علت نفخ روده در شب

دوره مقدماتی php
علت نفخ روده در شب
علت نفخ روده در شب

پورتال جوانان ایرانی

باد گلو، گاز روده ها و نفخ هر سه به گازهای موجود در مجاری گوارش انسان مرتبط میباشند.

منابع گازها:

۱- منابع برونزاد: ۹۰ درصد گاز روده ها و معده از منابع برونزاد سرچشمه میگیرد. هنگامی که شما چیزی میخورید و یا میاشامید اندکی هوا نیز به همراه غذا وارد سیستم گوارشی شما میگردد. افزایش ترشح بزاق نیز (به هر علت) باعث ایجاد گاز برونزاد میگردد. بلعیدن هوا(aerophagia)  در افراد مضطرب بیشتر میباشد که فرد بطور ناخودآگاه مقدار زیادی هوا را می بلعد.

علت نفخ روده در شب

دوره مقدماتی php

۲- منابع درونزاد: ۱۰ درصد گاز موجود در روده ها از منابع درونزاد منشا میگیرند:

* محصول جانبی گوارش طبیعی: اسید معده توسط ترشحات لوزالمعده خنثی میگردد. نتیجه این واکنش تولید گاز دی اکسید کربن میباشد.

* باکتریهای موجود در روده بزرگ: برخی غذاهای خاص که بدن قادر به هضم آنها نیست در روده بزرگ توسط باکتریها تخمیر شده و گاز تولید میگردد.

* گازها از طریق فرآیند انتشار، بین روده ها و خون جابجا میشوند.

بادگلو(belching):

بلعیدن هوا علت اصلی بادگلو میباشد. اما برخی افراد نیز از سر عادت باد گلو میزنند و به وجود گاز در معده ربطی ندارد. زخم معده و مشکلات کیسه صفرا نیز میتواند باد گلو ایجاد کند. بیشتر هوای بلعیده شده توسط باد گلو خارج میگردد. اما مقدار اندکی ازهوا به روده ها راه می یابد که در آنجا نیز یا از طریق مخاط روده ها جذب خون میگردد و یا از طریق گاز روده از بدن خارج میگردد. چنانچه فرد در حالت دراز کش هوا بلعیده باشد غالب هوا به روده ها راه می یابد، اما اگر در وضعیت ایستاده و قائم باشد بیشتر هوای بلعیده شده از طریق باد گلو خارج میگردد.

راهکارهای کاهش باد گلو:

بلعیدن هوا اغلب در افراد مضطرب وجود دارد و این افراد بطور ناخودآگاه اقدام به بلعیدن هوا میکنند. افزایش ترشح بزاق نیز باعث بلعیدن هوا میگردد:

۱-کاهش دفعات بلعیدن غذا.

۲-آرام و آهسته غذا خوردن و نوشیدن مایعات.

۳-مایعات را جرعه جرعه بنوشید و از سرکشیدن یکباره آن خودداری کنید.

۴-اجتناب از پیپ، استعمال سیگار، جویدن آدامس و آب نبات، استفاده از نی برای نوشیدن مایعات، نوشیدن مایعات از بطری های دهان باریک، قرار دادن دست دندان مصنوعی لق در دهان (باعث افزایش ترشح بزاق میگردد).

۵-عدم مصرف غذاهای حاوی گاز نظیر نوشابه های گازدار، قرصهای جوشان و خامه زده شده.

۶-خودداری از بلعیدن عمدی هوا بمنظور باد گلو زدن.

۷-لقمه های غذا را قبل از بلعیدن بطور کامل بجوید.

۸-استرس و اضطراب خود را کنترل کنید.

گاز روده ها(flatulence):

به آزاد سازی ترکیبی از گازهای روده(flatus) که توسط باکتریها و مخمرهای مستقر در روده بزرگ (قولون) ایجاد میگردند، اطلاق میشود. غذاهایی که در بدن غیر قابل هضم میباشند (به علت عدم وجود آنزیم هضم کننده) مانند پلی ساکاریدها (به ویژه اولیگوساکاریدها) (نشاسته و سلولز) و برخی قندها بدن تغییر از مجاری گوارشی عبور کرده و به عنوان غذا به مصرف باکتریهای روده میرسند. محصول جانبی این فرایند تخمیری تولد گاز روده میباشد.

غذاهایی که ایجاد گاز میکنند:

حبوبات (لوبیا-عدس-لوبیای سویا-نخود فرنگی) -لبنیات (شیر-بستنی-پنیر)- سبزیجات(بروکلی-گل کلم-خیار-مارچوبه-کرفس-کاهو)- سبزیجات ریشه ای (سیب زمینی-شلغم-پیاز-تربچه-سیر-هویج-بادنجان)- میوه ها (زردآلو-سیب-گلابی-آلو-موز-کشمش) -غلات (جو دوسر-ذرت-برنج-دانه های کامل (به علت وجود فیبر)- آرد گندم)- مغزها (بادام هندی)

نکته: در اختلال عدم تحمل لاکتوز (عدم وجود آنزیم لاکتاز برای تجزیه لاکتوز)، لاکتوز(قند اصلی شیر) به روده باریک راه یافته و باکتریها از آن تغذیه میکنند. این امر گاز روده ها را افزایش میدهد.

نکته:سوربیتول که نوعی شیرین کننده است نیز میتواند ایجاد گاز کند.

نکته: برنج خیلی سهل الهضم است و کمترین تولید گاز را بهمراه دارد. اما نشاسته گندم، سیب زمینی، جو دو سر و ذرت گاز زیادی تولید میکنند.

نکته:غلات کامل به علت دارا بودن فیبر بیشتر گاز بیشتری تولید میکنند.

نکته: فیبرغذایی برای سلامتی بسیار مفید هستند، اما بایستی مصرف آنها را به آهستگی افزایش داد. برخی از فیبرها گاز تولید کرده اما برخی گاز تولید نمیکنند. (به مقاله فیبر رژیمی  رجوع شود)

مطالبی در رابطه با گاز روده ها:

۱-یک انسان بطور معمول روزانه ۰٫۵ تا ۱٫۵ لیتر گاز روده آزاد میکند.۱۲-۲۰ بار در روز. نیتروژن، اکسیژن، دی اکسید کربن، متان، هیدروژن، سولفید هیدروژن گازهای تشکیل دهنده روده میباشند.

۲-گاز روده ها عمدتا از نیتروژن و اکسیژن تشکیل یافته است که توسط دهان بلعیده میگردند.

۳-دی اکسید کربن توسط میکروبهای هوازی روده تولید میگردند.

۴-هیدروژن توسط برخی از میکروبها و گاز متان نیز توسط باکتریهای بی هوازی تولید میگردند.

۵-گازهای متان و هیدروژن اشتعال زا میباشند. تنها ۴۰ درصد روده افراد دارای میکروبهای تولید کننده گاز متان میباشد.

۶-بوی نامطبوع گاز روده ها به علت وجود مقادیر اندک ترکیبات حاوی سولفور میباشد. سولفید هیدروژن (بوی تخم مرغ گندیده) و سولفید کربونیل علت بوی بد گازهای روده ها بوده که نتیجه تجزیه پروتئین ها میباشند.

۷-علت دیگر بوی نامطبوع وجود اسیدهای چرب با وزن مولکولی پایین نظیر بوتیریک اسید(بوی کره فاشد) میباشد.

۸-گاز روده ها مانند مدفوع بوسیله حرکات دودی (انقباضات متوالی عضلات روده ای) به سمت مقعد رانده میشوند.

۹-برخی باکتریهای روده گاز تولید شده توسط باکتریهای دیگر را مورد مصرف قرار میدهند.

علت نفخ روده در شب

۱۰-میزان تولید گاز در افراد متفاوت است و به تعداد و نوع باکتریهای مستقر در روده، نوع رژیم غذایی و میزان بلعیدن هوا توسط فرد بستگی دارد.

۱۱-غذاهایی که حاوی سولفور زیاد میباشند نظیر گل کلم، تخم مرغ و گوشت بوی نامطبوع گاز روده را افزایش میدهند.

نکته: وجود گاز زیاد در سیستم گوارش باعث درد شکم، نفخ، باد گلو و گاز روده حجیم و آزار دهنده میشود.

نفخ(bloating):

به احساس ورم و پری شکم و افزایش میزان گاز در مجاری گوارش اطلاق میگردد. علت نفخ معمولا وجود گاز زیاد نیست، بلکه به خاطر کندی انقباضات عضلانی و حرکات دودی مجاری گوارش میباشد. مصرف غذاهای چرب تخلیه معده را به تاخیر انداخته و ایجاد نفخ میکنند. همچنین نفخ میتواند به علت نشانگان روده تحریک پذیر باشد (که در آن انقباضات روده ای نامنظم میگردد)- علت دیگر نفخ میتواند تند تند غذا خوردن باشد. همچنین نفخ میتواند نشانه برخی بیماریها مانند آپاندیسیت و یا سنگ کیسه صفرا باشد. یبوست نیز ایجاد نفخ میکند. نفخ بیشتر در زنان بروز میکند. علت آن هم تغییر در سطح هورمونهای بدن و افزایش احتباس آب و نمک در بافتهای بدن،  پیش از قاعدگی میباشد.

علایم افزایش گاز روده ها:

۱-افزایش آزاد سازی گاز روده.

۲-آزاد سازی گاز بد بو.

۳-آزاد سازی گاز پر سروصدا.

۴-نفخ معده و شکم.

۵-صداها و درد شکم.

علل نفخ متناوب و افزایش گاز روده ها:

۱-افزایش تولید گاز:

* میزان گاز تولید شده توسط باکتریهای روده بزرگ  در افراد مختلف متفاوت است.

* سوء هضم و سوءجذب غذا در روده کوچک باعث میگردد تا غذای هضم نشده بیشتری به قولون (روده بزرگ) وارد گردد. هرقدر میزان غذای هضم نشده در اختیار باکتریهای روده برگ باشد گاز بیشتری نیز تولید خواهد شد. (مثل نارسایی لوزالمعده و یا اختلال عدم تحمل لاکتوز)

* رشد مفرط و انتشار باکتریهای روده بزرگ به روده کوچک. با آنکه باکتریها منحصرا در روده بزرگ مستقرهستند، اما گاهی اوقات باکتریها به روده کوچک راه می یابند. بنابراین غذا قبل از هضم و جذب توسط باکتریها مصرف گردیده و تولید گاز افزایش می یابد.

۲-انسداد فیزیکی: میتواند در هر نقطه از مسیر مجاری گوارش ایجاد شود.انسداد ممکن است دائم و یا موقت باشد، مثل تنگی باب المعده.

۳-انسداد کارکردی: به علت عملکرد ضعیف عضلات معده و روده (که محتویات معده و روده را به جلو میراند) ایجاد میگردد. هنگامی که این عضلات بدرستی عمل نمی کنند، محتویات روده ای تجمع یافته و باعث ورم و نفخ شکم میگردد. چربی ها نیز میتوانند باعث کندی حرکات روده ای و تخلیه معده گردد.

۴-حساسیت مفرط روده ای: برخی افراد به افزایش اندک گاز روده ها نیز حساس بوده و احساس نفخ و ورم معده میکنند.

۵-مصرف برخی آنتی بیوتیکها و مسهل ها نیز ایجاد نفخ و گاز روده ای میکنند.

نکته: گاز روده ها نشانه فعالیت طبیعی روده ها میباشد. احتباس گاز روده نیز خطرناک نیست اما میتواند باعث یبوست گردد.

نکته: تمام گاز موجود در مجاری گوارش از طریق مقعد خارج نمی گردند. برخی از طریق انتشار به خون راه یافته و از طریق ریه ها مجددا به هوا بازمیگردند. برخی از گازها نیز در داخل مدفوع به دام افتاده و همراه با مدفوع دفع میگردند.

نکته:هنگامی که شما گاز روده را محبوس کرده و آن را خارج نمیسازید، در طی شب که عضلات بدن شل میشود گاز روده ها نیز بطور خودکار آزاد میگردند.

تشخیص نفخ مزمن:

۱-عکسبرداری اشعه x از شکم و روده کوچک.

۲-اندازه گیری سرعت تخلیه معده.

۳-عکسبرداری فراصوت،سی تی اسکن و ام آرآی.

۴-تستهای سوء جذب و سوء هضم.

۵-تست تنفسی هیدروژن و متان.

درمان نفخ و افزایش گاز روده ها:

۱-چنانچه علت سوء هضم و نارسایی لوزالمعده باشد باید مکمل آنزیمهای لوزالمعده تجویز گردد.

۲-چنانچه علت سوء هضم لاکتوز، فروکتوز و یا سوربیتول باشند، باید غذاهای حاوی این قند ها از رژیم غذایی حذف گردیده و یا از مکمل آنزیمهای گوارشی استفاده شود. آنزیمهای alpha-galactosidase باعث هضم قندهای کمپلکس گردیده و حجم گاز روده ها را کاهش میدهند. مکمل های آنزیمهای گوارشی موجود شامل لاکتاز، آمیلاز، لیپاز، پروتئاز، سلولاز، پکتیناز، اینورتاز، گلوکوآمیلاز، مالت دیاستاز میباشند.

۳-چنانچه سوء هضم و سوء جذب به علت اختلال در عملکرد دیواره روده ها باشد، باید با بیوپسی روده کوچک و کشف علت داروی مرتبط تجویز گردد.

۴-چنانچه علت انسداد فیزیکی باشد، عمل جراحی باید صورت گیرد.

۵-چنانچه علت انسداد کارکردی باشد، بایستی ازداروهای محرک فعالیت عضلات معده و روده کوچک نظیر erythromycin وmetoclopramide مصرف کرد.

۶-مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات های هضم ناپذیر باید محدود و یا از رژیم غذایی حذف گردند.

۷-غذا به آرامی و آهستگی صرف شود.

۸-قدم زدن پس از صرف غذا حرکات روده ها را تحریک میکند.

۹-مصرف داروی simethicone نیز میتواند نفخ را کاهش دهد.

۱۰-مصرف قرصهای زغال فعال شده قبل از غذاهایی که نفخ آور میباشند گاز روده ها را کاهش میدهند.

۱۱-آنتی بیوتیک ریفاکسیمین rifaximin که در درمان اسهال مرتبط با e-coli تجویز میگردد نیز حجم گازهای روده را کاهش میدهد.

۱۲-مصرف اندکی مایعات اسیدی همچون آب لیموترش و یا سرکه همراه با غذا باعث تحریک ترشح اسید هیدروکلریک و آنزیمهای گوارشی میگردد.

۱۳-مصرف ماست، زیره سبز(cumin)  ، زیره سیاه(caraway)  وزردچوبه(tumeric) گاز روده ها و نفخ را کاهش می دهند.

۱۴-تخمیر، اولیگوساکاریدها را تجزیه کرده و تولید گاز آنها را کاهش میدهد. به همین خاطر توفو tofu (پنیر سویا) گاز خیلی کمتری نسبت به لوبیای پخته تولید میکند.

۱۵-برای کاهش خاصیت نفخ آوری لوبیای پخته، لوبیا را ۲۴ ساعت درون آب بخیسانید و سپس آب پز کنید. اما این کار مواد مغذی دیگر محلول در آب را نیز از لوبیا خارج میسازد.

۱۶-مصرف آنتی اسید ها باد گلو را افزایش داده و نفخ را رفع میکند.

۱۷-نعناع، آویشن، فلفل فرنگی شیرین، ریحان، دارچین، زنجبیل و لیمو ترش باعث تسهیل عمل دفع گازهای روده ها و باد گلو شده و ضد نفخ میباشند.

۱۸-جای مصرف ۳ وعده غذایی سنگین در روز از ۶ وعده غذایی سبک استفاده کنید.

برچسب ها : درمان نفخعلت نفخگاز رودهگاز شکمگاز معدهمردماننشانه نفخنفخ شک چیست

۲۰ خرداد, ۱۳۸۷

۴ آبان, ۱۳۸۹

۲۳ آذر, ۱۳۹۲

من خودم چند سال هست که این مشمل نفخو داشتم و خدا رو شکر جدیدا تا حد هشتاد نود درصد تونستم حلش کنم و همش منتظر بودم راهی پیدا کنم که جواب بده و بیام برای مردم بنویسم که برای خیلی هاتون ب نظرم جواب میده…چون خودم نظر ها و نظرها و مطالب توی اینترنت خوندم و روی خودم انجام دادم و متاسفانه جواب نگرفتم یا خیلی کارهای سخت و زمانبری بودن…و البته گاها با عوارض جانبی….شاید به اندازه یه پروژه کارشناسی روی خودم کار کردم و بالاخره جوینده یابنده است….و اما راه حل بسیار ساده این مشکل….
یک ساعت قبل از غذا …حین غذا و یکی دو ساعت بعد از غذا نوشیدنی،ماست،یا هر چیز آبکی نخورید…..و بسیار آرام غذا بخورید و زیاد بجویدش و به معدتون فشار نیارید و پر از غذا بیش از حجمش نکنید…..همین …ب نظرم همه میتونن این کارو بکنن….خودم اینو خیلی جاها میشنیدم ولی میگفتم برو بابا کار من ازین حرفا گذشته….ولی واقعا معجزه کرده برام خدا رو شکر…یک هفته امتحان کنید….به امتحانش می ارزه….
کارهای جانبی دیگه اینه که بعد از غذا لم ندید و اصن پاشید ظرفا رو بشورید یا راه برید….و بعد از این یکی دو ساعت یه میوه مثل سیب بخورید ….و دستشوییتون که گرفت سریع برید و در دستشویی وقت بزارید…چرا که علت خیلی از نفخ ها یبوست و عدم اجابت مزاج کامل هست…..و واقعا اگر به همین روش طبیعی مشکلتون حل نشد بعد سراغ گیاهان دارویی برید …حقیقتا طب سنتی هم گیاهان و عرقیات رو اول توصیه نمیکنه….بلکه ابتداعا اصلاح سبک زندگی هست که چه بسیار در متون دینی ما راجب همین آداب غذا خوردن صحبت شده….راستشو بخاین این راه حل رو هم من هم شما خیلی جاها و توی همین متن شنیدیم و خوندیم..اما من همینکه از زبان دکتر میر غضنفری شنیدم اعتماد کردم و یک بار مثل آدم امتحان کردم…البته یادتون نره که ب جز این ساعات آب زیاد بخورید و تشنگی رسول جبرانش کنید
و این مشکل ب ظاهر ساده اما واقعا مشکل ساز که آدمو از هر جمعی دور میکنه و فعالیت های عادی انسان رو مختل میکنه و مجردها رو برای ازدواج سرد میکنه و دانشجو ها رو خونه نشین و خلاصه آدمو هر فعالیت اجتماعی دور میکنه… راهکار قطعی هست و استفاده از زیره و رازیانه و … اگرچه میتونه موثر باشه اما موقتی و با عوارض هست….
شبها با دراز کشیدن و جا بجا شدن این مشکل بیشتر میشه که اگه کتار همسرتون میخابید خیلی جم نخورید!و به تجربه من اگه زور بزنید هی بیشتر میشه و سعی کنید اینکارو نکنید..اگرم مجبور شدید خالی کنید خودتونو دستتونو جلوی مقعد بزارید که از پخش شدن بو در فضا تا حد زیادی جلوگیری میکنه..
و در آخر یادتون نره که بدن شما استثنایی هست و با اصلاح عاداتتون هیچکس بهتر از خودتون نمیتونع علت اصلی مشکل و درمانشو پیدا کنه…ریشه نفخ بعضی ها استرس هست که باید استرسشون رسول کنترل کنند و کلا درست زندگی کردن جلوی خیلی بیماریهای جسمی و روحی رو میگیره که خودتون مسئول حل اون هستید.خدا یاور ههمون باشه

افرين

سلام اینجانب بعد از عمل لیزری شقاق توسط یک جراح عمومی دچار بی اختیاری در دفع گاز روده شدم و بعد از اجابت مزاج ترشحات و مقداری خون از مقعد خارج می شود می خواستم بدونم درمانی برای بی اختیاری دفع گاز درمانی وجود دارد با تشکر التماس دعا

تحرك بعد از خوردن غذا، تقسيم وعده هاي غذايي به دفعات بيشتر با حجم كمتر، نخوردن مايعات بعد و قبل غذا، ورزش، پاكسازي كبد ومعده با مواد غذايي، بسيار كمك ميكنه

سلام با عرض پوزش قبل سوال ،من ۲۲سالمه حدودا از هفده سالگی دچار یه مشکل عجیبیم به گونه که کاملا گوشه گیر شدم‌،من معده درد مشکل روده و درد شکمی دارم دکترم رفتم گفت سندروم روده هست ولی من نه اسهال دارم ته یبوست ،مشکل من اینه که تو یه جمع که الکی اظطراب بهم دست میده یا تو یه شرایط استرس احساس دفع بهم دست میده همراه با بی اختیاری خروج گاز ،چندین بارم پیش اومده بی اختیار گاز رودم خارج شه ،مثلا سر کلاس درس الکی استرس میگیرم شکمم درد میکنه احساس خروج گاز دست میده و….تو رو خدا چ خاکی بسرم بریزم راهنمایی کنین دیگ خسته شدما ،هیشکیم نمیدونه من همچین مشکلی دارم بگمم مسخره میکنن ،آرزوی مسافرت با اتوبوس تو دلم مونده

دوست عزیز شما به یک روانشناس مراجعه کنید ومشکل اضطرابتونو حل کنید.نگران نباشید اگر لازم شد داروی ضد اضطرا ب هم زیر نظر پزشک مصرف کنید.

روده من مبتلا به عدم تحمل لاکتوز هستش حالا بعضی وقتا یه غلطی میکنم شیر میخورم دو روز از دل درد و شکم درد میمیرم آدم ۲۴ساعته هم که به دستشویی دسترسی نداره، انقد بهم فشار میاد ولی خودمو کنترل میکنم ولی فقط از یه چیزی میسوزم اونم اینکه با اینکه گاز روده مو نگه میدارم ولی یه صداهایی شبیه صدای گاز روده از داخل شکمم میاد… اطرافیان هم مخصوصا تو کلاس یا محل کار نمیدونن که منه بدبخت خودمو نگهداشتم اون صدا که از داخل شکمم اومده دست خودم‌نبوده یبارم آبروم رف سر کلاس دخترا برگشتن نگا کردن فک‌کردن من…والا آدم بمیره بهتره از این زندگی

آقایون و خانمهای عزیز
برید عطاری بگید عرق نعنا میخواید ده دقیقه بعد از غذا یه قاشق بخورید دیگه معدتون نفخ نمیکنه-من خودم امتحان کردم نتیجه گرفتم-به چند نفر دیگه هم گفتم عمل کردن واسشون خوب بود-ضرری نداره که پنج شش هزار تومن خرج کنید انشالله نتیجه بگیرید- من خودم بعد از چند هفته هم دیگه نیازی نمیدیدم که بخورم و واسه مدت زیادی هست که دیگه نخوردم

سلام
٩٠%مشكلات گوارشي با نفس هاي عميق هميشگي و ممتد قابل جبرانه
از طرف كسي ك ١٥ساله آي بي اس شديد داره

بایدمثل خیلی از اروپایی ها خود را راحت نمود.. خجالت را کناربگزارید وبا دفع باد به سلامتی خود کمک کنید. من خودم روزی حداقل ۱۵ تا ۲۰ بار باد معده میدهم و کنارآمده ام با نفخ زیادم.

سلام
من خودم مدتها دلدرد ونفخ داشتم تا اینکه یک سال میشه که چای خوردن رو اتفاقی ترک کردم وبلافاصله ۸۰درصد مشکلات نفخ ودلپیچم حل شد
لطفا غذاهای تند اصلا مصرف نکنیدوچیزهای شیرین هم کم مصرف کنید
امتحان کنید ضرر نمیکنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

دنبال کردن

ازدواج و خانواده

چرا عشق در برخی روابط تدریجاً محو می‌شود؟

۲۰ فروردین, ۱۳۹۱

سلامتی و بهداشت

روشهای خاموش کردن ذهن برای خوابیدن راحت و سریع

۳۱ مرداد, ۱۳۹۲

مد و مسائل زندگی

۱۱ راه آسان برای کنترل استرس

۳۰ مرداد, ۱۳۸۹

روشهای موفقیت

۵ راه برای هوشیار نگاه داشتن ذهن

۲ شهریور, ۱۳۸۹

مد و مسائل زندگی

ویژگیهای یک دوست خوب

۱ تیر, ۱۳۸۷

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

مد و مسائل زندگی

۱۱ هدیه که بیشتر از هر چیز خانم‌ها را هیجان زده می‌کند

۲۶ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

لباس‌هایی که حتما باید در کمد یک خانم امروزی پیدا شود

۲۶ آذر, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

ایست قلبی : علائم، علل، پیشگیری و کمکهای اولیه

۲۵ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

وقتی زندگی بر وفق مراد نیست چه کنیم؟

۲۰ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۰ ایده ساده برای ست کردن مادر و دختری

۲۰ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۸ قانون مهم قبل از ست کردن کیف و کفش برای خانم‌های خوش سلیقه

۲۰ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

هفت لباس و اکسسوری زمستانه ضروری برای پسربچه‌ها

۲۰ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۹ روش افراد موفق برای مقابله با استرس

۱۴ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۳ نکته درمورد روابط که از درد کشیدن‌تان جلوگیری می‌کند

۱۲ آذر, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

هشت روش طلایی برای دستیابی به موفقیت مالی

۱۱ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

یک دیکتاتور چگونه قدرتش را تقویت و تثبیت میکند؟

۲ آذر, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

انواع پر خطر ویروس HPV (پاپیلوم انسانی)، نشانه ها، تشخیص و درمان

۲۸ آبان, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

ارتباط استرس و دیابت

۲۳ آبان, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

خیانت زن به مرد در زندگی مشترک

۲۲ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چطور استرس ناشی از کمال‌گرایی را کاهش دهیم

۲۰ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

پنج روش ست کردن لباس آقایان برای مهمانی‌های رسمی

۱۹ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۱ روش عالی برای تقویت ناخن و افزایش زیبایی آن

۱۹ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

نقش دولت ها در رشد اقتصادی

۷ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهربانی و صداقت: آیا می‌توان یکی را به‌تنهایی داشت؟

۱ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

پیامدهای سرنوشت‌باوری (تقدیرگرایی)

۲۳ مهر, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

انواع پر خطر ویروس HPV (پاپیلوم انسانی)، نشانه ها، تشخیص و درمان

۲۸ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

لباس‌هایی که حتما باید در کمد یک خانم امروزی پیدا شود

۲۶ آذر, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

ایست قلبی : علائم، علل، پیشگیری و کمکهای اولیه

۲۵ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

وقتی زندگی بر وفق مراد نیست چه کنیم؟

۲۰ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۰ ایده ساده برای ست کردن مادر و دختری

۲۰ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۸ قانون مهم قبل از ست کردن کیف و کفش برای خانم‌های خوش سلیقه

۲۰ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

هفت لباس و اکسسوری زمستانه ضروری برای پسربچه‌ها

۲۰ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۹ روش افراد موفق برای مقابله با استرس

۱۴ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۳ نکته درمورد روابط که از درد کشیدن‌تان جلوگیری می‌کند

۱۲ آذر, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

هشت روش طلایی برای دستیابی به موفقیت مالی

۱۱ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

یک دیکتاتور چگونه قدرتش را تقویت و تثبیت میکند؟

۲ آذر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۱ هدیه که بیشتر از هر چیز خانم‌ها را هیجان زده می‌کند

۲۶ آذر, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

یکی از دردناک‌ترین اختلالات گوارشی مربوط به نفخ کردن است. در این مطلب قصد دارم به معرفی این بیماری و روش‌های مؤثر پیشگیری و درمان نفخ کردن بپردازم. با خواندن این مطلب دیگر نیازی نیست از عوارض نفخ شکم شکایت کنید.

علت نفخ روده در شب

زمانی که حس می‌کنید معده‌تان ورم کرده است، دچار نفخ شکم شده‌اید. نفخ شکم به علت تجمع بیش از حد گاز معده یا اختلال در حرکت عضلات دستگاه گوارشی روی می‌دهد. در این شرایط فشار و درد در ناحیه معده روی خواهد داد و شکم، بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

نفخ کردن گاهی اوقات با تجمع آب در بدن یکسان در نظر گرفته می‌شود هر چند ۲ مفهوم متفاوت هستند. به بیانی ساده‌تر، نفخ شکم به معنی افزایش تجمع مواد جامد، مایع یا گاز درون سیستم گوارش شماست.

گاهی اوقات مشاهده شده با اینکه فشاری در ناحیه شکم وجود ندارد اما فرد به‌خاطر وجود حساسیت، حس می‌کند دچار نفخ شده است. حدود ۱۶-۳۰ درصد مردم به‌طور معمول دچار نفخ می‌شوند بنابراین اختلال شایعی است.

نفخ شکم علاوه بر ایجاد درد، سبب بزرگ دیده شدن شکم هم می‌شود که اغلب با چربی شکمی اشتباه گرفته می‌شود.

اغلب اوقات نفخ کردن به‌خاطر رژیم غذایی روی می‌دهد اما می‌تواند دلایل پزشکی نیز داشته باشد. در ادامه با روش‌هایی برای کاهش نفخ شکم آشنا خواهید شد.

اگر بعد از اینکه وعده‌ی غذایی بزرگی را مصرف می‌کنید دچار نفخ می‌شوید بنابراین وعده‌های غذایی کوچک‌تر را انتخاب کنید و به تعداد وعده‌ها بیفزایید.

نفخ شکم برای عده‌ای دیگر هم لزوما با بزرگ‌تر شدن معده یا احساس فشار در ناحیه‌ی شکم همراه نیست؛ بلکه بیشتر از علائم ظاهری، حس نفخ دارند. این افراد حتی با مصرف وعده‌های کوچک نیز دچار نفخ می‌شوند.

به همین دلیل استفاده از وعده‌های کوچک‌تر، مفید خواهد بود.

جویدن غذا علاوه بر اینکه سبب می‌شود تا هوای کمتری وارد بدن شود باعث خواهد شد تا سرعت غذا خوردن پایین بیاید و در نتیجه وعده‌‌ی غذایی کوچک‌تری را مصرف کنید.

اگر مواد غذایی که به آنها آلرژی دارید مصرف کنید، احتمال دارد معده گاز اضافی تولید کند. در ادامه فهرستی از مواد غذایی آلرژی‌زا را معرفی می‌کنم:

دو نوع منبع گاز در سیستم گوارشی وجود دارد:

آدامس جویدن، استفاده از نی و غذا خوردن حین صحبت کردن نیز سبب افزایش بلعیدن هوا می‌شود.

بعضی مواد غذاییِ حاوی فیبر، سبب تولید مقادیر بالایی گاز می‌شوند. حبوباتی مانند: لوبیا، عدس و غلات کامل ازجمله‌ی آنها هستند.

بهتر است از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید تا متوجه شوید کدام ماده‌ی غذایی سبب تولید گاز بیشتری در بدن می‌شود. مواد غذایی چرب سبب کاهش سرعت گوارش و دیرتر خالی شدن معده می‌شوند که به دیرتر گرسنه شدن کمک می‌کند اما برای افرادی که مستعد نفخ کردن هستند دردسرسازند.

تحقیقات زیادی، نشان داده‌اند که کربوهیدرات‌های غیرقابل هضم که با نام فودمپ (FODMAP) شناخته می‌شوند سبب تشدید نشانه‌های سندرم روده تحریک پذیر خواهند شد.

سندرم روده تحریک پذیر، شایع‌ترین بیماری گوارشی در دنیاست. علت این بیماری مشخص نیست اما ۱۴درصد افراد را به خود مبتلا کرده است که اغلب آنها نیز از وجود بیماری بی‌خبرند.

نشانه‌های این بیماری شامل: درد معده، اسهال یا یبوست است. اغلب افراد مبتلا، تجربه‌ی نفخ شکم را داشته‌اند و ۶۰درصد آنها نفخ کردن را بدتر از درد معده می‌دانند.

الکل قند را می‌توانید در انواع نوشیدنی‌های بدون شکر و آدامس‌ها پیدا کنید. الکل قند را جزو شیرین‌کننده‌های بی‌خطر می‌شناسند. هرچند آنها توسط باکتری‌های موجود در روده‌ی بزرگ مصرف می‌شوند و مقادیر بالایی گاز تولید می‌کنند.

زایلیتول، سوربیتول و مانیتول، الکل قند هستند. اریتیتول اما مشکلات کمتری را ایجاد می‌کند اما باید در مصرف مقادیر بالای آن احتیاط به خرج داد.

مکمل‌های حاوی آنزیم می‌توانند به هضم کربوهیدرات‌های غیرقابل هضم کمک کنند. این مکمل‌ها عموما حاوی ۲ آنزیم هستند:

یکی از عمومی‌ترین مشکلات گوارشی، یبوست است و علل مختلفی دارد. مطالعات زیادی نشان می‌دهند که یبوست سبب تشدید نفخ شکم می‌شود.

برای درمان یبوست، مصرف فیبرهای محلول در آب توصیه می‌شود. البته مصرف فیبر برای افراد مستعد نفخ باید همراه با احتیاط باشد چرا که فیبر خود سبب افزایش گاز معده می‌شود.

مصرف منیزیم و افزایش فعالیت‌های ورزشی نیز می‌تواند به کاهش یبوست کمک کند.

گازهای تولیدی توسط باکتری‌های روده، یکی از دلایل اصلی نفخ کردن هستند. میزان این باکتری‌ها در بدن افراد، یکسان نیست.

تحقیقات زیادی نشان می‌دهند که مصرف مکمل‌های حاوی پروبیوتیک‌ می‌تواند به کاهش تولید گاز و به تبع آن نفخ کمک کند. البته محققان اشاره می‌کنند با اینکه مصرف پروبیوتیک سبب کاهش گاز تولیدی معده می‌شود اما باعث از بین رفتن نشانه‌های نفخ نمی‌شود.

یکی از علل بروز نفخ، عملکرد نامتعادل ماهیچه‌های دستگاه گوارشی است. داروهای ضد اسپاسم نشان داده‌اند که به حل این مشکل کمک می‌کنند.

روغن نعناع نیز دارای همین خاصیت ضد اسپاسم است. مطالعات زیادی نشان داده‌اند که روغن نعناع سبب کاهش نشانه‌های سندرم روده تحریک پذیر ازجمله نفخ می‌شود.

اگر این عارضه شدت پیدا کرده و در روند عادی زندگی شما اخلال ایجاد کرده است حتما به پزشک مراجعه کنید. همیشه احتمال دارد که نفخ نشانه‌ای از یک بیماری پنهان گوارشی باشد.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15000تومان

علت نفخ روده در شب

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

عاشق بدنسازی و تناسب اندام

خواص خوراکی ها

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؛ ۹ خوراکی سالم برای کنترل چربی خون

مضرات سرکه سیب؛ ۱۱ خطر احتمالی مصرف بیش از حد سرکه سیب

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

آخرین مطالب

چطور کارهای متداخل و همزمان‌مان را مدیریت کنیم؟

انگلیسی در سفر؛ اصطلاحات کاربردی انگلیسی که در سفر به‌کارتان می‌آید

نظریه شیشه خیارشور چطور به مدیریت زمان کمک می‌کند؟

تنهایی؛ مهم‌ترین مهارتی که هیچ‌کس به شما یاد نداده است

لیپوماتیک چیست؛ با روش‌ها، مزایا و عوارض آن آشنا شوید

ترین های جهان

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید

بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان و بزرگسالان

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

باد معده که به زبان محاوره ای به آن گوز و چس میگویند ، یک واکنش طبیعی در هنگام هضم غذا توسط معده و روده میباشد . وقتیکه این باد از بدن خارج نشود باعث نفخ خواهد شد . در این مقاله راههای کم کردن گاز معده ، درمان سریع و خوراکی های باد آور اشاره خواهیم کرد . از علت های ایجاد باد معده میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

هوای بلعیده شده

گازهای ساخته شده بوسیله باکتری ها

گازهای منتشر شده از خون در دستگاه گوارش

در این مقاله روش درمان گیاهی ، دارویی و فیزیکی بازگو خواهد شد .

علت نفخ روده در شب

۱ – از نگه داشتن باد شکم خودداری نمایید . خیلی از مردم باد را در شکم خود محبوس میکنند ، اما این کار اشتباهی است . نگه داشتن باد شکم باعث دل درد گرفتن و بدتر شدن اوضاع خواهد شد .

۲ – استفاده از گرما . در صورتی که در دل خود احساس فشار و ناراحتی میکنید ، میتوانید دراز بکشید و یک کیسه آب گرم روی معده خود قرار دهید . اینکار باعث کاهش فشار ، از بین رفتن نفخ و خارج شدن تمام گازهای معده خواهد شد .

۳ – نوشیدن چای نعناع یا بابونه . هر دوی آنها به هضم غذا کمک کرده ، درد معده را بهتر ، باعث کاهش باد معده و نفخ میشوند .

۴ – خوردن سیر . سیر باعث تحریک معده و در نتیجه کاهش نفخ و باد معده خواهد شد . میتوانید از قرص سیر استفاده کنید اما سیر تازه تاثیر بیشتری خواهد داشت .

۵ – استفاده از قرص های بدون نسخه باد شکن . قرص های حاوی سایمتیکون ( دایمتیکون ) از بوجود آمدن باد شکم جلوگیری میکنند . استفاده از کربن فعال می تواند موثر باشد ، که از داروخانه قابل تهیه هستند .

۱ – کاهش مصرف مواد غذایی بادآور و ایجاد کننده نفخ معده . بعضی از مواد غذایی به طور طبیعی بادآور هستند و باعث ایجاد نفخ میشوند . در صورتیکه معده شما باد زیادی تولید میکنند مصرف آنها را به حداقل برسانید . لیست مواد غذایی باد آور :

سبزیجاتی مانند : کلم بروکلی ، کلم و گل کلم

لوبیا و حبوبات

میوه هایی مانند : سیب ، گلابی و هلو

تمام محصولات تولید شده با گندم

تخم مرغ

نوشیدنی های گازدار

غذاهای سرخ شده و چرب

غذا و نوشیدنی های با فروکتوز ( قند میوه ) بالا

شکر و شیرین کننده های جایگزین

شیر و دیگر مواد لبنی

۲ – خوردن غذا به ترتیب مناسب . بدن انسان به طور طیعی هیدروکلریک اسید ترشح میکند ، که باعث شکستن پروتئین میشود . اگر غذا را با خوردن هیدروکربن و سالاد شروع کنید هیدروکلریک اسید استفاده میشود و بعد از اینکه شما پروتئین مصرف کنید باعث ایجاد نفخ و باد میشود . بنابراین اول غذا همیشه مقداری گوشت ، ماهی یا مرغ میل کنید .

۳ – غذا را خوب بجوید . خوب جویدن غذا باعث کار کمتر معده همچنین تولید باد کمتر خواهد شد . سعی کنید لقمه را ۲۰ بار بجوید .

۴ – خوردن غذاهای تخمیر شده . هضم شدن درست غذا احتیاج به باکتری های سالمی دارد که میتوانید آنها را در مواد غذایی پروبیوتیک تخمیر شده مانند ماست پیدا کنید .

۵ – آرام غذا بخورید . آرام غذا بخورید تا هوای کمتری وارد معده شما شود ، در نتیجه نفخ کمتری هم میکنید .

۶ – آدامس نخورید . جویدن آدامس باعث قورت دادن هوا میشود که در نهایت باعث باد معده میشود ، بنابراین برای از بین بردن بوی بد دهان مسواک بزنید بجای اینکه آدامس بخورید .

۷ – نوشیدنی را با نی ننوشید . با نی خوردن مایعات باعث ورود هوا به معده میشود ، بنابراین با لیوان جرعه جرعه بنوشید .

علت نفخ روده در شب

۸ – اگر دندان مصنوعی دارید از کامل جا رفتن آن اطمینان حاصل فرمایید . فیت نبودن دندان مصنوعی باعث قورت دادن هوای بیشتری در هنگام نوشیدن و خوردن میشود .

۹ – ترک سیگار . سیگار کشیدن باعث افزایش ورود هوا به معده و افزایش باد معده خواهد شد .

۱۰ – ریلکسیشن . استرس و عصبانیت باعث افزایش باد معده خواهد شد ، سعی کنید خود را با انجام یوگا یا نفس عمیق و کارهای دیگر آرام کنید .

سیاه دانه و زیره : دانه های زیره و سیاه دانه با سوء هاضمه و نفخ معده مبارزه میکنند . ۱ قاشق غذاخوری از سیاه دانه یا دانه زیره را در آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید و قبل از غذا بنوشید . حتی میتوانید از این دانه ها در غذا استفاده کنید .

سرکه سیب : سرکه سیب باعث هضم سریعتر غذا و کاهش نفخ و باد معده میشود . ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و بعد از غذا بنوشید . ۲ الی ۳ بار در روز استفاده کافی میباشد .

حوش شیرین و لیمو : جوش شیرین و لیمو دارای دی اکسید کربن هستند که یک هضم کننده طبیعی غذا میباشد . با مصرف این ۲ ماده نفخ و باد معده را در ۲۰ دقیقه میتوانید درمان کنید . یک لیمو را آب گرفته ( ۲۰ میلی لیتر آبلیمو ) و در نصف لیوان آب بریزید سپس ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید . بعد از اینکه کف از بین رفت بقیه لیوان را پر از آب کرده و بنوشید .

خردل زرد : یکی از راحت ترین و موثرترین درمانی است که هر کسی میتواند از آن استفاده کند . در زمان نفخ کردن ۱ قاشق پر خردل را در یک لیوان آب گرم حل کرده و بنوشید .

قرص زغال فعال : این قرص ها باعث جذب هوای اضافی و همچنین سموم میشوند که در نتیجه نفخ ، باد معده و بوی بد را از بین میبرند .

آخرین و بهترین راه حل : اگر موارد گفته شده موثر واقع نشد باید مثل همیشه برای درست انجام دادن کارها خودتان وارد عمل بشوید ? . یعنی علم خودتان را در موارد زیر بالا ببرید :

طریقه تولید باد معده

علت بوی بد باد معده

لیست کامل مواد غذایی بادساز

بایدها و نبایدها

و بسیاری از موارد دیگر

در مقاله زیر تمام نکات مهم از خوردن غذا تا بوجود آمدن باد معده و کاهش بو و باد معده توضیح داده شده است .

مقاله جامع درمان نفخ و باد شکم

نکات مهم

مهر ۲۱, ۱۳۹۷ در ۶:۳۳ ب.ظ

بهترین راهش همینه که باخیال راحت بگوزی و اصلا هم به هیچی فکرنکنی

پاسخ دادن

تیر ۲۵, ۱۳۹۷ در ۷:۳۸ ق.ظ

هلکو باگتر !!! اگر دارید اول عفونت ناشی از پبلوری این عفونت که خیلی ساده قابل تشخیص هست را از بین ببرید. نیاز به آنتی بیوتیک های مخصوص و قوی هست.

پاسخ دادن

خرداد ۲۰, ۱۳۹۷ در ۵:۲۲ ق.ظ

کپسول کلپرمین برای درمان این عارضه عالیه کمی دارویه گرانیه ولی خوب بی اختیاری در خواب رو از بین می بره و کلی می تونه بهتون کمک کنه.من رو همین کپسول نجات داد چون وضعم از همتون بدتر بود!کلا تغذیه خراب باعث هزار درد و مرض میشه اما من یکی اصلا نمی تونم سبک غذا خوردنمو تغییر بدم.عاشق غذاهای چرب و سرخ کردنی و خلاصه هر چی که ضرر داره هستم!سر فدای شکم!!!!!

پاسخ دادن

خرداد ۱۱, ۱۳۹۷ در ۱۰:۰۱ ب.ظ

من هم این مشکلو به شدت داشتم از مهمونی و شب موندن در جایی واهمه داشتمموقع بیداری خودم نفخ رو کنترل میکردم اما توی خواب مایه آبروریزی بود. البته مشکلات دیگه ای هم داشتم. دست و پاهام داغ و سنگین میشدن و احساس خستگی شدید میکردم دکتر برام روزی نصف استکان آبلیمو صبح و نصف استکان آبلیمو هم عصر یا شب تجویز کرد روش یه لیوان آب میخورم. الان هم مشکل گزگز و خستگیم برطرف شده هم دیگه نفخ ندارم.

پاسخ دادن

اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۷ در ۱۲:۴۶ ب.ظ

بهترین راهکار فقط خوردن انجیر تازه و نرم است.بطور انی نفخ زو ازبین میبره

پاسخ دادن

اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ در ۴:۴۸ ب.ظ

سلام من بی نهایت باد معده دارم راه حلشو دارید ممنون مخصوصا در حال خواب

پاسخ دادن

اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ در ۱:۲۷ ب.ظ

تاحدی خوب بود

پاسخ دادن

اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ در ۳:۰۵ ب.ظ

سلام خوشحالیم که مورد پسندتون قرار گرفت . مقاله کامل تر از این هم موجوده که در صورت نیاز میتونید از لینک زیر مطالعه بفرمایید : https://koorook.com/how-to-stop-farting/ موفق باشید

پاسخ دادن

اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ در ۹:۳۲ ق.ظ

من فقط مواقعی که استرس دارم نفخ شکم میگیرم واقعا خیلی عذاب آوره،صدای شکمم خیلی اذیت میکنه اون لحظه میخوام بمیرم ?

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷ در ۴:۲۱ ب.ظ

این مشکل رو من دارم و اسم بیماریش سندرم روده ی تحریک پذیره

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷ در ۵:۰۲ ب.ظ

سلام برای درمان مشکل سندرم روده میتوانید مقاله زیر رو مطالعه کنید : https://koorook.com/treat-irritable-bowel-syndrome-or-ibs/

پاسخ دادن

اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ در ۴:۳۰ ق.ظ

منم یه سالیه دقیقاهمین بیماری ودارم تاحالاهرچی دکترم رفتم خوب نشدم باداروهابدترم شدم خیلی بیماری مضحک وزجرآوریه..من بیشترازنفخ بیرون روی شدیددارم.

پاسخ دادن

شهریور ۲۵, ۱۳۹۷ در ۷:۲۸ ب.ظ

منم همینطور.اصلا نفخ ندارم.فقط مدام باد معده خالی میکنم.جالب اینجاست که اصلا نمیشه کنترلش کرد.چون هیچ حسی قبلش ندارم.فقط یهو صدا تولید میکنه.ابروم رفته

پاسخ دادن

فروردین ۲۳, ۱۳۹۷ در ۱۰:۴۳ ب.ظ

ما از باد گذشته داره تبدیل به طوفان میشه

پاسخ دادن

اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ در ۱:۲۵ ب.ظ

سلام روزی دوباریکبارصبح ویکبارشب به اندازه یک سوم قاشق چای خوری زیره سیاه آسیاب شده دروسط زبان خودبریزیدوفورانصف استکان آب گرم روی آن بخورید دیگرهیچوقت بادنخواهید داشت البته زیره رادریک ظرف ریخته رویش آب بگیرژد وبعداز توری یا صافی ردکنیدتاشسته شود وچوبهای اضافه ی آنرابگیریدوروی دستمال تمیز ریخته یا درآفتاب ویا روی بخاری بماندتاخشک شودبعدازخشک شدن آسیاب کنیدبعداستفاده کنید

پاسخ دادن

خرداد ۲۳, ۱۳۹۷ در ۹:۴۰ ب.ظ

سلام به گفته شماعمل کردم ولی خوب نشدم خسته شدم دیگه آخه چیزیم نمبخورم ازکجامیاداینا!بیرون روی شدید??

پاسخ دادن

خرداد ۲۴, ۱۳۹۷ در ۱۰:۳۶ ق.ظ

شاید معده اتون میکروبی شده..برید دکتر..دارو میده

پاسخ دادن

تیر ۲۱, ۱۳۹۷ در ۳:۲۵ ق.ظ

قطره کارمینت بخورین. من الان مدتی مصرف میکنم خیلی خوب شدم/. گیاهیه خوردن زیادش هم حتی ضرری نداره. قیمت ارزانی هم داره

پاسخ دادن

اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ در ۳:۱۸ ق.ظ

سلام ممنون خوب بود چنین راهنمادی ها باید قابل پرینت گرفتن باشد

پاسخ دادن

مهر ۳۰, ۱۳۹۷ در ۹:۰۲ ب.ظ

سلام به دوستان وعزیزان بادمعده یانفخ شکم براثرعوامل خاصی بروزمیشه.من چون خودم این مشکل رابشدت داشتم چندین باربه دکترمراجعه کردم.نتیجه این شدکه دچارسندرم روده تحریک پذیرم وقابل درمان نیست والبته قابل کنترل است.دوستان من تجربیات خودم رومی نویسم تاشماهم استفاده کنیدوامیدوارم بهبودی حاصل آید.توجه کنیدحتمابایک متخصص گوارش مشورت نمایید ابتدابهترین درمان تغییرعادت غذایی است.خوردن غذاهایی که باعث یبوست وسفت شدن شکم میشودنتیجه اش نفخ بیش ازحدشکم می باشد.می توان ازغذاهای فیبردارمثل سیب استفاده کردتادردفع مدفوع کمک کند.بی نظمی ساعات وعده غذایی یکی دیگرازعوامل نفخ شکم است.مثلاوقتی درزمانهای متفاوت صبحانه،ناهاروشام بخوریم وبدتراینکه هرروزمیان وعده ای زیادی داشته باشیم باعث نفخ می شودخوردن چای درناشتاوقبل ازغذاوخوردن نوشابه های گازدارخوردن موادداری کافئین دارخوردن حبوبات به مقدارزیادکمبودآب دربدن درمقابل ورزش کردن بسیارمفیداست.استفاده مکررازغذاهای فیبردارمفیداست دفع کامل مدفوع کنک میکندتادچارمشکل نفخ نشوید.سعی کنیدآرامش داشته باشیدودچاراسترس نشوید.حتماخواب منظم داشته باشید،حتمابه ساعات غذاخوردن خودنظم بدهید،غذانبایدزیادداغ ویاسردباشدبایدبع طورکامل جویده شود.دریبن غداسعی کنیدآب نخورید. امیدوارم توانسته باشم کمکی برای هرچه بهترشدن سلامتی شماانجام داده باشم اگرسوال خاصی داشتیدمی توانیدبه ایمیل من فرستاده تادرصورت اطلاع به شماپاسخ دهمsaeed.parsaee@yahoo.com

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن از سموم کنید . پا…

انتخاب و مراقبت از کبوتر ۱ – تصمیم بگیرید که چقدر میخواهید هزینه کنید …

ویتامین E یک ماده مغذی محلول در چربی است و به‌عنوان آنتی‌اکسیدان طبیعی عمل …

پاکسازی یا سم‌زدایی ، فرآیند حذف مواد سمی از بدن است . بعضی از …

سنگ کلیه دردناک است اما شما می‌توانید از آن پیشگیری کنید !! سنگ کلیه …

رژیم غذایی برای مقاصدی از جمله : کاهش وزن یا لاغری ، بالا بردن …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار




اگرچه گاهی اوقات نفخ در اثر شکل‌گیری یک تومور، ابتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر، انسداد و یا سایرعلایم مهمی که اعضای گوارشی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، بروز می‌کند، اما به گفته متخصصان، شایع ترین دلایل بروز نفخ عبارتند از خوردن بیش از اندازه غذا، بلعیدن هوا به ویژه به هنگام غذا خوردن، یبوست، عدم تحمل قند لاکتوز و یا آلرژی غذایی.

 

علت نفخ روده در شب

اگر مواد غذایی به خوبی در روده هضم نشوند، ممکن است نفخ به وجود‌ آید، زیرا غذای هضم نشده و باقیمانده در روده تخمیر می‌شود و گاز تولید می‌کند.

 

علل شایع نفخ شکم

1- بلعیدن هوا (یک نوع عادت عصبی)

2- یبوست

3- ریفلاکس معده به مری (بازگشت غذا و اسید معده از معده به مری)

4- سندرم روده تحریک پذیر

5- عدم تحمل لاکتوز و سایر عدم تحمل های غذایی

6- پرخوری

7- رشد بیش از حد باکتری ها در روده باریک

8- افزایش وزن

9- آکاربوز (داروی بیماری دیابت) و هر دارویی که دارای لاکتولوز و یا سوربیتول باشد می تواند باعث نفخ شود.

10- قاعدگی زنان: خانم ها قبل، بعد و در طی قاعدگی ممکن است دچار نفخ شکم شوند. برای کاهش این نفخ می توان ورزش کرد و غذاهای با فیبر بالا مصرف نمود.



1- آسیت (آب آوردن شکم) و تومورها

2- بیماری سلیاک

3- سندرم دامپینگ (زمانی رخ می دهد که محتویات هضم نشده معده خیلی سریع به داخل روده کوچک منتقل شوند)

4- سرطان تخمدان

5- زمانی که لوزالمعده (پانکراس) نمی تواند آنزیم های مورد نیاز برای هضم غذاها را بسازد (خوب کار نکردن پانکراس).

 

مراقبت خانگی

1- از مصرف آدامس و نوشابه گازدار خودداری کنید، مخصوصا از آنهایی که فروکتوز یا سوربیتول زیادی دارند.

2- از مصرف مواد غذایی نفاخ مثل کلم، شلغم، نخود، عدس و لوبیا خودداری کنید.

3- خیلی سریع غذا نخورید.

4- سیگار نکشید.

5- اگر دچار یبوست هستید باید درمان شوید، اما مکمل های دارای فیبر مثل پسیلیوم (برای درمان یبوست) می توانند نفخ شما را بدتر کنند.

6- تحت نظر پزشک می توانید از داروهای ضدنفخ استفاده کنید.

 

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت مشاهده مشکلات زیر همراه با نفخ، به پزشک مراجعه کنید:

– درد شکم

– مشاهده خون در مدفوع یا داشتن مدفوع سیاه و قیرمانند

– اسهال

علت نفخ روده در شب

– سوزش سردل که بدتر می شود

– تهوع

– کاهش وزن

نیره ولدخانی

بخش سلامت تبیان


مطالب مرتبط:

نفخ شکم اذیت‌تان می‌کند؟

نفخ شکم، مشکلی آزار دهنده

چرا نفخ می‌کنیم؟

علت درد شکم چیست؟

13 نوع درد شکم را جدی بگیرید




خانه

موبایل

 

۱ نفر از هر ۱۰ بیمار که در انگلستان به پزشک مراجعه می‌کنند، دچار مشکلات گوارشی است و شایع‌ترین مشکل گوارشی، درد و نفخ شکم می‌باشد. بسیاری از بیماران بعد از اینکه پزشک بیماری آنها را تحریک روده تشخیص داد، به منزل بازمی‌گردند؛ بدون اینکه علت آن را جویا شوند. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. زمانی که احساس کنید شکم شما کاملاً سفت و پر شده است، مبتلا به نفخ شده‌اید که معمولاً با گاز روده‌ای و آروغ زدن همراه است. این گاز توسط باکتری‌های موجود در دستگاه گوارش تولید می‌شود.

علت نفخ روده در شب

باکتری‌‌ها، گاز را از طریق مواد غذایی که خورده شده، اما به درستی و به طور کامل هضم و جذب نشده است، تولید می‌کنند. به هر حال، این مسأله اصلاً شوخی نیست و اگر آن را درمان نکنید، می‌تواند موجب مشکلات جدی شود. نفخ معده را به عنوان یک نشانه در نظر بگیرید و آن را یک سیگنال هشداردهنده فرض کنید که نشان می‌دهد، همه چیز در بدن شما خوب عمل نمی‌کند و لازم است برای رفع آن کاری انجام دهید. نفخ معده به عدم تعادل گوارش و مشکلات دستگاه گوارش مربوط می‌شود. از علل نفخ و مشکلات گوارشی می‌توان به اسید کم معده و ترشح کم آنزیم‌های معده، استرس، عدم تحمل غذا، تحرک کم روده و … اشاره کرد. دلایل دیگری نیز وجود که پزشک با اطلاع از تاریخچه پزشکی و رژیم غذایی بیمار می‌تواند به آنها پی ببرد و مشکل را برطرف کند.

ترشح کم اسید معدهترشح کم اسیدمعده را به راحتی می‌توان تشخیص داد، زیرا نشانه‌های بارزی مثل آروغ زدن هنگام غذا خوردن و احساس سیری بیش از حد بعد از خوردن مقدار بسیار کمی غذا دارد. مقدار اسید معده از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا معمولاً به هضم انواع غذا (به‌خصوص هضم پروتئین) کمک می‌کند و موجب آزاد شدن آنزیم‌های ضروری گوارشی در معده می‌شود که این آنزیم ها معده را تحریک و هضم غذا را آسان‌تر می‌کنند. بنابراین اگر مقدار اسید کم باشد، معده برای هضم غذاهایی مثل تخم‌مرغ و گوشت با مشکل مواجه شده و به جای اینکه کل غذا هضم شود و مسیر خود را به سمت پائین و روده ادامه دهد، تنها بخشی از مولکول پروتئین شکسته و هضم می‌شود و دستگاه گوارش را تحریک و دچار التهاب کرده در نتیجه درد و نفخ ایجاد می‌کند.

بهبود اسید معدهدر زمان غذا خوردن کاملاً راحت باشید و از میز کار خود فاصله بگیرید.  وقتی در حال راه رفتن و حرکت هستید از خوردن غذا خودداری کنید.  قبل از غذا خوردن، ۵ الی ۱۰ دقیقه استراحت کنید.  قبل از اینکه غذا بخورید، آن را بو کنید و به طور کامل بجوید و از تندتند غذا خوردن بپرهیزید.  غذاهایی را که موجب نفخ معده می‌شوند، کمتر مصرف کنید.

ترشح کم آنزیم‌های گوارشیآنزیم‌های گوارشی به وسیله سلول‌های موجود در معده و روده کوچک و لوزالمعده تولید می‌شوند. این آنزیم‌ها روی تمام گروه‌های غذائی تأثیر می‌گــذارنـد. (مــثل پــروتئین، چــربی و کربوهیدرات‌ها). عواملی همچون استرس، التهاب روده ناشی از عفونت یا عدم تحمل مواد غذائی، ترشح آنزیم‌های گوارشی را کاهش می‌دهد که در نتیجه ترشح اسید معده نیز کاهش یافته و ذرات هضم‌نشده کربوهیدرات‌ها، چربی و پروتئین وارد قسمت پائین معده و بنابراین باعث سوزش و تخمیر و درد و نفخ می‌شوند.

بهبود آنزیم‌های گوارشیرعایت نکاتی که در مورد بهبود اسیدمعده ذکر شد، به بهبود آنزیم‌های گوارشی نیز کمک می‌کند. علاوه بر آن:  از خوردن مواد غذایی خام به مدت یک الی دو ماه خودداری کرده و به جای آن سوپ و سالاد را جایگزین کنید تا معده و دستگاه گوارش شما مدتی استراحت کند و دوباره ترشح آنزیم‌های گوارشی افزایش یابد. در حین خوردن غذا مکمل آنزیم گوارشی مصرف کنید، تا هضم غذا افزایش و نفخ معده و درد کاهش یابد.

عدم تحمل غذاعدم تحمل غذا کاملاً متفاوت از حساسیت غذایی است. در حساسیت غذایی، تقریباً بلافاصله پس از خوردن هر مقدار غذای حساسیت‌زا، بدن حساسیت نشان می‌دهد و علائم آن به صورت‌های مختلف بروز می‌کند که گاه بسیار شدید هستند؛ ولی در عدم تحمل غذا، بدن بسیار زیرکانه پاسخ می‌دهد و این نشانه‌ها ممکن است ۴۸ ساعت بعد آشکار می‌شوند. عدم تحمل غذا معمولاً زمانی رخ می‌دهد که شما غذایی را که بسیار دوست دارید، به صورت روزانه و مکرر و منظم مصرف کنید. با خوردن غذای مشابه در هر روز، اسیدمعده و آنزیم‌های گوارشی کاهش یافته و به سادگی دستگاه گوارش دچار اختلال و استرس می‌شود.

مثلاً انگلیسی‌ها بیشتر گندم، تخم‌مرغ، کنجد، سویا، شکلات، بادام زمینی و لبنیات مصرف می‌کنند و به همین دلیل بدن آنها اغلب به این مواد واکنش نشان داده و آنها را تحمل نمی‌کند. نشانه های ظاهری عدم تحمل غذا عبارتند از: آبریزش بینی، سردرد، کاهش انرژی بدن، حلقه تیره زیرچشم، بداخلاقی، نفخ، اسهال و یا یبوست. عدم تحمل غذا در طولانی مدت موجب التهاب روده می‌شود. در این وضعیت سوراخ کوچکی در امتداد مجرای روده ایجاد شده و ذرات غذای هضم نشده و مواد سمی از روده وارد جریان خون می‌گردد و مسمومیت شدیدی ایجاد می‌کند، در نتیجه سیستم ایمنی ضعیف و بدن خسته می‌شود و نسبت به مواد غذایی دیگر نیز همان واکنش عدم تحمل را از خود نشان می‌دهد.

پیشگیری از عدم تحمل مواد غذاییرژیم غذایی خود را به مدت دو هفته یادداشت کنید تا متوجه شوید از مواد غذایی که بدن نسبت به تحمل آنها حساس‌تر است، به طور متوسط چقدر استفاده می‌کنید. این مواد شامل، گندم، تخم‌مرغ، کنجد، سویا، شکلات، بادام زمینی، لبنیات، صدف، مخمر و گلوتن هستند.  مواد غذایی را که بارها و بارها مصرف کرده‌اید، دست‌کم به مدت

۳-۴ هفته از رژیم غذایی خود حذف کنید تا تأثیر شگرف آن را ببینید.  رژیم غذایی خود را متنوع و از خوردن مکرر غذاهای ثابت در روزهای متفاوت خودداری کنید.  مصرف مکمل و غذاهای گیاهی و سبزیجات، التهاب دیواره روده را کاهش می‌دهد.

دیسبیوزیس باکتریاییدیسبیوزیس به معنی به هم خوردن توازن باکتری‌های معده است. روده بزرگ شما میزبان هزاران میکروارگانیسم می‌باشد که بعضی از آنها مفیدند و در واقع به حفظ سلول‌های روده کمک و آنها را از ابتلا به بیماری و پوسیدگی محافظت می‌کنند؛ اما برخی دیگر بالقوه مضر هستند؛ مانند مخمرها، انگل‌ها و برخی از باکتری‌ها که به سلول‌های روده (میزبان) آسیب رسانده و موجب مسمومیت روده می‌شوند. روده سالم، روده‌ای است که بتواند میان این باکتری‌ها توازن ایجاد کند. اگر تعداد باکتری‌های بد روده افزایش یابد، به احتمال زیاد دچار مشکل نفخ خواهید شد.

برای افزایش باکتری‌های خوب در رودهخوردن ماست، سه تا چهار بار در هفته  کاهش مصرف غذاهای غنی از قندکه موجب رشد بیش از حد باکتری بد و انگل و مخمر در روده می‌شود.  نوشیدن آب فیلتر شده و پاک در سفر  مصرف روزانه مکمل‌هایی که دست‌کم حاوی ۴ میلیارد اسیدوفیلوس در هر کپسول هستند (حتماً باید در یخچال نگهداری شوند).

تحرک کم رودهحرکت کم و ضعیف روده، در واقع یعنی یک روده راکد که به سرعت مقدار پروبیوتیک‌ها در آن کاهش می‌یابد و مقادیر زیادی مواد سمی تولید می‌شود؛ در نتیجه اشکالات زیادی در هضم مواد غذایی به وجود می‌آید که در طولانی مدت به سلول‌های روده بزرگ آسیب می‌رساند و حتی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ افزایش می‌یابد. تحرک کم روده موجب نفخ، درد و یبوست می‌شود و با ایجاد جوش روی پوست و سردردهای مکرر و خستگی همراه است. این مشکل می‌تواند ناشی از عملکرد ضعیف عضلات روده یا عدم تعادل بین کلسیم و منیزیم و یا رژیم غذایی بدون فیبر و به طور کلی کاهش و کمبود آب بدن باشد که به راحتی با رعایت نکات زیر می‌توان آن را بهبود بخشید:  بیش از ۲ لیتر آب در روز بنوشید. نوشیدن زیاد آب، روده را هیدراته کرده، حجم مدفوع را افزایش می‌دهد و آن را نرم می‌کند.  با گنجاندن مواد غذایی حاوی فیبر محلول مثل میوه‌ها، سبزیجات، عدس، لوبیا، جو و برنج قهوه‌ای، حرکت روده را افزایش دهید.  غذاهای غنی از منیزیم مصرف کنید تا عملکرد عضلات روده بهبود یابد، سبزیجات سبز برگی شکل، آجیل، تخمه آفتابگردان و دانه‌ها منبع عالی از منیزیم هستند و می‌توانید به راحتی آنها را در محل کارتان به جای تنقلات بی‌خاصیت و مصنوعی مصرف کنید.

بهبود هضم مواد غذاییایجاد تغییرات چشمگیر در رژیم غذایی معمولاً کمی دشوار است و نمی‌توان آن را به مدت قابل توجهی حفظ و رعایت کرد؛ اما با رعایت نکات بسیار ریز و ساده می‌‌توان فرایند هضم را بهبود بخشید:

۱) روزانه یک قاشق غذاخوری کلم ترش به سالاد خود بیفزایید؛ زیرا مملو از باکتری‌های خوب (پروبیوتیک) است.

۲)‌در غذاهای خود از زنجفیل، نعناع و رازیانه استفاده کنید؛ زیرا گاز معده را کاهش می‌دهند. می‌توانید آنها را در سبزی خوردن استفاده کنید و یا از دم‌کرده آنها یک چای خوب و گرم تهیه کرده و بنوشید.

۳)‌خوردن میوه در زمان نامناسب موجب نفخ معده می‌شود؛ به خصوص بعد از غذا. بهترین زمان خوردن میوه، نیم ساعت قبل از غذای اصلی و یا دست‌کم دو ساعت بعد از آن است.

۴)‌نوشیدن نوشابه‌های مصنوعی که اغلب حاوی قند بالایی هستند، موجب نفخ می‌شوند، بهتر است آب را جایگزین آنها کنید.

۵)‌ گیاه تازه پاپایا و آناناس حاوی بروملین و منبع خوبی از آنزیم‌های گوارشی مفید و همچنین سرشار از ویتامین‌ و مواد معدنی هستند. آنها را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.منبع:shefanews.com


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز چشمان خود را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می دهیم. ما در پایان هر روز کاری و گذراندن  8-9 ساعت در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ، در زمان برگشت به خانه نیز شروع به بازی در تلفن های همراه خود می کنیم و پس از آن نیز شروع بروز رسانی رسانه های اجتماعی …

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که در بدن شما یافت می ‌شود. وجود آن در بیشتر فرآیند های متابولیکی، حیاتی است و برخلاف اکثر آمینو اسیدها، تائورین برای ساخت پروتئین ‌ها استفاده نمی ‌شود و نقش کاملا متفاوتی دارد. اگر می خواهید در مورد عملکرد این مکمل غذایی و نحوه مصرف آن بیشتر بدانید این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را مطالعه …

در مورد فمتو لیزیک چقدر اطلاعات دارید؟ این روش برای رفع عیوب انکساری چشم مورد استفاده قرار می گیرد. ای ای لیزیک یا eelaisik تلفیقی از اندازه گیری جبهه امواج و فمتو لیزیک است. یک روش برای لیزر چشم است که اختلال بینایی افراد را اصلاح کرده و به آنها کمک می کند تا کیفیت دید عالی داشته باشند. در این مقاله از بخش چشم و چشم پزشکی دکتر سلام به بررسی فمتو لیزیک و ای ای لیزیک خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. کلمه …

دیسپورت یک محصول تزریقی است که عمدتا در درمان چین و چروک به کار می ‌رود؛ این محصول برای درمان بیماری ‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. زمانی که برای اهداف آرایشی به کار می ‌رود، با فلج کردن موقتی عضلات صورت که باعث ایجاد خطوط اخم می‌ شوند، کار می‌کند. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی دیسپورت می پردازیم. شاید برایتان جالب باشد به تفاوت ها و شباهت های بین دیسپورت و بوتاکس پی ببرید. دیسپورت چیست؟ دسپورت …

عارضه جلو آمدگی فک بالا یا دندان گرازی، همتراز نبودن دندان های بالایی و پایینی است که سبب جلو آمدن دندان های فوقانی می شود. این مشکل می تواند با کوچکتر کردن چانه و گردتر کردن صورت، سبب تغییر شکل کل صورت شود. جراحی اورتوگناستیک (اصلاح صورت) سبب بهبود چشمگیر فرم فک و دندان ها، اما با هزینه های بالا می شود. در این مقاله از بخش دندان پزشکی دکتر سلام به بررسی جلوتر بودن فک بالا می پردازیم. راه های زیادی برای اصلاح جلو …

علت نفخ روده در شب

اولین تولد کودک شما نزدیک است. او تقریبا یک کودک نوپا است و اینکه آیا او شروع به راه رفتن کرده‌ است یا خیر، مهم نیست و قطعا …

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز …

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که …

با فواید ویتامین B12 آشنایی دارید؟ آیا می دانید چه تاثیراتی بر روی عملکرد بدنتان می گذارد؟ ویتامین B12، که به عنوان کبالامین نیز شناخته می شود، یک …

تغذیه پرندگان می تواند با دادن چند جایزه سالم تر شود. به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی با پرنده تان می تواند تجربه ای فوق العاده باشد، اما …

با دستگاه TENS آشنایی دارید؟ درد زایمان، یک تجربه دردناک و غافلگیر کننده است. خوشبختانه، پزشکی مدرن توانسته چندین راه حل برای مقابله با …

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

چگونه میتوان به تقویت انگشتان دست پرداخت؟ آیا میتوان با تمرینات ورزشی ساده، انگشتان قوی تری برای خود ساخت؟ این تمرین‌ های درمانی و …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

علت نفخ روده در شب
علت نفخ روده در شب
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *