عکسهای از گل گاو زبان

دوره مقدماتی php
عکسهای از گل گاو زبان
عکسهای از گل گاو زبان

گل گاو زبان یکی از گیاهان دارویی است که از دیرباز در طب سنتی ایرانی برای درمان بیماری هایی مانند فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی، افسردگی و بی خوابی، لاغری و سلامتی پوست و مو استفاده می شود.

گل گاوزبان ایرانی (نام علمی : Echium amoenum) بیشتر در دامنه کوه‌ های البرز می روید و با گیاه گاوزبان (نام علمی : Borago officinalis) که بومی اروپا بوده و در ایران در اصفهان و آذربایجان یافت می شود، متفاوت است. هر دو گیاه از تیره گاو زبانیان هستند ولی از نظر سرده با هم متفاوت‌ اند.

گیاه گاوزبان، گیاهی علفی و یک‌ ساله است که ساقه ی آن تا ارتفاع 60 سانتیمتر رشد می کند. ساقه ها شیار دار و خار دار و برگ‌ های آن ساده، مخملی و پوشیده از تار های خشن می باشد، همچنین گل ها دایره ای و کوچک و به رنگ لاجوردی هستند.

گل گاوزبان ایرانی که یک گیاه خودرو است، دارای گل هایی به شکل گل انار و به رنگ لاجوردی و بنفش می باشد. گل‌ های گل گاوزبان ایرانی درشت تر از گل‌ های گیاه گاوزبان اروپایی است.

توجه داشته باشید که خواص دارویی گل گاوزبان ایرانی و گیاه گاوزبان که به نام گل گاوزبان اروپایی هم شناخته می شود، کمی با هم تفاوت دارد و ما در این مقاله به بررسی خواص دمنوش گیاه گاوزبان یا همان گل گاوزبان اروپایی پرداخته ایم.عکسهای از گل گاو زبان

اما تاکید می کنیم گیاه گاوزبان در ایران با همان نام گل گاوزبان شناخته می شود.

دوره مقدماتی php

در طب سنتی از دمنوش گل گاو زبان به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای درمان آکنه و جوش صورت استفاده می شود.

گفته می شود که مصرف بیش از پنج روز متوالی دمنوش گل گاوزبان، می تواند باعث پریود شدن زنان شود؛ بنابراین پس از پنج روز استفاده از آن در صورت نیاز، سه روز فاصله انداخته و سپس دوباره مصرف کنید.

دم کرده گل گاوزبان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی که دارد، یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان کمر درد و دل درد در زمان قاعدگی و پریود شدن می باشد.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در گل گاوزبان باعث بهبود گردش خون می شود که فشار خون بالا را درمان کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

توجه : در طب سنتی ایران گفته شده که مصرف گل گاو زبان می تواند باعث فشار خون بالا شود به همین دلیل توصیه می شود که افراد مبتلا به فشار خون بالا، دمنوش گل گاو زبان را با چند قطره آب لیموتر ش تازه مصرف کنند.

برخی تحقیقات نشان داده که دمنوش گل گاو زبان می تواند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

با این وجود توصیه می شود که افراد دیابتی قبل از مصرف گل گاو زبان با پزشک خود مشورت کنند.

گل گاو زبان به دلیل مقادیر بالای ویتامین C و فلاونوئید هایی که دارد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. علاوه بر این دارای خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی بوده و به درمان سرماخوردگی و گلودرد کمک می کند.

گل گاو زبان به دلیل خواص خلط آور طبیعی که دارد می تواند به درمان آسم و برونشیت کمک کند.

در طب سنتی از چای گل گاوزبان برای کاهش تب بالا استفاده می شود.

تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای منیزیم موجود در گل گاوزبان، به پیشگیری و درمان انواع سرطان کمک می کند.

گل گاوزبان یکی از بهترین گیاهان دارویی برای تقویت اعصاب است و به دلیل خواص شادی آور و آرام بخش طبیعی که دارد به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند.

تحقیقات نشان داده که دمنوش گل گاوزبان به دلیل خواص آرام بخش طبیعی که دارد، می تواند بی خوابی شبانه را درمان کند.

در طب سنتی از چای گل گاوزبان برای درمان وسواس در افراد استفاده می شود.

گل گاوزبان به دلیل خواص ادرار آور طبیعی که دارد، به عنوان یکی از بهترین گیاهان دارویی برای سم زدایی بدن و به ویژه کلیه ها محسوب می شود؛ دمنوش گل گاوزبان به درمان التهاب و ورم کلیه کمک می کند و برای رفع بی اختیاری ادراری مفید می باشد.

2 گرم از گل و برگ های خشک شده گل گاوزبان را در نیم لیتر آب داغ (دمای 80 درجه) بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد. دمنوش گل گاوزبان آماده است، می توایند یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.

متخصصان می گویند که افراد تنها می توانند 2 گرم گل گاو زبان را به صورت دمنوش تهیه کرده و سه بار در روز مصرف کنند.

عرق گل گاوزبان در ایران بیشتر به عنوان آرامش بخش طبیعی و برای درمان استرس و افسردگی استفاده می شود. از دیگر خواص آن می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

روغن گل گاوزبان را از دانه های آن تهیه می کنند، این روغن به دلیل مقادیر بالای گاما لینولنیک اسید، دارای خواص ضد التهابی قوی بوده و به صورت موضعی و خوراکی برای درمان بیماری ها مفید می باشد؛

یک مطالعه در دانشگاه پنسیلوانیا نشان داد که روغن گل گاو زبان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد که دارد به کاهش تورم و درد مفاصل در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید کمک می کند.

توصیه می شود که برای درمان آرتریت روماتوئید روزانه 4 تا 7 گرم روغن گل گاو زبان را به مدت 24 هفته مصرف کنید.

اسید گاما لینولنیک موجود در روغن گل گاو زبان دارای خواص ضد التهابی بوده و به درمان قرمزی پوست و خارش ناشی از اگزما کمک می کند.

یک مطالعه نشان داده که روغن گل گاو زبان به دلیل خواص ضد التهابی که دارد باعث درمان آکنه و جوش صورت می شود.

روغن گل گاوزبان به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند به درمان شوره سر کمک کند.عکسهای از گل گاو زبان

روغن گل گاوزبان برای کاهش علائم بیماری ام اس مانند اسپاسم عضلانی و بیحسی اندام ها مفید می باشد.

روغن گل گاوزبان می تواند انتقال امواج عصبی را افزایش داده و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد.

توجه داشته باشید که استفاده از روغن گل گاو زبان برای کودکان و زنان در دوران بارداری و شیردهی، توصیه نمی شود.

گل گاو زبان حاوی مقادیری آلکالوئید است به همین دلیل توصیه می شود که نوزادان و کودکان به هیچ وجه نباید از چای آن استفاده کنند.

به دلیل آلکالوئید موجود در گل گاو زبان، متخصصان توصیه می کنند که زنان باردار و زنان شیرده از مصرف آن اجتناب کنند.

زیاده روی در مصرف گل گاو زبان می تواند باعث معده درد و اختلال در عملکرد دستگاه گوارش شود. برخی گزارش ها حاکی است که مصرف گل گاو زبان باعث تشدید درد در افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا می شود.

زیاده روی در مصرف گل گاو زبان به دلیل آلکالوئید موجود در آن، احتمال ابتلا به سرطان کبد را افزایش می دهد.

در بیشتر متون طب ایرانی، طبیعت گل گاوزبان گرم و تر عنوان شده است. گل گاو زبان سرشار از آنتی اکسیدان، فلاونوئید، آنتو سیانین، اسید گاما لینولئیک، کولین، ویتامین های B، ویتامین C، منیزیم، کلسیم، آهن و پتاسیم می باشد.

در ایران، گل ها و برگ های گل گاو زبان را خشک می کنند و از آن برای تهیه چای و دمنوش و عرق گل گاو زبان استفاده می کنند.

در ادامه بخوانید : خواص دمنوش اسطوخودوس

  • عکس صلیب عیسی برای تصویر زمینه
  • منابع : organicfacts – webmd

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

     !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document);!function (e, t, n, s) { var a = t.createElement(“script”), r = new Date; a.src = “https://newcdn.sanjagh.com/assets/sdk/notif.js?t=” + r.getFullYear().toString() + r.getMonth() + r.getDate() + r.getHours(), a.async = !0, a.defer = !0, e.snj_notif = { publisher_id: “5e47f2302e1c53039258f742”, delay: 5 }; var i = t.getElementsByTagName(“script”)[0]; i.parentNode.insertBefore(a, i) }(window, document); now = new Date(); var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0]; var script = document.createElement(‘script’); script.async = true; script.type = ‘text/javascript’; var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’; script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours(); head.appendChild(script);

    گل گاوزبان دارای خواص دارویی بسیاری بوده و در کاهش استرس موثر و مفرح و شادی‌بخش است. شهرستان رودسر گیلان با تولید نزدیک به نیمی از گل گاوزبان ایران، به قطب گل گاوزبان شهرت یافته است.

    عکسهای از گل گاو زبان

    کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

    گل گاوزبان یا افعی گیاه (نام علمی: Echium)[۱] نام یک سرده از تیره گاوزبانیان است.

    گل گاوزبانیان دارای دو سرده معروف در ایران هستند که نباید با هم اشتباه گرفته شوند:
    گل گاو زبان (از سرده Echium)، (به عربی لسان الثور) در دامنه کوه‌های البرز می‌روید و با گیاه گاوزبان (از سرده Borage) (به عربی مرماخوز) که در اصفهان و آذربایجان و شهرهای دیگر ایران و کشورهای دیگر می‌روید و به غلط به گل گاو زبان مشهور شده‌است، متفاوت است. هر دو گیاه از تیره گاوزبانیان هستند ولی از نظر سرده با هم متفاوت‌اند. برای اینکه این اشتباه که حدود چند سده است پزشکان و داروسازان را گمراه کرده‌است، از بین برود می‌توان Echium را گل گاوزبان ایرانی و Borage را گیاه گاوزبان اروپایی نامید. این دو گیاه متفاوت هستند، تنها گل‌هایشان کمی به هم شبیه است.

    خواص دارویی این دو گیاه کمی با هم تفاوت دارد. گل‌های گل گاوزبان ایرانی درشت تر از گل‌های گیاه گاوزبان اروپایی است. گل گاوزبان لاجوردی و شبیه گل انار بوده و تخم آن دایره‌ای شکل و لعابی است و در کوه‌های البرز بسیار زیاد یافت می‌شود. گیاه گاوزبان در اصفهان و آذربایجان و دیگر شهرهای ایران می‌روید، دارای گل‌های لاجوردی و کوچک و دایره‌ای است. گیاه گاوزبان اروپایی از شمال آفریقا به اسپانیا برده شده و در آنجا پرورش یافته و در طب سنتی اروپا راه یافته‌است. از خواص گیاه گاوزبان اروپایی این است که عرق و ادرار را زیاد می‌کند.[۲]

    از جمله خاصیت‌های گل گاوزبان عبارتند از:[۳]

    عوارض و موارد منع مصرف گل گاوزبان عبارتند از:[۳]

    تیره گاوزبان یا بوراژیناسه (به انگلیسی: Boraginaceae) دارای ۱۵۶ جنس یا سرده و ۲۵۰۰ گونه است. بیشتر گیاهان علفی با کرک‌های ریش مانند، گاهی درختچه‌ای یا بالارونده هستند. گل‌آذین معمولاً گرزن مارپیچ است که با شکوفا شدن گل‌ها باز می‌شود. گل‌ها معمولاً دو جنسی و منظم‌اند. کاسه گل متشکل از ۵ کاسبرگ آزاد یا پیوسته و معمولاً همپوش است. جام گل دارای ۵ گلبرگ پیوسته‌است. پرچم‌ها ۵ عدد است. بساک رو به داخل و میله‌ها اغلب در قاعده دارای دیسک حاوی شهداند. تعدادی از گونه‌های آن مانند گل فراموشم نکن، گل گاوزبان، سینه‌دارو، هماور دارویی، زنگوله‌ای، سپستان، هلیوتروپیوم، آلکانا و گل عسلی برای تزئین در کناره‌های علفی کاشته می‌شود.[۲]

    کارل فون لینه (به فرانسوی: Carl von Linné) (به سوئدی: Carl Nilsson Linnæus)‏ (زادهٔ ۲۳ مهٔ ۱۷۰۷ – درگذشتهٔ ۱۰ ژانویهٔ ۱۷۷۸) گیاه‌شناس و پزشک سوئدی و پایه‌گذار نظام امروزی طبقه‌بندی گیاهان و جانوران بود. وی در حدود دو و نیم سده پیش شروع به مطالعهٔ علمی گیاهان کرد.

    نام او به سوئدی «کارل نیلسون لینئوس» (به سوئدی: Carl Nilsson Linnæus) است. خود او از نام لاتینی «کارلوس لینائوس» در آثار خود استفاده می‌کرد. در ایران به نام «کارل فون لینه» (از ضبط فرانسهٔ نام اشرافی او Carl von Linné)، «کارل لینه» یا بیشتر «لینه» معروف است.

    کارل لیناوس در ۲۳ مهٔ سال ۱۷۰۷ در رُس هولْت، روستایی در شمال المهولت در استان کرونوبری، واقع در منطقهٔ اسملاند در جنوب سوئد به دنیا آمد.

    در جوانی، مانند پدر و پدربزرگ مادری خود، برای کشیش شدن پرورش یافته‌بود؛ ولی خودش به این کار هیچ علاقه‌ای نداشت. علاقهٔ او به گیاه‌شناسی مورد توجه پزشکی از شهر خودش قرار گرفت که او را به دانشگاه لوند برای تحصیل فرستاد و پس از یک سال به دانشگاه اوپسالا منتقل شد.

    در طول این مدت، لینه دریافت که پرچم و مادگی اساسی برای تقسیم‌بندی گیاهان است. او مقالهٔ کوتاهی دربارهٔ این موضوع نوشت و به‌دنبال آن مقام استادیاری دانشگاه را به‌دست‌آورد. در سال ۱۷۳۲ آکادمی علوم اوپسالا برای پژوهش در ناحیهٔ لاپلاند که تا آن موقع ناشناخته بود از او حمایت مالی کرد. نتیجهٔ این پژوهش‌ها مقالهٔ «فلورا لاپونیکا» بود که در سال ۱۷۳۷ به چاپ رسید.
    عکسهای از گل گاو زبان

    پس از آن، لینه راهی اروپا شد. او در هلند با یان فردریک گرونوویوس دیدار کرد و نسخه‌ای از کار خود درزمینهٔ طبقه‌بندی گیاهان، یعنی کتاب سیسْتما ناتورا را به او نشان داد. در این کتاب، که در چاپ دهم خود در سال ۱۷۵۸ چاپ شد، ۴۴۰۰ گونه از حیوانات و ۷۷۰۰ گونه از گیاهان طبقه‌بندی شده‌بود. لینه در این کتاب نام‌های طولانی و بی‌ضابطهٔ رایج آن زمان مانند physalis amno ramosissime ramis angulosis glabris foliis dentoserratis را با نام‌های کوتاهی مانند Physalis angulata جایگزین کرد که امروزه نیز به‌کار می‌رود. او حدود دو سده پیش شروع به مطالعهٔ علمی گیاهان کرد. لینه شکل و ساختمان گل و دانهٔ گیاهان را وسیلهٔ طبقه‌بندی آن‌ها قرار داد.

    گرده‌افشانی

    سنگ قبر لینه

    گل گاو زبان ایرانی (نام علمی: Echium amoenum) یکی از گونه‌های سردهٔ گاوزبان است.[۱]

    گل گاو زبان (از سرده Echium)، (به عربی لسان الثور) در دامنه کوه‌های البرز می‌روید و با گیاه گاوزبان (از سرده Borage) (به عربی مرماخوز) که در اصفهان و آذربایجان و شهرهای دیگر ایران و کشورهای دیگر می‌روید و به غلط به گل گاوزبان مشهور شده‌است، متفاوت است. هر دو گیاه از تیره گاوزبانیان هستند ولی از نظر تیره با هم متفاوت‌اند. برای اینکه این اشتباه که حدود چند سده است پزشکان و دارو سازان را گمراه کرده‌است، از بین برود می‌توان Echium را گل گاوزبان ایرانی و Borage را گیاه گاوزبان اروپایی نامید. این دو گیاه متفاوت هستند، تنها گل‌هایشان کمی به هم شبیه است،

    خواص دارویی این دو گیاه کمی با هم تفاوت دارد. گل‌های گل گاوزبان ایرانی درشت تر از گل‌های گیاه گاوزبان اروپایی است. گل گاوزبان لاجوردی و شبیه گل انار بوده و تخم آن دایره‌ای شکل و لعابی است و در کوه‌های البرز بسیار زیاد یافت می‌شود. گیاه گاوزبان در اصفهان و آذربایجان و دیگر شهرهای ایران می‌روید، دارای گل‌های لاجوردی و کوچک و دایره‌ای است. گیاه گاوزبان اروپایی از شمال آفریقا به اسپانیا برده شده و در آنجا پرورش یافته و در طب سنتی اروپا راه یافته‌است. از خواص گیاه گاوزبان اروپایی این است که عرق و ادرار را زیاد می‌کند.

    گیاه گل گاوزبان ایرانی به‌طور خودرو، در دامنهٔ کوه‌های البرز و همچنین در بازفت چهارمحال و بختیاری و دامنه های جنوبی رشته کوه زاگرس به بار می‌آید، تاکنون اهلی نشده و قابل کشت نیست. گل گاوزبان مقوی روح و اعضای رئیسه بدن بوده، حواس پنجگانه انسان را تقویت می‌کند. گل گاوزبان شکم را نرم و کیسه صفرا را باز می‌کند، اخلاط سوخته سوداوی را از معده خارج و عوارض آن را از بین می‌برد. از دیگر خواص گل گاوزبان این است که جوشانده آن همراه با داروهای دیگر جهت سرسام (مننژیت)، برسام (ورم حجاب حاجز)، مالیخولیا، جنون و رفع حواس‌پرتی مفید می‌باشد. جوشانده گل گاوزبان نشاط‌آور بوده رنگ رخسار را باز می‌کند. یکی دیگر از خواص گل گاوزبان این است که، سینه را نرم می‌کند، تنگی نفس و درد گلو را تسکین می‌دهد. یکی از خواص گل گاوزبان این است که، دلهره و وحشت را از بین می‌برد و غم و غصه را کم می‌کند و برای کسانی که با خود حرف می‌زنند سودمند می‌باشد. جوشانده گل گاوزبان با عسل جهت تنگی نفس تجویز شده‌است. از دیگر خواص گل گاوزبان این است که، جویدن برگ تازه گل گاوزبان جهت درمان جوش‌های چرکی دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان و رفع حرارت دهان نافع است. مقدار خوراک گل آن دو مثقال تا پنج مثقال می‌باشد. عرق گل گاوزبان جهت بیماری‌های سوداوی، وسواس و خفقان مفید است.

    گل گاوزبان دارای منیزیم بوده و از سرطان پیشگیری می‌کند. تحقیقات جدید بیانگر این مطلب هستند که عصاره آبی گل گاوزبان دارویی مؤثر و بی‌خطر برای درمان بیماران مبتلاء به اختلال وسواسی اجباری می‌باشد. گل گاوزبان دارای موسیلاژ، فلاونوئید ۱۵/۰درصد و آنتوسیانین با آگلیکون دلفینیدین و سیانیدین به میزان ۳۴/۱۳ درصد و به مقدار ناچیز آلکالوئید از دسته پیرولیزیدین است. گل مرغوب گلی است که دارای دم سفید و گلبرگ‌های بنفش باشد. برگ‌های تازه گل گاوزبان دارای مقدار زیادی ویتامین C می‌باشد. همچنین این گیاه دارای شوره نیست، عرق و ادرار را زیاد نمی‌کند. عکسهای از گل گاو زبان

    جهت مشکلات پوستی، مثل اگزما مصرف می‌شود. همچنین گل گاوزبان به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم و آهن و مواد مغذی مثل پتاسیم، روی، ویتامین‌های C و B و بتاکاروتن برای خانمهایی که دچار کمبود این مواد ضروری هستند مفید می‌باشد.
    گل گاوزبان به دلیل دارا بودن خواص تسکین‌دهنده برای درمان بیماری‌های عصبی نیز توصیه می‌شود. گل گاوزبان در عین حال برای درمان افسردگی و بی‌تعادل روانی ناشی از دوره‌های قاعدگی و یائسگی مصرف می‌شود. این گیاه آرام بخش، در درمان جوش‌های دهانی و آفت دهانی تأثیر شگرف می‌گذارد و معمولاً دمنوش‌های این گیاه برای سرماخوردگی و در بعضی مواقع سرفه‌های خشک در فصل سرما جوشانده‌ای قدرتمند و مرهمی قوی است. این گیاه دارویی باعث کاهش تب می‌شود و در تمام موارد تب مثل سرخک، مخملک، آبله، کهیر و تبهای دیگر می‌تواند مفید باشد.

    این گیاه دارای مقدار زیادی مواد شیمیایی به نام آلکالوئیدهای پیرولیزیدینی (PAS)است که مصرف زیاد این گیاه در دوز بالا یا در دراز مدت، می‌تواند باعث بروز سرطان کبد یا آسیب به این عضو مهم شود.[۲]

    به صورت دم کرده مصرف می‌شود

    The online version of the Iranian daily Hamshahri

    اهالی روستای فاضل‌آباد از توابع شهرستان آزادشهر استان گلستان در حال برداشت «گل گاوزبان» از مزرعه‌های خود هستند. بیش از ۶۰ هکتار از اراضی با قطعات کوچک در استان گلستان در سال‌های اخیر با کشت گیاه دارویی «گل گاوزبان» به بارنشسته و ضمن کمک به شرایط اقتصادی خانوارها  شادی، همکاری و همدلی را در بین اعضای خانواده به ارمغان آورده است.

    عکس: علی اصغر قزل سفلو – ایرنا

    کمند امیر سلیمانی در صفحه شخصی‌اش درگذشت محمد علی کشاورز را تسلیت گفت.

    دقایقی پس از انتشار خبر فوت محمدعلی کشاورز، هنرمندان در منزل این هنرمند حضور یافتند.
    عکسهای از گل گاو زبان

    هادی کاظمی و همسرش سمانه پاکدل ضمن انتقاد از گرانی مسکن و قیمت‌های بالای رهن و اجاره به شرط عجیب صاحبخانه برای اجاره دادن خانه به آنها حرف زدند. این شرط را در ویدئوی زیر ببینید.

    استنداپ جالب مهران مدیری با موضوع قرار دادن عکسش کنار بنز را در این ویدئو ببینید.

    علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان درباره قتل دف نواز اصفهانی توضیح داد و گفت: علت قتل مهدی نیکبخت، دف نواز اصفهانی انگیزه‌های شخصی بوده است. توضیحات دادستان را در این ویدئو ببینید.

    استاد محمدعلی کشاورز، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران امروز یکشنبه ۲۵ خرداد پس از تحمل یک دوره بیماری در ۹۰ سالگی از دنیا رفت. در این مطلب تصاویری پراکنده از منزل باصفای این استاد بزرگ می‌بینید.

    استاد محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران امروز یکشنبه ۲۵ خرداد پس از تحمل یک دوره بیماری در ۹۰ سالگی از دنیا رفت.

    سومین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پرونده، صبح امروز یکشنبه ۲۵ خرداد ماه به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

    بسیاری از چیزهایی که در طول روز روانه سطل آشغال می‌شوند، می‌توانند کاربردی باشند، یکی از این موارد تفاله قهوه است!

    سیستم گوارش در فصل تابستان ضعیف می‌شود به همین دلیل باید از مصرف غذاهای سنگین در این فصل خودداری کنیم. مصرف کاهو، آب‌دوغ‌خیار، فالوده سیب و شربت سکنجبین با اشکال مختلف بسیار خوب است و از گرمازدگی جلوگیری می‌کند.

    گوجه‌فرنگی یکی از میوه‌هایی است که جای خود را در دنیای زیبایی پیدا کرده است. این میوه یکی از مواد اصلی و لازم در هر آشپزخانه است که نه‌تنها مزه خوبی دارد، بلکه فواید بیشماری برای پوست و سلامت بدن دارد. گوجه‌فرنگی با درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند جوش‌ها و جای آنها، لکه‌های تیره و جوش‌های سرسیاه ارزش خود را در ایجاد زیبایی ثابت کرده است.

    حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

    Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

    عکسهای از گل گاو زبان
    عکسهای از گل گاو زبان
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *