عرق نعنا برای کودک یک ساله

دوره مقدماتی php
عرق نعنا برای کودک یک ساله
عرق نعنا برای کودک یک ساله

عرق نعناع برای کودکان و نوزادان,میزان مصرف عرق نعناع برای نوزاد,عرق نعناع کودکان,میزان مصرف عرق نعناع برای کودکان,عرق نعناع برای استفراغ کودکان,عرق نعناع برای اسهال نوزاد,عرق نعناع برای رفلاکس نوزاد,دادن عرق نعناع به نوزاد زیر یک ماه,مضرات عرق نعناع برای کودکان,طریقه مصرف عرق نعناع برای نوزاد,عرق نعناع برای دل درد کودکان,نحوه مصرف عرق نعناع برای نفخ نوزاد,چه مقدار عرق نعناع به نوزاد بدهیم,خوردن عرق نعناع برای نوزاد یک ماهه

علت اصلی دل دردهای نوزاد وجود گاز در معده‌ی او است که باعث ناراحتی و به خطر انداختن سلامت نوزاد می‌شود. پس نوزاد شما ممکن است دل درد و نفخ را تجربه کند.عرق نعنا برای کودک یک ساله

 

دوره مقدماتی php

برخی از پزشکان برای تسکین دل درد نوزاد داروهایی تجویز می‌کنند ولی گیاهانی نیز وجود دارد که برای کاهش دردهای ناشی از گاز معده بسیار خوب عمل می‌کنند. البته استفاده از هر داروی گیاهی و هر داروی شیمیایی باید زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

عرق نعناع برای دل درد کودکان

عرق نعناع یکی از این درمان های خانگی موثر برای تسکین درد شدید وجود گاز در معده کودکان است.

استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد. همچنین، عرق نعناع دارای خواص ضد باکتریایی بوده و اثر بی حس کنندگی، آرام بخشی و همچنین خنک کنندگی در معده کودکان بیمار را دارد.

شما همچنین می توانید با کمک به آروغ زدن کودک خود، به رهایی او از گازهای معده کمک کنید. برخی از روش های طبیعی برای درمان اختلالات معده شامل مالش آرام معده کودک خود با تماس دست های مادر است. همچنین می توان کودک را برای رهایی و تسکین درد شد ید عضلات معده اش به یک حمام گرم برد.

طریقه مصرف و میزان مصرف عرق نعناع برای کودکان

دخترم هشت ماهشه، یه وقتایی که باد شکم داره و دل درد بهش عرق نعنا به اندازه 2 سی سی می‌دهم آروم می‌شود. گاهی هم هرشب می‌دهم، اشکال دارد؟

پاسخ دکتر سید رضا رئیس کرمی، متخصص نوزادان و کودکان:

خیر ایراد ندارد. روزانه ۳ بار و هر بار یک قاشق چایخوری، بصورت رقیق شده بدهید.به شما توصیه می‌کنیم با مضرات و عوارض نعناع آشنا شده و از فواید آن بهره ببرید.

عرق نعناع برای اسهال و استفراغ کودکان

شايع‌ترين دل دردهايي كه با اسهال و استفراغ همراه هستند و منشاء ويروسي دارند.

دادن عرقیات سنتی در زمان استفراغ نه تنها سبب بهبودی نمیشود بلکه سبب تشدید استفراغ هم میشود مانند عرق نعناع عرق چهل گیاه و کلپوره( اینها در دل درد های کولیکی مفیدند نه در استفراغ های ویروسی)

خوردن و دادن عرق نعناع برای نوزاد یک ماهه

 اول از هر چیز این موضوع را باید در نظر بگیریم که به نوزاد زیر سه ماه به هیچ وجه نمی توان عرق نعناع داد. یعنی برای هیچ دردی نمی توان از عرق نعناع استفاده کرد. اما برای نوزادانی که بالای سه ماه هستند فقط پزشک می تواند تشخیص بدهد که عرق نعناع استفاده شود یا نه.

عرق نعناع فقط باید برای درمان نفخ نوزاد بالای سه ماه استفاده شود، او دراین باره می گوید: از عرق نعناع فقط برای درمان نفخ نوزاد می توان بهره برد. البته آن هم باید زیر نظر پزشک باشد. اگر ما می گوییم والدین سر خود به نوزاد عرق نعناع ندهند به این دلیل است که نمی توانند به خوبی دوز آن را اندازه بگیرند. معده نوزاد خیلی حساس است . به همین دلیل باید حتما حواسشان به اندازه و دوزی که از عرق نعنا استفاده می کنند باشد.نکته مهم دیگر هم این است که دارویی که برای نوزاد استفاده می شود باید حتما استریل باشد.

عرق نعناع برای رفلاکس نوزاد

هرچند مصرف قطره ی عرق نعناع برای نوزاد به تنهایی باعث تشدید ریفلاکس میگردد ولی استفاده از مقادیر کم عرق نعناع مخلوط با آب ولرم ونبات سفید مسکن خوبی جهت کاهش کولیک در این نوزادان خواهد بود.

مضرات عرق نعناع برای کودکان

اگر سن نوزاد زیر سه ماه است اصلا به او عرق نعنا ندهید.

اگر کودک شما زیر پنج سال است، از دادن دوز بالای عرق نعناع به او خودداری کنید. متانول موجود در عرق نعناع می تواند خطر خفگی در کودک شما را افزایش دهد.

از عرق نعناع برای ماساژ شکم نوزاد استفاده نکنید. این کار در نوزادان می تواند بسیار خطرناک باشد.

زیاده‌روی در مصرف عرق نعنا برای کودکان و نوزادان مضر است و بر سیستم گوارش، حرکات تنفسی و قلب کودک تاثیر منفی می‌گذارد.

همچنین مطالب طبع نعناع و طریقه مصرف نعناع و مصرف نعناع در دوران بارداری را بخوانیدعرق نعنا برای کودک یک ساله

  • خوردن عرق کاسنی در ماه نهم بارداری
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    عرق نعنا برای کودک یک ساله

    اسطوخودوس پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین برای بالابردن آگاهی و ارتقا سلامت تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

    تمام توصیه های دارویی ، گیاهی و پزشکی موجود در این سایت فقط جهت افزایش آگاهی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست.شما به هیچ عنوان مجاز به خوددرمانی و مصرف خودسرانه داروها و گیاهان دارویی نیستید.این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.

    بهتر است برای درمان مسائل و مشکلات هضم در کودکان خود از عرق نعناع در اندازه متوسط استفاده کنید. اما استفاده از دوز بالای عرق نعناع برای کودکان می تواند خطرناک باشد، دادن عرق نعناع در شکل رقیق شده، به جای عرق نعناع خالص، برای سلامتی کودک شما بسیار بهتر است.

    به گزارش کودک پرس ، بهتر است برای درمان مسائل و مشکلات هضم در کودکان خود از عرق نعناع در اندازه متوسط استفاده کنید. اما استفاده از دوز بالای عرق نعناع برای کودکان می تواند خطرناک باشد، دادن عرق نعناع در شکل رقیق شده، به جای عرق نعناع خالص، برای سلامتی کودک شما بسیار بهتر است.

    درباره منافع عرق نعناع برای کودکان خود بیشتر بدانید:
    یک فنجان عرق نعناع اثرات ضد اسپاسمی فراوانی در بدن انسان دارد و می تواند تسکین فوری در هنگام درد شدید به دلیل وجود گازها و یا سوزش معده را به ارمغان بیاورد. برگ نعناع حاوی متانول بوده که دارای اثر خنک کنندگی می باشد. متانول موجود در نعناع جریان ترشح صفرا و شیره های گوارشی در بدن کودک شما را زیاد کرده و به این ترتیب باعث تسکین ناراحتی کودک در برابر معده درد، آرام شدن عضلات معده ی تحریک شده، و کاهش گازها، قولنج و نفخ معده در کودک شما خواهد شد.

    عرق نعناع برای تسکین دادن دردهای ناشی از گازها در کودکان:
    فکر می کنید چگونه دادن عرق نعناع برای کودکان نفاخ و گازدار می تواند مفید باشد؟ خوب، مشکل گازدار بودن معده در کودکان می تواند ناراحتی های شدیدی را در سلامت کودک شما آغاز کند. فرشته کوچک شما ممکن است دردهای شدید شکم و یا احساس نفخ را در خود تجربه کند. پزشکان ممکن است برخی از داروها را برای به حداقل رساندن احساس این درد شدید تجویز کنند، اما گیاهان خاصی برای درمان دردهای ناشی از وجود گازها درمعده کودکان وجود دارد.

    عرق نعناع یکی از این درمان های خانگی موثر برای تسکین درد شدید وجود گاز در معده کودکان است. شما می توانید چند برگ نعنا را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و سپس بگذارید تا دم بکشد. بعد اجازه دهید که عرق نعناع سرد شود. آب نعنای سرد شده را به وسیله ی یک قاشق چای خوری به کودک بیمار بدهید. این دارو تسکین فوری درد را در کودک شما به ارمغان آورده و معده درد شدید او را بهبود می بخشد. اما همیشه توصیه می شود که با پزشک خود، قبل از تغذیه کودک با داروهای گیاهی مشورت کنید.عرق نعنا برای کودک یک ساله

    استفاده از عرق نعناع برای کودکان برای درمان اختلالات معده:
    استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد. همچنین، عرق نعناع دارای خواص ضد باکتریایی بوده و اثر بی حس کنندگی، آرام بخشی و همچنین خنک کنندگی در معده کودکان بیمار را دارد.

    شما همچنین می توانید با کمک به آروغ زدن کودک خود، به رهایی او از گازهای معده کمک کنید. برخی از روش های طبیعی برای درمان اختلالات معده شامل مالش آرام معده کودک خود با تماس دست های مادر است. همچنین می توان کودک را برای رهایی و تسکین درد شد ید عضلات معده اش به یک حمام گرم برد.

    تاثیر عرق نعناع برای درمان سندرم روده تحریک پذیر در کودکان:
    عرق نعناع از قدیم یک درمان گیاهی و طبیعی برای از بین بردن بیماری های معده از جمله سندرم روده تحریک پذیر در کودکان است. محلول رقیق شده از عرق نعناع برای رسیدن به یک سیستم گوارشی سالم در کودکان کمک بسیاری می کند، و باعث این افزایش جریان صفرا و طبیعی شدن فعالیت های روده در سیستم گوارش کودک شما می شود. نعناع عضلات معده و روده را شل کرده و گرفتگی عضلات معده را کاهش می دهد.

    استفاده های دیگر از عرق نعناع برای کودکان:
    با توجه به مطالعات پزشکی، عرق نعناع برای جلوگیری از ترک خوردن نوک پستان در مادران شیرده بسیار مفید است. شما می توانید مقدار کمی از عرق نعناع را با استفاده از پنبه به آرامی در نوک سینه گذاشته و آن را ماساژ دهید. بعد می توانید نوک پستان را با آب ساده شستشو داده و با خیال راحت به کودک خود شیر دهید.

    نکته مهم درباره استفاده از عرق نعناع برای کودکان:
    اگر سن کودک شما زیر پنج سال است، از دادن دوز بالای عرق نعناع به او خودداری کنید. متانول موجود در عرق نعناع می تواند خطر خفگی در کودک شما را افزایش دهد.

    اگر شما عرق نعنای خالص را مستقیما به پوست کودک خود بمالید، این کار در کودکان کوچک می تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین، از به کاربردن مستقیم عرق نعنای خالص در چهره کودکانتان و یا سایر نقاط بدن او جدا خودداری نمایید.





    يك متخصص كودكان، با اشاره به اين كه برخي دل دردها هيچ علامت باليني از خود نشان نمي‌دهند و عوامل ايجاد كننده آنها هنوز ناشناخته است، گفت: آموزش به خانواده‌ها در اين خصوص ضروري است و اين كه خانواده‌ها آرامش خود را حفظ كرده و بدانند كه اين عارضه به مرور برطرف مي‌شود و كودكشان به هيچ وجه تمارض نمي‌كند، بسيار حائز اهميت است.

    يك متخصص كودكان، با اشاره به اين كه برخي دل دردها هيچ علامت باليني از خود نشان نمي‌دهند و عوامل ايجاد كننده آنها هنوز ناشناخته است، گفت: آموزش به خانواده‌ها در اين خصوص ضروري است و اين كه خانواده‌ها آرامش خود را حفظ كرده و بدانند كه اين عارضه به مرور برطرف مي‌شود و كودكشان به هيچ وجه تمارض نمي‌كند، بسيار حائز اهميت است.

    دكتر پرويز سياري در گفت وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره دل درد در كودكان توضيح داد: دل درد در كودكان به دو دسته حاد و مزمن تقسيم مي‌شود. دل درد حاد به صورت ناگهاني آغاز مي‌شود و اگر كودك خواب باشد وي را از خواب بيدار مي‌كند. دل درد حاد معمولا تا 2 هفته يا كمتر به طول مي‌انجامد.

    سياري با بيان اينكه دل دردها يا نياز به مداخله طبي دارويي و يا نياز به جراحي دارند، اظهار كرد: دل دردهاي محتاج به جراحي، معمولا سير پيش رونده دارند. به اين معنا كه درد از لحظه آغاز به مرور افزايش مي يابد. همچنين ممكن است دل درد با استفراغ يا استفراغ خوني، اتصاع شكم، عدم دفع گاز و مدفوع همراه باشد و بيمار با لمس شكم احساس درد كند.

    اين متخصص كودكان، با اشاره به اين كه منشا بروز اين دل دردها مي‌تواند انسداد روده، فتق، آپانديسيت، پيچش روده يا پيچش بيضه باشد، عنوان كرد: اين موارد طي معاينات و مشاوره جراحي مشخص مي‌شوند.
    عرق نعنا برای کودک یک ساله

    سياري در ادامه با بيان اينكه شايع‌ترين دل دردهايي كه با اسهال و استفراغ همراه هستند و منشاء ويروسي دارند، از گروه دوم (دل دردهاي مزمن) بوده و احتياجي به جراحي ندارند، گفت: ممكن است بيمارعلائم تنفسي ويروسي نظير سرفه، آبريزش و تب داشته باشد.

    وي اضافه كرد:‌ دل درد مزمن، دل دردي است كه بيش از 2 ماه به طول انجاميده است. اين درد دل مي‌تواند با علت و يا بي‌علت بروز يافته باشد.

    سياري با بيان اينكه دل درد معمولا با بروز اختلال در يك عضو شكم همراه است، گفت: هنوزعاملي براي دل درد بدون منشا، شناخته نشده است.

    اين متخصص كودكان ادامه داد: اين دل دردها به 4 نوع تقسيم مي‌شوند. برخي از اين دل دردها در ناحيه بالاي ناف ايجاد مي‌شود و معمولا صبح‌ها اتفاق مي‌افتد و ممكن است با غذا خوردن، عود كند. اين عارضه مربوط به معده است. گروه دوم دل دردها در پايين ناف احساس مي‌شود و همراه با دفع بدتر مي‌شود. اين افراد گاهي يبوست و گاهي اسهال دارند و در برخي موارد نيز مبتلا به نفخ مي‌شوند. اين‌ها روده تحريك پذير دارند.

    وي افزود: گروه سوم دل دردها با سردرد همراه هستند كه به آنها دل دردهاي ميگرني نيز مي گويند و ممكن است يك بار در ماه اتفاق بيفتد و هر مرتبه چندين ساعت هم طول بكشد. گروه چهارم دل دردها تيز در اطراف ناف، ايجاد مي‌شود. اين دل دردها علائم خطر را ندارند و به جايي تير نمي‌كشند و معمولا در معاينه هم علامتي به نفع بيماري مشاهده نمي‌شود. به اين دل دردها، ‌دل دردهاي فانكشنال با علت نامشخص مي‌گويند.

    سياري درباره كودكاني كه دچار دل درد خفيف مي‌شوند، گفت: اين كودكان معمولا استرس دارند و علائم آن به دنبال اضطراب و بويژه در ايام امتحانات يا درگيري با خانواده و يا به دنبال يك عفونت ويروسي ظاهر مي‌شود. آموزش به خانواده‌ها در اين خصوص ضروري است. اين كه خانواده‌ها آرامش خود را حفظ كنند و بدانند كه اين عارضه به مروربرطرف مي‌شود و كودكشان به هيچ وجه تمارض نمي‌كند، بسيار حائز اهميت است.

    سياري همچنين با بيان اينكه برخي داروها نيز در بهبود عارضه دل درد نقش دارند،عنوان كرد: برخي داروهاي گياهي چون عرق نعنا نيز مي‌تواند در اين خصوص موثر واقع شود.

    انتهاي پيام

    منکه استفاده کردم هروقت دادم اب رو اتیش بوده و دخترم خوب شده البته از 6ماه به بالا دادم یه قاشق غذاخوری 🙂ترنجبین هم از ابتدا میدادم

    نوشته

    نوشته

    نوشته

    نوشته

    عرق نعنا برای کودک یک ساله

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    فهرست مطالب

    در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

    عرق نعناع یکی از بهترین و مفیدترن عرقیات گیاهی موجود در طبیعت است و به همین دلیل در مبحث خواص انواع عرقیات گیاهی اغراق نیست اگر بگوییم مقام اول را دارد. عرق نعناع هم خواص لاغر کننده دارد، هم یک ماده موثر برای مشکلات گوارشی است، دهان را خوشبو می‌کند و البته یک عرق گیاهی خون‌ساز و برطرف کننده کم‌خونی، برطرف کننده تپش قلب و ماده‌ای آرام‌بخش است.

    نعناع گیاهی است باطبع گرم و خشک

    عرق نعنا برای کودک یک ساله

    یکی از خواص معجزه‌آسای نعناع خاصیت آرام‌بخشی و نشاط آوری آن است. تهیه شربت نعناع که از دم کرده این گیاه و مقداری زعفران و شکر تهیه شده باشد در لحظاتی که دچار ناراحتی و اندوه هستید به افزایش نشاط و برطرف شدن اندوه کمک می‌کند و در زمان عصبانیت و خشم، آرام‌بخش و تسکین‌دهنده است.

    بسیاری از افراد بر این باورند مصرف عرق نعناع بعد از غذا از بروز ناراحتیهای گوارشی پیشگیری می‌کند، هضم را راحت کرده و نفخ و دل درد های ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

    بیشتر بخوانید: خواص عرق بیدمشک | ۷ خاصیت بیدمشک در پیشگیری و درمان بیماری ها

    اما یکی از مهمترین ویژگیهای عرق نعناع، رفع اسهال است و افرادی که یبوست دارند باید این عرق گیاهی را با احتیاط مصرف کنند. البته کیفیت عرق نعناع هم اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال نوع مرغوب آن باید شفاف باشد و بوی مطبوع آن از شیشه در بسته تا حدودی استشمام شود.

    نعناع بهترین دوست کبد است. کبد را تمیز کرده و صفرا را رقیق می کند و کلسترول خون را پایین می آورد. برای این مورد دم کرده نعناع را قبل از غذا بنوشید.

    افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، یک ربع قبل و بعد از مصرف غذا، نصف استکان عرق نعناع مصرف کنند چرا که مصرف نعناع، میزان چربی سازی را در بدن کاهش می دهد. افرادی که اقدام به لاغری و کاهش وزن می کنند، ممکن است به دلیل اینکه چاق شدند دچار مزاج سرد شوند، در نتیجه از عوارض ساده ی آن ایجاد یبوست و نفخ معده است.

    بیشتر بخوانید: خواص عرق شاتره | 20 خاصیت معجزه آسای عرق شاتره

    به این افراد توصیه می شود که مصرف مقداری عرق نعناع را در برنامه ی غذایی روزانه خود قرار دهند. مصرف عرق نعناع باعث می شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می برد؛ از سوی دیگر، میزان چربی سازی نیز در بدن کاهش می یابد. در حالت کلی، میزان مصرف مشخصی برای مصرف عرق نعناع در طول روز وجود ندارد.

    نکته ای در مورد حساسیت افراد به نعناع؛ چنانچه افراد به خود گیاه نعناع حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک می شوند، نه تنها عرق نعناع، بلکه هیچ یک از محصولاتی را که بر پایه گیاه نعناع تولید شده است، نباید مصرف کنند.

    بیشتر بخوانید: رژیم لاغری یک ماهه | کاهش ۱۰ کیلو در یک ماه با وعده های کامل غذایی

    نعناع می تواند التهاب پوستی را درمان کند و سلامت پوست را حفظ کند. می توانید روغن نعناع را به لوسیون بدن اضافه کنید.

    استفاده از روغن این گیاه روی پوست می تواند باعث افزایش درخشندگی پوست شود. منتول موجود در روغن نعناع حاوی تاثیر سرد کنندگی می باشد؛ برای همین پوست شما را درخشان تر می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این می باشد که چند قطره از روغن نعناع را به نرم کننده خود اضافه کنید.

    درمان اگزما یکی از مزیت های جالب روغن نعناع محسوب می شود. روغن نعناع حاوی منتول می باشد که باعث نرم شدن پوست می شود. خارش یکی از علائم اگزما می باشد. روغن نعناع می تواند پوست را ضد عفونی کند و موجب کاهش خارش پوست شود.

    نوشیدن چای این گیاه می تواند سطوح استروژن را افزایش دهد و از این رو از بروز مشکلات هورمونی و در نتیجه آکنه جلوگیری می کند.

    برای ماساژ روزانه و تحریک رشد مو های جدید، دو قطره از روغن نعناع را به یک قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن جوجوبا یا روغن نارگیل اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: خواص عرق کاسنی | با 21 مورد از فواید کاسنی برای سلامتی آشنا شوید

    سپس آن را به پوست سر مالیده و حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید (بهتر است قبل از مصرف، مقدار کمی از آن را بر روی ناحیه کوچکی از پوست استفاده کنید تا مطمئن شوید که پوست شما به آن حساسیت نداشته و باعث تحریک پوستی نمی گردد). مراقب باشید که مخلوط با چشم تماس پیدا نکند.

    علائم شایع اسهال شامل ناراحتی معده، حالت تهوع، اسهال، درد معده و استفراغ است. همچنین می‌تواند با تب، سردرد، لرز، درد بدن، پوست خشک و خشکی دهان همراه باشد.عرق نعنا برای کودک یک ساله

    نعناع ضد میکروبی و ضد اسپاسم است که به تسکین گاز، نفخ، ناراحتی معده، تهوع و گرفتگی معده و روده کمک می‌کند.

    گیاه نعناع به دلیل کاهش هورمون های جنسی برای آقایان مناسب نیست.

    بیشتر بخوانید: خواص عرق رازیانه | فواید دارویی، درمانی و طریقه مصرف 

    مصرف عرق نعناع برای کودکان زیر 2 سال محدودیت مصرف دارد.

    ذکر این نکته در پایان ضروری است که چون به هنگام مصرف عرق نعناع، دهانه معده که در اثر افزایش ترشح اسید بازمانده و سریع بسته نمی‌شود، توصیه می‌شود عرق نعناع همراه با آب و یا کمی عسل مخلوط و سپس مصرف شود.

     

  • درمان خلط گلو در دوران بارداري
  • منبع: فتوکده | نایریکا | جدیدترین | پیام سلامت | ستاره | دکتر بخشنده

    جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

    توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

    توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

    ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

    شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

    برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

    ایمیل تبلیغات : [email protected]

    ارسال نظرات: [email protected]

    عرق نعنا برای کودک یک ساله

    تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

    آیا کودک شما اغلب از درد معده به دلیل مشکلات گوارشی رنج می برد؟ … ادامه خبر

    جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

    سایر منابع:

    با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    می پسندم

    عرق نعنا برای کودک یک ساله

    0

    سایر خبرها

    سیب سبز یک عدد لیمو نصف فنجان نعناع یک بند انگشت زنجبیل تازه نوشیدنی تابستانی ضد سرطان و مقوی معده چهار شاخه جعفری سه عدد گوجه فرنگی نصف فلفل قرمز یک عدد خیار یک شاخه سبزی پیازچه یک عدد لیمو نوشیدنی تابستانی لاغری و مقوی چش م پنج برگ کلم کالی یا کلم سبز یک …

    حفظ کنند و شکل گرد خود را از دست ندهند. کوفته یوفکا میزان سرو: 6 نفر مواد لازم: گوشت گوساله (چرخ کرده): 400 گرم گوشت گوسفندی (چرخ کرده): 400 گرم خمیر یوفکا: به مقدار لازم فلفل قرمز (ریز خرد شده): 1 عدد فلفل دلمه ای (ریز خرد شده): 1 عدد برگ نعناع تازه (ریز خرد شده): 3 عدد برگ جعفری (ریز خرد شده): 5 الی 6 عدد زیتون (خرد شده): 150 گرم سیر (له شده): 1 حبه نمک …

    مواد لازم: آب لیموترش تازه: 2/1 پیمانه سرکه سیب: 2/1 پیمانه نمک، فلفل سیاه: به میزان لازم نعناع خشک:یک قاشق چایخوری پودر آویشن: 2/1 قاشق چایخوری روغن: چهار قاشق غذاخوری روش تهیه آب لیموترش تازه و سرکه سیب را به همراه بقیه مواد در ظرفی ریخته و خوب مخلوط می کنیم. دکتر رسول حیدری، محقق و مشاور تغذیه سالم …

    است باعث تحریک شدید پوستی شوند. قبل از استفاده از این روغن ها ابتدا درباره قدرت و تاثیرشان تحقیق کنید. روغن های طبیعی خالص می توانند بسیار قدرتمند و برای پوست تحریک کننده باشند و حتی باعث سوختگی آن شوند. روغن های اسطوخودوس، نعناع، درخت چای و یلانگ یلانگ بیشتر از دیگر روغن ها می توانند باعث ایجاد تحریک پوستی شوند. روشی جالب برای درمان آکنه به جای استفاده از روغن های خالص برای …

    میوه خندان اعتماد کنید. چون خاصیت ضداسیدی دارد و می تواند سوزش معده را تسکین دهد. ماست در گرمای تابستان لازم است که حواستان به خنک کردن بدن، تامین آب و همچنین مقابله با مسمومیت های غذایی باشد. پس هم آبدوغ خیار میل کنید تا حسابی خنک شوید و هم در هر وعده غذایی ماست سر سفره تان باشد تا باکتری های مفید بدنتان بیشتر شود. شاهی زمانی که عرق می کنیم بدنمان آهن …

    می شود. از سوی دیگر استفاده از داروهای گیاهی در درمان عارضه نفخ مورد توجه قرار دارد مانند خانواده نعناع، کارمینت و کارمیناتیف. کسانی که غذا را تند می خورند و نمی جوند اغلب دچار نفخ شکم می شوند و حالت سنگینی و خمیری را بعد از صرف غذا در خود احساس می کنند. علاوه بر تندخوری و نجویدن غذا، پرخوردن، بدخوردن و زیاد نوشیدن هم این عارضه را ایجاد می کند. نوشیدن دمکرده سنبل ختایی ممکن است به درمان شکم …

    عبدالعلی غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموعه بانک گیاهان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان یکهزار و 200 گونه شامل گیاهان دارویی، سمی و سایر گیاهان با کاربردهای مختلف موجود است. وی اضافه کرد: تاکنون 500 گونه گیاهی دارویی از جمله کاسنی، شب بو و نعناع، بولاغ اوتی، ختمی، بادرنجبویه، شیرین بیان، ثعلب، مرزه، اله گز، نسترن، موسیر، گندله، داغ جعفری سی، داغ قارپیزی، دوه …

    . چون خاصیت ضداسیدی دارد و می تواند سوزش معده را تسکین دهد. ماست در گرمای تابستان لازم است که حواستان به خنک کردن بدن، تامین آب و همچنین مقابله با مسمومیت های غذایی باشد. پس هم آبدوغ خیار میل کنید تا حسابی خنک شوید و هم در هر وعده غذایی ماست سر سفره تان باشد تا باکتری های مفید بدنتان بیشتر شود. شاهی زمانی که عرق می کنیم بدنمان آهن بیشتری از دست می دهد به …

    میوه خندان اعتماد کنید. چون خاصیت ضداسیدی دارد و می تواند سوزش معده را تسکین دهد. ماست در گرمای تابستان لازم است که حواستان به خنک کردن بدن، تامین آب و همچنین مقابله با مسمومیت های غذایی باشد. پس هم آبدوغ خیار میل کنید تا حسابی خنک شوید و هم در هر وعده غذایی ماست سر سفره تان باشد تا باکتری های مفید بدنتان بیشتر شود. شاهی زمانی که عرق می کنیم بدنمان آهن …

    تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد لذا شکار هر گونه پرنده آبی در این دریاچه ممنوع بوده و دارای ارزش های زیستگاهی – اکوتوریستی – زنبور داری – کشاورزی و دامداری می باشد، این منطقه دارای پوشش گیاهی متنوع از جمله شبدر، بابونه، بومادران، آلاله، نعناع و… است، دریاچه نئور زیستگاه برخی از گونه های پرندگان مهاجر عبوری نیز هست. دریاچه نئور که بزرگترین دریاچه طبیعی و آب شیرین استان …

    بکشند و غذا را به خوبی بجوند, همراه با غذا ماست خورده نشود چرا که مصرف ماست همراه با غذا در درازمدت منجر به اختلال عملکرد معده و در نتیجه اختلال هضم می شود, ماست را در وعده های جداگانه یا همراه مصلحات نعناع, آویشن, پونه و زنیان خورده شود. وی متذکر شد: افراد اگر وعده غذای قبلی را در معده احساس می کنند، غذا نخورند تا احساس گرسنگی واقعی رخ دهد، همچنین از نوشیدن مایعات بسیار سرد و بسیار داغ …

    ای دارند. مواد لازم: گشنیز 1 مشت نعناع 1 مشت سیر 3 حبه پیازچه 6 ساقه فلفل چیلی قرمز 1 عدد لیمو 1 عدد نمک به میزان لازم فلفل سیاه به میزان لازم روغن زیتون به میزان لازم سینه مرغ 500 گرم کدو سبز 4 عدد رزماری 6 شاخه طرز تهیه: 1-گشنیز، نعناع، سیر، پیازچه، فلفل چیلی قرمز، رنده پوست لیمو، کمی نمک و فلفل سیاه را در غذاساز ریخته و بزنید تا کاملا پوره شوند. …

    سفید کاهش دهنده ی کلسترول و فشارخون، ضدویروس و ضدباکتری، تقویت کننده ی لثه، کاهش دهنده ی قندخون، ضدسرطان، آرام بخش اعصاب، مقوی قلب و عروق، مقابله کننده با پوکی استخوان و مبازره کننده با آنفلوانزا می باشد. چای سفید چای مورد علاقه ی امپراتورهای چینی بوده است. دمنوش آرامش نعناع فلفلی نعناع فلفلی باعث تسکین بدن و افزایش هوش می شود. این سبزی معطر به خوبی با چای (چای سبز و سفید) ترکیب شده …

    … در بیماران گرم مزاج به خصوص صفراوی ها و همچنین در سودایی مزاج ها بعد از قراردادن منضج برای بیمار (که معمولاً از ترکیب عسل، سرکه و عرق نعناع استفاده می شود)، درمان به وسیله ی حجامت عام و ساکرال به فواصل 3 تا 7 روز انجام می شود و همچنین می توان از بادکش گرم سیاتیک نیز استفاده کرد و در مراحل انتهایی از فصد نیز بهره گرفت. در ضمن بیماران بلغمی و سودایی باید از مصرف سردی ها پرهیز کنند. در بیماران بلغمی ماساژ با روغن بادام تلخ و اسانس نعناع مؤثر بوده است. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که بیماران مبتلا به عرق النساء برای مداوای خود باید کاملاً دقیق و با نظر پزشک عمل کنند. …

    توانند این پودر را به صورت تنها یا در کنار وعده غذایی خود میل کنند. زیاد سکسکه می کنید؟ یکی از شیوه های طبیعی که برای درمان سکسکه در برخی از نسخه های طبیعی به آن اشاره شده، نوشیدن مخلوطی از آب انار و برگ های خشک شده نعناع است. برای تهیه این معجون کافی است آب انار ترش تهیه کرده و به آن نصف قاشق مرباخوری نعناع خرد شده اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید و بنوشید. نوشیدن این معجون …

    مُسکّن در این مواقع جهالت محض است و باید در پی رفع مشکل از بدن بود. به طور کلی 29 مدل سردرد وجود دارد که هر کدام، حاکی از عیب در قسمتی از بدن است. سردرد از نوع غلبه سردی که در فصل های سرد سال، شب، صبح، اوائل و اواخر ماه های قمری، بعد از حمام، در سنین سرد (سن 40 سال به بالا) و بعد از مصرف سردی ها معمولاً پشت سر را درگیر می کند و با مصرف گرمی ها، مانند دم کرده نعناع، یا استعمال روغن نعناع یا سیاه …

    پاهایتان را در تشتی از آب ولرم بگذارید که در آن کمی اسانس نعناع ریخته اید. مهم تر اینکه جوراب هایی از جنس الیاف طبیعی بخرید و هر روز آنها را عوض کنید و بشویید و اجازه دهید در نور خورشید خشک شوند. 5 .مراقب ناخن هایتان باشید همیشه ناخن ها را صاف کوتاه کنید و با یک سوهان کاغذی اطراف آن را شکل دهید. ناخن نباید خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد. 6 .مراقب تاول ها باشید …

    برای کاهش درد معده چای بابونه گرم کردن شکم آب برنج نعناع لیمو و آب گرم زنجبیل دانه رازیانه ———————————————– علت تنبلی و سستی، سردی مزاجی است!!️ عسل زیره زیتون درمان تنبل هاست ——————————————— خطرناک ترین نوشیدنی ها برای مصرف دارو دوغ آب انار چای سبز آب گریپ فروت نوشیدنی ھای ورزشی شیر،شیرسویا،اسموتی ھای حاوی شیر کافئین (قهوه،چای سبز ونوشیدنی ھای انرژی زا) …

    سلامانه : نعناع خواص شگفت انگیزی چون سلامت دستگاه گوارش، رفع درد و خستگی وزیبایی پوست و لاغری دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ گیاهان دارویی تاثیر زیادی در سلامت بدن دارندو یکی از این گیاهان دارویی مفید که در سلامت بدن تاثیرات چشمگیری دارد نعناع است. نعناع، رایحه ی فوق العاده ای دارد، طعمش عالی است و خواص شگفت انگیزی دارد؛ از دفع حشرات مزاحم گرفته تا کمک به بهبود عملکرد …

    به گزارش خبرگزاری مهر ، طیار فیلی اظهار داشت: امسال حدود 30 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دره شهر به زیر کشت سبزیجات برگی رفته، که پیش بینی می شود سالیانه 1200 تن محصول سبزیجات برگی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود. وی افزود: این سبزیجات برگی شامل تره، جعفری، نعناع، تُربچه، گشنیز، ریحان سبز و بنفش و شوید است. وی همچنین بیان کرد: شهرستان دره شهر با دارا بودن زمین …

    های دخیل در سم زدایی بدن کمک می کند، بلکه این ظرفیت ویژه را هم دارد که با اثرات عناصر سرطان زا مقابله کند. خوش بختانه، محققان در سال های اخیر به شواهد قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کرده اند. نعناع فقط برای خوش بو کردن دهان نیست. این گیاه مهم، جریان صفراوی را تقویت می کند، مجاری صفراوی را هم ریلکس می کند و به تجزیه چربی ها کمک می رساند. نعناع به کاهش کلسترول بد خون (LDL) هم کمک می …

    اختلالاتی مفید هستند. برای آرامش بدن باید شانه ها، گردن، کمر، و پایین پاهای تان ماساژ داده شود. توجه: برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب حتما از ماساژ دهنده ی حرفه ای کمک بگیرید. 23. نعناع نعناع برای درمان بی اشتهایی بسیار مفید است زیرا این سبزی یک اشتهاآور طبیعی است. نعناع دارای مزه ی قوی و منحصر به فرد و رایحه ی قدرتمندی است که می تواند باعث گرسنگی آدم شود. هم چنین، نعناع برای …

    …> تشخیص این که کدام چای گیاهی در بارداری بی خطر بوده و کدام خطر دارد کار دشواری است. استفاده در حد تعادل از اغلب چای های گیاهی خطری ندارند. پوست مرکبات، زنجبیل، نعناع، پوست پرتقال و میوه گل سرخ، چای برگ تمشک قرمز و بابونه در لیست سالم ترین ها هستند. چای های رژیمی و چای های سم زدایی در دوران بارداری ممنوع هستند. این چای ها نه تنها باعث اسهال و دیگر عوارض کم آبی بدن می شوند بلکه دوران بارداری زمان مناسبی برای رژیم گرفتن یا سم زدایی نیست. چای گزنه، یونجه و ترشک آبی نیز در لیست چای های ممنوع برای این دوران قرار دارند. …عرق نعنا برای کودک یک ساله

    ارمغان نشستن و ایستادن طولانی + اینفوگرافیگ نشستن و ایستادن طولانی مدت خطرات مرگباری چون ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان دارد همچنین موجب آسیب به ستون فقرات و درد کمر و گردن می شود. خواص شگفت انگیز نعناع؛از لاغری تا زیبایی پوست و رفع خستگی+ اینفوگرفیک نعناع خواص شگفت انگیزی چون سلامت دستگاه گوارش، رفع درد و خستگی وزیبایی پوست و لاغری دارد. در هر سنی …

    به گزارش دیار آفتاب ؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گیاهان دارویی تاثیر زیادی در سلامت بدن دارندو یکی از این گیاهان دارویی مفید که در سلامت بدن تاثیرات چشمگیری دارد نعناع است. نعناع، رایحه ی فوق العاده ای دارد، طعمش عالی است و خواص شگفت انگیزی دارد؛ از دفع حشرات مزاحم گرفته تا کمک به بهبود عملکرد سیستم گوارش، رفع احساس خستگی ، تسکین سردرد، کاهش علائم آسم ، ضدسرطان و بهبود سلامت …

    Y را بسیار سهل و آسان می کند. قهوه را فراموش نکنید باور درست اگر مردی قبل از برقراری رابطه جنسی قهوه بنوشد، قهوه موجب فعال تر شدن اسپرم Y شده و احتمال افزایش جنسیت پسر را بیشتر می کند. گندم بخورید باور درست در طب سنتی اعتقاد به تاثیر خوراکی ها در تعیین جنسیت بسیار پررنگ است. برای مثال خوردن حلیم هایی از گندم، برنج، لوبیا، نعناع، پیاز، سیر تازه، پسته …

    

    عرق نعناع تقویت کننده انرژی است

     

    ویژگی های مثبت عرق نعناع در دوران شیردهی:1. کاهش ناراحتی نوک پستان:با شروع شیردهی، نوک پستان اغلب متورم می شود و ممکن است هنگام شیردهی به شدت درد ایجاد شود.می توانید پنبه را در عرق نعناع قرار دهید و آن را روی نوک پستان بمالید. این کار به شما کمک می کند از درد و التهاب خلاص شوید.

    خواص ضد باکتری عرق نعناع باعث افزایش انعطاف پذیری بافتی و جلوگیری از درد و درد شدید نوک پستان می شود.2. درد را کاهش می دهد: پزشک ممکن است شما را به نوشیدن عرق نعناع تشویق کند تا درد ناشی از سزارین کاهش یابد. هنگامی که عرق نعناع مصرف می کنید، بهتر است میزان مصرف خود را به یک یا دو فنجان در روز محدود کنید. عرق نعناع حاوی مقدار کمی از متانول است، بنابراین مصرف فقط چند فنجان در شیر مادر تأثیری نخواهد داشت.3. کاهش استرسعرق نعناع تقویت کننده انرژی است و در هنگام شیر دادن به شما کمک می کند تا بر استرس و اضطراب غلبه کنید.متانول موجود در عرق گیاهی به عنوان یک آرامبخش عضلانی عمل می کند و از استرس جلوگیری میکند.نوشیدن عرق نعناع قبل از رفتن به رختخواب کمک می کند خواب راحتی داشته باشید.عرق نعنا برای کودک یک ساله

     

    4. تسکین درد سینوس:اثر تسکین دهنده متانول، تراکم سینوسی را پاک می کند و گلودرد را درمان می کند.عرق نعناع، همچنین به عنوان یک ضد انعقاد طبیعی عمل کرده، سرفه و سرماخوردگی را درمان می کند.5. کاهش وزن:بعد از زایمان، اکثر مادران افزایش وزن دارند بخصوص پس از زایمان سزارین این مسئله بیشتر دیده می شود.با مصرف عرق نعناع می توانید از افزایش وزن خلاص شوید. چای گیاهی بعنوان یک مهارکننده اشتها عمل می کند.نوشیدن ترکیبی کامل از چای سبز و چای نعناع می تواند میزان متابولیسم را تنظیم کند و مانع از افزایش وزن میشود.6. درمان مشکل معده:عرق نعناع چندین بیماری معده مانند نفخ و گاز را درمان می کند.مصرف یک فنجان عرق نعناع باعث کاهش مشکلات گوارشی و هضم راحت تر غذا می شود.

     

    مصرف بیش از حد عرق نعناع باعث کاهش تولید شیر مادر می شود

     ویژگی های منفی عرق نعناع در دوران شیردهی:1. کاهش شیر مادر:مصرف بیش از حد عرق نعناع باعث کاهش تولید شیر مادر می شود.2. آلودگی: FDA بر تولید عرق نعناع یا هر عرق گیاهی دیگر که در بازار فروخته می شود نظارت نمی کند. این عرق می تواند شامل آلاینده های مضر، از جمله آفت کش ها باشد.  اغلب توصیه می شود عرق نعناع از یک سازنده معتبر خریداری شود.3. رفلکس اسید:اگر از بیماری ریفلاکس معده (GERD) رنج می برید، نوشیدن عرق نعناع می تواند وضعیت سلامتی شما را مختل کند.

    گیاه تسکین دهنده، دریچه ای که معده را از مری جدا می کند شل می کند.این مسئله موجب برگشت اسید معده به مری می شود و وضعیت شما بدتر می شود.از مصرف این مواد در شیردهی خودداری کنید.

    4. کاهش سطح قند خون: یکی از عوارض جانبی نوشیدن عرق نعناع در اضافه وزن، این است که به طور ناگهانی میزان قند خون را کاهش می دهد.

    بنابراین، اگر مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا هستید، بهتر است عرق نعناع را از رژیم غذایی خود حذف کنید.5. ایجاد آلرژی:بعضی از افراد به متانول آلرژی (آلرژی | علائم، علت و درمان آلرژی) دارند. برخی از علائم معمول آلرژی عبارتند از لرزش، سردرد، درد دهان و لرزش پاها.6. تداخلات دارویی:محققان نتیجه گرفتند مصرف عرق نعناع با برخی از داروها تداخل دارد.زمانی که داروهای فشار خون، اسید معده، دیابت و سیکلوسپورین مصرف می کنید، هرگز نباید عرق نعناع مصرف کنید.اگر به متانول آلرژی دارید یا از آسم مزمن رنج می برید بهتر است از عرق نعناع استفاده نکنید.مصرف بیش از حد عرق نعناع باعث ایجاد عوارض جانبی مانند درد عضلانی، لرزش، اسهال، خواب آلودگی و ضربان قلب غیر طبیعی می شود.احتیاط:- از خوردن عرق نعناع در هنگام شیردهی اجتناب کنید، زیرا تولید شیر مادر را مختل می کند.- قبل از مصرف عرق نعناع یا مکمل های غذایی، با مشاور پزشکی مشورت کنید.

     

    منبع: ooma.org

     

     

    نظم و زیبایی را به دندان های خود ببخشید

    حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

    خرید گیفت کارت اپل

    برای خرید این ست 3تکه دخترونه کلیک کن

    درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

    بسته آموزشی کودکان ویژه سنین 3 تا 8 سال

    برنامه های پولی رو به راحتی دانلودکن

    دسترسی به بازی هاوقابلیت های جدید

    تمیز کردن انواع لکه و چربی از شیشه خودرو

    برترین بازی های ایکس باکس و پلی استیشن

    آخر هفته کجا بریم غذا بخوریم؟

    پوشاک برند و شیک دخترانه و پسرانه

    جدیدترین و با کیفیت ترین لوازم آرایشی

    عرق نعنا برای کودک یک ساله

    چگونگی برخورد با لجبازی و بیش فعالی کودک

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، نفخ شکم نوزاد چه علائم و نشانه هایی دارد؟ برای درمان نفخ نوزادان چه کار باید کرد؟ آیا برای درمان نفخ شکم نوزاد می توان از عرق نعنا استفاده کرد؟

    نفخ معمولا در نوزادان تازه متولد شده بین هفته چهارم تا دوازدهم بیشتر دیده می شود. متخصصان اطفال معتقدند نوزادانی که نفخ دارند دچار بی خوابی و بی قراری شده و به شدت گریه می کنند. این نوزادان کاهش وزن ندارند. قرمزشدن صورت، گریه کردن،گریه کردن و ناآرامی بعد از شیرخوردن، مشت کردن دست ها، جمع کردن و بالابردن پاها به داخل شکم از نشانه های نفخ شکم نوزادان است.

    وقتی نوزاد با عجله شیر می خورد

    وقتی نوزاد باعجله شیر بخورد وحجم شیری که وارد دهانش می شود، بیشتر از ظرفیت دهان نوزاد باشد، هوای زیادی وارد معده ی نوزاد می شود. همین موضوع باعث نفخ شکم نوزاد می شود.

    حباب های محلول در آب

    عرق نعنا برای کودک یک ساله

    اگر به نوزادتان شیرخشک می دهید سعی کنید حبابهای هوای محلول در آب را از بین ببرید. قبل از مصرف چند دقیقه آن را در جایی ثابت بگذارید تا حباب های هوای محلول در شیر به طور کامل ازبین برود. هرچه شیشه ی شیر را بیشتر تکان بدهید، هوای بیشتری وارد شیر می شود که مصرف زودهنگام آن باعث نفخ و دل دردِ کودک می شود.

    مصرف غذاهای نفخ دار در دوران شیر دهی

    غذایی که مادر می خورد تاثیر مستقیمی در نفخ نوزاد دارد. غذاهای نفاخ مهمترین عامل نفخ شکم نوزاد است.

    زیاد گریه کردن نوزاد

    وقتی نوزاد گریه می کند هوای زیادی وارد معده او می شود. اگر می خواهید نوزادتان کمتر دچار نفخ شود، سعی کنید او را آرام نگه دارید.

    نگذارید هوای زیادی وارد معده نوزاد شود

    مهم ترین کار این است که نگذارید این هوای زیادی وارد معده نوزاد شود. زمان شیردادن، نوزاد را در موقعیت مناسب قرار بدهید. بهترین حالت، قراردادن نوزاد روی دست و به شکلی است که سرش کمی بالاتر از بدن باشد. اگر نوزاد شیر خشک می خورد، شیشه را طوری در دهانش بگذارید که کمترین میزان هوا وارد معده نوزاد شود. سوراخ سرشیشه هرچه ریزتر باشد، بهتر است. سوراخ بزرگ باعث می شود شیر با سرعت بیشتری وارد دهان نوزاد شود و در هنگام بلعیدن شیر هوای بیشتری وارد معده اش شود.

    رژیم غذایی مناسب مادر

    تغییر رژیم غذایی مادر به کاهش نفخ نوزاد کمک زیادی می کند. بعضی از نوزادان ممکن است به برخی از غذاها مانند لبنیات، سویا، گلوتن، تخم مرغ، آجیل و مرکبات حساسیت داشته باشند.

    گرفتن آروغ نوزاد

    بعد از شیر خوردن نوزاد سعی کنید با ضربه های آرام به پشتش امکان خروج هوا را از معده اش فراهم کنید. فرق نمی کند نوزاد شیر مادر می خورد یا شیر خشک ، حتما باید بعد از شیر خوردن نوزاد را روی شانه تان قرار بدهید تا آروغ بزند. اگر این روش مؤثر نبود، بهتر است او را از شکم روی دست خود قرار بدهید و آرام به پشتش بزنید.

    پزشکان متخصص اطفال معتقدند عرق نعنا فقط باید برای درمان نفخ نوزاد بالای سه ماه استفاده شود،البته آن هم باید زیر نظر پزشک باشد. توصیه پزشکان این است که والدین سر خود به نوزاد عرق نعنا ندهند چون نمی توانند به خوبی دوز آن را اندازه بگیرند. معده نوزاد خیلی حساس است به همین دلیل باید حتما حواستان به اندازه و دوزی که از عرق نعنا استفاده می کنید، باشد. نکته مهم دیگر هم این است که دارویی که برای نوزاد استفاده می شود باید حتما استریل باشد.

    اگر نوزاد زیر سه ماه است اصلا از عرق نعنا برای درمان نفخ استفاده نکنید.

    از عرق نعنا برای ماساژ شکم نوزاد استفاده نکنید. این کار در نوزادان می تواند بسیار خطرناک باشد.

    در مصرف عرق نعنا برای کودکان و نوزادان زیاده روی نکنید، مصرف بیش از حد عرق نعنا بر سیستم گوارش، حرکات تنفسی و قلب کودک تاثیر منفی می گذارد.

    عرق نعنا برای کودک یک ساله
    عرق نعنا برای کودک یک ساله
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *