علت پا درد هاي شبانه

دوره مقدماتی php
علت پا درد هاي شبانه
علت پا درد هاي شبانه

علت پا درد متنوع است. خیلی از ما به طور ناگهانی پایمان درد می گیرد و علت آن را نمی دانیم. یک علت پادرد استفاده از کفش های نامناسب است. همچنین مشکلاتی مثل خارپاشنه، زگیل و حتی انواع آرتروز میتواند علت درد پا باشد. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب درباره علت پا درد اطلاعاتی را تقدیم می کنیم. امیدواریم از این بخش بهره کافی را ببرید.

پا یک ماشین بسیار پیچیده است، با 26 استخوان، 33 مفصل،, و بیش از 100 تاندون با چنین پیچیدگی و کارکشیدن از پا، جای تعجب نیست که دچار پا درد شویم. پا هم مثل بقیه بدن نیاز به مراقبت دارد بخصوص اگر در تمام طول روز سر پا بایستید

پا شبکه ای پیچیده از استخوان ها، رباط ها، تاندون ها و عضلات است. و به اندازه کافی قوی است تا وزن بدن را تحمل کند و می تواند در معرض آسیب و درد پا قرار بگیرد.

درد پا می تواند در هر بخش از پا باشد، از شصت پا گرفته تا تاندون آشیل که در پشت پاشنه پا قرار دارد.
اگر چه اغلب دردهای خفیف پا به خوبی به درمان های خانگی پاسخ میدهند، اما زمانی نسبتا طولانی لازم دارد. درد شدید پا را باید با دکتر خود در میان بگذارید، به خصوص اگر پا آسیب دیده باشد.

آسیب، کار بیش از حد، و یا شرایطی که باعث التهاب هر یک از استخوان ها، رباط ها و تاندون های پا شود،منجر به درد پا می شود.

آرتروز از علل شایع درد پا است. آسیب به اعصاب پا ممکن است باعث درد سوزش دار و شدید ، بی حسی یا سوزن سوزن شدن (نوروپاتی محیطی) شود.

دوره مقدماتی php

بعضی از علت پا درد عبارتند از:

1. التهاب تاندون آشیل

2. پارگی تاندون آشیل

3. کنده شدن تاندون

4. شکستگی یا ترک خوردگی استخوان زانو

5. شکستگی مچ پا

6. شکستگی شصت پا

7.پینه ی پا

8. اماس کیسه های مفصلی

9. سندرم پیچیده ی درد منطقه ای

10. میخچه و پینه

11. نوروپاتی دیابتی

12.کف پای مسطح

13. نقرس یک علت پا درد

14. شصت کژ یا شصت چکش مانند

15. کفش های پاشنه بلند یا کفش های بی کیفیت

16. ناخن پای در گوشت فرورفته

17. تغییر شکل قوزک پا

18. نورومای مورتون یک علت پا درد

19.ورم مفاصل و استخوانها

20.کورک استخوانی

21. بیماری پاژه استخوان

22. نوروپاتی محیطی

23. التهاب غلاف کف

24. زگیل کف پا یک علت پا درد

25. آرتریت روماتوئید

26. آرتریت سپتیک

27 . شکستگی تنشی استخوان(بویژه بخاطر ورزش شدید)

28. سندرم تونل تارسال

29.آماس زردپی یک علت پا درد

30. تومور علت پا درد

حتی درد پا نسبتا خفیف می تواند کاملا ناتوان کننده باشد. معمولا استفاده از داروهای خانگی ساده بی خطر است.

• درد شدید یا تورم
• داشتن زخم باز یا زخمی که ترشح چرک داشته باشد.
• داشتن نشانه هایی از عفونت، مثل قرمزی، گرمی و حساسیت به لمس در ناحیه ی درد و یا داشتن تب بیش از 100 فارنهایت (8/37 به بالا)
• قادر نبودن به راه رفتن و یا قرار دادن وزنتان روی پاهایتان
• دیابت و هر گونه زخم که خوب نمیشود و یا عمیق، قرمز، متورم و یا گرم و حساس به لمس است.

• تورم پایدار که بعد از دو تا پنج روز که از درمان در منزل گذشته و بهبود نیافته است.
• درد مداوم که بعد از چند هفته بهبود نمیابد.
• درد سوزشی، بی حسی یا سوزن سوزن شدن، به ویژه اگر بیشتر در پایین پا باشد.

اگر درد پای شما به دلیل آسیب یا کار بیش از حد است، اغلب به خوبی به استراحت و درمان سرد پاسخ میدهد. از فعالیت هایی که ممکن است درد پای شما را تشدید کند، اجتناب کنید و چندین بار یک تکه یخ را بر روی پای خود به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید.

داروهای ضد التهابی نیز به تسکین درد کمک خواهد کرد.

حتی با بهترین مراقبت ها،ممکن است مقداری سفتی یا درد پا بخصوص در اوایل صبح و یا بعد از فعالیت بمدت چند هفته داشته باشید. اگر از علت درد پای خود مطمئن نیستید ، و یا اگر بیشتر شد و یا هر دو پا را در بر گرفت، به خصوص اگر شما مبتلا به دیابت هستید،قبل از مصرف داروهای خانگی ،به دکتر مراجعه کنید.

علت درد پا را در اینجا در اختیارتان گذاشتیم . اگر علامت مشکوکی در پا یا درد مشکوکی داشتید به پزشک مراجعه کنید تا علت ان را شناسایی کند.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر

وبسایت


سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

گرفتگی پا در طول شب و کمی پس از بیدار شدن، بسیار دردناک است و می‌تواند به یک کابوس واقعی بدل شود. گرفتگی شبانه عضلات، انقباض موقتی و ناگهانی عضلات در طول شب یا زمان استراحت است. به‌جز ساق پا، انقباض‌های دیگری هم در کف پا و دیگر عضلات بدن اتفاق می‌افتند. مدت گرفتگی عضلات می‌تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. این نوع گرفتگی عضلات می‌تواند برای هرکسی اتفاق بیفتد اما گرفتگی عضلات در سالمندان شایع‌تر است و ممکن است در نوجوانان و افرادی که شب‌ها ورزش می‌کنند هم اتفاق بیفتد. علت گرفتگی شبانه پا به‌طور دقیق، نامشخص است، اما عوامل بسیاری می‌توانند در بروز این گرفتگی‌های دردناک تأثیرگذار باشند. همراه ما باشید تا با برخی از این عوامل آشنا شوید.

آب کافی، به سلامت بدن و ذهن کمک می‌کند و روی عملکرد عضلات هم تأثیر می‌گذارد. ۷۵ درصد بافت عضلانی بدن ما از آب تشکیل شده است که به عضلات امکان انقباض و انبساط می‌دهد. بنابراین نوشیدن آب کم در طول روز، ممکن است یکی از دلایل گرفتگی شبانه پا باشد. همین‌طور آب برای گردش مناسب مواد مغذی در بدن هم مهم است. بدون آب، عضلات از مواد مغذی مهم محروم می‌شوند. کمبود آب بدن موجب عدم تعادل الکترولیت‌ها (از جمله سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم) می‌شود. در واقع کم‌آبی حتی به میزان کم، عملکرد عضلات را تحت تأثیر قرار می‌دهد و درنتیجه احتمال بروز گرفتگی شبانه پا افزایش می‌یابد.

عدم تعادل الکترولیت‌های معدنی، می‌تواند منجر به گرفتگی شبانه عضلات شود. این مواد معدنی عامل انقباض عضلانی هستند و عضلات را نرم نگه می‌دارند.

سدیم، یکی از اصلی‌ترین یون‌های معدنی با بار مثبت و از الکترولیت‌های موجود در مایعات بدن است که کمک می‌کند تعادل طبیعی مایعات بدن حفظ شود. این عنصر معدنی برای انقباض عضلانی حیاتی است.

پتاسیم هم یکی از الکترولیت‌های مهم است که در تمام سلول‌های بدن از جمله سلول‌های عضلانی و عصبی وجود دارد. این عنصر به همراه سدیم و کلرید، وظیفه‌ی تولید امواج الکتریکی در سلول‌های عصبی و عضلات را برعهده دارد. کلسیم هم در عمل انقباض عضلانی و تولید مولکول‌های عصبی نقش مهمی دارد.

منیزیم وظیفه‌ی تثبیت آدنوزین تری فسفات (ATP) را برعهده دارد. آدنوزین تری فسفات منبع انرژی انقباض عضلانی است و به‌عنوان یک الکترولیت در مایعات بدن عمل می‌کند.

کمبود هرکدام از این مواد معدنی می‌تواند منجر به گرفتگی یا سایر مشکلات مربوط به عضلات شود. علاوه بر این، برخی از ویتامین‌های گروه B به‌خصوص ویتامین B12 بر عملکرد ماهیچه‌های بدن تأثیر می‌گذارند.

ایستادن روی یک سطح سخت به‌مدت طولانی یا استفاده از کفش‌های نامناسب و پاشنه‌بلند، می‌تواند منجر به خستگی عضلانی و درنتیجه گرفتگی شبانه پا شود.

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، ایستادن طولانی در محل کار، می‌تواند یکی از عوامل مهم بروز وریدهای واریسی و گرفتگی عضلات ساق پا در میان مردان و زنان باشد. این مطالعه نشان می‌دهد برای جلوگیری از بروز این مشکلات، باید درمان‌هایی اعمال شود یا از ساعت کاری فرد، کاسته شود. همچنین نشستن یا قرار دادن پاها در موقعیت‌های نامناسب و ناراحت‌کننده در هنگام خواب، می‌تواند باعث بروز گرفتگی پا شود.

زنان باردار اغلب در طول شب گرفتگی عضلات پا را تجربه می‌کنند. این گرفتگی عضلات معمولا از سه‌ماهه‌ی دوم شروع و تا سه‌ماهه‌ی سوم بارداری ادامه پیدا می‌کند. بعضی از این گرفتگی‌های پا ممکن است خفیف و بعضی نیز ممکن است خیلی دردناک باشند. گرفتگی پا در دوران بارداری ممکن است به علت افزایش فشار روی برخی عصب‌های رحم، خستگی یا کاهش گردش خون در پاها باشد که ناشی از فشار نوزاد در عروق خونی است. اگر در دوران بارداری، در طول روز یا شب دچار مشکل گرفتگی پا شدید، حتما مشکل خود را با یک پزشک در میان بگذارید.

کم‌کاری هورمون‌های تیروئیدی می‌تواند به‌طور غیرمستقیم موجب ضعف عضلانی و گرفتگی عضلات ساق پا در طول شب شود. هورمون‌های تیروئیدی روی جذب و مصرف کلسیم بدن تأثیر می‌گذارند. کمبود کلسیم با ضعف عضلانی، بی‌حسی، درد و گرفتگی عضلات همراه است. همین‌طور کم‌کاری هورمون‌های تیروئیدی می‌تواند منجر به کاهش متابولیسم (سوخت‌وساز بدن) شود. متابولیسم بالا در انرژی و استراحت عضلات پس از انجام تمرین‌های منظم اهمیت زیادی دارد. سطح پایین هورمون‌های تیروئیدی، اغلب التهابات را افزایش می‌دهد و ممکن است منجر به گرفتگی عضلات و درد شود.

دیابت هم می‌تواند موجب گرفتگی عضلانی شود. درواقع، گرفتگی عضلانی یکی از علائم نوروپاتی دیابتی است. نوروپاتی دیابتی یکی از عوارض شایع دیابت کنترل‌نشده است. بیماران مبتلا به دیابت، علاوه بر درد شدید در عضلات پا، ممکن است دچار سوزش و بی‌حسی هم بشوند.

افزایش قند خون باعث افزایش حجم ادرار و درنتیجه کم شدن آب بدن می‌شود، این شرایط در ایجاد گرفتگی عضلات پا مؤثر است. اگر دیابت دارید و دچار گرفتگی عضلات می‌شوید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. تشخیص زودهنگام آسیب عصبی برای جلوگیری از عوارض بیشتر، بسیار مهم است. مشکلات مربوط به جریان خون مانند «بیماری سرخرگ محیطی» ممکن است منجر به گرفتگی عضلات ساق پا شوند.

همان‌طور که می‌دانید، مصرف الکل برای سلامتی مضر است. با مصرف بیش‌ازحد مشروبات الکلی اعصاب محیطی آسیب می‌بیند و می‌تواند به نوروپاتی مصرف الکل منتهی شود. گرفتگی عضلانی و درد پا از علائم رایج نوروپاتی مصرف الکل است.

الکل ادرارآور است و نوشیدن بیش‌ازحد آن می‌تواند باعث کم‌آبی مفرط بدن، کمبود منیزیم، افزایش اسید لاکتیک بدن و درنتیجه گرفتگی یا درد عضلات شود.

یکی دیگر از علت‌های گرفتگی شبانه پا، عوارض جانبی برخی داروهاست. برخی داروها، به‌ویژه داروهای کاهش‌دهنده‌ی کلسترول خون (استاتین‌ها) و ادرارآورها (دیورتیک‌ها)، با کاهش مایعات و الکترولیت‌های بدن، موجب گرفتگی عضلات می‌شوند. داروهای دیگری مانند داروهای ضدروان‌پریشی، قرص‌های ضدبارداری و استروئیدها هم می‌توانند باعث گرفتگی عضلات شوند. اگر مدتی پس از شروع مصرف داروهای جدید، گرفتگی عضلات شما شروع شد، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

برگرفته از: top10homeremedies

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15000تومان

8000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var = document.createElement(”);
.type = ‘text/java’;
var = ”;
.src = + ‘?v=’ + now.getFullYear().() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild();

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var = document.createElement(”);
.type = ‘text/java’;
var = ”;
.src = + ‘?v=’ + now.getFullYear().() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild();

با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما عالی بود تشکر

خواص خوراکی ها


چای ماسالا، طرز تهیه و خواص آن

خواص فندق؛ ۷ خاصیتی که این خوراکی مقوی برای سلامتی بدن دارد

خواص انجیر تازه و انجیر خشک برای سلامتی و زیبایی

۵ نوع چای لاغری برای چربی سوزی و لاغری شکم

چگونه عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهیم؟

آخرین مطالب

طرز تهیه سوپ قارچ با خامه؛ سوپی لذیذ برای مهمانی‌ها

کتاب چهار میثاق؛ راهنمایی برای خودسازی و اصلاح زندگی

بیماری بهجت چیست؛ علت، علائم و درمان سندرم بهجت

مضرات سرکه سیب؛ ۱۱ خطر احتمالی مصرف بیش از حد سرکه سیب

کتاب طاعون؛ رمانی خواندنی از نابغه ادبیات فرانسه آلبر کامو

ترین های جهان

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید


ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

هدف قرار گرفتن مقر طراحان حمله تروریستی اهواز به دستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سبب شده تا جمعی از کاربران به انتشار این خبر واکنش نشان دهند .

شادی کرم رودی بازیگر جوانی که با فیلم ماهی و گربه به دنیای سینما راه یافت و در نقش مارال جلوی دوربین رفت خیلی زود توانست به چهره شناخته شده ای تبدیل شود و مجید برزگر در فیلم یک شهروند کاملا معمولی به او اعتماد کرد و در نقشی اصلی جلوی دوربین رفت.

چوپانی که خود را پزشک متخصص جا زده و قصد رابطه نامشروع با بانوان تحصیلکرده را داشت در همدان دستگیر شد.

ریحانه پارسا که پس از حواشی بسیار زیادی که بعد از پایان سریال پدر داشت از صفحه اینستاگرامش خداحافظی کرده بود باز هم به صفحه اش بازگشت!

با شروع فصل پاییز که هوا رو به سردی می رود بهتر است فضای خانه راهم طوری دکور و چیدمان کنید که گرما بخش فضای ی خانه باشد ما رنگ هایی که متناسب فصل پاییز هستند را برای شما عزیزان آماده کرده ایم

مژده جمال‌ زاده که ۳۲ سال دارد، در خانواده‌ای بزرگ شده است که می‌تواند پدرش را یک فمینیست و مادرش را بهترین دوستش توصیف کند. او از ۵ سالگی به کانادا رفت و اکنون یکی از زیباترین هنرمندان جهان است.

عکس های بامزه و خنده داری که این روز ها در شبکه های اجتماعی پربیننده هستند ؛ از پسر دوخترکوش و وقتی ماشین و می دی دست مامانت تا ‏وقتی ناهار قورمه سبزیه و وقتی میگن تو که شرایطت خوبه، چرا ازدواج نمیکنی را مشاهده کنید.

مهدی طارمی بازیکن سابق پرسپولیس که باعث محرومیت این تیم شد و آنها را با مشکلات زیادی مواجه کرد, به اردوی پرسپولیسی ها رفت.

آژانس مسافرتی شرکتی می باشد که برای برنامه ریزی مسافران در سفر کمک می کند در ادامه با آژانس مسافرتی خوب آشنا شوید

حساسیت های پوستی که معمولا بسیاری از مردم به آن دچار شده اند که علائم و نشانه های خاص خود را دارد و به دلایل مختلفی به وجود می آید که یکی از شایع ترین دلایل ایجاد حساسیت های پوستی استفاده از لوازم آرایشی می باشد.

انواع پاپ کورن یا ذرت بو داده طعم دار یکی از سالم ترین میان وعده هایی است که به راحتی می توانید در خانه آماده کنید.

مشکل خروپف بیشتر از اینکه خود فرد را اذیت کند باعث آزار اطرافیان و برهم زدن آرامش آنها می شود

Copyright (c) 2006-2017 persianv.com All Rights Reserved

© کلیه حقوق متعلق به سایت پرشین وی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .

 

تارا ذکائی:از یک ماه مانده به عید تا لحظه ای که توپ تحویل سال نو را در کنند، زمان اغلب مانند یک چشم به هم زدن می گذرد! طی این مدت باید خرید کنید، خانه تکانی کنید. کارهای عقب افتاده را به موقع انجام دهید، سر کار بروید و خلاصه هزار تا کار دیگر، بیشتر این کارها هم به صورت ایستاده انجام می شوند. به همین خاطر پا درد شب عید به یک سندروم معروف تبدیل شده اما برای تان کلی راه حل طبیعی آماده کرده ایم که با انجام دادن شان، می توانید خستگی را از پاهای تان فراری بدهید و درد را از بین ببرید!به پاهای تان لطف کنید!فقط کسانی که ماساژ پا را امتحان کرده باشند، می دانند که میان ماساژ دادن و ندادن پاها تفاوت از زمین تا آسمان است! به همین خاطر هم ما تمرکزمان را روی ارائه روش های ماساژدادن پاها گذاشته ایم و سعی داریم تمام زیروبم های لازم را به شما یاد بدهیم تا شما هم از این کار لذت ببرید و انرژی از دست رفته را به پاهای تان برگردانید. برای این کار احتیاج به وسایل اولیه و دانستن نکات لازم دارید.

ماساژ دادن هم مثل خیلی از کارهای دیگر به وسایل خودش نیاز دارد. وسایل ضروری ماساژ پا شامل یک کاسه یا تشت بزرگ است که فقط به همین کار اختصاص دارد، همچنین دو عدد حوله لطیف و گرم و لوسیون و روغن های ماساژ.اگر بعد از یک روز کاری شلوغ به منزل رسیدید و احساس کردید اگر پاهای تان زبان داشتند، الان شروع به گریه و زاری می کردند، اول از همه، پاهای تان را خیلی تمیز و با آب ولرم بشویید و خشک کنید. بعد تشت یا ظرف کوچکی را که برای ماساژ پا در نظر گرفته اید، آماده کرده و داخلش را با آب ولرم یا داغ پرکنید. (گودی تشت باید طوری باشد که حداقل تا قوزک پای شما را بپوشاند.)حالا وقت آن رسیده که دست های تان را هم زیر آب گرم بگیرید تا اگر احیانا سرد هستند، خوب گرم شوند و آماده برای ماساژ دادن.حوله ها، لوسیون و روغن را دم دست تان بگذارید. ترجیحا یک بالش یا کوسن در اطرافت تان داشته باشید تا بتوانید موقع ماساژ از آن استفاده کنید. تاکید داریم که این وسایل را نزدیک تان بگذارید که وسط ماساژ مرتب مجبور نشوید بلند شوید و دنبال شان بروید. این کار باعث می شود پا اصطلاحا سرما بخورد.می توانید موزیک مورد علاقه تان را بگذارید و در حین مراحل بعدی از آن لذت ببرید. (بازهم یادتان باشد، کنترل پخش موزیک را در دسترتان بگذارید.)یک جفت جوراب روفرشی لطیف و نرم تهیه کنید و آن را به صورت اختصاصی برای وقت هایی در نظر بگیرید که ماساژ پا دارید.حواس تان باشدآدم ها معمولا وقتی سرگرم کاری می شوند، خیلی چیزها یادشان می رود. یکی از این چیزها اهمیت دادن به خود است.درست است که یک عالمه کار سرتان ریخته، درست است که عید را پیش روی دارید و زمان برای انجام دادن کارها، کم است و درست است که وقت سر خاراندن ندارید، اما لطفا مراقب خودتان هم باشید. هرجا که هستید به صدای بدن تان گوش کنید و به آن اهمیت بدهید.صدای بدن همان احساساتی است که ممکن است به سرعت از مغزتان بگذرند، اما چون وقت ندارید و سرتان شلوغ است به آ نها توجهی نمی کنید. یکی از این صداها مربوط به خستگی است. فرض کنید برای خرید عید بیرون رفته اید، همه جا شلوغ است، کلی باید توی نوبت اتاق پرو بایستید که در نهایت بتوانید یک لباس مناسب انتخاب کنید.در این شرایط بدن شما در حال صحبت کردن با شماست. مثلا ممکن است به شما بگوید کلافه شده، حوصله اش سر رفته یا خسته شده. این شما هستید که تا کار به جاهای باریک نکشیده باید به این صدا گوش کنید.

 درست قبل از اینکه کمرتان درد بگیرد، مچ پای تان ورم کند و زانوهایتان تیر بکشند از فروشنده خواهش کنید به شما یک صندلی بدهد که بتوانید چند دقیقه ای بنشینید. اگر صندلی ها همه پر بودند، سعی کنید از همراه تان بخواهید چنددقیقه ای نوبت شما را نگه دارد. بعد می توانید با خیال راحت بیرون بروید و جایی برای نشستن پیداکنید.به پاهای تان وقت استراحت کردن بدهید تا در شلوغ ترین روزهای سال دست تان را توی حنا نگذارند!

یک ماساژ جانانهپاهای تان را داخل ظرف آب قرار دهید و بگذارید 5 الی 10 دقیقه داخل آب ولرم بمانند. اگر به آروماتراپی یا رایحه درمانی علاقه دارید، می توانید چند قطره از روغن معطر موردعلاقه تان را داخل آب بریزید. پشنهاد ما استفاده از اسطوخودس است که هم آرامش بخش است و هم ضدعفونی کننده. در طول این مدت زمان ریلکس کنید و به پشتی صندلی یا مبلی که رویش نشسته اید تکیه دهید. صبور باشد و بگذارید پاهای تان به خوبی مرطوب شوند.-    بعد از ده دقیقه پاها را یکی یکی از داخل آب درآورده و با یکی از حوله هایی که از قبل آماده کرده اید، خشک کنید. بهتر این این حوله ها ولرم باشند تا پاها یک مرتبه یخ نکنند. حالا یکی از پاها را برای شروع عملیات ماساژ انتخاب کنید و پای دیگر را داخل حوله دوم بپیچید که گرم بماند و حرارتش را از دست ندهد.-    مقدار لازم از لوسیون یا روغن ماساژی را که دوست دارید، انتخاب کنید و تمام سطح پای تان را به آن آغشته کنید. سپس شروع به ماساژ دادن کنید تا لوسیون به خوبی جذب پا شود.-    بهتر است به پای تان کمی نرمش بدهید. برای این کار پیشنهاد می کنیم با یک دست پاشنه پا را بگیرید و با دست دیگر قوزک پا و مفاصل آن را به صورت دورانی ورزش بدهید. این کار باعث می شود آمادگی عضلات برای دریافت ماساژ و به دست آوردن بهترین نتیجه، بیشتر شود.-    در ادامه نرمش شروع به فشاردادن پای تان کنید. با یک دست زیر پا را فشار دهید و با دست دیگر روی آن را. این کار شبیه نیشگون گرفتن آهسته است و به بالارفتن جریان خون کمک می کند.-    بعد از تمام شدن مرحله قبل، همان طور که یک دست روی پا است و دست دیگر زیر آن، دست ها را در جهت عکس همدیگر حرکت دهید. این حرکت را به مقدار لازم ادامه دهید تا احساس کنید اصطلاحا عضلات تان نرم شده اند و آماده مرحله بعد.خستگی را در کنیدبعد از نرمش پاها، نوبت به ماساژ اصلی می رسد. این بخش را با ضربه زدن به پاها با انگشتان دست شروع کنید. برای این کار با شست پا به ناحیه زیر پا و با بقیه انگشتان به روی پا ضربه بزنید. این کار را از انگشتان پا شروع کرده و در بخش قوزک تمام کنید. یادتان باشد مفاصل و فضاهای خالی بین انگشتان را فراموش نکنید.

بعد از این ماساژ کلی، وقت آن می رسد که هر بخش از پای تان را به صورت اختصاصی ماساژ دهید. این کار را از انگشتان و با حرکات دایره ای شروع کنید. هرحرکت را از یک تا پنج بار تکرار کنید. پیشنهاد ما این است که اول سراغ انگشت کوچک بروید و بعد یکی یکی جلو بیایید تا به شست پا برسید. برای انجام ماساژ دورانی کافی است انگشت شست تان را زیر انگشت کوچک پا قرار دهید و روی آن را با انگشت اشاره و میانی دست ماساژ دهید. برای بقیه انگشتان نیز همین کار را انجام دهید.یکی از بخش هایی که می توانید با ماساژ آن، آرامش زیادی به دست بیاورید درست زیر انگشتان پا قرار دارد. کافی است با چهار انگشت دست، چهار فضای خالی بین انگشتان پا را پیدا کنید و با حرکات رو به جلو و عقب این ناحیه را ماساژ دهید.وقتی ماساژ ناحیه بین انگشتان پا تمام شد، سراغ بخش های میانی و انتهایی پا بروید. سعی کنید اول با انگشت شست تان حرکات دورانی ایجاد کنید و بعد آهسته ضربه بزنید. این کار نیز در رفع خستگی پاها، اثرات بسیار مفیدی دارد.

ماساژ دادن را با آهسته کردن ضربه هایی که به پا می زنید، تمام کنید. این کار را از انگشتان پا شروع کنید و به سمت قوزک بیایید. بعد از تمام شدن ماساژ یک پا، نوبت به پای دیگر می رسد. کل این کارها معمولا چیزی در حدود 45 دقیقه طول می کشد.بعد از تمام شدن ماساژ، روغن یا لوسیون اضافه ای را که روی پوست مانده، با دستمال کاغذی پاک کنید و دمپایی روفرشی تان را بپوشید. خیلی مراقب باشید که سُر نخورید.

 

رفلکسولوژی؛ بهتر از همیشهیک ماساژی هم هست که کاملا اختصاصی پاهاست. اسم این ماساژ رفلکسولوژی است. متخصصان این ماساژ اعتقاد دارند که هر بخش از کف پاها مربوط به سلامت یکی از اعضا یا ارگان های بدن است. به همین خاطر با ماساژ تلاش می کنند که سلامت این اعضا را بهبود ببخشند. در این نوع از ماساژ کف پا به پنج قسمت کلی تقسیم می شود.انگشتان پا: متخصصان این ماساژ اعتقاد دارند برای بهبود سردرد و گردن درد باید انگشتان و مفاصل آنها را به خوبی ماساژ داد.انحنای کنار شست پا: این انحنا وابسته به سلامت ستون فقرات و مهره های آن در نظر گرفته می شود در حقیقت برای تسکین دردهای این ناحیه باید انحنای کنای شست پا را به خوبی ماساژ داد.بخش تحتانی انگشتان پا: درست همان قسمت های برجسته ای که زیر انگشتان پا قرار دارند، مربوط به سلامت ناحیه قفسه سینه و اعضای داخل آن یعنی شش ها می شوند. این مرحله از زیر شست پا شروع می شود و به زیر انگشت کوچک می انجامد.لاغرترین قسمت پا: در رفلکسولوژی اعتقاد بر این است که لاغرترین بخش کف پا که معمولا در قسمت میانی قرار دارد مربوط به ناحیه شکم می شود. به همین خاطر اگر کسی به دلیل مشکل معده درد یا عملکرد نامناسب روده های به یک متخصص ماساژ پا مراجعه کند، احتمالا خواهددید که بخش میانی پای او بیشتر ماساژ داده می شود.

پاشنه پا: آخرین بخش تقسیم بندی کلی مربوط به پاشنه پا می شود. این قسمت را وابسته به لگن افراد در نظر می گیرند. تمام اجزای بدن که در بخش لگن قرار دارند نیز مربوط به همین بخش هستند.البته هرکدام از بخش های بالا خودشان به نقاط ریزتری تقسیم بندی می شوند. چنانچه سرتان خیلی شلوغ است و پادرد ناشی از زیاد کارکردن، امان تان را بریده، بد نیست سری به یک متخصص ماساژ کف پا بزنید. با این ماساژ هم دردتان تسکین پیدا می کند و هم به بقیه اعضای بدن تان کمک کرده اید سالم تر بمانند.

 

 

غیر از ماساژ،  چه کار کنیم؟ممکن است حوصله ماساژ دادن پاهای تان را نداشته باشید و دل تان بخواهد بدون زحمت، خستگی از پاهای تان فرار کند. اگر این طور است راهکارهای زیر می توانند به دردتان بخورند.تکنیک آب سرد و گرماین تکنیک به خصوص برای رفع درد پا مناسب است. یک سطل را با آب سرد پر کنید و سطل دیگر را با آب گرم. اول برای مدت سه دقیقه پاهایتان را در آب گرم قرار دهید و بعد آنها را به مدت 10 ثانیه الی یک دقیقه در آب سرد بگذارید. این کار را دو الی سه بار تکرار کنید و بعد پاهای تان را خشک کنید. آب گرم جریان خون را در سطح پاها افزایش می دهد و آب سرد از التهاب شان کم می کند. یادتان باشد این عملیات باید با آب سرد تمام شود. اگر با سطل آب ارتباط برقرار نمی کنید می توانید این کار را با حوله داغ و بسته یخ به مدت 10 دقیقه و به طور متناوب امتحان کنید. سرکه بر هر درد بی درمان دواستسرکه یک عالمه خواص درمانی دارد و یکی از این خاصیت ها از بین بردن درد پاهاست که بر اثر گرفتگی عضلانی ایجاد شده است. برای اینکه درد پای شما هرچه زودتر بهبود پیدا کند، کافی است یک سطل آب داغ تهیه کنید و دو قاشق غذاخوری سرکه داخل آن بریزید. بهتر است یک بسته نمک دریایی تهیه کنید و برای این جور مواقع در خانه داشته باشید.اگر هم نمک دریایی ندارید می توانید از نمک معمولی استفاده کنید. نمک معمولی یا دریایی را به محلول سرکه و آب داغ اضافه کنید و پاهای تان را به مدت 20 دقیقه در این ترکیب قرار دهید. یک روش جایگزین دیگر هم این است که دو ظرف مختلف تهیه کنید و در هر کدام مقدار مساوی از آب و سرکه بریزید. منتها آب یکی از سطل ها باید سرد باشد و دیگری گرم.بعد حوله ای را که از قبل برای این کار آماده کرده اید، داخل ظرف آب گرم ببرید و سپس فشار دهید تا آب اضافه آن گرفته شود. پاهای تان را به مدت 5دقیقه در این حوله قراردهید. سپس همین کار را با سطل آب سرد انجام دهید. این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید تا درد و خستگی پاها تخفیف پیدا کند.

روغن درمانی با همکاری میخکحالا که به شلوغ ترین روزهای سال نزدیک می شویم در فهرست خریدتان روغن میخک را هم قرار دهید. روغن میخک را هم قرار دهید. روغن میخک در برطرف کردن سردردهای شدید، درد مفاصل، قارچ ناخن و درد پاها موثر عمل می کند و در عین حال گردش خون را بالا می برد.به همینخاطر یک شیشه روغن میخک تهیه کنید و هربار که پاهای تان درد گرفتند، آنها را به خوبی با این روغن ماساژ دهید. می توانید این کار را چند بار در طول روز تکرار کنید.اگر پوست تان حساس است. سه قطره روغن میخک را به یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل اضافه کنید که رقیق شود و بعد روی پوست ماساژ دهید. بهتر است از این ترکیب روی زخم ها استفاده نکنید.ضددرد، ضد خستگیروغن های گیاهی مثل رزماری، اوکالیپتوس و نعنا برای رفع خستگی بسیار مناسب هستند.کافی است چهار قطره اوکالیپتوس، چهار قطره رزماری و دو قطره نعنا را داخل یک سطل آب گرم بریزید و پاهای تان را به مدت 10 دقیقه در این محلول قراردهید. خواهیددید که درد پاهای تان خیلی زود تسکین پیدا می کند.چی بخوریم؟یکی از خوراکی هایی که می تواند مثل یک مسکن عمل کند و به سرعت دردپاها را از بین ببرد مارچوبه است! در حقیقت مارچوبه دوای دردهایی است که بر اثر التهاب مفاصل یا ورم آنها ایجاد شده اند. کافی است چند تکه مارچوبه را به مدت چند دقیقه بخارپز کرده و سپس نوش جان کنید.مارچه یک مُدِر (ادرارآور) طبیعی است و به همین خاطر می تواند به سرعت مایعات اضافه را از بدن شما خارج کند و از التهاب مفاصل بکاهد. اگر از طعم این گیاه خوش تان نمی آید، می توانید آن را در کنار وعده غذی اصلی تان بخورید.نکات مهم برای مراقبت از پاها-    وقتی قرار است ساعاتی طولانی را خارج از خانه سپری کنید، سعی کنید راحت ترین کفش ممکن را بپوشید. راحت ترین کفش شما همانی است که وقت بعداز چند ساعت سر پا ایستادن و با وجود اینکه پاهای تان ورم هم کرده اند، همچنان توی کفش تان احساس راحتی کنید. کفشی که زیره و کفی استاندارد داشته باشد و بر مهره های کمرتان فشار وارد نکند. اگر چنین کفشی ندارید، لازم است هزینه کنید و یک جفت کفش خوب بخرید صرف این هزینه، کفشی و برای تمام فصول به شما هدیه می کند.-    برای از بین بردن ورم پاها که از ایستادن زیاد ناشی شده است، وقتی به خانه رسیدید، دراز بکشید و یک بالش کوتاه را زیر پاهای تان بگذارید. طوری که کمی بالا بیایند. بالا گذاشتن پاها باعث برگشت خون از پاها می شود. این کار را بیشتر از چند دقیقه کوتاه انجام ندهید.-    اگر سر جورابی که به تازگی خریده اید، پاره شده است لازم نیست حتما جوراب تان را دور بیندازید. شما می توانید این جوراب را از نیمه ببرید و تنها قسمت بالایی آن را نگه دارید. می پرسید به چه دردی می خورد؟ کافی است هنگامی که پاهای تان خسته هستند این محافظ قوزک پا را بپوشید تا متوجه شوید هدف از این کار چه بوده است؟-    به خاطر داشته باشید همان قدر که رسیدگی به دست ها مهم است، مراقب از پاها هم اهمیت دارد. هر مشکلی را که برای این اعضای بدن شما اتفاق افتاد، به سرعت حمل کنید و پشت گوش نیندازید. گاهی وقت ها همین مشکلات به ظاهر کوچک خیلی سریع بزرگ می شوند و حتی موقع راه رفتن نیز برای تان دردسر درست می کنند.-    هنگام ماساژ پاها سعی کنید هرچه از سمت انگشتان به سمت پاشنه پا می آیید، فشار را بیشتر کنید و برعکس؛ این گونه به جریان موثر خون در سطح پاها کمک می کنید.-    افراد مبتلا به دیابت قبل از انجام هرکدام از این ماساژها حتما با پزشک شان مشورت کنند.-    اگر با همه این روش ها باز هم پادرد به قوت خودش باقی بود، حتما تا تعطیلات از راه نرسیده، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

علت پا درد هاي شبانه
علت پا درد هاي شبانه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *