عوارض قرص جم فيبروزيل 300

دوره مقدماتی php
عوارض قرص جم فيبروزيل 300
عوارض قرص جم فيبروزيل 300

روزه داری متناوب و رژیم غذایی کتوژنیک، دو الگوی پرطرفدار در میان علاقه مندان به سلامتی و افرادی است که دارای رژیم غذایی هستند. با این حال، در حالی که تفاوت‌ های زیادی بین روزه گرفتن متناوب و کتو وجود دارد، در واقع آنها می توانند با هم ترکیب شوند تا به تقویت نتایج کمک کنند و حتی سریع‌ تر به حالت کتوز برسید. در حقیقت، با تمرین روزه داری متناوب در کتو، شما می توانید از مزیت ‌های منحصر به فردی که هر دو …

پنیر لبنه ، دارای طعمی تند، خامه ای و فوق‌ العاده مغذی است و یک جزء ضروری مورد استفاده در غذاهای خاورمیانه برای هزاران سال است. در واقع، در برخی از مناطق، این پنیر را میتوان در هر چیزی پیدا کرد، از پیش غذا و دسر گرفته تا چیزهای دیگر. نه تنها دارای تنوع زیادی است بلکه با چند دستور ساده، می توانید آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید. این پنیر، همچنین در لیست غذاهای پروبیوتیک قرار می گیرد که برای سلامتی روده مفید …

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، کمک می کنند. ولی آیا اطلاع دارید که کدام یک بهتر چربی های اضافی شکم را خارج می کنند؟ با عوارض آنها آشنایی دارید؟ آیا میتوان هر دو روش را با هم مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی دو تکنیک لیپوساکشن و تامی تاک می پردازیم. لیپوساکشن شکم …

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند. با این حال، زمان می گذرد و ما نمی توانیم علائم پیری را تغییر دهیم. پیری بیش از حد، بر پوست ما تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، هنگامی که وارد روند سالخوردگی خود می شوید، پوست شما به دلیل کاهش تولید کلاژن، انعطاف پذیری خود را از دست خواهد داد.در نتیجه، …

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم های دردناکی روی سطح معده وجود دارند و می توانند تاثیر بدی بر روی معده و روده کوچک شما داشته باشند. این مشکل به دلیل عدم تعادل آنزیم های گوارشی اتفاق می افتد. این ضایعات زمانی رخ می دهد که پوشش معده، دوازدهه و بافت زیرین، بدون محافظ باقی می مانند. زخم معده چهار برابر بیشتر از …عوارض قرص جم فيبروزيل 300

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی مادر و همچنین حفظ …

دوره مقدماتی php

در رژیم کم کربو هیدرات، چه نوشیدنی می توانم بنوشم؟ می توانم نوشیدنی گازدار بخورم؟ در رژیم کتوژنیک، چه میزان آب باید مصرف کنم؟ این چیزهایی است که …

روزه داری متناوب و رژیم غذایی کتوژنیک، دو الگوی پرطرفدار در میان علاقه مندان به سلامتی و افرادی است که دارای رژیم غذایی هستند. با این حال، در …

با داروی تراوادا (Truvada) آشنایی دارید؟ شاید شما هم شنیده باشید که افرادی که ایدز دارند، قبل از داشتن رابطه جنسی این دارو را مصرف می کنند تا …

هتل الماس مشهد  ، هتل پنج ستاره مشهد است که با معماری فضای داخلی به صورت خاص مورد توجه سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.   هتل الماس مشهد …

ویار یکی از شایع ترین نشانه هایی است که اکثر زنان در سه ماهه اول دوران بارداری خود آن را تجربه می کنند. حالت …

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

جم فیبروزیل به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید (اسیدهای چرب) در خون کمک می کند. سطوح بالای این نوع چربی ها در خون با افزایش خطر ابتلا به آترواسکلروز (شریان های مسدود شده) همراه است.

جم فیبروزیل همراه با رژیم غذایی برای درمان سطح کلسترول و تریگلیسیرید بسیار بالا در افراد مبتلا به پانکراتیت استفاده می شود.

جم فیبروزیل همچنین برای کاهش خطر سکته مغزی، حمله قلبی و یا سایر عوارض قلب در افرادی که کلسترول و تری گلیسیرید بالا دارند و دیگر روش های درمان برای آنها مفید نبوده است، استفاده میشود.

اگر از بیماری کبد، کلیه و کیسه صفرا رنج میبرید یا اگر از رپاگلیناید و سیمواستاتین استفاده میکنید نباید از جم فیبروزیل استفاده کنید.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر از مصرف جم فیبروزیل پرهیز کنید:عوارض قرص جم فيبروزيل 300

برای اطمینان از اینکه جم فیبروزیل برای شما ایمن است، اگر موارد زیر را دارید به پزشک خود اطلاع دهید:

 معلوم نیست که آیا جم فیبروزیل به جنین آسیب می رساند یا خیر. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید و از این دارو استفاده میکنید، به پزشک خود اطلاع دهید

اینکه جم فیبروزیل میتواند وارد شیر مادر شده و به نوزاد شیر خوار آسیب برساند تا کنون مشخص نشده است. در طول مصرف جم فیبروزیل از شیر دادن به نوزاد خودداری کنید.

جم فیبروزیل معمولا دو بار در روز، 30 دقیقه قبل از صبحانه و شام مصرف می شود. جم فیبروزیل را دقیقا طبق تجویز پزشک خود، مصرف کنید. این دارو را در مقادیر بیشتر یا کمتر و یا طولانی‌تر از چیزی که توصیه‌شده است، مصرف نکنید.

جم فیبروزیل تنها بخشی از یک برنامه درمانی است که ممکن است شامل رژیم غذایی، ورزش و کنترل وزن نیز باشد. دستورالعمل های پزشک خود را کاملا دنبال نمایید.

هنگام استفاده از جم فیبروزیل ، ممکن است نیاز به آزمایش های مکرر خون برای بررسی عملکرد کبد خود داشته باشید. ممکن است عملکرد کلیه شما نیز مورد آزمایش قرار گیرد.

از خوردن غذاهایی که دارای چربی زیاد یا کلسترول هستند اجتناب کنید. درصورت عدم پرهیز از خوردن غذاهای دارای چربی و کلسترول زیاد، جم فیبروزیل در کاهش کلسترول خون موثر نخواهد بود.

از نوشیدن الکل اجتناب کنید. ممکن است با درمان شما تداخل داشته باشد.

در دمای اتاق و به‌دوراز گرما و رطوبت، نگهداری شود.

در صورت فراموش کردن مصرف دارو:

 به محض متوجه شدن، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو زمان اندکی مانده است از مصرف داروی فراموش شده پرهیز کنید. از مصرف داروی اضافی جهت جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.

درصورت مصرف بیش از حد (اووردوز) فورا به مراکز درمانی یا اورژانس مراجعه نمایید.

در صورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله کهیر، مشکل در تنفس، تورم صورت، دهان، لب ها و گلو به اورژانس مراجعه نمایید.

در موارد نادر، جم فیبروزیل می تواند موجب شرایطی شود که بافت عضلانی اسکلتی از کار افتاده و منجر به نارسایی کلیه گردد. درصورت داشتن علایمی از جمله: درد عضلانی غیر معمول، ضعف، تب، خستگی غیر معمول و یا ادرار تیره رنگ فورا به پزشک اطلاع دهید.

در صورت رویت علائم زیرین به پزشک اطلاع دهید:

عوارض جانبی شایع میتواند شامل موارد زیر باشد:

در مورد تمام داروهای دیگری استفاده می کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. بعضی از داروهای دیگر می توانند خطر ابتلا به مشکلات عضلانی جدی را افزایش دهند و بسیار مهم است که پزشک شما درباره استفاده از هرکدام این دارو ها اطلاع داشته باشد:

این یک لیست کامل نیست. سایر داروها ممکن است با جم فیبروزیل واکنش دهند، ازجمله داروهای تجویزی و بدون نیاز به نسخه، ویتامین‌ها و محصولات گیاهی.

اگر هنوز سوالی در رابطه با جم فیبروزیل دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فاطمه فرجی

نوشته شده در 24 اسف 1396

مرجع : www.drugs.com

وقتی این همه عوارض داره مگه مرض دارم بخورم

ارسال جواب

احتمال وقوع همه عوارض جانبی بسیار نادر است. ممکن است برخی از عوارض جانبی شایع این دارو در حین مصرف دیده شود. به هر حال اگر در رابطه با عوارض جانبی این دارو نگران هستید آن را با پزشک خود در میان بگذارید و دستورات پزشک خود را بطور کامل رعایت کنید.

وقتی این همه عوارض داره مگه دیوانه هستم استفاده کنم همون به بیماری کافیه

ارسال جواب

سلام پسری هستم ۲۱ساله دکتر برام قرص جم فیبرزیول ۳۰۰تجویز که کرده چه تایمی وچند عدد و چه مقدار(ماه)مصرف کنم.
باتشکر

ارسال جواب

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

اخبار داروسازی, اخبار علمی پزشکی, بهداشت عمومي, دارونامه

جم فيبروزيل GEMFIBROZIL 
 
جم فيبروزيل دارويي است كه براي پايين آوردن كلسترول ليپوپروتئين كم چگال (LDL) وتري گلسيريدها و افزايش سطح ليپوپروتئين پرچگال (HDL) درخون استفاده مي شود.

بنابراين جمفيبروزيل دارويي است كه به جلوگيري از بيماري عروقي كرونري كمك مي كند. اين دارو بالا بودن سطح كلسترول خون را درمان نمي كند، بلكه فقط شرايط را كنترل مي كند.

براي افزايش تأثير اين دارو بايد از دستورات پزشك تان مبني بر كاهش دريافت اسيدهاي چرب اشباع و كلسترول از طريق غذاها، پرداختن به ورزش به مقدار كافي ، كاهش وزن تا رسيدن به وزن مطلوب و ترك سيگار (اگر سيگاري هستيد) پيروي كنيد.

این‌ دارو در درمان‌ زیادی ‌چربی‌ خون‌ در بیمارانی‌ که‌ به‌ درمان‌ با رژیم‌ غذایی‌ پاسخ‌ کافی‌ نمی‌دهند، مصرف‌ می‌شود. این‌ دارو همچنین‌ برای‌ پیشگیری ‌اولیه‌ از بیماری‌ عروق‌ کرونر قلب‌ در مردان‌ مسن‌ مبتلا به‌ زیادی‌ چربی‌ خون ‌به‌کار می‌رود.عوارض قرص جم فيبروزيل 300

مکانیسم اثر
جم‌ فیبروزیل‌ از غلظت‌پلاسمایی‌ تری ‌گلیسرید ( VLDL ) کاسته‌ و غلظت‌ پلاسمایی‌ HDL را افزایش‌ می‌دهد. اگر چه‌ این‌ دارو ممکن‌ است‌ میزان‌ کلسترول‌ تام‌ و لیپوپروتئین‌ با دانسیته‌ کم‌ ( LDL ) را اندکی‌ کاهش‌، ولی‌ مصرف‌ آن‌ در بیماران‌ با تری ‌گلیسرید بالا همراه‌ با زیادی‌ چربی‌ خون‌ نوع‌ IV ، اغلب‌ منجر به‌ افزایش ‌قابل‌ توجه‌ مقدار LDL می‌شود.

این‌ دارو ممکن‌ است‌ باعث‌ مهار لیپولیز محیطی‌، کاهش‌ برداشت‌ کبدی‌ اسیدهای‌ چرب‌ آزاد و کاهش‌ ساخت‌ گلیسریدهای‌ کبدی‌، مهار ساخت‌ آپولیپوپروتئین‌ B که‌ حامل‌ VLDL است‌ و افزایش‌ کلیرانس‌ آن‌ و در نتیجه ‌کاهش‌ ساخت‌ VLDL گردد.

فارماکوکینتیک
این‌ دارو از مجرای‌ گوارش ‌بخوبی‌ جذب‌ می‌شود. متابولیسم‌ جم ‌فیبروزیل‌ کبدی‌ است‌. نیمه‌ عمر دارو پس ‌از مصرف‌ مقدار واحد، 5/1 ساعت‌ و پس‌ از مصرف‌ مقادیر متعدد، 3/1 ساعت‌ است‌.

زمان‌ لازم‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ اوج‌ غلظت‌، 2 ـ 1ساعت‌ است‌. اثر این‌ دارو در کاهش‌ غلظت‌ VLDL پلاسما، پس‌ از 5 ـ 2 روز شروع‌ می‌شود.

زمان‌ لازم‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ اوج‌ اثر کاهش‌ غلظت‌ VLDL پلاسما 4 هفته‌ است‌. دفع‌ دارو عمدتا از کلیه‌ است‌. 
چگونگي مصرف
جمفيبروزيل بايد روزي 2 بار، 30 دقيقه پيش از صبحانه و شام خورده شود. اگر يك نوبت را فراموش كرديد، به مجردي كه آن را به ياد آورديد، مصرفش كنيد. مگر اينكه تقريباً موقع نوبت بعدي رسيده باشد.

مقدار دارو را دوبرابر نكنيد.
هشدارها و عوارض جانبي
در صورت بروز هر يك از علايم زير مصرف جم فيبروزيل را قطع كرده ، با پزشكتان مشورت كنيد:

شكم درد شديد همراه با تهوع و استفراغ (سنگ كيسه صفرا)؛ درد عضلاني يا خستگي غيرعادي ؛ سرفه ؛ تب يا لرز؛ يا كمردرد.

علايم زير ممكن است رخ دهند ولي فقط اگر مشكل ساز شوند بايد به اطلاع پزشك برسند:

اسهال ، نفخ ، يبوست ، سوزش سردل ، تهوع ، سرگيجه ، سردرد يا بثورات جلدي .
موارد احتياط
در صورت وجود هريك از موارد زير پيش از مصرف جم فيبروزيل ، پزشكتان را مطلع سازيد:
حساسيت به جم فيبروزيل

موارد منع مصرف
این‌ دارو در بیماران ‌مبتلا به‌ عیب‌ کار کبد و سنگهای‌ صفراوی‌ نباید مصرف‌ شود.
بارداري يا شيردهي
در حال مصرف داروهاي ديگر، به ويژه لووستاتين يا ضد انعقادهاي خوراكي (وارفارين )
سابقه يا ابتلا به مشكلات كيسه صفرا، سنگ كيسه صفرا، يا بيماري هاي كليوي يا كبدي
هنگام مصرف جم فيبروزيل توصيه مي شود
به طور منظم به پزشكتان مراجعه كنيد تا بهبودتان را زير نظر داشته باشد. اگر ظرف 3 ماه درمان با اين دارو پاسخي مشاهده نشود، پزشك معمولاً دارو را قطع مي كند.
از دستورات تغذيه اي و ديگر توصيه هاي پزشكتان پيروي كنيد.
پيش از هرگونه جراحي ، و نيز كارهاي دندانپزشكي ساير پزشكان را از اينكه اين دارو را مصرف مي كنيد مطلع سازيد.
جمفيبروزيل را دور از دسترس كودكان و دور از گرما، نور مستقيم ، و حرارت مرطوب نگهداري كنيد (در اين شرايط جمفيبروزيل فاسد مي شود).
جم فيبروزيل تاريخ مصرف گذشته را دور از دسترس كودكان توالت دور بريزيد.
هنگام مصرف جم فيبروزيل نبايد
نبايد پيش از مشورت با پزشكتان دارو را قطع كنيد.

در صورت قطع دارو چربي هاي خون تان ممكن است به شدت افزايش يابند.

قبل از مصرف اين دارو در موارد ذيل  با پزشك خود مشورت نمائيد:

وجود هر گونه حساسيت به جم فيبروزيل  و يا مواد ديگري مانند غذاها ، رنگها و مواد محافظ .
در صورت حاملگي و شيردهي.
در صورت ابتلاء به هر نوع بيماري بخصوص بيماري كيسه صفرا يا سنگ كيسه صفرا ، بيماري كبدي و كليوي.
در صورت استفاده از هر نوع داروي ديگر بخصوص داروهاي ضد انعقاد يا داروي پايين آورنده چربي خون.
در طول زمان مصرف اين دارو رعايت  نكات زير توصيه  ميشود:
دارو را طبق دستور پزشك مصرف نموده و آن را بيشتر و يا كمتر از مقدار تجويز شده مصرف نكنيد .
دارو را 30 دقيقه قبل از صبحانه و شام مصرف نمائيد. در طول مصرف اين دارو ، تحت نظر پزشك معالجتان باشيد. قبل از قطع مصرف دارو با پزشك مشورت نمائيد ، زيرا ممكن است غلظت چربي خون به ميزان قابل توجهي افزايش يابد.
در صورتيكه يك نوبت از مصرف دارو را فراموش كرديد به محض بيادآوردن، دارو را مصرف كنيد ولي اگر تقريباً زمان مصرف  بعدي فرا رسيده باشد دارو را مصرف نكنيد و مقدار مصرف بعدي را دو برابر نكنيد.
مصرف در حاملگي و شيردهي:

با توجه به اين كه اثرات جم فيبروزيل در دوران حاملگي و شيردهي شناخته نشده است لذا استفاده از آن در اين دوران توصيه نمي شود.

 مقدارو نحوه مصرف دارو:

مقدار مصرف هر دارو را پزشك تعيين ميكند ولي مقدار مصرف معمول اين دارو بشرح زير است:

بزرگسالان:

بصورت خوراكي و به ميزان 2/1 گرم در روز و در دو دوز منقسم ( هر دوز 600 ميلي گرم).

كودكان :

هنوز بررسي مشخصي در مورد اثر جم فيبروزيل بر روي اين سنين انجام نگرفته  ولي در كودكان زير 2 سال توصيه نمي شود.

عوارض جانبي دارو:

هر داروبه موازات اثر درماني مطلوب ممكنست باعث بروز برخي عوارض ناخواسته  نيز بشود اگرچه همه اين عوارض در يك فرد ديده نميشود  ، اما در صورت بروز مزاحمت و ادامه هر يك از عوارض زيربا پزشك مشورت نمائيد:

نفخ معده ، درد معده و سوزش سر دل ، بثورات جلدي و حالت تهوع يا استفراغ .
در صورت بروز هر يك از بيماريهاي زير بلافاصله پزشك خود را مطلع سازيد.

آنمي يا لوكوپني( با علائمي چون تب و لرز ، پهلو درد ، سوزش در دفع ادرار).
· سنگ كيسه صفرا( با علائم درد شكم ، همراه با حالت تهوع و استفراغ).

· درد عضلاني ( با علائم خستگي و ضعف عضلاني غير عادي).

 مسموميت :

در صورت مصرف اتفاقي بيش از مقادير تجويز شده بلافاصله با پزشك خود مشاوره نماييد.

نکات قابل توصیه
1 ـ رعایت‌ رژیم‌ غذایی ‌مناسب‌، بر درمان‌ با دارو ارجحیت‌ دارد.

2 ـ قبل‌ از قطع‌ مصرف‌ دارو، تماس‌ با پزشک‌ ضروری‌ است‌، زیرا غلظت‌ چربی ‌خون‌ ممکن‌ است‌ به‌ میزان‌ قابل‌ توجهی‌ افزایش‌ یابد.

هشدارها
1 ـ این‌ دارو در بیماران‌ مبتلا به ‌عیب‌ کار کلیه‌ باید با احتیاط فراوان ‌مصرف‌ شود.

2 ـ تعیین‌ غلظت‌ کلسترول‌ و تری‌ گلیسرید، شمارش‌ کامل‌ سلولهای‌ خون‌ و آزمونهای‌ کار کبد، قبل‌ از شروع‌ درمان‌ دراز مدت ‌ضروری‌ است‌.

3 ـ اگر پس‌ از سه‌ ماه‌ درمان‌، پاسخ‌ کافی‌ بدست‌ نیاید یا نتایج‌ حاصل‌ از آزمونهای ‌کار کبد، افزایش‌ یا اختلال‌ قابل‌ توجهی‌ رانشان‌ دهند یا در صورت‌ تشخیص ‌سنگهای‌ صفراوی‌ و تشخیص‌ یا حدس‌ ایجاد میوزیت‌، مصرف‌ جم‌ فیبروزیل‌ باید قطع‌ شود. در این‌ موارد، توصیه‌ می‌شود به‌ منظور کاهش‌ چربی‌ خون‌ از یک‌ رژیم‌ غذایی‌ مناسب‌ استفاده‌ شود تا وضعیت ‌بیمار تثبیت‌ شود.

تداخل های دارویی
مصرف‌ همزمان ‌داروهای‌ ضد انعقاد خوراکی‌ با جم ‌فیبروزیل‌ ممکن‌ است‌ اثر ضد انعقادی‌ این‌ داروها را به ‌طور قابل‌ توجهی‌ افزایش‌ دهد.

مصرف‌ همزمان‌ لوواستاتین‌ با جمفیبروزیل‌ ممکن‌ است‌ با افزایش‌ خطر رابدومیولیز، افزایش‌ قابل‌ توجه‌ در غلظت‌ کراتین‌ کیناز و وجود میوگلوبین‌ در ادرار که‌ منجر به‌ نارسایی‌ حاد کلیه‌ می‌شود، همراه‌ باشد.

 شرايط نگهداري دارو:

عوارض قرص جم فيبروزيل 300

· دارو را دور از نور و رطوبت در دماي زير 30 درجه سانتيگراد درون جعبه در بسته نگهداري نماييد.

· دارو را دور از دسترس اطفال قرار دهيد.

· از  نگهداري و مصرف داروهاي تاريخ گذشته خودداري نماييد.

محققان یک نوع پروتئین انسانی را کشف کرده اند که به مقابله با ویروس ابولا …

پزشکان در بررسی‌های اخیر خود مشاهده کردند که منیزیم به حفظ سطح مطلوب ویتامین D …

عوارض قرص جم فيبروزيل 300
عوارض قرص جم فيبروزيل 300
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *