عکسهای درخت بیدمشک

دوره مقدماتی php
عکسهای درخت بیدمشک
عکسهای درخت بیدمشک

کیوی در بارداری

آیا خشکبار قند خون را سریع پایین می آورد

طرز تهیه ادویه گوشت قرمز

طرز تهیه کوکی پرتقال

09358504040

عکسهای درخت بیدمشک

بیدمشکت درختی زیبا و زینتی از خانواده بید می‌باشد. این درخت خواص دارویی، درمانی و صنعتی دارد. از طریق بذر و قلمه تکثیر می‌شود. از این درخت اسانسی گرفته می‌شود که بیدمشک نام دارد. گل‌ های زیبایی دارد که قبل از برگ بر روی شاخه گیاه نمایان می‌شود.

دوره مقدماتی php

بیدمشک از درختان زیبا و زینتی محسوب می‌شود چنانچه گل‌ های این گیاه قبل از برگ بر روی شاخه گیاه نمایان می‌شود و منظره زیبایی را پدید می‌آورد. گل‌ های این گیاه به رنگ زرد تا سفید کمرنگ می‌باشد. گل‌ های این گیاه به صورت دم گربه ای است. گل‌ های معطری دارد طوری که فضای را عطرآگین می‌کند. این درخت بومی ایران است. این درخت جزء خانواده بید می‌باشد.

برگهای سبز رنگ، بیضی مانند، پهن و بزرگی دارد. بر روی پوسته و زیر پوسته این درخت نیز برجستگی‌ های تیزی وجود دارد. این گیاه جاذب حشراتی همچون زنبور عسل می‌باشد به همین دلیل گردافشانی درخت بیدمشک توسط حشرات انجام می‌شود. به صورت درختچه‌ ای کوتاه رشد می‌کند که ارتفاع آن به 9 متر می‌رسد. از درختان دو پایه است.

جالب است بدانید که برگهای این گیاه بر روی پایه‌ های نر و ماده متفاوت است به این صورت که برگهای درختان ماده به صورت بیضی تر و پهن تر نسبت به نوع نر خود می‌باشند.

برای مطالعه مقاله درخت بید مجنون میتوانید از این لینک استفاده کنید.

درخت بیدمشک

درخت بیدمشک از جمله درختانی است که خواص بسیاری برای سلامتی دارد و در طب سنتی نیز از آن استفاده می‌شود. دانشمند بزرگ بوعلی سینا نوشته است که درخت بیدمشک از نباتات خوشبو است مالیدن آب و همچنین افشرده‌ اش ورم‌ های را فرو مینشاند و شکوفه‌ های بیدمشک و بو کردن برگ آن بادهای متراکم سر را درمان می‌کند و شکم را روان می‌کند.

این گیاه خواص بسیاری دارد که اگر بخواهیم درباره آن بنویسیم یک کتاب می‌شود در این مجموعه به برخی از خواص این گیاه پر خاصیت اشاره نمودیم تا شما نیز آشنایی مختصری از بیدمشک و خواص آن داشته باشید.

نکته : استفاده از این گیاه برای زنان باردار و  شیرده، کودکان زیر دو سال و افرادی که دچار آبله‌مرغان و آنفولانزا هستند،  افراد زیر 16 سال و همچنین افرادی که دچار بیمارهای همچون زخم‌های گوارشی، نفخ، گاستریت و … ممنوع می‌باشد.

برای مطالعه مقاله انواع درخت بید را بشناسیم میتوانید از این لینک استفاده کنید.

برگ درخت بیدمشک

بیدمشک از طریق بذر و قلمه چوب تکثیر می‌شود. زمان کاشت بذری این گیاه فصل بهار می‌باشد. بذر این گیاه قوه نامیه متوسط رو به بالایی دارد. در کشت بذری، بذرهای این گیاه را قبل از کاشت به مدت 24 ساعت در آب ولرم خیس کنید سپس آنها را در عمق مناسبی از خاک بکارید. گیاه را آبیاری کنید و تا زمان جوانه زنی سطح خاک را مرطوب نگه‌دارید. پس از گذشت مدت زمانی بذر جوانه می زند و سر از خاک بیرون می‌آورد و شروع به رشدمی کند. به آفتاب کامل و نیمه سایه برای رشد نیاز دارد، همچنین به آبیاری متوسط و مرطوبی نیاز دارد. دمای نواحی نیمه‌خشک را می‌پسندد، دمای 20 تا 27 درجه سانتی گراد مناسب می‌باشد. برای رشد خاک‌های حاصلخیز، غنی، عمیق و مرطوب را می‌پسندد.

کشت قلمه  نیز از شاخه درخت بیدمشک قلمه ای با حدود 2 تا 3 سانتی متر که حدود چند جوانه دارد را انتخاب کنید سپس آن را با چاقو به صورت اوریب ببرید، برای تسریع در جوانه زنی از هورمون ریشه زایی استفاده کنید و قلمه چوب را بکارید. پس از مدتی گیاه ریشه دار می شود و شروع به رشد می کند. این گیاه رشد متوسطی دارد.

برای خرید گیاهان دارویی می تونید از این لینک استفاده نمایید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید محصولات عطاری اینترنتی با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

راههای ارتباطی با ما

مقاله های جدید

کیوی در بارداری

آیا خشکبار قند خون را سریع پایین می آورد

عکسهای درخت بیدمشک

طرز تهیه ادویه گوشت قرمز

طرز تهیه کوکی پرتقال

خشکبار حاوی ویتامین دی

محصولات جدید

محبوب ترین محصولات

ارسال با پست 72 ساعته

کلیه کارت های شتاب

از ساعت 9 تا 17

فقط 7 روز

بالای دویست هزار تومان خرید

  • آدرس بیمارستان شریعتی شیراز
  • (فقط تا وزن 200 گرم)

    poponik Email address:

    شما در حال حاضر دسترسی به اینترنت ندارید.


    کلمه کاربری یا ایمیل *


    گذرواژه *

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


    ورود

    مطالب پر بازدید


    عکسی را که مشاهده می کنید مربوط به گیاه بیدمشک می باشد این گیاه از عطر خوشی برخوردار است و خواص بسیاری دارد از جمله خواص آن مقوی قوای دماغی و قلب، مفرح روح و … است امروز در سایت دکتر سلام تعدادی عکس از این گیاه و اطلاعاتی در رابطه با بیدمشک و عرق بیدمشک را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم

    به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.

    پشتیبانی و مشاور رایگان

    کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

     

    عکسهای درخت بیدمشک


     


    بیدمِشک یا سالیکس کاپری (نام علمی: salix aegyptiaca)، درخت یا درختچه‌ای زینتی از سرده بید است که دارای گل‌های زردکمرنگ دم‌گربه‌ای می‌باشد. ارتفاع درخت به ۹ متر می‌رسد.
    گیاهی است از نژاد بید که اندازه آن از بید معمولی کوچک‌تر ولی سنبله‌های آن دارای اسانس معطری هستند. گل‌های آن قبل از برگ‌ها ظاهر می‌شوند.اسانسی از این گیاه گرفته می‌شود بنام عرق بیدمشک. هم برای معطر کردن شربت و هم دارای خواص درمانی بالا می‌باشد.

     

    خواص دارویی

    طبیعت آن سرد و تر است. مقوی قوای دماغی و قلب، مفرح روح، ملین مزاج، سردردهای گرم مزاج را نیز تسکین می‌دهد. حکیم بوعلی سینا: بیدمشک (بهرامج) از نباتات خوشبواست. خاصیت: مالیدن آب و افشره‌اش ورم‌ها را فرونشاند. سر: شکوفه بیدمشک و بو کردن برگ آن بادهای متراکم سر را علاجند. اندامان دفعی: شکم را روان کند.

    مطالب مرتبط

    حرف نداره

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    by Sepahan_Admin | Jan 5, 2020 | آموزشی, گیاهان دارویی, گیاهان فصلی،باغچه ای و فضای باز | 0 comments

    بیدمشک درختچه‌ای است از نژاد بید، دو پایه زینتی و گاهی به صورت درخت ولی به‌ هر حال بلندی آن معمولا از هشت متر تجاوز نمی‌كند. زیر پوست و روی چوب این درخت برجستگی‌های تیزی وجود دارد. برگ‌های آن در پایه‌های نر و پایه‌های ماده متفاوت است، روی برگ سبز تیره و پشت آن كركدار و روشن می‌باشد، برگ‌های درختان ماده معمولا بیضی‌شكل و پهن‌تر از برگ‌های درختان نر است. گل‌های آن به صورت سنبله و قبل از باز شدن برگ‌ها ظاهر می‌شوند و معطرند، بهترین نوع گل آن است كه زردی رنگ آن بیشتر باشد. این درختچه بومی ایران است.

    برگهای سبز رنگ، بیضی مانند، پهن و بزرگی دارد. بر روی پوسته و زیر پوسته این درخت نیز برجستگی‌ های تیزی وجود دارد. این گیاه جاذب حشراتی همچون زنبور عسل می‌باشد به همین دلیل گردافشانی درخت بیدمشک توسط حشرات انجام می‌شود.

    اسانسی از این گیاه گرفته می‌شود بنام عرق بیدمشک، هم برای معطر کردن شربت و هم در طب سنتی دارای خواص درمانی بالا می‌باشد. شاخه های بیدمشک همچنین برای تزیین سفره هفت سین استفاده می شود. عرق بيدمشك مقوي قلب بوده و براي حفظ سلامتي آن بسيار مناسب و موثر است و همچنين باعث كاهش تب مي‌شود و خاصيت تب‌بر دارد. طبعیت این عرق به نفع طبع سرد و تر بوده یعنی بین مزاج سرد و گرم به نفع سردی و بین رطوبت و خشکی به نفع تری یا رطوبت است. از اینرو استفاده از عرق بیدمشک خواص فوقالعاده مفیدی در فصلهای گرم سال دارد به طوریکه یکی از مهمترین خواص عرق بیدمشک، رفع عطش شدید و درمان گرمازدگی است و یک لیوان شربت از آن، نوشیدنی مناسبی است که متخصصان طب سنتی برای فصل تابستان و به ویژه ایام روزهداری در فصول گرم سال توصیه میکنند. این نوشیدنی از ترکیب گلاب، عرق بیدمشک، تخم بالنگو یا تخم شربتی و کمی ماده شیرین کننده مانند شکر، عسل یا نبات تهیه میشود، البته بهتر است این شربت را کم شیرین مصرف کرد.

    در پوست درخت بید وجود گلیکوزید سالیسین تأیید شده است. به علاوه در پوست این درخت، موم، صمغ، اکسالات و تانن وجود دارد. مصرف گلیکوزید سالیسین در کنترل روماتیسم مفصلی حاد، به صورت دو گرم هر سه تا چهار ساعت، مؤثر است.عکسهای درخت بیدمشک

    عرق بیدمشک دارای طبیعت سرد و تر است. عرق بیدمشک با داشتن ترکیباتی همچون ژرانیون سالیسین و تانن، به عنوان داروی موثر در تقویت قلب، آرام بخش و رفع کننده درد و خستگی شهرت یافته است. برخی خواص دارویی آن عبارتند از :

    عرق بیدمشک قند خون را پایین می‌آورد و نوشیدن آن بدون مواد شیرین کننده به مقدار قابل توجهی قند خون را کاهش می‌دهد، همچنین زنان باردار و کودکان کمتر از دو سال نیز بایستی در مصرف این عرق احتیاط کنند.

    بید مشک چندان تحمل خاکهای خشک را ندارد و وجود رطوبت در خاک به رشد و نموی آن کمک میکند به همین دلیل است که به شکل طبیعی این گیاه در مناطقی نزدیک به منابع آب همانند رودخانه ها می رویند. اگرچه در ختان بزرگ و بالغ تا حدودی به وجود برخی دوره های کوتاه مدت خشکی مقاومت نشان می دهند اما رشدی نخواهند کرد و وجود چنین شرایطی می تواند از میزان شاتونها در دوره رشد بعدی بکاهد.

    بید مشک در مکانهایی با زمستانهایی که به حدود ۲۳- درجه سانتیگراد می رسد رشد میکند حتی اگر قسمتهای هوایی به دلیل سرمای هوا آسیب ببیند می توان در اوایل بهار شاخه های گیاه را از نزدیکی سطح زمین قطع کرد تا مجدد شروع به رشد کنند. این گیاهان در صورت مساعد بودن شرایط رطوبتی خاک و عدم خشکی کشیدن دمای تابستان را تا حدود ۳۵ تحمل کرده و مشکلی برایشان ایجاد نمی شود.

    بیدمشک، آفتاب کامل را ترجیح می دهد ولی نیم سایه را هم می تواند تحمل کند. بیدمشک در صورتی در آفتاب مستقیم رشد مطلوبی دارد که خاک، سنگین و مرطوب باشد. نور کم، موجب بلند و باریک شدن ساقه ها و عدم شکل گیری سنبله ها و یا ریزش زود هنگام و کم شدن عطر آنها می شود.

    بید مشک در رابطه با خاک سختگیر نیست و می تواند از خاکهای سبک تا خاکهای رسی سنگین رشد کند اما خاکهای قلیایی را نمی پسندد و در خاکهایی با اسیدیته کمی پایین و همچنین خنثی رشد بهتری دارد. نیاز چندانی به کوددهی ندارد اما پخش کردن خاکپوش همانند کود بسیار پوسیده دامی و یا خاک برگ به ضخامت ۱۰ سانتیمتر می تواند علاوه بر نگهداری رطوبت در سطح خاک که مورد علاقه این گیاه نیز هست به تدریج مقداری مواد غذایی وارد خاک نماید.

    در اواخر پاییز می توان از ساقه های یک ساله که به خوبی رشد کرده اند و چوبی شده اند و یا در اواخر بهار الیه اواسط تابستان از ساقه های نیمه چوبی ، قلمه ها را به طول حدود ۳۰ سانیتمتر تهیه کرد و در مخلوط سبک که به خوبی رطوبت را نگه می دارد همانند کوکوپیت + پرلایت و یا خاک برگ + کوکوپیت کشت کرد و در مکانی روشن اما به دور از نور مستقیم آفتاب با دمای حداقل ۱۳ درجه قرار داد تا ریشه ها رشد کنند که معمولا ظرف دو هفته این اتفاق می افتد. ریشه زایی قلمه های بید آسان صورت می گیرد و حتی سرشاخه های بید به آسانی در آب ریشه دار می شوند و زمانی که ریشه ها به خوبی رشد کردند می توان آنان را در گلدان و یا مکان اصلی در باغ و باغچه کشت کرد .

    استفاده از بذر نیز برای تکثیر این گیاه ذکر شده است البته بذرهای تازه را می بایست در اواخر بهار همان سال که بذرها از روی گیاه جدا می شوند به شکل سطحی کشت کرد . بذرها برای مدت زمان کوتاهی در حد چند روز زنده می مانند و امکان انبار کردن و ذخیره سازی انان وجود ندارد. از محیط کشت سبک و نرم همانند خاک برگ الک شده که بافتی یکنواخت دارد می توان استفاده کرد محیط کاشت را به خوبی مرطوب و خیس کرده و بعد از خروج رطوبت اضافی بذرها بر روی سطح خاک قرار میگیرند و روی آنان پوشیده نمی شود کشیدن یک لایه پلاستیک بر روی سطح گلدان به حفظ رطوبت کمک میکند اگر آبیاری لازم شد از روش اسپری آب بر روی سطح برگ استفاده می شود تا بذرها جابجا نشوند. دمای حدود ۲۱-۱۸ درجه کافی است و جوانه زنی بذرها حدود ۳-۲ هفته طول می کشد.

    درخت بید مشک هرس پذیری بسیار خوبی دارد به نحوی که هر بهار و یا سال در میان قبل از ظهور برگها می توان آنرا از سطح ۳۰ سانتیمتری زمین آنان را قطع کرد این عمل موجب کنترل اندازه این گیاه و تحریک رشد رویشی و تولید ساقه های بلند کمانی شکل حاوی شاتونهای بسیار در بهار می شود.

    آفاتی همانند شته و شپشک و بیماری هایی همانند زنگ سفیدک پودری گاهی میتوانند مشکلاتی برای این گیاه ایجاد کنند.

    بیدمشک

    نام انگلیسی: Egyptian

    نام علمی: Salix aegyptica

    تیره: Salicaceae

    شرح: درختچه ای است از نژاد بید، دو پایه که این پایه ها با هم کمی فرق دارند که اندازه آن از بید معمولی کوچک‌تر، به ارتفاع 10 -8 متر. چوب زیر پوست با زخم های خطی مشخص به طول 18 – 2 میلیمتر. شاخه چه های یکساله به ضخامت 8/1 – 7/2 میلیمتر. جوانه های گلدار تخم مرغی یا بیضوی. نوک دار نسیار کوتاه یا نوک گرد (کند)، به طول 6-12 به عرض 4-6 میلیمتر. برگها نسبتا بزرگ، به طول 50-120 به عرض 25-55 میلیمتر. در مرکز سطح تحتانی با کرکهای گسترده کم و بیش خمیده، در لبه ها با کرکهای نسبتا نادر کم و بیش فشرده، در حالت رسیده روی رگه های مشبک سطح تحتانی کاملا مشخص. برگ های آن در پایه های نر و ماده متفاوت است. در نوع ماده برگ آلفاآميلاز کمی پهن تر از نوع نر هستند. گل آذین دم گربه ای زودرس (پیش رس (گلهای آن قبل از برگها ظاهر می‌‌شوند))، ضخیم، با کرک های بلند و جدای انبوه. برگه ها به طول 2-  5/3 میلیمتر، کرکهای انتهایی برگه ها به بلندی 5/1 – 3 میلیمتر. میله های پرچم ها به طول 7-10 میلیمتر؛ کیسه های بساک به طول 7/0 -1 میلیمتر. کپسول های رسیده به طول 7 – 9 میلیمتر، خامه به طول 3/0 – 6/0 میلیمتر. کلاله ها به طول 4/0 -7/0 میلیمتر.عکسهای درخت بیدمشک

    به عقیده گیاه شناسان این درختچه بومی ایران بوده و نام علمی آن که از کشور مصر گرفته شده، احتمالا صحیح نیست.

    در ارومیه در پژوهشی که بر روی اسانس بیدمشک انجام گرفت ترکیبات مهم زیر شناسایی شدند:

    اوژنول

    21 درصد

    پارامتوکسی بنزن

    60 درصد

    اوسی من

    3/2 درصد

    سدرن اکساید

    5/2 درصد

    دکانول

    4 درصد

    و مقادیری استات ، لینالول ، فنشون ، دکان و آلفاو گاماترپی نئول در بین این ترکیبات بورنیل استات با خواص مقوی قلب و عروق دیده می شود.

    همچنین دارای ترکیبات نظیر :

    کارون

    16 درصد

    کارواکرول

    9 درصد

    سیترونلیل پروپیونات

    4 درصد

    سدرانول

    7/3 درصد

    متیل اوژنول

    8/1 درصد

    آلفاترپی نئول

    عکسهای درخت بیدمشک

    7/2 درصد

     

    قسمت های مورد استفاده: شکوفه. سنبله‌های (گل آذین نر) آن دارای اسانس معطری هستند..اسانسی از این گیاه گرفته می‌شود بنام عرق بید مشک که هم برای معطر کردن شربت و هم دارای خواص درمانی بالا می‌‌باشد.

    زیستگاه و گردآوری: از اواخر اسفند اقدام به جمع آوری شکوفه های آن می کنند. قبل از آنکه باران بهاری به شکوفه آن بخورد زیرا باران عطر و بوی شکوفه های آنرا از بین می برد.

    ایران: این گیاه در آذربایجان، شمال ایران (گرگان، مازندران و گیلان) اصفهان،کرمان،شیراز  و یزد می روید.

    پراکنش جهانی: ایران، جنوب شرقی آناتولی، جنوب شرقی ماورای قفقاز، عراق، افغانستان، پاکستان.

    ترکیبات و اثر : بيد مشك گياهي ملين و تقويت كننده قلب ،اعصاب و محرك قواي جنسي است . این گیاه دارویی دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را افزایش می دهد.

    همچنین بعضی بر این باورند که عرق بیدمشک مقوی قلب است. مطالعات نیز نشان می دهد که بورنیل استات ، ماده موجود در اسانس بیدمشک (بیدمشک ارومیه) دارای خاصیت مقوی قلب و عروق است که این باور را تایید می کند.

    مصرف: جوشانده برگ يا پوست درخت بيدمشك سبب دفع انگلها و كرمهاي معده و روده مي شود و همچنین جوشانده برگ آن با عسل اعصاب را آرام می کند. عرق بید مشک آرام بخش و خواب آور است. جوشانده گل بید مشک همراه با شكر، ناراحتي هاي عصبي، افسردگي، دردهاي عصبي و روماتيسمي را بهبود مي بخشد.  عرق بيدمشك مقوي قلب بوده و براي حفظ سلامتي آن بسيار مناسب و موثر است و همچنين باعث كاهش تب دشه و خاصيت تب بري دارد. تاریخچه :

    آشوریها ، سومری ها و مصری ها از زمان باستان پوست و برگ بید را بعنوان ضد تب و ضد درد استفاده می کردند. بقراط پزشک یونانی ، که پنج قرن قبل از میلاد می زیست و به پدر علم پزشکی معروف است ، از پوست بید بعنوان دارو استفاده می نمود. بومیان آمریکا برای درمان بعضی از درد ها از بید استفاده می کردند. در قرون اخیر همه این کاربرد ها بدلیل وجود اسید سالی سیلیک ، پیشتاز (آسپرین) امروز میباشد.

  • عکس نوشته امیدرضا
  • ابن سینا در کتاب قانون راجع به بیدمشک چنین گفته است :

    بیدمشک یا بهرامج از نباتات خوشبو است ، مالیدن آب و افشره اش ورم ها را فرو نشاند ، شکوفه ی بیدمشک و بو کردن برگ آن بادهای متراکم سر را علاج کند. شکم را روان کند.

    در مخزن الادویه راجع به بیدمشک چنین آمده است :

    خلاف بلخی یا بیدمشک را در روم بهرامج نامند. درخت آن شبیه درخت بید ساده و از آن کوچکتر و برگ آن نازک تر و عریض تر و کوتاه تر است و گل آن قبل از برگ می رسد. هرچند گل ها بزرگتر و زردتر باشند ، خوشبوترند. طبیعت آن را جالینوس سرد و تردانسته و بعضی آن را گرم و مایل به خشک دانسته اند ؛ ولی گفته ی جالینوس صحیح تر است.

    از جمله خواص آن : مقوی دل و دماغ و مسکن سردرد و ملین طبع است. عرق آن در خواص قوی تر از عرق بید و گلاب میباشد. مقوی احشا و ضد نفخ است.

     

    نکات قابل توجه :

    1- عرق بیدمشک برای تاثیرگذاری باید دارای بوی قوی باشد. بوی قوی نشان از غلظت عرق است. در غیر اینصورت اثرات چندانی نخواهد داشت. همچنین بوی آن باید خوش عطر و مطبوع باشد ؛ در غیر اینصورت نشان از کهنگی و یا آلودگی آن دارد.

    2- عرق بیدمشک باید کاملاً شفاف باشد ؛ در غیر اینصورت ( بخصوص در صورت کدر بودن ) ممکن است دارای آلودگی باشد.

    3- بهتر است عرق در ظروف شیشه ای نگهداری شود چون همه ی ظروف پلاستیکی استاندارد نبوده و برای خوراکی مناسب نیستند. در میان ظروف پلاستیکی ، تعداد کمی برای مواد خوراکی و دارویی مناسبند.عکسهای درخت بیدمشک

    4- عرق بیدمشک بهتر است در ظروف شیشه ای ، رنگی ، دور از نور ،‌آفتاب و گرما نگهداری شود تا رایحه (اسانس) آن کاهش نیافته و تخریب نشود.

    5- درب ظرف محتوی عرق باید کاملاً بسته و غیر قابل نفوذ باشد ؛ در غیر اینصورت اسانس آن کم کم تبخیر می شود.

     

     

     

    توليد و فروش انواع نشا گياهان دارویی توسط شرکت زرین گیاه، توانایی تولید نشاء انواع گیاهان دارویی را داریم.

    تولید طبق نیاز و سلیقه شما. بصورت ریشه لخت، کیسه ای، گلدانی و …

    تماس با بخش فروش شرکت زرین گیاه 09147297295 ( تهیه نشاء و قلمه )

     

    برای آگاهی از جزئیات یا خرید هر محصول بر روی آن کلیک کنید.

    مجموعه پاورپوینت آماده رشته کشاورزی

    آشنایی با پرورش گل گلخانه ای

    کاملترین مجموعه کاشت زعفران

    جامع ترین و کاملترین آموزش آبیاری تحت فشار و قطره ای

    آموزش پرورش خیار گلخانه ای

    آموزش کاشت گوجه

    آموزش کاشت خربزه

    پرورش و نگهداری گل و گیاهان زینتی

    توليد و فروش انواع نشا گياهان دارویی توسط شرکت زرین گیاه، توانایی تولید نشاء انواع گیاهان دارویی را داریم، طبق نیاز و سلیقه شما. بصورت ریشه لخت، کیسه ای، گلدانی و …

    پرفروش ترین نشاء گیاهان دارویی. برای خرید یا آشنایی با هر کدام بر روی آن کلیک کنید یا

    با شرکت زرین گیاه تماس بگیرید 09147297295 ( تهیه نشاء و قلمه )

    شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه آماده دریافت سفارش شما جهت تولید نشا انواع گیاهان دارویی می باشد.

    شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه بر پايه دانش فني روز و تجربه چندين ساله در عرصه تولید نشا گياهان دارويي توانسته است تا با توليد کيفي انواع نشا گیاهان دارویی گامي بزرگ در نهادينه کردن فرهنگ جايگزيني روش هاي کشت سنتي با کشاورزي مدرن روز جهان بردارد. لذا از متقاضیان عزیز تقاضا می گردد نسبت به دادن سفارش با شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه تماس گرفته و جهت هماهنگی بیشتر اعلام آمادگی فرمایند. شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه بعد از عقد قرارداد، در هر میزانی توانایی تولید نشاءهای گیاهان دارویی مانند نعناع فلفلی، مریم گلی دارویی، بادرنجبویه، آویشن باغی، سرخارگل، سنبل الطیب، خار مریم، زوفا، به لیمو و بسیاری از گیاهان دارویی دیگر را دارا می باشد.

    برای ورود به سایت اینترنتی اختصاصی شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه بر روی همین متن کلیک کنید.

    لطفاً برای اطلاع از قیمت به روز نشاء گیاهان دارویی با شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه تماس بگیرید.

    لیست بعضی از نشاء های تولیدی شرکت زرین گیاه ( توانایی تولید نشاء انواع گیاهان دارویی را داریم )

    ردیف

    نوع نشاء تولیدی

    روش تکثیر

    نام انگلیسی

    نام علمی

    قیمت (تومان)

    1

    اسطوخودوس

    بذر

    Lavender

    Lavandula officinalis

    قیمتهای به روز و روزانه در خود سایت اینترنتی اختصاصی شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه وجود دارد. لطفاً برای ورود به سایت اینترنتی اختصاصی شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه بر روی همین متن کلیک کنید

    2

    گل راعی

    بذر

    St. John̕ s wort

    Hypericum perforatum

    3

    بادرنجبویه

    بذر

    Balm

    Melissa officinalis

    4

    زوفا

    بذر

    Hyssop

    Hyssopus officinalis L.

    5

    شیشا

    بذر

    Tansy

    Tanacetum vulgare L.

    6

    مریم گلی

    بذر

    sage

    Salvia officinalis

    7

    آویشن باغی

    بذر

    Thyme

    Thymus vulgaris

    8

    سرخارگل

    بذر

    Purple coneflowers

    Echinanaceae purpurea

    9

    آرتیشو

    بذر

    Artickoke

    Cynara scolymus

    10

    خار مریم

    بذر

    Holy thistle

    Silybum marianum

    11

    سنبل الطیب

    بذر

    valerian

    Valeriana officinalis

    12

    گاو زبان ایرانی

    بذر

    viper̕ s bugloss

    Echium amoenum

    13

    به لیمو

    قلمه

    Lippia

    Lippia citriodora

    14

    ریزوم نعناع فلفلی

    ریزوم

    Pepper mint

    Menthea piperita

     

    آماده دریافت سفارش شما جهت تولید نشاء انواع گیاهان دارویی هستیم.

    برای ورود به سایت اینترنتی اختصاصی شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه بر روی همین متن کلیک کنید.

    لطفاً برای اطلاع از قیمت به روز نشاء گیاهان دارویی با شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه تماس بگیرید.

    كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به سايت گل و گياه ميباشد

    © www.gologiah.ir 2009-2019


    مشخصات و خواص دارویی گیاه بیدمشک ; درختچه ای است با نام علمی  salix aegyptiaca  از نژاد بید ، دو پایه ، زینتی و گاهی بصورت درخت ولی بهرحال بلندی آن معمولا از هشت متر تجاوز نمی کند ; در زیر پوست و روی چوب این درخت برجستگی های تیزی وجود دارد.برگ های بیدمشک در پایه های نر و پایه های ماده متفاوت است ; روی برگ سبز تیره و پشت آن کرکدار و روشن می باشد. برگ های درخت ماده معمولا بیضی شکل و پهن تر از برگ های درختان نر است .گل های آن بصورت سنبله و قبل از باز شدن برگ ها ظاهر میشوند و معطرند ; بهترین نوع گل ، آن است که زردی رنگ آن بیشتر باشد .

    بید مصری ، بید طبری ، شاه بید ، گربه بید ، گل بیدک ، سوحر ; صفحات ، سوگوت ، دارفشفشه ، مشک فیک ، مشبد ، بهرامج ، پیشی پیشی ; خلاف بلخی ، خلاف بان ، وشع ، بهرامه ، مشک بید ، فلابلخی

    این درختچه بومی ایران می باشد ; در جنگل های جلگه ای شمال از دره چهل چای مینو دشت در شرق گرگان تا دره تالار و هزار ، نور ; کجور ، رامسر ، منجیل ، آستارا ، اردبیل ، ارسباران ، و همچنین در مناطق استپی و نیمه خشک اصفهان ، کرمان ، شیراز ;  مناطق جنوبی البرز ، توچال و هزاربند انتشار دارد.

    طبیعت و طبع بیدمشک سرد و تر است.

    عکسهای درخت بیدمشک

     

     

    نام دیگر پوست شاخه های جوان بیدمشک اکورس دوسل میباشد.

     

     

     

     

    نشانه افراد سوداوی مزاج

    نشانه افراد بلغمی مزاج

    نشانه افراد دموی مزاج

    نشانه افراد صفراوی مزاج

    خواص درمانی خاکشیر

    خواص گل زوفا

    خواص لاک مغسول

    خواص ترخون

    عکسهای درخت بیدمشک

    خواص درمانی انزروت

    نکات کاربردی و عملی در زنبورداری، پرورش زنبورعسل و مدیریت زنبورستان

    سال های پیش دو پست در مورد بیدمشک نوشته بودم. اما توی سه چهار سال اخیر در کاشت بیدمشک یک سری تجربه ی جدید داشتم که سعی می کنم بخشیش رو توی این پست به صورت تصویر همراه با متن، با شما به اشتراک بگذارم.

    برای مطالعه همه پست های مربوط به کاشت و هرس بیدمشک، اینجا کلیک کنید.

    همیشه بعد از کاشتن قلمه های بیدمشک توی نقاط مختلف (دامنه های جنوبی البرز) با این مشکل مواجه می شدم که تا سرسبزی و پرآبی بهار، قلمه ها خیلی خوب پیش می اومدن و ناگهان با رسیدن گرما و خشکی تابستون تعداد زیادیشون از بین می رفتن. از طرفی یک محدودیت بزرگ هم برای کاشتن قلمه در کنار رودخانه داشتم و اون چیزی نبود بجز طغیان آب که معمولا قلمه ها رو با خودش می برد. خزانه کردن قلمه ها در یک نقطه ی کوچک هم ایده ی خوبی بود، ولی چند تا محدودیت داشت، مثلا اینکه درخت ها رو نمی شد توی هر فصلی از سال جابجا کرد، یا اینکه با بیرون آوردن درخت از خاک معمولا بخش قابل توجهی از ریشه از بین می رفت و آخریش هم اینکه این کار حتما به زمین قابل کشت نیاز داشت (الان قلمه ها رو توی بخشی از راهِ خونه باغ می کارم، شما هم می تونید این کار رو توی زمین های غیر قابل استفاده انجام بدین، در ادامه میگم چطور).

    عکسهای درخت بیدمشک

    همه ی این ها باعث شد که به گلدان های پلاستیکی به شکل ویژه ای بها بدم و برنامه م رو به سمت کاشت قلمه توی این گلدان ها سوق بدم. مزایای کاشت قلمه توی این گلدان ها زیاده، مثلا:

    1- درخت های به تولید شده در این گلدان ها اصطلاحا “بگیر” هستن و خیلی احتمال باقی موندنشون زیاده.

    2- کارایی این روش بالاتره، یعنی درصد قلمه هایی که تبدیل به درخت میشن، بیشتره.

    3- توی هر موقعی از سال می تونیم از این درخت های داخل گدان برای کاشت یا واکاری استفاده کنیم.

    4- میشه کاشت قلمه ها رو توی جاهایی انجام داد که قبلا بدون استفاده افتاده بودن، قسمت بایر زمین، بالکن، پشت بام، راهرو و …

    5- در زمان انتقال و کاشت، ریشه کمترین آسیب ممکن رو می بینه و درخت خیلی خوب توی جای جدیدش رشد می کنه.

    6- می تونیم هر موقع که خواستیم، نهال های تولید شده رو بفروشیم یا به دوستانمون هدیه بدیم.

    7- از همه مهمتر اینکه نسبت به کاشت پراکنده ی قلمه ها، به آب و زمان نگهداری کمتری لازم داریم. در واقع همه ی کار به یک قسمت کوچک متمرکز میشه که توی سال اول که قلمه ها حساس هستن خیلی می تونه کارگشا باشه. 

    مسایل مربوط به کاشت:

    امام صادق (ع): خداوند برای پیامبرانش کشاورزی و درختکاری را برگزید تا از بارش باران ناخشنود نباشند. (من که انقدر بذر و درخت کاشته م، هر چه که بباره، دلم شاد تر میشه و زیاد غصه ی محبوس شدن زنبورها رو نمی خورم، شما هم اگر خواستید امتحان کنید)

    حضرت رسول (ص): براي كشاورز و درختكار، در هر چه كه به مردم و مرغان از ميوه و زراعتش بدون اختيار برسد، پاداش است. 

    مثل همیشه انتشار این مطالب با ذکر منبع کاملا مجازه. لطفا همچنان مثل گذشته مطالب وبلاگ رو به نقد و چالش بکشید.

    بیدمشک (قسمت دوم):

    بعد از این که زنبورا از گل بیدمشک استفاده کردن و پیش ازین که هوا زیاد گرم بشه باید شروع بکنیم به هرس درخت. برای این که همیشه بیشترین گل رو داشته باشیم  باید هر سال و یا هر دوسال هرسش بکنیم، و هر چندین سال یکبار هم هرس شدید داشته باشیم. البته این هرس شدید که میگم به این معنی نیست که مثل بید های دیگه کفبر بشه و فقط باید یک سری شاخه های اصلیش کوتاه بشن و شاخهای فرعی مناسب جایگزین اونها بشن.

    اگه نوک یه شاخه ی اصلی رو کوتاه بکنیم به ازای هر شاخه ی فرعی که ازش بریده بشه دو شاخه جدید از همون محل رشد میکنه. بهتره توی دو سه سال اول بیشتر سعی بکنیم شاخه های اصلی رو توسعه بدیم و  جوری درخت رو هرس بکنیم که ارتفاع تنه ی اصلیش زیاد بلند نشه. بعد از ریختن گلها شاخه های فرعی به اندازه یک سوم کوتاه بشن تا گلهای سال آینده رو که روی شاخه های جدید تشکیل میشن بیشتر بکنیم.

    یادآوری ها:

    ۱- بید مشک نیاز آبی زیادی داره.

    ۲- بعد از هرس یک مشت کود شکری (ازت) به درخت جایزه بدیم. دوبار آبیاری پشت سرهم بعد از کود دادن فراموش نشه.

    ۳-  بعد از هرس میتونیم از شاخه های جدا شده قلمه درست بکنیم و بکاریم.

    ۴- کاشتن درخت بیدمشک لب جوی آب، زیر استخرهای توی شیب و کنار چشمه ها بهتر از جاهای دیگه نتیجه میده.

    بیدمشک (قسمت اول):

    عکسهای درخت بیدمشک

    اگه کسی زمین داشته باشه و هر سال زنبوراشو توی زمستون و اول بهار اونجا بزاره و بیدمشک نکاره خیلی ضرر کرده!!! این پست بدرد کسایی میخوره که شرایط بالا رو داشته باشن.

    این درخت جزو اولین درختاییه که توی بهار گل میده (بعضی وقتا بادام زودتر گل میده) و گرده و شهد غنی و خوبی داره. حدود ۲-۳ هفته گل داره و نیاز نسبتا زیادی به آب داره. یه سری درخت های دیگه هم هست که ظاهرا شبیه به بیدمشکن مثل جودون (اسم محلی البرز مرکزی) و یکسری هم از نظر شهد شبیه به اونن مثل زردِ بید، البته زنبور نسبت به بیدمشک کمتر روش کار میکنه. ولی اینو بگم که هیچ چیزی مثل کار کردن زنبور روی بیدمشک توی یه روز آفتابی حال زنبوردارا و زنبورا رو جا نمیاره (خصوصا زنبوردارای نیمه شمالی ایران)

    کاشت:

    تکثیر این درخت بصورت قلمه است. برای این کار یه شاخه با قطر حدود ۲-۳ سانت رو جوری می بریم که حداقل سه جوانه روش وجود داشته باشه (الان توی سال 98 میگم که قطر این شاخه زیاد مهم نیست، مهم آبیاری بعد از کاشت و سلامت قلمه س). بالای آخرین جوانه رو بصورت اریب قطع میکنیم. اگه هورمون ریشه دهی داشتیم قلمه ها رو توی هورمون میزنیم (هورمون توی بازار تهران ۱۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ تومنه)(بجای هورمون ریشه زا میشه از عسل استفاده کرد، لطفا اول امتحان کنید!) با رعایت جهت بالای قلمه داخل خاک میبریمش .می تونیم پایین قلمه ها رو خراش های کوتاه و  سطحی بدیم. بعد از کاشت بطور منظم آب میدیم تا برگ بزنه. باید بدونیم که تا سال اول احتمال خشک شدنش در اثر کم آبی وجود داره. برای همین دو سوم قلمه باید داخل خاک قرار بگیره. میشه از بیدمشکایی که گلفروش ها توی بهار میارن استفاده کرد. بطور تقریبی از هر ترکه ۳ تا قلمه میشه جدا کرد.

    یادمون باشه که: قلمه ها رو داخل خاک فرو نکنیم و برای کاشتنش مثل درخت دورش رو بکنیم.

    کلا بید مشک درخت بی غیرتیه و زود ریشه میزنه  (باید به اونایی که این اسم رو روش گذاشتن گفت که اگه سخت ریشه میداد و اذیتمون میکرد خوب بود؟!)

    مطلب بعدی : هرس بیدمشک

     

    عکسهای درخت بیدمشک
    عکسهای درخت بیدمشک
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *