علت لرزش دست نوجوان

دوره مقدماتی php
علت لرزش دست نوجوان
علت لرزش دست نوجوان

لرزش دست در افراد سالمند تا حدی طبیعی است، اما در جوانان می تواند علت دیگری داشته باشد که در این مقاله به مهم ترین علل لرزش دست در سنین پایین اشاره می کنیم.

هر چیزی ممکن است باعث لرزش دست هایتان شود، از جمله کار کردن زیاد با دست ها یا ابتلا به یک بیماری. ممکن است لرزش دست ها را بیشتر در هنگام صبح مشاهده کنید، زمانی که در حال نوشتن یک پیام کوتاه یا نوشیدن قهوه هستید. یا اینکه لرزش دست ها ممکن است به شکل یک مشکل همیشگی در آمده باشد. اگر دچار مشکل لرزش دست هستید، بهتر است بدانید شما تنها نیستید. طبق پژوهش های انجام شده در سال 2011 در پزشک خانواده امریکایی تکان خوردن یا لرزش یکی از بخش های بدن شایع ترین اختلال حرکتی است و دست های شما مهم ترین بخشی هستند که از این مشکل رنج می برند.

دکتر جوزف جانکوویک  Joseph Jankovic استاد پزشکی اعصاب و دارای صندلی متمایز در بخش اختلالات حرکتی در دانشکده پزشکی بیلورBaylor  می گوید: ” لرزش دست ممکن است بر اثر عوامل مختلفی بروز کند، از جمله برخی بیماری ها مانند پارکینسون یا مصرف بیش از حد قهوه.”

در اکثر موارد نمی توانید علت لرزش دست ها را تشخیص دهید. اما پزشک می تواند زمان و چگونگی لرزش دست هایتان را مشخص کند.به عنوان مثال ممکن است دچار لرزش عملکردی شوید و زمانی بروز می کند که در حال بلند کردن چیزی از زمین هستید یا با دست هایتان کاری انجام می دهید.جانکوویک می گوید این نوع لرزش زمانی مشخص است که در حال انجام کاری بر خلاف جاذبه زمین هستید – به عنوان مثال زمانی که در حال خوردن یا نوشیدن هستید یا زمانی که سعی می کنید چیزی را بلند کرده و جلوی صورت خود نگه دارید. همچنین ممکن است دچار لرزش دست در هنگام استراحت باشید، به این معنا که دست های شما در حالت بی حرکتی هم لرزش دارند.دکتر جانکوویک می گوید: بدون در نظر گرفتن نوع لرزشی که با آن روبه رو هستید، اگر لرزش دست شما با فعالیت های روزانه تان تداخل پیدا می کند و یا باعث آزار دیگران می شود، زمان آن رسیده که به پزشک مراجعه کنید.در ادامه به علل رایج لرزش دست اشاره می کنیم.

علت لرزش دست نوجوان

دوره مقدماتی php

دکتر گوردون بالتاک Gordon Baltuch، مددکار و استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه پنسیلوانیا Pennsylvania و مدیر پژوهش های بیماری پارکینسون، می گوید: تا حدودی رایج ترین نوع لرزش مزمن دست – یک نفر از هر 25 نفر یا 4 درصد جمعیت ممکن است این نوع لرزش را تجربه کنند – لرزش اساسی است که زمانی اتفاق می افتد که شما در حال انجام یک کار با دست های خود هستید.اگر دست های شما در هنگام تایپ کردن یا نوشتن می لرزند، یا زمانی که می خواهید وسیله ای مانند نمکدان را بلند کنید یا یک لیوان آب بنوشید متوجه لرزش دست خود می شوید، این ها نشانه هایی از لرزش اساسی هستند.این لرزش ممکن است خفیف باشد – تقریبا غیر قابل تشخیص – و یا طوری واضح باشد که به خاطر آن نمی توانید فعالیت های روزانه خود را کامل کنید. بهترین اقدامی که در این شرایط می توانید انجام دهید، برای اطمینان بیشتر به پزشک مراجعه کنید.دکتر بالتاک می گوید: ما نمی دانیم چه عاملی باعث بروز لرزش اساسی می شود. این مشکل در خانواده ها به صورت ارثی مشاهده می شود، بنابراین به نظر می رسد ژنتیک نقش مهمی در بروز این مشکل دارد، اما ما علت اصلی را نمی دانیم. علت این عارضه ممکن است مربوط به مشکلی در مخچه cerebellum در ارسال و دریافت اطلاعات باشد.مخچه بخشی از مغز است که مهارت های حرکتی را کنترل می کند. اما جزئیات مبهم هستند. لرزش اساسی معمولا در یک دست شروع می شود و اغلب در دستی که فرد بیشتر استفاده می کند و در نهایت به دست دیگر می رسد. گرچه  خطر ابتلا به لرزش اساسی با افزایش سن بیشتر می شود، اما ممکن است در هر سنی بروز می کند. بالتاک می گوید: در بین بیماران من حتی کودکانی هستند که به لرزش اساسی دچار هستند.اگر لرزش اساسی خفیف است، نیاز به انجام کار خاصی نیست. این حالت ممکن ست با افزایش سن بدتر شود و یا اصلا اینطور نباشد. به هرحال درمان نکردن آن در سنین پایین مشکل خاصی به وجود نمی آورد. اگر این لرزش روی زندگی و کارهای روزمره تان تاثیر گذاشت، داروهایی وجود دارند که به شما کمک می کنند. دکتر بالتاک می گوید: ” مهم ترین روش درمان استفاده از مسدود کننده های بتا beta blocker است. اگر این داروها موثر نبودند، برخی از داروهای ضد انعقاد می توانند موثر باشند.” اگر استفاده از دارو موثر نباشد، برخی روش های جراحی در دسترس هستند.

دکتر مایکل رزاک  Michael Rezak، مدیر بخش اختلالات حرکتی و بیماری های نورودژنراتیو* Neurodegenerative در پزشکی شمال غربی می گوید: گرچه لرزش اساسی در دست ها زمانی مشاهده می شود که دست هایتان در حال انجام حرکت و فعالیت هستند، اما لرزش دست ها که ناشی از بیماری پارکینسون است، لرزش در حال استراحت نامیده می شود، زیرا زمانی خود را نشان می دهد که دست های شما هیچ حرکتی ندارند.

* نورودژنراتیو neurodegenerative.بیماری،فرایند یا وضعیتی که سبب زوال سلول های طبیعی سیستم عصبی یا عملکرد آنها می گردد.

رزاک می گوید: زمانی که دست ها در دو طرف بدن آویزان هستند یا هیچ تون عضلانی در دست ها وجود ندارد، زمانی است که لرزش ناشی از بیماری پارکینسون مشاهده می شود.همچنین نوع حرکت مربوط به لرزش اساسی بیشتر شبیه به لرزیدن و تکان خوردن است، اما لرزش مربوط به بیماری پارکینسون اغلب دارای ریتم است. برای بسیاری از بیماران لرزش به شکل نوعی حرکت دادن قرص بین انگشت شست و انگشت اشاره شروع می شود. بیماری پارکینسون یک بیماری نورودژنراتیو است که در آن برخی سلول های مغز به تدریج از بین می روند. علت اصلی اینکه چرا مرگ این سلول ها شروع می شود، هنوز مشخص نیست، به هرحال این مشکل در نهایت منجر به کاهش دوپامین dopamine در مغز می شود که منجر به لرزش دست ها و دیگر علائم حرکتی می شود، مانند تیک های صورت، وضعیت بد بدن و مشکل در تکلم.بیماری پارکینسون معمولا در سن 60 سالگی به بعد بروز می کند، اما درصد کمی از افراد در سنین جوانی به این مشکل دچار می شوند. هیچ درمانی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد، اما دارو و برخی فعالیت های جسمی به کنترل علائم کمک می کنند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پارکینسون چیست؟(علل، درمان)

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم غذایی دوپامین چیست و چگونه کار می کند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : یکی از علائم ابتلا به پارکینسون در آینده، خواب ناآرام و بیقرار است!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تشخیص بیماری پارکینسون 10 سال قبل از ابتلا با یک آزمایش ساده !!

هر شخصی دارای یک لرزش خیلی خفیف و غیر قابل مشاهده است که بر اثر ضربان قلب، گردش خون و دیگر فرایندهایی که در داخل بدن انجام می شوند، رخ می دهد. این نوع لرزش، لرزش فیزیولوژیک نامیده می شود. جانکویک می گوید: اما تحت شرایط خاص این لرزش می تواند قابل مشاهده شود.یکی از این موقعیت ها استرس و اضطراب شدید است. اگر دست یا صدای شما قبل از صحبت کردن برای تعداد زیادی از مردم شروع به لرزیدن کرد، یا اگر هنگام نگاه کردن به پایین از لبه یک ساختمان بلند، زانوها و پاهایتان شروع به لرزیدن کرد، دچار لرزش فیزیولوژیک افزایش یافته enhanced physiologic tremor شده اید.این نوع لرزش ممکن است آزار دهنده یا ناراحت کننده باشد، بستگی به موقعیت دارد، اما اگر در تمام زمان ها این لرزش را تجربه می کنید و احساس می کنید تاثیر منفی بر روی زندگی شما می گذارد، بهتر است با پزشک مشورت کنید.برخی فعالیت های کاهش دهنده استرس، مانند مدیتیشن، یوگا یا گوش دادن به موسیقی و همچنین داروهای ضد استرس می توانند موثر باشند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 10 روش تمدد اعصاب برای کاهش استرس

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 8 راه مقابله با استرس!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکی

دکتر جانکوویک می گوید: همانطور که استرس می تواند باعث تشدید لرزش فیزیولوژیک شود، کافئین هم همین تاثیر را دارد. اگر بعد از مصرف قهوه یا دیگر منابع کافئین دچار لرزش دست می شوید، زمان آن رسیده که مصرف کافئین خود را کاهش دهید.گفته می شود کافئین و استرس باعث می شوند لرزش اساسی بیش از پیش به چشم بیاید. اگر فکر می کنید لرزش دست های شما علاوه بر مصرف بیش از حد کافئین به عوامل دیگری نیز بستگی دارد، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

مانند استرس و کافئین، مصرف برخی داروها نیز باعث لرزش دست می شوند – به ویژه داروهای آسم مانند bronchodilator. داروهای دیگری که باعث لرزش دست می شوند، عبارتند از آمفتامین Amphetamine ، برخی از استاتین ها statin  و مهار کننده های باز جذب سروتونین SSRI.اگر بعد از مصرف دارو لرزش دست را در خود مشاهده کردید یا اگر به نظر می رسد لرزش دست بعد از مصرف یک داروی جدید شروع شده، پزشک می تواند داروی جایگزین برایتان تجویز کند تا لرزش دست های شما بهبود پیدا کند.

و باز هم عامل دیگری که باعث لرزش فیزیولوژیک می شود خستگی بیش از حد است. خستگی شما چه بر اثر کم خوابی باشد و چه در نتیجه تمرینات سخت و طولانی، در هر دو حالت خسته بودن عضلات منجر به لرزش دست ها و دیگر قسمت های بدن می شود. به این ترتیب هر چیزی که باعث مختل شدن خوابتان می شود، می تواند باعث لرزش دست شما نیز شود. خستگی می تواند لرزش اساسی را بدتر کند. بنابراین اگر دست های شما همیشه می لرزند – اما زمانی که خسته یا کم خواب هستید بدتر می شود – بهتر است با پزشک مطرح کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علت لرزش دست ها و درمانش

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 2018 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

دست‌های ما به طور طبیعی در تمام اوقات بیداری، یک لرزش بسیار خفیف و نامحسوس را تجربه می‌کنند. علت این لرزشِ بسیار خفیف این است که دست‌های ما دائما در حال انقباض و استراحت هستند. این لرزش تنها زمانی به مشکل تبدیل می‌شود که نوشتن، به دست گرفتن استکان چای یا استفاده از قاشق و چنگال، به موضوعی چالشی برای‌تان تبدیل شود. مردم با مشاهده‌ی لرزش دست‌شان، فورا نگران می‌شوند که مبادا بیماری پارکینسون به سراغ آنها آمده باشد، اما معمولا این عارضه به عوامل دیگری بستگی دارد. اگر لرزش دست سبب نگرانی شما شده است، به جای خوددرمانی، به پزشک مراجعه کنید. لرزش دست انواع بسیاری دارد که توصیف آنها دشوار است، اما پزشکان می‌توانند انواع رایج آن را به راحتی تشخیص دهند. در این مقاله‌ی کوتاه با ۱۰ علت لرزش دست آشنا شوید.

علت لرزش دست نوجوان

حتما بخوانید: علت خواب رفتن دست و پا و درمان آن؛ ۹ دلیلی که شما را مورمور می‌کند

شاید لرزش دست شما اخیرا آغاز شده است یا شاید در حال بدتر شدن باشد. احتمالا به تدریج آغاز شده است و شاید آغاز آن با زمانی مصادف است که شما استرس داشته یا عصبانی بوده‌اید یا یک بیماری سبب بروز آن شده است.

دلیل آن هر چه که باشد، «لرزش» نامی است که کارشناسان برای توصیف دست‌ها و گاهی پاهای مرتعش به کار می‌برند. این مشکل رایج‌تر از آن است که فکرش را کنید و دلایل و نتایج بسیاری دارد.

شایع‌ترین نوع لرزش، لرزش اساسی (Essential Tremor) است که متخصصان آن را با نام مخفف ET نیز به کار می‌برند. ‌این بیماری، شایع‌ترین بیماری سیستم عصبی است که معمولا با لرزش دست‌ها آغاز می‌شود، اما می‌تواند نواحی دیگر بدن از قبیل بازو، سر، صدا یا دیگر نقاط را هم به لرزش مبتلا کند. ‌

لرزش اساسی زمانی دست‌ها ‌را گرفتار می‌کند که آنها هنوز در حال حرکت هستند و به همین دلیل با انواع دیگر لرزش‌ها متفاوت است. معمولا شکل‌های دیگر لرزش زمانی رخ می‌دهند که آن عضو مبتلا شده از بدن، ثابت و بی‌حرکت است.

لرزش می‌تواند از بروز یک تغییر در ژن‌ها ناشی شود (پزشک شما شاید این تغییر را «جهش» بنامد). این تغییر به آن معنا است که اگر یکی از والدین شما لرزش داشته باشند، احتمال ابتلای شما نیز به این بیماری بیشتر می‌شود.

سموم موجود در محیط زیست نیز می‌توانند سبب بروز این بیماری شوند، اما برای درک بهتر رابطه‌ی سموم با این بیماری، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

سن عامل دیگر خطر است. اگرچه ET می‌تواند در هر سنی رخ دهد، اما ابتلا به آن در سنین بالای ۴۰ سال بیشتر است. با بالا رفتن سن، احتمال ابتلا به این بیماری بیشتر می‌شود.

ET تهدیدی برای زندگی ما نیست، اما به مرور زمان می‌تواند تشدید شود. استرس، خستگی شدید و مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند باعث بدتر شدن این بیماری شود. ممکن است در مرحله‌ای از این بیماری، خوردن، نوشیدن، نوشتن و تمام فعالیت‌های روزانه‌ی دیگری که با دست‌های‌مان انجام می‌دهیم به یک چالش بزرگ تبدیل شوند.

درمان این وضعیت می‌تواند سخت باشد. داروهایی برای درمان این عارضه وجود دارند، اما هیچ یک از آنها اثر مداوم ندارند. جراحی نیز یک گزینه است، در این روش که به آن «تحریک عمقی مغز» می‌گویند، پزشکان وسیله‌ای را در مغز قرار می‌دهند که به کنترل لرزش کمک می‌کند. اگر از لرزش دست‌تان نگرانی دارید، درباره‌ی این گزینه و آشنایی بیشتر با آن، با پزشک خود مشورت کنید.

لرز‌ش، نشانه‌ی اولیه‌ی بیماری پارکینسون است که ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. مبتلایان به این بیماری، لزوما دچار لرزش نمی‌شوند، اما اغلب افراد در مراحل اولیه‌ی این بیماری، لرزش جزئی دست‌ها، پاها یا حتی یک انگشت دست‌شان را تجربه می‌کنند.

اغلب اوقات، لرزش فقط یک طرف بدن را درگیر می‌کند. این حالت معمولا زمانی رخ می‌دهد که عضلات در حال استراحت هستند. به همین دلیل به آن لرزش استراحت (Resting Tremor) می‌گویند.

زمانی که حرکت می‌کنید، لرزش متوقف می‌شود. حتی خم کردن جزئی انگشتان‌تان هم می‌تواند به توقف لرزش کمک کند. در مورد انواع دیگر لرزش، استرس یا هیجان می‌تواند لرزش را بدتر کند.

به مرور زمان متوجه خواهید شد که لرزش ممکن است از یک سمت بدن به سمت دیگر گسترش یابد.

این بیماری که سیستم ایمنی، مغز، اعصاب‌ و نخاع را هدف قرار می‌دهد، می‌تواند سبب لرزش دست‌ها هم بشود. احتمالِ لرزش نواحی دست یا پا زیاد است. اِم‌اِس می‌تواند سبب بروز انواع لرزش‌ها شود. رایج‌ترین آنها مانند «لرزش اساسی»، زمانی اتفاق می‌افتد که شما در حال حرکت هستید.

لرزش یکی از نخستین نشانه‌های ترک مشروبات الکلی است. اگر اعتیاد شما به مشروبات الکلی بیش از حد نبوده باشد، لرزش‌ها فقط چند روز طول می‌کشند. اگر زیاد اهل نوشیدن بوده‌اید یا مدت زمان زیادی به این کار عادت داشته‌اید، لرزش دست را به مدت یک سال یا حتی بیشتر تجربه خواهید کرد.

دست‌های مرتعش و لرزان همیشه به معنای بیمار بودن شما نیست. گاهی‌ اوقات لرزش، واکنش بدن‌تان نسبت به چیزی است.

داروها: رایج‌ترین آنها، داروهایی هستند که از انتشار یک ماده‌ی شیمیایی در مغز به نام دوپامین جلوگیری می‌کنند. این ماده‌ی شیمیایی اطلاعات را از یک قسمت مغز به قسمت دیگر منتقل می‌کند. این داروها برای متعادل نگه داشتن خُلق‌وخو تجویز می‌شوند. با توقف مصرف این داروها، لرزش‌های شما از بین خواهند رفت.

کمبود ویتامین B12: سیستم عصبی ما بدون ویتامین B12 آن طور که باید، کار نخواهد کرد. شما می‌توانید این ویتامین را در گوشت، ماهی، مرغ، تخم‌ مرغ، شیر و فرآورده‌هایی که از آن به دست می‌آیند پیدا کنید. اگر دریافت ویتامین B12 شما آن قدر کم است که دچار لرزش دست می‌شوید، پزشک آمپول B12 را برای شما تجویز خواهد کرد.

استرس: از اضطراب‌های مالی و شغلی گرفته تا سلامتی و روابط عاطفی، استرس لرزش را بدتر می‌کند. خشم و گرسنگی شدید یا کمبود خواب، همگی می‌توانند سبب لرزش دست شوند. این گونه لرزش به عنوان لرزش فیزیولوژیک شناخته شده است.

اُفت قند خون: این وضعیت در پزشکی هیپوگلیسمی نام دارد. اُفت قند خون باعث می‌شود بدن به طور طبیعی به این وضعیت واکنش نشان دهد و به لرزه بیفتد.

پُرکاری غده‌ی تیروئید: این غده در گردن، درست بالای استخوان ترقوه قرار دارد. وقتی تیروئید بیش از مقدار طبیعی، هورمون ترشح کند، سرعت کارکرد کل بدن افزایش می‌یابد. ممکن است در اثر بیماری غده‌ی تیروئید با خوابیدن مشکل پیدا کنید، ضربان قلب‌تان تند شود و دست‌تان به لرزه بیفتد.

آسیب عصبی: جراحت، بیماری یا مشکل در سیستم عصبی مرکزی، می‌توانند سبب بروز لرزش شوند. این وضعیت در پزشکی نوروپاتی محیطی نام دارد و می‌تواند دست‌ها و پاها را درگیر کند.

از آنجا که دلایل و درمان‌ انواع لرزش‌های دست بسیار متنوع هستند، صحبت درباره‌ی پیشینه و نشانه‌های لرزش‌ دست‌تان با پزشک، بسیار مهم است.

برگرفته از: Webmd.com

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

علت لرزش دست نوجوان

ضمن عرض خسته نباشید خدمت شما دوست گرامی مطالب بسیار با محتوا وارزنده می باشد

سلام مرسی فهمیدم که استرس برام بده اما چجوری استرس،نداشته باشم اینو هم اگه زحمت بکشین و بگین ممنون میشم

سلام دوست عزیز
پیشنهاد می‌کنم این مطالب رو هم مطالعه بفرمایید:
مقابله با استرس با ۱۲ روشی که به حفظ آرامش شما کمک می‌کند
افراد موفق چطور استرس خود را مهار می‌کنند؟
چگونه استرس را از بین ببریم؟
سپاس از همراهی‌تون

آموزنده و آگاهی بخش بود.ممنون زحمت کشیدین

سلامتی

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

هورمون پرولاکتین و علائم بالا بودن آن در زنان و مردان

تشخیص جای نیش حشرات مختلف و نحوه درمان آن‌ها


کاهش اسید معده با ۱۳ روش خانگی

چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن

آخرین مطالب

سونای مادون قرمز؛ تأثیرات، فواید و موارد منع استفاده

قانون مورفی چیست و چطور می‌توان با آن مقابله کرد؟

کتاب تدوین طرح کسب و کار به روش اساتید هاروارد


چطور درآمد دلاری داشته باشیم؟

مدل تچان چیست و چگونه باعث افزایش بهره وری می‌شود؟

ترین های جهان

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص دارد؟


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

بزرگتر بودن استخوان فک پایین علاوه بر بروز درد در آرواره ها، باعث سر درد، مشکلات گفتاری و پوسیدگی دندان می شود. اصلاح این مشکل در کودکان، نیازی به جراحی ندارد و با عمل ارتودنسی، این مشکل برطرف می شود. در افراد بزرگسال، اصلاح این برآمدگی، هم به جراحی و هم به براکس (متصل کردن دندان ها به یکدیگر) نیاز دارد. در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام به بررسی آندربایت یا بزرگتر بودن استخوان فک پایین نسبت به استخوان فک بالا خواهیم پرداخت …

در مورد رژیم کتوژنیک وگان چه می دانید؟ شاید شما هم جزء افرادی باشید که دوست دارند رژیم کتوژنیک بگیرند ولی به نظرشان سخت بیاید و یا بخواهند رژیم وگان بگیرند ولی به نظرشان اصلا قابل اجرا نیست. ما در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام می خواهیم به بررسی یک رژیم غذایی بپردازیم که ترکیبی از رژیم کتوژنیک و وگان است. با ما باشید تا شما را با رژیم کتوژنیک وگان بیشتر آشنا کنیم. رژیم کتوژنیک وگان چیست؟ رژیم وگان فواید سلامتی زیادی …

تمایل سر کودک تان به یک سمت، می تواند هشدار دهنده باشد. تورتیکلی یا کجی گردن نوزاد می ‌تواند در پسران و یا دختران از بدو تولد شروع شود و تا ۳ ماهگی ادامه یابد و این می ‌تواند برای والدین ترسناک باشد. اما اغلب کودکان خیلی زود خوب می شوند، به خصوص وقتی که کجی گردن نوزاد ، زود تشخیص داده ‌شود و به سرعت درمان شود. در این مقاله از بخش سلامت کودک دکتر سلام به بررسی کجی گردن نوزاد می پردازیم. با …

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده و موثر را به شما ارائه می کنیم. بله، درست حدس زدید! این راه حل ساده، ورزش است. با انجام این 10 حرکت عالی، شما می توانید سینه های خود را به شکل و فرم اولیه خود تبدیل کنید و هر بار که سینه بند می پوشید، سینه ها کاملا عالی و بزرگ به نظر برسند. در این مقاله از بخش …

ناتوانی جنسی وضعیتی است که در آن مرد قادر به انجام و حفظ حالت نعوظ erection برای برقراری یک رابطه جنسی موفق نیست. اگر گاه و بیگاه این مشکل بطور موقتی پیش بیاید، لزوما سبب نگرانی نمی شود ولی اگر ناتوانی جنسی یک مسئله مستمر و ادامه دار باشد، منجر به استرس شده و اعتماد به نفس شخص را تحت تاثیر قرار می دهد و به بروز اختلال در روابط اجتماعی می انجامد. متاسفانه در بسیاری موارد فرد مبتلا بیماری خود را پنهان کرده و …

علت لرزش دست نوجوان

در مورد لگد زدن جنین چه می دانید؟ چرا بعضی جنین ها در شکم مادرشان، کمتر لگد می زند؟ آیا می دانید علت لگد زدن جنین چیست؟ چقدر …

بزرگتر بودن استخوان فک پایین علاوه بر بروز درد در آرواره ها، باعث سر درد، مشکلات گفتاری و پوسیدگی دندان می شود. اصلاح این مشکل در کودکان، نیازی …

تمرین اسکات با تکیه به دیوار برای تقویت ران ها، مفاصل ران، ماهیچه های ساق پا و پایین تنه مناسب است. این تمرین ها برای زانو و پشت …

پرده بکارت پرده ای بسیار نازک است که دهانه مهبل را پوشانده است و به دلایل مختلفی می تواند پاره شود که یکی از این دلایل داشتن رابطه …

نکروز استخوان یا آواسکولار نکروز (AVN) که استئونکروز نیز نامیده می شود، در اثر عدم وجود خون در استخوان رخ می ‌دهد. زیرا استخوان بافت زنده ای است …

با دستگاه TENS آشنایی دارید؟ درد زایمان، یک تجربه دردناک و غافلگیر کننده است. خوشبختانه، پزشکی مدرن توانسته چندین راه حل برای مقابله با …

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

چگونه میتوان به تقویت انگشتان دست پرداخت؟ آیا میتوان با تمرینات ورزشی ساده، انگشتان قوی تری برای خود ساخت؟ این تمرین‌ های درمانی و …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

بزرگتر بودن استخوان فک پایین علاوه بر بروز درد در آرواره ها، باعث سر درد، مشکلات گفتاری و پوسیدگی دندان می شود. اصلاح این مشکل در کودکان، نیازی به جراحی ندارد و با عمل ارتودنسی، این مشکل برطرف می شود. در افراد بزرگسال، اصلاح این برآمدگی، هم به جراحی و هم به براکس (متصل کردن دندان ها به یکدیگر) نیاز دارد. در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام به بررسی آندربایت یا بزرگتر بودن استخوان فک پایین نسبت به استخوان فک بالا خواهیم پرداخت …

در مورد رژیم کتوژنیک وگان چه می دانید؟ شاید شما هم جزء افرادی باشید که دوست دارند رژیم کتوژنیک بگیرند ولی به نظرشان سخت بیاید و یا بخواهند رژیم وگان بگیرند ولی به نظرشان اصلا قابل اجرا نیست. ما در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام می خواهیم به بررسی یک رژیم غذایی بپردازیم که ترکیبی از رژیم کتوژنیک و وگان است. با ما باشید تا شما را با رژیم کتوژنیک وگان بیشتر آشنا کنیم. رژیم کتوژنیک وگان چیست؟ رژیم وگان فواید سلامتی زیادی …

تمایل سر کودک تان به یک سمت، می تواند هشدار دهنده باشد. تورتیکلی یا کجی گردن نوزاد می ‌تواند در پسران و یا دختران از بدو تولد شروع شود و تا ۳ ماهگی ادامه یابد و این می ‌تواند برای والدین ترسناک باشد. اما اغلب کودکان خیلی زود خوب می شوند، به خصوص وقتی که کجی گردن نوزاد ، زود تشخیص داده ‌شود و به سرعت درمان شود. در این مقاله از بخش سلامت کودک دکتر سلام به بررسی کجی گردن نوزاد می پردازیم. با …

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده و موثر را به شما ارائه می کنیم. بله، درست حدس زدید! این راه حل ساده، ورزش است. با انجام این 10 حرکت عالی، شما می توانید سینه های خود را به شکل و فرم اولیه خود تبدیل کنید و هر بار که سینه بند می پوشید، سینه ها کاملا عالی و بزرگ به نظر برسند. در این مقاله از بخش …

ناتوانی جنسی وضعیتی است که در آن مرد قادر به انجام و حفظ حالت نعوظ erection برای برقراری یک رابطه جنسی موفق نیست. اگر گاه و بیگاه این مشکل بطور موقتی پیش بیاید، لزوما سبب نگرانی نمی شود ولی اگر ناتوانی جنسی یک مسئله مستمر و ادامه دار باشد، منجر به استرس شده و اعتماد به نفس شخص را تحت تاثیر قرار می دهد و به بروز اختلال در روابط اجتماعی می انجامد. متاسفانه در بسیاری موارد فرد مبتلا بیماری خود را پنهان کرده و …

علت لرزش دست نوجوان

در مورد لگد زدن جنین چه می دانید؟ چرا بعضی جنین ها در شکم مادرشان، کمتر لگد می زند؟ آیا می دانید علت لگد زدن جنین چیست؟ چقدر …

بزرگتر بودن استخوان فک پایین علاوه بر بروز درد در آرواره ها، باعث سر درد، مشکلات گفتاری و پوسیدگی دندان می شود. اصلاح این مشکل در کودکان، نیازی …

تمرین اسکات با تکیه به دیوار برای تقویت ران ها، مفاصل ران، ماهیچه های ساق پا و پایین تنه مناسب است. این تمرین ها برای زانو و پشت …

پرده بکارت پرده ای بسیار نازک است که دهانه مهبل را پوشانده است و به دلایل مختلفی می تواند پاره شود که یکی از این دلایل داشتن رابطه …

نکروز استخوان یا آواسکولار نکروز (AVN) که استئونکروز نیز نامیده می شود، در اثر عدم وجود خون در استخوان رخ می ‌دهد. زیرا استخوان بافت زنده ای است …

با دستگاه TENS آشنایی دارید؟ درد زایمان، یک تجربه دردناک و غافلگیر کننده است. خوشبختانه، پزشکی مدرن توانسته چندین راه حل برای مقابله با …

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

چگونه میتوان به تقویت انگشتان دست پرداخت؟ آیا میتوان با تمرینات ورزشی ساده، انگشتان قوی تری برای خود ساخت؟ این تمرین‌ های درمانی و …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است




خانه

موبایل

 

 

علت لرزش دست نوجوان

لرزش دست در انسان از جمله مشكلاتي است كه ممكن است انسان را در هر سني گرفتار كند، لرزش دست‌ها هنگام عصبانيت ، اضطراب و خستگي بيش از حد، ورزش‌هاي پراسترس و كار زياد روزمره از موارد شايعي است كه در اكثر بيماران مراجعه‌كننده به پزشكان به چشم مي‌خورد.

لرزش دست مي‌تواند در اثر بيماري‌هاي عمومي مثل سوءتغذيه يا ضعف عمومي باشد يا در اثر مشكلات غددي مثل پركاري تيروئيد رخ دهد كه لرزش و تعريق دست‌ها از علائم آن است.

همچنين لرزش دست مي‌تواند جنبه خانوادگي داشته باشد كه اين نوع لرزش در سنين پايين‌تر شروع شده و در شرايط خستگي و استرس بيشتر مي‌شود و با دارودرماني مناسب قابل كنترل است.

چه موقعي لرزش دست بايد جدي گرفته شود؟

در مواردي كه لرزش دست در سنين پايين‌تر شروع شود يا با علائم ديگري همراه باشد، يا در طول زمان بيشتر شده و در واقع پيشرفت كند، بايد جدي گرفته شود.در بيماري‌هاي ارثي يا اكتسابي مانند بيماري‌هاي تحليل برنده مغز مثل MS يا بيماري‌هاي مخچه‌اي يا پاركينسون اين نوع لرزش‌ها ديده مي‌شود. نوعي از لرزش دست كه هم درميانسالي و هم كهنسالي ديده مي‌شود انواع بيماري پاركينسون است كه اين بيماري به علت كم شدن رنگدانه‌هاي غدد قاعده‌اي مغز مي‌باشد و همراه با كندي حركات بدن، سفتي و خشكي اندام‌ها بوده و به لحاظ ماهيت پيشرونده آن بايد تحت درمان متخصص مربوط قرار بگيرد.

 

 

 

بيماري MS و انواع تعادلي آن نيز مي‌تواند با علامت لرزش دست و عدم تعادل خود را نشان دهد كه اين جزو علائم هشداردهنده يك بيماري جدي است. آلودگي هوا، مسموميت با فلزات سنگين از جمله سرب و كبالت نيز مي‌تواند موجب لرزش دست در سنين پايين‌تر شود.

مصرف موادمخدر و تركيبات آمفتامين و داروهاي روان‌گردان و استفاده بي‌رويه داروهاي اعصاب كه به طور خوددرماني صورت مي‌گيرد هم مي‌تواند عامل لرزش دست شود.

لرزش دست گاه مي‌تواند عارضه مصرف داروهايي باشد كه براي درمان استفاده شده است، مثلا سالبوتامول كه در درمان تنگي نفس استفاده مي‌شود، باعث اين عارضه نيز مي‌شود.

مصرف بي‌رويه الكل در جوامع غربي و بي‌خوابي و شب زنده‌داري نيز يكي از علل ايجادكننده لرزش دست است.

بنابراين براي پيشگيري از اين عارضه بايد از نظر تغذيه، به مصرف سبزي، ميوه‌ها و پروتئين به طور مناسب توجه كرده و از مصرف قهوه و چاي بي‌رويه و محرك‌هاي مغزي، داروهاي روان‌گردان و خواب‌آور به صورت خوددرماني پرهيز كرد. همچنين در زمان آلودگي هوا بايد از خروج غيرضروري از منزل اجتناب ورزيد.

 


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

خمیر دندان ژله ایی + تخفیف

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

خرید انلاین محصولات زناشویی،60 درصد تخفیف

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

کامل یک خانه مدرن + تصاویر-*-

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

علت لرزش دست نوجوان
علت لرزش دست نوجوان
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *