علت وزوز گوش سمت چپ

دوره مقدماتی php
علت وزوز گوش سمت چپ
علت وزوز گوش سمت چپ

در مورد تست سلامتی با قاشق چه می دانید؟ آیا می دانید بعضی از تحقیقات ادعا می کنند که خراش دادن زبان با یک قاشق و گذاشتن آن درون یک کیسه پلاستیکی و گذاشتن آن زیر نور برای یک مدت زمان می تواند آزمایش خوبی برای تشخیص شرایط سلامتی شما باشد. اگر می خواهید در این مورد و درستی آن بیشتر بدانید پیشنهاد می کنم این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام را با دقت بخوانید تا در مورد صحت این ادعا اطلاعات بیشتری کسب …

گوش دادن آهنگ در بارداری چه فوایدی دارد؟ گفته می ‌شود که موسیقی قابلیت‌ های شفا بخشی دارد و تاثیر آرامش ‌بخشی بر روی احساسات ما دارد چون به ما کمک می‌کند تا استرس مان را کاهش دهیم، استراحت کنیم و خلق و خوی خود را بهبود بخشیم. موسیقی چه تاثیری بر کودکی دارد که در رحم مادر رشد می‌کند؟ این موضوع متخصصان را سردرگم کرده است و در نتیجه چندین تلاش تحقیقاتی برای درک تاثیر موسیقی بر روی یک جنین انجام شده ‌است. در …

حمام کردن نوزاد چگونه باید انجام شود؟ نوزاد نیاز به حمام کردن روزانه ندارد. اگر بعد از هر تغذیه صورت کودک را تمیز کنید و بعد از هر تعویض پوشک، پایش را با آب بشویید، او فقط هر یک روز در میان نیاز به حمام با صابون دارد. حمام کردن زیاد اغلب می تواند پوست کودک تان را خشک کند. نوزاد تان اغلب دست خود را در دهانش می کند، بنابراین دست های او را چند بار در روز با یک پارچه مرطوب تمیز کنید …

بهم ریختن هورمون زنانه می تواند باعث بروز مشکلاتی در بدن شود. بهم ریختن هورمون زنانه می تواند باعث اختلالاتی در روند بارداری و قاعدگی هر زنی گردد. هورمون ها مواد طبیعی هستند که در بدن تولید می شوند. آنها به انتقال پیام در بین سلول ها و اندام ها، کمک می کنند و بر بسیاری از فعالیت های بدن نیز تاثیر می گذارند. هر کسی، چه مرد و چه زن، دارای هورمون های جنسی هستند. در این مقاله از بخش سلامت زنان دکتر سلام، …

ناباروری ثانویه چیست؟ شما یک فرزند دارید و حالا فرزند دیگری می خواهید. اما به دلایلی، با مشکلی در باروری دوم مواجه شده اید. ناتوانی در بارداری دوباره پس از تولد یک یا چند کودک، ناباروری ثانویه نامیده می شود. با توجه به مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده  (CDC)، 11 درصد از زوج هایی که حداقل یک کودک داشته اند ممکن است مشکلات ناباروری ثانویه را داشته باشند. این تقریبا چهار میلیون از خانواده ها یا تقریبا نیمی از موارد ناباروری در ایالات متحده …

علت وزوز گوش سمت چپ

دوره مقدماتی php

گوش دادن آهنگ در بارداری چه فوایدی دارد؟ گفته می ‌شود که موسیقی قابلیت‌ های شفا بخشی دارد و تاثیر آرامش ‌بخشی بر روی احساسات ما دارد چون …

در مورد تست سلامتی با قاشق چه می دانید؟ آیا می دانید بعضی از تحقیقات ادعا می کنند که خراش دادن زبان با یک قاشق و گذاشتن آن …

میلیون ها کودک دارای بیش فعالی یا اختلال کم توجهی می باشند. با این حال، زنان باردار و بزرگسالان نیز می توانند بیش فعالی یا ADHD داشته باشند. این یک …

در مورد ضخامت دیواره رحم چه می دانید؟ برای باردار شدن، مجموعه ای از عوامل باید در زمان و شرایط مناسب قرار بگیرند تا یک زایمان موفقیت آمیز …

در مورد اعتیاد به استامینوفن چه می دانید؟ امروزه داروهای زیادی وجود دارند که افراد برای موضوعات خیلی کوچک، به طور مرتب از آنها استفاده می کنند. بسیاری …

کدام ورزش شکم می تواند برای دوران بارداری مفید باشد و از اضافه وزن در بارداری پیشگیری کند؟ زنان زیادی به محض اینکه باردار …

در مورد مشکلات دوران بارداری چه می دانید؟ آیا زمانی که شاهد علائم و مشکلاتی در بارداری خود می شوید، حتما باید به پزشک …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا به دنبال راهکارهایی برای تقویت عضلات کمر هستید؟ بعضی از تمرینات ورزشی خیلی ساده ه بدون هیچ تجهیزاتی می توانید آنها را در منزل …

این هفت تمرین ورزشی را انجام دهید تا بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد. می‌ توانید آنها را در باشگاه یا در …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

وزوز گوش عبارت است از احساس صدایی آزاردهنده در یک یا هر دو گوش و همچون عفونت گوش و … بسیار آزاردهنده است. از هر ۵ نفر تقریبا یک نفر به این عارضه‌ی شایع مبتلا می‌شود. لازم به ذکر است که وزوز گوش به‌خودی‌خود بیماری محسوب نمی‌شود، بلکه معمولا از ابتلا به بیماری‌های دیگری مانند کم‌شنوایی مرتبط با سالخوردگی، آسیب گوش یا اختلالات سیستم گردش خون خبر می‌دهد. البته این عارضه در بسیاری از موارد حاکی از هیچ بیماری نگران‌کننده‌ای نیست و گرچه ممکن است با افزایش سن وخیم‌تر شود، در صورت درمان تا حدودی قابل بهبود است. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد علل و راهکارهای درمان وزوز گوش بیشتر بدانید.

علت وزوز گوش سمت چپ

همان‌طور که در ابتدا نیز تعریف شد وزوز گوش به شنیدن صدایی آزاردهنده در گوش گفته می‌شود که منبع خارجی ندارد. این عارضه طیف مختلفی از صداهای غیرواقعی را شامل می‌شود:

شدت این صداهای غیرواقعی از خیلی کم تا خیلی زیاد متغیر است. در بعضی موارد، شدت وزوز گوش ممکن است در حدی باشد که روی تمرکز و شنیدن صداهای واقعی اختلال ایجاد کند. همچنین وزوز گوش ممکن است دائمی یا موقتی باشد.

وزوز ذهنی یعنی صدای وزوز فقط توسط خود فرد شنیده می‌شود. این حالت شایع‌ترین نوع وزوز گوش است که می‌تواند بر اثر آسیب‌های گوش خارجی، میانی و داخلی ایجاد شود. اختلال در اعصاب و مسیرهای شنوایی نیز در بروز این نوع وزوز مؤثر است.

وزوز عینی یعنی پزشک معالج نیز می‌تواند همان صدایی را که بیمار می‌شنود، حین معاینه بشنود. این عارضه تقریبا نادر است و می‌تواند بر اثر اختلالات عروقی، ناهنجاری‌های استخوانی گوش میانی یا انقباضات عضلانی ایجاد شود.

علل جسمی مختلفی موجب ایجاد یا تشدید وزوز می‌شوند. البته علت دقیق این عارضه در موارد بسیاری هرگز تشخیص داده نمی‌شود. یکی از شایع‌ترین علل وزوز گوش به آسیب سلولی گوش داخلی برمی‌گردد. پرزهای ریز و ظریفی که در گوش داخلی وجود دارند، در واکنش به فشار ناشی از امواج صوتی به حرکت درمی‌آیند. این حرکت موجب تحریک سلول‌های گوش و درنتیجه آزادسازی سیگنال‌های الکتریکی از اعصاب و ارسال این سیگنال‌ها به مغز می‌شود. مغز نیز سیگنال‌های دریافتی را به صوت تبدیل می‌کند. چنانچه پرزهای گوش داخلی آسیب ببینند، مثلا خمیده یا شکسته شوند، تکانه‌های الکتریکی اضافه‌ای را به‌طور تصادفی روانه‌ی مغز می‌کنند که موجب وزوز می‌شود.

سایر علل شایع وزوز گوش عبارتند از:

بسیاری از افراد با افزایش سن، معمولا از حدود ۶۰ سالگی دچار کاهش شنوایی می‌شوند. این نوع کم‌شنوایی یا اصطلاحا «پیرگوشی» ممکن است به وزوز گوش بینجامد.

صدای بلند مانند صدای ماشین‌آلات سنگین، اره‌ی زنجیری، جنگ‌افزارها و سایر تجهیزاتی از این قبیل روی شنوایی تأثیر سوء می‌گذارد. انواع موزیک‌پلیر‌های قابل حمل مانند آیپاد نیز درصورتی‌که طولانی‌مدت با صدای بلند استفاده شوند، با عوارض شنوایی همراه خواهند بود. چنانچه بر اثر مواجهه‌ی کوتاه با صدای بلند، مثلا شرکت در کنسرت، به وزوز گوش دچار شوید، معمولا طولی نمی‌کشد که از این وضعیت آزاردهنده خلاص شوید. این درحالی است که مواجهه‌ی طولانی‌مدت با صدای بلند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به گوش وارد می‌کند.

جرم گوش با به‌دام‌انداختن آلودگی‌ها و کاهش سرعت رشد عوامل بیماری‌زا موجب محافظت از مجرای گوش می‌شود. اما انباشتگی بیش‌ازحد جرم می‌تواند موجب کاهش شنوایی یا آسیب پرده‌ی گوش شود و به شنیدن صداهای مزاحم بینجامد.

«اُتواِسکلروز» (رشد غیرطبیعی استخوان‌های واقع در گوش میانی) می‌تواند موجب کم‌شنوایی و وزوز گوش شود. گفتنی است که این بیماری معمولا ریشه‌ی وراثتی دارد.

علاوه‌بر علل شایعی که برشمردیم، وزوز گوش ممکن است بر اثر علل دیگری نیز ایجاد شود که البته چندان شایع نیستند. این علل نه‌چندان شایع عبارتند از:

شنیدن وزوز در گوش می‌تواند از علائم اولیه‌ی «بیماری مِنییِر» باشد. این بیماری به نوعی اختلال گوش داخلی گفته می‌شود که بر اثر فشار غیرطبیعی ناشی از مایع گوش داخلی به‌وجود می‌آید.

مفصل گیجگاهی‌فکی به مفصلی گفته می‌شود که در طرفین سر و در مقابل گوش‌ها، یعنی قسمتی که استخوان فک پایینی با جمجمه برخورد می‌کند، واقع است. اختلالات مربوط به این ناحیه می‌تواند موجب وزوز در گوش شود.

آسیب‌های سر و گردن روی گوش داخلی، اعصاب شنوایی و عملکردهای مغزی مرتبط با شنوایی تأثیر می‌گذارند. این قبیل صدمات معمولا موجب وزوز فقط در یک گوش می‌شوند.

تومور عصب شنوایی یا اصطلاحا «نورومای آکوستیک» نوعی تومور غیرسرطانی و خوش‌خیم است که روی عصب جمجمه‌ای رشد می‌کند. این عصب از مغز تا گوش میانی کشیده شده و مسئول کنترل تعادل و شنوایی است. این بیماری با عنوان «شوانومای وِستیبولار» نیز شناخته می‌شود و معمولا فقط در یک گوش بروز می‌کند.

وزوز گوش در موارد بسیار نادری بر اثر اختلالات رگ‌های خونی ایجاد می‌شود که در این‌صورت «وزوز گوش ضربانی» نام دارد. این اختلالات عبارتند از:

قابلیت ارتجاعی بعضی از رگ‌های خونی اصلی در مجاورت گوش میانی و داخلی بر اثر افزایش سن و تجمع رسوبات کاهش می‌یابد و درنتیجه موجب شنیده‌شدن صدای ضربان در گوش می‌شود. این نوع وزوز معمولا در هردو گوش بروز می‌کند.

هر توموری که به رگ‌های خونی در ناحیه‌ی سر و گردن فشار وارد کند، می‌تواند موجب وزوز گوش شود.

فشار خون بالا و نیز عوامل افزایش‌دهنده‌ی فشار خون مانند استرس، الکل و کافئین موجب شنیده‌ترشدن صدای وزوز گوش می‌شوند.

تنگی یا درهم‌پیچش شریان‌ها یا وریدهای گردنی مانند «شریان کاروتید» یا «ورید ژوگولار» می‌تواند به‌علت ایجاد آشفتگی و بی‌نظمی در جریان خون به وزوز گوش بینجامد.

ناهنجاری‌های شریانی‌وریدی به اتصالات غیرطبیعی بین شریان‌ها و وریدها گفته می‌شود که می‌تواند به وزوز گوش بینجامد. این نوع وزوز گوش معمولا فقط در یک سمت ایجاد می‌شود.

افزون بر علل فوق، بعضی از فرآورده‌های دارویی نیز در ایجاد وزوز گوش یا تشدید این عارضه مؤثرند. هرچه دُز مصرفی این داروها بیشتر باشد، شدت وزوز گوش نیز افزایش می‌یابد. اما چنانچه مصرف این قسم از داروها کنار گذاشته شود، وزوز نیز در اغلب موارد از بین می‌رود. این قبیل داروها عبارتند از:

هرکسی ممکن است به وزوز گوش مبتلا شود، اما عوامل زیر خطر ابتلا به این عارضه را تشدید می‌کنند:

شنیدن وزوز در گوش ممکن است بر کیفیت زندگی فرد مبتلا تأثیر بگذارد. عوارض ناشی از این عارضه در همه‌ی مبتلایان یکسان نیست، اما شایع‌ترین این عوارض عبارتند از:

درمان هریک از این عوارض ممکن است روی خود وزوز گوش تأثیر مستقیم نداشته باشد، اما موجب می‌شود فرد احساس کند که اندکی بهبود یافته است.

چنانچه از شنیدن صدای وزوز در گوش خود به تنگ آمده‌اید، حتما در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. هرگاه پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی به وزوز گوش دچار شدید و تا حداکثر یک هفته بهبود پیدا نکردید، مراجعه به پزشک الزامی است. چنانچه وزوز در گوش به‌طور ناگهانی و بدون هیچ علت خاصی بروز کند، خصوصا اگر همراه با کاهش شنوایی یا سرگیجه نیز باشد، معاینه‌ی پزشکی توصیه می‌شود.

درصورت مراجعه به مراکز درمانی، پزشک معالج را از موارد زیر مطلع کنید:

در مقابل، پزشک معالج ممکن است سؤالاتی بپرسد:

چنانچه مبتلا به وزوز گوش تشخیص داده شدید، پزشک معالج می‌تواند با معاینه‌ی گوش‌ها و سر و گردن به علل احتمالی این عارضه پی ببرد. معایناتی که معمولا انجام می‌شوند، عبارتند از:

این معاینه در اتاق عایق صدا انجام می‌شود. درحالی‌که گوشی به گوش دارید، باید جواب بدهید که صدا هربار در کدام‌ سمت، گوش چپ یا راست‌تان، پخش شده است. نتایج این آزمایش با لحاظ‌کردن بازه‌ی سنی بررسی می‌شود و در تشخیص علل احتمالی وزوز گوش مؤثر است.

علت وزوز گوش سمت چپ

ممکن است پزشک معالج بخواهد که چشم‌تان را حرکت بدهید، فک‌تان را روی‌ هم بفشارید یا گردن و دست‌وپایتان را تکان بدهید و ببینید که آیا تغییری در وزوز گوش یا شدت آن ایجاد می‌شود یا خیر. معاینه‌ی حرکتی نیز در تشخیص اختلالات زمینه‌‌ساز وزوز گوش مؤثر است.

پزشک معالج بسته به تشخیص ممکن است سی‌تی‌اِسکن یا اِم‌آرآی تجویز کند.

نوع صدایی که شنیده می‌شود نیز می‌تواند به تشخیص علل احتمالی وزوز گوش کمک کند:

انقباضات عضلانی در داخل یا اطراف گوش می‌توانند به ایجاد صداهای تیز و تلیک‌مانندی بینجامند که به‌طور شلیکی شنیده می‌شوند. این صداها ممکن است از چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشند.

این نوع صدا معمولا ریشه‌ی عروقی دارد. نوسانات صدایی از این دست در هنگام ورزش یا تغییر وضعیت مانند درازکشیدن یا بلندشدن شنیده می‌شوند.

اختلالات عروقی مانند فشار خون بالا، رگ‌برآمدگی (آنوریسم)، تومور و انسداد مجرای گوش یا شیپور اُستاش موجب تشدید صدای ضربان قلب در گوش می‌شوند (وزوز گوش ضربانی).

از جمله بیماری‌هایی که موجب ایجاد صدای زنگ‌ اما با شدت کم در گوش می‌شوند، می‌توان به «بیماری مِنییِر» اشاره کرد. صدای وزوز گوش ممکن است پیش از حملات سرگیجه (احساس چرخیدن و حرکت خود و محیط اطراف) بلندتر شود.

مواجهه با صدای خیلی بلند یا ضربه به گوش موجب ایجاد صدای بلند زنگ یا وزوز در گوش می‌شود که معمولا پس از چند ساعت از بین می‌رود. اما چنانچه کاهش شنوایی رخ داده باشد، وزوز گوش ممکن است دائما احساس شود. مواجهه‌ی طولانی‌مدت با صداهای بلند، کم‌شنوایی مرتبط با سالخوردگی و مصرف بعضی از داروهای خاص ازجمله عواملی به‌شمار می‌روند که منجر به شنیده‌شدن صدای زنگ با شدت بالا در هردو گوش می‌شوند. نورومای آکوستیک نیز بیماری دیگری است که می‌تواند به صدای بلند زنگ، البته فقط در یک گوش، بینجامد.

«اُتواِسکلروز» (رشد غیرطبیعی استخوان‌های واقع در گوش میانی) می‌تواند موجب وزوز گوش دائمی یا موقتی (البته با دانگ پایین) شود. اصطکاک پیداکردن جرم گوش، اجسام خارجی یا پرزهای داخل مجرای گوش با پرده‌ی گوش نیز می‌تواند صداهای مختلفی ایجاد کند.

همان‌طور که بیشتر نیز گفته شد، علت وزوز گوش در بسیاری موارد قابل تشخیص نیست. اما مبتلایان به این عارضه می‌توانند با اتخاذ راهکارهای درمانی صحیح تا حدودی بهبود پیدا کنند.

وزوز گوش در بسیاری از موارد نتیجه‌ی عوامل اجتناب‌ناپذیر است. با این‌حال بعضی از موارد این عارضه با اتخاذ اقدامات احتیاطی تا حدودی قابل پیشگیری‌‌اند:

پزشک معالج در درجه‌ی نخست سعی خواهد کرد تا فرد را از لحاظ ابتلا به هرگونه بیماری‌ای که منجر به وزوز در گوش می‌شود، معاینه کند. چنانچه وزوز گوش بر اثر مشکل دیگری ایجاد شده باشد که با چنین علائمی همراه است، پزشک معالج راحت‌تر می‌تواند درمورد طریقه‌ی درمان تصمیم بگیرد. برخی از راهکارهایی که درخصوص درمان عوامل زمینه‌ساز وزوز گوش اتخاذ می‌شوند عبارتند از:

در بعضی از موارد، استفاده از دستگاه تولید صدای سفید به سرکوب صدای وزوز گوش و کاهش آزاردهندگی این عارضه کمک می‌کند. از این‌رو پزشک معالج بسته به تشخیص ممکن است استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی سرکوب صدا را توصیه کند:

درمان دارویی علاج وزوز گوش نیست، اما در بعضی موارد به کاهش شدت علائم یا عوارض این عارضه کمک می‌کند. بعضی از داروهایی که ممکن است جهت بهبود وزوز در گوش تجویز شوند عبارتند از:

وزوز گوش در اغلب موارد کاملا قابل درمان نیست. از این‌رو مبتلایان به‌تدریج به صدایی که در گوش‌شان می‌شوند، ناچارا عادت می‌کنند. اما این صدای آزاردهنده به‌کمک راهکارهای زیر تا حدودی قابل تحمل‌تر می‌شود:

شواهد محکمی درخصوص اثربخشی درمان‌های جایگزین روی وزوز گوش در دست نیست، اما بعضی از درمان‌های جایگزینی که در این مورد آزمایش شده‌اند عبارتند از:

«تحریک مغناطیسی فراجمجمه‌ای» روش درمانیِ بدون درد و غیرتهاجمی دیگری است که در بهبود علائم وزوز گوش در عده‌ای از مبتلایان نتیجه‌بخش بوده است. این روش درمانی هم‌اکنون بیشتر در کشورهای اروپایی و برخی آزمایشگاه‌های آمریکا انجام می‌شود. اما هنوز زمان لازم است تا پژوهشگران دریابند که پیاده‌سازی این روش دقیقا روی چه بیمارانی اثربخش خواهد بود.

وزوز گوش در همه‌ی موارد قابل درمان یا بهبود نیست و در این‌صورت چاره‌ای جز کنارآمدن با این عارضه نخواهید داشت. اما باز هم در این حالت چند راهکار وجود دارد:

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15000تومان

8000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

مترجم گروه دانش و سلامت روزنامه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

هیچ گونه درمان خانگی پیشنهاد نشده بود و در کل قابل استفاده نبود

درود بر شما،
در قسمت چهارم متن «اصلاح سبک زندگی و درمان‌های خانگی» به چند درمان خانگی اشاره شده و برای مابقی درمان‌های پیشنهادی که در متن اومده باید به پزشک مراجعه بشه.

سلام
یکسال گذشت تعداد زیادی فوق تخصص که هیچ کدومشون نتونستن تشخیص بدن و همچنین MRI ، سونوگرافی و غیره که فقط در MRI دیسک گردن تشخیص داده شده بود و بقیه سالم و کلی داروی گران قیمت از گیاهی تا شیمیایی اخرش صدای سوت با بهتر بگم صدای (( هیسسسسسس )) با پررویی هنوز هم هست !!
دیروز قیدش رو زدم بزار اینقدر سوت بکشه تا جونش دربیاد دیگه کاری باهاش ندارم باید تحملش کنم
فقط به یه چیز شک دارم که نکنه گوش ما اصوات مارای صوت رو میشنوه یا پارازیت ها رو یا میدان مغناطیسی یا امواج وای فای باید قبول کرد چاره ای نیست باید ساخت .
ولی من فکر میکنم علت ابن مشکل مربوط میشه به حرکتی که انجام دادم یکی از حرکات یوگا یعنی روی سر ایستادن درست فردای اون روز که انجام دادم این مشکل رو پیدا کردم و فکر می کنم به مایع گوش درونی فشار وارد شده .

به سوال دارم ایا میشه وضعیت مایع درونی گوش به حالت اولیه برگرده ؟
خواهش می کنم راهنمایی کنید
با تشکر

دوست عزیز سلام،
متأسفانه پاسخی برای سؤال‌تون ندارم.
امیدوارم مشکل‌تون هرچه زودتر برطرف شه

سلام. وقتتون بخير و ايام به كام
ممنون از مطلب خوبتون .
سايت بسيار خوبي داريد كه هر چند در اون مباحث تقريبا كلي مطرح ميشه ولي براي اطلاعات عمومي خيلي خوبه

حيف سايتتون نيست كه با اين تبليغات شيپور كه دائم اسكرول ميشه و متاسفانه جاشم ثابته و از صفحه خارج نميشه اعصاب ببيننده ها رو بهم ميريزيد؟
يكي از ايراداي بزرگ سايتتون همينه , بقيش همه حسنه و قابل تقدير

لطفا اين مطلب بنده رو براي سوپروايزتون بفرستيد تا حداقل اگر انتفاعي از اين قضيه عايدتون ميشه , بصورت اختياري يه كليد بستن بذارن براش . واقعا مزاحمه

ممنون از اينكه پيگيري خواهيد كرد

سلام دوست گرامی
خوشحالیم که مطالب براتون مفید هستن و بسیار سپاسگزارم از اینکه دیدگاه‌تون رو باهامون به اشتراک گذاشتید.
مطلبی رو که عنوان کردید، به اطلاع سوپروایزر رسوندم. در اسرع وقت حتما پیگیری خواهد شد.
شاد و پیروز باشید.

پاينده باشيد و ممنون از پيگيريتون سركار خانم رقيه محمدي عزيز ( البته هرچند بدون نتيجه باشه)

خواص خوراکی ها

خواص انجیر تازه و انجیر خشک برای سلامتی و زیبایی

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

۵ نوع چای لاغری برای چربی سوزی و لاغری شکم

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

آخرین مطالب

۱۷ غذایی که سگ ها هرگز نباید بخورند

چگونه چندوظیفه‌ای بودن را کنار بگذاریم؟

کتاب مهمانی عصرانه در جنگل؛ روایتی کودکانه بین خیال و واقعیت

مدرن؛ با این ۳۵ ایده در کمال سادگی خانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید


مدیریت زمان چیست؟

ترین های جهان

برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

وزوز گوش یکی از اختلالات شنوایی است که فرد را هم از نظر روحی و روانی و هم جسمی درگیر می‌کند و در واقع اسم آن را سرطان دستگاه شنوایی گذاشته‌اند.

راه حلی برای درمان وزوز گوش

علت وزوز گوش سمت چپ

یکی از عذاب آور ترین اتفاقاتی که طی روز میتواند اتفاق بیافتد وزوز گوش است. وزوز نوعی صدا است که در گوش و گاهی در سر حس میشود بدون اینکه این صدا منبعی خارجی داشته باشد. دو نوع وزوز داریم ، بالینی و غیر بالینی. وزوز بالینی به دو دسته تقسیم می شود. نوع اول وز وزی است که علاوه بر بیمار ، اطرافیان نیز آن را میشنوند.

نوع دیگر وزوزی است که فقط خود شخص بیمار آنرا می شنود.وزوز گوش عبارت است از شنیدن صدایی غیرطبیعی در گوش یا درک آن در مغز در غیاب صدای خارجی. صدا معمولاً به صورت زنگ می‌باشد. این حالت می‌تواند به صورت موقتی یا دائمی باشد.

وزوز گوش به دو دسته تقسیم می‌شود: نوع ذهنی و نوع عینی.معمولاً وزوز گوش ذهنی است و صدا فقط توسط بیمار شنیده می‌شود.اگر وزوز گوش خفیف باشد در حالت آرامش شنیده می‌شود ولی اگر خیلی شدید باشد در شنوایی فرد تداخل به وجود می‌آورد و می‌تواند باعث اختلال فعالیت و خواب، عصبی‌شدن فرد شود.

این نوع وزوز ذهنی نام دارد. وزوز به صورت صداهای مختلفی تجربه می‌شود، مثل صدای سوت، باد، همهمه و …. این صداها ممكن است دائمی یا منقطع باشند. وزوز بیماری یا اختلال نیست بلكه نشانه ضایعات شنوایی است. وزوز در همه گروه‌های سنی ممكن است به وجود آید. فركانس وزوز با افزایش سن زیاد می‌شود. به نظر می‌رسد در گوش چپ نسبت به گوش راست، وزوز بیشتری وجود دارد. حدود ۷۵ درصد افراد ناشنوا وزوز دارند.

وزوز گوش به تنهایی یک بیماری نیست بلکه علامت بسیاری از بیماری‌های گوش می‌باشد مانند کاهش شنوایی (به خصوص پیرگوشی)، عفونت گوش، بیماری منیر، عارضه جانبی داروها، جسم خارجی، کاهش شنوایی ناشی از سروصدا.

کاهش و از دست دادن شنوایی مربوط به سن.قرار گرفتن در معرض سر و صدای بلند. صداهای شدید و زیاد همچون صدای وسایل صنعتی و یا جنگی و همچنین سر و صدای بلند وسایل موسیقی که برای مدت طولانی با صدای بلند روشن باشند، باعث از دست دادن شنوایی فرد می‌شوند.گرفتگی گوش با جرم ها و واکس گوش. بعضی از انواع بیماری ها بخصوص بعضی از انواع بیماری های خونی.بعضی از انواع دارو ها همچون آنتی بیوتیک ها، داروهای درمان سرطان، داروهای ضد افسردگی، آسپرین و …

هر کسی ممکن است دچار وزوز گوش شود، اما افراد زیر در هطر بیشتری قرار دارند:

افرادیکه بصورت طولانی مدت در برابر سر و صدای بلند قرار می‌گیرند.افزایش سن نیز یکی دیگر از عوامل است و افراد مسن در خطر بیشتری هستند.مردان بیشتر از زنان دچار این مشکل وزوز گوش می‌شوند.افراد سیگاری بیشتر از سایر افراد دچار این مشکل می‌شوند.افرادیکه دچار بیماری های قلبی و عروقی هستند.

عوراض وزوز گوش

وزوز گوش میتواند بر کیفیت زندگی تاثیر بگذارد، هرچند عوارض آن برروی افراد متفاوت است، اما شما ممکن است در صورت وزوز گوش دچار مشکلاتی همچون خستگی، استرس، مشکلات خواب، مشکل در تمرکز، مشکلات حافظه، افسردگی، اضطراب و نگرانی گردد.

وزوز گوش چگونه درمان می‌شود

اگر وزوز گوش بدلیل مشکلی دیگر باشد، پزشک با درمان آن مشکل به بهبود وزوز گوش هم کمک می‌کند و معمولا با درمان مشکل دیگر وزوز گوش هم حل می‌شود. این درمان ها شامل خالی کردن واکس گوش، درمان مشکلات قلبی عروقی و یا تغییر دارویی باشد. الته در بیشتر مواقع دلیل اصلی وزوز گوش پیدا نمی‌شود، در ابن شرابط پزشک از روش های دیگری استفاده می‌کند. این روش ها شامل استفاده از ماشین های نویز سفید (White noise machines)، استفاده از سمعکو ماسک های صدا(چیزی شبیه سمعک که درون گوش قرار می‌گیرد) می‌شوند.

برای خیلی از افراد اتخاذ روش های زیر می‌تواند به کاهش وزوز و یا افزایش تحمل این صداها کمک کند.

این روش ها شامل:

تا آنجا که می‌توانید از عواملیکه باعث شروع وزوز گوش در شما و یا افزایش شدت آن می‌شود، دوری کنید. مثال های معمول این محرک ها شامل صداهای بلند، کافئین و نیکوتین می‌باشد.استرس خود را مدیریت کنید، چراکه استرس می‌تواند باعث بدتر شدن وزوز گوش شود.مصرف الکل را متوقف نمایید.

درمان وزوز گوش با طب جایگزین

هرچند شواهد کافی برای موثر بودن طب جایگزین یا سنتی، برای درمان وزوز گوش وجود ندارد، اما موارد زیر ممکن است بتواند مفید باشد، این درمان ها شامل:

در تحقیقاتی كه راجع به وزوز انجام شده، چند روش برای درمان آن وجود دارد كه تی‌.‌آر.‌تی یكی از آنهاست و روشی است كه از طریق مغز باعث می‌شود وزوز نادیده گرفته شود.

علت وزوز گوش سمت چپ

تی‌.‌آر.‌تی سه مرحله درمانی دارد:

۱) جمع‌آوری اطلاعاتی درباره بیمار و تاریخچه و عادت‌های روزمره زندگی او.۲) استفاده از وسایلی كه پشت گوش قرار می‌گیرد و توجه بیمار را از وزوز منحرف می‌كند.۳) روان درمانی كه به بیمار آموزش می‌دهد وزوز را نادیده بگیرد. این روش شامل تمرینات عمیق و كنترل استرس است و باعث می‌شود هیجان و نگرانی بیمار كاهش یابد.هدف‌ نهایی روش تی‌.‌آر.‌تی عادت كردن كامل به صدا است. روش دیگر درمان وزوز، استفاده از muskw است كه شبیه به وسایل كمك شنوایی است و صداهایی تولید می‌كند كه وزوز را می‌پوشاند یا حذف می‌كند. بعضی افراد این صداهای خارجی و مصنوعی را به صداهایی كه وزوز تولید می‌كند، ترجیح می‌دهند. طی یك روز پرمشغله، حواس‌پرتی از فعالیت‌های روزانه و صداها باعث می‌شود كه وزوز كمتر آشكار شود. به این دلیل اغلب به نظر می‌رسد كه وزوز در شب‌ها شدیدتر می‌شود.

توصیه‌های زیر نیز در بهبود وزوز موثر است:

▪ پرهیز از صداهای بلند و محیط‌های شلوغ▪ خودداری از مصرف الكل، كافئین، كوكائین، نیكوتین، ماری جوانا و آسپرین▪ متعادل نگه داشتن فشار و چربی خون

چگونه با وجود وزوز بخوابیم

صدای زنگ یا سوتی كه در گوش احساس می‌شود ممكن است استراحت شبانه را بر هم بزند.توصیه‌های زیر كمك می‌كند كه با وجود وزوز بهتر بخوابید:▪ تمرینات آرام‌بخش و منظم كه كمك می‌كند بهتر بخوابید ولی از تمرینات نزدیك به زمان خواب بپرهیزید.▪ زمانی كه احساس خواب آلودگی می‌كنید، به رختخواب بروید. اگر طی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خوابتان نبرد، بلند شوید و به اتاق دیگری بروید و كاری آرام‌بخش مثل كتاب خواندن انجام دهید و دوباره به رختخواب بروید.▪ سعی كنید میزان كافئین و نیكوتینی را كه در شب مصرف می‌كنید، كاهش دهید.▪ دمای اتاق را در حد متعادل نگه دارید، نه خیلی گرم و نه خیلی سرد.▪ هنگامی كه در رختخواب هستید، از تماشای تلویزیون و كتاب خواندن بپرهیزید زیرا موجب می‌شود هوشیاری‌تان بیشتر شده و خواب از سرتان بپرد.

بعضی از انواع وزوز گوش می‌تواند با روش هایی خاص پیگیی شود.

برای مثال عدم استفاده از گوش پاک کن یکی از این روش هاست، چراکه وقتی شما از گوش پاک کن استفاده می‌کنید، گوش پاک کن باعث فشرده شدن واکس گوش و فرو رفتن آن می‌شود، که این واکس های فشرده و فرو رفته در گذر زمان ممکن است باعث وزوز گوش شود. بعلاوه وزوز گوش با استفاده از گوش گیر و پوشاننده های گوش هنگام کار های پر سروصدا و یا قرار گرفتن در مکان های شلوغ در پیشگیری از ابتلا به وزوز گوش مفید می‌باشد. حفظ سلامت قلب و عروق هم یکی دیگر از راههای پیشگیری از ابتلا به وزوز گوش است.

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

 

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

علت وزوز گوش سمت چپ
علت وزوز گوش سمت چپ
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *