علت ترک خوردن گوشه ي لب

دوره مقدماتی php
علت ترک خوردن گوشه ي لب
علت ترک خوردن گوشه ي لب

علت ترک خوردن گوشه ي لب

دوره مقدماتی php

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

ترک خوردگی گوشه لب می تواند ناشی لز کمبود ویتامین B2 باشد.و برای درمان به پزشک مراجعه کنید و مکمل ویتامین ب دریافت کنید.
اولین بار این ویتامین زمانی کشف شد که در حین بررسی برروی ویتامینB1 ، دانشمندان متوجه شدند جزء دیگری موجود است که در مقابل حرارت مقاوم تر ازB1 است و زمانی که آنرا از شیر استخراج کردند این رنگدانه های زرد رنگ راB2 نامیدند . درواقع یکی از دلایلی که روش مناسب شیررا نگهداری در پاکتهای چند لایه می دانند این است که، از تخریبB2 در برابر نور جلوگیری می کند زیرا این ویتامین در مجاورت اشعه ماوراء بنفش تخریب می شود .

B2 همراه غذا وارد بدن می شود و به کمک ناقل هایی که در دیواره روده وجود دارد به خون منتقل می گردد . ویتامینB2 جزء ویتامینهای محلول در آب است از اینرو در بدن ذخیره نمی شود پس میزان مورد نیاز آن باید روزانه مصرف گردد تا مبتلا به کمبود آن نشویم .

·عملکرد ویتامین B2در بدن چیست ؟

ویتامینB2 زمانی فعال می شود که مولکول فسفر دریافت کند واین قابلیت را پیدا نماید که در فعالیت های مهم سوخت ساز بدن عمل کند .B2 در فعال شدن ویتامینB3 و B6 نیز دخالت دارد . از اینرو پیشنهاد می کنیم نام آنرا ” ویتامین نخود هر آش ” بگذاریم چون در بسیاری از اعمال حیاتی بدن و فعالیت دیگر ویتامینها تأثیر دارد . در بدن ما تبدیلB2 به فرم فعال آن تحت تأثر آنزیمهای مربوط به غده تیروئید می باشد . از اینروافرادی که مبتلا به گواتر هستند و تیروئید کم کار یا پرکار دارند باید مراقب میزان دریافت این ویتامین باشندو از منابع حاوی این ویتامین بیشتر تغذیه کنند چون با کاهش فعالیت غده تیروئید کارایی این ویتامین نیز کاهش می یابد :

·میزان مورد نیاز این ویتامین3/1میکروگرم در روز است .

·حتما افراد بسیاری را دیده اید که دچارزخم در گوشه دهانباشند ، یازبانشان متورموسرخ شده باشد و یالبهایشان ترک خورده باشد . اینها همه از علائم کمبود ویتامینB2 است .

·درمراحل اولیه در صورتیکه فرد 1 تا 2 ماه از این ویتامین کمتر از میزان نیازش مصرف کند علائم اولیه در چشمهای او ظاهر می شود؛ یعنی اثرات او به صورت حساسیت به نور، اشکریزی چشمها و سوزش و خارش چشمها ، بروز می کند . با پیشرفت کمبود این ویتامین در گوشه دهان زخم ایجاد می شود و فرد نمی تواند دهانش را به راحتی باز کند، زبان فرد ارغوانی رنگ، متورم و دردناک می شود البته همه این علائم با هم بروز نمی کند گاهی فقط یک یا چند علامت در فرد دیده می شود . از علائم دیگر جوشهای ریزی است که در منطقه کنار بینی و گوشه دهان به وجود می آید . همچنین در منطقه سفید چشم رگهای خونی دیده می شود .کمبود شدید این ویتامین برای یک فرد باردار، عواقب وخیم تری به دنبال دارد از آن جمله ایجاد عارضه لب شکری در جنین است .

منابع غنی این ویتامین کدام اند ؟

·این ویتامین به میزان زیاد درشیر و محصولات لبنی موجود است .

·جگربهترین منبع ویتامینB2 است .

·مخمر آب جو نیز از منابع غنیB2 است

·این ویتامین درگوشت وتخم مرغ هم وجود دارد .

·درسبوس گندم و در بسیاری ازسبزیجات از جمله اسفناج موجود است .

در صورتیکه شما روزانه 2 لیوان شیر یا ماست مصرف کنید و در طول روز غذای تهیه شده با گوشت ( گوشت قرمز، مرغ و ماهی) یا تخم مرغ مصرف نمایید و از نان سبوس دار مثل نان سنگک تغذیه کنید ، مطمئن باشید میزانB2 مورد نیاز بدن شما تأمین شده است. نیاز به این ویتامین در بارداری افزایش می یابد پس به خانمهای باردار توصیه می شود از منابع غنی این ویتامین یعنی جگر ، ماءالشعیر و شیر با چربی متوسط بیشتر از زمان قبل از بارداری مصرف کنند تا نیاز جنین رانیز تأمین نمایند . این نیاز بیشتر ، با مصرف 1 لیوان شیر اضافه یا 100 گرم گوشت اضافه در روز تأمین می شود . میزان نیاز به این ویتامین در شیردهی از بارداری هم بیشتر است . در دوران شیردهی توصیه می شود برای جلوگیری از اضافه وزن ، بیشتر از منابع گیاهی مثل سبزی خوردن، اسفناج، سالاد سبزیجات و ماءالشعیر برای تأمین B2مورد نیاز ، مصرف شود .

«گوشه های دهان من زخم های کوچک، ولی بسیار دردناکی دارد. این زخم ها می سوزد، می خارد و خیلی وقت ها آنقدر احساس سوزش و خارش زیاد است که نمی توانم چیزی بخورم یا دهانم را باز و بسته کنم.

بیماری خاصی ندارم. آخرین آزمایش خونی که دادم فقط کم خونی شدید را برایم تشخیص دادند. البته هفته پیش سرما خورده بودم. پنج سال پیش برای زیبایی تاتوی لب انجام دادم، آیا به رنگ تاتو حساسیت دارم؟ چند وقت پیش که به یک کارشناس تغذیه مراجعه کردم تا رژیم لاغری بگیرم، گفتند که چون من رژیم کم کالری دارم، ممکن است این زخم ها به دلیل کمبود ویتامین ب باشد. از آن به بعد مکمل ویتامین ب را هم مصرف کردم.

یکی از دوستانم گفت شاید عفونت قارچی باشد. خودم که فکر نمی کنم، اما از پماد هیدروکورتیزون هم گاهی وقت ها استفاده می کنم تا شاید این زخم و سوزش ها دست از سرم بردارند. راستی این را هم بگویم! دو روز است که در دهانم احساس طعم فلزی دارم. می دانید زندگی من و کار من پر از استرس است. ماه گذشته یک حمله قلبی داشتم و مدتی در بخش آی سی یو در بیمارستان بستری بودم. این زخم ها هم دیگر امانم را بریده. چطور از دست آنها خلاص شوم؟»

مطالب بالا صحبت های خانمی است که به یک پزشک مراجعه کرده و از مشکلی شکایت دارد که بیشتر ما برای یک بار هم که شده آن را تجربه کرده ایم. خراش و زخم های گوشه دهان، زخم هایی که قرمز رنگ می شوند، می سوزند و خیلی وقت ها آنقدر دردناک اند که حتی مانع صحبت کردن و غذاخوردن در فرد می شوند. اما آیا می دانید این علائم و زخم ها نشانه چیست؟ چرا به وجود می آید و چگونه بهبود پیدا می کند؟

علت ترک خوردن گوشه ي لب

از نظر بالینی علل مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به خارش و سوزش لب ها، زخم های گوشه دهان و درد و قرمزی این زخم ها شود.

در اینجا به 10 علت شایع و مهم این وضعیت اشاره می کنیم.

1- کم خونی کمبود آهن

آنمی یا کم خونی ناشی از فقر آهن، در واقع کمبود تعداد گلبول های قرمز خون است که می تواند عوارض زیادی در پی داشته باشد. خستگی، رنگ پریدگی صورت و لثه، شکنندگی ناخن ها، اختلالات یادگیری و خیلی دیگر از مشکلات می تواند نشانه و البته عارضه کم خونی در فرد باشد.

کمبود آهن همچنین می تواند باعث تضعیف دندان ها، زخم های دهان و به طور کلی آسیب دهان و دندان شود. از این رو کم خونی فقر آهن را می توان یکی از علت های موثر در ایجاد زخم های گوشه لب ها در نظر گرفت. اما اگر این زخم ها فقط وابسته به وضعیت کم خونی باشند، مصرف قرص آهن، در طی یک ماه باید آنها را بهبود دهد و اگر بیمار بعد از یک تا دو ماه مصرف قرص آهن، هیچ بهبودی را در وضعیت این زخم ها مشاهده نکرد، علت چیز دیگری است.

در مورد خانمی که صحبت هایش را در ابتدای مطلب آوردیم نیز به نظر می رسد کم خونی فقر آهن اصلی ترین علت این زخم ها باشد، زیرا سایر موارد و علت هایی که برای این وضعیت وجود دارد در این خانم صدق نمی کند.

2- استوماتیت آنگولار

استوماتیت آنگولار (Angular Chelitis) یا همان زخم در گوشه لب ها، اختلال التهابی است که می تواند به قرمزی، پوسته پوسته شدن، خراش و زخم گوشه لب ها منجر شود. مطالعات تغذیه ای نشان داده اند که یکی از مهم ترین علت های ابتلا به استوماتیت آنگولار کمبود ویتامین ب در برنامه غذایی است. اگر علت ابتلا به این شرایط کمبود ویتامین ب باشد، مصرف مکمل ویتامین های گروه ب قادر به درمان کلی این وضعیت خواهد بود.

3- آبسه دندان

آبسه و التهاب لثه و دندان و عفونت جدی دندان ها، علت دیگری است که می تواند به زخم گوشه دهان که با التهاب، قرمزی، ورم و خارش همراه است، منجر شود.

4- ورم حاد سینوس ها

التهاب سینوس ها در سر، بیماری است که به سردرد و سرگیجه منجر خواهد شد، اما یکی دیگر از عوارض این بیماری قرمزی و ورم برخی نقاط صورت از جمله لب ها و دهان می باشد.

5- تب یونجه

تب یونجه، یک واکنش حساسیتی به گرد و غبار، قارچ ها و مایت های معلق در هوا است. این بیماری به عوارض زیادی از جمله عطسه، سرفه، آبریزش بینی، اشک و التهاب چشم ها و همچنین ورم و قرمزی لب ها منجر خواهد شد.

6- ویروس هرپس تب خال دهانی

ویروس هرپس دهانی که عامل تب خال است، عفونت دهانی را ایجاد می کند که احساس گلودرد، تب و ورم صورت و مخصوصا اطراف دهان از شایع ترین عوارض آن خواهند بود.

7- سوختگی دهان و زبان

سوختگی دهان، زبان و لب ها مثلا در اثر خوردن غذاها و نوشیدنی های خیلی گرم و سوزنده، می تواند به ورم و قرمزی زبان، دهان و گوشه لب ها منجر شود.

8- دندان در آوردن در بچه ها

دندان درآوردن در کودکان یک تغییر فیزیولوژیک کاملا مشهود است که از علامت های آن می توان به بی قراری کودک، درد و ورم لثه ها، افزایش ترشح بزاق و البته خیلی وقت ها التهاب و زخم های اطراف دهان اشاره کرد.

9- انسداد مجاری بزاقی

انسداد مجاری بزاقی وضعیتی است که می تواند به درد، خشکی و سوزش مخاط دهان و زبان منجر شود. خشکی ، پوسته پوسته شدن و سوزش اطراف دهان از دیگر عوارض انسداد مجاری بزاقی است.

10- بیماری کاوازاکی

بیماری کاوازاکی بیماری التهابی است که اگرچه شیوع کمی دارد، اما در صورت ابتلا عوارض آزاردهنده ای نظیر تب، التهاب و ورم صورت و مخصوصا دهان و لب ها را ایجاد خواهد کرد.

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

چرا چشم ها می سوزد و رگهایش قرمز می شود , درمان راه وچاره ترک گوشه لب چیست , درمان راه چاره ترک گوشه لب چیست , برای درمان پارگی لب چه باید کرد , خشکی لب کمبود کدام ویتامین است , برای لب پوسته شده چه باید کرد , چرا لبها ترک برمیدارد؟ , چرا کنار لب ترک میخورد , درمان گوشه زدن کنار لب , خشک شدن لبها ویتامین , علت ترک وسط لب چیست , بیماری های لب گرفتن , ترکیدگی لب در سرما , علت ترک خوردن لب , علت ترك خوردن لب , ترک برداشتن زبان , علت خشکه زدن لب , درمان جر خوردن , علت ترک دور لب , پارگی لب کودک , علت ترک لب ها , ترک خوردگی لب , زخم گوشه لبها , چاک وسط زبان , خشکی گوشه لب , علت ترک لب

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

به نظر میرسد از خوردن غذاهایی با کالری منفی دچار رنج و سختی می شوید. خوب اگر شما به این رژیم نیاز دارید، باید دقیقا بدانید که کالری منفی چیست؟ قطعا این بدان معنا نیست که غذاها کالری ندارند، به این معنی است که انرژی لازم برای جذب و سوزاندن غذا بیشتر از کالری دریافتی از آن بوده و در نتیجه باعث مصرف شدن تمام آن می شود، بنابر این با خوردن این غذاها دیگر نیاز نیست که نگران مقدار مصرف شدن مواد غذایی باشید، زیرا بدنتان کالری بیشتری را نسبت به آنچه که می خورید می سوزاند. تمامی مواد غذایی که دارای آب فراوانی هستند جز دسته مواد غذایی کالری صفر هستند. اگر می خواهید که یک رژیم غذایی حاوی کالری منفی را امتحان کنید در مطلب زیر همراه ما باشید.

غذاهایی که حاوی کالری صفر هستند را بشناسید

سیب یکی از بهترین میوه ها با کالری منفی است و زمانی که احساس گرسنگی می کنید جزء بهترین گزینه هاست. این میوه مملو از فیبر است که اگر آن را با پوست میل کنید مقدار زیادی از خاصیت آن را به بدن خود منتقل خواهید کرد و همچنین باعث کاهش یبوست نیز می گردد. یک عدد سیب متوسط حدود 95 کالری دارد و می تواند شما را برای مدت زمان طولانی سیر نگه دارد. این میوه به دلیل سطح پکتین بالا (یک نوع فیبر محلول)، می توانند به روند کاهش وزن کمک کنند.

سیب

کلم بروکلی غنی از آنتی اکسیدانها و فیبر است که در دسته ی غذاهای فوق العاده برای رژیم غذایی جای دارد. این گیاه مملو از آب و تقریبا بدون چربی است. یک فنجان کلم بروکلی حدود 31 کالری انرژی دارد و می تواند کسانی را که قصد کاهش وزن دارند را شگفت زده کند. کلم بروکلی علاوه بر مواد مغذی برای تغذیه می تواند ساعتها بدون آنکه نیازی به خوردن غذایی دیگر داشته باشید شما را سرحال نگه دارد.

علت ترک خوردن گوشه ي لب

کلم بروکلی

این سبزی فوق العاده غنی از ویتامین و مواد معدنی است و 100 گرم آن حدود 41 کالری دارد. می توانید روزانه آب هویج مصرف کنید یا آن را با سایر غذاهای کم کالری برای یک صبحانه سالم در نظر بگیرید. همچنین می توانید یک عدد هویج را به عنوان یک میان وعده نوش جان کنید تا از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوید.

هویج

هندوانه به عنوان یک میوه آبدار شناخته شده است که می تواند یک غذای فوق العاده برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند محسوب شود. به طور حیرت آوری سرحال کننده و شادی بخش است، در هر 100 گرم فقط 30 کالری انرژی داشته که باعث می شود آن را با خیال راحت میل کنید. این میوه نه تنها به از دست دادن وزن کمک می کند، بلکه سطح فشار خون را در افرادی که دارای فشار بالا هستند کاهش می دهد.

هندوانه

کدو سبز از مدت ها قبل برای کاهش وزن و داشتن یک رژیم غذایی عالی توصیه شده است. این گیاه با کالری صفر غنی از پتاسیم و آب بوده و برای افرادی که رژیم غذایی دارند بسیار سالم و مناسب است. همچنین فیتونورینت (کارکرد آنتی اکسیدانی دارد) موجود در آن به تنظیمات حرکات روده کمک می کند. کدو سبز دارای فیبر پکتین است که بدنتان را از بیماری دیابت محافظت می کند.

کدو سبز

این میوه دارای کالری بسیار پایین و نیروگاهی از ویتامین C است. گریپ فروت توانایی تقویت سیستم ایمنی بدن را دارد و پایین آوردن سطح کلسترول را برای افرادی که با رژیم غذایی سعی در کم کردن وزن دارند آسان تر می کند.

گریپ فروت

کرفس دارای رتبه 1 در دسته غذاهایی با کالری منفی است به طوری که در هر 100 گرم این گیاه 16 کالری انرژی وجود دارد. این گیاه غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است و آب بالا در آن باعث می شود که بدنتان در هنگام از دست دادن وزن کاملا هیدراته بماند. همچنین کرفس به عنوان یک غذای غنی از فیبر شناخته شده است که کمک می کند تا هضم آن در مدت زمان طولانی تری انجام شود.

کرفس

گوجه فرنگی بسیار آبدار و غنی از فیبر رژیمی است که سطح کلسترول را پایین می آورد و به کاهش وزن کمک می کند. گوجه فرنگی حاوی یک پروتئین به نام لپتین است که باعث تنظیم اشتها می شود و همچنین موجب افزایش میزان متابولیسم در بدن گردیده که برای از بین بردن هر مقدار وزن اضافی ضروری است.

گوجه فرنگی

کاهو، در دسته ی سبزیجات قرار دارد و جزء کم کالری ترین خوراکی ها محسوب می شود، به دلیل اینکه که هر 100 گرم آن 6 کالری دارد. بسیاری از افراد درباره ی خاصیت و ارزش غذایی آن اطلاعات کمی دارند. کاهو غنی از فیبرهای رژیمی، ویتامین B و اسید فولیک است که می تواند به کاهش وزن کمک موثری کند، بنابراین دفعه بعدی که به یک ظرف پر از غذا فکر کردید، ظرفی از سالاد را با مقدار زیادی کاهو و سایر سبزیجات مانند هویج و کلم بروکلی در نظر داشته باشید.

کاهو

خیار یک میوه شگفت انگیز غنی از الکترولیت ها و ویتامین ها و مواد معدنی است که برای هیدراتاسیون مناسب است. همچنین یکی از بهترین غذاها برای از دست دادن وزن به شمار می آید و می تواند در تابستان شما را خنک نگه دارد.

خیار


Current ye@r *


Leave this field empty

دونفره تلاش میکنه با آموزش های متنوع کمک کنه از وقت و انرژی مون بهتر استفاده کنیم و لحظه های 🙂 داشته باشیم، با ما همراه باشید.




خانه

موبایل

ترک خوردگی گوشه لب می تواند ناشی لز کمبود ویتامین B2 باشد.و برای درمان به پزشک مراجعه کنید و مکمل ویتامین ب دریافت کنید.اولین بار این ویتامین زمانی کشف شد که در حین بررسی برروی ویتامینB1 ، دانشمندان متوجه شدند جزء دیگری موجود است که در مقابل حرارت مقاوم تر ازB1 است و زمانی که آنرا از شیر استخراج کردند این رنگدانه های زرد رنگ راB2 نامیدند .

درواقع یکی از دلایلی که روش مناسب شیررا نگهداری در پاکتهای چند لایه می دانند این است که، از تخریبB2 در برابر نور جلوگیری می کند زیرا این ویتامین در مجاورت اشعه ماوراء بنفش تخریب می شود . وقتی مطمئن می‌شویم که فرد از نظر تغذیه‌ای مشکلی ندارد، مساله بد بسته‌شدن دهان مطرح می‌شود.اگر شخصی از دندان مصنوعی استفاده کند، یا دندان‌هایش کاملا چفت نشوند، دو طرف گوشه‌ لبش آب دهان جمع می‌شود و زمینه را برای رشد قارچ‌ها، مخصوصا قارچ کاندیدا فراهم می‌کند و ترک گوشه‌لب بیشتر خواهد شد.آیا استفاده از پماد زینک اکسید مفید است؟پماد زینک اکسید یا اکسید دوزنگ علاوه بر نقش محافظتی، در ترمیم زخم‌ها نیز موثر است و آثار ضدقارچ دارد. بنابراین باعث اختلال در ادامه رشد قارچ‌ها و بهبود نسبی ترک گوشه لب می‌شود، ولی درمان اصولی‌ نیست. در مورد دندان ها چه باید کرد؟با یک دندان‌پزشک مشورت کنید تا اگر دندان‌ها مشکل‌ساز هستند و مانع خوب بسته‌شدن دهان می‌شوند، آن را اصلاح کنند.اگر دندان مصنوعی دارید، شاید لازم باشد آنها راعوض کنید.آیا مشکل به دلیل بالا‌بودن سن یا بیماری دیابت است؟در بیماران مبتلا به دیابت، پوست معمولا خشک‌تر از حالت عادی است. البته گوشه‌های لب، معمولا خشک نیستند و با آب‌دهان مرتبا تماس دارند. با این حال، خشکی همیشه عامل ایجاد ترک و شقاق است.وقتی دهان خشک است، ممکن است ترک گوشه ‌لب‌ها هم به دلیل همین خشکی باشد که در این شرایط نیز پماد “اکسید دوزنگ” به دلیل چربی‌ای که دارد می‌تواند مشکل را حل کند.

علت ترک خوردن گوشه ي لب

غیر از ترک گوشه لب، خانم‌ها اغلب دچار خشکی خود لب هم می‌شوند و برای درمان از رژلب استفاده می‌کنند. این کار درست است؟خشکی لب، بیشتر روی لب پایینی دیده می‌شود، چون در معرض نور خورشید است. رژ لب‌ها، حاوی ماده‌ای به نام اوازین هستند که خود خشک‌کننده است.البته رژلب‌ها به دلیل چربی‌ که دارند، تا حدی لب را چرب می‌کنند، اما استفاده از آنها در طول روز به دلیل تاثیری که نور خورشید بر لب می‌گذارد و به دلیل وجود احتمالی اوازین، باعث خشکی بیشتر می‌شود. بهترین راه‌حل برای درمان یا پیشگیری چیست؟بهتر است لب‌های خشک را در برابر نور آفتاب محافظت کرد.هر روز حمام نروید و اگر عادت به حمام روزانه دارید، از شوینده‌ای مثل شامپو یا صابون استفاده نکنید.صابون با pH5 و شامپوهای بدن حاوی کرم باشند.حمام داغ و طولانی نداشته باشید و حتما بعد از استحمام از لوسیون‌های بدن استفاده کنید. گاهی حتی یک بار مصرف لوسیون‌ها کافی نیست و لازم است چند ساعت بعد از حمام دوباره استفاده شوند.این موضوع در افراد مسن به‌خصوص در فصل‌هایی که هوا خشک‌تر است، مثل پاییز و زمستان ضروری است.منبع: دلگرم 


رازهای زیبایی

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

علت ترک خوردن گوشه ي لب
علت ترک خوردن گوشه ي لب
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *