علائم پريود و حاملگي

دوره مقدماتی php
علائم پريود و حاملگي
علائم پريود و حاملگي

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

علائم پريود و حاملگي

دوره مقدماتی php

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

آیا این امکان وجود دارد که در دوران بارداری پریود شد؟ نه واقعاً. زمانی که بدن شما شروع به تولید هورمون بارداری می کند (hCG) م، پریود شما متوقف خواهند شد با این حال ممکن است باردار باشید و در زمان پریودتان خون ریزی کمی داشته باشید این نوع خونریزی در دوران بارداری زودهنگام به طرز شگفت انگیزی رایج است.

به احتمال زیاد خونریزی از طریق جفت ایجاد می شود. هنگامی که جنین در رحم شما کاشته می شود، سلول ها و بافت های جفت شروع به رشد می کنند اما تا زمانی که جفت به اندازه کافی ثابت شود که رگ حیاتی بدن شما شود، بدن وظیفه تامین کودک را به رشد خود با مواد غذایی و اکسیژن انجام می دهد.

تا حدود هفته ششم بارداری، جفت به اندازه کافی بزرگ و پیچیده می شود که وظیفه تغذیه نوزاد را به عهده بگیرد و در این نقطه زمانی ممکن است کمی خونریزی کنید پس طبیعی است که نگران باشید و به پزشک یا قابله خود بگویید.

 

متاسفانه خونریزی هنوز می تواند اولین نشانه سقط جنین باشد. خونریزی از سقط می تواند گاهی اوقات احساس پریود را داشته باشد، اما معمولاً سنگین تر است و شکم سنگین تر می شود و درد می کند.

علائم پريود و حاملگي

بارداری خارج رحمی نوع دیگری از خونریزی است که در آن کاشت جنین در لوله فالوپ به جای رحم قرار دارد. بارداری خارج رحمی معمولاً باعث خونریزی تیره یا آبکی می شود و درد تیزی در زیر شکم دارد، به خصوص در یک طرف شکم. این کار به درمان سریع نیاز دارد، پس اگر این علائم را داشته باشید به پزشک خود زنگ بزنید.

اگرچه به احتمال زیاد خونریزی شما چیزی برای نگرانی نیست، اما پزشک می تواند آزمایش هایی را پیشنهاد کند تا مطمئن شود که بارداری خوب پیش می رود.

اگر تازه باردار شده اید، پزشک ممکن است یک آزمایش خون برای بررسی میزان هورمون شما تجویز کند، یا ممکن است شما را به یک واحد ارزیابی اولیه بارداری (EPAU) برای یک اسکن اولیه ارجاع دهد.

در طول پریود، رحم آستری را برای بارداری ایجاد شده بود را پاره و تخلیه می کند. در حالی که یک زن می تواند خونریزی رحمی در دوران بارداری را تجربه کند، حتما به خاطر پریود نیست.در این بخش مهم از نمناک که به درخواست شما کاربران نمناکی ارائه شده است نگاهی عمیق به قاعدگی و حاملگی و بحث در مورد علل بالقوه خونریزی در دوران بارداری می اندازیم.

زمانی که یک زن باردار است، او به تخمک گذاری ادامه نمی دهد و پریود نمی شود این تنها زمانی اتفاق می افتد که فرد باردار نباشد.اگرچه این امکان وجود دارد که زنان در دوران بارداری مقداری خون را ببینند، اما این به خاطر چرخه قاعدگی آن ها نیست.

برخی از زنان نیز هیچ زمانی در هنگام شیردهی پریود نمی شوند. با این حال، آن ها ممکن است به زودی پس از زایمان، دوباره تخمک گذاری را انجام دهند بنابراین، اگر فرد نخواهد دوباره در دوران شیردهی باردار شود، پزشکان ممکن است نوعی از قرص های کنترل بارداری را توصیه کنند.

سیکل قاعدگی برای تسهیل در بارداری اتفاق می افتد. این چرخه در اولین روز از پریود آغاز می شود و در اولین روز از پریود بعد به پایان می رسد ؛ زمانی که تخمدان ها یک تخمک را آزاد می کنند، این کار در وسط چرخه اتفاق می افتد.

یک تخمک تنها برای حدود 12-24 ساعت دوام می آورد و اگر سلول های اسپرم حاضر باشند و بتوانند تخمک را بارور کنند، تخمک در رحم قرار می گیرد و منجر به بارداری می شود.اگر لقاح وجود نداشته باشد، قاعدگی رخ خواهد داد و بدن پوشش رحمی را خراب خواهد کرد تا بتواند شروع به ساخت یک چرخه جدید برای چرخه بعدی کند.

هر چند که یک زن زمانی که باردار است پریود نمی شود، اما ممکن است هنوز مقداری خونریزی را تجربه کند.در حالی که خونریزی لزوماً نشانه یک مشکل اساسی نیست، اما درک علل بالقوه و دانستن زمان صحبت کردن با پزشک ضروری است.

خونریزی در طول سه ماهه اول بیشتر شایع است. برخی از نشانه های خفیف را می توان به عنوان کاشت جفت در رحم دید. چنانچه در این بخش از نمناک گفته شده است یک زن هم چنین می تواند تغییراتی در سلول های رحم در دوران بارداری را تجربه کند که ممکن است باعث خونریزی کم، به ویژه پس از داشتن رابطه جنسی شود.

دلایل دیگر خونریزی در سه ماهه اول عبارتند از:

علت های خونریزی بعد از بارداری می شود:

معاینه گردن رحم:

پزشک ممکن است این معاینه را برای چک کردن هرگونه ناهنجاری انجام دهد. این روش می تواند منجر به خونریزی جزئی شود.

جفت:

این و وضعیت زمانی رخ می دهد که لانه گزینی جفت نزدیک یا در دهانه رحم قرار گیرد.

زایمان زودرس :

در طول زایمان, دهانه رحم گشاد می شود و رحم منقبض می شود تا به حرکت جنین کمک کند. این میتواند باعث خونریزی شود.

رابطه جنسی:

در حالی که اغلب زنان می توانند در حین حاملگی رابطه جنسی داشته باشند، اما اگر یک پزشک توصیه کند که به خاطر افزایش حساسیت بافت های واژن و گردن رحمی این کار را توصیه نکند، چون می تواند باعث زخم و خونریزی شود.

پارگی رحم:

این زمانی اتفاق می افتد که رحم در هنگام زایمان پاره می شود، که یک وضعیت اورژانسی پزشکی است. این شرایط نادر است اما اگر زنی پیش از این زایمان یا عمل جراحی بر رحم داشته باشد احتمال بیشتری برایش وجود خواهد داشت.

قطع جفت:

این وضعیتی است که در آن جفت از رحم جدا می شود قبل از اینکه نوزاد به دنیا بیاید. همچنین یک وضعیت اورژانسی پزشکی است.

اگر زنی در هر مرحله از بارداری خونریزی داشت و نگران شد، باید رنگ، مقدار و ثبات خونریزی را یادداشت کند و به پزشکش بگوید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد:

زنان در صورتی که علائم دیگری داشته باشند که شامل موارد زیر باشند، باید به دنبال مراقبت اورژانسی پزشکی برای خونریزی در طول دوران بارداری باشند:

خانم باردار همچنین اگر خونریزی قرمز روشن داشت باید پزشک را ببیند و یا با یک پد خودش را تمیز کند.

خونریزی داخلی و لگن در اوایل بارداری می تواند نشانه ای از بارداری خارج از رحمی باشد، به خصوص اگر این علائم قبل از آزمایش اولیه رخ دهند.

هر زنی که مشکوک به بارداری باشد، باید هر چه زودتر توسط پزشک معاینه شود.

علائم پريود و حاملگي

اگر خانم باردار خونریزی داشت و دارای علائم زایمان زودرس قبل از هفته 37 ام بارداری بود، باید به دنبال جلب توجه پزشکی باشد.

این نشانه ها ممکن است شامل درد مداوم در کمر، درد شکم و انقباضات منظم باشد.

 

اما حتی قبل از اینکه شما یک دوره پریودتان را از دست بدهید، ممکن است مشکوک یا امیدوار باشید که باردار هستید.برای برخی از زنان، نشانه بارداری در چند هفته اول پس از باروری شروع می شود.

علائم بارداری نیز ممکن است در شدت و مدت زمان متفاوت باشد علائم اولیه حاملگی فقط یک راهنما هستند و بسیاری از علائم حاملگی اولیه ممکن است شبیه به ناراحتی های معمول پیش از قاعدگی باشند.

گرچه تنها راه قطعی برای اثبات بارداری یا عدم بارداری آزمایش خون بارداری است، اما برخی علائم اولیه برای بارداری وجود دارد که میتواند شما را راهنمایی کند و ما در این بخش از نمناک به آنها پرداخته ایم.

سینه ها ممکن است یکی از اولین علائم بارداری را نشان دهند.تغییرات هورمونی ممکن است بلافاصله دو هفته پس از باروری، سینه های شما را حساس، سوزن سوزن و یا دردناک کند.یا ممکن است ، احساس کنید که سینه های پرتر و سنگین تری دارید.

علائم پريود و حاملگي

احساس خستگی های بیش از حد:

در طول دوران اولیه بارداری ، سطح هورمون پروژسترون افزایش می یابد. پروژسترون، در دوزهای بالا می تواند خواب شما را افزایش دهد.در عین حال، سطح قند خون را پایین، فشار خون را پایین و تولید خون را بالا می برد، که انرژی شما را در دوران بارداری فراهم می کند.

گاهی اوقات مقدار کمی خونریزی موضعی یا واژینال یکی از اولین علائم حاملگی است.هنگامی که لقاح به رحم متصل می شود، حدود 10 تا 14 روز پس از تخمک گذاری لقاح انجام میشود.

این نوع خونریزی معمولا کمی زودتر، مات و رنگ روشن تر از یک دوره طبیعی دارد و زیاد طول نمی کشد. بعضی از زنان نیز در ابتدای حاملگی گرفتگی شکمی و عضلانی دارند.این گرفتگی های عضلانی شبیه به گرفتگی دوران قاعدگی است.

حالت تهوع با، یا بدون استفراغ:

بیماری صبحگاهی که می تواند در هر زمانی از روز یا شب رخ دهد، یکی از علائم کلاسیک بارداری است. در برخی از زنان، این احساس دو هفته پس از باروری آغاز می شود. به نظر می رسد که تهوع به علت بالا رفتن میزان استروژن است، که باعث می شود زود معده خالی شود.

زنان باردار همچنین دارای حس بویایی قوی هستند، بنابراین بو های مختلف – مانند پخت غذا، عطر و یا سیگار – ممکن است باعث تهوع در اوایل بارداری آنها شود.

بیزار بودن از غذاها یا ویار کردن:

هنگامی که باردار هستید، در کمال تعجب از غذاهای خاصی مانند قهوه یا غذاهای سرخ شده بیزار شوید. گرایش غذایی و ویار کردن هم بسیار شایع است.

مانند بسیاری از علائم دیگر حاملگی، این علایم می تواند تا تغییرات هورمونی به ویژه در سه ماهه اول، زمانی که تغییرات هورمونی چشمگیر ترین است ادامه داشته باشد.

سردرد:

در اوایل دوران بارداری، افزایش گردش خون ناشی از تغییرات هورمونی، ممکن است موجب سردردهای مکرر و خفیف شود.

یبوست:

یبوست، یکی دیگر از علائم اولیه بارداری است. افزایش پروژسترون باعث می شود غذا به آرامی از طریق روده عبور کند، که در نهایت منجر به یبوست می شود.

نوسانات خلقی:

سیل تغییرات هورمونهای بدن در اوایل بارداری شما را عاطفی غیرعادی میکند و حتی باعث می شود که بی خود و بی جهت گریه کنید. نوسانات رفتاری ، به خصوص در سه ماهه اول شایع است.

ضعف و سرگیجه:

همانطور که رگ های خونی شما منبسط می شوتد، فشار خون کاهش می یابد، که ممکن است احساس سرگیجه داشته باشید. در اوایل بارداری ممکن است قند خون پایین باشد، که موجب ضعف و خستگی می شود.

افزایش دمای پایه ای بدن:

دمای پایه بدن شما زمانی است که صبح از خواب بیدار می شوید. این دما کمی بعد از تخمک گذاری افزایش می یابد و تا زمان دوره بعدی ادامه دارد. اگر درجه حرارت بدن پایه خود را برای تعیین زمان تخمک گذاری تعیین کرده اید، افزایش طولانی مدت آن بیش از دو هفته ممکن است به این معنی باشد که شما باردار هستید.

عادت ماهانه نشدن:

شاید یکی از واضح ترین علائم اولیه بارداری این است که شما عادت ماهانه نشده اید. این نشانه احتمالی حاملگی اغلب موجب می شود زنان به دنبال جزئیات بیشتر درباره علائم دیگر بارداری بگردند.

بعضی از زنان ممکن است در مقایسه با پریودهای معمول همیشگی، دوره ای بسیار سبک تر داشته باشند. شما ممکن است هیچیک از علائم حاملگی ذکر شده در زیر را تجربه نکنید، تا زمانی که متوجه شوید که عادت ماهانه نشده اید.

فقط احساس باردار بودن می کنید:

این علامت بارداری اولیه ممکن است دلیل این باشد که شما در حال حاضر لیست بالا را بررسی کردید. بسیاری از زنان معتقدند که در مورد نشانه های بارداری حس دارند، که حس آنها اغلب ثابت شده است.

شاید فقط احساس متفاوت بودن داشته باشید، خستگی، دمدمی بودن خلق و خو، وسواسی شدن و سردردهای خفیف. ممکن است سوزش سر دل داشته باشید و یا دچار یبوست شوید و یا تکرر ادرار پیدا کنید.

شاید شما احساس سوزش یا سفتی در ناحیه کمرتان داشته باشید، سینه هایتان درد دارند یا بیش از حد حساس هستند، و یا به سادگی احساستان مانند معمول همیشه نیست .

به یاد داشته باشید که در 1 هفته اول بارداری، نشانه هایی که شما تجربه می کنید، آنهایی هستند که به دوره شما وابسته هستند، زیرا شما حامله نیستید. این علائم ممکن است از سه تا هفت روز طول بکشد و شامل موارد زیر می باشد:

علائم پريود و حاملگي

خونریزی واژینال :

بدن شما رحم را تخلیه می کند و تخم نارس ماه گذشته را نگه می دارد.

درد پشت و گرفتگی:

برای آزاد کردن این پوشش، رحم تلاش می کند و باعث ایجاد درد و شکایت می شود.

نفخ کردن و باد کردن شکم:

نوسانات هورمونی ممکن است قبل یا در دوران عادت ماهیانه، باعث پف و نفخ شکمتان شود.

نوسانات خلقی:

بعضی از هورمون های مخرب می توانند باعث تحریک پذیری و تحریک احساسات شما شوند.

سردرد :

بسیاری از زنان از میگرن قاعدگی شکایت دارند که آنها هم با هورمون مرتبط هستند. کمپرس یخ، داروهای ضد درد OTC و تمرینات آرام بخش ممکن است درد را کاهش دهند.

 

 

بارداری، مرحله زیبایی از زندگی هر زنی است. پرورش موجودی جدید در بطن خود ، باعث می شود تا احساس کمال کنید. برای زنانی که می خواهند بدانند آیا باردار هستن یا خیر، نداشتن سیکل از یک دوره منظم ، می تواند علامت اولیه بارداری باشد. البته باید به دنبال راه های دیگری نیز برای تشخیص بارداری باشید. با این که نامنظمی سیکل قاعدگی می تواند یکی از علائم بارداری باشد، اما اولین و تنها دلیل بارداری نیست.

به محض این که باردار شوید، به دنبال تغییر سطح ترشح هورمون ها ، تغییرات زیادی در بدن شما به وجود می آید. با این حال، بیشتر زنان علائمی را که بدن آن ها در ابتدای بارداری نشان می دهد، تشخیص نمی دهند.

اگر به علائمی توجه کنید که بدن شما نشان می دهد، در همان مراحل اولیه به آسانی می توانید متوجه بارداری خود شوید. این موضوع به شما کمک می کند تا بدانید، چه زمانی باید برای انجام آزمایش های بارداری به پزشک مراجعه کرده و سپس بر اساس آن، برنامه ریزی کنید.

در این مقاله از دکتر چک ۱۰ تا از علائم بارداری ذکر شده است که نشان می دهند شما ۱۰۰% باردار هستید .

علائم پريود و حاملگي

پس از باردار شدن، اولین نشانه ای که در بدن نمایان می شود، سینه های متورم، حساس و دردناک است. به دلیل تغییر سطح ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون، سینه ها حساس و متورم می شوند. ممکن است در چند روز باقی مانده به شروع قاعدگی نیز، چنین دردی را در سینه های خود احساس کنید.

حساس شدن و درد سینه ها در هفته اول بارداری نمایان می شود و بعد از گذراندن سه ماهه اول بارداری، تا حد زیادی کاهش می یابد. تا آن زمان، از سینه بندهای محکم و مناسب برای کاهش درد استفاده کنید.

در بعضی موارد، نوک سینه ها بیش از حد معمول بیرون می زنند. همچنین هاله سینه نیز تیره تر و لکه لکه می شود.

این حساسیت سینه ها در زمان تخمک گذاری و در زمان شروع قاعدگی نیز احساس می شود.

داشتن سرگیجه خفیف از علائم بارداری و قاعدگی می باشد.

به دلیل افزایش ترشح هورمون پروژسترون، رگ های خونی گشاد شده و فشار خون پایین می آید. این امر منجر به کاهش جریان خون رسانی به مغز و سرگیجه موقتی و گذرا می شود.

مقاله ای در سال ۲۰۱۰ ،در یک ژورنال برزیلی ، گزارش کرد :« اختلالات عملکردی هورمون ها ،در دوران بارداری زنان، می تواند باعث ایجاد اختلالات دهلیزی و اختلال در شبکه مویرگی شده ، که خود منجر به احساس سرگیجه و وزوز گوش ( زنگ زدن در گوش ) می شود.»

این علائم در سه ماهه اول بارداری بیشتر مشاهده می شوند، اما ممکن است در تمام طول بارداری نیز ادامه داشته باشند. احساس سرگیجه در زنانی که کم خون هستند، نسبت به دیگر زنان بیشتر است.

اگر دراز کشیده اید، یا در حالت نشسته قرار دارید و احساس سرگیجه می کنید، نباید خیلی سریع از جای خود بلند شوید. همچنین تنفس عمیق نیز می تواند به بهتر شدن سرگیجه کمک کند.

احساس خستگی و ضعف ، یکی دیگر از علائم بارداری می باشد . زمانی که باردار هستید، بدن شما دچار تغییرات زیادی می شود. افزایش سطح هورمون پروژسترون باعث می شود که زودتر خسته شوید و احساس ضعف و درماندگی مکرر داشته باشید.

پایین آمدن فشار خون و قند خون نیز در دوران بارداری ، می تواند یکی دیگر از دلایل احساس خستگی باشد.

مرحله اولیه بارداری که شامل تشکیل جفت جنین در رحم است، تمام انرژی شما را گرفته و باعث می شود احساس خستگی کنید. در سه ماهه اول و سوم بارداری، معمولا این احساس بیشتر می شود.

این علائم اولیه ممکن است به راحتی نادیده گرفته شوند، چون زنانی که در مراحل اولیه بارداری هستند، معمولا این نوع خستگی را با خستگی طبیعی و روزمره اشتباه می گیرند.
اگر به طور ناگهانی احساس خستگی شدیدی کردید، و یا اگر برخی علائم دیگری را که در اینجا ذکر شد مشاهده کردید، اقدام به انجام تست بارداری کنید.

اگر نتیجه آزمایش مثبت شد، پس باید استراحت کرده و غذاهای غنی از پروتئین و آهن مصرف کنید.

بارداری باعث می شود تا شما نسبت به بوها حساس تر شوید. در واقع، حساس شدن به انواع بو، یکی از نشانه هایی است که زنان قبل از اینکه متوجه بارداری خود شوند، ابتدا متوجه آن می شوند.

تغییرات مداوم در سطح هورمون استروژن در بدن، بر سیستم بویایی تأثیر می گذارد و باعث می شود مادران باردار نسبت به بو های محیط اطرافشان حساس تر شوند و واکنش نشان دهند.

این حساسیت به بوها یا غذاهای خاص می تواند باعث شود تا نسبت به بعضی از غذاها میل بیشتری پیدا کنید. همچنین می تواند باعث تهوع صبحگاهی و یا ایجاد یک طعم فلز مانند و گس در دهان شود.
این که به طور ناگهانی نسبت به بوی غذای مورد علاقه خود احساس ناخوشایندی پیدا کنید و یا نسبت به بوهای محیط اطرافتان حساس شوید، می تواند یکی از دلایل بارداری باشد.

یکی دیگر از علائم شایع و اولیه بارداری، حالت تهوع صبحگاهی است.

طبق بیانیه ای در کنگره زنان و زایمان در آمریکا، حالت تهوع و استفراغ در ۷۰ تا ۸۵ درصد از زنان باردار دیده می شود. البته داشتن حالت تهوع و استفراغ می تواند در هر ساعتی از شبانه روز رخ دهد.

این مشکل ممکن است از دو هفته اول بارداری شروع شود. احساس تهوع تا ابتدای سه ماهه دوم از بین می رود. البته تغییر در سطح ترشح هورمون ها هم می تواند یکی از دلایل ایجاد تهوع باشد.

کمبود اسید فولیک نیز در کنار تغییرات هورمونی، می تواند باعث ایجاد تهوع در دوران بارداری شود.

در برخی از خانم ها، تهوع صبحگاهی فقط تا یکی دو ماه بعد از بارداری دیده می شود، اما برخی دیگر از خانم ها ممکن است این مشکل را در تمام طول بارداری خود تجربه کنند.

برای مقابله با حالت تهوع، بهتر است در هنگام صبحانه خوردن، ابتدا از غذاهای نشاسته ای استفاده کرده و غذا هایی با هضم راحت تر مصرف کنید. همچنین فراوان آب بنوشید تا بدنتان در حالت هیدراته باشد.

حاملگی می تواند احساسات شما را از حالت عادی خارج کند. ممکن است احساس ناخوشی، بی حوصلگی و ناراحتی داشته باشید و اختلالات روحی متفاوتی را تجربه کنید. این مورد هم یکی دیگر از علائم بارداری است . این عارضه در روزهای ابتدایی بارداری طبیعی است و به دلیل تغییرات هورمونی به وجود می آید که بر انتقال دهنده های عصبی (پیام رسان های شیمیایی در مغز) تأثیر می گذارند.

احساس ناراحتی و بی حوصلگی از علائم مشترک حاملگی و قاعدگی می باشد، به همین دلیل معمولا بیشتر زنان این علائم را نشانه بارداری نمی دانند و از آن ها چشم پوشی می کنند.

البته زنانی که به طور ذاتی بی حوصله و بدخلق هستند، ممکن است حتی متوجه کوچک ترین تغییری که در خلق و خویشان نشوند.
هر چند که تغییرات روحی و احساسی مکرر نمی تواند روش مناسبی برای تشخیص بارداری باشد، اما در چنین مواقعی مراجعه به پزشک انتخاب مناسبی است.

از تمرینات مدیتیشن غافل نشوید و سعی کنید همیشه شاد و سرحال باشید تا بتوانید تغییرات روحی خود را بهتر کنترل کنید.

گرفتگی عضلات شکمی که خانم های باردار آن را تجربه می کنند،از علائم مشترک بارداری و قاعدگی می باشد.
این اتفاق زمانی می افتد که تخمک بارور شده و به لایه داخلی رحم متصل می شود و منجر به انقباضات رحمی می شود که احساس گرفتگی در عضلات شکمی را ایجاد می کند. این نوع گرفتگی شکمی که اغلب به عنوان سندرم قبل از قاعدگی نیز شناخته می شوند، ممکن است با علائم بارداری اشتباه گرفته شود.

اگر گرفتگی عضلات شکمی همراه با نفخ باشد، میتواند یکی از نشانه های قطعی بارداری باشد.

پیاده روی ، انجام حرکات کششی ملایم و ورزش در بارداری می تواند به کاهش این مشکلات کمک کند.

گرفتگی عضلات شکمی از علائم مشترک قاعدگی و بارداری است ؛ یعنی ممکن است در زمان شروع قاعدگی نیز این احساس را در ناحیه شکم و لگن خود داشته باشید. حتی اگر در مراحل اولیه بارداری هم باشید، با انجام سونوگرافی یا آزمایش بارداری، می توانید بفهمید که آیا باردار هستید یا خیر.

علائم پريود و حاملگي

یکی دیگر از علائم بارداری این است که شما همچنان از رژیم غذایی همیشگی تان پیروی می کنید، اما دچار نفخ ناگهانی می شوید. مانند سایر علائم بارداری ، داشتن احساس نفخ هم می تواند به دلیل تغییر در سطح ترشح هورمون ها باشد.

به علت بالا رفتن سطح استروژن و پروژسترون، ماهیچه های رحم ضخیم تر شده و باعث ایجاد نفخ در شکم و رحم می شود.

علاوه بر این، تغییرات هورمونی باعث می شود تا فرآیند هضم غذا کند تر شود، و این شرایط، نفخ معده را ایجاد می کند.

از آنجایی که داشتن مشکلات گوارشی در دوران بارداری امری کاملا طبیعی می باشد، می توانید با مصرف فیبر بیشتر در رژیم غذایی تان و همچنین نوشیدن آب فراوان و انجام منظم حرکات ورزشی، تا حد زیادی با این مشکل مقابله کنید.

زمانی که باردار شوید، عضلات مثانه نسبت به بارداری واکنش نشان داده و حساس تر میشود. بنابراین حتی اگر میزان مصرف مایعات خود را افزایش نداده باشید، باز هم ممکن است دچار تکرر ادرار شده و نیاز بیشتری به دفع ادرار در طول روز داشته باشید.

در دوران بارداری حجم خون بدن بیشتر می شود و این خون توسط کلیه ها تصفیه شده و باعث افزایش حجم ادرار میشود. در نتیجه مثانه شما سریع تر پر شده و دچار تکرر ادرار خواهید شد.

البته در چنین مواقعی، شما بیشتر از قبل احساس تشنگی می کنید و آب بیشتری می نوشید؛ که باعث افزایش حجم ادرار شده و نیاز مداوم به دفع ادرار پیدا می کنید.

تکرر ادرار در دوران بارداری امری طبیعی است؛ زیرا ماهیچه رحم برای این که بتواند به رشد و نمو جنین کمک کند، به طور مرتب در حال گسترده تر و بزرگ تر شدن است. در نتیجه فشار بیشتری به مثانه وارد شده و باعث می شود که شما دچار تکرر ادرار شوید.

اگر در هنگام دفع ادرار احساس سوزش دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

زمانی که به طور منظم و در هر ماه سیکل های قاعدگی را پشت سر میگذارید، اما ناگهان یک سیکل ماهانه در زمان مقرر خودش اتفاق نمی افتد، این نیز می تواند یکی از نشانه های بارداری باشد که بسیاری از زنان، این علامت را به خوبی می شناسند.

اگر در حال سپری کردن دوره و یا چرخه تخمک گذاری خود هستید و در حین رابطه، اقدامی برای جلوگیری از بارداری نمی کنید، و زمان قاعدگی شما حداقل یک هفته به تاخیر افتد، احتمالا باردار هستید.

البته از آنجایی که هیچ یک از روش های کنترل و جلوگیری از بارداری به طور صد در صد مطمئن نیستند، پس نباید از به تاخیر افتادن سیکل قاعدگی تان به آسانی چشم پوشی کنید.
در بعضی موارد، ممکن است در زمان قاعدگی فقط مقدار کمی خونریزی ببینید ؛ این اتفاق زمانی رخ می دهد که تخمک بارور شده و در حال لانه گزینی و اتصال به دیواره رحم می باشد. این نوع از لکه بینی معمولا بی خطر است و جای نگرانی ندارد.

به جز بارداری، دلایل دیگری نیز وجود دارند که باعث به تاخیر افتادن قاعدگی می شوند.

عواملی مانند: تغییر در رژیم غذایی، استرس بیش از حد، تغییرات وزنی، تغییرات هورمونی و انواعی از بیماری ها می توانند باعث تاخیر در قاعدگی شوند.

در مقاله “ به غیر از باردار بودن چه دلایلی برای به تاخیر افتادن عادت ماهیانه وجود دارد؟ (۷ دلیل) ” کامل به این موضوع پرداخته ایم .

اگر قاعدگی شما به تاخیر افتاد، با انجام تست بارداری می توانید از باردار بودن خود مطمئن شوید. سعی کنید که این آزمایش را در فاصله دو تا ده روز پس از به تاخیر افتادن عادت ماهانه تان انجام دهید.

مطالب مرتبط زیر را حتما بخوانید :

 

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

پریود نشدن اولین علامت بارداری است که شما را به فکر می اندازد که ببینید باردار هستید یا نه؟ اما قبل از اینکه ببینید پریود شده اید یا نه علائم دیگر از بارداری شما خبر میدهد که اگر این علائم بارداری را داشتید با پریود نشدن بارداری شما قطعی تر میشود.

علائم بارداری زیادی وجود دارد که شما قبل از استفاده از بی بی چک و تست حاملگی خانگی باید از آن آگاه شوید. این تغییرات شما را آگاه میکند که باردار هستید و یا نه و اقدامات لازم و اولیه را انجام دهید.

گاهی این علائم ممکن است ناشی از سایر شرایط سلامت شما باشد و ربطی به بارداری نداشته باشد اما این علائم می توانند شاخص های تشخیصی شما برای بارداری باشند. بارداری قطعی شما زمان پریود نشدن و مثبت بودن بی بی چک مشخص میشود که گاهی اوقات هم با داشتن این دو شرط باز هم شما باردار نباشید. ابتدا شما را به تماشای ویدئویی که در آن 8 نشانه از بارداری شرح داده شده است دعوت میکنیم، و بعد در صورتیکه هنوز شک زیادی برای شما وجود دارد ازتون میخواهیم تا انتهای مطلب با ما باشید.

 

 

علائم پريود و حاملگي

خانم دکتر زهرا سیفی، متخصص زنان، زایمان و نازایی در مورد علائم بارداری اظهار کرد: “در مورد نشانه های حاملگی باید گفت که خیلی متنوع است و از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است، یک خانم ممکنه اصلا هیچ علائمی  در بارداری نداشته باشه و حتی تا بیست هفته و یا پنج ماهگی فقط از نظر حجم شکمش متوجه بارداری شود، ولی یک خانم هم ممکنه در اولین روزهای ترشح هورمون بارداری در خونش با حالت تهوع شدید، سوزش سر دل، درد سینه، متوجه بارداریش شود.نکته مهم این هست که علائم شایع که همه به عنوان علائم بارداری میشناسند مثل عقب افتادن قاعدگی، تهوع و استفراغ، سوزش سر دل با علائم مشکلات دیگرخیلی مشترک هستند ، پس راه حل قطعی در شک  به بارداری و تشخیص دقیق بارداری استفاده از آزمایش در بارداری و تشخیص هورمون بتا در خون است. منظور استفاده از بی بی چک نیست و حتما برای تایید قطعی آزمایش خون بدهید”.

اگر شما حول و حوش زمان تخمک گذاری خود رابطه جنسی محافظت شده نداشته اید، احتمال باردار بودن شما زیاد است. در این زمان شما دچار کوفتگی و گرفتگی عضلات شده اید و چند قطره خون یکی دو هفته قبل از زمان پریود شدن خود ممکن است ببینید. همه افراد این علامت را ندارند و اگر شما این خونریزی قطره ای را داشتید می توانید باردار باشید. در این زمان سلول تخم در دیواره رحم لانه گزیده و از آن تغذیه میکند که به آن بلاستوسیت گفته میشود. لایه خازجی آن جفت را بوجود می آورد و لایه داخلی به رویان تبدیل میشود. در زمان لانه گزینی شما کوفتگی و گرفتگی عضلات بهمراه لکه بینی را خواهید داشت.

**خوتریزی زمان لاته گزینی بسیار کم و روشن است و ممکن شما هنگامی که دستمال به واژن خود می زنید آن را ببینید. ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد. خونریزی شدیدتر یا ناشی از سقط جنین و یا پریود شدن است.

**گرفتگی عضلات نیز ممکن است چند روز کوتاه طول بکشد اما بعد از لانه گزینی ناپدید میشود. لانه گزینی معمولا 6 تا 10 روز بعد از تخمک گذاری انجام میشود. اگر شماسیکل منظم دارید (28 روزه) شما علائم لانه گزینی یعنی خونریزی خیلی اندک و کرامپ زا در هفته سوم احساس میکنید ( برای مثال تقریبا روزهای 20 تا 24)، یک هفته قبل از زمان پریود شدن شما است. در اپلیکیشن بارداری اوما روز احتمالی تخمک گذاری خود را مشخص کنید.

یکی دیگر از علائم بارداری قبل از پریود شدن بالا رفتن دمای بدن است که معمولا یکی از علائم هشداری بارداری است. یک یا دو هفته قبل از تخمک گذاری دمای بدن شما در حدود 97.2 تا 97.7 درجه فارنهایت است. که این درجه حرارت نرمال قبل از تخمک گذاری است. یکی دو روز بعد از تخمک گذاری دمای بدن شما 0.4 تا 1 درجه افزایش می یابد. بعد از پریود شدن این دما به حالت نرمال بر می گردد. اما اگر باردار شدید دما بالا باقی می ماند. کاهش ناگهانی بدن در حدود یک هفته بعد از تخمک گذاری نشانه لانه گزینی جنین و تشکیل رویان است.

تغییر سینه ها هم یکی از علائم بارداری قبل از پریود است. زمانی که شما باردار میشوید  هورمون ها سیگنال هایی را به سینه می فرستند و سینه های شما  را برای 40 هفته بارداری آماده می کنند. در آغاز عروق خونی در سینه ها رشد کرده و بزرگتر می شود. نوک سینه دارای خطوط قهوه ای تیره میشود و بزرگتر شده و نوک آن تیره تر میشود. توجه داشته باشید تغییرات سینه در بارداری یک تا دو هفته بعد از انجام رابطه جنسی و لقاح دیده میشود. ابن علائم یعنی درد، بزرگ شدن و حساس شدن تقریبا تا چند هفته بعد از پریود نشدن ادامه داشته که تقریبا هفته 6 تا 8 بارداری میشود.

**دقت کنید این علائم ممکن است شبیه علائم سندم پیش از قاعدگی باشد و ممکن است با علائم بارداری اشتباه شود اما اگر پریود نشدید و این علائم را داشتید ممکن است که باردار باشید.

خسنگی بدون دلیل نیز ممکن است از علائم بارداری باشد. افزایش هورمون پروژسترون در اویل بارداری باعث ایجاد احساس خستگی و خواب آلودگی در همه زمان روز شود. علاوه برا آن سیستم گردش خون فعال تر میشود تا جنین رشد کند. اگر شما ویتامین و املاح لازم را دریافت نکتید ذخایر املاح و ویتامین خود را از دست می دهید.

** اگر شما باردار باشید باید روزانه ویتامین پره ناتال را استفاده کنید. کافئین مصرف نکنید. خوب بخوابید تا خستگی از بین رود.

** خستگی می تواند به دلایل مختلف دیگر از جمله کم خونی، هایپوتیروئیدیسم و …. باشد. خستگی در کنار سایر علائم نشانه بارداری است.

یکی از اولین علائم بارداری داشتن حالت تهوع است که معمولا از قبل از پریود نشدن خود را نشان میدهد و تا اوخر سه ماهه اول ادامه دارد.شما احساس سرگیجه، ضعف میکنید و دوست دارید که همش استراحت کنید.

گاهی ممکن است شما در تمام طول روز احساس تهوع داشته باشید اما گاهی اوقات فقط صبح ها حالت تهوع دارید. حدود 75 درصد افراد تنها صبح ها حالت تهوع دارند. شدت حالت تهوع در زنان باردار متفاوت است و در بارداری اول ممکن است خیلی بدتر باشد و در بارداری های بعدی وضعیت بهتر می شود.

** افزایش هورمون HCG در اوایل بارداری می توانند باعث ایجاد تهوع در باردار شود. معمولا حالت تهوع در سه ماهه اول بارداری سرکوب میشود اما گاهی اوقات تا آخر 9 ماه ممکن است شما حالت تهوع داشته باشید. در برخی زنان حالت تهوع تا هفته ششم آغاز نمیشود و بعد از آن شروع میشود اما در برخی از همان اول لقاح دارای حالت تهوع هستند.

شکمتان باد کرده است و نفس کشیدنتان سنگین شده است بنظر می رسد شما باردار هستید حتی اگر جنین شما هنوز خیلی کوچک باشد یا حتی هنوز بلاستوسیت باشد.احساس نفخ و سنگینی معده یکی از احساسات ناخوشایند قبل از پریود نشدن است که همراه با باد شکم است.که دلیل آنهم افزایش ترشح هورمون پروژسترون است. برای تسکین دادن آن نیز بابد تعداد وعده های غذایی را زیاد کنید اما حجم آن را کم کنید. در این مقاله بطور کامل درباره نفخ شکم در دوران بارداری و 14 روش درمان توضیح داده شده است.

ادرار کردن مکرر یکی از نشانه های بارداری است که بعد از تخمک گذاری متوجه میشود. که این تکرر ادرار بیشتر در شب رخ می دهد و برای شما اذیت کننده است. به دلیل افزایش ترشح هورمون ها گردش خون افزایش می یابد و به دستگاه ادراری فشار بیشتری وارد میشود کلیه ها بیشتر کار کرده و تولید ادرار را زیاد می کند.

یکی از علائم بارداری قبل از پریود، داشتن تنفز غذایی است. ممکن است که شما الان از غذاهایی که خیلی خوشتان می آمد متنفر هستید، 85 درصد خانم ها تنفر غذایی را در سه ماهه اول بارداری تجربه می کنند. در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم عادات غذایی شما بر می گردد. اما در مورد برخی غذاها ممکن است تا آخر بارداری طول بکشد.

سرگیجه و سردرد خفیف از جمله علائم دیگر بارداری است که دلیل آن فشار خون پایین است. معمولا به دلیل رقیق شدن خون فشار در سه ماهه اول کاهش می یابد و در سه ماهه دوم  به حالت عادی بر می گردد. داشتن سرگیجه به تنهایی می تواند یکی از علائم بارداری باشد، اما اگر این سرگیجه همراه خونریزی واژینال و درد شکمی بود می تواند نشانه حاملگی اکتوپیک باشد که نشانه خطرناکی است.

بدیل تغییرات هورمون ها ممکن است احساسات و هیجانات شما تغییر کند و خودتان متوجه نباشید که چرا اینجور شده اید.

یکی دیگر از علائم بارداری داشتن یبوست است که بدلیل افزایش سطح پروژسترون در دوران بارداری غذا مدت طولانی تری در معده و روده می ماند و آب غذا کاملا جذب شده و باعث سفت شدن مدفوع می شود. اگر یبوست در بارداری ادامه دار بود. درمان های خانگی آن را آغاز کنید.

بدلیل افت قند سر درد در بارداری را ایجاد میشود که سلول های مغزی سعی می کنند که ذخایر قندی خود را تامین کنند. اگر مدام سردرد دارید می تواند نشانه ای باشد که استروژن و پروژسترون در حال آماده سازی رحم برای لانه گزینی رویان هستند.

کرامپ، یبوست و نفخ شکمی همه می توانند باعث ایجاد درد پشت در بدن شوند. حتما با پزشک خود مشورت کنید تا داروی مناسب به شما دهد و هرگز خودتان دارو مصرف نکنید. نحوه خوابیدن شب را نیز تغییر دهید. 

در اوایل بارداری بدلیل افزایش حجم خون نیاز به آب افرایش می یابد و فرد مدام تشنه هست.

بدلیل داشتن حالت تهوع  استفراغ اشتهای شما به غذا خوردن کم میشود. سعی کنید غذاهای پرکالری با حجم کم مصرف کنید.استرس خود را کاهش دهید تا اشتهای شما بهتر شود.

افزایش ترشح بزاق در بارداری در برخی زنان دیده می شود در برخی نه. ترشح مازاد بزاق بدلیل بیماری صبحگاهی و سوزش سر دل است. در سوزش سر دل اسید زیادی ترشح میشود که بدن در مقابل آن بزاق که خاصیت قلیایی دارد را ترشح می کند.

گاهی بدلیل تغییرات هورمونی زنان احساس فلزی در دهان دارند که گاهس در آخر سه ماهه اول از بین می رود و گاهی تا آخر بارداری این حس را در دهان دارند.

ممکن است در هفته های اول سه ماهه اول بارداری دچار کوتاهی نفس شوید که بذلیل افزایش جریات خون و نیاز بیشتر به اکسیژن است. داشتن ورزش منظم، خواب درست و پوشیدن لباس شل می تواند برای درمان مفید باشد. این علائم ممکن است در سایر شرایط پزشکی هم دیده شود و یا علائم پیش از یائسگی باشد. اگر قبلا این علائم را تجربه نکرده اید و متفاوت است می توانند علائم بارداری باشد. اما مطمعن ترین راه همان تست بارداری و آزمایش خون بارداری است.

زمان آن رسیده که مطمعن شوید باردارید یا نه؟ اگر پریود نشدید و یا به تاخیر افتاد حتما از یک بی بی چک استفاده کنید. اگر تست منفی بود و شما احساس کردید که هنوز ساید علائم را دارید، یک هفته صبر کنید و سپس تست را امتحان کنید. گاهی سطح هورمون HCG در انسان خیلی پایین است و تست منفی نشان داده می شود. اگر بازهم منفی بود و شما همچنان علائم را داشتید آزمایش تست خون ضروری است.

** آزمایش خون نتایج دقیق اتفاقات را از 6 تا 8 روز بعد از تخمک گذاری در اختیاز شما قرار می دهد اما در مراحل اولیه ممکن است درست نیاشد.باید صبر کنید و مجدد آزمایش بدهید.

اگر شما مطمعن هستید که بارداید و حتی اگر  شک دارید که باردار نیستید باید از انجام موارد زیر اجتناب کنید:

2- Trina Pagano. Early Pregnancy Symptoms. www.webmd.com. October 29, 2018

 

علائم پريود و حاملگي

با سلامایا من میتونم یک هفته مونده به پریودم بیبی چک بزنم.بنظرتون جواب میده

باسلام من پریودم همیشه سرموقع نیست یعنی یه بار۳۱ روزست یه بار۳۲ ویه بار۳۳ یا۳۴ ایامن پریودنامنظم دارم.؟وروزتخمک گذاریم چه روزی میشه.وهمچنین ۲ماه اقدام به بارداری کردم جزدردسینه وبعضی وقتها زیرشکمم ورحمم ک تیرمیکشه هیچ علائم دیگری ندارم ایا باردارهستم یانه؟وهمچنین ماه پیش هفتم پری شدم وامروزک هفتمه هنوزپری نشدم

سلام دکتر اومای عزیز . من دوره هام 33 روزه هست آیا امکان دارد یک روز بعد از اتمام پریود باردار شوم؟

سلام

سلام دکتر من48 ساعت بعد از رابطه قرص اوژانسی مصرف کردمبا اینکه طبیعی پیشگیری کردم اما ترسیدماما از فردای مصرف تاامروز که نه روزمیگذره درد شدید سینه دارمو نوک سینه هام حساسه وهیچ خون ریزی ندارم احتمال بارداری دارمباید تا چه زمانی خون ریزی کنم ?

نوشته

نوشته

نوشته

نوشته

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

علائم پريود و حاملگي
علائم پريود و حاملگي
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *