علت کمردردهاي دوران قاعدگي

دوره مقدماتی php
علت کمردردهاي دوران قاعدگي
علت کمردردهاي دوران قاعدگي



ویکی راهنما

ویکی راهنما سایتی مرجع با هدف افزایش آگاهی عمومی در زمینه های مرتبط با مشاغل و نیازهای عمومی افراد اجتماع به انواع کالا و خدمات مورد نیاز در زندگی روزمره راه اندازی شده است.

تعداد کل بازدید سایت
تعداد بازدید دیروز
تعداد بازدید امروز

1- آپشن های ساندرو

دوره مقدماتی php

تاریخ انتشار :   1396/11/01

علت کمردردهاي دوران قاعدگي

2- نمونه طرح و ژورنال آبنما

تاریخ انتشار :   1396/08/23

3- نمونه طرح و ژورنال استخر

تاریخ انتشار :   1396/08/23

4- نمونه طرح و ژورنال شومینه

تاریخ انتشار :   1396/08/23

5- نمونه طرح و ژورنال ویلای آجری

تاریخ انتشار :   1396/08/23

6- نمونه طرح و ژورنال ویلای چوبی

تاریخ انتشار :   1396/08/23

1- ریپ زدن و لرزش موتور خودرو

تعداد بازدید :   405,686

2- روشن نشدن خودرو

تعداد بازدید :   370,850

3- کلاچ، جعبه دنده، دیفرانسیل و پلوس

تعداد بازدید :   256,980

4- علائم خرابی واشر سر سیلندر

تعداد بازدید :   247,437

5- استارت نخوردن خودرو

تعداد بازدید :   238,504

6- آپشن های تندر 90

تعداد بازدید :   199,659




خانه

موبایل

 

 

 

علت کمردردهاي دوران قاعدگي

 

دردهای شدید، تکراری و گاهی اوقات ناتوان کننده از جمله اختلالات قاعدگی هستند که بیشتر در بین زنان جوان مشاهده می‌شوند. علت اصلی دردهای قاعدگی چیست؟

معاینات و درمان های این عارضه چیست؟

 

علائم قاعدگی دردناک کدامند؟کلمۀ اختلال قاعدگی به دردهایی اشاره می‌کند که در سطح زیر و اغلب در وسط شکم ایجاد می‌شوند و همزمان با دوران قاعدگی هستند. یعنی این دردها هم شب آغاز قاعدگی و هم روز آن شروع می‌شوند و از 1 تا 5-4 طول می‌کشند.

این دردها که از نوع کوفتگی یا کولیک هستند، گاهی اوقات آن قدر شدیدند که فرد مجبور می‌شود دست از تمام فعالیت هایش کشیده و دراز بکشد. آن طور که زنان می‌گویند این دردها زیر شکم تا زیر کمر و حتی کلیه هایشان را فرامی‌گیرد. این دردها همراه با علائم متفاوتی هستند: تهوع، میگرن، خستگی، کسالت، اسهال، استفراغ و غیره. در واقع, قاعدگی برای برخی زنان تبدیل به یک فاجعۀ ماهانه واقعی شده است. قاعدگی 14 بار در سال اتفاق می‌افتد و می‌توان دریافت که این وضعیت می‌تواند یکی از دلایل مهم غیبت های مکرر باشد. چه غیبت از مدرسه در بین دختران نوجوان و چه غیبت های شغلی در بین زنان جوان.

 

قاعدگی های دردناک بیشتر کدام زنان را درگیر می‌کند؟قاعدگی های دردناک بیشتر دختران جوان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، و از گذشته تا کنون این دردها بیشتر در بین این رده سنی دیده شده است. اگر چه این درد همۀ زنان را دچار نمی‌کند ولی عدۀ زیادی از آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آنها از آنچه که اختلالات قاعدگی اولیه نامیده می‌شوند، رنج می‌برند. یعنی دلیل آن مشخص نیست، و متفاوت است از آنچه که اختلالات قاعدگی ثانویه نامیده می‌شود، در ادامه از این اختلالات قاعدگی ثانویه صحبت خواهیم کرد. توجه ! برخی تصور می‌کنند که دردهای دورۀ قاعدگی فقط ذهنی است. این تصور کاملاً غلط است ! این علامت یک علامت روانی نیست ولی یک علامت واقعی است.

در واقع، امروزه ما می‌دانیم که اختلالات اولیه بر اثر وجود ماده ای به نام پروستاگلاندین به وجود می‌آید. این ماده در رگ هایی ترشح می‌شود که رحم را طی دوران قاعدگی تغذیه می‌کنند و موظفند که ماهیچه های رحمی را قدرتمند کنند. زمانی که قاعدگی شروع می‌شود، رحم باید خون و پرده های مخاطی را دفع کند، این کار به وسیلۀ انقباض رحم صورت می‌گیرد. به این ترتیب تخلیه صورت می‌گیرد: رحم سخت شده سپس منقبض می‌شود و مجدداً سفت می‌شود.

تقریباً شبیه همان روندی است که در زایمان و خارج شدن نوزاد صورت می‌گیرد. ماهیچه های رحم قدرتمند می‌شوند و زمانی که بر اثر ترشح پروستاگلاندین برای خارج شدن پرده مخاطی رحم و خون منقبض می‌شوند، درد شدیدی به وجود می‌آید. دردهایی ایجاد شده، آن طور که زنان می‌گویند به خاطر تخمدان ها نیست بلکه به خاطر تحرکات، انقباض و به شدت سخت شدن رحم است.

 

چرا قاعدگی دردناک بیشتر در بین زنان جوان دیده می‌شود تا در بین زنان سالخورده؟در این باره چیزی نمی‌دانیم. البته باید خاطر نشان کرد که دردهای قاعدگی با گذشت زمان کمتر می‌شوند. قبلاً این طور گفته می‌شد که این دردها بعد از ازدواج از بین می‌روند ولی دلیل اصلی این بود که در گذشته دختران زودتر ازدواج می‌کردند. اما حالا که دختران دیرتر ازدواج می‌کنند، متوجه می‌شویم که این زمان است که اوضاع را تغییر می‌دهد.

اما ممکن است حدود 28-25 سالگی، اختلالات اولیه به طور کلی کمتر شود، در غیر این صورت این دردها در تمام طول زندگی همراه فرد خواهد بود، چه زایمان داشته باشد، چه نداشته باشد. البته این پدیده به ندرت دیده می‌شود. دومین مورد، نوعی از مشکلات است که اختلالات قاعدگی ثانویه نامیده می‌شوند. اختلالات ثانویه نرمال نیستند. آندومتریوز، بیماری اصلی است که این اختلالات را ایجاد می‌کند. برخی دختران جوان نیز دچار آندومتریوز می‌شوند. از زمانی که فرد درمان شود دیگر ناراحتی و درد نخواهد داشت.

در تعریف آندومتریوز آمده است: نقاط کوچک مخاطی رحمی که در مکان هایی حضور دارند که نباید باشند، مانند روی تخمدان ها، روی لوله های رحم یا رشته هایی که رحم را به ساختارهای مجاورش پیوند می‌دهند. در هر قاعدگی، این بخش های کوچک مخاطی شروع به خونریزی در شکم و ایجاد دردهای بسیار شدید می‌شوند. یادآور می‌شود که این بیماری یکی از علل نازایی است.

آندومتریز غالباً در بین زنان مسن، گاهی اوقات هم در بین زنانی که طی قاعدگی شان دچار درد می‌شوند، و البته طی رابطۀ جنسی و قبل از تولد نوزاد تشخیص داده می‌شود. آندرومتریوز به وسیلۀ لاپاراسکوپی تشخیص داده می‌شود.در شرایط ایده آل، پس از یک بار درمان، فرد دیگر نه طی دوران قاعدگی، نه هنگام رابطه جنسی و نه در زمان بارداری دردی نخواهد داشت. ضمناً دردهای شدید بین 40 تا 50 سالگی مجدداً بازمی‌گردند. اغلب اوقات، شکل خاصی از آندومتریوز به نام آدنومیوزیس تشخیص داده می‌شود. این عارضه نوعی بهره کشی از ماهیچه های رحم توسط آندومتریوز است. زمانی که قاعدگی مجدداً شروع شود، درد هم شروع می‌شود. بنابراین آدنومیوزیس علت رایجی برای بسیاری از دردهای ثانویۀ قاعدگی، در بین زنان بین 40 تا 50 سال و قبل از یائسگی است.

 

چه راه حل هایی برای مقابله با قاعدگی دردناک پیشنهاد می‌شود؟دردهای قاعدگی ممکن است از نظر کلی پیش پاافتاده باشند ولی آزاردهنده هستند. اگر اختلالات قاعدگی، به عنوان نوع ثانویه تشخیص داده شوند، عموماً راه حل هایی برای آنها پیدا می‌شود. اما در بیشتر موارد تحقیق و بررسی چندانی انجام نمی‌شود زیرا نتیجۀ آنها منفی است و اختلالات قاعدگی اولیه تشخیص داده می‌شود. در عوض، اگر به طور مثال زنی طی دفعات متعدد و با گذشت سال ها دچار درد نشده باشد ولی ناگهان درد دوباره سراغش بیاید، باید به آندومتریوز مشکوک شد و بنابراین می‌بایست به معاینه و آزمایش روی آورد.

در کنار درمان، موارد دیگری هم وجود دارد. اگر مورد، دختر جوانی است که نیاز به جلوگیری از بارداری دارد، ما به او قرص های ضد بارداری را پیشنهاد می‌کنیم. در واقع، در 90% موارد، قرص های ضد بارداری استروژنی، با هر دزی، پایانی قطعی بر دردهای قاعدگی هستند. مکانیسم این روند شناخته شده نیست. ما تصور می‌کنیم که همان طور که شدت قاعدگی با استفاده از قرص ضدبارداری کمتر می‌شود، انقباض برای دفع خون هم با شدت کمتر و در نتیجه با درد کمتری اتفاق می‌افتد. همچنین به نظر می‌رسد که اختلالات قاعدگی نیازمند یک تخمک گذاری بازدارنده توسط قرص های ضدبارداری است که تولید پروستاگلاندین را کاهش می‌دهد.

در 10% موارد باقی مانده، در ابتدا داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (ایبوپروفن، مفنامیک اسید…) تجویز می‌کنیم. شایان ذکر است که امروزه ایبوپروفن های بسیار سریع تری وجود دارند که ظرف 10 تا 15 دقیقه اثر می‌گذارند، مانند اسپیفن 400. در این مورد باید از آسپرین و پاراستامول، با اینکه به میزان زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، اجتناب کرد زیرا مولکول های مناسبی برای مصرف نیستند. در شرایطی که هیچ یک از این موارد تشخیص داده نشود، در بین دخترانی که از روش های ضدبارداری استفاده نمی‌کنند، باید معاینه و آزمایش های دیگری انجام شود تا علل ثانویه شناسایی شود البته در بیشتر موارد، آندومتریوز تشخیص داده می‌شود. منبع:seemorgh.com


آنچه بانوان باید بدانند

خمیر دندان ژله ایی + تخفیف

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

کامل یک خانه مدرن + تصاویر-*-

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

كاهش درد پريود

علت کمردردهاي دوران قاعدگي

  

8راه طلايی برای كاهش درد پريود (ديسمنوره)

دردهای قاعدگی ( پريود )

دردهای حين عادت ماهانه ( پریود ) خانم ها يکي از شايع‌ترين شکايات آنها در طول اين دوره است. تغييرات خلق و خو و احساس خستگي آنها در هنگام پریود گاهي بسيار شديد و آزاردهنده است.

 

اگرچه از ميان شيوه‌هاي درماني برای کاهش درد در زمان پریود مي‌توان به مصرف قرص‌هاي ضددرد، ضدبارداري و ضدافسردگي اشاره کرد که اتفاقا خيلي از خانم ها برای کاهش درد در زمان قاعدگی مصرف مي‌کنند، اما در اين مطلب صرفا به توصيه‌هاي غيردارويي دکتر مائو، پزشک مشهور طب چين، اشاره مي‌شود.

 

1- اسيدهاي چرب بيشتري مصرف کنيد:

مطالعات زيادي نشان داده است که مصرف اين اسيدهاي چرب که عمدتا در غذاهايي مانند ماهي، آجيل‌ها مثل گردو، بادام و يا دانه‌هايي مانند کنجد وجود دارد، سبب کاهش علايم ديسمنوره (درد هنگام پریود )مي‌گردد.

 

2- غذاهايي که بايد يک هفته قبل از شروع پریود شدن مصرف کنيد:

يک هفته قبل از شروع پریود ، بهتر است از اسفناج (مي‌توانيد آن را بخارپز کرده و با ماست ميل کنيد که بسيار هم خوشمزه است)، تمشک و گردو استفاده کنيد.

همچنين از زعفران، رازيانه، ترخون، تره‌فرنگي، موسير، فلفل‌سياه، دارچين و پوست پرتقال بيشتري در موقع طبخ غذاها استفاده کنيد.

3- دم کرده ي‌ مخصوص بنوشيد:

برای کاهش درد در زمان پریود میتوانید از دم کرده های مخصوص استفاده کنید.دم کرده ي بابونه، سنبل‌الطيب و گل گاوزبان، تمشک و سرخ‌وليک در کاهش درد پریود و ايجاد آرامش بسيار موثرند. هريک از اين دم کرده‌ها را مي‌توانيد به طور مجزا تهيه و به دلخواه خود در زمان پریود تان مصرف کنيد.

لازم به ذکر است که اين دم کرده هاي گياهي در واقع گنجينه‌هاي علم پزشکي شرق است که به ما به ارث رسيده و با مصرف به جاي آنها مي‌توانيد بسيار بهره ببريد.

 

كاهش درد پريود

4- مکمل منيزيم مصرف کنيد:

بعضي از خانم‌ها به دليل کاهش منيزيم خون، دچار دردهاي پيش از دوره ماهانه (پریود )مي‌گردند. لذا توصيه مي‌شود، يک هفته قبل از پريود، شروع به مصرف روزانه 500 ميلي‌گرم منيزيم به علاوه 50 ميلي‌گرم ويتامين B6 کنيد که در کاهش درد و گرفتگي‌هاي زير شکم بسيار مفيد است (البته تحت نظر پزشک).

 

5- فهرستي از غذاهاي حساسيت‌زا را براي خودتان تهيه کنيد:

حتما تا حالا متوجه شده ايد که يک هفته قبل از پريود، به بعضي غذاها حساسيت و واکنش نشان مي‌دهيد که گاهي سبب تشديد ناراحتي شما در هنگام پریود تان مي‌گردند. لذا به شما توصيه مي‌کنيم تا فهرستي از اين غذاها را تهيه نموده و در دوره‌هاي بعدي، از مصرف آنها خودداري کنيد.

 

6- از تمرين‌هاي ورزشي و ذهني غافل نشويد:

بر خلاف گذشته که توصيه به استراحت مي‌شد، در طب چيني انجام ورزش‌هاي بدني و ذهني آرام و در حد متوسط توصيه مي‌گردد (مانند ورزش‌هاي تايي‌چي، يوگا) که سبب مي‌شود تا شما در آرامش و تعادل بيشتري به سر بريد.

 

7- مصرف نمک و کافئين را محدود کنيد:

ممکن است شما نسبت به خوردن اين مواد ميل زيادي داشته باشد، اما بايد بدانيد که مصرف این مواد در زمان پریود در تشديد مشکلات شما بسيار موثرند و اگر واقعا نمي‌توانيد در برابر آنها مقاومت کنيد، حداقل مصرف متوسط و کمي ‌از آنها داشته باشيد.

 

8- نفس عميق بکشيد:

مواقعي که بسيار کلافه و مضطرب‌ايد، پنج بار از راه بيني نفس عميق به درون بکشيد و بيرون دهيد. خواهيد ديد که در تخفيف درد و علايم شما بسيار موثر است.

منبع:ninisite


آنچه بانوان باید بدانند

علت کمردردهاي دوران قاعدگي

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

The online version of the Iranian daily Hamshahri

کمردرد، مشکل شایعی است که بسیاری از افراد در طول زندگی با آن روبه‌رو می‌شوند.

 آمار نشان می‌دهد که ۸۰درصد از افراد در دوران زندگی خود حداقل یک‌مرتبه به‌علت کمردرد به پزشک مراجعه کرده‌اند. اگرچه علت کمردرد در بسیاری از بیماران ازطریق شکایت بیمار، آزمون‌های بالینی و آزمایشگاهی و همچنین تصویربرداری پزشکی قابل شناسایی است، ولی به‌دلیل شایع‌بودن دردهای ناحیه کمر و عوامل مختلفی که در ایجاد آن نقش دارند، تشخیص علت اصلی به‌وجود‌آورنده کمردرد مشکل است. در ستون فقرات، درصورت ضایعه و درگیرشدن عناصر حساس به درد همانند ماهیچه‌ها و تاندون‌های آنها، رباط‌ها، فاسیا، مفاصل بین‌مهره‌ای پشتی (مفاصل فاست یا آپوفیزیال)، اعصاب نخاعی و ریشه‌های آنها، عروق خونی و طناب نخاعی به هر دلیلی، احتمال ایجاد درد وجود دارد که ممکن است در همان ناحیه یا نقاط دورتری به شکل تیرکشنده احساس شود. در زمینه کمردرد و راه‌های درمان و پیشگیری از آن با دکتر قاسم قارون، مؤسس انستیتو تشخیص و درمان درد در فرایبورگ آلمان گفت‌وگو کرده‌ایم. وی در این گفت‌وگو بر ضرورت تغییر سبک زندگی شهرنشینی در میان خانم‌ها تأکید کرده است.

اصولا چه درتقسیم و چه در ساختار و حتی درکیفیت کاری عضلا ت در زن ومرد اختلا فاتی وجود دارد؛ در آقایان حجم عضلات اندام دست و پا بیشتر و در خانم‌ها عضلات پشت و کمر ظریف‌تر بوده و با انعطاف‌پذیری بهتر تحمل کاری بیشتری دارند. این اختلا‌ف خدا داده این چنین شکل گرفت که چون مرد باید برای شکار حیوانات به‌دنبال آ‌ن می‌دوید پس نیاز به اندام ورزیده داشت و همسر با‌وفای او هم که مجبور به حمل لاشه شکار بود از عضلات قوی‌تر پشت و کمر بر‌خوردار بود. این تفاوت سیستم عضلانی و کار ایی آن در تقسیم و‌ظایف زن و مرد را می‌توان همه روزه در تصویر زیبای کو چ عشایر مشاهده کرد که زن حامله با شکم پر ، یک بچه به پشت ، یک کوزه به سر، بچه دیگری را فرسنگ‌ها به‌دنبال قافله می‌کشد ، درصورتی که مرد فقط مراقب راه است و برای جمع‌آوری احشا م به اطراف می‌دود. درهرحال خانم‌ها درد را بهترتحمل می‌کنند. لذا علاوه بر اختلا‌ف سازه عضلانی بدن در زنان تغییرات هورمونی چه در دوران قاعدگی و چه در بارداری نقش بزرگی دارد، ولی در مجمو ع دلیل کمر درد اکثرا در عدم‌هما هنگی کاری عضلات پشت و کمر است که باعث انقباض‌های غیرطبیعی می‌شود که همه متاثر از کار اعضای درونی (معده ، کیسه صفرا، لوزالمعد ه ، کلیه و امثالهم)یا جای اعمال جراحی مانند سزارین است.

براساس اصول همه بیماری‌ها و درد‌ها ،کمردرد در خانم‌ها هم نیاز به دو عامل: یکی زمینه تحریک پذیری و دوم عوامل محرک دارد . در کنار عناصر عمومی ، عوامل زمینه ساز درد در زنان عبارتند از: تغییرات هورمونی، جای اعمال جراحی مانند سزارین و شکم بزرگ.

علت کمردردهاي دوران قاعدگي

ترشح هورمو‌ن‌های مختلف در هر‌ماه چه مستقیم وچه غیرمستقیم آستانه تحریک‌پذیری عضلات پشت و کمر را برای انقباضات غیرطبیعی پایین می‌آورد. دلیل دیگر، نو‌سانات فشار خون به‌خصوص فشار خون پایین در اثرمصرف غذای نامناسب یا داروست که باعث نقصان نسبی اکسیژن عضلات می‌شود و از نشانه‌های آن (عدم‌تعادل ، سرگیجه و سیاه شدن جلوی چشم) با حرکت سریع در بر‌خاستن مشاهده می‌شود. از طرفی تأثیرات هورمونی در مراحل مختلف ماهانه که با انقباض رحم همراه است به اعصاب محیطی منعکس شده و از این طریق روی عضلات هم طبقه در ستون فقرات اثر گذاشته، آمادگی بیشتری برای تحریکات غیرطبیعی و انقباض عضلات ایجاد می‌کند. به زبان ساده تغییرات کاری اندام‌های داخلی که با عث کمر درد‌های تکراری می‌شود، معمو لا مجددا بر‌طرف می‌شود ، ولی اگر تحریک اضافی از سیستم عروقی، هور‌مو‌نی یا عصبی بر عضلات وارد شود کمر درد اولیه طبیعی به‌ساد‌گی از بین نمی‌رود. کافی است به‌دلیل فوق کمی از اسپاسم و درد‌ماه قبل با قی بماند که در‌ماه آینده مجددا چند در‌صدی به آن اضافه شده ادامه آن ایجاد درد دائم می‌کند و تبدیل به کمر درد مزمن می‌شود که به انواع و اقسا م تشخیص‌ها از دیسک و در رفتگی مهره گرفته تا پوکی استخوا ن نا مگذاری می‌شود!

گذ شته از آمار بالا ی سزارین که همیشه دلیل پزشکی ندارد و خطرات عمومی ، عوارض بیهوشی و عمل جراحی و مشکلات بعد از عمل و مسئله «یک‌بار سزارین همیشه سزارین»، هم به جای خود قابل تأمل است ، حد اقل مشکل عمل سزارین، اختلالات ایجاد شده در اثر جای عمل جراحی است؛ بدین معنی که یک عمل جراحی شکم،یعنی برش در چند طبقه پوست بافت زیر پوست، پوشش عضله ،عضله و در انتها مخاط شکم و قطع همه این پنج طبقه و به هم زدن تجانس بافتی به طول 20تا 30سانتی‌متر در عرض شکم. پس به را حتی می‌توان مجسم کرد که بالاجبار چندین عروق خون و عصب در چند لایه در مقطع از هم جدا می‌شوند و چون ساختار بافتی به هم می‌خورد جوش خوردن سر به سر آنها غیرممکن است، مضافا بر اینکه اتصال و ترمیم بافت عصبی در جدایی فاز‌ها از هم ممکن نیست مانند قطع نخاع که در نتیجه فعل و انفعالات، جا‌به‌جایی اطلاعات چه از طریق کانال‌های عصبی و چه از طریق عروق مختل می‌شود. لذا این اختلال ارتباطی در عصب‌های مویرگی نه‌تنها در کار بافتی موضع عمل اثر می‌گذاردکه حداقل آن بی‌حسی،کرخی یا حسا س شدن محل عمل است چرا که انتهای نخ اعصاب قطع شده تغییر فرم پیدا کرده ، تحریک‌پذیری خاصی پیدا می‌کند که مدت‌ها در محل عمل، ایجاد درد می‌کند. خو شبختانه در مان این مزاحمت‌ها به کمک تکنیک نویرا‌لتراپی انجام پذیر است. از طر فی این تغییرات و اختلال موضعی جای عمل، در کنار سایر عوارض از طریق اعصاب بریده شده به اعصاب محیطی ستون فقرات منتقل و زمینه تحریک پذیری عضلا نی،تشدید و آماده جرقه‌ای برای شروع انقباضات می‌شود که به معنی ایجاد یک حلقه معیو ب، یعنی پروسه انقباض ، کم خونی و درد اجتناب‌ناپذیر است.

ستون فقرات در حال ایستاده مانند دکل کشتی به کمک طناب‌های ارتباطی از همه طرف نگهداری می‌شود.این طناب‌ها در بدن و اطراف ستون فقرات عضلاتی هستند که از همه جهت هم از پشت و هم به کمک عضلات شکم کار نگهداری بدن را بر عهده دارند؛ به‌عبارت دیگر عضلات شکم هم در ایستادن و هم در راه رفتن نقش کمکی نگه‌دارنده دارند. حال وقتی شکم انسان بزرگ شد علاوه بر اضافه وزن به‌دلیل چربی درونی که مشهود نیست عضلات شکم کارایی خود را از دست داده و باری اضافی برای عضلات پشت و کمر می‌شوند‌، در نتیجه عضلات پشت باید علاوه بر وظیفه همیشگی نه‌تنها کار عضلات شکم را قبول کنند، بلکه بار اضافی آن را هم بیشتر حمل کنند که در دراز مدت باعث خستگی عضلات پشت می‌شود و در انتها تحریک پذیر ی آن افزایش یافته برای اسپاسم دسته‌ جمعی و کمر درد‌های حاد و مزمن آماده می‌شوند.

یکی به‌دلیل زمینه ساختاری ژنتیک عضلات آنهاست که برای چنین شرا یط طبیعی بر نامه ریزی شده و بدن در مد ت 9‌ماه به آن عادت می‌کند دوم اینکه بعد از 9‌ماه که در حقیقت سه‌ماه آخر آن را باید درنظر داشت فشار بار اضافی خاتمه می‌یابد، درصورتی که بزرگی شکم خارج از دوران حاملگی شرایطی است دائمی که علاوه بر اضافه وزن و بار ا ضافی روی عضلات پشت و کمر تحریک‌پذیری آن تشدید شده منتظر یک تحریک اضافی است.

دیگر عوامل محرک کمر درد یا تشدیدی در زنان عبارتند از: الف – تغییرات یا عفونت دستگاه تناسلی ، کیست ، التهاب تخمدان، افتا دگی رحم و غیره ب – عفونت دستگاه ادراری، کلیه، مثانه و مجاری ادرار به‌دلیل کوتا‌هی راه مجرای ادرار ج – نارا حتی، تنش و درد عمل زناشویی د- تحریکات تغذیه‌ای حساسیتی. همانگونه که در دوران قاعدگی با تغییرات هورمونی حملات میگرن تشدید می‌شود این خاصیت در خانم‌ها می‌تواند روی انقباض‌های عضلا نی و ایجاد درد‌های شبه‌روماتیسمی نقش بزرگی داشته باشد وعکس‌العمل‌های تغذیه‌ای زود‌تر مشا هده می‌شود. هـ – مصر ف داروهای غیرحیاتی که اثرات جنبی آنها به‌خصوص اثرات جانبی حساسیتی به‌دلیل فوق در زنان بیشتر مؤثر وا قع می‌شود.

به‌طورکلی، درمان شامل موارد زیر است: درمان دارویی طبق نظر متخصص مربوطه با توجه به‌علت کمردرد. درمان فیزیوتراپی که بیشتر در ارتباط با دردهای مکانیکی کاربرد دارد. کنترل فعالیت‌های روزمره جهت کاهش درد و پیشگیری از بروز دردهای کمری. درمان جراحی که در آسیب‌های شدید و موارد خاص مطرح می‌شود. زمانی که درد بیمار خیلی زیاد باشد و بیمار به درمان‌های فوق پاسخ ندهد ممکن است نیاز به عمل جراحی ضروری باشد.

همشهری آنلاین:
کودکی در صنعا پایتخت یمن در انتظار نان رایگانی است که یک نانوایی خیریه محلی توزیع می‌کند.

همشهری آنلاین:
برخی از غذاها و نوشابه‌ها می‌توانند در پوسیدگی دندان‌های شما دخیل باشند.

همشهری آنلاین:
پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر کرده که در استان تهران زنان دانش‌آموخته بیشتری به نسبت مردان دانش‌آموخته، شاغل هستند.

همشهری آنلاین:
سرکرده یکی از بزرگ‌ترین کارتل‌های مواد مخدر و جنایت مکزیک و دنیا علاوه بر داشتن یک باغ‌وحش خصوصی و ویلای ساحلی ۱۰ میلیون دلاری، برای درمان جوان‌سازی پوست خود به سوئیس سفر کرده بود.

همشهری آنلاین:
استفن هیلنبرگ، انیماتور و کارتونیست آمریکایی و خالق شخصیت محبوب باب‌اسفنجی شلوارمکعبی به دلیل عوارض ناشی از ابتلا به ALS در ۵۷ سالگی از دنیا رفت.

همشهری آنلاین:
رییس مرکز تحقیقات ایدز به افراد دارای رفتار پرخطر توصیه کرد که هر چه سریع‌تر به کلینیک‌های مشاوره رفتاری یا مراکز بهداشتی در سراسر کشور مراجعه کنند.

همشهری آنلاین:
دونالد ترامپ در پی بروز تنش میان روسیه و اوکراین تهدید کرد دیدار خود با ولادیمیر پوتین را لغو می‌کند.

همشهری آنلاین:
رئیس جمهوری اوکراین با متهم کردن روسیه به تمرکز شدید نیروهای نظامی خود در مرز اوکراین، نسبت به خطر بروز جنگ تمام عیار بین دو کشور هشدار داده است.

همشهری آنلاین:
دولت کانادا ۱۷ تبعه سعودی را در ارتباط با قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی تحریم کرد.

همشهری آنلاین:
پیروز حناچی متولد خرداد ماه ۱۳۴۲ فارغ‌التحصیل اولین دوره دبیرستان مفید است.

همشهری آنلاین:
آینده برج ۳۰۵ متری لاله پس از هشدار کارشناسان فرودگاه لندن مبنی بر احتمال ایجاد مشکل از سوی این برج برای سیستم ناوبری و ترافیک هوایی پایتخت انگلیس به مخاطره افتاده است.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2018 HamshahriOnline, All rights reserved

درد قاعدگی عبارت است از بروز درد شدید دل پیچه مانند به هنگام عادت ماهانه. درد قاعدگی ممکن است یکی دوسال بعد از بلوغ آغاز و بطور مرتب رخ دهد (درد قاعدگی اولیه)، یا اینکه سالها بعد از وقوع اولین قاعدگی شروع شده باشد (درد قاعدگی ثانویه). شدت علایم بیماری از یک فرد به فرد دیگر بسیار متغیر است و حتی در یک خانم نیز ممکن است از یک قاعدگی به قاعدگی دیگر متفاوت باشد. معمولا با بالارفتن سن و به دنیا آوردن بچه علایم بیماری کمتر می‌شود. درد قاعدگی در ۱ تا ۲ درصد از زنان به حدی شدید است که مخل فعالیت‌های روزانه آن‌ها می‌شود.

این درد با شروع قاعدگی آغاز شده و به مدت چند ساعت تا چند روز ادامه می یابد. حد طبیعی خونروی از ۱۰ سی سی تا ۸۰ سی سی در افراد مخلتف متغیر است. در افرادی که خونروی شدید را تجربه می‌کنند این میزان گاهی تا ۵۰۰ سی سی و در موارد بسیار حاد تا بیش از ۵ واحد کاهش در هموگلوبین پس از هر قاعدگی می‌رسد. اگر هموگلوبین یک زن را به طور طبیعی ۱۴ فرض کنید، کاهش بیش از ۵ واحدی در هموگلوبین پس از هر قاعدگی به مفهوم یک خطر جدی برای فرد و مستلزم دریافت خون پس از هر بار قاعدگی است.

انقباضات قوی و طولانی مدت دیواره عضلانی رحم، کش آمدن و گشاد شدن گردن رحم برای ورود خون از رحم به واژن و دفع آن.

هدف اولیه درمان این بیماری کاهش درد قاعدگی است. اهداف دراز مدت عبارتند از: کشف علت زمینه ساز بیماری و درمان آن، مشاوره و شاید جراحی.

علت کمردردهاي دوران قاعدگي

گرما به رفع درد قاعدگی کمک می‌کند. می‌توانید روی شکم و کمر کمپرس گرم بگذارید یا اینکه حمام آب داغ بگیرید.

برای ناراحتی خفیف استفاده از داروهایی مثل: آسپرین، ایبوپروفن و یا مفنامیک اسید کافی است. گاهی ممکن است بسته به علت بیماری برای شما داروهای دیگری نیز تجویز شود.

انجام ورزش و فعالیت بدنی منظم، شدت درد و ناراحتی را در قاعدگی بعدی کمتر می‌کند. درد قاعدگی معمولا در دختران لاغر اندام شدیدتر بوده و آن به علت میزان کم توده چربی در بدن به طور کلی و در اطراف لگن آنهاست.

اگر بیش از حد لاغر هستید افزایش وزن به میزان کم نیز خواهد توانست به مقدار قابل توجهی درد قاعدگی را بکاهد. مصرف نوشیدنی‌ها و غذاهای کافئین دار را متوقف کنید. دربعضی از خانم‌ها مصرف چای می‌تواند علایم درد قاعدگی را کاهش دهد.

درصورتیکه درد قاعدگی با استرس و ناراحتی روحی ارتباط داشته باشد، روان درمانی یا مشاوره روانپزشکی توصیه می‌شود. استرس از یک طرف باعث تشدید دردها و از سوی دیگر باعث افزایش میزان خونروی می‌شود. برای کاهش درد و یا جلوگیری از قاعدگی‌های دردناک بهتر است از مصرف قهوه پیش از قاعدگی و یا در حین آن اجتناب کنید و در حد توان خود به انجام حرکات ورزشی ساده بپردازید. انجام حرکات نرمشی در حد اعتدال می‌تواند به کاهش درد به طور چشمگیر کمک کند. حرکات نباید سریع باشند و مدت زمان انجام آنها از پانزده دقیقه تجاوز نکند چون خود باعث تحلیل رفتن انرژی شما خواهد شد

سلام خسته نباشید.من ۲۰ سالمه ومتاهل هستم .میگن وقتی ازدواج کردی دردا کاهش پیدا میکنه ولی من میتونم بگم حتی بعضی دوره ها دردم بیشتر بوده احساس تهوع.و کشیدگی و درد زیر شکم و پهلو افت فشار هم دارم کم اشتها هم میشم.یه مدت هم بود امپول هیوسین و قرصش برام تجویز کردن واقعا باید چیکار کنم کم بشه دردم همه میفهمن چه دردی دارم من

سلام من ۱۹سالمه هروقت پریود میشم اونقدر دردم شدیده که فقط گریه میکنم از دکتر پرسیدم که این دردا کی تموم میشه بهم گفت بعد ازدواج یا اولین زایمان اگه کسی هس که تجربه داشته لطفه بهم بگه ممنون

من تا روز سوم همیشه درد و تهوع داشتم.تا اینکه از عطاری رازیانه و هل و گلسرخ و دارچین بهم دادن و باهم جوشوندم و باعسل شیرین کردم وخوردم.واقعا عالیه هم ضد نفخه هم ضد افسردگیه هم گرمیه و هم اینکه هورمون زنانه رو زیاد میکنه و درد رو کاملا تسکین میده.پیشنهاد میکنم حتما استفاده کنید

چقد بدبختید همتون گفتید دلم درد میکنه چیکار کنم :|||||| چیکار کنی خودتو بکش:/ دختر بودن این دردارم داره باید تحمل کنی

من موقع پریودی زیر دلم خییییییییلییییییی دلم درد میکنه چکار کنم گریه ام میگیره فقط

سردي کم بخوريداب داغ ونبات بخريد وگرمي زيادحمام نريدتاهواواردرحمتون نشه همه اينطورين چراميگيدغيرطبيعيه زنيم ديگه همه جوره بايدتحمل کنيم

سلام به همه دوستان خوبم.من تمامی نظراتو خوندم.با خیلیاش موافقم خیلیاشم نه.بنظر من عفونت یکی از عوامل دل درد و کمر دردو ایناس.دود عنبر نسا عالیه.چونکه تمامی عفونترو ازبین میبره.سعی کنین تو مواقعیکه پریودین به خودتون اب نزنین.دمنوش گرم استفادع کنین مثلا رازیانه و زعفرانو دم کنین.هیچوقت نبات نخورین چونکه خونو غلیظ میکنه.ژلوفنم خونریزیو زیاد میکنه.بجاش دیکلوفناک بخورین.همین

سلام خوبین .من تا یه سال پیش پریودم خیلی مرتب بود ولی الان یا بیست روز، ده روز صول میکشه یا هام چهل روز پریود نمیشم ،موقعی هم که میشم خیلی درد دارم لطفا راهنماییم کنین

سلام .به نظرم اب نریختن به واژن یکم غیر بهداشتی من خودم از درد گریه میکردم و فقط با مفنامیک اسد و دارو های جوشوندنی خوب میشدم اما توجه کدم هردفعه که دارو استفاده میکنم عادت ماهیانه بعدیم درد بیشتری دارم از همتون خواهش میکنم فقط برای دو تا سه دوره از عادتون اصلا قرص های شیمیایی استفاده نکنید هرجور هست با کمپرس اب گرم ماساژ یا دارو های گیاهی تحمل کنید باور کنید برای پریود های بعد درد کمتری رو تجربه میکنید من خودم این راه رو رفتم و حتی مادرم و جواب داده فقط تحمل میخواد

سلام من قبل مریضیم درد سینه وزیر بغل دارم منتظرتون چکار کنم

در پاسخ به ناشناس

با سلام رخداد پریود یا قاعدگی عین سلامت و تندرستی است، لطفا از لفظ مریضی برای این مورد استفاده نکنید. برای کاهش درد می‌توانید از داروهای مسکن استفاده کنید.

سلام من دختر۱۸ساله ام در سن ۱۳ساله گی پریود شدم ازو اول تا هالا همیش قسمت پاین شکمم و بعضام کمرم درد میگره خوب واژونم ام خیلی درد میگیره خیلی برم سخت تمام میشه این درد ها همش فقط یک یا دو روز طول میکشه درد واژونم هنگام پریود برام سخت ه میشه بیگین واسه چیه اون درد

سلام برای درمان این درد نبات و کنجد و شیرو باهم بجوشونید جواب میده

سلام دوستان منم درمواقع پریودم بسیار دلدرد داشتم جوری ک دلم میخاست تو اون لحظه بمیرم قرصم ک مصرف میکردم بهم میگفتن ضرر داره اما از وقتی ک از دود عنبر نسا استفاده کردم حتی دیگه موقع پریود متوجه اومدن خون نمیشم عنبر نسا عاااالیه

صبحا ناشتا روغن زیتون بخور من تا دوماه خوردم خیلی حالم خوب شد.از دل درد میمردم.

سلام من روز اول پریودم خیلی زیاد درد دارم هیچی نمیتونم بخورم قرصم میخورم بالا میارم بخدا دیگه خسته شدم از درد و ضعف چشم سیاهی میره ولی دردم انقدر زیاده که حتی از حالم نمیرم تا سه روزم استخونام بی‌حس میشن

دارچین رو بجوشانید با نبات میل کنید.عالیه.

سلام من تنها قرصي كه براي دلدرد هاي خييييلييييي شديدم جواب ميده آلفنيكس هست واقعا عاليه و ضررش خيلي كمه و ضد تورم هم هست

سلام . من وقتی پریود میشم تا روز سوم خیلی درد دارم مخصوصا روز اول که دیگ خسته شدم از درد از هرقرصی هم بگید استفاده کردم فقط تنها قرصی ک اروم میکنه ژلوفنه اونم چون زیاد خوب نیست نمیتونم زیاد بخورم چیکار کنم ک دردم بهتر شه تو این موقع های پریود ممنون میشم اگ کسی میدونه جواب بده مرسی

سلام زیر دلم خیییییییییییییییلی درد میگیره وقی عادت ماهیانه میشم چیکار کنم؟؟؟؟

من تا حالا هیچ وقت درد نداشتم اما یه مشکل خیلی بزرگ دارم‌اونم اینه که وقتی پریود میشم بی اختیاری ادرار میگیرم واقعا دگه خیلی سختع?

سلام من عقد کردم موقع پریود میشم دل در د پویود شدید امروز اول پریود یم هستش اصلا نمی دونم راه برم ونه بخوابم قرص منافیک اسید قبل استفاده میکردم خوب میشد دل دردم ولی الان نه منمون اگه بهم بگید

سلام من خیلی دل درد دارم چیکار کنم

سلام من همسرم در دوران عادت ماهانه به طورى دل درد مى گيره كه به خودش مى پيچه و رنگش مى پره يه دكتر رفتيم اما زياد تاثيرى نداشت !؟

منم دقيقا كلي درد ميگيرم و حالت تهوع شديد دارم

سلام من یه دختر ۱۷ ساله هستم وقتی قراره عادت ماهانه بشم از دوسه روز قبلش شکمم درد میگیره ولی تا روز سوم خیلیه تا حدی که دلم فقط مرگ میخاد قرص هم که میخورم اطرافیان هرکدوم یه چیزی میگن لطفا بگین برای کم شدن درد چی بخورم???

در پاسخ به Bahar

سلام در صورت درد زیاد اول به پزشک مراجعه کنید تا بررسی شود که کیست یا عامل دیگری علت درد نباشد، درد پریود با برخی از مسکن‌ها قابل کنترل است البته باید قبل از شروع درد دارو مصرف کنید و دارو زمانی که درد شروع بشود تاثیر کاملی نخواهد داشت.

سلام من خودم سالها همین مشکل داشتم از شدت درد گاهی وقتها استفراغ می کردم تنها از یه دارو جواب گرفتم اونم دیکلوفناک،در حال حاضر هم استفاده می کنم می تونم بگم واقعا نجاتم داد.

علت کمردردهاي دوران قاعدگي

سلام من ۱۶ سال دارم من مبتلا به سرطان خون هستم من زمانی که پریود میشدم خونو پلاکت زیادی از دست میدادم برای همین دکترم به من قرص ال دی داد الان نزدیک سه ماهه که پریود نشدم ولی ۱۳ روزه دل درد شدید دارم از درد به خودم میپیچم لکه بینی هم دارم من باید چکار کنم دردم بهتر شه

سلام.من یه دختر۱۸ساله ام هروقت پریودمیشم اول ازهمه دل دردم شروع میشه طوری که کلابی حس میشم ومثله یه جنازه میفتم روتخت بعدتب میکنم وعرقه سردمیکنم بعدزانوهام دردمیان وبعداستفراغ میکنم تاحدی که کلامعدم خالی بشه تادوروزهم هیچی نمیتونم بخورم حتی اب هم نمیتونم بخورم چیکارکنم دارم دیوونه میشم

سلام من ۱۸ سالم هست متاهل هستم دو سال میشه ازدواج کردم در همین دو سال وقتی عادت ماهانم شروع میشه زیر شکمم خیلی درد میکنه حتا نمیتوانم تکان بخورم ممنون میشم اگر پاسخ بدهید

من زمان پریودی دل درد بسیار شدیدی دارمانگار شکمم نمیدونم باد داره یا آب داخلش هست.معده هم درد میکنه اصلا نمیتونم تکون بخورم حتی دست به شکم نمیتونم بزنم ازدرد شدید راه نمیتونم برم.. از کار وزندگی میمونم بگین علت چیه

سلام چای کوهی با نبات دو کنید بخورید خیلی عالیه واقعا

سلام ممنون میشم راه های موثرتری بذارید چون واقعا با اینا جواب نمیده

سلام من در روز های دوم و سوم درد زیر شکمم و سوراخ باسنم زیاد می شه چیکار کنم هروزم دارم هیوسین می خورم

سلام دوستان. درد دلای همتون رو خوندم. من ۳۰ سالمه و دردای شدیدی داشتم . اون اوایل استامینوفن و … رو میخوردم خوب بود ولی بعدش حتی چهارتا رو همزمان میخوردم که بی تاثیر بود. دکتر هم رفته بودم که گفته بود طبیعیه و مشکل خاصی نداری.حالم خیلی بد میشد. خیلی خیلی. تا دو روز هیچی نمیتونستم بخورم طوری که حتی اگه جوشونده میخوردم بالا می آوردم. سرتونو درد نیارم . بالاخره بعد سالیان سال درد کشیدن یه چیزایی رو فهمیدم که دردم رو تا ۹۰ درصد کاهش داد. اونا رو براتون میگم البته شاید برای بعضیا قابل قبول نباشه اما واقعیته. اول اینه سعی کنین قبل از دستشویی همیشه دستاتونو خوب بشورین و خشک کنین بعد برین دستشویی چون اینجوری راه خیلی از بیماریهای زنان رو مسدود کردین. دوم و نکته خیلی مهم اینکه لازم نیست برای هر بار دستشویی رفتن مثلا فقط ادرار شلنگ آب رو بگیرین روی خودتون فقط کافیه که دستاتون تمیز باشه و با دستمال توالت (البته از نوع مرغوب و بهداشتی) خودتون رو خشک کنین. هر چی که کمتر در طول ماه به ناحیه تناسلیتون آب بزنین درد کمتری در طول پریودی دارین . بعد از مدفوع کردن هم سعی کنین با مسح کردن خودتونو تمیز کنین نه اینکه شلنگ آب رو بگیرین روی خودتون. آب کمتر در دستشویی….درد کمتر در دوره پریودی. مخصوصا مخصوصا موقعی که پریود هستین حتی یک قطره آب هم نباید به خودتون بزنین… فقط با دستمال کاغذی . حمام رفتن تو دروه که کلا ممنوعه.نه اینکه بوی گند بدین. به هیچ وجه. مثلا من میرم حموم ولی شرتمو در نمی یارم. سرمو میشورم قسمت بالا تنه و پاها رو میشورم ولی اجازه نمیدم آب به ناحیه تناسلیم برسه . لباسامم تند تند عوض میکنم که بقیه و خودم از بوی تنم اذیت نشن. ببینید در یک کلام و خلاصه بهتون میگم که در دوره پریودی آب نباید به ناحیه تناسلیتون برسه. واقعا دیگه نمیدوم چجوری باید اینو بیشتر براتون توضیح بدم. شاید بعضیا بگن بهداشتی نیست اما در عین رعایت بهداشت کامل هم میشه به خودمون آب نزنیم. بعد هر بار دستشویی رفتن هم حتما خودتون رو خشک کنین. این از این… سوم اینکه سعی کنین چای-پفک-چیپس-شکلات و همه چیزای مصنوعی رو از رژیم غذاییتون حذف کنین. بجای چایی در طول روز برای خودتون انواع دمنوش ها و دم کردنی ها رو درست کنین و بعضی وقتا با نبات ازش لذت ببرین. ترشی و لبنیات مصرفش رو به حداقل برسونین. مخصوصا در طول دوره پریودی اصلا غذاهای سرد نخورین. اکثرا میدونن که سردی ها چیا هستن اونایی که نمیدونن تو اینترنت سرچ کنن و مصرفش رو به حداقل برسونن. چون طبع اکثر خانوما سرد هستش سعی کنین گرمیجات مخصوصا خرما و کشمش و اینجور چیزا رو وارد رژیم غذاییتون کنین. ورزش کردن و پیاده روی و دویدن روزانه هم فراموشتون نشه. و یه نکته دیگه هم اینکه درد پریودی جز در موارد خاصی غیر طبیعیه و اصلا طبیعی نیست و اکثرا بخاطر رژیم غذایی نادرست و استفاده از آب زیاد برای شست و شوی ناحیه تناسلی خانوماست. امیدوارم با گفتن تجربیاتم بتونم درد حداقل یک نفرتونو کم کنم چون خودم تحملش کردم و میدونم که چقدر سخت و طاقت فرساست عزیزان من.

من چند روزی پریودهستم درد های شدیدی هم دارم دل درد سردرد کمردرد دارم واقعا کلافه شدم نمیدونم چیکار کنم لطفا من را راهنمایی کنید

سلام راه حلایی ک گفتین خیلی خوب بودن اما من تاالان ب جرات میتونم بگم همه ی قرصا رو مصرف کردم اونقد حالم بد میشه ک یبار حتی ژلوفون گذاشتم زیر زبونم تا غش کنم اما واقعا تاکی_کلی دکترم رفتم کلی ام ازمایش دادم اما میگن طبیعیه_دیگه مخم نمیکشه چیکار کن_حتی نمیتونم گریه کنم یا حرف بزنم

سلام کمپرس آب گرم خیلی کمک میکنه من امتحان کردم و جواب داده.حوله داغ هم همینطور.

واقعا درد زیر شکم نشانه اینکه تخمدانت قویه؟

واقعا خیلی بده من که بدنم عرق سر میکنه دل و کمرم هم درد شدید واقعا حس میکنم دارم میمیرم اصلا دلم نمیخواد با این حال قرص بخورم انشالله راه حلای بچه ها رو استفاده میکنم تا بالخره از یکی نتیجه بگیرم

سلام من هر ماه که پریود میشم روز دوم درد خیلی شدیدی دارم که فقط گریه میکنمو کار به دکتر میرسه دکترم میرم میگن نشانه این که تخمکات قوی هست و باردار شی وزایمان کنی خوب میشی هر ماه که میگذره عادت ماهانم به فکر ماهه بعدم که چطور با درد کنار بیام کمکم کنید دیگه تحمل دردو ندارم

سلام،منم ‌چنتا راه کار میگم که خیلی خوبن: تو این دوران برای کاهش دردتون از چای کوهی یاهمون(تْْوْکْلوجَ)استفاده کنید.شربت ایبوپروفن هم درد رو تسیکین میده‌.

سلام من واقعا دلم درد میکنه هر هفت روز رو درد دارم ولی تا روز سوم واقعا بدددده قرص هم میخورم تاثیرنداره

سلام خسته نباشید من زمانی که عادت ماهانه میشوم نمیتوانم به حمام بروم و دوش اب داغ بگیرم چون دل دردم شدید تر میشود کلا هر چیز داغی که به شکمم میخوره دل دردم بدتر میشود چیکار کنم؟؟؟

سلام. خسته نباشید. قرص مفنامیک را چند روز قبل از شروع پریود مصرف کنیم تا دچار درد شدید نشویم؟ ممنونم

سلام خسته نباشی من یک دختر ۲۵ ساله هستم عقد ی هستم وقتی عادت ماهانه بشم تا سه روز شروع بشه دل درد شدید تا وقتی بیاد دل درد شدید می گریم ممنونم میشم پاسخ بهدید

محصولات و کتابهای آموزشی عصرعلم را در این بخش مشاهده کنید.

ورود به فروشگاه

با کسب مهارت به صورت کاربردی، برای خودتان کار و درآمدزایی ایجاد کنید!

لیست دوره ها

راهنمای لغو عضویت

© ۱۳۹۷-۱۳۸۸ تمامی حقوق مادی و معنوی بر اساس موارد ذکر شده در مرام‌نامه‌ی عصرعلم محفوظ می‌باشد.

علت کمردردهاي دوران قاعدگي
علت کمردردهاي دوران قاعدگي
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *