علايم سرطان خون در زنان

دوره مقدماتی php
علايم سرطان خون در زنان
علايم سرطان خون در زنان

درد عمیق استخوان‌ها، یکی از علایم آشکار سرطان خون است. درد هنگامی بروز می‌کند که مغز استخوان، بر اثر تراکم غیرعادی سلول‌های سفید خون موجود در مغز استخوان، منبسط می‌شود.

لوسمی نوعی سرطان خون یا مغز استخوان است. در این بیماری، سلول‌های خون به ویژه سلول‌های سفید شکل غیرعادی پیدا می‌کنند. این سلول‌های سفید خون، حاوی دی ان‌ای آسیب دیده است که به رشد غیرعادی و تکثیر سلول‌ها در خون منجر می‌شود. علائم این بیماری را در ادامه مطلب بخوانید.به طور معمول پس از مدتی، سلول‌های سفید از بین می‌روند و سلول‌های خونی جدید که در مغز استخوان تولید می‌شود، جایگزین آن می‌شوند، اما این سلول‌های غیرعادی به آسانی از بین نمی‌روند و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و برای سلول‌های عادی مشکلاتی را به وجود می‌آورند.چنین روندی باعث می‌شود در ‌‌نهایت سلول‌های طبیعی خون کاهش پیدا کند. از علائم لوسمی یا سرطان خون می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

این جوش و لکه‌ها، اغلب به صورت خوشه‌ای ظاهر می‌شوند و گاهی با جوش‌های ریز اشتباه گرفته می‌شوند.

درد عمیق استخوان‌ها، یکی از علایم آشکار سرطان خون است که در بیماری‌های دیگر شایع نیست. درد هنگامی بروز می‌کند که مغز استخوان، بر اثر تراکم غیرعادی سلول‌های سفید خون موجود در مغز استخوان، منبسط می‌شود. استخوان‌های بلند پا و دست، اصلی ترین محل بروز این درد است.

یکی از علایم این بیماری که بندرت گزارش می‌شود، سردرد مکرر، شدید و طولانی است. برخی بیماران با درد از خواب بیدار می‌شوند. رنگ پریدگی همراه با سردرد نیز از دیگر علایم آن است. زیرا جریان خون رسانی به مغز و ستون فقرات محدود می‌شود. در برخی موارد فرد دچار صرع نیز می‌شود.علايم سرطان خون در زنان

با پایین آمدن تعداد گلبول‌های قرمز، سلول‌ها قادر به اکسیژن رسانی به تمام بدن نیستند. در نتیجه فرد دچار کم خونی و خستگی مفرط می‌شود که به صورت ضعف عضله و کمبود انرژی جسمی و بی‌خوابی آشکار می‌شود. در این شرایط فرد قادر به انجام دادن کارهای جسمی و روزمره نیست. برخی بیماران دچار افسردگی یا کسالت می‌شوند.

دوره مقدماتی php

هر نوع خونریزی بدون علت می‌تواند از علایم سرطان خون باشد. این بیماری میزان پلاکت خون را پایین می‌آورد و مانع از لخته شدن خون می‌شود. کبودی ناگهانی و بدون علت نیز از علایم این بیماری است. این کبودی‌ها اغلب در انگشتان، بین انگشتان، دست‌ها، شکم و کمر ظاهر می‌شود و تیره‌تر از کبودی‌های معمولی است. همچنین قطع نشدن خونریزی ناشی از بریدگی، خون دماغ شدن مکرر و بدون دلیل و خونریزی از لثه از علایم این بیماری است. زنان نیز در دوران قاعدگی دچار خونریزی غیرعادی زیاد و طولانی مدت می‌شوند.

بیشتر بدانید : خون دماغ یعنی سرطان خون؟

سرطان خون شدید یا مزمن، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و فرد دچار تب‌های شدید می‌شود. زیرا سلول‌های سرطانی خون، سلول‌های سفید خون را به بیرون می‌رانند. با کم شدن سلول‌های سفید خون، این سلول‌ها قادر نیستند از بدن در برابر عفونت محافظت کنند.

این حالت امری عادی است. گاهی فرد بدون اینکه متوجه شود بتدریج وزن کم می‌کند. این امر می‌تواند به علت خستگی و ضعف شدید باشد. در لوسمی شدید، سلول‌ها در ستون فقرات یا مغز تراکم پیدا می‌کنند و این امر منجر به بروز مشکلات متعددی از جمله حالت تهوع، استفراغ، اسهال یا یبوست می‌شود.

هنگامی که اکسیژن کافی در خون جریان ندارد، فرد دچار مشکلات تنفسی می‌شود.

با پیشرفت لوسمی شدید، کبد یا طحال دچار تورم و فرد دچار درد شکم می‌شود یا احساس پری در زیر دنده‌ها می‌کند. برخی در ناحیه تحتانی کمر احساس درد می‌کنند. حالت تهوع، استفراغ و از دست دادن اشتها اغلب با ورم کبد یا طحال ارتباط دارد.

بیشتر بدانید : از سرطان ‌خون نترسید

بیشتر بدانید : سرطان خون، یک سرطان شایع کودکانه

بیشتر بدانید : علائم ابتلا به سرطان خون را بشناسید

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع : sara.jamejamonline.ir

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 2018 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

علايم سرطان خون در زنان

آیا می‌دانید علائم سرطان خون چیست؟ چقدر با این سرطان آشنا هستید؟ اگر این پرسش در ذهن‌تان مطرح شده، بهتر است بدانید سرطان خون، گلبول‌های خون را درگیر می‌کند. گلبول‌های خون در چندین دسته جای می‌گیرند؛ گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها. به‌طور کلی وقتی از سرطان خون حرف می‌زنیم منظورمان این است که گلبول‌های سفید خون یا WBC‌ها درگیر شده‌اند. گلبول‌های سفید بخش حیاتی سیستم ایمنی بدن ما را تشکیل می‌دهند. آنها از بدن در برابر هجوم باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و نیز سلول‌های غیر‌عادی و سایر مواد خارجی محافظت می‌کنند. در سرطان خون، گلبول‌های سفید کارکرد عادی خود را از دست می‌دهند. آنها می‌توانند سریعا تجزیه بشوند و در نهایت گلبول‌های عادی را نیز به بیرون برانند. گلبول‌های سفید عمدتا در مغز استخوان تولید می‌شوند اما انواع خاصی از گلبول‌های سفید نیز در غدد لنفاوی، طحال، و غده‌ی تیموس تولید می‌شود. وقتی گلبول‌های سفید تولید شدند، از طریق جریان خون و لنف‌ها در سرتاسر بدن به گردش درمی‌آیند و در طحال و غدد لنفاوی متمرکز می‌شوند. با این مقاله همراه باشید تا با انواع سرطان خون و علائم آن بیشتر آشنا شویم.

حتما بخوانید:علائم سرطان غدد لنفاوی (لنفوم) و روش‌های تشخیص و درمان آنعلائم سرطان مغز استخوان، انواع و شیوه‌های درمان آن۱۵ نشانه سرطان که مردان نباید نادیده بگیرند

سرطان خون ممکن است به صورت حاد (ناگهانی) یا مزمن (آهسته) شروع شود. در سرطان خون ناگهانی، سلول‌های سرطانی به‌سرعت تکثیر و چند برابر می‌شوند. در سرطان خون آهسته، بیماری به کندی پیش می‌رود و علائم اولیه‌ی آن ممکن است خفیف باشند.

سرطان خون مطابق با نوع سلول دسته‌بندی می‌شود. سرطان خونی که سلول‌های مغز استخوان را درگیر می‌کند لوسمی حاد میلوئیدی نامیده می‌شود. سلول‌های مغز استخوان، سلول‌های خونی نابالغ هستند که به طور عادی به گرانولوسیت یا مونوسیت تبدیل می‌شوند. سرطان خونی که لیمفوسیت‌ها را درگیر می‌کند سرطان خون یا لوسمی لیمفوتیک نام دارد. سرطان خون در چهار دسته‌ی اصلی جای می‌گیرد:

لوسمی حاد میلوئیدی (AML) ممکن است در کودکان و بزرگ‌سالان بروز کند. بنا به گفته‌ی انستیتوی ملی سرطان (NLC)، در ایالات متحده‌ی آمریکا سالانه حدود ۲۱۰۰۰ مورد AML تشخیص داده می‌شود. این نوع لوسمی، شایع‌ترین سرطان خون است.

لوسمی حاد لنفاوی اغلب در کودکان دیده می‌شود. سالانه حدود ۶۰۰۰ مورد جدید از این نوع سرطان خون گزارش می‌شود.

لوسمی میلوئیدی مزمن عمدتا بزرگسالان را تهدید می‌کند. سالانه حدود ۷۰۰۰ مورد جدید از این نوع لوسمی گزارش می‌شود.

لوسمی لیمفوتیک مزمن (CLL) بیشتر افراد بالای ۵۵ سال را درگیر می‌کند. این نوع سرطان خون به‌ندرت در کودکان دیده می‌شود. در ایالات متحده ی آمریکا سالانه حدود ۱۵۰۰۰ مورد جدید از این نوع سرطان خون گزارش می‌‌شود.

لوسمی سلول موئین زیرمجموعه‌ی بسیار نادری از CLL است. وجه تسمیه‌ی این لوسمی، ظاهر لمفوسیت‌های سرطانی در زیر میکروسکوپ است.

به‌طور کلی علل سرطان خون ناشناخته هستند، اما چند عامل شناسایی شده‌اند که می‌توانند ریسک ابتلای به سرطان خون را در شما افزایش دهند که عبارتند از:

سرطان خون علائمی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود:

سرطان خون علائمی را در اندامی که سلول‌های سرطانی در آنها نفوذ کرده یا آنها را تحت تأثیر قرار داده‌ است ایجاد می‌کند. برای مثال، اگر سرطان به سیستم عصبی مرکزی گسترش یابد می‌تواند منجر به سردرد، تهوع و استفراغ، گیجی و منگی، از دست رفتن کنترل عضلات و حملات عصبی شود.

سرطان خون می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن نیز حمله کند، از جمله:

اگر این عوامل خطرزا یا علائم نگران‌کننده را دارید، احتمالا به سرطان خون مبتلا شده‌اید. پزشک شما ابتدا سابقه‌ی کامل خانوادگی و پرونده‌ی بیماری‌های قبلی‌تان را بررسی می‌کند؛ اما سرطان خون را نمی‌توان با آزمایش‌های فیزیکی کاملا تشخیص داد. در عوض، پزشکان آزمایش خون، بافت‌برداری و سی‌تی‌اسکن را به‌کار می‌برند.

چندین آزمایش وجود دارد که می‌توان از آنها در تشخیص سرطان خون استفاده کرد. با یک نمونه‌برداری کامل خون، می‌توان تعداد گلبول‌های سفید، قرمز و پلاکت‌ها را تشخیص داد. با قرار دادن نمونه‌ی خون در زیر میکروسکوپ می‌توان تشخیص داد که آیا سلول‌ها یا همان گلبول‌ها ظاهر غیر‌عادی دارند یا نه.

در بافت‌برداری، مغز استخوان یا غدد لنفاوی برداشته می‌شود تا شواهدی از سرطان خون در آنها پیدا شود. این نمونه‌های کوچک می‌توانند نوع سرطان خون و میزان رشد آن را تشخیص دهند. بافت‌برداری سایر اندام‌ها نظیر کبد و طحال می‌تواند به پزشکان بگوید که آیا سرطان گسترش پیدا کرده است یا نه.

به محض اینکه لوسمی تشخیص داده شد، مرحله‌بندی می‌شود. مرحله‌بندی به پزشکان کمک می‌کند تا علت بیماری را تشخیص دهند. لوسمی حاد میلوئیدی و لوسمی لمفوتیک مزمن، بر اساس ظاهر سلول‌ها زیر میکروسکوپ و نوع سلول درگیرشده مرحله‌بندی می‌شوند. لوسمی حاد میلوئیدی و لمفوتیک مزمن بر اساس تعداد گلبول‌های سفید خون در هنگام تشخیص سرطان مرحله‌بندی می‌شوند. بررسی حضور گلبول‌های سفید نابالغ در خون و مغز استخوان نیز برای مرحله‌بندی لوسمی حاد و مزمن میلوئیدی به‌کار می‌رود.

آزمایش‌هایی وجود دارد که برای ارزیابی میزان پیشرفت بیماری به‌کار می‌روند. در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

فلوسایتومتری (یاخته‌سنجی) به بررسی DNA سلول‌های سرطانی می‌پردازد و میزان رشد آنها را تعیین می‌کند.

آزمایش‌هایی برای بررسی کارکرد کبد انجام می‌شوند که نشان می‌دهند آیا سلول‌های سرطانی کبد را تحت تأثیر یا هجوم قرار می‌دهند یا خیر.

پونکسیون کمری آزمایشی‌ است که با وارد کردن سوزن نازکی بین مهره‌های تحتانی کمر انجام می‌شود. این آزمایش به پزشک اجازه می‌دهد تا مایعات ستون فقرات را جمع‌آوری کند و تشخیص دهد که آیا سرطان به سیستم عصبی مرکزی رسیده است یا خیر.

آزمایش‌هایی که دربردارنده‌ی تصاویر هستند نظیر اشعه‌ی ایکس، آزمایش‌های فراصوت و سی‌تی‌اسکن به پزشک کمک می‌کنند تا آسیب‌های احتمالی وارده بر اندام‌ها را که ناشی از لوسمی هستند، شناسایی کند.

سرطان خون معمولا با کمک یک هماتولوژیست-انکولوژیست درمان می‌شود. تخصص این پزشکان در حیطه‌ی اختلالات و سرطان خون است. درمان سرطان خون به نوع و مرحله‌ی آن بستگی دارد. برخی از انواع سرطان‌های خون آهسته رشد می‌کنند و نیازی به درمان فوری ندارند. درمان سرطان خون معمولا دربردارنده‌ی یک یا چند مورد زیر است:

در شیمی‌درمانی از داروها برای کشتن سلول‌های سرطانی خون استفاده می‌شود. بسته به نوع لوسمی، یک یا ترکیبی از چند دارو مصرف می‌شود.

در پرتودرمانی از تابش انرژی بالا برای آسیب رساندن به سلول‌های لوسمی و متوقف کردن رشد آنها استفاده می‌شود. تابش پرتو را می‌توان در منطقه‌ی خاصی از بدن یا سراسر آن اعمال کرد.

با کاشت سلول‌های بنیادی می‌توان مغز استخوان آسیب‌دیده را با مغز استخوان سالم تعویض کرد؛ این مغز استخوان یا از بدن خودتان می‌آید یا از بدن فرد اهداکننده.

در درمان ایمنی یا بیولوژیکی از داروهایی استفاده می‌شود که به سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند تا مجددا سازمان‌دهی شود و به سلول‌های سرطانی حمله کند.

در درمان هدف‌گیر از داروهایی استفاده می‌شود که از آسیب‌پذیر بودن سلول‌های سرطانی استفاده می‌کنند. برای مثال، ایماتینیب (Gleevec) دارویی هدف‌گیر است که عمدتا از آن بر ضد لوسمی میلوئیدی مزمن استفاده می‌شود.

چشم‌انداز بلند‌مدتی که برای مبتلایان به سرطان خون می‌توان در نظر داشت، بسته به نوع سرطان و مرحله‌ی آن متفاوت است. هرچه سرطان خون زودتر تشخیص داده و سریع‌تر درمان شود، شانس بهبودی بیشتر خواهد بود. برخی از عوامل، نظیر سابقه‌ی ابتلا به اختلالات خونی و جهش کرموزومی می‌توانند تأثیر منفی بر تشخیص این نوع از سرطان داشته باشند.

طبق گفته‌ی انستیتوی ملی سرطان، ظرف یک دهه‌ی اخیر میزان کل مرگ‌ومیر ناشی از سرطان خون سالانه ۱درصد افزایش داشته است. از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱، نرخ بقای پنج ساله‌ی بیماران مبتلا به سرطان خون ۵۸/۵ درصد بوده است. البته باید در نظر داشته باشیم که این رقم افرادی از همه‌ی رده‌های سنی و با انواع گوناگون سرطان خون را شامل می‌شود و این آمار نمی‌تواند نتیجه‌ی خاصی را برای کسی پیش‌بینی کند. فرد مبتلا به سرطان خون باید به همکاری با تیم پزشکان برای درمان این بیماری ادامه بدهد و این را هم به یاد داشته باشد که وضعیت هر فرد با دیگری متفاوت است.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

علايم سرطان خون در زنان

9000تومان

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

سلام.من ي چند وقتي هست كه مثلا اگر اين پاي راست رو روي پاي چپ ميندازم بعد چند دقيقه قرمز ميشه و قبلا هم اين اتفاق نمي افتاد و ي چند ماهي هست كه قسمت ران،بعضي اوقات درد داره و عضلاتش بي حس ميشه. اينم شامل علائم سرطان خون ميشه؟؟

سلام
علائم سرطان خون همین مواردیه که خدمت‌تون گفتیم. البته برای تشخیص قطعی باید به پزشک مراجعه کنید و آزمایش بدید.
با ارزوی سلامتی برای شما.

سلام من بیشتر علایم رو دارم مادربزرگمم سرطان خون داشته ب نظرتون منم دلرم?

سلام دوست گرامی
برای تشخیص قطعی حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

به نام خدا، سلام، به نظرم اگر این علایم دارید با یکی از دوستان واقعا دوست یا با خانواده درمیون بذارید تا تمام بار روی دوش شما نباشه و بهتر بتونید تصمیم بگیرید چون این علایم خیلی شبیه علایم بیماریهای دیگه است ،حتی استرس هم باعث بروز این علایم میشه بهتره دفترچه بیمتون رو بردارید و خودتون رو به دکتر نشون بدید تا ان شاا… رفع شه مشکل

خواص خوراکی ها

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؛ ۹ خوراکی سالم برای کنترل چربی خون

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

مضرات سرکه سیب؛ ۱۱ خطر احتمالی مصرف بیش از حد سرکه سیب

آخرین مطالب

معرفی کتاب دزیره؛ عاشقانه ای در دل تاریخ فرانسه

نظریه امید اسنایدر؛ آیا تفکر امیدوارانه در رسیدن به موفقیت نقش دارد؟

برگزاری جلسات به روش اساتید هاروارد؛ کتابی راهگشا برای مدیران و صاحبان کسب‌وکار

روانشناسی ایجاد انگیزه؛ ۱۲ راهکار برای اینکه همین الان باانگیزه شوید

خودنظم‌دهی؛ چطور اهداف بلندمدت‌مان را فدای لذت‌های کوتاه‌مدت نکنیم؟

ترین های جهان

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

قهرمانان شطرنج جهان؛ با ۱۰ نابغه شطرنج دنیا آشنا شوید

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

بسیاری از زنان ممکن است نشانه های مرتبط با برخی بیماری ها بخصوص سرطان را نادیده بگیرند.

در اینجا به برخی علائم هرچند جزئی اشاره شده است که تاکید نمی کند یک زن حتما به سرطان مبتلا شده اما این علائم در صورت تداوم باید برای رد سرطان تحت پیگیری و ارزیابی قرار گیرند:

تغییرات در غدد لنفاوی: بزرگ شدن غدد لنفاوی یا توده در این غدد در زیر بغل یا گردن می تواند نشانه ای از سرطان باشد. اگر اندازه توده افزایش داشت و برای بیش از یک ماه ماندگار شد به پزشک مراجعه کنید. این اتفاق می تواند به دلیل عفونت هم باشد اما باید از نظر ابتلا به سرطان نیز بررسی شوید.تب: تب ممکن است ناشی از آنفلوآنزا باشد اما تب غیر قابل توضیح می تواند از سرطان حکایت کند. تب علامت اولیه ابتلا به سرطان خون، مانند لوسمی، و یا لنفوم است. تب می تواند نشانه متاستاز سرطان نیز باشد. اگر شما متوجه زردی پوست، و یا تغییر رنگ در مدفوع شدید، حتما با پزشک در تماس باشید. تب با علت ناشناخته نیاز به سی تی اسکن، ام آر آی، و اشعه ایکس قفسه سینه دارد.

خستگی: این عارضه ناشی از بسیاری از بیماری ها و شرایط پزشکیست اما می تواند نشانه ای از سرطان خون، روده و معده نیز باشد. اگر خستگی غیر قابل توضیح دارید، به پزشک مراجعه کنید.

سرفه مداوم: سرفه های طولانی مدت در صورت عدم ابتلا به بیماری سرماخوردگی، که بیش از سه تا چهارهفته ادامه یابد، نیاز به مشورت با پزشک دارد، بخصوص اگر شما سیگار می کشید.علايم سرطان خون در زنان

کاهش وزن بدون علت: کاهش وزن بدون علت می تواند نشانه ای از ابتلا به یک سرطان باشد. زمانی که این کاهش وزن در یک زن بدون رژیم غذایی یا ورزش اتفاق می افتد، باید به دنبال علت بود. سلول های سرطانی اغلب میزان زیادی از انرژی بدن را استفاده می کنند و همین امر می تواند منجر به کاهش وزن شود. پزشکان علاوه بر بررسی و ردیابی سرطان، شرایط پزشکی دیگر مانند تیروئید پرکار را بررسی خواهند کرد.

نفخ: بسیاری از زنان تجربه نفخ را به عنوان بخشی طبیعی از چرخه ماهانه خود قلمداد می کنند. اما اگر نفخ هر روز و به مدت چند هفته ادامه یابد، باید با پزشک مشورت کرد. علائم سرطان تخمدان شامل نفخ و دیگر مسائل گوارش، و لگن است. احساس سیری به سرعت حتی اگر خیلی هم غذا نخورده باشید، و اضطرار برای تخلیه ادرار، نیاز به پیگیری از طریق آزمایش خون و سی تی اسکن دارد.

تغییرات سینه: این تغییرات در زنان باید مکررا آزمایش شوند. علائم و نشانه های سرطان سینه از قبیل قرمزی و ضخیم شدن پوست است. نشانه های کهیر روی سینه برای مدت ها نیز علامت دیگری است. در صورتی که متوجه این تغییرات شدید، با پزشک خود حتما برای انجام بررسی های ماموگرافی، سونوگرافی و بیوپسی مشورت کنید.

عادات ماهانه غیر منظم: در صورت این اتفاق، برای نگرانی دلیل وجود دارد. خونریزی بعد از یائسگی نیز می تواند نشانه و علامت اولیه ابتلا به سرطان آندومتر باشد. زنان همچنین تمایل به نادیده گرفتن خونریزی از دستگاه گوارش دارند که می تواند با خونریزی قاعدگی اشتباه گرفته شود. خونریزی گوارشی می تواند نشانه سرطان روده بزرگ باشد. برای قطعیت این تشخیص ها پزشک سونوگرافی و بیوپسی را تجویز خواهد کرد.

تغییرات پوستی: سرطان پوست شایع ترین سرطان در ایالات متحده است و آن هم با علائمی از قبیل تغییر رنگ در پوست، خونریزی و پوسته پوسته شدن بیش از حد پوست. از آنجا که ملانوم تهاجمی ترین شکل سرطان پوست است، در صورت بروز هر کدام از این تغییرات و ماندگاری آنها به پزشک مراجعه کنید.اشکال در بلع: این علامت ممکن است نشانه ای از ابتلا به سرطان مری باشد. پزشک شما علاوه بر معاینات فیزیکی، به احتمال زیاد دستور تست هایی مانند رادیوگرافی قفسه سینه و یا آندوسکوپی را خواهد داد.

خون در مدفوع: این علامت می تواند نشانه عارضه ای خوش خیم مانند هموروئید باشد. اما شاید به سرطان روده بزرگ نیز مربوط شود. پزشک با تجویز یک آزمایش مانند کولونوسکوپی، می تواند به این تشخیص برسد. خون در ادرار نیز می تواند نشانه سرطان مثانه یا کلیه باشد. در صورت بروز سرفه های خونی نیز باید به پزشک مراجعه کنید.

سوء هاضمه: شاید این علامت به علت وعده های غذایی پرچرب و یا بارداری باشد اما سوء هاضمه غیر قابل توضیح می تواند از نشانه های اولیه ابتلا به سرطان مری، گلو و یا معده نیز باشد.تغییرات دهان: لکه های سفید روی زبان یا داخل دهان ممکن است از یک بیماری پیش سرطانی به نام لکوپلاکیا خبر دهد. این وضعیت در افراد سیگاری شایع تر است و در صورت مشاهده این لکه ها باید به دندان پزشک مراجعه کرد.درد: درد با علت ناشناخته ممکن است نشانه سرطان باشد.

© 2017 PARS TODAY. All Rights Reserved.

علايم سرطان خون در زنان
علايم سرطان خون در زنان
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *