علت جوش زدن در چانه

دوره مقدماتی php
علت جوش زدن در چانه
علت جوش زدن در چانه

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

تا به حال با معضل جوش چانه مواجه شده‌اید؟ مخصوصا وقتی جایی دعوت دارید یا قرار مهمی دارید به‌دنبال چاره هستید و درمان جوش صورت در فرصت کم برای‌تان کاری دشوار به‌نظر می‌رسد. جای نگرانی نیست. ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی را که باعث شادابی و زیبایی پوست‌تان می‌شود جمع‌آوری کنیم. در این مقاله در مورد علت جوش چانه، راه‌کارهای مناسب درمان جوش چانه، عادات غلط تحریک کننده جوش‌ها و راه‌های پیشگیری از جوش‌ چانه صحبت خواهیم کرد.علت جوش زدن در چانه

پر شدن منافذ پوست با چربی و سلول‌های مرده باعث جوش زدن می‌شود. سلول‌های مرده‌ی پوست باید به سطح منافذ پوست برسند و بریزند. وقتی پوست‌تان بیش از حد چربی تولید می‌کند، سلول‌های مرده بهم می‌چسبند. این ذرات کوچک چربی و پوست باعث بسته‌شدن منافذ پوست شما می‌شوند.

دوره مقدماتی php

بعضی مواقع باکتری‌هایی که به‌طور طبیعی بر روی پوست وجود دارند، در این منافذ بسته گیر می‌افتند. رشد باکتری درون منافذ پوست‌ باعث قرمزی و التهابی می‌شود که اکثرا بر اثر جوش‌ها ایجاد می‌شود. بسته به تعداد باکتری‌ها و التهاب موجود، این جوش ممکن است به جوش سرسفید تبدیل شود یا حالت کیستیک پیدا کند.

همه ما اغلب جوش چانه را تجربه کردیم. اگر درباره‌ی نواحی مختلف صورت اطلاعات داشته باشید، متوجه می‌شوید جوش‌ زدن در نقاط مختلف صورت علل متفاوتی دارد. تحقیقات نشان‌می‌دهند جوش‌ها در نواحی چانه و فک، بخصوص در زنان، علل هورمونی دارند.

هورمون آندروژن «سبیوم» (sebum)، یا همان غدد چربی سفید در منافذ بدن را تحریک می‌کند. کار سبیوم، بستن منافذ پوست است. ترشح این هورمون در سنین نوجوانی افزایش می‌یابد، بنابراین آکنه یا جوش بین نوجوانان رایج است. ولی سطح ترشح هورمون در دوران بزرگسالی نوسان دارد.

جوش یا آکنه چانه و فک ممکن است با عادت‌های ماهانه‌ی شما دچار تغییر شود. ترشح آندروژن در برخی زنان بیشتر است. یکی از علل تولید زیاد آندروژن ممکن است «سندروم تخمدان پلی کیستیک» (PCOS) باشد.

همیشه همه‌ی جوش‌ها آکنه نیستند. اگر جوش‌های کوچک بسیاری روی چانه یا صورت‌تان دارید ممکن است «روزاسه» (rosacea) باشند. روزاسه ناراحتی پوستی متداولی است که موجب قرمزی و نمایان شدن رگ‌های خونی می‌شود. اغلبِ ما ترکیدن برجستگی‌های پر از چرکی را که شبیه آکنه هستند تجربه کرده‌ایم.

از موارد دیگر علت جوش چانه، موهای زیر‌پوستی است که بیشتر برای مردانی که صورت‌شان را اصلاح می‌کنند رخ می‌دهد. رشد موهای زیر‌پوستی برای همه می‌تواند اتفاق بیفتد. زمانی که تار مو به سمت داخل پوست رشد می‌کند موی زیر‌پوستی ایجاد می‌شود که باعث ایجاد التهاب و قرمزی پوست می‌شود. موی زیر‌پوستی ممکن است شبیه جوش چرکی شود و خارش پوستی ایجاد کند یا باعث شود پوست آن ناحیه حساس شود.

راه‌کارهای مختلفی برای درمان آکنه وجود دارد که تمام آنها برای همه مؤثر نیستند، ولی بیشتر آکنه‌ها می‌توانند با اقدامات کوچکی از بین بروند. جوش‌های کوچک یا چرکی ضعیف به‌طور معمول با کرم‌های ضد آکنه درمان می‌شوند.

محصولاتی که دارای بنزوئیل پروکساید یا سالیسیلیک اسید هستند، جوش‌ها را ظرف چند روز یا چند هفته خشک می‌کنند.

برای درمان جوش‌هایی که ماندگاری بیشتری دارند باید به متخصص پوست مراجعه کرد. دکترتان با توجه به نوع و شدت جوش‌هایتان ممکن است یکی از راه‌های زیر را پیشنهاد کند:

برای درمان مؤثر آکنه از انجام برخی کارها نیز باید اجتناب کرد. شیوه‌های بسیاری وجود دارند که ظاهرا خوب و کارآمد هستند اما در واقع آکنه‌ی شما را بدتر می‌کنند. برای مثال:

روزاسه و موهای زیر‌پوستی نیز می‌توانند با رعایت این نکات بهبود یابند. برای بهبود روزاسه اول از درمان‌های موضعی شروع می‌کنند و قرمزی پوست را کاهش می‌دهند‌؛ گاهی هم برای درمان نیاز است دارو مصرف شود. از دکترتان بپرسید کدام روش برای شما مناسب‌تر است.

شما با چند پیشگیری ساده می‌توانید جوش‌ها را کاهش بدهید:

جوش‌ چانه مشکل رایج خیلی‌هاست و راه‌کارهای درمانی زیادی دارد. اگر هیچکدام از این روش‌ها جواب نداد، به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا بیشتر شما را راهنمایی کند.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

مد و زیبایی

کلاژن سازی پوست؛ ۱۱ ماده‌ای که پوست را جوان و شاداب نگه‌‌ می‌دارد

قرمزی پوست صورت؛ دلایل و روش‌های درمان آن در خانه


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

اگر مدام جوش می‌زنید این کارها را انجام ندهید

۱۱ ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست و تقویت مو

آخرین مطالب

علت جوش زدن در چانه

مصرف چه‌میزان چای سبز در روز برای سلامتی مفید است؟‌

قرص رانیتیدین چیست؛ نحوه مصرف و عوارض رانیتیدین

دفتر کار خانگی؛ ۵۰ ایده برای داشتن یک دفتر کار الهام‌بخش و پر از آرامش

علائم اولیه ام اس؛ بیماری ام اس کدام قسمت‌های بدن را درگیر می‌کند؟

مکمل ال کارنیتین چیست؛ فواید، عوارض ال کارنیتین و تاثیر آن بر لاغری

ترین های جهان

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان و بزرگسالان


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

عوامل متعددی باعث ایجاد آکنه و جوش صورت در افراد می شود، بهتر است بدانید که گاهی جوش در صورت می تواند نشان دهنده ی بیماری باشد، به عنوان مثال، مطالعات نشان داده که مشکلات هورمونی اغلب منجر به جوش در فک و چانه می شود و بیماری های روده یکی از دلایل جوش صورت هستند.

ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل رابطه ی جوش صورت با بیماری ها و اینکه جوش صورت نشانه و علائم چه بیماری هایی ست را برای شما ارائه کرده ایم.

استرس شدید، بی خوابی، یبوست و مشکلات کبدی علل ایجاد جوش در پیشانی هستند.

جوش صورت در فک و چانه از علل مشکلات هورمونی در بدن هستند، این جوش ها به دلیل سطح بالای هورمون آندروژن در مردان و اختلالات هورمونی در دوران قاعدگی زنان ایجاد می شود.

علاوه بر این بیماری های معده هم می توانند باعث ایجاد جوش در چانه و فک شوند.علت جوش زدن در چانه

مشکلات هورمونی و ماندن آرایش به مدت طولانی بر روی پوست می تواند باعث جوش زدن بالای پیشانی شود.

مصرف بیش از مواد غذایی شیرین از علل جوش گونه هستند، شما تنها با یک تغییر در رژیم غذایی خود می توانید از شر جوش گونه ها رها شوید.

یکی از دلایل احتمالی دیگر برای جوش گونه این است که چون افراد زیاد با تلفن همراه صحبت می کنند، باکتری های موجود بر روی آن به صورت منتقل شده و باعث ایجاد جوش در گونه می شوند.

فراموش نکنید که سیگار کشیدن و تغییرات هورمونی در بدن هم می تواند باعث ایجاد جوش گونه ها شود.

جوش ابرو ها بیشتر به دلیل مشکلات کبدی ایجاد می شود، کبد یکی از مهم ترین اندام های بدن است که به پاک سازی و سم زدایی کمک می کند پس جوش وسط ابرو ها نشان دهنده ی رژیم غذایی ناسالم شما می باشد.

جوش صورت و آکنه بر روی بینی و بالای لب نشان می دهد که شما بیش از حد غذا های تند، شور و چرب را مصرف می کنید و دچار فشار خون بالا و بیماری قلبی شده اید.

همچنین جوش بینی و بالای لب می تواند نشان دهندنه ی ابتلا به بیماری طحال و بیماری ریه باشد.

پوست شما منعکس کننده وضعیت داخلی بدن شما است و جوش در نواحی مختلف صورت می تواند نشان دهنده ی بیماری خاصی در یکی از اعضای داخلی بدن باشد که اگر به موقع آن را تشخیص دهید می توانید از آن پیشگیری کنید.

اگر جوش در ناحیه ای از صورت شما برای مدت طولانی ماندگار شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که انواع لکه ها، زخم ها و علائم ظاهری پوست صورت می توانند دلایل دیگری به جز مواردی که ما ذکر کرده ایم نیز داشته باشند و تنها یک پزشک متخصص می تواند علت دقیق آن را متوجه شود.

در ادامه بخوانید : درمان سریع جوش های صورت

منبع : brightside

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ

علت جوش زدن در چانه
علت جوش زدن در چانه
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *