علت کمردرد شديد در ماه اول بارداري

دوره مقدماتی php
علت کمردرد شديد در ماه اول بارداري
علت کمردرد شديد در ماه اول بارداري



دوره مقدماتی php

علت کمردرد شديد در ماه اول بارداري

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

عامل کمردرد در بارداری  

بارداری، موضوعی که بسیاری از خانمها با آن آشناییت دارند، در این دوران سیستم بدنی فرد باردار دچار تحولات اساسی می شود که همه و همه به خاطر به وجود آمدن جنین و بزرگتر شدن آن در رحم می باشد، کمر درد نیز یکی از مشکلات عمده این دوران است که هر زن باردار آن را تجربه می کند و با آن آشناییت دارد. اما شاید بد نباشد اطلاعات بیشتری درباره کمر درد و عامل کمر درد در بارداری داشته باشید پس با ما در این قسمت از بخش کودکان آکاایران همراه باشید تا توضیحات پیرامون این موضوع به شما بدهیم.

کمردرد شدید در بارداری

 

هشتاد درصد زنان در دوران بارداری، کمردرد را تجربه می کنند. با اینکه اضافه شدن وزن، به خصوص در سه ماهه آخر بیشترین عامل کمردرد است، اما می توان به راحتی از بروز کمردرد پیشگیری کرد و زایمان بهتری را تجربه کرد

به گفتگوی کوتاه ما با دکتر اعظم السادات موسوی، متخصص زنان و زایمان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره توجه کنید.

آیا خانم های باردار باید بیشتر اوقات خود را در استراحت بگذرانند تا سلامت جنین آنها تامین باشد؟خیر، برعکس. ما برای سلامت آن ها و جنین شان توصیه می کنیم در همه دوران بارداری، حتی سه ماهه آخر طبق نظر پزشک، برنامه ورزشی داشته باشند. این تصور اشتباهی است که زن باردار باید فقط بخوابد و بخورد. بلکه او باید آموزش ببیند که چگونه در شرایط جدید به امور زندگی رسیدگی کند و هر کاری را چطور انجام بدهد.خانم های باردار از چگونگی وضعیت نشستن گرفته تا ایستادن و یا حتی اینکه چگونه در جلوی ظرف شویی بایستند، چگونه جاروبرقی بکشند، باید با ماما یا پزشک متخصص خود مشورت کنند و حتما برنامه روزانه ورزشی داشته باشند.

آیا میزان ورزش ها، تعداد تمرینات و دیگر ملاحظات برای همه خانم های باردار یکسان تجویز می شود؟خیر، در موارد زیر پزشک انجام برخی تمرینات ورزشی را برای مادر باردار ممنوع می کند و یا توصیه های منحصر به فردی با توجه به شرایط ایشان بیان می دارد:سابقه زایمان زودرس،پارگی زودهنگام کیسه آب،فشارخون حاملگی،خونریزی مداوم در سه ماهه دوم یا سوم داشته باشد،چندقلو باردار باشد،به مشکلات قلبی -عروقی مزمن دچار باشد.برای همین باید حتما درباره نوع تمرینات کششی، تقویت عضلانی و دیگر دستورالعمل های ورزشی با پزشک مشاوره کند.توصیه ام به خانم های باردار این است که پیش از اقدام به بارداری، شروع به ورزش کنید و با انجام تمرینات مرتب، عضلات خود را تقویت نمایید و عادت کنید در دوران بارداری هم آن را ادامه داده تا از کمردرد پیشگیری کنید.

کمردرد شدید در بارداری

بهترین محیط برای ورزش کردن خانم باردار کجاست؟محیط باید مناسب باشد. چون در بارداری، بدن از نظر هورمونی تغییرات متعددی پیدا می کند و اگر تهویه مناسبی در محیط ورزش وجود نداشته باشد، دچار خستگی می شوید.یکی از نگرانی ها در سه ماهه اول، افزایش دمای داخلی بدن است و اگر دمای محیط نامناسب باشد، فعالیت شما دمای بدن را بسیار بالا می برد که برای کودک بسیار مضر است. برای مثال، اگر در تابستان می خواهید برای ورزش به فضای باز بروید، صبح یا عصر که هوا رو به خنکی می رود را انتخاب نمایید، لباس و کفش مناسب بپوشید، آب زیادی بنوشید تا از رسیدن آب کافی به بدن خود مطمئن شوید.دیگر اینکه اگر تمرین ورزشی را انجام می دهید، به آرامی و با تمرکز شروع کرده و عجله نکنید.تعداد تمرینات را بسیار آهسته اضافه کنید و شدت انجام ورزش نیز باید با تست صحبت کردن بدون تنگی نفس سنجیده شود.اگر دچار درد یا گرفتگی عضله ای شدید و یا سرگیجه گرفتید، بدانید که یا تمرین ورزشی را اشتباه انجام می دهید و یا مشکلی پیش آمده، که در هر صورت باید با پزشک خود مشورت کنید.

غیر از پیشگیری از کمردرد، انجام ورزش در بارداری چه فواید دیگری دارد؟از فواید ورزش کردن در بارداری:نیاز کمتر به سزارین،نیاز کمتر به داروها،کاهش مدت دردهای شدید،برقراری تعادل میان اضافه وزن طبیعی بارداری و تناسب اندام،بهبودی سریع تر بعد از زایمان،شادابی و روحیه مثبت و لذت از تولد یک کودک سالم است.

به زمان و وضعیت نشستن و ایستادن ،دقت کنیدزمانی که می نشینید پاهای خود را کمی بالاتر از حد معمول قرار دهید برای اینکار یک صندلی کوچک زیر پاهای خود و یک بالش کوچک پشت خود قرار دهید . از ایستادن به مدت طولانی اجتناب کرده و حتما هنگام ایستادن یک پای خود را روی یک چهار پایه قرار دهید.

عامل کمردرد در بارداری

بدنتان را هنگام خواب تنظیم کنیدبه نقل از آکاایران :هنگامی که می خوابید خود را عقب نیندازید سعی کنید هر دو زانو را خم کرده و یک بالش بین آنها قرار دهید و یک بالش هم زیر شکم خود بگذارید .

اشیای سنگین بلند نکنیدبلند کردن یک شیء کوچک ، چمباتمه زدن و و خم کردن کمر خود را محدود کنید اگر نیاز به کمک دارید از دیگران کمک بگیرید.

عوارض کمر درد های سیاتیکیدردهای سیاتیکی به دردهایی می گویند که بر اثر تحریک عصب سیاتیک یا ریشه های عصبی آن در ناحیه نخاع کمری ایجاد می شود. از علل مهم این دردها، فتق دیسک بین مهره ای است. در این بیماری، دیسک بین مهره ای جابه جا شده و روی ریشه عصبی که از نخاع خارج می شود فشار وارد می کند.دکتر لاهوتی با تاکید بر این که کمردرد های ناشی از فشار برعصب سیاتیک غالبا در مردان دیده می شود، اما در زنان و بخصوص زنان باردار نیز احتمال بروز دارد، توضیح می دهد: دردی که همراه با انتشار به پشت ران یا باسن باشد معمولا ناشی از تشدید فشار روی عصب سیاتیک است که با راه رفتن، از پله بالا رفتن، برخاستن از حالت نشسته به ایستاده،چرخیدن در تخت یا بلند کردن اجسام شروع می شود و در مواردی که فشار روی عصب سیاتیک زیاد باشد، همراه با بی حسی کشاله ران و اندام تناسلی خواهد بود که در برخی مواقع موجب کنترل نداشتن بر ادرار، مدفوع و تخلیه ادرار می شود.

علت کمردرد شديد در ماه اول بارداري

منبع:تبیانویرایش و تلخیص:آکاایران

 

سایت کودک ، بارداری ، زایمان ، تربیت کودک ، بیماری های کودک ، نی نی


با رشد جنین، رحم به هزار برابر اندازه اولیه خود افزایش پیدا می‌کند که همین امر باعث می‌شود تا سایز و تعادل بدن به هم بخورد و کمردرد بروز کند، ولی با قدری حوصله و رعایت توصیه‌هایی که از سوی پزشک متخصص می‌شود، می‌توان این شرایط را آسان‌تر کرد.


علل کمردرد بارداری

– بزرگ شدن رحم که باعث انتقال مرکز ثقل بدن به جلو می‌شود.
– کشش عضلات پشت و ضعف عضلات پشت و شل بودن عضلات شکم
– چاقی و اضافه وزن مادر
– هورمون‌های حاملگی شامل «ریلاکسین» و «پروژسترون» که برای شل شدن عضلات، مفاصل لگن و تسهیل زایمان مفید هستند باعث درد در ناحیه لگن می‌شوند.
– در برخی از زنان باردار به علت کاهش حرکت بدن و سفتی مفاصل، دردها تشدید می‌شود.
– استرس که همواره به دنبال نقاط ضعیف بدن می‌گردد تا این اعضا‌ را تحت‌الشعاع قرار دهد. در بارداری نیز به علت بروز تغییرات محسوس در لگن، زنان باردار با استرس و در نتیجه، کمردرد‌های فزاینده‌ای روبه‌رومی‌شوند.
– در پایان بارداری، فشار جنین روی اعصاب نخاعی سبب درد کمر می‌شود.

“برای برداشتن چیزی از روی زمین از کمر خم نشوید، بلکه ابتدا بنشینید و سپس آن را بردارید”

علت کمردرد شديد در ماه اول بارداري

راه های کاهش کمردرد بارداری
1- سعی کنید با توصیه و مشورت پزشک خود ورزش کنید، چرا که ورزش کردن، بخش تحتانی کمر و شکم را تقویت کرده و برای رفع دردهای کمری و مفاصل نیز مفید است.
خیلی از خانم های باردار از شنا لذت می برند و پزشکان نیز خیلی به انجام این ورزش در دوران بارداری توصیه می کنند. پیاده روی یا ورزش های مخصوص قبل از وضع حمل یا یوگا نیز برای شما مفید است.
یک حرکت تمرینی دیگر هم هست که خیلی به رفع کمردرد کمک می کند: روی کف دست ها و زانوها خم شوید. شکمتان را به داخل کشیده و تیره پشتتان را به سمت بالا قوس دهید. چند ثانیه این حالت را نگه دارید و بعد آزاد کنید. سه تا پنج مرتبه یک حرکت را تکرار کنید و کم کم تعداد تکرارها را به 10 برسانید.

2- برای برداشتن چیزی از روی زمین از کمر خم نشوید، بلکه ابتدا بنشینید و سپس آن را بردارید. هنگام بلند کردن اجسام سنگین از دیگران کمک بخواهید. از حرکات ناگهانی دست و دراز کردن بیش از اندازه آن بالای سر خودداری کنید.

3- کفش‌های راحت و مناسب بپوشید و از پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار خودداری کنید. پوشیدن کفش‌های ‌پاشنه‌کوتاه با انحنای مناسب توصیه می شود. شلوارتان هم باید شلوار مخصوص حاملگی با خطر کمر پایین باشد.

4- تا جایی که می‌توانید استراحت کنید و پاهای خود را بالا نگه دارید. روی کمرتان نخوابید. به پهلو بخوابید، در حالی که یک یا هر دو زانو را خم کرده باشید و یک بالش بین زانوهایتان و یک بالش دیگر هم زیر شکمتان قرار دهید.

کمربند مخصوص درد کمر بارداری
5- سعی کنید از کمربندهای مخصوص نگهدارنده کمر استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهند بستن کمربند مخصوص بارداری در قسمت پایینی شکم و همچنین استراحت کردن تا حد زیادی در کاهش کمردرد‌های بارداری موثر است.

6- روی صندلی‌هایی که از پشت کمر خوب محافظت می‌کنند، بنشینید و لم ندهید و در صورت لم دادن، بالش کوچکی در قسمت پایینی کمر خود بگذارید.

7- بهتر است در مناطق دردناک از ماساژ، کمپرس سرد (به علت کاهش التهاب در مفاصل متورم و دردناک) و گرم (خوابیدن در وان آب گرم که احساس آرامش و شل شدن در بدن را می‌دهد) استفاده کرد. کمپرس گرم مثل حمام داغ، حوله داغ و بطری آب داغ، و کمپرس سرد مثل گذاشتن یک بسته یخ روی کمر.
کمپرس سرد به دلیل اینکه در ناحیه کشاله ران یا زیر بغل می‌تواند باعث کاهش سریع دمای بدن شود، برای زنان باردار خطرناک است
8- می‌توان برای تسکین دردها (به هنگام بارداری) از قرص استامینوفن با دستور پزشک استفاده کرد. استفاده از قرص‌هایی مثل ایبوپروفن و دیکلوفناک در بارداری ممنوع است و بهتر است به جای مصرف مسکن‌ها، زنان باردار با صاف ایستادن و صحیح نگه داشتن شانه‌ها، فشار را از روی کمر بردارند.

9- برای جلوگیری یا کاهش درد کمر، زنان باردار باید نحوه صحیح ایستادن و نشستن را بدانند. با پیش رفتن بارداری و بزرگتر شدن رحم، به طور طبیعی شانه هایتان را بیشتر به سمت عقب می دهید تا کمی از وزن رحم که شما را به سمت جلو می کشد را برطرف کنید. همین عمل منجر به فشار آوردن روی کمر خواهد شد. به همین دلیل لازم است که در مورد طرز ایستادن و نشستن خود با پزشکتان مشورت کنید تا بهترین حالت را به شما معرفی کند.

10- سالم ترین حالت قرارگیری بدن که قبل از بارداری می دانستید برای ماه های اول بارداری که هنوز رحم بالاتر از نافتان نرفته است خوب است. شانه ها را به عقب داده، باسن را به سمت پایین فشار دهید و صاف صاف بایستید.

11- وقتی می نشینید، پاهایتان را کمی بالاتر قرار دهید و به هیچ عنوان چهارزانو ننشینید. در نشستن های طولانی مدت، هر از گاهی وضعیت نشستن‌تان را تغییر دهید. بهتر است مواقعی که نیاز به ایستادن طولانی دارید، یک پا را در سطحی بلندتر مثل پله یا چهارپایه قرار دهید.

اگر به کارگیری روش های بالا باعث کاهش درد کمر شما نشد، حتما با پزشک خود در این باره صحبت کنید.

پیشگری از کمردرد بارداری
کنترل وزن و پرداختن به یک ورزش آهسته و پیوسته، معاینه و مشورت با پزشک قبل از بارداری، می‌تواند از کمردردهای فرساینده در طول بارداری پیشگیری کند.
همچنین تغذیه مناسب و مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم و فسفر می‌تواند به استحکام استخوان‌ها و مفاصل کمک کند.
کمردرد‌های ناگهانی و شدید می‌تواند نشان دهنده زایمان زودرس باشد، لذا نباید به هیچ عنوان دردهای کمر را نادیده بگیرید
چه مادرانی بیشتر به کمردرد مبتلا می‌شوند؟
طبق بررسی‌های صورت گرفته، افرادی که در بارداری‌های قبلی دچار کمردرد بوده‌اند یا به نوعی مبتلا به بیماری در مفاصل یا کمرشان هستند، بیش از سایرین مستعد ابتلا به کمردرد بارداری هستند.
زنان باردار کم‌تحرکی که قابلیت انعطاف مفاصل آنها کمتر و عضلات ناحیه پشت و شکم آنها ضعیف است مستعد کمردرد هستند.
مادران چاق و مادران دارای جنین دوقلو نیز مستعد ابتلا به کمردرد بارداری هستند.

کمردردهای خطرناک
درد کمر اگر سخت و غیرقابل تحمل و همراه با علائم دیگر باشد، می تواند نشانه یک مشکل جدی تر باشد. به همین دلیل نباید به هیچ عنوان دردهای کمر را نادیده بگیرید.
کمردرد‌های ناگهانی و شدید می‌توانند مربوط به آرتروز، پوکی استخوان و حتی زایمان زودرس باشند، ولی در صورتی که کمردرد همراه با تب و لرز باشد می‌تواند نشان دهنده عفونت کلیه‌ها باشد.
گاهی کمردردهای شدید به علت انحراف مهره‌های کمری یا لگن است و معمولا در بارداری با علامتی همراه می‌شوند.
دردی که همراه با انتشار به پشت ران یا باسن باشد، می‌تواند ناشی از تشدید فشار روی عصب سیاتیک باشد که با راه رفتن، از پله بالا رفتن، برخاستن از حالت نشسته به ایستاده، چرخیدن در تخت یا بلند کردن اجسام شروع می‌شود و در مواردی که فشار روی عصب سیاتیک زیاد باشد، همراه با بی‌حسی کشاله ران و اندام تناسلی خواهد بود که در مواقعی موجب عدم کنترل ادرار، و مدفوع و بی‌اختیاری دفع ادرار می‌شود.
 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…


لطفاً روی بخش مورد نظر کلیک کنید…

 دنیای زنانه، آشپزی، نوزاد و کودک، ناباروری، بارداری، زایمان، تغذیه و پرسش و پاسخ 

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

علل کمردردهای بارداری معمولا یک عامل نیست و تغییرات بیومکانیکی در ستون مهره، تغییرات هورمونی که در زنان بارداری ایجاد میشوند و تغییراتی که در وضعیت روحی و روانی زن باردار ایجاد میشود در ایجاد آن نقش دارند.

حدود یکی سوم کمردردهای بارداری در سه ماهه اول آن ایجاد میشوند یعنی زمانی که هنوز شکم بزرگ نشده و فشار خاصی به ستون مهره وارد نمیشود. بنظر میرسد تغییرات هورمونی در شروع این دردها نقش داشته باشند. همین تغییرات هورمونی است که در دوران قبل از عادات ماهانه میتواند موجب کمردرد شود. این تغییرات هورمونی معمولا بر روی تاندون ها و رباط های اطراف ستون مهره و همچنین رباط های لگن ( در مفاصل ساکروایلیاک و سمفیز پوبیس) تاثیر گذاشته و موجب شل شدن آنها میشود. این شلی و افزایش طول میتواند موجب ناپایداری مفاصل این نواحی و بدنبال آن بروز درد شود.

قبلا اعتقاد بر این بود که در دوران بارداری لوردوز کمری یا همان گودی پشت کمر افزایش میابد و این میتواند موجب کمردرد شود. مطالعات جدیدی که با استفاده از عکسبرداری از ستون مهره در زمان بارداری انجام شده نشان میدهد که گودی کمر در دوران بارداری ممکن است حتی کم شود. بنابراین بیشتر به نظر میرسد علت عمده درد کمر در دوران بارداری تغییراتی است که در عضلات و ریاط ها و تاندون های ستون مهره ایجاد میشود.


رباط‌های بدن شما در دوران بارداری به طور طبیعی نرم‌تر و کشیده خواهد شد تا بدنتان برای زایمان آماده شود. این اتفاق باعث تحت فشار قرار گرفتن مفاصل بخش پایینی کمر و لگن می‌شود که می‌تواند منجر به کمردرد شود. در این مطلب با روش‌هایی برای پیشگیری از کمردرد در دوران بارداری آشنا می‌شوید.

علت کمردرد شديد در ماه اول بارداري

اگرچه کمردرد مشکلی شایع در دوران بارداری است، اما شما می‌توانید با رعایت برخی نکته‌ها از درد کمر پیشگیری یا آن را کنترل کنید.

مواردی که در زیر آمده است به شما در مراقبت از کمرتان کمک خواهد کرد:

اجسام سنگین را بلند نکنید.
برای بلند کردن یا برداشتن چیزی از روی زمین، اول زانوها را خم کنید و پشت خود را صاف نگه دارید.
هنگام چرخیدن، پاهای خود را جابه‌جا کنید و به آن سمت بچرخید تا به ستون فقرات شما فشار وارد نشود.
کفش‌هایی با پاشنۀ کوتاه یا بدون پاشنه بپوشید، زیرا وزن شما را به شکل مساوی تقسیم می‌کند.
ارتفاع میز کارتان را به ‌شکلی تنظیم کنید که برای کار کردن نیاز به خم شدن نداشته باشید.
هنگام خرید کردن، همۀ کیسه‌ها را با یک دست نگه ندارید و سعی کنید وزن خرید خود را یکسان بین هر دو دست تقسیم کنید.
همیشه هنگام نشستن کمر خود را صاف کنید و سعی کنید پشت خود را به جایی تکیه دهید.
در دوران بارداری و به خصوص در ماه‌های آخر حتماً باید استراحت کافی داشته باشید.
استفاده از تشک سفت نیز به پیشگیری و کاهش کمردرد کمک می‌کند. اگر تشک شما خیلی نرم است، سعی کنید آن را با یک تشک سفت‌تر تعویض کنید. ماساژ نیز می‌تواند در کاهش کمردرد شما مؤثر باشد.

​​​​​​​تمرینی برای کاهش کمردرد
حرکت‌های زیر به تقویت ماهیچه‌های کمر و عضلات شکم کمک می‌کند و می‌تواند در کاهش درد کمر در دوران بارداری مؤثر باشد:

با وضعیت چهاردست‌وپا شروع کنید، درحالی‌که زانو‌ها و آرنج و کف دستهایتان روی زمین است. با بالا آوردن شکم، کمر خود را در وضعیت صاف نگه دارید.

ماهیچه‌های شکم خود را منقبض کنید، با بلند کردن آرنج‌ها، کمر خود را به سمت سقف بالا بیاورید، بدن خود را به سمت بالا انحنا دهید و بگذارید سر شما به آرامی به سمت جلو و پایین بیفتد. آرنج‌های خود را بیش از حد صاف نکنید.
چند ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس آهسته به وضعیت چهاردست‌وپا برگردید.
پس از بازگشت به وضعیت چهاردست‌وپا دقت کنید که کمر شما رو به داخل نباشد و صاف قرار گیرد.

این مراحل را به آهستگی و به شکل منظم ۱۰ بار انجام دهید. اجازه دهید ماهیچه‌های شما تحت فشار قرار گیرند و دقت کنید که در طول انجام حرکت، کمر خود را به آهستگی حرکت دهید.
بیشتر از حدی که می‌توانید یا با فشار به کمر، خود را بالا نیاورید.

تمرین کردن در آب و ماساژدرمانی نیز می‌تواند تا حد زیادی به کاهش کمردرد در بارداری کمک کند. در آب بودن، وزن شما را از روی کمرتان برمی‌دارد. ‌اگر کمردرد شما شدید است، از پزشکتان بخواهید که یک فیزیوتراپیست به شما معرفی کند. فیزیوتراپیست می‌تواند شما را راهنمایی کند و به شما تمرین‌های بیشتری برای کاهش کمردرد بدهد.


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید …

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

از هفته 4 بارداری دردی شبیه به قاعدگی در شکم دارم. خیلی نگرانم. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

علت کمردرد شديد در ماه اول بارداري

می پسندم

137

سایر خبرها

…. من واقعا به مردم خدمت می کردم. در تلویزیون هم 25 سال خدمت کردم. اولین گزارشی که گرفتم فقط 10 هزار تومان بود. در حال حاضر 150 هزار برای هر گزارش می گیرند. گزارشگرهای پرکار شاید در ماه فقط یک گزارش یا شاید 3 گزارش داشته باشند. من دو تا دختر دارم که هر دو شاغل هستند و لیسانس دارند. *تفریحات خودتان چیست؟ اول دیدن فوتبال بعد شنیدن موسیقی و بعد دیدن فیلم های سینمایی. …

سوال مخاطب نی نی بان: من 27 سالمه و یک پسر 6 ماهه دارم؛ پریودم فروردین ماه شروع شده تا الان منظم بود ولی این ماه 4 روز عقب افتاده طبیعیه یا نه؟ پاسخ دکتر اعظم امیری، متخصص زنان و زایمان: به طورکلی در هر تاخیری که در قاعدگی ایجاد می شود، تنها یکی از علل مطرح شده را می توانیم باراری در نظر بگیریم اما لزوما نیم توانیم بگوییم که تاخیر در قاعدگی نشانه بارداری است. با توجه به مطلب گفته شده به شما توصیه می کنم که حتما به متخصص زنان مراجعه کنید و بعد از انجام آزمایش و بررسی های لازم مشکل شما مشخص شود. …

از نامش مشخص است، متدینین متخصص تربیت کند. گویا مرحوم ظریف، حتی تمایل داشته که او را به حوزه علمیه قم بفرستد اما مخالفت مادر نهایتا کار را به جایی رساند که محمدجواد صبح ها قبل از مدرسه نزد دو نفر از آقایان، مبانی اولیه حوزوی را بخواند. از کلاس دوم دبستان تا پایان دبیرستان همیشه شاگرد اول بود. خارج از مدرسه نیز آن قدر مطالعه می کرد که در 13 سالگی به چشم درد و میگرن مبتلا شد، دردی که بعد …

گونه شد. شما قبلاً می گفتید منافقین خائن هستند، حال چیز دیگری می گوئید. شما قبل از شهادت شهید محمد منتظری می گفتید شریعتمداری باید اعدام شود، ولی بعد از مرگ شریعتمداری اعتراض داشتید که چرا نگذاشتید تشییع شود. از این قبیل مسائل بسیار دارم اما سرتان را درد نمی آورم. در همین نامه 19/10/65 نوشته اید: سند شماره 58: “امروز خانواده امید نجف آبادی آمده بودند که او (یعنی امید) به وسیله …

از پایان این مسابقات، اعضای تیم رباتیک دانشگاه امیر کبیر را دعوت کرد تا با حضور در این خبرگزاری در قالب برگزاری نشستی خبری، آخرین جزئیات و کم و کیف کسب این مقام بین المللی پرافتخار را با اعضای پرتلاش این تیم به بحث و گفت وگو بنشیند. هفته گذشته اعضای تیم ربوکاپ دانشگاه امیرکبیر یعنی سروش صادق نژاد ؛ سرپرست اصلی تیم، سپهر رمضانی ؛ مسئول بخش فنی تیم و محمد کریمی ؛ مسئول بخش نرم افزار تیم …

به گزارش خبرنگار مهر ، هفتمین روز از رقابتهای سی و یکمین دوره بازیهای المپیک در ریودوژانیرو برزیل با آغاز رقابت ورزشکاران دوومیدانی و وزنه برداری ایران، پایان رقابت تنها بانوی پارو زن ایران در رشته روئینگ و ورود دوچرخه سواران به کشور پیگیری شد. بیست و هفتمی جاور در پایان یک هفته رقابت با بزرگان جهان مهسا جاور تنها قایقران روئینگ ایران در المپیک 2016 ریو از همان روز نخست در دور …

مصلحت نظام عنوان کرد: امام عزیز پیش بینی کرده بود که پس از او به احمداقا هجوم کنند. امروز، بی بی سی، آل سعود و اسراییل برای زیر سوال بردن امام، دور جدیدی از حملات را به احمد آقا شروع کرده اند. یکی دیگر از رویدادهای هفته گذشته جمع شدن وزرا و مدیران نزدیک به احمدی نژاد در مراسم عروسی دختر محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم بود که با حضور برخی شخصیت های سیاسی در یکی از تالارهای تهران برگزار …

مهندس موسوی گفت کاری به آرای درون صندوق ندارم، به قبل از آن کار دارم/ گاهی اصلح را فدای صالح مقبول کنیم/ قاطبه اصولگرایان از احمدی نژاد حمایت نمی کنند/ از روحانی باید مشروط حمایت کرد محمدرضا باهنر در گفت وگو با ایلنا اظهار کرد: یک زمانی قرار بود که رسانه بعد چهارم دموکراسی باشد، اما الان به نظر می رسد که رسانه ها بعد اول دموکراسی هستند. تاثیر رسانه ها در مهندسی افکار عمومی مهم است. در …

فیلم هایی داریم که برای کودکان دارای جذابیت باشد یعنی زمانی که کودک به سینما می رود با فیلم هایی روبرو نشود که برایش فاقد هرگونه جذابیتی است و به درد بزرگسالان می خورد. * منتظری : به مسأله بسیار مهمی اشاره کردید که مایلم کمی بیشتر روی آن تمرکز کنیم چرا که کودک نیاز به تماشای فیلم هایی دارد که باید برای او ساخته شده باشند اما عموماً حداقل طی 10 سال اخیر ما شاهد حضور فیلم هایی در جشنواره …

آشنا شویم… *با توجه به اینکه مسابقات بچه های دوومیدانی در المپیک شروع شده، مصاحبه را با همین موضوع شروع کنیم. امید اول ما احسان حدادی است اما به نظر می رسد خیلی نباید روی تکرار موفقیتش حساب کرد. به مدال احسان امیدی هست؟ چرا نباشد؟ فردی که در مسابقات رسمی رکورد 69 متر را تجربه کرده، دور از دسترس نیست که 66 یا 67 پرتاب کند. وقتی احسان توانسته چند بار پرتابهای خوب در مسابقات …

…. هنوز چندان دور نشدیم از دوره ای که برای استفاده از اینترنت مدارک هویتی مثل کپی شناسنامه را عرضه می کردیم تا یک اکانت محدود 10 ساعته که تنها ابزار اتصال به شبکه آن یک مودم اکسترنال یا اینترنال با یک خط تلفن بود برایمان فراهم می شد و با صدای زنگ نوستالژیک اتصال به اینترنت دروازه این دنیای سحرآلود به روی شما گشوده می شد. به خاطر دارم که بنا به حرفه خویش جزو نخستین افرادی بودم که خط …

است که یکی از مؤثرترین و نقش آفرین ترین عناصر کشورند. این ها بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص خانواده شهداست، شاید بتوان گفت خانواده های شهدا از خود شهدا هم مظلومتر باشند، مادران و همسران شهدایی که با صبری زینب وار ادامه دهنده راه شهدا بودند، و صبورتر از همه، مادران و همسران شهدای گمنام که سالها چشم انتظاری را در تنهایی وگریه های دور از چشم فرزندان، انیس خود قرار دادند. …

…. مرگ تلخ والیبالیست 16ساله هفته گذشته، رضا به همراه بچه های محله کاظم آباد بابلسر برای بازی به زمین والیبال دانشگاه رفتند تا با هم بازی کنند، اما این بار هم اتفاق تلخی در کمین بود. سوت بازی که زده شد، همه مشغول بازی شدند اما هیچ کدام شان فکرش را هم نمی کردندکه این آخرین باری است که با رضا همبازی می شوند. شور و هیجان بازی به اوج خود رسیده بود که ناگهان رضا از درد به خود پیچید و …

… وی با بیان اینکه این داستان های کوتاه با پشتوانه دولتی چاپ شدند، گفت: اما در این میان ” شروع زندگی با دو تماس بی پاسخ” اولین کتاب مستقل من است که بدون پشتوانه دولتی و با همکاری یک انتشاراتی خصوصی در تیراژ هزار جلد در چاپ اول منتشر شد. نویسنده کتاب “شروع زندگی با دو تماس بی پاسخ” با بیان اینکه علاقه دارم چیزی را بنویسم که دیگران آن را کلیشه ای کرده اند، گفت: ایران در جنگ جهانی دوم …

دسترس ندارید. همین امر کمک می کند تا به تدریج سیگار را کم و در نهایت ترک کنید. یک هفته پیش از ترک سیگار، لیستی مبنی بر زمان های که اشتیاقتان به سیگار افزایش می یابد تهیه کنید. دکتر گایلن مونی، مدیر مرکز بیماری های تنفسی مرتبط با سیگار و تنباکو می گوید، همچنین به این نکته توجه کنید که چه زمان هایی و چه ساعاتی از روز هوس سیگار می کنید و چه فعالیت هایی موجب افزایش میل به کشیدن سیگار …

عمل جراحی، آندری را برای سه تا چهار هفته در کما نگه می دارند تا از هر حرکتی جلوگیری کنند. علاوه بر این، داروهای خاصی به او می دهند تا بدن سر جدید را پس نزند.با این حال، مخالفان این عمل جراحی زیاد هستند. یکی از پزشکان کالیفرنیایی در این زمینه می گوید: موفقیت چنین طرحی بسیار دور از انتظار است. این ایده بسیار بلندپروازانه و باورنکردنی است. پزشکانی هم وجود دارند که دکتر کاناوارو را دیوانه می پندارند …

دیگر می گویند تورم و رکود در اقتصاد، رابطه ای همچون سرطان و سردرد با هم دارند؛ لذا شما زمانی می گویید سرم درد می کند و در زمان دیگر می گویید سرطان دارم؛ مشکل سرطانی کشور که رکود است، همچنان در حال حاضر وجود دارد اما مشکل مُسَکِّنی نظام که به نوعی کاهش تورم است، شاهد ثباتی در قیمت ها و در چند سال اخیر بوده ایم اما به نظر می رسد دولت در بحث رکود باید جدی تر وارد عمل شود و تیم اقتصادی اش در این رابطه …

بود؟ کاظم جلالی:پیش بینی این مسئله که به طور کامل یک لیست رأی بیاورد امری به دور از واقعیت است و ممکن نبود در آن زمان این مسئله را پیش بینی کنیم البته در سه، چهار روز مانده به انتخابات فضا به گونه ای مشخص بود اما این مسئله را من قبول ندارم که برخی مدعی شدند که رأی آوردن یک لیست به صورت کامل را پیش بینی کرده اند. در روز چهارشنبه که جمعه همان هفته زمان رأی گیری بود در یک جلسه ای که سه نفر …

سوال مخاطب نی نی بان: پسرم سه ماهه و نیمشه که در سی هفته به دنیا اومد؛ الان بیضه هاش از حد طبیعی بزرگترن ضرری نداره که ختنه اش کنیم؟ پاسخ دکتر محمود مقیمی، متخصص اطفال: به احتمال خیلی زیاد بیضه نوزاد شما نیست که بزرگ شده است و به قول شما از حد طبیعی بزرگتر است، در واقع این آب دور بیضه نوزاد شما است که باعث شده خود بیضه هم بزرگ به نظر بیاید. شما می توانید با مراجعه به متخصص نزوادان بعد از معاینه شدن نوزاد، بریا ختنه کردن او اقدامات لازم را انجام دهید. …

تلاش بی وقفه مخالفان سرسخت وزارت نفت با وجود بازنگری و تصویب قراردادهای جدید نفتی همچنان ادامه دارد. دور جدید اصرار و پافشاری این گروه مخالفان برای زیر سوال بردن قراردادهای جدید هفته گذشته و بلافاصله پس از تصویب و تایید این قراردادها آغاز شد. اگر چه رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان که حفظ شأن و اقتدار مجلس را در گرو دخالت در قراردادهای جدید نفتی دانسته بود، اعلام کرد که …

سوال مخاطب نی نی بان: من 20سالمه و یک سال ازدواج کردم. 4ماه پیش سقط خود به خودی جنین داشتم. از وقتی سقط اتفاق افتاد پریود نامنظمی دارم که الان خیلی عقب افتاده. آیا من باردارم؟ سونوگرافی هم انجام دادم کیست نداشتم. پاسخ دکتر کتایون برجیس، جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست گرامی اگر پریودتان به تاخیر افتاده به آزمایشگاه مراجعه کرده و تست بتا بدهید تا وضعیت بارداری تان مشخص شود و در صورتی که باردار نبودید برای تنظیم سیکل و بررسی علت این تاخیرها به متخصص مراجعه کنید. …

سوال مخاطب نی نی بان: من هفته 16بارداری ام. شب ها فقط به پهلو می خوابم. صبح ها سمت راست ناحیه رانم به شدت درد داره. دلیلش چیه؟ پاسخ زهره حاجی واحدی، کارشاس مامایی: این گونه دردها در طول بارداری بسیار طبیعی است. به دلیل تغییر در ظاهر بدن و باز شدن استخوان ها این درد ها اتفاق می افتد. بهترین روش برای کاهش درد، استفاده از حمام آب گرم است. زیر آب گرم بروید و بدن خود را ماساژ دهید تا دردها کاهش یابد. اگر درد شدید دارید که اذیتتان می کند، به متخصص مراجعه کنید تا با تجویز ایشان مسکنی به شما داده شود. …

اتفاق بیفتد؛ مثلا فکر کنید اگر همسران هر روز صبح موقع رفتن از خانه به هم بگویند: دوستت دارم، خداحافظ و این جمله و شکل ابراز آن را تغییر ندهند در همین اتفاق هم، تعادل و عدم تعادل اتفاق نیفتد، دیگر این جمله نمی تواند احساس خوشایند روز اول را ایجاد کند و در نتیجه این جمله برای طرفین یکنواخت می شود. هدف زن و مرد در زندگی زناشویی این است که در سطحی عاشقانه با هم زندگی کنند که این، یک فعالیت …

… یکشنبه شب های هر هفته مسئولان حزب به همراه مسئولان سیاسی، اجرایی کشور ( حزبی و غیر حزبی) موضوعات مختلف را بررسی می کردند. یکشنبه هفتم تیر هم بر همین منوال جلسه تشکیل شد. قبل از تشکیل جلسه، دومین نماز جماعت به امامت شهید آیت الله بهشتی برگزار شد. من هم به ایشان اقتدا کردم. از آن نماز که آخرین نماز شهید مظلوم بود عکسی تهیه شده است و من هم در آن عکس پیراهن چهارخانه به تن دارم. عقربه …

کسی نیستم که فیلم برای فستیوال می سازد. همه هّم وغمشان ساختن فیلم برای فستیوال و موفقیت در آنجاست… . خب به ندرت کسانی در آن موفق می شوند. مثل دوی صدمتر. من می توانم بگویم خودم را به موقع به خط پایان می رسانم. معنایش این است که استیل دویدن را بلدم. نیرویش را هم دارم، تمرین هم کرده ام. من آن قدر که به این سؤال جواب داده ام، خسته شده ام. این بار می خواهم این جوری جواب بدهم. من بلدم قصد بکنم و بلدم به …

سرمربی و بازیکنان هر هفته تحت شدیدترین فشارها مقابل دوربین های تلویزیونی قول جبران می دهند و از استقلال کوبنده حرف می زنند، اما هر بازی دریغ از بازی قبل. استقلال با وجود داشتن کادر فنی جوان و باانگیزه و ستاره های فوتبال ایران هنوز نه تنها نتوانسته انتظارات را برآورده کند، بلکه دور از انتظار ظاهر شده است. این تیم در قعر جدول جا خوش کرده و هوادارانش هم فقط وعده می شنوند. تعطیلات لیگ برتر …

یبوست و افزایش حرکات روده مفید هستند. یکی از تکنیک های متداول این است که کف دست تان را روی شکم تان بگذارید و حرکات دایره ای کوچک دور ناف انجام دهید. می توانید به مرور این دایره ها را بزرگ تر کنید، تا جایی که حرکات ماساژ تمام شکم تان را دربربگیرد. تکنیک دیگر به این صورت است که دست تان را زیر استخوان جناغ سینه بگذارید. سپس این دست را در یک حرکت نرم و ناگهانی در طول شکم به سمت پایین …

این حجم عظیم از مواد منفجره، از چندین پست ایست-بازرسی عبور کرد و کسی به راز نه چندان پنهان آن پی نبرد؟ جدای از سبعیت و درنده خوئی ذاتی داعش به عنوان مسوول این عملیات تروریستی و بی تجربگی و ندانم کاری های معمول نیروهای امنیتی در عراق، شماری از خبرنگاران عراقی و غیرعراقی در جستجوی پاسخ پرسش بالا به یک حقیقت تلخ دیگر هم پی بردند که ظاهرا خبر چندان جدیدی هم نبوده و از سال ها پیش بحث آن مطرح شده بود …

کیست؟ (کاندیدای مسابقات دکلمه )،عینک (کودکانه)،وقتی تو اینجایی..، نمیشه،دارم دنبال چشمای تو میگردم ..،بوی شقایق،قمار عاشقی..،هم لهجه ی فریب،خزون اومده ..! نه ؟!! پاییزمه ؟؟؟،بی تو با تو بودن ِ من..!،عکس یادگاری..،آدم فرنگی …یاغی..،دختر شاه پریون ..،دل آینه رو شکستم و..،نوروزتون پیروز،و…. پاسخ سوالات : سوال اول :آزاده خانم از دنیای شعر و شاعریت بگو و اینکه چطور شد که فکر …

سوال مخاطب نی نی بان: من 36 سال دارم و دیابت نوع دو و کم کاری تیروئید دارم در حال حاضر باردارم که سن بارداریم یک ماه و 5 روزه و از هفته دوم بارداری که نمی دونستم باردارم درد شدید زیر شکم و لکه بینی دارم. پزشک برام 5 عدد شیاف پروژسترون 400 تجویز کرد که قبل از استفاده شیاف دو روزی بود لک و درد نداشتم بعد از دو شب استفاده از شیاف لکه بینی و درد من برگشت. چند درصد احتمال بارداری مولار در من وجود داره …

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

علت کمردرد شديد در ماه اول بارداري

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

علت کمردرد شديد در ماه اول بارداري
علت کمردرد شديد در ماه اول بارداري
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *