواهد شد.

عموما علائم بارداری در هفته اول و قبل از عقب افتادن پریود به شکل درد های قاعدگی رخ می دهد.

در این بین خستگی یکی از شایع ترین علایمی است که بیشتر از خانم های بارداری در هفته های اول تجربه خواهند کرد.

ممکن است شما نیز این علایم را داشته باشید و متوجه شوید به صورت ناخودآگاه بر روی مبلمان و جلوی تلویزیون خوابتان برده، و در انجام فعالیت های روزانه خود دچار خستگی شدیدی می شوید.

شروع علائم بارداری

از دیگر علایمی که ممکن است در روز های اول بارداری داشته باشید حساسیت پستان هاست،

عموما به دلیل افزایش ترشحات هورمون در بدن اولین عضوی که علایم را نشان خواهد داد نوک سینه های یک خانم باردار بوده که با کمی تغییر رنگ و درد همراه خواهد بود.

از دیگر علایم می تواند ترشحات غلیظ و با رنگ شیری اشاره کرد،

این ترشحات بدون بو و خارش بوده و نشان از آن دارد که دیواره رحم شما در حال ضخیم شدن است.

از دیگر علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود می توان به استفراغ و حالت تهوع اشاره کرد،

این اتفاق عموما بین هفته دوم تا هشتم افتاده و نهایتا تا هفته های سیزده و چهارده ادامه دارد که این حالت اغلب در اول صبح اتفاق خواهد افتاد.

زمانیکه لقاح در شما انجام می شود ترشحات و لکه بینی های خونی رنگ را مشاهده خواهید کرد و این نشان از لانه گزینی جنین خواهد داشت.

اگر جدیدا باردار شده باشید، کاملا عادیست که از بوی ساندویچ سوسیس دودی یا یک فنجان قهوه حس بدی داشته باشید و یا رایحه خاصی موجب حالت تهوع شما ‌شود.

گرچه این امر قطعیت ندارد، با این وجود می‌تواند ناشی از عوارض جانبی افزایش سریع میزان هورمون استروژن در بدن شما باشد.

همچنین ممکن است به طور ناگهانی از غذای محبوبتان کاملا بیزار شوید.

در طی بارداری تغییر حالات روحی بسیار رایج است،

بخشی از آن ناشی از تغییرات هورمونی است که سطوح انتقال دهنده‌های عصبی (پیام‌رسان‌های شیمیایی در مغز) را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

افراد مختلف به شیوه‌های متفاوتی به این تغییرات پاسخ می‌دهند.

برخی از زنان باردار دچار احساسات شدید، هم خوب و هم بد می‌شوند؛ و برخی دیگر احساس اضطراب و افسردگی می‌کنند.

توجه داشته باشید: اگر احساس ناراحتی و ناامیدی داشتید یا احساس ناتوانی در مسولیت‌های روزمره‌تان، یا دچار افکار آسیب‌رسان به خودتان شدید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

تغییرات هورمونی در اوایل بارداری ممکن است باعث احساس نفخ شود، مشابه احساسی که برخی از زنان درست قبل از عادت ماهانه دارند.

به این علت برخی از لباس‌هایتان ممکن است تنگ‌تر از حالت معمول گردد، حتی در همان اوایل که رحم هنوز نسبتا کوچک است.

مدت کوتاهی پس از بارداری، تغییرات هورمونی زنجیره‌ای از اتفاقات را در پی دارد که موجب افزایش جریان خون از کلیه‌ها می‌گردد.

فرق علائم پریودی و حاملگی

همین امر باعث می‌شود که که مثانه سریع‌تر پر شود، بنابراین اغلب به دفع ادرار بیشتری نیاز دارید.

این نشانه ممکن است در اوایل هفته ششم از سه‌ ماهه‌ی اول بارداری شروع شود.

با افزایش ماه‌های بارداری، تکرر ادرار ادامه می‌یابد و شدت می‌گیرد.

در طول دوران بارداری، حجم خون به طور چشمگیری افزایش می‌یابد، که منجر به مایع اضافی در مثانه می‌شود.

مشکل با بزرگ شدن بچه افزایش یافته و مثانه فشار بیشتری را متحمل می‌شود.

یک مرتبه احساس خستگی می‌کنید؟ نه، احساس خستگی مفرط دارید.

هیچکس به طور قطع از علل خستگی مفرط در اوایل بارداری آگاهی ندارد،

اما ممکن است افزایش سریع میزان هورمون پروژسترون با خواب شما مرتبط باشد.

البته، بی‌حالی صبحگاهی و همچنین تکرر ادرار در طول شب ممکن است تنبلی را افزایش دهد.

در سه ماهه دوم شما احساس انرژی بیشتری می‌کنید،

اما خستگی معمولا در اواخر بارداری یعنی زمانی که وزن بیشتری را تحمل می‌کنید، باز می‌گردد و برخی از ناراحتی‌های رایج بارداری، خواب شبانه خوب را برای شما سخت می‌کند.

بسیاری از خانم های باردار سردردهای مکرر خفیف را گزارش کرده اند، و بقیه دردهای مزمن پشت را تجربه مینمایند.

یکی از نشانه‌های اولیه بارداری حساسیت، سینه‌های دردناک و علت آن افزایش میزان هورمون‌هاست.

درد و تورمی که متحمل می‌شوید بی‌شباهت با دردی که قبل از عادت ماهانه در سینه‌هایتان احساس می‌کنید، نیست.

درد شما به‌طور قابل توجهی بعد از سه ماهه اول باید کاهش پیدا کند، همانطور که بدن شما با تغییرات هورمونی تطابق می‌یابد.

برای برخی از زنان، بی‌حالی صبحگاهی تا حدود یک ماه بعد از حاملگی آغاز نمی‌شود،

هرچند برای برخی دیگر ممکن است یک یا دو هفته زودتر شروع شود.

البته این مشکل فقط صبح‌ها بروز نمی‌کند: تهوع مربوط به بارداری ( با استفراغ یا بدون آن) می‌تواند مشکلی در صبح، ظهر یا شب باشد.

حدودا نیمی از زنان باردار که در سه ماهه‌ی اول بارداری حالت تهوع را تجربه نمودند، ممکن است در آغاز سه ماهه‌ی دوم از این حالت کاملا خلاص شوند.

اما در برخی دیگر ممکن است یک ماه دیگر هم به طول انجامد.

افراد خوش شانس اصلا به آن دچار نمی‌شوند.

اگر معمولا عادت ماهانه‌ای منظم دارید اما این بار به موقع اتفاق نیافتاد، پیش از توجه به هر یک از علائم بالا، تست بارداری را امتحان کنید.

اما اگر عادت ماهانه‌‌ی چندان منظمی ندارید و پیگیر زمان آن نیستید، تهوع، درد سینه و تکرر ادرار می‌تواند از علائم بارداری باشد.

اگر دمای بدنتان را ثبت ‌نمودید و متوجه شدید به مدت ۱۸ روز در یک اندازه بالا مانده، احتملا باردار هستید

در اوایل دوران بارداری، افزایش گردش خون ناشی از تغییرات هورمونی، ممکن است موجب سردردهای مکرر و خفیف شود.

یبوست، یکی دیگر از علائم اولیه بارداری است.

افزایش پروژسترون باعث می شود غذا به آرامی از طریق روده عبور کند، که در نهایت منجر به یبوست می شود.

جنین پسر و دختر می توانند علائم متفاوتی دردوران بارداری برای زن ایجاد کنند.

برخی از علائم قابل توجه جنین پسر در اوایل بارداری تا سه ماهه اول عبارتند از:

علائم اولیه بارداری مانند بیماری صبحگاهی یا حالت تهوع در سه ماهه اول، بیشتر در بارداری جنین پسر مشاهده می شود

علائم بارداری پسر

در صورتی که ضربان قلب کودک شما کمتر از ۱۴۰ ضربان در دقیقه است، به احتمال زیاد، نوزاد شما پسر است.

ایجاد لک بر روی پوست نشان می دهد شما دارای جنین پسر هستید.

هنگامی که شما جنین پسر را باردار هستید، به احتمال زیاد تمایل زیادی به طعم های ترش دارید.

موقعیت زایمان یکی از نشانه های رایج است که می تواند جنسیت را تعیین کند و زمانی که شما جنین پسر حمل می کنید، شکم شما معمولا به سمت پایین می رود.

جنسیت فرزند شما عمدتا بر تغییرات رفتاری تاثیر می گذارد.

زنانی که هنگام بارداری حالت تهاجمی و پرخاشگر دارند، احتمالا جنین آن ها پسر است و دلیل آن هم افزایش سطح تستوسترون است.

رنگ ادرار شما در دوران بارداری تغییر میکند.

اگر رنگ ادرار تیره باشد، نوزاد شما پسر است.

در طول بارداری، سینه های زن باردار برای دوران شیردهی بزرگ تر می شود.

زمانی که سینه سمت راست بزرگ تر ازسینه سمت چپ باشد، احتمالا نوزاد شما پسر است.

زمانی که زن باردار در قسمت پایین پاها احساس سرما داشته باشد، به احتمال زیاد نوزاد پسر است.

یکی دیگر از نشانه های رایج جنین پسر، میزان رشد مو است.

اگر نوزاد، پسر باشد، رشد موها معمولا سریع تراست.

در طول بارداری، شما اغلب خیلی زود احساس خستگی می کنید.

در چنین وضعیتی، زمانی که بیشتر به پهلوی چپ بخوابید، به احتمال زیاد، جنین شما پسر است.

خشک شدن و پوسته پوسته شدن دست ها یکی دیگر از نشانه های قابل توجه از جنین پسر است.

همراه با گرد شدن شکم ، ماهیت افزایش وزن هم به طور قابل توجهی نشان دهنده جنسیت است.

زمانی که فرزند شما پسر باشد، وزن بیشتر شما در قسمت جلوی شکم است.

شکل شکم در بارداری پسر به سمت پایین است.

به دلیل افزایش سطح تستوسترون در بارداری پسر تغییرات شخصیتی بیشتری شاهد هستید و در شما پرخاشگری و حالت تهاجمی بیشتر خواهد بود.

اگر رنگ ادرار تیره باشد، نوزاد شما پسر است.

زمانی که سینه سمت راست بزرگ تر ازسینه سمت چپ باشد، احتمالا نوزاد شما پسر است.

در بارداری پسر عموما پاهای مادر سرد خواهد بود.

اگر نوزاد، پسر باشد، رشد موها معمولا سریع تراست.

خشک شدن و پوسته پوسته شدن دست ها یکی دیگر از نشانه های قابل توجه از جنین پسر است.

گفتنی است موارد گفته شده بر طبق شواهد بوده و هنوز بررسی های علمی در این باره کامل نشده و ادامه دارد،

لذا بهترین راه برای مشخص شدن جنسیت یک جنین سونوگرافی می باشد.

یکی از مواردی که آن را به علائم بارداری دختر ارتباط می‌دهند، تغییر وضعیت پوست مادر است.

به باور عموم مردم زمانی که پوست مادر به جای لکه‌دار شدن، آکنه بزند و پوست به شدت چرب شود، فرزند دختر در راه دارد.

همچنین گفته می‌شود مادرانی که دختر در راه دارند، دچار خشکی پوست دست که مادران پسردار آن را تجربه می‌کنند، نخواهند شد.

علائم بارداری دختر

از دیگر مواردی که بسیاری آن را به علائم بارداری دختر ربط می‌دهند؛ شکل شکم در بارداری دختر است.

در طب سنتی چین گفته می‌شود اگر فرم شکم مادر شبیه یک سبد حصیری باشد؛ فرزندش دختر خواهد شد.

گذشتگان ما هم اعتقاد داشتند اگر شکم مادر رو به بالا باشد یا به اصطلاح جنین در بالای رحم قرار داشته باشد؛ جنین دختر است.

همچنین گفته می‌شود اگر فرم شکم مادر کروی باشد و شبیه به یک توپ بسکتبال؛ جنین دختر خواهد شد؛

در حالی که اگر شکم مادر بیضوی باشد احتمالا فرزندش پسر خواهد شد.

دقت داشته باشید این علائم صرفا احتمال هستند و بسیار پیش آمده که کسی با علائم بارداری دختر، پسردار شده است.

تکان خوردن جنین ربطی به جنسیت ندارد و معمولا برای بیشتر مادرها در هفته هفتم بارداری اتفاق می‌افتد؛

اما باور عموم این است که تکان خوردن جنین دختر زودتر از این موعد اتفاق می‌افتد؛ که این قضیه صحت ندارد.

جدا از علائم بارداری دختر یا پسر به طور کلی اگر با عبور از هفته هفتم متوجه تکان خوردن جنین نشدید یا بعد از اولین تکان برای مدتی هیچ تکانی احساس نکردید، هر چه سریعتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

جالب است بدانید جهت خوابیدن در بارداری هم از دیگر باورهایی است که عامه مردم برای تشخیص جنسیت جنین و به عنوان یکی از علائم دختر بودن جنین در سه ماهگی به آن استناد می‌کنند.

قدیمی‌ها معتقد بودند اگر طی سه ماه اول بارداری زن باردار موقع خواب، روی پهلوی راست به خواب برود یکی از علائم بارداری دختر را تجربه می‌کند و اگر روی پهلوی چپ خوابید، جنینش پسر خواهد شد.

از علائم دیگری که بعضی‌ها آن را از علائم بارداری دختر می‌دانند؛ رنگ ادرار مادر است!

با باور این عده اگر رنگ ادرار مادر تیره باشد، جنین او دختر است؛

در حالی که این مسئله ممکن است به مصرف داروهای خاص یا کم آبی بدن مربوط شود و بهتر است با پزشک درباره آن مشورت کنید.

قدیمی‌ها احتمالا به دلیل پسر دوست بودنشان علائم بهتر را به جنین پسر ربط می‌دادند و علائم سختتر را جزو علائم بارداری دختر می‌دانستند.

برای مثال آن‌ها معتقد بودند، مادری که پسر در راه داشته باشد، زیباتر از مادری می‌شود که دختر در راه دارد.

همچنین آن‌ها باور داشتند بارداری پسر بسیار آسان‌تر از بارداری دختر است.

برای نمونه در بارداری دختر تهوع صبحگاهی بسیار اتفاق می‌افتد؛ در حالی که در بارداری پسر این خبرها نیست.

یکی از لذتبخش‌ترین لحظات زندگی هر مادری شنیدن ضربان قلب جنینی است که در شکم دارد.

جالب است بدانید گفته می‌شود قلب دخترها تندتر از قلب پسرها می‌زند.

به طور معمول تعداد ضربان قلب عادی برای جنین را بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ ضربه می‌دانند؛

بنابراین اگر تعداد ضربان قلب از این تعداد بالاتر بود، این مورد احتمالا از علائم بارداری دختر است.

این قضیه هم مثل سایر موارد به باور عموم مردم ارتباط دارد؛ نه تحقیقات علمی.

تحقیقات علمی باور دارند تعداد ضربان قلب جنین ربطی به جنسیت او ندارد و ممکن است به سن مادر مرتبط باشد.

یکی از بامزه‌ترین علائم بارداری دختر به باور قدیمی‌ها توسط بچه‌های نوپا قابل شناسایی بود.

در این روش یک بچه نوپا را در نزدیکی زن باردار قرار می‌دهند.

اگر این نوپا دختر باشد و به سمت شکم زن باردار جذب شد، جنین پسر است و اگر پسر به سمت شکم جذب شد، جنین دختر است!

این روش در دنیای امروز در رده مسائل سکسیستی قرار می‌گیرد؛ اما قدیمی‌ها هنوز هم به آن علاقه دارند.

شاید محکم‌ترین مورد از علائم بارداری دختر را بتوان به راحتی به ویار ارتباط داد.

اعتقاد راسخ گذشتگان ما این است که نوع ویار مادر به طعم‌های مختلف نشان دهنده یکی از بهترین نمونه‌های علائم بارداری و جنسیت جنین است؛

نمونه‌اش هم این است که گفته می‌شود اگر مادری به خوردن خوراکی‌هایی با طعم شیرین بیشتر از خوراکی‌های ترش تمایل داشته باشد، فرزندش دختر است.

همچنین استفاده زیاد از مرکبات در دوران بارداری از دیگر علائمی است که بزرگترها معتقدند دختر بودن جنین را نشان می‌دهد.

از دیگر علائم بارداری دختر، تلخ شدن دهان در بارداری است.

البته تغییر طعم دهان در بارداری به دلیل جنسیت جنین نیست و به موارد دیگری برمی‌گردد.

برای اینکه خیالتان راحت شود بهتر است درباره این حالت با پزشکتان مشورت کنید.

همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم، مادربزرگ‌ها می‌گفتند در علائم بارداری پسر، مادر زیباتر از زمانی می‌شود که جنین دختر حامله است؛

بنابراین طبیعی است اگر به شما بگوییم آن‌ها اعتقاد داشتند از علائم بارداری دختر تغییر سایز بینی زن باردار است!

به این معنی که اگر سایز بینی زن باردار بزرگتر شود، جنین دختر در راه دارد.

اگر چند روز بعد از نزدیکی به دنبال علائم اولیه بارداری بعد از لقاح می‌گردید؛ بهتر است به وضعیت فعالیت‌هایتان دقت کنید؛

فرز و چست و چابک شده‌اید یا سست و به اصطلاح دست و پا چلفتی؟

اگر با اشتیاق بیشتری کار می‌کنید و سرعت عملتان در انجام کارها بالا رفته است؛ احتمالا در حال تجربه یکی از علائم بارداری دختر هستید.

جالب است بدانید تحقیقات علمی نشان داده‌اند بی حال شدن و سستی از علائم بعد از بارداری است و ارتباطی به جنسیت جنین ندارد.

دوست دارید جنسیت جنین دوست یا فامیلتان را به روش قدیمی‌ها تشخیص دهید؛ از او بخواهید دستش را نشانتان دهد.

قدیمی‌ها معتقد بودند اگر زن باردار بعد از این درخواست کف دستش را نشان شما دهد، فرزندش دختر خواهد شد.

به خاطر داشته باشید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای تشخیص جنسیت جنین سونوگرافی تعیین جنسیت است که اغلب در هفته ۱۸ بارداری انجام می‌شود.

خط تیره که بر روی شکم‌تان ظاهر می‌شود نیز می‌تواند نشانه‌ای برای تعیین جنسیت کودک‌تان باشد.

گفته می‌شود اگر خط از ناف عبور کند یک دختر را باردار هستید.

هنگامی که شما یک حبه سیر بخورید و بوی بدن‌تان تغییر نکند، یک دختر را باردار هستید.

اما اگر بوی سیر به سرعت از شما متساعد شود، فرزندتان پسر است.

لکه بینی (spotting )– وقتی لقاح صورت می گیرد تخمک بارور شده به (بلاستوسیست – blastocystis) تبدیل می شود.

بعد از چند روز تقسیم سلولی در لوله رحم، تخمک بارور شده (بلاستوسیست) برای لانه گزینی به طرف رحم می رود، تخمک بارور شده به دیواره رحم می چسبد تا بتواند از آن تغذیه کند و به رشد خود ادامه دهد.

در پاسخ سوال: «کدام لک بینی‌ها نشانه بارداری است؟»

علائم بارداری قبل از موعد پریود

با توجه به زمان لکه‌بینی و نوع لکه‌ها همراه با توضیح بالا می‌توان احتمال داد که این لکه‌ها نشانه حاملگی است.

این مراحل معمولا بین شش تا دوازده روز بعد از لقاح صورت می گیرد.

به احتمال زیاد علت دل درد و لکه های خون (لکه بینی قبل از پریود نشانه بارداری) همین اتفاق است.

ترشحات که معمولا به علت تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها ایجاد می‌شود، گاهی در تمام دوره ماهانه مشاهده می‌شوند، و یکی از علائم بارداری قبل از پریود است.

برای حرکت بهتر اسپرم‌ها در رحم، ترشحات در روزهای تخمک‌گذاری ضخیم‌تر و حالت چسبندگی بیشتری پیدا می‌کنند.

معمولا در بارداری ترشح‌های زنانه بیشتر می‌شود.

برای بعضی از خانم‌ها علائم حاملگی قبل از پریود همراه با ترشحات (Leukorrhea) شیری رنگ با غلظت زیاد و بعضی دیگر ترشحات بارداری شفاف است، که تا پایان دوران بارداری می تواند عادی باشد.

اما اگر ترشحات همراه با بوی بد و خارش بود باید به پزشک خود مراجعه نمایید.

زیرا ممکن است دچار عفونت شده باشید.

این مشکل به گفته بعضی متخصصان احتمال از تغییر و افزایش هورمون های بدن در اوایل بارداری است.

همچنین به خاطر حالت تهوع و استفراغ ممکن است عمل هضم به خوبی انجام نشود، در نتیجه بدن برای هضم غذا مرتب بزاق ترشح می کند.

که موجب سوزش معده هم می شود.

خوشبختانه این مشکل نیز بی خطر است.

حساسیت و تورم سینه ها یکی از معمولی ترین علائم بارداری بوده که به دلیل افزایش سطح هورمون ها است.

درد و تورم سینه را ممکن است مانند حالتی قبل از قاعدگی احساس کنید.

بعد از سه ماهه اول، این ناراحتی به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

زیرا بدن شما تغییرات هورمونی تان را تنظیم می کند.

یکی دیگر از علائم اولیه بارداری قبل از موعود پریود تکرر ادرار و یبوست می باشد.

در روزهای ابتدای بارداری حجم خون خانم باردار به شدت افزایش پیدا می کند.

این امر باعث می شود یک مایع اضافی تولید و سپس به مثانه وارد شود.

همچنین با بزرگتر شدن رحم و رشد جنین جای مثانه تنگ تر می‌شود، در نتیجه گنجایش آن نیز کاهش می یابد

هورمون پروژسترون در اوایل بارداری به شدت افزایش پیدا می کند و باعث خستگی و کِسلی می شود.

گاهی ممکن است به صورت ناگهانی خسته شوید و یا احساس خواب آلودگی کنید.

خستگی هم که از علائم بارداری در ماه اول قبل از پریود و شروع بارداری می باشد دلایل مختلفی دارد،

از جمله اینکه جریان خون برای رشد جنین افزایش پیدا می کند، حتما به اندازه کافی استراحت کنید و از ویتامین‌های قبل بارداری با مشورت و دستور پزشک استفاده کنید.

با افزایش تولید پروژسترون در زمان بارداری دمای بدن را افزایش می دهد.

در صورت لانه گزینی تخمک بارور شده بدن زن به طور ناگهانی دچار کاهش دما خواهد شد.

بعد از تخمک‌ گذاری دمای بدن به طور طبیعی افرایش پیدا می‌کند،

این تغییر دما تا زمان پریود شدن ادامه دارد و بعد از آن دما به حالت عادی خود بازخواهد گشت، اما اگر جنین تشکیل شده‌باشد و باردار باشید، دمای بدن بالا خواهد ماند.

برای بعضی خانم‌ها حالت تهوع از اولین علایم بارداری قبل از موعد پریود شدن است،.

معمولا حالت تهوع که همراه با سرگیجه، احساس نیاز به استراحت و گاهی احساس ضعیف است.

زمان شروع این نشانه‌ی بارداری متفاوت است، ممکن است برای فردی دقیقا بعد از لقاح شروع شود و فرد دیگر بعد از گذشت چند هفته.

مدت زمان آن معمولا تا پایان ۳ ماه اول بارداری ادامه خواهد داشت.

هرچند بعضی زنان ادامه داشتن این حالت را تا ۹ ماه گزارش داده‌اند.

این نشانه که به بیماری صبح‌گاهی هم معروف است.

با بیشتر شدن هورمون HCG حالت تهوع بیشتر می‌شود.

شدت حالت تهوع در اولین بارداری بیشترین قدرت خود را دارد.

برای برخی زنان حالت تهوع از صبح تا شب ادامه دارد و بعضی‌ها هم فقط صبح‌ها;

اما برای برخی دیگر، در تمام دوران بارداری حتی یک بار هم اتفاق نمی‌افتد.

چند روز بعد از لقاح، جنین در رحم کاشته می شود.

در اینجا اولین علائم بارداری ظهور می کنند.

خانم احساس گرفتگی عضلات دارد و لکه بینی مشاهده می کند.

لکه بینی تا یک یا دو هفته بعد از کاشت تخمک بارور اتفاق نمی افتد.

علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح

لکه بینی خونریزی کاشت نیز نامیده می شود و گاهی با پریودی اشتباه گرفته می شود اما به اندازه پریودی خونریزی زیاد نیست.

– هنگام که لکه بینی اتفاق می افتد تغییر در سینه ها نیز حس می شود.

این تغییرات شامل حساس شدن، سوزش و ورم کردن می باشد.

– یکی از رایج ترین تغییرات فیزیکی در ابتدای بارداری خستگی است.

هنگامی که باردار می شوید، سطح پروژسترون افزایش می یابد.

پروژسترون باعث خستگی در ابتدای بارداری می شود

– میزان استروژن نیز در ابتدای بارداری افزایش می یابد.

استروژن باعث حالت تهوع و از دست دادن اشتها می شود.

– کاهش قند خون و فشار خون باعث سرگیجه و ضعف می شود.

برخی خانم ها پس از تجربه این حالت به پزشک مراجعه می کنند.

جدول زمانی برای نشانه های بارداری که ممکن است حس کنید

تغییراتی که اتفاق می افتد یک هفته بعد از بارداری خود را نشان میدهند.

از آن زمان تا آخر بارداری تغییرات فیزیکی کاملا مشهود هستند.

۱۲-۶ روز بعد از باردار شدن: کاشت تخمک بارور باعث گرفتگی عضلات می شود.

۱۴-۷ روز بعد از باردار شدن: سینه ها حساس و سنگین می شوند و احساس سوزش در آن ها وجود دارد.

۱۴-۷ روز بعد از باردار شدن: احساس خستگی به خاطر افزایش پروژسترون، کاهش قند خون و فشار خون

۱۴-۷ روز بعد از باردار شدن: افزایش استروژن و حالت تهوع

زمانی که خانم ها علائم بارداری را مشاهده می کنند متفاوت است.

معمولا علائم اولیه بارداری تا بعد از انجام آزمایش بارداری یا پریود نشدن مشهود نیستند.

درد و ورم پستان از علائم رایج بارداری و سندروم پیش از قاعدگی می باشد.

چگونه می توان تفاوت آن ها را تشخیص داد.

تفاوت علائم بارداری و قاعدگی

– اگر سندرم پیش از قاعدگی دارید، پستان در نیمه دوم دوره قاعدگی ورم می کند و درد دارد.

خانم هایی که در سن بچه دار شدن هستند از این مسئله بیشتر رنج می کشند.

درد در خانم های مختلف متفاوت است. این درد می تواند دقیقا پیش از شروع قاعدگی شدید باشد و پس از آن کاهش یابد.

در بیشتر موارد، درد بعد از خونریزی به طور کامل از بین می رود.

– در سندرم پیش از قاعدگی، بافت های پستان سفت و ناهموار به نظر می رسند و احساس پری و سنگینی در آن ها همراه با درد می باشد.

در بیشتر خانم ها پستان ها به شدت ورم می کند.

البته این تغییر به مدت دو روز ادامه می یابد و بعد از شروع قاعدگی از بین می رود.

– پستان های ورم کرده و درد در پستان یکی از علائم رایج در هنگام بارداری است.

پستان ها درد می کند و احساس سوزش دارد.

احساس می کنید نسبت به قبل پرتر و سنگین تر هستند.

تغییرات ایجاد شده در پستان تا دو هفته پس از بارداری ادامه می یابد.

در روزهای اول بارداری، پستان ها درد می کند و احساس سوزش در هفته اول بارداری و هفته دوم بارداری طبیعی است.

ورم و درد با افزایش پروژسترون بدن افزایش می یابد.

حالت تهوع یکی از علائم رایج بارداری است اما بیشتر خانم ها در سندروم پیش از قاعدگی نیز آن را تجربه می کنند.

بنابراین اگر احساس تهوع دارید احتمال دارد باردار باشید.

هنگامی که قاعدگی دیر می شود خانم حالت تهوع ندارد بنابراین حالت تهوع را نمی توان نشانه سندرم پیش از قاعدگی دانست.

حالت تهوع علامتی است که تمام خانم های باردار تجربه می کنند.

اگر قاعدگی شما تاخیر داشته است و احساس حالت تهوع دارید علامت بارداری است.

کارشناسان معتقدند که حالت تهوع در سه هفته اول بارداری اتفاق می افتد و لازم نیست همه خانم هر دو علامت حالت تهوع و استفراغ را تجربه کنند.

بیشتر خانم ها فقط از استفراغ رنج می برند و حالت تهوع ندارد.

مطالعات نشان می دهد حالت تهوع فقط صبح اتفاق نمی افتد و تمام ساعات روز احتمال آن وجود دارد.

خستگی از علائم سندروم پیش از قاعدگی و بارداری است.

اگر در طول یک روز معمولی که کار خاصی انجام نداده اید به شدت احساس خستگی می کنید و قاعدگی شما نزدیک است، احتمال سندروم پیش از قاعدگی زیاد است.

اگر قاعدگی شما به تعویق افتاده و احساس خستگی شدید دارید احتمالا باردار هستید.

خانم ها اغلب از خستگی در سه ماهه اول و سوم بارداری شکایت می کنند.

این مسئله به دلیل افزایش هورمون پروژسترون اتفاق می افتد که باعث کاهش فشار خون و قند خون می شود.

درباره خسنگی در بارداری بیشتر بدانید.

در طول بارداری معمولا خانم ها هوس غذاهای خاصی می کنند.

اگرچه این مسئله پیش از قاعدگی نیز اتفاق می افتد.

اگر به غذاهای شیرین، شکلات و قند علاقه مند شده اید و اشتیاق زیادی برای دسر دارید دچار سندرم پیش از قاعدگی هستید.

اگرچه غذای خاصی هوس می کنید اما می توانید تحمل کنید.

در طول بارداری هفته به هفته هوس غذاهای عجیب می کنید.

این غذاها چیزهایی است که اصلا دوست نداشته اید و این ویار زمانی از بین می رود که این غذا را بخورید. این علائم بارداری است.

در بیشتر خانم ها این علائم در مراحل اول بارداری دیده می شود اما در برخی علائم ادامه می یابد.

برخی خانم ها نیز در طول بارداری غذاهایی می خورند که حاوی مواد مغذی نیستند.

گرفتگی عضلات و لکه بینی علائم بارداری و سندروم پیش از قاعدگی است.

گرفتگی عضلات در طول سندروم طبیعی است و در افراد مختلف با توجه به ساختار بدن متفاوت است.

اگرچه برخی خانم ها در روزهای اول بارداری لکه می بینند و گرفتگی را تجربه می کنند.

گرفتگی عضلات از علائم رایج سندرم پیش از قاعدگی است که خانم ۲۴ تا ۴۸ ساعت پیش از قاعدگی تجربه می کند.

هنگامی که خونریزی شروع می شود، درد کاهش می یابد.

هنگامی که تخمک ها روی دیواره رحم کاشته می شود، در روزهای اول بارداری خونریزی سبکی ایجاد می شود یا گرفتگی عضلات ایجاد می شود.

خونریزی در اثر کاشت علائم اولیه بارداری است و بیشتر خانم ها درد شکم همراه با لکه مشاهده می کنند.

در بارداری، گرفتگی در پایین شکم و پشت احساس می شود و این گرفتگی چند ماه یا چند هفته طول می کشد.

اگر حالت روحی شما نامناسب است باردار هستید.

این مسئله فقط محدود به بارداری نمی شود بلکه بیشتر خانم ها این علائم را در هنگام قاعدگی تجربه می کنند.

تمام خانم ها پیش از قاعدگی حالت روحی نامناسبی را تجربه می کنند.

گاهی خوشحال و گاهی ناراحت هستید.

بیشتر خانم ها پیش از قاعدگی حساس تر می شوند و هورمون ها از کنترل خارج می شوند.

هنگامی که تغییرات احساسی بیش از دو روز طول می کشد یا قاعدگی منظم باشد احتمال بارداری بیشتر است.

تغییرات هورمونی در بدن باعث حساس شدن خانم می شود.

تغییرات احساسی در بارداری و پیش از قاعدگی مشابه است.

بنابراین اگر این تغییرات احساسی همراه با تاخیر قاعدگی باشد نشانه بارداری است.

تغییرات هورمونی بر ظاهر شما نیز تاثیر می گذارد.

لکه ایجاد شده بر روی صورت پیش از قاعدگی طبیعی است.

اگرچه بیشتر خانم ها این لکه ها را در طول بارداری مشاهده می کنند.

تشخیص تفاوت بین بارداری و سندروم پیش از قاعدگی دشوار است.

مطالعات نشان میدهد حدود ۷۸% خانم ها در طول سندرم پیش از قاعدگی لکه هایی بر روی صورت مشاهده میکنند.

این پدیده لکه پیش از قاعدگی می باشد و پزشک قرص های هورمونی مانند قرص های کنترل بارداری یا قرص های کاهنده ظهور لکه پیش از قاعدگی را به شما پیشنهاد میکند.

هرچند این لکه ها همانطور که ظاهر شده اند از بین می روند.

در طول بارداری تغییرات زیادی در بدن خانم اتفاق می افتد.

افزایش تولید آندروژن، هورمون هایی که در بدن که باعث افزایش غدد چربی در پوست می شود، اتفاق می افتد.

این هورمون ها باعث افزایش تولید غدد چربی که باعث تشکیل لکه و جوش در صورت می شود، است.

اگر جوش های صورت بعد از یک هفته یا ده روز از بین نروند احتمال بارداری وجود دارد.

بارداری باعث افزایش و نفخ می شود.

اما این علائم برای سندروم پیش از قاعدگی نیز وجود دارد.

بدن پیش از قاعدگی تمایل به جذب آب دارد.

نفخ نشانه رایجی است که خانم هایی که به سن بچه آوردن رسیده اند پیش از قاعدگی تجربه می کنند.

سوتین تنگ به نظر می رسد و شکم جلو می آید و شلوار از قبل تنگ تر می شود.

بیشتر خانم ها پیش از قاعدگی چند پوند افزایش وزن نیز دارند.

هنگامی که خونریزی شروع می شود این علائم از بین می رود.

اگر در اطراف شکم افزایش وزن قابل توجهی مشاهده کردید، بیشتر از روزهای پیش از قاعدگی، احتمالا باردار هستید.

نفخ یکی از علائم اولیه بارداری است و وزن جدید شما را آزار می دهد.

اگر باردار باشید این حالت ها بعد از چند روز از بین نمی رود.

در طول بارداری هورمون پروژسترون باعث نفخ می شود.

فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

: نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

اسپیرونولاکتون: عوارض / قرص اسپیرونولاکتون برای جوش، پرمویی، ریزش مو، لاغری

فهرست داروها و مکمل ها (اطلاعات دارویی)

قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت، تحلیل و پیش بینی آنلاین و لحظه ای

مترو هشتگرد: وضعیت، زمان افتتاح / اخبار روز مترو شهر جدید هشتگرد

اورلیستات برای چیست: عوارض، نحوه مصرف / اورلیستات در بارداری و شیردهی

سیروز کبدی: علت، علائم، تشخیص، راههای انتقال، درمان گیاهی و طب سنتی

هیدروسل: علائم، انواع، درمان گیاهی، دارو، عمل و برگشت / هیدروسل در کودکان

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه شد

تعبیر خواب خروس: خروس سفید، سیاه، لاری، وحشی / خواب خروس مرده

نخود فرنگی: خواص، مضرات، طبع، عکس / نخود فرنگی در بارداری / پخت غذا با نخودفرنگی

سوپ هویج: طرز تهیه انواع سوپ هویج با جعفری، با مرغ، با عدس، جو و قارچ

ویتامین E: منابع، کمبود و مقدار مصرف ویتامین E / خوردن و مالیدن کپسول ویتامین e

رامبد جوان : بیوگرافی، همسرانش، آخرین اخبار و جدیدترین عکس ها

سنگدان مرغ: خواص و مضرات در طب سنتی و برای کودکان و در بارداری

انتخابات مجلس ۹۸ و انتخابات میاندوره‌ ای مجلس خبرگان: اسامی نامزدها

بابونه: مضرات، خواص بابونه برای معده، فشار خون، عفونت زنان / چای و بخور بابونه

روغن گل ختمی: خواص و مضرات و طبع / خواص روغن گل ختمی برای پوست و مو

تعبیر خواب ازدواج و عقد کردن : ازدواج مرده / ازدواج با محرم / ازدواج مجدد

آناناس: خواص، مضرات، طبع و فصل آناناس / آناناس و دیابت / خواص برای کودکان

ترانه علیدوستی : بیوگرافی و همسرش و دخترش + جدیدترین عکس و اخبار

دلمه سیب زمینی : طرز تهیه دلمه سیب زمینی + نکات ریز (روش متفاوت)

کولونوسکوپی: فواید، عوارض، آمادگی قبل از عمل / چگونگی انجام و تفسیر جواب

زیتون: فواید، مضرات، طبع / زیتون وحشی و picual / روغن زیتون / زیتون سیاه

عفونت لگن: علائم، درمان در طب سنتی، بهترین آنتی بیوتیک / درد عفونت رحم

بی خوابی: درمان گیاهی و راه حل / علت بی خوابی های شبانه و بی خوابی زنان و نوزادان

سفید شدن پوست بدن و پوست سبزه: دارو، حنا، قویترین ماسک روشن کننده و داروی گیاهی

پرسپولیس: اخبار وضعیت پرسپولیس، بازیکنان، باشگاه، مربی، نقل و انتقالات

تعبیر خواب خون: خون قاعدگی / خون از دهان / خون آمدن از سر / خون بالا آوردن

فرق علائم پریودی و حاملگی
فرق علائم پریودی و حاملگی
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *