علت گاز نخوردن پرايد در سربالايي

دوره مقدماتی php
علت گاز نخوردن پرايد در سربالايي
علت گاز نخوردن پرايد در سربالايي

نمایش نسخه قابل چاپ

‘);
var sidebar_align = ‘left’;
var content_container_margin = parseInt(‘282px’);
var sidebar_width = parseInt(‘268px’);
//–>

PHalls ی ی ی ی

.
.

ی ی

دوره مقدماتی php

6 October 2012, 12:03 PM

علت گاز نخوردن پرايد در سربالايي

ی ی ی ǎ ی .

ی ی 405

25 October 2018, 07:07 PM

ی ǎ ی .

(…

29 July 2017, 01:30 AM

ی ی ی ǎ ӝ .

یȘ 90

21 November 2018, 08:16 AM

ی ǎ .

یѐ ی

25 April 2016, 05:14 PM


ی ی ی ǎ ǐ Volks Wagen .

ی ی.

یی ی …

21 April 2018, 05:09 PM

ی یی ی .

MVM315 …

19 October 2016, 10:32 PM

ی ی ی .

ی یی (TIVOLI XIV…

23 March 2018, 10:37 AM

Tuning .

Ӂ

12 January 2018, 09:20 AM

.

ی ژ ی ی

3 October 2018, 12:05 PM

ی ی ی ј ی ی یϐی ی ی …

22 January 2015, 11:38 PM

.

ی یϐی ǁی …

25 July 2018, 12:32 AM

.

علت گاز نخوردن پرايد در سربالايي

2009

5 March 2016, 03:26 PM

ی ǘ ѐی یی ی

ی ʐی ی iPhone iPod Touch iPad ی یی.

Ԙ

3 May 2017, 09:28 PM

ی ی ʝی сی ی ی ی ی

ی

26 November 2018, 07:17 PM

ʐ 5 6.x 7.x 8 .

ی Ԙ …

26 September 2018, 11:38 AM

TrekBuddy 0.9.82 ی ی…

17 April 2012, 02:18 PM

ی .

ی I9300 …

2 June 2015, 05:08 PM

ی ʝی HTC ی ی

ی ی ی ی HTC

18 March 2013, 05:51 PM

ʐ ی .

SONY ZL …

13 May 2013, 02:27 AM

ʐ .

ی ی

3 March 2016, 08:57 PM

.

یی ی ی ی …

8 November 2014, 01:39 AM

ی ǁ ی (MCI – ) ی ی.

Ԑ …

30 October 2016, 11:12 PM

ی ǁ (MTNIrancell) ی ی.

ی یی ی

15 June 2015, 06:03 PM

ی ی Rightel ی ی.

ǁ

ی ی ی јی…

18 May 2013, 08:43 PM

ی ی یی ی (TDMA CDMA GSM …) ی ی.

یی ی AB…

30 January 2018, 11:00 AM

ی ی (Bluetooth یϡ W-LAN …) ی ی.

ی ی ی…

4 February 2015, 12:41 PM

ی ی ی ی یی.

ی …

27 August 2018, 07:09 PM

ʐ ˜ .

2 June 2018, 02:59 PM

ʐ ˜ی ی ی ی

˜

4 September 2014, 03:20 PM

ʐ ی .

Ӑ

10 February 2018, 12:09 PM

ʐیی ԝی ϐی ی ی.

ی ی ی

3 December 2018, 06:49 PM

ی .

ی ݁ یс…

24 November 2018, 06:45 PM

ی یی ی

ی spl sq

17 July 2018, 03:09 PM

یی ʝϐ ی 75 ی 7 February 2013

ی ی یی.

ی ی

ی ی ی ی ی ی Ϙ ی ی Ϙ…

Ӂ ʐ . …

݁ ǁ ʿ

ǁ Ӂ ǘ ǁ Ԙ . …

ی:

ی ی ی ی ی یی یی ی ی ی ی …

Ș Ș . . ʐ Ϙ . …

ی یی ی ی ی WWW.118FILEی

Ș Ͽ

ی یی Ϙ

ی یی یی Ϙ Ȑیϡ ی ی . ی یی …

Powered by vBulletin Version 4.2.2Copyright ©2000 – 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

۱-نوسان و ثابت نبودن دور موتور (استپر،دریچه گاز و…)

نوسان و یا ثابت نبودن دور موتور به حالتی گفته میشه که دور موتور ماشین ، دچار نوسان و تغییر دور غیر عادی می شود.

این حالت بیشتر در موقعیت درجا کار کردن خودرو رخ می دهد ، حالتی که موتور روشن و پدال گاز آزاد است.

نوسان طبیعی بین ۳۰ الی ۶۰ دور در دقیقه ا

علت گاز نخوردن پرايد در سربالايي

بازی کردن عقربه دور موتور روی خط ۸۰۰ دور ، در حدود ۱ میلی متر بالا و پایین یا حتی مقدار اندکی بیشتر طبیعی است.

نوسانی نشان از وجود ایراد دارد که باعث پایین آمدن دور موتور به حدی که موتور به لرزش بیفتد (حدود ۷۰۰ دور به پایین ) و یا بالا رفتن بیش از حد به شکلی که خودرو گاز بخورد ، مانند مواقعی که موتور سرد است.

اصطلاح نوسان در این موضوع برای ما به ۲ معنی است.
۱٫افزایش و یا کاهش دائمی دور موتور بیش از حد معمول
۲٫ بازی کردن دور موتور.

وظفه کنترل دور موتور در وحله اول بر عهده میزان هوای ورودی به موتور است.
در ۲۰۶ های ایرانی ، ۲ سیستم برای ورود هوا به موتور در نظر گرفته شده.
نوع اول سیمی بوده که یک سیم مشابه سیم ترمز دوچرخه از پدال گاز تا دریچه گاز کشیده شده.

نوع دوم که دریچه گاز برقی بوده و یک موتور روی آن نصب شده است.

نوع اول(دریچه گاز سیمی) تنها بر روی ۲۰۶ های تیپ ۲ و ۳ با موتور tu3 و روز اول تولید در ایران تا سال ۱۳۸۵ نصب شده اند.
این نوع از موتور های دریچه گاز سیمی، دارای سیستم برق و مدیریت موتور ECU با نام ساژم اس  Sagem S2000
هستند.
همانطور که اشاره کردم ، سیمی از پدال گاز تا دریچه کشیده شده است و با فشردن پدال گاز ، دریچه باز می شود و با رها کردن پدال گاز ، دریچه کاملا بسته می شود. در این حالت (دریچه بسته) عمل تنظیم هوای ورودی بر عهده قطعه ای است به نام استپر موتور.
استپر موتور stepper motor یک موتور پله ای است که با عقب و جلو کردن یک میله مخروطی در سر راه جریان عبور هوا، میزان هوای ورودی را تنظیم می کند.

علائم خرابی این قطعه به شرح زیر است: استارت زدن و به سختی روشن شدن ویا روشن نشدن موتور بدون فشار به پدال گاز.در این حالت اگر پدال را فشار دهید و همزمان استارت بزنید و موتور روشن شود ولی با رها کردن پدال گاز موتور خاموش شود، اولین احتمال خرابی استپر موتور است.در این حالت استپر جلو آمده و راه هوای ورودی کاملا بسته شده است. راه هوای ورودی در عکس بالا با فلش مشخیص شده است.

علائم دیگر نوسان دور موتور در حالت درجا است که باعث نوسان نسبتا شدید دور موتور شده و خودرو دچار گاز خوردگی هرز و یا پایین آمدن دور موتور و لرزش می شود.
در این حالت باید ابتدا نسبت به شست و شوی استپر موتور اقدام کنیم و در صورتی که در هنگام شستشو مشاهده کردیم دنده های میله استپر موتور خورده شده و یا در زمان جا زدن و بیرون کشیدن میله ، هرزگردی و خرخر غیر طبیعی وجود دارد ، نسبت به تعویض استپر اقدام کنیم. در کل یکی از بهترین راه های تشخیص سلامت استپر موتور هم حس کردن ضربات و عملکرد استپر در زمان جا زدن و یا در اوردن میله است.

در پژو ۲۰۶ های تیپ ۲و۳ مدل ۸۶ و بعد از آن و کلیه ۲۰۶ های تیپ ۵ و۶ ، دریچه گاز از نوع برقی شده است. در این نوع همانطور که بالاتر عرض کردم، یک موتور روی دریچه گاز نصب شده و یک سنسور روی پدال گاز قرار دارد. اطلاعات مربوط به فشرده شدن پدال گاز به ECU ارسال شده و سپس ECU با پردازش اطلاعات از پدال و سنسور های دیگر ، نسبت به تغییر موقعیت دریچه گاز اقدام می کند.
در این نوع(دریچه گاز برقی) خبری از استپر موتور نیست و وظیفه تنظیم میزان هوای ورودی چه در زمان گاز خوردن و چه در زمانی که موتور درجا کار می کند، برعهده دریچه گاز برقی می باشد و دریچه است که تعیین می کند دبی هوای ورودی چقدر باشد.
در هر ۲ مدل دریچه گاز برقی و سیمی، در زمان استارت و لحظه پس از روشن شدن، ابتدا دور موتور کمی بالا رفته و سپس به دور نرمال می رسد. در سیستم دریچه گاز سیمی این وظیفه بر عهده استپر است. زمانی که موتور را خاموش می کنید ، استپر موتور به عقب رفته و راه هوای ورودی از کانال idle را تا حد ممکن باز می کند تا موتور با ورود هوای کافی به راحت روشن شود و لحظه ای بسیار کوتاه پس از روشن شدن موتور، بلافاصله استپر موتور عمل کرده و راه هوا را بسته تا موتور به دور نرمال برسد.
در سیستم دریچه گاز برقی ، این مورد نیز بر عهده دریچه است. با بستن سوئیچ دریچه کمی بیشتر از حالت درجا باز می شود وهمینطور باقی می ماند تا در زمان استارت، هوای مور نیاز استارت موتور تامین شود. پس از استارت نیز بلافاصله دریچه کمی بسته می شود و راه را برای ورود هوای نرمال باز می گذارد.

دریچه گاز و استپر موتور ، هر ۲ در معرض ورود گرد و خاک اندک و بخارات روغن هستند. بخارات روغن به صورت رسوب روی دریچه گاز و همچنین روی استپر می بندند و باعث اختلال در عملکرد می وشد.

در سیستم استپری! این گرد و خاک و بخارات روی دنده ها رسوب کرده و عملکرد استپر را با مشکل مواجه می کنند. اگر نسبت به شستشوی اصولی این قطعه کوشا باشید، استپر شما تا حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر و یا حتی بیشتر با کیفیت روز اول عمل می کند.
در سیستم دریچه گاز برقی ، وجود رسوب روی لبه های بالایی و پایینی دریچه باعث تغییر حجم هوای ورودی در دور پایین و درجا شده و از علل اصلی لرزش خصوصا در نمونه های اتوماتیک (و باز هم خصوصا در حالت D و R ) می شود که این مورد با تمیز کردن به راحتی قابل حل است.

دریچه گاز های برقی دارای موتور هستند و موتور آن ها نیز دارای قطعاتی است که متاسفانه دچار خاک گرفتی و رسوب می شوند.
این رسوب موجب لرزش، تاخیر و نوسان دور موتور می شود و از ملزومات سرویس های مربوط به لرزش و نوسان دور موتور است.

۲-مورد بعدی مربوط به سیستم فشار منیفولد است. قطعه ای به نام سنسور فشار های منیفولد یا MAP سنسور که مخفف manifold pressure sensor است.

این قطعه وظیفه اندازه گیری فشار منفی موجود در منیفولد را دارد در واقع یکی از سنسور هایی است که به پارامتر های محاسباتی موتور مربوط می شود. در این مورد ، محاسبه حجم هوای ورودی.
در صورتی که این قطعه به درستی پارامتر ندهد و یا کلا معیوب باشد، دور موتور خودرو دچار نوسان، گاز نخوردن و یا حتی عملکرد های عجیبی مانند گاز دادن و رها کردن می شود.
شستشوی این قطعه نیز از ملزومات درمان بیماری نوسان دور موتور است.

در زمینه عیب یابی نوسان ، تشخیص علت نوسان اصلی ترین مورد است. برای تشخیص اصولی حتما به دستگاه دیاگ نیاز داریم.

موتور دارای قطعات و سنسور های متعددی است که وضعیت و عملکرد تک تک آن ها توسط دیاگ قابل مشاهده است(پارامتر ها)

زمانی که مشاهده می کنیم موتور دارای نوسان است، ۲ مشکل وجود دارد.
۱٫پاشش نا منظم حجم سوخت
۲٫ورود نا منظم هوا

برای تشخیص این موارد باید با مشاهده پارامتر های زنده ، از وضعیت عملکرد موتور مطلع شویم. خیلی از این پارامتر های به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند و یک عیب یابی صحیح به معنی تشخیص این زنجیره ها است.
فرضا در زمانی که دور موتور دچار نوسان شدید در حالت درجا شده است، باید به این پارامتر ها توجه کرد:
۱٫وضعیت استپر
۲٫زاویه دریچه گاز
۳٫فشار منیفولد
۴٫تایم جرقه
۵٫تایم پاشش

۱٫اگر استپر موتور در حال عملکرد و عقب جلو کردن میله فلزی(مخروطی ) است، همین مورد باعث این نوسان شده است. در این حالت باید نسبت به سلامت استپر با روش های بالا که عرض شد و یا تعویض با قطعه تستی مطمئن شد.
در صورت خرابی استپر تعویض ودر صورتی که سالم است باید به زنجیره ها توجه کرد(پارامتر پدال گاز)

۲٫پارامتر دریچه گاز (موقعیت پدال گاز) throttle pedal position sensor

قطعه زیر استپر موتور در عکس بالایی
در صورتی که این قطعه دچار خرابی و یا ایراد شود ، پارامتر های نادرست به ECU ارسال شده و باعث می شود هم پاشش و هم موقعیت استپر از حالت طبیعی خارج شده و موتور دچار نوسان شود.
نحوه تشخیص خرابی نیز تنها از طریق دیاگ و یا تست با نمونه سالم است.

۳٫ مپ سنسور (فشار منیفولد) manifold pressure sensor

در صورتی که map دچار عیب و نقص شود، همانطور که اشاره شد امکان نوسان و یا گاز نخوردن وجود دارد و با استفاده از دیاگ به راحتی می توان از عملکرد این قطعه و سلامت آن مطمئن شد. همچنین تعویض با نمونه سالم نیز از راه های دیگر است.

۴-تایم جرقه
در صورت وجود نوسان غیر عادی در جرقه و تخلیه کویل، احتمال بروز نوسان دور موتور وجود دارد. در این حالت ابتدا باید وضعیت شمع ها را بررسی کرد و در صورت نیاز تعویض شوند. سپر لاستیک های سر شمع(وایر) و فنر آن ها از نظر سلامت و ترک نخوردن باید بررسی گردد. مورد آخر کویل بوده و عموما در صورت بروز مشکل خطای آن ثبت می شود ولی باز هم می توان با نمونه سالم برای تست تعویض کرد.

۵-تغییرات نا منظم در تایم پاشش خصوصا در حالت درجا از نشانه های خرابی در سنسور اکسیژن و ارسا ل نادرست پارامتر از طرف این سنسور است . دراین مورد باید به پارامتر سنسور اکسیژن توجه کرد و با دقت بازی کردن ولتاژ ان را رسد کرد، در صورتی که شاهد عملکرد غیر عادی بودید، احتمال خرابی سنسور را در نظر بگیرید.

خرابی سنسور اکسیژن لزوما باعث روشن شدن چراغ موتور (Engine Check) نمی شود.

در تمامی موارد بالا، اطمینان از سلامت سیم کشی و سوکت های ضروری است.

بعد از تعویض قطعه باید خطای مربوطه پاک شود

۶- مورد ۶ مربوط سوخت ماشین می باشد که از پمپ بنزین شروع به تست می کنید که برای تشخیص سلامت این قطعه شما باید با یک فشار سنج سوخت مقدار فشار بنزین را چک کنید که این مقدار از ۳/۵ تا ۵ بار متغیر بوده و اگر دستگاه فشار سنج این اعداد را نشان دهد نشانه سالم بودن پمپ بنزین می باشد یا آمپر فشار سنج به خط سبز برسد پمپ بنزین سالم هست

۷- مرحله بعد تست انژکتورهای خودرو می باشد برای تست شما باید ریل سوخت را باز کرده وانژکتورها را روی دستگاه شستشوی انژکتور  امتحان کنید که اگر سالم باشد مقدار پاشش آن معلوم می شود

علت گاز نخوردن پرايد در سربالايي

۸- مورد ۸ مربوط به تایم خودرو می باشد که اگر تایم یکی دو دندانه رد کرده باشد ماشین گاز نمی خورد چون تایم سوپاپ ها به هم خورده وعمل بازوبست ناهماهنگ می باشد برای تست این مورد هم ماشین را از اول تایم گیری نمایید ودقیقا روی تایم بگذارید واگر تایم بیش از چند دندانه بود برای ماشین پژو وریو سوپاپ ها مرخص شده اند

۹- مرحله بعد مربوط به سیم کشی می باشد که برای تست آن با یک اهمتر مقدار ولتاژ ورودی وخروجی سیم هارا امتحان کنید از نظر سولفاته نداشتن سر سوکت ها وقطع شدگی سیم اطمینان حاصل کنید

۱۰- مورد آخر مربوط به کامپیوتر خودرو یا همان ECU می باشد که با یک کامپیوتر دیگر خودرو را تست کنید ویا به یک متخصص کامپیوتر خودرو بدهید تا برایتان تست کند ببیند سالم هست یا نه ودر صورت معیوب بودن ICE مورد نظر را تعویض نمایید باتشکر

با سلام و تشکر بابت راهنمایی شما
بنده چند وقتی هست که در ۲۰۶ تیپ ۶ مدل ۸۴ دچار مشکل شده ام واقعا خسته شدم مکانیک کار خوب هم سراغ ندارم لطفا بنده را راهنمایی فرمایید ممنون میشوم
مشکل این گونه است که بعضی وقتها در حالت دنده D در سرعت زیر ۸۰ ماشین یهویی گاز هرز میخورد و دنده عوض نمی کند چراغ چک روشن شده و مجبور میشوم به کنار جاده بروم یکبار ماشین را خاموش و دوباره روشن کنم درست میشود ولی بعد از مدتی که معلوم نیست چه زمانی هست دوباره همینطوری میشود وعلائمی مثل ماشین دنده خوب عوض نمکند بد گاز میخورد گاهی هم در حالته ایستاده خود یهویی آمپر گاز تا ۱ بازی میکند . من چندین بار دیگ زدم در دیاگ اکثرا” میگوید سنسور دریچه گاز و بعض وقتها میگوید سنسور اکسیژن و گاهی هم میگوید منیفولید .
در ضمن بنده کل گیربکس و کامپیوتر را نیز چند بار باز کرده و چک کرده ام . حالا نمیدانم مشکل از کجاست و چه باید کرد ؟ اگر مرا کمک کنید ممنون میشوم این شماره بنده هست ۰۹۳۵۴۸۲۰۰۰۸

سلام شما باید همین خطایی که دستگاه میزنه را رفع کنی خطای سنسور اکسیژن و منیفولد چون گاز خوردن بی مورد مربوط به دریچه گاز و منیفولد میشود ببر پیش کسی که کارش تنظیم موتور هست

سلام اچ سی کراس مدل ۹۷ من دریچه گاز برقی چینیه مپ سنسور آلمانی. گاهی اوقات خصوصأ مارو پر خطر پدال گازو که فشارمیدم بااندکی تاخیر واکنش داره گاهی هم خوبه شتاب ماشین و کشش هم ضعیفه. ممنون

سلام ماشین من ۲۰۶ وی ۱ هست این مشکل تازه به وجود اومده که وقتی به ماشین کم کم گاز میدم شتاب میگیره ولی وقتی گازو تا آخر فشار میدم دیگه شتاب نمیگیره لطفا راهنمایی کنید ‌.

سلام مشکل مال دریچه گازت می باشد

سلام ، من به اسپورتیج ٢٠٠٨ دارم ، اخیرا بعد از گرم شدن خودرو در مسیر طولانی ، در سربالایی گاز نمیخوره ، و دور متور از ٢۵٠٠، ٣٠٠٠ بالاتر نمیاد ، و وقطی تخت گاز میدم ، کپ میکنه ، ولی با گاز کم مشکلی نداره . در همین وظعیت اگر توقف کنم و دو باره حرکت کنم ، مشکل برطرف میشه ، ولی دو باره بعد از چند دقیقه حرکت در سربالایی گاز نیخوره . تمام مشکلات در زمان گرم شدن خودرو در مسافت طولانی ، و سربالایی ممتد بوجود میاد ، و در بقییه موارد هیچ مشکلی نداره. هم شتاب خوبه هم دوره متور بالا میاد . تازگی هم پمپ بنزین و صافی عوض کردم ، انژکتور ها رو هم شستم . واقا نمیدونم مشکل از کجاست .

سلام شما باید دیاگ بزنی و کامپیوتر خودرو را ریسرت کنی . گیربکس خودرو را نیز بگو برات چک کنن

داداش اگر خندت نمیگیره من با تیبا چنین مشکلی دارم! دقیقا دقیقا توضیحاتت و شرح ماجرات با من یکیه! علت رو پیدا کردی؟ مشکل حل شد؟

سلام دوست عزیز ۲۰۶بادریچه گازبرقی،والئوجی۳۴،درتمام مراحل کارکردماشین بدکارمیکنه،کم میاره،وقتی سردهست ،یاکولر میگیریم که خیلی بدتر میشه،پارمترها فشار منیفولد۴۵۰هستش،بارموتور زمان گرم بودن۳۵هستش وزمان پاشش سوخت هم مقداری بالاست،بنزین دستی که داخل دریچه گاز تزریق میکنم گاز،خوب میشه ،تمام قطعات سنسورها وعملگره وتایم راهم چک کردم فیلرگیری وکمرس سیلندر راهم همینطور،فشاربنزین هم ۴بارهستش دسته سیم موتور راهم برسی کامل کردم،خلاصه همه چیزش راچک کردم.والبته esu راهم با دیاگ تی ان ام ومهادصنعت ۲بار دانلود کردم اگزوز راهم چک کردم،مشکل حل نشد اگه میتونید راهنمایی کنید لطفا بااین شماره زنگ بزنید ممنون میشم۰۹۱۳۱۰۹۱۵۰۸

بنظر شما esu رابدون کد کنم وروی یه ۲۰۶دیگه تست کنم ممکنه ایراد از esu باشه؟

سلام بله میتونه باشه یک کامپیوتر سالم تستی روی ماشین خودتان بذارید و امتحان کنید آنژکتورها را نیز باز کنید و روی دستگاه تست کنید

سلام
دناپلاس خریدم از اولین استارت چکش روشن بود،تا ۴۵۰۰ خوب گاز میخوره بعدش میمونه بقیه شو بزور پر میکنه،دیاگ میزنن پتانسیومتر پدال گازو نشون میده ولی عوضش کردن درست نشد
ممنون میشم راهنماییم کنین

سلام
جنس خوب بگیر اگر جواب نداد سنسور دور موتور و سنسور چشمی میل بادامک نیز چک شود اگر اینها نباشد مشکل از گیربکس می تواند باشد باید خودرو را ببینیم

سلام دوستان من واقعاً دیگه دیوونه شدم.۲۰۶ تیپ ۲ دریچه گاز برقی سنسور اکسیژن نو شمعها نو،ماشین در حالت گرم هیچ مشکلی نداره ولی موقعی که سرده ماشین رو روشن می کنم یکم که راه میرم ماشین قطع و وصل می کنه بعد دیگه گاز نمی خوره جالب اینه که همون لحظه خاموشش می کنم روشن می کنم دیگه خوب خوب میشه

سلام
فشار پمپ بنزین چک کنید

سلام پمپ بنزین رو با چه روشی دقیق میشه چک کرد؟

سلام
با فشار سنج

سلام من ۲۰۶ مدل ۸۶ (v20) دارم ماشین از روزی که گرفتم ایراد داشت تعمیر کل کردم اون ایرادهای قبلش حل شد ولی ماشین درجا به شدت لرزش داره چه در حالت گرم بودن چه سرد فرقی نداره …سنسور اکسیژن نو شمع و وایر نو …کویل با یک کویل دیگه امتحان کردم و کویل خودم سالمه .سنسور مپ سالم،انژکتورها تست شده .فشار پمپ بنزین چک شده سوپاپ ها تایم ولی بازم ماشین لرزش داره و اصلا خوب گاز نمیخوره یعنی گاز میخوره ولی خوب راه نمیره …فقط دیگه مونده (درچه گاز برقیش) و چک کنم ….خواهشا اگه میتونید راهنماییم کنید به خدا اندازه یه اسپورتیج خرجش کردم …خخخخخ…ممنونم

سلام
باید خودرو بررسی شود دیاگ بزنید و دریچه گاز هم چک کند

در ضمن وقتی یه هو پاتو میزاری رو گاز (یا یه هو گاز میدی ) ماشین کله میزنه یا لگد میزنه ولی کپ نمیکنه ….خواهشا راهنماییم کنید…..دارم دیوانه میشم…

و تشکر میکنم بابت مطالب بسیار عالی و جامع که تو هیچ سایتی به این خوبی توضیحی ندادن …ممنونم

سلام
سنسور فشار سر مینیفولد برای ۴۰۵ tu5میخوام
اصلی
رنگش سبز هست

سلام قطعه مورد نظر موجود نیست

سلام من ایراد ماشینم پیدا کردم خیلی جالبه اصلا هیچکس فکرشم نیکرد ایراد ماشین از انباری گزوز باشه انباریش گرفته بود و عوضش کردم ماشین درست شد….

سلام.چرا بعضی وقت ها با فشار دادن پدال گاز ماشین گاز نمیخوره و باید یک بار خاموش و روشن بشه تا درست بشه.ماشین ۲۰۷ جدید مدل ۹۶ هست

سلام
مشکل مال دریچه گاز برقی هست

من ماشینم دور موتورش درحالت درجا و یا تو حرکت مخصوصا تو ترافیکها میرفت بالا تا ۱۵۰۰ بعد که گاز میدادم یهو پدال گاز کلا از کار میوفته بردم نمایندگی سنسور پدال گاز و دریچه گازو اورینگ دریچه عوض کردن ولی بازم درست نشده دیگه واقعا دیوانه شدم لطفا راهنمایی کنید ممنونم

سلام
باید خودرو را ببینم ،ولی دیاگ بزنید و کامپیوتر ماشین را ریست کنیدو کل منیفولید هوا را تست کنید از جایی نشتی نداشته باشد

اچ سی کراس

سلام.
من به سمند دوگانه ای اف ۷ دارم مدل ۹۲
توی جاده با سرعت ۱۲۰ با بزنین میرفتم‌ که زدم روی گاز‌.ماشین که شدید کرد و روی گاز رفت..بعد متوجه شدم که روی گاز در حالت ساکن ماشین دور موتور روی گاز نوسان‌ داره حوری که به لرزش میافته‌.حتی بیرون‌ از ماشین هم صدای اگزوز پت‌ پت میکنه‌.. در حد ۱ ثانیه‌ بعد درست میشه‌..بعد از ۴ ثانیه‌ دوباره افت دور موتور‌ دارم‌..اما روی بنزین هیچ مشکل ندارم‌.شستشو‌ انژکتور و سوزن هم ب تازگی انجام‌ دادم ..همچنین شمع و وایر‌…سنسور مینیفولد‌ هم تعویض کردم‌..لطفا راهنمایی کنین ممنون‌ میشم.باتشکر‌

سلام
مشکل سی ان جی دارید باید دستگاه بزنید و ریل گاز و زیگلور گاز را چک کنید

منظورتون‌ ریکلاتور‌ گاز باید باز بشه؟
و سرویس بشه‌(؟

به یک cng کار نشان بده دیاگ بزنه و سرویس کنه

کپ‌ *

سلام.مزدا وانت ۲۰۰۰ ژاپنی دارم بدون دلیل گاز میخوره گاهی هم خوب میشود

سلام
استپر موتور ایراد دارد

سلام ، من یه پراید دارم که وقتی ماشین درجا کار میکنه پدال گاز رو فشار میدم اول دوره موتورش کم میشه بعد دور موتور میره بالا دیاگ میزنم خطایی نشون نمیده سرویسارم به موقع میبرم اعصابمو خورد کرده رانندگی نرم نیست با این حال ممنون میشم جواب بدین

سلام
استپر موتور و سنسور دریچه گاز را چک و در صورت نیاز تعویض کنید

باعرض سلام وخسته نباشید
من موسو۶سیلندراتومات دارم گازش برقیه چندمدته ماشین بی جونه گازکه میدم یه دفعه گاز می افته دورموتورمیره روی ۱۰۰۰وگازنمیخوره خاموش روشن که میکنم گازمیخوره بعازچنددقیقه بازهمونجورمیشه سنسورهوای ورودی که بعدازفیلترهواست روعوض کردم سنسوراکسیژنورواگزوزعوض کردم تازگیاواشرسرسیلندرعوض کرم اگه ممکنه راهنمایی بفرماییداینجاهیچ مکانیک یابرقکاری نبودکه بتونه درستش کنه ممنون میشم نجاتم بدین

سلام
خودرو باید روئیت شود /فشار پمپ بنزین با دریچه گاز را چک کنید

تشکرازلطفتون نتیجه رواعلام میکنم مرسی

با سلام بنده وقتی توو حرکت هستم سرعت و دنده ملاک نیست..وقتی دور موتور به بالای ۲۵۰۰ یکم که میره انگار یچیزی جلو گاز خوردن طبیعیش میشه ..از قبل ۲۵۰۰ تا ۲۵۰۰ خوبه بعدش که رد میشه یحالتی براش پیش میاد انگار کپ میکنه اروم و سنگین گاز میخوره…بعدش من اومدم زدم‌بغل گاز خالی اروم دادم دور موتور تا ۲۵۰۰ باز خووب بود ولی همین که ازش رد میشه شروع میکرد.. که من اومدم توو دور ۲۷۰۰ نگه داشتم دیدم دور‌موتور ثابت نیست و داشت بازی میکرد هی میومد رو ۲۷۰۰ باز ۲۵۰۰ ….این مشکل برا من پیش اومده ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
دیاگ بزنید و دریچه گاز، استپر موتور ،سنسور مپ ،پمپ بنزین و سوزن انژکتور را چک کنید

بسیار بسیار کارگشا بود واقعا عالی

دستان عزیز سلام یه ۲۰۶ تیپ۶ مدل ۸۹ اس دی دارم که الان حدود یک سالی هست که چراغ چک توی حالت درجا یا عین حرکت روشن میشه و ماشین گاز نمیخوره و سرعتش بیش از ۸۰کیلومتر نمیشه.کد خطایی که میندازه کد دریچه دوم گاز هست و البته کد روی دستگاه کد غیر دائم میزنه.وقتی کد میندازه اگه ماشین رو خاموش و روشن کنم اون مشکل گاز نخوردن ماشین حل میشه اما چراغ خاموش نمیشه.بعد از چند بار خاموش و روشن شدن ماشین چراغ چک خاموش میشه وقتی چراغ چک روشن میشه دور تند فن عمل میکنه و ماشین گاز نمیخوره با خاموش و روشن کردن گاز میخوره ولی چراغ چک روشن میمونه وچند دقیقه بعد باز دور تند فن عمل میکنه و گاز نمیخوره منی فول هوا نو انداختم .دور موتور هم در حالت دور آرام و در جا خیلی کم نوسان داره و خامسوزی هم داره .شمع نو انداختم کویل نو انداختم .سنسور مپ نو انداختم.مقاومت فن و رله ها نو هستند .

دیاگ بزنید سیم کشی فن، دریچه گاز و ولتاژ سنسور اکسیژن را بررسی کنید

با سلام
ازتون خواهش دارم جوابمو بدید تا حالا خیلی خرج ماشین کردم ماشین۲۰۶ تیپ ۲ مدل۸۹
وقتی در حال رانندگی هستم با سرعت بالا یهو ماشین کوپ میکنه و سرعتش میاد رو۲۰تا هرچقدر گاز و دنده میدم فرقی نمیکنه این حالت تاحالا تو اتوبان چندین بار برام خطر ساز شده که از پشت بهم داشتن میزدن البته حتی این اتفاق در حالت اول که روشن میکنمم اتفاق میوفته دیاگ هم زدم ارورشو درست میکنه و درست میشه ولی دوروز بعدش دوباره میشه دیگه خسته شدم لطفا راهنماییم کنید…

سلام
چه قطعه ای ارور میده همون قطعه رو تعویض کنید

باسلام
یە پژو دارم تو حرکت گاز نمیخورە موقعی کە پدال گاز رافشار میدم نوسان دارە علت ان چیست ممنونم

سلام
دیاگ بزنید، استپر موتور با دریچه گاز چک کنید

سلام لطفا تلفن تماستون رو بفرمایید

با سلام ماشین ۴۰۵ دارم از وقتی که سر سیلندر خودرو رو عوض کردم هرزگاهی ماشینم گاز نمیخوره یعنی وقتی دور موتور تو ۲۰۰۰ میرسه نمیزاره با لا بره وزد پایین میاد دور موتور رو عوض کردم سنسور کیلومتر رو عوض کردم دریچه گاز رو عوض کردم دیگه نمیدونم چه مرگشه

سلام
دیاگ بزنید

سال ۸۴ هستش

سلام اچ سی کراس مدل ۹۷ من دریچه گازش چینیه مپ سنسور آلمانی شتاب و کشش ضعیفی داره بنظر من دریچه گاز آلمانی دارها میگن خوبه یه جاهایی که باید فوری شتاب بگیره گاز نمیخوره با OD و L هم امتحان کردم سربالایی رو هم اگه از قبل شتاب داشته باشه خوبه ولی باسرعت کم، کم میاره. ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام
دیاگ بزنید و ریست کنید اگر درست نشد با دریچه گاز آلمانی تعویض کنید

سلام اچ سی کراس مدل ۹۷ من دریچه گاز برقی چینیه مپ سنسور آلمانی. گاهی اوقات خصوصأ مارو پر خطر پدال گازو که فشارمیدم بااندکی تاخیر واکنش داره گاهی هم خوبه شتاب ماشین و کشش هم ضعیفه. ممنون

سلام من ماشینم یه مرتبه تو حرکت متوجه شدم گاز میدم گاز نمیخوره و وقتی توقف کامل کردم و ماشین از دنده ازاد کردم و پا رو از پدال گرفتم دبدم نوسان دور موتور از ۱ تا ۰/۵ داره و بعد هاموش میشه…و چراغ چک هم روشنه…. ماشین نوسان دور موتور هم قبلا داشت یعنی یه ذره جزیی دور موتور بالا پایین میکرد از ۸۰۰ تا ۹۰۰ اما این مشکل جدید من سده و گاز نمیخوره و خاموش میشه… یکی میگه مپ سنسوره یکی میگه کوئل یکی میگه دریچه گاز یکی میگه شمع و وایر … خب من اگه همشو عوص کنم یک ملیون هزینه وای میاسته واسم … مشکل از کجاست؟

سلام
دیاگ بزنید و قطعات خراب را با نو تست کنید

سلام من یه ۲۰۶ مدل ۸۸ دارم تو حرکت گاز میدم دور موتور میره بالا ماشین ریپ میزنه کم میاره تا میخوام دنده عوض کنم بعدش تو سرعت ۱۱۰ تا به بالا ماشین دیگه جون نداره راه بره دلیلش چیه؟

سلام
دیاگ بزنید و سنسور اکسیژن با فشار پمپ بنزین را چک کنید

سلام خسته نباشید.ماشین من(پراید۱۳۲مدل۹۰)وقتی کولر میگیرم آمپر ابش بالا میره وریپ میزنه علتش چیه
ممنون.

سلام
کارکرد فن – ترموستات – فشنگی دمای آب – کیپ بودن رادیاتور -آب کم کردن – نیم سوز شدن واشر از دلایل بالا رفتن آمپر می باشد – ریپ زدن نیز برای سوخت و برق ماشین مربوط میشه که باید بررسی شود

سلام آقای

با سلام من ماشینم ریو LS قدیمی هست کره ای مدل ۸۴ بعد از این که تسمه تایمش رو عوض کردم دیگه به مشکل خورده و سربالایی بالا نمیره و ریپ میزنه و حتما باید پر گاز بالا برم و سریع گاز میدم و ول میکنم دور ماشین پایین میاد و بعد ۲۴ ساعت خاموشی موقع روشن کردن و استارت باید پر گاز بریم و گر نه خاموش میکنه. شمع و وایر و تسمه تایم و تسمه دینام و تسمه هیدرولیک و دیسک و صفحه و صافی بنزین و سیم کلاچ و روغن رو عوض کردم و انژکتور هم شستم ولی هنوز درست نشده
دیاگ هم زدم هیچ مشکلی نشون نداده
لطفا راهنماییم کنید

سلام
تایم خودرو را چک کنید

سلام
بنده تیبا دوگانه کارخونه دارم مدل ۹۳، ی مدتیه رو CNG اصلن کار نمیکنه موقع حرکت گاز نمیخوره و از دنده۱ بیشتر نمیره و خیلی وقتا حتی با دنده ۱ هم حرکت نمیکنه و یهو خاموش میشه. خیلی وقتا موقعی که ماشین رو روشن میکنم میخاد رو CNG بره ماشین خاموش میشه. اینم بگم با بنزین هیچ مشکلی نداره. خیلی جاها بردم ولی درست نشده. یبار رگلاتور رو تنظیم کردن ۲هفته خوب کار کرد ولی دوباره مثه اول و حتی بدتر شد.یکی میگه رگلاتورت خراب شده .یکی دیگه میشه سوخت پاش CNG خراب شدن. یکی میگه از شمع و وایر هستش. یکی میگه ECUخرابه یکی سنسور گاز خرابه . خلاصه اگه بخام اینارو عوض کنم ی ماشین دیگه باید بگیرم اینم بدن اوراق فروشی?حالا من موندم چکار کنم. ماشین رو به دستگاه وصل میکنیم هیچس خطایی نشون نمیده

سلام
احتمال زیاد رگلاتور گاز ایراد دارد

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “4bac61e706394caa5f5b6f9535fab4ee” );document.getElementById(“8b7578443e”).setAttribute( “id”, “comment” );

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.


آیا فکر می‌کنید موتور خودروتان کم توان شده است؟ آیا نیروی موتور چهار سیلندر مانند نیروی یک موتور سه سیلندر به نظر می‌رسد؟ اگر این چنین است، حتماً در موتور اشکالی وجود دارد. پیش از این که موتورها کاربراتوری بودند، افت توان موتور بیشتر مربوط می‌شد به گرفتگی فیلتر بنزین ولی سیستم های سوخت رسانی امروزی پیچیده تر هستند و به همان نسبت تشخیص عیب در آن ها نیز دشوارتر است. به همین ترتیب، سیستم ورودی هوا و سیستم اگزوز نیز پیچیده تر شده اند، به خصوص از اواخر دهه هفتاد میلادی که مبدل کاتالیستی نیز به تجهیزات استاندارد خودروها تبدیل شده است. البته، قوانین قدیمی هنوز صدق می‌کنند و هر خودرویی به سوخت نیاز دارد تا بسوزاند و به هوا نیاز دارد تا نفس بکشد. برای این که به علت افت توان موتور پی ببرید، باید صبور باشید، چون تشخیص عیب گاهی زمان بر است و ممکن است مکانیک با یک بار بررسی نتواند آن را تشخیص بدهد. در این مقاله به 5 نشانه آشکار از کاهش توان موتور اشاره خواهیم کرد.


 


اگر وقتی روی پدال گاز می‌فشارید، موتور نیروی بیشتری تولید نمی‌کند، علت این است که سیستم سوخت رسانی خوب کار نمی‌کند و سوخت لازم جهت شتاب گیری در اختیار موتور قرار نمی‌گیرد. در این صورت باید دنبال این موارد بگردید: انژکتور کثیف، نشتی در لوله های سوخت رسان، فیلتر بنزین کثیف یا پمپ بنزین از کار افتاده. کار انژکتور این است که سوخت را درون سیلندر اسپری می‌کند. سوخت اسپری شده در آن جا متراکم شده و با هوا مخلوط می‌گردد و پس از احتراق نیروی لازم را جهت عقب راندن پیستون تأمین می‌کند. لوله سوخت رسان، یک لوله معمولی و ساده است که سوخت را از باک به موتور می‌رساند. پمپ بنزین، نیروی لازم جهت این انتقال را تأمین می‌کند، کار فیلتر نیز این است که ناخالصی ها را از سوخت حذف کند. اگر ابزارهای لازم را در اختیار داشته باشید، خودتان هم می‌توانید معایب سیستم سوخت را بر طرف کنید، ولی اگر مشکلات دیگری نیز وجود داشته باشد، به تجهیزات بیشتری نیاز خواهید داشت. تا قبل از سال 2006، تعویض صافی بنزین کار ساده ای بود، ولی بعد از آن زمان بود که خودروسازان رفته رفته صافی ها را داخل باک قرار دادند. به هر حال، به یاد داشته باشید اگر ایرادهای سیستم سوخت رسانی را سرسری بگیرید، ممکن است دردسرهای بزرگی برایتان درست بشود. اطمینان حاصل کنید که عیب را خوب تشخیص داده اید و ابزارهای لازم جهت برطرف کردن عیوب را در اختیار دارید.

علت گاز نخوردن پرايد در سربالايي


 


اگر بنزین ناقص می‌سوزد یا دود زیادی از اگزوز خارج می‌شود، نشان دهنده این است که یا سوخت زیادی وارد موتور می‌شود یا شمع ها خوب جرقه نمی‌زنند، هر دو مورد می‌توانند باعث هدر رفتن نیروی موتور بشوند. ناقص سوختن زمانی اتفاق می‌افتد که ترکیب بنزین و هوا در اتاقک احتراق به طور کامل آتش نمی‌گیرد و این احتراق در جای دیگری از سیستم روی می‌دهد. اگر نسبت ترکیب سوخت با هوا درست نباشد و یا یک ایراد برقی وجود داشته باشد، ممکن است چنین مشکلی به وجود بیاید. اگر سر شمع ها از روغن، دوده یا سایر مواد پوشیده شده باشد، بنزین ناقص می‌سوزد و دود سیاه از اگزوز خارج می‌شود. این حالت می‌تواند به موتور آسیب برساند، بنابراین در اولین فرصت باید این ایراد را برطرف کنید. خارج شدن دود سیاه از اگزوز می‌تواند نشانه این باشد که بنزین زیادی با هوا ترکیب شده و نسبت ترکیب آن ها به هم خورده است. اگر از موتور بوی بسیار بدی به مشام می‌رسد نباید آن را حرکت بدهید و وقت آن است که آن را تا تعمیرگاه بکسل کنید. از طرفی، چنانچه سوخت ناقص بسوزد و دود سیاه هم از اگزوز خاج نشود، نشانه این است که بنزین کمی با هوا مخلوط شده است.


 


آیا وقتی پشت چراغ قرمز توقف کرده اید و موتور در جا کار می‌کند، لرزش زیادی دارد؟ آیا در اثر افت توان موتور، غربیلک فرمان یا قسمت های دیگر خودرو می‌لرزند؟ اگر این طور است نباید سیلندرها را به خاطر ناقص سوزاندن سوخت مقصر دانست و ممکن است ایرادهای دیگری نیز وجود داشته باشد. از جمله این ایرادها می‌توان به اشکال در شروع حرکت، ضعیف شدن موتور هنگام درجا کار کردن (به ویژه هنگامی که کولر، چراغ ها یا گرمکن شیشه روشن باشد) و مصرف سوخت بالا اشاره کرد. اگر دوده سیستم اگزوز را خفه کرده باشد، ممکن است نتوانید با موفقیت معاینه فنی سالانه را پشت سر بگذارید. معمولاً سه دلیل برای بد کار کردن موتور وجود دارد: جرقه نزدن شمع ها، تراکم بد یا ترکیب نا مناسب بنزین با هوا. اگر شمع ها کثیف شده یا وایر آن ها معیوب شده باشد یا سر دلکو ترک خورده باشد، شمع ها خوب جرقه نمی‌زنند، در این حالت مخلوط بنزین و هوا وارد سیلندر می‌شود ولی پیش از این که احتراق صورت بگیرد از آن جا می‌گریزد و معمولاً از میان واشر سر اگزوز یا واشر سرسیلندری که نشتی داشته باشند خارج می‌شود. اگر مخلوط بنزین و هوا آن قدر رقیق باشد که نتواند آتش بگیرد ممکن است انژکتور کثیف باشد، هوا نشت کند، پمپ بنزین ضعیف باشد، فیلتر بنزین گرفته باشد یا رگلاتور فشار کارش را خوب انجام ندهد. گاهی اوقات نیز ممکن است مخلوط بنزین و هوا بیش از حد غلیظ باشد ولی در این صورت همه سیلندرها تحت تأثیر قرار می‌گیرند، نه فقط یک سیلندر. استفاده از اسکنر عیب یاب می‌تواند سیلندری که خوب کار نمی‌کند را تشخیص بدهد، ولی این فقط اولین قدم برای عیب یابی و بر طرف کردن آن است.


 


آیا خورویتان هنگام بالا رفت از سراشیبی بیش از حد زور می‌زند؟ اغلب این مشکل به گرفتگی فیلتر بنزین مربوط می‌شود. از آن جایی که کار فیلتر، گرفتن مواد زائد از بنزین است، خودش هم به تدریج کثیف می‌شود و پمپ بنزین باید شدیدتر کار کند تا بنزین مورد نیاز موتور را از میان فیلتر عبور بدهد. هنگامی که موتور به سوخت بیشتری نیاز دارد، مانند مواقعی که از سراشیبی تپه بالا می‌روید، ممکن است سوخت کافی به موتور نرسد تا کار به خوبی انجام شود. بهتر است در اولین فرصت فشار بنزین خودرو خودتان را چک کنید. تعویض فیلتر به تنهایی کفایت نمی‌کند، بهتر است ببینید چه چیزی مسیر را مسدود کرده است. ممکن است آلودگی های بنزین در باک رسوب کرده باشند.


 


بسیاری از مشکلات مربوط به افت توان موتور، ممکن است از طریق روشن شدن چراغ چک نشان داده شوند. بیشتر مشکلاتی که در ارتباط با افت توان تشخیص داده می‌شوند،  ممکن است به مبدل کاتالیستی، سنسور هوا، سنسور گاز O2 یا وایر شمع ها مربوط باشند. علاوه بر مواردی که پیشتر به آن ها اشاره شد، اگر دریچه هوای موتور نیز معیوب باشد، افت موتور کاهش پیدا می‌کند. دریچه PVC بخشی از سیستم کنترل گازهای آلاینده است. وقتی این دریچه باز باشد هوای زیادی وارد موتور می‌شود و وقتی جرم و آلودگی آن را پر کند، موتور خاموش می‌شود. خوشبختانه، تمیز کردن یا تعویض این دریچه کار آسانی است. اگر خودرو شما بعد از سال 1996 تولید شده است، با دیاگ زدن بهتر می‌توان به ایرادها پی برد. با همه این تفاسیر، اگر هیچ کدام از دلایلی که در بالا ذکر شدند دلیا اصلی افت توان موتور شما نیستند، بهتر است مبدل کاتالیستی را بازرسی کنید. با این که مبدل های کاتالیستی معمولاً به گونه ای طراحی می‌شوند که تا پایان عمر خودرو بتوانند کار کنند، ولی گاهی اوقات ممکن است از کار بیفتند. از کار افتادن مبدل نیز باعث می‌شود گازها خوب از اگزوز خارج نشوند و موتور خاموش بشود.


copyright ©2018 All right reserved.

علت گاز نخوردن پرايد در سربالايي
علت گاز نخوردن پرايد در سربالايي
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *