عرق گیاه بابا آدم

دوره مقدماتی php
عرق گیاه بابا آدم
عرق گیاه بابا آدم

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در حوزه طب سنتی ایران‌، گیاهانی داریم که خواصی دوگانه دارند یعنی در شرایطی خاص‌، می‌توانند به‌عناوین مختلف‌، خواص درمانی متفاوتی را از خود نشان دهند از جمله این گیاهان دارویی می‌توان گیاه مریم‌گلی، گیاه باباآدم‌، تخم گیاه خاکشیر‌، پوست درخت توت‌، هوفاریقون و خیلی از گیاهان دارویی دیگر را نام برد.

به‌عنوان مثال برگ گیاه مریم‌گلی در ترکیب با گیاهانی از جمله نعناع و فلفل و زعفران، ترکیبی لاغر‌کننده است اما در ترکیب با کتیرای گون و فلوس و حتی عسل، ترکیبی چاق‌کننده است.

چنانچه یک قاشق غذاخوری تخم گیاه خاکشیر را در یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و با عسل شیرین کنید و مصرف کنید خاصیت ملیّن خواهد داشت اما مصرف آن با آب سرد یا مصرف آن به‌صورت بوداده از اسهال پیشگیری می‌کند؛ نکته جالب در این است که خاکشیر می‌تواند در دو شرایط عکس یکدیگر (یبوست و اسهال) مفید باشد.

در کتب سنگی از حکمای قدیم طب سنتی ایران آمده است که اگر پوست درخت توت سفید را برش دهید و آن را به‌طرف بالا بکشید و از درخت جدا کنید، جوشانده‌اش خاصیت قی‌آور دارد اما اگر به‌طرف پایین بکشید و از درخت جدا کنید، جوشانده‌اش خاصیت مسهلی دارد.

برگ گیاه کاسنی در ترکیب با سرکه و دارچین درمان‌کننده بسیار خوب اسهال است اما اگر همین گیاه را با گل‌سرخ + گل نیلوفر+ برگ سنا + عناب + گل گاوزبان مخلوط کنیم و به‌صورت دمنوش تجویز کنیم، ترکیبی ملین و مسهل به‌شمار می‌آید.عرق گیاه بابا آدم

نوشیدن دمنوش ریشه و برگ گیاه باباآدم‌، کاهنده هورمون رشد است اما عرق گیاه باباآدم افزاینده هورمون رشد است بنابراین کسانی که در سنین رشد قرار دارند و مایل به افزایش قد هستند‌، بهتر است از شکل تقطیرشده آن استفاده کنند.

دوره مقدماتی php

گیاه رازیانه یک فیتواستروژن است یعنی ذاتاً حاوی استروژن است؛ تخم این گیاه اثر چندانی در تنظیم قاعدگی  ندارد اما عرق رازیانه یکی از مؤثرترین داروها در درمان بیماریهای زنان محسوب می‌شود.

لذا توصیه و تأکید می‌شود از مصرف خودسرانه داروها و گیاهان دارویی چه به‌صورت تکی یا مفرده و چه به‌صورت ترکیبی و مرکب‌، خودداری کرده و در هر حال برای مقاصد درمانی خاص، با طبیب حاذق هماهنگ باشید.

انتهای پیام/*

بابا آدم که فیل گوش و آراقیطون نیز نامیده می شود گیاهی است علفی و دوساله که ارتفاع ساقه آن تا ۱/۵ متر می رسد. این گیاه به حالت وحشی در دشت ها و نواحی معتدل و مرطوب و سایه در اروپا و آسیا می روید. ساقه آن که شبیه پوست مار است پوشیده از کرکهای خشن و زبر است. برگهای آن بسیار بزرگ و پهن بحالت افتاده بر روی ساقه قرار دارد.از نظر طب قدیم ایران ریشه بابا آدم سرد و خشک است.بهترین تصفیه کننده خون است و خون را تمیز کرده و سموم را از بدن خارج می کند،جوش های صورت و کورک را برطرف می کند،ادرار آور و معرق است،سیستم لنف بدن را تمیز می کند،بیماری های پوستی نظیر اگزما، گل مژه و زخم ها را برطرف می کند،تورم را از بین می برد،تقویت کننده بدن است، جوشانده برگ های بابا آدم را در معالجه سرگیجه و رماتیسم بکار می برند،جوشانده تخم بابا آدم ضد عفونی کننده است،در معالجه ذات الریه بکار می رود،تب حاصل از بیماری مخملک را برطرف می کند، در معالجه یبوست موثر است،نقرس را برطرف می کند،درد سیاتیک را آرام می کند، در برطرف کردن کمر درد موثر است،آب آوردن بدن را درمان می کند، هضم غذا را تسریع می کند، کهیر را برطرف می کند،ریشه بابا آدم را له کرده و یا بجوشانید و آنرا روی کورک یا اگزما بمالید تا آنرا برطرف کند،برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن جوشانده غلیظ ریشه بابا آدم را به سرمالید.

بابا آدم، به خاطر سرشار بودن از پتاسیم، درمان و راه حلی طبیعی برای کنترل فشار خون است و این کار را با حذف مقدار مازاد سدیم در جریان خون انجام می دهد تا فشار خون را همیشه تحت کنترل نگه دارد.

بابا آدم حاوی بعضی از ترکیب هایی است که نه تنها قادر هستند تمام مواد سمی را از دستگاه گوارش بزدایند بلکه می توانند به عنوان ملینی معتدل برای کمک به گوارش و بهبود حرکت روده ها جهت بهینه کردن جذب عالی مواد مغذی عمل کنند.

یکی از علل اصلی یبوست آن است که دستگاه گوارش نمی تواند با سرعت نرمال تحرک کند. عواملی که موجب این امر می شوند می توانند متفاوت باشند اما علت هر چه باشد، بابا آدم که غنی از فیبر است به شما کمک می کند این مشکل را بسیار آسان تر از آنچه فکرش را می کردید برطرف کنید.

چون بابا آدم کالری پایینی دارد، برای حفظ شاخص گلیسمیک عالی است و در عین حال بابا آدم قادر است سطح قند خون را کنترل کند (فقط کافی است روزی یک فنجان دمنوش بابا آدم بنوشید.)عرق گیاه بابا آدم

از روی جدول فوق الذکر، می توانید ببینید که بابا آدم نسبتا فیبر زیادی دارد. مطمئنا اطلاع دارید که وجود فیبر تا چه اندازه برای تامین سلامتی شما مفید است.

به خاطر غنی بودن از فیبر، کنترل و پایین آوردن کلسترول خون برای بابا آدم مثل آب خوردن است چون فیبر جلوی کلسترول بد را می گیرد و سیستم بدن به صورت خودکار تولید کلسترول خوب را افزایش خواهد داد.

اگر می خواهید از سیستم قلبی عروقی خود محافظت کنید بهتر است ابتدا مطمئن شوید که قلب تان مجبور نیست سخت کار کند. کلسترول و ناراحتی های عروق کرونر می توانند عامل اصلی مشکلات قلبی باشند. خب، بابا آدم راه حل بی نظیری برای حفظ سطح کلسترل است و مانع از شکل گیری لخطه ی خون می شود؛ لخته ی خونی که می تواند موجب بروز ناراحتی کرونر شود.

کبد یکی از ارگان های مهم بدن است و بابا آدم حاوی ترکیبی است که کبدتان را از مواد سمی و مواد شیمیایی خطرناک می زداید و پاک می کند و در عین حال صفرا را آزاد می سازد و افزایش می دهد تا کبد علمکرد بهینه ای داشته باشد.

بابا آدم مملو از خواص شفابخش و آنتی اکسیدان است. آن ترکیب ها نه تنها پوست شما را پاک و سالم نگاه می دارند بلکه برای درمان ناراحتی های پوستی مانند کورک، آکنه و حتی اگزما نیز مفید هستند.

وقتی صحبت از سرطان می شود، هیچ راه ساده ای وجود ندارد اما ترکیب خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان های بابا آدم می تواند به عنوان یک سم زدا عمل کند تا بدن شما را از سرطان به دور نگه دارد و جلوی عود کردن آن را بگیرد.

وقتی فکر می کنید اوضاع بدن تان روبراه است اما وضعیت هورمونی تان نه، همیشه مشغول فعالیت نگه داشتن آن تعادل هورمونی را حفظ خواهد کرد و در این بین بابا آدم نیز یکی از خوراکی هایی است که به شما کمک خواهد کرد.

بابا آدم سرشار از ویتامین C و ویتامین E است و این ویتامین ها برای بهبود سیستم ایمنی شما مفید هستند چون می توانند به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل کنند.

از دوران باستان، ریشه ی بابا آدم به عنوان علاج طبیعی سرماخوردگی و تب استفاده می شده است. خواص ضد انعقادی و خلط آور آن برای درمان سرماخوردگی، گلو درد، سرفه و البته تب مفید هستند.

به عنوان تصفیه کننده ی خون، عوامل پاک کننده ی موجود در بابا آدم می توانند خون تان را پاک و عاری از رادیکال های آزاد نگه دارند در حالی که به طور همزمان خطر تجمع لخته های خونی غیر ضروری در شریان ها و رگ های تان را کاهش می دهند.

اگر با سیستم لنفاوی آشنایی ندارید، باید بگویم که سیستم تخلیه ی داخلی بدن است. به عنوان سم زدا، بعضی از ترکیب های یافت شده در بابا آدم برای حفظ وضعیت سیستم لنفاوی در شرایط خوب ضروری هستند.

بابا آدم به عنوان یک سم زدا، مطمئنا برای سلامت کلیه ها مفید است چون تمام مواد سمی و چیزهای غیرضروری درون بدن تان را می شوید و به طور کامل از بدن تان دفع می کند و باعث تسهیل عملکرد کلیه ها می شود.

دهیدراته شدن می تواند برای بدن تان خطرناک باشد، و عکس آن نیز صادق است یعنی آب بیش از حد نیز می تواند به همان اندازه خطرناک باشد. بابا آدم ترکیبی دارد که بدن را از میزان آب اضافی مصون نگه می دارد و از طریق دفع در ادرار رطوبت بدن را در حد استاندارد نگه می دارد.

یکی از فایده های خارق العاده ی بابا آدم برای سلامتی انسان ها این است که: بابا آدم حاوی خواص ضدالتهابی قدرتمند است که نه تنها تمام انواع ناراحتی های التهابی را به خوبی درمان می کند بلکه شما را از بیماری ها خطرناک ناشی از التهاب نیز مصون می دارد.

در واقع نه تنها آرتریت را تسکین می دهد بلکه برای از بین بردن بعضی از ناراحتی های التهابی مانند روماتیسم عالی است چون همان طور که در مورد قبل ذکر شد، باباآدم حاوی خواص ضد التهابی قدرتمند است.

ورم لوزه به وسیله ی ویروس های التهابی خاص به وجود می آید و بابا آدم به عنوان گیاه دارویی که حاوی خواص ضد التهابی است برای درمان ورم لوزه راه حل بی نظیری است.

بابا آدم کالری بسیار پایینی دارد، بنابراین در طول دوره ی اعمال رژیم کاهش وزن خوراکی بسیار کاملی به حساب می آید. به علاوه، به عنوان سم زدا، بابا آدم جذب بهینه ی مواد مغذی را جهت حفظ تناسب اندام همیشگی شما تضمین می کند.

گاهی آدم ها پاک یادشان می رود که سیستم عصبی نیز به اندازه ی سایر سیستم ها مهم است و باباآدم حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین C و ویتامین E است که می تواند شما را از آسیب بعضی ناراحتی های عصبی دور نگه دارد.

برای داشتن ذهنی سالم تر و حافظه ای فوق العاده قوی به یک رژیم سالم نیاز دارید که غنی از ویتامین B6 باشد و بابا آدم یکی از گیاهانی است که در صد فهرست خوراکی های مفید برای مغز قرار می گیرد.

آیا اشتهایتان مشکل دارد؟ بابا آدم می تواند رفلاکس اسید معده و مشکل اسیدیته را حل کند و ظرف اندک زمانی اشتهای تان نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

از آنجا که مملو از ویتامین C و ویتامین E است، ریشه ی بابا آدم به عنوان یکی از منابع اصلی آنتی اکسیدان های قدرتمند به شمار می رود.

همه ی آدم ها از این قضیه اطلاع ندارند اما مطالعات اخیر اثر چشمگیر بابا آدم در بهبود عملکرد جنسی مردان و زنان را اثبات کرده اند. این کاربرد گیاه بابا آدم به زمان های خیلی دور باز می گردد. مطالعه ای در سال ۲۰۱۲ کشف کرد که این گیاه دارویی با افزایش عملکرد و رفتار جنسی، ارتباط دارد. با این وجود، این نتیجه هنوز روی انسان ها ثابت نشده است.

فایده های دیگر بابا آدم برای سلامتی چیست؟ بابا آدم منبع عوامل ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است چون مملو ازپلی استیلن و مواد شیمیایی گیاهی است که می توانند به عنوان راه حلی عالی برای تمام انواع ناراحتی های ناشی از عفونت قارچی یا باکتریایی عمل کنند.

مورد ریزش مو اکثرا مردان را درگیر خود می کند اما بعضی از زنان نیز از آن رنج می برند. بابا آدم می تواند به رفع خشکی پوست سر که می تواند یکی از عوامل ریزش مو باشد کمک کند و باعث رشد بهتر مو بشود.

یکی از اثرات داشتن پوست سر خشک شوره زدن موها است. بابا آدم نه تنها شوره را از پوست سرتان برطرف می کند بلکه مشکل خارش پوست را نیز حل می کند.عرق گیاه بابا آدم

از حالا به بعد می توانید با محصولات درمان موی گرانقیمت خداحافظی کنید چون خودتان می توانید در خانه با استفاده از این گیاه، یک نرم کننده مو درست کنید تا موهایی سالم و کاملا با طراوت داشته باشید.

این اولین مزیت ریشه ی بابا آدم برای مو است. تحقیقات سال ۲۰۱۰ نشان داد که ریشه ی بابا آدم شامل انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها مانند کوئرستین، اسید فنولیک و لوتئولین است. این آنتی اکسیدان ها به چند شیوه ی مختلف به بدن کمک می کنند.

یافته های علمی در سال ۲۰۱۱ نشان داد که آنتی اکسیدان موجود در گیاه دارویی باباآدم نه تنها سیستم بدن را پاک می کند، بلکه خون را نیز از سموم عاری می سازد. ریشه ی بابا آدم خون را سم زدایی می کند و سبب بهبود گردش خون می شود. و با هر دوی این اثراتی که روی بدن دارد، به سلامت موها کمک شایانی می کند. در صورتی که به دنبال خوراکی های دیگری برای سم زدایی بدن هستید، این مقاله را بخوانید.

ریشه ی بابا آدم رشد سلول های سرطانی را محدود می کند. ثابت شده است که این گیاه دارویی علاوه بر فراهم کردن آنتی اکسیدان ها و پاکسازی خون از سموم، رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان لوزالمعده را نیز محدود می کند. در رابطه با تاثیر این گیاه دارویی برای درمان انواع دیگر سرطان هنوز مطالعاتی لازم است، اما همین اثری که روی سرطان لوزالمعده دارد، به تنهایی فوق العاده است.

در صورت درمان دیابت ملیتوس با داروهای شیمیایی، بهتر است برای جلوگیری از تداخلات دارویی، این گیاه استفاده نشود؛ زیرا ممکن است اثر این گیاه به اثر داروهای کاهنده قند خون اضافه شود و احتمال افت شدیدتر قند خون به وجود آید.
افراد مصرف کننده داروهای کاهنده قند خون، باباآدم را با احتیاط مصرف کنند:
به افرادی که از داروهای دیورتیک مصرف می کنند این گیاه توصیه نمی شود؛ زیرا باعث کاهش میزان زیاد پتاسیم بدن شده و به دلیل خاصیت ادرارآور بودن آن، بدن میزان زیادی از آب مورد نیاز خود را از دست می دهد.برخی از عوارض جانبی مانند خشکی دهان، سردرد، تهوع، اسهال، بی قراری و آلرژی با مصرف بیش از اندازه گیاه بابا آدم به صورت خوراکی دیده شده است. بهتر است خانم ها در زمان بارداری و شیردهی از این گیاه استفاده نکنند. در صورت تماس برگ های این گیاه با ملتحمه و یا قرنیه، عوارض شدید چشمی ممکن است ایجاد شود.

بابا آدم؟! حتی شنیدن نام این گیاه هم عجیب است؛ درباره خواص گیاه بابا آدم چه می‌دانید؟ این گیاه خاصیت سم زدایی دارد و می‌تواند بسیاری از التهاب های پوستی، آکنه و اگزما را درمان کند. این گیاه ادرار آور بسیاری از بیماری های مربوط به مفاصل و استخوان ها را هم درمان می‌کند. جوشانده ریشه گیاه بابا آدم درد نقرس، سیاتیک و کمر درد را از بین می‌برد با مجله دلتا همراه باشید تا درباره خواص این گیاه معجزه گر بیشتر بدانید.

بابا آدم، فیل گوش یا آراقیطون گیاهی علفی و دو ساله است که به صورت وحشی در اروپا و آسیا می‌روید. ساقه این گیاه شبیه پوست مار و برگ های آن پهن، خشن و کرکدار است. این گیاه در طب سنتی جایگاه خاصی دارد؛ با ما همراه باشید تا درباره خواص درمانی و پزشکی گیاه بابا آدم بیشتر بدانید.

خاصیت گیاه بابا آدم چیست؟ بعد از گل گاو زبان، اسطوخودوس، بابونه و سنبل الطیب حالا نوبت به این گیاه می‌رسد. همانطور که گفتیم، این گیاه ضد التهاب، دوست پوست و موی شما است؛ ویتامین C ، E ‌‌ و b6 موجود در آن، جوش و آکنه های پوستی را درمان می‌کند و عفونت های قارچی و باکتریایی بدن را هم از بین می‌برد، با ما همراه باشید تا درباره خواص گیاه بابا آدم بیشتر بدانید.عرق گیاه بابا آدم

ریشه گیاه فیل گوش پوست شما را زیباتر می‌کند. این گیاه با خاصیت ضد باکتری که دارد، عفونت های پوستی، لک، جوش و آکنه را برطرف می‌کند. آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در این گیاه، دشمن اگزمای پوستی هستند، بهتر است برای یک بار هم که شده ماسک خانگی و گیاهی بابا آدم را امتحان کنید.

ریشه این گیاه ریزش مو را برطرف می‌کند. ریزش مو تقریبا یک بیماری شایع در آقایان است که با طب سنتی و استفاده از دارو های گیاهی قابل کنترل و درمان است. بابا آدم خشکی پوست سر را از بین می‌برد. اگر مو های شما شوره دارد، از اسکراپ گیاهی فیل گوش استفاده کنید. این گیاه خارش پوست سر را برطرف می‎کند و باعث نرمی طبیعی مو ها می‌شود.

گیاه فیل گوش کالری کمی دارد؛ بنابراین یک گزینه مناسب برای رژیم لاغری است، مصرف چای و دمنوش گیاهی بابا آدم به صورت روزانه می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و همین مسئله باعث لاغری خواهد شد.

گیاه بابا آدم سرشار از پتاسیم است که می‌تواند فشار خون و کلسترول را کنترل کند. مصرف منظم چای و دمنوش این گیاه باعث حذف مقدار اضافی سدیم در جریان خون می‌شود؛ به این ترتیب، فشار خون و میزان کلسترول بدن شما تنظیم خواهد شد.

اگر مشکل یبوست دارید، این چای گیاهی می‌تواند شما را نجات دهد. ریشه این گیاه غنی از فیبر است که می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم و حرکت روده ها را روان کند.

همانطور که گفتیم، گیاه و ریشه بابا آدم ( فیل گوش ) کالری کمی دارد و از چاقی مفرط جلوگیری می‌کند؛ اگر اضافه وزن شما کنترل شود، ناخودآگاه قند خون بدن شما هم کنترل خواهد شد؛ چون دیابت و چاقی با هم ارتباط مستقیمی دارند. برای کنترل دیابت می‌توانید به صورت روزانه دمنوش و چای بابا آدم بخورید.

مشکلات عروق کرونر و کلسترول بالا می‌توانند سلامت قلب شما را به خطر بیندازند. دمنوش های گیاهی و از جمله بابا آدم سلامت قلب و عروق شما را تضمین می کند؛ این گیاه تصفیه کننده خون، عروق و رگ های شما است.

یک فنجان جوشانده ضد التهاب گیاه بابا آدم می‌تواند کبد و کلیه های شما را از شر عفونت و سموم مختلف نجات دهد. همچنین این گیاه یک ماده مدر است؛ فیل گوش ترکیب مغذی دارد که بدن را از میزان آب اضافی مصون نگه می‌دارد و از طریق دفع ادرار رطوبت بدن را حفظ می‌کند.

آنتی اکسیدان های طبیعی این گیاه مانند چای سبز می‌تواند از انواع سرطان جلوگیری کند؛ استفاده از چای و دمنوش گیاهی ریشه فیل گوش به عنوان یک ماده ضد التهاب با سموم بدن مبارزه می‌کند.

این گیاه با ویتامین های طبیعی مثل ویتامین c‌ و ویتامین e می‎تواند سیستم دفاعی بدن را تقویت کند و از عفونت های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کند. خواص ضد انعقادی و خلط آور آن برای درمان سرماخوردگی، گلو درد، سرفه و تب بسیار مفید است.

همانطور که گفتیم، این گیاه با خاصیت ضد التهابی اش درمان کننده آرتریت، آرتروز، التهاب مفاصل و روماتیسم است؛ برای این منظور از جوشانده این گیاه به صورت روزانه استفاده کنید.

ریشه فیل گوش رشد سلول های سرطانی را متوقف می‎کند. این گیاه دارویی علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان ها و پاکسازی خون از سموم، رشد تومور های سرطانی مانند سرطان لوزالمعده را هم محدود می‌کند.

برای درمان عفونت های بدن، ۳۰ گرم از ریشه این گیاه را همراه با مقدار مساوی شیرین بیان در یک لیتر آب بریزید و به مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. جوشانده این گیاه مانند آب انار خون را تصفیه و عفونت های بدن را برطرف می‌کند.

نظر شما درباره این گیاه دارویی چیست؟ آیا تا به حال چای و دمنوش گیاهی بابا آدم مصرف کرده‌اید؟ این گیاه را حتما امتحان کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

موهیتو برای اولین بار در کوبا تهیه شد و به همین دلیل در بعضی کشورها به آن نوشیدنی کوبایی گ…

باتومی در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده و حالا یک مقصد تابستانی پرشور در میان مردم ایران به شمار می‌رود. گردشگران در این شهر مدرن می‌توانند از جاذبه‌های فراوان، هتل‌های بین‌المللی، بهترین رستوران‌‌ها و زندگی شبانه‌ پرهیاهو لذت ببرند.

ساعت 24- خواص بابا آدم / خواص بابا آدم برای لاغری / روش مصرف بابا آدم / مضرات بابا آدم / خواص بابا آدم برای تصفیه خون / خواص بابا آدم برای مو / خواص بابا آدم برای پوست / خواص بابا آدم برای نقرس

خواص بابا آدم

 بابا آدم گیاه علفی می باشد که در زمین های آهکی و زمین های بایر و …. رشد می کند. ساقه این گیاه راست وپر شاخ و برگ می باشد، طولش از۸۰سانتی متر تا دو متر می شود و پوشیده ازکرک های زبر و خشن می باشد.

برگ های بابا آدم بسیار درشت ، بیضوی و ساده میی باشد که در زیرمایل به سفیدی و در رویش سبز رنگ می باشد.عرق گیاه بابا آدم

گل هایش به رنگ قرمز مایل به بنفش می باشد . گل  گیاه کروی شکل و پوشیده از فلس های که به قلاب های کوچکی منتهی می گردد. ریشه آن دراز ، کمی ضخیم و دوکی شکل می باشد که

نامهای دیگر گیاه آراقیطون یا فیل گوش می باشد. خواص گیاه  به علت دارا بودن مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم ، تانن، رزین، اسیداولئیک و اسیدلینولئیک و ویتامین ب6 و سی می باشد .

طبیعت گیاه بابا آدم سرد و خشک می باشد. ( خواص بابا آدم )

خواص باباآدم به طورکلی:ضد چاقی ، پایین آورنده قند خون، تقویت کننده بدن ، معالجه یبوست، ضد سنگ و کلیه تعدیل کننده، مدر، تلخ، ضد التهاب، صفراآور، معرق (تولیدکننده عرق ) و ضد سرطان .

روش مصرف بابا آدم

این گیاه بصورت دم کرده، پودر، کپسول و عصاره استفاده می گردد.

دمنوش: ۵ گرم از ریشه آسیاب گردد سپس با ۲۵۰ میلی لیتر آب جوشانده به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خیس بخورد. روزی ۳ مرتبه از این دمنوش میل کنید.

پودر: ۵ تا ۱۰ گرم روزی ۳ مرتبه.

کپسول: ۲ تا ۴ عدد کپسول سه نوبت در روز

عصاره: عصاره ریشه تازه به نسبت ۱ به ۲ با الکلی ۹۵ درجه. عصاره ریشه خشک به نسبت ۱ به ۵ با الکلی ۵۰ درجه ۳۰ تا ۶۰ قطره ۳ مرتبه در روز

غذا: ریشه را می توان سرخ و یا بخارپز نمود و مانند هویج استفاده کرد ساقه بابا آدم را همچنین در سوپ استفاده می کنند.

خواص بابا آدم برای لاغری

یکی از خواص گیاه بابا آدم لاغری است. گیاه بابا آدم با تجزیه کلسترول و چربی خون سبب گردش بهتر خون در عروق می شود اگر قبل از صرف غذا استفاده گردد به علت اینکه موجب کاهش

اشتها و کاهش میل به خوردن شیرینی جات می گردد در نتیجه به کم خوری و کاهش مصرف کالری توسط فرد منجر می شود.خواص عرق بابا آدم برای لاغرینیز مانند دمنوش یا جوشانده گیاه

بابا آدم می باشد. عرق باباآدم را برای لاغری باید نصف استکان تا یک استکان نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی مصرف گردد.

خواص بابا آدم برای تصفیه خون

ریشه گیاه خون را تصفیه می کند و این عمل به دو صورت انجام می پذیرد:

1ـ گرفتگی‌ سیستم تنفسی را رفع می نماید و به دفع دی‌اکسیدکربن کمک می کند. همچنین گرفتگی در عملکرد دفع ادرار را رفع می نماید و در واقع  ضد سنگ کلیه است.

2ـ این گیاه به کبد کمک می نماید تا مواد زائد خون را تصفیه نماید و به کمک کلیه‌ها آن را از بدن خارج می کند.

خواص بابا آدم برای مو

باباآدم باعث افزایش سرعت رشد مو و رویش مجدد موها می گردد. افراد باید مقدار برابر از سبوس، شلتوک برنج، باباآدم، علف لیمو، رزماری، حنا و گیاه دُم اسبی را پودر سپس ۲ عدد تخم مرغ

به آن اضافه و خوب آن‌ها را با هم قاطی کنید. سپس این ترکیب را روی مو گذاشته شب تا صبح بر روی مو  باقی بماند.

روش دیگر به این صورت است که موها و پوست سر خود را با روغن باباآدم به ۱۰ دقیقه ماساژ دهید سپس به مدت 2 ساعت بر روی مو بماند پس از آن با یک شامپوی ملایم موها را شستشوعرق گیاه بابا آدم

دهید.

خواص بابا آدم برای پوست

 برای درمان جوش و آکنه هر ۶ ساعت یک استکان دمنوش ریشه یا گیاه بابا آدم میل شود.

یا روزی چند بار پوست را با جوشانده بابا آدم مالش دهید.

برای رفع خارش و لک پوست و درمان زونا روزانه ۳ بار و هر بار یک استکان با شکم خالی، عرق بابا آدم را میل کنید.

برای لایه برداری پوست روزانه یکی از موارد دمنوش، جوشانده یا عرق بابا ادم  را روی پوست خود مالش دهید.

خواص بابا آدم برای نقرس

گیاه باباآدم دفع‌کننده اسید اوریک از بدن است، در واقع بهبودی بیماران مبتلا به نقرس را افزایش می دهد.

مضرات گیاه بابا آدم

  • بهترین زمان برای خوردن قرص یدوفولیک
  • مصرف بیش از حد گیاه موجب  خشکی دهان، سردرد، تهوع، اسهال، بی‌قراری و آلرژی می گردد. همچنین مصرف در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود. شایان ذکر است افراد دارای فشار

    خون پایین و افراد دیابتی که انسولین استفاده می‌کنند، نباید از گیاه بابا آدم استفاده کنند اگر برگ‌های این گیاه با ملتحمه و یا قرنیه تماس پیدا کند عوارض شدید چشمی  برای افراد ایجاد می گردد.( خواص بابا آدم )

    تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

    موجود در انبار

    نام محصول: عرق بابا آدم

    طبیعت: گرم

    خواص: آنتی بیوتیک قوی، معرق، مقوی، کاهنده قندخون، ضد امراض پوستی، ضد نقرس و روماتیسم، تقویت پوست سر

    طرز استفاده: روزی سه فنجان قبل از غذا میل شود.

    عرق گیاه بابا آدم

    ریشه باباآدم را هنگامی که گیاه یکساله است و قبل از آن که گل بدهد در اواخر فصل زمستان یا اوایل فروردین جمع آوری می کنند. این گیاه از ایام قدیم مورد استفاده بوده و از آن به عنوان داروی مدر، تصفیه کننده خون و بر ضد بیماری های تناسلی زنان به کار می رفته است.

    عرق بابا آدم بیشتر با عنوان برطرف‌کننده جوش معروف است. از اثرات عرق باباآدم بهبود بیماری‌های پوستی مانند ریزش مو، کهیر، آبسه، آکنه، پسوریازیس، دمل، کورک، اگزما، گل مژه، زخم‌ها و دیگر جراحات پوستی است.

    برای درد مفاصل و ترک پوست و زخم سر انگشتان که به علت سرمای شدید ایجاد شده باشند مفید است، و همچنین برای سوختگی آتش و زخم های بیخ ناخن مفید است و روی هم رفته برای معالجه زخم های مزمن و اولسر زانو و التهابات مخاط دهان و گلو و آب آوردن انسان منافع شایان دارد.

    ریشه بابا آدم دارای خاصیت تصفیه کنندگی خون، پیشاب آور و معرق بوده و از روزگاران دور برای نقرس مورد استفاده بوده است، ریشه بابا آدم برای درمان چاقی و ورم عمومی بدن که در اثر خرابی کلیه و سنگ مثانه می باشد مفید است و برای بیماری های پوستی و جوش غرور جوانی (درمان جوش صورت) نافع است، برای تب های دانه ای همچون مخملک و سرخک استفاده می شود.

     

    ۰۹۱۲۰۰۳۰۹۸۰

    برای دریافت مشاوره و یا اطلاعات بیشتر  می توانید از طریق آی دی تلگرام و یا تماس با شماره تلفن فوق اقدام نمایید.

     @attarak_ad

    گرم

    بطری شیشه یا پت

    شفاف

    نگهداری در دمای معمولی و دور از نور مستقیم خورشید

    برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری
    خود شوید. اگر این محصول را قبلا از فروشگاه خریده باشید، نظر شما به
    عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد.

    جعفری ۷۰ – ۱۳۹۸-۰۵-۰۵

    سلام من شنیدم میگن عرق بابا ادم برای چربی های پهلو شکم مفیده اگه جوابدهی داره چندتا باید تهیه کنم؟؟

    عطارک – ۱۳۹۸-۰۵-۰۶

    درود بر شما، برای بهره گیری از خواص عرق باباآدم برای لاغری می بایست نصف استکان تا یک استکان از آن را نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی میل کنید دوره درمان حداقل ۴۵ روز خواهد بود؛ در کنار مصرف عرق باباآدم ورزش منظم و رزیم غذایی نیز حائز اهمیت است. در این دوره به ۶ تا ۸ بطری عرق باباآدم نیاز دارید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    امروزه استفاده از داروهای گیاهی بخش قابل توجهی از بازار درمان را در همه جهان بخودش اختصاص داده است. و این روند به سرعت در حال پیشرفت است.

    نماد اعتماد الکترونیکی

    عرق گیاه بابا آدم

    کد تایید *


    گیاه بابا آدم گیاهی علفی است که در برخی مناطق مرطوب و معتدل ایران به صورت وحشی می‌روید. ساقه‌ای شبیه به پوست مار دارد که پوشیده از کرک‌های خشن و زبر می‌باشد. برگ‌های بسیار بزرگ و پهن آن به حالت افتاده بر ساقه قرار دارند. ریشه گیاه دراز و دوکی شکل است؛ در حقیقت ریشه این گیاه است که خاصیت درمانی دارد. پوست ریشه بابا آدم قهوه‌ای، مغز آن سفید و طعمی شیرین، ولی بویی نامطبوع دارد.


    ترکیبات شیمیایی

    ریشه بابا آدم حاوی مقدار فراوانی اینولین می‌باشد. از ترکیبات دیگر موجود در ریشه این گیاه پرخاصیت، تانن، رزین، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، اسیداولئیک، اسیدلینولئیک، ویتامین C و B6 می‌باشد.


    اثرات مفید بابا آدم بر پوست

    عرق گیاه بابا آدم

    ترکیبات شیمیایی موجود در این گیاه مانند پلی‌استیلن خاصیت آنتی‌باکتریال و ضد قارچی دارد. ترکیبات موثر موجود در این گیاه به علت اینکه روند پوست‌اندازی را تسریع می‌کند، سموم سطحی بر روی لایه اپیدرم پوست را می‌زداید و باکتری‌زدایی می‌کند. در حقیقت نوعی لایه‌برداری طبیعی و سالم و نیز آب‌رسانی به لایه‌های سطحی پوست را انجام می‌دهد؛ در نتیجه شادابی را برای پوست به ارمغان می‌آورد.


    بابا آدم و تصفیه خون

    ریشه این گیاه تصفیه‌کننده خون و لنف بدن می‌باشد و این عمل را با دو مکانیسم انجام می‌دهد:

    1ـ گرفتگی‌های موجود در سیستم تنفسی را برطرف می‌کند و به دفع دی‌اکسیدکربن کمک می‌نماید. همچنین گرفتگی در سیستم دفع ادرار را برطرف می‌کند و به نوعی ضد سنگ کلیه نیز می‌باشد.

    2ـ این گیاه همچنین به کبد کمک می‌کند تا مواد زائد موجود در خون را تصفیه کند و به کمک کلیه‌ها آن را از بدن دفع نماید.


    خواص کلیوی 



     


     


     

    ریشه گیاه بابا آدم ادرارآور است و تعریق را افزایش می‌دهد. در حقیقت دفع آب را از بدن می‌افزاید و از احتباس آن در بدن جلوگیری می‌کند.


    خاصیت ضد نقرس باباآدم

    گیاه باباآدم دفع‌کننده اسید اوریک از بدن می‌باشد، به بیانی دیگر بهبودی بیماران مبتلا به نقرس را تسریع می‌کند.


    جدال باباآدم با دیابت

    از اثرات ثابت‌شده این گیاه، خاصیت ضددیابتی آن می‌باشد؛ که اولاً باعث کاهش قند خون (با مصرف 3 فنجان جوشانده برگ گیاه در روز) می‌شود؛ و ثانیاً افرادی که میل زیادی به شکر و شیرینی دارند، با مصرف این گیاه به صورت ناشتا، این تمایلشان کاهش می‌یابد.


     بهبود سیستم گوارشی

    اثر این گیاه بر دستگاه گوارش، به علت ضدعفونی کردن دستگاه گوارش، برطرف کردن یبوست و تسریع در امر هضم غذا می‌باشد.


    باباآدم و کم‌خونی

    این گیاه به علت دارا بودن مقادیر بالایی از آهن باعث درمان کم‌خونی و رنگ‌پریدگی ناشی از آن می‌شود.


    تقویت سیستم ایمنی

    تحقیقات نشان داده که این گیاه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود ایدز می‌شود. همچنین این گیاه در درمان سرماخوردگی، روماتیسم، سرخک، التهاب، آرتریت، تسکین کمردرد، تب، عفونت‌ها، التهاب و ذات‌الریه نیز موثر است.


    عصاره بابا آدم، به عنوان جایگزین یک دارو

    بر اساس تحقیقات به عمل آمده، استفاده از پماد تهیه‌شده از گیاه بابا آدم قادر است، همانند داروی ضد التهاب ساختگی هیدروکورتیزون، دارای اثرات بهبوددهندگی و تسریع‌کنندگی روند التیام زخم باشد. طب امروزی، گیاه بابا آدم را به عنوان پایین‌آورنده قند خون، ضدسرطان، ضدتب، ضدروماتیسم، ضدنفخ، ضدعفونی‌کننده، مسهل، کاهش‌دهنده کلسترول و چربی خون، محرک ایمنی بدن و دارای خاصیت پروبیوتیک پذیرفته است.


    روش‌های گوناگون مصرف بابا آدم

    جوشانده بابا آدم: 50 گرم از ریشه این گیاه را در یک لیتر آب به مدت 20 دقیقه می‌جوشانید.عرق گیاه بابا آدم

    دم کرده بابا آدم: 80 گرم از ریشه بابا آدم را در یک لیتر آب برای مدت 10 دقیقه دم می‌کنید.

    دم کرده شیرین‌بیان و بابا آدم: 30 گرم باباآدم و 30 گرم شیرین‌بیان را در یک لیتر آب به مدت نیم ساعت بریزید و بگذارید تا دم بکشد. از این معجون به منظور تصفیه خون می‌توانید سه فنجان در روز مصرف نمایید.

    کرم بابا آدم: کرم تهیه‌شده از برگ گیاه برای جوش‌ها و تومورها موثر است. همین طور روغن ریشه باباآدم نیز تأثیر زیادی در لطافت و نرمی پوست دارد.


    موارد احتیاط در مصرف بابا آدم

    برخی از عوارض جانبی مانند خشکی دهان، سردرد، تهوع، اسهال، بی‌قراری و آلرژی با مصرف بیش از اندازه گیاه بابا آدم به صورت خوراکی دیده شده است. بهتر است خانم‌ها در زمان بارداری و شیردهی از این گیاه استفاده نکنند. در صورت تماس برگ‌های این گیاه با ملتحمه و یا قرنیه، عوارض شدید چشمی ممکن است ایجاد شود.

    دیابتی‌ها در صورت مصرف دارو، باباآدم مصرف نکنند

    در صورت درمان دیابت ملیتوس با داروهای شیمیایی، بهتر است برای جلوگیری از تداخلات دارویی، این گیاه استفاده نشود؛ زیرا ممکن است اثر این گیاه به اثر داروهای کاهنده قند خون اضافه شود و احتمال افت شدیدتر قند خون به وجود آید.

    افراد مصرف‌کننده داروهای کاهنده قند خون، باباآدم را با احتیاط مصرف کنند:

    به افرادی که از داروهای دیورتیک مصرف می‌کنند این گیاه توصیه نمی‌شود؛ زیرا باعث کاهش میزان زیاد پتاسیم بدن شده و به دلیل خاصیت ادرارآور بودن آن، بدن میزان زیادی از آب مورد نیاز خود را از دست می‌دهد.

    بابا آدم که باردان، فیلگوش ، آراقیطون، علف پیرزن و پینه خاله(نام علمی: Arctium) نیز نامیده می‌شود گیاهی است علفی و دوساله از تیره گل‌ستاره‌ای‌ها
    (Asteraceae).
    گیاهی است که به اندازه یک متر و نیم تا دو متر ارتفاع رشد می‌کند. با برگ‌های درشت و خشن و سبز رنگ با گل‌های توپ مانند و به اندازه فندق یا بزرگتر از آن در باغچه و کنار آبها و یونجه زارها مراتع و مزارع می‌روید.

    این گیاه در اطراف تهران، البرز، راه چالوس، خراسان، کرمان، رودبار، تفرش، اروپا و شمال آمریکا می‌روید و در بعضی نقاط پرورش داده می‌شود.

    این سرده در ایران ۴ گونه علفی چند ساله دارد، بابا آدم (گیاه) «Arctium lappa»، بابا آدم صغیر «Arctium minus» و دو گونه بابا آدم خویی «Arctium palladinii» و بابا آدم برگه پهن «Arctium platylepis» که علاوه بر ایران در شرق اروپا، آناتولی، قفقاز، ماورای قفقاز و ترکمنستان نیز می‌رویند.[۲]بابا آدم ازگروه کاسنی ها به شمار می رود.این گیاه از سوی رومیان باستان شناسایی شده و فوایدآن برای سلامتی مشخص شده است.[۳]

    از تجزیهٔ شیمیایی ریشهٔ بابا آدم مواد زیر بدست آمده‌است: اینولین، پلی استیلنها، اسید آرکتیک، اسید پروپیونیک، اسید بوتیریک ، اسید لوریک، اسید استئاریک، اسید پالمیتیک، هورمون‌های گیاهی، تانن و پلی‌فنولیک اسید. از تجزیهٔ شیمیایی تخم بابا آدم موارد زیر بدست آمده‌است:
    یک گلوکزید تلخ به نام آرکتین Arctin، اسید کلروژنیک، لاپائول A,B، ژرماکرانولید.

    از تجزیهٔ شیمیایی برگ‌های بابا آدم موارد زیر بدست آمده‌است:
    آرکتیول، فوکینون، فوکینانولید، بتا- ئودسمول، پتازیتولون، اِرِموفیلن، تاراکساسترول. به‌طور کلی دم کرده یا جوشانده برگ، ریشه و تخم بابا آدم خاصیت ضد میکروبی و آنتی تومور دارد.
    عرق گیاه بابا آدم

    ریشه، برگ تخم و میوه بابا آدم برای درمان سرطان‌ها، رماتیسم، نقرس، ناراحتی‌های معده، کلیه، بیماری‌های پوستی حتی ریزش موواگزما، گلو درد، ورم لوزه‌ها، سرفه، سرخک، بر زخم‌ها و آبسه‌ها و مرض قند کاربرد دارد.
    در طب قدیم ریشه گیاه باباآدم طبیعت سرد و خشک داشته‌است. ریشه این گیاه به علت داشتن مقدار زیاد آهن علاج کم خونی می‌باشد. همچنین از ریشه آن برای درمان سرماخوردگی و التیام کهیر و اگزما استفاده می‌شود.
    از برگ این گیاه برای معالجه سرگیجه، رماتیسم، تنظیم قند خون، رفع درد و سوزش ناشی از گزیدگی و درمان کچلی استفاده می‌شود.
    تخم این گیاه نیز در پزشکی کاربرد دارد و برای ضد عفونی کردن، درمان ناراحتی‌های ریوی و گلو درد به کار گرفته می‌شود. همچنین ضد کرم معده و روده می‌باشد.

    دکتر محمد صادق رجحان (۱۳۷۷)، درمان بوسیله گیاهان دارویی، مرکز فرهنگی آبا

    برگ نمدی ·
    آکاسیا ·
    اکالیفا ·
    پای خرس ·
    خارکپه‌ای ·
    سرخار ·
    کلاه میرحسن ·
    چوبک ·
    افرا ·
    بومادران ·
    اشیرانت ·
    آویشنک ·
    اقونیطون ·
    اکیر ترکی ·
    تلخه ·
    توت مار ·
    کیوی ·
    زولک ·
    پرسیاوشان ·
    چشم خروس ·
    گندم‌نیا ·
    بابارتو ·
    فرچه سوگند ·
    چمن شور ·
    نازبشقابی ·
    پشموک ·
    شاه‌بلوط هندی ·
    آتشین ·
    آگاو ·
    گل ابری ·
    آگلونما ·
    غافث ·
    چمن گندمی ·
    علف چنگ ·
    علف بوریا ·
    عرعر ·
    علف موئین ·
    علف فرش ·
    لبدیسی ·
    شب‌خسب ·
    ختمی ·
    پای شیر ·
    تونگ ·
    قاشق‌واش ·
    خارشتر ·
    شنگار ·
    آلاماندا ·
    گندنایی ·
    پیاز ·
    الوانی ·
    توسکا ·
    جاشیرآسا ·
    صبر زرد ·
    دم‌روباهی ·
    خولنجان ·
    سنبل خوشه‌ای ·
    گل مرواریدی ·
    ختمی ·
    قدومک ·
    قدومه ·
    تاج خروس ·
    آماریلیس ·
    کهربایی ·
    مصفایی ·
    کهنه‌واش ·
    شن گندمی ·
    گرگ خار ·
    عروس شن‌زار ·
    نیلک ·
    رزک ·
    بادام ·
    آسمانی ·
    هرمی ·
    پسته ·
    گل حلقه ·
    آناغالیس ·
    قره‌تاج ·
    آناناس ·
    چنگ مریم ·
    گاوزبان ·
    نازبیابانی ·
    یاسمن صخره‌ای ·
    شقایق نعمانی ·
    شوید ·
    خون سیاوش ·
    بابونه ·
    بهاری چمن ·
    جعفری وحشی ·
    درفش گیاه ·
    پنجه عروس ·
    گل میمونی ·
    سندانی ·
    پاشیرک ·
    گورخری ·
    کرفس ·
    شاهدانه کانادایی ·
    خاس ·
    تاج‌الملوک ·
    رشادی ·
    رشاد ·
    گل شیپوری ·
    بادام زمینی ·
    آرالیا ·
    عشقه ·
    توت فرنگی ·
    دارواش سوزنی‌برگ ·
    باباآدم ·
    مرجانی ·
    نیام نقره‌ای ·
    سه سیخکی ·
    چپقک ·
    زردآلو ·
    گل عسلی ·
    یولافک ·
    درمنه ·
    شیپوری ·
    ریش بزی ·
    خیزران ·
    قمیش ·
    گل پروانه ·
    مارچوبه ·
    علف چسبک ·
    زبرینه ·
    میله یعقوب ·
    سریشک ·
    عبایی ·
    سپُرزدارو ·
    ستاره‌ای ·
    علف شتر ·
    گون ·
    ستاره‌گُون ·
    هویج کوهی ·
    گل‌چاک ·
    سپیدچوب ·
    آتامانتا ·
    سرخس ماده ·
    خارچرخه ·
    کاروان‌کش ·
    سلمکی ·
    شابیزک ·
    برگ بوی ژاپنی ·
    یولاف ·
    آزالیا ·
    آزیل ·
    آزولا ·

    B-نازباتلاقی ·
    فراسیون‌آسا ·
    ترتیزک جویباری ·
    پشمالو ·
    آلاله آبی ·
    بهیمه ·
    بکمانیا ·
    بگونیا ·
    تمشکین ·
    مینای چمنی ·
    زرشک ·
    سرخابی ·
    شفاقل آبی ·
    چغندر ·
    عروس کوهی ·
    غان ·
    کارده ·
    دودندان ·
    آدمک ·
    تکمه شور ·
    گشنیزک ·
    سپرسپری ·
    شانه‌سرخس ·
    خارسنبل ·
    بلومئا ·
    شب‌رنگی ·
    علف پشمکی ·
    درخت پنجه ·
    سینه‌کبکی ·
    گل گاوزبان ·
    جارو پنجه‌ای ·
    سرخس انگوری ·
    گل کاغذی ·
    گل‌زبانک ·
    چمن‌جاوری جنگلی ·
    کلم ·
    لرزان‌چمن ·
    جارو علفی ·
    توت کاغذی ·
    گاوزبان کوهی ·
    فاشرا ·
    دم‌موشی قفائی ·
    زیره ·
    چترگندمی ·
    هزارنی ·

    صفحه اصلی » تغذیه و سلامت 🔥 » تغذیه 🔥 » عرق بابا آدم : خواص, مضرات و طبع عرق بابا آدم / عرق بابا آدم و افزایش قد

    عرق بابا آدم, خواص عرق بابا آدم, مضرات عرق بابا آدم, طبع عرق بابا آدم, عرق بابا آدم برای افزایش قد, طریقه مصرف عرق بابا آدم برای افزایش قد, عرق بابا آدم برای لاغری, عکسهای گیاه بابا آدم

    عرق بابا آدم, خواص عرق بابا آدم, مضرات عرق بابا آدم, طبع عرق بابا آدم, عرق بابا آدم برای افزایش قد, طریقه مصرف عرق بابا آدم برای افزایش قد, عرق بابا آدم برای لاغری, عکسهای گیاه بابا آدم

    عرق بابا آدم, خواص عرق بابا آدم, مضرات عرق بابا آدم, طبع عرق بابا آدم, عرق بابا آدم برای افزایش قد, طریقه مصرف عرق بابا آدم برای افزایش قد, عرق بابا آدم برای لاغری, عکسهای گیاه بابا آدم

    جهت کاهش دادن فشار خون،دیابت (قند خون )، کلسرول خون صبح و عصر به طور ناشتا یک استکان از عرق ریشه بابا آدم میل کند .عرق گیاه بابا آدم

    برای رفع خارش پوستی و انواع لک پوستی به مقدار یک استکان صبح ناشتا و یک استکان عصر از عرق ریشه بابا آدم میل کنید.

    به منظوردرمان زونا (نوعی ناراحتی دردناک مرتبط با پوست ) می توانید از عرق این گیاه استفاده نمایید .

    بدین ترتیب که در طول روز سه استکان عرق بابا آدم آن هم به صورت ناشتا بیاشامید .

    ۴- مصرف عرق بابا آدم می تواند در رفع ناراحتی های پوستی، بیماری های عفونی ، ریزش مو ،لک و کورک ، نقرس ، اسید اوریک، رماتیسم ، آرتریت، چاقی ، مسمومیت خون، سرطان روده ، آبله و حساسیت نافع باشد.

    ۵- آشامیدن این عرق برای تقویت لثه ،تقویت قفسه سینه، ترمیم زخم ها، ورم عمومی بدن مفید می باشد .

    از نظر طب قدیم ایران ریشه بابا آدم سرد و خشک است.

    بهترین تصفیه کننده خون است و خون را تمیز کرده و سموم را از بدن خارج می کند،جوش های صورت و کورک را برطرف می کند،ادرار آور و معرق است،سیستم لنف بدن را تمیز می کند،بیماری های پوستی نظیر اگزما، پسوریازیس ، گل مژه و زخم ها را برطرف می کند،تورم را از بین می برد،تقویت کننده بدن است، جوشانده برگ های بابا آدم را در معالجه سرگیجه و رماتیسم بکار می برند،جوشانده تخم بابا آدم ضد عفونی کننده است،در معالجه ذات الریه بکار می رود،تب حاصل از بیماری مخملک را برطرف می کند، در معالجه یبوست موثر است،نقرس را برطرف می کند،درد سیاتیک را آرام می کند، در برطرف کردن کمر درد موثر است،آب آوردن بدن را درمان می کند، هضم غذا را تسریع می کند، کهیر را برطرف می کند،ریشه بابا آدم را له کرده و یا بجوشانید و آنرا روی کورک یا اگزما بمالید تا آنرا برطرف کند،برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن جوشانده غلیظ ریشه بابا آدم را به سرمالید.

    عرق بابا آدم, خواص عرق بابا آدم, مضرات عرق بابا آدم, طبع عرق بابا آدم, عرق بابا آدم برای افزایش قد, طریقه مصرف عرق بابا آدم برای افزایش قد, عرق بابا آدم برای لاغری, عکسهای گیاه بابا آدم

    افرادی که فشار خون یا قند خون پایین دارند باید از مصرف باباآدم خوددداری کنند؛ استفاده بیش از حد این گیاه باعث بروز مشکلات بینایی می‌شود.

    استفاده بیش از حد از بابا آدم علائمی مانند خشکی دهان، سردرد، تهوع، اسهال، بی‌قراری و آلرژی را به همراه دارد؛ مصرف این گیاه برای زنان باردار و شیرده ممنوع است.

    باباآدم با دارو‌های دیابت و دیورتیک (ادرارآور) تداخل دارد و اثر‌های آن‌ها را تشدید می‌کند.

    – نکته‌ی احتیاطی شماره یک که باید درباره‌ی بابا آدم بدانید این است که می‌تواند به جنین آسیب بزند، بنابراین زنان باردار اجازه ندارند به هیچ وجه بابا آدم مصرف کنند.

    – ممکن است برای کسانی که نسبت به گل مروارید یا گل داودی حساسیت دارند واکنش آلرژیک ایجاد کند

    – به خاطر خاصیت ادرارآوری‌اش، کسانی که از دهیدراته‌ی بدن رنج می‌برند باید از مصرف آن اجتناب کنند.

    – مصرف بابا آدم بعد از یا قبل از عمل جراحی بزرگ می‌تواند خطر خونریزی را افزایش دهد، پس اگر عمل جراحی در پیش دارید بهتر است حداقل دو هفته قبل از تاریخ عمل مصرف بابا آدم را متوقف کنید.

    – باید اطلاع داشته باشید که ریشه‌ی بابا آدم از کجا به دست آمده است چون بابا آدم خیلی شبیه بلادون به نظر می‌رسد که گیاهی بسیار سمی است.

    – کسانی که در حال حاضر به عنوان جزیی از درمان دارویی خود مکمل پتاسیم مصرف می‌کنند باید از مصرف بابا آدم اجتناب کنند چون مقدار پتاسیم بالای موجود در آن ممکن است مسمومیت پتاسیم ایجاد کند.

    عرق بابا آدم, خواص عرق بابا آدم, مضرات عرق بابا آدم, طبع عرق بابا آدم, عرق بابا آدم برای افزایش قد, طریقه مصرف عرق بابا آدم برای افزایش قد, عرق بابا آدم برای لاغری, عکسهای گیاه بابا آدم

    باباآدم دارای طبع گرم و خشک است

    عرق بابا آدم, خواص عرق بابا آدم, مضرات عرق بابا آدم, طبع عرق بابا آدم, عرق بابا آدم برای افزایش قد, طریقه مصرف عرق بابا آدم برای افزایش قد, عرق بابا آدم برای لاغری, عکسهای گیاه بابا آدم

    نوشیدن دمنوش ریشه و برگ گیاه باباآدم‌، کاهنده هورمون رشد است اما عرق گیاه باباآدم افزاینده هورمون رشد است بنابراین کسانی که در سنین رشد قرار دارند و مایل به افزایش قد هستند‌، بهتر است از شکل تقطیرشده آن استفاده کنند.

    عرق بابا آدم, خواص عرق بابا آدم, مضرات عرق بابا آدم, طبع عرق بابا آدم, عرق بابا آدم برای افزایش قد, طریقه مصرف عرق بابا آدم برای افزایش قد, عرق بابا آدم برای لاغری, عکسهای گیاه بابا آدم

    در حوزه طب سنتی ایران، گیاهانی داریم که خواصی دوگانه دارند یعنی در شرایطی خاص می‌توانند به‌عناوین مختلف‌، خواص درمانی متفاوتی را از خود نشان دهند از جمله این گیاهان دارویی می‌توان به گیاه مریم‌گلی، گیاه باباآدم، تخم گیاه خاکشیر، پوست درخت توت‌، هوفاریقون و خیلی از گیاهان دارویی دیگر اشاره داشت.

    به‌عنوان مثال برگ گیاه مریم‌گلی‌ در ترکیب با گیاهانی از جمله نعناع، فلفل و زعفران، ترکیبی لاغر‌کننده است اما در ترکیب با کتیرای گون و فلوس و حتی عسل‌، به ترکیبی چاق‌کننده تبدیل می‌شود.

    چنانچه یک قاشق غذاخوری تخم گیاه خاکشیر را در یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و با عسل شیرین کنید و مصرف کنید خاصیت ملیّن دارد اما مصرف آن با آب سرد یا مصرف آن به‌صورت بوداده از اسهال پیشگیری می‌کند؛ نکته جالب در این است که خاکشیر می‌تواند در دو شرایط عکس یکدیگر (یبوست و اسهال) مفید باشد.عرق گیاه بابا آدم

    در کتب سنگی از حکمای قدیم طب سنتی ایران آمده است که اگر پوست درخت توت سفید را برش دهید و آن را به‌طرف بالا بکشید و از درخت جدا کنید، جوشانده‌اش خاصیت قی‌آور دارد اما اگر به‌طرف پایین بکشید و از درخت جدا کنید، جوشانده‌اش خاصیت مسهلی دارد.

    برگ گیاه کاسنی در ترکیب با سرکه و دارچین درمان‌کننده بسیار خوب اسهال است اما اگر همین گیاه را با گل‌سرخ + گل نیلوفر + برگ سنا + عناب + گل‌گاوزبان مخلوط کنیم و به‌صورت دمنوش تجویز کنیم، ترکیبی ملیّن و مسهل به‌شمار می‌آید.

    نوشیدن دمنوش ریشه و برگ گیاه باباآدم‌، کاهنده هورمون رشد است اما “عرق گیاه باباآدم” افزاینده هورمون رشد است، بنابراین کسانی که در سنین رشد قرار دارند و مایل به افزایش قد هستند‌، بهتر است از شکل تقطیرشده آن استفاده کنند.

    گیاه رازیانه یک فیتواستروژن است یعنی ذاتاً حاوی استروژن است؛ تخم این گیاه اثر چندانی در تنظیم قاعدگی ندارد اما عرق رازیانه یکی از موثرترین داروها در درمان بیماریهای زنان محسوب می‌شود.

    لذا توصیه می‌شود از مصرف خودسرانه داروها و گیاهان دارویی چه به‌صورت تکی یا مفرده و چه به‌صورت ترکیبی و مرکب خودداری کرد و در هر حال برای مقاصد درمانی خاص، با طبیب حاذق طب ایرانی هماهنگ باشید.

    عرق بابا آدم, خواص عرق بابا آدم, مضرات عرق بابا آدم, طبع عرق بابا آدم, عرق بابا آدم برای افزایش قد, طریقه مصرف عرق بابا آدم برای افزایش قد, عرق بابا آدم برای لاغری, عکسهای گیاه بابا آدم

    باباآدم نقش موثری در لاغری افراد دارد؛ برای این منظور افراد باید نصف استکان تا یک استکان از عرق بابا آدم را ۳۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی میل کنند.

    این گیاه با تجزیه کلسترول و چربی خون موجب گردش بهتر خون در عروق می‌شود.

    عرق بابا آدم, خواص عرق بابا آدم, مضرات عرق بابا آدم, طبع عرق بابا آدم, عرق بابا آدم برای افزایش قد, طریقه مصرف عرق بابا آدم برای افزایش قد, عرق بابا آدم برای لاغری, عکسهای گیاه بابا آدم

    تعبیر خواب حضرت یوسف 🌒 ابن سیرین، امام جعفر صادق (ع) و دانیال نبی

  • عکس برای تصویر زمینه موبایل دخترونه
  • مهسا جاور: من و همسرم می‌خواهیم در یک بازی آسیایی دیگر با هم باشیم

    شفر: در بنی‌یاس تیمی جوان ساخته‌ام/ از آینده شاگردان سابقم اطمینان دارم

    تشریح اقدامات معاونت عملیات ناجا در مبارزه با ویروس کرونا

    حق مسکن باید ۵۰ درصد هزینه اجاره‌بها را پوشش دهد

    بافت پیرامونی حرم امام رضا(ع) چه سرنوشتی را انتظار می‌کشد؟

    اکران «مولان» هم به تعویق افتاد

    آغاز برگزاری کلاس‌های عملی از اول مرداد/برگزاری “مجازی” امتحانات پایان ترم

    چرا کرونا برای کودکان مرگبار نیست؟

    فال تاروت بله خیر اصلی / فال تاروت کبیر بله و خیر یک کارتی اتوماتیک ویکی ویو

    کوه دماوند / قله دماوند / شهر دماوند / مسیر صعود به دماوند / جاهای دیدنی دماوند تهرانعرق گیاه بابا آدم

    علی ابوالحسنی 🎬 بیوگرافی علی ابوالحسنی بازیگر / فوت علی ابوالحسنی

    جاذبه های گردشگری آستارا / آستارا / راهنمای سفر به آستارا

    تعبیر خواب خانه 🌒 تعبیر خواب خرابی خانه / تعبیر خواب خانه از حضرت یوسف

    آشنایی کامل با منطقه کوپا اونیک در صربستان

    تعبیر خواب پله 🌒 تعبیر خواب بالا رفتن و پایین آمدن از پله / تعبیر پله چوبی و آهنی

    سیامند رحمان 🎬 بیوگرافی سیامند رحمان و عکس های قویترین مرد جهان

    عکاسی از باران / عکاسی از هوای بارانی / زیباترین عکس های باران

    تنظیمات فایل در فتوشاپ / تنظیمات File Handling / آموزش فتوشاپ حرفه ای

    گلاره ناظمی 🎬 بیوگرافی گلاره نظمی / گلاره ناظمی داور فوتسال / عکسهای گلاره ناظمی

    ساندویچ مرغ و قارچ 🥘 ۲ طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ خوشمزه رستورانی در خانه

    بی خوابی : علت و درمان بی خوابی / درمان بی خوابی شبانه طب سنتی

    باقالی پلو با گوشت 🥘 طرز تهیه باقالی پلو مجلسی با گوشت، مرغ و ماهیچه و زبان

    چای سیاه : خواص, مضرات, طبع چای سیاه / خواص چای سیاه برای لاغری

    نزدیک شدن به موضوع در عکاسی / عوامل موثر در گرفتن عکس زیبا

    سرماخوردگی ویروسی و باکتریایی، علائم و درمان سریع در طب سنتی

    پیتزا مرغ و قارچ 🥘 طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه و رستورانی

    زرشک : خواص, مضرات و طبع زرشک / خواص زرشک برای لاغری, پوست, قاعدگی

    الگوی پیش بند آشپزخانه / پیش بند آشپزخانه / آموزش تصویری دوخت پیش بند

    طراحی ناخن ۲۰۲۰ / طراحی ناخن ۹۹ / جدیدترین مدل طراحی ناخن ۹۹ – ۲۰۲۰

    بابا آدم که فیل گوش و آراقیطون نیز نامیده می‌ شود گیاهی است با طبع سرد و خشک.

    در صورتی که این مطلب برای شما مفید بود از ما حمایت کنید.

    چرا باید حمایت کنم؟

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    عرق گیاه بابا آدم

    وب‌ سایت

    از تیم طبایع برای تولید محتوای جدید حمایت می‌کنم.

    چرا حمایت کنم؟

    | طب سنتی برای همه © 1398 – تمامی حقوق محفوظ است. |

    

    13,000 تومان

    فرآورده های گیاهی فیض

    گرم

    مصرف بابا آدم در دوران حاملگی ممنوع است

    عرق گیاه بابا آدم

    ارسال رایگان برای خرید های بالای 200 هزار تومان با پست یا تیپاکس و باربری برای سفارشات با وزن بالا

    پشتیبانی 24 ساعته و برخط

    در صورت هرگونه مشکل در ارتباط با محصول آنرا بازپس بفرستید

    بدون هیچگونه واسطه مستقیما از شرکت خرید کنید

    بابا آدم گیاهی مقوی می‌باشد، که از آن برای درمان برخی از بیماری ها، افزایش رویش مو و کمک به کاهش وزن استفاده می‌شود.

    ریشه باباآدم حاوی مقدار فراوانی اینولین است.

    تانن، رزین، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، اسیداولئیک، اسیدلینولئیک، ویتامین B۶ و C نیز از دیگر ترکیبات موجود در ریشه این گیاه هستند.

     

    افراد برای ترمیم زخم‌ها نیز باید جوشانده برگ باباآدم را با روغن زیتون به نسبت مساوی با هم مخلوط کنند سپس محل زخم را با این محلول شستشو دهند.

    مصرف بابا آدم تاثیر بسزایی در درمان پنومونی (عفونت ریه)، ذات الریه و سرماخوردگی دارد.

    هم چنین مصرف عرق بابا آدم باعث افزایش سرعت رشد موهایتان می‌شود.

    افرادی که فشار خون یا قند خون پایین دارند باید از مصرف باباآدم خوددداری کنند؛ استفاده بیش از حد این گیاه باعث بروز مشکلات بینایی می‌شود.

    استفاده بیش از حد از بابا آدم علائمی مانند خشکی دهان، سردرد، تهوع، اسهال، بی‌قراری و آلرژی را به همراه دارد؛ مصرف این گیاه برای زنان باردار و شیرده ممنوع است.

    باباآدم با دارو‌های دیابت و دیورتیک (ادرارآور) تداخل دارد و اثر‌های آن‌ها را تشدید می‌کند.

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

    نام *

    ایمیل *


    آدرس ایمیل:

    عرق گیاه بابا آدم


    فیض استور فروشگاه رسمی شرکت فرآورده های گیاهی فیض کاشان می‌باشد.


    کلمه کاربری یا ایمیل *


    رمز عبور *


    ورود

    عرق گیاه بابا آدم
    عرق گیاه بابا آدم
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *