علت درد زير شکم بعد از اقدام به بارداري

دوره مقدماتی php
علت درد زير شکم بعد از اقدام به بارداري
علت درد زير شکم بعد از اقدام به بارداري

چند روز پس از لقاح، تخمک بارور شده خودش را به دیواره ی رحم می چسباند. این حالت سبب ایجاد یکی از اولین نشانه های بارداری یعنی خونریزی و گاهی اوقات درد در ناحیه شکم می شود.

علائم بارداری در زنان مختلف یکسان نیست و حتی این علائم در هر فرد طی بارداری های مختلف از یک بارداری به بارداری دیگر متفاوت است. همچنین بدلیل اینکه علائم اولیه ی بارداری اغلب مشابه وقایعی است که قبل و حین قاعدگی اتفاق می افتد، این علائم همیشه تشخیص داده نمی شوند.

باید بدانید که این علائم علاوه بر بارداری می تواند توسط عوامل دیگری نیزایجاد شوند. بنابراین وجود این علائم ، لزوماً به معنای بارداری نیست. تنها راه برای اطمینان از آن ، انجام یک تست بارداری است.

چند روز پس از لقاح، تخمک بارور شده خودش را به دیواره ی رحم می چسباند. این حالت سبب ایجاد یکی از اولین نشانه های بارداری یعنی خونریزی و گاهی اوقات درد در ناحیه شکم می شود. این پدیده، خونریزی لانه گزینی نامیده می شود که در فاصله ی 6 تا 12 روز پس از بارور شدن تخمک رخ می دهد. درد شکم نیز مشابه درد زمان قاعدگی است، بنابراین برخی از زنان آن را با شروع خونریزی قاعدگی اشتباه می گیرند، هرچند این خونریزی و دل درد خفیف است. علاوه بر خونریزی ، ممکن است ترشحات سفید یا شیری رنگی از واژن خارج شود. این ترشحات با ضخیم شدن دیواره واژن که تقریباً بلافاصله پس از لقاح رخ می دهد مرتبط است. افزایش رشد سلول های پوشاننده واژن باعث خروج این ترشحات می شود. تخلیه این ترشحات طی بارداری ادامه می یابد و مشخصاً بی خطر است و نیاز به درمان خاصی ندارد. ولی در صورت بدبو بودن ترشحات یا سوزش و خارش ، با پزشکتان صحبت کنید تا احتمال وجود عفونت مخمری یا باکتریایی را بررسی کند.

درد گهگاهی شکم در حاملگی شکایت شایعی است. هر چند درد شکم در زمان حالگی می تواند مشکلی ایجاد نکند ولی ممکن است نشانه ای از یک عارضه جدی نیز باشد. (درد شدید یا مستمر هیچگاه طبیعی نیست.) در این مقاله شایعترین دلایل درد شکمی در زمان حاملگی توضیح داده می شود. در صورتیکه درد شکمی یا دل پیچه همراه با لکه بینی، خونریزی، تب، لرز، ترشحات مهبلی، احساس غش کردن، ناراحتی هنگام ادرار کردن، تهوع و استفراغ بوده و یا درد بعد از چند دقیقه استراحت از بین نرود باید به پزشک مراجعه کرد.مشکلات مهمی که درد شکمی ایجاد می کنند:علت درد زير شکم بعد از اقدام به بارداري

حاملگی خارج رحمی زمانی اتفاق می افتد که تخمک لقاح یافته در جایی خارج از رحم لانه گزینی کند که این محل معمولاً یکی از لوله های رحمی (لوله های فالوپ) است. این عارضه معمولاً در سه ماه اول حاملگی یا قبل از آنکه حتی بیمار بداند حامله است رخ می دهد. این عارضه در صورتیکه درمان نشود می تواند موجب پارگی لوله رحمی شده و خطر مرگ بدنبال داشته باشد. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر سریعاً به پزشک مراجعه کنید: درد یا حساسیت شکمی و/ یا لگنی، لکه بینی یا خونریزی از مهبل (می تواند قرمز یا قهوه ای، کم یا زیاد، و یا مستمر یا متناوب باشد)، دردی که با حرکت یا سرفه کردن بدتر می شود، درد نوک شانه، یا هر علامتی مبنی بر شوک (نبض ضعیف، رنگ پریدگی، بی حالی یا غش).

دوره مقدماتی php

خونریزی معمولاً اولین علامت سقط است و پس از آن به فاصله چند ساعت تا چند روز درد شکمی رخ می دهد. خونریزی ممکن است خفیف یا شدید باشد. درد ممکن است بصورت درد های کرامپی بگیرد و ول کند (شبیه به درد های قاعدگی یا اغلب شدیدتر) یا ریتمیک باشد. درد در بعضی از بیماران بصورت کمر درد و در بعضی دیگر بصورت درد مبهم شکمی و یا احساس فشار در لگن احساس می شود. در صورتیکه با این علائم مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید. در صورت درد شدید یا خونریزی با حجم زیاد، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

بروز انقباضات زایمانی که موجب باز شدن و اتساع دهانه رحم شود قبل از هفته ۳۷ حاملگی شروع زودرس دردهای زایمان تلقی می شود. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر در سه ماهه دوم یا سوم (قبل از هفته ۳۷ حاملگی) بلافاصله به پزشک مراجعه کنید: افزایش ترشحات مهبلی یا تغییر قوام آن (بویژه اگر آبکی، چسبناک، یا خونی باشد – یا حتی اگر صورتی باشد و کمی به خون آغشته شده باشد)؛ لکه بینی و خونریزی مهبلی، درد شکمی؛ دردهای شبیه به دردهای قاعدگی یا بیش از ۴ انقباض در یک ساعت؛ افزایش فشار در ناحیه لگن؛ یا کمر درد بویژه در صورتیکه بیمار سابقه کمر درد نداشته باشد.

پارگی جفت به جدا شدن نسبی یا کامل جفت از رحم قبل از بدنیا آمدن کودک اطلاق می شود. علائم پارگی جفت بسیار متغیرند. بعضی اوقات پارگی جفت می تواند سبب خونریزی ناگهانی و واضح شود ولی در بعضی موارد ممکن است در ابتدا خونریزی واضحی وجود نداشته باشد و یا در حد خونریزی خفیف یا لکه بینی باشد. بیمار ممکن است درد رحمی، کمر درد یا انقباضات متعدد داشته و یا رحم منقبض شده و در همان وضعیت بماند (شبیه گرفتگی یا انقباضی که برطرف نمی شود). تحرک جنین نیز ممکن است کم شود. این وضعیت نیازمند مراجعه فوری به پزشک است.

پره اکلامپسی عارضه ای است که سبب بروز اسپاسم و تغییرات دیگر در عروق خونی شده و می تواند قسمت های مختلفی از بدن از جمله کبد، کلیه، مغز و جفت را تحت تأثیر قرار دهد. تشخیص پره اکلامپسی بر اساس فشار خون بالا و وجود پروتئین در ادرار بعد از هفته ۲۰ حاملگی صورت می گیرد. بیمار همچنین ممکن است دجار تورم صورت و پف آلودگی دور چشم ها، تورم در دست ها و تورم شدید یا ناگهانی در پاها و قوزک پا شود. (احتباس آب می تواند سبب افزایش سریع وزن نیز بشود.) در پره اکلامپسی شدید، بیمار ممکن است درد و حساسیت شدید در قسمت فوقانی شکم، سردرد شدید، اختلال دید (نظیر تاری دید یا دیدن نقاط شناور) یا تهوع و استفراغ هم داشته باشد. در صورت بروز علائم پره اکلامپسی مراجعه فوری به پزشک ضروری است.

حاملگی احتمال تمام انواع عفونت ادراری از جمله عفونت کلیه را افزایش می دهد. علائم عفونت مثانه عبارتند از: درد، ناراحتی، یا سوزش در هنگام ادرار کردن؛ ناراحتی لگنی یا درد ناحیه تحتانی شکم (اغلب درست بالای استخوان عانه)؛ احساس نیاز مکرر و غیر قابل کنترل به ادرار کردن، حتی هنگامیکه مقدار بسیار کمی ادرار در مثانه وجود دارد؛ و ادرار کدر یا بد بو. در صورت مشاهده هر یک از این علائم به پزشک مراجعه کنید زیر عفونت مثانه در صورتیکه درمان نشود می تواند سبب عفونت کلیه و زایمان زودرس شود. علائم انتشار عفونت به کلیه ها (که نیازمند مراجعه اورژانس است) عبارتند از: تب بالا (اغلب همراه با لرز و تعریق)؛ درد در ناحیه کمر یا پهلو، درست زیر دنده ها در یک طرف یا بصورت دو طرفه (و احتمالاً در شکم)؛ تهوع و استفراغ؛ و احتمالاً وجود خون در ادرار.

عوامل متعدد دیگری نیز می توانند سبب درد شکمی شوند که ممکن است ارتباطی نیز به حاملگی نداشته باشند. از جمله شایعترین این بیماری ها که معمولاً پزشک ابتدا به آنها توجه می کند مسمومیت غذایی، آپاندیسیت، سنگ کلیه، هپاتیت، بیماری های کیسه صفرا و پانکراتیت (که هر دو معمولاً ناشی از سنگ کیسه صفرا هستند که در حاملگی شایعتر است)، و انسداد روده (که ممکن است ناشی از فشار رحم در حال رشد بر روی روده باشد و در سه ماهه سوم حاملگی محتمل تر است).

درد شکمی در زمان حاملگی همیشه نشان دهنده یک مشکل جدی نیست. در زیر تعدادی از شایعترین مشکلاتی که سبب درد شکمی می شوند آورده شده است. توجه داشته باشید که در صورتیکه درد شکمی شدید و یا مستمر باشد باید به پزشک خود مراجعه کنید.

دل پیچه و نفخ در زمان حاملگی بیشتر دیده می شود زیرا هورمون ها و نیز فشار رحم بر روی معده و روده ها سبب کند شدن کار دستگاه هاضمه می شود.

یبوست از دیگر عوامل شایع درد شکم در دوران حاملگی است که بر اثر کاهش حرکات روده ای و فشار رحم بر روی راست روده (رکتوم) ایجاد می شود.

این درد معمولاً دردی خفیف، ناگهانی و تیز یا مستمر و مبهم است که در هر دو طرف قسمت تحتانی شکم یا بصورت عمقی در کشاله ران احساس می شود و معمولاً در سه ماهه دوم شروع می شود. علت آن کشیده شدن و ضخیم شدن لیگامان هایی است که رحم را در لگن نگه می دارند. درد ممکن است مثل فرو رفتن یک چیز تیز به بدن بخصوص هنگام تغییر ناگهانی وضعیت نظیر بلد شدن از تخت یا از روی صندلی یا هنگام سرفه کردن و غلت زدن در رختخواب باشد. همچنین ممکن است بیمار درد را بصورت یک درد مبهم بعد از فعالیت بدنی روزانه یا راه رفتن زیاد احساس کند. در صورتیکه درد با استراحت باز هم ادامه پیدا کرد با پزشک خود تماس بگیرید.


این شواهد و علایم را غالبا خود فرد ابراز می کند و به هیچ عنوان هیچ کدام قطعی نیستند. خصوصا به تنهایی ارزشی در تشخیص بارداری ندارند. یعنی اگر این علایم را در خود دیدید اول مسایل دیگر را بررسی کنید (آیا دارو خورده اید ؟ آیا استرس دارید و …) و در مرتبه ی بعدی به بادراری فکر کنید!

تمام خانم ها می دانند درد پریودی چگونه است. برای فهمیدن دلیل دردهای بارداری باید فرایند لقاح را بدانید. تخمدان ها تخمک های بالغ ترشح می کنند. اگر این تخمک ها با اسپرم برخورد داشته باشند، تخمک بارور می شوند. سپس این تخمک ها از طریق لوله رحم به کمک فیبرهای کوچک داخل سطح لوله های رحم، به سمت رحم حرکت می کنند. هنگامی که این تخمک ها به رحم می رسند، بر روی دیواره رحم کاشته می شوند. این اتفاق تا دوازده روز پس از تخمک گذاری اتفاق می افتد. اما پریودی حدود چهارده روز پس از تخمک گذاری انجام می شود.

در این زمان، علائمی مانند گرفتگی عضلات، لکه بینی، درد سینه ها، سرگیجه و خستگی مشاهده می کنید. برخی افراد این علائم را با علائم پریودی اشتباه می گیرند. تشخیص تفاوت درد پریودی و بارداری کاری آسان نیست. بنابراین باید تفاوت بین بارداری و پریودی را بدانید.علت درد زير شکم بعد از اقدام به بارداري


درد پریودی به شکلی است که قسمت پایین شکم به شدت تحت فشار قرار می گیرد. برخی خانم ها درد کمتری حس می کنند. آن ها درد را در ناحیه پایین شکم و پشت حس می کنند. همچنین در شکم نفخ احساس می کنید. گرفتگی و درد پریودی در افراد مختلف متفاوت است. برخی درد قابل تحملی را تجربه می کنند. برخی دیگر درد شدیدتری تجربه می کنند که مانع از کار کردن، به مدرسه رفتن و … می شود.در برخی موارد درد پریودی شامل لکه بینی پیش از شروع پریودی است. اغلب این خونریزی قرمز روشن است و قابل توجه است. این خونریزی در این حالت از خطی نازک بیشتر نیست.


در هنگام بارداری، درد و گرفتگی عضلات کمتر از درد پریودی است. بیشتر خانم ها معتقدند این درد در یک قسمت متمرکز می شود. به عنوان مثال، اگر تخمک بارور به قسمت راست رحم چسبیده باشد، گرفتگی و درد در پهلوی راست بیشتر از پهلوی چپ حس می شود. بیشتر خانم ها معتقدند این درد در یک نقطه است و مانند گرفتگی واقعی نیست. این درد از دو ساعت تا دو روز به طول می انجامد.

اگر فکر می کنید باردار هستید و گرفتگی ها و دردها ناشی از لقاح نطفه است سعی کنید به علائم توجه کنید. این درد نباید خیلی زیاد باشد. اگر درد آنقدر زیاد است که قابل تحمل نیست، حتما با پزشک تماس بگیرید. به خصوص اگر در حالت طبیعی در پریودی درد شدید حس نمی کردید. اما نترسید. هر بارداری به شکلی خاص است و دردهای متفاوتی دارد.

گاهی اوقات گرفتگی و درد ناشی از بارداری همراه با لکه بینی است اما این مسئله در تمام خانم ها دیده نمی شود. گاهی اوقات گرفتگی عضلات روز پیش از خونریزی مشاهده می شود. گاهی نیز لکه بینی بدون درد ملاحظه می کنید. ترشحات واژن در تخمک گذاری معمولا به رنگ قهوه ای روشن یا صورتی روشن است. این ترشحات معمولا دیده نمی شود و توجه خانم را جلب نمی کند.





1 ) تهوع ( با یا بدون استفراغ)

جالبه بدونید تهوع بارداری اصولا از 6 هفته شروع میشه و علتش هم هورمونهای جفتی هستند که به خون مادر می ریزند. حالا برخی خانم ها ادعا میکنند از فردای نزدیکی تهوع داریم! تکرار میکنم این علامت در این زمان یا در اثر داروهاست یا در اثر تخیلات شما (که تو فیلمها کلا بارداری رو با تهوع به ما شناسوندن)تهوع استفراغ قبل از مثبت شدن آزمایش رخ نمیده.

2 ) تکرر ادرار

تکرر ادراری که در اثر بارداری ایجاد بشه معمولا در اثر بزرگ شدن رحم هست که به مثانه فشار وارد میکنه. خب رحم که در عرض 3-4 روز بعد نزدیکی بزرگ نمیشه! از طرفی خیلی خانم ها از استرس شون تکرر ادرار میگیرن. یا میان داخل اینترنت از زبان خانمهای دیگه تکرر ادرار رو می شنوند و در خودشون حس می کنند.

3 ) خستگی و بی حالی

آیا این علامت برای بارداری می تونه اختصاصی باشه؟ هزار و یک دلیل برای خستگی وجود داره. خیلی خانم ها تماس میگیرند که روز 25 سیکل هستم و خسته و خواب آلوده شدم. آیا من باردارم؟ خب عزیزم درسته که منتظر بارداری هستی…و چون منتظربارداری هستی، شدیدا هم منتظر علایم ش هستی. اما با دیدن صرفا خواب آلودگی و خستگی نمیتونیم بارداری شما رو اثبات کنیم.اصلا شاید به خاطر اقدامات ت برای بارداری چند شبی رو خوب نخوابیده باشی و حالا احساس خستگی میکنی !

4 ) احساس نبض زیر شکم

این علامت رو من بیشتر از دختران جوانی که نامزد دارند و اصلا قصد بارداری ندارند می شنوم. رابطه ای در حد گرده افشانی برقرار کرده اند و انواع پیشگیری های اورژانسی غلط و درست رو هم انجام داده اند و الان بعد 5 روز از رابطه اظهار احساس نبض در زیر شکم میکنند. و جالبه برخی ها حتی میگن من قلب بچه رو احساس می کنم . آخه تخیل در چه حد؟ شما حتی قلب خودت که اندازه ی مشتت هست رو احساس نمیکنی ….چه برسه به جنینی که در حد 200 تا دونه سلول هم نیست .ولی از شوخی گذشته، احساس نبض و حرکت زیر شکم غالبا بدلیل افزایش خونرسانی رحم و افزایش نبض آئورت شکمی در بارداری می تونه باشه .اما حرکات جنین برای یک مادر شکم اول خیلی بعیده زودتر از 3-4 ماهگی حس بشه.

5 ) درد پستان – بزرگ شدن پستان

خب این علامت هم اصلا برای بارداری اختصاصی نیست. خانم هایی که دارو میخورید اثر دارو فراموش نشه. مواردی داشتم که برای بار اول قرص ال دی رو برای پیشگیری شروع کرده بود.سه روز از قطع قرص می گذشت و پریود نشده بود.سریع با من تماس گرفت که من می ترسم حامله باشم ! وقتی سوال کردم که علت و منطق ت چیه؟ شما که هنوز وقت داری برای پریود شدن، بهمگفت آخه احساس میکنم سینه م هم کمی بزرگ شده و هم درد میکنه ! من گفتم اولا اگر شما باردار باشی اان باید آزمایش ت مثبت میشد.دوما آیا نمیدانستی قرص ال دی ممکنه ایجاد حساسیت و درد سینه کنه ؟اما بله، درد پستان (خصوصا نوک پستان) و بزرگ شدن آن در بارداری “هم” دیده میشه.





6 ) تغییر رنگ مخاط واژن (علامت چادویک)

یکی از علایمی که توبارداری دیده میشه ، پرخون شدن و به دنبالش تغییر رنگ مخاطر واژن به حالت آبی کبود یا بنفش است.اما جالبه بدونید این حالت در افرادی که قرصهای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند هم ممکن است دیده شود. از طرفی چون یک نشانه ی چشمی است، ممکن است میزان خطا در تشخیص آن بالا باشد. پس این علامت هم برای بارداری “اختصاصی” نیست.


7 ) افتادن خط تیره روی شکم

در برخی زنان یک خط قهوه ای (به درجات مختلف) از ناف تا پوبیس می افتد.اما این علامتی نیست که از روزهای اول ایجاد شود.بلکه به مرور زمان ایجاد می شود.در ثانی افرادی که هورمون مصرف میکنند نیز ممکن است این خط را داشته باشند.

8) سایر علایم مثل درد دور ناف، گرگرفتگی و افزایش دمای بدن و …نیز اگر داشتید همان ابتدا به بارداری ربط ندهید. چون این علایم اصلا اختصاصی نیستند. آیا اگر من امروز سرفه کنم می توانم سریعا آن را به سرطان ریه ربط دهم؟ چون در گوگل خوانده ام سرفه شایعترین علامت سرطان ریه است؟پس منطقی باشیم و با توجه به شرایط، علایم را بسنجیم.


با دیدن این علایم تازه بطور اختصاصی می توانیم آنها را اول به بارداری ربط دهیم ( بعد به سایر مسایل). یعنی فرض می کنیم شما باردار هستید، مگر اینکه خلافش ثابت شود.


علایم احتمالی حاملگی عبارتند از :

بزرگ شدن شکم : اما نه در عرض چند روز ! رحم برای اولین بار در 12 هفتگی وارد شکم می شود.قبل از آن داخل لگن استخوانی بوده و دیده نمی شود.

تغییرات شکل ، اندازه و قوام رحم در معاینه : وقتی خانمی در سن باروری در معاینه یک رحم نرم و بزرگ دارد ، بهتر است بارداری در او چک شود.

آزمایش مثبت HCG : وقتی هورمون بارداری در سرم شناسایی می شود، اولین چیزی که فکر میکنیم تایید بارداری است.اما در موارد بسیار نادر، برخی کیست ها نیز ممکن است این هورمون را ترشح کنند.



علت درد زير شکم بعد از اقدام به بارداري

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

 

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

از همون موقع هم پریودیم نامنظم شده و قبل و بعداز پریودیم کمردرد دارم. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

علت درد زير شکم بعد از اقدام به بارداري

می پسندم

0

سایر خبرها

اما این اتفاق خیلی شایعی در جامعه ما نیست. خانم ها خود می توانند متوجه این مسئله شوند؟ اصلا این افتادگی علامت خاصی دارد؟ درد و فشار زیر شکم از علائم رایجی است که خانم ها باید با این احساس فورا به متخصص زنان مراجعه کنند تا میزان افتادگی مشخص شود. البته علائم دیگری هم وجود دارد مثلا افتادگی در مجاری ادراری با علائمی نظیر احساس وجود توده در مجاری ادراری یا واژن، بی اختیاری ادرار یا احساس …

استفاده می کنند تا با فشار یکی از نقاط مشخص شده انرژی موجود در کانال ها را دوباره به جریان بیندازند. بسیاری از افراد برای تسکین درد به متخصص طب فشاری مراجعه می کنند و متخصص طب فشاری به کمک نقاطی به نام مریدین در تسکین درد به فرد کمک می کند. مریدین مسیرهای رگ مانندی هستند که بر اساس طب باستانی چین مسیر حرکت انرژی در بدن هستند و در طب سوزنی و طب فشاری به آنها نقاط رفلکسی می …

به طور مساوی بر مردان و زنان اثر می کند. درد بی درمانی که “خاص” نیست عادل صحبت زاده، یکی از افراد مبتلا به بیماری ای بی در استان اردبیل در مصاحبه به خبرنگار تسنیم در اردبیل گفت: بیماری ما با وجود سختی ها، مشکلات، درد فراوان و رنج و زحمتهای بی حد جزو بیماریهای خاص در کشور شناخته نشده که همین امر وضعیت بغرنج ما را دشوارتر می کند. وی با اشاره به اینکه تا به اکنون …

سوال مخاطب نی نی بان: من یک دختر 15 ساله دارم که متاسفانه نزدیک 2 سال متوجه شدم رحم فوق العاده کوچک دارد و طبق آزمایشات و سونوهای که انجام دادیم فهمیدیم تخمدان ها هم خیلی ریز و نارس هستند و نمیتوانند تخمک گزاری کنن، الان نزدیک 3 ماهه با خوردن قرص های پروژسترون و داروهای هورمونی پریود شده و دکتر گفت اگر داروها قطع بشه پریود نمیشه، ساکن استان اصفهان هستیم و من پیش حاذق ترین پزشکای نازایی و زنان و …

سوال مخاطب نی نی بان: سلام خسته نباشید من یه پسر 5 ساله دارم و تصمیم بچه دوم رو دارم ولی 8 ماهه که اقدام کردم ولی باردار نشدم آیا لازمه سونوگرافی و یا آزمایش بدم؟ درضمن پریودهای من 14 روز به 14 روز هست این وضعیت از زمانی که فرزندم رو از شیر گرفتم برام به وجود اومد و پاپ اسمیر و آزمایش و سونوگرافی دادم مشکلی نبود؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز فاصله بین قاعدگی شما غیرعادی است، جهت ایجاد نظم طبیعی قاعدگی به متخصص مراجعه کنید تا اقدامات درمانی برای شما صورت گیرد. احتمال زیاد شما دچار اختلال تخمک گذاری هستید. …

فولیکول 14 nm در تخمدان چپ داشتم و روز دهم دوره دردی در ناحیه همان تخمدان سمت چپ احساس کردم. الان هم که روز 14 م دوره هستم هنوز هر از گاهی سمت چپم تیر میکشه. آیا همون دهم روز تخمک گذاری بوده یا خیر؟ در ضمن دوره ماهانه من بین 30 تا 37 روز هست و قصد بارداری دارم و برای تشخیص تخمک گذاری مشکل دارم. پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: …

آیا ممکنه باردار باشم؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز، دقیق ترین راه برای تشخیص بارداری انجام تست خون است. یک بتا بدهید و با جواب به متخصص مراجعه کنید تا اقدامات درمانی مناسب برای شما صورت گیرد.

آن جا که تصمیم گرفتیم حالا که به مناطق محروم چابهار بسیار نزدیک شده ایم، نزدیک و نزدیک تر شویم و با آنها گفت وگو کنیم. تصویر چابهار زیبا شکست. خودرو که پیچید، توی کوچه های خاکی پشت دادگستری دیگر خبری از ویلاهای طرح رومی کنار دریا نبود. زاغه بود و خانه هایی با بلوک های سیمانی که نامنظم و گاه بی ملاط روی هم چیده شده بودند با سقف هایی از الوار، پتوهای کهنه و مشما. پشت دادگستری کنایه نیست نام یکی از محروم ترین محله های ایران است. …

…، نگران هستند. در این مورد، باید آنها را تشویق کرد. بین زن ها افرادی وجود دارند که ترجیح می دهند پرهیز آمیزشی درازمدت داشته باشند که وضع این افراد و دلایل شخصی شان باید مورد بررسی قرار گیرد. علل کاهش فعالیت زناشویی پس از زایمان درد هنگام رابطه زناشویی یا دیسپارونیا: درد موقع نزدیکی، ناشی از بخیه محل زایمان حتی در صورت التیام نیز می تواند موجب کاهش فعالیت جنسی زنان شود. در این …

…> علائم زیر در این مادران دیده می شود: – گاهی خوشحال و گاهی غمگینند. – احساس خستگی می کنند (به علت کاهش سطح هورمون های استروژن و پروژسترون است و باید به حد قبل از بارداری برسد). وقتی دچار افسردگی پس از زایمان شدید، حتماً به پزشک مراجعه کنید؛ اما نکات زیر هم به شما کمک خواهد کرد. افسردگی پس از زایمان این عارضه در 13 درصد زنان بعد از زایمان ایجاد می شود. بعضی …

حملات پانیک می شوید، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که قبلا دچار افسردگی پس از زایمان شده اید، چگونه می توانید از وقوع مجدد آن پیشگیری کنید؟ شما می توانید در دوران بارداری اقدامات مهمی را انجام دهید تا احتمال بروز این بیماری را کاهش دهید: – با تمام پزشکان و دست اندکارانی که در دفعه قبل به شما کمک کردند تماس بگیرید. این افراد ممکن است شامل پزشک شخصی شما، درمانگر …

…. برای خشک کردن ناحیه بخیه خورده از سشوار استفاده کنید تا بخیه ها سریع تر خشک شوند و بیفتند. اگر این ناحیه بیش از حد قرمز است، حتما با یک متخصص زنان مشورت کنید. 3- چرا بعد از سزارین درد شکم دارم؟ اگر زایمان دوم یا سوم شماست، به طور حتم دلیل آن انقباض های شدید رحمی است که به خصوص بعد از سزارین دردناک تر هم است و 3 تا 4 روز ادامه خواهد داشت اما اگر چند روز اول را پشت سر گذاشته اید …

به داروهای مسکن معمول پاسخ نمی دهد. این متخصص زنان و جراح آندومتریوز ادامه داد :از علایم دیگر بیماری آندومتریوز می توان به دردهای شدید موقع نزدیکی و درد هنگام مدفوع کردن اشاره کرد. دکتر خزعلی خاطرنشان کرد : دلیل ایجاد بیماری آندومتریوز هنوز به طور قطعی معلوم نیست ولی به نظر می رسد عوامل مختلفی از جمله ژنتیک و همچنین اخیرا عوامل محیطی مطرح شده اند ولی این هنوز ثابت نشده است. …

…. در بعضی موارد هم مصرف مواد یا اختلال سلوک می توانند مانع موفقیت تحصیلی فرزند بشوند. بنابراین مهم است که والدین به هر گونه افت تحصیلی فرزند واکنش مناسب و به موقع نشان بدهند. نکته پایانی: همه چیزهایی که گفته شد از اختلالات دوران کودکی و نوجوانی گرفته تا افت تحصیلی هم راهکارهای درمانی روانشناختی دارند و هم داروها می توانند به کنترل آنها کمک کنند، به شرطی که والدین به موقع فرزندشان را به روانشناس بالینی و یا روانپزشک ارجاع بدهند. پس لطفاً قبل از اینکه دیر بشود به سلامت روان فرزندانتان توجه کنید و در صورت لزوم به متخصص مراجعه کنید. …

… لحن صحبت کردن شما با همسرتان می تواند تاثیر به سزایی در روابطتان داشته باشد و اگر برایت مشکلی است میتوانم به همکارم بگویم که من از مسیر دیگر ی میروم . همسر آن اقا گفت من مشکلی ندارم و لزومی ندارد هر کاری میخواهی انجام دهی و هر جایی میخوای بروی به من اطلاع بدی و اجازه بگیری . و آن اقا در جواب گفت من دوست دارم خودم بگم و دوست دارم شما هم بهم بگی. درسته ! اون اقا تیر خلاص رو زد.. …

…. اندکی تصمیم گیری با دو تفکر در شورا مشکل بود این موضوع که دو تفکر در کنار هم تقریبا هم وزن و همسنگ بودند، به نظر می آمد کار تصمیم گیری و برنامه ریزی را مشکل سازد. اندکی هم مشکل بود، به همین دلیل در سال اول بازده عملی کارمان کمتر از دوره های قبل شده بود. یعنی تعداد مصوبات و کارهایی که باید انجام دهیم کم، و مباحث تئوری و بحث های اینچنینی بیش از مباحثی بود که عملا به کار …

…. دوم اینکه مطهری انتقادهایی به معلم شهید ما دکتر شریعتی وارد کرده بود و سوم اینکه او با رژیم شاه ارتباط داشت. چون زبان انگلیسی نمی دانست [اما] در عین حال استاد دانشگاه بود! وقتی به او گفتند او استاد فلسفه و کلام اسلامی بوده و نیازی به زبان انگلیسی نداشت، گفت یکی از دانشجویان به من این طور گفته بود! صرف نظر از اینکه نادرستی سخن جناب قاضی زاده هاشمی در مورد علت ترور شهید مطهری، با مراجعه …

بیشتر موارد درمان خواهند شد. تشخیص دیرهنگام این بیماری ممکن است در فرد مبتلا تبعات بدی را به همراه داشته باشد، در حالی که با تشخیص زودهنگام بیمار طی چند روز به وضعیت مناسبی می رسد. فقط باید سریعا به پزشک مراجعه کرد و زمان را از دست نداد، چرا که در صورت تشیخص به موقع فرد مبتلا بهتر تحت درمان قرار می گیرد و لحظه ای غفلت امکان دارد که بیمار را دچار عارضه های خطرناکی کند. به علت ارتباط تنگاتنگ این …

و به تدریج به میزان چربی آن افزوده می شود. قبل از شیر دان به نوزاد خود، ابتدا چند دقیقه شیر سینه خود را بدوشید و سپس به کودک خود شیر دهید، زیرا شیر ابتدایی سینه ها حاوی مقادیر زیادی آب است و قسمت انتهایی آن حاوی مقادیر زیادی چربی می باشد. البته این روش شیر دادن برای مدت طولانی اصلا توصیه نمی شود و حتما باید با پزشک خود در این باره مشورت کنید. اگر پزشک متخصص اطفال تشخیص دهد که …

متخصص زنان و زایمان از سلامتی نارین مطمئن شود. نتیجه سونوگرافی ها و آزمایش ها هیچ عارضه ای را نشان نمی دهد. نارین به دنیا می آید و در دو ماهگی یک پزشک دیگر متوجه می شود که این دختر هم مانند برادرش دچار بیماری میوپاتی است. اختلالات ژنتیکی ناشی از ازدواج فامیلی مهمترین دلیلی است که پزشکان درباره علت بیماری کیهان و نارین تشخیص داده اند. زرین مدت ها به دنبال پیداکردن راهی برای درمان بچه هایش بود. از …

آسپیرین مصرف کنند. درد زهرت چپ قلب در سنین پایین (16 سالگی) از چه مشکلی ناشی می شود؟ ممکن است پرولاپس دریچه میترال (افتادگی دریچه میترال) یا شلی دریچه میترال وجود داشته باشد. این افراد تنگی رگ ندارند. با اکو می توان متوجه این موضوع شد . آیا دردهای ناحیه قفسه سینه می تواند علل عصبی داشته باشد؟ بله. در صورتی که کلیه آزمایشات مثل اکو و تست ورزش مشکلی را نشان ندهد فرد باید به دکتر متخصص اعصاب مراجعه کند و یک نوار مغزی هم بگیرد. دکتر منوچهر قارونی متخصص قلب و عروق جام جم …

مصرف کردم ولی دریغ از کوچکترین علائم بهبودی .خودم احساس می کنم ( عامیانه بگم ، یه قولنج شدید تو کمرم هست که اگه بشکنه خوب میشم ) .لطفا راهنماییم کنید. پاسخ: گاباپنتین را مصرف نکنید. احتمال مشکل در عضلات کف لگنی و یا لیگامان های رحمی مانند لیگامان گرد رحمی است که در اثر زایمان ایجاد شده است. و دردش به کمرتان انتشار دارد. اگر به یک متخصص درد و یا طب فیزیکی مراجعه کنید می تواند …

هست که برای خرید میان. همشون هم شیشه می کشن، عصر بیایین اینجا ببینین چه خبره. تقاضا برای شیشه کم که نشده بیشتر هم شده . چرا اینها رو به دوستات می فروشی؟ نه راه پس دارم نه راه پیش. می خوام اینها رو تأمین کنم. خدا شاهده از صبح تا عصر اینجام. بخاطر پول نیست هر چقدر شد پولشو روی آسفالت آتیش می زنم و سوار ماشین می شم و می روم . خودت چیزی نمی کشی؟ وقتی خودم ذره ذره مردن اینها را …

سوال مخاطب نی نی بان: من 34 سالمه، همسرم 36. هفت ساله ازدواج کردم. همسرم کم تحرکی اسپرم داره. دقیقا دو هفته پیش iui کردم. دو روزه علائم پریود دارم و لکه بینی هم دارم، روز دوازده بعد از iui بیبی چک منفی بود. احتمال بارداری وجود داره؟ پاسخ دکتر طاهره آقاسیان، متخصص زنان: دوست عزیز، معمولا آی یو آی جوابش مثبت است و بارداری اتفاق می افتد. آیتمی که برای نشان دادن بارداری در فاکتور خون …

سوال مخاطب نی نی بان: من تاریخ اخرین پریودیم 26 اردیبهشت بود و امروز به لک ببینی افتادم و درد د رزیر شکمم احساس می کنم. آیا این طبیعیه و اگه طبیعیه چند روز طول میکشه؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز اگر 26 اردیبهشت پریود شده اید و عقب انداخته اید، باید تست بارداری بدهید تا از نظر بارداری بررسی شوید. اگر باردار نبودید آزمایش هورمونی و سونو باید بدهید. اگر 26 خرداد پریود شده اید که مشکل خاصی ندارید، اگر پریود شما نسب به ماه قبل کم شده است باید حتما سونو بدهید و معاینه شوید. به متخصص مراجعه کنید. …

سوال مخاطب نی نی بان: من قصد بارداری دارم. چند بار هم اقدام کردیم. به پزشک هم مراجعه کردم گفت تخمدان پلی کیستیک دارم و قرص های جلوگیری داد که 3 هفته بخور یه هفته نخور. یکی از دوستام گفت که برای بارداری قرص کلومیفن سیترات بخورم. آیا می تونم سرخود بخورم؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز، مصرف تمام داروهای محرک تخمک گذاری بدون تجویز و نظارت پزشک خطرناک است. طریقه مصرف و تجویز این داروها بسیار پیچیده و دقیق است. حتما تحت نظر پزشک خود آن ها را استفاده کنید. …

سوال مخاطب نی نی بان: من چند سالی هست که دچار اختلالات قاعدگی شدم و باید قرص بخورم تا پریود بشم دکتر رفتم و گفتن که باید لاغر کنم. 21 سالمه و فرزندی هم ندارم و برای بارداری اقدام کردم، چند ماهی هست که لکه بینی دارم. یعنی به جای پریودی هستش و آیا من لاغر بشم بچه دار میشم؟ پاسخ دکتر اعظم امیری، متخصص زنان و زایمان: احتمال خیلی زیاد شما مبتلا به تنبلی تخمدان هستید که باید برای …

سوال مخاطب نی نی بان: من 26سالمه و 3ساله ازدواج کردم. یک فرزند یک ساله دارم و سه ماه بعد تولدش آی یو دی مس گذاشتم. بعد از آخرین پریود نرمالم دو هفته بعد پریود شدم و الان یک ماه هست که پریودم. چرا؟ پاسخ دکتر اعظم امیری، متخصص زنان و زایمان: وضعیتی که شما دارید وضعیت نرمالی نیست و نمی توان بدون انجام معاینه برای شما قضاوت درستی کرد به همین دلیل به شما توصیه می کنم که حتما به متخصص زنان مراجعه کنید تا تمام سونگرافی های لازم و آزمایش های ضروری برای شما انجام شود تا بتوان قاعدگی شما را تنظیم کرد. …

سوال مخاطب نی نی بان: من 25 سال دارم ؛ 9 ماه عقد کرده بودم و 10 ماه هست ک ازدواج کردم تا قبل از ازدواجم تمام تاریخ پریودام منظم و در 25 ام هر ماه بود ولی از بعد از ازدواج سیکل قاعدگی هام بهم ریخته و هر ماه تقریبا بین یک هفته تا 17 روز دیرتر پریود میشم و این خیلی نگرانم کرده، علت چیست؟ پاسخ دکتر آزیتا محمدی نژاد، متخصص زنان و زایمان و نازایی: سیکل های شما مرتب به تعویق می افتد و این نمی تواند نشانه بارداری باشد. مشکلی که شما دارید احتمالا به خاطر ضعف تخمدان شما است که باید برای درمان قطعی آن حتما به متخصص زنان مراجعه کنید و سونوگرافی و آزمایش های هورمونی لازم را انجام دهید. …

دلیل درد پستان شما به این نتیجه برسیم که شما باردار هستید چرا که درد پستان در خانم ها علت های متفاتی دارد و باید حتما بررسی شود. به شما توصیه می کنم که برای مشخص شدن علت درد به متخصص زنان مراجعه کنید تا آزمایش های لازم و معاینه های بالینی برای شما انجام شود.

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

علت درد زير شکم بعد از اقدام به بارداري

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

علت درد زير شکم بعد از اقدام به بارداري
علت درد زير شکم بعد از اقدام به بارداري
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *