علت سياهي رنگ مدفوع چيست

دوره مقدماتی php
علت سياهي رنگ مدفوع چيست
علت سياهي رنگ مدفوع چيست

در مورد بالون معده چه می دانید؟ آیا با عوارض و فواید این روش آشنایی دارید؟ تا به حال برای بدست آوردن تناسب اندام و یا کاهش وزن، به بالون معده فکر کرده اید؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی بالون معده، عوارض و فواید آن و هزینه های انجام آن می پردازیم. بالون معده در اصل باعث پر شدن فضای معده شما شده و اشتهایتان را تا اندازه نصف، کاهش می دهد. بالون معده چیست؟ بالون معده یک روش بسیار …

چگونه میتوان با کمک کیبلا به از بین بردن غبغب پرداخت؟ آیا می دانید کیبلا چیست؟ کیبلا یک روش درمانی غیر جراحی برای از بین بردن غبغب است. کیبلا برای استفاده در چانه در سال ۲۰۱۵ توسط FDA مورد تایید قرار گرفت. این درمان از یک شکل مصنوعی اسید دئوکسی کولیک برای کمک به جذب چربی استفاده می ‌کند. اسید دئوکسی کولیک به طور طبیعی توسط بدن تولید می ‌شود. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی از بین بردن غبغب با …

در مورد تلوژن افلوویوم چه می دانید؟ به دلیل هزاران موردی که بعدا در مورد آن بحث خواهیم کرد، یک حجم غیر عادی از موهای شما می‌تواند به یکباره وارد مرحله تلوژن شود. زمانی که آن موها می ریزند، کاهش قابل‌ توجهی از حجم موهای خود را تجربه می ‌کنید. به طور معمول، ریزش مو در کل پوست سر شما گسترش می ‌یابد، اما ممکن است در برخی از مناطق بیشتر باشد. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی تلوژن افلوویوم و …

بزرگتر بودن استخوان فک پایین علاوه بر بروز درد در آرواره ها، باعث سر درد، مشکلات گفتاری و پوسیدگی دندان می شود. اصلاح این مشکل در کودکان، نیازی به جراحی ندارد و با عمل ارتودنسی، این مشکل برطرف می شود. در افراد بزرگسال، اصلاح این برآمدگی، هم به جراحی و هم به براکس (متصل کردن دندان ها به یکدیگر) نیاز دارد. در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام به بررسی آندربایت یا بزرگتر بودن استخوان فک پایین نسبت به استخوان فک بالا خواهیم پرداخت …

در مورد رژیم کتوژنیک وگان چه می دانید؟ شاید شما هم جزء افرادی باشید که دوست دارند رژیم کتوژنیک بگیرند ولی به نظرشان سخت بیاید و یا بخواهند رژیم وگان بگیرند ولی به نظرشان اصلا قابل اجرا نیست. ما در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام می خواهیم به بررسی یک رژیم غذایی بپردازیم که ترکیبی از رژیم کتوژنیک و وگان است. با ما باشید تا شما را با رژیم کتوژنیک وگان بیشتر آشنا کنیم. رژیم کتوژنیک وگان چیست؟ رژیم وگان فواید سلامتی زیادی …علت سياهي رنگ مدفوع چيست

در مورد بلفاریت یا التهاب پلک چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید که افرادی که به بلفاریت دچار هستند چه عوارضی آنها را تهدید می کند و با چه خطراتی …

دوره مقدماتی php

یک بیماری مادرزادی و یا اختلال ژنتیکی یک وضعیت سلامتی است که کودک با آن به دنیا می ‌آید. این می ‌تواند نتیجه یک مساله کروموزومی، ارثی یا …

آیا تاکنون درباره سایتوکاین ها شنیده ‌اید؟ در حقیقت واژه‌ سایتوکاین از ترکیب 2 کلمه یونانی سایتو به معنای سلول و کینوز به معنی حرکت، ساخته شده است. …

آدنوئید ها بخش های کوچکی از بافت در پشت گلو هستند که به بالای لوزه ها چسبیده اند و در نزدیک بینی قرار دارند. شما می توانید لوزه …

در مورد بالون معده چه می دانید؟ آیا با عوارض و فواید این روش آشنایی دارید؟ تا به حال برای بدست آوردن تناسب اندام و یا کاهش وزن، …

با دستگاه TENS آشنایی دارید؟ درد زایمان، یک تجربه دردناک و غافلگیر کننده است. خوشبختانه، پزشکی مدرن توانسته چندین راه حل برای مقابله با …

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

چگونه میتوان به تقویت انگشتان دست پرداخت؟ آیا میتوان با تمرینات ورزشی ساده، انگشتان قوی تری برای خود ساخت؟ این تمرین‌ های درمانی و …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

ورود به سایت

» رمز خود را فراموش کردم

» هنوز عضو نشده‌اید؟ ثبت نام کنید

ثبت نام در سایت

» عضو هستید؟ وارد شوید

علت سياهي رنگ مدفوع چيست

» رمز خود را فراموش کردم

» عضو هستید؟ وارد شوید

» هنوز عضو نشده‌اید؟ ثبت نام کنید

فراخوان جذب نویسنده دورکار در پروشات

مدفوع تیره و خونی به مدفوعی گفته می‌شود که رنگ آن نه کاملاً سیاه است نه کاملاً قرمز. مدفوع خونی نشان‌دهنده خون‌ریزی و آسیب به سیستم‌های گوارشی است. همچنین ممکن است این حالت به علت خوردن غذاهای تیره‌رنگ باشد. در صورت داشتن مدفوع تیره یا خونی با پزشک صحبت کنید زیرا ممکن است نشان‌دهنده مشکلات جدی باشد.

خون‌ریزی قسمت‌های بالایی سیستم گوارشی می‌تواند به مدفوع سیاه و قیری منجر شود. زخم و ناراحتی در مری یا معده که التهاب معده نام دارد باعث ایجاد خون‌ریزی می‌شود. زمانی که خون با مواد دفعی ادغام می‌شود حالت قیر مانند پیدا می‌کند. برخی از داروها نیز این حالت را پدید می‌آورند. مکمل‌های آهن و داروهای بیسموتی رنگ ادرار را تیره و قیری می‌کنند.

گاهی اوقات مشکلات گردش خون و خون‌ریزی در سیستم گوارشی باعث ایجاد مدفوع قیری خواهند شد. این مشکلات عبارت‌اند از:

مدفوع قرمز و خونی می‌تواند به دلیل مشکلات پزشکی ایجاد شود. مدفوع خونی می‌تواند به دلیل خون‌ریزی در اندام‌های پایینی سیستم گوارش ایجاد شود. پلیپ‌های سرطانی یا بدخیم در روده در برخی موارد خون‌ریزی گوارشی ایجاد می‌کنند. بیماری روده ملتهب مانند دیورتیکولوز، کولیت زخمی و بیماری کرون باعث دفع خون سرخ‌رنگ یا آلبالویی در مدفوع می‌شود.

یکی از دلایل مدفوع خون‌آلود وجود همو‌روئید است. هموروئیدها رگ‌های ورم‌کرده‌ای هستند که در مقعد قرار دارند. در این شرایط حرکات روده خون‌ریزی ایجاد می‌کند. مسدود شدن هر نقطه از سیستم گوارش می‌تواند مدفوع تیره، قیری مانند و خون‌آلود ایجاد کند.

غذاهایی مصرفی می‌توانند باعث تیره شدن مدفوع شوند. خوردن غذاهای سرخ یا سیاه‌رنگ باعث تیره شدن مدفوع می‌شود اما در آن خون وجود ندارد. این غذاها می‌توانند رنگ مدفوع را تیره کنند:

پزشک برای تشخیص رنگ غیرعادی مدفوع سابقه پزشکی را بررسی کرده و معاینه فیزیکی انجام می‌دهد. احتمالاً آزمایش خون و نمونه مدفوع هم گرفته می‌شود. آزمایش‌های تصویری مانند ام آر آی، پرتوایکس و سی‌تی‌اسکن هم به پزشک کمک می‌کند تا جریان خون به سیستم گوارش را بررسی نماید. این آزمایشات احتمال مسدود شدگی روده را که به مشکلات گوارشی ختم می‌شود را شناسایی می‌کند.

همچنین پزشک برای بررسی مشکلات روده کولونوسکوپی نیز تجویز می‌کند. کولونوسکوپی در مسیر درمان انجام می‌شود. پزشک یک دوربین کوچک و انعطاف‌پذیر را به روده می‌فرستد تا علائم را بررسی کند.

درمان مدفوع خونی یا قیری با توجه به نوع مشکل تفاوت دارد. طبق گفته پزشکان افراد مبتلا به همی‌روئید با استفاده از نرم‌کننده‌های ادرار تحت نظر پزشک می‌توانند مجرای ادرار را نرم کرده و خون‌ریزی را کاهش دهند. استحمام نشیمن هم درد همی‌روئید را کاهش داده و از خون‌ریزی پیشگیری می‌کند. پزشک برای درمان خون‌ریزی مقعد داروهای کاهش‌دهنده اسید تجویز می‌کند. داروهای آنتی‌بیوتیک و تقویت‌کننده سیستم ایمنی نیز بیماری التهاب روده و عفونت را درمان می‌کند. در صورت ابتلا به انسداد روده و مشکلات دیگر، باید بیمار جراحی شود تا خون‌ریزی متوقف شود. درصورتی‌که با مدفوع خون زیادی از دست دهید ممکن است به کم‌خونی دچار شوید. حتی ممکن است به انتقال خون نیاز داشته باشید تا گلبول‌های خونتان تأمین شود.

پلیپ‌های روده که مدفوع خونی ایجاد می‌کنند می‌توانند نشان‌دهنده سرطان یا علائم سرطان باشند. در این شرایط پزشک درمان مناسب را معرفی خواهد کرد. شاید در این موارد برداشتن پلیپ مشکل را حل کند. برخی از پلیپ‌های سرطانی با پرتودرمانی یا شیمی‌درمانی درمان می‌شوند.

با نوشیدن آب فراوان یا مصرف بالای فیبر می‌توان از مدفوع خونی یا قیری پیشگیری کرد. آب و فیبر مدفوع را نیز نرم کرده و عبور آن از مجرا را تسهیل می‌کنند. غذاهای سرشار از فیبر عبارت‌اند از:

بااین‌حال بهتر است برای تهیه رژیم غذایی سرشار از فیبر و تأثیر آن در حل مشکل خود با پزشک صحبت کنید. برای مثال، در صورت التهاب گوارشی توت‌ها می‌توانند شرایطتان را بدتر کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

بستن فرم

پربازدیدهای اخیر

آخرین نظرات

دسته‌ها

فرهنگ و هنر

کسب و کار

سبک زندگی

سلامت

سرگرمی

گردشگری

علم و تکنولوژی

ویدئو

گالری

پَروشات در شبکه‌های اجتماعی

تلگرام

علت سياهي رنگ مدفوع چيست

اینستاگرام

آپارات

اشتراک در خبرنامه

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پروشات تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. جبران خسارات مادی و معنوی بر عهده رسانه متخلف خواهد بود.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

متاسفانه محتوای مورد در خواست شما در مجله ونوس موجود نیست، البته ممکن است آدرس محتوای درخواستی تغییر کرده باشد. لطفاً در مطالب مجله جستجو کنید.

مشاهده جدیدترین مطالب

علت سياهي رنگ مدفوع چيست
علت سياهي رنگ مدفوع چيست
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *