علت 2 بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

دوره مقدماتی php
علت 2 بار پريود شدن در يک ماه چيست؟
علت 2 بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

پریودی معمولا پنج تا هفت روز طول می کشد و فاصله پریودی ها معمولا بیست و یک تا سی و پنج روز است. پریودی در خانم های مختلف متفاوت است و گاهی زودتر یا دیرتر از پریودی قبلی شروع می شود یا گاهی بیشتر یا کمتر از پریودی قبلی به طول می انجامد. در برخی موارد در یک ماه دو بار پریودی را تجربه می کنید که به دلایل مختلف این اتفاق می افتد.

اگر در زمانی غیر از زمان پریودی، خونریزی مشاهده کردید نشانه پریودی دوم در ماه است. در این حالت باید ببینید خونریزی به صورت لکه بینی است یا پریودی. اگر خونریزی به صورت پریودی باشد باید هر چند ساعت نوار بهداشتی را عوض کنید. خون در این حالت به رنگ قرمز روشن است. اگر خونریزی به صورت لکه بینی باشد مقدار آن بسیار کم است به طوری که نیازی به استفاده از نوار بهداشتی نیست اما برای جلوگیری از کثیف شدن لباس می توانید از نوار بهداشتی استفاده کنید. در این حالت خون به رنگ قهوه ای یا قرمز تیره است.

در بیشتر موارد خانم های باردار در سه ماهه اول بارداری لکه مشاهده می کنند.

معمولا فاصله بین پریودی ها در بزرگسالان بیست و یک تا سی و پنج روز و در نوجوانان بیست و یک تا چهل و پنج روز است. اگر چرخه پریودی شما کوتاه تر شد احتمالا پریودی در ابتدا یا انتهای ماه اتفاق می افتد بنابراین زمان بندی پریودی خود را بدانید تا در این موارد مطمئن باشید پریودی شما به تعویق نیفتاده است.

اگر چرخه پریودی شما به صورت ناگهانی کوتاه تر شد به یکی از دلایل زیر است:

علت 2 بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

دوره مقدماتی php


– پرکاری تیروئید


– شروع یائسگی


– بلوغ


– استرس


– کاهش وزن شدید یا افزایش وزن شدید


– قرص های ضدبارداری


– بیماری


– فیبروئیدهای رحمی یا کیست های رحمی

در برخی موارد، برخی مشکلات مانند سقط جنین با پریودی اشتباه گرفته می شود. خونریزی پس از سقط جنین شدید می باشد بنابراین اگر فکر می کنید باردار هستید و خونریزی شدید مشاهده می کنید به پزشک اطلاع دهید.

لکه بینی در بارداری طبیعی است. اما هر گونه خونریزی که در طول بارداری مشاهده کردید به پزشک اطلاع دهید.

بیماری های مقاربتی نیز باعث ترشحات و خونریزی می شوند.


 

اگر سابقه خانوادگی در زمینه کیست، فیبروئید یا یائسگی زودهنگام دارید، احتمال دوبار پریود شدن در ماه برای شما بیشتر است. اگر موارد زیر را مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید:


 


– درد لگن که بعد از دو روز از بین نرود


– پریودی شدید

– لکه بینی یا خونریزی بین پریودی که با پریودی دوم اشتباه گرفته شود.


– تکرر ادرار


– درد در هنگام نزدیکی جنسی

– گرفتگی عضلانی شدیدتر از حالت نرمال پیش از پریودی


– لخته های تیره در هنگام پریودی


– عوارض دوبار پریود شدن در ماه

تغییر در چرخه مانند دوبار پریود شدن در ماه نشانه مشکل یا بیماری است. در این حالت به پزشک مراجعه کنید. خونریزی زیاد باعث کم خونی و کمبود آهن در خون می شود. پزشک مقدار آهن خون را بررسی می کند و با انجام سایر آزمایشات، دلیل خونریزی غیر طبیعی را تعیین می کند.


– خستگی


– سردرد


– ضعف


– سرگیجه


– تنگی نفس


– ضربان قلب نامنظم


– درمان دوبار پریود شدن در ماه


 

درمان این مشکل به دلیل آن بستگی دارد. اگر به طور طبیعی چرخه پریودی شما کوتاه تر شده است یا تازه پریودی شما شروع شده است نیاز به درمان نیست. پزشک در صورت کم خونی به شما مکمل های آهن می دهد.

اگر خیلی پریود می شوید با پزشک درباره قرص های ضد بارداری صحبت کنید. این قرص ها باعث تنظیم پریودی و جلوگیری از کم خونی ناشی از خونریزی شدید می شوند.

اگر کم کاری تیروئید دارید به این معنی است که غده تیروئید شما غیر فعال است. در این صورت بدن هورمون تیروئید به اندازه کافی تولید نمی کند. پزشک به شما قرص های خوراکی می دهد که کمبود هورمون تیروئید را جبران کنند.


 

علت 2 بار پريود شدن در يک ماه چيست؟


– یائسگی:

اگر یائسگی شما در حال شروع شدن است پزشک هورمون درمانی یا مصرف استروژن را به شما توصیه می کند. در این حالت پریودی شما منظم می شود تا این که کم کم یائسگی باعث ناپدید شدن پریودی می شود.


– فیبروئیدها و کیست ها:

اگر فیبروئید یا کیست داشته باشید پزشک یکی از روش های درمانی زیر را پیشنهاد می کند:


 

– استفاده از دستگاه IUD باعث جلوگیری از پریودی شدید می شود اما باعث کم شدن فیبروئیدها نمی شود.

– عمل جراحی ام آر آی؛ این عمل در دستگاه اسکن ام آر آی انجام می شود و پزشک فیبروئید و کیست را از بین می برد.

– عمل امبولیزاسیون شریان رحمی؛ در این عمل جریان خون ورودی به رحم را مسدود می کنند در این حالت فیبروئیدها کوچک شده و از بین می روند.

– عمل میومکتومی شکم که با استفاده از جراحی باز شکم انجام می شود و عمل هیسترکتومی که در آن رحم برداشته می شود.


– هورمون آزادکننده گنادوتروپین

این قرص ها برای درمان فیبروئیدها استفاده می شوند. این قرص ها باعث مسدود شدن تولید استروژن و پروژسترون می شوند بنابراین به صورت موقتی یائسه می شوید. این امر باعث جلوگیری از رشد فیبروئیدها می شود و باعث از بین رفتن آن ها می شود. پزشک این قرص را هنگامی تجویز می کند که می خواهد شما را برای عمل جراحی آماده کند.


– استرس:

گاهی اوقات تغییر روش زندگی باعث افزایش استرس می شود. بنابراین سعی کنید ورزش کنید، قرص مصرف کنید و از گفتار درمانی استفاده کنید. این کارها باعث کاهش استرس می شوند.

آرامش برای سلامتی شما مهم است بنابراین در هنگام استرس از پذیرفتن کارها و مسئولیت های سنگین اجتناب کنید.


– افزایش یا کاهش بیش از حد وزن:

درباره دلایل ممکن برای افزایش یا کاهش بیش از حد وزن با پزشک صحبت کنید. او به شما کمک می کند وزن خود را تحت کنترل قرار دهید.


 


– واکنش به قرص های ضد بارداری:

قرص های ضدبارداری هورمون ها را به بدن معرفی می کنند. برای انتخاب بهترین قرص ضد بارداری باید قرص های مختلف را امتحان کنید و بهترین قرصی که با بدن شما سازگار است را انتخاب کنید. چند ماه طول می کشد بدن با یک قرص خاص سازگار شود. بهتر است درباره آنچه پس از مصرف قرصی جدید اتفاق می افتد و واکنش های بدن با پزشک صحبت کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.


– نتیجه:

در خصوص تنظیم چرخه پریوده و تعادل هورمونی با پزشک همکاری کنید. تغییر زمان پریودی نشانه به وجود آمدن مشکل یا بیماری است بنابراین در هنگامی که خونریزی غیرطبیعی مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است چند روش درمانی برای تنظیم پریودی شما استفاده شود اما درمان باعث افزایش چرخه پریودی می شود.


– آماده شدن برای ملاقات با پزشک:

پزشک سوالاتی درباره علائم مشکل شما می پرسد بنابراین سعی کنید پیش از ملاقات آمادگی پاسخگویی داشته باشید. جواب سوالات به پزشک کمک می کند بهترین روش را برای درمان شما انتخاب کند. سوالاتی که پزشک می پرسد شامل:

– طول پریودی شما چقدر است؟ آیا پریودی شما طبیعی است؟

– از چه زمانی فاصله بین پریودی های شما کوتاه شده است؟


– خونریزی شما چقدر طول می کشد؟


– خون خروجی چه رنگی است؟


– شدت خونریزی چقدر است؟

– آیا خون به صورت لخته است؟ بزرگی لخته ها چقدر است؟


– آیا علائم دیگری دارید؟

برای تعیین طول چرخه پریودی از روز اول پریودی بشمارید. روز اول پریودی روز اول چرخه است و روز اول پریودی بعدی روز آخر چرخه است. شمارش چرخه پریودی به شما کمک می کند در صورت وجود مشکل متوجه شوید و اطلاعات درست در اختیار پزشک قرار دهید.

پورتال جوانان ایرانی

خونریزی واژن بین دو قاعدگی در بعضی خانم‌ها طبیعی است اما بااینحال مسئله‌ای نگران‌کننده برای آنهاست. دو بار در ماه پریود شدن در بعضی موارد می‌تواند دلیل نگرانی باشد، فقط باید بدانید که دنبال چه باشید. هر تغییر در چرخه طبیعی ماهیانه خودتان را با پزشکتان در میان بگذارید تا علت احتمالی آن مشخص شود.

عادت ماهیانه دو بار در ماه به چه علت است؟

علل متداول آن می‌تواند خونریزی غیرمنتظره، مشکلات تیروئید و نوسانات هورمونی باشد. اینها هیچکدام نمی‌تواند مشکلی خطرناک قلمداد شود مگراینکه جدی و شدید باشند. عوامل دیگری مثل گر گرفتگی و نفخ هم می‌تواند با آن در ارتباط باشد. عادت‌ماهیانه دو بار در ماه در زنانی که از روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنند، مخصوصاً در سه ماهه اول، نیز متداول است که به مرور زمان برطرف می‌شود.

علت 2 بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

خونریزی طبیعی بین دو عادت‌ماهیانه چیست؟

خونریزی طبیعی بین دو عادت‌ماهیانه بسیار سبک است و نواربهداشتی نباید مثل زمان طبیعی خونریزی عادت‌ماهاینه پُر شود. برای بعضی زمان فقط چند قطره خون بعد از دستشویی رفتن دیده می‌شود. اما اگر خونریزی شما مثل زمان طبیعی عادت‌ماهیانه‌تان سنگین است، حتماً باید به پزشکتان مراجعه کنید.

نکته:

اگر قصد بچه‌دار شدن دارید، خونریزی غیرمنتظره (خونریزی بین دو عادت‌ماهیانه) می‌تواند نشانه تخمک‌گذاری شما باشد. این پیامی از طرف بدنتان است که بفهمید برای باردار شدن آمادگی دارید.

عادت‌ماهیانه دو بار در یک ماه تا چه میزان شایع است؟

این مسئله حداقل یک بار در حدود ۴۰٪ از زنان در طول زندگی‌شان اتفاق می‌افتد. تقریباً ۱۰٪ این موارد، خونریزی بین دو عادت‌ماهیانه مسئله‌ای طبیعی است که علت اصلی آن مصرف داروهای ضدبارداری است. این داروها به علت ایجاد نوسانات هورمونی موجب بروز این خونریزی‌ها می‌شوند.

چه زمان باید به پزشک مراجعه کنید؟

اگر با این خونریزی‌ها دچار درد شدید می‌شوید، باید به پزشک مراجعه کنید، این می‌توانید نشانه بارداری خارج از رحم یا بارداری در لوله‌های فالوپ باشد. این زمانی اتفاق می‌افتد که تخمک‌گذاری دیر صورت گیرد یا تخمکی در لوله‌های فالوپ ایجاد شود. خونریزی بین دو عادت‌ماهیانه یا خونریزی نامنظم یکی از نشانه‌های متداول این مشکل است، اگر از داروهای ضدبارداری استفاده نمی‌کنید، این خونریزی می‌تواند نشانه بارداری هم باشد. به همین دلیل بهتر است هر چه سریعتر برای چکاپ نزد پزشک بروید.

اگر این خونریزی‌ها فقط یک مرتبه اتفاق افتاد و تغییر دائمی در چرخه عادت‌ماهیانه شما به حساب نیامد، هیچ جای نگرانی نیست. می‌تواند یک نوسان عجیب در هورمون‌هایتان باشد که فقط یکبار اتفاق افتاده است. اما اگر چند ماه پشت سر هم این مسئله تکرار شد، بهتر است به پزشکتان مراجعه کنید.

برچسب ها : 2 بار در ماهپریوددو بار در ماهدوبار در ماهعادت ماهانهعلت پریود شدن دو بارقاعدگیمردمان

۲۱ تیر, ۱۳۹۰

۱۵ اردیبهشت, ۱۳۹۰

۲۳ شهریور, ۱۳۹۴

سلام من بیست سالمه من ۲۷اونماه عادت ماهانم تموم شد بعد یه مسافرت ده روزه داشتم وقتی بعد ده روز برگشتم دوباره عادت ماهانه شدم وامروز دوباره عادت ماهانه شدم یعنی بعد نه یا ده روز دوباره این میتونه خطرناک باشه لطفا جواب بدید

سلام آیا استفاده از قرص اورژانسی باعث پریود شدن میشه؟من تقریبا دوهفته پیش پریودم تموم شد چندروز پیش قرص اورژانسی استفاده کردم والان درد پریود و احساس میکنم.

بله میشه

سلام دختر ۱۷ ساله هستم دفعه قبل پریودیم یکم عقب افتاد و وقتی هم شدم دوروز اول اصلا چیزی نبود در حد دو قطره و از روز سوم یکم بیشتر شد تا ۹ روز ادامه داشت و الان بعد دو یا سه هفته دوبار پریود شدم با خونریزی شدید ؟؟

سلام ۱۹ سالمه بعداز پریودم خونریزی شدید دارم ویه بافتی از بدنم خارج میشه خیلی میترسم درضمن ۳ ماهه نزدیکی نداشتم

سلام من ٣هفته پيش روز اول پريودم بود و مثل هميشه ٧ روز طول كشيد روز اخر پريودم قرص اورژانسى خوردم و ٦ روز بعدش من باز پريود شدم خيلى نگرانم كرده ميشه پاسخ بديد ٢٠ سالم هست و متاهلم راكوتان هم مصرف ميكنم

سلام
ببخشید دوبار پریودی در کمتر از ۱۵ روز حکمش چیع!؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

دنبال کردن

سلامتی و بهداشت

مرض چاقی : مشکلی بزرگتر از حد تصور

۷ خرداد, ۱۳۸۷

مد و مسائل زندگی

اصطلاحات و واژه نامه تلفن همراه و موبایل

علت 2 بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

۳۰ خرداد, ۱۳۸۷

ازدواج و خانواده

عشق از دیدگاه روان‌شناسی عصبی

۵ اسفند, ۱۳۹۳

تغذیه و تناسب اندام

خواص و فواید زنجبیل برای سلامتی

۱۱ آذر, ۱۳۹۳

سلامتی و بهداشت

قدرت کلمات: تاثیر الفاظ منفی بر سلامتی

۲۷ مرداد, ۱۳۸۹

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

ازدواج و خانواده

چرا رابطه‌ی جنسی وابستگی می‌آورد؟

۱ مهر, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

تاثیر استرس بر سیستم‌ایمنی بدن

۲۵ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

خودگویی منفی و تاثیرات آن

۱۳ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چرا نباید دنبال انتقام گرفتن باشید

۱۱ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چرا باید زندگی شخصی‌تان را شخصی نگه دارید

۳ شهریور, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

۴۵ نکته‌ی عالی برای سلامتی

۲۹ مرداد, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

روشهای صرفه جویی در آب برای شستن ظرف‌ها

۲۹ مرداد, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

۹ روش مؤثر برای داشتن خوابی آرام و لذت بخش در شب

۲۸ مرداد, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

راهنمای انتخاب لباس زنانه بر اساس فرم بدن

۲۸ مرداد, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

بررسی تخصصی خیانت در روابط

۲۵ مرداد, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

اگر به آینده‌ی رابطه‌تان شک دارید، این سوال‌ها را از خودتان بپرسید

۲۳ مرداد, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۵ چیزی که شما را در زندگی عقب می‌اندازند

۱۵ مرداد, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

۱۰ نکته برای حل مشکلات زناشویی

۱ مرداد, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

۲۰ کاری که قبل از خواب نباید انجام دهید

۲۴ تیر, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

۱۸ راه برای استحکام رابطه‌ عاشقانه

۱۹ تیر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

افکار وسواسی: یکی از نشانه‌های متداول اضطراب

۱۳ تیر, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

آیا بدون ازدواج خوشحال‌تریم؟

۲ تیر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چطور افکار محدود‌کننده را از بین ببرید

۲۴ خرداد, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

اینستاگرام و اثر حسادت ناشی از آن در زندگیِ واقعی

۲۱ خرداد, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

احساس گناه و شرمساری بخاطر رابطه جنسی

۱۲ خرداد, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

خودگویی منفی و تاثیرات آن

۱۳ شهریور, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

تاثیر استرس بر سیستم‌ایمنی بدن

۲۵ شهریور, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

چرا رابطه‌ی جنسی وابستگی می‌آورد؟

۱ مهر, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

بیماری های مرتبط با سن، معمولا حیواناتی را که به سن پیری رسیده اند، تحت تاثیر قرار می دهند. همستر که معمولا عمر کوتاهی دارند پس از یک سالگی، از این بیماری های مزمن رنج می برند. این بیماری های مزمن می تواند زندگی این حیوان خانگی زیبا را مختل کرده و باعث برو مشکلات جدی در سلامتی او شود. اگر زود این بیماری ها را تشخیص دهید، بهتر و سریع تر هم درمان می شوند. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام …

ممکن است هنگامی که می بینند که سگشان غذا نمی خورد، دچار ناراحتی شوید و برایتان سوال باشد چرا اشتهایی برای غذا خوردن ندارد؟ اولین چیزی که بعد از غذا نخوردن سگ به ذهنتان می رسد این است که احتمال دارد، مریض شده باشد یا از درد رنج ببرد، اما احتمال این موضوع بسیار کم است. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. دلایل غذا نخوردن سگ معمولا، غذا نخوردن سگ به علت ریزه …

آیا ناخن هایتان فاقد زیبایی طبیعی هستند؟ آیا رشد ناخن هایتان از حد متوسط کندتر است؟ چگونه باعث افزایش رشد ناخن ها شویم؟ همانطور که می دانیم، همه خواهان این هستند که  ناخن هایشان  به سرعت رشد کنند، زیرا باعث زیبایی دستهایشان می شود. به غیر از این، رشد سالم ناخن، نشان دهنده سلامت عمومی بدن می باشد. راه های آسانی برای کمک به رشد سریع ناخن ها وجود دارد. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام بهترین نکات در مورد نحوه رشد سریع …

تردیدی نیست که بسیاری از شما درباره رژیم سوانک در رابطه با بیماری ام اس ، چیزهایی شنیده باشید. یکی از شایع ترین رژیم های غذایی و مکملی برای مدیریت بیماری به شمار می رود. رژیم سوانک برای بیماری ام اس، شامل یک رژیم غذایی کم چربی است که بر روی مصرف دانه ها، میوه ها، سبزیجات و پروتئین های کم چربی، تأکید دارد. در این مقاله از بخش تغذیهدکتر سلام به شما می گوییم که چه تغذیه ای برای این بیماران مناسب است و …

هنگامی که سگ شما مبتلا به عفونت مجاری ادراری می شود، این امر برای سگ یا خود شما ناراحت کننده است. برخی از سگ ها ممکن است نشانه های واضحی از خود بروز دهند که نشان دهد چیزی در الگوی ادراری آنها ایجاد مشکل کرده است، در حالی که برخی ممکن است علائم کمتری از خود نشان دهند. علائم می تواند متفاوت باشد، اما در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام، 5 مورد از شایع ترین موارد آورده شده است و سپس به …

علت 2 بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

خیلی‌ها فکر می‌کنند حتما باید دسته جمعی سفر کرد، چون تنهایی سفر کردن آنقدرها که باید خوش نمی‌گذرد. وقتی تنهایی، معاشری نداری و باید خودت را با شرایط …

بیماری های مرتبط با سن، معمولا حیواناتی را که به سن پیری رسیده اند، تحت تاثیر قرار می دهند. همستر که معمولا عمر کوتاهی دارند پس از یک …

چه دلایلی باعث افزایش مایع آمنیوتیک می شود؟ آیا می دانید پلی هیدرآمنیوس  چیست؟ پلی هیدرآمنیوس چه عوارضی دارد؟ پلی هیدرآمنیوس (hydramnios)، به مقدار بیش از اندازه مایع …

زنانی که کودک خود را با سزارین به دنیا می ­آورند، اغلب فکر می کنند که زایمان طبیعی (واژینال) گزینه ای برای بارداری بعدی­ شان نیست. اما اگر …

امروزه جراحي بيني كه يكي از مهم‌ترين قسمت‌هاي بدن است، در ميان افراد جامعه رواج زيادي دارد. اين جراحي به دو روش باز و بسته انجام مي‌شود. در …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی …

ناخن های شما به مواد مغذی مناسبی برای بلند شدن و استحکام نیاز دارند. ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است تا بدن  از آن برای رشد ناخن ها استفاده کند. از آنجا که بدن شما نمی تواند این ویتامین را تولید کند، از ویتامین ها یا مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید تا با کمبود آن مواجه نشوید. برای جلوگیری از شکنندگی ناخن، بیشتر از سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت قرمز بدون چربی وآجیل ها مصرف کنید که شامل ویتامین های مهمی برای ناخن هستند.

همانطور که می دانیم، ناخن ها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند. برای رشد سریع تر ناخن می توانید پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.کمبود پروتئین منجر به بروز لکه های سفیدی بر روی ناخن ها می شود و آنها را ضعیف می کند. با خوردن گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت بره، ماهی و مرغ  مقدار پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید. سبزیجات سبز، اسفناج، دانه، آجیل و حبوبات دارای پروتئین هستند و برای گیاهخواران انتخاب خوبی است. همچنین می توانید مقداری پودر پروتئین را به یک لیوان شیر اضافه کرده و مصرف کنید.

فیبروز کیستی (CF) یک بیماری ژنتیکی است که موجب تشکیل مخاطی ضخیم در ریه ها می شود که بدن قادر به پاکسازی آن ها نیست. موکوس زمینه پرورش دهنده مناسبی برای باکتری ها می شود، در نتیجه کودک را مستعد ابتلا به عفونت های ریه می کند. CF هیچ درمانی ندارد، اما پزشکی مدرن به افراد مبتلا به CF کمک می کند تا زندگی عادی بدون مشکلی را داشته باشند.

در رژیم جنیفر لوپز مقدار مصرف نمک و شکر تا حد ممکن محدود شده است و همین یکی از دلایلی چاق نبودن او است. نمک سبب تجمع آب در بدن شده و در نتیجه ی تجمع آب، وزن بدن زیاد می شود. شکر نیز نوعی سیگار جدید به شمار می رود. مصرف آن را قبل از اینکه دچار اضافه وزن شوید و دچار بیماری های مرتبط با چاقی شوید، متوقف کنید.

برای داشتن اندامی موزون و بدون هیچ گونه لایه های چربی اضافی، باید از آجیل استفاده کنید. آجیل سرشار از ویتامین های ضروری، چربی های سالم، فیبر و مواد معدنی می باشد. آجیل ها باعث افزایش سطح انرژی شده و چربی های سالم موجود در آنها، باعث کاهش التهاب می شوند در نتیجه سطح استرس را نیز کاهش می دهند.

هر چند که در بسیاری از رژیم ها از چربی ها بخاطر کالری زیادشان پرهیز می ‌شود، اما رژیم کتوژنیک بسیار در کاهش وزن موثرتر از رژیم های کم چربی عمل می کنند. علاوه بر همه این ها، در این رژیم فرد احساس گرسنگی کمتری می کند و در اکثر مواقع سیر است، در نتیجه هنگام کاهش وزن به فرد فشار زیادی وارد نمی ‌شود.

مصرف فیبر چندین مزیت دارد از جمله اینکه باعث می شود به مدت بیشتری احساس سیر بودن کنید. خوردن غذاهای غنی از فیبر از پرخوری جلوگیری کرده و از ریزه خواری که باعث خوردن موادی با قند بالا می شود، جلوگیری می کند. چند نمونه از غذاهای غنی از فیبر عبارتند از لوبیا و حبوبات، میوه ها و سبزیجاتی که دارای پوست خوردنی هستند، نان کامل، غلات کامل مانند کوئینا یا جو، غلات کامل، پاستا گندم

بسیاری از متخصصان به افرادی که به ادم لنف دچار هستند توصیه می کنند تا بطور منظم ورزش ملایم انجام دهند. تمرینات هوازی مانند پیاده روی یا شنا کردن می ‌تواند به جا به جایی مایع لنفاوی کمک کرده و باعث بهبود ورم در ناحیه خیز شود.

یک رژیم غذایی که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و مواد مغذی ضروری باشد، می تواند به محافظت از روده بزرگ کمک کرده و برای مبارزه با سرطان روده مفید باشد. مقدار زیادی میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برخی از بهترین سبزیجات و میوه ها برای محافظت در مقابل سرطان عبارتند از سبزیجاتی از خانواده کلم ها مانند بروکلی و گل کلم و سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ و اسفناج.

ورزش از بروز پولیپ های روده بزرگ و سرطان روده به دلیل کاهش التهاب، بهبود گردش خون، حمایت از سیستم ایمنی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش استرس کمک کرده و از دیابت و چاقی جلوگیری می کند. برخی مطالعات نشان داده است که ورزش منظم می تواند خطر ابتلا به سرطان کولون را به میزان 40 تا 50 درصد کاهش دهد.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

 

 

 

 

علت 2 بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

 

امکان دارد که شما هم در یک ماه دو بارعادت ماهیانه شوید و متعجب می شوید که علت چیست؟ ما برای شما توضیحی در این رابطه می دهیم، امید است که برای شما مفید واقع شود.

خونریزی (عادت ماهانه) بین دو قاعدگی در بعضی خانم‌ها طبیعی است اما با این حال مسئله‌ای نگران‌کننده می باشد. پریود شدن دو بار در یک ماه در بعضی موارد می‌تواند نگران کننده باشد، فقط باید بدانید که دنبال چه می باشید. هر تغییر درسیکل و به عبارتی چرخه طبیعی ماهیانه خودتان را با پزشکتان در میان بگذارید تا علت احتمالی آن مشخص شود.

عادت ماهیانه دو بار در ماه به چه علت است؟

متداول ترین علت، می‌تواند خونریزی غیرمنتظره، مشکلات تیروئید و نوسانات هورمونی باشد. اینها هیچ کدام نمی‌تواند مشکلی خطرناک قلمداد شود به غیر ازاینکه جدی و شدید باشند. عوامل دیگری مثل گر گرفتگی و نفخ هم می‌تواند با آن در ارتباط باشد. عادت‌ ماهیانه دو بار در ماه در زنانی که از روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنند، مخصوصاً در سه ماهه اول، نیز متداول است که به مرور زمان برطرف می‌شود.

خونریزی طبیعی بین دو عادت‌ ماهیانه چیست؟

خونریزی طبیعی بین دو عادت‌ ماهیانه بسیار سبک است و نواربهداشتی نباید مثل زمان طبیعی خونریزی عادت‌ماهاینه پُر شود. برای بعضی زنان فقط چند قطره خون بعد از دستشویی رفتن دیده می‌شود. اما اگر خونریزی شما مثل زمان طبیعی عادت‌ ماهیانه‌تان سنگین است، حتماً باید به پزشکتان مراجعه کنید.

نکته:

اگر قصد بچه‌دار شدن دارید، خونریزی غیرمنتظره (خونریزی بین دو عادت‌ماهیانه) می‌تواند نشانه تخمک‌گذاری شما باشد. این پیامی از طرف بدنتان است که بفهمید برای باردار شدن آمادگی دارید.

عادت‌ ماهیانه دو بار در یک ماه تا چه میزان شایع است؟

این مسئله حداقل یک بار برای در حدود ۴۰٪ از زنان در طول زندگی‌شان اتفاق می‌افتد. تقریباً ۱۰٪ این موارد، خونریزی بین دو عادت‌ ماهیانه مسئله‌ای طبیعی است که علت اصلی آن مصرف داروهای ضدبارداری است. این داروها به علت ایجاد نوسانات هورمونی موجب بروز این خونریزی‌ها می‌شوند.

چه زمان باید به پزشک مراجعه کنید؟

اگر با این خونریزی‌ها دچار درد شدید می‌شوید، باید به پزشک مراجعه کنید، این می‌تواند نشانه بارداری خارج از رحم یا بارداری در لوله‌های فالوپ باشد. این زمانی اتفاق می‌افتد که تخمک‌گذاری دیر صورت گیرد یا تخمکی در لوله‌های فالوپ ایجاد شود. خونریزی بین دو عادت‌ ماهیانه یا خونریزی نامنظم یکی از نشانه‌های متداول این مشکل است، اگر از داروهای ضدبارداری استفاده نمی‌کنید، این خونریزی می‌تواند نشانه بارداری هم باشد. به همین دلیل بهتر است هر چه سریعتر برای چکاپ نزد پزشک بروید.

اگر این خونریزی‌ها فقط یک مرتبه اتفاق افتاد و تغییر دائمی در چرخه عادت‌ ماهیانه شما به حساب نیامد، هیچ جای نگرانی نیست. می‌تواند یک نوسان عجیب در هورمون‌هایتان باشد که فقط یک بار اتفاق افتاده است. اما اگر چند ماه پشت سر هم این مسئله تکرار شد، بهتر است به پزشکتان مراجعه کنید.

منبع: mardoman

گردآوری: حمیرا مردانی آذری

 

دیدگاه ها بسته شده است

صفحه دخترونه در ابتدا فقط یک صفحه گروهی در فیس بوک بود که در تاریخ ٥ اوت ٢٠١٢ برای زنان ایرانی مقیم امارات ساخته شد . در حال حاضر بیش از ٢٠٠٠ نفر عضو دارا می باشد و فقط خانم های ایرانی مقیم امارات می توانند درصفحه گروهی ما در فیس بوک عضو باشند.

امروز غذا چی درست کنم؟؟؟؟؟(ماهی سرخ شده با کره و لیمو)و (قارچ شکم پر) | دخترونه دیدگاه برای امروز غذا چی درست کنم؟؟؟؟؟؟ (خوراک رژیمی)

Q Nila دیدگاه برای Planes

mahdieh hanifi دیدگاه برای امروز غذا چی درست کنم؟؟؟؟ (رول های بادمجان)

Anousheh Aghaie دیدگاه برای امروز غذا چی درست کنم؟؟؟؟ (رول های بادمجان)

آشنایی با علت های بر هم خوردن نظم عادت ماهیانه

در نقطه‌ای از زندگی، سوالاتی درمورد عادت‌ماهیانه برای خانم‌ها پیش می‌آید. چرا خونریزی‌ام اینقدر سنگین است؟ چرا پریودم عقب افتاده است؟ چرا این ماه دو بار پریود شدم؟ بااینکه نامنظم شدن عادت‌ماهیانه مسئله‌ای غیرعادی درمیان خانم‌ها نیست اما خیلی مهم است که بفهمید دلیل آن چیست و بدنتان چه می‌خواهد بگوید.

عادت‌ماهیانه طبیعی

خانم‌ها در حالت عادی می‌بایست حدود هر 30 روز یکبار، سه تا هفت روز عادت‌ماهیانه شوند. بعد از گذشت چند سال از عادت‌ماهیانه، چرخه‌ای برای آنها ایجاد می‌شود؛ بعضی خانم‌ها حتی می‌توانند ساعتی که قرار است پریود شوند را پیش‌بینی کنند.

میزان خونی که طی هر عادت‌ماهیانه از دست می‌رود، در خانم‌های مختلف متفاوت است. بعضی خانم‌ها از ابتدا پریودهای سنگین‌تری دارند (هر ماه تا 12 قاشق چایخوری خون از دست می‌دهند) و بعضی پریودی واقعا سبک دارند که اصلا احساس نمی‌شود (فقط به کمی 4 قاشق چایخوری خون از دست می‌دهند).

علت 2 بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

عادت‌ماهیانه نامنظم

اگر مدتی است عادت‌ماهیانه شده‌اید، بدنتان وارد یک جریان ماهیانه می‌شود و به همین دلیل است که پریود نامنظم بعنوان نوعی خونریزی که در مقایسه با قاعدگی‌های قبلی شما غیرطبیعی باشد اطلاق می‌شود. می‌تواند شامل هر چیزی از دیر شدن عادت‌ماهیانه‌تان تا زود رسیدن آن، خونریزی بسیار کم تا خونریزی خیلی سنگین باشد. اگر معمولا عوارض پیش از قاعدگی را تجربه نمی‌کنید، اگر دچار دل‌دردها، نفخ و سردردهای شدید شوید هم می‌تواند آن را نامنظم شدن عادت‌ماهیانه بدانید.

علل عادت‌ماهیانه نامنظم

همه خانم‌ها هر از گاهی دچار عادت‌ماهیانه نامنظم می‌شوند و بااینکه در اکثر موارد این مشکل خطرناک نیست اما خیلی مهم است که علت آن را بفهمید. در زیر به برخی از متداول‌ترین علت‌های بر هم خوردن نظم عادت‌ماهیانه اشاره می‌کنیم:

بارداری

بدن خانم‌ها در زمان بارداری سطوح مختلفی از هورمون‌ها را ترشح می‌کند که موجب متوقف شدن عادت‌ماهیانه می‌شود. البته در برخی از موارد، قبل از اینکه عادت‌ماهیانه در خانم‌های باردار به کلی قطع شود، کم شدن خونریزی یا عقب افتادن آن را تجربه می‌کند. اگر احتمال باردار بودنتان وجود دارد، با پزشکتان مشورت کنید.

استرس

استرس متداول‌ترین علت بر هم خوردن نظم عادت‌ماهیانه است. کورتیزول که هورمون استرس است، تاثیری مستقیم بر میزان تولید هورمون‌های جنسی استروژن و پروژسترون در بدن دارد. اگر میزان بالایی کورتیزول در جریان خونتان وجود داشته باشد، زمان و میزان جریان چرخه ماهیانه شما تغییر خواهد کرد.

رژیم‌غذایی

یکی دیگر از متداول‌ترین علت‌های بر هم خوردن نظم عادت‌ماهیانه غذاهایی است که می‌خورید و مهمتر از آن وزنتان. اگر رژیم‌غذایی‌تان سرشار از کربوهیدرات‌های ناسالم باشد یا وزن اضافه کرده باشید، بدنتان سطح متفاوتی از برخی هورمون‌ها را تولید خواهد کرد. برای خانم‌هایی که وزن کم می‌کنند نیز این مشکل پیش می‌آید.

ورزش

بدن برای قاعده شدن به انرژی نیاز دارد. اگر میزان بالایی از انرژی‌تان را در باشگاه و از طریق ورزش می‌سوزانید، چیز دیگری برای بدنتان باقی نمی‌ماند که در جریان عادت‌ماهیانه مصرف کند.

قرص‌های ضدبارداری

ممکن است چند ماه طول بکشد تا بدنتان به دوز هورمون‌هایی که قرص‌های ضدبارداری وارد بدنتان می‌کند، عادت کند.

مصرف بالای الکل

کبد با متابولیزه کردن استروژن و پروژسترون به منظم کردن چرخه قاعدگی زنان کمک می‌کند. مصرف بالای الکل می‌تواند موجب آسیب رسیدن به کبد شود و در عملکرد آن برای متابولیزه هورمون‌های زنانه اخلال ایجاد می‌کند.

سندرم تخمدان پلی‌کیستیک

این مشکل که مشکلی بسیار شایع است موجب می‌شود که کیست‌هایی در تخمدان ایجاد شود که در تخمک‌گذاری عادی ایجاد اخلال می‌کند. سایر علائم این مشکل رشد مو زائد، افزایش وزن، شوره سر و ناباروری است. این مشکلات شامل اندومتریوز، سرطان تخمدان و بیماری قلبی می‌شود.

یائسگی

این مورد هم مثل بارداری زمانی است که هورمون‌های بدن شروع به تغییر می‌کنند. نامنظم شدن عادت‌ماهیانه می‌تواند از 10 سال قبل از یائسگی شروع شود.

مصرف داروها

اگر اخیرا بیمار شده و مجبور به استفاده از داروهایی شده باشید، ممکن است عادت‌ماهیانه‌تان یک تا دو روز دیرتر اتفاق بیفتد. دلیل عمده آن این است که بیشتر داروها در نحوه تولید استروژن و پروژسترون در بدنتان اخلال ایجاد می‌کنند.

برخورد با عادت‌ماهیانه نامنظم

برحسب علت نامنظم شدن عادت‌ماهیانه شما، کار زیادی نمی‌توانید برای آن انجام دهید. درمورد علائمی که دارید و وضعیت عادت‌ماهیانه‌تان برای پزشکتان توضیح دهید. دکترتان ممکن است یک برنامه درمانی برایتان تجویز کند که شامل داروهای ضدبارداری هورمونی یا مکمل‌های دارویی (هر دو آنها می‌تواند به منظم کردن عادت‌ماهیانه کمک کند و سطح هورمون‌های را متوازن نگه دارد)، فعالیت‌های کاهنده استرس، تغییر در رژیم‌غذایی و برنامه ورزشی باشد. / مردمان

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ

روزنامه امروز

نرخ روز ارز

قيمت سکه و طلا

قيمت روز خودرو

قيمت انواع گوشی

علت 2 بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

قيمت مسکن

قيمت لپ تاپ

قيمت تبلت

قيمت دوربين

قيمت تلويزيون

قيمت لاستيک

نقشه تهران

نقشه ترافيک تهران

وضع آب و هوا

ترافيک جاده ها

آلودگي هواي تهران

پخش زنده تلويزيون

جدول ليگ برتر

قرآن آنلاين

اوقات شرعي

تقويم ايران

شاخص سلامتی

علت 2 بار پريود شدن در يک ماه چيست؟
علت 2 بار پريود شدن در يک ماه چيست؟
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *