عرق نعنا برای کولیک نوزاد

دوره مقدماتی php
عرق نعنا برای کولیک نوزاد
عرق نعنا برای کولیک نوزاد

صفحه اصلی » اخبار » اخبار کودکان » درمان کولیک نوزادان

برای کسانی که نوزاد کوچک دارند و یا به تازگی صاحب فرزند شده اند، بارها اتفاق افتاده است که نوزادشان بیقراری کند. اگر نوزادتان دائما در حال گریه است و شما هیچ علتی را برای آن پیدا نمی کنید، به احتمال زیاد نوزادتان به کولیک (colic) یا قولنج مبتلا شده است.

بیش از ۲۵ درصد از نوزادان تازه متولد شده دو هفته بعد از تولد تا حدود سه ماهگی دچار علائم کولیک می‌شوند. اگر کودک هر روز در زمان خاصی که معمولا عصر یا شب است، گریه می‌کند و البته این گریه‌ها ناگهانی و البته شدید و پر سر و صداست می‌توان گفت نوزاد مبتلا به کولیک است.


قولنج در حالتی اتفاق می افتد که نوزاد سالم است و بیش از 3 ساعت در روز، بیش از 3 روز در هفته برای سه هفته گریه می کند. در اینجا چیزی است که ما در مورد آن می دانیم ذکر شده است:

عرق نعنا برای کولیک نوزاد

دوره مقدماتی php

-اگر نوزاد شما کامل باشد، قولنج ممکن است در 2 هفتگی شروع شود.


– تقریبا همیشه 3 تا 4 ماه طول می کشد.

– جنسیت نوزاد و ترتیب زایمان و یا شیر خشک یا شیر مادر بر این موضوع تاثیر نمی گذارد.

– کودکان مبتلا به قولنج با کودکانی که قولنج ندارند فرقی نمی کنند. قولنج به طور معمول در نوزادان حدود سه هفتگی شروع می شود و هنگامی که کودک به سه تا چهار ماهگی رسید به پایان می رسد. این درد توسط یک مسئله پزشکی ایجاد نشده و کولیک نوزاد همان حملات مکرر و منظم گریه به مدت سه ساعت یا بیشتر در شب تعریف شده است.

– برخی از کودکان حساسیت بیشتری به تحریک نسبت دیگران دارند. یک کودک کولیکی ممکن است به گاز، رفلکس اسید یا یک حساسیت غذایی واکنش نشان دهد. پدر و مادر در مورد علائم کودک با پزشک متخصص اطفال صحبت کنند. پزشک شما می تواند در مدیریت علت، مانند استفاده از فرمول های مختلف و یا تغییر مواضع تغذیه ای به شما کمک کند.

– پزشک کودک یک معاینه فیزیکی برای شناسایی علل احتمالی ناراحتی کودک مانند انسداد روده کودک (انسداد روده) انجام خواهد داد. اگر کودک سالم باشد، ممکن است قولنج تشخیص داده شود.

اگر مادری هستید که فرزندتان را با شیر خودتان تغذیه میکند، بهتر است تا مدتی رژیم غذایی مخصوص مادران دارای فرزند کولیکی و روده های حساس را رعایت کنید و متجه تغییرات چشمگیر در کودک خود شوید. در وحله ی اول بهتر است سعی کنید مواد لبنی را برای چند روز قطع کنید. (تجربه ثابت کرده با قطع مصرف لبنیات درد نوزادان بهبود خواهد یافت) میتوانید به جای استفاده از شیر از ماست استفاده کنید.خوراکی های حساسیت زایی مانند،کلم، گل کلم، حبوبات، سیر، کافئین، تخم مرغ، تربچه، پياز و همين‌طور ادويه‌جات و سایر مواد تحریک کننده برای چند روز اجتناب کنید. (اگر گریه کودک پس از ورود دوباره یک غذا مجددا شروع شود، خواهید دانست که این غذا مسئول ناراحتی کودک است.) آجیل ، بادام زمینی، مركبات، شكلات، گوجه فرنگي، قهوه، غذاهاي دريايي هم ممکن است برای نوزاد ایجاد حساسیت نماید.همچنین بهتر است از مصرف مواد غذایی حاوی گلوتن، گندم، برخی میوه های تابستانی و مواد نفاخ مانند حبوبات یا انواع کلم زیاده روی نکنید.

1- به مادران عزیز توصیه می شود حتی المقدور از شیر خودشان جهت تغذیه نوزادشان استفاده کنند. نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند (روش صحیح شیر دادن)، در مقایسه با نوزادانی که از شیشه شیر استفاده می کنند، کمتر به کولیک مبتلا می شوند. اگرچه درصدی از نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، نیز مبتلا به کولیک هستند.

2- عادت کنید به نوزاد خود هر بار مقدار کمی شیر بدهید، اما دفعات شیردهی خود را افزایش دهید (یعنی حجم کمی از شیر در دفعات زیاد). برخی پزشکان معتقدند که حجم زیاد شیر و یا مایعات در معده نوزاد، سبب ایجاد ناراحتی و کولیک می شود.

3- ماساژ معده کودک در جهت عقربه های ساعت و حلقه زانو به سمت معده شیوه ای است که به آرام کردن کودک کمک میکند . همانطور که نوزادان را ماساژ میدهیم تا گاز معده را بیرون بیاورند همانگونه ماساژ میدهیم . حمام کردن کودک در آب گرم نیز درمان خوبی است

4- پخش موسیقی آرامش بخش یک راه برای رهایی کودک از این مشکل است . این برای منحرف کردن اذهان کودکان از این مشکل است. آواز لالایی به کودک و یا موسیقی ذهن کودک را منحرف میکند

5- به مادران عزیز توصیه ی شود تا پس از شیر خوردن نوزاد، حتما باد گلوی نوزاد را بگیرند. گرفتن آروغ نوزاد، صرف نظر از مدت زمانی که او شیر خورده است، به کاهش ناراحتی ناشی از کولیک او کمک می کند. پس از هر بار شیر دادن به نوزاد خود، او را روی شانه خودتان قرار دهید و پشت نوزاد را به آرامی بمالید تا آروغ بزند و هر گونه هوای اضافی از معده او خارج شود.

6- در هفته های آخر زندگی در رحم، محیط اطراف نوزاد شما، تاریک، گرم و نرم است. هنگامی که نوزاد به فضای باز می آید، این انتقال می تواند یک انتقال جنجالی و ناراحت کننده باشد. بعضی حتی 3 ماه اول زندگی نوزاد را “سه ماهه چهارم” می دانند. نزدیکی و گرما ممکن است قولنج را آرام کند. مطالعات نشان می دهد تماس پوست با پوست می تواند تنفس کودک، دما، ضربان قلب، قند خون و فشار خون را تنظیم کند. همچنین می تواند خلق و خوی او را بهبود دهد.

7- استفاده از درمان های خانگی برای درمان کولیک نوزادان توصیه می شود البته این نوع درمان ها باید تحت نظر پزشک باشد. از پزشک بخواهید تا به جای تجویز داروهای شیمیایی، داروهای گیاهی برای نوزادتان تجویز کند، مثلا استفاده از عرق نعنای پاستوریزه و یا دمنوش نعنا می تواند تسکین دهنده مناسبی برای کولیک نوزاد باشد.


بابونه ضد اسپاسم است (۱۹ ترکیبات مختلف ضد اسپاسم) و آرام بخش ( ۵ترکیب) که برای رفع گرفتگی روده کمک کرده و باعث آرامش می شود.

یک قاشق چای خوری بابونه در یک فنجان آب جوش بریزید۱۰-۱۵ دقیقه بماند سپس در یک بطری ریخته تا به دمای مناسب اتاق برسد سپس به کودک میدهیم یا مادر شیرده نیز می توانند از این چای بنوشید، مگر اینکه به این گیاه حساسیت داشته باشد.همچنین می توانید از چای کیسه ای بابونه استفاده کنید یک تا دو بار در روز توصیه می شود.

آب یکی از ساده ترین روش برای آرام کردن نوزاد کولیکی است. حتی شنیدن صدای آب می تواند به آرام کردن کودک کمک کند.

لگنی را پر از آب کرده و در سینک قرار دهید و کودک را کنار آن نگه دارید حتی صدای آب که مانند آبشار می آید برای کودک مفید است یا قرار دادن بطری آب گرم داغ نباشد روی معده کودک برای تسکین و رهایی از درد مفید است.

نعنا دارای خواص ضد اسپاسم است که برای کاهش اسپاسم روده در نوزادان به کسانی که این مشکل کولیک مواجه هستند مفید است.

یک قاشق چای خوری از نعناع خشک را در یک فنجان آب داغ بریزید. حدود ۱۰ – ۱۵ دقیقه بماند سپس زمانی که ولرم شد به کودک بدهید یا حتی مادران شیرده نیز میتوانند یک فنجان چای نعناع بنوشید تا زمانی که کودک بهبود یابد میشود از این چای استفاده کرد

مربوط به خانواده نعناع است ، ​​ به آرامش، خواب و از بین بردن درد گاز کمک میکند.

استفاده از داروهای گیاهی حتما با مشورت پزشک صورت گیرد.

منبع:بیتوته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عرق نعنا برای کولیک نوزاد

تمامی پزشکان معرفی شده در این بخش در حوزه تخصصی خود دارای مهارتی خاص در درمان و جراحی می باشند.

این اطمینان را داشته باشید که کلیه پزشکان معرفی شده در این کلینیک مجازی کاملا مجرب ، معتبر و منصف می باشند.

  • عکس عاشقانه خاص دختر و پسر
  • شماره تماس : 02126411238

    پست الکترونیک : info@clinicman.org

    وب سایت : www.clinicman.org

    منکه استفاده کردم هروقت دادم اب رو اتیش بوده و دخترم خوب شده البته از 6ماه به بالا دادم یه قاشق غذاخوری 🙂ترنجبین هم از ابتدا میدادم

    نوشته

    نوشته

    نوشته

    نوشته

    عرق نعنا برای کولیک نوزاد

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    عرق نعناع برای کودکان و نوزادان,میزان مصرف عرق نعناع برای نوزاد,عرق نعناع کودکان,میزان مصرف عرق نعناع برای کودکان,عرق نعناع برای استفراغ کودکان,عرق نعناع برای اسهال نوزاد,عرق نعناع برای رفلاکس نوزاد,دادن عرق نعناع به نوزاد زیر یک ماه,مضرات عرق نعناع برای کودکان,طریقه مصرف عرق نعناع برای نوزاد,عرق نعناع برای دل درد کودکان,نحوه مصرف عرق نعناع برای نفخ نوزاد,چه مقدار عرق نعناع به نوزاد بدهیم,خوردن عرق نعناع برای نوزاد یک ماهه

    علت اصلی دل دردهای نوزاد وجود گاز در معده‌ی او است که باعث ناراحتی و به خطر انداختن سلامت نوزاد می‌شود. پس نوزاد شما ممکن است دل درد و نفخ را تجربه کند.

    عرق نعنا برای کولیک نوزاد

     

    برخی از پزشکان برای تسکین دل درد نوزاد داروهایی تجویز می‌کنند ولی گیاهانی نیز وجود دارد که برای کاهش دردهای ناشی از گاز معده بسیار خوب عمل می‌کنند. البته استفاده از هر داروی گیاهی و هر داروی شیمیایی باید زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

    عرق نعناع برای دل درد کودکان

    عرق نعناع یکی از این درمان های خانگی موثر برای تسکین درد شدید وجود گاز در معده کودکان است.

    استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد. همچنین، عرق نعناع دارای خواص ضد باکتریایی بوده و اثر بی حس کنندگی، آرام بخشی و همچنین خنک کنندگی در معده کودکان بیمار را دارد.

    شما همچنین می توانید با کمک به آروغ زدن کودک خود، به رهایی او از گازهای معده کمک کنید. برخی از روش های طبیعی برای درمان اختلالات معده شامل مالش آرام معده کودک خود با تماس دست های مادر است. همچنین می توان کودک را برای رهایی و تسکین درد شد ید عضلات معده اش به یک حمام گرم برد.

    طریقه مصرف و میزان مصرف عرق نعناع برای کودکان

    دخترم هشت ماهشه، یه وقتایی که باد شکم داره و دل درد بهش عرق نعنا به اندازه 2 سی سی می‌دهم آروم می‌شود. گاهی هم هرشب می‌دهم، اشکال دارد؟

    پاسخ دکتر سید رضا رئیس کرمی، متخصص نوزادان و کودکان:

    خیر ایراد ندارد. روزانه ۳ بار و هر بار یک قاشق چایخوری، بصورت رقیق شده بدهید.به شما توصیه می‌کنیم با مضرات و عوارض نعناع آشنا شده و از فواید آن بهره ببرید.

    عرق نعناع برای اسهال و استفراغ کودکان

    شايع‌ترين دل دردهايي كه با اسهال و استفراغ همراه هستند و منشاء ويروسي دارند.

    دادن عرقیات سنتی در زمان استفراغ نه تنها سبب بهبودی نمیشود بلکه سبب تشدید استفراغ هم میشود مانند عرق نعناع عرق چهل گیاه و کلپوره( اینها در دل درد های کولیکی مفیدند نه در استفراغ های ویروسی)

    خوردن و دادن عرق نعناع برای نوزاد یک ماهه

     اول از هر چیز این موضوع را باید در نظر بگیریم که به نوزاد زیر سه ماه به هیچ وجه نمی توان عرق نعناع داد. یعنی برای هیچ دردی نمی توان از عرق نعناع استفاده کرد. اما برای نوزادانی که بالای سه ماه هستند فقط پزشک می تواند تشخیص بدهد که عرق نعناع استفاده شود یا نه.

    عرق نعناع فقط باید برای درمان نفخ نوزاد بالای سه ماه استفاده شود، او دراین باره می گوید: از عرق نعناع فقط برای درمان نفخ نوزاد می توان بهره برد. البته آن هم باید زیر نظر پزشک باشد. اگر ما می گوییم والدین سر خود به نوزاد عرق نعناع ندهند به این دلیل است که نمی توانند به خوبی دوز آن را اندازه بگیرند. معده نوزاد خیلی حساس است . به همین دلیل باید حتما حواسشان به اندازه و دوزی که از عرق نعنا استفاده می کنند باشد.نکته مهم دیگر هم این است که دارویی که برای نوزاد استفاده می شود باید حتما استریل باشد.

    عرق نعناع برای رفلاکس نوزاد

    هرچند مصرف قطره ی عرق نعناع برای نوزاد به تنهایی باعث تشدید ریفلاکس میگردد ولی استفاده از مقادیر کم عرق نعناع مخلوط با آب ولرم ونبات سفید مسکن خوبی جهت کاهش کولیک در این نوزادان خواهد بود.

    مضرات عرق نعناع برای کودکان

    اگر سن نوزاد زیر سه ماه است اصلا به او عرق نعنا ندهید.

    اگر کودک شما زیر پنج سال است، از دادن دوز بالای عرق نعناع به او خودداری کنید. متانول موجود در عرق نعناع می تواند خطر خفگی در کودک شما را افزایش دهد.

    از عرق نعناع برای ماساژ شکم نوزاد استفاده نکنید. این کار در نوزادان می تواند بسیار خطرناک باشد.

    زیاده‌روی در مصرف عرق نعنا برای کودکان و نوزادان مضر است و بر سیستم گوارش، حرکات تنفسی و قلب کودک تاثیر منفی می‌گذارد.

    همچنین مطالب طبع نعناع و طریقه مصرف نعناع و مصرف نعناع در دوران بارداری را بخوانید

    عرق نعنا برای کولیک نوزاد

  • image of kidney pain
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    عرق نعنا برای کولیک نوزاد

    اسطوخودوس پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین برای بالابردن آگاهی و ارتقا سلامت تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

    تمام توصیه های دارویی ، گیاهی و پزشکی موجود در این سایت فقط جهت افزایش آگاهی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست.شما به هیچ عنوان مجاز به خوددرمانی و مصرف خودسرانه داروها و گیاهان دارویی نیستید.این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.

    به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، دل درد مهمترین دلیل گریه نوزادان است. اگر نوزادی سیر است و جایش خیس نیست اما مدام گریه می کند، احتمالا مشکلش دل درد است. اما دل درد نوزاد چه دلایلی دارد و چطور می توان آن را درمان کرد؟از مهمترین دلایل دل درد نوزادان می توان به این موارد اشاره کرد:

    ریفلاکس

    کولیک

    یبوست

    نفخ

    عرق نعنا برای کولیک نوزاد

    آنفلوانزای معده

    عفونت

    ریفلاکس نوزاد

    وقتی نوزاد کمی بعد از شیر خوردن دل درد می گیرد و کمی از شیری که خورده را بر می گرداند یعنی دچار ریفلاکس معده شده است. وقتی دریچه بین مری و معده درست کار نمی کند و غذا و اسید معده از معده به گلو برمی گردد، ریفلاکس اتفاق می افتد. برای درمان رفلاکس و دل دردهای آن بهتر است حتما با پزشک مشورت کنید تا علائم بچه را کنترل کند و مطمئن شود رفلاکس باعث بروز مشکلات دیگری مثل اختلال تنفس و عدم تغذیه مناسب نمی شود.

    اگر نوزاد زیر ۵ ماه بی قراری های زیاد و غیر قابل کنترل داشته باشد و بیشتر از ۳ ساعت در روز گریه کند و این بی قراری ها ۳ هفته ادامه داشته باشد هیچی دلیل جز کولیک نمی توانید پیدا کنید. کولیک نوزاد رایج ترین توضیح دل درد نوزاد زیر ۵ ماه می تواند باشد. متخصصان هنوز دلیل اصلی کولیک را پیدا نکرده اند اما به نظر می رسد انقباضات دردناک روده باعث دل درهای کولیکی می شود. درد کولیک معمولا بعدازظهر و اوایل غروب شدیدتر می شود. در این حالت نوزاد گریه هایش مداوم شده، گاز زیادی دفع می کند و پاهایش را به داخل شکمش می کشد.

    یبوست بیشتر نوزدانی را درگیر می کند که تازه خوردن غذای کمکی جامد را شروع کرده اند. از نشانه های یبوست و دل درد ناشی از آن می توان به سفت و خشک شدن مدفوع و دفع سخت آن اشاره کرد. برای درمان دل درد ناشی از یبوست می توانید به نوزداتان غذاهایی بدهید که مدفوع را شل می کنند پوره میوه های تازه مثل زردآلو، گلابی، انواع آلو .ورزش هم می تواند حرکات روده ای را افزایش دهد تا دل درد نوزاد بهتر شود: نوزاد را طاقباز بخوابانید و آرام با پاهایش، حرکت دوچرخه بزنید.

    نفخ هم یکی از مهمترین دلیل دل درد و بی قراری نوزادان است. نوزادانی که تازه غذای جامد خوردن را شروع کرده اند هم بیشتر دچار نفخ می شوند. البته کارشناسان معتقدند دل درد ناشی از نفخ می تواند نشان دهنده عدم تکامل روده او باشد. برای درمان دل درد و نفخ نوزاد باید به صورت مکرر آروغش را بگیرید. بهتر است در حالت نشسته به نوزاد غذا بدهید و بعد از غذا هم شکمش را آرام ماساژ دهید.

    بعضی از دل دردها با اسهال و استفراغ همراه می شود که ممکن است نشان دهنده گاسترو انتریت یا آنفلوانزای معده باشد. برای درمان دل درد نوزادی که اسهال و استفراغ هم دارد، تب کرده و اشتهایش را از دست داده، جلوگیری از کم آب شدن بدن است. به همین دلیل باید علاوه بر رعایت توصیه های پزشک، در فواصل کوتاه تر به نوزاد شیر بدهید تا حجم مایعات بدنش کم نشود.

    سرماخوردگی و آنفلوانزا هم می تواند باعث دل درد نوزاد شود. ممکن است مخاطی که در بیماری دستگاه تنفسی فوقانی تولید می شود، به گلو بریزد و در نهایت باعث دل درد نوزاد شود. علت استفراغ بعضی نوزادان هم این است که بدن سعی می کند مخاطی که باعث شکم درد شده، تخلیه کند.

    اگر از یک پزشک متخصص اطفال بپرسید عرق نعنا می تواند گزینه مناسبی برای درمان دل درد نوزاد باشد قطعا جوابش منفی است. متخصصان معتقدند اول باید دلیل دل درد کودک را تشخیص داد و بعد از عرق نعنا استفاده کرد. کولیک مهمترین و اصلی ترین دلیل دل درد نوزادان است. برای کولیک به هیچ وجه نباید از عرق نعنا استفاده کرد. رفلاکس نوزاد هم این شرایط را دارد. عرق نعنا برای رفلاکس کودکان مضر است. به همین دلیل است که توصیه می کنند اول باید درد نوزاد را تشخیص بدهیم و بعد از عرق نعنا استفاده شود.

    عرق نعنا فقط باید برای درمان نفخ نوزاد بالای سه ماه استفاده شود، البته آن هم باید زیر نظر پزشک باشد. والدین نباید سر خود به نوزادعرق نعنا بدهند چون نمی توانند به خوبی دوز آن را اندازه بگیرند. معده نوزاد خیلی حساس است . به همین دلیل باید حتما حواسشان به اندازه و دوزی که از عرق نعنا استفاده می کنند باشد.نکته مهم دیگر هم این است که دارویی که برای نوزاد استفاده می شود باید حتما استریل باشد. به همین دلیل بهتر است از داروهای جایگزین عرق نعنا مثل گریپ میکسچر استفاده کنند.


    منبع :

    کاربر گرامی؛ سلامٌ علیکم

     

    لطفا پیش از ثبت نظر خود توجه داشته باشید:

    عرق نعنا برای کولیک نوزاد

    تجویز دارو و پیچیدن نسخه برای بیماری و مشکلات شخصی و موردی، نیاز به شرح حال کامل و معاینه بالینی دارد که طبیعتاً از طریق ارتباط مجازی، قابل حصول نیست.

     

     

    لذا خواهشمندیم از تقاضای نسخه و دارو برای بیماری های موردی، اجـتناب فرمایید.

     

    سایر نکات:

    ❶از اعلام نشانی و تلفن درمانگاه معذوریم. درصورت تمایل از طریق پایگاه «طبیب شهر»، پزشک مورد نظر خود را جستجو کنید.

    ❷ابتدا مقالات مربوطه را مطالعه کنید و پس از اطمینان از نبود اطّلاعات مورد نظرتان، نسبت به طرح سؤال اقدام کنید. از پاسخگویی به سؤالاتی که در متن مقاله پاسخ داده شده اند معذوریم.

    ❸از طرح سؤال هایی که نیاز به پاسخ های خصوصی و ارسال به پست الکترونیک دارد خودداری فرمایید.

    ❹پاسخگویی به سؤالاتِ کلّی و نیازمند پاسخ های مفصّل در توان پایگاه نیست.

    ❺نشانی پست الکترونیک شما در نزد پایگاه طبّ شیعه محفوظ است.

    ❻هرنظر را تنها یک بار ارسال کنید و از تکرار ارسال نظرات خودداری کنید.

    ❼حتّی المقدور از ارسال نظرات به صورت «فینگیلیش» خودداری کنید.

    ❽پاسخ هاي ارائه شده، كلّي و عمومي هستند و پاسخ دقيق و تخصّصي، تنها با ويزيت بيمار امكانپذير است

     

     

    با سپاس و امتنان        

    دکتر وحید علیان نژادی

    سایر مقالات این موضوع

    نمایش تمامی عناوین این موضوع


    آخرین مقالات

    Copyright © ShiaTeb.com
    2020. All Rights Reserved.


    آمار بازدید کننده

    Design by HK.

    چطوری کولیک نوزاد یک ماهه را درمان کنیم؟ … ادامه خبر

    جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

    سایر منابع:

    با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    می پسندم

    عرق نعنا برای کولیک نوزاد

    0

    سایر خبرها

    نحوه استفاده از درمان های هورمون پروژسترون را فقط پزشکان متخصص زنان و زایمان مشخص می کنند. اعمال هورمون پروژسترون واژینالی به بدن زنان باردار: وقتی مادری یک نوزاد را در رحم خود حمل می کند، وجود پروژسترون واژینالی خطر ابتلا به زایمان زودرس را در بدن او به شدت کاهش می دهد. پزشکان متخصص زنان و زایمان در این حالت از هورمون پروژسترون در دهانه رحم مادر باردار استفاده نموده و به فرد کمک می …

    محمودرضا فقیهی متخصص طب سنتی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره آلودگی هوا اظهار کرد: آلودگی هوا به علت پدیده وارونگی هوا بیشتر در فصول پاییز و زمستان اتفاق می افتد. وی بیان کرد: آلاینده های هوا اکسیدان هایی هستند که روی اعضای رئیسه بدن (مغز، قلب و کبد) و کلیه ها اثر می گذارند؛ ما می توانیم با مصرف …

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرنگار ، ممکن است متخصص اطفال قادر به درمان کولیک یا بهبود سریع تر آن نباشد، اما راه های بسیاری برای آرام کردن نوزاد وجود دارد. اگر احساس می کنید کودک شما گرسنه است، برای تسکین و آرام کردن وی را شیر دهید. سایر استراتژی های تغذیه نیز می تواند کمک کننده باشد: • در هنگام شیر خوردن، کودک را تا حد ممکن صاف نگه دارید. گاهی شیردهی را متوقف کرده و آروغ …

    کاملا خنک باشد. مقداری عرق نعنا در دهان فرزندتان بریزید و اجازه دهید چند دقیقه در دهان او بماند سپس از او بخواهید مایع را خالی کند. نعنا برای کاهش درد مفید است. اگر هیچ یک از این اقدامات موثر واقع نشدند و درد دندان کودک به حدی بود که او نمی توانست دهان خود را باز کند، با قرار دادن حوله ای گرم بر روی صورت او، درد او را تسکین دهید. اگر فرزندتان دوست ندارد نزد دندانپزشک برود با …

    باردار صادر می شود که مهمترین آن سن بارداری کمتر از 19 هفته است. علاوه بر سن بارداری باید وجود ناهنجاری در جنین که بعد از تولد موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر به نحوی که ادامه بارداری برای او خطر جانی به همراه داشته باشد توسط سه پزشک متخصص به تایید برسد تا پزشکی قانونی نسبت به صدور مجوز اقدام کند بنابراین، این تصور که تمام ناهنجاری های موجود در جنین و یا هر بیماری مادر به صدور مجوز …

    شدید بروز می کند و حد وسطی برای آن وجود ندارد. در موارد خفیف آن، فرد از طریق کنترل فشار خون، استراحت و مصرف کم نمک و مایعات تحت نظر قرار می گیرد، اما در وضعیت شدید فرد باید بستری شود. اگر فشار خون، دفع پروتئین و سایر علائم قابل کنترل نشد برای نجات جان مادر ختم بارداری اعلام می شود. قطعی ترین درمان پره اکلامپسی ختم حاملگی است آن هم برای نجات جان مادر. دکتر سندگل ادامه می دهد: اگر مسمومیت …

    ؛ این فرد که در 5 سال گذشته بارهای به خاطر علائمی مانند استفراغ خون، سردرد، غش و سرگیجه به پزشکان مراجعه کرده، گرفتار نوعی روانپریشی خاص بوده و گاهی اوقات دچار علاقه خاصی به خوردن اشیا غیرخوراکی مانند پیچ و سکه می شود. این بیمار در حال حاضر تحت درمان های روانشناسی قرار گرفته است. همچنین بخوانید: جراحی تخلیه 263 سکه و 100 میخ از شکم مرد 42 ساله ی هندی! 2. زنی که خون …

    داشته باشید 6) فرزندتان را با شیر مادر تغذیه کنید. 7) در صورت بروز افسردگی بعد از زایمان، برای درمان آن اقدام کنید. 8) منابع غنی از آهن مانند گوشت، سبزیجات، تخم مرغ و میوه های تازه مصرف کنید. 9) در زمان شیردهی خوردن غذاهای حاوی ویتامین12 B مانند مخمر، نان، غذاهای دریایی و تخم مرغ را فراموش نکنید. 10) برای کودکتان موسیقی به ویژه موسیقی سنتی و کلاسیک پخش کنید. 11 …

    باعث ضعف بدنی و کاهش وزن زن باردار شود باید با پزشک مطرح و پیگیری شود. بهترین راه ها برای درمان بی اشتهایی در دوران بارداری به زور غذا نخورید؛ سعی کنید هر زمانی که می توانید مقداری کمی مواد مغذی میل کنید. این مسئله از حالت تهوع جلوگیری می کند. نوشیدنی زیاد مصرف کنید؛ خوردن سبزیجات نیز از یبوست جلوگیری می کند. از خوردن غذاهای سنگین خودداری کنید زیرا به راحتی هضم نمی شوند. …

    در ریه های فرد باشد، پزشک وضعیت قلب را می تواند بررسی کند. دارو برای کنترل فشار خون نیز محتملا مصرف خواهد شد. انتقال پلاسما و پلاک های خونی برای دفعات متعدد برای جایگزینی خون از دست رفته در مرحله هموراژیک نیز لازم می باشد. 2- درمان آمبولی مایع آمنیوتیک در نوزاد پزشک کودک را نیز از نظر وجود ناهنجاری ها بررسی خواهد کرد. کودک ممکن است قبل از اینکه مادر به وضعیت متعادل برسد به …

    ، ماست ترش، سرکه و ترشی، مصرف مواد غذایی گرم زیاد و سرد زیاد ممنوع است همچنین خوردن یخ نیز ممنوع است؛ گِشنیز کاهش قند خون مغزی می دهد و موجب کاهش حافظه نوزاد می شود همچنین مصرف حلوا و زعفران احتمال سقط جنین را افزایش می دهد. وی بیان داشت: تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر روی اثرات مصرف زرشک در دوران بارداری انجام شده است؛ دوران بارداری موش را 21 روز در نظر گرفتند. یعنی 3 تا …

    : مادرانی که در زایمان های قبلی خود، سابقه زایمان زودرس (نوزاد نارس) داشته اند، در زایمان های بعدی خود نیز احتمال کم وزن بودن نوزادشان وجود خواهد داشت. بنابراین این دسته از مادران باید مراقب باشند و در حاملگی های بعدی خود مدام تحت نظر پزشک متخصص زنان قرار بگیرند. چند قلویی: مادرانی که بیش از یک قل، باردار هستند (دو قلو و چند قلو زایی)، معمولا احتمال بیشتری وجود دارد …

    قطعا به شما در کاهش وزن کمک می کند. فیبر به پر شدن معده کمک می کند و سبب سیری می شود. احساس سیری در معده تان ساعت ها بعد از خوردن نخود فرنگی ماندگار خواهدبود، بنابراین در این مدت هوس خوراکی های چاق کننده به سرتان نمی زند. نخود فرنگی سرشار از پروتئین است و در عین حال کالری و چربی کمی دارد، از این رو برای کسانی که می خواهند وزن شان را کنترل کنند یک انتخاب فوق العاده است. 2: از بیماری قلبی …

    گروه سبک زندگی تیتریک ، علیرضا یاراحمدی، متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ صرع و اختلالات خواب گفت: لرزش در اندام ها به خصوص دست و پا میان عوام اغلب به عنوان بیماری پارکینسون شناخته می شود، در حالی که لرزش ها یا رعشه ها انواع مختلفی دارند و هر یک به علل متفاوتی ایجاد می شوند. بعضی افراد تنها در زمان کار کردن و تمرکز دچار لرزش دست می شوند، بعضی دیگر در حالت استراحت نیز رعشه در اندام های مختلف را تجربه می …

    . چون شیر مادر باعث قوی شدن و بزرگ شدن سریع او می شود. این نوزادان باید گرم گرفته شوند. برای تغذیه و خواب بهتر کودک باید و نبایدهای شیردهی را در نظر بگیرید: قبل از شیردادن لباس ها، کهنه ها و قنداق نوزاد را عوض کنید تا موقع شیر خوردن کاملا تمیز باشد. معمولا نوزاد در روز 3 بار مدفوع و 6 بار ادرار می کند. نوزاد تقریبا از 24 ساعت 20 ساعت آن را خواب است که می …

    نظر شرعی در صورتی که برای زن و بچه اش ضرری نداشته باشد، مانعی ندارد. برای اطمینان از نداشتن ضرر، به پزشک متخصص مراجعه نمایید. در صورتی که برای زن و بچه اش ضرری نداشته باشد، مانعی ندارد. برای اطمینان از نداشتن ضرر، به پزشک متخصص مراجعه نمایید. (استفتاء سایت هدانا از دفتر آیت الله مکارم شیرازی.) تغییرات هورمونی مردان در زمان بارداری همسرشان آیا می دانستید که مردان …

    این خونریزی ها بدون عارضه هستند و به نوزاد صدمه ای نمی زنند. با ما در ادامه این مطلب همراه شوید تا با چند علت خونریزی در اوایل بارداری به همراه نشانه های آن آشنا شوید. لکه بینی معمولا به چند قطره خون گفته می شود که تنها لباس زیر را کثیف می کند. اما خونریزی به مقدار خونی گفته می شود که برای پوشش آن باید از نوار بهداشتی استفاده شود. پیشنهاد می کنیم اگر در سه ماهه اول بارداری خونریزی دارید …

    …. 5- خواب بهتر در طول بارداری با مدیتیشن معمولا باید قبل از تولد نوزاد تا جایی که می توانید بخوابید. اما متأسفانه بدن شما همراهی نمی کند – بارداری اغلب زمان بیخوابی و بیداری است زیرا باید 12 بار در طول شب ادرار کنید و نمیتوانید با وجود شکم بزرگ به راحتی بخوابید. کارشناسان دانشگاه دولتی سن خوزه در سال 2010 نشان دادند که تمرین مدیتیشن در سه ماهه دوم باعث راحت تر خوابیدن …

    فرادید | اگر می خواهید نفستان بوی بد ندهد، لازم هست تغذیه مناسب دارا باشید و بهداشت دهانتان را بهبود ببخشید. درمان های طبیعی برای بوی بد دهان بوی بد دهان از طریق ترکیبات در بر دارنده گوگردی که در غذا یافت می شوند و در عرض 24 ساعت بعد از این که غذا به صورت کامل هضم شد، حل می شوند. بوی بد دهان نشانه ای از یک مشکل بنیادی مثل بهداشت دهان و دندان، رژیم غذایی ضعیف، مریضی لثه، پوسیدگی دندان یا …

    وزن استاندارد لازم هست 12 تا 14 کیلوگرم در طول بارداری اضافه کند و البته در صورت وجود اضافه وزن، این میزان وزن افزوده کمتر می باشد. کاهش وزن افزوده متاثر از بارداری بعد از ولادت مشکل هست و با هر یک از بارداری های بعدی، خانم باردار سنگین تر نیز خواهد گردید. علاوه بر این زنانی که اکثر از 25 کیلوگرم در زمان بارداری اضافه می کنند، ریسک بالاتری از احتیاج به سزارین داشته و یا زایمان طبیعی …

    چشم دیگران محفوظ می داشت. من بعد از چند اعزام موقت سه ماهه، این روزها به حضور طولانی مدت تر در جنگ می اندیشیدم و نمی خواستم که هر بار با هزار مکافات به جبهه اعزام شده و سه ماهه حضورم به زودی مثل برق و باد تمام شود و به پشت جبهه باز گردم و باز به انتظار فراخوان اعزام دیگری از سوی بسیج سپاه شاهرود بنشینم، لذا با توجه به حضور دوستان در واحد اطلاعات و عملیات تیپ 12 قائم، با معرفی یکی از …

    سرفه یک روش طبیعی برای کودک 2 ماهه شما جهت پاک کردن خلط، مخاط و سایر مایعات از گلو، ریه و بینی است. با این حال، همان گونه که ایوان فورستر در مجله “نوزاد آمریکایی ” اظهار می کند، کودکان زیر 4 ماهه خیلی دچار سرفه نمی شوند. مگر این که این واکنس یک مشکل جدی یا بیماری در بدن آن ها را نشان دهد. بنابراین ضروری است بدانیم که چرا این اتفاق می افتد و شما در زمان ابتلا نوزاد دو ماهه به سرفه چه کاری می …

    سوال مخاطب نی نی بان: با سلام پسر 5 ماهه دارم که شیر میخوره حتما باید یک ساعت دراز کشیده باشه اگه بشینه آروغ میزنه و بالا میاره متوکلوپرامیدم میخوره ولی تغییری نکرده باید چکار کنم؟ پاسخ دکتر محمد زنوزی راد، متخصص کودکان: دوست عزیز اگر بعد از شیر خوردن بالا می آورد توصیه نمی شود که طولانی مدت از این قطره استفاده کنید . حتما بچه باید از نظر رفلاکس بررسی شود یعنی نیاز به سونو از معده و داروی ضد رفلاکس دارد. …

    عرق نعنا برای کولیک نوزاد

    سوال مخاطب نی نی بان: سلام من نزدیک دو ماه به بچم شیر خودم رو ندادم و شیر خشک دادم الان میتونم بهش شیر بدم چون شیرم خشک شده حتی یه قطره نمیاد وزن تولد 2500 الان پنج ماهه 7900 پاسخ دکتر علی اصغر حلیمی، متخصص اطفال: دوست عزیز شما زمان طلایی را از دست داده اید. اگر دو ماه فاصله افتاده دیگر امیدی نیست. …

    سوال مخاطب نی نی بان: سلام پسر پنج ماهه ای دارم که شیر خشک میخوره و از دو ماهگی فقط در خواب شیر میخوره و رفلاکس داره که دارو میخوره وزن تولد 3300 و الان 7 کیلو هستش با قد 65. چیکار باید بکنم هر چقدرم گرسنه باشه توی بیداری نمیخوره ولی اگه با قاشق شیرو بدم میخوره. پاسخ دکتر علی اصغر حلیمی، متخصص اطفال: دوست عزیز چون افزایش وزن بچه دو برابر شده است بنابراین رشدش خوب است. نگران الگوی شیر خوردنش نباشید. مقدار شیری که در مجموع خورده خوب است. …

    دوران بارداری، مراقبت مادر در دوران بارداری، آماده شدن مادر برای زایمان و تولد نوزاد، نوزاد سالم و پرستاری و مراقبت از نوزاد و … مطالب مفصلی دارد. بهتر است خواندن این کتاب را در هفته های اول بارداری شروع کنید. این کتاب می تواند به عنوان یک مرجع علمی ومناسب همیشه کنار دستتان باشد. 9 ماه انتظار اگر دلتان می خواهد یک پزشک متخصص همیشه همراهتان باشد بهتر است کتاب 9ماه انتظار را …

    سوال مخاطب نی نی بان: دختر 4 ماهه ای دارم که شب ها در حین خواب خیلی تکان می خورد و من او را به صورت دمر (روی شکم) می خوابانم و بدون تکان خوردن راحت می خوابد و تقریبا دو ساعت دمر می خوابد. می ترسم برای قلبش ضرر داشته باشد یا یکی اعضای دیگر بدنش؟ پاسخ دکتر فاطمه هدی فلاح، متخصص کودکان: این کار برای نوزادان به ویژه زیر 6 ماهگی به هیچ عنوان توصیه نمی شود چون منجر به مرگ ناگهانی در …

    هنگام شیر خوردن، نداشتن رشد کافی، زودخسته شدن، نفس نفس زدن و اختلال در شیر خوردن از جمله علایم بیماری های قلبی در نوزادان و کودکان است که با مشاهده این علایم بهتر است به متخصص مراجعه شود، زیرا بسیاری از بیماری های قلبی کودکان با تشخیص و درمان به موقع بهبود می یابند، در حالی اگر به موقع درمان نشوند، موجب مرگ و یا معلولیت فرد تا پایان عمر خواهند شد. خیران سلامت نگاه خود را به این کودکان معصوم …

    سوال مخاطب نی نی بان: مصرف آمپول پروزسترون در دوران شیردهی برای نوزاد 5 ماهه مشکلی دارد؟ پاسخ دکتر مهدی میرطاهری، متخصص بیماریهای کودکان و نوزادان: خیر. در مواردی که مصرف قرص سر ساعت معین برای مادر غیرممکن باشد، تزریق هورمون توصیه می شود.

    سوال مخاطب نی نی بان: شب ها برای خواب رفتن پسر هفت ماهه ام باید او را مدام نوازش و بوس کنم تا آرام آرام به خواب رود. آیا اگر به این کار عادت کند در آینده دچار مشکل می شوم؟ یا همین روند را ادامه دهم؟ پاسخ دکتر مهدی میرطاهری، متخصص بیماریهای کودکان و نوزادان: نوازش و ماساژ مادر برای آرامش اعصاب و رشد مغزی نوزاد بسیار مناسب است. اگر می خواهید نوزاد برای به خواب رفتن فقط به یک شیوه عادت نکند، می توانید از روش های لالایی، موسیقی و آغوش گرفتن هم بهره ببرید. …

    عرق نعنا برای کولیک نوزاد
    عرق نعنا برای کولیک نوزاد
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *