علائم پسوريازيس سر

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 

هنگامی که در پوست سر پسوریازیس ایجاد شود ، گاهی اوقات ریزش مو بدنبال دارد. شگفتی اکثر مردم این است که علت ریشه ای ریزش مو، پسوریازیس نیست. پی بردن به این موضوع که ریزش مو چرا اتفاق می افتد و چگونه باید پسوریازیس پوست سر را مدیریت کرد، می تواند کمک کند.

علل اصلی ریزش مو در بیماران پسوریازیس:

معمولا علت اصلی ریزش مو یکی یا بیشتره دلایل زیر است :

• پوسته دادن شدید پوست سر :
هنگامی که پسوریازیس پوست سر شدید است ، پوسته های بسیار ضخیمی شروع به رشد میکنند. از بین بردن شدید این سطوح، اغلب باعث ریزش مو و همچنین پوست سر میشود.

• خارش شدید :
پسوریازیس می تواند موجب خارش باور نکردنی شود ، اما غالبا خاراندن پوست سر باعث کشیده شدن پوست و ریزش مو میشود. تکرار این کشیدن ها می تواند منجر به یک نوع ریزش مو به نام “کشش آلوپسی شود.

دوره مقدماتی php

• درمان بیش از حد سخت پسوریازیس :
گاهی اوقات درمان پسوریازیس باعث از دست دادن موها میشود. برخی از داروهای مورد استفاده در درمان پسوریازیس پوست سر، مانند سالیسیلیک اسید می تواند به طورموقت موجب آسیب مو و منجر به ریزش مو شود. همچنین ، هر نوع درمان بیش از حد شدید و یا مداوم می تواند موجب ازهم گسیختگی و ریزش مو شود. در اغلب موارد ، ریزش مو تا زمان توقف درمان ادامه دارد.

•استرس :
ابتلا به پسوریازیس می تواند استرس زا باشد. در برخی افراد ، استرس منجر به ریزش مو میشود. تحقیقات نشان می دهد که استرس می تواند باعث شود تا بسیاری از موها به فاز “چرخه استراحت رشد مو(telogen) وارد شود. مو به مدت ماه در مرحله استراحت باقی می ماند. در پایان این مرحله ، بدن تمام موهای در فاز استراحت را میریزد. وقتی که در یک زمان موهای بیش از حدی به مرحله استراحت برسند ، بدن یکباره مقدار زیادی مو را میریزد.

راهنمایی متخصصین پوست برای کنترل پسوریازیس پوست سر:

در حالی که ممکن است به نظر برسد کنترل ریزش مو به علت پسوریازیس، تقریبا غیرممکن است، مدیریت پسوریازیس پوست سرمی تواند به طورموثری سبب کاهش ریزش مو شود. در اینجا راهنمایی هایی از طرف متخصصین پوست برای کنترل پسوریازیس پوست سر وجود دارد:

درمان :
• برطرف کردن پوسته ها با کشیدن مسواک به آرامی روی پوست. برطرف کردن و از بین بردن پوسته ها یک بخش ضروری از درمان پسوریازیس پوست سر است. راه حل این است که به آرامی انجام شود. چیدن پوسته ها می تواند پوست را بدتر کند و ، منجر به افزایش پسوریازیس شود. با گذشت زمان ، همچنین چیدن پوسته ها می تواند موجب گسترش alopecia شود ، یک نوع از ریزش مو.

• درمان پوست سر، مو نیست. وقتی که درخواست داروی موضعی برای پسوریازیس میشود، از جمله شامپوهای درمانی ، حتما از رسیدن دارو به پوست سر و شسته شدن کامل از روی همه نقاط، مطمئن شوید.

• اگر درمان بیش از حد خشن به نظر می رسد ، با یک متخصص پوست صحبت کنید. پوست سر مبتلایان به پسوریازیس ضخیم است ، بنابراین برای درمان پسوریازیس پوست سر، ممکن است نسبت به مناطق دیگر از داروی قوی تر استفاده شود. اگر دارو موجب نگرانی میشود، با یک متخصص پوست صحبت کنید. تعدادی درمان برای پسوریازیس پوست سر وجود دارد. جای گزینی درمان میتواند به عنوان درمان چرخشی کمک کننده باشد.

• اگر برای چیزی به نظرتان نمی رسد ، با متخصص پوست مشورت کنید. علل بسیاری برای ریزش مو وجود دارد. علت ریزش مو در بیماران ممکن است ربطی به پسوریازیس و یا درمان آن نداشته باشد. نازک بودن ارثی پوست یا طاسی، از شایعترین علت ریزش مو است، که روی میلیونها نفر تاثیر می گذارد. متخصص پوست می تواند باعث کمک به تشخیص عامل اصلی ریزش مو و پیشنهاد گزینه های درمان شود.

مراقبت از مو
• سعی کنید شامپوهایتان را تغییر دهید. به نوبت از شامپوهای داروئی و غیر داروئی استفاده کنید تا در جلوگیری از خشک شدن بیش از حد پوست سر و مو، کمک کند. برای اطمینان، قبل از استفاده از این روش با متخصص پوست مشورت کنید.

• بعد از هر شامپو از لوسیونهای نرم کننده استفاده کنید که می تواند به حفظ رطوبت پوست سر کمک کند. یک نرم کننده غیر داروئی نیز ممکن است برای کاهش بوی باقی مانده از برخی شامپوهای قیری، مفید باشد.

• اجازه دهید هوا موها را خشک کند. پوست مبتلا به پسوریازیس به شدت خشک است. سشوار می تواند خشکی را تشدید کند و ریزش مو را افزایش دهد. محدود کردن استفاده از سشوار و ژلهای حالت دهنده برای کاهش خشکی کمک می کند.

• در باره گزینه های حالت دهنده مو، ابتدا با متخصص پوست مشورت کنید. در حالی که رنگ مو ، حالت دهنده های دائمی ، صاف کننده ها و اسپری های مو می تواند خودش موجب تقویت عزت نفس شود، همچنین می توانند پسوریازیس پوست سر را تحریک کنند. تا به حال در بعضی موارد، مواد شیمیایی به موهای شکننده آسیب زده است که منجر به ریزش مو شده است. قبل از استفاده از هر یک از این محصولات مراقب مو، محصول را در یک قسمت کوچک از پوست آزمایش کنید یا از متخصص پوست سئوال کنید که چگونه می توان از این محصول استفاده کرد.

مراقبت از خود :
• ناخن ها را کوتاه نگه دارید. برای بسیاری از افراد ، خاراندن اجتناب ناپذیر است. ناخن های کوتاه می تواند یکی ازراههای خاراندن پوست سر باشد که از زخم کردن جلوگیری کند.

• پوشیدن کلاه یا روسری یا تراشیدن سر. تا زمانی که مو رشد میکند ، این استراتژی می تواند برخی از تشویش های ناشی از ریزش فراوان مو را کاهش دهد.
• عضو گروه پشتیبانی پسوریازیس شوید. تاثیرات روانی ریزش مو ، حتی به طور موقت ، می تواند ناراحت کننده باشد. به اشتراک گذاشتن تجارب به حس تنهائی و سرخوردگی کمک می کند. برای پیدا کردن و یا شروع یک گروه پشتیبانی، سایت بنیاد ملی پسوریازیس را در مورد گروه های حمایتی ببینید.

نگاه خوش بینانه :
در حالی که ریزش مو در بیماران می تواند احساس آنها را ویران کند ، دانستن بعضی از حقایق کلیدی در مورد پسوریازیس پوست سر میتواند برخی از اضطراب ها را کاهش دهد. حقیقت اول : به محض اینکه پسوریازیس پوست سر نمایان میشود ، بیشتر بیماران تصور میکنند که ریزش موهای آنها موقتی است. در مرحله دوم ، زمانی که بیمار با پزشکان متخصص پوست مشورت میکند، برای افرادی که به مدت طولانی از پسوریازیس رنج می برند است که ، برای درمان آنها راهنمایی وجود دارد.

,انواع پسوریازیس, پوست, پوسته شدن, ریزش مو, سر

ممنون از مطالب مفید

من از پسوریازیس پوست سر رنج میبرم و اتفاق به نتبجه مثبتی برای رفع این دلمه ها رسیدن که خواستم دوستانی که مثل من هستند از ابن روش استفاده کنند و بدینصورت که با گرم triamcinolone N. N تریامیسولونون که به ان ان هم معروف هست قسمتهای که درگیر ابن بیماری هست رو بصورت کامل هر شب چرب کنند و بعداز چند روز متعجب خواهند شد و همه انها از بست میروند حتما امتحان کنید

با تاثیر مثبت این روش کاملا موافقم چرا که خودم هم امتحان کردم ..اما مصرفش واسه هر شب توصیه نمیکنم چون با مصرف هر هفته یکبار و یا حداکثر دوبار من جواب گرفتم .. مصرف زیاد این دارو علی رغم تاثیر موثرش میتونه تاثیر مخرب داشته باشه چه برای پوست و چه سایر مشکلات و اختلالات درون جسمی .. طریقه مصرف من به این شکل بود: حدود دو ساعت پیش از حمام یک لایه روی موضع پوستی و سپس در حمام این موضع بخوبی و با کمک انگشتان و نه ناخن، با آب ولرم متمایل به داغ شسته میشدند .. مصرف صابون در این رابطه و کلا برای شسشوی این بیماری اکیدا توصیه نمیشه چون خیلی پوست رو خشک میکنه و خارش شدیدی ایجاد میکنه برای من که اینطور بوده و هست .. لازمه که اضافه کنم رفع چربی منتج از این کرم کمی دشوار هست و اگر پس از حمام احساس کردید کمی چربی حضور داره اجتناب ناپذیر هست و لذا طبیعی هست .. این شرایط رو حدودا بار تکرار کنید و اگر احساس کردید جواب نگرفتید متوقفش کنید و اگر احساس کردید تاثیر مثبت دارشته میتونید تا زمان ترفیع کامل ادامه بدید .. هر چند همواره توصیه پزشک در اولویت هست. وابسته به شدت بیماری میتونه متغییر باشه .. مشکل من در حد بین دو طرف سر بود و گهگاهی که احساس خارش میکنم بیدرنگ کمی از این کرم رو استعمال میکنم و از تشدیدش جلوگیری میشه ..

سلام. این دارویی که گفتید به صورت کرم به فروش می رسه؟ تو داروخونه ها امکان تهیه اش هست؟  غیر از سر، برای بقیه ی مناطق بدن که به پسوریازیس مبتلاست هم قابل استفاده هست؟ با احترام 

سلام. من چند سالی هست که دچار این بیماری شدم. قبل از این دچار حساسیت شدم که چند تا دکتر رفتم هر کدوم آنتی بیوتیک و قرص های متفاوت تجویز کردن. نتیجه نداد که هیچ در نهایت دچار پسوریازیس از سر و بدن شدم.الان فقط پوست سرم مشکل داره که درمان نمیشه. خداوند به این دکترهای بیسواد کشورمان سواد عنایت بفرماید

سلام من سرم خیلی شوره می زد ق و پوست پوست می شد!! رفتم دکتر شامپو تار و ضد شوره یک عالم اشغال دیگه ولی اوضاعم بدتر شد تا خودم چند تا مقاله خارجی خوندم و فهمیدم صبون ضد قارچ یا گوگردی زدم بعد از چند بار دیگه هیچ مشکلی نداشتم امیدوارم برای شما هم مفید باشه

منم پسوریازیس سر دارم و بعد از کلی خرج و دوا و درمان نتیجه ندیدم،امیدوارم دکترها به فکر سلامت بیمار باشند

با عرض سلام خدمت همگی.من اهل اصفهانم و با خوشحالی به شما میگم که این بیماری درمان داره فقط در طب مدرن قابل درمان نیس.من درمانشو به شما میگم ولی با عرض شرمندگی نمیتونم کامل توضیح بدم چون وقت ندارم.ابتدا یک حجامت کبد برید چون با مسموم شدن کبد این بیماری بوجود میاد.سپس هر روز صبح یک ساعت قبل از صبحانه یک قاشق غذا خوری (عسل طبیعی)میل کنید بعد از خوردن عسل صبر کنید تا احساس گشنگی به شما دست بده بعد غذا بخورید.سپس(به شدت از روغن مایع و جامد دوری کنید-خوردن سبزیجات زیاد با غذا-روزی نیم ساعت پیاده روی یا کوه نوردی-و در اخر با عرض پوزش از همگی دوری از خود ارضایی چون در بسیاری مواقع این بیماری در اثر این عمل بوجود میاد)این کارها را انجام بدین طول درمان بستگی به اراده شما و قوت بدنی شما داره.باور کنید با کارهایی که گفتم خوب میشید.من هم با استفاده از همین کارها سه ماه طول کشید و یک روز که بیدار شدم دستام به طور باور نکردنی متورم شده بود و بعد از یک روز درد کشیدن از دستام چرک و خون زیادی رفت و الان حدود ساله که دیگه اثری از پسوریازیس در خودم ندیدم.

خوش به حالتون. کاش همسر من هم خوب بشه. ماهه که عقد کردیم و تازه متوجه بیماری ایشون شدم. اولش خواستم به هم بزنم ولی تصمیم گرفتم کمکش کنم تا حد توان. اینم بگم مشکلش اصلا حاد نیست و به جز ساق پا فقط پلاک های پراکنده دارن. دارم تشویقش می کنم به گیاه درمانی. راستی ما هم اصفهان هستیم اگر پزشک سنتی یا مدرن خوبی میشناسید بهم بگید. ممنون.

این بیماری درمان قطعی نداره ولی کنترل میشه علت اصلی این بیماری کبد  مشکلات کبدی هست من سالمه و از کودکی داشتم و تا الان مریضیم رو کنترل کردم مصرف سبزیجات و مواد خنکی مثل الوچه ‘ تمر هندی’ باعث پاکی کبد و کاهش علایم میشه مخصوصا من با کسی که بیماریشو خوب کرده حرف زدم اول تغذیه رو به خام خواری تبدیل کرده و بعد مصرف اش الو یا تمر هندی هست که از برنج ‘ کدو ‘ الو! نمر هندی ‘ سینه مرغ و سبزی های معطر هست خودم این اش سال میخورم عالی شدم قبلش سال موش آزمایشگاهی بیمارستان رازی بود حتما پیگیری کنید نتیجه میگیرین

سلام خانوم
میدونم نباید تو زندگی شما دخالت کنم،ولی طبق تجربه ای که خودم داشتم، ازتون خوواهش میکنم هیچوقت به همسرتون راجع به چیزی که اینجا نوشتین هیچی نگین و سعی کنین حس نکنه ترحم میکنین بهش
احساس ترس و حقارت از این که عشق آدم به خاطر پسو(یا هر بیماری دیگه ای) طردش کنه حتی قبل از رابطه آدم رو داغون میکنه و پسو رو صدبرابرچه برسه به الان که
اگر میخواین همسرتون افسرده و نابود شه این حرفو بهش بزنین

سلام منم به این بیماری مبتلا هستم خانمم منو پس نزد شما هم اینکارو نکنید منم اصفهان هستم یه دکتر سنتی خوب پیدا کردم قرار برم پیشش جواب داد خبر میکنم

با سلام دوستان من به این نتیجه رسیدم که بیماری بسوریازیس میتواند از کبد باشد زیرا من خودم دچار این بیماری شدم وبه این نتیجه رسیدم که بیماری بسوریازیس از کبد چرب میتونه باشه من با درمان کبد چربم تونستم مشکل پسوریازیسمو حل کنم .
بیماران با خوردن عرق کاسنی میتونند مشکل کبدشونو حل کنند.
ایشا الله مشکل حل شه

سلام من دختر ساله پسوریازیس سر دارم واقعا خیلی ناراحتم چون حس میکنم چن ماه دیگه کچل میشم یعنی این بیمار ادم رو کچل میکنه ؟! داروی که استفاد میکنم خیلی درد داره ایا طبیعیه؟

سلام وقت بخیر بیماری پسوریازیس به خودی خود باعث ریزش مو و کچلی نمی شود اما خارش بیش از حد پوست و کندن ضایعات سر با ناخن و همچنین استفاده از شامپوی نامناسب می تواند موجب ریزش موهای سر شود. اگر ضایعات سر خون ریزی کرده و زخم هم می باشد استفاده از داروهایی که حاوی الکل هستند می تواند موجب سوزش پوست سر شود. در این رابطه حتما با پزشک خود مشورت کنید. برای کنترل پسوریازیس پوست سر از شامپوی کل تار به همراه اسپری سوریا استفاده کنید. موفق باشید.

عزیزم از شامپوی کل تار استفاده کن حتما ایشالله ک نتیجه میگیری

سلام دختر من با پسوریازیس بدنیا اومده قسمت جلو سرش یه پوست بود اول نمیدونستم که اصلا چیه و چرا نمیره بعدها فهمیدم پسوریازیسه دکار بردم دارو دادن برطرف شد اما موهای اون قسمت کامل ریخت الان هیچ درمانی نداره که مو دربیاره اون یه تیکه؟؟؟؟خیلی ناراحتم کسی چیزی میدونه بگه

سلام پسوریازیس به خودی خود باعث ریزش مو نمیشه و انشالا مشکل ریزش مو مقطعی بوده و به حالت قبل به زودی بدون دارو بر میگرده برای اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل بیماری پسوریازیس از اطلاعات سایت استفاده کنید. امیدتان به خدا باشد.

بچه منم همینجوریه از نوزادی قسمتی از سرش شوره داشت بعد سال بردمش دکتر گفت صدفه میشه بگید چه داروهایی مصرف کردید ممنون میشم

سلام به بچتون که جلوی سرش ریخته روغن اصل سیاه دانه تهیه کنید شب موقع خواب بمالیدحتما پس ازیک ماه تا روزکاملا موئ جدیددرمیاره

سلام
اقا تروخدا یکی کمکم کنه چطوری میتونه پسوریازیس ابرو یا همون پلاک هارو درمان کنم .به خدا نمیتونم برم بیرون دیگه خیلی افتصاح شده ):

سلام امیدتان به خدا باشد در مرحله اول عوامل فروکش بیماری در سایت حتما مطالعه شود تا از پیشرفت بیماری کاسته شود؛ جهت از بین رفتن قی و التهاب پسوریازیس صورت هم اسپری سوریا توصیه می شود.

سلام من تازه متوجه شدم و حدود ماهه که پوست سرم اینجوری شده شامپوی کل تار و محلول سالیسیلیک اسید درصد رو استفاده میکنم میشه بگین چقد طول میکشه مدت درمانش یا اصلا بطور کامل درمان میشه؟

سلام روز بخیر بله قابل کنترل است اما نکته مهم در رابطه با پسوریازیس پوست سر این است که پسوریازیس پوست سر بخاطر رویش موها در کل همیشه در حال تحریک است و معمولا در درصد افراد دقیقا در محل خط مرزی شروع ریشه موها و پوست بدن بیشتر درگیری بوجود میارهیه راه ساده و تقریبا موثر چرب کردن با ترکیب پماد ad و مقدار جزیی از یه پماد سرکوب کننده (برای مثال کلوبتازول – بتامتازون – دایونکس یا الوکن) هر شب قبل از خواب در تمام اون خط مرزی دور سر هست.و همچنین در داخل سر اگر وجود دارد.. اینکار را میتوانید یک شب در میان هم انجام بدید و فردا شستشو دهید. بعد از استحمام و مدتی پس از خشک شدن پوست سر هم میتوانید اینکار را تکرار کنید. بعد از مدتی که ضایعات بهبوی پیدا کرد مقدار پماد سرکوب کننده رو کم و سپس حذف کنیدو به چرب کردن با آ د ادامه بدید.. همچنین میتوانید از وازلین و یا مرطوب کننده ثمین هم بجای آ د استفاده کنید این ساده ترین و ارزانترین راه کنترلشهدقت کنید کنترل.. نه درمان چون درمانی وجود ندارد موفق باشید.

سلام. ممنون از سایت خوبتون. آیا پسوریازیس به اضافه وزن مربوط میشه؟ و ممکنه داروی ترکیبی که برای این بیماری با دوز بالا تجویز میکنن چیه؟ و اینکه از کرم سوریا میتونیم برای کف سر هم استفاده کنیم؟

سلام وقت بخیر بله اختلالات متابولیک (سوخت و ساز) و پسوریازیس ریشه های ژنتیکی مشترک دارند و عوامل محیطی و شیوه زندگی در میزان شدت یا کاهش علایم هر دو حالت موثر است. افراد مبتلا به سندرم متابولیک معمولا یک التهاب سیستمیک مانند پسوریازیس را تجربه می کنند. داروهای ترکیبی معمولا محتویات کورتونی دارند و با نظر پزشک پس از هر مدت استفاده با توجه به وضع بیمار ترکیبات آن تغیر می کنند.
کرم سوریا هم در صورت کوتاه بودن موهای سر می تواند بر روی پوست سر استفاده شود.

سلام، من هم پسوریازیس سر دارم، ظاهراً خفیفه، ولی همش استرس دارم و ناراحتم که نکنه خوب نشم
دانشجو هستم و از وقتی مبتلا به این بیماری شدم از ناراحتی زیاد تمرکزم رو از دست دادم و نمیتونم درس بخونم

سلام منم در ناحیه سر دچارش شدم اوایل داروهای ترکیبی گرون میخریدم ولی دیگه ار تاب افتادم بهترین کرم یا پامدی که استفاده کردم دایونکس هستش که اونم کرونه دومیش کلوبتازول یا پماد یا کرمش و سومیش هم بتامتازون قطره اش خوبه.
اگر داروی ترکیبی هم بهتون بدن همون ترکیب این دوتا با پماد آد هستش
ولی در کل دکترهای پوست کلا بیسواد هستن سراغ دکتره خوب نگردین.از پست ها دنباله داروی بهتر بگردین

سلام من از سالگی پسوریازیس سر دارم و تو بدنم دوسه تا لکه کوچیک .اولیل زیاد دکتر میرفتم دکترهای گیاهی هم زیاد رفتم تاثیری نداشته ولی اینقدر که دکتر رفتم به مرور اطلاعاتم بالا رفت راجع به بیماریم بهتر نشده ولی خدا رو شکر چند ساله که تو این مرحله متوقف شده از لحاظ غذایی رعایت میکنم وزنمم کیلو کم کردم ان شاا امیدوارم بهتر بشم.??

دوستان چنتا از کامنتهارو خوندم .من خودم به صورت خیلی کم پوست سرم اینشکلی شد شامپوهای زیاد و گرونی استفاده کردم.ولی داروشو پیدا کردم شماپوی دوکری کتریول پی اس او
سه ساله همینو دارم استفاده میکنم و راضیم و شامپو دیگه عوض نکردم .بنظرم حتما امتحان کنید.البته من ضد شوره های دوکری هم امتحان کردم ن .نتیجشم تقریبا بعد یبار استفاده تقریبا میشه دید.به امید بهبودی

زهرا جان یک سوال دارم: توی این مدتی که از ایم شامپوی ضد شوره استفاده میکردین، موهاتون هم خشک میشد و موخوره میزد؟

زهرا خانم تو داروخونه ها هست این شامپو؟

سلام
. ببخشید برای درمان پزوریازیس پماد دایبوبت رو دکتر بهم داده ولی الان حدوده ماهه همونو گفته استفاده کنم استفاده زیاد از حدش ضرر نداره؟؟

سلام وقت بخیر خیر ضرری ندارد.

سلام من از شامپو انتی پوزیریاس استفاده کردم
خیلی ولی بعد از چند روز که استفاده نمیکنم سرم ق و ملتهب میشه
نمیدونم از عوارض شامپو است یا چند روز استفاده نکردن؟

سلام اگر با مصرف مدام آن پسوریازیس پوست سرتان رو به بهبودی میرود مصرف آن را قطع نکنید؛ عوارضی هم ندارد.

سلام من سالمه علائمی که دارم با علائم این بیماری همخونی داره حدود یه ساله اما بهش توجه نمیکردم به دکتر که مراجعه میک نیم فقط میگن قارچه وهی بهم پماد های مختلف میدن دیگه خسته شدم.ایا ممکنه درمان نشه وبه قسمت های دیگه سرم سرایت کنه؟

سلام وقت بخیر به پزشک حاذق مراجعه شود و در صورت نیاز نمونه برداری شود؛ در صورت محرز شدن پسوریازیس درمان های کنترلی مناسب انجام گرفته شود زیرا این بیماری در بیشتر موارد پیشرونده است.

سلام خدمت دوستان
متاسفانه منم این بیماری رو دارم . تا این که یکی از دوستان پماد کلوبتازول و کلوتریمازول رو معرفی کرد
دوستان خیلی خوبه . ولی باید همیشه ( هفته ای تا بار استفاده کنید

من حدودا سالیه این بیماریو دارم یه تیکه کوچیک پشت سرمه هی از بین میره برمیگرده دیگه عصبیم کرده انواع دکترا داروهاو شامپو هارو امتحان کردم یه مدت خوبه باز برمیگرده درمان نداره واقعا بیماری لاعلاجه 

م.م
سلام دوستان. دختر کوچولوی منم ب بیماری پسوریازیس مبتلاست. از خداوند متعال عاجزانه میخوام همه بیماران را شفای عاجل عنایت بفرماید. دوستان واقعا توکل به خدای مهربان داشته باشد و اول از خدا واسه شفاتون کمک بخواین و توسل به ائمه اطهار حتما داشته باشید. من تو یه سایت انگلیسی خوندم روغن زیتون واسه کف سر و قسمت بیرونی گوش مبتلایان میتونه مفید باشه وخودم اثر خوبشو تو کف سرش و حتی گوشش که پوسته پوسته میشد دیدم. ان شاالله که واسه شما هم موثر واقع بشه. به امید شفای هر چه سریعتر همه بیماران. ان شاالله

سلام.من هم این بیماری رو پشت گوش سمت چپم و خط مو پشت گوش و داخل هر دو گوشم دارم.دکتر رفتم میگن نا علاجه.مامانمم از جوونی اول سرشون این بیماری رو گرفته و موهاش کاملا ریخت.الانم ک سنشون و خورده هست چند ساله مبتلا شده و کل بدنش رو درگیر کرده‌.پزشکای بیسواد ما سرطان و ایدز و هر بیماری ک فک کنین نسبت دادن.اما ایشون پسوریازیس معکوس بهمراه مرفه آ دارن.یک پزشک سنتی هم راه درمان با حجامت و داروی گیاهی دادن اما هر جلسه نزدیک تومن تموم میشه هر روز ک شرایط مالی متاسفانه جلوی ما رو گرفته.من تازگی آزمایش آنزیمهای کبدی رو هم دادم مشکلی ندارم. نمیدونم چکار باید بکنیم.لطفا راه درمان بدین. دوستان گلم در جریان باشن من از استفاده دراز مدت هندزفری ترسحات گوشم زیاد شد و بعد دچار پسوریازیس شد.استفاده از هندزفری رو کاهش بدین.

سلام
من مونا هستم. ساله .مشکل عجیبی دارم . وقتی به دنیا امدم مثل همه بچه ها مو داشتم اما هرچه بزرگتر شدم موهام شروع به ریزش کرد..تا حدی که حدود یک سال و نیم شدم دیگه مو نداشتم . البته یه چیزهایی مثل کرک روی سرم بود و هست .یه قسمتهای سرم هم مو داره خیلی کم که رشد کمی داره . سرم پوشیده از کُرک هست . خیلی دکتر رفتم اما بی فایده بوده الان از کلاه گیس استفاده می کنم. چند سالی هم هست که دیگه دکتر نرفتم.ناامید شدم . اما به طور اتفاقی این سایت رو دیدم . فکر کردم شاید کسی کمکم کنه. هر کسی هر راهی رو پیشنهاد کرد انجام دادم اما فایده نداشت .

سلام می تواند آلوپسی و یا لوپوس باشد که در این موارد بیمار به دلیل نقص سیستم ایمنی بدن موهای بدن خود را از دست می دهد که همانند پسوریازیس درمان قطعی ندارند. یکی از درمان‌های جدید را می‌توان (ایمنی درمانی)‌ ذکر کرد که بیمار با دارویی به نام دیفن سیپرون سیستم ایمنی خود را تحریک می‌کند و با تحریک آن مکانیسم‌های ناشناخته باعث بهبود ضایعه می‌شوند.

مونا خانم گرامی
شما اگه روغن کندوش رو امتحان نکردید حتما از عطاری های مطمئن تهیه کنید،امیدوارم موثر واقع بشه

سلام دوستان عزیر متاسفانه من هم درگیر این بیماری هستم و واقعا عذاب آوره بعد از مدت ها که توسط پزشکان زیادی معاینه شدم و تحت درمان بودم نتیجه مطلوب نگرفتم متاسفانه این بیماری فقط قابل کنترل است نه درمان قطعی ولی اخیرا پیش پزشکی در کرج رفتم که به طور خیلی مطلوب تونستم کنترلش کنم با یک کرم دست ساز .قرص و برای پوست سرم شامپوی اسکراب سینوا

میشه نام دکترتون در کرج رو بگید؟

سلام خواهر من سالشع و تو بعضی از نقطه های سرش پسوریازیس داره امروز متوجه شدیم که بع شپش مبتلا شده ! استفاده از شامپوهای شپش یا استفاده از سرکه ایا بع پسوریازیسش آسیب میزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام خیر تداخلی ندارد و درمان شپش اقدام گردد.

با سلام من سالمه و خودم دانشجو پزشکی هستمدوستان من خودم از سن سالگی تا سالگی گیر این بیماری بودم جوری که درس میخواستم بخونم بجاش پوسته های سرمو میکندم به حدی که مامانم  واقعا بهم میریخت  اونقدر هم دکتر پوست رفتم که الان تقریبا همشونو میشناسم ولی فایده نداشت تا این که خودم تصمیم گرفتم خود درمانی کنم اول این که کبدم چرب بود درمان کردم با خوردن اب هویج صبح ناشتا و خوردن زنجبیل (من تو شیر میریختم) و عرق کاسنی و البته جدا از اینا سیر ولیموی تازه را مرتب از وسط نصف میکردم و کف سرم به صورت دورانی مالش میدادم این کارو حدودا دوماهی انجام دادم کلا خوب خوب شدم پیش متخصص که رفتم بهم گفت چیکار کردی که خوب شدی .ولی واقعا حق با شماست که دکترای مملکت  سوادی ندارن به اون صورت ولی امیدوارم من دکتر دلسوز و خوبی بشم فداتون 

جناب ادمین خدا اگه دردو میده درمانش هم میده پسوریازیس درمان داره فقط باید براش وقت گذاشته بشه و راه درمانش پیدا بشه و البته اینم لازم به ذکره که برا هرفرد ممکنه راههای درمان متفاوت باشه

سلام من سالمه بعد از کوچیکی پسوریازیس داشتم ولی اصلا اذیت نمیشدم پشت سرم بود اندازش هم کم بود ولی الان چند ساله که خیلی خارش داره من میخارونمش ازش خون میاد خیلی میخارونمش رفتم دکتر پوست بهم شامپو گل تار و محلول داد استفاده کردم نه تنها بهتر نشدم بلکه جاهایی که پسوریا نداشت توی سرم هم مبتلا شد ب این بیماری ولی خارش سرم از پشت سرمه خیلی اذیتم میکنه بعد.موهای پیشونیم از جلو ریخته کمی خبلی افسرده شدم نمیخوام موهامو ازذست بدم چکار کنم؟

سلام پسوریازیس به خودی خود باعث ریزش مو نمی شود و ممکن است با کندن پوسته ها و خارش بیش از حد پوست با ناخن هایتان موجب ریزش موی خود شده اید. کمبود بعضی ویتامین ها هم در ریزش مو موثر است. مصرف روزانه دو عدد امگا می تواند کاملا پوسته ریزی سر بیماران پسوریازیس را از بین ببرد. برای درمان پسوریازیس پوست سر هم اسپری سوریا داروی موثری می باشد.

سلام من هفت ساله درگیر این بیماریم ازیه لک کوچیک رو زانوم شروع شدکه بابی توجهی ازش ردشدم  وبعدیکی دوسال تبدیل به یه معزل بزرگ شده چندساله باهاش درگیرم کلی دکترو دارو کلافه شدم  اخرش توگوگل این سامانه روپیداکردم اولش فکر میکردم فقط خودم این مشکل ودارم ولی حرفای ادمایی که پیام گذاشتن ارومم کرد درمان قطعی نداره پماد بتامتازون وکلوبتازول وشامپو تنها راه کنترلشه واسه همه ارزوی سلامتی دارم

سلام دوستان، من  در ناحیه ی دستم و مچ پام دچار این بیماری شدم، اصلا خوب نمیشد تا اینکه رفتم پیش دکتر، دوتا پماد واسم نوشت که  مثل معجزه خوبم کرد، امیدوارم لکشون هم بره، پماد پسوریامنت   میگروگرم: روزی یکبار روی ضایعات بدن و  پماد فلوئوسینولون  / درصد شبی یکبار روی ضایعات بدن،  در داخل گوشم هم  دچار این بیماری شدم که بشدت پوسته پوسته  و زخم بود که با  لوسیون موضعی آفی کلوبت / درصد کلوبتازول  شبی یکبار  کاملا خوب شد، که بهتره با گوش پاک کن  استفاده بشه،فقط روی ناحیه ی دچار مشکل استفاده کنین، من حدود روز اینارو استفاده کردم و خوب شدم،.

سلام، سالهاست پسوریازیس دارم اما خوشبختانه کنترل شده ، فقط دکری از استرس، دروری از درگیدی ،دوری از هیجان، پرهیز از خوراکی های محرک و گرمی زیاد مثل زنجبیل و فلفل و و اجتناب از رانندگی ،بخاطر استرس و هیجان و اعصاب خوروی که ایجاد میکنه ، اجتناب از بگو مگو و جوش خوردن
استفاده از پماد مخلوط زینگ اکسید و بتامتازون به نسبت گرم زینک و گرم بتامتازون، اونم خیلی کم ، بلافاصله بعد از حمام کردن به موضع بمالید، به امیدخدا خوب میشین

ببخشید اگه اشکال تایپی در یاد داشتهای بالا داشتم، نوشتن با گوشی برام سخت هست

 سلام دوستان من حدود ساله که پسوریازیس دارم اوایل فقط بطور قرینه زانو و آرنج و شصت پا رو درگیر کرد و بعد هم به سرم سرایت کرد .دکترای زیادی در تهران شیراز حتی زاهدان هم رفتم ولی متاسفانه دارویی که تجویز میکردن فقط یه دوره روی این بیماری اثر مثبت داشت و بعد هم اثرش از بین میرفت و بیماری بدتر میشد .الان ساله که تحت درمان همیو پاتی هستم اوایل اعتقادی بهش نداشتم ولی دیدم با این روش درمانی کم کم خوب شدم و بیماریم کنترل شد. امیدوارم شما هم این روش درمانی رو امتحان کنید .

فقط میدونم خیلی درد داره خیلیییییی .بخصوص برای اونایی که تو شهر کوهستانی و سردی زندگی می کنه منم میخوام از دست این زخم کیهانی خلاص شم

سلام دوستان منم ساله سوریازیس دارم . سال پمادهای استروئیدی موضعی مصرف کردم (بتامتازون- فلوئوسینولون- کلوبتازول- دایووبت- الکوم) که مقطعی خوب میکرد، سال هم کپسول سیکلوسپورین خوردم که خیلی خوب جواب دادم و هیچ پلاکی تو بدنم نبود ولی خوب چون میگفتند در طولانی مدت عوارض داره حدود سه هفته پیش قطعش کردم و تمام پلاکها دوباره برگشتند. توی همین سایت معرفی اوزون درمانی رو دیدم . گفتم امتحانش کنم جلسه است که رفتم ولی دوره اش الی جلسه است . ولی باید دوره ام رو کامل کنم بعد نتیجه قطعی رو اعلام کنم . اگر جواب داد حتما همینجا براتون پیغام می ذارم. به امید بهبودی هممون . ایشااله

با سلام. من تقریبا دو ساله که به بیماری پسوریازیس پوست سر مبتلا شدم و حدود ماهه که موهای سرم بشدت ریزش داره. طوری که نصف موهامو از دست دادم.چند بار از محلول ها استفاده کردم ریزش کمی بهتر شد ضمنا به خاطر افسردگی و عادت بد همش دستم تو سرمه و پوسته ها رو میکنم. میخوام بدونم ایا ریزش موی من میتونه به خاطر پسوریازیس باشه یا ممکنه علت دیگه ای مثل ریزش موی ژنتیکی داشته باشه. ؟و اگه به خاطر پسوریازسیه ایا درمانی برا توقفش وجود داره
اگر ریزش مو وجود داشته باشه و به علت پسوریازیس باشه به این معنی هست که ریشه مو کلا از بین رفته و دیگه اون تار مو دوباره رشد نمیکنه ؟

سلام خاراندن زیاد و استفاده از زور برای از بین بردن این بیماری میتواند باعث ریزش مو بشود که البته اگر این بیماری درمان شود مجدد رویش مو شروع میشود. از شامپو های ملایم استفاده کنید. استرس نداشته باشید زیرا استرس پسوریازیس را بدتر میکند و جهت درمان ضایعات از اسپری گیاهی سوریا استفاده کنید.

سلام ..

روغن ماهی یا امگا به درمان کمک میکنه ، فقط اینکه حتما باید دوز مشخصی باشه و حتما حتما با دستور پزشک مصرف بشه.. تاکید میکنم حتما با تجویز پزشک مصرف بشه !

هشدار: (((دوز بالاتر از نیاز بدن،سرطانزاست!)))

با سلام. دو روز پیش()بابت بیماری پسوریازیس به پزشک متخصص مراجعه کردم.ایشون علاوه بر قرص ستیریزین و کپسول داکسیپن ی کرم ترکیبی از وازلین گرمکلوبتازول گرم و سالیسیلیک اسید گرم به من دادن .و قرار بر این شده که تا اول اردیبهشت ازین داروها استفاده کنم و دوباره به دکتر مراجعه کنم. بخش هایی کم از صورت و پشت گوش و روی ساق پا و ارنج دستام و باسن جاهایی هستش که بیماری مشخصهمیخواستم بدونم با توجه به ضررهای استفاده از کلوبتازول تا دو ماه مشکلی واس سایر قسمت های بدنم پیش نمیاد!؟لطف میکنید راهنماییم کنید?

سلام وقت بخیر استفاده از داروهای ترکیبی حاوی کلوبتازول یکی از روش های مقابله با پسوریازیس بوده که مصرف آن تحت نظر پزشک منعی ندارد.

اگرچه درمان قطعی برای بیماری پسوریازیس وجود ندارد، اما با درمان های فعلی می توانیم نسبت روزهای خوب را به روزهای بد افزایش دهیم.


پسوریازیس پوست سر شکلی است که پوست سر را تحت تاثیر قرار می دهد. مانند بسیاری از پسوریازیس ها، ممکن است معمولی یا شدید باشد. در موارد خفیف علائم ممکن است به سختی قابل توجه باشند اما در موارد شدید خارش شدید، پوسته پوسته شدن و حتی خونریزی  هنگامی که فلس بر روی پوست سر به زور حذف شده است ، از علائم این بیماری می باشد.

ضخامت تکه های ق روی پوست که با فلس های نقره ای که پسوریازیس پوست سر را مشخص می کنند پوشیده شده اند، اغلب قابل توجه نیستند زیرا در زیر مو قرار گرفته اند. اما برخی اوقات در موارد شدیدتر آن ها می توانند فراتر از خط مو و حتی به پشت گردن و پشت گوش گسترش پیدا کنند و این می تواند باعث شرمندگی شود.

در اغلب موارد افرادی که این بیماری را دارند، قبلا پسوریازیس در سایر نقاط بدن خود داشته اند، اما در برخی از موارد ممکن است اینطور نباشد. در هر صورت، درمان منظم می تواند برای کاهش علائم و ظاهر بیماری کمک کند.

مانند تمام پسوریازیس ها، علت پسوریازیس برای سر ناشناخته است. اعتقاد بر این است که یک اختلال در سیستم ایمنی بدن باعث می شود سلول های پوست بیش از حد سریع رشد کنند که منجر به جوش های ق و پوسته پوسته می شود. پزشکان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث این اختلال سیستم ایمنی بدن خاص می شود، اما می دانند که این بیماری مسری نیست.

در عارضه پسوریازیس پوست سر جوش ها ضخیم و پوسته پوسته با فلس های سفید نقره ای و شوره سر شبیه پوسته پوسته شدن است. آنها  با احساس سوزش و خارش شدید، که می تواند منجر به عفونت شود و در برخی موارد، باعث ریزش مو می شود، همراه هستند. ریزش مو در این وضعیت باعث خارش شدید یا گاهی اوقات یک اثر جانبی درمان می شود. اما خوشبختانه موقتی است و هنگامی که لکه ها پاک شوند موها مجددا رشد می کنند.

درمان پسوریازیس پوست سر در هر وضعیتی به طور موقت موثر است و ممکن است نیاز باشد مدتی پیدا کند و یا اغلب تکرار شود. خبر خوب آن است که درمان بطور کلی موفق است و اگر برنامه درمانی خود را با دقت پیگیری کنید می توانید بدون علائم ناراحت کننده  پسوریازیسزندگی راحتی داشته باشید. شستن روزانه مو یک راه خوب برای جلوگیری از scalp psoriasis است، زیرا سلول های پوستی مرده را از بین می برد و از ساخت آن ها جلوگیری می کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند مفید باشد، زیرا می تواند شدت ضایعات را کاهش دهد. نور درمانی یکی از رایج ترین و موثرترین روش های درمان این بیماری به ویژه زمانی که با تار و یا آنترالین ترکیب می شود، است. بعلاوه قرار گرفتن در معرض اشعه UV بیش از حد می تواند به پوست آسیب برساند، بنابراین باید برای قرار گرفتن در معرض خورشید و جلوگیری از آفتاب سوختگی مراقب باشید.

در موارد شدیدتر، دکتر ممکن است پماد کورتیزون را برای مالیدن به سر بعد از شامپو یا قبل از خواب، تجویز کند. پمادهای Anthralin، Dovonex (ویتامین D) و  azarotene (ویتامین A) ممکن است مورد استفاده قرار گیرند یا برای گزینه های بیشتر می توانید روغن زیتون گرم را به سر خود بمالید و سی دقیقه آن را با یک حوله بپوشانید.

مهم نیست که از کدام روش درمانی استفاده می کنید، اگر متوجه  شدید که بعد از مدتی پسوریازیس مقاوم شده است، در این حالت درمان برای چند روز به تعلیق می افتد و سپس مجددا شروع می شود.

ترجمه شده از :

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان چیست x بخوانید...