علت نوسانات فشار خون چیست

دوره مقدماتی php
علت نوسانات فشار خون چیست
علت نوسانات فشار خون چیست

Dr Fariba Hendesi –

نوسان فشار خون یکی از مشکلات قلبی است که تشخیص آن کاری سخت بوده و می تواند مشکلات بیشتری برای بیمار به همراه داشته باشد.

ابتدا با عوامل تغییر در فشار خون آشنا می شویم، سپس به تشخیص و درمان این بیماری می پردازیم.

تغییرات دائمی فشار خون می تواند ریسک بروز بیماری های قلبی و شریانی را افزایش می دهد. ریسک مربوط به مشکلات زیر در چنین شرایطی بالا خواهد بود:

دوره مقدماتی php

فشار خون شما در طول روز بالا و پایین می رود. گرفتن فشار خون در خانه و به کمک وسایل مختلف یکی از راه هایی است که می تواند به شما در فهم بهتر میانگین فشار خون کمک کند.

علت نوسانات فشار خون چیست

فاکتور های متعددی وجود دارند که در تغییرات دائمی فشار خون تاثیر می گذارند. برخی از این فاکتور ها را می توان کنترل کرد و برخی دیگر از کنترل فرد خارج هستند. در ادامه برخی از این موارد را با هم مرور می کنیم.

حدود 20 درصد از افرادی که با مشکل هایپرتنشن یا فشار خون بالا ( اچ بی پی ) مواجه هستند، هنگامی که به مطب دکتر می روند ، استرس تمام وجود آن ها را فرا می گیرد. در نتیجه این استرس شاهد افزایش فشار خون در آن ها هستیم.

با این حال برخی از افراد نیز وضعیتی کاملا عکس سندروم کت سفید را تجربه می کنند. فشار خون این دسته از افراد در مطب دکتر کاملا نرمال جلوه می کند در حالی که بالا است. حتی ممکن است شدت بالا بودن فشار خون آن ها بیشتر از حد معمول و خطرناک باشد.

فشار خون شما معمولا در ساعت های خواب و زمانی که پیاده روی می کنید بالا و پایین می رود. فشار خون معمولا در زمان خواب به پایین ترین حد خود می رسد و در طول روز بالا می رود و دوباره در اواخر بعد از ظهر افت می کند.

فشار خون شما معمولا در هوای سرد بالاتر از حالت عادی بوده و در گرما نیز کاهش پیدا می کند. دمای پایین و سرد معمولا رگ های خونی شما را تنگ می کند و در نتیجه پمپاژ خون مورد نیاز بدن شما با فشار بیشتری صورت می گیرد. تغییرات هوایی نظیر رطوبت و یا فشار جو زمین  نیز بر میزان فشار خون تاثیر می گذارند، به خصوص در افرادی که سن آن ها از 65 سالگی گذشته باشد.

استرس روزانه می تواند فشار خون افراد را به صورت موقت بالا ببرد. در کنار کارهای روزمره، استرس مرتبط با مسائل شخصی و سلامت و یا حتی استرس معاینه شدن توسط یک پزشک فشار خون را با تغییرات مواجه می کند.

داروهای درمان بیماری سرماخوردگی که حاوی مواد ضد احتقان ( به عنوان مثال افدرین ، فنیل افرین ، نفتازولین و اکسیمتازولین و شبه افدرین ) هستند منجر به بالا رفتن موقت فشار خون می شوند و این موضوع برای کسانی که مشکل فشار خون بالا دارند خطرناک است.

مشاهده افزایش موقتی فشار خون در حین ورزش و فعالیت بدنی کاملا طبیعی است. این اتفاق را تمامی افراد تجربه می کنند به خصوص کسانی که وزنه برداری انجام می دهند. جهت جلوگیری از افزایش افراطی فشار خون در حین ورزش، نکات زیر را در حین وزنه برداری در باشگاه مورد توجه قرار دهید:

یک سبک زندگی فعال راهی عالی برای کاهش فشار خون در بلند مدت به شمار می رود.

زمانی که مثانه شما خالی باشد، فشار خون بدنتان نیز در سطح پایینی قرار می گیرد. فشار خون سیستولیک ( دومین عدد در دستگاه های اندازه گیر فشار خون، به عنوان مثال 79/119 میلی متر جیوه ) زمانی که مثانه فرد پر باشد بین 10 الی 15 میلی متر جیوه افزایش پیدا می کند.

تیرامین یک آمینو اسید در بدن است که وظیفه کنترل فشار خون را بر عهده دارد. غذاهای حاوی تیرامین می توانند منجر به افزایش موقت فشار خون در افراد شوند. از جمله مواد غذایی حاوی تیرامین می توان به موارد زیر اشاره داشت:

تاثیر تیرامون بر فشار خون برای آن دسته از افراد که داروهای ضد افسردگی با نام مهارکننده های مونوآمین اکسیداز ( MAOI ) را مصرف می کنند خطرناک است. از جمله این داروها می توان موارد زیر را در نظر گرفت:

کافئین می تواند منجر به افزایش موقت اما قابل توجه فشار خون در افراد شود. محققان هنوز هم دلیل اصلی این موضوع را نمی دانند. برخی دانشمندان معتقدند کافئین می تواند با مسدود کردن هورمون هایی که مسئول گشاد کردن شریان های خونی هستند، فشار خون را بالا ببرد. برخی دیگر بر این باورند کافئین منجر به افزایش سطح آدرنالین در بدن می شود.

بارداری موجب تغییر فشار خون فرد می شود، ترشح بیشتر هورمون ها و افزایش فعالیت قلب از دلایل این تغییرات فشار خون در مادران باردار است.

به دلیل تغییرات مکرر در فشار خون، سندروم کت سفید و فشار خون بالا و پنهان در افراد، پزشکان به کسانی که فشار خون بالایی دارند پیشنهاد می کنند که همیشه با کمک دستگاه های خانگی و همراه، وضعیت را کنترل کنند. اندازه گیری فشار خون مزایای متعددی دارد:

گاهی اوقات پزشک نمی تواند به جمع بندی مناسبی از وضعیت فشار خون بیمار برسد و یا در مورد تشخیص خود به عوامل دخیل دیگری شک دارد.

در این شرایط معمولا پزشک هولتر مانیتورینگ 24 یا 48 ساعته توصیه می کند تا بتواند تغییرات فشار خون بیمار را در شرایط مختلف و ساعات مختلف روز بررسی کند.

به بیمار توصیه می شود که شرح فعالیت های خود و ساعت آن ها را نیز یادداشت کند.

ابتدا پزشک دلیل بروز آن را مشخص می کند. وی در مورد تاریخچه بیماری ها، سبک زندگی و داروهای مصرفی شما سوال خواهد کرد. همچنین ممکن است چند آزمایش تجویز شوند.

داروهای مختلف می توانند فشار خون را کاهش داده و از بالا و پایین شدن خطرناک آن جلوگیری کنند. تغییرات در سبک زندگی نیز راهکار مناسبی است.

افراد با رفتن به جلسات معاینه بیشتر می توانند اطمینان حاصل کنند که فشار خون آن ها در محدوده مناسب باقی می ماند.

✅ ترک سیگار و دخانیات: سیگار به شریان های قلبی آسیب رسانده و منجر به بالا رفتن فشار خون می شود.

علت نوسانات فشار خون چیست

✅ مصرف بیشتر میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین کم چرب

✅ ورزش و تمرین مرتب: تمرین و ورزش متعادل نظیر پیاده روی با ریتم تند توسط اتحادیه قلب آمریکا پیشنهاد می شود. هر فرد باید حداقل 5 روز در هفته و روزی 30 دقیقه این کار را انجام دهد.

✅ محدود کردن الکل:‌ بانوان نباید بیش از یک لیوان و آقایان دو لیوان الکل در روز مصرف کنند. مصرف بیشتر منجر به بالا رفتن فشار خون می شود.

✅ امتحان راه های کاهش استرس: مدیتیشن، تمرین نفس های عمیق و دیگر تکنیک های مدیریت استرس

✅ مصرف کمتر سدیم: غذاهای پر نمک فشار خون را افزایش می دهند.

✅ کاهش مصرف کافئین: نوشیدنی های حاوی کافئین فشار خون را بالا می برند.

مواد خوراکی می توانند تاثیر زیادی بر تنظیم فشار خون داشته باشند. علاوه بر نمک، مواد دیگری هستند که فشار خون را بالا می برند.

شیرینی هایی مثل شیره انگور و خرما و ارده و به طور کلی مواد غذایی که طبع گرم و پر انرژی دارند، از این قبیل خوراکی ها هستند.

از سوی دیگر مواد غذایی دیگری هستند که به طور عمومی موجب کاهش فشار خون می شوند، مثل مواد ترش طبیعی چون آبلیمو و آبغوره تازه بدون نمک، برگه زردآلو.

  • عکس های مناطق تاریخی افغانستان
  • البته پادشاه همه مواد غذایی کاهنده فشار خون سیر است. مصرف مداوم سیر، یا ترکیب سیر له شده و آبلیمو و کمی عسل می تواند تنظیم کننده عالی فشار خون باشد.

    از سوی دیگر مصرف سبزیحات سبز تیره و میوه ها موجب کاهش کلسترول خون می شوند.

    مصرفی ماهی و روغن زیتون نیز به علت داشتن امگا 3 باعث کاهش کلسترول بد خون می شوند.

    سبک زندگی سالم و در برخی شرایط داروهای مناسب می توانند مشکل تغییرات دائمی فشار خون را برطرف کنند.

    فشار خون خود را به شکل مرتب چک کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل به پزشک مراجعه نمایید.

    برای خواندن مطالب بیشتر در رابطه با عوارض فشار خون بالا می توانید روی گزینه ی زیر کلیک کنید.

    عوارض فشار خون بالا

     

    دکتر فریبا هندسی متخصص فشارخون

    دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق | عضو انجمن قلب امريكا | موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون| عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي| عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران | بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران| سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران | عضو هیئت علمي و پزشك معتمد دانشگاه آزاد اسلامي به مدت ٥ سال| گذراندن دوره تخصصي RDN در آلمان جهت درمان فشار خون هاي مقاوم به درمان

    علت نوسانات فشار خون چیست

    با تجربه انجام هزاران آنژيوگرافي از راه دست با توجه به هشت سال تجربه مستمر در زمينه آنژيوگرافي راديال

    Prev Post

    CT angiography of the heart and its difference with angiography

    Next Post

    چاودێریەکانی دوای ئانژیۆگرافی لە ماڵەوە

    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام

    بیماری سرماخوردگی پیدا نکردن؟

    متورالشونو قطع کنین ببینین حالشون چطور میشه

    سلام عزیزم 

    ایشون اولا باید حتما زیر نظر پزشک قلب باشن اکو بشن به شدت مستعد بیماری های عروق قلب هستن

    از طرفی کاپتوپریب اصلا کافی نیست وباید داروی های قوی تری مثل والزومیکس مصرف کنن اگر پاسخگو نبود باز هم دارو های دیگری اضافه شود زیر نظر پزشک متخصص

    سلام عزیزم 

    ایشون اولا باید حتما زیر نظر پزشک قلب باشن اکو بشن به شدت مستعد بیماری های عروق قلب هستن

    از طرفی کاپتوپریب اصلا کافی نیست وباید داروی های قوی تری مثل والزومیکس مصرف کنن اگر پاسخگو نبود باز هم دارو های دیگری اضافه شود زیر نظر پزشک متخصص

    فشاراتون نرمال میباشد

    فشاراتون نرمال میباشد

    سلام

    فشاراتون نرمال میباشد

    سلام ببینین فشار هاشون خیلی بالا نیست ولی اگر نسبت به گذشته افشازیش داشته میتونه از فشار هم باش ولی اگر بهبود نداشت از همکاران مغز و اعصاب راهنماهیی بگیرین به دلیل اینکه  زمینه قلبی مشکلشون مزمن و یکنواخت بوده از طرفی زیر نطر همکار محترم ما نیز از نظر قلبی هستن و دارو های مناسبی براشون تجویز شده 

    سلام

     فقط نوار قلبتون به دست بنده رسیده  

    و باید هولتر فشارتونو ببینم حتما

    سلام

    میتونن بعد از ظهر ها 1 عدد کاپتوپریل 25 مصرف کنن ولی اگر فشاراشون کنترل نشود بهتر است مراجعه کنن هم معاینه بشوند و هم داروی مناسب فشاراشون تجویز شود

    سلام

    شما باید در صورت نوسان فشار از هولتر مانیتورینگ 24 ساعته برای اطمینان خاطر استفاده کنین ولی پیش از اون باید در نظر داشته باشین هر فعالیتی یا تنش عصبی میتونه باعث تغییر در عدد فشار خونتون بشود باید ختما بعد از استراخت در زمان مشخصی از روز در حالت ثابت تشسته دست به موازات قلب فشارتونو بگیرین در منزل

    سلام عزیزم شما باید اکو و معاینه قلبی بشین برای اطمینان خاطر از وضعیت سلامت قلبتون

    سلان عزیزم برای اطمینان خاطر بهتر است هولتر فشار ببندین برای 24 ساعت

    سلان عزیزم برای اطمینان خاطر بهتر است هولتر فشار ببندین برای 24 ساعت

    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض

    علائم فشار خون عصبی و درمان آن

    افت فشار خون وضعیتی موقع ایستادن

    داروی گوترون یا میدودرین چیست؟

    Your email address will not be published.

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    دوکتور فریبا هندسی متخصصی قلب وعروق وفشاری خوون یه که له و دوکتورانه ی متخصصی قلب وشارزا له بواری کنترولی ناخوشی گه لی قلبیه که به انژویووگرافی له ریگای دست و زوربه ی له ناخوشان بوی درمان ئه اکره وه له کلینیککفشاری خوون وکلنیک واریس باشترین درمان گه ل و کنترول گه ل بو تواوی ناخوشه کان پیش نیار ادادت وچوون یه که له و اعضای انجمنی قلب ووجراحان ئیرانه به خوندوه ومطالعه ی وتحقیق له بواری ناخوشی گه لی عروقی ،زور زانایانه و به قووت ته که بو درمان واریسی پا کمنتروولی فشاری خوون ‌وهروهاانژیو گرافی وعمه لیاتی باز کردن ره گ گه لی قلبوعروق نمونه گه لی زور درجه یه کی له ناسنامه ی کاری خوی به ده ست هیناوه

    – عضو جمعية القلب الأمريكية

    – مؤسس أول عيادة متخصصة لضغط الدم

    – عضو في لجنة حالة السكتة الدماغية

    – عضو في جمعية أمراض القلب والقلب الإيرانية

    – مجلس القلب والأوعية الدموية من جامعة طهران

    – مساهم في مستشفى بارسيان ومستشفى عرفان في طهران

    – عضو انجمن قلب امريكا

    – موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون

    – عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي

    – عضو انجمن قلب و جراحات قلب ايران

    – بورد تخصصي قلب وعروق از دانشگاه تهران

    – سهامدار بيمارستان پارسيان و عرفان در تهران

    – Member of American Heart Association

    – Founder of the first specialized blood pressure clinic

    – Member of the Committee on the State of Stroke

    – Member of Iranian Heart and Heart Diseases Society

    – Cardiovascular Board of the University of Tehran

    – Shareholder of Parsian Hospital and Erfan Hospital in Tehran

    Recent Posts

    هل شعرت أن قلبك لديه سرعة أسرع من الطبيعي؟

    متخصص واریس کیست و بهترین درمان واریس پا چیست؟

    نوسان فشار خون خطرناک تر از فشار خون بالا


    علت تیر کشیدن سمت چپ قفسه سینه چیست؟

    دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق | عضو انجمن قلب امريكا | موسس اولين كلينيك تخصصي فشار خون| عضو كميته كشوري ثبت سكته هاي قلبي

    آدرس: سعادت اباد،میدان شهرداری،خیابان بخشایش،جنب بیمارستان عرفان ،کوچه هفدهم پلاک ۸۱، طبقه اول واحد 3تلفن های تماس ٢٢١٣٧١٩٤ – ٢٢١٣٧١٣٣-۰۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶
    ساعات حضور دکتر فریبا هندسی در مطب
    همه روزه به جز روز های تعطیل از ساعت 14 الی 20 
    اسکلروتراپی و لیزر واریس : سه شنبه ها

    دكتور فریبا هندسی أمراض القلب الهندسي عضو جمعية القلب الأمريكية مؤسس أول عيادة لضغط الدم عضو في اللجنة الوطنية لتسجيل السكتة الدماغية

    Dr. Fariba Hendesi Cardiologist | Member of American Heart Association | Founder of First Clinic of Blood Pressure Member of the National Committee for Stroke Registration

    آدرس: سعادت اباد،میدان شهرداری،خیابان بخشایش،جنب بیمارستان عرفان ،کوچه هفدهم پلاک ۸۱تلفن های تماس ٢٢١٣٧١٩٤ – ٢٢١٣٧١٣٣-۰۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶
    ساعات حضور دکتر فریبا هندسی در مطب
    شنبه: ۱۰:۳۰ الی ۲۰
    دوشنبه: ۱۰:۳۰ الی ۲۰
    چهارشنبه : ۱۴ الی ۲۰
    اسکلروتراپی و لیزر واریس : سه شنبه ها ۱۱:۰۰ الی ۱۷:۰۰

    العنوان: strong> رقم 81 ، شارع 17 ، شارع رياضي بخشايش ، منطقة سعادت آباد ، طهران ، إيران الاتصال بالهواتف strong> ۰۰۹۸۲۱٢٢١٣٧١٩٤ – ۰۰۹۸۲۱٢٢١٣٧١٣٣ – ۰۰۹۸۹۳۵۸۹۱۶۳۷۶
    دكتور فریبا هندسی في ساعات العمل
    السبت ۱۷ الی ۲۰
    الاثنين: ۱۷ الی ۲۰
    الأربعاء: ۱۷ الی ۲۰

    Address: strong> No. 81, 17th Street, Riazi Bakhshayesh Street, Sa’adat Abad area, Tehran, Iran Call phones strong> 22137194 – 22137133 – 09358916376
     
    Dr. Fariba Hendesi at the office hours strong>
    Saturday 17 to 20
    Monday: 17-20
    Wednesday: 17-20

    مطالب اخیر


    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض


    احتمال مرگ در آنژیوگرافی


    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی


    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    مطالب اخیر


    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض


    احتمال مرگ در آنژیوگرافی


    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی


    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    المشاركات الأخيرة


    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض


    احتمال مرگ در آنژیوگرافی


    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی


    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    Latest Post


    داروی لوزارتان | از نحوه ی مصرف تا عوارض


    احتمال مرگ در آنژیوگرافی


    کبودی یا هماتوم بعد از آنژیوگرافی


    زخم واریس پا از پیشگیری تا درمان

    Welcome, Login to your account.

    Recover your password.

    A password will be e-mailed to you.

    پنج شنبه 1 آبان 1399

    چرایی و چگونگی اندازه‌گیری فشار خون در منزل

    به گزارش روابط عمومی شبکه سلامت : شما می‌توانید انتظار داشته باشید که حین ورزش و تحت استرس زیاد، فشارخونتان بالا و پایین شود؛ اما اگر حتی زمانی که فعالیتی ندارید یا تحت استرس نیستید باز هم فشارخونتان نوسانات زیادی دارد، چطور؟
    به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، طبیعی است که فشارخونتان در طول روز نوسان داشته باشد و این نوسان به میزان فعالیت، غذا خوردن یا نخوردن و وضعیت روحی و روانی‌تان بستگی دارد. مثلاً ترس یا اضطراب می‌تواند باعث شود فشار خونتان ناگهان بالا برود چون این هیجانات، سیستم سمپاتیک یا «جنگ یا گریز» را فعال می‌کنند تا شما برای فرار کردن یا جنگیدن آماده شوید. اما وقتی در حالت آرامش هستید، فشارخونتان ممکن است پایین بیاید، مثلاً حین خواب یا مدیتیشن. اما اگر فشارخونتان مدام بالا و پایین می‌شود چطور؟ آیا نگران‌کننده است؟
    چرا فشارخونتان دچار نوسان می‌شود؟
    سیستم سمپاتیک یا «جنگ‌وگریز»، سیستم عصبی و سیستم پاراسمپاتیک یا مرکز کنترل «استراحت و آرامش»، به حفظ فشارخون کمک می‌کنند. وقتی فعالیت سمپاتیک غالب می‌شود، فشارخون بالا می‌رود و وقتی سیستم پاراسمپاتیک غلبه می‌کند، فشارخون پایین می‌آید. بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید فشارخونتان در طول روز نوساناتی داشته باشد.
    ورزش نیز بر فشارخون اثر می‌گذارد:
    بعد از تمرینات هوازی، غیرعادی نیست که فشارخون تا چند ساعت پایین باشد. ضمناً تمرین هوازی به مرور زمان می‌تواند فشارخون در حالت استراحت را نیز پایین بیاورد. بر اساس مطالعه‌ای که در Annals of Internal Medicine منتشرشده، تمرین هوازی بیشتر از عادت‌هایی مانند ترک الکل و محدود کردن مصرف سدیم و افزایش پتاسیم می‌تواند فشارخون را پایین بیاورد.
    حتی اگر در حال حاضر بابت فشارخون بالایتان تحت درمان باشید، باز هم فشارخونی که زیاد نوسان دارد می‌تواند احتمال ابتلا به عوارض ناشی از فشارخون بالا را افزایش دهد، از جمله آسیب به اندام‌هایی مانند چشم‌ها و کلیه‌ها و سکته مغزی و حمله قلبی
    در مورد تمرینات قدرتی چطور؟ حین تمرینات قدرتی سنگین، فشارخون می‌تواند بالا برود، مثلاً فشارخون سیستولیک برخی از افراد تا 280 میلی‌متر جیوه بالا می‌رود؛ اما این افزایش موقتی است. ولی اگر شما ضعفی در دیواره‌ی شریان کوچکی داشته باشید، (مانند مشکلی که در مغز روی می‌دهد و به آن آنوریسم می‌گویند)، برای بلند کردن وزنه‌ای سنگین به خودتان فشار بیاورید، دچار استرس ناگهانی شوید یا برای دفع مدفوع به خودتان فشار بیاورید، ممکن است فشارخونتان آن‌قدر بالا برود که باعث پاره شدن رگ بشود که به آن سکته مغزی هموراژیک نیز می‌گویند.
    شما می‌توانید وقتی که وزنه‌ای را بلند می‌کنید، با حبس نکردن نفس‌تان و استفاده از وزنه‌های سبُک‌تر با تکرارهای بیشتر، افزایش فشارخون خود را کنترل کنید. اگر هنگام بلند کردن وزنه، احساس سبُکی در سر، سردرد، احساس ناراحتی در قفسه سینه، سرگیجه، یا مشکل در تنفس دارید به پزشک مراجعه کنید.
    شما می‌توانید انتظار داشته باشید که حین ورزش و تحت استرس زیاد، فشارخونتان بالا و پایین شود؛ اما اگر حتی زمانی که فعالیتی ندارید یا تحت استرس نیستید باز هم فشارخونتان نوسانات زیادی دارد، چطور؟
    تغییرات فشارخون
    برخی مطالعات نشان می‌دهند فشارخون در حالت استراحت که زیاد نوسان دارد می‌تواند ریسک یک حمله قلبی یا سایر حوادث قلبی و عروقی را بالا ببرد. این مسئله بیشتر در مورد اندازه‌گیری فشارخون در خانه صدق می‌کند زیرا حضور در مطب پزشک می‌تواند فشارخون را بالا ببرد زیرا استرسی در اثر بودن در محیطی متفاوت ایجاد می‌کند. نگرانی وقتی وجود دارد که فشارخون در صبح نسبت به شب به مقدار قابل‌توجهی بالاتر باشد. مطالعات نشان می‌دهند افزایش فشارخون در ابتدای صبح، ریسک حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. اگر شما فشارخون صبحتان 15 میلی‌متر جیوه بیشتر از فشارخونتان در عصر یا شب است، احتمال سکته مغزی یا حمله قلبی نیز بیشتر خواهد بود.
    به همین دلیل مهم است که در خانه فشارخونتان را کنترل کنید و اگر نوسان داشت یا صبح‌ها بالاتر بود، عددها را بنویسید و به پزشکتان نشان دهید. حتی اگر در حال حاضر بابت فشارخون بالایتان تحت درمان باشید، باز هم فشارخونی که زیاد نوسان دارد می‌تواند احتمال ابتلا به عوارض ناشی از فشارخون بالا را افزایش دهد، از جمله آسیب به اندام‌هایی مانند چشم‌ها و کلیه‌ها و سکته مغزی و حمله قلبی. مطالعات نیز نشان داده‌اند فشارخونی که زیاد نوسان دارد می‌تواند ایجاد عوارض دیابت را سرعت بدهد. پزشک شما می‌تواند داروهای فشارخونتان را جوری تنظیم کند که نوسانات فشارخونتان را کاهش بدهد.
    روش درست اندازه‌گیری فشارخون در خانه را یاد بگیرید تا در کنترل فشارخونتان اشتباه نکنید
    به این نکات توجه کنید:
    . پیش از گرفتن فشارخونتان، مثانه‌تان را خالی کنید. مثانه‌ی پُر می‌تواند فشارخون را تا 15 میلی‌متر جیوه بالا ببرد.
    . وقتی فشارخونتان را می‌گیرید حرف نزنید.
    . پنج دقیقه قبل از گرفتن فشارخون، بنشینید.
    . لباس تنگ تنتان نباشد و کاف فشارسنج را روی لباستان نبندید.
    . کف هر دو پایتان روی زمین باشد و پاها را روی هم نیندازید.
    . دستتان با قلبتان در یک سطح باشد.
    . هر بار که به پزشکتان مراجعه می‌کنید، عددهای فشارخونتان را که یادداشت کرده‌اید نشان بدهید.
    . در زمان‌های گوناگون طی روز،‌ فشارخونتان را بگیرید.
    . از کاف‌هایی که روی بازو بسته می‌شوند استفاده کنید، کاف‌های مچی دقت کمتری دارند.
    اگر عددهای فشارخونتان بالا رفته‌اند، از مصرف کافئین خودداری کرده و داروهایتان را بررسی کنید. برخی از داروها مانند ضد احتقان‌ها می‌توانند فشارخون را بالا ببرند. در مورد اینکه آیا داروهایی که مصرف می‌کنید می‌توانند بر فشارخونتان اثر بگذارند با پزشکتان مشورت کنید.
    کلام آخر
    یکی از مهم‌ترین ریسک فاکتورهای بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی، فشارخون بالاست؛ اما داشتن فشارخونی که زیاد نوسان دارد و صبح‌ها بالا می‌رود می‌تواند ریسک مشکلات سلامتی را نیز افزایش بدهد. بنابراین با چک کردن فشارخونتان در خانه در زمان‌های گوناگون در روز، وضعیت فشارخون خود را بررسی نمایید و فقط به گرفتن فشارخون در مطب پزشک بسنده نکنید. هزینه‌ی خریدن یک دستگاه فشارسنج در خانه، ارزش سلامتی‌تان را دارد.

    منبع :سلامت نیوز

    علت نوسانات فشار خون چیست

    پیوندها

    صفحات سایت

    تمامی حقوق سایت محفوظ است . استفاده در جهت بهبود سلامت جامعه بلامانع است .


    ویکی فشار

     اگر فردی واقعا دچار نوسان فشار خون یا همان بالا و پایین فتن فشار خون باشد، پزشک معمولا برای اطمینان بیشتر توصیه به استفاده از هولتر فشار خون (نظارت ۲۴ ساعت فشار خون) می کند. اما چیزی که برای پزشکان مهم تر است فشار خون بالاست. همچنین ممکن است پزشک به این نتیجه برسد که داروهایی برای کنترل فشار خون تجویز کند.

    اکثرا در مراجعه به پزشک گرفتن فشار خون انجام می شود. این کار به این دلیل است که فشار خون شما می تواند به پزشک اطلاعات زیادی درباره سلامتی تان بدهد. فشار خون کمى بالا یا پایین ممکن است نشانه ای از مسائل بالقوه در مورد سلامتی باشد اما تغییرات فشار خون در طول زمان می تواند نشانه ای جدی تر از مسائل مربوط به سلامتتان باشد.

    فشار خون به طور طبیعی چند بار در روز تغییر می کند. اکثر تغییرات طبیعی و قابل پیش بینی هستند. هنگامی که این تغییرات در فشار خون شما رخ می دهد، ممکن است علائم یا نشانه های غیر معمولی را تجربه نکنید. این نوسان ها ممکن است کوتاه باشد.

    با این حال، اگر متوجه شوید که فشارهای خیلى بالا و یا خیلى پایین غیر معمول داشتید بهتر است به پزشک مراجعه کنید . هنگامی که این تغییرات را متوجه می شوید، آن ها را ثبت کنید . فشار خون ، فعالیت ها، و میزان طول کشیدن آن تا دوباره به حالت عادی برسد را یادداشت کنید . این اطلاعات ممکن است یک الگو یا یک مشکل را شناسایی کند.

    علت نوسانات فشار خون چیست

    فشار خون متغیر می تواند به علل مختلفى ایجاد شود.

    استرس و اضطراب می توانند به طور موقت باعث نوسان فشار خون شود. با گذشت زمان استرس بیش از حد می تواند بر سیستم قلبی عروقی شما آسیب برساند و ممکن است منجر به مشکلات فشار خون دائمی شود.

    سندرم روپوش سفید زمانى رخ می دهد که نگرانی یا استرس ناشی از مراجعه به پزشک باعث ایجاد افزایش ناگهانی در فشار خون می شود. ممکن است در خانه فشار خونتان طبیعى باشد . این فشار بالا به این معنی نیست که فشار خون بالا دارید (پر فشارى خون). با این حال، افراد مبتلا به پرفشاری خون ناشى از روپوش سفید بیشتر مستعد پر فشارى هستند .

    داروهای بدون نسخه و دارو هاى تجویزى می توانند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهند. بعضی از داروها، مانند دیورتیک ها و قرص های فشار خون، براى کاهش فشار خون طراحی شده اند. دارو هاى دیگر مانند داروهای سرماخوردگی و آلرژی، می توانند فشار خون را افزایش دهند.

    ورزش، صحبت کردن، خنده و حتی رابطه ى جنسی می تواند موجب تغییر فشار خون شود.

    آنچه که می خورید یا مى نوشید ممکن است فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. غذاهایی که حاوی تیرامین ( ماده اى موجود در غذاهاى مانده ) بالا هستند، می توانند فشار خون را افزایش دهند. این غذاها عبارتند از:

    ۱- مواد غذایى تخمیر شده

    ۲- ترشی ها

    ۳- مربا ها

    ۴- نوشیدنی های کافئین دار نیز می تواند به طور موقت فشار خون را افزایش دهد.

    سیستم آدرنال شما مسئول تولید هورمون است. خستگی آدرنال زمانی اتفاق می افتد که تولید هورمون شما کم باشد. در اثر آن ممکن است فشار خون افت کند . سیستم آدرنال بیش از حد فعال نیز می تواند موجب افزایش ناگهانی فشار خون و پر فشارى خون شود.

    این تومور نادر در غدد آدرنال ایجاد شده و تأثیرات تولید هورمون دارد. که می تواند منجر به بروز ناگهانی تغییر های نامنظم در فشار خون شود.

    عوامل زیر سبب نوسان فشار خون در سالمندان می باشند.

    فشار خون متغیر لزوما نیازمند درمان نیست، مگر اینکه به علت بیماری زمینه ای ایجاد شود. به همین دلیل است که درمان فشار خون بالا  شامل سه جزء اصلی می شود:

    ١. به طور منظم فشار خون خود را کنترل کنید. گاهی استفاده از هولتر فشار خون توصیه می شود.

    ٢. سبک زندگیتان را به سبکى سالم تغییر دهید .

    ٣. اگر برایتان دارویى تحویز شده است مصرف آن را فراموش نکنید .

    دستگاهی است که در اندازه ی یک رادیو قابل حمل است به کمربند یا بند متصل به بدن متصل می شود و اطلاعات را در طول دوره ۲۴ ساعته جمع آوری می کند که بعدا به یک کامپیوتر منتقل می شود و خواندن فشارخون به طور مداوم در طول یک دوره ۲۴ ساعته انجام می شود. معمولا پزشکان برای اطمینان بیشتر از روند تغییر فشار خون و به دست آوردن میانگین فشار خون در طول شبانه روز از این دستگاه فشار خون استفاده می کنند.

    شما می توانید با اتخاذ تغییرات شیوه زندگی فشار خون خود را کنترل کنید و سالم بمانید.

    مردان با کمر بیش از ۴۰ اینچ و زنان با کمر بیش از ۳۵ اینچ بیشتر مستعد ابتلا به فشار خون بالا هستند.

    حداقل سى دقیقه تمرین متوسط، پنج روز در هفته را هدف قرار دهید. اگر تا به حال ورزش نمى کردید، قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید و آن را به آرامی انجام دهید. شروع به ورزش با شدت بالا می تواند خطرناک باشد، به خصوص در افراد مبتلا به فشار خون کنترل نشده.

    برای کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا از رژیم غذایى DASH (رژیم غذایی برای توقف فشار خون بالا) کمک بگیرید. این رژیم غذایی شامل حبوبات، سبزیجات، میوه ها و لبنیات کم چرب است.

    علت نوسانات فشار خون چیست

    مقدار مصرف سدیم روزانه خود را اندازه گیری کنید تا بداتید چه میزان سدیم مصرف مى کنید. سپس، سعى کنید میزان مصرفى روزانه تان مطابق با توصیه ى انجمن قلب آمریکایی ۲۳۰۰ میلی گرم باشد. اگر پرفشاری خون یا فشار خون بالا دارید، ۱۵۰۰ میلی گرم را هدف قرار دهید.

    راه های سالم برای مقابله با استرس روزانه پیدا کنید مانند ورزش، یوگا، تکنیک های تنفس یا بحث درمانی .

    کافئین فشار خون شما را افزایش می دهد، در حالی که الکل آن را کاهش می دهد. این مواد همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری هاى مستعد کننده ى فشار خون بالا را افزایش دهند، مانند بیماری های قلبی و کلیوی .

    این عادت را براى حفظ فشار خون خود را در محدوده سالم ترک کنید. با پزشک خود درباره برنامه های ترک سیگار صحبت کنید. پیوستن به یک گروه پشتیبانی یا ترک با یک دوست می تواند به شما در برنامه ریزی کمک کند.

    فشار خون متغیر همیشه نشانه ای از یک بیمارى نیست، و برای برخی افراد می تواند یک نشانه ى هشدار دهنده از مسائل آینده باشد. شامل:

    فشار خون بالا به سرعت ایجاد نمى شود و اغلب به صورت تدریجی افزایش مى یابد و فشار خون هاى غیر طبیعى ممکن است اولین نشانه از آن باشد.

    در یک مطالعه، افراد مبتلا به اختلالات فشار خون بین مراجعه به پزشکان بیشتر به نارسایی قلبی و سکته مغزی نسبت به افرادی که فشار خون طبیعی داشتند ، مبتلا شدند .

    یک مطالعه در ژاپن نشان داده است که افرادی که دارای نوسانات فشار خون بودند، دو برابر بیشتر افراد دیگر در معرض ابتلا به این بیماری روانی بودند.

    نوسانات فشار خون اغلب طبیعی و قابل پیش بینی هستند. فعالیت های روزمره مانند ورزش، پیاده روی و صحبت کردن می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، این تغییرات می توانند نشانه ای از مشکلات احتمالی باشد، بنابراین باید آن ها را با دقت کنترل کنید و با کمک پزشک خود از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کنید.

    دکتر محمد حسین نجفی دکتر متخصص فشار خون در تهران

  • چگونه باردار شويم با فيلم
  • برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

    دریافت ویزیت آنلاین و غیرحضوری

    دکتر محمد حسین نجفی هستم متخصص قلب و عروق ، فلوشیپ آنژیوپلاستی و متخصص فشار خون. در وبسایت ویکی فشار قصد دارم تا شما همراهان عزیز را بیشتر با فشار خون ، فشار خون بارداری ، چربی خون و … آشنا کنم. برخی از دستاورد های من در این سال ها عضویت در انجمن قلب آمریکا ، مدیریت بخش قلب ایفمارک (بخش پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران) ، عضویت در انجمن پزشکی هسته ای آمریکا و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد تهران می باشد. شما همراهان عزیز می توانید از طریق راه های ارتباطی با من در تماس باشید. 

    مقاله قبلی

    فشار خون بالا می تواند باعث خون دماغ شدن شود؟

    مقاله بعدی

    آیا مصرف آسپرین در دوران بارداری خطرناک است؟


    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام باید داروها تنظیم بشه از بخش ویزیت انلاین دارو ها و اسمشون رو اپلود کنید تا احتمالا با تعویضشون بهتر بشن

    سلام اکر فشار شدید پایین امده و علایمی مانند ضعف و بیحالی دارین دارو باید کمی تعدیل شود

    علت نوسانات فشار خون چیست

    سلام خدمت شما اغلب مشکل خاصی وجود ندارد ولی برای تشخیص اریتمی میتوان هولتر ۴۸ ساعته ریتم استفاده کرد ، فعلا تیلت انجام نشود و اگر مقدور شد همکار فوق اریتمی ایشون رو ویزیت کنند

    سلام

     

    برای بررسی اینکه ایا فشارهای شما واقعا بالا هستند یا خیر بهتر است یک نوبت هولتر 24 ساعته ی فشارخون نصب کنید

    سلام

     

    باید ایشان داروهای خود را منظم مصرف کنند زیرا عدم مصرف دارو می تواند با آسیب قلبی مجدد برای ایشان همراه باشد. توصیه می شود فشارخون ایشان زیر 130 روی 80 حفظ شود. اگر با مصرف دارو فشارخون کنترل نمی شود باید ویزیت شوند. هم چنین توصیه می شود جتما ایشان به رژیم غذایی کم نمک نیز پایبند باشند

    سلام

     

    اگر هولتر مشکلی نداشته است نیاز به نگرانی نیست این افزایش فشارخونها تا حدی طبیعی است و در مطب پزشک قابل قبول است

    سلام

     

    بهتر است شما یک بار هولتر 24 ساعته ی فشارخون نصب کنید

    سلام

     

    اگر فشارخون بالا دارند بهترین متخصص برای مراجعه و معاینه و تجویز دارو متخصص قلب است

    سلام

     

    علت این موضوع ناکامل بودن داروهاست. اگر این نوسان ها زیاد تکرار می شود ایشان باید ویزیت شوند

    سلام

     

    با توجه به شرایط ایشان بهتر است رژیم غذایی کم نمک و کم چرب داشته باشند و ورزش روزانه را انجام دهند. توصیه ی ما این است که به جای داروهای فعلی از لوزارتان اچ دو بار در روز و املودیپین 5 روزانه استفاده کنند. نیازی به مصرف متورال نیست

    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟

    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]

    قرص سینومیکس برای درمان چیست؟

    آخرین مقالات


    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟


    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]


    درمان کلسترول بالا با چند راهکار ساده!


    عرقیات گیاهی برای کاهش تری گلیسیرید

    متخصص قلب و عروق
    فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی
    عضو انجمن قلب و انجمن پزشکی هسته ای آمریکا
    مدیر گروه قلب آکادمی ملی فوتبال (ایفمارک)

    مطالب مهم


    کنترل فشار خون بالا در بارداری


    علت بالا بودن مینیمم فشار خون چیست؟


    فشار خون پایین در بارداری نشانه چیست؟


    درمان فشار خون پایین با این ۹ راهکار ساده

    ویکی فشار

     اگر فردی واقعا دچار نوسان فشار خون یا همان بالا و پایین فتن فشار خون باشد، پزشک معمولا برای اطمینان بیشتر توصیه به استفاده از هولتر فشار خون (نظارت ۲۴ ساعت فشار خون) می کند. اما چیزی که برای پزشکان مهم تر است فشار خون بالاست. همچنین ممکن است پزشک به این نتیجه برسد که داروهایی برای کنترل فشار خون تجویز کند.

    اکثرا در مراجعه به پزشک گرفتن فشار خون انجام می شود. این کار به این دلیل است که فشار خون شما می تواند به پزشک اطلاعات زیادی درباره سلامتی تان بدهد. فشار خون کمى بالا یا پایین ممکن است نشانه ای از مسائل بالقوه در مورد سلامتی باشد اما تغییرات فشار خون در طول زمان می تواند نشانه ای جدی تر از مسائل مربوط به سلامتتان باشد.

    فشار خون به طور طبیعی چند بار در روز تغییر می کند. اکثر تغییرات طبیعی و قابل پیش بینی هستند. هنگامی که این تغییرات در فشار خون شما رخ می دهد، ممکن است علائم یا نشانه های غیر معمولی را تجربه نکنید. این نوسان ها ممکن است کوتاه باشد.

    با این حال، اگر متوجه شوید که فشارهای خیلى بالا و یا خیلى پایین غیر معمول داشتید بهتر است به پزشک مراجعه کنید . هنگامی که این تغییرات را متوجه می شوید، آن ها را ثبت کنید . فشار خون ، فعالیت ها، و میزان طول کشیدن آن تا دوباره به حالت عادی برسد را یادداشت کنید . این اطلاعات ممکن است یک الگو یا یک مشکل را شناسایی کند.

    علت نوسانات فشار خون چیست

    فشار خون متغیر می تواند به علل مختلفى ایجاد شود.

    استرس و اضطراب می توانند به طور موقت باعث نوسان فشار خون شود. با گذشت زمان استرس بیش از حد می تواند بر سیستم قلبی عروقی شما آسیب برساند و ممکن است منجر به مشکلات فشار خون دائمی شود.

    سندرم روپوش سفید زمانى رخ می دهد که نگرانی یا استرس ناشی از مراجعه به پزشک باعث ایجاد افزایش ناگهانی در فشار خون می شود. ممکن است در خانه فشار خونتان طبیعى باشد . این فشار بالا به این معنی نیست که فشار خون بالا دارید (پر فشارى خون). با این حال، افراد مبتلا به پرفشاری خون ناشى از روپوش سفید بیشتر مستعد پر فشارى هستند .

    داروهای بدون نسخه و دارو هاى تجویزى می توانند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهند. بعضی از داروها، مانند دیورتیک ها و قرص های فشار خون، براى کاهش فشار خون طراحی شده اند. دارو هاى دیگر مانند داروهای سرماخوردگی و آلرژی، می توانند فشار خون را افزایش دهند.

    ورزش، صحبت کردن، خنده و حتی رابطه ى جنسی می تواند موجب تغییر فشار خون شود.

    آنچه که می خورید یا مى نوشید ممکن است فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. غذاهایی که حاوی تیرامین ( ماده اى موجود در غذاهاى مانده ) بالا هستند، می توانند فشار خون را افزایش دهند. این غذاها عبارتند از:

    ۱- مواد غذایى تخمیر شده

    ۲- ترشی ها

    ۳- مربا ها

    ۴- نوشیدنی های کافئین دار نیز می تواند به طور موقت فشار خون را افزایش دهد.

    سیستم آدرنال شما مسئول تولید هورمون است. خستگی آدرنال زمانی اتفاق می افتد که تولید هورمون شما کم باشد. در اثر آن ممکن است فشار خون افت کند . سیستم آدرنال بیش از حد فعال نیز می تواند موجب افزایش ناگهانی فشار خون و پر فشارى خون شود.

    این تومور نادر در غدد آدرنال ایجاد شده و تأثیرات تولید هورمون دارد. که می تواند منجر به بروز ناگهانی تغییر های نامنظم در فشار خون شود.

    عوامل زیر سبب نوسان فشار خون در سالمندان می باشند.

    فشار خون متغیر لزوما نیازمند درمان نیست، مگر اینکه به علت بیماری زمینه ای ایجاد شود. به همین دلیل است که درمان فشار خون بالا  شامل سه جزء اصلی می شود:

    ١. به طور منظم فشار خون خود را کنترل کنید. گاهی استفاده از هولتر فشار خون توصیه می شود.

    ٢. سبک زندگیتان را به سبکى سالم تغییر دهید .

    ٣. اگر برایتان دارویى تحویز شده است مصرف آن را فراموش نکنید .

    دستگاهی است که در اندازه ی یک رادیو قابل حمل است به کمربند یا بند متصل به بدن متصل می شود و اطلاعات را در طول دوره ۲۴ ساعته جمع آوری می کند که بعدا به یک کامپیوتر منتقل می شود و خواندن فشارخون به طور مداوم در طول یک دوره ۲۴ ساعته انجام می شود. معمولا پزشکان برای اطمینان بیشتر از روند تغییر فشار خون و به دست آوردن میانگین فشار خون در طول شبانه روز از این دستگاه فشار خون استفاده می کنند.

    شما می توانید با اتخاذ تغییرات شیوه زندگی فشار خون خود را کنترل کنید و سالم بمانید.

    مردان با کمر بیش از ۴۰ اینچ و زنان با کمر بیش از ۳۵ اینچ بیشتر مستعد ابتلا به فشار خون بالا هستند.

    حداقل سى دقیقه تمرین متوسط، پنج روز در هفته را هدف قرار دهید. اگر تا به حال ورزش نمى کردید، قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید و آن را به آرامی انجام دهید. شروع به ورزش با شدت بالا می تواند خطرناک باشد، به خصوص در افراد مبتلا به فشار خون کنترل نشده.

    برای کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا از رژیم غذایى DASH (رژیم غذایی برای توقف فشار خون بالا) کمک بگیرید. این رژیم غذایی شامل حبوبات، سبزیجات، میوه ها و لبنیات کم چرب است.

    علت نوسانات فشار خون چیست

    مقدار مصرف سدیم روزانه خود را اندازه گیری کنید تا بداتید چه میزان سدیم مصرف مى کنید. سپس، سعى کنید میزان مصرفى روزانه تان مطابق با توصیه ى انجمن قلب آمریکایی ۲۳۰۰ میلی گرم باشد. اگر پرفشاری خون یا فشار خون بالا دارید، ۱۵۰۰ میلی گرم را هدف قرار دهید.

    راه های سالم برای مقابله با استرس روزانه پیدا کنید مانند ورزش، یوگا، تکنیک های تنفس یا بحث درمانی .

    کافئین فشار خون شما را افزایش می دهد، در حالی که الکل آن را کاهش می دهد. این مواد همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری هاى مستعد کننده ى فشار خون بالا را افزایش دهند، مانند بیماری های قلبی و کلیوی .

    این عادت را براى حفظ فشار خون خود را در محدوده سالم ترک کنید. با پزشک خود درباره برنامه های ترک سیگار صحبت کنید. پیوستن به یک گروه پشتیبانی یا ترک با یک دوست می تواند به شما در برنامه ریزی کمک کند.

    فشار خون متغیر همیشه نشانه ای از یک بیمارى نیست، و برای برخی افراد می تواند یک نشانه ى هشدار دهنده از مسائل آینده باشد. شامل:

    فشار خون بالا به سرعت ایجاد نمى شود و اغلب به صورت تدریجی افزایش مى یابد و فشار خون هاى غیر طبیعى ممکن است اولین نشانه از آن باشد.

    در یک مطالعه، افراد مبتلا به اختلالات فشار خون بین مراجعه به پزشکان بیشتر به نارسایی قلبی و سکته مغزی نسبت به افرادی که فشار خون طبیعی داشتند ، مبتلا شدند .

    یک مطالعه در ژاپن نشان داده است که افرادی که دارای نوسانات فشار خون بودند، دو برابر بیشتر افراد دیگر در معرض ابتلا به این بیماری روانی بودند.

    نوسانات فشار خون اغلب طبیعی و قابل پیش بینی هستند. فعالیت های روزمره مانند ورزش، پیاده روی و صحبت کردن می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، این تغییرات می توانند نشانه ای از مشکلات احتمالی باشد، بنابراین باید آن ها را با دقت کنترل کنید و با کمک پزشک خود از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کنید.

    دکتر محمد حسین نجفی دکتر متخصص فشار خون در تهران

  • رنگ مو با حنا و قهوه و دارچین
  • برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

    دریافت ویزیت آنلاین و غیرحضوری

    دکتر محمد حسین نجفی هستم متخصص قلب و عروق ، فلوشیپ آنژیوپلاستی و متخصص فشار خون. در وبسایت ویکی فشار قصد دارم تا شما همراهان عزیز را بیشتر با فشار خون ، فشار خون بارداری ، چربی خون و … آشنا کنم. برخی از دستاورد های من در این سال ها عضویت در انجمن قلب آمریکا ، مدیریت بخش قلب ایفمارک (بخش پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران) ، عضویت در انجمن پزشکی هسته ای آمریکا و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد تهران می باشد. شما همراهان عزیز می توانید از طریق راه های ارتباطی با من در تماس باشید. 

    مقاله قبلی

    فشار خون بالا می تواند باعث خون دماغ شدن شود؟

    مقاله بعدی

    آیا مصرف آسپرین در دوران بارداری خطرناک است؟


    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام باید داروها تنظیم بشه از بخش ویزیت انلاین دارو ها و اسمشون رو اپلود کنید تا احتمالا با تعویضشون بهتر بشن

    سلام اکر فشار شدید پایین امده و علایمی مانند ضعف و بیحالی دارین دارو باید کمی تعدیل شود

    علت نوسانات فشار خون چیست

    سلام خدمت شما اغلب مشکل خاصی وجود ندارد ولی برای تشخیص اریتمی میتوان هولتر ۴۸ ساعته ریتم استفاده کرد ، فعلا تیلت انجام نشود و اگر مقدور شد همکار فوق اریتمی ایشون رو ویزیت کنند

    سلام

     

    برای بررسی اینکه ایا فشارهای شما واقعا بالا هستند یا خیر بهتر است یک نوبت هولتر 24 ساعته ی فشارخون نصب کنید

    سلام

     

    باید ایشان داروهای خود را منظم مصرف کنند زیرا عدم مصرف دارو می تواند با آسیب قلبی مجدد برای ایشان همراه باشد. توصیه می شود فشارخون ایشان زیر 130 روی 80 حفظ شود. اگر با مصرف دارو فشارخون کنترل نمی شود باید ویزیت شوند. هم چنین توصیه می شود جتما ایشان به رژیم غذایی کم نمک نیز پایبند باشند

    سلام

     

    اگر هولتر مشکلی نداشته است نیاز به نگرانی نیست این افزایش فشارخونها تا حدی طبیعی است و در مطب پزشک قابل قبول است

    سلام

     

    بهتر است شما یک بار هولتر 24 ساعته ی فشارخون نصب کنید

    سلام

     

    اگر فشارخون بالا دارند بهترین متخصص برای مراجعه و معاینه و تجویز دارو متخصص قلب است

    سلام

     

    علت این موضوع ناکامل بودن داروهاست. اگر این نوسان ها زیاد تکرار می شود ایشان باید ویزیت شوند

    سلام

     

    با توجه به شرایط ایشان بهتر است رژیم غذایی کم نمک و کم چرب داشته باشند و ورزش روزانه را انجام دهند. توصیه ی ما این است که به جای داروهای فعلی از لوزارتان اچ دو بار در روز و املودیپین 5 روزانه استفاده کنند. نیازی به مصرف متورال نیست

    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟

    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]

    قرص سینومیکس برای درمان چیست؟

    آخرین مقالات


    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟


    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]


    درمان کلسترول بالا با چند راهکار ساده!


    عرقیات گیاهی برای کاهش تری گلیسیرید

    متخصص قلب و عروق
    فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی
    عضو انجمن قلب و انجمن پزشکی هسته ای آمریکا
    مدیر گروه قلب آکادمی ملی فوتبال (ایفمارک)

    مطالب مهم


    کنترل فشار خون بالا در بارداری


    علت بالا بودن مینیمم فشار خون چیست؟


    فشار خون پایین در بارداری نشانه چیست؟


    درمان فشار خون پایین با این ۹ راهکار ساده

    ویکی فشار

     اگر فردی واقعا دچار نوسان فشار خون یا همان بالا و پایین فتن فشار خون باشد، پزشک معمولا برای اطمینان بیشتر توصیه به استفاده از هولتر فشار خون (نظارت ۲۴ ساعت فشار خون) می کند. اما چیزی که برای پزشکان مهم تر است فشار خون بالاست. همچنین ممکن است پزشک به این نتیجه برسد که داروهایی برای کنترل فشار خون تجویز کند.

    اکثرا در مراجعه به پزشک گرفتن فشار خون انجام می شود. این کار به این دلیل است که فشار خون شما می تواند به پزشک اطلاعات زیادی درباره سلامتی تان بدهد. فشار خون کمى بالا یا پایین ممکن است نشانه ای از مسائل بالقوه در مورد سلامتی باشد اما تغییرات فشار خون در طول زمان می تواند نشانه ای جدی تر از مسائل مربوط به سلامتتان باشد.

    فشار خون به طور طبیعی چند بار در روز تغییر می کند. اکثر تغییرات طبیعی و قابل پیش بینی هستند. هنگامی که این تغییرات در فشار خون شما رخ می دهد، ممکن است علائم یا نشانه های غیر معمولی را تجربه نکنید. این نوسان ها ممکن است کوتاه باشد.

    با این حال، اگر متوجه شوید که فشارهای خیلى بالا و یا خیلى پایین غیر معمول داشتید بهتر است به پزشک مراجعه کنید . هنگامی که این تغییرات را متوجه می شوید، آن ها را ثبت کنید . فشار خون ، فعالیت ها، و میزان طول کشیدن آن تا دوباره به حالت عادی برسد را یادداشت کنید . این اطلاعات ممکن است یک الگو یا یک مشکل را شناسایی کند.

    علت نوسانات فشار خون چیست

    فشار خون متغیر می تواند به علل مختلفى ایجاد شود.

    استرس و اضطراب می توانند به طور موقت باعث نوسان فشار خون شود. با گذشت زمان استرس بیش از حد می تواند بر سیستم قلبی عروقی شما آسیب برساند و ممکن است منجر به مشکلات فشار خون دائمی شود.

    سندرم روپوش سفید زمانى رخ می دهد که نگرانی یا استرس ناشی از مراجعه به پزشک باعث ایجاد افزایش ناگهانی در فشار خون می شود. ممکن است در خانه فشار خونتان طبیعى باشد . این فشار بالا به این معنی نیست که فشار خون بالا دارید (پر فشارى خون). با این حال، افراد مبتلا به پرفشاری خون ناشى از روپوش سفید بیشتر مستعد پر فشارى هستند .

    داروهای بدون نسخه و دارو هاى تجویزى می توانند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهند. بعضی از داروها، مانند دیورتیک ها و قرص های فشار خون، براى کاهش فشار خون طراحی شده اند. دارو هاى دیگر مانند داروهای سرماخوردگی و آلرژی، می توانند فشار خون را افزایش دهند.

    ورزش، صحبت کردن، خنده و حتی رابطه ى جنسی می تواند موجب تغییر فشار خون شود.

    آنچه که می خورید یا مى نوشید ممکن است فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. غذاهایی که حاوی تیرامین ( ماده اى موجود در غذاهاى مانده ) بالا هستند، می توانند فشار خون را افزایش دهند. این غذاها عبارتند از:

    ۱- مواد غذایى تخمیر شده

    ۲- ترشی ها

    ۳- مربا ها

    ۴- نوشیدنی های کافئین دار نیز می تواند به طور موقت فشار خون را افزایش دهد.

    سیستم آدرنال شما مسئول تولید هورمون است. خستگی آدرنال زمانی اتفاق می افتد که تولید هورمون شما کم باشد. در اثر آن ممکن است فشار خون افت کند . سیستم آدرنال بیش از حد فعال نیز می تواند موجب افزایش ناگهانی فشار خون و پر فشارى خون شود.

    این تومور نادر در غدد آدرنال ایجاد شده و تأثیرات تولید هورمون دارد. که می تواند منجر به بروز ناگهانی تغییر های نامنظم در فشار خون شود.

    عوامل زیر سبب نوسان فشار خون در سالمندان می باشند.

    فشار خون متغیر لزوما نیازمند درمان نیست، مگر اینکه به علت بیماری زمینه ای ایجاد شود. به همین دلیل است که درمان فشار خون بالا  شامل سه جزء اصلی می شود:

    ١. به طور منظم فشار خون خود را کنترل کنید. گاهی استفاده از هولتر فشار خون توصیه می شود.

    ٢. سبک زندگیتان را به سبکى سالم تغییر دهید .

    ٣. اگر برایتان دارویى تحویز شده است مصرف آن را فراموش نکنید .

    دستگاهی است که در اندازه ی یک رادیو قابل حمل است به کمربند یا بند متصل به بدن متصل می شود و اطلاعات را در طول دوره ۲۴ ساعته جمع آوری می کند که بعدا به یک کامپیوتر منتقل می شود و خواندن فشارخون به طور مداوم در طول یک دوره ۲۴ ساعته انجام می شود. معمولا پزشکان برای اطمینان بیشتر از روند تغییر فشار خون و به دست آوردن میانگین فشار خون در طول شبانه روز از این دستگاه فشار خون استفاده می کنند.

    شما می توانید با اتخاذ تغییرات شیوه زندگی فشار خون خود را کنترل کنید و سالم بمانید.

    مردان با کمر بیش از ۴۰ اینچ و زنان با کمر بیش از ۳۵ اینچ بیشتر مستعد ابتلا به فشار خون بالا هستند.

    حداقل سى دقیقه تمرین متوسط، پنج روز در هفته را هدف قرار دهید. اگر تا به حال ورزش نمى کردید، قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید و آن را به آرامی انجام دهید. شروع به ورزش با شدت بالا می تواند خطرناک باشد، به خصوص در افراد مبتلا به فشار خون کنترل نشده.

    برای کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا از رژیم غذایى DASH (رژیم غذایی برای توقف فشار خون بالا) کمک بگیرید. این رژیم غذایی شامل حبوبات، سبزیجات، میوه ها و لبنیات کم چرب است.

    علت نوسانات فشار خون چیست

    مقدار مصرف سدیم روزانه خود را اندازه گیری کنید تا بداتید چه میزان سدیم مصرف مى کنید. سپس، سعى کنید میزان مصرفى روزانه تان مطابق با توصیه ى انجمن قلب آمریکایی ۲۳۰۰ میلی گرم باشد. اگر پرفشاری خون یا فشار خون بالا دارید، ۱۵۰۰ میلی گرم را هدف قرار دهید.

    راه های سالم برای مقابله با استرس روزانه پیدا کنید مانند ورزش، یوگا، تکنیک های تنفس یا بحث درمانی .

    کافئین فشار خون شما را افزایش می دهد، در حالی که الکل آن را کاهش می دهد. این مواد همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری هاى مستعد کننده ى فشار خون بالا را افزایش دهند، مانند بیماری های قلبی و کلیوی .

    این عادت را براى حفظ فشار خون خود را در محدوده سالم ترک کنید. با پزشک خود درباره برنامه های ترک سیگار صحبت کنید. پیوستن به یک گروه پشتیبانی یا ترک با یک دوست می تواند به شما در برنامه ریزی کمک کند.

    فشار خون متغیر همیشه نشانه ای از یک بیمارى نیست، و برای برخی افراد می تواند یک نشانه ى هشدار دهنده از مسائل آینده باشد. شامل:

    فشار خون بالا به سرعت ایجاد نمى شود و اغلب به صورت تدریجی افزایش مى یابد و فشار خون هاى غیر طبیعى ممکن است اولین نشانه از آن باشد.

    در یک مطالعه، افراد مبتلا به اختلالات فشار خون بین مراجعه به پزشکان بیشتر به نارسایی قلبی و سکته مغزی نسبت به افرادی که فشار خون طبیعی داشتند ، مبتلا شدند .

    یک مطالعه در ژاپن نشان داده است که افرادی که دارای نوسانات فشار خون بودند، دو برابر بیشتر افراد دیگر در معرض ابتلا به این بیماری روانی بودند.

    نوسانات فشار خون اغلب طبیعی و قابل پیش بینی هستند. فعالیت های روزمره مانند ورزش، پیاده روی و صحبت کردن می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، این تغییرات می توانند نشانه ای از مشکلات احتمالی باشد، بنابراین باید آن ها را با دقت کنترل کنید و با کمک پزشک خود از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کنید.

    دکتر محمد حسین نجفی دکتر متخصص فشار خون در تهران

  • علت کبود شدن ناخن در سرما
  • برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

    دریافت ویزیت آنلاین و غیرحضوری

    دکتر محمد حسین نجفی هستم متخصص قلب و عروق ، فلوشیپ آنژیوپلاستی و متخصص فشار خون. در وبسایت ویکی فشار قصد دارم تا شما همراهان عزیز را بیشتر با فشار خون ، فشار خون بارداری ، چربی خون و … آشنا کنم. برخی از دستاورد های من در این سال ها عضویت در انجمن قلب آمریکا ، مدیریت بخش قلب ایفمارک (بخش پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران) ، عضویت در انجمن پزشکی هسته ای آمریکا و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد تهران می باشد. شما همراهان عزیز می توانید از طریق راه های ارتباطی با من در تماس باشید. 

    مقاله قبلی

    فشار خون بالا می تواند باعث خون دماغ شدن شود؟

    مقاله بعدی

    آیا مصرف آسپرین در دوران بارداری خطرناک است؟


    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام باید داروها تنظیم بشه از بخش ویزیت انلاین دارو ها و اسمشون رو اپلود کنید تا احتمالا با تعویضشون بهتر بشن

    سلام اکر فشار شدید پایین امده و علایمی مانند ضعف و بیحالی دارین دارو باید کمی تعدیل شود

    علت نوسانات فشار خون چیست

    سلام خدمت شما اغلب مشکل خاصی وجود ندارد ولی برای تشخیص اریتمی میتوان هولتر ۴۸ ساعته ریتم استفاده کرد ، فعلا تیلت انجام نشود و اگر مقدور شد همکار فوق اریتمی ایشون رو ویزیت کنند

    سلام

     

    برای بررسی اینکه ایا فشارهای شما واقعا بالا هستند یا خیر بهتر است یک نوبت هولتر 24 ساعته ی فشارخون نصب کنید

    سلام

     

    باید ایشان داروهای خود را منظم مصرف کنند زیرا عدم مصرف دارو می تواند با آسیب قلبی مجدد برای ایشان همراه باشد. توصیه می شود فشارخون ایشان زیر 130 روی 80 حفظ شود. اگر با مصرف دارو فشارخون کنترل نمی شود باید ویزیت شوند. هم چنین توصیه می شود جتما ایشان به رژیم غذایی کم نمک نیز پایبند باشند

    سلام

     

    اگر هولتر مشکلی نداشته است نیاز به نگرانی نیست این افزایش فشارخونها تا حدی طبیعی است و در مطب پزشک قابل قبول است

    سلام

     

    بهتر است شما یک بار هولتر 24 ساعته ی فشارخون نصب کنید

    سلام

     

    اگر فشارخون بالا دارند بهترین متخصص برای مراجعه و معاینه و تجویز دارو متخصص قلب است

    سلام

     

    علت این موضوع ناکامل بودن داروهاست. اگر این نوسان ها زیاد تکرار می شود ایشان باید ویزیت شوند

    سلام

     

    با توجه به شرایط ایشان بهتر است رژیم غذایی کم نمک و کم چرب داشته باشند و ورزش روزانه را انجام دهند. توصیه ی ما این است که به جای داروهای فعلی از لوزارتان اچ دو بار در روز و املودیپین 5 روزانه استفاده کنند. نیازی به مصرف متورال نیست

    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟

    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]

    قرص سینومیکس برای درمان چیست؟

    آخرین مقالات


    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟


    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]


    درمان کلسترول بالا با چند راهکار ساده!


    عرقیات گیاهی برای کاهش تری گلیسیرید

    متخصص قلب و عروق
    فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی
    عضو انجمن قلب و انجمن پزشکی هسته ای آمریکا
    مدیر گروه قلب آکادمی ملی فوتبال (ایفمارک)

    مطالب مهم


    کنترل فشار خون بالا در بارداری


    علت بالا بودن مینیمم فشار خون چیست؟


    فشار خون پایین در بارداری نشانه چیست؟


    درمان فشار خون پایین با این ۹ راهکار ساده

    ویکی فشار

     اگر فردی واقعا دچار نوسان فشار خون یا همان بالا و پایین فتن فشار خون باشد، پزشک معمولا برای اطمینان بیشتر توصیه به استفاده از هولتر فشار خون (نظارت ۲۴ ساعت فشار خون) می کند. اما چیزی که برای پزشکان مهم تر است فشار خون بالاست. همچنین ممکن است پزشک به این نتیجه برسد که داروهایی برای کنترل فشار خون تجویز کند.

    اکثرا در مراجعه به پزشک گرفتن فشار خون انجام می شود. این کار به این دلیل است که فشار خون شما می تواند به پزشک اطلاعات زیادی درباره سلامتی تان بدهد. فشار خون کمى بالا یا پایین ممکن است نشانه ای از مسائل بالقوه در مورد سلامتی باشد اما تغییرات فشار خون در طول زمان می تواند نشانه ای جدی تر از مسائل مربوط به سلامتتان باشد.

    فشار خون به طور طبیعی چند بار در روز تغییر می کند. اکثر تغییرات طبیعی و قابل پیش بینی هستند. هنگامی که این تغییرات در فشار خون شما رخ می دهد، ممکن است علائم یا نشانه های غیر معمولی را تجربه نکنید. این نوسان ها ممکن است کوتاه باشد.

    با این حال، اگر متوجه شوید که فشارهای خیلى بالا و یا خیلى پایین غیر معمول داشتید بهتر است به پزشک مراجعه کنید . هنگامی که این تغییرات را متوجه می شوید، آن ها را ثبت کنید . فشار خون ، فعالیت ها، و میزان طول کشیدن آن تا دوباره به حالت عادی برسد را یادداشت کنید . این اطلاعات ممکن است یک الگو یا یک مشکل را شناسایی کند.

    علت نوسانات فشار خون چیست

    فشار خون متغیر می تواند به علل مختلفى ایجاد شود.

    استرس و اضطراب می توانند به طور موقت باعث نوسان فشار خون شود. با گذشت زمان استرس بیش از حد می تواند بر سیستم قلبی عروقی شما آسیب برساند و ممکن است منجر به مشکلات فشار خون دائمی شود.

    سندرم روپوش سفید زمانى رخ می دهد که نگرانی یا استرس ناشی از مراجعه به پزشک باعث ایجاد افزایش ناگهانی در فشار خون می شود. ممکن است در خانه فشار خونتان طبیعى باشد . این فشار بالا به این معنی نیست که فشار خون بالا دارید (پر فشارى خون). با این حال، افراد مبتلا به پرفشاری خون ناشى از روپوش سفید بیشتر مستعد پر فشارى هستند .

    داروهای بدون نسخه و دارو هاى تجویزى می توانند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهند. بعضی از داروها، مانند دیورتیک ها و قرص های فشار خون، براى کاهش فشار خون طراحی شده اند. دارو هاى دیگر مانند داروهای سرماخوردگی و آلرژی، می توانند فشار خون را افزایش دهند.

    ورزش، صحبت کردن، خنده و حتی رابطه ى جنسی می تواند موجب تغییر فشار خون شود.

    آنچه که می خورید یا مى نوشید ممکن است فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. غذاهایی که حاوی تیرامین ( ماده اى موجود در غذاهاى مانده ) بالا هستند، می توانند فشار خون را افزایش دهند. این غذاها عبارتند از:

    ۱- مواد غذایى تخمیر شده

    ۲- ترشی ها

    ۳- مربا ها

    ۴- نوشیدنی های کافئین دار نیز می تواند به طور موقت فشار خون را افزایش دهد.

    سیستم آدرنال شما مسئول تولید هورمون است. خستگی آدرنال زمانی اتفاق می افتد که تولید هورمون شما کم باشد. در اثر آن ممکن است فشار خون افت کند . سیستم آدرنال بیش از حد فعال نیز می تواند موجب افزایش ناگهانی فشار خون و پر فشارى خون شود.

    این تومور نادر در غدد آدرنال ایجاد شده و تأثیرات تولید هورمون دارد. که می تواند منجر به بروز ناگهانی تغییر های نامنظم در فشار خون شود.

    عوامل زیر سبب نوسان فشار خون در سالمندان می باشند.

    فشار خون متغیر لزوما نیازمند درمان نیست، مگر اینکه به علت بیماری زمینه ای ایجاد شود. به همین دلیل است که درمان فشار خون بالا  شامل سه جزء اصلی می شود:

    ١. به طور منظم فشار خون خود را کنترل کنید. گاهی استفاده از هولتر فشار خون توصیه می شود.

    ٢. سبک زندگیتان را به سبکى سالم تغییر دهید .

    ٣. اگر برایتان دارویى تحویز شده است مصرف آن را فراموش نکنید .

    دستگاهی است که در اندازه ی یک رادیو قابل حمل است به کمربند یا بند متصل به بدن متصل می شود و اطلاعات را در طول دوره ۲۴ ساعته جمع آوری می کند که بعدا به یک کامپیوتر منتقل می شود و خواندن فشارخون به طور مداوم در طول یک دوره ۲۴ ساعته انجام می شود. معمولا پزشکان برای اطمینان بیشتر از روند تغییر فشار خون و به دست آوردن میانگین فشار خون در طول شبانه روز از این دستگاه فشار خون استفاده می کنند.

    شما می توانید با اتخاذ تغییرات شیوه زندگی فشار خون خود را کنترل کنید و سالم بمانید.

    مردان با کمر بیش از ۴۰ اینچ و زنان با کمر بیش از ۳۵ اینچ بیشتر مستعد ابتلا به فشار خون بالا هستند.

    حداقل سى دقیقه تمرین متوسط، پنج روز در هفته را هدف قرار دهید. اگر تا به حال ورزش نمى کردید، قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید و آن را به آرامی انجام دهید. شروع به ورزش با شدت بالا می تواند خطرناک باشد، به خصوص در افراد مبتلا به فشار خون کنترل نشده.

    برای کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا از رژیم غذایى DASH (رژیم غذایی برای توقف فشار خون بالا) کمک بگیرید. این رژیم غذایی شامل حبوبات، سبزیجات، میوه ها و لبنیات کم چرب است.

    علت نوسانات فشار خون چیست

    مقدار مصرف سدیم روزانه خود را اندازه گیری کنید تا بداتید چه میزان سدیم مصرف مى کنید. سپس، سعى کنید میزان مصرفى روزانه تان مطابق با توصیه ى انجمن قلب آمریکایی ۲۳۰۰ میلی گرم باشد. اگر پرفشاری خون یا فشار خون بالا دارید، ۱۵۰۰ میلی گرم را هدف قرار دهید.

    راه های سالم برای مقابله با استرس روزانه پیدا کنید مانند ورزش، یوگا، تکنیک های تنفس یا بحث درمانی .

    کافئین فشار خون شما را افزایش می دهد، در حالی که الکل آن را کاهش می دهد. این مواد همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری هاى مستعد کننده ى فشار خون بالا را افزایش دهند، مانند بیماری های قلبی و کلیوی .

    این عادت را براى حفظ فشار خون خود را در محدوده سالم ترک کنید. با پزشک خود درباره برنامه های ترک سیگار صحبت کنید. پیوستن به یک گروه پشتیبانی یا ترک با یک دوست می تواند به شما در برنامه ریزی کمک کند.

    فشار خون متغیر همیشه نشانه ای از یک بیمارى نیست، و برای برخی افراد می تواند یک نشانه ى هشدار دهنده از مسائل آینده باشد. شامل:

    فشار خون بالا به سرعت ایجاد نمى شود و اغلب به صورت تدریجی افزایش مى یابد و فشار خون هاى غیر طبیعى ممکن است اولین نشانه از آن باشد.

    در یک مطالعه، افراد مبتلا به اختلالات فشار خون بین مراجعه به پزشکان بیشتر به نارسایی قلبی و سکته مغزی نسبت به افرادی که فشار خون طبیعی داشتند ، مبتلا شدند .

    یک مطالعه در ژاپن نشان داده است که افرادی که دارای نوسانات فشار خون بودند، دو برابر بیشتر افراد دیگر در معرض ابتلا به این بیماری روانی بودند.

    نوسانات فشار خون اغلب طبیعی و قابل پیش بینی هستند. فعالیت های روزمره مانند ورزش، پیاده روی و صحبت کردن می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، این تغییرات می توانند نشانه ای از مشکلات احتمالی باشد، بنابراین باید آن ها را با دقت کنترل کنید و با کمک پزشک خود از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کنید.

    دکتر محمد حسین نجفی دکتر متخصص فشار خون در تهران

  • عکس خانه های رویایی با برادران اسکات
  • برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

    دریافت ویزیت آنلاین و غیرحضوری

    دکتر محمد حسین نجفی هستم متخصص قلب و عروق ، فلوشیپ آنژیوپلاستی و متخصص فشار خون. در وبسایت ویکی فشار قصد دارم تا شما همراهان عزیز را بیشتر با فشار خون ، فشار خون بارداری ، چربی خون و … آشنا کنم. برخی از دستاورد های من در این سال ها عضویت در انجمن قلب آمریکا ، مدیریت بخش قلب ایفمارک (بخش پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران) ، عضویت در انجمن پزشکی هسته ای آمریکا و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد تهران می باشد. شما همراهان عزیز می توانید از طریق راه های ارتباطی با من در تماس باشید. 

    مقاله قبلی

    فشار خون بالا می تواند باعث خون دماغ شدن شود؟

    مقاله بعدی

    آیا مصرف آسپرین در دوران بارداری خطرناک است؟


    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام باید داروها تنظیم بشه از بخش ویزیت انلاین دارو ها و اسمشون رو اپلود کنید تا احتمالا با تعویضشون بهتر بشن

    سلام اکر فشار شدید پایین امده و علایمی مانند ضعف و بیحالی دارین دارو باید کمی تعدیل شود

    علت نوسانات فشار خون چیست

    سلام خدمت شما اغلب مشکل خاصی وجود ندارد ولی برای تشخیص اریتمی میتوان هولتر ۴۸ ساعته ریتم استفاده کرد ، فعلا تیلت انجام نشود و اگر مقدور شد همکار فوق اریتمی ایشون رو ویزیت کنند

    سلام

     

    برای بررسی اینکه ایا فشارهای شما واقعا بالا هستند یا خیر بهتر است یک نوبت هولتر 24 ساعته ی فشارخون نصب کنید

    سلام

     

    باید ایشان داروهای خود را منظم مصرف کنند زیرا عدم مصرف دارو می تواند با آسیب قلبی مجدد برای ایشان همراه باشد. توصیه می شود فشارخون ایشان زیر 130 روی 80 حفظ شود. اگر با مصرف دارو فشارخون کنترل نمی شود باید ویزیت شوند. هم چنین توصیه می شود جتما ایشان به رژیم غذایی کم نمک نیز پایبند باشند

    سلام

     

    اگر هولتر مشکلی نداشته است نیاز به نگرانی نیست این افزایش فشارخونها تا حدی طبیعی است و در مطب پزشک قابل قبول است

    سلام

     

    بهتر است شما یک بار هولتر 24 ساعته ی فشارخون نصب کنید

    سلام

     

    اگر فشارخون بالا دارند بهترین متخصص برای مراجعه و معاینه و تجویز دارو متخصص قلب است

    سلام

     

    علت این موضوع ناکامل بودن داروهاست. اگر این نوسان ها زیاد تکرار می شود ایشان باید ویزیت شوند

    سلام

     

    با توجه به شرایط ایشان بهتر است رژیم غذایی کم نمک و کم چرب داشته باشند و ورزش روزانه را انجام دهند. توصیه ی ما این است که به جای داروهای فعلی از لوزارتان اچ دو بار در روز و املودیپین 5 روزانه استفاده کنند. نیازی به مصرف متورال نیست

    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟

    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]

    قرص سینومیکس برای درمان چیست؟

    آخرین مقالات


    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟


    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]


    درمان کلسترول بالا با چند راهکار ساده!


    عرقیات گیاهی برای کاهش تری گلیسیرید

    متخصص قلب و عروق
    فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی
    عضو انجمن قلب و انجمن پزشکی هسته ای آمریکا
    مدیر گروه قلب آکادمی ملی فوتبال (ایفمارک)

    مطالب مهم


    کنترل فشار خون بالا در بارداری


    علت بالا بودن مینیمم فشار خون چیست؟


    فشار خون پایین در بارداری نشانه چیست؟


    درمان فشار خون پایین با این ۹ راهکار ساده

     


     



     

    The online version of the Iranian daily Hamshahri

    همشهری آنلاین:
    درحالی که فشارخون همواره بالا، شرایط بدی است، اما محققان عنوان می‌کنند نوسان در عدد سیستولیک (عدد بالا) نیز به همان اندازه خطرناک است.

    به گزارش خبرنگار مهر، طبق نتایج مطالعه جدید محققان مرکز پزشکی اینترمانتین یوتا، نوسانات فشارخون ریسک سکته، حمله قلبی و حتی مرگ را افزایش می‌دهد.

    فشارخون بالا یکی از شایع‌ترین بیماری‌های امروزی ناشی از سبک زندگی است و نقش اساسی در مشکلات سلامت نظیر سکته و حملات قلبی دارد.

    متخصصان پزشکی این بیماری را قاتل خاموش می‌نامند چراکه فشارخون یک بیماری قلبی عروقی است که تشخیص آن به دلیل علائم و نشانه‌های نامحسوس کمی پیچیده است.

    علت نوسانات فشار خون چیست

    طبق اعلام انجمن قلب آمریکا، فشارخون سیستولیک عادی کمتر از ۱۲۰ است درحالیکه فشارخون بالا در حدود بالای ۱۴۰ در نظر گرفته می‌شود.

    یافته ها نشان داد بیمارانی که در هر بار ویزیت مداوم پزشک فشارخون سیستولیک‌شان در نوسان بوده و بین ۳۰ تا ۴۰ فرق خواهد داشت، بسیار در معرض مرگ قرار دارند.

    در این مطالعه، تیم تحقیق تغییرات فشارخون سیستولیک ۱۰,۹۰۳ بیمار را در ویزیت های مختلف پزشکی بررسی کردند و دریافتند بیمارانی که با نوسانات فشارخون روبرو بودند بسیار در معرض مرگ قرار داشتند.

    حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

    Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

    مطالب پر بازدید

    فشار خون بالا ریسک سکته مغزی و قلبی را در مبتلایان افزایش میدهد. برای پیشگیری از بالا رفتن فشار خون در بدنتان بهتر است تغییراتی در سبک زندگیتان ایجاد کنید. در ادامه راهنمایی های ویژه ای در این زمینه در اختیارتان قرار خواهیم داد با ما همراه باشید.

    به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.

    پشتیبانی و مشاور رایگان

    کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت


    علت نوسانات فشار خون چیست

    با رعایت این 7 نکته می‌توانید خطر ابتلا به فشار خون بالا در خود را کاهش دهید. فشار خون بالا، قاتل خاموش و یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ و میر در جهان است.

    فشار خون بالا کشنده است و متاسفانه خیلی سریع هم می‌کشد! هیچ نشانه‌ی بدیهی وجود ندارد که ثابت کند فشار خون یک فرد به طور وحشتناکی بالا است و به همین خاطر بسیاری آن را قاتل خاموش می‌نامند. ممکن است خیلی دیگر نشانه‌های آن در یک فرد دیده شود و به قدری دیر باشد که فرد دچار حمله قلبی، سکته مغزی و یا نارسایی قلبی شود.

    به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در سال 2013، این مشکلات باعث مرگ روزانه بیش از هزار نفر در ایالات متحده شده است. اخیرا انجمن قلب آمریکا و کالج کاردیولوژی آمریکا عنوان کرده‌اند استاندارد فشار خون از 140/90 به 130/89 کاهش پیدا کرده است. طبق گفته انجمن قلب آمریکا، با توجه به دستورالعمل‌های جدید، 46 درصد از بزرگسالان آمریکایی باید فشار خون خود را کاهش دهند تا در معرض بیماری‌های مختلف خونی قرار نگیرند.

    اما این مشکلات تنها محدود به مردم ایالات متحده نیست، بسیاری از مردم سراسر جهان این روزها در خطر ابتلا به بیماری های منتشر شده از فشار خون بالا هستند. به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم با نکاتی شما را از خطر ابتلا به فشار خون بالا دور کنیم. فشار خون در دو شماره اندازه گیری می‌شود. شماره بالا فشار سیستولیک یا فشار خون شما در هنگام ضربان قلب شماست. این فشار به طور ایده آل باید زیر 120 باشد. شماره پایین نیز فشار دیاستولیک شما یا فشار خون در رگ‌های خونی شما وقتی است که قلبتان در حالت استراحت بین ضربان قرار دارد. این عدد باید زیر 80 قرار داشته باشد. اما چگونه خطر ابتلا به فشار خون بالا را در خود کاهش دهیم؟

    استرس به افزایش فشار خون کمک می‌کند، بنابراین لحظات لذت‌بخشی را کنار خانواده یا دوستان خود بگذرانید. این عالی‌ترین راه جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا است. کلینیک Mayo حتی توصیه می‌کند روزانه بین 15 الی 20 دقیقه به آرامی بر روی صندلی نشسته و نفس عمیق بکشید. با این کار، لطف بزرگی به قلب خود کرده‌اید. یک مطالعه در سال 2015 نشان می‌دهد که مبتلایان به نارسایی‌های قلبی که مدت زمان بیشتری را با آرامش زندگی کرده‌اند، به همین خاطر بهبود پیدا کرده‌اند.

     

    کمی تحرک می‌تواند سلامت قلب شما را بهبود ببخشد. وقتی فعالیت فیزیکی شما بیشتر باشد، قلبتان دیگر به خود اجازه نمی‌دهد خون را با فشار بالا در بدنتان پمپاژ کند. البته این بدان معنا نیست که حتما باید یک ورزشکار حرفه‌ای شوید.

    یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد مردمی که در میان سالی آغاز به ورزش ایروبیک کرده‌اند، می‌تواند برخی از اثرات خطرناک و مرگبار زندگی کسالت بار نشسته بر روی یک صندلی را از بین ببرد. محققان پیش از این یافته بودند که انجام 4 یا 5 روز ورزش در هفته به سلامت قلب شما کمک می‌کند. اما یافته‌های جدید حاکی از آن است که اگر افردی حتی طی دهه‌ها از انجام ورزش در زندگی خود اجتناب کرده باشد،‌ با روی آوردن به ورزش می‌تواند مسیر زندگی خودش را تغییر داده و به سمت حفظ سلامت قلب خود حرکت کند.

     

    اگر میخواهید ساعات خوشی را در کنار دوستان و اقوام خود بگذرانید، راه حل آن نوشیدن الکل نیست. الکل باعث افزایش فشار خون شما می‌شود و می‌تواند در دراز مدت شما را با مشکلات متعدد خونی همراه کند. برخی محققان معتقدند که نوشیدن کم این دسته از نوشیدنی‌ها می‌تواند به کاهش فشار خون نیز کمک کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد، اما محققان هنوز به طور علمی نتوانسته‌اند این قضیه را ثابت کنند، پس بهتر است همین حالا با نوشیدنی های الکل دار خداحافظی کنید.

     

    با کاهش سایز کمرتان، جریان خون به مغز با سرعت بیشتری انجام می‌شود و از فشارها بر روی عروق خونی شما کاسته می‌شود. یکی از ساده‌ترین راه‌های کاهش وزن و سایز خوردن کمتر غذاهای پرچرب و همچنین شیرین است.

     

    غذاهایی که از سدیم کم و پتاسیم بالایی هستند، گزینه‌ی ایده آلی برای سلامت قلب شما خواهند بود. وقتی سطح سدیم در جریان خون شما افزایش پیدا کند، باعث می‌شود کلیه های شما به سختی بتوانند ناخالصی‌ها را از خون شما کاهش دهند و در نتیجه فشار خون بالا می‌رود. حتی خوردن نمک کمتر نیز می‌تواند کمک بسیار خوبی برای سلامت باشد.

    پتاسیم یک پادزهر طبیعی برای اثرات مضر سدیم بر فشار خون است، بنابراین خوردن میوه‌های تازه و سبزیجات نظیر موز یا آووکادو می‌تواند تسکین بخش قلب شما باشد.

     

    آسوده باشید و از استرس پرهیز کنید. استرس می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را در شما افزایش دهد. خبرهای خوب را در لیست روزانه زندگی خود بیاورید. ورزش کنید، درست بخورید، درست بخوابید و درست بیدار شوید. خواب کافی یکی از بهترین راه‌های کاهش استرس است.

     

    استنشاق نیکونیم سیگار موجب افزایش سریع فشار خون می‌شود. هرچند ممکن است فشار خون شما در همان روز مصرف بالا نرود، اما در دراز مدت می‌تواند اثراتش را در رگ‌های خونی شما بگذارد.

    مواد شیمیایی موجود در تنباکو می‌تواند رگ‌های خونی شما را باریک کرده تا خون پرفشار در حال حرکت از آن برای شما مشکل ساز شود. انجمن ریه آمریکا می‌گوید افرادی که سیگار را ترک می‌کنند، می‌توانند خطر ابتلا به حلمات قلبی را نیز کاهش دهند.

    مطالب مرتبط

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    

    18 دلیل فشار خون بالامقدار طبیعی فشار خون 120 روی 80 میلیمتر جیوه است. مقدار بین 120 روی 80 تا 139 بر روی 89 به عنوان مرحله پیش از فشار خون بالا در نظر گرفته می شود. فشار خون 140 روی 90 و بیشتر از آن نیز نشان دهنده ابتلا به فشار خون بالاست.دو نوع فشار خون بالا وجود دارد:1- فشار خون اصلی یا اولیه 2- فشار خون ثانویه فشار خون اولیه علت مشخصی ندارد و 95 درصد افراد مبتلا دچار این نوع فشار خون هستند.فشار خون ثانویه در اثر علت مشخص مثل بیماری کلیوی، تومور و قرص های ضدبارداری رخ می دهد.فشار خون بالا باعث سختی و افزایش ضخامت سرخرگ های خونی می شود (آترواسکلروز) که این امر باعث حمله قلبی، سکته قلبی و سکته مغزی می شودعلل بروز فشار خون بالا1- کشیدن سیگار2- چاقی و اضافه وزن3- بیماری دیابت4- کم تحرکی بدن مثل نشستن طولانی پشت میز کار5- ورزش نکردن6- مصرف زیاد نمک و غذاهای شور7- مصرف کم کلسیم، پتاسیم و منیزیم در غذاها8- کمبود ویتامین D در بدن9- مصرف الکل10- استرس11- افزایش سن12- برخی داروها مثل قرص های ضدبارداری13- زمینه ارثی و ژنتیکی14- سابقه خانوادگی ابتلا به فشار خون بالا15- بیماری مزمن کلیوی16- بیماری ها و یا تومور غدد فوق کلیه17- بیماری ها و یا تومور غده تیروئید18- نواقص مادرزادی موجود در رگ های خونی6 بیماری ناشی از فشار خون بالاکنترل نکردن فشار خون بالا باعث بروز عوارض زیر در بدن می شود :1- حمله یا سکته قلبیفشار خون بالا باعث سختی و افزایش ضخامت سرخرگ های خونی می شود (آترواسکلروز) که این امر باعث حمله قلبی، سکته قلبی و سکته مغزی می شود.

    علت نوسانات فشار خون چیست

    2- آنوریسمآنوریسم‌ عبارت است از اتساع (باد کردن) یا بیرون‌زدگی دیواره یک سرخرگ در اثر ضعف دیواره سرخرگ‌.پمپ کردن خون در رگ ها علی رغم داشتن فشار خون بالا، باعث ضخیم شدن عضله قلب می شود. در نتیجه قلب به سختی خون را پمپ می کند و دچار نارسایی می شود.3- تنگ و ضعیف شدن رگ های خونی در کلیه هادر این حالت کلیه ها نمی توانند به درستی کار خود را انجام دهند.4- ضخیم شدن، تنگی و یا پارگی رگ های خونی در چشم هادر این حالت بینایی فرد کم می شود.5- سندرم متابولیکسندرم متابولیک یکی از اختلالات مربوط به متابولیسم بدن است که شامل افزایش اندازه دور کمر، تری گلسیرید خون بالا، کاهش کلسترول خوب یا HDL ، فشار خون بالا و افزایش هورمون انسولین است.اگر فشار خون فرد بالا باشد، احتمال ابتلا به سایر اجزای این سندرم زیاداست. هر چقدر اجزای بیشتری از این سندرم را داشته باشید، بیشتر دچار دیابت، بیماری قلبی و سکته می شوید.6- مشکل حافظه و یادگیریفشار خون بالا روی توانایی فکر کردن، یادآوری و یادگیری فرد تأثیر می گذارد.

    منبع:tebyan.net

     

    بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

    تمیز کردن انواع لکه و چربی از شیشه خودرو

    سیگاررا نه؛ وسوسه سیگارکشیدن راترک کنید!

    چطور سیگار را ترک کنیم؟

    تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

    رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات

    خرید مشکین تاژ با 15% تخفیف

    حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

    ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

    معرفی بهترین روش برای ترک سیگار

    از بهترین متخصصان کودک آنلاین مشاوره بگیر

    کم شنوایی وناشنوایی در کودکان وخرید سمعک

    درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی

    بهترین روش شستوشوی لباس های مشکی و تیره

    شانست رو برای مهاجرت به آمریکا از دست نده

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    فشار خون اساساً باید ثابت باشد. اگر فشار خونتان به‌طور مداوم نوسان شدید دارد، ممکن است ریشه در مشکلات دیگری داشته باشد. تغییرِ خفیفِ فشار خون در طول روز امری طبیعی است، اما نوسان فشار خون شدید باید مورد نظارت قرار گرفته و مدیریت شود. درمان‌های خانگی، تغییرات در سبک زندگی و مصرف برخی از داروها می‌تواند به تنظیم فشار خون کمک کند. بررسی منظم فشار خون بسیار مهم است، چراکه می‌تواند نکات زیادی را دربارۀ سلامت فرد نشان دهد.

    در ادامۀ این مطلب به بررسی عواملی می‌پردازیم که می‌توانند علت نوسانِ خطرناکِ فشار خون باشند.

    این عبارت به فشار خون بالایی گفته می‌شود که در مطب پزشک رخ می‌دهد و معمولاً با نگرانی بیمار دربارۀ ملاقات با پزشک در ارتباط است.

    مطالعه‌ای که در سال 2013 انجام شد نشان می‌دهد که افراد دچار به پرفشاری خون روپوش سفید باید برای بررسی عوامل خطر بیماری قلبی تحت نظارت باشند، مخصوصاً اگر قند خون آن‌ها غیرعادی باشد.

    علت نوسانات فشار خون چیست

    پرفشاری خون روپوش سفید لزوماً به‌اندازۀ فشار خون بالای ثابت خطرناک و نگران‌کننده نیست.

    نتایج فراتحلیلی که در سال 2016 در مجلۀ Journal of Hypertension منتشر شد نشان می‌دهد که  افراد دچار به پرفشاری خون روپوش سفید در مقایسه با افرادی که فشار خون بالای ثابت دارند، کمتر در خطر بروز بیماری قلبی هستند و دورنمای وضعیتشان نیز بهتر است.

    برخی از داروها می‌توانند به‌طور موقت فشار خون را کاهش دهند؛ ازجمله:

    احساسات شدید، به‌خصوص استرس و اضطراب، می‌توانند باعث افزایش فشار خون شوند. این افزایش درواقع واکنش طبیعی بدن به یک رویداد استرس‌زا است و فشار خون بعد از آرام شدن فرد به حالت عادی برمی‌گردد.

    بااین‌وجود، استرس درازمدت و اضطراب درمان‌نشده می‌توانند اثرات مضر و دائمی بر فشار خون و سلامت کلی داشته باشند.

    قرار گرفتن در یک اتاق گرم یا حمام آب داغ می‌تواند باعث کاهش موقتی فشار خون شود. این کاهش فشار معمولاً جای نگرانی نیست؛ البته تا زمانی که فشار خون بیش‌ازحد پایین نیاید.

    علائم افت فشار خون شدید و خطرناک عبارت‌اند از سرگیجه، حالت تهوع و غش کردن.

    کوکائین و متامفتامین می‌توانند باعث افزایش شدید فشار خون شوند.

    عوامل زیر ممکن است در افزایش خطر نوسان فشار خون نقش داشته باشند:

    ورم معد؛ علل، تشخیص و درمان

    قبل از هر چیز این پزشک است که علت نوسان فشار خون را تشخیص می‌دهد. پزشک دربارۀ سابقۀ پزشکی بیمار سؤالاتی می‌پرسد و دربارۀ سبک زندگی و داروهای مصرفی با او صحبت می‌کند. همچنین ممکن است پزشک آزمایش‌هایی را برای بیمار تجویز کند.

    مصرف دارو می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و از نوسانات خطرناک جلوگیری کند. همچنین ممکن است بیمار بتواند این اهداف را از طریق ایجاد تغییراتی در سبک زندگی به دست آورد.

    مراجعه منظم و مداوم به پزشک به بیمار کمک می‌کند تا از متعادل بودن فشار خون خود اطمینان حاصل کند و مطمئن شود که داروهای مصرفی‌اش عوارض جانبی ناخوشایند ندارند.

    اقدامات زیر می‌توانند به مهار نوسان فشار خون و متعادل‌سازی آن کمک کنند:

    بهترین کار این است که برای یافتن روش‌های درمانی مناسب با پزشک مشورت کنید.

    نوسان فشار خون مداوم می‌تواند این خطرات را افزایش دهد:

    مطالعه‌ای در سال 2015 نشان داده است که افراد مبتلا به فشار خون که بین دیدارهای خود با پزشک نوسان فشار خون شدید را تجربه می‌کنند، بیشتر در خطر تجربۀ حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی هستند.

    پژوهش منتشرشده در مجلۀ The BMJ نشان می‌دهد که تغییرپذیری بالا در فشار خون باعث می‌شود که فرد به‌اندازۀ یکسان در معرض خطر مشکلات قلبی ناشی از کلسترول بالا باشد.

    مطالعه‌ای در سال 2017 نشان داده است سالمندانی که روزانه نوسان فشار خون دارند بیشتر در خطر ابتلا به زوال عقل هستند. این نتایج با یافته‌های مطالعه‌ای در سال 2016 شباهت دارند. این مطالعه نشان داده بود که بین تغییرپذیری بالا در فشار خون و زوال توانایی شناختی و حافظه ارتباطی وجود دارد.

    انتخاب‌های سالم و صحیح در زندگی – و در برخی موارد انتخاب درست دارو – می‌تواند به درمان نوسان فشار خون بیانجامد. حتماً به‌طور منظم به پزشک مراجعه کرده و فشار خونتان را زیر نظر داشته باشید و برای درمان علت آن اقدام کنید.

    اگرچه نوسان فشار خون می‌تواند خطرناک باشد، اما می‌توان با مصرف دارو و ایجاد تغییر در سبک زندگی آن را مدیریت کرد.

    بعدازاینکه پزشک علت نوسان فشار خون را تشخیص داد، برای تنظیم یک برنامۀ درمانی به شما کمک خواهد کرد. فراموش نکنید که باید فشار خونتان را به‌طور منظم بررسی کنید.

    توصیه‌های پزشکتان را دنبال کرده و طبق دستور او داروها را مصرف کنید.

    خواص نخود فرنگی؛ سرشار از پروتئین و فیبر

    محصولات تراریخته چه هستند + فواید و عوارض جانبی

    علت نوسانات فشار خون چیست

    ورم معد؛ علل، تشخیص و درمان

    قاعدگی دردناک یا دیسمنوره چیست؟

    اختلال اضطراب فراگیر چیست و چه علائمی دارد؟

    سندرم ویلیامز؛ علائم، تشخیص و درمان

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

  • از چند ماهگی در بارداری میشه مو رنگ کرد
  • ابزار سنجش سوخت و ساز پایه – BMR |ابزار سنجش شاخص توده بدنی – BMI |

    اخبار علمی پزشکی, مشروح اخبار, مقالات و تحقیقات پزشکی

    نوسان فشار خون عامل پيش بيني کننده سکته مغزي 

     

    تحقيقات دانشمندان حاکي از آن است، نوسان در فشار خون مي تواند نشانه مهمتري از فشار خون دائما بالا براي پيش بيني سکته مغزي باشد.   

     

    علت نوسانات فشار خون چیست

    به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از  بی بی سی ،  توصيه هاي پزشکي کنوني تاکيد دارد سطح فشار خون براي کاستن از خطر سکته مغزي به پايين آورده شود.
    بررسي هاي جديد به اين معني است که پزشکان ديگر نبايد فشار خون گهگاه بالا را ناديده بگيرند و بايد به تجويز داروهايي بپردازند که پايدارترين سطح فشار خون را باعث مي شود.
    در نخستين رشته از مطالعات، محققان انگليسي و سوئدي تغييرات در فشار خون ثبت شده بيماران در مطب پزشکان را بررسي کردند.
    آنها دريافتند کساني که در جريان معاينات مختلف در مطب، فشار خونشان نوسان داشت، صرفنظر از اينکه ميانگين فشار خون آنها چقدر بوده است با بيشترين خطر سکته مغزي در آينده مواجه بودند.
    همچنين بررسي آزمايش هاي قبلي نشان داد که تفاوت ها در تاثير داروهاي فشار خون را مي توان با اين محک سنجيد که تا چه اندازه فشار خون را يکنواخت نگه مي دارند.
    يک مطالعه جداگانه که نتايج آن در نشريه “لنست نورولوژي” چاپ شده است نشان داد که برخي داروها به خصوص “مسدود کننده هاي بتا” باعث افزايش تغيير در فشار خون بيمار مي شوند.
    پروفسور “پيتر راتوِل” از دانشکده نورولوژي باليني در دانشگاه آکسفورد مجري اين تحقيقات گفت: اين يافته ها داراي پيامدهاي عمده براي چگونگي شناسايي و معالجه کساني است که با خطر بالاي سکته مغزي مواجهند.
    وي افزود: “در حال حاضر، دستورالعمل براي پزشکان اين است که در صورت مشاهده يک مورد غيرعادي فشار خون بالا آن را ناديده بگيرند و بعدا در جلسات ديگر فشار مريض را اندازه بگيرند و تا وقتي که فشار مرتبا بالا نيست، نيازي به معالجه هم نيست.”
    وي اظهار داشت:”حالا ما بر اساس مطالعه خود مي گوييم که آنها نبايد يک مورد استثنائي فشار خون بالا را ناديده بگيريد.”
    او افزود که پزشکان عمومي همچنين بايد اطمينان حاصل کنند که موثرترين ترکيب از داروها را تجويز مي کنند و در صورت ممکن دارويي تجويز شود که نه فقط فشار را پايين آورد بلکه آن را نيز تثبيت کند.
    هنوز دليل افزايش خطر سکته مغزي در اثر بالا رفتن گهگاهي فشار خون مشخص نيست اما تصور مي شود که ناشي از فشاري باشد که بر سيستم وارد مي آورد.
    راتوِل گفت کساني که فشار خون خود را در خانه اندازه مي گيرند و شاهد نوسان آن هستند بهتر است به پزشک خبر دهند.

    علت نوسانات فشار خون چیست

    طرز تهیه کوفته تبریزی برای ۵ نفر ممکن است کمی سخت به نظر برسد، اما …

    دانشمندان توانستند آنزیم کلیدی که باعث ایجاد بوی بد در بدن می‌شود را شناسایی کنند. …

    علت نوسانات فشار خون چیست
    علت نوسانات فشار خون چیست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *