غذا ترش شده چکار کنم

دوره مقدماتی php
غذا ترش شده چکار کنم
غذا ترش شده چکار کنم

آشپزی, ترفند و تجربه آشپزی ثبت دیدگاه

در اینجا با ترفندهایی برای حل کردن مشکل شور شدن ، ترش شدن ، تلخ شدن یا تند شدن غذا و خورشت آشنا می شوید. امیدوارم این ترفندها کمک کنند تا غذای شما از شوری تلخی تندی و ترشی در بیاید.

برای رفع ترش شدن غذا شما می‌توانید؛ به خورشت خود یک تیکه نبات یا شکر و کمی زعفران با توجه به میزان خورشت خود اضافه کنید. برای ترش شدن قرمه سبزی تنها از شکر استفاده کنید.

توجه: برای اضافه کردن شکر به خورشت کم کم اینکار را انجام دهید. اجازه دهید شکری که به خورشت اضافه کردید خوب در خورشت حل شود آن را بچشید اگر بازهم نیاز بود شکر اضافه کنید.

برای از بین بردن شوری غذا با توجه به نوع غذای خود یکی را راه حل زیر را انتخاب کنید.

غذا ترش شده چکار کنم

دوره مقدماتی php

۱- یک قاشق نوشابه داخل غذا بریزید.

۲- یا برای رفع شوری غذا از سیب زمینی استفاده کنید. سیب زمینی را پوست بکنید به چند تیکه بزرگ برش بزنید و داخل خورشت بندازید و بعد از حدود نیم ساعت آنها را از خورشت خارج کنید.

۳- همچنین می‌توانید مقداری خمیر با آرد گندم درست کنید. آن را به شکل گلوله‌هایی به اندازه گردو درآورید و داخل خورشت خود بیندازید. و بعد از نیم ساعت که داخل خورشت جوشیدند آن‌ها را از خورشت خارج کنید.

۴- برای برنج هم اگر بعد از دم کش کردن متوجه شوری آن شدید خورشتتان را بدون نمک یا کم نمک درست کنید. وگرنه دیگر نمی توان کاری کرد یا راه حل شماره ۵ را انجام دهید. اما اگر هنوز آن را دم کش نکردید؛ روی آن آب بگیرید تا شوری آن برود.

۵- راه دیگری که می توانید برای همه غذاهایی که شور شده استفاده کنید این است که: غذا را دوباره درست کنید، اما به آن نمک نزنید و غذای شور شده را با آن قاطی کنید. با این روش دیگر غذاها اصراف نمی‌شود و شوری غذا از بین می رود. زیادی غذا را می توانید در یخچال قرار دهید و در وعده های دیگر استفاده کنید.

اگر غذای آبکی هست مانند خورشت می توان کمی از آب آن را بریزید و دوباره آب و ادویه اضافه کنید. ولی حتما به خورشت آب جوش اضافه کنید اضافه کردن آب سرد به خورشت ظاهر خورشت را خراب می کند.

۶- اضافه کردن کمی آبلیمو یا سرکه برای رفع شور شدن غذا نیز مؤثر است. ولی مواظب باشید خیلی اضافه نکنید که طعم خورشت خراب شود.

۷- برای گرفتن شوری ترشی آب آن را بریزید و بجای آن آب جوشیده سرد به ترشی اضافه کنید. همچنین کلم و هویچ، ذرت به ترشی شوری آن را کم می کند.

۸- برای گرفتن شوری خیار شور آب آن را بریزد و به آن آب جوشیده سرد اضافه کنید. یا موقع مصرف آن حدود نیم ساعت آن را در آب قرار دهید تا شوری آن برود.

برای رفع تندی غذا کافی است: با توجه به میزان غذا و تندی غذای خود، کمی آبلیمو ترش یا سرکه را به غذا اضافه کنید. بهتر است کم کم اینکار را انجام دهید تا غذا ترش نشود. اجازه دهید آبلیمو یا سرکه‌ای که اضافه کردید یک دقیقه داخل خورشت بجوشد؛ بعد خورشت را بچشید. اگر بازهم نیاز بود دوباره آبلیمو اضافه کنید. با این روش خیلی سریع تندی غذا از بین می رود.

برای رفع تلخی غذا می‌توانید؛ سیب زمینی رنده شده به خورشت بزنید. یا مقداری زعفران همراه شکر یا قند دم کنید و به خورشت خود اضافه کنید.

همانطور که در بالا گفتیم برای رفع شوری، ترشی ، تندی و تلخی غذاهایی که آبدار هستند، مثل انواع خورشت ها راه‌های ساده‌‌ای وجود دارد. که به بعضی از این روش ها اشاره کردیم. اما اگر غذاهای بدون آب بدمزه شدند، خیلی سخت یا حتی غیرممکن است که بتوانید مزه آنها را تغییر دهید. می توانید از سر آن غذا با ادویه کم دوباره درست کنید و آنها را باهم قاطی کنید، تا غذایی که درست کردید اصراف نشود و مجبور نباشید آن را دور بریزید.

لطفا اگر برای رفع شور شدن ، ترش شدن ، تلخ شدن و تند شدن غذا راهی می شناسید که در اینجا نوشته نشده. تجربه خودتون رو بنویسید.

احتمالاً این مطالب را هم دوست داری بخونی:

برچسب هاآبلیمو تجربه ترفند خورشت سرکه سیب زمینی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وقتی دیدگاهم تایید شد من را از طریق ایمیل باخبر کن

جدیدترین مطالب چاره‌دان را برای من هم بفرست.

میتونی ایمیلت رو وارد کنی تا تازه‌ترین مطالب چاره‌دان رو از دست ندی و هر وقت خواستی از ایمیلت بخونی

رکنا:ترفندهای آشپزی سبب می شود اگر در آشپزی خطایی صورت گرفته باشد بتوانید به سادگی آن را حل کنید.

حتی با تجربه ترین آشپزها ممکن است هنگام آشپزی، اشتباه کنند. از بیش از حد پختن غذا گرفته تا بیش از حد نمک زدن، ممکن است، غذا بدمزه شود. قبل از اینکه غذای تان را دور بریزید، چند ترفند زیر را به کار برید. ممکن است، طعم غذای تان را بهبود بخشد.

 ترشی بیش از حد غذا

اگر غذایتان را به اشتباه خیلی ترش کردید، با افزودن کمی جوش شیرین و یا شکر به آن از میزان اسیدی و یا ترشی آن بکاهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

غذا ترش شده چکار کنم

 


حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

رکنا:اسنک مرغ برای دورهمی خانوادگی بهترین گزینه آشپزی است.

رکنا:تارت میوه ای ایده ای نو برای عصرانه.

رکنا:غذاهای فوری و سالم بهترین ایده برای زمان هایی است که فرصت تان کم است.

رکنا:دمنوش بابونه تقویت کننده عمومی بدن است و در هضم غذا تاثیرگذار است.


خوب بود ممنون من راضی هستم

موضوعات داغ

با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

سایت اینترنتی رکنا

کلیه حقوق متعلق به

سایت اینترنتی رکنا

است

به نام قادر علی کل شئی

سلام

حتما تا به حال غذاتون شور شده!

درسته؟

و حتماً تا به حال یاد گرفتید که برای گرفتن شوری غذا، بهش سیب زمینی اضافه کنید.

غذا ترش شده چکار کنم

خب پس این مسئله رو حل کردید. اما مسئله ترش شدن غذا چی؟

اومدیم و تو خورشت قورمه سبزی، زیادی آبلیمو ریختید.

یا تو خورشت کدو، زیادی غوره ریختید.

باید چی کار کرد؟

ترشی رو با چی باید از بین برد؟

راستش، چند وقت پیش، شاید یکی دو ماه شایدم بیشتر، دوست بسیار بسیار عزیزی حل این مشکل رو آموزش داد.

خیلی ساده.

باید از جوش شیرین استفاده کنید.

اما خب جوش شیرین چطور این کار رو می کنه؟

حتماً تا به حال از  بیکینگ پودر تو کیک پختن استفاده کردید، نه؟

می دونید کلیات ترکیبات تشکیل دهنده ی این ماده چیه؟

بله؛ جوش شیرین و یک اسید خشک.

این ماده کافیه در آب حل بشه. با انحلال بکینگ پودر در آب، اسید خشک با جوش شیرین واکنش می ده و تولید گاز دی اکسید کربن می کنه.

و نهایاتاً اسید خنثی می شه.

در واقع برای رفع ترشی غذا، ما از همین واکنش استفاده می کنیم. ما در غذا اسید داریم (اسید؟ خب بله دیگه همون ترشی غذا)

حالا جوش شیرین اضافه کردیم.

چه اتفاقی میفته؟

جوش شیرین با اون ترشی واکنش می ده، انگار واکنش دهنده های بکینگ پودر رو در غذا تشکیل دادیم. جوش شیرین با اسید (آبلیمو یا آب غوره و یا …) واکنش می ده و اسید خنثی می شه.

اسید خنثی شده یعنی حذف ترشی از غذا.

به همین سادگی 🙂

توجه: توجه داشته باشید، جوش شیرین رو کم کم اضافه کنید و حین اضافه کردن، هر چند بار یک دفعه هم مزه رو بچشید. شاید زیادی جوش شیرین اضافه کردید و کل مزه ترش غذا رو از بین بردیدا!!!

پس به اندازه ای که به ترشی مطلوب برسید، جوش شیرین اضافه کنید.

راستی هر بار که جوش شیرین می ریزید، واکنش رو می تونید به چشم ببینید، محل ریختن جوش شیرین، کف ایجاد می شه و بعد از بین میره.

پ.ن: یک نکته. اون هم اینکه رفع ترشی غذا، با جوش شیرین به نظر من بهتر از افزودن مواد شیرین به غذا هست. چون اگه شما مثلاً از هویج، یا شکر یا هر ماده طعم دار دیگه استفاده کنید، باعث می شید که غذاتون طعم اصلیش رو از دست بده. اما با جوش شیرین، تنها اسید غذا(ترشی غذا) خنثی میشه و تاثیری آن چنانی روی طعم اصلی غذا نمی ذاره

توجه: یکی از دوستان گفتند از بکینگ پودر استفاده کردند.

لازمه بگم اگه از بکینگ پودر استفاده کنید، ممکنه ترشی غذاتون کم نشه. یا یکم کم بشه. چون بکینگ پودر تو محلول (غذا) با اسید خودش که نزدیکشه واکنش می ده

پس شما دوستان بهتره فقط جوش شیرین استفاده کنید تا با مقدار کمتری جوش شیرین ترشی غذا رو بگیرین.

در ضمن، جوش شیرین رو کم کم اضافه کنید و بعد از هم زدن غذا، مزه را بچشید. (همین طور می تونید میزان کف کردن محل ریختن جوش شیرین رو هم معیار قرار بدید)

 

#رفع_ترشی_غذا

غذا ترش شده چکار کنم

#برطرف_کردن_ترشی_غذا

 

چکار کنیم تا خورشتی رو که ترش کردیم ترشیش کمتر بشه؟

چکار کنیم تا خورشتی رو که ترش کردیم ترشیش کمتر بشه؟

حتی با تجربه ترین آشپزها ممکن است هنگام آشپزی، اشتباه کنند. از بیش از حد پختن غذا گرفته تا بیش از حد نمک زدن، ممکن است، غذا بدمزه شود. قبل از اینکه غذای تان را دور بریزید، چند ترفند زیر را به کار برید. ممکن است، طعم غذای تان را بهبود بخشد.

به گزارش جی پلاس، حتی با تجربه ترین آشپزها ممکن است هنگام آشپزی، اشتباه کنند. از بیش از حد پختن غذا گرفته تا بیش از حد نمک زدن، ممکن است، غذا بدمزه شود. قبل از اینکه غذای تان را دور بریزید، چند ترفند زیر را به کار برید. ممکن است، طعم غذای تان را بهبود بخشد.

اگر غذایتان را به اشتباه خیلی ترش کردید، با افزودن کمی جوش شیرین و یا شکر به آن از میزان اسیدی و یا ترشی آن بکاهید.

غذا ترش شده چکار کنم

برای برطرف کردن غذایی که بسیار شیرین شده است، به آن کمی لیموترش و یا سرکه بزنید. چربی هایی مانند روغن زیتون یا کره نیز می توانند طعم شیرین غذا را برطرف کنند.

سبزیجاتی که بیش از حد پخته شده اند را می توانید به شکل پوره درآورده و به آنها کمی نمک، روغن زیتون و یا کره بزنید. همچنین سبزیجات پوره شده را می توان با کمی عصاره مرغ و کمی خامه، به صورت سوپ درآورد.

آب بیشتر به غذا بزنید و یا کمی شکر یا سرکه به آن بیفزایید. گاهی اوقات هم می توانید از سیب زمینی پوست کنده و یا سس برای برطرف کردن شوری غذا استفاده کنید.

پاستا و یا ماکارونی زیاد پخته و نرم شده را با روغن زیتون، تفت دهید تا کمی سفت شود و خود را بگیرد. سپس برای طعم بهتر، به آن پنیر پارمسان بیفزایید.

گاهی اوقات هنگام آماده سازی خمیر، مواد آن به صورت گلوله در می آید، برای برطرف کردن آن، می توانید گلوله خمیر را از الک بگذارنید و صاف کنید.

نان های خشک را می توانید با زدن یک لایه کره یا روغن زیتون به روی آنها و قرار دادن شان در فر با دمای 163 درجه سلسیوس، ترد و قابل خوردن نمایید. حتی می توانید این نان ها را به همراه سوپ، مصرف کنید. یا می توانید آنها را به شکل سوخاری درآورید.

وقتی مرغ بیش از حد می پزد، می توانید آن را به ورقه های نازک برش زده و با روغن زیتون، ریحان، آویشن، ترخون و کمی نمک و فلفل مخلوط کنید. به مرغ، سس و سبزیجات سالاد زده و آن را به صورت سالاد مرغ مصرف کنید.

این میوه ها را نیز می توانید با وانیل و یا آب لیمو، قابل خوردن نمایید. کمی شکر و دارچین به آنها زده و پس از اینکه به خوبی ترکیب کردید، مصرف کنید.

برگ های کهنه کاهو را می توانید با قرار دادن آنها در آب اسیدی شده به مدت 20 دقیقه، دوباره با طراوت کنید. برای درست کردن آب اسیدی، کمی سرکه، یا لیمو ترش به آب خنک بیفزایید.

اگر کیک تان سوخت، به آرامی و با کاردی تیز، تمام لایه سوخته کیک را بردارید و سپس آن بخش ها را با خامه بپوشانید.

 

 

:با امام

چاشنی‌ها و ادویه‌ها به غذاهای ما طعم متفادت می‌دهند و باعث می‌شوند؛ غذاها خوشمزه‌تر شوند. اما به همان میزان که مصرف به اندازه از آنها، طعم غذا را خوشمزه می‌کند. استفاده زیادی از آنها باعث شور شدن، ترش شدن ، تلخ شدن یا تند شدن غذا می‌شود. اینجاست که، همه زحمت‌های ما بی‌نتیجه می‌شود. اما همیشه ترفندهایی هست که میتواند در این مواقع به ما کمک کند.

برای رفع ترش شدن غذا شما می‌توانید؛ به خورشت خود یک تیکه نبات یا شکر و کمی زعفران با توجه به میزان خورشت خود اضافه کنید.

دقت کنید! درابتدا مقدار کمی نبات و زعفران اضافه کنید. اگر این ترشی برطرف نشد. دوباره اضافه کنید. مواظب باشید! خورشتتون شیرین نشود. برای ترش شدن قرمه سبزی از زعفران استفاده نکنید. چون رنگ خورشت و بوی آن را تغییر می‌دهد. فقط کمی نبات یا شکر به قرمه سبزی خود اضافه کنید.

چطور ترشی خورشت را کم کنیم

غذا ترش شده چکار کنم

۲- یا برای رفع شوری غذا از سیب زمینی استفاده کنید. سیب زمینی را پوست بکنید به چند تیکه بزرگ برش بزنید و داخل خورشت بندازید و بعد از حدود نیم ساعت آنها را از خورشت خارج کنید.

۳- همچنین می‌توانید مقداری خمیر با آرد گندم درست کنید. آن را به شکل گلوله‌هایی به اندازه گردو درآورید و داخل خورشت خود بیندازید. و بعد از نیم ساعت که داخل خورشت جوشیدند آن‌ها را از خورشت خارج کنید.

۴- برای برنج هم اگر بعد از دم کش کردن متوجه شوری آن شدید خورشتتان را بدون نمک درست کنید. اگر هنوز آن را دم کش نکردید؛ روی آن آب بگیرید تا شوری آن برود.

۵- راه دیگری که می توانید برای اکثر غذاهایی که شور شده استفاده کنید این است که: غذا را دوباره درست کنید، اما به آن نمک نزنید و غذای شور شده را با آن قاطی کنید .اینجوری دیگر غذاها اصراف نمی‌شود و شوری غذا از بین می رود. زیادی غذا را می توانید در یخچال قرار دهید و در وعده های دیگر استفاده کنید.

برای رفع تندی غذا کافی است: با توجه به میزان غذا و تندی غذای خود، کمی آبلیمو ترش یا سرکه را به غذا اضافه کنید. بهتر است کم کم اینکار را انجام دهید تا غذای شما ترش نشود. اجازه دهید آبلیمو یا سرکه‌ای که اضافه کردید یک دقیقه داخل خورشت بجوشد؛ بعد خورشت را بچشید. اگر بازهم نیاز بود دوباره آبلیمو اضافه کنید. با این روش خیلی سریع تندی غذا از بین می رود.

برای رفع تلخی غذا می‌توانید؛ سیب زمینی رنده شده به خورشت بزنید. یا مقداری زعفران همراه شکر یا قند دم کنید و به خورشت خود اضافه کنید.

همانطور که در بالا گفتیم برای رفع شوری، ترشی ، تندی و تلخی غذاهایی که آبدار هستند، مثل انواع خورشت ها راه‌های ساده‌‌ای وجود دارد. که به بعضی از این روش ها اشاره کردیم. اما اگر غذاهای بدون آب بدمزه شدند، خیلی سخت یا حتی غیرممکن است که بتوانید مزه آنها را تغییر دهید. می توانید از سر آن غذا با ادویه کم دوباره درست کنید و آنها را باهم قاطی کنید، تا غذایی که درست کردید اصراف نشود و مجبور نباشید آن را دور بریزید.

اگر شما هم برای رفع شور شدن ، ترش شدن ، تلخ شدن و تند شدن غذا راهی می شناسید. تجربه ارزشمند خود را قسمت دیدگاه‌های همین نوشته بنویسید.

۵ نکته مهم برای خوشمزه شدن قرمه سبزی که در جایی نشنیده‌اید.

برچسب هاآبلیمو تجربه ترفند خورشت سرکه سیب زمینی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هرگاه دیدگاهم تایید شد، من را از طریق ایمیل مطلع کن

میتونی ایمیلت رو وارد کنی تا تازه‌ترین مطالب چاره‌دان رو از دست ندی و هر وقت خواستی از ایمیلت بخونی

غذا ترش شده چکار کنم

و حتماً تا به حال یاد گرفتید که برای گرفتن شوری غذا، بهش سیب زمینی اضافه کنید.چطور ترشی خورشت را کم کنیم

خب پس این مسئله رو حل کردید. اما مسئله ترش شدن غذا چی؟

اومدیم و تو خورشت قورمه سبزی، زیادی آبلیمو ریختید.

راستش، چند وقت پیش، شاید یکی دو ماه شایدم بیشتر، دوست بسیار بسیار عزیزی حل این مشکل رو آموزش داد.

حتماً تا به حال از  بیکینگ پودر تو کیک پختن استفاده کردید، نه؟

می دونید کلیات ترکیبات تشکیل دهنده ی این ماده چیه؟

این ماده کافیه در آب حل بشه. با انحلال بکینگ پودر در آب، اسید خشک با جوش شیرین واکنش می ده و تولید گاز دی اکسید کربن می کنه.

در واقع برای رفع ترشی غذا، ما از همین واکنش استفاده می کنیم. ما در غذا اسید داریم (اسید؟ خب بله دیگه همون ترشی غذا)

جوش شیرین با اون ترشی واکنش می ده، انگار واکنش دهنده های بکینگ پودر رو در غذا تشکیل دادیم. جوش شیرین با اسید (آبلیمو یا آب غوره و یا …) واکنش می ده و اسید خنثی می شه.

توجه: توجه داشته باشید، جوش شیرین رو کم کم اضافه کنید و حین اضافه کردن، هر چند بار یک دفعه هم مزه رو بچشید. شاید زیادی جوش شیرین اضافه کردید و کل مزه ترش غذا رو از بین بردیدا!!!

پس به اندازه ای که به ترشی مطلوب برسید، جوش شیرین اضافه کنید.

راستی هر بار که جوش شیرین می ریزید، واکنش رو می تونید به چشم ببینید، محل ریختن جوش شیرین، کف ایجاد می شه و بعد از بین میره.

پ.ن: یک نکته. اون هم اینکه رفع ترشی غذا، با جوش شیرین به نظر من بهتر از افزودن مواد شیرین به غذا هست. چون اگه شما مثلاً از هویج، یا شکر یا هر ماده طعم دار دیگه استفاده کنید، باعث می شید که غذاتون طعم اصلیش رو از دست بده. اما با جوش شیرین، تنها اسید غذا(ترشی غذا) خنثی میشه و تاثیری آن چنانی روی طعم اصلی غذا نمی ذاره

توجه: یکی از دوستان گفتند از بکینگ پودر استفاده کردند.

لازمه بگم اگه از بکینگ پودر استفاده کنید، ممکنه ترشی غذاتون کم نشه. یا یکم کم بشه. چون بکینگ پودر تو محلول (غذا) با اسید خودش که نزدیکشه واکنش می ده

پس شما دوستان بهتره فقط جوش شیرین استفاده کنید تا با مقدار کمتری جوش شیرین ترشی غذا رو بگیرین.

در ضمن، جوش شیرین رو کم کم اضافه کنید و بعد از هم زدن غذا، مزه را بچشید. (همین طور می تونید میزان کف کردن محل ریختن جوش شیرین رو هم معیار قرار بدید)

چطور ترشی خورشت را کم کنیم

چکار کنیم تا خورشتی رو که ترش کردیم ترشیش کمتر بشه؟

چکار کنیم تا خورشتی رو که ترش کردیم ترشیش کمتر بشه؟

هر چقدر هم در آشپزی حرفه ای باشید شور شدن ، تند شدن ، زیاد شدن ادویه ، شیرین شدن ، تلخ شدن ، ترش شدن غذا برای شما پیش می آید بنابراین باید حتما راهکارهایی برای از بین بردن موارد گفته شده و درست کردن طعم غذا را بدانید . موارد گفته شده در این مقاله تمامی مشکلات را بررسی میکند .

مقداری غذا را رقیق کنید . اگر در غذاهایی مانند سوپ ، خورشت و سس از چاشنی زیادی استفاده کرده اید مقداری آب به آن اضافه کنید تا مقداری طعم آن بهتر شود .

مقداری مواد اولیه به آن اضافه کنید . مقداری مواد اولیه داخل آن بریزید تا طعم آن بهتر شود .

چطور ترشی خورشت را کم کنیم

غذاهای اسیدی یا ترش را با شکر و نمک درست کنید . شیرین کننده هایی مثل شکر ، عسل و شیره میتواند مقداری طعم غذا را بهتر و خوشمزه تر کند . این شیرین کننده ها میتوانند مقداری از ترشی و طعم زننده غذا را کم کنند .

غذاهای شیرین شده را با ماءالشعیر و کاکائو درست کنید . اگر سالاد یا غذای شما زیاد شیرین شده است باید مقداری مواد غذایی تلخ مثل شکلات و ماءالشعیر تلخ به آن اضافه کنید تا طعم آن درست شود .

غذاهای ترش و تلخ را با جوش شیرین خنثی کنید . اضافه کردن مقداری جوش شیرین میتواند تلخی یا ترشی غذا را از بین ببرد . اگر مقداری زیادی سرکه یا آبلیمو به سالاد خود اضافه کرده اید یا سس گوجه مقداری ترش شده مقدار کمی جوش شیرین مانند ۱/۸ یا ¼ قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید .

سیب زمینی خام به غذا اضافه کنید . اگر سوپ یا خورشت شور شده است مقداری سیب زمینی خام را خرد کرده و به آن اضافه کنید ( سطح بیشتر سیب زمینی باعث جذب بیشتر میشود ) . سیب زمینی مانند اسفنج نمک را جذب میکند . بعد از چند دقیقه سیب زمینی ها را دور بریزید . البته سیب زمینی مقداری از طعم غذا را نیز جذب میکند یادتان باشد که مقداری ادویه نیز به آن اضافه کیند .

نکته : به گفته بعضی از افراد سیب زمینی به همان اندازه که نمک را جذب میکند آب را نیز جذب میکند که در نتیجه شوری غذا فرقی نمیکند .

از غذای شما سوپ است مقداری نشاسته مانند برنج یا نودل به آن اضافه کنید . اگر غذا خورشت است مقداری پوره برنج به آن اضافه کنید .

با اسید و شکر ، شوری را بپوشانید . میتوانید مقداری آبلیمو ، شکر یا سرکه به غذا اضافه کنید . بالا بردن قابلیت اسیدی و شیرینی میتواند شوری را بپوشاند .

از خامه یا شیر نارگیل کمک بگیرید . این مواد میتوانند مقداری شوری غذا را پوشش دهند .

تندی را با مقداری شکر تنظیم کنید . مقدار کمی شکر به غذای تند اضافه کنید تا تندی آن کم شود . حواستان باشد زیاد شکر نریزید تا غذا تبدیل به سالاد نشود ? .

مقداری مواد اسیدی به غذا اضافه کنید . مواد اسیدی مانند لیمو یا سرکه باعث خنثی کردن تندی میشوند . همچنین میتوانید مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی نیز به آن اضافه کنید .

غذای تند را با لبنیات میل کنید . لبنیات باعث خنثی کردن طعم تند غذا میشوند . شیر هم میتواند سوزش زبان را به سادگی از بین ببرد .

غذای تند را با مواد نشاسته دار سرو کنید . مانند لبنیات مواد غذایی نشاسته دار نیز میتوانید تندی را کم کند . مواد غذایی نشاسته دار مانند : سیب زمینی ، برنج ، ماکارونی یا نان میتوانند به شما کمک کند .

برای جلوگیری از بد شدن طعم غذا در هنگام آشپزی آن را مزه مزه کنید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با این مقاله ، ریشه مگس را خشک کنید !!! مگس‌ها اغلب در بسیاری از خانه ، به‌ویژه در ماه‌های…

آیا مو و پوست سر شما خشک است و خارش دارد ؟ از نرم‌کننده …

خشک کردن میوه ( چیپس میوه ) راههای زیادی دارد که می توانید با …

وقتی‌که نیاز به شامپو ضد شوره‌دارید محصولات بسیار زیادی هستند که می‌توانید آن‌ها را …

شیر بادام یک نوشیدنی عالی و دارای ترکیبات سالم است که می‌توان از آن …

عرق چیست ؟ عرق مایعی است که از مواد شیمیایی یا بودار تشکیل شده …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند:
ehow و
wikihow میباشد ،
بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.چطور ترشی خورشت را کم کنیم

چطور ترشی خورشت را کم کنیم10

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

هر چقدر هم در آشپزی حرفه ای باشید شور شدن ، تند شدن ، زیاد شدن ادویه ، شیرین شدن ، تلخ شدن ، ترش شدن غذا برای شما پیش می آید بنابراین باید حتما راهکارهایی برای از بین بردن موارد گفته شده و درست کردن طعم غذا را بدانید . موارد گفته شده در این مقاله تمامی مشکلات را بررسی میکند .

مقداری غذا را رقیق کنید . اگر در غذاهایی مانند سوپ ، خورشت و سس از چاشنی زیادی استفاده کرده اید مقداری آب به آن اضافه کنید تا مقداری طعم آن بهتر شود .

مقداری مواد اولیه به آن اضافه کنید . مقداری مواد اولیه داخل آن بریزید تا طعم آن بهتر شود .

غذا ترش شده چکار کنم

غذاهای اسیدی یا ترش را با شکر و نمک درست کنید . شیرین کننده هایی مثل شکر ، عسل و شیره میتواند مقداری طعم غذا را بهتر و خوشمزه تر کند . این شیرین کننده ها میتوانند مقداری از ترشی و طعم زننده غذا را کم کنند .

غذاهای شیرین شده را با ماءالشعیر و کاکائو درست کنید . اگر سالاد یا غذای شما زیاد شیرین شده است باید مقداری مواد غذایی تلخ مثل شکلات و ماءالشعیر تلخ به آن اضافه کنید تا طعم آن درست شود .

غذاهای ترش و تلخ را با جوش شیرین خنثی کنید . اضافه کردن مقداری جوش شیرین میتواند تلخی یا ترشی غذا را از بین ببرد . اگر مقداری زیادی سرکه یا آبلیمو به سالاد خود اضافه کرده اید یا سس گوجه مقداری ترش شده مقدار کمی جوش شیرین مانند ۱/۸ یا ¼ قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید .

سیب زمینی خام به غذا اضافه کنید . اگر سوپ یا خورشت شور شده است مقداری سیب زمینی خام را خرد کرده و به آن اضافه کنید ( سطح بیشتر سیب زمینی باعث جذب بیشتر میشود ) . سیب زمینی مانند اسفنج نمک را جذب میکند . بعد از چند دقیقه سیب زمینی ها را دور بریزید . البته سیب زمینی مقداری از طعم غذا را نیز جذب میکند یادتان باشد که مقداری ادویه نیز به آن اضافه کیند .

نکته : به گفته بعضی از افراد سیب زمینی به همان اندازه که نمک را جذب میکند آب را نیز جذب میکند که در نتیجه شوری غذا فرقی نمیکند .

از غذای شما سوپ است مقداری نشاسته مانند برنج یا نودل به آن اضافه کنید . اگر غذا خورشت است مقداری پوره برنج به آن اضافه کنید .

با اسید و شکر ، شوری را بپوشانید . میتوانید مقداری آبلیمو ، شکر یا سرکه به غذا اضافه کنید . بالا بردن قابلیت اسیدی و شیرینی میتواند شوری را بپوشاند .

از خامه یا شیر نارگیل کمک بگیرید . این مواد میتوانند مقداری شوری غذا را پوشش دهند .

تندی را با مقداری شکر تنظیم کنید . مقدار کمی شکر به غذای تند اضافه کنید تا تندی آن کم شود . حواستان باشد زیاد شکر نریزید تا غذا تبدیل به سالاد نشود ? .

مقداری مواد اسیدی به غذا اضافه کنید . مواد اسیدی مانند لیمو یا سرکه باعث خنثی کردن تندی میشوند . همچنین میتوانید مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی نیز به آن اضافه کنید .

غذای تند را با لبنیات میل کنید . لبنیات باعث خنثی کردن طعم تند غذا میشوند . شیر هم میتواند سوزش زبان را به سادگی از بین ببرد .

غذای تند را با مواد نشاسته دار سرو کنید . مانند لبنیات مواد غذایی نشاسته دار نیز میتوانید تندی را کم کند . مواد غذایی نشاسته دار مانند : سیب زمینی ، برنج ، ماکارونی یا نان میتوانند به شما کمک کند .

نکات

برای جلوگیری از بد شدن طعم غذا در هنگام آشپزی آن را مزه مزه کنید .

نمک را همیشه در آخر غذا به آن اضافه کنید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

بسیاری از افراد غذاهای رستوران‌های خاصی را دوست دارند که فقط به دلیل نوع غذا نیست ، بلکه ط…

ماساژ سر معجزه میکند !! آن را از دست ندهید . ماساژ سر باعث …

شما سالیانه ۶ میلیون بار نفس میکشید . نفس کشیدن برای زنده ماندن تمام …

چین‌وچروک پیشانی به‌صورت چشمگیری سن شمارا بالا نشان می‌دهد اما خوشبختانه راه‌های زیادی برای …

بسیاری از افراد از ماسک های صورت ( طبیعی یا شیمیایی ) استفاده میکنند …

بوی سیگار گرفتن موکت یا فرش بسیار بوی ناخوشایندی را در خانه پخش میکند …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

غذا ترش شده چکار کنم

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

غذا ترش شده چکار کنم
غذا ترش شده چکار کنم
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *