علت جوش گردن چيست

دوره مقدماتی php
علت جوش گردن چيست
علت جوش گردن چيست

با این مقاله ، یک‌بار برای همیشه جوش‌های روی گردن را نابود کنید !!!

جوش‌های روی گردن ( به انگلیسی : neck acne ) همانند جوش‌های روی صورت می‌توانند باعث ایجاد مشکل شده و ناخوشایند باشند . پوست روی گردن از پوست روی صورت کلفت‌تر است و ممکن است چربی بیشتری تولید کند که می‌تواند باعث ایجاد جوش‌های شدید یا ضایعات کیستیک شود .

بهترین راه برای خلاصی از شر جوش‌های روی گردن تمیز کردن منظم و درمان‌های موردنیاز است .

اگر جوش‌های روی گردن بعد از چند ماه بهتر نشد یا عفونت کرد ، باید به پزشک مراجعه کنید .

علت جوش گردن چيست

دوره مقدماتی php

حداقل روزی ۲ بار گردن خود را بشورید . اول مرحله خلاص شدن از جوش گردن ، شستشوی منظم گردن است . حداقل باید برای تمیز کردن گردن روزی ۱ بار دوش بگیرید . اگر زیاد عرق کردید ، مثلاً در زمان ورزش کردن ، یک‌بار دیگر نیز دوش بگیرید .

از پاک‌کننده‌های ملایم روی گردن استفاده کنید . از شوینده‌هایی استفاده کنید دارای برچسب بدون چربی ( oil-free ) و ضد جوش ( non-comedogenic ) هستند ، روی گردن استفاده کنید .

محصولات ضد جوش باعث مسدود نکردن منافذ می‌شوند و همچنین گردن را نیز تمیز می‌کنند .

حتماً از ضد جوش بودن محصول اطمینان حاصل فرمایید .

همچنین محصولی که استفاده می‌کنید نیز باید بدون الکل (alcohol-free ) باشد ، زیرا الکل ممکن است باعث تحریک کردن پوست شود .

تمیزکننده‌های پوست را فقط با انگشتان خود به گردن بزنید . از لیف ، اسفنج یا دیگر وسایل ساینده استفاده نکنید ، زیرا ممکن است باعث ایجاد تحریک ، زخم کردن و بدتر شدن جوش‌های موجود روی گردن شوند .

به‌وسیله نوک انگشتان ، گردن را تمیز کنید و تهاجمی یا خشن عمل نکنید .

بعد از شستشو ، گردن را خوب آبکشی نمایید ، سپس با حوله پنبه‌ای پوست را خشک کنید .

از تحریک کردن گردن خودداری نمایید . ممکن است متوجه نشوید ، اما لباس یا زیورآلات به ایجاد جوش گردن و بدتر کردن آن کمک می‌کنند . از پوشیدن لباس‌های تنگ ، شال‌گردن و یقه‌اسکی اجتناب کنید ، زیرا ممکن است باعث تحریک کردن گردن شوند .

مطمئن شوید که هر چیزی به گردن برخورد می‌کند تمیز باشد .

از لمس کردن آن ناحیه اجتناب کنید و هرگز جوش را نکنید یا خراش ندهید ، زیرا ممکن است باعث ایجاد زخم شود .

از کرم ضد آفتاب چرب استفاده نکنید . روی جوش را با آرایش یا زیرسازی نپوشانید . اگر از مواد بهداشتی یا حالت‌دهنده مو استفاده می‌کنید ، مطمئن شوید که به گردن برخورد نمی‌کنند.

اگر موهای بلندی دارید ، ممکن است چربی مو باعث چرب شدن پشت گردن شود . سعی کنید در زمان درمان جوش گردن ، موها را دم‌اسبی ببندید .

۱ – مواد لازم را جمع‌آوری کنید . درمان با نمک دریا ساده است و باعث لایه‌برداری و خشک‌کردن جوش‌ها می‌شود .

مواد لازم :

۲ – چای سبز را آماده کنید . نشان داده‌شده است که عصاره چای سبز در درمان جوش مؤثر است ، به همین دلیل از چای سبز معمولی استفاده می‌کنیم .

۱ پیمانه آب جوش آماده کرده و چای سبز را به مدت ۳ دقیقه داخل بگذارید . بعد از مدت گفته‌شده چای را از آن خارج کنید .

۲ – ۱ قاشق نمک دریا در چای سبز حل کنید . تا زمان حل شدن کامل نمک درون چای به هم زدن ادامه دهید . نمک در درمان جوش گردن موثر است .

۳ – ۱ قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا اضافه کنید . نشان داده‌شده است که آلوئه‌ورا در درمان جوش مؤثر است و دارای خواص مرطوب‌کننده نیز است . شما می‌توانید از آلوئه‌ورا به‌جای چای سبز استفاده کنید یا اینکه آن را به چای سبز اضافه کنید .

به‌سادگی ۱ قاشق آلوئه‌ورا را به مخلوط اضافه کنید .

اگر از آلوئه‌ورا به‌صورت تکی استفاده می‌کنید ، ۲ قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا را با ۱ قاشق غذاخوری نمک دریا مخلوط‌کنید .

۴ – مخلوط را روی جوش گردن بزنید . حواستان باشد که مخلوط داغ نباشد ، باید بگذارید مقداری کمی خنک شود . یک حوله پنبه‌ای را در مخلوط خیس کنید و روی گردن خود بزنید .

اگر جوش‌های روی گردن کم هستند ، می‌توانید به‌وسیله پنبه نیز مخلوط را روی جوش‌های گردن بزنید .

۵ – ۵ دقیقه بگذارید روی گردن بماند . بیشتر از زمان گفته‌شده نباید بگذارید مخلوط روی پوست بماند ، زیرا می‌تواند باعث خشکی بیش‌ازحد پوست گردن شود .

بعد از زمان گفته‌شده محل را با آب ولرم آبکشی نمایید و با حوله پنبه‌ای تمیز خشک‌کنید .

علت جوش گردن چيست

۶ – گردن را مرطوب کنید . بعد از درمان بانمک دریا ، مقداری مرطوب‌کننده به گردن بزنید . مطمئن شوید که مرطوب‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید ضد جوش باشد تا باعث بدتر شدن جوش نشود .

۷ – روزی ۱ بار از این روش استفاده کنید . بیشتر از روزی یک‌بار از این مخلوط استفاده نکنید ، زیرا می‌تواند باعث خشکی بیش‌ازحد پوست گدن شود حتی اگر بعدازآن از مرطوب‌کننده استفاده کنید .

۱ – مواد موردنیاز را جمع‌آوری کنید . با استفاده از این ماسک ضد جوش ممکن است بتوانید جوش‌های روی گردن را درمان کنید . سعی کنید از عسل با رنگ تیره استفاده کنید ، زیرا دارای خواص آنتی باکتریال بیشتری است .

مواد لازم :

برای جداسازی سفیده تخم‌مرغ می‌توانید مقاله جداسازی زرده از سفیده تخم مرغ را مطالعه بفرمایید .

۲ – مواد را با یکدیگر مخلوط‌کنید . به‌وسیله همزن یا چنگال آب‌لیمو و زرده تخم‌مرغ را هم بزنید تا کف کند ، سپس عسل را اضافه کنید . تا زمانی که کاملاً مخلوط شوند آن‌ها را هم بزنید .

همچنین می‌توانید از دیگر مواد غذایی خانگی نیز استفاده کنید ، اما باید بدانید که بهتر یا بدتر کردن تأثیر این ماسک با این مواد مشخص نیست . چند قطره از عصاره‌هایی مانند : نعناع ، اسطوخودوس یا کالندولا و همچنین ۱ قاشق غذاخوری فندق افسون‌گر را می‌توانید به ماسک اضافه کنید .

۳ – ماسک را روی گردن خود بزنید . اگر می‌خواهید کل گردن را ماسک بزنید ، به‌وسیله انگشتانتان این کار را انجام دهید . درصورتی‌که قسمت کوچکی را می‌خواهید ماسک بزنید ، به‌وسیله پنبه آغشته به ماسک آن را روی محل جوش‌های گردن بزنید .

۴ – اجازه دهید ماسک خشک شود . به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود ، سپس به‌وسیله آب ولرم آبکشی نمایید . ممکن است نیاز به دوش گرفتن داشته باشید .

بعد از شستشو و خشک‌کردن گردن از مرطوب‌کننده ضد جوش استفاده کنید .

از محصولات بدون نیاز به نسخه استفاده کنید . شوینده‌ها و محصولات موضعی صورت دارای بنزوئیل پروکساید ، اسید سالیسیلیک ، سولفور و رزورسینول هستند که همگی در درمان جوش تأثیرگذار می‌باشند ، بنابراین می‌توانید از آن‌ها در درمان جوش گردن استفاده کنید .

استفاده از محصولات ضد جوش بدن می‌تواند مؤثرتر از موارد گفته‌شده باشد . حواستان باشد که محصولات ضد جوش بدن را به‌تمامی بدن نزده و فقط روی جوش‌های صورت و گردن بزنید .

با پزشک در مورد مصرف کرم رتینوئید مشورت کنید . کرم‌های رتینوئید می‌توانند به باز کردن منافذ مسدود شده پوست کمک کنند و جوش‌های روی گردن را از بین ببرند ، اما شما برای استفاده از این کرم‌ها نیاز به نسخه پزشک دارید .

شاید برای شما آنتی‌بیوتیک تجویز شود . پزشک شما ممکن است برای شما پماد آنتی‌بیوتیک قوی مانند کلیندامایسین تجویز کند تا روی گردن خود بزنید . این کرم می‌تواند باعث کشتن باکتری‌های ایجادکننده جوش شود .

مصرف روزی ۲ بار کلیندامایسین به همراه بنزوئیل پروکساید می‌تواند از ایجاد باکتری‌های مقاوم نسبت به آنتی‌بیوتیک جلوگیری کند .

اگر خانم هستید ، در مورد مصرف داروهای ضدبارداری با پزشک مشورت کنید . داروهای خوراکی ضدبارداری می‌توانند باعث کاهش جوش‌ها در بعضی از خانم‌ها شوند ، به شرطی که جوش‌ها به تغییرات هورمون‌ها ربط داشته باشد .

حواستان به عوارض جانبی این داروها باشد .

درمان جوش‌های کیستیک را با تزریق استروئید انجام دهید . اگر متخصص پوست تشخیص دهد که جوش‌های روی گردن ضایعات کیستیک یا ندولار هستند ، ممکن است تزریق مستقیم استروئید را به شما پیشنهاد دهد .

با انجام این کار ، تورم سریعاً فروکش کرده و جوش‌ها درمان می‌شوند . همچنین ممکن است زخم‌ها را نیز کاهش یابد .

عوارض جانبی این نوع درمان شامل نازک شدن پوست ، افزایش حساسیت به نور و کاهش موقتی چربی زیرپوست است .

برای جوش‌های شدید مصرف ایزوترتینون ( Isotretinoin ) ممکن است نیاز باشد . راکوتان که نام تجاری ایزوتروتینون است ، یک داروی قوی می‌باشد که فقط درصورتی‌که دیگر درمان‌ها مؤثر نباشند ، می‌توان از آن استفاده کرد . راکوتان می‌تواند جوش‌های شدید را بعد از چند ماه از بین ببرد ، اما همچنین دارای ریسک بالایی نیز است ، ریسک هایی مانند :

لیزر درمان را امتحان کنید . لیزر درمانی یکی دیگر از راه‌های درمان جوش گردن است که با کاهش اندازه غدد چربی و کاهش فعالیت آن‌ها این کار را انجام می‌دهد .

در بعضی از درمان‌های با لیزر ، از داروهای موضعی نیز برای تأثیر بیشتر استفاده می‌کنند .

شما نیاز به چندین جلسه درمانی دارید تا این درمان تأثیر کند .

نکات مهم

از دست زدن ، فشار دادن و ترکاندن جوش‌های روی گردن خودداری کنید زیرا ممکن است باعث زخم شدن شود .

از گذاشتن مستقیم نمک دریا روی پوست اجتناب کنید ، این کار ممکن است باعث ایجاد تحریک و سوزش شود .

موهای چرب می‌تواند باعث ایجاد جوش شود . اگر موهای بلندی دارید به‌خوبی آن را شستشو داده و آبکشی نمایید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

زینک ( روی ) یک ماده معدنی است که بخش مهمی از رژیم غذایی افراد را تشکیل می‌دهد . به‌طور خا…

ماکروفر نیز مانند بقیه وسایل نیاز به تمیز کردن دارد . به دلیل فضای …

فرق سرماخوردگی و آنفولانزا چیست ؟ آنفلونزا و سرماخوردگی دارای نشانه های مشابهی می …

خروپف یا خرناس صدایی بلند میباشد که در هنگام خواب تولید میشود . خروپف …

خیلی از روش ها برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد اما ۲ …

رویش موی زیرپوستی وقتی اتفاق می‌افتد که مو اصلاح یا کنده شده و شروع …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند:
ehow
wikihow میباشد ،
بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

در واقع جوش طیف وسیعی از ضایعات پوستی می باشد که به صورت لکه های قرمز رنگ و یا دانه های پررنگ در پوست و یا دانه های زیر پوست شدید تر و همراه با ضایعات چرکی در تنه و اندام ها و صورت مشاهده می شود . صورت تنها محلی از بدن نیست که جوش ها در آن ظاهر می شوند. بلکه هر نقطه ای از بدن که شامل غده های ترشح کننده چربی و محل رشد موهاست ، مانند پشت، سینه و حتی شانه های افراد، می تواند دچار جوش شود.

چربی سطح پوست: پوست های چرب یکی از عوامل ایجاد آکنه یا جوش در سطح پوست است.

 گروهی از میکروب هایی که روی پوست زندگی می کنند.

 التهابات ایجاد شده روی پوست.

 انسداد مجاری غددی زیر پوستی که همگی می توانند باعث ایجاد جوش شوند.

علت جوش گردن چيست

برخی از لکها و جوش های بدن و صورت یک عارضه پوستی ناشی از گرمی مزاج یا پوست و یا سن جوانی است ، بیماری نیست و نیازمند اصلاح مزاج و اصلاح تغذیه و رسیدن به اعتدال مزاج شما و پوستتان است . در درمانهای صورت گرفته در جامعه امروزی بیشتر جزء نگری بوده و درمان کل نگر یا اصلاح کننده مزاج کمتر صورت میگیرد. البته گروهی از پزشکان تلاششان را انجام میدهند و معمولا ۹۰% مراجعین با همان نسخه های اولیه درمان میشوند.

– جوشهای سرسفید : که بر اثر کامدون های بسته ایجاد می شوند. زمانی که چربی به صورت یک برآمدگی سر سفید در زیر پوست، تجمع می کند، تشکیل می شوند.

– جوشهای سرسیاه : زمانی که فولیکول های متصل در سطح پوست، باز شوند، جوش های سرسیاه تشکیل می شود. همچنین زمانی که کامدون ها باز هستند. علت سیاهی سر جوش، بر اثر واکنش غدد چربی با هواست. و بخاطر چرک کردن یا آلودگی غدد چربی، نیست.

– کورک ها (پاپول ها) : جوش های برجسته که به صورت برآمدگی های کوچک صورتی رنگ در پوست پدیدار می شوند، به عنوان کورک شناخته می شوند.

– جوشهای سرسیاه : که نوعی جوش دردناک بوده، برجستگی های پر از چرک سفید یا زرد رنگ، با پایه قرمز رنگ هستند.

– برآمدگی ها (ندولها) : زمانی که ضایعه جوشی در ناحیه عمیق تر پوست رشد می کنند و می توانند سخت و دردناک نیز، باشند.

– کیست ها : این عارضه بزرگتر از جوش های قبل، پر از چرک های عفونی و بسیار دردناک هستند و موجب ایجاد زخم در سطح پوست فمی شوند. 

 ابتدا اصلاح مزاج و اصلاح تغذیه تحت نظر یک پزشک ماهر ضروری هست.

حجامت عام ۳ تا ۵ مرحله در ایام پرفشار

 ماسک عسل +آب لیمو شبها (۱۴شب)

 حجامت احتقان ۱ تا ۳ مرحله

 استفاده از سرکه در غذای روزانه

 تنظیم گوارش و رفع یبوست با مصرف میوه تمر هندی روزی ۲ عدد

 استفاده از سرکنگبین ۴۰ شب

 شستشوی مواضع درگیر با سرکه رقیق شده و آب جوشیده

 استفاده از زالو در صورت و پشت گوشها در صورت مقاومت به درمان حجامت

 عناب روزی ۷ عدد

 کرم گل بنفشه روزی ۳ مرتبه روی جوشها مالیده شود.

درصورت وجود جوش صورت انجام حجامت چانه هم ضروری هست.

درمان جوشهای پشت و پشت گردن :

مراقبت بیشتر از پوست: اگر سابقه ایجاد جوش در پشت خود را دارید، لازم است از پوست خود به خوبی مراقبت کنید. اقداماتی همچون شستن پوست با شوینده های ملایم ، استحمام بعد از انجام حرکات ورزشی، تمیز نگه داشتن موها (بعد از استفاده از نرم کننده ها حتماً خوب خود را بشویید تا کاملاً این مواد از سطح پوست پاک شوند.) به هیچ وجه به جوش های خود دست نزده و آنها را فشار ندهید. و قدم آخر، مراقبت از پوست، در هنگام تماس مستقیم با نور خورشید، است.

استفاده از داروهای بدون نیاز به نسخه پزشک: این داروها برای جوشهای خفیف تر موثر هستند و ترکیبات آنها از بنزیل پروکسید و رسورسینول و اسید سالیسلیک و سولفورها تشکیل شده اند.

اگر این موارد در بهبود جوشهای پشت موثر نبود، مراجعه به پزشک متخصص پوست و زیبایی توصیه می شود. متخصصین نوع جوش ها را تشخیص داده و در صورت نیاز با تجویز دارو، آنها را برطرف می کنند.

 

روش های خانگی

با اسفنج و یا لیفهای کمی زبرتر پشتتان را درحمام همیشه لایه‌بردای کنید اما در این کار زیاده‌روی نکنید چون پوست را حساس‌تر می‌کند.
به ساحل بروید و اجازه بدهید پشت شما کمی در آب نمک دریا بماند چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شانه و پشت گردن خود را در آب دریا قرار دهید و پشت گردن و شانه هایتان را هم در معرض نور آفتاب قرار دهید این کار باعث می‌شود جای جوش‌ها زودتر خشک شوند و چربی بیش‌از اندازه پوست از بین برود.

از مکمل زینک استفاده کنید. این دارو هرچند درمان قطعی جوش نیست اما زینک برای درمان و پیشگیری جوش‌های بدن تجویز می شود. از دو راه می‌توانید از زینک استفاده کنید.

یکی اینکه می‌توانید به صورت مستقیم از استات زینک ½ درصد استفاده کنید و آن را با اریترومایسین ۴ درصد مخلوط کنید و به روزی دوبار به پشتتان بمالید اگر به استات زینک دسترسی ندارید از کپسولهای مکمل زینک استفاده کنید و آن را باز کنید و روغنش را به پوست پشت و شانه بمالید.

روش دوم این است که می‌توانید از قرصهای مکمل زینک در رژیم غذاییتان استفاده کنید اما مراقب باشید بیشتر از ۲۵ تا ۴۰ میلی‌گرم زینک در روز مصرف نکنید. برای جوش های موضعی بدن بهترین گزینه روش اول است

اسکراب طبیعی درست کنید. این کار کمک می‌کند که سلولهای مرده پوست از بین برود و پوست شانه و پشت نفس بکشد. آب یک گریپ‌فروت متوسط و یا لیمو را با نصف فنجان شکر و نصف فنجان نمک دریایی مخلوط کنید و پشتتان را با آن ماساژ دهید بعد بشویید.

pH بدن را کنترل کنید. یکی از دلایل جوش بدن استفاده از صابون‌ها و شامپوهای با خاصیت قلیایی بالاست این محصولات بهداشتی معمولا pHبالای ۵ دارند در حالیکه که نباید مواد قلیایی بیشتر از ۴ درصد به پوست بزنید. داخل یک قوطی تمیز و خالی شیشه پاک کن ترکیب نصف به نصف آب تصفیه شده و بدون کلر و سرکه سیب را مخلوط کنید و بعد از حمام از با اسپری به پشت و شانه بپاشید. و بگذارید جذب پوست شود و تا می‌توانید از شامپو و صابون‌های سبک مثل صابون بچه استفاده کنید.

درمانهای شیمیایی مثل ژل بنزوئل پوکساید و سالیسیلک اسید برای خشک کردن جوش‌ها موثر است اما حتما با پزشکتان مشورت کنید.
پوشیدن لباسهای نخی و آزاد لباس زیر تمیز و نخی، تمیز نگه داشتن موها و شستن مداوم ملحفه‌ها مسئله مهمی است که نباید نادیده بگیرید حتی ممکن است شما به پودر لباسشویی‌ که استفاده می کنید حساس باشید. مهم تر آنکه بعد از ورزش حتما دوش بگیرید و میوه سبزیجات و آب کافی را فراموش نکنید.  

 

اطلاعات من را برای دفعه بعد ذخیره کن


36 + = 42

علت جوش گردن چيست

خانمی 36 ساله هستم مدت 2 سال است كه پوست صورتم جوش می‌زند و جای آن لك قهوه‌ای می‌ماند گردن و روی سینه هم همین‌طور ولی من قبلاً پوست صورتم صاف بود. پوست من معمولی است.  

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر نگار بهروز  

 

شما بهتر است در مرحله اول آزمایش‌های هورمونی لازم را انجام دهید تا در صورت داشتن اختلالات هورمونی ابتدا درمان اصلی آن انجام و عامل ایجادكننده جوش‌ها برطرف شود؛ سپس اقدام به درمان جوشگاه‌ها (جای جوش‌ها) كنید. هم اكنون داروهای متفاوتی برای درمان جای جوش‌ها وجود دارد كه بهتر است با توجه به نوع پوست شما، حساسیت پوستی و همچنین میزان لك آنها توسط پزشك تعیین شود.

از دسته داروهایی كه در این زمینه به كار می‌رود، تركیب‌های حاوی رتینه آ مثل ترتنیوئید است كه با داروهای روشن‌كننده حاوی كومیك اسید می‌توان آن را همراه كرد و مصرف آنها در طی چندین ماه می‌تواند به رفع جای جوش‌ها كمك كند. البته همانطور كه گفته شد، باید عامل زمینه‌ای حتماً برطرف شود تا جوش جدیدی ایجاد نشود.

علت جوش گردن چيست

To view this video please enable JavaScript, and consider upgrading to a web browser that supports HTML5 video

To view this video please enable JavaScript, and consider upgrading to a web browser that supports HTML5 video


۱۷ آذر ۱۳۹۴

 
بیوگرافی شهاب حسینی
سید شهاب الدین حسینی تنکابنی گوینده ، کارگردان ، مجری و بازیگر ایرانی متولد چهاردم بهمن سال ۱۳۵۲ در شهر تهران است . حسینی فرزند نخست خانواده است و یک برادر و یک خواهر کوچکتر نیز…


۱۶ آذر ۱۳۹۴


۱۵ آذر ۱۳۹۴


۱۵ تیر ۱۳۹۴

علت جوش گردن چيست


۳ اردیبهشت ۱۳۹۴


۳۱ تیر ۱۳۹۵

 
رامبد جوان و سایر اخبار اینستایی ! اینستاگرام این روزها به دلیل سهولت کاربرد و امکانات کاربرپسندی که دارد به محل پر رفت و آمدی برای اعلان جدیدترین و تازه ترین دیدگاه های اشخاص تبدیل شده . در ا…


۲۳ آبان ۱۳۹۳


۱۴ آبان ۱۳۹۳


۲۲ بهمن ۱۳۹۵

 
توضیح کوتاه در مورد بیماری پانیک
پانیک اتک به معنی حمله های وحشت و یا ترس است. اختلال پانیک حملات غیر منتظره و عود کننده ای است که حداقل به دنبال یکی از این حملات علایمی نظیر ( ضربان قلب – لرز – احس…


۶ مرداد ۱۳۹۵


۲۱ آذر ۱۳۹۴


۱۳ آذر ۱۳۹۴


۱۶ مهر ۱۳۹۴


۲۵ فروردین ۱۳۹۴

 
معرفی سامانه موشکی اس ۳۰۰
 
اس ۳۰۰ سامانه دفاع موشکی ساخت کشور روسیه است . این سامانه موشکی سطح به هوا و با قابلیت خود کششی می باشد این سامانه که انواع مختلفی دارد در سال ۱۹۷۰ توسط شرکت همکاری‌های صنعتی …


۲۹ آذر ۱۳۹۳


۱۲ مهر ۱۳۹۴
0 نظر


۱۰ مهر ۱۳۹۴
1 نظر


۲۸ آبان ۱۳۹۳

 

 
 
دانلود کتاب الکترونیکی شامل ۵۱ صفحه می باشد و نویسنده آن سید محمد سعادت است . در این کتاب شما می توانید انواع کد های مخفی بازی های زیر را پیدا کنید :
 
 
SimCity 4 , Desperados , Splinter Cell , Ente…

علت جوش گردن چيست
علت جوش گردن چيست
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *