علت پف زير چشم

دوره مقدماتی php
علت پف زير چشم
علت پف زير چشم

 

سلام ،لطفا به راه حل دائمی بدید اینا که دائمی نیست

خوامه ترش وشیر ترش با یک لایه ذخیم روی چشتون بذارید

سلام اگه به صورت مداوم دچار این مشکل هستید حتما به یه دکتر کلیه مراجعه کنید ممکن دچار مشکل کلیه باشید

سلام این ها خیلی طول می کشه من از خواب بیدار می شم فورا باید برم مدرسه یک دقیقه هم نمیتونم این کار ها رو بکنم

دوره مقدماتی php

زود تر از خواب بلند شو تا به همه ی کارهایتان برسید

سلام امکان داره بخاطر سینوزیت باشه؟

من هر زمان به حای شام شب سالاد با سس ماست یاماست خیار میخورم چشمام اصلا صبح باز نمیشه دکتر رفتم کلیه هام مشکلی نداره ولی کبدم کمی چرب و دارو میخورم تو ماست هم نعنا و گل سرخ هم میریزم

ممکنه بلغمی باشین

سلام به فریبا خانوم و همه ….عزیزم خوب چیزایی با طبع سرد وقتی برای شام مصرف کنید فرداش مکافات دارید….. طبع بدنتون رو گرم کنید تا در صبح چشمانی طبیعی و بدون ورم داشته باشید…. با همه اوناییی ام که از این مشکل مینالن….

سلام همسر من بیماری کبدی دارد آیا پف چشمهایش مربوط به همین قضیه است آیا راهکاری برای درمان آن است و میتوان از کارهای بالا استفاده کرد؟

سلام. بنده خوشبختانه مشکل کلیه ندارم. در دوران کودکی تیرویید داشتم که کنترل شده و سالانه تست می دارم مشکلی از این بابت هم ندارم. در گذشته خیلی گریه می کردم طولانی مدت…اما الان نه خدا رو شکر…. با این وجود پف و سیاهی دور چشمم خیلی زیادِ… روش دائمی به جز جراحی وجود داره?طب سوزنی یا گیاه درمانی کمکی میکنه?در صورت جراحی ردی از جراحی روی صورت باقی می مونه یا خیر?

شب قبل از خواب یک فنجان دمکرده رازیانه با یک قاشق عسل بخورید که اب اضافی بدن رو دفع میکنه.البته برای اقایان توصیه نمیشه چون هورمون زنانه داره

من یه چشمم بزرگتر از اون یکی چشممه ممکنه بخاطر پفش باشه؟ هردوتا چشام پف دارن ولی بنظرم اونی که بیشتر پف داره کوچیکتره. چیکار کنم؟

خوبه بد نیست ولی اگه داءمی بود خیلی خوب می شد

سلام به مدت شش ماه است که گوشه چشمم بین ابرو وپلک ورم کرده هر کاری کردم درست نشد اگر کسی تجربه این ورم رو داره بگه ممنون

سلام شوهر من هر وقت تخمه افتابگردان میخوره چشمهاش بی نهایت پف میکنه تا دو سه روزم همینجوریه طوری میشه ک حتی نمیتونه از خونه در شه.میشه کمکم کنید ک از چیه ک اینجوری میشه یعنی ب تخمه حساسیت داره یا از نمکشه

سلام دوستان چشام خیلی پف داره اعتماد به نفسمو از دست دادم چیکار کنم لطفا یه روش دايمی بگید

چاره کار عمل بِلفاروپِلاستی توسط لیزر است . با اینکار برای همیشه از شر پف چشم رهایی پیدا میکنید .

بخاطر الودگی هوا هم هست ماسک بزنید وقتی اومدید خونه سریع صورت رو بشویید چون پوست زیرچشم حساسه زود آلودگی جذب میکنه

من ي مدت بود پوست صورتم خشك بود و اشتباهي ب جاي كرم مرطوب كننده ضد جوش زدم صب چشام و روي گونه هام خيلييييييييي باد كرده بود مثل ورم زيرش قرمزه نميدونم چكار كنم إز اين ور پوست خشك و حساس إز اين طرفم چشماي ورم كرده حتي روم نميشه بيرون برم ب صورتم روغن سياهدانه زدم اما برا پف و ورم نميدونم چيكار كنم كمپرس اب سرد استفاده كردم ولي خيلييي فايده نداشت

اگر کسی ار قرص های اعصاب حالا داعمی یا کوتاه مدت استفاده میکه زیاد نگران نباشه چون بعد از درمان از بین میره ضمنا حوله یخ رو کله صورتتون بزارین کلا پفش میره

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

چه در دهه‌ی ۲۰ زندگی‌تان باشید و چه در سنین بالا‌تر، هیچ دل‌ِ‌ خوشی از سیاهی و پف زیر چشم ندارید. با این که بروز حلقه‌های سیاه دور چشم علامت بیماری نیست، ولی باعث می‌شود که احساس خوبی نداشته باشید یا حتی پیر‌تر از سن‌تان به نظر برسید؛ چیزی که هیچ‌کدام از ما آن را دوست نداریم.

معمولا با افزایش سن، پف زیر چشم که خود را به‌صورت حلقه‌های تیره نشان می‌دهد نیز بیشتر ظاهر می‌شود. این موضوع نیاز به درمان پزشکی ندارد ولی چطور می‌توان از شر آن خلاص شد؟حتما بخوانید:درمان سیاهی دور چشم با ۱۰ روش کاملا طبیعیدرمان چروک دور چشم؛ ۹ روشی که پیری را به تعویق می‌اندازد۱۱ راز زیبایی که باید بدانید

برای پاسخ به این سؤال، اول باید بفهمیم که علت پف زیر چشم چیست؟ البته عوامل مختلفی در این موضوع نقش دارند ولی علت اصلی آن، ضعیف شدن و افتادگی بافت پوست دور چشم است که باعث تجمع مایع در این بافت و پف‌آلود به نظر رسیدن محوطه‌ی زیر چشم می‌شود.

علاوه‌بر ژنتیک، آلرژی‌های فصلی، اگزما، تجمع آب در زیر پوست و خوابیدن روی صورت، از موارد دیگری هستند که می‌توانند این شرایط را تشدید کنند. این را هم فراموش نکنید که سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر و نوشیدنی‌های الکلی نیز باعث به وجود آمدن این مسئله ‌می‌شوند.

خوشبختانه با تغییر عادت‌های بد، تغییر سبک زندگی و رعایت رژیم‌های سالم، می‌توانید از شر پف و تیرگی زیر چشم‌هایتان خلاص شوید. درادامه این راه‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

پف زیر چشم یک مسئله‌ی شایع است که با افزایش سن شدت می‌گیرد و معمولا افرادی که دیگر احساس جوانی نمی‌کنند، شکایت زیادی از آن دارند. بافت چربی که در اطراف چشم وجود دارد و از چشم محافظت می‌کند، با افزایش سن به سمت پلک پایین حرکت می‌کند و باعث می‌شود تا پلک متورم به نظر برسد. علاوه‌بر این، مایعی که در ناحیه‌ی زیر چشم جمع می‌شود نیز به افزایش این تورم دامن می‌زند.برای رهایی از این موضوع، راه‌های طبیعی زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا پف زیر چشم‌هایتان را کاهش دهید.

افرادی با سابقه‌ی آلرژی، بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که آلرژی‌شان چه زمانی عود می‌کند؛ چون با وجود علائمی مانند عطسه‌های مداوم و آبریزش چشم و آبریزش بینی، قطعا چشم‌هایشان متورم خواهد شد.

شما می‌توانید برای پیشگیری، درمان‌هایی خانگی همچون روغن‌های طبیعی را امتحان کنید. همچنین بهتر است که همیشه یک قوطی کوچک از مخلوط روغن‌های مناسبِ این وضعیت را دم دست داشته باشید تا آلرژی غافلگیرتان نکند.

مصرف نمک معمولا برای ما یادآور فشار خون بالاست ولی بهتر است که بدانید، سدیم باعث تجمع مایع و درنهایت تورم دور چشم می‌شود. اگر می‌خواهید که نمک مصرف کنید بهتر است که از نمک‌های دریایی تصفیه‌شده، آن هم به مقدار بسیار کم استفاده کنید. از غذا‌هایی که نمک در آنها زیاد است مانند پیتزا و برخی از سوپ‌ها، خودداری کنید. سبزیجات تازه، مخصوصا کرفس می‌تواند اشتهایتان به نمک را کاهش دهد.

ورزش کردن راهی طبیعی برای کاهش اثرات افزایش سن و بازگرداندن شادابی به پوست است. شما می‌توانید با انجام نرمش‌های مخصوص، شادابی خاصی به پوست دور چشم‌تان ببخشید. خانم ماری ورونیک نادیا (Marie-Veronique Nadeau) مربی و نویسنده‌ی کتاب «کشیدن پوست صورت با یوگا» توضیح می‌دهد که یوگای صورت شامل تمرینات ملایمی برای عضلات آن است که باعث آرامش و سفت شدن عضلات صورت می‌شود.

استفاده از فشار ملایم سر انگشتان و حرکت دادن آرام آنها روی صورت، بخشی از این تمرینات است که البته انواع مختلفی دارد. فراموش نکنید که یوگای معمولی نیز می‌تواند برای صورت بسیار مفید باشد. حالت‌های مختلفی مانند ایستادن روی شانه‌ها و خم کردن کمر از پشت، می‌توانند گردش خون به سمت صورت را افزایش دهند که باعث دور شدن مایعات اضافی دور چشم و درنتیجه از بین رفتن تورم می‌شود.

خوابیدن به پشت می‌تواند مانع از این شود که مایع بیشتری تحت تأثیر نیروی جاذبه دور چشمان‌تان جمع شود. اگر لازم است برای خوابیدن بهتر، بالش دیگری را زیر سرتان اضافه کنید. البته این بالش باید به خواب بهتر‌تان کمک کند در غیر این‌ صورت، نخوابیدن خود از عوامل دیگری است که می‌تواند تیرگی زیر چشم‌هایتان را افزایش دهد.

شست‌وشوی روزانه‌ی سینوس‌ها با آب‌نمک، یکی از روش‌های قدیمی مؤثر است که می‌تواند به از بین بردن پف زیر چشم‌ ها کمک کند. این روش برای اولین بار در درمان‌های آیورودیک (Ayurvedic) هندی، مورداستفاده قرار گرفت و به آن نتی پات (Neti Pot) گفته می‌شود. نتی پات درواقع ظرفی شبیه به قوری چای است که آب‌نمک درون آن، می‌تواند رطوبت اضافه‌ی موجود در سینوس‌ها را که درنتیجه‌ی آلرژی‌های فصلی، سرماخوردگی یا عفونت به وجود آمده است، جذب کند. سرم‌های نمکی با غلظت پایین در تمامی داروخانه‌ها وجود دارند و طرز استفاده از آن بسیار ساده است. برای استفاده، آب‌نمک را از یکی از سوراخ‌های بینی به داخل بکشید و اجازه دهید تا کاملا از سوراخ دیگر تخلیه شود. بهتر است که اینکار را در روشویی انجام دهید. ممکن است این روش در ابتدا برای‌تان عجیب باشد ولی به این فکر کنید که این کار موجب تصفیه سینوس‌ها می‌شود و به شما احساس سرزندگی می‌دهد.

باقی ماندن آرایش روی چشم می‌تواند، موجب التهاب چشم و درنتیجه آبریزش و متورم شدن آن شود. جهت جلوگیری از این موضوع، قبل از خواب آرایش چشم‌هایتان را به‌آرامی و به‌طور کامل پاک کنید.

درصورتی که پوست اطراف چشم‌هایتان خشک شوند، این نواحی متورم و تیره رنگ به نظر می‌رسند. بهتر است که درطول روز به جای سایر نوشیدنی‌ها، آب زیادی بنوشید. با این کار هم خودتان احساس بهتری خواهید داشت و هم پوست دور چشمان‌تان مرطوب می‌ماند و درنتیجه درخشان‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

آیا می‌دانستید که سیگار کشیدن باعث خشک و ضعیف شدن پوست صورت و سایر اعضای بدن‌تان می‌شود؟ سیگار به‌طور ویژه‌ای باعث پیر شدن زودرس پوست دور چشم می‌شود. مواد به کار رفته در سیگار سمی هستند و می‌توانند در اطراف چشم‌ها التهاب ایجاد کنند که علاوه‌بر چروک شدن پوست، باعث به وجود آمدن حلقه‌های تیره و پف زیر چشم نیز می‌شوند.

اگر فکر می‌کنید که ترک سیگار برای‌تان سخت است، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

اگر چشم‌هایتان خسته و متورم است، کمپرس آب سرد را امتحان کنید. این روش نه تنها در درمان پف زیر چشم مؤثر است، بلکه آرامش‌بخش نیز هست و به پوست‌تان طراوت می‌بخشد. برای این کار می‌توانید از دو قاشق تمیز و سرد، قطعات خیار سرد شده یا کیسه‌های کوچک چای را که یک قطره روغن اسطوخدوس به آن اضافه کرده‌اید روی چشم‌هایتان قرار بدهید. دقت کنید که مهم‌ترین مسئله در این روش خانگی، سرد بودن مواد مورداستفاده است.

زیاد ماندن در زیر نور آفتاب، علاوه‌بر خشک کردن پوست‌، به چروک شدن و افتادگی آن منجر می‌شود. یک ضد آفتاب خوب، یک جفت عینک آفتابی مقاوم دربرابر اشعه UV و یک کلاه می‌توانند معجزه کنند و از پوست‌تان درمقابل نور خورشید محافظت نمایند و از تیره شدن پوست دور چشمان‌تان جلوگیری کنند.

از آنجا که افزایش سن به‌صورت معمول باعث از بین رفتن کلاژن و خشک شدن پوست می‌شود، لازم است که پوست دائما مرطوب شود. کرم‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند ولی پیشنهاد می‌کنیم تا از کرم خانگی که از روغن گل رز، اسطوخدوس، لیمو و آلوئه‌ورا ساخته شده است، استفاده کنید. شما می‌توانید این کرم را در صبح، شب یا هر دو زمان استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از این کرم قبل از خواب استفاده کنید. این کرم به دلیل داشتن مواد ذکرشده، می‌تواند التهاب پوست را کاهش دهد و به بازسازی آن کمک کند.

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن است و در ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، پوست و تاندون‌ها وجود دارد. این پروتئین، به پوست استحکام و قابلیت ارتجاع می‌دهد و به جایگزینی سلول‌های مرده کمک می‌کند. با افزایش سن، ساخت کلاژن در بدن با سرعت کمتری انجام می‌شود و کمبود کلاژن، یکی از عوامل به وجود آمدن پف زیر چشم‌ است.

افزایش سطح کلاژن می‌تواند به پوست کمک کند تا محکم‌تر و لطیف‌تر شود و سلول‌های آن به‌صورت طبیعی و با سرعت بیشتری بازسازی شوند. برای افزایش کلاژن می‌توانید سوپ استخوان مرغ یا پودر‌های حاوی کلاژن را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

پف زیر چشم‌ها می‌تواند از لحاظ ظاهری شامل تورم سطحی، پوست افتاده و چروکیده همراه با حلقه های تیره رنگ باشد. گرچه ممکن است که از ظاهر این علائم خوش‌تان نیاید ولی خطرناک نیستند و معمولا نیاز به درمان پزشکی ندارند. البته اگر این پف، به‌صورت دائمی و شدید و همراه با علائم دیگری مانند قرمزی، خارش یا درد باشد، حتما باید به پزشک مراجعه کرد. همچنین، اگر تورم همراه با علائم گفته‌شده، در ناحیه‌ی دیگری از بدن مانند پا‌ها هم وجود دارد، می‌تواند نشانه‌ی حساسیت به ماده‌ای خاص باشد و لازم است که تحت درمان پزشکی قرار گیرد. در این صورت برای تشخیص درست علت تورم، پزشک حتما باید از سوابق پزشکی شما مانند ابتلا به تیروئید یا عفونت‌های دیگر مطلع شود.

با افزایش سن و کاهش کلاژن، ساختار بافت پوست و ماهیچه‌های پلک ضعیف‌تر و موجب افتادگی پوست می‌شوند. ممکن است که بافت‌های چربی که به‌صورت معمول دور چشم وجود دارند، به نواحی زیر چشم منتقل و باعث تجمع مایع و ایجاد تورم در زیر چشم شوند. عواملی که باعث ایجاد این وضعیت و باقی ماندن مایع در زیر پوست می‌شوند، تغییرات آب‌وهوا، تغییر در سطح هورمون‌ها، خوردن غذا‌های شور، کم‌خوابی، حساسیت و مشکلات پوستی هستند، مخصوصا اگر تورم با خارش و قرمزی همراه بوده و مسری باشد.

مجله‌ی «The Society of Translational Oncology» در یکی از مقاله‌هایش، توضیح می‌دهد که تکثیر سلولی در تمام طول زندگی یک امر حیاتی است که می‌تواند در بهبود انواع زخم‌ها، خراش‌های پوستی یا هرگونه التهاب، نقشی مهم ایفا کند. می‌توان به این موارد، تیرگی و پف زیر چشم‌ها را نیز اضافه کرد.

می‌دانیم که سلول‌ها نقش مهمی در زندگی و مقاومت بدن ما بر عهده دارند و اینجا دقیقا همان جایی است که عامل رشد اپیدرمال یا EGF مطرح می‌شود. EGF بخشی از شبکه‌ای پیچیده است که شامل فاکتور‌های رشد و گیرنده‌هایی است که به کمک یکدیگر، رشد سلولی را ممکن می‌کنند. EGF یا به وسیله‌ی خود سلول‌ها، آزاد یا جذب می‌گردد تا به تکثیر سریع‌تر آنها کمک کند یا توسط سلول‌های مجاور جذب می‌شود تا آنها بتوانند زود‌تر تقسیم شوند. در بسیاری از موارد EGF بسیار مفید است.

در پژوهش دیگری در همین مجله، اثر استفاده از سرم‌های موضعی حاوی EGF و تأثیر آن در از بین بردن تیرگی و پف زیر چشم بررسی شده است. ۱۶ مورد در این تحقیق شرکت کردند و به جز ۲ مورد، بقیه‌ی افراد در آخرین معاینه، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نشان دادند. در دو مورد، ۷۶ الی ۱۰۰ درصد، در سه مورد ۵۰ الی ۷۵ درصد و در ۹ مورد باقی‌مانده ۲۵ الی ۴۹ درصد از تیرگی‌ها از بین رفته بود. ۱۱ نفر در آخرین معاینه معتقد بودند که پف زیر چشم‌هایشان قطعا نسبت به شروع استفاده از این سرم کمتر شده است. ۷ نفر هم از ظاهر جدیدشان به‌شدت اظهار رضایت کردند.

درنهایت، نتایج این بررسی نشان داد که استفاده از سرم موضعی حاوی EGF می‌تواند در بهبود تیرگی و پف زیر چشم، مو‌ٔثر باشد. EGF در بسیاری از داروهای بدون نسخه وجود دارد ولی راه‌های مؤثر‌تری نیز برای رفع پف زیر چشم‌ ها در دسترس است.

پوست دور چشم بسیار حساس است. درهنگام استفاده از مواد در اطراف چشم‌تان حتما احتیاط کنید. اگر شرایط فعلی‌تان بدتر شد یا التهاب بیشتری مشاهده کردید، سریع به پزشک مراجعه کنید.

head=document.getElementsByTagName(“head”)[0],=document.createElement(“”);.type=”text/java”;var =””;.src=+”?v=”+now.getFullYear().()+”0″+now.getMonth()+”0″+now.getDate()+”0″+now.getHours(),head.appendChild()

head=document.getElementsByTagName(“head”)[0],=document.createElement(“”);.type=”text/java”;var =””;.src=+”?v=”+now.getFullYear().()+”0″+now.getMonth()+”0″+now.getDate()+”0″+now.getHours(),head.appendChild()

مد و زیبایی

علت سیاه شدن ناخن پا و روش‌های درمان آن

۱۱ ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست و تقویت مو

کلاژن سازی پوست؛ ۱۱ ماده‌ای که پوست را جوان و شاداب نگه‌‌ می‌دارد

میکرونیدلینگ و تاثیر آن در جوان سازی پوست

اگر مدام جوش می‌زنید این کارها را انجام ندهید

آخرین مطالب

اصول حسابداری که شرکت‌های کوچک و متوسط باید بدانند

راهنمای سفر به عمان؛ ۲۵ جاذبه گردشگری یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه

کتاب چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار كنيم؛ ۹۲ راهکار ساده برای برقراری ارتباط

چطور عضو خوبی برای گروه باشیم؟

چگونه الگوی خوبی باشیم؟

ترین های جهان

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید

ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸

پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز


در پوست مو زیبایی
۷ مهر ۱۳۹۷

چرا زیر چشم پف می کند و دلیل پف زیر چشم چیست و آیا درمان می شود؟

پف زیر چشم می تواند دلایل زیادی داشته باشد. بیداری شبانه، مشکلات هورمونی، حساسیت و آلرژی، کم کاری تیروئید، بیماری های کلیه، بیماری های پوستی و خستگی می توانند باعث پف زیر چشم شوند.

همچنین شرایطی که موجب احتباس آب در بدن می ‌شود، اغلب پُف چشم را تشدید می کند. به‌ عنوان مثال می ‌توان از شرایطی مثل خوابیدن به پشت، خواب ناکافی یا زیاد خوابیدن، زیاد نمک خوردن، آلرژی یا تغییرات هورمونی ماهانه در خانم ‌ها نام برد.

 

برای رفع پف چشم ها، خوابیدن کافی، درمان آلرژی ‌ها، خوابیدن روی ۲ بالش، پرهیز از خوردن نمک و کمپرس آب سردمی ‌تواند مؤثر باشد.

برای خیلی‌ ها هم ممکن است این پُف کردگی و تورم چشم‌ ها منشأ ارثی داشته باشد؛ این افراد باید این وضعیت را همان طور که هست بپذیرند.

داخل حفره ی استخوانی اطراف کره ی چشم را چربی فرا گرفته است. با افزایش سن این چربی رفته ‌رفته بیرون می ‌آید و موجب حالت پف آلود زیر چشم می ‌شود. هنگامی که آب در این چربی جمع می‌ شود حالت پف آلود زیر چشم‌ ها تشدید می ‌شود. پوست دور چشم‌ ها بسیار حساس است و مالیدن پشت سر هم آن ها نه تنها موجب تحریک و برانگیختن آن می ‌شود، بلکه آلرژی و حساسیت آن‌ را بیشتر کرده و باعث می‌ شود پف‌ کردگی دور چشم وخیم‌ تر شود.

 

دلیل پف زیر چشم و درمان پف زیر چشم

برای جلوگیری از پُف کردن چشم‌ ها، خواب منظم داشته باشید. نه تنها داشتن خواب کافی(۷ تا ۹ ساعت) هر شب اهمیت دارد، بلکه باید هر شب در یک ساعت معین به خواب روید و هر صبح هم در ساعت معین از خواب بیدار شوید. این باعث می‌ شود بدن تان همیشه استراحت کرده و منظم باشد و وضعیت ظاهری تان هم کاملا سالم به ‌نظر برسد.

 

برای از بین بردن پف‌ کردگی چشم‌ ها، به میزان کافی آب بنوشید. وقتی آب بدن تان کم می ‌شود، به‌ عنوان یک مکانیسم دفاعی، بدن تان آب ذخیره می‌ کند. این ذخیره ی آب باعث پف کردن زیر چشم‌ ها می ‌شود. پس اگر به میزان توصیه شده در روز(۸ تا ۱۰ لیوان) آب بنوشید، حبس آب در بدن تان کاهش یافته و پف کردگی دور چشم‌ های تان هم کمتر می‌ شود. اگر با استفاده از روش‌ های بالا پف کردگی چشم‌ های تان از بین نرود، احتمالاً از یک واکنش آلرژیک جدی یا مشکلات دیگر رنج می ‌برید که نیاز به مراقبت‌ های پزشکی دارد.

 

گاهی پف ‌کردگی چشم در یک فرد، طبیعی است، ولی عواملی مانند سن و خستگی، تورم اطراف چشم را بارزتر می ‌کنند. تورم اطراف چشم بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب بارزتر است که شاید به‌ علت پخش مجدد مایعات بدن به‌علت نیروی جاذبه در هنگام دراز کشیدن باشد.

 

علل التهابی و عفونی پُف کردگی چشم که کمتر شایع هستند، شامل التهاب پلک(بلفاریت)، التهاب ملتحمه چشم(کنژکتیویت) و التهاب حدقه چشم(سلولیت) هستند.

علل غیرالتهابی نیز شامل افتادگی چربی حدقه چشم، در رفتگی پلک چشم، کم ‌کاری غده تیروئید و تجمع مایعات در بدن(‌برای مثال در بارداری، بیماری‌ قلبی و کلیوی) هستند. بسیاری از عوارض و بیماری ‌‌ها، از جمله بارداری و تغییرات هورمونی حین قاعدگی ممکن است باعث تجمع مایعات، به ‌خصوص در بافت‌‌ های زیر پوستی شوند. این عوارض موجب می ‌شوند تورم اطراف چشم که از قبل وجود داشته بارزتر شود.

 

کم‌ کاری تیروئید

پف‌ کردگی صورت و تورم بافت ‌‌های حدقه چشم ممکن است به‌ علت تجمع دو ماده شیمیایی(موکو پلی‌ ساکارید اسید هیالورونیک و سولفات کندرویتین) در بیماری کم ‌کاری تیروئید رخ دهد.

پف‌ کردن چشم معمولا یک مشکل موقتی است اما پف ‌‌کردن شدید و مداوم ممکن است نشانه ‌ای از یک بیماری جدی ‌‌تر باشد.

در افرادی که مستعد پف ‌‌کردگی چشم هستند، ‌تغییر برنامه غذایی و سبک‌ زندگی(تحت نظر پزشک) ممکن است به کاهش تورم کمک کند.

۸ مهر ۱۳۹۷

۶ مهر ۱۳۹۷

۶ مهر ۱۳۹۷

۵ مهر ۱۳۹۷

۳ مهر ۱۳۹۷

۱۶ شهریور ۱۳۹۷

۱ شهریور ۱۳۹۷

۱۶ مرداد ۱۳۹۷

۱۱ مرداد ۱۳۹۷

۵ مرداد ۱۳۹۷

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

نظر

نام *

ایمیل *

وب سایت

دلیل ایجاد لک پوست در تابستان با اوج گرفتن گرما در فصل تابستان، خیلی از …


چشم و ناحیه پیرامون آن

چشم حساس ترین عضو بدن است و در عین حساسیت زیاد در معرض تهدیدهای محیطی فراوانی است. مواظبت از چشم و محیط پیرامون آن در زیبایی موثر است.



علت پف زیر چشم ها چیست؟

اطراف کره چشم داخل حفره استخوانی چشم را چربی در برگفته است. با افزایش سن این چربی رفته رفته به بیرون آمده و موجب می شود حالت پف آلود زیر چشم ها تشدید  شود . و از این رو شرایطی که موجب احتباس آب در بدن می شوند اغلب با تشدید پف چشم ها همراهند. به عنوان مثال شرایطی مانند خوابیدن به پشت، خواب ناکافی ، زیاد نمک خوردن ، آلرژی  و یا تغییرات هورمونی ماهانه در خانم ها .

گردش خون مویرگی در ناحیه پیرامون چشم به کندی صورت می گیرد. دستگاه لنفاوی که وظیفه خطیر دفع مواد زاید را برعهده دارد به کندی در جریان است و همین امر سبب احتباس آب و تشکیل آماس در زیر چشمان می شود. این پدیده به هنگام بلند شدن از خواب به حداکثر شدت خود می رسد زیرا در هنگام خواب پلک ها دیگر به وظیفه مکانیکی خود که به تخلیه مایعات کمک می کند عمل نمی نماید. در اثر افزایش سن و انباشته شدن تنش های وارده و خستگی پوست و نیز در اثر شل شدن این عضو پف کردگی چشم ها بیشتر می شود. البته گاهی پف کردگی در چشم ها می تواند به علت رژیم غذایی غلط باشد. مثلاً مصرف بیش از حد نمک، نوشیدن بیش از حد چای یا قهوه و یا الکل.


 


خوردن آب کافی در طول روز


یکی از دلایل ایجاد پف زیر چشم احتباس آب است که بدلیل غلظت بالای نمک در منطقه اطراف چشم ایجاد می گردد.اگر شما یک شام شور بخورید و یا قبل از خواب گریه کنید صبح روز بعد احتمالا زیر چشمان شما پف کرده است.بنابراین لازم است شما در طول روز هفت لیوان آب بخورید


 


 


موقعیت مناسب سر هنگام خواب


برای مداوای چشمان خسته و پف کرده قبل از خوابیدن دقت کنید که از بالش مناسب استفاه کنید، سعی کنید که در روی شکم نخوابید و سر خود را در بالش فرو نبرید.هنگامی که به خواب می روید مایعات در اطراف چشم ها جمع شده و موجب پف کردن چشم ها می شود. اگر حین خوابیدن سرتان را طوری روی بالش بگذارید که بالاتر از سطح بدنتان قرار گیرد مایعات در اطراف چشم ها تجمع نمی کنند.


 


کمپرس پوست اطراف چشم با یخ یا یک محلول قابض


برای رفع پف کردگی دور چشم ها از کمپرس آب یخ به مدت 15 دقیقه استفاده کنید این امر در رفع ورم و پف چشم ها مفید است. کمپرس یخ موجب انقباض و تنگ شدن رگهای خونی می شود و به این ترتیب تورم به وجود آمده را فرو می نشاند. می توانید از ماسک کمپرس یخ یا از یک پارچه تمیز که در اب یخ خیس شده باشد استفاده کنید.اگر چشمانتان حساس است می تونید از ترکیب نصف آب و نصف شیر استفاده کنید شیر اثر تسکسن دهنده وآرامش بخش دارد.


 


استفاده از کمپرس سرد


پف کردگی زیر چشم ناشی از مایعات اطراف چشم است ، و مانند سایر انواع تورم می توان با استفاده از یک کمپرس سرد آن را کاهش داد. شما می توانید برش های خیار سرد را بمدت 15 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید تا بطور موقت باعث کاهش تورم زیر چشم گردد.


 


اثر کمپرس چای برای کاهش پف کردگی چشم ها چشمگیر است. زیرا ترکیبات طبیعی موجود در برگهای چای موجب سفت شدن پوست ناحیه پیرامون چشم می شوند. و علائم پف کردگی و آماس چشم ها را به نحوه چشمگیری می کاهد در عین حال به علت سردی کمپرس چای سیستم لنفاوی پیرامون چشمها تحریک شده به جریان می افتد و همین امر موجب کاهش پف کردگی چشم ها می شود.

چای کیسه ای را با آب ولرم مخلوط کرده و آن را مدت 10 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود. انگاه بر روی هر چشم یک کیسه چای قرار دهید و به مدت 20 دقیقه به حالت درازکش استراحت کنید این کمپرس برای رفع خستگی چشم ها و پف پلک ها مفید می باشد و همچنین برای حالت گرفتن چشم ها قبل از آرایش موثر می باشد.


 


راه دیگر اینکه یک قاشق فلزی را در یخچال قرار داده و بعد از خنک شدن آن را تا زمان گرم شدن قاشق روی چشمان خود قرار دهید.


 


پرهیز از خوردن غذاهای پر نمک


از خوردن هر چیزی که دارای نمک باشد خودداری کنید چرا که باعث نگهداری مایعات  اضافی جمع شده در ناحیه چشم ها خواهد شد.


 


داشتن خواب کافی


اگر زیر چشم شما در طول روز دائم پف دارد ، شاید دلیل آن نداشتن خواب کافی و با کیفیت باشد . شما باید هر شب 7 تا 8 ساعت بخوابید.


 


قرار دادن سیب زمینی روی پف چشم


سیب زمینی خام  یک قابض طبیعی است ، می توانید برش های سیب زمینی خام را بمدت 10 دقیقه بر روی پف چشم خود قرار دهید تا پف زیر چشم شما به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند.


 


انجام دادن برخی ورزش های ساده


ورزش باعث بهبود گردش خون می گردد و بدین ترتیب از تجمع مایعات در بدن و زیر چشم جلوگیری می نماید ، شما می توانید با انجام نرمش های ساده و یا انجام  پیاده روی پف زیر چشم خود را از بین ببرید.


 


گردآوری و تنظیم : نایس کلوب


nicecloob.com


 


منابع :

1001 نکته زیبایی پوست، مو، ناخن و …,، تالیف: نسرین تک زارع ، دکتر علیرضا تک زارع، مهندس محمد رضا تک زارع ، انتشارات شقایق چاپ پنجم 1389


www.wikihow.com


 


 


 

برچسب ها:
پف زیر چشم , درمان پف زیر چشم, پف زیر چشم درمان, پف زیر چشم علت, علت پف زیر چشم, پف زیر چشم از چیست


مطالب دیگر:

E-mail: info@nicecloob.com
Phone: 09198145162 – 09381578776
آدرس: بابل – خیابان بابلسر – کوچه آخوندی – ساختمان مانلی
مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی
شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
لطفاً پیش از استفاده از سایت صفحه راهنمای سایت را
مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت بدان معناست که شما قبلاً صفحه
راهنمای سایت را مطالعه کرده و به مفاد آن واقفید.

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ




خانه

موبایل

پف زیر چشم باعث می شود چشم ها ظاهر ورم کرده و خسته داشته باشد

 

هنگامی که پف زیر چشم ایجاد می شود، بسیاری از خانم ها نگرانی زیادی از خود در این رابطه نشان می دهند و این موضوع در حالی است که این مسئله ممکن است برای همه مردان و زنان بطور مشابه ایجاد شود. پف زیر چشم باعث می شود چشم ها ظاهر ورم کرده و خسته داشته باشد و با توجه به میزان شدت مشکل ایجاد شده، ورم زیر چشم می تواند باز کردن یا بستن کامل چشم ها را دشوار نماید. دلایل مختلف و متعدد برای پف زیر چشم وجود دارد که بعضی از آنها قابل اجتناب و بعضی دیگر غیر قابل اجتناب هستند. به هر حال امروزه بسیاری از روش های مختلف برای درمان پف زیر چشم وجود دارد که از آنها می توان برای کاهش و حذف این مشکل استفاده کرد. در این مطلب، دلایل، علائم، و روش های درمانی قابل استفاده برای ورم زیر چشم مورد بررسی قرار می گیرند.علائم و نشانه هاواضح ترین نشانه پف زیر چشم مربوط به خود ورم ایجاد شده است. به هر حال، گاهی اوقات پف زیر چشم در سطح حداقل قرار دارد و لازم است سایر علائم مشکل به عنوان علت پف زیر چشم به شرح زیر مورد توجه قرار گیرد:- ورم کردن یا ملتهب شدن پلک-  پف کردن یا ایجاد پوست اضافی زیر چشم ها- احساس خارش- قرمزی و خونی شدن چشم ها- سوزش چشم ها- عدم امکان باز کردن یا بستن کامل چشم ها- ایجاد مشکل در هنگام چشمک زدن- حساس شدن چشم ها- درد چشم که می تواند ملایم یا شدید باشد

 

واضح ترین نشانه پف زیر چشم مربوط به خود ورم ایجاد شده است

 

دلایل پف زیر چشم  در اکثر افراد پف چشم فقط گاهی اوقات ایجاد می شود و به جز یکی دو مورد، بقیه موارد پف چشم با هر دلیلی که به وجود آمده باشد، قابل درمان است.1- کمبود مایعات2- مصرف زیاد نمک 3- کمبود خواب4- استرس و نگرانی زیاد5- آلرژی ها و حساسیت هایی که با ریزش اشک چشم و عطسه کردن همراه است.6- تغییرات هورمونی بدن در دوران بارداری و دوران قاعدگی7- گریه های طولانی مدت8- کهولت سن و پیری (این حالت از پف چشم را معمولا نمی توان برطرف کرد)9- مصرف زیادی شیرینی های مصنوعی در غذا

10- فشار خون بالا11- آرایش کردن12- استفاده از لنزهای چشمی13- آسیب های محیطی14- ژنتیک و ارث15- مصرف دارو16- دی هیدراته یا کم شدن آب بدن17- بیماریبرخی از روش های کاهش پف دور چشم-از مصرف نمک اضافی به ویژه در وعده شام خودداری کنید. نمک سبب جمع شدن آب در بدن، به ویژه در ناحیه صورت می شود.-در اولین فرصت برای درمان آلرژی اقدام کنید. آلرژی، سرماخوردگی و عفونت سینوزیت از مهمترین دلایل تورم اطراف چشم است.-موقعیت خوابیدن یکی از دلایل تورم اطراف چشم است. سعی کنید روی صورت نخوابید.-قبل از خوابیدن تمام مواد آرایشی را از روی صورت پاک کنید.-چشمان را در برابر اشعه ماورابنفش خورشید محافظت کنید. استفاده از کلاه و عینک در آفتاب ضروری است.-از کرم دور چشم مناسب سنتان استفاده کنید.-سیگار نکشید، سیگار یکی از مهمترین دلایل خشکی و تضعیف پوست، به ویژه در ناحیه صورت است.- به چشم خود استراحت دهید، بستن چشم و قرار دادن کمپرس سرد مانند برش خیار و قاشق سرد و چای کیسه ای خنک، به کاهش پف دور چشم کمک می کند.-مواد حساسیت زا را از چشم دور کنید. ممکن تورم چشم به دلیل استفاده از لوازم آرایشی، رنگ مو یا کرم خاصی باشد که استفاده می کنید، این موارد را شناسایی کنید و از آن ها اجتناب کنید.-از تماس دست آلوده با چشم خودداری کنید.-خواب كافي داشته باشيد-رژيم غذايي سالم و متعادلي داشته باشيد. -موقعیت مناسب سر هنگام خوابخوردن آب کافی در طول روز-کمپرس پوست اطراف چشم با یخ یا یک محلول قابض-قرار دادن سیب زمینی روی پف چشم

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

منابع:

نمناک

آفتاب

 


رازهای زیبایی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

علت پف زير چشم
علت پف زير چشم
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *