علت لکه بینی در زمان اقدام به بارداری

دوره مقدماتی php
علت لکه بینی در زمان اقدام به بارداری
علت لکه بینی در زمان اقدام به بارداری

دانشنامه فرزند:
سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال
شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره
دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید.
کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات
شما عزیزان هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه
«ارسال سوال»
در سامانه مراجعه نمایید.

من 23 ساله هستم. قدم 163 سانتیمتر است و وزنم 54 کیلوگرم است، اولین روز آخرین قاعدگی من در تاریخ 18 فروردین می باشد. طول دوره های قاعدگی من یا به عبارتی فاصله اولین روز شروع قاعدگی تا اولین روز شروع قاعدگی بعدی 36 روزه است. قاعدگی من منظم با گاهی تغییر 1 روزه است. معمولا برای جلوگیری از بارداری از جلوگیری طبیعی استفاده می کردیم. داروهای مصرفی من عبارتند از فولیک اسید 5 و قرص ویتامین d. مدت زمان اقدام ما برای بارداری تقریبا 2 ماه است. بارداری های قبلی و نوع زایمان و سقط های قبلی نداشتم. سونوگرافی ها و آزمایش های انجام شده عبارتند از، سونو تخمدان، کیست و آزمایشات قبل بارداری که همه چیز نرمال بود فقط کمبود ویتامین d بود. سوال من این است که اقدام به بارداری کردم بعد از 3 سال و در این دو ماه که جلوگیری نکردم لکه میبینم، بی بی چک زدم منفی بود علتش چی میتونه باشه دوره قاعدگی من تا قبل اقدام 36 روزه بود و دقیق بعد از اقدام هر 20 روز لکه بینی دارم یک بار 10 اردیبهشت که دو روز بود و از لکه کمی بیشتر بود دفعه بعد 31 اردیبهشت که فقط همون روز لکه دیدم و حالا 10 خرداد باز لکه دیدم، آخرین پریودم 18 تا 23 فروردین بود که طبق 36 روز باید 24 میشدم که نشدم و فقط این لکه ها رو دیدم.

علاوه بر سونوگرافی رحم و تخمدان، آزمایش هورمون روز 2 پریود نیز انجام دهید. لکه بینی یا علتش کیست تخمدان و یا اختلال هورمون و یا حاملگی است ولی قبل از همه برای اطمینان تست بارداری انجام دهید اگه منفی بود دو آمپول پروژسترون بزنید تا یک هفته پریود می شوید بعد از اتمام پریود سونوگرافی انجام دهید.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
«افزایش احتمال بارداری»
واقع در بخش
«پیش از بارداری»
می‌باشد.

در ادامه مطالعه
تعدادی از مطالب
مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در

دوره مقدماتی php

کانال تلگرام دانشنامه فرزند

هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

علت لکه بینی در زمان اقدام به بارداری

هشدار جدی:
پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی
داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی
در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با
یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در
عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام
آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
2010-2019 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

شما دارید برای یه کودک تلاش می کنید ؛ شما تصمیم گیری را انجام داده اید و حالا منتظرش هستید و با دقت مواظب نشانه های اولیه بارداری هستید. متوجه لکه بینی شدید ، لطفا در نظر بگیرید که این اتفاق ممکن است خونریزی لانه گزینی باشد حتما سوال می کنید خونریزی لانه گزینی چیست ؟ چند روز طول می کشد ؟ چه رنگی است ؟ چه تفاوتی با پریود دارد ؟ پاسخ تمام این سوالات و هر آنچه در مورد خونریزی لانه گزینی در ذهن دارید را در ادامه این بخش از بارداری و نوزاد در نمناک خواهید خواند.

خونریزی لانه گزینی، نشانه اولیه بارداری است و زمانی اتفاق می افتد که یک تخم خودش را به آستر رحم متصل می کند تا شروع به رشد کند. این کاملا ً طبیعی است و به هیچ درمان پزشکی نیاز ندارد و یک سوم از زنان خونریزی را تجربه می کنند. مشکل این است که این اتفاق مانند دوره پریودی است و اغلب اشتباه گرفته می شود. 

نکته جالب این است که اغلب این نشانه ها می توانند علائم اولیه بارداری نیز باشند.این امکان وجود دارد که شما حدود روز 18 ام از دوره زمانی خود باشید، پس چگونه می دانید که آیا این خون ریزی لانه گزینی است یا شروع پریود شما؟

علت لکه بینی در زمان اقدام به بارداری

چند تفاوت اساسی بین خونریزی لانه گزینی و قاعدگی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

رنگ :در خونریزی لانه گزینی، ترشحات یا لکه معمولا صورتی روشن و یا تیره خواهد بود در حالی که خون پریودی رنگ روشن و قرمز دارد.

مدت زمان:زمانی که خونریزی لانه گزینی اتفاق می افتد که تخمک به رحم وصل شود، ممکن است به اندازه چند ساعت یا حداکثر 1-2 روز باقی بماند. رنگش روشن باقی خواهد ماند و احتمالا در طول این زمان قطع و وصل خواهد شد.

معمولا لخته خونی وجود ندارد ؛ اگر خون کم کم تیره شود و با حجمی بیشتر و 4-7 روز طول بکشد، این دوره پریود است.

زمان بندی :خونریزیی لانه گزینی در حدود 10 روز پس از تخمک گذاری اتفاق می افتد، در حالی که قاعدگی معمولا ً بعد از 14 روز اتفاق می افتد.

گرفتگی:این امکان وجود دارد که زمانی که تخمک به رحم متصل می شود، گرفتگی خفیفی را تجربه کنید، اما بسیار ضعیف خواهد بود اما گرفتگی عضلات ناشی از قاعدگی معمولا شدیدتر و قوی تر است.

این نشانه اولیه بارداری معمولا دلیلی برای نگرانی نیست؛ کاملا طبیعی است و هیچ خطری برای نوزاد در حال رشد وجود ندارد با این حال، اگر شما علائمی مثل، درد شکم کم، تهوع، گیجی و استفراغ را دارید، باید به پزشک خود مراجعه کنید. 

هنوز هم مطمئن نیستید؟

همانند بسیاری از نشانه های اولیه بارداری، تنها دلیل واقعی این است که شما در مسیر نزدیک شدن به پدر و مادر شدن هستید، این یک خط مهم در تست بارداری است.اگر فکر می کنید که خونریزی لانه گزینی دارید، توصیه این است که شما باید حداقل 3 روز تا انجام تست بارداری خانگی صبر کنید قبل از آن، احتمال کمی وجود دارد که هورمون بارداری کافی وجود داشته باشد تا نتیجه مثبتی به دست آید.

اگر بتوانید 5 روز صبر کنید، شانس بیشتری وجود دارد که دقیق تر باشد در این میان به دنبال علایم اولیه دیگری باشید.

علت اصلی این خونریزی پیوند جنین به دیواره رحم است ؛ این فرآیند در نزدیکی مراحل پایانی فرآیند لانه گزینی رخ می دهد که در آن یک بافت خاص با یک وظیفه خاص به نام تروفوبلاست تشکیل می شود که از جنین ایجاد می شود و آن را دربر می گیرد سپس این بافت خود را به دیواره رحم بنام اندومتریوم متصل می کند و شروع به پناه گرفتن به درون خودش می کند. تروفوبلاست نیز وارد بسیاری از رگ های خونی شده و باعث پاره شدن آن ها می شود.

این امر به نوبه خود باعث نشت و جمع شدن حفره های موجود در تروفوبلاست می شود که به حفره های دیگر ایجاد شده در بافت خون در بدن مرتبط هستند. این حفره ها به آرامی به حفره های خالی و دهانه های رحم نزدیک می شوند، از جنین بیرون رانده می شوند و در نهایت باعث خونریزی می شوند.

علائم و نشانه های مختلفی از لانه گزینی وجود دارد، از جمله خونریزی که ممکن است پیش بینی شود ؛ در نظر بگیرید که ببینید آیا خون و یا لکه شما می تواند ناشی از لانه گزینی باشد یا خیر. 

خونریزی لانه گزینی تا حد زیادی شایع است و شاید در حدود بیست تا سی درصد از زنان رخ می دهد ؛ اگر شما چند لکه قبل از دوره پریود خود دیدید، این چیزی نیست که نگران آن باشید و ممکن است نشانه ای از بارداری باشد. 

به غیر از لانه گزینی، دلایل دیگری برای خونریزی یا لکه بینی زود هنگام در بارداری وجود دارد خونریزی لانه گزینی به طور معمول پس از تست بارداری مثبت معمول نیست.

در دوران بارداری زودهنگام (هفته 6-8 دوران بارداری) دلایل دیگری برای لکه بینی یا خونریزی وجود دارد و عبارتند از:

اگر خونریزی یا لخته شدن شدید در دوران بارداری داشتید باید به پزشک خود مراجعه کنید این ممکن است نشانه یک سقط زودرس جنین باشد.

ادرار مکرر، خستگی و حالت تهوع برخی از اولین نشانه های بارداری هستند. پستان های شما ممکن است به خاطر تغییرات هورمونی که کمی پس از لقاح رخ می دهد، نرم و یا متورم شده باشد.

علایم اولیه همیشه بهترین شاخص برای باردار شدن شما نیستند ؛ برخی از زنان حتی زمانی که باردار نیستند همه این علائم را دارند، و برخی دیگر ممکن است هیچ یک از این نشانه ها را نداشته باشند.

یکی از نشانه های بارداری، پریود نشدن است اگر فکر می کنید که یک پریود را از دست داده اید یا نشانه های غیر معمول دیگری را تجربه کردید – ممکن است زمان انتخاب یک تست بارداری خانگی باشد.

چه زمانی وقت گرفتن آزمایش حاملگی است:

متخصصان تست بارداری ادعا می کنند که تست های حاملگی خانگی تا 99 درصد دقیق هستند.تست ها می توانند هورمون بارداری ( hCG )فوری و حتی در میزان خیلی هم تشخیص دهند. این هورمون در هر دو یا سه روز در اوایل بارداری بیشتر می شود.هرچه به شروع دوران قاعدگی طبیعی خود نزدیک تر باشید، شانس کمتری در تست بارداری خواهید داشت ؛

اگر از نتایج مطمئن نیستید ، می توانید تست بارداری خونی بدهید. غلظت hCG قبل از ادرار به خون می رسد، بنابراین تست خونی می تواند زودتر نتیجه مثبت را نشان دهد.

چه زمانی باید با پزشک خود صحبت کنید:

مهم است که هر موقع تشخیص های غیر عادی و یا خونریزی را داشتید به پزشک مراجعه کنید ، با اینکه خونریزی در اوایل بارداری لزوما منفی نیست، اما شما باید هنوز هم یک پزشک را ببینید.اگر یک تست بارداری خانگی مثبتی داشتید، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید آن ها می توانند نتایج تست شما را تایید کرده و درباره گزینه های شما برای تنظیم خانواده بحث و تبادل نظر کنند.

 

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ask.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

علت لکه بینی در زمان اقدام به بارداری

https://moshavere.niniban.com/

سلام، ممنون از توجه و لطف شما

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

علت لکه بینی در زمان اقدام به بارداری

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

 باروری و باردار شدن در بعضی از خانمها با تاخیر صورت می گیرد. زوجهایی هستند که ماهها برای بارداری تلاش می کنند. بسیاری از خانمها می دانند که یکی از علائم بارداری عقب افتادن دوره قاعدگی است. اما ناامید کننده ترین قسمت ماجرا زمانی است که با به تعویق افتادن دوره قاعدگی این امید در دل آنها زنده می شود که بارداری نزدیک است اما با مشاهده چند لکه خون در لباس زیر این امید آنها به ناامیدی و دلسردی تبدیل می شود. اما بهتر است بدانید در صورتی که تخمک نیز بارور شده باشد احتمال خونریزی و لکه بینی وجود دارد. 

سلام من شیش ماهه اقدام به بارداریم این ماه دکتر گفته مشکلی ندارم و میتونم باردار شم یه هفته موقع تخمک گزاریم نزدیکی داشتم الان سه روز مونده به پریودیم خونریزی دارم در حین خون ریزی بی بی چک گذاشتم یه حاله کمرنگ نشون داد سینه درد و کمردرد و حالت تهوع هم دارم دو روزه خون ریزی دارم ب نظرتون من باردارم یا نه خیلی استرس دارم کمکم کنید لطفا 

سلام من اقدام کردم ب بارداری اخرین پریورم ۲۸ تیرماه بوده، و من ۲۶ مرداد لکه بینی داشتم قهوه ای و خون آبه تا سه روز ممکنه مربوط ب لانه گزینی باشه؟ بهترین زمان تست بارداریم کی هستش؟

سلام 

من ٣١ خرداد پريود شدم ، روز ١٤ تير اقدام كردم ، روز ٢٦ تير از عصر لكه بينی و خونريزی دارم كه خيلی كمه نسبت به وقتايی كه پريود ميشم، و كمر درد و دل درد دارم، الان يروز گذشته ولی هنوز بصورت خفيف دارم لكه بينی رو

علت لکه بینی در زمان اقدام به بارداری

ممكنه من باردار باشم؟

سلام من دو ماهه اقدامم

پریودام 5 روزس و دوره ی 28 روزه

ولی ماه پیش فقط دو روز پریود شدم و در تاریخ 9 آذر 

این ماه یکم درد خفیف زیر دلم دارم شبیه درد پریود ولی پریود نشدم هنوز 

با یکم سردرد و حالت تهوع و سرگیجه که گاهی میاد سراغم

به نظرتون باردارم؟

سلام دوست عزیز از روی علائم نمی توان صد درصد تشخیص بارداری را داد  با توجه به شرح حال شما بهتر است تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود موفق باشید 

سلام میتونم یک سوال بپرسم ؟

سلام خسته نباشيد.من٢٣ مهر پريود شدم و اين ماه اقدام داشتم از روز ١ آبان تا ٩ آبان كه دقيقا روز ٩ آبان بعد از نزديكي خون آبه ديدم كه ده روز مونده بود به پريودم. فكر كردم پريود شدم اما تا فرداش فقط خون آبه بود. الان نميدونم اين لانه گزينی هست؟يا پريوده!؟

سلام دوست عزیز با توجه به اینکه خون ریزی ندارید و فقط ترشحات خونابه مانند دارید پس فعلا پریود نشده اید باید صبر کنید تا زمان پریود شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید موفق باشید. 

سلام وقت بخیر.بنده از موعد پریودیم ۲۷روز گذشته تقریبا یک هفته پیش یادمه بعد از ظهر بود تو لباس زیرم یه لک قهوه ای رنگ به اندازه یه بند انگشت دیدم.بعد از اون روز دیگه لکه بینی نداشتم. دیروز رفتم آزمایش خون دادم منفی شد. ولی همچنان زیر شکمم تیر میکشه. بنظرتون باردارم و با سونوگرافی تشخیص میشه؟؟؟

سلام دوست عزیز  با توجه به شرح حال شما خیر شما باردار نیستید باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود موفق باشید. 

سلام خسته نباشید من 22فروردین اقدام کردم برای بارداری روز 11اقدام به دلیل علایم مثل تیر کشیدن تخمدان ها و کمر درد و ترش کردن رفتم آزمایش دادم منفی بود. فرداش که از خواب بیدار شدم لک قهوه ای رنگ دیدم همراه با ترشح که اول فک کردم پریود شدم بعد که دیدم فقط یه لکه قهوه ای رنگ و بیشترینشم همون بود. از دیروز تا حالا خیلی کم کم شده دو روز دیگه هم وقت پربودمه من چهار روز مونده بود به پریودم رفتم آز دادم امکان داره لقاح الان انجام شده باشه ؟ تو آزمایش نشون نداده؟

و از دیروز حالت تهوع خفیف و تیر کشیدن تخمدان هام بهش اضافه شده.

خبلی‌ام بی اشتها هستم به زور یه چیزی میخورم چون همش ضعف دارم

سلام دوست عزیز شما زود آزمایش خون انجام داده اید با توجه به شرح حال شما بهتر است صبر کنید اگر تا ۵ روز آینده به خون ریزی نیافتادید آن وقت از تست بارداری استفاده کنید موفق باشید.

با عرض سلام و خسته نباشید 

ببخشید من ۲۰مهرماه پریود شدم روز ۲۷آبان لکه قهوه ای دیدم و فرداش قطع شد ی هفته که عقب انداختم آز دادم منفی بود ۷و۸آذر هم ۴تا آمپول پروژسترون زدم ک پریود شم یعنی ممکنه باردار باشم؟یکساله درحال اقدامیم آزمایشای قبل بارداری همه خوب بودن ولی پریودام اصولا نامنظمه ولی اصولا دوره هام ۳۳ روزه هستن ممنون میشم جوابمو بدین

سلام دوست عزیز با توجه به تاخیر یک هفته ای پریود شما و منفی بودن تست بارداری احتمال بارداری وجود ندارد  تا ۱۴ روز بعد از تزریق امپول پروژسترون زمان دارید تا پریود شوید موفق باشید 

دوستان من 20 خرداد پریود شدم. حدود 26 ام خرداد تموم شد.27 خرداد نزدیکی داشتم و اقدام به بارداری کردم. بعد 15 تیرماه به مدت دوسه روز پریود شدم .خونریزی تقریبا زیاد بود ولی دوسه روز بود…30 تیر ازمایش خون دادم منفی بود ولی شاید زود ازمایش دادم

بعد هم دوباره 13 مرداد پریود شدم .الان پریودم نمیدونم کی تموم میشه.نمیدونم اینا کدومشون پریوده کدومشون لانه گزینیه. بیبی چک پنج تا زدم دوتاش منفی دوتاش مثبت کم رنگ. توروخدا بگید من باردارم یا نه برام خیلی مهمه

دوست عزیز با توجه به اینکه  شما در تاریخ ۱۳ مردادماه پریود شده اید احتمال بارداری وجود ندارد در زمان لانه گزینی جنین مادر باردار دچار لکه بینی جزئی میشود وبه خون ریزی نمی افتد موفق باشید.

شما میتوانید برای ارتباط با کارشناسان ومتخصصین زنان سواتان را در بخش کلینیک مطرح بفرمایید 

http://www.ninisite.com/clinic

سلام وقت بخیر خانم 23 ساله هستم.

یک دختر 11 ماهه دارم. در طول دوران شیر دهی پریود نشدم. دو ماه قبل شیر دهی را کم کردم یک مآه قبل برای 4 روز لکه بینی داشتم حالا که چهل روز میگزرد دوباره لکه بینی پیدادکردم. پریود نشدم علت این چی میتواند باشد؟ آیا در دوران شیر دهی بارداری احتمال دارد؟ ممنون میشه جواب بدهید چطور میتوانم جوابم را دریافت کنم؟ 

سلام دوست عزیز در دوران شیردهی به علت افزایش هورمون پرولاکتین نظم پریودی خانمهای شیرده به هم میریزد ویا ممکن است پریود نشوند واین مسئله طبیعی است و بنابراین جای نگرانی وجود ندارد اما این مسئله را در نظر داشته باشید که حتما در این دوران جلوگیری از بارداری  نیز داشته باشید

شما میتوانید برای ارتباط با متخصصین زنان و کارشناسان و طرح سوال به بخش کلینیک نی نی ساین مراجعه کنید وسوالتون رو مطرح کنید

http://www.ninisite.com/clinic

نوشته

نوشته

نوشته

نوشته

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

لکه بینی تخمک گذاری خونریزی خفیف است که در طول تخمک گذاری رخ می دهد. تخمک گذاری زمانی است که تخمدان تخمک را آزاد می کند. 

اگر در اواسط چرخه خود متوجه لکه بینی شدید، لکه بینی تخمک گذاری است. لکه بینی خونریزی سبک واژینال است که در خارج از دوره های منظم اتفاق می افتد. به طور معمول، این خونریزی بسیار سبکتر از آنچه شما در طول پریودی تجربه می کنید است.

رنگ خون می تواند سرنخ هایی را برای علت لکه بینی نشان دهد. به همین دلیل است که تغییر رنگ به سرعت جریان خون بستگی دارد. برخی از زنان لکه بینی تخمک گذاری را به رنگ صورتی یا قرمز تجربه می کنند. لکه بینی صورتی نشانه ای است که خون با مایع دهانه رحم مخلوط می شود. زنان معمولا در زمان تخمک گذاری، مایع دهانه رحم بیشتری تولید می کنند. لکه بینی تخمک گذاری معمولا یک یا دو روز طول می کشد.

تخمک گذاری معمولا بین روز 11 تا 21 پس از اولین روز پریودی اخیر شما اتفاق می افتد. تخمک گذاری همچنین می تواند در زمان های مختلف در طول یک چرخه زن اتفاق بیفتد و ممکن است در هر روز در هر ماه اتفاق بیفتد.
ردیابی تخمک گذاری می تواند به بهبود شانس برای بارداری کمک کند. برخی از زنان نیز تخمک گذاری را به عنوان راه پیشگیری از بارداری دنبال می کنند. اگر در حال تلاش برای باردار شدن هستید، لکه بینی خفیف در حین تخمک گذاری نشانه احتمال بیشتر بارداری در این زمان است.

به یاد داشته باشید که تخمک تنها در حدود 24-12 ساعت در طی تخمک گذاری در دسترس است (لکه بینی بارداری چه رنگی است؟). اما، به دلیل اینکه اسپرم میتواند در مدت 3 تا 5 روز در بدن زندگی کند، فرصت باروری شما در هر ماه حدود 5 روز است. این بدان معنی است که اگر چهار روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید، هنوز هم می توانید باردار شوید. با این حال، اگر روز بعد از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید، بعید است باردار شوید، مگر اینکه یک دوره بسیار کوتاه داشته باشید.

علت لکه بینی در زمان اقدام به بارداری

مقاله پیشنهادی اوما: 22 نکته جالب و مهم درباره ترشحات تخمک گذاری

لکه بینی تخمک گذاری ممکن است ناشی از تغییرات سریع هورمونی باشد که در طی تخمک گذاری رخ می دهد. در یک مطالعه سطح بالای پروژسترون لووتیال و هورمون لوتئینیزه (LH) در زمان تخمک گذاری در زنانی که خونریزی تخمک گذاری داشتند مشاهده شد. داشتن سطوح بالاتر یا پایین تر از این هورمون ها به این معنا نیست که شما احتمالا بیشتر یا کمتر در معرض آن هستید.

ممکن است علائم و نشانه های دیگری از تخمک گذاری را مشاهده کنید، از جمله:

توجه دقیق به این علائم ممکن است به شما کمک کند تا زمان باروری را متوجه شوید.

مقاله پیشنهادی اوما: تعیین زمان تخمک گذاری بعد از پریود

در حالی که لکه بینی تخمک گذاری زمانی اتفاق می افتد که بدن شما تخمک را آزاد می کند، لکه بینی لانه گزینی زمانی اتفاق می افتد که یک تخمک بارور به لایه داخلی رحم شما متصل می شود. لکه بینی لانه گزینی یکی از اولین نشانه های بارداری است. حدود یک سوم زنان باردار آن را تجربه خواهند کرد. بر خلاف لکه بینی تخمک گذاری، که معمولا در اواسط چرخه اتفاق می افتد، لکه بینی لانه گزینی چند روز قبل از پریودی بعدی اتفاق می افتد. از آنجایی که خونریزی لانه گزینی تقریبا زمان پریودی رخ می دهد، ممکن است با پریودی اشتباه گرفته شود. در اینجا تفاوت ها ذکر شده است:

ممکن است علائم زیر را علاوه بر خونریزی لانه گزینی (چگونگی تشخیص خونریزی لانه گزینی) تجربه کنید:

خونریزی لانه گزینی نگران کننده نیست و هیچ گونه خطری برای جنین ایجاد نمی کند.

مقاله پیشنهادی اوما: بعد از مثبت شدن کیت تخمک گذاری، کی اقدام کنم؟

لکه بینی با خونریزی پریودی متفاوت است. به طور معمول، لکه بینی:

خونریزی به علت دوره پریودی معمولا به اندازه کافی سنگین است که نیاز به یک پد، تامپون یا فنجان قاعدگی دارد. متوسط دوره حدود 5 روز طول می کشد و میزان خونریزی کل حدود 30 تا 80 میلی لیتر میباشد. پریودی معمولا هر 21 تا 35 روز اتفاق می افتد (زمان تخمک گذاری در پریود نامنظم).

اگر فکر می کنید ممکن است باردار باشید، تا روز اول پس از پریودی صبر کنید سپس آزمایش را انجام دهید. اگر خونریزی تخمک گذاری داشته باشید، ممکن است حدود 15 تا 16 روز پس از خونریزی رخ داده باشد. انجام تست زودهنگام باعث نتیجه منفی کاذب می شود (آزمایش خون برای تست بارداری). آزمایش های بارداری مقدار گنادوتروپین کوریونی انسان (hCG) را در ادرار اندازه گیری می کند. این هورمون هنگام بارداری به سرعت در حال افزایش است، اما در اولین روزهای بارداری، میزان آن در ادرار شما کم می باشد. اگر تست شما مثبت باشد، برای تأیید نتایج، یک قرار ملاقات با OB / GYN خود بگذارید. اگر آزمون شما منفی باشد و پریودی شما هنوز آغاز نشده است، یک هفته دیگر آزمایش را انجام دهید. اگر تست شما هنوز منفی است، یک قرار ملاقات با دکتر بگذارید.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع: www.healthline.com

باسلام سیکل پریودی من 28روزه هست وتقریبا وسط سیکل دوروز پشت سرهم لکه بینی داشتم واقدام به بارداری هم نکردم درضمن سابقه لکه بینی هم نداشتم دلیلش چی میتونه باشه؟؟


 

آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7

لکه بینی قهوه ای قبل از پریود معمولا مورد نگران کننده  نیست و دلایل متفاوتی برای مشاهده لکه های قهوه ای در موعد پریود وجود دارد اما گاهی این لکه های قهوه ای نشانه بارداری یا علائم پیش یائسگی هستند و همچنین در مواردی ممکن است نشانه بیماری باشند.
ترشحات قهوه ای قبل از قاعدگی معمولا ترشحات واژن حاوی قطرات خون هستند. ترشحات قهوه ای در زمانی غیر از قبل یا بعد از پریود می توانند نگران کننده باشند. با این وجود، لکه بینی قهوه ای قبل از پریود معمولا جای نگرانی ندارد.
این مقاله دلایل متفاوت مشاهده لکه بینی قهوه ای از جمله ترشحات قهوه ای در بارداری و لکه بینی قهوه ای پیش از یائسگی مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین به دلایل جدی تر مشاهده لکه بینی قهوه ای و موعد لازم برای مراجعه به متخصص زنان می پردازیم. جهت دسترسی سریعتر به بخشهای مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرستمنظور از لکه بینی قهوه ای چیست؟ترشحات قهوه ای رنگ در زمان غیر بارداریلکه بینی قهوه ای در بارداریلکه بینی قهوه ای پیش از یائسگیلکه بینی قهوه ای نشانه چه بیماری هایی می تواند باشد؟برای لکه بینی قهوه ای چه هنگامی باید به پزشک مراجعه کرد؟ 

علت لکه بینی در زمان اقدام به بارداری


 

ترشحات واژن اغلب به طور روزمره رخ می دهند. معمولا ترشحات واژن رقیق، شفاف یا سفید هستند. گاهی این ترشحات ممکن است به رنگ های دیگر باشند. هنگامی که ترشحات واژه قهوه ای رنگ باشد، احتمالا حاوی مقادیر کمی خون مانده هستند. خونی که برای مدت بیشتری در رحم مانده است به دلیل اکسید شدن ممکن است قهوه ای رنگ باشد. در ادامه به توضیح ترشحات قهوه ای رنگ در دوره های خاص می پردازیم.



 

هنگامی که مطمئن هستید که باردار نیستید، لکه بینی قهوه ای ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:
• خون مانده در رحم که چند روز بعد از اتمام دوره قاعدگی دیده می شود
• لکه بینی قهوه ای در هنگام شروع پریود در زمانی که جریان خون کم است
• لکه بینی در هنگام تخمک گذاری که ممکن است صورتی یا قهوه ای باشد
• لکه بینی قهوه ای پس از نمونه برداری در هنگام پاپ اسمیر یا معاینه واژن
• لکه بینی قهوه ای رنگ بعد از رابطه جنسی به خصوص اگر رابطه جنسی خشن باشد


مقاله مرتبط: رنگ خون قاعدگی و تفسیر آن

اگر شما نیز دچار لکه بینی قهوه ای همراه با علائم دیگری از جمله درد زیر شکم یا بوی بد ناحیه واژن هستید، برای بررسی و درمان این عارضه به دکتر ذاکرین، متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا مشکلتان ظرف زمانی کوتاه با موفقیت درمان شود. شماره تماس جهت دریافت هر گونه راهنمایی 02144463475 می‌باشد.


 

لکه بینی قهوه ای می تواند نشانه بارداری باشد. البته این نشانه در بین تمام افراد باردار دیده نمی شود اما برخی دچار لکه بینی قهوه ای به عنوان نشانه بارداری می شوند.
این ترشح ناشی از خونریزی بعد از انتقال جنین به دیواره رحم است که هنگامی رخ می دهد که تخمک بارور شده در دیواره رحم لانه می کند. خونریزی ناشی از لانه گزینی جنین ممعمولا یک تا دو هفته پس از بارور شدن تخمک رخ می دهد. (مقاله ویژه: درد تخمک گذاری و درمان آن)


در صورت مشاهده خونریزی لانه گزینی جنین پس از رابطه جنسی محافظت نشده بهتر است که تست بارداری بدهید.
در صورتی که باردار هستید و لکه بینی قهوه ای دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. معمولا ترشحات قهوه ای در بارداری نگران کننده نیستند اما در مواردی نشانه دهنده بارداری خارج رحمی یا سقط جنین است.


بیشتر بخوانید: انواع ترشحات واژن 


 

برای زنان در دهه سنی 40 و 50، ترشح قهوه ای پیش از شروع پریود می تواند نشانه یائسگی باشد.
دیگر علائم شروع یائسگی شامل موارد زیر هستند:
• تغییر ناگهانی حالات روحی
• گرگرفتگی
• تعریق شبانه
• دشواری در خوابیدن
• خشکی واژن

مقاله مرتبط: لیزر مونالیزاتاچ درمان نوین علائم یائسگی 



 

برخی بیماری های زنان موجب بروز ترشحات قهوه ای رنگ می شوند. این نوع لکه بینی قهوه ای ممکن است در هر سنی رخ دهد و ربطی به باردار یا باردار نبودن شخص ندارد و معمولا همراه با علائم دیگری است. در ادامه فهرستی از این بیماری ها رو بیان می کنیم:


 


بیماری التهاب لگن

بیماری التهاب لگن نوعی عفونت دهانه رحم و رحم است که می تواند موجب لکه بینی قهوه ای شود. دیگر علائم بیماری التهاب لگن شامل موارد زیر هستند:
• درد در ناحیه لگن و زیر شکم
• درد در هنگام رابطه جنسی
• تب
• ترشحات واژن با بوی نامطبوع


مقاله مرتبط: علت و درمان بوی بد واژن

• احساس سوزش در هنگام ادرار
در صورتی که احتمال ابتلای خود به بیماری التهاب لگن را می دهید بهتر است که به پزشک مراجعه کنید. اگر تشخیص بیماری التهاب لگن برای شما تایید شود، پزشک آنتی بیوتیک هایی را برای درمان بیماری برای شما تجویز می کند.


 


سندرم تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان نوعی عدم توازن هورمونی است که می تواند موجب ترشح قهوه ای رنگ شود. دیگر علائم بیماری تنبلی تخمدان شامل موارد زیر هستند:
• پریودهای نامنظم
• پریود نشدن برای چندین ماه
• پریودهای با خونریزی شدید
• موی زائد بر روی صورت یا بدن
• جوش زدن یا داشتن پوست چرب
• درد در ناحیه لگن
• دشواری در باردار شدن
• تغییر رنگ تکه ای پوست


بیماری تنبلی تخمدان بسیاری شایع است و معمولا بین 8 تا 20 درصد زنان در سنین باروری به این بیماری مبتلا هستند.
زنانی که احتمال ابتلا به این بیماری را می دهند باید به پزشک مراجعه کنند و بسته به شرایط آنها، درمان های متفاوتی وجود دارد.
برای تغیین درمان مناسب برای بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک، پزشک ممکن است درباره موارد زیر از شما پرسش کند:
• علائم شما
• دیگر مشکلات مرتبط با سلامتی
• داشتن یا نداشتن قصد بارداری
برخی درمان های بیماری تنبلی تخمدان ممکن است باردار شدن را دشوارتر کند برای همین مشخص کردن قصد خود برای بارداری نزد پزشک اهمیت بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تنبلی تخمدان و بارداری

برای درمان بیماری تنبلی تخمدان در طی اولین جلسه معاینه خانم دکتر ذاکرین، جراح و متخصص زنان، شما می توانید مشکلات و علائم مرتبط خود را با ایشان در میان بگذارید. پزشک با شما صحبت کرده و هر گونه سوال شما را پاسخ خواهند داد. انتخاب روش درمانی بهتر است که با نظر و معاینه دقیق پزشک و انجام آزمایشات صورت گیرد. برای دریافت وقت قبلی با شماره 44463475-021 تماس بگیرید.


 


بیماری های مقاربت جنسی

ترشحات قهوه ای رنگ پیش از پریود همچنین می تواند نشانه نوعی بیماری مقاربت جنسی مانند کلامیدیا یا سوزاک باشند. دیگر علائم این بیماری شامل موارد زیر هستند:
• احساس سوزش در هنگام ادرار
• ترشحات بودار
• درد در هنگام رابطه جنسی
تمام افراد مبتلا به بیماری های مقاربت جنسی این علائم را ندارند به همین دلیل است که افراد فعال از نظر جنسی باید چند وقت یکبار از نظر ابتلا به این نوع بیماری ها مورد معاینه قرار گیرند.
درمانِ اغلب بیماری های مقاربت جنسی آسان است البته گاهی این بیماری ها ممکن است خطرناک شوند و نیازمند درمان های بیشتری باشند. درمان معمولا شامل تجویز آنتی بیوتیک است.

بیشتر بخوانید: چرا بعد از رابطه جنسی دچار لکه بینی می شوید؟


 

علت لکه بینی در زمان اقدام به بارداری


جسم خارجی به جا مانده در بدن

گاهی ترشحات قهوه ای رنگ بد بو در هنگامی دیده می شوند که یک جسم خارجی به طور تصادفی در واژن باقی بماند. این اجسام ممکن است شامل موارد زیر باشند:
• تامپون
• کاندوم
• حلقه های پیشگیری از بارداری
در صورت مشاهده لکه بینی قهوه ای بودار باید به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است دچار عفونت واژن شده باشید یا جسمی خارجی در بدنتان به جا مانده باشد.



 


سرطان دهانه رحم

ترشحات قهوه ای رنگ ممکن است نشانه سرطان دهانه رحم باشد. 0.6 درصد از زنان در زندگی خود ممکن است دچار سرطان دهانه رحم شوند که معمولا این بیماری ناشی از ویروس زگیل تناسلی است. دیگر علائم بیماری سرطان دهانه رحم شامل موارد زیر هستند:
• درد در هنگام نزدیکی
• خونریزی و لکه بینی بعد از رابطه جنسی
• قاعدگی شدید یا طولانی
• خونریزی و لکه بینی در بین دو پریود
اگر احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را می دهید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.
اولین آزمایشی که پزشک برای شما انجام میدهد پاپ اسمیر است و در صورت غیر طبیعی بودن پاپ اسمیر، آزمایش کولپوسکوپی برای شما انجام خواهد شد و نمونه گرفته شده تعیین کننده رمان خواهد بود.

دانستنی ها: لکه بینی قبل و بعد از پریود نشانه چیست؟

هم اکنون مطب خانم دکتر ذاکرین مجهز به یکی از پیشرفته ترین دستگاههای کولپوسکوپ موجود در بازار است. چنانچه شما هم دچار مشکلات دهانه رحم و لکه بینی یا درد و سوزش هنگام رابطه هستید، پیشنهاد می کنیم جهت بررسی های بیشتر به کولپوسکوپی اقدام کرده و درمان متناسب با مشکل خود را شروع کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت معاینه با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمایید.


 


ترشحات قهوه ای معمولا نگران کننده نیستند اما اگر همراه با علائم زیر هستند بهتر است که به متخصص زنان جهت معاینه و درمان مراجعه کنید:
• مشاهده لکه بینی قهوه ای برای چند هفته
• لکه بینی قهوه ای مکرر بعد از رابطه جنسی
• استشمام بوی بد از ناحیه واژن
• احساس درد
• خارش ناحیه واژن

آیا شما هم تابحال دچار لکه بینی قهوه ای شده اید؟ اگر در این باره سوالی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :


سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.

سلام عزیزم ترشحات بدبو اکثرا نشانه عفونت هستن به پزشک مراجعه کن و دارو بگیر تا خوب شی. اما برای علائم پریودیت بهتره یه آزمایش هورمونی هم بدی.


سلام عزیزم بهتره کولپوسکوپی بشی.


سلام بهتره بررسی هورمونی بشی.

سلام احتمالا ناشی از به هم ریختگی هورمون ها در دوران شیردهی هست.

سلام ممکنه از مصرف قرص اورژانسی باشه اگر ادامه دار بود به پزشک مراجعه کن.

سلام سنت مهمه.اگه پریودت به هم ریخته میتونه مال استرس باشه


سلام عزیزم بهتره به پزشک مراجعه کنی.


سلام عزیزم باید معاینه بشی.


سلام حتما به پزشک مراجعه کن.


سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام مشکلی نیست.


سلام باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام بهتره به پزشک برای معاینه مراجعه کنی.


سلام باید برای معاینه مراجعه کنی.


سلام معلوم نیست باید حتما معاینه بشی.

سلام بله فیبروم میتونه علت باشه در روزهای لکه بینی مفنامیک اسید بخورین قطع میشه


سلام باید به پزشک مراجعه کنی.

سلام باید حتما به پزشک برای معاینه مراجعه کنن.


سلام بهتره به پزشک مراجعه کنی.

سلام نگران نباش اگه پاپ و معاینه نرماله دو دوره دارو هورمونی توسط پزشکت تجویز بشه برطرف میشه

سلام عزیزم اگر تکرار شد حتما به پزشک مراجعه کن.

سلام عزیزم باید معاینه بشی اگه تونستی مراجعه کن.


باید مراجعه کنید تا بشه تشخیص داد.

بله تاثیرات داروها میتونه باشه. با اینحال اگر در پریودهای بعدی تکرار شد به متخصص مراجعه کنید.

میتونه بخاطر قرص هورمونی باشه که مصرف کردید. در صورتیکه در پریودهای بعدی تکرار شد به متخصص مراجعه کنید.

برای اطمینان از بارداری بهترین کار تست خون بارداریه.


اگر پریودتون عقب افتاد تست خون بارداری بدین.

علتهای مختلفی میتونه داشته یاشه. در صورت تکرار در ماه آینده به متخصص مراجعه کنید.

سلام. میتونه دلیلش داروها باشه. باید نوع دارو رو بدونم. در صورتیکه ماه آینده تکرار شد با پزشکتون در میون بگذارید.


سلام. نیازه حتما توسط متخصص معاینه شین.

دو ماه خونریزی داشتین و به پزشک مراجعه نکردید؟؟؟؟



یکشنبه ها
3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


دوشنبه ها
11 صبح تا 4 عصر


سه شنبه ها
3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



شماره های تماس با مطب


021-44463475


09909236065


پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


شماره های تماس با مطب:


021-44463475


09909236065


علت لکه بینی در زمان اقدام به بارداری
علت لکه بینی در زمان اقدام به بارداری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *