عوارض پودر جینسینگ چیست

دوره مقدماتی php
عوارض پودر جینسینگ چیست
عوارض پودر جینسینگ چیست

جینسینگ سالهاست که در آسیا و شمال آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد و به منظور بهبود تفکر، تمرکز، حافظه و استقامت فیزیکی مورد توجه است. همچنین می تواند به درمان افسردگی، اضطراب و رفع خستگی مزمن نیز کمک کند. این ریشه در تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با عفونت و کمک به رفع اختلالات نعوظ در مردان هم موثر است. در این مقاله از هفت گنج با ما همراه باشید تا شما را با مجموعه ای از خواص جینسینگ و مضرات و عوارض جانبی مصرف آن آشنا کنیم.

بومیان آمریکایی ریشه این گیاه را برای درمان بیماری هایی چون سردرد، ناباروری، تب و سوء هاضمه استفاده می کردند و امروزه حدود 6 میلیون آمریکایی به طور منظم از مزایای اثبات شده جینسینگ بهره می برند.

11 گونه مختلف جینسینگ وجود دارد که گونه پاناکس آن به دلیل ترکیبات سودمندترش تحت تحقیقات بالینی برای بررسی پتانسیل آن در استفاده های پزشکی است. امروزه اطلاعاتی کافی برای نشان دادن مزایای پزشکی جینسینگ وجود دارد اما از قرن ها پیش مردم به ترکیبات مفید و نتایج مثبت آن اعتقاد داشتند. هم مدل آمریکایی و هم نوع آسیایی آن ترکیبات قدرتمندی دارند.

انواع جینسینگ در واقع اشتراکات زیادی دارند و خواصشان تقریبا مشابه است.

عوارض پودر جینسینگ چیست

دوره مقدماتی php

جینسینگ آسیایی: این نوع که به عنوان جینسینگ قرمز یا کره ای شناخته می شود، نوع کلاسیک و اصلی است که هزاران سال پیش شناخته شد. اغلب در طب سنتی چینی برای رفع سردی و خستگی مفرط مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع همچنین می تواند به رفع ضعف، خستگی، دیابت نوع 2، اختلال عملکرد نعوظ و حافظه ضعیف کمک کند.

جینسینگ آمریکایی: در سراسر مناطق آمریکای شمالی از جمله نیویورک، پنسیلوانیا، ویسکانسین و انتاریو کانادا رشد می کند. این نوع برای مبارزه با افسردگی، تعادل قند خون، حفاظت در برابر ناراحتی های گوارشی ناشی از اضطراب، بهبود تمرکز و تقویت سیستم ایمنی بدن است. این نوع از نوع آسیایی ملایم تر است اما باز هم خاصیت درمانی دارد.

جینسینگ سیبری: در روسیه و آسیا به صورت وحشی رشد می کند و حاوی مقادیر بالایی از الکترودهاست که خواصش با نوع آسیایی بی اندازه مشترک است. این نوع بیشتر برای بهینه سازی استقامت قلب و عروق، بهبود خستگی و حمایت از ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

جینسینگ هندی: این نوع یک گیاه شناخته شده برای افزایش طول عمر است. مزایایی مشابه نوع کلاسیک دارد اما کمی هم متفاوت است. می توان آن را در طولانی مدت مصرف کرد و باعث بهبود سطح تیروئید، تسکین اضطراب، تعادل کورتیزول، بهبود کلسترول، تنظیم قند خون و تناسب اندام اشاره کرد.

جینسینگ برزیلی: در سراسر جنگل های بارانی آمریکای جنوبی رشد می کند و به زبان پرتغالی به آن “برای همه چیز” می گویند زیرا مزایای بسیار متعددی دارد. این نوع سطح سالم تستوسترون را در مردان و زنان حمایت می کند و می تواند در سلامت عضلانی، کاهش التهاب، مبارزه با سرطان، بهبود عملکرد جنسی و افزایش استقامت موثر واقع شود.

جینسینگ در اصل به عنوان گیاهی دارویی در چین باستان مورد استفاده قرار می گرفت. حتی شواهد استفاده از آن به قرن شانزدهم بر می گردد و آن زمان کنترل زمین های آن موضوعی مورد بحث بود. در سال 2010 تقریبا هشتاد هزار تن جینسینگ در چهار کشور کره جنوبی، چین، کانادا و ایالات متحده تولید شد. امروزه این گیاه در 35 کشور جهان فروخته می شود و فروشی بیش از 2 میلیارد دلار دارد. کره همچنین بزرگترین ارائه دهنده و چین بزرگترین مصرف کننده آن است. اکثر جینسینگ های آمریکایی هم در انتاریو، کلمبیا و ویسکانسین تولید می شود.

جینسینگ کشت شده در کره سه نوع دارد:

جینسینگ آمریکایی تا زمانی که در حدود شش سال رشد نکرده برای استفاده آماده نیست و گیاهی وحشیست که عوارض پر خطری دارد. گیاه جینسینگ آمریکایی دارای برگ هاییست دایره ای شکل که ساقه شان رشد می کند. گل زرد-سبزی شبیه به چتر دارند که در مرکز گیاه رشد کرده و توت هایی قرمز رنگ دارد. این گیاه هرچه قدیمی تر باشد ارزشش بیشتر است زیرا مزایای جینسینگ در ریشه های سالم و فراوان است.

مطالعه ای در مرکز مغز و تغذیه انجام شده در انگلستان انجام شده و 30 داوطلب در سه دوره درمان با جینسینگ و پلاسبو را انجام دادند. داوطلبین مصرف جینسینگ با بهبود خلق و خو و عملکرد ذهنی مواجه شدند. نتایج نشان داد که 200 میلی گرم جینسینگ به مدت هشت روز کمتر دچار بی حالی شدند و با مصرف 400 میلی گرم در دوره هشت روزه باعث آرامش ذهنی و بهبود عملکرد ذهنی شدند.

همچنین آزمایش این گیاه بر موش های مبتلا به استرس مزمن نشان داد که دارای خواص ضد استرس بسیار زیادیست و می تواند برای درمان اختلالات ناشی از استرس مفید باشد. دوز 100 میلی گرم آن شاخص زخم، وزن غده آدرنال و سطح قند خون را کاهش می دهد و دارویی قوی برای این مشکلات محسوب می شود.

جینسینگ سلول های مغزی را تحریک می کند و تمرکز و فعالیت های شناختی را بهبود می بخشد. شواهد نشان می دهد که استفاده از ریشه جینسینگ روزانه به مدت 12 هفته می تواند عملکرد ذهنی افراد مبتلا به آلزایمر را بهبود بخشد. یک مطالعه انجام شده در گروه مغز و اعصاب در موسسه تحقیقات بالینی در کره جنوبی، اثربخشی جینسینگ بر عملکرد شناختی بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر را بررسی کرده است. شرکت کنندگان پس از درمان با جنسینگ بهبود یافتند و این روند تا سه ماه ارتقاء یافت اما پس از قطع درمان جینسینگ، پیشرفت کاهش یافت.

پیشنهاد جینسینگ به عنوان درمانی طبیعی برای آلزایمر جواب می دهد. اگرچه مطالعات بیشتری در مورد این موضوع نیاز است اما قطعا عملکرد مناسبی خواهد داشت.

مطالعه ای جالب در کره، اثرات مفید جینسینگ را بر کودکان پس از انجام شیمی درمانی یا پیوند سلول های بنیادی برای سرطان پیشرفته بررسی کرد. این مطالعه 19 بیمار که روزانه 60 میلی گرم جینسینگ را به مدت یک سال مصرف کردند را مورد مطالعه قرار داد و نمونه خون آنها هر شش ماه یک بار بررسی میشد. این مطالعه نشان می داد که این گیاه پس از شیمی درمانی اثرات ثبات دهنده سیتوکین های التهابی در کودکان مبتلا به سرطان را به همراه داشت.

مطالعه ای در سال 2011 منتشر شد که اثرات این گیاه را بر موش های صحرایی اندازه گیری می کرد. پس از دادن 100 میلی گرم از عصاره جینسینگ به موش ها به میزان قابل توجهی التهاب را کاهش داد و ریشه بسیاری از بیماری های مربوط به مغز را بهبود بخشید.

مطالعه دیگری بر حیوانات مزایای ضد التهابی جینسینگ را اندازه گیری کرد. خواص ضد آلرژیک آن بر روی موش ها مورد آزمایش قرار گرفت و التهاب دستگاه گوارش فوقانی که معمولا در کودکان و بزرگسالان هم دیده می شود بررسی شد. این آلرژی علائمی شامل احتقان، خارش بینی و عطسه را به دنبال دارد. در پایان آزمایش مشخص شد که واکنش التهابی و آلرژیک بینی در موش ها کاهش یافت و جینسینگ در میان تمامی مواد غذایی بهترین نتیجه ضد التهابی را در بر داشت.

یکی دیگر از مزایای عجیب این گیاه این است که توانایی مهار کردن طبیعی اشتها را دارد. همچنین متابولیسم را افزایش می دهد و به بدن کمک می کند تا چربی را با سرعت بیشتری بسوزاند. مطالعه ای در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در شیکاگو انجام شده که اثرات ضد دیابت و ضد چاقی در موش های بالغ را اندازه گیری کرد. به موش ها به مدت 12 روز 150 میلی گرم عصاره جینسینگ تزریق میشد. در روز پنجم، موش هایی که این عصاره را مصرف می کردند میزان قند خون ناشتا در آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافت. پس از 12 روز تحمل گلوکز در موش ها افزایش داشت و سطح قند خون به طور کلی 53 درصد کاهش یافت. موش های درمان شده در شروع آزمایش 51 گرم وزن داشتند اما در پایان آزمایش 45 گرم وزن داشتند.

مطالعه مشابهی در سال 2009 انجام شد که نشان می داد جینسینگ نقش مهمی در اثر ضد چاقی بر موش ها دارد که نشان دهنده اهمیت بالینی بهبود چاقی و سندرم متابولیک مرتبط با جینسینگ است.

به نظر می رسد که جینسینگ پودر شده باعث افزایش میل جنسی و درمان اختلال نعوظ در مردان می شود. در سال 2008 در یک آزمایش بر روی 28 داوطلب، درمان اختلال نعوظ با جینسینگ مورد ارزیابی قرار گرفت. این شواهد نشان داد که باید تحقیقات بیشتری در این مورد انجام گیرد اما آزمایش بر 28 نفر انجام شد و 6 مورد شاهد بهبود عملکرد نعوظ با مصرف جینسینگ بودند.

تحقیقات انجام شده در سال 2002 در دانشگاه پزشکی دانشگاه ایلینوی جنوبی هم نشان داد که جینسینگ، می تواند در درمان نعوظ موثر باشد. در حقیقت مشخص شد که این گیاه بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد و به طور قابل توجهی باعث تغییر فعالیت مغز می شود که رفتار و ترشح هورمونی را تسهیل می کند.

درمان با جینسینگ، می تواند باکتری های ریه را به طور قابل توجهی کاهش دهد. آزمایش هایی بر روی موش های صحرایی نشان داده که این گیاه می تواند عفونت های ریوی معمولی را از بین ببرد. در مطالعه ای در سال 1997 به موش هایی که عصاره جینسینگ به آنها تزریق شد پس از دو هفته بهبود قابل ملاحظه ای داشتند و باکتری های ریه شان کاهش یافت. تحقیقات همچنین نشان می دهند که این گیاه می تواند بیماری مزمن انسداد ریوی که هوای نامطلوب در طول زمان آن را بدتر می کند را هم بهبود بخشد.

مطالعات متعدد نشان می دهد که این گیاه سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد و درمانی طبیعی برای درمان دیابت محسوب می شود. تحقیقاتی دیگر که در واحد علوم انسانی دانشگاه انگلستان انجام شد نشان داد این گیاه موجب کاهش قند خون، یک ساعت پس از مصرف گلوکز می شود و این یعنی اینکه خواص گلوکزیک دارد. یکی از مشکلات اولیه دیابت نوع 2 این است که بدن برای انسولین به اندازه کافی پاسخگو نیست. جینسینگ می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و برای کسانی که در معرض دیابت نوع 2 قرار دارند، سطح قند خون را کاهش دهد.

تحقیقات نشان داده است که این گیاه به علت توانایی زیادی که در مهار کردن تومور دارد، دارای خواص ضد سرطانی قوی است. اگرچه مطالعات بیشتری در این مورد نیاز است اما گزارش ها نشان می دهند که بهبود در ایمنی سلولی شامل سلول های T و سلول های کشنده طبیعی همراه با مکانیزم های دیگر مانند استرس اکسیداتیو، آپوپتوزیس و آنژیو جنسیس است و جینسینگ خواص ضد سرطانی را به ارمغان می آورد.

تحقیقات علمی حاکی از آن است که این گیاه از طریق مکانیزم های ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و آپوپتوتیک سرطان را کاهش می دهد، بر ژن تاثیر می گذارد و تومور را متوقف می کند. جینسینگ ممکن است به عنوان درمانی طبیعی بتواند با سرطان مبارزه کند.

یکی دیگر از مزایای اثبات شده جینسینگ، تقویت سیستم ایمنی بدن است که به بدن کمک می کند تا عفونت و بیماری را از بین ببرد. ریشه، ساقه و برگ این گیاه به ایمنی بدن کمک کرده و مقاومت در برابر بیماری یا عفونت را افزایش می دهد. چندین مطالعه بالینی اثبات کرده که جینسینگ، عملکرد سلول هایی که نقش ایمنی برای بدن را ایفا می کنند، بهبود می بخشد. عصاره جینسینگ ترکیبات ضد میکروبی دارد که به عنوان یک مکانیزم دفاعی علیه عفونت های باکتریایی و ویروسی عمل می کند و این به خاطر ترکیبات پلی استیلن آن است. آزمایش هایی بر روی موش ها نشان داد که این گیاه می تواند تعداد باکتری های طحال، کلیه و خون را کاهش دهد و عصاره اش نیز موش ها را از مرگ در اثر التهاب محافظت کند. همچنین قادر به مهار کردن رشد بسیاری از ویروس ها همچون ویروس آنفلوانزا و HIV است.

عوارض پودر جینسینگ چیست

علائم مزمنی مانند گر گرفتگی، عرق شبانه، نوسانات خلقی، تحریک پذیری، اضطراب، علائم افسردگی، خشکی واژن، کاهش میل جنسی، افزایش وزن، بی خوابی و ریزش مو می توانند همگی از نشانه های یائسگی باشند. شواهد نشان می دهد که جینسینگ می تواند درمانی طبیعی باشد و شدت اینگونه علائم را کاهش دهد. بررسی سه آزمایش مختلف نشان داد که این گیاه می تواند برای تقویت تحریک جنسی در زنان یائسه و افزایش سلامت عمومی مفید باشد و همچنین علائم افسردگی را بیشتر از درمان پلاسبو (دارونما) کاهش دهد.

محصولات جینسینگ از ریشه و بریدن ریشه این گیاه به دست می آید. شما می توانید جینسینگ را در قالب خشک شده، پودر، کپسول و قرص پیدا کنید. ترکیبات این گیاه را بدون آنکه از خود گیاه هم استفاده کنید می توانید در محصولات دیگر بیابید. با این حال آگاه باشید که محصولات جینسینگ همیشه آنچه که ادعا می کنند نیستند. همیشه خود را عادت دهید که برچسب روی این محصولات را به درستی بخوانید و محصولات شرکتی معتبر را خریداری نمایید.

اگر می خواهید این گیاه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، می توانید چای آن را امتحان کنید. در چین مردم 5000 سال است که این چای را تهیه می کنند و در طب گیاهی چینی توصیه می شود که بزرگسالان حتما این چای را به طور روزانه بنوشند.

این چای برای بهبود قدرت ذهنی و حافظه مورد استفاده قرار می گیرد. هنگام تهیه باید ابتدا نوع مناسب را انتخاب کنید. به طور مثال نوع آمریکایی برای ماه های گرم سال و نوع آسیایی برای ماه های سرد سال مناسب تر است. همچنین شما می توانید چای کیسه ای جینسینگ را از فروشگاه مواد غذایی تهیه کرده و بنوشید اما به یاد داشته باشید چایی که از ریشه خود گیاه آماده شده باشد، مزایای بیشتری دارد.

شما می توانید از ریشه گیاه استفاده کنید اما اگر پیدا کردنش برایتان دشوار بود، ریشه خشک و یا پودرش هم نیازتان را پاسخ می دهد.

پس از نوشیدن چای حتی می توانید خود جینسینگ را هم بخورید و بدانید که مزایای سلامتی زیادی به همراه دارد.

دوزهای توصیه شده توسط متخصصین در تحقیقات علمی متعدد مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته شده است:

حالا که با خواص جینسینگ آشنا شدیم بگذارید نیمه دیگر لیوان را هم بررسی کنیم و با عوارض مصرف جینسینگ آشنا شویم . عوارض جانبی این گیاه معمولا ملایم است. این گیاه در برخی از افراد ممکن است به عنوان یک محرک عمل کند بنابراین ممکن است باعث بروز بی خوابی و عصبانیت به ویژه در دوزهای بالا شود. مصرف طولانی مدت دوزهای بالا ممکن است باعث سردرد، سرگیجه و معده درد شود. زنانی که از آن استفاده می کنند، ممکن است تغییراتی در قاعدگی شان تجربه کنند و واکنش هایی آلرژیک نیز گزارش شده است.

با توجه به عدم شواهد درباره ایمنی آن، جینسینگ برای کودکان و زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.

  • مدل کت دامن زنانه گیپور دار
  • ممکن است سطح قند خون را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین افراد مبتلا به دیابت باید برای استفاده از آن با پزشک خود مشورت نمایند. در ضمن این گیاه ممکن است با وارفارین و برخی از داروهای ضد افسردگی تداخل ایجاد کند. کافئین هم ممکن است اثرات محرک آن را تقویت نماید.

    نگرانی هایی نیز وجود دارد که این گیاه ممکن است برخی از علائم بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس، ام اس و آرتریت را تشدید کند بنابراین اگر دچار چنین بیماری هایی هستید با برای مصرف مکمل آنها هم با پزشک تان مشورت نمایید. با مصرف آن همچنین ممکن است با لخته شدن خون مواجه شوید و افراد مبتلا به شرایط خونریزی نباید از آن استفاده کنند. افرادی که پیوند عضو داشته اند هم منع مصرف دارند زیرا ممکن است خطر رد ارگان را افزایش دهد.

    جینسینگ ممکن است با بیماری های حساس به هورمون زنانه مانند سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان تخمدان، اندومتریوز و فیبروئیدهای رحم تداخل پیدا کنند زیرا اثراتی مشابه استروژن دارد.

    جینسینگ ممکن است با داروهای زیر تداخل داشته باشد:

    استفاده بیش از حد از این گیاه ممکن است شما را دچار سندرمی کند و با اختلالات عاطفی، آلرژی، مشکلات قلبی، عروقی و کلیوی، خونریزی مجرای تناسلی، سندرم تخمدان، پر فشاری خون، فشار خون بالا و مشکلات تولید مثل همراه شود.

    برای جلوگیری از عوارض جانبی جینسینگ، بعضی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که بیشتر از یک دوره  سه تا شش ماهه از آن استفاده نشود. در صورت لزوم پزشک ممکن است توصیه کند برای چند هفته یا چند ماه دیگر هم مصرف شود.

    منبع : Draxe

    دیدگاه شما

    عوارض پودر جینسینگ چیست

    آدرس وبسایت

    قبلا در مقاله خواص جینسینگ به بررسی فواید یکی از بهترین گیاهان دارویی در طب سنتی چینی و طب آیورودا برای سلامتی بدن پرداخته ایم.

    تحقیقات نشان داده که زیاده روی در مصرف جینسینگ اثر بخشی آن را در بدن کاهش می دهد به همین دلیل توصیه می شود که برای به حداکثر رساندن مزایا، پس از یک دوره 2-3 هفته ای استفاده از جینسینگ به مدت 2 هفته از آن استفاده نکنید.

    در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی عوارض و مضرات انواع جینسینگ برای بدن بیشتر آشنا شوید؛

    جینسینگ در برخی افراد ممکن است باعث آلرژی و حساسیت شود که با علائمی مانند تاول، تنگی نفس، ورم صورت، لب ها، زبان و گلو شود.

    همچنین زیاده روی در مصرف جینسینگ در برخی افراد می تواند باعث اسهال، سردرد، کاهش ضربان قلب، افزایش فشار خون، کاهش فشار خون، حساسیت سینه ها و خونریزی واژینال شود.

    عوارض پودر جینسینگ چیست

    توصیه می شود که اگر پس از مصرف خوراکی جینسینگ دچار واکنش های شدید پوستی، تب، گلودرد، ورم صورت یا زبان، سوزش چشم ها، بثورات پوستی قرمز یا بنفش در صورت و بدن و پوسته پوسته شدن پوست شدید، هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

    افراد مبتلا به بیماری های خودایمنی : جینسینگ ممکن است باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود به همین دلیل می تواند باعث تشدید علائم بیماری در افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی مانند مولتیپل اسکلروز (MS)، لوپوس و آرتریت روماتوئید شود.

    بیماری های قلبی و عروقی : هنوز اطلاعات دقیقی از اثر جینسینگ بر روی افراد مبتلا به بیماری های قلبی انجام نشده به همین دلیل توصیه می شود که افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی از مصرف جینسینگ خودداری کنند و یا با تجویز پزشک آن را استفاده کنند.

    سرطان پستان، سرطان رحم، سرطان تخمدان، اندومتریوز و فیبروئید رحم : جینسینگ حاوی ماده شیمیایی به نام جینسینوزید است که مانند استروژن عمل می کند و با افزایش سطح این هورمون در بدن می تواند باعث تشدید علائم بیماران مبتلا به سرطان سینه، رحم، تخمدان، آندومتریوزیس و فیبروئید رحم شود.

    اسکیزوفرنی : دوز های بالای جینسینگ باعث تشدید بی خوابی و آشفتگی در افراد مبتلا به بیماری روانی اسکیزوفرنی می شود.

    دیابت و قند خون : جینسنگ ممکن است باعث کاهش قند خون شود به همین دلیل توصیه می شود که افراد مبتلا به دیابت که دارو استفاده می کنند پس از مصرف جینسینگ باید قند خون خود را کنترل کنند چون ممکن است باعث افت شدید قند خون در آن ها شود.

    دوران بارداری و شیردهی : هنوز مطالعات دقیقی از اثرات جینسینگ بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن جدا اجتناب کنند.

    نوزادان و کودکان : جینسینگ به احتمال زیاد برای نوزادان و کودکان خطرناک است و می تواند باعث مسمومیت و مرگ آن ها شود به همین دلیل توصیه می شود که از مصرف جینسینگ برای نوزادان و کودکان اجتناب کنید.

    بی خوابی : دوز های زیاد جینسینگ می تواند باعث تشدید بی خوابی در افراد مبتلا به این بیماری شود.

    جینسینگ ممکن است با برخی دارو های ضد انعقادی خون مانند وارفارین، هپارین و آسپرین تداخل دارویی داشته باشد.

    پیوند عضو : جینسنگ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و می تواند اثر بخشی دارو هایی که پس از پیوند عضو استفاده می شوند را کاهش دهد.

    با مشورت پزشک

    منابع : webmd – drugs

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلیتبلیغاتتماس با مادرباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

     

    جینسینگ یکی از یازده نوع مختلف گیاهان چند ساله کوتاه با رشد آهسته با ریشه های گوشتی است. اعتقاد بر این است که جینسینگ، سلامت طبیعی را بازگردانده و حفظ می کند و به یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی در جهان امروز تبدیل شده است. گیاه جینسینگ به گیاه جوانی، نوش دارو،در عربی به جنسه و جنسا و در فرانسه و انگلیسی Ginseng و Asiatic ginsengو chinese ginseng نامیده می شود. گیاهان از یک ریشه روشن رنگ چنگال مانند، یک ساقه نسبتا طولانی و برگ های سبز به شکل بیضی تشکیل شده است.داروی گیاهی جینسینگ و جیبه طور سنتی برای کمک به تعدادی از بیماری های پزشکی مصرف شده است که در زیر مورد بحث قرار می گیرد. با این حال، به عنوان یک نکته احتیاطی، تحقیق علمی کمی برای حمایت از چگونگی کارایی جینسینگ در این موارد وجود دارد.اعتقاد بر این است که هر دو جینسینگ آمریکایی (Panax quinquefolius, L.) و آسیایی (P. Ginseng) انرژی را تقویت، سطح قند خون و کلسترول را کاهش، استرس را کاهش، آرامش را ارتقا، دیابت را درمان و ناتوانی جنسی در مردان را درمان می کنند.لازم به ذکر است که جینسینگ سیبری (Eleutherococcus senticosis) یک جینسینگ واقعی نیست و به جنس “Panax” تعلق ندارد. متعلق به خانواده عشقه ایان گیاهان است، اما مصرف کنندگان باید آگاه باشند که همان جینسینگ آمریکایی یا آسیایی نیست.

     

    جینسینگ یکی از رایج ترین مکمل های گیاهی است.به طور سنتی، جینسینگ برای درمان تعدادی از بیماری های مختلف استفاده شده است.با این حال، باید توجه داشت که خواص درمانی جینسینگ اغلب توسط دانشمندان غربی و کارشناسان بهداشت حرفه ای به دلیل پژوهش های اندک “با کیفیت بالا” که اثربخشی واقعی آن در پزشکی را تعیین کند، زیر سوال می رود.خواص درمانی جینسینگ 

    عوارض پودر جینسینگ چیست

    از خواص شگفت انگیز جینسینگ می توان به تحریک فعالیت جسمی و روانی در میان افرادی که ضعف و خستگی دارند، اشاره کرد. مطالعه کلینیک مایو نشان داد که جینسینگ در کمک به بیماران مبتلا به سرطان با خستگی نتایج خوبی را نشان داد.

    جینسینگ ممکن است توانایی تفکر و شناخت را بهبود بخشد. پژوهش منتشرشده در کتابخانه کوکران، انجام شده در دانشکده پزشکی دانشگاه نانتونگ چین، بررسی کرد که آیا این ادعا صحیح است یا خیر.سرنویسنده، جین سانگ گینگ، پزشک، گفت که با توجه به نتایج مطالعه، “جینسینگ به نظر می رسد اثرات مفیدی بر روی شناخت، رفتار و کیفیت زندگی داشته باشد.” با این حال، نویسندگان این بررسی هشدار دادند که علیرغم برخی از یافته های مثبت، مطالعات موجود در بررسی سیستماتیک،یک مورد “قانع کننده” برای اثربخشی جینسینگ به عنوان تقویتگر شناختی را نیافزودند. در اظهار نظر درمورد این مطالعه، ریچارد براون، پزشک، استادیار روانپزشکی بالینی در دانشگاه کلمبیا، گفت: “این یک بررسی بسیار دقیق بود اما با بسیاری از گیاهان دارویی و درمانی های چینی، در حالی که جینسینگ توسط میلیون ها نفر استفاده شده است، اما مطالعات دقیق فراوانی وجود ندارد”.مطالعه دیگر، منتشرشده در مجله علوم لبنیات،برای طریقه مصرف جینسینگ در لبنیات بررسی کرد که آیا گنجاندن پودر جینسینگ آمریکایی در مواد غذایی امکان پذیر است یا خیر. محققان، شیر غنی شده با جینسینگ با سطوح کافی جینسینگ را برای بهبود عملکرد شناختی توسعه دادند.حدود ۱ تا ۳ گرم پودر جینسینگ یا ریشه جینسینگ را بصورت  چایی دم کنید و روزانه استفاده کنید و یا یک قطعه از ریشه جینسینگ به اندازه یک سکه را می توانید با عسل میل کنید.

    جینسینگ هفت ترکیب، جین سنوزید، داردکه ممکن است با توجه به نتایج آزمایش هایی که در مجله Translational Medicine منتشر شدند، اثرات سرکوب کننده ایمنی داشته باشد.آلن لاو، که رهبر مطالعه بود، گفت که “نقش ضد التهابی جینسینگ ممکن است به دلیل اثرات ترکیبی این جین سنوزید ها باشد که سطوح مختلف فعالیت ایمنی را مورد هدف قرار داده، و بنابراین به اعمال متنوع جینسینگ در انسان کمک می کند”.

    ممکن است موادی در جینسینگ وجود داشته باشد که دارای خواص ضد سرطان هستند. چند مطالعه جمعیتی در آسیا، مصرف گیاه دارویی را به کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط دانسته اند. 1محققان مرکز سرطان واندربیلت-اینگرام دریافتند که جینسینگ، بقا و کیفیت زندگی پس از تشخیص سرطان پستان را بهبود داده است. انجمن سرطان آمریکا گفت که “به آزمایش های بالینی هنوز هم برای تعیین اثربخشی آن در افراد مورد نیاز است.”

    مردان ممکن است جینسینگ را برای درمان اختلال نعوظ مصرف کنند. یک مطالعه کره ای در سال 2002 نشان داد که 60 درصد مردانی که جینسینگ را مصرف کردند، متوجه بهبود نشانه های خود شدند. علاوه بر این، پژوهش منتشر شده در مجله انگلیسی فارماکولوژی بالینی، “شواهد مربوط به اثربخشی جینسینگ قرمز در درمان اختلال نعوظ” را ارائه کرد.

     

    اگرچه مصرف جینسینگ به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما عوارض جینسینگ بصورت جانبی در زیر گزارش شده است:• سردرد• افزایش ضربان قلب •حالت تهوع• بی قراری• مشکل در خواب. زنان همچنین ممکن است سینه متورم و خونریزی از واژن را تجربه کنند.

     

    پزشکان، مصرف جینسینگ همراه با طبقه ای از داروهای ضد افسردگی به نام مهارکننده های مونوآمین اکسیداز (MAOI) را توصیه نمی کنند، زیرا می تواند سبب حملات جنون و لرزش شود.جینسینگ می تواند اثرات فشار خون و داروهای قلبی، از جمله مسدود کننده های کانال کلسیم مانند نیفدیپین (Procardia®) را تغییر دهد. هرگز جینسینگ را با داروهای قلبی بدون مشورت با دکتر خود به صورت ترکیبی مصرف نکنید.علاوه بر این، جینسینگ می تواند خطر خونریزی را زمانی افزایش دهد که با داروهای موثر بر لخته خون (مانند وارفارین یا آسپرین) با توجه به جامعه سرطان آمریکا مصرف شود. در صورت مصرف هرگونه دارو برای مصرف جینسینگ با پزشک خود مشورت کنید.

     

    مصرف بیش از حد (اووردوز) جینسینگ

    • تحریک پذیری•تاری دید• ادم• اسهال•خون ریزی• بی قراری • تحریک• سرگیجه•دهان خشک.علائم اووردوز شدید جینسینگ عبارتند از:• کاهش ضربان قلب •استفراغ•حالت تهوع• تشنج• هذیان• تشنج. افرادی که هر یک از علائم ذکر شده در بالا را تجربه کرده اند، باید مصرف جینسینگ را متوقف کرده و فورا به دنبال مراقبت پزشکی باشند.

     

    کلمه جینسینگ از واژه چینی “rénshen” می آید، که در واقع به “ریشه مرد” ترجمه می شود. اعتقاد بر این است که علت این نام این است که ریشه گیاه شبیه پاهای یک مرد است.چینبیش از پنج هزار سال پیش، در کوه های منچوری چین، Panax ginseng معمولا برای قدرت های جوان کننده استفاده می شد.گیاهان دارویی به عنوان نماد هماهنگی الهی در نظر گرفته می شدند و شکل انسانی آن بسیار مطلوب بود.Panax Ginseng در کوه های منچوری به طور وحشی رشد می کرد.فواید جینسینگ در ابتدا در طول سلسله لیانگ چین (220-589 م) ثبت شد.در افسانه های چینی آمده است که امپراتوران اولیه تز آن به عنوان درمان همه بیماری ها استفاده می کردند و نه تنها آن را مصرف کرده، بلکه آن را در صابون ها، لوسیون ها و کرم ها استفاده می نمودند.در قرن سوم پس از میلاد، تقاضای جینسینگ از چین برای تجارت بزرگ بین المللی گیاهان دارویی از سایر نقاط جهان در ازای ابریشم و غیره به شدت افزایش یافت. آمریکای شمالیدر سال 1716، یک کشیش مسیحی در کانادا شنید که جینسینگ بسیار در چین مورد تقاضاست، لذا او به دنبال گیاهان دارویی در مناطق فرانسوی کانادا، سازگار با محیط زیست منچوری، می گشت.پس از سه ماه جستجو، او بالاخره گیاه دارویی را یافت که تقریبا با جینسینگ آسیایی در نزدیکی شهر مونترال یکسان بود. گیاه دارویی که او یافت، به عنوان جینسینگ آمریکایی شناخته شد.پس از کشف جینسینگ آمریکایی، گیاه شناسان و عطاران دریافتند که آن در سراسر جنگل های برگریز شرق ایالات متحده شایع بود. صادرات جینسینگ از امریکای شمالی به چین شروع به گسترش فراوان کرد.با این حال، گیاهان دارویی در اواسط دهه 1970 بیش از حد برداشت شدند و به زودی گونه های در معرض خطر در نظر گرفته شدند.از آنجا که کشاورزان شروع به کاشت گیاهان دارویی حساس در دهه 1970 کردند، تجارت جینسینگ آمریکایی به طور پیوسته در حال رشد بود.در حال حاضر، ایالت ویسکانسین، به ویژه ماراتن شهرستان، تولید نزدیک به 95 درصد از جینسینگ آمریکایی است. شاخ و برگ گیاهان نیز به طور گسترده در استان انتاریو، کانادا افزایش یافته است.

     

    جینسنگ به طور سنتی برای تعدادی از بیماری های پزشکی استفاده می شود. با این حال، مزایای آن برای بسیاری از آنها به طور جدی بررسی نشده است.دو نوع اصلی از جینسنگ وجود دارد: جینسنگ آسیایی یا کره ای (Panax ginseng) و جینسنگ آمریکایی (Panax quinquefolius). مطالعات نشان داده اند که انواع مختلف مزایای متفاوتی دارند. در طب سنتی چین، جینسنگ آمریکایی، کمتر تحریک کننده تر از انواع آسیایی در نظر گرفته می شود.اگرچه بسیاری از گیاهان طبی دیگر، جینسنگ نامیده می شوند، مانند الِئوتِرو یا جینسنگ سیبری، که حاوی ماده فعال جین سنوزید نیست.برخی مطالعات نشان داده اند که جینسنگ ممکن است سیستم ایمنی را تقویت کند. شواهدی وجود دارد که یک نوع خاص از عصاره جینسنگ آمریکایی ممکن است تعداد و شدت سرماخوردگی در بزرگسالان را کاهش دهد.مطالعات مختلف در مردم نیز نشان داده که جینسنگ ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد.برخی از شواهد اولیه وجود دارد که جینسنگ ممکن است به طور موقت – و متوسطی – تمرکز و یادگیری را بهبود بخشد. در برخی از مطالعات عملکرد ذهنی، جینسنگ با ژینکو ترکیب شده است. در حالی که این مطالعات جالب هستند، اما بسیاری از کارشناسان می گویند که به شواهد بیشتری نیاز داریم. جینسنگ همچنین به عنوان راهی برای بهبود خلق و خو و افزایش استقامت و همچنین درمان سرطان، بیماری های قلبی، خستگی، اختلال در نعوظ، هپاتیت C، فشار خون بالا، علائم یائسگی و دیگر بیماری ها مطالعه شده است. در حالی که برخی از این کاربردها امیدوار کننده هستند، اما شواهد قطعی نیست.

    دوزهای استاندارد جینسنگ برای هر نوع بیماری مشخص نشده اند. کیفیت و مواد تشکیل دهنده فعال در مکمل ها ممکن است به طور گسترده ای از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت باشد. این امر باعث می شود ایجاد دوز استاندارد بسیار دشوار باشد.همیشه جینسنگ را از یک شرکت شناخته شده خریداری کنید. از آنجا که ریشه گران قیمتی است، خطری وجود است که تولید کنندگان بدنام ممکن جینسنگ تقلبی را به فروش برساننند و یا مقدار کمتر از آگهی را در بطری بگنجانند.

    هیچ منبع غذایی طبیعی از جینسنگ وجود ندارد. جینسنگ گاهی اوقات به نوشیدنی ها و مواد غذایی انرژی زا اضافه می شود.

    • عوارض جانبی از جینسنگ معمولا خفیف هستند. زیرا جینسنگ می تواند به عنوان یک محرک در برخی از افراد عمل کند. گزارش شده که جینسنگ باعث عصبانیت و بی خوابی می شود. استفاده طولانی مدت یا دوزهای بالای جینسنگ ممکن است باعث سردرد، سرگیجه، ناراحتی معده و سایر علایم شود. زنانی که به طور منظم از جینسنگ استفاده می کنند، ممکن است تغییرات قاعدگی را تجربه کنند. برخی گزارش ها از واکنش های آلرژیک به جینسنگ نیز وجود داشته است.• تداخلات (برهم کنش ها). از آنجا که جینسنگ ممکن است بر سطح قند خون تاثیر بگذارد، افراد مصرف کننده داروهای دیابت نباید از جینسنگ بدون صحبت کردن با پزشک خود استفاده کنند. جینسنگ می تواند با وارفارین و با برخی از داروهای افسردگی تداخل داشته باشد. اگر شما دارو مصرف می کنید، جینسنگ را بدون مشورت با پزشک خود مصرف نکنید. کافئین ممکن است اثرات محرک جینسنگ را تقویت کند.• خطرات. برای جلوگیری از عوارض جانبی از جینسنگ، برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که جینسنگ نباید بیش از سه ماه استفاده شود و یا گاهی اوقات تنها چند هفته در یک زمان. پس از یک وقفه – یا “تعطیلات” – پزشک شما ممکن است توصیه کند که دوباره شروع به مصرف آن برای چند هفته یا چند ماه دیگر کنید.با توجه به فقدان شواهد در مورد بی خطری آن، جینسنگ برای کودکان و یا برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود.

    از کجا تهیه کنیم؟

    تاریخ می گوید بیش از 2000 سال است که گیاه مارچوبه کاشته شده است. و یک دلیل کافی و خوب برای کاشت مارچوبه وجود دارد – بخش اعظم آن مربوط به کارهایی است که خواص مارچوبه برای شما می تواند انجام دهد.

    به دلیل خواص انجیر ، از انجیر در طب سنتی استفاده می شود.ویژگی های متمایز درخت انجیر،زیستگاه انجیر
    ترکیب شیمیایی انجیر
    خواص انجیر
    زمان جمع آوری و برداشت انجیر
    موارد منع مصرف انجیر
    دستور العمل های پزشکی با انجیر

    زمان جمع آوری گیاهان دارویی لازم است همزمان با تجمع حداکثر مواد مغذی با ارزش و بیولوژیکی فعال در گیاه همزمان باشد. با جمع آوری زودرس یا دیررس ، گیاه دارویی معمولاً خواص خود را از دست می دهد و از کیفیت پایین برخوردار است

    داروی گیاهی جینسینگ و جیبه طور سنتی برای کمک به تعدادی از بیماری های پزشکی مصرف شده است که در زیر مورد بحث قرار می گیرد. با این حال، به عنوان یک نکته احتیاطی، تحقیق علمی کمی برای حمایت از چگونگی کارایی جینسینگ در این موارد وجود دارد.

    عوارض پودر جینسینگ چیست

    مجله اینترنتی سیارک 5 سال با شما

    ۲۰ هزار تومان تخفیف ویژه رژیم غذایی ورزشی

    0

    0


    سلام کاربر میهمان


    ورود و عضویت

    عوارض پودر جینسینگ چیست

    جینسینگ یکی از گیاهان داروییِ پرطرفدار ایرانی است که همه آن را به‌عنوان اکسیر نیروبخش و داروی حافظه می‌شناسند، اما خواص استفاده از جینسینگ فقط به همین موارد محدود نشده و فواید بسیار زیادی دارد.

    در این مطلب از فیتامین ابتدا کاملاً با جینسینگ آشنا شده سپس به سراغ خواص و مضرات آن رفته و در نهایت نحوه مصرف آن را به شما آموزش خواهیم داد.

    اول از همه به سراغ اسم این گیاه می‌رویم تا ببینیم که چرا نام عجیب و غریب جینسینگ روی این گیاه گذاشته شده است. جینسینگ اسمی انگلیسی است که از واژه رِنشِن (رِن به معنی مرد و شِن به معنی گیاه) گرفته شده است. علت این نام‌گذاری شاید به‌خاطر ظاهر عجیب و غریب این ریشه و شباهت آن به انسان باشد.

    در حقیقت جینسینگ ریشه گیاهی است که به‌عنوان درمان‌کننده و شفادهنده همه بیماری‌ها شناخته شده است!

    در حدود ۵۰۰۰ سال پیش، برای اولین بار گیاه جینسینگ در کوهستان‌های شمالیِ چین (مانچوریا) یافت شد؛‌ مردم چین از این ریشه به‌عنوان غذا استفاده می‌کردند. بعد از آن فردی به نام شِنونگ دریافت که این ریشه غذا نبوده و خواص درمانیِ بسیاری دارد.

    زمان زیادی نگذشت که این گیاه فوق‌العاده، در چین به شهرت فراوانی رسید و پادشاهان چینی به آن علاقه‌مند شدند. به قدری این گیاه بین پادشاهان و فرمانروایان چینی محبوب شد که حاضر بودند برای خرید این گیاه، هم‌وزن آن طلا بدهند!

    پادشاه شانتجی جزء اولین فرمانروایانی بود که به ارزش زیاد این ریشه جادویی پی برده بود؛ به همین خاطر ۳۰۰۰ نفر از سربازنش را با پای پیاده به کوهستان‌های شمالیِ چین فرستاد تا با جینسینگ به امپراطوری بازگردند. پادشاه دستور داده بود هر سربازی که دست‌ِخالی به خانه بازگردد بدون‌ِشک اعدام خواهد شد!

    این گیاه دارای مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدانِ طبیعی بوده و خاصیت ضدالتهابی دارد. تحقیقات آزمایشگاهی که روی این ریشه فوق‌العاده صورت گرفته نشان می‌دهد که عصاره آن دارای ترکیباتی است که نه‌تنها جلوی بروز التهاب را می‌گیرد، بلکه ظرفیت آنتی‌اکسیدان سلولی را نیز بالا می‌برد. در نتیجه مصرف آن برای اگزما فوق‌العاده بوده و التهاب ناشی از این بیماری را به سرعت درمان می‌کند.

    جینسینگ باعث بهبود عملکردهای ذهنی مانند حافظه و رفتار خواهد شد. ترکیبات موجود در ریشه این گیاه، مثل Ginsenoside (جینسینوساید) و ویتامین K می‌تواند شما را در برابر آسیب‌های مغزیِ ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

    برطبق مطالعه‌ای که در همین مورد بر روی ۳۰ نفر صورت گرفت، شرکت‌کنندگان بعد از ۴ هفته مصرف ۲۰۰ میلی‌گرم جینسینگ آسیایی، عملکرد ذهنی‌شان تا حد قابل توجهی بهتر شده بود.

    حتی نتیجه بعضی از مطالعات صورت گرفته نشان می‌داد که محاسبات ریاضیِ خیلی از افراد بعد از مصرف این گیاه بهتر شده و خونسردیِ بیشتری در حین انجام فعالیت‌های ذهنی دارند.

    یکی از فواید دیگر این گیاه که بسیاری از مردان به دنبال آن هستند درمان مشکل نعوظ و زودانزالی است. ترکیبات موجود در این گیاه از استرس اکسیداتیو (حمله‌های بیولوژیک به ارگانیسم بدن) در رگ‌های خونی جلوگیری کرده و باعث می‌شود تا در حین رابطه جنسی عملکرد بهتری داشته باشند.

    از طرفی باعث افزایش تولید اسیدنیتریک در عضلات شده و جریانِ خون در اندام جنسیِ مردان را افزایش خواهد داد.

     

    مقاله منتخب: (۸ تمرین ساده که قوای جنسی مردان را به اوج می‌رساند!)

     

    بدون‌ِشک گیاه داروییِ جینسینگ، سیستم ایمنی بدن شما را قوی‌تر از قبل خواهد کرد. مطالعاتی در این زمینه بر روی افراد و بیماران سرطانی بعد از عمل صورت گرفت که در آن ۳۹ نفر از افرادی‌که در دوره ریکاوری بعد از عمل جراحی (سرطان معده) طی مدت دو سال با ۴۰۰,۵ میلی‌گرم جینسینگ تحت درمان قرار گرفته بودند؛ جالب این‌جاست که این افراد بعد از دو سال، بازگشت علائمشان کاهش یافته بود و سیستم ایمنی‌شان تا حد زیادی تقویت شده بود.

    جینسینگ می‌تواند در مقابله و جلوگیری از بروز بسیاری از سرطان‌ها به کمکتان بیاید. خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانیِ آن بهترین سپر دفاعی در برابر انواع سرطان خواهد بود. چرخه سلولی به نحوی است که سلول‌ها رشد نموده و شروع به تقسیم‌شدن می‌کنند. شما با مصرف منظم این گیاه می‌توانید از تقسیم و رشد غیرطبیعیِ سلول‌ها جلوگیری نموده و در نتیجه از سرطان در امان باشید.

    با مصرف جینسینگ دیگر کمتر حس خستگی به‌سراغتان می‌آید و در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت.

    ریشه این گیاه دارای ترکیباتی مثل پلی‌ساکاریدها و الیگوپپتیدها است که استرس اکسیداتیو بدن را کاهش داده و باعث می‌شود تا دیرتر خسته شده و در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید.

    در تحقیقی که بر روی ۳۶۴ نفر از افراد نجات‌یافته از سرطان صورت گرفت، آن‌ها بعد از ۸ هفته مصرف ۲۰۰۰ میلی‌گرم از این ریشه دیگر احساس خستگی و بی‌حالیِ کمتری نسبت به گذشته داشتند.

    اگر قصدتان از خرید جینسینگ لاغرشدن است، باید دقت کنید که حتماً جینسینگ آسیایی یا کره‌ای خریداری کنید، زیرا این نوع روی سوخت‌وساز کربوهیدرات تأثیر مستقیم گذاشته و علاوه‌بر آن اشتهایتان را کمتر خواهد کرد.

    اگر مشکل یا بیماریِ خاصی ندارید، می‌توانید ۵ یا ۶ تکه ریشه این گیاه را داخل آب داغ ریخته و با آن چای تهیه کنید. پودر آن را هم می‌توانید به سالادها و غذاهایتان اضافه کنید.

    عوارض پودر جینسینگ چیست

    یکی دیگر از فواید این گیاه فوق‌العاده افزایش میزان اسپرم و بالا رفتنِ کیفیت آن است. مطالعات بسیار زیادی روی تأثیر این گیاه بر باروری مردان صورت گرفته که همگی تأثیرگذاریِ این ریشه جادویی روی اسپرم مردان را تأیید می‌کند.

    در طی این مطالعات، مردان پس از ۱۲ هفته مصرف منظم و روزانه ۱٫۵ گرم از جینسینگ آسیایی یا آمریکایی، شاهد افزایش و بهبود کیفیت اسپرم و احتمال باروری‌شان بودند.

    یکی دیگر از فواید جینسینگ که بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای و بدنسازان از آن بهره می‌برند، خاصیت ضدخستگی و ریکاوری سریع‌تر با مصرف این ریشه در قبل و بعد از فعالیت ورزشی است.

    دقت کنید که اگر به دنبال انرژیِ بیشتر در حین ورزش هستید، باید از جینسینگ آمریکایی قبل از ورزش استفاده کنید. اگر هم دنبال ریکاوری و بدن‌درد کمتر بعد از ورزش هستید بهتر است به سراغ جینسینگ آسیایی بروید.

    تعیینِ مقدار مصرف این ریشه شفابخش بستگی به نوع و کیفیت آن دارد. در نتیجه همیشه سعی کنید از شرکت یا فروشگاه‌های معتبر‌ گیاهان دارویی اقدام به خرید کنید. بسیاری از عطاری‌ها و فروشگاه‌های گیاهان دارویی پیشنهاد می‌کنند که ۱ تا ۳ گرم از این ریشه معجزه‌آسا را مصرف کنید.

    مصرف این گیاه برای برخی افراد ازجمله زنان باردار و شیرده، کودکان و نوجوانان منع مصرف دارد. همچنین مصرف آن برای بیماران سرطانی افراد دچار چاقی مفرط، مشکلات عصبی، بی‌خوابی، فشار خون بالا به هیچ‌جه توصیه نمی‌شود.

    جینسینگ چه عوارضی دارد؟

    مصرف این ریشه عارضه شدیدی به همراه نداشته و فقط در بعضی از افراد همانند محرک عمل کرده و باعث ایجاد حس اضطراب و بی‌خوابی می‌شود.

  • طرز پخت نان برنجی گیلان
  • اگر در مصرف آن زیاده‌روی کنید ممکن است که سردرد، سرگیجه و یا دل‌درد به سراغتان بیاید. مصرف منظم این گیاه برای خانم‌ها نیز ممکن است آن‌ها را دچار اختلالات قاعدگی کرده و علائم افراد دارای حساسیت را افزایش دهد.

    مصرف این گیاه همراه با کافئین تداخل دارد و سلامت فرد را به خطر می‌اندازد. همچنین به دلیل بالا رفتنِ سطح قند خون با داروهای ضدافسردگی تداخل داد.

    فرا رسیدن سال جدید، بهانه بسیار خوبی برای انتخاب بهترین رژیم‌های غذایی و تغییر سبک زندگی است. پا گذاشتن در مسیر رسیدن به تناسب اندام است. از همین ابتدای راه …

    زمانی که صحبت از مکمل های بدنسازی به میان می آید، نام گینر در میان محبوب ترین مکمل ها به چشم می خورد. مکملی که معمولاً آن را به عنوان …

    یافتن غذای کم کالری یا صفر کالری یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های فردی است که به‌تازگی رژیم خود را شروع کرده است. از طرف دیگر غذاهای زیادی با کالری کم داریم …

    می‌توان کالری برنج را به نصف کاهش داد و با خیالی راحت، آن را مصرف کرد! این جمله شاید یک آرزو برای افرادی باشد که برنج، جزء غذای اصلی‌شان محسوب …

    افزایش حجم و عضلانی‌شدن هم مثل هر هدفی،‌ قوانین خاص خود را دارد. بعضی از افراد بدون تلاش زیادی به یک‌باره عضله می‌آورند، و برخی باید تمام اصول را رعایت …

    حدوداً یک ماه از دوره رژیم لاغری شما گذشته و قطعاً هر روز کالری‌های هر لقمه از غذای‌تان را را محاسبه می‌کنید؛ حتی شاید از ترس مواجهه با غذاهای پرکالری …

    بسیاری از مکمل‌ها که در (مکمل‌های روزانه و تقویتی) قفسه فروشگاه ها موجود است، حاوی چند ترکیب مختلف می باشد (خصوصاً مکمل هایی که برای رشد عضلات و افزایش قدرت …

    عوارض پودر جینسینگ چیست

    آجیل، همیشه پای ثابت خوراکی‌های عید نوروز بوده و هست؛ اما ترس از چاقی باعث می‌شود تا افراد بسیاری، از خوردن این خشکبارِ خوشمزه صرف‌نظر کنند. همان‌طورکه می‌دانید، آجیل یکی …

    مرکز مقابله و کنترل بیماری ها به شما توصیه می کند که هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش های هوازی مانند پیاده روی تند انجام دهید. اگر ترجیح می دهید دوی …

    ورزش ناشتا و با شکم خالی و یا با شکم پر، یکی از سؤالاتی است که ذهن بسیاری از ورزشکاران را به خودش مشغول کرده است. همچنین مراجعه‌کنندگان به سایت …

    مطالعات نشان داده است که هر فرد باید در هر وعده حداقل ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین مصرف کند تا سالم بماند. موها، ناخن ها، ترمیم عضلات، استخوان ها، خون …

    آیا بعد از تمرین هوازی و یا تمرین قدرتی باید میان‌وعده بخوریم؟ بدون شک، همیشه بعد از اینکه کلاس فیتنس یا ایروبیک تمام می‌شود و به رختکن می‌روید، عده‌ای را …

    چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

    چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

    چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

    چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

    چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    آدرس: تهران – میدان انقلاب – خیابان انفلاب


    پشتیبانی 12 ساعته مشتریان : 02532143

    info@fitamin.ir

    برنامه بدنسازی و ورزشی فیتامین با کمک بهترین مربیان ورزشی و کارشناس تغذیه شما رو تا رسیدن به استایل بدنی و کاهش وزن دلخواهتون همراهی می‌کنند.
    با رژيم غذایی و بدنسازی در باشگاه یا منزل می‌تونید همراه با مربی به سلامتی و تناسب اندام خودتون برسید. همچنین با استفاده از برنامه تردمیل و برنامه غذایی می‌تونید سریع‌تر عضله سازی کنید و چربی بسوزونید.

    © کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به فیتامین می‌باشد.

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!

    سبد خرید شما خالی است!

    گیاه جینسینگ به دلیل خواص آن در بازیابی و تقویت سلامت عمومی بدن انسان، معروف است. جینسینگ یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای رفع بسیاری از مشکلات به شمار می آید. گفته می شود که هم جینسینگ آمریکایی و هم جینسینگ آسیایی می توانند انرژی را تقویت کرده، سطح قند و کلسترول خون را پایین آورده و استرس را کاهش می دهند. همچنین این گیاه دارای خاصیت آرام بخشی بوده و در درمان دیابت موثر است، اما یکی از معروف ترین خواص جینسینگ، توانایی آن در رفع ناتوانی جنسی در مردان است. با این مقاله همراه باشید تا با انواع مختلف جینسینگ، ویژگی ها و مزایای آن و نحوه استفاده از این گیاه بسیار مفید آشنا شوید.

    جینسینگ نام گیاهی با یازده گونه مختلف است که دارای رشد آهسته بوده و ریشه های گوشتی دارد. این گیاه از ریشه هایی چنگال مانند و به رنگ روشن، ساقه ای نسبتا بلند و برگ هایی سبز به شکل بیضی تشکیل شده است. 

    انواع جینسینگ در کدام کشورهای جهان پیدا می شوند و کدام یک دارای بهترین خواص درمانی و بیشترین مزایا برای سلامتی انسان هستند؟ در این بخش از مقاله، به این پرسش ها پاسخ داده می شود. 

    عوارض پودر جینسینگ چیست

    1- جینسینگ آسیایی یا جینسینگ کره ای

    این نوع جینسینگ که به نام جینسینگ چینی نیز معروف است، در واقع بهترین شکل موجود از گیاه جینسینگ بوده و بیشتر از هر نوع دیگری، توسط گیاه شناسان و عطاران توصیه می شود. جینسینگ کره ای دارای تراکم بیشتری نسبت به دیگر انواع این گیاه و همچنین مواد مغذی بیشتری نسبت به آنهاست. 

    جینسینگ کره ای سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. زمانی که گیاه جینسینگ کره ای شش ساله می شود، به بالاترین میزان کیفیت می رسد. برخی از مزایای عمده استفاده از آن، شامل شکل دادن به بدن و تقویت سیستم ایمنی است. جینسینگ آسیایی یک محرک بسیار قویست، بنابراین اگر به دنبال راهی برای خلاصی از استرس هستید، استفاده از جینسینگ آسیایی یا کره ای، پاسخ مشکل شما نیست. 

    به دلیل تفاوت در سطح جینسنوسیدهای موجود در انواع مختلف جینسینگ آسیایی، ویژگی های هر کدام از آنها با هم متفاوت است. برای مثال، جینسنوسیدهای Rg1 و Rb1 که به مقدارهای یکسان در جینسینگ کره ای یافت می شوند، می توانند خواص کاملا متفاوتی را به گیاه جینسینگ ببخشند. 

    این باور وجود دارد که Rg1 محرک سیستم عصبی مرکزی باشد. این عامل ضد خستگی و ضعف بوده و عملکرد ذهنی انسان را بالا می برد. از سوی دیگر، Rb1 آرام کننده سیستم عصبی مرکزی است. این عامل، بیشتر به دلیل خواص آرامش بخشی و تسکین دهندگی، کاربرد دارد. Rb1 عملکردهای مغزی و ذهنی را آهسته کرده و سهولت می بخشد.  

    اما مهمترین خاصیت جینسینگ کره ای، توانایی آن در برطرف کردن ناتوانی جنسی، بهبود دادن عملکردهای ذهنی و رفع و پیش گیری از سکته ها، سرماخوردگی و آنفولانزا است. 

    2- جینسینگ آمریکایی

    جینسینگ آمریکایی دارای کیفیت بالاتری نسبت به جینسینگ سیبری بوده و از نظر خواص درمانی، کمی پایین تر از جینسینگ آسیایی قرار می گیرد. دنباله آمریکایی که در ادامه نام این جینسینگ می آید، به گونه این گیاه اشاره داشته و ارتباطی به منطقه رشد آن ندارد، چرا که گیاه جینسینگ، در صورتی که شرایط لازم فراهم شود، می تواند در هر منطقه ای رشد کند. 

    جینسینگ آمریکایی از نظر داشتن مزایا و خواص در رتبه دوم قرار داشته و معمولا در هر منطقه ای که رشد کند، به تولید انبوه می رسد. همچنین به دلیل گران بودن جینسینگ کره ای، نوع آمریکایی این گیاه، غالبا به عنوان مواد اولیه در داروها مورد استفاده قرار می گیرد. جینسینگ آمریکایی یک ماده بسیار موثر و مفید برای عملکرد سیستم ایمنی، رفع سرطان، درمان دیابت نوع دو و همچنین پیشگیری و برطرف کردن سرماخوردگی و آنفولانزا است. 

    3- جینسینگ سیبری

    همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، جینسینگ سیبری، در نظر توانایی در درمان بیماری ها و تقویت بدن، در رتبه آخر نسبت به جینسینگ کره ای و آمریکایی قرار می گیرد. از این جینسینگ هنوز هم نه به صورت گسترده، اما برای افزایش انرژی و بالا بردن قدرت حیات استفاده می شود. 

    مزایا و فواید زیادی به جینسینگ نسبت داده شده و از این گیاه به طور سنتی برای درمان شماری از بیماری ها بهره برده می شود. یافتن دلایل مفید بودن جینسینگ در رفع بیماری ها، به انجام مطالعات و تحقیقات بیشتر نیاز دارد. با این حال، ثابت شده است که وجود جینسنوسیدها یا عوامل شیمیایی یافت شده در جینسینگ، با تاثیرات درمانی این گیاه دارویی مرتبط است. 

    محصولات جینسینگ در میزان کیفیت و ویژگی های درمانی متفاوت هستند. بنابراین، شدیدا توصیه می شود که پیش از خرید این محصولات، مواد تشکیل دهنده آنها را به دقت بررسی کرده و از تاثیرات آن بر بدن خود آگاه باشید. بهتر است بدانید که برخی از این محصولات، دارای مقادیر کم یا ناچیز از جینسینگ بوده و برخی دیگر، حاوی مواد دیگری نیز هستند. به هر حال، تحقیقات و مطالعاتی که در طی سال ها انجام شده اند، وجود مزایای زیر را با مصرف جینسینگ مرتبط می دانند:

    یکی از مشهورترین خواص جیسینگ، توانایی آن در تقویت قوای جنسی و درمان ناتوانی جنسی در مردان است. در سال ۲۰۰۲ مطالعه ای که در کره انجام گرفت، نشان داد که ۶۰٪ از مردانی که از جیسینگ استفاده کرده بودند، بهبودهایی را در علائم بیماری خود مشاهده کرده اند. در این آزمایش، آقایان تصدیق کردند که با استفاده از گیاه جینسینگ، نعوظ های موفق را با سهولت بیشتری نسبت به مردانی که از جینسینگ استفاده نکرده بودند، تجربه کرده اند. آنها همچنین بیان کردند که پس از مصرف جینسینگ، این حالت در آنها قوی تر و طولانی تر شده و کیفیت رابطه جنسی بعد از مصرف جینسینگ، بهبود چشمگیری یافته است. همه این موارد به دلیل افزایش اسید نیتریک موجود در بدن، توسط جینسینگ است. 

    به عنوان یک داروی طبیعی برای کاهش وزن و رفع چاقی جینسینگ یکی از بهترین گزینه های شماست. مصرف جینسینگ و بخصوص نوشیدن چای آن، باعث کاهش طبیعی و تدریجی وزن شما می شود. 

    دمنوش جینسینگ به شدت بر روی روند کاهش وزن شما اثرگذار بوده و آن را ساده می کند. نوشیدنی جینسینگ برای لاغری، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد که این موضوع، از ذخیره شدن چربی در بدن و در نتیجه چاق شدن، جلوگیری می کند. دمنوش جینسینگ انرژي مورد نیاز بدن شما را تامین کرده و آن را در حالت فعال نگه می دارد. به علاوه، جینسینگ گلوکز و قند خون را تحت کنترل درمی آورد. اگر سطح گلوکز در بدن پایین تر باشد، آنگاه بدن چربی کمتری ذخیره خواهد کرد. 

    جینسینگ در کاهش دردهای قاعدگی زنان بسیار موثر است. این باور وجود دارد که وجود این خاصیت در جینسینگ با تاثیرات آرام بخشی و تسکین دهندگی آن در ارتباط است که به نوبه خود باعث کاهش بروز اسپاسم در دوران قاعدگی می شوند. مصرف دمنوش جینسینگ در دوران قاعدگی، دردهای مرتبط با آن را به شکل چشم گیری کاهش می دهد. همچنین جینسینگ در رفع علائم پیش از قاعدگی، که بعضی از خانم ها را به شدت آزار می دهد، بسیار مفید است. این گیاه، خلق و خو را متعادل کرده و جدای از کاهش دردهای قاعدگی، سطح انرژی خانم ها را در این دوران بالا می برد. 

    جینسینگ در جوانسازی پوست و صاف و درخشان کردن آن بسیار موثر است. جینسینگ حاوی مقدار زیادی مواد مغذی گیاهی و آنتی اکسیدان است که باعث افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز در پوست می شوند. آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه، پوست شما را از شر رادیکال های آزاد خلاص کرده و چین و چروک های آن را به طور طبیعی برطرف می کنند.  

    پوست غالبا توسط شرایط محیطی و نور آفتاب آسیب می بیند و این عوامل، بیشتر کلاژن را تحت تاثیر قرار می دهند. جینسینگ باعث رشد مجدد کلاژن موجود در لایه میانی پوست شده و آن را متناسب می سازد. مصرف جینسینگ همچنین باعث می شود که پوست شما لطیف تر، روشن تر و بدون لکه به نظر برسد. به این دلیل که جینسینگ متابولسیم پوستی را تقویت می کند، باعث رفع سلول های مرده پوست شده و باعث آشکار شدن سلول های جدید و تازه می شود. 

    استفاده موضعی از برگ های جینسینگ پوست شما را سالم تر و جذاب تر می کند. به علاوه، اگر از اختلالات پوستی مثل آکنه یا اگزما در عذاب هستید، مصرف جینسینگ می تواند در حل این مشکلات به شما کمک کند. 

    آیا انواع درمان ها را برای رفع سیاهی زیر چشم امتحان کرده و به نتیجه نرسیده اید؟ خبر خوب برای شما این است که جینسینگ می تواند در ناپدید کردن این دایره های تیره و بد شکل به شما کمک کند. همچنین اگر با مشکل پف زیر چشم هم مواجه هستید، مصرف جینسینگ را برای درمان آن از یاد نبرید.  

    اگر شما هم از جمله افرادی که هستید که دغدغه ریزش موهای سر و طاس شدن را دارند، به شما توصیه می کنیم که برای رشد مجدد موهای خود از جینسینگ استفاده کنید. آنچه که این داروی گیاهی برای افزایش موهای سر انجام می دهد، افزایش تولید سلول های پاپیلای پوستی است. 

    عوارض پودر جینسینگ چیست

    در کنار این مورد، جینسینگ، عمر این سلول ها را بیشتر کرده و از مردن آنها جلوگیری می کند. همچنین با فراهم کردن جریان خون در پوست سر، تکثیر این سلول ها ساده تر می شود. بنابراین، استفاده منظم از جینسینگ می تواند از ریختن موهای سر شما جلوگیری کرده و عمدتا با بازسازی سلول های پاپیلای پوستی، طاسی سر شما را درمان کند. 

    جینسینگ با مهار کردن چرخه رشد تومور، مانع بزرگتر شدن آن می گردد. محققان به این نتیجه رسیده اند که جینسنوسیدهای موجود در گیاه جینسینگ، می توانند سلول های سرطانی در پروستات، رحم و ریه را، بیشتر از انواع دیگر سرطان، مهار کنند. همچنین مشاهده شده است که مصرف جینسینگ پس از تشخیص سرطان پستان در خانم ها، می تواند شانس زنده ماندن آنها را افزایش دهد. 

    در مطالعات متعددی بیان شده است که مصرف جینسینگ، بخصوص جینسینگ آمریکایی می تواند در کاهش قند خون موثر بوده و به کنترل دیابت نوع ۲ کمک کند. جینسنوسیدهای موجود در این گیاه، بر روی تولید انسولین در پانکراس اثر گذاشته و با استفاده از مکانیزم های دیگری، مقاومت انسولین در بیماران دیابتی را بهبود می دهد. بنابراین اگر به دنبال یک روش خانگی و طبیعی برای مقابله با دیابت هستید، مصرف جینسینگ را از یاد نبرید. 

    فشار خون بالا یا پرفشاری خون، یک عارضه بسیار جدی بوده و باعث بیماری های خطرناکی مانند نارسایی کلیه در فرد می شود. برای جلوگیری از چنین موقعیت ها و عوارض خطرناکی، مصرف جینسینگ به عنوان یک داروی طبیعی و موثر عمل می کند. 

    جینسینگ دارای یک توانایی منحصر به فرد در بهبود عملکرد ریه هاست. این گیاه، با کاهش چشمگیری باکتری های ریه ها، از ابتلای آنها به فیبروز کیستیک، که یک اختلال ریوی بسیار شایع است، پیشگیری می کند. 

    تحقیقاتی که بر روی تاثیرات جینسینگ بر روی موش ها انجام گرفته است، بیان می کنند که احتمالا ارتباطی میان مصرف این گیاه و درمان و پیشگیری از آنفولانزا و ویروس سینسیشیال تنفسی وجود دارد. یافته ها نشان می دهند که عصاره جینسینگ قرمز می تواند بقایای سلول های مخاطی ریه را که توسط ویروس های آنفولانزا عفونی شده اند، بهبود بخشند. 

  • جدیدترین مدل چیدمان قاب عکس روی دیوار
  • از آنجا که جینسینگ دارای المان هایی است که می توانند ذهن شما را فعال و پر انرژی نگه دارند، مصرف این گیاه در کاهش استرس نیز موثر است. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، جینسینگ آمریکایی دارای مقادیر قابل توجهی Rb1 است که به آرام کردن مغز و رفع استرس کمک می کند. همچنین مصرف منظم دمنوش جینسینگ، ذهن و بدن را سرشار از آنتی اکسیدان هایی می کند که در رفع رادیکال های آزاد موجود در بدن، بسیار موثرند. در این صورت، بدن از نظر فیزیکی و ذهنی، متعادل می شود. 

    جینسینگ می تواند باعث تحریک فعالیت فیزیکی و ذهنی در افراد شود. مطالعه ای انجام شده است که نشان می دهد مصرف جینسینگ باعث ایجاد نتایج رضایت بخشی در بیماران سرطانی که دچار ضعف و خستگی هستند، می شود. با این حال خواص تقویت انرژی جینسینگ تنها در افرادی که در حال گذراندن دوره درمان هستند، مشاهده شده است و این گیاه، بهبود چشم گیری را در افرادی که درمان را به پایان رسانده اند، نشان نمی دهد. 

    جینسینگ به صورت رایج برای کاهش التهاب و تورم استفاده می شود. تحقیقات نشان داده اند که جینسنوسیدهای موجود در این گیاه، باعث ایجاد مسیرهای هدفی در سیستم ایمنی بدن می شوند که می توانند التهاب را کاهش دهند. 

    جینسینگ توسط چینیان باستان کشف شد و این مردمان دریافتند که مصرف جینسینگ برای لاغری و کاهش وزن یک راه بسیار موثر به شمار می آید. شما می توانید این داروی گیاهی را در رژیم روزانه خود جای داده و تاثیرات شگفت انگیز آن را بر روی سلامت و رسیدن به وزن ایده آل مشاهده کنید. اما در ابتدا بهتر است بدانید که سه نوع جینسینگ با توجه به ویژگی ها و میزان رشد آنها وجود دارند.

    جینسینگ تازه- زمانی که این گیاه چهار سال یا کمتر دارد، از آن به عنوان جینسینگ تازه نام برده می شود. 

    جینسینگ سفید- این مورد در واقع ریشه طبیعی و خشک شده گیاه جینسینگ است. 

    جینسینگ قرمز- پختن جینسینگ سفید با بخار، باعث قرمز شدن آن می شود. 

    به علاوه تمامی ویژگی هایی که پیشتر در این مقاله به آنها اشاره شد، این گیاه دارای برخی ویژگی های خاص مرتبط با کاهش وزن نیز هست که در ادامه به آنها اشاره می شود:

    عوارض پودر جینسینگ چیست

    جینسینگ باعث کم شدن اشتهای شما می شود. با مصرف این گیاه، چندان احساس گرسنگی نخواهید داشت و در نتیجه، کمتر غذا خواهید خورد. نکته مهم تر این است که جینسینگ، متابولیسم بدن را افزایش می دهد. جینسینگ، هورمون هایی مانند انسولین را که در سوخت و ساز لیپید و چربی درگیر هستند، تنظیم می کند و در نتیجه زمانی که همه مقدار چربی مصرفی هضم شود، دیگر هیچ میزانی از آن در بدن ذخیره نمی گردد. 

    بدون در نظر گرفتن اینکه به بیماری دیابت مبتلا هستید یا خیر، اگر از ریشه گیاه جینسینگ به مدت هشت هفته استفاده کنید، سطح قند خون در بدن شما پایین آمده و مقداری از چربی اضافی را از دست خواهید داد. جینسنوسیدهای موجود در این گیاه، باعث افزایش جذب گلوکز و پایین آمدن میزان رسوب این ماده می شوند. در کنار این ویژگی، این ماده باعث سوختن چربی ها و در نتیجه لاغر شدن بدن می شود.

    اما برای کاهش وزن بهتر است از چه محصول این گیاه مفید استفاده کنید؟ به طور خاص، عصاره دانه جینسینگ برای کاهش وزن بسیار موثر و مفید است. همچنین، عصاره سرکه جینسینگ یا جینسام، با تقویت متابولیسم به کاهش وزن شما بسیار کمک می کند. 

    روده های شما دارای میکروارگانیسم های سالمی است که عمل هضم غذا را ساده تر می کنند. اما در افراد چاق، میکروب های موجود در روده، مسیر جذب و ذخیره چربی را هموار می کنند. این موضوع باعث ذخیره مداوم چربی شده و روند کاهش وزن را باز هم دشوارتر می سازد. این شکل از چاقی را می توان با مصرف عصاره جینسینگ قرمز یا سیاه که میکروفلور روده را در مسیر کاهش وزن قرار می دهند، درمان کرد. به علاوه، جینسینگ سفید یا عصاره آن باعث تاخیر در جذب چربی در بدن شده و دفع آن را تسهیل می کند. 

    جینسینگ یک ماده بسیار موثر در افزایش نیروی حیات و انرژی شماست و زمانی که انرژی بیشتری داشته باشید، برای فعالیت و ورزش کردن نیز انگیزه و توان بیشتری خواهید داشت. یکی از مشکلات رایج افراد چاق، این است که خیلی زود خسته می شوند و در نتیجه، قادر نیستند که به خوبی ورزش کنند. جینسینگ، با افزایش انرژی شما این مشکل شما را حل کرده و در نتیجه چربی بیشتری در نتیجه فعالیت های شما سوزانده خواهد شد. 

    به منظور کاهش وزن، توصیه می شود که مصرف شما از ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم جینسینگ در روز باشد. با این حال، بهتر است برای گنجاندن هر ماده جدیدی از جمله جینسینگ در رژیم غذایی خود، ابتدا با پزشکتان مشورت کنید. 

    شما می توانید از گیاه جینسینگ و عسل در دمنوش، از قطعات آن در غذا و از پودر جینسینگ به عنوان یک جویدنی مانند آدامس استفاده کنید. برش زدن ریشه های جینسینگ و افزودن آن به آب جوش، پیش از گوشت و سبزیجات غذا، یک روش ساده برای پخت خوراک با این گیاه است. اما رایج ترین و موثرترین دستورهای موجود از جینسینگ به منظورکاهش وزن و رفع چاقی، شامل دمنوش و سوپ آن است. 

    آب را در یک ظرف به جوش آورده و سپس ریشه های جینسینگ را به آن اضافه کنید. در صورتی که ریشه های این گیاه را قبل از ریختن در آب جوش، قطعه قطعه کنید، طعم و بوی جینسینگ در نوشیدنی شما قوی تر خواهد شد. اجازه دهید جینسینگ به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به آرامی در آب بجوشد. این مدت زمان، به اندازه ریشه های مورد استفاده بستگی داشته و اگر از ریشه های برش نخورده استفاده کنید، به زمان بیشتری برای جوشیدن نیاز دارد. 

    سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و نوشیدنی را درون لیوان ریخته و زمانی که از داغی افتاد، عسل را به آن اضافه کنید. عسل، علاوه بر افزودن مزایای بی نظیر به این نوشیدنی، طعم تلخ جینسینگ را نیز کاهش می دهد. در صورت تمایل می توانید در این مرحله دارچین را هم اضافه کنید. دارچین علاوه بر عطر شیرین بسیار دلنشین، یک ماده مفید برای کاهش وزن نیز هست. برای رسیدن به بهترین نتایج، یک فنجان از این نوشیدنی را در هنگام صبح و یک فنجان از آن را بعد از ظهر میل کنید. 

    برای درست کردن سوپ جینسینگ، به سادگی این گیاه را به سوپ مرغ خود افزوده و از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوید. این سوپ نه تنها دارای تمامی مزایای مرتبط با جینسینگ است، بلکه وجود مرغ، آن را سرشار از پروتئین کرده و روند لاغر شدن شما را ساده تر می سازد. برای تهیه این سوپ بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید. 

    یکی دیگر از راه های مصرف جینسینگ خشک و سپس پودر کردن آن است. در این صورت برای بهره مندی از این گیاه مفید، می توانید پودر آن را بر روی غذا یا سالاد خود بپاشید. اضافه کردن قطعات جینسینگ به مواد اولیه برخی از غذاها هم، یک روش دیگر برای گنجاندن این گیاه در رژیم غذایی است. برای انجام این کار، درست مانند برش زدن سبزیجات، ریشه جینسینگ را هم قطعه قطعه کرده و پیش از سبزیجات دیگر مورد استفاده، به غذای خود بیفزایید. در کنار همه این موارد، برای بهره مندی از مزایای جینسینگ در روند کاهش وزن، بهتر است مصرف روزانه دمنوش آن را از یاد نبرید. 

    شما می توانید از فروشگاه های معتبر آنلاین یا برخی از فروشندگان گیاهان دارویی، اقدام به خرید جینسینگ کنید. شکل های مختلفی از این گیاه مانند قرص جینسینگ، پودر، روغن و ریشه خام آن در فروشگاه ها موجود هستند، بنابراین قبل از خرید هر کدام از شکل های آن، نخست نیازهای خود را در نظر بگیرید. مثلا اگر قرار است جینسینگ را در غذاهای خود استفاده کنید، بهتر است ریشه آن را خریداری نمایید. 

    همه عوارض مصرف جینسینگ شناخته شده نیستند. با اینکه اینطور به نظر می رسد که مصرف جینسینگ کاملا ایمن است، اما عواض جانبی زیر در برخی از موارد، گزارش داده شده اند:

    • سردرد

    • مشکلات مربوط به خواب

    • مشکلات گوارشی

    • تغییر در فشار خون و قند خون

    • تحریک پذیری

    • عصبانیت و دلشوره

    • تاری دید

    • واکنش های شدید پوستی

    • ورم

    • اسهال

    • خونریزی 

    • سرگیجه

    • خشکی دهان

    • کاهش طپش قلب

    • تشنج

    • هذیان گویی

    خانم ها ممکن است با مصرف این گیاه، تورم در سینه ها و خونریزی از واژن را مشاهده کنند.

     

    ارسال رایگان بدون محدودیت مبلغ خرید

    قیمت رقابتی نسبت به سایر همکاران

    محصول با کیفیت و بسته بندی استاندارد

    گارانتی بی قید و شرط محصول

    فروشگاه مركزي :اصفهان خيابان جي خيابان پروين بازار گياهان دارويي غرفه ي شماره ي ٣


    تلفن:

    03191014550

    موبایل:
    09138610971

    کلیه حقوق برای ایران عسل محفوظ است. @ 1396

    به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، جینسنگ(ginseng)  یکی از یازده گیاه از گونه‌های کند رشد گیاهان چند ساله است، دارای ریشه‌های گوشتی و عضوی از خانواده گیاهان Panax است. جینسنگ تنها در برخی مناطق خاص دنیا پیدا می‌شود؛ مثل نیمکره شمالی، در شمال امریکا و در آسیای شرقی (مخصوصاً در کره شمالی، در چین شمالی (منچور) و سیبری شرقی) و در آب و هوای سرد.
    البته یک نوع جینسنگ هم وجود دارد که در آب و هوای کمی گرم‌تر هم رشد می‌کند. این نوع جینسنگ در اصل در جنگل‌های ویتنام کشف شده است. باور مردم بر این بود که جینسنگ قدرت بالایی در افزایش سطح سلامتی و نیز حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها دارد. آن‌ها جینسنگ را به طور روزانه در غذاهای خود مصرف می‌کردند و همچنین ارزش زیادی در طب سنتی برای آن قائل بوده‌اند. با این همه در کشور ما ایران بیشتر مصرف جینسنگ به صورت مصرف مکمل‌های خوراکی حاوی جینسنگ است که از داروخانه‌ها تهیه می‌شود. ما کمتر کسی را می‌بینیم که در ایران جینسنگ را به صورت خام و منبع طبیعی آن مصرف کند. هرچند اگر بتوان آن را به صورت تازه از گیاه آن مصرف کرد بدون شک موثرتر و پرفایده‌تر خواهد بود.
     جینسنگ چه فایده‌هایی برای بدن دارد؟
    همان طور که گفتیم در زمان‌های قدیم از جینسنگ برای درمان انواعی از بیماری‌ها استفاده می‌شده است. امروزه نیز طب مدرن فواید زیادی را برای جینسنگ مطرح کرده است. از جمله اینکه:
     جینسنگ نقش موثری در درمان دیابت نوع 2 دارد
    مصرف ریشه‌های گوشتی جینسنگ در میان غذاهای مصرفی روزانه می‌تواند نقش مهمی به عنوان یک محرک قوی داشته باشد. همان طور که می‌دانید در دیابت نوع 2 مشکل اصلی کاهش حساسیت سلول‌ها به انسولین است. مصرف جینسنگ با کاهش مقاومت به انسولین می‌تواند کمک درمانی برای دیابت نوع 2 باشد.
    مطالعات زیادی نیز نشان داده‌اند که مصرف جینسنگ تأثیر قابل‌توجهی در کاهش قندخون ناشتا و نیز قندخون 2 ساعته داشته است. اگرچه برای رسیدن به نتایج قطعی‌تر در خصوص میزان تأثیرگذاری جینسنگ بر قند خون به مطالعات بیشتری نیاز داریم.
     افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی
    جینسنگ را می‌توان به عنوان یک محرک جسمی و فکری در نظر گرفت. مصرف این ماده غذایی به دلیل توانایی در افزایش سوخت و ساز و انرژی بدن می‌تواند در کاهش خستگی و تقویت فعالیت‌های مغزی کمک‌کننده باشد. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف جینسنگ حتی می‌تواند توانایی‌های فکر و شناختی را نیز تقویت کند. پس وارد کردن آن به رژیم غذایی دانش‌آموزان باید فواید زیادی داشته باشد.
     مزایای جینسنگ برای رشد مو و سلامت پوست
    مزایای جینسنگ در سلامت پوست و مو از پرطرفدارترین ویژگی‌های آن است. حتی خیلی از افراد فقط و فقط به خاطر این ویژگی است که تمایل به مصرف جینسنگ دارند. برخی مطالعات انجام‌شده در اوزاکا و ژاپن می‌گویند که مصرف گیاه جینسنگ نقش مهمی در مقابله با ریزش موی مردانه و پیشگیری از طاسی مردانه داشته است. البته این نتیجه هم بیش از حد رویایی است و نمی‌توان گفت جینسنگ واقعاً آن قدر قوی است که حتی از طاسی هورمونی و ژنتیکی پیشگیری کند؛ اما به هر حال می‌توان آن را به عنوان یک مکمل قوی در حفظ سلامت موها و کاهش ریزش مو در نظر گرفت.
    نوشیدن چای جینسنگ و سایر نوشیدنی‌های حاوی جینسنگ می‌تواند تأثیرات خوبی بر شادابی پوست داشته باشد. به نظر می‌رسد یکی از دلایل این تأثیرات جینسنگ افزایش اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوستی باشد. جینسنگ همچنین جریان خون به عروق زیرپوستی را افزایش می‌دهد، پس باعث تقویت تغذیه سلول‌ها و برداشت سموم و کاهش رادیکال‌های آزاد تجمع یافته در اطراف سلول‌های پوستی خواهد شد.
     جینسنگ و کاهش وزن
    ممکن است شما تمام این فوایدی را که برای جینسنگ گفتیم شنیده باشید؛ اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید جینسنگ می‌تواند برای کاهش وزن هم مفید باشد. انرژی‌ای که جینسنگ به بدن می‌دهد باعث می‌شود فرد دیرتر احساس خستگی کند پس می‌تواند فعالیت بیشتری داشته باشد، ورزش کند و کالری بسوزاند. یکی دیگر از دلایل مفید بودن جینسنگ برای کاهش وزن تأثیر آن بر سوخت و ساز و تنظیم قند خون است. در واقع جینسنگ با کاهش تبدیل قند خون به چربی هم باعث تنظیم قند خون شده و هم از تجمع چربی جلوگیری می‌کند. البته این را هم بگوییم اگر فردی رژیم غذایی غلط و چاق‌کننده داشته باشد نمی‌توانیم بگوییم مصرف جینسنگ در این رژیم معجزه می‌کند و فرد لاغر می‌شود. فراموش نکنید رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی بیش‌ترین اهمیت را در کاهش وزن دارد. حالا مصرف جینسنگ در کنار این‌ها روند کاهش وزن را آسان‌تر و سریع‌تر خواهد کرد.
     مزایای جینسنگ برای خانم‌ها چیست؟
    در طب گیاهی، جینسنگ یکی از بهترین‌ها در درمان بیماری‌های مخصوص خانم‌ها از جمله اختلالات قاعدگی و سندرم قبل از قاعدگی است. البته تأثیر آن بر تأخیر یائسگی و همچنین کاهش مشکلات و عوارض یائسگی هم طرفدارهای زیادی دارد. به نظر می‌رسد مصرف جینسنگ با افزایش ترشح هورمون استروژن از تخمدان‌ها، تأثیرات خود را خواهد داشت. با توجه به اینکه یکی از مشکلات شایع بعد از یائسگی خانم‌ها افزایش وزن و چاقی شکمی است، تأثیر جینسنگ در افزایش ترشح استروژن را می‌تواند یکی دیگر از علت‌های موثر بودن آن بر کاهش وزن دانست.
     
    با این همه لازم است در مصرف جینسنگ اعتدال را رعایت کنید!
    اگرچه جینسنگ یک ماده خوراکی گیاهی و کاملا طبیعی است، اما فراموش نکنید مصرف بیش از حد آن می‌تواند عوارضی هم داشته باشد:
        سردرد
        افزایش ضربان قلب و حمله قلبی
        تهوع
        بی‌قراری
        اختلالات خواب
    این‌ها از شایع‌ترین مشکلات مصرف مقادیر بالای جینسنگ هستند.
     جینسنگ با برخی داروها هم تداخل دارد
    پزشکان معمولاً مصرف همزمان جینسنگ با برخی داروها را مناسب نمی‌دانند. نظیر گروهی از داروهای ضدافسردگی به نام مهارکننده‌های مونوآمینواکسیداز(MAOs)، داروهای قلبی، داروهای ضدانعقادخون مثل وارفارین و آسپیرین و نیز داروهای کاهنده فشارخون. پس اگر شما هر کدام از این داروها را استفاده می‌کنید لازم است قبل از مصرف جینسنگ، چه به صورت خام و چه مکمل‌های حاوی جینسنگ با پزشک خود دراین‌باره مشورت کنید/.

    آرشیو موضوعی وبسایت

    شما در حال حاضر اینجا هستید :

    تغذیه و سلامتی

    سلامت زنان

    سلامت مردان

    عوارض پودر جینسینگ چیست

    سلامت کودکان

    سلامت میانسالان

    سلامت روان

    سلامت جنسی

    اعتیاد و سیگار

    پوست و مو

    دهان و دندان

    تناسب اندام

    ویتامین و مکمل

    انواع دارو ها

    انواع بیماری

    از مهمترین خواص جینسینگ ، تحریک مغز، کم کردن استرس، جلوگیری از پیری، افزايش قوای جنسی، کمک به کاهش وزن، کنترل دیابت، تسکین درد قاعدگی، تقویت سلامت مو و حفاظت از پوست می باشد.

     

    جینسینگ، اصطلاحی با دامنه وسیع است که دوازده گونه گیاهی از سرده پاناکس را در بر می گیرد. این گیاه ریشه های گوشتی (منبع اصلی مواد مغذی ) بزرگی دارد که در آمریکای شمالی و مناطق خنک تر آسیا دیده می شود. اما بدلیل تقاضای جهانی ، این گیاه به سراسر جهان صادر می شود. جینسینگ انواع مختلفی دارد،برخی ريشه های چوبی و برخی گوشتی دارند. ریشه بخش اصلی گیاه است که خاصیت دارویی دارد و می توان آن را بشکل خشک، درسته یا خرد شده خرید.از برگهای جینسینگ بصورت محدودتری استفاده می شود. خیلی از توزیع کنندگان گیاهان دیگر را بجای خانواده جینسینگ می فروشند، بنابرين همیشه دقت کنید که ترکیب جینسینگ شما از چه گیاهی گرفته شده است.

    ریشه جینسنگ، را می توان به تنهايي خورد یا از طریق مکمل ها،نوشیدنی های انرژي زا،چای و يا به شکل های دیگر مصرف کرد. چای جینسینگ یکی از شناخته شده ترین نوشیدنی هاست.شاید این گیاه بخاطر خواص انطباق دهنده آن، یعنی تطبيق دادن بدن با شرایط استرس زا معروف شده باشد. جینسینگ، متابولیسم و سیستم ایمنی را انعطاف پذیر تر می سازد. بهمين دليل در فرهنگ های مختلف مورد استقبال قرار گرفته است.

     

    جینسینگ، خواص زیادی برای سلامتی دارد. در اینجا دقیق تر به برخی از این خواص می پردازیم.

    کنترل دیابت

    تحقیقات گسترده ای در زمینه کنترل و پیشگیری از دیابت وجود دارد، اما یکی از درمان های امیدوار کننده گیاهی برای این بیماری شایع در سال های اخیر، مصرف این گیاه است. جینسینگ بنظر می رسد که سطح شکر را پایین می آورد. با تنظیم دریافت و جذب گلوکز، جینسینگ بدن را از افت و خیز ناگهانی شکر خون که منجر به بیماری دیابت می گردد، مصون می سازد.

    پیشگیری از پیری زودرس

    در سراسر دنیا، جینسینگ علائم پیری را کم می کند. دراصل از این گیاه بعنوان آنتی اکسیدان استفاده می شود که از تاثیرات منفی رادیکالهای آزاد بدن جلوگیری می کند. رادیکالهای آزاد محصولات جانبی متابولیسم سلولی اند که سلول های سالم را نابود می کنند. آنتی اکسیدان هايي که در جینسینگ وجود دارند از بیماری های مزمنی مانند بیماری قلبی و برخی از انواع سرطان جلوگيري می کند. علاوه بر این با جلوگيري از شکل گیری مالتول، ارتباط دارد. مالتول ماده سمی خطرناکی است که بدن می سازد و موجب وخیم شدن بیماری می شود.

     

    عوارض پودر جینسینگ چیست

    تقویت ذهن

    هر فردی از دانشجو گرفته تا سالمند برای تقویت ذهن رو به جینسینگ می آورند. استفاده از جینسنگ، نه تنها قدرت تمرکز ذهن را بالا می برد، بلکه موجب تحریک فعالیت نورون های عصبی می شود. تحریک فعالیت نورون ها در سنین بالا به سختی انجام می شود. فعالیت آنتی اکسیدان در جهت جلوگیری از تجمع پلاک ها و رادیکالهای مغز از بروز زوال عقل،آلزايمر و دیگر ناهنجاری های ذهنی جلوگیری می کند.

    کاهش وزن

    ترکیبات شیمیایی قدرتمند جینسینگ تاثیرات متعددی از جمله سرکوب اشتها دارد.مصرف جینسنگ، بصورت خشک یا پودر شده هورمون گرسنگی را از ایجاد اشتها سرکوب می کند و بدین ترتیب به افراد در پرهیز از خوردن تنقلات ناسالم در میان وعده و در نتیجه کاهش وزن کمک می کند.

    تقویت قوای جنسی

    یکی از رایج ترین کاربردهای جینسینگ، در گذشته استفاده از آن برای تحریک میل جنسی بوده است. باورها بر این بوده که پودر جینسینگ موجب تقویت میل و عملکرد جنسی مردان می شود. امروزه از جینسینگ برای درمان طبیعی اختلال نعوظ مردان استفاده می شود.

     

    درمان دردهاي قاعدگی

  • فوايد شراب انگور شاني
  • از خاصیت تسکین دهندگی و ضد التهاب جینسینگ، برای زنانی که از درد و گرفتگی شدید قاعدگی رنج می برند، استفاده می شود. همچنين به کاهش نوسانات خلق و خوی دوره قاعدگی و تغییرات مربوط به یایستگی در زنان میان سال کمک می کند.

    تقویت سلامت مو

    یکی از کربوهیدرات های موجود در جینسینگ با جلوگيري از آلوپسی و کچلی در مردان ارتباط مستقیمی دارد. زدن ضماد جینسینگ و یا خوردن آن می تواند به سلامت بستر فولیکول مو،جلوگیری از شوره سر و کم شدن ریزش مو کمک کند.

    سلامت پوست

    با به جریان انداختن خون در بدن، مخصوصا در سلول های پوست، پوست جوان ترو شاداب تر می گردد. این موضوع جزو خاصیت ضد پیری پوست محسوب می شود. اما لازم به ذکر است که جینسینگ با سم زدایی پوست بعنوان بزرگترین ارگان مسئول ایمنی بدن نیز ارتباط دارد.

     

    جلوگیری از سرطان روده بزرگ

    براساس تحقیقات وسيعي که درمورد سرطان در حال انجام است، امیدوار کننده ترین ناحیه ای که جینسینگ می تواند اثر بخش باشد،روده بزرگ است. نتایج تحقيقات رابطه مستقیم کاهش شیوع سرطان روده بزرگ را با مصرف منظم جینسینگ در رژیم غذایی نشان می دهد. تحقیقات اولیه بر روی دیگر سرطان ها،حاکی از خاصیت ضد توموری جینسینگ است، اما این تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است و هنوز خواص واقعی جینسینگ برای درمان سرطان اثبات نگردیده است.

    کاهش استرس

    عوارض پودر جینسینگ چیست

    جینسینگ، به طرق مختلف بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد. این گیاه متابولیسم و سطح انرژی را بالا می برد و در پی آن استرس و اضطراب بدن کاهش می یابد. مهم تر از آن ماده تطبيق دهنده موجود در جینسینگ سطح هورموني را تغيير می دهد که خود میزان هورمون های استرس زا را کم می کند و بدن را به حالت تعادلی می رساند.

     

    جینسینگ، ادویه قوی بشمار می رود و ممکن است منجر به واکنش های منفی مانند معده درد،سردرد، بد خوابی و آلرژی در بدن شود. با اینکه معمولا عوارض جانبی قوی ندارد اماباید قبل از افزودن آن به رژيم غذایی با پزشک متخصص مشورت کنید.

     

    سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

    منبع تصاویر 

     

    اطلاعات پزشکی

    اطلاعات پزشکی

    زیبایی

    زیبایی

    زیبایی

    تغذیه و سلامتی

    تغذیه و سلامتی

    تغذیه و سلامتی

    زیبایی

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    عوارض پودر جینسینگ چیست
    عوارض پودر جینسینگ چیست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *