علت روماتيسم خوني

دوره مقدماتی php
علت روماتيسم خوني
علت روماتيسم خوني

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

لیست مطالب :

در علم روماتولوژی پزشکی، روماتیسم بیماری هایی است که مفاصل و استخواه های همبند را درگیر میکند. نام دیگر روماتیسم مفصلی آرترین روماتوئید و روماتیسم قلبی، تب روماتیسمی است.

انواع این بیماری مختلف است ولی روماتیسم مفصلی و قلبی در زنان و روماتیسم ستون فقرات در مردان شایع تر است.

دوره مقدماتی php

 

 

علت روماتيسم خوني

در 70 درصد موارد شروع روماتیسم مفصلی با علائم عمومی مانند ضعف، کاهش اشتها، درد مبهم عضلات و احساس خستگی است. بیمار ممکن است ماهها قبل از اینکه دچار درد و تورم مفصل شود این علائم را داشته باشد.

این علائم در 30 درصد مبتلایان دیده میشود.

این علائم در 40 درصد مبتلایان دیده میشد.

مفاصل مچ پا ، پا ، انگشتان دست و دست و مچ دست از اهداف این بیماری مزمن هستند.زانو، مفصل ران، شانه، آرنج و گردن هم در این بیماری درگیر میشوند. و در عین حال تمامی مفاصل بدن میتوانند در اثر این بیماری درگیر شوند.

هفت معیار وجود دارد که هرچه تعداد بیشتری از آنها در یک بیمار موجود باشند احتمال اینکه مشکل بیمار روماتیسم مفصلی باشد بیشتر است. این معیارها عبارتند از:

 

 

بیماری خجالت ندارد؛ اگر بستن آتل، به دست گرفتن عصا یا واکر، استفاده از توالت فرنگی و لوازم و وسایل دیگر را نشانه هر چیزی، از خجالت تا احساس پیری می‌دانید بهتر است اندکی بیشتر درنگ کنید. ممکن است این نگاه و طرز تلقی باعث شود صدمه‌ای بیشتر به مفاصلتان بزنید. این وسایل می‌تواند محافظت بیشتری از مفصل و بندها کند.

ورزش و نرمش علاوه بر مزایای بسیار برای تندرستی عمومی و سلامت کلی بدن، باعث حفظ تناسب اندام و جلوگیری از چاقی و مضرات آن می‌شود. همچنین سوخت‌وساز بدن را بالا برده، عوامل متعددی را در پیشگیری از بالا رفتن اسید اوریک خون دخیل می‌کند و به این طریق می‌توان از بروز آرتریت پیشگیری کرد یا صدمات و آسیب‌های وارده را کاهش داد. شنا و حرکات نرمشی در آب یکی از بهترین ورزش‌ها برای این مورد محسوب می‌شود.

 

Comment

وبسایت

علت روماتيسم خوني
علت روماتيسم خوني
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *