علل دل درد در دوران بارداري

دوره مقدماتی php
علل دل درد در دوران بارداري
علل دل درد در دوران بارداري

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/


در بارداری زایمان سلامت بچه
۱۸ بهمن ۱۳۹۶

در هفته های اول بارداری ممکن است دردهایی در ناحیه تنحتانی شکم حس کنید. دلایل این دردها مختلف است. درد بعضی از زنان به صورت گاه گاه است و به صورت پراکنده دچار درد می شوند و مشابه با دردهای پریودی است که نشان دهنده آماده شدن رحم برای حمل جنین د طول نه ماه بارداری است.

دوره مقدماتی php

شکم درد همراه با سایر نشانه ها، از جمله تب و لرز، لکه بینی یا خونریزی در دوارن بارداری ممکن است نشانه رخ دادن مشکلی جدی تر باشد. بسیاری از زنان حملات درد گاه گاهی در ناحیه تحتانی شکم در دوران بارداری تجربه می کنند. در حالی که ترس از درد در ناحیه شکم در دوران بارداری معمولا طبیعی است و این درد یک وضعیت بی ضرر است، گاهی اوقات میتواند نشان دهنده یک مشکل جدی تر باشد، بنابراین در صورت داشتن هرگونه نگرانی در خصوص درد شکمی در دوران بارداری، مشورت با پزشک یا ماما حائز اهمیت است.

ارزیابی درد شکم در دوران بارداری شبیه به ارزیابی درد معده در زمان غیر باردار است، اما این ارزیابی چالش های بیشتری دارد. به عنوان مثال، پزشک شما باید تغییرات طبیعی که به طور خاص در بارداری رخ میدهند و می توانند موجب درد شکم شوند، را در نظر بگیرد و در عین حال همیشه سلامت کودک و سن حاملگی شما را به خاطر داشته باشد.

علل دل درد در دوران بارداري

 

 

درد شکم در دوران بارداری شکایت شایع زنان باردار است و می تواند به خاطر برخی تغییرات طبیعی بارداری، مانند بزرگ شدن رحم، موقعیت و یا حرکت کودک، انقباضات براکستون-هیکس (مانند انقباضات زایمان)، و پشتیبانی رباط ها برای رحم که رباط های گِرد رحمی نامیده میشوند (درد رباط گرد) باشد. رباط هایی که رحم را در موقعیت مناسب قرار میدهند نیز می توانند به خاطر بزرگ شدن رحم کشیده شوند و باعث درد ناگهانی و شدید در قسمت تحتانی شکم شوند. این درد، درد رباط گرد رحمی نامیده میشود.

درد شکمی که به طور ناگهانی، مداوم و شدید، رخ دهد و با مشکلات دیگر مانند تهوع، استفراغ، خونریزی واژینال، یا انقباض همراه باشد نشان می دهد درد به علت تغییرات طبیعی دوران بارداری نیست، بلکه به دلیل برخی مشکلات دیگر است. تغییرات طبیعی در دوران بارداری که موجب درد شکمیمیشوند

رحم همان طور که به سمت لگن رشد میکند فشاری به کمر و شکم وارد میکند و درد ایجاد می کند. رحم بزرگ شده نیز ممکن است حالب را تحت فشار قرار دهد (لوله بین مثانه و کلیه) و عبور ادرار در حالب را دشوار سازد و باعث درد متناوب و شدید در ناحیه شکم شود. این درد می تواند مشابه دردی باشد که هنگام عبور سنگ کلیه، یا عفونت مثانه رخ میدهد.

علاوه بر این، تغییرات هورمونی در طول بارداری می تواند اسفنکتر پایینی مری (رفلاکس مری) که باعث بروز علائم سوء هاضمه و بدگواری میشود، را کاهش دهد.

افزایش طبیعی پروژسترون در دوران بارداری می تواند بر بسیاری از اندام ها تاثیرگذار باشد. پروژسترون حرکت دودی روده را کاهش می دهد و یبوست و درد ایجاد میکند. کیسه صفرا نیز تحت تاثیر افزایش هورمون های بارداری قرار میگیرد. کیسه صفرا با افزایش هورمون های بارداری، نمیتواند آنزیم های گوارشی را به درستی ترشح کند، در نتیجه سرعت عملکرد کیسه صفرا کاهش می یابد و این مسئله می تواند دردی مشابه درد همراه با سنگ های صفراوی ایجاد کند.

تمام این ها فقط تعداد کمی از تغییرات طبیعی بارداری هستند که می توانند به دردهای شکمی منجر شوند.

 

عوامل مرتبط با بارداری که باعث درد در ناحیه شکمی میشوند :

سقط : گاهی اوقات درد در قسمت تحتانی شکم نشانه ای از سقط جنین احتمالی است. علائم سقط جنین به طور معمول عبارتند از خونریزی که میتواند کم و یا شدید باشد و دردی مانند گرفتگی های دوران قاعدگی که به تدریج شدت آن افزایش می یابد. برخی زنان درد کمر را تجربه می کنند. اگر مطمئن هستید که باردار هستید و لکه بینی، خونریزی و دل درد را تجربه کردید، لازم است فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

جداشدن جفت : جدایی جفت از دیواره رحم قبل از موعد مقرر می تواند باعث خونریزی و درد شدید در ناحیه شکم در دوران بارداری شود. جداشدن زودرس جفت، نه تنها موجب درد شدید شکم، بلکه موجب به خطر افتادن جنین متولد نشده میشود. برای جلوگیری از مرگ جنین و کمک به خونریزی مادر بلافاصله زایمان باید انجام شود.

پارگی رحم : پارگی رحم می تواند موجب درد شکم در دوران بارداری شود. اکثر پارگی های رحم هنگام داشتن زایمان طبیعی بعد از عمل سزارین (زایمان پس- واژینال)، رخ می دهند. بخش اسکار سزارین قبلی در رحم باز می شود و اجازه می دهد تا سر جنین در شکم معلق بماند. نه تنها پارگی رحم همراه با درد شکم رخ میدهد، بلکه باعث به خطر افتادن جنین و خونریزی شدید واژینال میشود که منجر به شوک خواهد شد.

 

 

حاملگی خارج رحمی : این یک مشکل جدی است که در اوایل حاملگی رخ می دهد زمانی که یک تخمک بارور به خارج از رحم زن متصل میشود. به طور معمول تخمک به لوله فالوپ متصل است. معمولا این مشکل در چند هفته اول بارداری تشخیص داده میشود. حاملگی خارج رحمی هنگامی که درمان نشود بسیار جدی است و ممکن است به پارگی لوله های فالوپ منجر شود. علائم و نشانه های حاملگی خارج رحمی شامل لکه بینی، درد شکم و حساسیت به لمس، خونریزی، درد کمر، درد شانه، سرگیجه و غش هستند. اگر به حاملگی خارج از رحم مشکوک شدید با پزشک خود تماس بگیرید.

پره اکلامپسی شدید و سندرم HELLP : پره اکلامپسی شدید به درد در قسمت فوقانی سمت راست شکم منجر میشود. پره اکلامپسی به سندرمی اشاره دارد که با فشار خون بالا، سردرد و پروتئین در ادرار مشخص میشود. پره اکلامپسی شدید باعث تورم در اطراف کبد میشود که باعث درد در ناحیه فوقانی شکم میشود. سندرم HELLP فرم شدیدتر پره اکلامپسی است که شایع ترین علامت آن درد شدید در قسمت فوقانی شکم است.

عفونت مایع آمنیوتیک : عفونت مایع آمنیوتیک و کیسه جنین میتواند موجب تب، درد شکم، انقباضات و زایمان شود. این مشکل معمولا با پارگی زودرس غشاء مشخص می شود.

 

 

زایمان زودرس : برخی از زنان درد در ناحیه شکم یا گرفتگی های شکمی را در اواخر در دوران بارداری خود تجربه می کنند. این درد ممکن است نشانه ای از زایمان زودرس باشد. زایمان زودرس به طور معمول توسط انقباضات منظم شکمی که شروع به گشاد کردن گردن رحم میکنند، مشخص می شود. ممکن است ترشحات واژنی را تجربه کنید که به شکل مخاط خونین همراه با دل درد یا کمر درد هستند. حتما باید بلافاصله برای رد مشکل زایمان زودرس با پزشک خود تماس بگیرید. در بسیاری از موارد زایمان زودرس می تواند به طور موثر مانع حمل جنین برای مادران شود.

 

 

آپاندیسیت حاد : آپاندیسیت شایع ترین علت درد در ناحیه ربع تحتانی سمت راست شکم است که در دوران بارداری نیاز به عمل جراحی دارد. شایعترین علائم آپاندیسیت، تب و درد ربع تحتانی سمت راست است.

بیماری کیسه صفرا : بارداری خطر ابتلا به سنگ صفرا را افزایش دهد. وقتی که سنگ کیسه صفرا در عملکرد کیسه صفرا تداخل ایجاد میکند به بیماری کیسه صفرا منتهی میشود. نشانه های عملکرد ضعیف کیسه صفرا درد عمیق و آزار دهنده ای است که به طور متناوب شدید میشود. درد شکم در ربع فوقانی سمت راست رخ میدهد و ممکن است درد متوقف و دوباره بروز کند.

انسداد روده : همانطور که اندازه رحم در طول بارداری افزایش می یابد، احتمال انسداد روده نیز افزایش می یابد. بافت های اسکار قبلی (چسبندگی) شایع ترین دلیل انسداد روده در دوران بارداری هستند. انسداد روده موجب درد کرامپی شکم همراه با استفراغ میشود. جراحی های قبلی یکی از علت های اصلی چسبندگی ها هستند که به انسداد روده منجر میشوند.

بیماری التهابی روده : درد شکم مرتبط با بیماری التهابی روده در ربع پایین تر شکم رخ میدهد و معمولا با مدفوع شل، خونین، و مخاطی همراه است.

پانکراتیت : به ندرت پانکراس متورم می تواند موجب درد مداوم در قسمت فوقانی شکم شود. این درد به طور معمول مستقیما به سمت کمر گسترش می یابد.

دیورتیکولیت : هنگامی که کیسه و یا کیسه در دیواره کولون متورم میشود (دیورتیکولیت) موجب درد در ناحیه شکم میشود. دیورتیکولیت نیز با مدفوعشل و خونین همراه است.

زخم سوراخ شده : علی رغم اینکه بیماری زخم پپتیک در دوران بارداری بهتر میشود، گاهی اوقات زخم پپتیک سوراخ خواهد شد. درد شکم در چند ساعت اول بعد از سوراخ بروز خواهد کرد. درد بسیار شدید خواهد شد.

 

 

سنگ کلیه : سنگ های کلیه معمولا در سه ماهه دوم و سوم بارداری بروز خواهند کرد. درد در پهلو است و پس از آن به قسمت تحتانی شکم گسترش می یابد. در اکثر موارد خون در ادرار دیده میشود. معمولا عفونت کلیه با سنگ همراه است.

تروما : حوادثی که با وسایل نقلیه رخ میدهند علل دو سوم تروما هستند که باعث درد شکم در دوران بارداری میشوند. درد میتواند با هر دو ترومایخفیف و یا شدید همراه باشد.

بحران سلول داسی شکل : بحران وازوموتور که در بیماری سلول داسی شکل دیده میشود، می تواند موجب درد شدید شکم شود. تمایز این درد از درد آپاندیسیت یا بیماری های کیسه صفرا دشوار است.

علل دل درد در دوران بارداري

 

 

پنومونی : پنومونی لوب تحتانی معمولا باعث سندرم های درد شکمی، به ویژه در سمت راست میشود. درد شکم میتواند تنها نشانه ابتلا به پنومونی لوب تحتانی در دوران بارداری باشد.

ورم معده و روده : درد شدید شکم میتواند ناشی از اسهال و استفراغ و التهاب غدد لنفاوی شکم مادر (آدنیت مزانتر) باشد.

ترومبوز : لخته های خون در وریدهای لگن، کبد و حفره شکمی (رگ مزانتر) می توانند موجب درد ضعیفی در قسمت شکم شوند.

 

 

خبر خوب این است که بسیاری از زنان ناراحتی خفیف شکمی را در طول بارداری خود تجربه میکنند که گاهی اوقات به خاطر کشش رحم، گاز و یا حتی یبوست رخ میدهند.

اگر شما دچار درد در قسمت تحتانی شکم شده اید، به یاد داشته باشید زمانی که به چیزی مشکوک هستید فورا با ماما یا پزشک خود تماس بگیرید. پزشک شما می تواند به شناسایی علت شکم درد شما کمک کند و خیال شما را آسوده کند.

۱۰ مهر ۱۳۹۷

۱۰ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۷ مهر ۱۳۹۷

۶ مهر ۱۳۹۷

۶ مهر ۱۳۹۷

۲۲ شهریور ۱۳۹۷

۱۱ شهریور ۱۳۹۷

۲۵ مرداد ۱۳۹۷

۱۱ مرداد ۱۳۹۷

۱۴ تیر ۱۳۹۷

ممنون از توضیحات کاملتون..خیلی استفاده کردم و از استرسی که برای درد زیرشکم داستم نجات پیدا کردم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب سایت

چگونه سکسکه نوزاد را متوقف کنیم؟ برای متوقف کردن سکسه نوزاد روش های متنوعی وجود …




خانه

موبایل

 

 

علل دل درد در دوران بارداري

 

آیا درد شكم در زمان حاملگی طبیعی است؟

درد گهگاهی شكم در حاملگی شكایت شایعی است. هر چند درد شكم در زمان حاملگی می تواند مشكلی ایجاد نكند ولی ممكن است نشانه ای از یك عارضه جدی نیز باشد. (درد شدید یا مستمر هیچگاه طبیعی نیست.)

در این مقاله شایعترین دلایل درد شكمی در زمان حاملگی توضیح داده می شود. در صورتیكه درد شكمی یا دل پیچه همراه با لكه بینی، خونریزی، تب، لرز، ترشحات مهبلی، احساس غش كردن، ناراحتی هنگام ادرار كردن، تهوع و استفراغ بوده و یا درد بعد از چند دقیقه استراحت از بین نرود باید به پزشك مراجعه كرد.

 

مشكلات مهمی كه درد شكمی ایجاد می كنند

حاملگی خارج رحمی

حاملگی خارج رحمی زمانی اتفاق می افتد كه تخمك لقاح یافته در جایی خارج از رحم لانه گزینی كند كه این محل معمولاً یكی از لوله های رحمی (لوله های فالوپ) است. این عارضه معمولاً در سه ماه اول حاملگی یا قبل از آنكه حتی بیمار بداند حامله است رخ می دهد. این عارضه در صورتیكه درمان نشود می تواند موجب پارگی لوله رحمی شده و خطر مرگ بدنبال داشته باشد. در صورت مشاهده هر یك از علائم زیر سریعاً به پزشك مراجعه كنید: درد یا حساسیت شكمی و/یا لگنی، لكه بینی یا خونریزی از مهبل (می تواند قرمز یا قهوه ای، كم یا زیاد، و یا مستمر یا متناوب باشد)، دردی كه با حركت یا سرفه كردن بدتر می شود، درد نوك شانه، یا هر علامتی مبنی بر شوك (نبض ضعیف، رنگ پریدگی، بی حالی یا غش).

 

 

سقط

خونریزی معمولاً اولین علامت سقط است و پس از آن به فاصله چند ساعت تا چند روز درد شكمی رخ می دهد. خونریزی ممكن است خفیف یا شدید باشد. درد ممكن است بصورت درد های كرامپی بگیرد و ول كند (شبیه به درد های قاعدگی یا اغلب شدیدتر) یا ریتمیك باشد. درد در بعضی از بیماران بصورت كمر درد و در بعضی دیگر بصورت درد مبهم شكمی و یا احساس فشار در لگن احساس می شود. در صورتیكه با این علائم مواجه شدید به پزشك مراجعه كنید. در صورت درد شدید یا خونریزی با حجم زیاد، در اسرع وقت به پزشك مراجعه كنید.

 

شروع زودرس درد های زایمانی

بروز انقباضات زایمانی كه موجب باز شدن و اتساع گردن رحم شود قبل از هفته 37 حاملگی شروع زودرس دردهای زایمان تلقی می شود. در صورت مشاهده هر یك از علائم زیر در سه ماهه دوم یا سوم (قبل از هفته 37 حاملگی) بلافاصله به پزشك مراجعه كنید:

افزایش ترشحات مهبلی یا تغییر قوام آن (بویژه اگر آبكی، چسبناك، یا خونی باشد – یا حتی اگر صورتی باشد و كمی به خون آغشته شده باشد)؛ لكه بینی و خونریزی مهبلی،درد شكمی؛ دردهای شبیه به دردهای قاعدگی یا بیش از 4 انقباض در یك ساعت؛ افزایش فشار در ناحیه لگن؛ یا كمر درد بویژه در صورتیكه بیمار سابقه كمر درد نداشته باشد.

 

 

پارگی جفت

پارگی جفت به جدا شدن نسبی یا كامل جفت از رحم قبل از بدنیا آمدن كودك اطلاق می شود. علائم پارگی جفت بسیار متغیرند. بعضی اوقات پارگی جفت می تواند سبب خونریزی ناگهانی و واضح شود ولی در بعضی موارد ممكن است در ابتدا خونریزی واضحی وجود نداشته باشد و یا در حد خونریزی خفیف یا لكه بینی باشد. بیمار ممكن است درد رحمی، كمر درد یا انقباضات متعدد داشته و یا رحم منقبض شده و در همان وضعیت بماند (شبیه گرفتگی یا انقباضی كه برطرف نمی شود). تحرك جنین نیز ممكن است كم شود. این وضعیت نیازمند مراجعه فوری به پزشك است.

 

 

 

پره اكلامپسی

پره اكلامپسی عارضه ای است كه سبب بروز اسپاسم و تغییرات دیگر در عروق خونی شده و می تواند قسمت های مختلفی از بدن از جمله كبد، كلیه، مغز و جفت را تحت تأثیر قرار دهد. تشخیص پره اكلامپسی بر اساس فشار خون بالا و وجود پروتئین در ادرار بعد از هفته 20 حاملگی صورت می گیرد. بیمار همچنین ممكن است دجار تورم صورت و پف آلودگی دور چشم ها، تورم در دست ها و تورم شدید یا ناگهانی در پاها و قوزك پا شود. (احتباس آب می تواند سبب افزایش سریع وزن نیز بشود.) در پره اكلامپسی شدید، بیمار ممكن است درد و حساسیت شدید در قسمت فوقانی شكم، سردرد شدید، اختلال دید (نظیر تاری دید یا دیدن نقاط شناور) یا تهوع و استفراغ هم داشته باشد. در صورت بروز علائم پره اكلامپسی مراجعه فوری به پزشك ضروری است.

 

عفونت ادراری

حاملگی احتمال تمام انواع عفونت ادراری از جمله عفونت كلیه را افزایش می دهد. علائم عفونت مثانه عبارتند از: درد، ناراحتی، یا سوزش در هنگام ادرار كردن؛ ناراحتی لگنی یا درد ناحیه تحتانی شكم (اغلب درست بالای استخوان عانه)؛ احساس نیاز مكرر و غیر قابل كنترل به ادرار كردن، حتی هنگامیكه مقدار بسیار كمی ادرار در مثانه وجود دارد؛ و ادرار كدر یا بد بو. در صورت مشاهده هر یك از این علائم به پزشك مراجعه كنید زیر عفونت مثانه در صورتیكه درمان نشود می تواند سبب عفونت كلیه و زایمان زودرس شود. علائم انتشار عفونت به كلیه ها (كه نیازمند مراجعه اورژانس است) عبارتند از: تب بالا (اغلب همراه با لرز و تعریق)؛ درد در ناحیه كمر یا پهلو، درست زیر دنده ها در یك طرف یا بصورت دو طرفه (و احتمالاً در شكم)؛ تهوع و استفراغ؛ و احتمالاً وجود خون در ادرار.

 

دلایل دیگر

علل دل درد در دوران بارداري

عوامل متعدد دیگری نیز می توانند سبب درد شكمی شوند كه ممكن است ارتباطی نیز به حاملگی نداشته باشند. از جمله شایعترین این بیماری ها كه معمولاً پزشك ابتدا به آنها توجه می كند مسمومیت غذایی، آپاندیسیت، سنگ كلیه، هپاتیت، بیماری های كیسه صفرا و پانكراتیت (كه هر دو معمولاً ناشی از سنگ كیسه صفرا هستند كه در حاملگی شایعتر است)، و انسداد روده (كه ممكن است ناشی از فشار رحم در حال رشد بر روی روده باشد و در سه ماهه سوم حاملگی محتمل تر است).

 

شایعترین مشكلات كم اهمیتی كه درد شكمی ایجاد می كنند

درد شكمی در زمان حاملگی همیشه نشان دهنده یك مشكل جدی نیست. در زیر تعدادی از شایعترین مشكلاتی كه سبب درد شكمی می شوند آورده شده است. توجه داشته باشید كه در صورتیكه درد شكمی شدید و یا مستمر باشد باید به پزشك خود مراجعه كنید.

 

دل پیچه و نفخ

دل پیچه و نفخ در زمان حاملگی بیشتر دیده می شود زیرا هورمون ها و نیز فشار رحم بر روی معده و روده ها سبب كند شدن كار دستگاه هاضمه می شود.

 

 

یبوست

یبوست از دیگر عوامل شایع درد شكم در دوران حاملگی است كه بر اثر كاهش حركات روده ای و فشار رحم بر روی راست روده (ركتوم) ایجاد می شود.

 

درد لیگامان گرد

این درد معمولاً دردی خفیف، ناگهانی و تیز یا مستمر و مبهم است كه در هر دو طرف قسمت تحتانی شكم یا بصورت عمقی در كشاله ران احساس می شود و معمولاً در سه ماهه دوم شروع می شود. علت آن كشیده شدن و ضخیم شدن لیگامان هایی است كه رحم را در لگن نگه می دارند. درد ممكن است مثل فرو رفتن یك چیز تیز به بدن بخصوص هنگام تغییر ناگهانی وضعیت نظیر بلد شدن از تخت یا از روی صندلی یا هنگام سرفه كردن و غلت زدن در رختخواب باشد. همچنین ممكن است بیمار درد را بصورت یك درد مبهم بعد از فعالیت بدنی روزانه یا راه رفتن زیاد احساس كند. در صورتیكه درد با استراحت باز هم ادامه پیدا كرد با پزشك خود تماس بگیرید.

 

 

 

 


بارداری و زایمان راحت با…

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

خانم های باردار معمولا در اوایل بارداری خود، درد دل هایی را در ناحیه زیر شکم خود احساس می کنند که نگرانشان می کند و نمی دانند این دردها تا چه حد جدی هستند و برای تسکین آن باید چه کنند. ما در این مقاله از علت دل درد در اوایل بارداری نوشته ایم.

خانم ها در ابتدای بارداری خود در زیر شکم خود دردهایی را احساس می کنند که نمی دانند که برای رفع آن باید به دکتر مراجعه کنند و یا نیازی به درمان ندارد. باید گفت گرچه این درد ها از اهمیت بالایی برخوردار نیستند اما در صورتی که توام با درد تب و لرز و خروج ترشحات از واژن، لکه بینی، خونریزی، خستگی مفرط، اختلال در حین انجام عمل ادرار کردن، حالت تهوع و استفراغ داشتند باید سریعا به پزشک مراجعه کنند. ما در ادامه از علت دل درد در اوایل بارداری می گوییم. همراهمان باشید.

بروز دردهایی که در ناحیه شکم و زیر شکم (دل درد در بارداری) در ابتدای بارداری اتفاق می افتد، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که ما در زیر به شرح آن پرداخته ایم:

علل دل درد در دوران بارداري

و دلایل دیگری از جمله عفونت های دستگاه ادراری و پره اکلامپسی، بواسیر و علائم درد آپاندیس و … نیز می تواند از دلایل دل درد در اویل بارداری باشند. گاهی هم به علت لانه گزینی تخمک در رحم این دردها در هفته های اول بارداری احساس می شوند که جای نگرانی ندارند.

منبع : آرگا



تور گرجستان، تاریخ، تفریح و طبیعت



چگونگی بزرگ کردن باسن با تزریق چربی



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



چه لباس عروس هایی در سال 2019 مد می شوند



آشنایی با کلیسای جامع گوا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک


دکتر علی کربلایی خانی جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

پسوریازیس یک بیماری پوستی است که بیشتر در جوان ها دیده می شود و گفته می شود ژنتیک تاثیر زیادی در این بیماری دارد

با استفاده از یک سری گیاهان و داروهای خانگی می توانید تبخال لبتان را خیلی زود و در خانه درمان کنید

علل دل درد در دوران بارداري

درمان های خانگی تبخال تناسلی بسیار موثرند. متاسفانه ویروس تبخال بسیار مسری است و در اسرع وقت باید آن را درمان کنید تا منجر به مشکلت دیگر نشود. 

یکی از رایح ترین روش های رفع خشکی پوست در پاییز و زمستان مرطوب نگه داشتن هوای خانه و همچنین پوست است

برخی زنان از ظاهر واژن خود راضی نیستند بنابراین بعد از انجام عمل لابیاپلاستی احساس رضایت بیشتر و اعتماد به نفس بیشتری در رابطه جنسی خواهند داشت.

بوی بد دهان جزو آن دسته از مشکلات است که ممکن است در هر سنی رخ دهد حتی کودکان و خردسالان

برای درمان سرماخوردگی مواد غذایی مفیدی وجود دارند که استفاده از انها روند درمان را بهبود می بخشند

هنوز ماده غذایی کشف نشده است که برای مقابله با سرماخوردگی معجزه کند ولی مواد غذایی وجود دارند که روند بهبودی این بیماری را تسریع می بخشند

ریشه ماکا به عنوان یک محرک طبیعی شناخته می شود.و برای افزایش میل جنسی به خصوص در زنان بسیار موثر است.

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

علل دل درد در دوران بارداري
علل دل درد در دوران بارداري
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *