علت پا درد شبانه چيست

دوره مقدماتی php
علت پا درد شبانه چيست
علت پا درد شبانه چيست

علت پا درد متنوع است. خیلی از ما به طور ناگهانی پایمان درد می گیرد و علت آن را نمی دانیم. یک علت پادرد استفاده از کفش های نامناسب است. همچنین مشکلاتی مثل خارپاشنه، زگیل و حتی انواع آرتروز میتواند علت درد پا باشد. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب درباره علت پا درد اطلاعاتی را تقدیم می کنیم. امیدواریم از این بخش بهره کافی را ببرید.

پا یک ماشین بسیار پیچیده است، با 26 استخوان، 33 مفصل،, و بیش از 100 تاندون با چنین پیچیدگی و کارکشیدن از پا، جای تعجب نیست که دچار پا درد شویم. پا هم مثل بقیه بدن نیاز به مراقبت دارد بخصوص اگر در تمام طول روز سر پا بایستید

پا شبکه ای پیچیده از استخوان ها، رباط ها، تاندون ها و عضلات است. و به اندازه کافی قوی است تا وزن بدن را تحمل کند و می تواند در معرض آسیب و درد پا قرار بگیرد.

درد پا می تواند در هر بخش از پا باشد، از شصت پا گرفته تا تاندون آشیل که در پشت پاشنه پا قرار دارد.
اگر چه اغلب دردهای خفیف پا به خوبی به درمان های خانگی پاسخ میدهند، اما زمانی نسبتا طولانی لازم دارد. درد شدید پا را باید با دکتر خود در میان بگذارید، به خصوص اگر پا آسیب دیده باشد.

آسیب، کار بیش از حد، و یا شرایطی که باعث التهاب هر یک از استخوان ها، رباط ها و تاندون های پا شود،منجر به درد پا می شود.

آرتروز از علل شایع درد پا است. آسیب به اعصاب پا ممکن است باعث درد سوزش دار و شدید ، بی حسی یا سوزن سوزن شدن (نوروپاتی محیطی) شود.

دوره مقدماتی php

بعضی از علت پا درد عبارتند از:

1. التهاب تاندون آشیل

2. پارگی تاندون آشیل

3. کنده شدن تاندون

4. شکستگی یا ترک خوردگی استخوان زانو

5. شکستگی مچ پا

6. شکستگی شصت پا

7.پینه ی پا

8. اماس کیسه های مفصلی

9. سندرم پیچیده ی درد منطقه ای

10. میخچه و پینه

11. نوروپاتی دیابتی

12.کف پای مسطح

13. نقرس یک علت پا درد

14. شصت کژ یا شصت چکش مانند

15. کفش های پاشنه بلند یا کفش های بی کیفیت

16. ناخن پای در گوشت فرورفته

17. تغییر شکل قوزک پا

18. نورومای مورتون یک علت پا درد

19.ورم مفاصل و استخوانها

20.کورک استخوانی

21. بیماری پاژه استخوان

22. نوروپاتی محیطی

23. التهاب غلاف کف

24. زگیل کف پا یک علت پا درد

25. آرتریت روماتوئید

26. آرتریت سپتیک

27 . شکستگی تنشی استخوان(بویژه بخاطر ورزش شدید)

28. سندرم تونل تارسال

29.آماس زردپی یک علت پا درد

30. تومور علت پا درد

حتی درد پا نسبتا خفیف می تواند کاملا ناتوان کننده باشد. معمولا استفاده از داروهای خانگی ساده بی خطر است.

• درد شدید یا تورم
• داشتن زخم باز یا زخمی که ترشح چرک داشته باشد.
• داشتن نشانه هایی از عفونت، مثل قرمزی، گرمی و حساسیت به لمس در ناحیه ی درد و یا داشتن تب بیش از 100 فارنهایت (8/37 به بالا)
• قادر نبودن به راه رفتن و یا قرار دادن وزنتان روی پاهایتان
• دیابت و هر گونه زخم که خوب نمیشود و یا عمیق، قرمز، متورم و یا گرم و حساس به لمس است.

• تورم پایدار که بعد از دو تا پنج روز که از درمان در منزل گذشته و بهبود نیافته است.
• درد مداوم که بعد از چند هفته بهبود نمیابد.
• درد سوزشی، بی حسی یا سوزن سوزن شدن، به ویژه اگر بیشتر در پایین پا باشد.

اگر درد پای شما به دلیل آسیب یا کار بیش از حد است، اغلب به خوبی به استراحت و درمان سرد پاسخ میدهد. از فعالیت هایی که ممکن است درد پای شما را تشدید کند، اجتناب کنید و چندین بار یک تکه یخ را بر روی پای خود به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید.

داروهای ضد التهابی نیز به تسکین درد کمک خواهد کرد.

حتی با بهترین مراقبت ها،ممکن است مقداری سفتی یا درد پا بخصوص در اوایل صبح و یا بعد از فعالیت بمدت چند هفته داشته باشید. اگر از علت درد پای خود مطمئن نیستید ، و یا اگر بیشتر شد و یا هر دو پا را در بر گرفت، به خصوص اگر شما مبتلا به دیابت هستید،قبل از مصرف داروهای خانگی ،به دکتر مراجعه کنید.

علت درد پا را در اینجا در اختیارتان گذاشتیم . اگر علامت مشکوکی در پا یا درد مشکوکی داشتید به پزشک مراجعه کنید تا علت ان را شناسایی کند.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر

وبسایت


سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

گرفتگی پا در طول شب و کمی پس از بیدار شدن، بسیار دردناک است و می‌تواند به یک کابوس واقعی بدل شود. گرفتگی شبانه عضلات، انقباض موقتی و ناگهانی عضلات در طول شب یا زمان استراحت است. به‌جز ساق پا، انقباض‌های دیگری هم در کف پا و دیگر عضلات بدن اتفاق می‌افتند. مدت گرفتگی عضلات می‌تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. این نوع گرفتگی عضلات می‌تواند برای هرکسی اتفاق بیفتد اما گرفتگی عضلات در سالمندان شایع‌تر است و ممکن است در نوجوانان و افرادی که شب‌ها ورزش می‌کنند هم اتفاق بیفتد. علت گرفتگی شبانه پا به‌طور دقیق، نامشخص است، اما عوامل بسیاری می‌توانند در بروز این گرفتگی‌های دردناک تأثیرگذار باشند. همراه ما باشید تا با برخی از این عوامل آشنا شوید.

آب کافی، به سلامت بدن و ذهن کمک می‌کند و روی عملکرد عضلات هم تأثیر می‌گذارد. ۷۵ درصد بافت عضلانی بدن ما از آب تشکیل شده است که به عضلات امکان انقباض و انبساط می‌دهد. بنابراین نوشیدن آب کم در طول روز، ممکن است یکی از دلایل گرفتگی شبانه پا باشد. همین‌طور آب برای گردش مناسب مواد مغذی در بدن هم مهم است. بدون آب، عضلات از مواد مغذی مهم محروم می‌شوند. کمبود آب بدن موجب عدم تعادل الکترولیت‌ها (از جمله سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم) می‌شود. در واقع کم‌آبی حتی به میزان کم، عملکرد عضلات را تحت تأثیر قرار می‌دهد و درنتیجه احتمال بروز گرفتگی شبانه پا افزایش می‌یابد.

عدم تعادل الکترولیت‌های معدنی، می‌تواند منجر به گرفتگی شبانه عضلات شود. این مواد معدنی عامل انقباض عضلانی هستند و عضلات را نرم نگه می‌دارند.

سدیم، یکی از اصلی‌ترین یون‌های معدنی با بار مثبت و از الکترولیت‌های موجود در مایعات بدن است که کمک می‌کند تعادل طبیعی مایعات بدن حفظ شود. این عنصر معدنی برای انقباض عضلانی حیاتی است.

پتاسیم هم یکی از الکترولیت‌های مهم است که در تمام سلول‌های بدن از جمله سلول‌های عضلانی و عصبی وجود دارد. این عنصر به همراه سدیم و کلرید، وظیفه‌ی تولید امواج الکتریکی در سلول‌های عصبی و عضلات را برعهده دارد. کلسیم هم در عمل انقباض عضلانی و تولید مولکول‌های عصبی نقش مهمی دارد.

منیزیم وظیفه‌ی تثبیت آدنوزین تری فسفات (ATP) را برعهده دارد. آدنوزین تری فسفات منبع انرژی انقباض عضلانی است و به‌عنوان یک الکترولیت در مایعات بدن عمل می‌کند.

کمبود هرکدام از این مواد معدنی می‌تواند منجر به گرفتگی یا سایر مشکلات مربوط به عضلات شود. علاوه بر این، برخی از ویتامین‌های گروه B به‌خصوص ویتامین B12 بر عملکرد ماهیچه‌های بدن تأثیر می‌گذارند.

ایستادن روی یک سطح سخت به‌مدت طولانی یا استفاده از کفش‌های نامناسب و پاشنه‌بلند، می‌تواند منجر به خستگی عضلانی و درنتیجه گرفتگی شبانه پا شود.

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، ایستادن طولانی در محل کار، می‌تواند یکی از عوامل مهم بروز وریدهای واریسی و گرفتگی عضلات ساق پا در میان مردان و زنان باشد. این مطالعه نشان می‌دهد برای جلوگیری از بروز این مشکلات، باید درمان‌هایی اعمال شود یا از ساعت کاری فرد، کاسته شود. همچنین نشستن یا قرار دادن پاها در موقعیت‌های نامناسب و ناراحت‌کننده در هنگام خواب، می‌تواند باعث بروز گرفتگی پا شود.

زنان باردار اغلب در طول شب گرفتگی عضلات پا را تجربه می‌کنند. این گرفتگی عضلات معمولا از سه‌ماهه‌ی دوم شروع و تا سه‌ماهه‌ی سوم بارداری ادامه پیدا می‌کند. بعضی از این گرفتگی‌های پا ممکن است خفیف و بعضی نیز ممکن است خیلی دردناک باشند. گرفتگی پا در دوران بارداری ممکن است به علت افزایش فشار روی برخی عصب‌های رحم، خستگی یا کاهش گردش خون در پاها باشد که ناشی از فشار نوزاد در عروق خونی است. اگر در دوران بارداری، در طول روز یا شب دچار مشکل گرفتگی پا شدید، حتما مشکل خود را با یک پزشک در میان بگذارید.

کم‌کاری هورمون‌های تیروئیدی می‌تواند به‌طور غیرمستقیم موجب ضعف عضلانی و گرفتگی عضلات ساق پا در طول شب شود. هورمون‌های تیروئیدی روی جذب و مصرف کلسیم بدن تأثیر می‌گذارند. کمبود کلسیم با ضعف عضلانی، بی‌حسی، درد و گرفتگی عضلات همراه است. همین‌طور کم‌کاری هورمون‌های تیروئیدی می‌تواند منجر به کاهش متابولیسم (سوخت‌وساز بدن) شود. متابولیسم بالا در انرژی و استراحت عضلات پس از انجام تمرین‌های منظم اهمیت زیادی دارد. سطح پایین هورمون‌های تیروئیدی، اغلب التهابات را افزایش می‌دهد و ممکن است منجر به گرفتگی عضلات و درد شود.

دیابت هم می‌تواند موجب گرفتگی عضلانی شود. درواقع، گرفتگی عضلانی یکی از علائم نوروپاتی دیابتی است. نوروپاتی دیابتی یکی از عوارض شایع دیابت کنترل‌نشده است. بیماران مبتلا به دیابت، علاوه بر درد شدید در عضلات پا، ممکن است دچار سوزش و بی‌حسی هم بشوند.

افزایش قند خون باعث افزایش حجم ادرار و درنتیجه کم شدن آب بدن می‌شود، این شرایط در ایجاد گرفتگی عضلات پا مؤثر است. اگر دیابت دارید و دچار گرفتگی عضلات می‌شوید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. تشخیص زودهنگام آسیب عصبی برای جلوگیری از عوارض بیشتر، بسیار مهم است. مشکلات مربوط به جریان خون مانند «بیماری سرخرگ محیطی» ممکن است منجر به گرفتگی عضلات ساق پا شوند.

همان‌طور که می‌دانید، مصرف الکل برای سلامتی مضر است. با مصرف بیش‌ازحد مشروبات الکلی اعصاب محیطی آسیب می‌بیند و می‌تواند به نوروپاتی مصرف الکل منتهی شود. گرفتگی عضلانی و درد پا از علائم رایج نوروپاتی مصرف الکل است.

الکل ادرارآور است و نوشیدن بیش‌ازحد آن می‌تواند باعث کم‌آبی مفرط بدن، کمبود منیزیم، افزایش اسید لاکتیک بدن و درنتیجه گرفتگی یا درد عضلات شود.

یکی دیگر از علت‌های گرفتگی شبانه پا، عوارض جانبی برخی داروهاست. برخی داروها، به‌ویژه داروهای کاهش‌دهنده‌ی کلسترول خون (استاتین‌ها) و ادرارآورها (دیورتیک‌ها)، با کاهش مایعات و الکترولیت‌های بدن، موجب گرفتگی عضلات می‌شوند. داروهای دیگری مانند داروهای ضدروان‌پریشی، قرص‌های ضدبارداری و استروئیدها هم می‌توانند باعث گرفتگی عضلات شوند. اگر مدتی پس از شروع مصرف داروهای جدید، گرفتگی عضلات شما شروع شد، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

برگرفته از: top10homeremedies

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15000تومان

8000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var = document.createElement(”);
.type = ‘text/java’;
var = ”;
.src = + ‘?v=’ + now.getFullYear().() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild();

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var = document.createElement(”);
.type = ‘text/java’;
var = ”;
.src = + ‘?v=’ + now.getFullYear().() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild();

با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما عالی بود تشکر

خواص خوراکی ها


چای ماسالا، طرز تهیه و خواص آن

خواص فندق؛ ۷ خاصیتی که این خوراکی مقوی برای سلامتی بدن دارد

خواص انجیر تازه و انجیر خشک برای سلامتی و زیبایی

۵ نوع چای لاغری برای چربی سوزی و لاغری شکم

چگونه عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهیم؟

آخرین مطالب

طرز تهیه سوپ قارچ با خامه؛ سوپی لذیذ برای مهمانی‌ها

کتاب چهار میثاق؛ راهنمایی برای خودسازی و اصلاح زندگی

بیماری بهجت چیست؛ علت، علائم و درمان سندرم بهجت

مضرات سرکه سیب؛ ۱۱ خطر احتمالی مصرف بیش از حد سرکه سیب

کتاب طاعون؛ رمانی خواندنی از نابغه ادبیات فرانسه آلبر کامو

ترین های جهان

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید


ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

هدف قرار گرفتن مقر طراحان حمله تروریستی اهواز به دستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سبب شده تا جمعی از کاربران به انتشار این خبر واکنش نشان دهند .

شادی کرم رودی بازیگر جوانی که با فیلم ماهی و گربه به دنیای سینما راه یافت و در نقش مارال جلوی دوربین رفت خیلی زود توانست به چهره شناخته شده ای تبدیل شود و مجید برزگر در فیلم یک شهروند کاملا معمولی به او اعتماد کرد و در نقشی اصلی جلوی دوربین رفت.

چوپانی که خود را پزشک متخصص جا زده و قصد رابطه نامشروع با بانوان تحصیلکرده را داشت در همدان دستگیر شد.

ریحانه پارسا که پس از حواشی بسیار زیادی که بعد از پایان سریال پدر داشت از صفحه اینستاگرامش خداحافظی کرده بود باز هم به صفحه اش بازگشت!

با شروع فصل پاییز که هوا رو به سردی می رود بهتر است فضای خانه راهم طوری دکور و چیدمان کنید که گرما بخش فضای ی خانه باشد ما رنگ هایی که متناسب فصل پاییز هستند را برای شما عزیزان آماده کرده ایم

مژده جمال‌ زاده که ۳۲ سال دارد، در خانواده‌ای بزرگ شده است که می‌تواند پدرش را یک فمینیست و مادرش را بهترین دوستش توصیف کند. او از ۵ سالگی به کانادا رفت و اکنون یکی از زیباترین هنرمندان جهان است.

عکس های بامزه و خنده داری که این روز ها در شبکه های اجتماعی پربیننده هستند ؛ از پسر دوخترکوش و وقتی ماشین و می دی دست مامانت تا ‏وقتی ناهار قورمه سبزیه و وقتی میگن تو که شرایطت خوبه، چرا ازدواج نمیکنی را مشاهده کنید.

مهدی طارمی بازیکن سابق پرسپولیس که باعث محرومیت این تیم شد و آنها را با مشکلات زیادی مواجه کرد, به اردوی پرسپولیسی ها رفت.

آژانس مسافرتی شرکتی می باشد که برای برنامه ریزی مسافران در سفر کمک می کند در ادامه با آژانس مسافرتی خوب آشنا شوید

حساسیت های پوستی که معمولا بسیاری از مردم به آن دچار شده اند که علائم و نشانه های خاص خود را دارد و به دلایل مختلفی به وجود می آید که یکی از شایع ترین دلایل ایجاد حساسیت های پوستی استفاده از لوازم آرایشی می باشد.

انواع پاپ کورن یا ذرت بو داده طعم دار یکی از سالم ترین میان وعده هایی است که به راحتی می توانید در خانه آماده کنید.

مشکل خروپف بیشتر از اینکه خود فرد را اذیت کند باعث آزار اطرافیان و برهم زدن آرامش آنها می شود

Copyright (c) 2006-2017 persianv.com All Rights Reserved

© کلیه حقوق متعلق به سایت پرشین وی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .

علت پا درد شبانه چيست
علت پا درد شبانه چيست
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *