علت زردي کف پا در کودکان چيست

دوره مقدماتی php
علت زردي کف پا در کودکان چيست
علت زردي کف پا در کودکان چيست



علت زردي کف پا در کودکان چيست

دوره مقدماتی php

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

کودکان از بدو تولد تا دوران بلوغ، ممکن است با تعدادی از مشکلات در ناحیه پای خود مواجه شوند. خوشبختانه باید گفت که بسیاری از مشکلات پا در کودکان، قابل درمان هستند و نگرانی از بابت دائمی بودن این مشکلات در کودکان وجود ندارد.

روش های درمانی که در این زمینه استفاده می شود بنا به شدت مشکل کودک، از درمان های ساده تا جراحی می باشد.

معمولا درمان های اولیه به دلیل اینکه کودک در حال رشد است، به تنهایی جواب نمی دهند و باید با روش های درمانی دیگر ترکیب شوند.

اصلاح دائمی ناهنجاری های پا و انجام تمرینات اصلاحی، می تواند شرایط کودک را بهبود بخشد و او را از خطراتی مانند در رفتگی استخوان نجات دهد.

مشکلات شایع در پای کودکان عبارتند از:

1- صافی کف پا

اکثر بچه‌ها موقع به دنیا آمدن، کف پایشان صاف است و کم‌کم کف پایشان قوس پیدا می‌کند. اما در بعضی از بچه‌ها این قوس هیچ‌ وقت ایجاد نمی‌شود.

اولین نکته در صافی کف پای کودک، ضعیف بودن مچ پا است. در این وضعیت، مچ پا ‌به‌دلیل طرز قرارگرفتن کف پا، به سمت داخل متمایل است.

همچنین پوشیدن برخی کفش‌ ها مثل کفش‌ های پاشنه بلند، برای این افراد مضر است.

والدینی که فرزندشان کف پای صاف دارد، معمولا بیان می‌کنند که فرزندشان زمخت‌تر از بقیه بچه‌ها راه می‌رود. اما پزشکان می‌گویند هیچ نگرانی متوجه کف پای صاف نیست و نباید مانع ورزش کردن شود.

گاهی‌ اوقات پزشک از کفی‌های مخصوص کفش برای کاهش درد پا در این افراد استفاده می‌کند.

علت زردي کف پا در کودکان چيست

2- پا چنبری (Club foot)

این اختلال پا در نوزادان و کودکان شایع است. در این اختلال، مچ پا به سمت داخل خم می شود. این بیماری می تواند موقع تولد نوزاد وجود داشته باشد و یا در هنگام رشد کودک بروز کند.

پزشکان معتقدند که مشکل پا چنبری یا پا چماقی می تواند نشانه ای از بیماری های مادرزادی باشد، مانند بیماری اسپینا بیفیدا و سندروم لارسن.

معمولا روش های غیر جراحی برای درمان این مشکل به کار می رود، مثل استفاده از آتل و قالب و نیز کشش پا در امتداد آن تا به رشد صحیح پا کمک کند و پای کودک از حالت خمیدگی درآید.

3- پای کالکانئووالگوس (Calcaneovalgus Foot)

این بیماری در اثر قرارگرفتن نادرست استخوان ها در پا ایجاد می شود و به راحتی توسط اطرافیان تشخیص داده می شود، زیرا پا شکل غیر طبیعی دارد. این بیماری می تواند ارثی باشد.

خوشبختانه مشاهده شده که استخوان های کودک در این بیماری انعطاف پذیر می باشند و پزشک معالج می تواند با استفاده از روش های درمانی مانند قرار دادن آتل و قالب های مخصوص، شکل استخوان های پای کودک را تصحیح کند و آنها را طبق الگوی طبیعی تنظیم کند.

4- عمودی بودن استخوان تالوس (Vertical Talus)

این بیماری هم مانند مشکل قبلی، شامل قرارگیری ناصحیح استخوان ها در پاها می باشد. تنها تفاوت این مشکل با بیماری قبلی در روش درمانی آن می باشد.

در مشکل تالوس عمودی، استخوان ها به صورت عمده جابجا شده اند و به دلیل عدم انعطاف پذیری و سختی که در استخوان ها مشاهده می شود، معمولا روش جراحی، روشی مناسب و شایع برای درمان می باشد.

5- آنته ورژن ران(Femoral Anteversion)  

کودکانی که این مشکل را دارند، اغلب با شست پای خود که به سمت داخل خم شده است، راه می روند.

این مشکل هیچ گونه درد و ناراحتی برای کودک ایجاد نمی کند و به مرور زمان و با رشد کودک، بهبود پیدا می کند.

عمل جراحی فقط زمانی توصیه می شود که این مشکل بسیار شدید بوده و راه رفتن کودک را تا حد زیادی دچار اختلال کند.

پزشکان معمولا از سن 8 سالگی به بعد این عمل جراحی را برای کودک انجام می دهند و قبل از این سن را توصیه نمی کنند، زیرا ممکن است انگشتان پای کودک باز هم تغییر شکل بدهد.

6- متاتارسوس اداکتوس (Metatarsus Adductus)

در این مشکل، پای کودک دارای قوس زیاد و غیر طبیعی می باشد و انگشت شست پای کودک نیز بزرگ می باشد، طوری که هماهنگی بین اندازه شست پا و انگشتان دیگر وجود ندارد.

این مشکل معمولا تا سن دو سالگی کودک بهبود پیدا می کند.

اگر احیانا در مواردی کودک بهبود پیدا نکرد، روش های درمانی مانند استفاده از قالب و آتل برای او تجویز می شود.

حتی ممکن است در موارد شدید، امکان بهبودی با استفاده از قالب و اتل وجود نداشته باشد و عمل جراحی در دستور کار پزشک قرار گیرد.

علل بروز مشکلات پا

بسیاری از ناهنجاری های پا در هنگام تولد نوزاد، زمینه ژنتیکی ندارند، بلکه به دلیل فشارهای موجود در رحم، شکل پا از حالت طبیعی خارج می شود.

لذا شکل پا به مرور زمان به حالت طبیعی خود باز می گردد و یا ممکن است به درمان های پزشکی از جمله آتل و قالب نیاز پیدا کند.

درمان مشکلات پا

مشکلات پا می تواند با روش های ساده ای مانند بستن اتل و قالب درمان شود. استفاده از کفش های مخصوص جهت اصلاح ناهنجاری های پا نیز در برخی موارد تجویز می شود.

ممکن است تمرینات ورزشی و کششی مخصوصی هم از طرف پزشک تجویز و توسط فیزیوتراپ انجام گیرد.

پیشرفته ترین و آخرین روش درمانی برای مشکلات شایع پا، استفاده از روش جراحی می باشد.

پس از آنکه پزشک شدت ناهنجاری کودک را مشخص کرد و پاسخ مناسبی از روش های درمانی ذکر شده در بالا نگرفت، جراحی را پیشنهاد می کند. جراحی توسط متخصص ارتوپد اطفال انجام می گیرد .

 تبیان

سایت کودک ، بارداری ، زایمان ، تربیت کودک ، بیماری های کودک ، نی نی

زردی علامتی از یك بیماری زمینه ای است و سبب زرد رنگ شدن پوست و سفیدی چشم ها می شود. این وضعیت به دلیل حضور رنگ دانه زرد صفراوی در خون ایجاد می شود. این رنگ دانه به طور طبیعی بر اثر تخریب سلول های قرمز خونی پیر شده ایجاد می شود. اما در برخی بیماری ها، این رنگ دانه در خون تجمع یافته و سبب زرد شدن رنگ پوست می شود، برخی شرایط احتمالی كه سبب بروز این وضعیت می شوند عبارت اند از : هپاتیت ( التهاب كبد) ، انسداد یا ناهنجاری در مجاری صفراوی، و برخی از انواع كم خونی .

تغییر رنگ پوست اغلب با تیره شدن ادرار همراه است. این پدیده به این علت اتفاق می افتد كه رنگ دانه انباشته شده در خون به داخل ادرار سرریز می كند. همچنین ممكن است همراه این علائم ، مدفوع نیز كمرنگ شود ؛ زیرا دیگر رنگ دانه ای برای تیره كردن رنگ مدفوع روده وجود ندارد.علت زردي کف پا در کودکان چيست

زردی همچنین در یك سوم نوزادان در طی هفته اول بعد از تولد دیده می شود. این زردی ،” زردی فیزیولوژیك ” نام دارد. تقریباً در تمام این نوزادان هیچ بیماری زمینه ای وجود ندارد وعلت بروز آن تنها این است كه كبد و دستگاه گوارش كودك در حال تطابق یافتن با زندگی خارج رحمی است. زردی فیزیولوژیك در نوزادانی كه شیرمادر می خورند بیشتر دیده می شود و بعد از بررسی های لازم توسط پزشك ، اغلب نكته نگران كننده ای یافت نمی شود.

2- در صورتی كه كودك بدحال و بی اشتهاست، جهت جلوگیری از كم آب شدن بدن به وی مقادیر زیادی مایعات بدهید؛

3- بهداشت را در مورد كودك كاملاً  رعایت كنید ؛ زیرا ممكن است كودك شما مبتلا به هپاتیت باشد كه مسری است؛

4- در صورت وجود زردی در كودك هرچه سریع تر با پزشك خود تماس بگیرید. كودك مبتلا به زردی باید حتماً توسط پزشك بررسی شود؛ زیرا مقادیر بالای “بیلی روبین” ( ماده ای دفعی است كه در اثر تجزیه گلبول های قرمز در كبد تولید می شود و از طریق مدفوع دفع می شود ) در خون می تواند به ارگانهای داخلی آسیب برساند، همچنین هر نوع بیماری زمینه ای باید تشخیص داده شود:

– پس از برطرف شدن زردی ممكن است لازم باشد كودك تا چند هفته مرتب ویزیت شود تا هرگونه عارضه احتمالی تشخیص داده شود.

اگر لازم است كودك تحت رژیم غذایی خاصی باشد، حتماً رژیم وی را رعایت كنید؛ كودك ممكن است از این كه ناچار به استراحت و رژیم غذایی خاصی است خسته و افسرده شود، پس سعی كنید وی را سرگرم كرده و با او همدردی كنید.

هپاتیت به خودی خود به ندرت یك بیماری جدی در بین كودكان است ؛ اما چون به راحتی می تواند به سایر اعضاء خانواده یا مدرسه منتقل شود باید هرچه سریع تر درمان شود.

2- اگر كودك از غذا خوردن امتناع می كند و اگر به هپاتیت مشكوك هستید از رفتن كودك به مدرسه جلوگیری كنید

به طور متناوب آب میوه رقیق شده و محلول مایع درمانی خوراكی (ORS) به او بدهید تا آب بدن و انرژی وی را حفظ كنید؛

3- اگر به هپاتیت مشكوك هستید از رفتن كودك به مدرسه جلوگیری كنید؛

4- بهداشت را در مورد كودك خود كاملاً  رعایت كنید. مطمئن شوید كه كودك پس از رفتن به دستشویی دستان خود را می شوید . حوله، ملحفه و ظروف غذای وی را از وسایل بقیه افراد خانواده جدا كنید؛

5- در صورت شك به هپاتیت بخصوص در صورت بروز زردی هرچه سریعتر با پزشك خود مشورت كنید.

– تا شش ماه پس از ابتلا به هپاتیت ممكن است علائمی مانند خستگی ، ضعف تمركز و بدخلقی وجود داشته باشد. این علائم خود به خود رفع می شود، بنابراین فقط سعی كنید كودك را درك كرده و با او به ملایمت رفتار كنید.

عکس بازیگران سریال Blindspot + خلاصه داستان و قسمت آخر برای این ساعت در مجله اینترنتی فارسی ها با گالری عکس بازیگران سریال Blindspot به همراه خلاصه داستان و قسمت آخر در خدمت شما عزیزان هستیم . سریال Blindspot نام یکی دیگر از سریال های پربیننده در ژانر درام و معمایی است . ساخت این سریال تلویزیونی از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است . Martin Gero کارگردانی سریال Blindspot را برعهده دارد . امتیاز این سریال ۷٫۶ از ۱۰…

عکس بازیگران سریال Homecoming + خلاصه داستان برای این ساعت در مجله آنلاین زندگی با گالری عکس بازیگران سریال Homecoming بهمراه خلاصه داستان در خدمت شما دوستان گرامی هستیم . سریال Homecoming یکی از مجموعه های تلویزیونی است که به کارگردانی و نویسندگی Micah Bloomberg ، Eli Horowitz ، Cami Delavigne ساخته شده است . این سریال امتیاز ۶٫۷ از ۱۰ را کسب کرده است . شبکه Amazon پخش کننده این سریال می باشد . بازیگران سریال Homecoming Julia…

معرفی مسابقه تلویزیونی The Voice Us هم اکنون در مجله آنلاین زندگی با عنوان معرفی مسابقه تلویزیونی The Voice Us به همراه گالری عکس برنامه در خدمت شما دوستان گرامی هستیم . مسابقه The Voice Us یکی از برنامه های مشهور و پربیننده آمریکایی است که از شبکه های NBC و Amazon پخش می شود . این برنامه موزیکال در ابتدا در سال ۲۰۱۱ از شبکه NBC پخش شد . هیئت داوران این برنامه نیز میان خواننده ها…

خلاصه داستان سریال Talking Dead در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی فارسی ها با عنوان خلاصه داستان سریال Talking Dead به همراه عکس و موضوع در خدمت شما کاربران محترم هستیم . سریال Talking Dead یکی از برنامه های بسیار محبوب و پرطرفدار آمریکایی است که در مورد نقدر و بررسی سریال The Walking Dead ساخته شده است . پس از پخش هر قسمت از سریال ، تعدادی از عوامل ، بازیگران و سازندگان سریال در مورد…

عکس بازیگران سریال آمریکایی Superstore در ادامه جدیدترین گالری عکس بازیگران سریال آمریکایی Superstore به همراه خلاصه داستان و پشت صحنه را در سایت فارسی ها مشاهده خواهید کرد . سریال Superstore یکی از سریال های محبوب و پرطرفدار سال ۲۰۱۵ می باشد . این سریال آمریکایی به کارگردانی Justin Spitzer در ژانر کمدی و طنز ساخته شده است . در سایت IMDB امتیاز ۷٫۷ از ۱۰ را کسب کرده است . شبکه NBC پخش کننده این سریال…علت زردي کف پا در کودکان چيست

عکس بازیگران سریال Into the Dark + خلاصه داستان و قسمت آخر امروز در مجله آنلاین زندگی با گالری عکس بازیگران سریال Into the Dark بهمراه خلاصه داستان و قسمت آخر در خدمت شما کاربران محترم هستیم . سریال Into the Dark یکی از سریال های سال ۲۰۱۸ می باشد که دارای مضمونی مهیج و ترسناک است . Louis Ackerman ، Paul Davis ، Paul Fischer سازندگان این سریال آمریکایی هستند . Into the Dark امتیاز ۶٫۲ از…

اسامی بازیگران سریال One Dollar همینک در مجله اینترنتی فارسی ها با عنوان اسامی بازیگران سریال One Dollar بهمراه عکس های جدید و خلاصه داستان در خدمت شما عزیزان هستیم . سریال One Dollar یکی از سریال های محبوب سال ۲۰۱۸ می باشد که در ژانر درام و مهیج ساخته شده است . این سریال بر خلاف بازدید و استقبال کم نظیر ، رنک ۵٫۵ از ۱۰ را به خود اختصاص داده است . شبکه CBS All Access پخش…

عکس بازیگران سریال S.W.A.T. + قسمت آخر و خلاصه داستان در ادامه این مطلب از مجله آنلاین زندگی با گالری عکس بازیگران سریال S.W.A.T. به همراه قسمت آخر و خلاصه داستان در خدمت شما عزیزان هستیم . سریال S.W.A.T. یکی از سریال های پلیسی ، جنایی و اکشن است که در سال ۲۰۱۷ ساخت آن آغاز شد . این سریال دارای امتیاز ۶٫۶ از ۱۰ از سایت معتبر IMDB است . گفتنی است Aaron Rahsaan Thomas کارگردانی این سریال…

عکس بازیگران سریال The Good Place + خلاصه داستان و قسمت آخر همینک در مجله اینترنتی فارسی ها با گالری عکس بازیگران سریال The Good Place و پشت صحنه و خلاصه داستان در خدمت شما هستیم . سریال The Good Place یکی از سریال های کمدی و طنز محصول سال ۲۰۱۶ می باشد . این سریال به کارگردانی و نویسندگی Michael Schur ساخته شده است . شبکه CBS پخش کننده این سریال آمریکایی است . این سریال امتیاز…

عکس بازیگران سریال The Romanoffs امروز در مجله آنلاین زندگی با عنوان عکس بازیگران سریال The Romanoffs به همراه پشت صحنه و خلاصه داستان در خدمت شما دوستان گرامی هستیم . سریال The Romanoffs یکی دیگر از سریال های سال ۲۰۱۸ است که به نویسندگی و کارگردانی Matthew Weiner ، Jenna Noel Frazier ، Kathryn Allison Mann ساخته شده است . این سریال با امتیاز ۷٫۳ از ۱۰ در ژانر درام قرار دارد . شبکه Amazon پخش این سریال…

ما تنها گلچین ها را ارسال میکنیم 🙂

هرگونه کپی برداری از مطالب فارسی ها حرام است و پیگیرد قانونی دارد.

آرشیو موضوعی وبسایت

شما در حال حاضر اینجا هستید :

تغذیه و سلامتی

سلامت زنان

سلامت مردان

علت زردي کف پا در کودکان چيست

سلامت کودکان

سلامت میانسالان

سلامت روان

سلامت جنسی

اعتیاد و سیگار

پوست و مو

دهان و دندان

تناسب اندام

ویتامین و مکمل

انواع دارو ها

انواع بیماری

زردی پوست حالت ناخوشایندی است که تقریبا هیچ کس نمی تواند با آن کنار بیاید و در چنین مواقعی افراد سعی می کنند برای برطرف کردن آن اقدام کنند . زردی پوست علل متفاوتی دارد که تشخیص آن از عهده ی بیمار خارج است . کارشناسان راستینه به ۱۰ دلیل شایع زردی پوست پاسخ می دهند.

زردی پوست گاهی خطرناک و گاهی هم بی خطر است . زرد شدن پوست و غشای صلبیه چشم ، نشانه ی بالا بودن بیلی روبین خون است که به آن زردی یا ایکتر گفته می شود . زردی پوست معمولا در نور طبیعی نمود بهتری دارد و واضح تر مشاهده می شود ، اما وقتی یک بیمار با شکایت زردی پوست به ما مراجعه می کند ، چند سوال باید از او پرسیده شود : زردی پوست از چه زمانی شروع شده ؟ آیا با خارش همراه است ؟ آیا رنگ مدفوع و ادرار تغییر کرده است ؟ آیا خستگی و تب لرزه وجود دارد ؟ فرد به بیماری های قلبی ، ریوی و گوارشی مبتلاست ؟ آیا در تاریخچه ی بیمار ، سابقه ی ابتلا به بیماری های بدخیم ، کبد ، کیسه صفرا ، هپاتیت و سنگ های صفراوی ، سابقه ی مصرف دارو و الکل و کاهش وزن زیاد طی ماه های اخیر وجود دارد ؟ پزشک با سوال هایی از این دست ، علت زردی پوست که البته علل مختلفی هم دارد را جویا می شود.

نکته : در بیماری هپاتیت ، رنگ مدفوع زرد و رنگ ادرار تیره است .

 

التهاب مجاری صفراوی باعث زردی پوست و درد ناحیه شکم ، تب و خارش می شود . التهاب کیسه صفرا یا کولیت نیز موجب زردی غیر انسدادی در پوست می شود . البته سنگ کیسه صفرا که باعث انسداد مجاری صفرا شود نیز علاوه بر درد ممکن است باعث زردی پوست شود .

کودکان در بدو تولد ممکن است دچار زردی پوست باشند که ناشی از بالا بودن بیلی روبین خون است و با مراقبت های ویژه برطرف می شود . کودکان بزرگتر نیز ممکن است زردی پوست داشته باشند . در این موارد معمولا اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد به تدریج و با افزایش سن کودک زردی برطرف خواهد شد .

 

سیروز کبدی باعث زردی خفیف تا متوسط می شود . خارش پوست ، بزرگی شکم در اثر آب آوردن ، ضعف و خستگی ، تورم پاها ، تهوع و استفراغ و در مراحل شدید کاهش سطح هوشیاری از علائم این بیماری هستند . سیروز کبدی باید کنترل شود ، در غیر اینصورت احتمال فوت بیمار وجود دارد . بسیاری از این بیماران از خارش پوست شکایت دارند که با تجویز لوسیون های مخصوص و کرم های ضد خارش براحتی می توان خارش پوست را کاهش داد . گفتنی است پیوند کبد هم گاهی با زردی پوست همراه است .

 

شاید مهمترین علت زردی پوست ، سرطان کبد و سرطان کیسه صفرا باشد که البته این بیماری ها صرفا یک علامت ندارند و علامت های زیاد دیگری هم مشاهده می شود . درد های شکمی ، تب و لرز ، کاهش وزن ، خارش ، بی اشتهایی ، دفع مدفوع چرب ، ضایعات پوستی از علائم توام با زردی هستند .

 

یکی از مهمترین علل زردی پوست مصرف بعضی داروهاست . بعضی از داروها مانند قرص های ضد بارداری ، استامینوفن و داروهای استروئیدی باعث زردی پوست می شوند . به همین دلیل وقتی بیماری با زردی پوست مراجعه می کند ، یکی از سوال های رایج اطلاع از نوع دارویی است که بیمار مصرف می کند . نوع تغذیه نیز می تواند در رنگ پوست نقش داشته باشد . مصرف زیاد غذاهای حاوی کاروتن که در سبزیجاتی مثل هویج دیده می شود موجب زردی پوست خواهد شد . البته این رنگدانه در پوست وجود دارد و تجمع آن هم در پوست ژنتیکی است ولی در بعضی از افراد ممکن است زیاد باشد یا با مصرف غذاهای حاوی کاروتن بیشتر شود . بتاکاروتن در هویج ، گوجه فرنگی ، نخود سبز ، کلم وجود دارد و اتفاقا باعث خوشرنگ شدن پوست می شود .ولی زیاده روی در آن اصلا توصیه نمی شود . توجه کنید این مواد خوراکی در افرادی که پوست زرد ژنتیکی دارند نباید حذف شود ، بلکه فقط باید تعادل را حفظ کرد . کم آبی پوست را هم باید مدنظر داشت . البته کم آبی باعث زردی نمی شود ولی درخشش پوست را کاهش می دهد و موجب تیرگی ، خشکی و بدرنگی آن می شود و در افرادی که زردی ژنتیکی دارند نمود بیشتری پیدا خواهد کرد .

 

بعضی از افراد بعد از عمل جراحی دچار زردی پوست می شوند . در جراحی هایی که روی کبد انجام می شود بیشتر شاهد زردی پوست هستیم .

 

علت زردي کف پا در کودکان چيست

مورد بعدی خونمردگی بعد از ضربه است که در این مواقع با تغییرات رنگ مواجه هستیم . قسمت آسیب دیده بدن ممکن است قرمز رنگ ، کبود مایل به آبی تیره و زرد شود . این نوع از زردی به تدریج بهبود خواهد یافت .

 

گاهی زردی پوست زمینه ی ژنتیکی دارد . مثلا فردی که از بدو تولد پوست زردی داشته یا پوست تیره که به زردی می زند . در این افراد پوست بدن بویژه چشم و حتی زیر زبان به زردی می زند . با آزمایش های کلی و تشخیص برای این افراد هیچ علامت و نشانه بیماری ای دیده نمی شود . برای تغییر رنگ پوست این افراد نمی توان کار خاصی انجام داد . درصورتی که بیمار خانم باشد می توان توصیه کرد از محصولات بهداشتی و کرم های آرایشی برای روشن کردن و تغییر رنگ پوست استفاده کند .

بعضی از بیماری های ژنتیکی مانند ژیلبرت که بی خطر هستند نیز می توانند باعث زردی شوند . این افراد هنگام گرسنگی و تشنگی دچار زردی پوست می شوند که معمولا گذراست . همچنین در بعضی از نژادها مانند نژاد کشورهای شرق دور ، رنگ پوست افراد عمدتا زرد است . این مورد ژنتیکی است و قابل تغییر نیست .

 

بیماران دچار کم خونی فقر آهن هم ممکن است پوست رنگ پریده و مایل به زرد داشته باشند . به خصوص در کم خونی های داسی شکل این حالت شدیدتر دیده می شود . افراد دچار کم خونی علائمی مانند خستگی ، ضعف ، تعریق ، تپش قلب دارند . در این مواقع باید برای از بین بردن زردی پوست، کم خونی جبران و بیماری کنترل شود .

مقاله مرتبط : کم خونی از پیشگیری تا درمان

 

در بیماری نارسایی قلبی بیماران اغلب دچار سیانوز ( نوعی تنگی نفس ) هستند ، ولی در این مواقع ممکن است رنگ پوست زرد هم به نظر برسد .

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منبع تصاویر 

تغذیه و سلامتی

تغذیه و سلامتی

اطلاعات دارویی

اطلاعات دارویی

تغذیه و سلامتی

اطلاعات دارویی

اطلاعات دارویی

تغذیه و سلامتی

اطلاعات دارویی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

سلام. خود ارضایی یا ارتباط جنسی و یا بی خوابی هم می تواند جز عوامل زردی پوست باشد؟

????پاسخ کف پای زرد

علل در غلظت خون + بالابودن اسید اوریک + یبوست مزمن + عفونت روده +تغذیه ناسالم متل فست فود میباشد

??همیشه برای دفع اخلاط کثیف سه گانه ( صفرا + سودا + دموی) از شربت سکنگبین در سه قاشق ناشتادر یک لیوان آب ولرم توام با نصف قاشق چایخوری بارهنگ و یا ترنجبین استفاده شود مدت زمان چهل روز

دوری از یبوست 

گذاشتن حنا کف پا ها هفتگی یک بار 

علت زردي کف پا در کودکان چيست

خوردن سیب درختی با پوست روزی چند دانه 

پرهیز از تغذیه سرد و خشک و گرم و خشک 

حتما مالیدن روغن زیتون روی معده تا ۲۱ روز

خوردن مویز سیاه 

خوراک لوبیا سبز 

فروردین ماه حجامت عام

کاهش مصرف انواع گوشتها بالاخص گاو و مرغ + پاشیدن‌سماق روی گوشت

مصرف سرکه شیره انگور 

تست غلظت خون

برچسب زده شده با :اوره پاها خلط سودا خون و غلظت خون روده زردی یبوست

۱۶ مهر ۱۳۹۷

۱۴ مهر ۱۳۹۷

۰۹ مهر ۱۳۹۷




خانه

موبایل

پاها برخی از علائم بیماری های را نشان می دهند

 

علت زردي کف پا در کودکان چيست

پاها، تابلوی اعلانات مشکلات داخلی بدن هستند

ناخن های بی رنگ پاها یا نشانه های عجیب می توانند بیانگر نوعی مشکل در بدن شما باشند. پاها فقط عضوی برای راه رفتن و و سر پا نگه داشتن ما نیستند، آنها تابلوی اعلانات مشکلات داخلی بدن هستند و با شناخت انواع نشانه ها، می توانید بیماری های احتمالی بدن خود را تشخیص دهید.

در اینجا با 8 علامت موجود در پاها که نشان دهنده مشکلات داخلی بدن هستند، آشنا می شویم.

 

1- از بین رفتن موهای انگشتان پااحتمالا چه مشکلی وجود دارد: جریان خون ضعیففولیکول های مو خون کافی دریافت نمی کنند و بی فعالیت باقی می مانند و از بین می روند. این مشکل اصولا در پاهایی که همیشه سرد هستند، بیشتر نمایان می شود.این مشکل اصولا در اثر بیماری های خونی و تصلب سرخرگ صورت می گیرد که باعث کند شدن و ممانعت از جریان خون می شود. جریان خون ضعیف همچنین می تواند به دلیل مشکلات قلبی نیز باشد. پمپاژ ضعیف خون در قلب موجب مشکلات گردش خون در بدن می شود. در این حالت، بیمار باید نزد جراح و متخصص مراجعه کند.

 

درمان دردهای عصبی می تواند به کم شدن داغی کف پا کمک شایانی کند

 

2- احساس گرمای زیاد در پاها احتمالا چه مشکلی وجود دارد: بیماری عصبی (کرختی)احساس گرمای زیاد در پاها نشانه بیماری های عصبی است. بیماری عصبی اصولا در نتیجه نقص در عملکرد عصب ها به وجود می آید و دلایل آن می تواند بیماری دیابت، کمبود ویتامین و عوارض جانبی داروهای مختلف است. در وهله اول باید ریشه این بیماری را بیابید. اگر دلیلی برای آن پیدا نکردید، احتمالا جزو بیماری های اعصاب است که دلیل نامعلومی دارند. درمان دردهای عصبی می تواند به کم شدن داغی کف پا کمک شایانی کند.

 

3- انگشت های خمیده پااحتمالا چه مشکلی وجود دارد: مشکلات ریه، قلب یا روده و معدهافرادی که انگشتان پای آنها کج و شکل عجیبی دارد، احتمالا از مشکلات ریه، قلب یا روده و معده رنج می برند. فرقی هم نمی کند یک انگشت یا همه انگشتان آنها کج باشند.این وضعیت نشانه مهمی از بیماری های ریه و حتی سرطان ریه است. همچنین می تواند نمایشگر بیماری های معدی یا ناراحتی های قلبی هم باشد. این افراد باید نزد پزشک بروند و آزمایش های لازم را انجام دهند.

 

گاهی کرختی و بی حسی پاها در اثر ابتلا به دیابت صورت می گیرد

 

4- احساس کرختی و بی حسی در پاهااحتمالا چه مشکلی وجود دارد: دیابتکم یا زیاد شدن حس اعضای بدن، دلیل عصبی دارد. اما در بسیاری از موارد، کرختی و بی حسی پای انسان در اثر ابتلا به دیابت صورت می گیرد. تجمع قند روی عصب ها باعث تخریب عصب های بدن می شود. افرادی که این مشکل را دارند، حتی اگر در کفش آنها سنگریزه ای هم باشد متوجه نخواهند شد. اگر دچار بی حسی پاها هستید و آزمایش قند خون داده اید و مشکلی نداشته اید، ممکن است دچار لنگی پا باشید و جایی که وزن شما روی پایتان می افتد، از بین رفته باشد. عصب هایی که به اطراف پا می روند، کشیده و باعث از بین رفتن حس عصبی در آن قسمت می شوند.

 

کم آبی بدن می تواند باعث گرفتگی عضلات پا شود

 

5- گرفتگی عضلات پااحتمالا چه مشکلی وجود دارد: کم آبی بدن یا پتاسیم پایینکمبود آب بدن یا کم بودن پتاسیم در بدن می تواند موجب گرفتگی عضلات در پا شود. پیش از انجام فعالیت های سنگین، حتما موز بخورید و آب زیادی بنوشید. شب ها پیش از خواب حتما پاهای خود را بکشید.

 

6- چاله های روی ناخن پااحتمالا چه مشکلی وجود دارد: پسوریازیسبسیاری از مردم روی ناخن های دست یا پای خود چاله دارند. بیش از سه چهارم آنها پسوریازیس یا نوعی بیماری مفصلی دارند که به پسوریازیس مرتبط می شود و روی مفاصل تاثیر می گذارد. شاید ناخن ها ضخیم، زرد یا حتی قهوه ای باشند. این بیماری با دارو تغییر رژیم و سبک زندگی قابل درمان است.

 

بیماری نقرس سبب التهاب، درد و قرمز شدن انگشت شست پا می شود

 

7- ملتهب، دردناک و قرمز بودن انگشت بزرگ پااحتمالا چه مشکلی وجود دارد: نقرسنقرس در اثر افزایش اسید اوریک در بدن ایجاد می شود و باعث درد مفاصل می شود. این بیماری معمولا در نتیجه رژیم غذایی نادرست و مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز و پنیر به وجود می آید. وقتی انگشت بزرگ پا قرمز، ملتهب و دردناک می شود، به طوری که نمی توان حتی آن را لمس کرد، باید مراقب باشید که دچار نقرس نشده باشید. بیماران نقرسی اصولا اسید اوریک بسیار زیادی تولید می کنند و پزشک برای کاهش درد انگشت پا، کورتیزون به انگشت پا تزریق می کند. در ضمن، این افراد باید غذاهایی مثل گوشت قرمز را حذف و یا کم مصرف کنند و داروهای لازم را تحت نظر پزشک استفاده نمایند.

 

8- شکننده بودن ناخن های پااحتمالا چه مشکلی وجود دارد: کمبود ویتامینشکننده بودن ناخن های پا نشانه کمبود ویتامین های A و D و کلسیم و منیزیوم هستند.میزان کافی از ویتامی D در اثر قرار داشتن در معرض مستقیم نور خورشید به بدن می رسد اما اگر امکان زیر آفتاب بودن را ندارید، بهتر است از قرص های مکمل که در همه داروخانه ها وجود دارند، استفاده کنید (البته تحت نظر پزشک).

 

نداشتن اسیدهای چرب کافی در اطراف ناخن ها نیز موجب التهاب در اطراف ناخن ها می شوند. همین مساله باعث ضعیف شدن ناخن ها و شکنندگی آنها می شود. کم کاری غده تیروئید، مشکلات ریه، سل و سندروم شوگرن نیز می توانند از دیگر دلایل شکنندگی ناخن ها پا باشند.

منبع : tebyan.net


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

علت زردي کف پا در کودکان چيست

نگران ریزش موهای خود نباشید

موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

علت زردي کف پا در کودکان چيست
علت زردي کف پا در کودکان چيست
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *