عوارض مصرف زياد هليله سياه

دوره مقدماتی php
عوارض مصرف زياد هليله سياه
عوارض مصرف زياد هليله سياه

 

مضرات هلیله سیاه

هلیله سیاه، گیاهی است معروف به اکسیر طول عمر که بومی کشور هند است و برای درمان بیماری های متعدد از آن استفاده می شود. در این مطلب به نقل از «ehow» با چند خاصیت این گیاه آشنا می شویم.

خواص:

۱. طبع آن سرد و خشک است.

عوارض مصرف زياد هليله سياه

۲. تقویت کننده حافظه می‌باشد روزی یک عدد مصرف شود.

دوره مقدماتی php

۳. برای تقویت بینایی روزی یک عدد میل شود.

۴. برای درمان جذام مفید می‌باشد.

۵. تقویت معده می‌باشد.

۶. ضد سودا می‌باشد.

۷. برای جلوگیری از سفیدشدن مو به مدت یک سال روزی یک عدد کوبیده با کمی آب میل شود یا این که روزی یک عدد داخل دهان گذاشته بمکید.

۸. برای رفع سوءهاضمه هر شب یک عدد میل شود.

۹. برای درمان بواسیر و یبوست شب قبل از خواب یک کپسول از پودر آن میل شود.

۱۰. مصرف زیاد آن باعث زردی چهره و تورم غدد لنفاوی می‌گردد.

۱۱. برای رفع سوءهاضمه به مدت چهل شب هر شب یک عدد هلیله سیاه میل شود.

۱۲. برای تقویت نیروی جنسی: کندر، پوست هلیله، بلوط و مغز قرص کمر همه را ساییده با زرده تخم‌مرغ مخلوط کرده سپس بر روی یک پارچه آب ندیده بریزید به پشت و کمر ببندید و بگذارید به مدت ۳ روز به همین حال بماند.

۱۳. برای درمان مالیخولیا ۲۰ روز هر روز یک عدد هلیله سیاه میل شود.

۱۴. هلیله سیاه برای سردردهای ناشی از صفرا نیز مفید می‌باشد هر شب یک گرم میل شود.

۱۵. برای سردردهای کهنه هلیه سیاه ۲۰ گرم و زعفران یک گرم را خوب ساییده در روغن کنجد مخلوط نموده به شقیقه‌ها و فرق سر بمالند.

۱۶. برای تقویت نور چشم چهل شب هر شب ۲ گرم هلیله سیاه با یک لیوان آب هویج میل شود.

۱۷. برای جمع شدن پوست یک قاشق چایخوری پودر هلیله سیاه را در ۳۰ سی‌سی گلاب حل کرده حدود یک ساعت بگذارید بماند سپس خوب هم بزنید صاف نموده به پوست بمالید.

۱۸. برای برطرف کردن سیاهی دور چشم هلیله سیاه را با کف دریا مخلوط کرده با گلاب به صورت خمیر در آورده ابتدا پوست دور چشم را با صابون شسته سپس خمیر را اطراف چشم به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید.

۱۹. هلیله زرد و سیاه، کمی سنا، کمی کشمش سرخ را مخلوط کرده سپس هر روز صبح یک قاشق کوچک چایخوری بخورید، این فرمول برای امراضی چون لکه‌های سفید بدن، برص، جذام، دیوانگی، فلج و لقوه خوب است.

۲۰. هر که بخواهد عقلش زیاد شود روزی یک دانه هلیله بخورد.

۲۱. برای سفید شدن دندان‌ها و جلادادن به آن هلیله را با آرد عدس مخلوط کرده دندان‌ها را مسواک کنید.

۲۲. برای درمان تکرار ادرار مخصوصاً در افرد مسن که به وجود می‌آید هلیله سیاه و زرد، بلوط، قرص کمر و کُندر از هر کدام ۱۰ گرم کوبیده با زرده تخم‌مرغ مخلوط کرده با پارچه آب ندیده پهن کرده به مدت ۳ روز به کمر ببندید.

۲۳. یک مسهل قوی برای کسانی که یبوست دارند هلیله سیاه، آمله، سیاه دانه از هر کدام ۱۰ گرم کوبیده سپس هر شب ۳ گرم و صبح ۳ گرم میل شود در صورت احساس گرماکردن به خاطر گرم بودنش عرق کاسنی میل شود.

۲۴. برای درمان برص سیاه از فرمول بالا می‌توان استفاده کرد.

۲۵. برای درمان اگزما اگر خفیف باشد هلیله سیاه را پودر کرده با کمی سرکه مخلوط کرده به صورت ضماد بگذارید.

۲۶. برای درمان زگیل هلیله و آمله را کوبیده با سرکه مخلوط کرده بر زگیل بگذارید.

۲۷. اگر پشت سر، درد کرد از مربای هلیله سیاه استفاده شود.

۲۸. حضرت رسول(ص) فرموده‌اند: هلیله سیاه از درختان بهشتی است و بر شما باد از آن استفاده کنید زیرا در آن شفای بسیار است.

۲۹. برای سردرد ناشی از سوء هاضمه کمی هلیله سیاه با ماست خورده شود.

۳۰. کسانی که گوششان صدا می‌کند شبی یک عدد هلیله سیاه میل کنند.

۳۱. نام‌های دیگر آن: اهلیج، هلج، هلیله کابلی، هلیله سبز، هلیله زیره ای، هلیله جوی، هلیله هندی، هلیله چینی و هلیله اصفر می‌باشد.

مصرف زیاد آن باعث زردی چهره و تورم غدد لنفاوی می گردد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

عوارض مصرف زياد هليله سياه

ایمیل (بدون www) *

در صورتی که کسی به نظر من پاسخ دهد به ایمیل من ارسال شود.

دعا زبان بند ، حذف موقت اکانت اینستاگرام ، متن اینستاگرام ، تعبیرخواب خون ، رمان بدون سانسور ، علیرضا آذر

نقشه سایت | چکیده سایت |
کپی برداری مطالب آزاد است اما درج منبع نشانه معرفت شماست! |
بهینه سازی و صعود توسط میهن بک لینک (خرید بک لینک)

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از مشرق، غلامرضا کردافشاری مدرس دانشکده طب سنتی درباره در مورد سیاه شدن موهای سفید اظهار داشت: توصیه شده برای سیاه شدن موهای سفید یک یا دو سال هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب به اندازه یک تا دو عدد هلیله سیاه مصرف شود؛  گیاهی که در سه فصل مختلف در سه نوع مختلف و دارای اسم های مختلف  است.


 

وی درباره نحوه مصرف هلیله سیاه گفت: حلیله سیاه را در دهان گذاشته تا نرم شود و سپس مکیده شو تا آرام آرام نرم شود لازم به ذکر است که هلیله سیاه به اندازه یک دانه عناب است.


 

این مدرس دانشگاه افزود: توصیه می شود هلیله سیاه را با روغن بادام شیرین چرب کنند تا خشونتش گرفته شود.دوم این که مصلح حلیله سیاه عسل است. یک مقدار عسل اضافه کنید تا مصلح آن در بدن باشد.عوارض مصرف زياد هليله سياه


 

کردافشاری ادامه داد: حلیله سیاه رطوبت‌ها و مواد زائد از مغز و حلق را از بین می‌برد و حافظه را افزایش می‌دهد به شرط آن که با عسل به اضافه کمی روغن بادام شیرین مخلوط کنند البته یک مقدار دهان را جمع می‌کند و حالت گس دارد.


 

وی بیان داشت: اگر کسی یک سال یا بیشتر به مصرف حلیله سیاه مداومت کند, می‌گویند موها را سیاه می‌کند. در سیاه شدن مو تاثیرش خوب بوده و جلوی سفید شدن مو را می‌گیرد و مزاج را اصلاح و پاکسازی می کند.


 

این مدرس دانشگاه افزود: حلیله سیاه موجب کارکرد صحیح معده می‌شود البته می دانید عامل جوانی, شادابی و نشاط کارکرد صحیح معده است که موجب لینت مزاج صحیح و دفع سموم از بدن و احساس سبکی  می شود.


 


2013

با سلام .لطفا بفرمایید که واقعا بای سیاهی مو کسی نتیجه گرفته و اینکه مصرفش چطوریه یعنی روزی یک عدد مصرف بشه کافیه ؟ و اینکه یک سال مصرف بشه خطرناک نیست؟ من برای سفیدی مو میخوام . از این شامژوی ۵۰۴۰ خریدم که میگن هلیله سیاه توشه اما همه ش دروغ بود و هیچ نتیجه ای نداشت . ویک نفر هم گفت مدت کمی هلیله خوردم کلا معده م داغون شده

ببخشید هلیله سیاه پودر شده خوردنش با آب بهتر است یا با عسل ،وآیا عوارضی دارد؟ آیا در مورد سیاه کردن موی سفید کسی از آن واقعا جواب گرفته لطفا جواب رو برام ایمیل کنید لطفا،، ، متشکرم

مصرف هلیله سیاه با بیماری خاصی تداخل دارد؟

محقق طب سنتی هستم .قرص اطرفیل راکه دارای ترکیبات اصلی هلیله است قبل ازخواب می توان استفاده کرد.

حليله يا هليله – آگر نامي ديگر كه عموم نيز به آن آشنايي داشته باشد دارد اطلاع دهيد شايد بد نباشد توضيحات بيشتر را كوتاهي نفرماييد به علاوه درمورد تاثير آن عبارت به كاربرده شده “ميگويند مو ها را سياه ميكند ” از عدم اطمينان و تحقيقات و آزمايشات عملي حكايت دارد جريان چيست ؟

تریکومونیازیس یا تک ‌تارچه ‌زدگی یک از بیماری هایی است که از راه های جنسی منتقل می شود. این بیماری یکی از شایع ترین بیماری های جنسی است و ممکن است به عنوان “trich” یا تریچ نیز شناخته شود. علائم آن شامل خارش، تحریک و ترشحات در زنان و درد با ادرار در مردان است. این بیماری توسط یک انگل ایجاد می شود، می تواند با معاینه فیزیکی یا تجزیه و تحلیل میکروسکوپی تشخیص داده شود. راه درمان آن نیز یک ضد میکروب به اسم متورنیدازول …

آمیزش/ رابطه جنسی در دوران بارداری خطرناک است؟ آیا رابطه جنسی در هنگام بارداری ایمن است؟ اکثر زنانی که سالم هستند و در معرض خطر پایینی قرار دارند، در دوران بارداری می توانند بدون داشتن نگرانی رابطه جنسی شان را ادامه دهند. عضلات قوی دیواره رحم و کیسه آمنیوتیک به خوبی از جنین محافظت می کند. پلاکت ضخیم مایع که رحم شما را در حین بارداری دربر می گیرد نیز نوزاد را از عفونت محافظت می کند. در این مقاله از بخش جنسی دکتر سلام …

احساس خارش و سوزش عضلات ، در واقع احساس سوزش و خارشی است که در سطح پوست وجود ندارد، بلکه در عمق بافت ماهیچه در زیر پوست احساس می شود. این احساس معمولا بدون قرمزی یا سوزش پوست در فرد بوجود می آید و می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد، هرچند شرایط خاص هر فرد می تواند احتمال آن را افزایش دهد. این موضوع به ویژه در دوندگان معمول تر و رایج تر است. در این مقاله از بخش ورزش و سلامتی دکتر سلام …

در حالی که ممکن است لزوما چیز بدی به نظر نرسد، اما اعتیاد به ورزش می تواند منجر به مشکلات جدی شود، بنابراین شما ممکن است بپرسید که این نوع اعتیاد، چیست؟ مطالعات متعددی نشان داده اند که مزایای سلامت جسمی و روحی ورزش منظم برای رفاه حال ما ضروری است. بر خلاف بسیاری از رفتارهای اعتیاد آور دیگر، ما تشویق می کنیم که بیشتر ورزش کنید. با این حال چیزی به نام اعتیاد به ورزش نیز وجود دارد و می تواند عواقب زیان آوری …

در مورد جراحی های دستگاه تناسلی چه می دانید؟ آیا می دانید کودکان نیز ممکن است نیاز به این جراحی ها داشته باشند؟ جراحی های دستگاه تناسلی در کودکان شامل چه مواردی می شوند؟ آیا می دانید با وجود چه علائمی کودک شما حتما باید این جراحی را انجام دهد؟ در این مقاله از بخش جنسی دکتر سلام، می خواهیم به بررسی این جراحی ها در کودکان پرداخته و با مزایا و فواید آنها بیشتر آشنا شویم. همچنین به بررسی نحوه انجام این جراحی ها …عوارض مصرف زياد هليله سياه

یکی از مشکلات شایع و معمول بخصوص در دندانهایی که پیشتر با مواد پر شده اند و یا درمان ریشه و روکش شده اند حادثه شکستن تحت فشارهای …

پروفایلو نوعی ژل با ترکیب خاص می باشد که باعث جوانسازی و لیفت پوست می شود. در واقع یک روش نوین بدون جراحی برای چین و چروک ها …

تمرینات کگل معکوس یک تمرین کششی ساده است که به شما کمک می کند که کف لگن خود را شل و آرام کنید. انجام این کار می تواند …

تریکومونیازیس یا تک ‌تارچه ‌زدگی یک از بیماری هایی است که از راه های جنسی منتقل می شود. این بیماری یکی از شایع ترین بیماری های جنسی است و …

آمیزش/ رابطه جنسی در دوران بارداری خطرناک است؟ آیا رابطه جنسی در هنگام بارداری ایمن است؟ اکثر زنانی که سالم هستند و در معرض خطر پایینی قرار دارند، …

در مورد مشکلات دوران بارداری چه می دانید؟ آیا زمانی که شاهد علائم و مشکلاتی در بارداری خود می شوید، حتما باید به پزشک …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا به دنبال راهکارهایی برای تقویت عضلات کمر هستید؟ بعضی از تمرینات ورزشی خیلی ساده ه بدون هیچ تجهیزاتی می توانید آنها را در منزل …

این هفت تمرین ورزشی را انجام دهید تا بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد. می‌ توانید آنها را در باشگاه یا در …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

با وجود تمام مزایایی که هلیله سیاه برای سلامتی دارد، توجه به موارد منع مصرف هلیله سیاه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا عوارض جانبی هلیله سیاه در مواردی می تواند خطرناک باشد و شما باید بطور کامل از مضرات استفاده از هلیله سیاه آگاهی داشته باشید.

از موارد منع مصرف هلیله سیاه می توان به مواردی از جمله دوران بارداری و شیردهی، بیماران دیابتی و افرادی که دچار اسهال و کمبود آب در بدنشان هستند اشاره کرد. برای اجتناب از مضرات مصرف هلیله سیاه بهتر است قبل از استفاده از آن به دقت مواردی که عنوان کردیم را مورد بررسی قرار دهید.

در ادامه توضیحات مفصل تری در مورد مضرات هليله سياه به شما ارائه می دهیم تا دقیقا متوجه شوید که منظور از عوارض هلیله سیاه چیست.

یکی از موارد منع مصرف هلیله سیاه برای زنانی که از هلیله سیاه برای درمان های خانگی استفاده می کنند این است که در زمان بارداری یا تغذیه فرزند با شیر مادر از مصرف هلیله سیاه خودداری کنند. بنابراین عوارض هلیله سیاه در شیردهی نیز می تواند تاثیر داشته باشد.

در طب سنتی آیورودا، مصرف این گیاه به طور خاص در دوران بارداری منع شده است. مصرف هلیله سیاه همچنین ممکن است میزان تولید شیر مادر را کاهش دهد.عوارض مصرف زياد هليله سياه

در کل بهتر است برای اجتناب از هرگونه مضرات هلیله سیاه در بارداری و حتی در دورانی که برای بچه دار شدن تلاش می کنید از مصرف هلیله سیاه به هر نحوی خودداری کنید.

در حالیکه به طور کلی هلیله سیاه بعنوان یک درمان گیاهی برای کاهش سطح قند خون بالا برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت و سندرم متابولیک هستند مفید است، مصرف آن می تواند در رابطه با کاهش میزان گلوکز برای بیماران دیابتی مضر باشد. این یکی دیگر از مضرات مصرف زیاد هلیله سیاه می باشد.

در صورت استفاده از داروهای تجویزی برای افزایش قند خون، قبل از مصرف پودر هلیله سیاه حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

از دیگر موارد منع مصرف هلیله سیاه این است که باید 2 هفته قبل از انجام عمل جراحی مصرف هلیله سیاه را قطع کنید. زیرا می تواند عوارضی را برای کنترل قند خون در هنگام عمل بهمراه داشته باشد.

مصرف بیش از حد هلیله سیاه ممکن است بصورت موقت باعث ایجاد اسهال و سایر مشکلات گوارشی مانند نفخ و گاز بیش از حد معده شود. البته این عوارض هلیله سیاه برای معده بعد از گذشت 1 تا 2 روز باید برطرف شود.

اگر مشکل برطرف نشد، باید برای چند روز استفاده از هلیله سیاه را متوقف کنید و سپس دوباره استفاده از آن را با کم کردن میزان دوز مصرفی به نصف از سر بگیرید تا تحمل بدنتان نسبت به مصرف این گیاه افزایش یابد.

علاوه بر این، اگر دچار کمبود آب هستید یا در حال حاضر از اسهال یا سایر مشکلات گوارشی جدی رنج می برید مصرف هلیله سیاه به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا عوارض خوردن هلیله سیاه مشکلات شما را به تشدید می کند.

تنها یک استثنا در این زمینه وجود دارد و آن زمانی است که دچار یبوست شده اید زیرا هلیله سیاه نه تنها در این زمینه عوارضی ندارد بعنوان یک درمان طبیعی در این زمینه شناخته می شود. بنابراین اگر از یبوست رنج می برید، باید از اطلاعات مربوط به دوز مصرفی این گیاه برای درمان خانگی یبوست استفاده کنید.

طب سنتی آیورودا به طور خاص هشدار می دهد که مصرف هلیله سیاه برای افرادی که شامل شرایط زیر می باشند توصیه نمی شود:

افرادی که از خستگی رنج می برند.

روزه داران.

افرادی که دچار کمبود وزن هستند یا در دوران بهبود بیماری قرار دارند.

زنانی که قاعدگی شدید را تجربه کرده اند.

و همچنین برای کسانی که بیش از حد الکل می خورند و یا فعالیت جنسی دارند.

اگر شما هم در مورد موارد منع مصرف هلیله سیاه و مضرات مصرف زیاد هلیله سیاه اطلاعاتی دارید می توانید آنها را با ما از طریق قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

برخی افراد در مورد رابطه گلابی و یبوست با تردید مباحثی را عنوان می کنند. گلابی…

ریزش مو و چربی خون دو عاملی هستند که معمولا با افزایش سن به سراغ افراد…

یکی از بهترین گزینه ها برای حفظ سلامت مادر و فرزند ، مصرف میوه فوجی در…

یکی از سبزیجاتی که به حفظ سلامت مو کمک می کند تره است. استفاده از تره…

وقتی در اینترنت در مورد پروستات و پیاز به جستجو بپردازید میبینید که منابع زیادی به…

مصرف انار فواید فراوانی برای درمان بسیاری از بیماری ها دارد که یکی از مهمترین آنها…

غذاهای حاوی ملانین معمولا سرشار از ویتامین های آ ، ب ، دی و ای می…

آیا شما هم آرزوی داشتن نوزادی سالم و با رشد کامل را دارید؟ آیا میخواهید در…

شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی مصرف بیش از اندازه نخود فرنگی برای مردان مضر…

ممکن است بگویید صحبت از مضرات کرن بری در حالیکه این میوه از خواص بسیار زیادی…

تمامی حقوق برای سلامت گو محفوظ می باشد.

عوارض مصرف زياد هليله سياه
عوارض مصرف زياد هليله سياه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *