عرق نعنا در بارداری

دوره مقدماتی php
عرق نعنا در بارداری
عرق نعنا در بارداری

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

http://moshavere.niniban.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

از گذشته برای درمان مشکلات گوارشی، خوردن عرقیجاتی مثل عرق نعنا سفارش شده است. نعناع گیاهی خوشبو کننده است که مصارف زیادی در آشپزی دارد. بسیاری از مردم به شکل تازه و یا خشک از آن استفاده می کنند. از نظر طب سنتی، گیاه نعناع دارای طبع گرم و خشک است. استفاده از عرق نعنا برای بسیاری از مشکلات گوارشی از جمله درد معده، سوء هاضمه و سندرم روده تحریک پذیر توصیه می شود. اما آیا خوردن عرق نعنا در بارداری برای جنین مشکلی ایجاد نمی کند؟ به عبارتی آیا خوردن عرق نعنا در بارداری مجاز است؟ با ما باشید تا همه چیز را درمورد خوردن عرق نعنا در بارداری برایتان شرح دهیم.

دوره مقدماتی php

 همچنین گیاه نعنا باعث افزایش کارایی سیستم ایمنی و تسکین دهنده علائم سرماخوردگی است. مشکلات گوارشی یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری به شمار می‌رود و بسیاری از مادران با ترش کردن و ریفلاکس معده دست به گریبانند و با این سوال مواجه اند که آیا می توانند در دوران بارداری از عرق نعنا استفاده کنند.

آیا خوردن عرق نعنا در بارداری ضرر دارد؟

جواب این سوال بستگی به وضعیت مادر باردار دارد. محققان معتقدند اگر نعنا و مشتقات آن به میزان کمی مصرف شود، اثر خوبی در کاهش مشکلات گوارشی دوران بارداری دارد. چای نعنا جایگزینی برای مصرف نوشیدنی های کافئین‌دار مثل چای و قهوه است. در زمان بارداری مصرف مواد کافئین‌دار توصیه نمی شود. چرا که خوردن زیاد قهوه و چایی که دارای کافئین هستند، شانس تولد نوزاد با وزن کم را افزایش می دهند. نعنا گیاهی است که به علت داشتن مقدار زیادی متانول، باعث کارکرد بهتر عضلات معده می شود. ولی این اثر شل کنندگی می تواند روی عضلات رحم نیز تاثیر بگذارد و باعث شل شدن رحم و افزایش خطر سقط شود. توجه داشته باشید در خانم‌هایی که سابقه سقط دارند، مصرف عرق نعنا توصیه نمی شود.عرق نعنا در بارداری

در طب سنتی، نعنا جز گیاهانی است که مصرف آن باعث تنظیم و تعادل هورمون های زنانه می شود و قاعده آور است. یعنی در کسانی که مشکلات قاعدگی دارند، باعث خونریزی می شود. پس اگر شما با خطر خونریزی در دوران بارداری مواجه هستید، مصرف عرق نعنا و مشتقات نعنا را فراموش کنید.

خوردن عرق نعنا در بارداری سبب کاهش فشار خون می شود

از دیگر خواص عرق نعناع، کاهش فشارخون و حرارت بدن است. نوشیدن عرق نعنا به این دلیل که خاصیت ضد التهابی دارد، باعث آرامش و کاهش استرس می شود. به همین دلیل متخصصان طب سنتی، آن برای کسانی که مبتلا به میگرن و سردرد هستند، تجویز می کنند. ولی این گیاه خوشبو و مشتقات آن در دوران بارداری، می تواند عوارضی برای مادر ایجاد کند.

آیا خوردن عرق نعنا در بارداری عوارضی دارد؟

به طور کلی مصرف زیاد این ماده در کسانی که مستعد آلرژی هستند یا فشار خون پایین دارند ممکن است آزار دهنده باشد. مصرف زیاد عرق نعنا و چای نعنا می تواند عوارضی مثل کاهش ضربان قلب، گیجی، لرزش ناگهانی و درد ماهیچه ایجاد کند.

پژوهشگران دریافته اند که مصرف عرق نعنا برای کاهش درد، نسبت به آسپرین عوارض کمتری دارد. این ماده معطر می تواند باعث کاهش استرس مادر در دوران بارداری شود، چون خاصیت آرامبخشی دارد. تمام مشتقات نعنا، اعم از چای نعنا، عرق نعنا و یا قرص نعنا، درصورتیکه مشکل خاصی در دروان بارداری نداشته باشید، می تواند باعث بهبود عملکرد گوارشی تان شود. همچنین این ماده به عنوان یک آنتی اسپسموتیک و یا شل کننده در کاهش تهوع و استفراغ دوران بارداری نقش دارد. همچنین مصرف آن در کاهش بهبود ویار صبحگاهی هم موثر است.

بهتر است قبل از خوردن عرق نعنا در باداری به این نکات توجه کنید:

با توجه به عوارض مصرف عرق نعنا و مشتقات نعنا در دوران بارداری بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید. اگر داروی خاصی مصرف می کنید، پزشک بررسی می کند که خوردن عرق نعنا با داروی شما تداخل ایجاد می کند یا خیر. چون مصرف نعنا و مشتقات آن می تواند در اثرگذاری برخی از داروها تداخل ایجاد کند.

– اگر مشکلی برای مصرف عرق نعنا در بارداری ندارید، بازهم توصیه می شود که میزان مصرفتان متعادل باشد. اگر چای نعناع استفاده می کنید، استفاده از یک قاشق غذاخوری برگ نعنا کافی است و بیشتر از دو یا سه لیوان در روز نباید استفاده شود.

– افرادی که به گیاه نعنا حساسیت دارند و با مصرف آن دچار علائم آلرژی می شوند، نمی توانند عرق نعنا و یا هر ماده غذایی ای که از نعنا تهیه شده و حاوی آن است مصرف کنند.

– اگر برای کاهش مشکلات گوارشی مجاز به خوردن عرق نعنا در بارداری هستید، به خاطر داشته باشید که میزان مصرف آن نباید هربار بیشتر از نیم استکان باشد.

 

بیشتر بدانید:

1- 4 روش کاهش حالت تهوع در دوران بارداری

2- آیا مصرف عرق نعنا برای درد و سفت شدن معده در بارداری مفید است؟

3- درمان اسهال در بارداری ،درمان گیاهی و خانگی اسهال در بارداری

4- خوردن نعنا در بارداری،مزایا و معایب خوردن نعنا در بارداری

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

عرق نعنا در بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

دوران بارداری یکی از مهم ترین دوران زندگی مادر و جنین است بنابراین مادر باردار باید از خود و کودکی که در بطن دارد، مراقبت نماید زیرا کوچکترین بی احتیاطی موجب آسیب به جنین شده و عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند خانم های باردار در این دوران ، دور داروهای شیمیایی را خط بکشند به همین دلیل ممکن است این خانم ها برای کاهش درد خود سراغ داروهای گیاهی بروند و فکر کنند این داروها هیچ گونه عواقبی برای آنها در پی ندارند اما گیاهان دارویی بسیار قوی در طب سنتی وجود دارد که به مثابه سم عمل کرده و حتی می تواند موجب سقط جنین در زنان باردار شود و در مقابل نیز عرقیاتی در طب سنتی وجود دارد که می تواند به تکامل جنین کمک کند.

بنابراین در این دوران به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کنید زیرا همه داروهای گیاهی کاملاً بی خطر نیستند. در این بخش از نکات و تغذیه دوران بارداری در نمناک عرقیاتی که مادر باردار بهتر است مصرف نکند و عرقیاتی که با مشورت متخصص می تواند مصرف نماید را آورده ایم.

عرق زیره

عرق نعنا در بارداری

زیره ضدچاقی، ضدنفخ، بادشکن، تقویت اعصاب، کاهش چربی خون و… است اما مصرف آن برای همه خانم ها مخصوصا خانم های باردار توصیه نمی شود زیرا مصرف عرق زیره در ماه های آخر بارداری ، احتمال ابتلای زردی در نوزاد را بالا می برد و پوست نوزاد را تیره می کند. 

عرق گیاهی سنبل الطیب

مصرف عرق سنبل الطیب در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا برای کلیه ها مضر است اما مصرف اندک این عرق مشکلی ایجاد نمی کند. 

عرق گیاهی رازیانه

مصرف عرق رازیانه به علت تقویت هورمون های زنانه در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا از نظر هورمونی روی جنین چه دختر و چه پسر اثرات سوء می گذارد.

عرق گیاهی شیرین بیان

عرق شیرین بیان به علت بالا بردن فشار خون افراد برای خانم های بارداری که به فشار خون مبتلا هستند، توصیه نمی شود.

عرق گیاهی نعناع 

یکی از مشکلاتی که برخی خانم های باردار به آن مبتلا هستند ، ریفلاکس یا ترش کردن معده است. این خانم ها ممکن است برای رفع این حالات خود ، عرق نعناع مصرف کنند اما مصرف این عرق به دلیل افزایش یبوست ، ابتلا به ریفلاکس و ترش کردن معده توصیه نمی شود پس بهتر است این دسته از خانم ها برای درمان نفخ شکم به سمت عرق نعناع نروند. و به جای آن از عرق زنیان استفاده کنند.

برای درمان میگرن در دوران بارداری و رفع کسالت و خستگی می توانید از این عرق استفاده کنید به این صورت که آن را روی حوله یا کلاه نخی بریزید و روی سرتان بگذارید. گذاشتن برگ تازه نعناع روی دندان خراب برای تسکین دردهای دندانی مفید است.

چای سبز

خانم های بارداری که دچار کم خونی هستند و فشار پایینی دارند بهتر است در بارداری دمکرده چای سبز مصرف نکنند زیرا فشار را پایین می آورد و باعث کاهش قند، کلسترول و چربی می شود.

دم کرده گل گاوزبان

مصرف دم کرده گل گاوزبان در بارداری خطر سقط جنین را به همراه دارد بنابراین توصیه می شود در دوران بارداری گل گاوزبان مصرف نشود.

نکته مهم :

زنان باردار در سه ماهه اول بارداری به هیچ وجه نباید ، زعفران و زرشک استفاده کنند زیرا خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط جنین یا زایمان زودرس را به دنبال دارد.

مصرف بیش از 2 گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول جایز نیست زیرا باعث سقط جنین می شود.

زنان باردار باید از خوردن گیاهانی مانند پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.

مصرف کرفس در بارداری سبب افزایش ناراحتی های عصبی، مخصوصاً حملات شبه صرع در جنین می گردد.

خانم های باردار نباید سیاه دانه مصرف کنند زیرا قاعده آور و سقط کننده جنین است.

زنان باردار بهتر است از خوردن گیاه بولاغ اوتی خودداری نمایند چون ممکن است باعث سقط جنین شود.

عرق گیاهی بهار نارنج

برخی از مادران باردار در این دوران دچار سردرد های میگرنی می شوند اما نمی توانند داروهای شیمیایی مصرف کنند به همین دلیل برای کاهش این سردرد ها بهتر است آنها عرق بهار نارنج را جایگزین داروهای مسکن شیمیایی نمایند.عرق نعنا در بارداری

مصرف یک سوم لیوان عرق بهارنارنج همراه با عسل برای درمان حمله عصبی یا همان میگرن شدید مفید است. نوشیدن یک سوم لیوان عرق بهارنارنج قبل از شام برای رفع بی خوابی میسر است.

عرق گیاهی بادرنجبویه

برخی از خانم ها در بارداری ویارهای شدید دارند و به علت تهوع قادر به خوردن هر مواد غذایی نیستند. خوردن عرق بادرنجبویه همراه آب انار طبیعی و کمی عرق نعناع برای این دسته از مادران باردار مفید و موثر است. همچنین مصرف این عرق برای رفع کسالت و کرختی دوران بارداری مفید می باشد.

در بخش سلامت نمناک و در مطلب خواص بادرنجوبه گفتیم که مصرف عرق گیاهی بادرنجبویه افسردگی را در خانم های باردار یا شیرده کاهش می دهد.

استفاده از داروی ضدافسردگی در خانم های شیرده سبب کم شدن شیرآنها می شود بنابراین بهتر است این خانم ها با مشورت با پزشک عرق بادرنجبویه و بهارنارنج را جایگزین داروهای ضدافسردگی نمایند.

عرق گیاهی خارخاسک

عرق خارخاسک جزء عرق های گیاهی است که برای خانم های باردار مفید است. این عرق باعث تصفیه شدن خون شده و برای خانم هایی که در بارداری بعداز خوردن غذاهای گرم مزاج ، دچار کهیر می شوند یا پوست شان دچار خارش می شود، مفید است.

سنگ کلیه، سنگ مثانه ، سنگ کیسه صفرا از معضلاتی هستند که به دلیل افزایش هورمون های بارداری ترشح شده از جفت سراغ خانم های باردار می آیند . مصرف عرق خارخاسک می تواند این سنگ ها را دفع کند.

عرق خارخاسک خلط آور بوده و موجب بهبود سرفه های خشک و آزاردهنده می شود بنابراین مصرف یک استکان تا سه استکان از این عرق در روز برای درمان سرماخوردگی در دوران بارداری مفید است. عرق ساخته شده باید 20 درجه باشد (یعنی 20کیلو گیاه در یک مترمکعب آب تقطیر می شود).

عرق گیاهی اسطوخودوس

  • نحوه ی نگهداری از گل بابا آدم
  • هر خانم بارداری ممکن است در این دوران دچار استرس و اضطراب گردد، مصرف عرق اسطوخودوس سبب دور شدن استرس از مادر و آرامش اعصاب او می شود. این عرق برای کاهش تب برای خانم های بارداری که سرماخورده اند بسیار مفید است. مصرف عرق اسطوخودوس سبب جلوگیری از گرفتگی عضلات که به دلیل کمبود کلسیم می شود ، شده و گرفتگی عضلانی را باز می کند.

    عرق شنبلیله

    3تا 6درصد زنان باردار در دوران بارداری ، قند خونشان افزایش یافته و دچار دیابت بارداری به خصوص در سه ماهه دوم بارداری می شوند که این بیماری معمولا بعد از تولد نوزاد برطرف می شود. عرق شنبلیله قندخون را کاهش می دهد و برای کاهش قند خون در این خانم ها مفید است.

    عرق بیدمشک

    مصرف عرق بیدمشک موجب افزایش اشتها در بارداری می شود و برای رفع کم اشتهایی مفید است. در این دوران باید کم اشتهایی رفع شود زیرا جنین نیاز به تغذیه کافی دارد. این عرق برای کاهش تپش قلب در دوران بارداری مفید است.

    عرق گیاهی خارشتر

    عرق خارشتر مانند یک مکمل در کنار عرق خارخاسک، برای دفع سنگ هامفید است . مصرف عرق خارشتر به دلیل ضدعفونی کردن مجاری ادرار، عفونت مثانه یا کلیه را درمان می کند. مصرف یک استکان تا سه استکان در روز عرق خارشتر ورم بارداری را کاهش می دهد اما میزان مصرف به نوع درمان بیماری بستگی دارد.

    عرق گیاهی آویشن

    مادران بارداری که به آلرژی دچارند و بینی شان بیشتر اوقات گرفته است ، به سختی نفس می کشند و به همین علت غلظت اکسیژن در خون کاهش پیدا می کند و روی رشد مغزی و جسمی جنین اثر نامطلوبی می گذارد.عرق نعنا در بارداری

    این خانم ها برای باز شدن بینی خود بهتر است عرق آویشن را کف دست خود بریزند و در داخل بینی استنشاق کنند تا بینی آنها باز شود. این عرق جایگزین خوبی برای قطره ها و داروهای شیمیایی رفع گرفتگی بینی است.

    سلام خسته نباشین. میشه بدونم عرق نعنا نفخ معده در بارداری رو بهتر میکنه؟

    من هفته 25 هستم.

    بعضی روزا معدم نفخ میکنه و بدجور درد میکنه و سفت میشه. ربطی هم به غذایی که خوردم نداره.

    میشه حداقل عرق نعنا بخورم که خوب شه؟ چون با معده ی خالی درد میکشم. بنظرتون خطر داره؟

    فقط معدمه که سفت میشه. شکمم چندروز یه بار خیلی کوتاه سفت میشه ولی رفع میشه. بقیه روزا خیلی عادیه انگار حامله نیستم.عرق نعنا در بارداری

    راستی یادم رفت بگم من دو بار سقط داشتم. سقط اولم 20 هفته بود. بخاطر همین درد معده. دردش خیلی شدید بود و کیسه آب پاره شد.

    حالا تمام نگرانیم از درد معدم بخاطر بچست.

    با اینکه سرکلاژی هستم و درد معده دارم، باز امکان پاره شدن کیسه آب هست؟

    سلام عزیزم.

    مصرف عرقیجات در بارداری توصیه نمیشه.

    عرق نعنا در حد کم ایراد نداره اما اگر به پزشکت بگی دارو میده.

    اگر علاوه بر معدت، شکمت هم سفت میشه، یک دور فشارتو چک کن.

    اگر خوب بود به پزشکت بگو که دارو بده.

    چون سابقه سقط داشتی خیلی مهمه که حضوری به پزشک مراجعه کنی.

    عرق نعنا برای درمان معده درد در بارداری مفیده؟ برای ترش کردن چی؟ چیکار کنم که خوب بشه؟

    دمنوش گل گاوزبان در اواسط بارداری قابل استفاده س؟ برای آرامش اعصابم بهش احتیاج دارم…

    عرق بادرنجویه برای ویار بارداری مفیده؟ شنیدم برای معده خوبه و ویارو بهتر میکنه…

    عرق بید و ختمی برای درمان لکه بینی خوبه؟ دندونمم عفونت کرده نمیدونم چیکارش کنم…

    عرق بابونه برای تنظیم دوره پریود فایده ای داره؟ چه عوارضی میتونه داشته باشه؟

    دمنوش های گیاهی زایمان طبیعی رو راحتتر میکنه؟ نمیخوام برای زایمان خیلی اذیت بشم

    خوردن چای بومادران در بارداری منعی نداره؟ تو ماه های اول خطرناکه؟

    به خاطر معده درد بارداری عرق نعنا خوردن مشکلی نداره؟ شام نمیخورم یا خیلی سبک میخورم ولی باز اذیت میشم…

    خوردن روزی یک استکان عرق کاسنی در ماه آخر برای جلوگیری از زردی نوزاد ضرری نداره؟

    علت دونه های ریز زیر پوستی با خارش زیاد در بارداری چیه؟

    خوردن نعنا و ترکیبات آن می تواند برای زنان باردار مضر باشد و آن ها را به سقط جنین نزدیک تر می کند.

    باید بدانید که تغذیه دوران بارداری بسیار اهمیت دارد و هر اشتباهی می تواند تاثیر های بسیار زیادی بر سلامت جنین داشته باشد.

    – باید بدانید که خواص نعنا بسیار زیاد می باشد و باعث افزایش عملکرد دستگاه تنفس، تقویت سیستم ایمنی، درمان تهوع در بارداری و کاهش استرس می شود.

    اگر باردار هستید بهتر است برای مصرف این ماده با پزشک خود مشورت کنید.عرق نعنا در بارداری

    فواید عرق نعنا باید بدانید که اکثر چای های گیاهی می تواند جایگزین کافیین در بارداری باشد ولی همه چای های گیاهی و دمنوش ها نمی تواند بی خطر باشد و ممکن است برای جنین و رشد او اثرات مخرب داشته باشد.

    باید بدانید که نوشیدنی های کافیین دار می تواند باعث کمبود وزن در جنین شود.

    نعنا یکی از گیاهان هیبریدی می باشد و مقادیر بسیار زیادی متانول دارد.

    این ماده ها در نعنا می تواند باعث کار کرد بهتر دستگاه گوارش شود  و سوء هاضمه را بر طرف می کند.

    نعنا می تواند اختلالات معدی را نیز درمان کند و بوی آن هم می تواند باعث آرامش در زنان باردار شود و همچنین این گیاه خواص ضد درد دارد و می تواند بیش تر از آسپرین اثر گذار باشد.

    استفاده از این ماده در بارداری می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

    تاثیر بر عملکرد گوارش در نظر داشته باشید که استفاده از انواع نعنا می تواند برای شما مفید باشد و عملکرد دستگاه گوارش شما را افزایش دهد.

    زمانی که باردار هستید ممکن است مشکلات زیادی با دستگاه گوارش داشته باشید که نعنا می تواند برای شما مفید باشد و نفخ و سوء هاضمه را رفع کند.

    باید بدانید که این عرق گیاهی می تواند باعث کاهش یبوست  و اسهال در پایان بارداری شود.

    درمان استفراغ یکی از نشانه های بارداری تهوع و استفراغ می باشد.

    این اختلال می تواند برای بسیاری از زنان باردار عذاب آور باشد.

    می توانید با مصرف عرق نعنا این نشانه را کاهش می دهید.

    البته می توانید از دمنوش نعنا” هم استفاده کنید.

    از بین بردن مشکلات تنفسی نعنا می تواند اختلالات تنفسی را کاهش دهد.

    در واقع مواد معطر می تواند باعث ریلکس شدن معده و قفسه سینه شود و درد سینه را کاهش می دهد.

    می توانید از دمنوش این گیاه برای درمان سرماخوردگی و درمان آنفولانزا استفاده کنید.

    تقویت سیستم ایمنی نعنا دارای خاصیت ضد باکتریال است و به مادر کمک می کند تا مادر باردار به عفونت های ویروسی و باکتریایی مبتلا نشود.

    این عفونت ها شامل سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا و تب می باشد.

    در واقع این گیاه علاوه بر داشتن خاصیت پیشگیری کننده می تواند خاصیت درمانی هم داشته باشد.

    کاهش  اضطراب باید بدانید که استرس و اضطراب در دوران بارداری افزایش می یابد و زنان باردار بیش تر از سایر افراد دچار استرس می شوند.

    چای نعنا یا عرق آن می تواند آرامبخش بوده و باعث سرکوب استرس می شود.

    خاصیت ضد التهابی که نعنا دارد می تواند به متعادل کردن فشار خون و دمای بدن کمک کند و استرس را از افراد دور می کند.

    عوارض عرق نعنا باید بدانید که عرق نعنا در بارداری می تواند مضراتی هم داشته باشد بهتر است برای مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

    در ادامه عوارض عرق نعنا در بارداری را برای شما مطرح می کنیم.

    مادران باردار احتیاط کنند نوشیدن عرق نعنا می تواند در بارداری عوارض بسیار زیادی داشته باشد و حتی باعث شل شدن رحم و سقط جنین هم شود.عرق نعنا در بارداری

    البته مدرک معتبری مبنی بر این که نعنا می تواند باعث سقط جنین شود، وجود ندارد ولی بهتر است زنان باردار در  مصرف این ماده و ترکیبات نعنایی احتیاط های لازم را در نظر بگیرند.

    البته باید بدانید که نعنا در شیر دهی هم می تواند باعث تغییر مزه شیر در بارداری شود.

    تداخل های دارویی یکی دیگر از عوارض مصرف عرق نعنا در بارداری تداخل هایی می باشد که این گیاه با دارو های مصرفی شما ایجاد می کند.

    در نظر داشته باشید که اکثر زنان باردار در طی بارداری دارو های خاصی مصرف می کنند که ممکن است با عرق نعنا پیامد خوبی نداشته باشد.

    افزایش آلرژی اگر قبلا آلرژی داشته اید و مستعد آن هستید نباید از نعنا در طی بارداری تان استفاده کنید.

    نعنا می تواند باعث افزایش واکنش های آلرژیک شود و ممکن است برای مادران باردار خطر آفرین باشد.

    اثرات منفی استفاده بیش از حد نعنا و عرق نعنا می تواند برای مادر و جنین مضرات بسیار زیادی داشته باشد و اثرات منفی داشته باشد.

    این عوارض شامل درد در ماهیچه ها، لرزش ناگهانی، کاهش ضربان قلب و گیجی می شود.

    نعنا در بارداری باید قبل از این که از این ماده استفاده کنید با پزشک خود مشورت کنید.

    در صورتی که پزشکتان اجازه داد و تشخیص داد که نعنا با دارو های مصرفی شما تداخل ایجاد نمی کند، می توانید از این ماده استفاده کنید و باید همیشه به حد مجاز استفاده کنید.

  • سرکه سیب ناشتا ضرر دارد
  • مقدار مجاز در نظر داشته باشید که مقدار مجاز نعنا مصرفی شما در هر لیوان باید تنها یک گرم باشد.

    باید بدانید که یک گرم نعنا را باید با 150 لیتر آب بجوشانید.

    بهتر است از این ماده و عرقیات گیاهی در طی روز بیش تر از 2 الی 3 لیوان استفاده نکنید تا مشکلات بسیار زیادی برای شما ایجاد نشود.

    چای نعنای بارداری در نظر داشته باشید که تغذیه دوران بارداری بسیار مهم است و نباید در این مورد کوتاهی کنید در ادامه طرز تهیه چای نعنا مخصوص افراد باردار را برای شما مطرح می کنیم.

    کلید واژه ها: باردار – بارداری – چای های گیاهی – جنین – دوران بارداری – کافیین – زنان باردار – خوردن – فواید – گیاهی – کاهش استرس – کمبود وزن – مصرف – سقط جنین – نوشیدنی – جایگزین – هیبریدی – دستگاه – عملکرد – افزایش – گیاهان – یکی از – نزدیک – تقویت – تغذیه – اهمیت – سلامت – مشورت – دمنوش – کمبود

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    مصرفش مجازه؟😐

    من میخورم. 

    اره بابا بخور نمیخوای که لیوان لیوان سر رکشی اگه درد داری نصف فنجون یا کمتر بسته به بدنتو عادتت به عرق نعنا بخور، من هر وقت لازم بشه نصف فنجونو سر میکشمعرق نعنا در بارداری

    با مشورت پزشک؟

    در مورد کرونا سوالی داری؟

    همین الان از پزشکان متخصص دکتر ساینا سوالت رو بپرس

    نه مجاز نيس نخورين مخصوصا اگه ني ني پسره و ماه هاي اولين

    نه. خوردم درد زیر شکمم کمتر شده. زیاده روی نمیکنم. تو نت هم خوندم مشکلی نیست

    خیلی معده درد دارم خیلی گفتم شاید عرق نعنا تسکینش بده

    نمیدونم نی نی چیه😐

    بخور عزیزم چیزی نمیشه، اگه موز هم داری بخور واسه معده خوبه، براثر بارداری سوزش معده داری یا معده درد

    اينايي كه داري بهش ميگي همه گرمي هستن عزيزم اوايل بارداري ضرر دارن يكم بابد سنه بارداريش بالاتر بره كه بشه ايناروخورد  

    عزیزم موردی نداره، من خودم اوایل ویارم موز بود عرق نعنا هم میخوردم هیچ ایرادی نداره گرمیه ولی قاعده اور که نیست، از دکترم پرسیدم گفت فقط سه ماه اول جگر و تخم مرغ شل و عسل نباید بخوری، تخم مرغو بعد ۲۰ دقیقه جوشیدن مجاز به خوردنیم ولی اون دوتا رو اصلا گفت به غیر از اینا مابقی هیچ مشکلی نداره، حتی زرشک و زعفرون در حد یه زرشک پلوی زعفرونی هیچ خطری نداره اون آب زرشکه که مثلا نباید یه لیوان بخوری یا دمنوش زعفران، شکر خدا نی نیمم طبیعیه طبیعیه، ایشونم که نمیخواد بطری عرق نعنا رو سر بکشه که نصف فنجون کافیه

    خانومی نگفتی معده ات درد میکنه یا بر اثر بارداری سوزش معده داری؟

    معده درد دارم،هیچی نمیتونم بخورم

    [QUOTE=60530831]عزیزم موردی نداره، من خودم اوایل ویارم موز بود عرق نعنا هم میخوردم هیچ ایرادی نداره گرمیه ولی قاعده …[/QUOTE]

    اخه خودم تو بارداري خيلي ترسو بودم جز كاسني هيچ عرق ديگه نميخوردم چون اكثرا طبع گرم دارن من خودمم ويار ومعده درد شديد داشتم قرص رانتيدين دكتر گفت اشكال نداره اما نعنا وموز اينارو كه شماهم گفتي گفت نخور نظر دكتراهم فرق داره باهم  به هرحال نظرمو گفتم نظر شما هم محترمه عزيزم ان شالله هرودوتون بسلامتي بارداريو بگذرونين وزايمان كنين 

    یکم عرق نعنا بخور هیچیت نمیشه عزیزم مطمین باش، ولی اگه سوزش سردل داری حدودا ۱۰ تا برنج ایرانی بذار دهنت یکم بمونه نرم که شد بجو و قورتش بده سوزش معدت کاملا برطرف میشه، اینو مادربزرگم به مادرم گفته بود تاالانم اینجا به هرکی گفتم دعام کرده و سوزشش برطرف شدهعرق نعنا در بارداری

    ممنونم عزیزم ان شاالله به سلامتی زایمان کنی

    ممنونم گلم ایشالا همه مامانا، منم اوایل خیلی میترسیدم هرچی میخوردم تو نت سرچ میکردم تااینکه دکترم و مادرشوهرم قانعم کردن هیچی بد نیست مگر زیاده روی توی خوردنش، من چون از اسفند اشپزیم نکردمو ویار داشتم همش از بیرون زرشک پلو و کوبیده اینا گرفتیم حدااقل هفته ای دو روزشوزرشک پلو زعفرونی میخوردم… منظورم اینه در اون حد حتی اون زعفرونو زرشک موردی نداره ولی اب زرشک خطرناکه یا دمنوش زعفرون، دکترم گفت هرچی دلت کشید بخور فقط زیاده روی نکن، گفت بعضیا حتی وقتی میگیم جگر نخور حریص تر میشن اگه دلت کشید نهایتا دو عدد بخور ولی حسابی سعی کن کبابی بشه خام و ابدار نخور

    ممنونم شما هم همینطور🤗🤗

    اوايل خيلي نفخ ميكردم كه نميتونستم چيزي بخورم نصف عرق نعناع نصف اب قاطي ميكردم ميخوردم يه ذره فقط بهتر ميشدم ..اندازش يه فنحون كه با اب قاطي ميكردم

    من اگ بعدشام چندتا برگ نعنا نخورم,از معده درد کاری نمی تونم بکنم

  • عکسهای دیدنی از کشور دبی
  • کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    نعناع و بارداری,نعناع برای بارداری مضر هست,چای نعناع در بارداری, دمنوش نعناع در بارداری, خوردن سبزی نعناع در دوران بارداری,خوردن نعناع تازه در بارداری,خوردن نعناع خشک در بارداری,روغن نعناع در بارداری

    آیا شما هم به عنوان یک زن باردار، به مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار معتاد هستید؟ آیا به عنوان یک مادر باردار می‌دانید که مصرف این نوع نوشیدنی‌ها می‌تواند تأثیر منفی بر روند سلامت و رشد جنین داخل رحم شما داشته باشند؟ با این حال، اگر شما، نوشیدن چای نعناع را برای 9 ماه دوران بارداری خود در نظر گرفته‌اید، بدانید که این نوع نوشیدنی مزایای زیادی برای سلامت خود شما و بهبود روند رشد جنین درون رحم شما دارد. با این حال، اگر می‌خواهید در مورد امنیت مصرف چای نعناع در دوران بارداری، اطلاعات کافی به دست آورید، حتماً مقاله زیر را با دقت بخوانید. در ادامه این مقاله، در مورد مزایای مصرف چای نعناع در دوران بارداری زنان صحبت شده و چگونگی تأثیر آن بر ویار صبحگاهی مادران عنوان شده است.

    عرق نعنا در بارداری

    در ابتدا، به یاد داشته باشید که اکثر چای‌های گیاهی، جایگزین خوبی برای نوشیدنی‌های کافئین دار در دوران بارداری زنان به شمار می‌روند. مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های کافئین دار در دوران بارداری، باعث کاهش وزن جنین درون رحم مادر شده و باعث به دنیا آمدن نوزادانی با وزن کم در هنگام تولد می‌شود؛ اما چای نعناع، ترکیبی است که با نبات کامل شده و تأثیر زیادی بر آرامش ذهن مادران باردار دارد. همچنین، چای نعناع یک خنک‌کننده طبیعی محسوب شده و به عضلات شکم مادران باردار کمک زیادی می‌کند. بر همین اساس، زنان بارداری که در بیشتر روزها در معرض خطر ابتلا به مشکل سوء‌هاضمه یا سندرم روده تحریک‌پذیر قرار دارند، می‌توانند از چای نعناع برای درمان اختلالات موجود در معده خود استفاده کنند. البته، اکثر مادران حامله عطر و طعم آروماتیک چای نعناع را دوست داشته و با آگاهی از مزایای آن، سعی در مصرف بیشتر این نوشیدنی شگفت‌انگیز در 9 ماه دوران بارداری خود دارند.

     

    چای نعناع، یک نوشیدنی پرطرفدار بوده و باعث تقویت سلامتی مادران در دوران بارداری می‌شود. با توجه به دارا بودن متانول بالا، مصرف این نوشیدنی به هضم غذا در بدن مادران باردار کمک نموده و برای از بین بردن تحریکات ناخواسته معده این افراد بسیار مفید است. علاوه بر این موارد، طعم چای نعناع به بدن و ذهن زنان حامله آرامش داده و باعث می‌شود که فرد بتواند نه ماه دوران حاملگی را بدون داشتن استرس سپری کند. برخی دیگر از مزایای سلامتی چای نعناع برای زنان باردار و جنین درون رحم این افراد عبارتند از:

    1-بهبود سلامت دستگاه گوارش دربارداری:

    لازم است بدانید که مصرف چای نعناع یا روغن استخراج شده از برگ‌های این گیاه کمک می‌کند تا اختلالات گوارشی موجود در بدن زنان باردار درمان شود. پس اگر به عنوان یک زن باردار، از مشکل سوء‌هاضمه یا نفخ شکم رنج می‌برید، چای نعناع، گیاهی است که به آرام شدن کل ماهیچه‌های بدن شما کمک کرده و علائم درد و تحریک‌پذیری آن‌ها را از بین می‌برد. همان‌طور که می‌دانید وجود گاز اضافی در معده زنان باردار می‌تواند منجر به بروز التهاب و گرفتگی عضلات در این ناحیه از بدن آن‌ها شود. با این حال، مصرف چای نعناع باعث تقویت جریان صفراوی در خون مادران حامله شده و با تحریک سالم حرکات روده، گاز موجود در آن را از بین می‌برد. همچنین، اثر تسکین‌دهنده چای نعناع بر روی سلول‌های معده، کمک می‌کند تا هر گونه اختلالات هضمی که ممکن است زنان باردار را در معرض ابتلا به سندرم روده تحریک‌ پذیر، یبوست یا اسهال قرار دهد، به راحتی از بین برود.

    2-درمان حالت تهوع و استفراغ در بارداری با چای نعناع:

    همه ما می‌دانیم که حالت تهوع و استفراغ از ناراحتی‌های رایج دوران بارداری است. حالت آروماتیک چای نعناع به عنوان یک ماده ضد اسپاسم عمل می‌کند! مصرف آن در این دوره از زندگی، حالت استفراغ، تهوع یا ویار صبحگاهی ناشی از دوران بارداری را در بدن همه مادران کاهش می‌دهد؛ بنابراین، می‌توان ادعا کرد زنانی که در طول روز بارها با پرتاب مواد غذایی داخل معده خود به محیط بیرون روبرو هستند، می‌توانند از مزایای چای نعناع استفاده کنند.

    3-درمان مشکلات تنفسی در بارداری با چای نعناع:

    به دلیل این که چای نعناع به عنوان یک ضد اسپاسم عمل می‌کند، مصرف آن در 9 ماه دوران بارداری، به کاهش اختلالات تنفسی مادران باردار کمک کرده و اثر آرام‌بخشی این گیاه باعث آرام شدن ماهیچه‌های قفسه سینه و گلوی این افراد می‌شود. علاوه بر این موارد، نوشیدن چای نعناع به طور مداوم، کمک می‌کند تا درد زیاد موجود در قفسه سینه مادران باردار از بین رفته و علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا در بدن این افراد به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

    4-مصرف چای نعناع، سیستم ایمنی مادر و جنین را تقویت می‌کند:

    جالب است بدانید که چای نعناع دارای اثر ضد باکتریایی بوده و مصرف آن کمک می‌کند تا زنان باردار و جنین درون رحم این افراد از ابتلا به عفونت‌های ویروسی مانند بیماری سرماخوردگی، سرفه و آنفولانزا در امان باشند. علاوه بر این موارد، مصرف این چای باعث تقویت سیستم ایمنی بدن زنان حامله و جنین شده و به آن‌ها در مبارزه با عفونت‌ها کمک زیادی می‌کند.

    5-کاهش سطح استرس دربارداری با چای نعناع:

    با شروع دوران بارداری، اکثر زنان دچار احساس اضطراب یا استرس می‌شوند؛ اما چای نعناع یک نوشیدنی کاملاً طبیعی است که به کاهش استرس بیش از حد در بدن این افراد کمک کرده و اثر ضد التهابی و تسکین‌دهندگی آن، دمای بدن و فشار خون زنان باردار را کاهش می‌دهد. همچنین، مصرف چای نعناع در 9 ماه دوران بارداری ماهیچه‌های کل بدن را شل کرده و باعث ایجاد آرامش خاص در ذهن مادران خواهد شد. در نهایت، به خاطر بسپارید که روغن نعناع نیز به دلیل داشتن رایحه دلپذیر و آروماتیک مورد علاقه بسیاری از زنان حامله بوده و در مراکز ماساژ درمانی، از انواع مختلف این نوع روغن‌ها به منظور آروماتراپی زنان حامله استفاده می‌شود.پیشنهاد می‌کنیم عرق نعناع برای کودکان آشنا شوید.

    با وجود این که چای نعناع آرام‌بخش بوده و استرس زنان را در دوران بارداری، به معنای واقعی از بین می‌برد، با این حال، مصرف بیش از حد این نوشیدنی ممکن است عوارض جانبی مختلفی را در بدن مادران باردار و جنین درون رحم این افراد به دنبال داشته باشد که رایج‌ترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

    1- چای نعناع در بارداری، خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد:

    یادتان باشد که نوشیدن چای نعناع در دوران بارداری می‌تواند رحم زنان را آرام و شل کرده و خطر سقط جنین را در بدن این افراد به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگر چه هیچ شواهد علمی معتبری برای نشان دادن پیوند بین مصرف چای نعناع در دوران بارداری و سقط جنین وجود ندارد، اما زنانی که دارای سابقه سقط جنین می‌باشند، بهتر است از مصرف چای نعناع در 9 ماه دوران بارداری خود خودداری کنند. علاوه بر این موارد، مادران شیرده نیز نباید در طول تغذیه نوزاد با شیر مادر، چای نعناع مصرف کنند، زیرا ممکن است اثرات مضری روی سلامت نوزادان این افراد داشته باشد.

    2-ایجاد تداخل متقابل چای نعناع با برخی داروها، در بارداری:

    گاهی اوقات، مصرف چای نعناع در دوران بارداری تأثیر منفی بر سلامت مادران حامله و جنین داخل رحم این افراد دارد، زیرا ممکن است با برخی داروها تداخل پیدا کرده و عاملی برای بروز مشکلات گوارشی شدید در بدن مادران حامله شود. طبق گفته پزشکان متخصص زنان و زایمان، زنانی که از ویتامین‌های پیش از تولد و داروهای دیگر استفاده می‌کنند، باید قبل از نوشیدن چای نعناع، ​​از مشاور بهداشتی خود کمک گرفته و زیر نظر پزشک معالج خود، آن را تا زمان تولد نوزاد مصرف کنند.

    3- چای نعناع در بارداری، باعث ایجاد آلرژی در بدن می‌شود:

    اگر به عنوان یک مادر باردار به مصرف متانول آلرژی دارید، باید از مصرف چای نعناع نیز در این دوران حساس خودداری کنید، زیرا مصرف این چای می‌تواند منجر به بروز واکنش‌های آلرژیک در بدن شما شده یا شدت این نوع مشکلات را افزایش دهد. همچنین، اگر به عنوان یک زن جوان از اختلالات تنفسی مانند آسم در دوران بارداری خود رنج می‌برید، بهتر است از نوشیدن چای‌های گیاهی تا زمان تولد فرزند خود خودداری کنید، زیرا مصرف این چای‌ها مشکلات تنفسی شما را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

    همان‌طور که می‌دانید مصرف بیش از حد هر نوع ماده غذایی یا نوشیدنی در دوران بارداری، بر روی سلامت مادر و جنین درون رحم او اثر بدی می‌گذارد؛ بنابراین، اگر چای نعناع هم در اندازه بسیار زیاد مصرف شود، تأثیر منفی بر سلامتی مادر گذاشته و به نوبه خود می‌تواند ناراحتی‌های مختلفی از قبیل درد عضلانی، خواب آلودگی، افزایش ضربان قلب و ابتلا به لرزهای ناگهانی را در دوران بارداری زنان به دنبال داشته باشد.

    آیا در این 9 ماه ، نوشیدن چای نعناع و استفاده از قرص آن ممنوع است؟

    اگر می‌خواهید بدانید که مصرف قرص نعناع در دوران بارداری مفید است یا نه بهتر است قبل از مصرف این قرص‌ها با پزشک معالج خود مشورت کنید، چون در برخی موارد ممکن است او با توجه به شرایط بدنی شما، با انجام این کار موافقت نکند؛ اما در حالت کلی، زنان باید در 9 ماه دوران بارداری خود از مصرف بیش از حد چای نعناع و فراورده‌های این گیاه اجتناب کنند. برای این منظور، کافی است تعداد برگ‌های گیاه را قبل از تهیه یک فنجان چای نعناع، ​​اندازه‌گیری کنید. روش ایده‌آل برای تهیه چای نعناع جهت مصرف زنان حامله این است که هر لیوان چای باید حاوی یک گرم یا یک قاشق غذاخوری از برگ‌های خشک این گیاه باشد. برای تهیه چای، برگ‌های خشک نعنا را در 150 تا 160 میلی‌لیتر آب ریخته و بعد از کمی جوشاندن، بگذارید تا دم بکشد. در نهایت، لازم است بدانید که زنان حامله نباید هر روز بیش از دو تا سه لیوان از هر نوع چای گیاهی مصرف کنند.

    بالاخره در دوران بارداری نعنا بخوریم یا نه؟

    عرق نعنا در بارداری

    حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید که اگر لازم دید مصرف کنید. پزشک باید داروهای شما را چک کند که تداخلی ایجاد نشود. قبل از مصرف حتما تعداد برگ های نعنا را بشمارید که در یک فنجان زیادتر از حد مجاز نشود.

     

    بطور ایده  ال، هر لیوان ماگ از چای نعناع باید حاوی یک گرم بیشنر نعناع و یا یک قاشق غذاخوری برگ نعناع نباشد. استفداه مجاز تقریبا با 150-160 لیتز آب برای جوشاندن باشد. باید بیشتر از 2 تا 3 لیوان در طول روز استفاده نشود

    چگونه می‌توان چای نعناع را برای مصرف در بارداری تهیه کرد؟

    شما به عنوان یک زن حامله، جهت تهیه چای نعناع به مواد نیاز خواهید داشت:

    یک قاشق غذاخوری برگ‌های خشک گیاه نعناع

    یک فنجان آب

    شکر به مقدار دلخواه

    طرز تهیه چای نعناع :

    یک لیوان آب را در یک کاسه یا قابلمه کوچک ریخته و بجوشانید. سپس، یک قاشق غذاخوری از برگ‌های نعناع خشک را به آب در حال جوش اضافه کنید؛ شعله را ملایم کنید تا حین جوشیدن آرام آب، عطر گیاه به مشام شما برسد. میزان شکر را با توجه به سلیقه خود انتخاب نموده و به چای اضافه کنید. البته، یادتان باشد که بهتر است چای‌های گیاهی با نبات مصرف شود!

  • مدل جدید مانتو سال 98
  • در نهایت به خاطر داشته باشید با این که مصرف چای نعناع در 9 ماه دوران بارداری می‌تواند به بهبود شرایط سلامتی مادر و جنین درون رحم او کمک کند، اما اطمینان حاصل کنید که دوز مصرفی روزانه شما بیش از حد مجاز نباشد! یعنی بهتر است از افراط کردن در مصرف انواع چای‌های گیاهی در این دوران حساس اجتناب کنید.

     

    متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری و شیردهی بهتر است از مصرف خوراکی و موضعی روغن نعناع بدون مشورت با پزشک اجتناب کنند.

    طریقه مصرف عرق نعناع برای کودکان

    عرق نعنا در بارداری

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    اسطوخودوس پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین برای بالابردن آگاهی و ارتقا سلامت تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

    تمام توصیه های دارویی ، گیاهی و پزشکی موجود در این سایت فقط جهت افزایش آگاهی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست.شما به هیچ عنوان مجاز به خوددرمانی و مصرف خودسرانه داروها و گیاهان دارویی نیستید.این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.

    دانشنامه فرزند:
    سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال
    شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره
    دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید.
    کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات
    شما عزیزان هستند.
    برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه
    «ارسال سوال»
    در سامانه مراجعه نمایید.

    من ۳۱ ساله و ۱۶۳ قد وزن قبل از بارداری ۶۵ و اکنون ۶۶ کیلو. ۲۲ فروردین اولین روز از آخرین قاعدگی. در هفته ۶ هستم. یک بچه سزارین داشتم و دیماه سال ۹۵ سقط داشتم. سوال من اینکه آیا عرق نعناء برای من ضرر داره و اینکه من باید چطور هفته ی بارداری رو حساب کنم؟ آیا واقعا من ۶ هفته باردارم؟

    مصرف عرق نعنا مانعی در بارداری ندارد حتما استفاده کنید. سن حاملگی را از اولین روز آخرین پریود حساب نکنید از اولین سونوگرافی خود محاسبه کنید چون سونوگرافی دقیق تر است.

    مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
    «بایدها و نبایدها»
    واقع در بخش
    «بارداری»
    می‌باشد.

    در ادامه مطالعه
    تعدادی از مطالب
    مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    همچنین شما می توانید با عضویت در

    کانال تلگرام دانشنامه فرزند

    هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.
    عرق نعنا در بارداری

    هشدار جدی:
    پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی
    داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی
    در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با
    یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در
    عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام
    آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

    در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

    کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
    این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
    پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
    به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
    گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
    نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
    طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
    خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
    حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
    از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
    از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
    سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
    قوانین و مقررات
    می باشد.

    استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
    رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
    استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
    موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
    کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
    Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

    All contents copyright ©
    Farzand Encyclopedia.
    2010-2020 All rights reserved.

    This Internet site provides information of a general nature and is designed
    for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
    or the health of your child, you should always consult with a physician or other
    healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
    Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
    Terms of Use.
    This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
    International License.

    Click here

    to view a copy of this license.

    For contact us, send email to info[a]farzand.net

    عرق نعنا در بارداری
    عرق نعنا در بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *