علت نچرخيدن ديش گردان

دوره مقدماتی php
علت نچرخيدن ديش گردان
علت نچرخيدن ديش گردان

مجله اینترنتی قرن بیست و یک

گلچین بروزترین و جدیدترین مطالب اینترنت

اصلا وقتی که صحبت از کفش به وسط می‌آید، توجه همه‌ی خانم‌ها به طور اتوماتیک جلب می‌شود. تقریبا همه‌ی خانم‌ها یک جفت کفش دارند که لای پر قو ازش نگه‌داری می‌کنند و فقط در مواقع خاص آن را می‌پوشند. اما هر کفش موقعیت مخصوص به خود را دارد که بهتر است در هر شرایطی از کفش مناسب با همان موقعیت استفاده کرد. مثلا بهتر است که از کفش‌های اکلیلی و نگین‌دار تنها برای مهمانی‌های شب و رسمی و برای سرکار رفتن از کفش‌های پاشنه بلند ساده‌تر به جای آنها استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم که 15 و کاربرد هر کدام را معرفی کنیم.

این کفش را با خیال راحت می‌توانید همه جا بپوشید، از رفتن به سر کار گرفته تا خرید و مهمانی. این کفش هم اسپرت است و در عین حال خانمانه. پس لازم نیست نگران باشید که حتما باید این کفش را با لباس‌های رسمی زنانه بپوشید، با شلوار جین، تاپ اسپرت، شومیز، مانتوی رسمی، مانتوی راحتی، سارافون و حتی پیراهن نیز می‌توانید این کفش را بپوشید.علت نچرخيدن ديش گردان

دوره مقدماتی php

این کفش حکم مرخصی برای پاها را دارد، بعد از چند روز پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار و رسمی، این کفش را به پا کنید و بگذارید پاهای‌تان استراحت کنند. علاوه بر این، می‌توانید هنگام پیاده روی، گردش، رفتن به پیک نیک و پارک و خصوصا زمان خرید این کفش ها را به پا کنید و ساعت‌ها راه بروید، بدون اینکه پاهای‌تان خسته شود.

دیگر نیازی نیست که در مدح ورزش کردن و باشگاه رفتن بگوییم. اما این نکته را گوشزد می‌کنیم که استفاده از کفش مناسب برای باشگاه به غایت مهم است و رعایت نکردن این موضوع باعث وارد شدن صدمات جدی و بعضا دائمی به ستون فقرات، پاها و بدن می‌شود. کفش مناسب برای باشگاه همان کتانی‌های به اصطلاح رانینگ است که لژ نرم و بلند دارند تا به ستون فقرات فشاری وارد نشود.

اگر به تصاویر افراد مشهور نگاهی کرده باشید، دیده‌اید که این در میان آنان بسیار پرطرفدار است. کفشی که هم توان با دامن، هم شلوار جین، هم شلوار کتان و هم پیراهن بپوشید و زیبا و خوشتیپ باشید. به خودتان سخت نگیرید، این کفش را می‌توانید در همه‌ی فصل‌ها بپوشید.

با شروع فصل گرما، همه دوست داریم که صندل بپوشیم و پاهای‌مان از کفش هایی که در فصل‌های قبلی پوشیده‌ایم استراحتی بکنند و نفس بکشند. یکی از گزینه‌های خوب برای این کار، صندل وِج است. با مدل پاشنه‌ای که دارد، می‌توانید کفش پاشنه بلندی به پا کنید که خیلی هم رسمی نیستند.

این کفش را هم می‌توان خیلی جاها پوشید، مثلا با دوستان به شام رفتن، مصاحبه‌ی شغلی، جلسات کاری و غیره.. این کفش حالت بسیار باوقار و رسمی‌ای دارد که می‌توانید هرجایی قصد خوشتیپ شدن دارید، آن را بپوشید.

اگر دوست دارید کفش باز بپوشید که پاشنه هم نداشته باشد، این صندل‌ها جایگزین خوبی برای وِج هستند. هنگام انتخاب این صندل‌ها مدلی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی و با هر لباسی بپوشید.

هر خانمی به یک جفت کفش خاص و تک نیاز دارد. یادتان است که گفتیم یک جفت کفشی که اکثر خانم‌ها دارند و آن را درون پر قو نگه می‌دارند؟ این همان کفش است. کفشی که در شرایط خاص به پا کنید و پز آن را به دوستان‌تان بدهید و حساسیت دیگر خانم‌ها را برانگیزانید.

این بوت‌ها نه تنها زیبا هستند و باعث خوشتیپ‌تر شدن می‌شوند، بلکه در فصل زمستان و پاییز بهترین محافظ  در برابر باران و برف هستند. هم پاهای‌تان را گرم نگه می‌دارند و هم نمی‌گذارند خیس شوند. رنگ‌های مختلف این بوت را با شلوارهای مختلف ترکیب کنید و لذت ببرید. یکی از پرطرفدارترین این ترکیب‌ها شلوار جین آبی تیره با بوت قهوه‌ای سیر، شکلاتی و حتی عسلی است!

کفش با این رنگ هم با لباس‌هایی که برای عصر می‌پوشید هماهنگ است و هم با لباس‌های طول روز. این کفش ها فصل ندارند، به همه رنگ لباسی می‌آیند و بسیار زیبا هستند.

این کفش ها که به تازگی به کمد لباس اکثر خانم‌ها اضافه شده است، نیز از آن دسته کفش هایی هستند که می‌توان هم با لباس‌ها و در شرایط رسمی مانند مهمانی و کار و هم در موقعیت‌های عادی مانند خرید و گشت و گذار به پا کرد. بسته به سلیقه و انتخاب خودتان می‌توانید آنها را با شلوار جین، پارچه‌ای، دامن، شلوارک و غیره به پا کنید.

این بوت بیشتر برای کسانی است که در مناطق سرد و برفی زندگی می‌کنند. پاها را گرم نگه می‌دارند و با جوراب‌های بلند و لگینگ و یا حتی شلوار جین لوله تفنگی بسیار زیبا هماهنگ می‌شوند.

حالا نه به این شدت که ما گفتیم، حرفه‌ای! البته اگر کفش مخصوص کوه‌نوردی داشته باشید که نورعلی نور است، اما در کل داشتن کفشی با پاشنه‌ی محکم که بتوانید با آن به راحتی کوه‌نوردی و طبیعت گردی کنید ضروری است. چرا که انجام این کارها با کفش کتانی ساده‌ی باشگاه و یا کتانی رانینگ کار چندان صحیحی نیست و باعث آسیب رسیدن به ستون فقرات، سر خوردن و حتی پیچیدن پا می‌شود. کفش کوه نوردی و طبیعت گردی باید یک مقدار مچ‌دار باشد چون با آن از جاهای صعب العبور و ناهموار عبور می‌کنید.

داشتن یک جفت کفش تخت با رنگ شاد و براق به ظاهرتان تنوع و هیجان می‌بخشد و همانطور که قبلا گفتیم می‌توانید این کفش را تقریبا در اکثر موقعیت‌ها بپوشید.

چه بخواهید لب دریا بروید و چه به سفر، این کفش بسیار راحت و زیبا است. پاهای‌تان در آن عرق نمی‌کند و می‌توانید به راحتی آنها را از پا دربیاورید و دوباره بپوشید.


Your browser does not support the audio element.

طراحی و توسعه توسط تیم فری ست | Developed By FreeSat Group © 2018

علت نچرخيدن ديش گردان

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سوالات ومشکلات تعمیراتی دیش گردان

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

علت نچرخيدن ديش گردان

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

آموزش کار با دیش تخت موتور دار

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…علت نچرخيدن ديش گردان

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

موتور ها مهمترين اجزايي هستند که در لوازم برقي گردنده بکار مي روند.موتور ها انرژي الکتريکي را به انرژي مکانيکي تبديل مي کنند. الکتروموتور ها را مي توان به سه دسته کلي تقسيم کرد.

 1 – موتور هاي آسنکرون    2 – موتور هاي يونيورسال     3 – موتور با قطب چاکدار

 

1- موتور هاي آسنکرون : 

که با برق متناوب کار مي کنند از دو قسمت روتور واستاتور ساخته شده اند.با روشن شدن موتور سيم پيچ هاي درون شيار هاي استاتور يک ميدان مغناطيسي دوار بوجود مي آورند که اين ميدان برروتور که قسمت گردنده موتور وداراي محور انتقال حرکت مي باشد نيز اثر گذاشته ودر آن خاصيت مغناطيسي بوجود مي آيد .به هر حال با بوجود آمدن قطب هاي مغناطيسي هم نام وغيرهم نام عمل جذب ودفع انجام شده که باعث حرکت چرخشي روتور مي گردد.براي راه اندازي موتور ها از حالت سکون روش هاي مختلفي بکار مي برند که مهمترين آن ها عبارتند از:علت نچرخيدن ديش گردان

الف – آسنکرون با راه انداز غير خازني (کلاجي) در اين موتور به غير از سيم پيچي هاي اصلي يک سري سيم پيچ کمکي نيز قرار دارد که ميدان مغناطيسي ديگري با فاصله زماني با ميدان مغناطيسي اصلي بوجود مي آورد.که باعث چرخش پرقدرت تر موتور مي گردد. پس از اين که سرعت موتور به 75 درصد سرعت اسمي رسيد کلاج که تحت تاثير نيروي گريز از مرکز کار مي کند به عنوان يک کليد عمل کرده وسيم پيچ کمکي را از مدار خارج مي کند.

ب – آسنکرون با راه انداز خازن موقت – اين موتور ها داراي علامت اختصاري CSMمي باشند وداراي يک خازن الکتروليتي با ظرفيت حدود 200 الي 500 ميکرو فاراد است که باسيم پيچ کمکي بطور سري بسته شده وهر دوي آنها باسيم پيچ اصلي موازي بسته مي شوند. خازن وسيم پيچ کمکي يک اختلاف فاز ودو ميدان مغناطيسي بوجود مي آورد که باعث چرخش موتور مي گردد. در اين موتور نيز کليد گريز از مرکز سيم پيچ کمکي را از مدار خارج مي کند.

ج – آسنکرون با راه انداز خازن موقت وخازن دايم.(با علامت اختصاري TCM) – يکي از خازن ها پس از راه اندازي از مدار خارج شده وخازن ديگر در حالتي که با سيم پيچ کمکي سري مي باشد در مدار باقي مي ماند.

د – آسنکرون با راه انداز خازن دايمي ( PSCM) در اين موتور ها که داراي قدرت کم تري نسبت به موتور هاي قبلي هستند از يک خازن که با سيم پيچ کمکي سري بسته شده است استفاده شده و کليد گريز از مرکز ندارند بنابر اين خازن به همراه سيم پيچ کمکي هميشه در مدار باقي است.

شناسايي سيم پيچ هاي اصلي وکمکي :

1- سيم پيچ هاي اصلي در زير شيار ها و سيم پيچ کمکي در رو قرار دارند.

2-سطح مقطع سيم هاي کمکي هميشه از سيم هاي اصلي کمتر است.

3- سيم پيچ کمکي داراي مقاومت بيشتري ( اهم بيشتر ) نسبت به سيم پيچ اصلي است وضمنا” خازن با سيم پيچ کمکي سري شده است.

عيب يابي موتور هاي آسنکرون – معيوب شدن موتور ها يا مربوط به قطعات برقي مثل سيم پيچ ها وخازن است يا مربوط به قطعات مکانيکي مثل بلبرينگ و بوشن ها .

عيب يابي قطعات برقي :

عيب1- موتور اصلا”روشن نشده و جرياني از مدار عبور نمي کند.

علت1 -جايي از مدار قطع است.

رفع عيب1- با آوامتر تمام مدار شامل پريز،دوشاخه ،سيم هاي رابط،کليدها واتصالات در تخته کلم موتور را بر رسي وعيب مربوطه را بر طرف مي نماييم.

عيب 2- موتور اصلا”روشن نشده وجرياني از مدار عبور نمي کند.

علت2 – سوختن فيوز.

رفع عيب2-ابتدا علت سوختن فيوز که مربوط به اتصالي مي باشد را بررسي نموده پس از آن به تعويض فيوز مي پر دازيم.

عيب3-موتور پس از روشن شدن خيلي زود داغ مي شود.

علت3-موتور نيم سوز است.

رفع عيب3- در هر کدام از سيم پيچ هاي کمکي واصلي ميتواند اتصال حلقه ويا اتصال کلاف به کلاف بوجود آمده باشد.بنابر اين مسير جريان الکتريکي کوتاه شده در نتيجه ميدان مغناطيسي مناسب براي گردش بوجود نمي آيد وباعث داغي موتور ميشود.موتور هاي نيم سوز جريان بيشتري نسبت به موتور هاي سالم مشابه خود دريافت مي کنند. براي رفع عيب در صورتي که محل اتصالي مشخص باشد وبتوان به نحوي آن را عايق نمود اقدام کرده ودر غير اين صورت موتور بايد دو باره سيم پيچي شود.

عيب4- موتور پس از روشن شدن خيلي زود داغ مي شود.

علت4- زياد بودن بار موتور.

رفع عيب 4- هر موتوری   داراي توان مکانيکي مشخص است در صورتي که بيش از توان مربوطه از موتور نيرويي خواسته شود جريان بيشتري از سيم ها عبور مي کند که با سطح مقطع وتعداد دور آن ها همخواني ندارد وباعث گرما در موتور و آسيب ديدن آن خواهد شد .براي رفع عيب بايد بار موتور را کم نموده واز کار مداوم آن خود داري کرد.

عيب5- موتور پس از روشن شدن خيلي زود داغ مي شود وزير بار مي خوابد.

علت 5- عمل نکردن کليد گريز از مرکز .

رفع عيب 5 – علاوه بر جريان در يافتي توسط سيم پيچ اصلي ،سيم پيچ کمکي نيزچون  از مدار خارج نمي شود جريان دريافت مي کند .براي اطمينان از صحت عمل کرد کليد گريز از مرکز بايد به صداي کنتاکت آن در حالت دور گرفتن موتور وهمچنين از دور افتادن آن گوش کرد .براي رفع عيب بايد کليد سرويس ويا تعويض شود.

عيب 6- با روشن کردن موتور صداي زيادي شنيده مي شود ولي به گردش در نمي آيد.

علت 6- خرابي کليد گريز از مرکز .

رفع عيب 6- درصورتي که کنتاکت هاي کليد در حالتي که موتور خاموش بوده وصل نشده باشد.درزمان شروع بکار ،سيم پيچ راه انداز در مدار قرار نگرفته وطبيعتا”موتور بگردش نمي افتد.براي رفع عيب کليد را با آوامتر امتحان ودر صورت معيوب بودن تعويض مي نماييم.

عيب 7- با روشن شدن موتور صداي زيادي شنيده مي شود ولي به گردش در نمي آيد.

علت 7 – قطعي سيم پيچ اصلي يا کمکي .

رفع عيب 7 – به کمک آوامتر هر دو مدار را امتحان ودر صورت مشخص بودن محل پارگي ،آن را تعمير مي نماييم.

عيب 8 – با روشن شدن موتور صداي زيادي شنيده مي شود ولي به گردش در نمي آيد.

علت 8 – نيم سوز بودن يا سوختگي موتور .

رفع عيب 8 – موتور سريعا”داغ شده وجريان زيادي مي کشد همچنين بوي سوختگي ويا دود از مشخصه هاي آن است.رفع عيب سيم پيچي مجدد است.

عيب 9 – با روشن کردن موتور صداي زيادي شنيده مي شود ولي به گردش در نمي آيد.علت نچرخيدن ديش گردان

علت 9 – خرابي خازن.

رفع عيب 9 – خازن ها به منظور راه اندازي موتور بکار رفته اند خازن را مطابق با مطالبي که در مورد عيب يابي خازن ها گفتيم آزمايش نموده در صورت نياز آن را تعويض مي کنيم.

عيب 10 – با روشن کردن موتور فيوز عمل کرده مدار قطع مي شود.

علت 10 – اتصال کوتاه در مدار اصلي موتور .

رفع عيب 10 – دوشاخه ،سيم هاي رابط وجعبه اتصالات موتور را بررسي کرده در صورت پيدا کردن محل اتصالي آن را مرتفع مي نماييم.

عيب 11 – با روشن کردن موتور فيوز عمل کرده مدار قطع مي شود.

علت 11 – سوختگي کامل موتور

رفع عيب 11 – با مشاهده استاتور وسيم پيچ هاي مربوطه عيب حاصل تاييد گرديده وبراي رفع آن بايد موتور سيم پيچي گردد.

عيب 12 – با روشن کردن موتور فيوز عمل کرده مدار قطع مي شود.

علت 12 – اتصال کوتاه در خازن

رفع عيب 12 – اگر با جدا کردن خازن از مدار و به برق زدن موتور فيوز ديگر عمل نکرد عيب از خازن است وبايد آن را تعويض نمود.

عيب يابي قطعات مکانيکي.

عيب 1 – محور موتور چه در حالت روشن وچه در حالت خاموشي به سختي حرکت مي کند.

علت 1 -بطور کلي خرابي بلبرينگ ها وياطاقان هاي دو سر محور موتور .

رفع عيب 1 – خرابي بلبرينگ ها شامل الف – ترک برداشتن حلقه هاي بلبرينگ،ترک بر داشتن ساچمه ها و غلطک ها .ب – بوجود آمدن حفره وشيار در سطح داخلي حلقه ها که علت آن وجود ذرات سخت بين ساچمه وحلقه مي باشد.ج – گريپاژ (عدم چرخش ساچمه ها ) که ناشي از کثيفي و سخت شدن گريس بلبرينگ مي باشد. د – فرسودگي وپوسيدگي – که به علت جازدن نادرست بلبرينگ ونفوذ رطوبت وعدم گريس کاري مناسب بوجود مي آيد. براي تشخيس عيوب گفته شده بلبرينگ را از نظر ظاهري مشاهده ولقي بين حلقه وساچمه را امتحان مي کنيم . همچنين با چرخش بلبرينگ اگر صداي غير عادي شنيده شود دليل برخرابي آن مي باشد که بايد تعويض گردد.

عيب 2 – گاهي اوقات محور موتور با صداي زيادي مي چرخد.

علت 2 – چرخش حلقه بيروني بلبرينگ در جاي خود.

رفع عيب 2 – جازدن نادرست بلبرينگ وعدم گريس کاري مي تواند باعث لقي بلبرينگ در جاي خود شود . رفع عيب-تعويض بلبرينگ در صورت معيوب بودن بوش زدن وتراش کاري جاي آن يا تعويض دري موتور.

2- موتور هاي يونيورسال- اين موتور ها که هم با جريان متناوب وهم با جريان مستقيم کار مي کنند از دو قسمت اصلي تشکيل شده اند. الف: قطب ها (بالشتک ها ) ب – آرميچر

در اين موتور ها ميدان مغناطيسي قطب ها بر خلاف موتور هاي آسنکرون دوار نيست وسيم پيچ آرميچر که قسمت گردنده موتور است با سيم پيچ قطب ها سري بسته شده است. پس از عبور جريان از مدار فوق خطوط قواي مغناطيسي قطب ها با خطوط قواي آرميچر عکس العمل نشان داده وباعث گردش موتور مي شود. سرعت اين موتور ها بالا بوده وخيلي سريع به سرعت نهايي مي رسند. از اين موتور ها در اکثر لوازم برقي خانگي مثل چرخ گوشت، آب ميوه گيري ، هم زن ، آسياب و… استفاده مي شود. براي برقراري ارتباط قطب ها با آرميچر که گردان مي باشد از قطعه اي بنام کلکتور استفاده مي شود. کلکتور از تيغه هاي مسي کنار هم تشکيل شده است که به شکل استوانه روي محور قرار دارد . تيغه ازهمديگر واز محور آرميچر بوسيله ميکا عايق شده اند وسيم پيچ هاي داخل شيار آرميچر به وسيله پيچک ها به يکديگر وصل مي شوند. دو قطعه ذغال به همراه فنر پشت آن ها ارتباط قطب ها با کلکتور را ميسر مي سازد.

 

عيب يابي موتور هاي يونيور سال :

عيب 1 – موتور روشن نمي شود.

علت 1 – نبودن برق.

رفع عيب 1 – پريز ،دوشاخه وسيم رابط را با آوامتر آزمايش نموده ورفع عيب مي کنيم.

عيب 2 – موتور روشن نمي شود.

علت 2 – کوتاه شدن ذغال ها.

رفع عيب 2 – چون ذغال ها جزيي از مدار سري موتور مي باشد.با کوتاه شدن آن ها ممکن است مدار قطع گردد وموتور روشن نشود با تعويض ذغال رفع عيب مي شود در صورت نبودن ذغال در اندازه مورد نظر مي توان از ذغال بزرگ تر استفاده کرده وبا سوهان آن را به اندازه دلخواه در آورد.

 

عيب 3 – موتور روشن نمي شود.

علت 3 – خرابي فنر ذغال ها

رفع عيب 3 – به منظور درگير بودن هميشگي ذغال با کلکتور از قطعه اي فنر در پشت ذغال استفاده مي شود گاهي در اثر رطوبت ويا کار زياد خاصيت خود را از دست داده ومدار قطع مي گردد. باتعويض فنر رفع عيب مي شود

شعبه مرکزی: تبریز،میدان راه آهن، جاده سنتو، 200 متر مانده به پمپ بنزین.تلفن: [10 خط] – (041) 34427241

شعبه 2: تبریز، چهارراه نادر، جنب ایستگاه آتش نشانی. تلفن: [10 خط] – 32818740 (041)

کارخانه: تبریز، منطقه صنعتی قراملک، جنب دانشکده صنایع و معادن، گروه کارخانجات شرکت آبیاران

دفتر فروش تهران: تلفن: [10 خط] – 66648110 (021) 

فرم شما با موفقیت ارسال شد.

همکاران ما در اسرع وقت به سفارش شما رسیدگی خواهند کرد.

ABYARAN Copyright © 2009-2018 – All Rights Reserved

علت نچرخيدن ديش گردان
علت نچرخيدن ديش گردان
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *