علائم بارداري و لكه بيني

دوره مقدماتی php
علائم بارداري و لكه بيني
علائم بارداري و لكه بيني

شما دارید برای یه کودک تلاش می کنید ؛ شما تصمیم گیری را انجام داده اید و حالا منتظرش هستید و با دقت مواظب نشانه های اولیه بارداری هستید. متوجه لکه بینی شدید ، لطفا در نظر بگیرید که این اتفاق ممکن است خونریزی لانه گزینی باشد حتما سوال می کنید خونریزی لانه گزینی چیست ؟ چند روز طول می کشد ؟ چه رنگی است ؟ چه تفاوتی با پریود دارد ؟ پاسخ تمام این سوالات و هر آنچه در مورد خونریزی لانه گزینی در ذهن دارید را در ادامه این بخش از بارداری و نوزاد در نمناک خواهید خواند.

خونریزی لانه گزینی، نشانه اولیه بارداری است و زمانی اتفاق می افتد که یک تخم خودش را به آستر رحم متصل می کند تا شروع به رشد کند. این کاملا ً طبیعی است و به هیچ درمان پزشکی نیاز ندارد و یک سوم از زنان خونریزی را تجربه می کنند. مشکل این است که این اتفاق مانند دوره پریودی است و اغلب اشتباه گرفته می شود. 

نکته جالب این است که اغلب این نشانه ها می توانند علائم اولیه بارداری نیز باشند.این امکان وجود دارد که شما حدود روز 18 ام از دوره زمانی خود باشید، پس چگونه می دانید که آیا این خون ریزی لانه گزینی است یا شروع پریود شما؟

علائم بارداري و لكه بيني

دوره مقدماتی php

چند تفاوت اساسی بین خونریزی لانه گزینی و قاعدگی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

رنگ :در خونریزی لانه گزینی، ترشحات یا لکه معمولا صورتی روشن و یا تیره خواهد بود در حالی که خون پریودی رنگ روشن و قرمز دارد.

مدت زمان:زمانی که خونریزی لانه گزینی اتفاق می افتد که تخمک به رحم وصل شود، ممکن است به اندازه چند ساعت یا حداکثر 1-2 روز باقی بماند. رنگش روشن باقی خواهد ماند و احتمالا در طول این زمان قطع و وصل خواهد شد.

معمولا لخته خونی وجود ندارد ؛ اگر خون کم کم تیره شود و با حجمی بیشتر و 4-7 روز طول بکشد، این دوره پریود است.

زمان بندی :خونریزیی لانه گزینی در حدود 10 روز پس از تخمک گذاری اتفاق می افتد، در حالی که قاعدگی معمولا ً بعد از 14 روز اتفاق می افتد.

گرفتگی:این امکان وجود دارد که زمانی که تخمک به رحم متصل می شود، گرفتگی خفیفی را تجربه کنید، اما بسیار ضعیف خواهد بود اما گرفتگی عضلات ناشی از قاعدگی معمولا شدیدتر و قوی تر است.

این نشانه اولیه بارداری معمولا دلیلی برای نگرانی نیست؛ کاملا طبیعی است و هیچ خطری برای نوزاد در حال رشد وجود ندارد با این حال، اگر شما علائمی مثل، درد شکم کم، تهوع، گیجی و استفراغ را دارید، باید به پزشک خود مراجعه کنید. 

هنوز هم مطمئن نیستید؟

همانند بسیاری از نشانه های اولیه بارداری، تنها دلیل واقعی این است که شما در مسیر نزدیک شدن به پدر و مادر شدن هستید، این یک خط مهم در تست بارداری است.اگر فکر می کنید که خونریزی لانه گزینی دارید، توصیه این است که شما باید حداقل 3 روز تا انجام تست بارداری خانگی صبر کنید قبل از آن، احتمال کمی وجود دارد که هورمون بارداری کافی وجود داشته باشد تا نتیجه مثبتی به دست آید.

اگر بتوانید 5 روز صبر کنید، شانس بیشتری وجود دارد که دقیق تر باشد در این میان به دنبال علایم اولیه دیگری باشید.

علت اصلی این خونریزی پیوند جنین به دیواره رحم است ؛ این فرآیند در نزدیکی مراحل پایانی فرآیند لانه گزینی رخ می دهد که در آن یک بافت خاص با یک وظیفه خاص به نام تروفوبلاست تشکیل می شود که از جنین ایجاد می شود و آن را دربر می گیرد سپس این بافت خود را به دیواره رحم بنام اندومتریوم متصل می کند و شروع به پناه گرفتن به درون خودش می کند. تروفوبلاست نیز وارد بسیاری از رگ های خونی شده و باعث پاره شدن آن ها می شود.

این امر به نوبه خود باعث نشت و جمع شدن حفره های موجود در تروفوبلاست می شود که به حفره های دیگر ایجاد شده در بافت خون در بدن مرتبط هستند. این حفره ها به آرامی به حفره های خالی و دهانه های رحم نزدیک می شوند، از جنین بیرون رانده می شوند و در نهایت باعث خونریزی می شوند.

علائم و نشانه های مختلفی از لانه گزینی وجود دارد، از جمله خونریزی که ممکن است پیش بینی شود ؛ در نظر بگیرید که ببینید آیا خون و یا لکه شما می تواند ناشی از لانه گزینی باشد یا خیر. 

خونریزی لانه گزینی تا حد زیادی شایع است و شاید در حدود بیست تا سی درصد از زنان رخ می دهد ؛ اگر شما چند لکه قبل از دوره پریود خود دیدید، این چیزی نیست که نگران آن باشید و ممکن است نشانه ای از بارداری باشد. 

به غیر از لانه گزینی، دلایل دیگری برای خونریزی یا لکه بینی زود هنگام در بارداری وجود دارد خونریزی لانه گزینی به طور معمول پس از تست بارداری مثبت معمول نیست.

در دوران بارداری زودهنگام (هفته 6-8 دوران بارداری) دلایل دیگری برای لکه بینی یا خونریزی وجود دارد و عبارتند از:

اگر خونریزی یا لخته شدن شدید در دوران بارداری داشتید باید به پزشک خود مراجعه کنید این ممکن است نشانه یک سقط زودرس جنین باشد.

ادرار مکرر، خستگی و حالت تهوع برخی از اولین نشانه های بارداری هستند. پستان های شما ممکن است به خاطر تغییرات هورمونی که کمی پس از لقاح رخ می دهد، نرم و یا متورم شده باشد.

علایم اولیه همیشه بهترین شاخص برای باردار شدن شما نیستند ؛ برخی از زنان حتی زمانی که باردار نیستند همه این علائم را دارند، و برخی دیگر ممکن است هیچ یک از این نشانه ها را نداشته باشند.

یکی از نشانه های بارداری، پریود نشدن است اگر فکر می کنید که یک پریود را از دست داده اید یا نشانه های غیر معمول دیگری را تجربه کردید – ممکن است زمان انتخاب یک تست بارداری خانگی باشد.

چه زمانی وقت گرفتن آزمایش حاملگی است:

متخصصان تست بارداری ادعا می کنند که تست های حاملگی خانگی تا 99 درصد دقیق هستند.تست ها می توانند هورمون بارداری ( hCG )فوری و حتی در میزان خیلی هم تشخیص دهند. این هورمون در هر دو یا سه روز در اوایل بارداری بیشتر می شود.هرچه به شروع دوران قاعدگی طبیعی خود نزدیک تر باشید، شانس کمتری در تست بارداری خواهید داشت ؛

اگر از نتایج مطمئن نیستید ، می توانید تست بارداری خونی بدهید. غلظت hCG قبل از ادرار به خون می رسد، بنابراین تست خونی می تواند زودتر نتیجه مثبت را نشان دهد.

چه زمانی باید با پزشک خود صحبت کنید:

مهم است که هر موقع تشخیص های غیر عادی و یا خونریزی را داشتید به پزشک مراجعه کنید ، با اینکه خونریزی در اوایل بارداری لزوما منفی نیست، اما شما باید هنوز هم یک پزشک را ببینید.اگر یک تست بارداری خانگی مثبتی داشتید، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید آن ها می توانند نتایج تست شما را تایید کرده و درباره گزینه های شما برای تنظیم خانواده بحث و تبادل نظر کنند.

 

اصطلاح “لکه بینی”، خونریزی کم واژینال را توصیف می کند. لکه بینی در تمام دوران های حاملگی می تواند رخ دهد. تقریبا نیمی از زنان که در دوران بارداری دچار لکه بینی یا خونریزی می شوند، نوزادان سالمی را به دنیا می آورند. به گفته متخصصان در زمینه زنان و زایمان، حدود 15 تا 25 درصد زنان در سه ماهه اول بارداری خود خونریزی دارند. اصولا خونریزی کم شایع است، و نوع نگران کننده اش بیشتر در سه ماهه دوم یا سوم اتفاق می افتد ، برای داشتن اطلاعات کافی در مورد لکه بینی در بارداری با این بخش از نمناک همراه شوید.

کدام لکه بینی در بارداری خطرناک تر است؟

 

به طور کلی، ترشحاتی که می بینید قهوه ای، قرمز یا صورتی رنگ است و دارای بافت کمی غلیظ یا رشته ای است (زیرا ترشحات شامل چند قطره خون خشک شده است که با مخاط دهانه رحم مخلوط می شود). از لحاظ مقدار، انتظار می رود که مقدارش کمتر از دوره قاعدگی معمولی باشد – معمولا فقط چند قطره است.علل بسیاری در اوایل دوران بارداری وجود دارد. مطمئنا، سقط جنین یکی از دلایل است، اما دلایل بسیار زیادی نیز وجود دارند که یک تشخیص حاملگی طبیعی و سالم را به همراه دارند.

علائم بارداري و لكه بيني

 

 

لکه بینی در بارداری چه رنگی است؟

 

تحریک دهانه رحم بعد از رابطه جنسی:

یک آزمایش لگن یا سونوگرافی فرانسویگال می توانند از دلایل باشند. گردن رحم در دوران بارداری بسیار باز می شود و پر از عروق خونی می شود و گاهی اوقات با حداقل تماس موجب خونریزی می شود. این خونریزی خطرناک نیست، به جز ترس از اینکه اتفاق بدی افتاده، لازم نیست که در دوران بارداری از مقاربت (یا آزمایشات لگن یا اولتراسوند) اجتناب کنید.

خونریزی لانه گزینی :

زمانی که جفت در دیواره رحم می چسبد، ممکن است لکه بینی رخ دهد. در واقع، فکر کردن در مورد این که چگونه لکه بینی اتفاق می افتد، شگفت آور است که اکثرا خونریزی لانه گزینی زیاد اتفاق نمی افتد. (خونریزی لانه گزینی در متن زیر شرح داده شده است).

آیا لکه بینی در سه ماهه اول بارداری نگران کننده است؟

 

گردن رحم :

گردن رحم اشاره به حمله به سلول هایی است که به طور معمول در رحم و یا کانال گردن رحم به سطح دهانه رحم وجود دارند. از آنجایی که این سلول ها نسبت به سلول های معمولی که در سطح گردن رحم قرار دارند ظریف تر هستند، آنها تمایل به خونریزی و تحریک بسیار کمی دارند. در زنانی که در گذشته زایمان طبیعی داشته اند (کشش دهانه رحم) و کسانی که قرص های ضد بارداری برای مدت طولانی مصرف کرده اند، شایع تر است.

عفونت دهانه رحم (سرویکیت) :

گردن رحم به التهاب دهانه رحم اشاره دارد و بیشتر به علت عفونت اتفاق می افتد. این عفونت ها می توانند ناشی از عفونت های منتسب به جنس مانند کلامیدیا، گونوره، تریکوموناس، یا تبخال تناسلی یا عفونت های غیر جنسی از قبیل واژینوز باکتریایی باشند. سرویکس نیز ممکن است ناشی از تحریک دیافراگم یا آلرژی به لاتکس در کاندوم باشد.

لکه بینی در دوران بارداری کی هشدار دهنده است؟

 

سقط جنین :

تقریبا نیمی از لکه بینی ها در بارداری های اولیه به علت سقط جنین است.

حاملگی خارج رحمی:

حاملگی که در لوله های فالوپ اتفاق می افتد ممکن است منجر به لکه بینی شود که خود نیاز به یک اورژانس پزشکی دارد.

 

 لکه بینی در حاملگی خارج از رحم

 

اغلب علت هایش شناخته شده نیست و مشکلی ایجاد نمی کند ، عللی که در ادامه می خوانید.

لانه گزینی جفت :

لانه گزینی جفت اشاره به قرار گرفتن جفت در بالای دهانه رحم است.

انقباض جفتی :

جداسازی جفت از دیواره رحم قبل از زایمان اغلب باعث خونریزی بسیار شدید می شود اما در مواردی خونریزی در بالای جفت قرار می گیرد و تنها لکه بینی رخ می دهد.

درد زایمان :

در ابتدای درد زایمان، دهانه رحم شروع به رشد می کند. شایع است که یک لکه بینی داشته باشیم.

لکه بینی نشانه درد زایمان است؟

 

علائم بارداري و لكه بيني

بسیاری از مردم می ترسند که لکه بینی در اوایل دوران بارداری نشانه سقط جنین باشد، اما همان طور که اشاره کردیم، علت های بسیاری برای سقط جنین وجود دارد. تقریبا نیمی از زنان که در اوایل بارداری دچار لکه بینی می شوند، سقط جنین دارند. این همچنین بدان معنی است که نیمی از زنان که در اوایل بارداری خود لکه بینی دارند، سقط جنین ندارند ، بین 10 تا 30 درصد از زنانی که بچه های کامل سالمی را به دنیا می آورند، گزارش می دهند که در برخی موارد در طول دوران بارداری خود دچار لکه بینی شده بودند. لکه بینی در اواسط و اواخر دوران بارداری ، در دوره های دوم و سوم اغلب کمتر جدی هستند، اما همچنین می تواند بسیار جدی باشند. هر کسی که در طول سه ماهه دوم یا سوم خود لکه بینی داشته باشد، باید فوری با پزشک خود تماس بگیرد.

 خونریزی و لکه بینی در دوران بارداری از کجا می آیند؟

 

خونریزی لانه گزینی ممکن است در اوایل بارداری رخ دهد،زمانی که انتظار دوره قاعدگی خود را دارید، اما معمولا مقدار آن کمتر است و خونریزی طولانی مدتی نیست. خونریزی لانه گزینی معمولا هنگامی رخ می دهد که تخمک در رحم می چسبد و قرار می گیرد، حدود 10 روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد. اغلب زنان تنها رنگ قرمز را در نوارهای خود و یا کاغذ توالت می بینند، هر چند گاهی اوقات ممکن است بیشتر باشد. در حقیقت، زنانی که معمولا دوره های قاعدگی سبکی دارند، ممکن است یک دوره خونریزی لانه گذاری را با قاعدگی خود اشتباه بگیرند و متوجه نشوند که باردار هستند.

اگر خونریزی در اوایل دوره بارداری است و بسیار کم است و غیر از این نشانه دیگری در خود ندارید، صبر کنید و در ملاقات بعدی خود با پزشکتان، در این باره صحبت کنید. اما اگر خیلی نگران هستید، فوری به دفتر دکتر خود تماس بگیرید. حاملگی می تواند یک دوره استرس زا باشد و صحبت با پزشک خود در مورد علائمتان می تواند بسیار دلگرم کننده باشد.

اقدامات و مراقبتهای لازم در لکه بینی بارداری

 

علائم دیگری که همراه با خونریزی و لکه بینی در طول بارداری هستند:

 آیا لکه بینی دوران بارداری طبیعی است؟

 

خونریزی در هر سه ماهه بارداری طبیعی نیست. نیاز به مراقبت و توجه فوری دارد. در موارد خونریزی شدید، توصیه می شود که بلافاصله با پزشک متخصص خود مشورت کنید. علاوه بر این، خونریزی سبک و روشن را می توان با برخی از درمان های خانگی ساده که در زیر ذکر شده کنترل کرد.

1} استراحت روی تخت:

این یکی از آسانترین و بهترین راههای درمان خونریزی در دوران بارداری است. پزشکان همچنین پیشنهاد می کنند که در زمانی که خونریزی می بینید یا لکه بینی دارید، کامل روی تخت خود استراحت کنید. استراحت کردن تضمین می کند که جفت در محل مناسب باقی می ماند و ایمن نگه داشته شود. این کار باعث کاهش احتمال سقط جنین می شود.

علل لکه بینی در دوران بارداری

 

2} اسید فولیک:

اسید فولیک در طول بارداری برای مادر و جنین در حال رشد فواید بسیار زیادی دارد. است. اسید فولیک عملکرد جفت را بهبود می بخشد تا بتواند به طور موثری از جنین و رحم مراقبت کند. ماهی، تخم مرغ و سبزیجات برگ سبز منابع عالی اسید فولیک هستند. اسید فولیک به بدن کمک می کند که با آنمی مبارزه کند و میزان هموگلوبین را در مغز استخوان افزایش دهد. افزایش میزان مصرف اسید فولیک همچنین از سقط جنین در زنان باردار جلوگیری می کند.

اسید فولیک از سقط جنین جلوگیری میکند

 

3} مصرف مکمل پروژسترون:

اغلب خونریزی ها می توانند به علت تغییرات ناگهانی هورمون پروژسترون ایجاد شوند. توصیه می شود که آزمایش پروژسترون را انجام دهید. اگر سطح پروژسترون شما کم باشد، پس از مشاوره با پزشک خود، توصیه می شود که از مکمل های پروژسترون استفاده کنید. از آنجائیکه پروژسترون برای حفظ و پایداری حاملگی مهم است، نباید سطح آن در بدن پایین قرار گیرد.

4} از مقاربت جنسی اجتناب کنید:

معمولا توصیه می شود که هیچ رابطه جنسی در بارداری نداشته باشید. اگر در دوران بارداری خونریزی دارید، توصیه ها را باید دقیق تر دنبال کنید. مگر اینکه علت خونریزی مشخص باشد، شما و همسرتان باید به شدت از مقاربت جنسی اجتناب کنید. این کار به عملکرد طبیعی بدن در دوران بارداری کمک می کند.

 درمان های لکه بینی در بارداری

 

5} ترکیب برگ های گواوا و برگ های سیب ستاره ای:

یکی از بهترین درمان های طب طبیعی برای متوقف کردن خونریزی در دوران بارداری، ترکیبی از مخلوط برگ گواوا و برگ های سیب ستاره ای در آب است. این مخلوط یک درمان فوری برای متوقف کردن خونریزی و لکه بینی در طول دوران بارداری است. این نوشیدنی خونریزی را از داخل مسدود می کنو و قطع می کند و از خونریزی بیشتر جلوگیری می کند. این مخلوط یک اثر فوری است و خونریزی را در عرض چند ساعت متوقف می کند.

6} اجتناب از فعالیت های شدید:

فعالیت های فیزیکی و شدید بیش از حد می تواند فشار زیادی بر روی دیواره رحم ایجاد کند. این کار می تواند پلاسمید مخاطی را تشدید کند و باعث خونریزی یا لکه بینی شود. در دوران بارداری توصیه می شود که از فعالیت های شدید که می تواند پیامدهای جدی را در دوران بارداری شما داشته باشد را کنار بگذارید. احتیاط های اضافی همیشه در طولانی مدت کمک می کنند.

 درمان خانگی لکه بینی در بارداری

 

7} انجام STI:

تصور کردنش سخت است، اما خونریزی نیز می تواند ناشی از عفونت های منتقله جنسی باشد. توصیه می شود از خودتان را برای هر گونه عفونت آزمایش بگیرید و بلافاصله با دکتر خود مشورت کنید. مصرف آنتی بیوتیک در زمان مناسب می تواند STIS را درمان کند و خونریزی را کاهش دهد.

هنگامی که خونریزی دارد، ممکن است یک ترکیب از احساست مختلفی را در خود به طور همزمان حس کنید. کمی نگرانی و کمی حس گناه. اما خودتان را سرزنش نکنید زیرا هیچ کار بدی انجام نداده اید. خونریزی می تواند برای تقریبا هر زنی در دوران بارداری رخ دهد. مهم است که با دقت بدن خود را بررسی کنید و بلافاصله به پزشک اطلاع دهید. علاوه بر این، بدن شما برای داشتن یک دوره سالم بارداری، نیاز به استراحت زیاد و آرامش روانی دارد.

* هرگز بدون مشورت با پزشک از روش های پیشنهادی برای درمان لکه بینی در بارداری استفاده نکنید*

هنگامی که یک خانم فکر می کند باردار است یا ماه ها برای بارداری تلاش می کند، آرزو می کند نشانه ای پیدا کند تا از بارداری خود مطمئن شود. مشکل این است که علائم اولیه بارداری به راحتی مشخص نمی شوند. اغلب خانم ها احساس خستگی، گرفتگی عضلات و علائم پیش از پریودی را تجربه می کنند. برخی افراد خوش شانس در اوایل بارداری لکه بینی مشاهده می کنند که یکی از علائم واضح بارداری است. گاهی خانم فکر می کند خونریزی ناشی از بارداری است در حالی که حقیقاً خونریزی به خاطر پریودی می باشد. بهترین راه مشخص کردن دلیل اصلی لکه بینی و مدت زمان خونریزی لانه گزینی و مقایسه مدت زمان پریودی است. 

لکه بینی اوایل بارداری ممکنه به دلیل لکه بینی لانه گزینی باشد که فرایندی رایج است که به خاطر چسبیدن نطفه به لایه داخلی رحم خانم اتفاق می افتد. اغلب این خونریزی بین روز ششم و دوازدهم بعد از تشکیل نطفه یا بین روز دوم و هفتم پیش از پریودی اتفاق می افتد. مدتی زمان لازم است تا تخمک بارور به داخل رحم منتقل شود و بر روی لایه داخلی رحم لانه گزینی کند. به همین دلیل خونریزی ناشی از لانه گزینی بلافاصله پس از باروری تخمک اتفاق نمی افتد.
 در هنگام خونریزی، خانم گرفتگی عضلات کمی دارد که همراه با چند قطره خون قهوه ای یا صورتی می باشد. در برخی موارد، ممکن است این قطرات به رنگ زرد باشد که با کمی خون همراه می شود.
این مسئله برای تمام خانم ها اتفاق نمی افتد. برخی خانم ها بارداری های زیادی داشته اند اما هیچ گاه خونریزی لانه گزینی را مشاهده نکرده اند. این خونریزی و لکه بینی به خانم و بارداری او بستگی دارد. در اغلب خونریزی ها فقط قطرات خون مشاهده می شود که خیلی قابل توجه نیست. به خصوص اگر خانم انتظار بارداری نداشته باشد این قطرات به چشمش نمی آید و به علائم بارداری توجه نمی کند.
خانمی که به پریودی اش توجه می کند تفاوت بین لکه بینی لانه گزینی را با علائم پیش از پریودی می فهمد به خصوص اگر معمولا چند روز پیش از پریودی لکه بینی داشته باشد. اما گاهی حتی خانم های دقیق نیز علائم اولیه بارداری را متوجه نمی شوند.

دانستن مدت زمان لکه بینی خیلی مهم است زیرا خانمی که در بارداری به شدت خونریزی می کند می تواند ملاحظات لازم را رعایت کند. پیش از نگران شدن به این نکته توجه کنید حتی خانم هایی که بارداری سالمی دارند نیز ممکن است لکه بینی داشته باشند. لکه بینی معمولا در ابتدای بارداری اتفاق می افتد. لکه بینی در هنگام لانه گزینی یا پس از نزدیکی جنسی با همسر اتفاق می افتد. بنابراین اگر لکه خون مشاهده کردید لزوماً امری نگران کننده نیست. لکه بینی لانه گزینی برای افراد مختلف مدت زمان متفاوتی طول می کشد. هر خانم و هر بارداری ویژگی های متفاوتی دارد. به طور کلی، اگر در طول لانه گزینی خون مشاهده کردید، این خونریزی را یک بار یا شاید دوبار مشاهده کنید. اگر به مدت دو روز ترشحات بی رنگ مشاهده کنید نگران می شوید اما جای نگرانی ندارد.
دلیل لکه بینی ساده است. هنگامی که لانه گزینی اتفاق می افتد خونی که نتیجه تشکیل نطفه باشد به زودی خارج نمی شود. این خون کم کم از دهانه رحم و واژن خارج می شود. نهایتاً خون راه خروج را پیدا می کند و بر روی دستمال توالت ظاهر می شود. طول خونریزی به مقدار خون آزاد شده از فرایند لقاح و مدت زمانی که بدن آن خون را از دست می دهد بستگی دارد. در بیشتر موارد، کل خون در مدت دو ساعت از بدن خانم خارج می شود اما در برخی موارد خونریزی تا دو روز به طول می انجامد. لکه بینی که بیشتر از این طول بکشد خیلی کم پیش می آید.
اگر فکر می کنید باردار هسیتد و لکه بینی به خاطر لانه گزینی است بهتر است با پزشک مشورت کنید. اگرچه خونریزی لانه گزینی علامت اولیه بارداری است اما خونریزی شدید یا خونریزی بیش از دو روز طبیعی نیست. 

لکه بینی همیشه به معنی لانه گزینی نیست. ممکن است خونریزی در روز اول پریودی اتفاق بیفتد یا به خاطر بیماری باشد. روش فهمیدن این مسئله دانستن تفاوت بدن پیش از لانه گزینی است. برای این کار، باید به پریودی خود توجه کنید.
در برخی خانم ها پریودی شدید است و در برخی دیگر به صورت لکه بینی است. برخی خانم ها چند روز قبل از پریودی گرفتگی عضلات دارند اما برخی دیگر بعد از شروع پریودی گرفتگی دارند. شناخت بدن و واکنش آن به عادت ماهانه به شما کمک می کند. اگر حالت شما مطابق احساس شما پیش از پریودی است و نزدیکی جنسی نامطمئن داشته اید، به شدت لکه بینی و مدت آن توجه کنید.
اگر فکر می کنید لکه بینی به خاطر لانه گزینی است و نمی توانید تا زمان پریودی صبر کنید بهتر است تست بارداری خانگی انجام دهید. به یاد داشته باشید ابتدا لانه گزینی اتفاق می افتد سپس بارداری پس از تشکیل نطفه اتفاق می افتد بنابراین ممکن است تست دقیق نباشد. سعی کنید با اولین ادرار خود در روز تست را انجام دهید زیرا در این حالت مقدار هورمون گنادوتروپین بالا است.

هنگامی که از خونریزی لانه گزینی مطمئن شدید، اگر خونریزی خیلی طول کشید یا درد زیادی داشتید یا ترشحات خونی افزایش یافت به پزشک مراجعه کنید. ممکن است سقط جنین یا بارداری خارج از رحم اتفاق افتاده باشد. هر دو حالت خطرناک است بنابراین بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
چه می خواهید باردار شوید یا لکه بینی در زمان پریودی انجام نشده است سعی کنید عادت ماهانه خود را دقیق بدایند و به مدت زمان خونریزی لانه گزینی نیز توجه کنید. هر چقدر زودتر از بارداری خود مطمئن شوید سریع تر می توانید مصرف ویتامین ها و مواد لازم را شروع کنید. 

علائم بارداري و لكه بيني

مبنع: implantationspotting.net

سلام خانم دکتر من سه روز قبل پریودیمه خونریزی رقیقی دارم ایا ممکنه باردار باشم ؟الان بی بی چک نشون میده؟

سلام خانم دکترممنون می شوم که در اسرع وقت پاسخ سوالم را بدهیدبنده در ابتدای هفته ی۶بارداری هستم. در هفته ی۴دو روز و نیم لکه بینی داشتم که باتوجه به مقاله فوق به نظرم همان لانه گزینی بود‌ به دکترم هم گفتم و چیز خاصی نگفتند. امشب رابطه داشتم و تلاشمان هم براین بود که با مراقبت انجام شود اما متاسفانه پس از مقاربت به لکه بینی خیلی جزئی دچار شدم که فعلا ادامه نیافته.با توجه به این که ۳سال پیش هم در هفته های اول بارداریم، (بدون مقاربت)یک لک خیلی کم دیدم و دکترم استراحت مطلق به من داد (که۲هفته طول کشید) ولی الحمدلله دیگر لک ندیدم ، نگرانم که مجددا توصیه به استراحت مطلق کنند. با توجه به اینکه فرزند۲ساله دارم و به دلایلی نمی خواهم فعلا اطرافیانم متوجه بارداری من شوند آیا نمی شود استراحت مطلق نباشم؟ و در عین حال تلاش کنم که استراحت نسبی داشته و کارها بر عهده ی همسرم باشد؟با تشکر

سلام خانوم دکتر من الان از زمان پریودم میگذره نشدم ولی همراه عفونت امروز یکی دو قطره لکه دیدم از اشتها هم بدجور افتادم از علایم بارداری میتونه باشه و تازگیا خیلی زود خسته میشم ؟؟؟؟

سلام.من در حال حاضر برای بارداری اقدام میکنم و دکترم قرص femibion که مکمل غذایی دوران بارداریه برام تجویز کرده که حاوی فولیک اسید 400ug هست و قبلا قرص فولیک اسید 1mg رو مصرف میکردم.آیا با وجود مصرف این مکمل باید باز هم قرص فولیک اسید رو هم جداگانه همراه این مکمل مصرف کنم یا فولیک اسید موجود در این مکمل کافیه؟

سلام عزیزم خیر فمبیون 1 حاوی اسیدفولیک کافی برای سه ماهه اول بارداری هست و نیازی به استفاده جدا اسید فولیک نیست

ممنون از پاسختون

سلام خانم دکتر من 8روز از تاریخی که باید پریودمیشده میگذره و پریود نشدم امروز یه لکه بینی داشتم بصورت قطره خون بوده ایا امکان بارداری وجود داره؟

سلام عزیزم بهتره از بی بی چک استفاده کنید.

بارداری آگاهانه یا غیر منتظرانه برای اکثر افراد روندی طبیعی را طی خواهد کرد. اما در برخی موارد از قبل بارداری (با توجه به شرایط و بیماریها) یا دوران بارداری عواملی سلامت مادر و جنین را تهدید میکنند که زین پس فرایند بارداری تبدیل به بارداری پرخطر می گردد. سقط و حاملگی خارج از رحمی از جمله امکان لکه بینی در بارداری خواهد داشت. مراقبت های مورد نیاز در این دوران و هنگام و بعد از زایمان نیازمند خدمات پرستاری است.

خون خفیفی که از واژن در بارداری خارج شده را لکه بینی نامند. خانم هایی که منتظر نشانه های بارداری هستند یا ماه ها آرزوی بارداری را دارند، از علائم اولیه ای چون علائم پیش از پریودی، گرفتگی و خستگی عضلات، خونریزی یا لکه بینی ناشی از لانه گزینی یا پریودی را جزء این نشانه ها می دانند. از این میان می بایست انواع لکه بینی در بارداری را شناخت.

بانوان باردار در حدود20 تا 25 %در این دوران دچار لکه بینی یا خونریزی می‌شوند. از هر 4 یا 5 مادر باردار یک نفر لکه بینی خواهد داشت. اکثر این مادران به سلامت فرزندان خود را به دنیا آورده اما برخی دیگر دچار سقط جنین می‌شوند و این پاسخی برای خطر لکه بینی در بارداری است. گاهی پزشک برای مادر استراحت مطلق توصیه می کند و برای این مورد خانواده ها می توانند از پرستار در منزل کمک بگیرند.

بیشتر مادران یا خانم ها در طول بارداری یک مرتبه خونریزی و لکه بینی را تجربه می کنند اما برخی استثناعا در کل دوره خونریزی دارند. در هر فرد با توجه به شرایط خونریزی مانند پریودی، لکه‌ بینی، رگه‌های خون و … رخ می دهد. رنگ لکه بینی در بارداری می تواند از قرمز تا قهوه ای باشد.

علائم بارداري و لكه بيني

پاسخ به سوال رایج هفته چندم از بارداری لکه بینی رخ می دهد؟ آیا در همه مادران این اتفاق می افتد؟ باید گفت: لکه بینی در هفته های ابتدایی بخصوص در 3 ماهه اول بارداری شایع است. گاهی خونریزی های ابتدای حاملگی نشانه سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم هست.

لکه بینی ای که در زمان پریودی رخ داده و فقط با توالت رفتن یا پاک کردن خود متوجه آن می شوید و یک یا دو روز طول بکشد، بی ضرر می باشد. اما در هر صورت دلایلی برای لکه بینی در طول بارداری وجود دارد با پزشک خود همیشه درمیان گذاشته و به موقع وی را مطلع سازید.

علت شایع لکه بینی ابتدایی بارداری بیشتر هورمونهای پریودی یا لانه گزینی تخمک بارور می باشد. در زیر این دلایل را نامبرده و به بررسی مختصری می پردازیم.

اتصال تخمک بارور شده به رحم، موجب لکه بینی یا رگه های خونی کمی می شود. که در این مورد خانم ها اشتباها پریود ملایم و آرام می پندارند. خون روشن یا رگه های مخاطی روشن و مدت زمان یک یا دو روزه از علائم آن بوده که با پزشک حتما درمیان بگذارید.

بارداری مسبب افزایش هورمون هایی شده که پریود را متوقف میکند. هنگامیکه این هورمون ها کافی نباشند خونریزی پیشروی در هفته های 4 و 8 و 12 رخ می دهد. این خونریزی بعد 3 ماه با تکمیل هورمون ها قطع شده اما گاهی تا اخر حاملگی ادامه داشته که تحت نظر پزشک میتوان نوزادی سلامت به دنیا آورد.

بیشتر سقط ها به علت جنین ناقص بوده که بدن این بارداری غیر عادی را نمی پذیرد و سقط انجام میشود.

اولین سوالای که از خانم هایی مراجعه کننده به بخش زنان پرسیده میشود: به تازگی نزدیکی یا آمیزش جنسی داشته اید؟ این مورد از دلایل خونریزی واژنی است. رابطه جنسی در بارداری به جنین آسیب نمیرساند و در صورت خونریزی بهتر است پزشک یا مامای خود را در جریان قرار دهید. 

در این نوع بارداری، تخمک بارور شده خارج از رحم و بطور معمول در لوله های فالوپ جایگزین می شود. در این مورد با پارگی لوله های فالوپ و آسیب دیدگی آنها، خونریزی داخلی و بهم ریختگی سیستم مادر رخ می دهد.

درد شدید یا عموم زیر شکمی، حالت تهوع یا بی حالی، توقف درد و برگشت ناخوشایند آن بعد چند روز و …. همه از نشانه های خونریزی بارداری خارج از رحمی می باشد.

جفت سرراهی زمانی صورت گرفته که پایین تر از حد معمول و روی گردنه ی رحم جای میگیرد. درصد کمی از بانوان و مادران دچار آن می شوند. جفت سرراهی بعد از هفته بیستم منجر به خونریزی شده که شدت بروز متفاوتی خواهد داشت. 

تشخیص جفت سرراهی با سونوگرافی ممکن است. در صورتیکه جفت بالا کشیده نشده، پزشک استراحت مطلق و زایمان القائی یا سزارین تجویز می کند. این خطر برای افرادی سیگاری، دارای فشار خون بالا، مشکلات کلیوی یا پره اکلامپسی اند بسیار بیشتر است.

علائم اولیه بارداری، باید ها ونبایدها در کنار ممنوعیت های که زمینه ساز بارداری پرخطر شده نیاز به پرستاری در منزل برای مادران باردار را ایجاد می کنند. مراقبت های ویژه در منزل از سقط های خود به خودی البته با رعایت تجویزهای پزشک متخصص خود جلوگیری خواهد کرد.

کارشناسان آسانیسم ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته آماده پاسخ دهی به شما عزیزان می باشند. معتبر ترین مرکز پرستار کودک و پرستار سالمند در منزل. دارای پرستار مرد و پرستار زن در منزل آماده ارائه خدمات می باشد.

آسانیسم اولین پلتفرم در حوزه سلامت و مراقبت است که افراد نیازمند به پرستار را به موسسات پرستاری متصل می‌کند. آسانیسم فعالیت خود را از سال 1397 آغاز نموده است. آسانیسم قصد دارد تا دریافت خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل را راحت نماید.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسانیسم می باشد.

بهداشت و سلامت تاثیر لکه بینی بر جنین, حاملگی خارج از رحم, حاملگی مولار, رنگ خونریزی در بارداری, علت خونریزی خفیف در بارداری, علت لکه بینی در بارداری, لکه بینی, لکه بینی در بارداری

لکه بینی، خونریزی خفیف از مهبل (واژن) است. این لکه بینی مشابه پریودی است، اما بسیار خفیف تر است. رنگ خون می تواند هر چیزی از قرمز تا قهوه ای باشد.

لکه بینی در هفته های اول بارداری بسیار شایع است. همانطور که بسیاری از افراد باردار در سه ماهه اول بارداری لکه بینی را مشاهده می کنند.

اگر با روش IVF یا درمان باروری مشابه باردار شده باشید، احتمال لکه بینی پس از IVF وجود دارد. اگر دو نطفه در رحم قرار داده شود، ممکن است یکی از آن ها رشد نکند. این مسئله باعث خونریزی می شود.

علائم بارداري و لكه بيني

گاهی اوقات، عفونت ممکن است نشانه ای از چیزی جدی تر از قبیل سقط جنین باشد. به همین دلیل است که همیشه بهتر است که با دکتر هماهنگی کنید.

در اوایل بارداری، خونریزی و لکه بینی خفیف بی ضرر است. این خونریزی معمولا در زمان مشابه پریودی اتفاق می افتد و ممکن است یک یا دو روز طول بکشد. شما فقط زمانی متوجه خونریزی می شوید که توالت می روید یا خود را پاک می کنید. اگرچه متخصصان مطمئن نیستند که چرا این خونریزی اتفاق می افتد ممکن است به علت:

ممکن است چیزهای دیگری که در داخل بدن شما اتفاق بیفتد و باعث خونریزی شوند:

متاسفانه، خونریزی در اوایل بارداری می تواند نشانه ای از سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم باشد. در هر دو مورد، معمولا درد و گرفتگی شکمی یا لگن نیز ایجاد می شود.

سقط جنین معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک جنین به درستی رشد نکند و خونریزی به طور پیوسته سنگین تر می شود. سقط جنین اولیه یک رویداد دلهره آور است، اما بسیار شایع است. بعضی از زنان حتی قبل از اینکه متوجه بارداری شوند، سقط جنین می کنند و فکر می کنند خونریزی ناشی از پریودی آن ها بوده است.

حاملگی خارج از رحم زمانی اتفاق می افتد که تخمک بارور خارج از رحم کاشته شود. خونریزی ممکن است ادامه یابد و رنگ خون تاریک و ظاهری آبدار دارد. حاملگی خارج از رحم می تواند شما را به طور جدی بیمار کند، بنابراین باید سریعا اقدام شود.

یک علت غیر معمولتر خونریزی حاملگی مولار است که تنها در حدود ۷۰۰ مورد حاملگی تاثیر میگذارد. این اتفاق زمانی می افتد که جنین به درستی رشد نمی کند، اما برخی از سلول هایی که جفت را تشکیل می دهند، رشد می کنند و زیاد می شوند. بارداری مولار باید در اسرع وقت برداشته شود.

همچنین ممکن است ضربه ای به شکم شما، شاید پس از سقط، باعث خونریزی شود.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

علائم بارداري و لكه بيني

https://moshavere.niniban.com/

علائم بارداري و لكه بيني
علائم بارداري و لكه بيني
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *