فايده و ضرر شهاب سنگ

دوره مقدماتی php
فايده و ضرر شهاب سنگ
فايده و ضرر شهاب سنگ

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

 

 

دوره مقدماتی php

اصولا وقتی شهاب سنگی به زمین نزدیک می شود امکان وقوع یک حادثه وجود دارد! اگر تنها از جو زمین عبور کند می شود ستاره دنباله دار و زمان یادآوری آرزوهاست و اگر آن شهاب سنگ پایش را از جو زمین کمی آنطرف تر بگذارد حتما با زمین اثابت می کند و باعث انفجار و تخریب می شود . البته ممکن است بعدش باعث رطوبت و سرسبزی محیط اطرافش شود چون خاک و مواد معدنی بسیار غنی دارد.

 و به نظر من بعضی از اتفاقات مثل شهاب سنگ هستند، تو داری برای خودت زندگی می کنی و زندگی را آنطور که خودت می خواهی تصور می کنی: اداره، دانشگاه، تفریح و دوستان خوب اما یک دفعه یک شهاب سنگ به جو زندگی تو نزدیک می شود … در عرض چند ساعت یا کمتر باید تصمیم بگیری که آن شهاب سنگ اجازه دارد به جو تو نزدیک شود یا نه؟ گاهی اوقات آنقدر متحیر می شوی که ترجیح میدهی مثل یک فیلم هیجان انگیز تنها نظاره گر باشی و ببینی آخرش چه می شود؟  فايده و ضرر شهاب سنگ

همیشه از اتفاقات عجیب، از حسهای ناشناخته و از معماهای پیچیده خوشم می آمده و با سر به طرف این اتفاقات و حسها و معماها می روم و خود ماجراجویی از هر چیزی برایم مهمتر بوده است ..

الهی که شهاب سنگه بياد تو جو اما شهاب سنگش شهاب سنگ باشه ها نه کلوخخوش باشی آبجی خانم گل

الهی آسمون قلبت شهاب بارون بشهاون موقع مارو هم فراموش نکن

شهاب سنگه اومد؟؟؟؟؟نيومد؟؟؟؟؟؟؟ما رو فراموش نکنی

–> اسکارلت
تو بهترين جوجوی دنيا هستی

سلام آقای دل پاک
خوش به حالتون خيلی خوب مينويسيد و مطالب جالب و اجتماعی خوبی رو انتخاب ميکنيد افرين ..
بازم ميگم خيلی خوشم اومد مخصوصا از قالب وبلاگتون

يه خواهشی ازشما ندارم اگه براتون اشکالی نداره کد قالبون رو به من هم بدديد
خواهش

من که می دونم کسی نيومده و داری بازار گرمی می کنی مثلا می خوای بگی اسم طرف شهابه
….
اين جواد ترين نوع نگاهی بود که می شد به نوشته ات داشت

راستی خيلی باحاله طرف با اين همه شعار و و داد وبيداد هنوز فکر می کنه که تو پسری



var gaJsHost = ((“https:” == document.location.protocol) ? “https://ssl.” : “http://www.”);
document.write(unescape(“%3Cscript src='” + gaJsHost + “google-analytics.com/ga.js’ type=’text/javascript’%3E%3C/script%3E”));

try {
var pageTracker = _gat._getTracker(“UA-8874754-1”);
pageTracker._trackPageview();
} catch(err) {}

شهاب سنگ ها اجرام طبیعی هستند که توسط جاذبه ی زمین، به سمت آن کشیده شده و پس ازعبوراز جو به سطح زمین برخورد می کنند.این اجرام می توانند شامل تکه هایی ازسیارک ها، دنباله دارها و… باشند. سقوط شهاب سنگ ها ممکن است با ظهورآتش و سپس انفجار همراه باشد. شهاب سنگ ها را معمولا به نام محلی که درآن یافت می شوند نام گذاری می کنند. بعضی از این اجرام شبیه به سنگ های آتشفشانی زمین هستند.برخی دیگر شبیه آهن- نیکلی هستند که طبق باورهای امروزین هسته ی زمین رامی سارند. با این وجود بسیاری دیگر به هیچ چیز زمینی شباهت ندارند.  بعضی ازشهاب سنگ ها ممکن است بازمانده ی

 ماده ی اولیه ای که منظومه ی شمسی ازآن پدید آمده، باشند. بررسی این گونه شهاب سنگ ها درآزمایشگاه دانشمندان را قادر می سازد تا با بخشی ازغباراختری که منظومه ی شمسی – از جمله خورشید وزمین- ازآن پدید آمده کار کنند.سقوط شهاب سنگ ها در برخی موارد شامل هزاران قطعه سنگ است که وزن آن ها روی هم به چندین تن می رسد. چنین مواردی را ((بارش شهاب سنگی)) می نامند و به هر قطعه ی جداگانه از

 

 

فايده و ضرر شهاب سنگ

بارش شهاب سنگی ((پاره)) می گویند.

یک پاره ی آهنی ازبارش شهاب سنگی

کامپو دل سی یه لو،آرژانتین.

                            

سقوط شهاب سنگ تنها مختص زمین نیست؛یعنی این احتمال وجود دارد که سطح کرات وسیارات دیگر نیزمورد اصابت شهاب سنگ ها قرارگیرد. به طورمثال دربیست وسوم فروردین امسال مریخ نورد روح تصویری را از محیط اطراف خود به زمین مخابره کرد که یک شهاب سنگ را در خود جای داده بود.شایان ذکر است که این شهاب سنگ آلن هیلز نام گرفته ویک شهاب سنگ آهنی است.

گاهی اوقات پیش می آید که شهاب سنگ بزرگی با سطح سیارات سنگی مانند زمین و مریخ ویا با سطح کراتی مانند ماه برخورد کنند.دراثر برخورد این گونه شهاب سنگ ها،روی سطح سیارات سنگی حفره ها وگودال هایی بوجود می آیند که تا حدودی به دهانه ی یک آتشفشان خاموش شباهت دارند؛به این حفره ها و گودال ها ((کریتر)) یا ((دهانه های برخوردی)) می گویند. دهانه ی برخوردی بسیار قدیمی واقع در بیابان آریزونا درآمریکای جنوبی ازاین جمله است.

 

خرده شهاب سنگ ها: کوچکترین اجرامی که به زمین سقوط می کنند گویچه های کیهانی وذرات غبار میان سیاره ای هستند.

گویچه های کیهانی، دانه های کروی کوچکی به قطر تقریبی ۱ میلی متریا کمترهستند.آن ها را درگل ولای ته اقیانوس ها،یعنی جایی که از خشکی دور است،ودریخ های قاره ی جنوب ونیز جزیره ی گرین لند یافته اند.

گویچه ای کیهانی به قطر ۲/۰ میلی متر

 

ذرات غبارمیان سیاره ای شکل نامنظمی دارند واندازه ی آن ها کمتر از۰۵/۰ میلی متراست.ناسا ازاواخردهه ۱۹۷۰ به کمک هواپیماهای بلند پروازی که مدل اصلاح شده ی هواپیمایU-۲ هستند،به نمونه گیری از آن ها پرداخته است.به تازگی نیز آن ها را مانند گویچه های کیهانی در یخ های قطب جنوب کشف کردند.گویچه های کیهانی وذرات غبار میان سیاره ای((خرده شهاب سنگ))نامیده میشوند.  

ذره ای از غبار میان سیاره ای

به قطر۲۰میکرومتر

 

ابعاد کوچک خرده شهاب سنگ ها به آنها امکان میدهد تا به راحتی گرما را  شکل تابش ازخود دورکنند وهنگام عبورازجوّّ زمین ذوب نشوند،لذا شکل اولیه ی خود راحفظ می کنند.شهاب سنگ های بزرگ ازنظرکانی شناسی با خرده شهاب- سنگ ها،که احتمالابسیاری ازآن ها ازدنباله داران جدا شده اند،تفاوت دارند.

www.ahvazastro.com

 

تبدیل تاریخ شمسی و میلادی

تبدیل کد HTML به Java, PHP, ASP

تبدیل واحد ها

دانلود نرم افزار مدیریت انتقال فایل به سرور FTP (برای مک)


FileZilla 3.38.1 Mac


 

فايده و ضرر شهاب سنگ


 



 


 

اگر از طراحان سایت باشید حتما از ابزار های FTP استفاده کرده اید. برای انتقال فایل بر روی سرور ها (مدیریت FTP) از نرم افزار های مختلفی استفاده میشود.

یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت اف تی پی، نرم افزار FileZilla است. این نرم افزار دارای محیط و کاربری ساده، و امکانات بسیار خوبی برای مدیریت FTP است.

نرم افزار FileZilla امکان دانلود و آپلود همزمان فایلها را دارد. علاوه بر این از قابلیت ادامه (Resume) نیز پشتیبانی میکند. همچنین این نرم افزار قادر است تا فایل ها را با سرعت بیشتری نسبت به سایر نرم افزارهای مدیریت FTP انتقال دهد.

طبق روال انتشار رایگان نرم افزارهای مکینتاش، در این مطلب نیز نسخه Mac OS نرم افزار FileZilla را برای شما آماده کرده ایم. این نرم افزار یکی از بهترین ابزارها برای مدیریت FTP و آپلود در سیستم های مک میباشد.

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید، و در صورت تمایل جدیدترین نسخه آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.


دانلود مرورگر اپرا (برای مک)


Opera 56.0.3051.52 Mac


 


 



 


 

سرعت بسیار بالا در اجرای نرم افزار، بارگذاری سریع صفحات، و حفظ امنیت و حریم شخصی کاربر، از مهم ترین قابلیت های مرورگر Opera هستند.

از سایر ویژگی های اپرا میتوان به سادگی محیط آن اشاره کرد. علاوه بر این، اپرا کمترین میزان استفاده از منابع سیستم را در بین همه مرورگرها دارد. یعنی به هیچ عنوان باعث کند شدن سیستم عامل نخواهد شد.

اما ویژگی مخصوص اپرا، قابلیت توربو (Opera Turbo) است. که امکان بارگزاری سریع صفحات را برای کاربرانی که سرعت اینترنت آنها کم است فراهم میکند.

در این مطلب، نسخه Mac OS مرورگر Opera را برای شما آماده کرده ایم که یکی از بهترین مرورگرهای اینترنت مک میباشد.

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید و در صورت تمایل جدیدترین نسخه آن را به صورت رایگان برای مکینتاش دانلود کنید.


دانلود نرم افزار فلش پلیر (برای مک)


Adobe Flash Player 31.0.0.122 Mac


 


 



 


 

نرم افزار Adobe Flash Player برنامه ای برای باز کردن فایل های فلش در مرورگر است. این فایل ها در قالب فایل های انیمیشن، بازی و… در مرورگر ها نمایش داده میشود.

اگر فلش پلیر روی مرورگرتان نصب نباشد و شما وارد سایتی شوید که در آن از فلش استفاده شده است، با پیغام خطای پلاگین فلش مواجه خواهید شد.

برنامه Adobe Flash Player به صورت رایگان از طرف شرکت Adobe تولید شده و در اختیار کاربران قرار میگیرد. بهتر است تا برای نمایش بهتر فایل های فلش در سایت های مختلف، همیشه آخرین نسخه Flash Player را نصب کرده باشید.

با دانلود و نصب نرم افزار فلش پلیر، شما قادر به مشاهده کلیه فایل های فلش در مرورگر اینترنتی خود خواهید بود. همچنین اگر فایل فلشی روی کامپیوتر خود داشته باشید، میتوانید آن را داخل پنجره مرورگر خود انداخته و مشاهده کنید.


 

در این مطلب، نسخه مک یا همان Mac OS نرم افزار فلش پلیر را به صورت رایگان برای شما آماده کرده ایم که برای کاربران مکینتاش قابل استفاده است.


 

در ادامه مطلب میتوانید جدیدترین نسخه این نرم افزار را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.

فايده و ضرر شهاب سنگ


دانلود مرورگر گوگل کروم (برای مک)


Google Chrome 70.0.3538.77 Mac


 


 



 


 

مرورگر Chrome یکی از پرطرفدارترین مرورگر ها در بین کاربران میباشد و تا به امروز سعی کرده است تا نیازهای کاربران در حوزه وب گردی را شناسایی و برطرف نماید.

یکی از نکات جالب توجه این است که بیشتر تیم های برنامه نویسی که در زمینه ساخت افزونه (Addon) برای مرورگرها فعالیت میکنند، تمام افزونه های خود را در دو نسخه منتشر میکنند. یکی برای فایرفاکس و یکی هم برای کروم. به همین دلیل است که بیشتر افزونه های محبوب، بین هر دو مرورگر مشترک هستند.


 

از مهم ترین دلایل پیشرفت سریع و محبوبیت مرورگر کروم، میتوان به سرعت بالای آن، و ارائه هزاران افزونه (Addon) رایگان اشاره کرد. در کنار این امکانات، از قدرت و پشتوانه مالی شرکت گوگل نیز نمیتوان چشم پوشی کرد، که باعث شد مرورگر کروم در طی مدت کوتاهی محبوب و فراگیر شود.


 

در این مطلب، نسخه مک یا همان Mac OS مرورگر اینترنت گوگل کروم را برای شما آماده کرده ایم، که برای کاربران مکینتاش قابل استفاده است.

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید و در صورت تمایل آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.


دانلود مرورگر فایرفاکس (برای مک)


Mozilla Firefox 63.0 Mac


 


 



 


 

فایرفاکس با سرعت بالای خود در باز کردن صفحات اینترنت محبوبیت بسیاری را در بین کاربران پیدا کرده است.

این مرورگر نیز مانند کروم دارای افزونه های فراوانی است. شرکت های تولید کننده افزونه ها زمانی که یک افزونه را تولید میکنند برای هر دو مرورگر کروم و فایرفاکس ارائه میدهند.

فایرفاکس دارای قابلیت استفاده از تب های مختلف است که جستجو در صفحات وب را بسیار آسان و راحت ساخته است تا صفحات قبلی شما در دسترس باشد.

مرورگر فایرفاکس به خوبی توانسته است جایگزین مرورگر اینترنت پیش فرض مک (سافاری) شود. در این مطلب، نسخه Mac OS نرم افزار فایرفاکس را برای شما آماده کرده ایم که برای کاربران مکینتاش قابل استفاده است.


 

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید، و در صورت تمایل جدیدترین نسخه آن را به صورت رایگان برای مکینتاش دانلود کنید.


عضویت در خبرنامه سرزمین دانلود


فايده و ضرر شهاب سنگ
فايده و ضرر شهاب سنگ
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *