عرق نعناع و شیردهی

دوره مقدماتی php
عرق نعناع و شیردهی
عرق نعناع و شیردهی



عرق نعناع تقویت کننده انرژی است

 

ویژگی های مثبت عرق نعناع در دوران شیردهی:1. کاهش ناراحتی نوک پستان:با شروع شیردهی، نوک پستان اغلب متورم می شود و ممکن است هنگام شیردهی به شدت درد ایجاد شود.می توانید پنبه را در عرق نعناع قرار دهید و آن را روی نوک پستان بمالید. این کار به شما کمک می کند از درد و التهاب خلاص شوید.

خواص ضد باکتری عرق نعناع باعث افزایش انعطاف پذیری بافتی و جلوگیری از درد و درد شدید نوک پستان می شود.2. درد را کاهش می دهد: پزشک ممکن است شما را به نوشیدن عرق نعناع تشویق کند تا درد ناشی از سزارین کاهش یابد. هنگامی که عرق نعناع مصرف می کنید، بهتر است میزان مصرف خود را به یک یا دو فنجان در روز محدود کنید. عرق نعناع حاوی مقدار کمی از متانول است، بنابراین مصرف فقط چند فنجان در شیر مادر تأثیری نخواهد داشت.3. کاهش استرسعرق نعناع تقویت کننده انرژی است و در هنگام شیر دادن به شما کمک می کند تا بر استرس و اضطراب غلبه کنید.متانول موجود در عرق گیاهی به عنوان یک آرامبخش عضلانی عمل می کند و از استرس جلوگیری میکند.نوشیدن عرق نعناع قبل از رفتن به رختخواب کمک می کند خواب راحتی داشته باشید.

عرق نعناع و شیردهی

دوره مقدماتی php

 

4. تسکین درد سینوس:اثر تسکین دهنده متانول، تراکم سینوسی را پاک می کند و گلودرد را درمان می کند.عرق نعناع، همچنین به عنوان یک ضد انعقاد طبیعی عمل کرده، سرفه و سرماخوردگی را درمان می کند.5. کاهش وزن:بعد از زایمان، اکثر مادران افزایش وزن دارند بخصوص پس از زایمان سزارین این مسئله بیشتر دیده می شود.با مصرف عرق نعناع می توانید از افزایش وزن خلاص شوید. چای گیاهی بعنوان یک مهارکننده اشتها عمل می کند.نوشیدن ترکیبی کامل از چای سبز و چای نعناع می تواند میزان متابولیسم را تنظیم کند و مانع از افزایش وزن میشود.6. درمان مشکل معده:عرق نعناع چندین بیماری معده مانند نفخ و گاز را درمان می کند.مصرف یک فنجان عرق نعناع باعث کاهش مشکلات گوارشی و هضم راحت تر غذا می شود.

 

مصرف بیش از حد عرق نعناع باعث کاهش تولید شیر مادر می شود

 ویژگی های منفی عرق نعناع در دوران شیردهی:1. کاهش شیر مادر:مصرف بیش از حد عرق نعناع باعث کاهش تولید شیر مادر می شود.2. آلودگی: FDA بر تولید عرق نعناع یا هر عرق گیاهی دیگر که در بازار فروخته می شود نظارت نمی کند. این عرق می تواند شامل آلاینده های مضر، از جمله آفت کش ها باشد.  اغلب توصیه می شود عرق نعناع از یک سازنده معتبر خریداری شود.3. رفلکس اسید:اگر از بیماری ریفلاکس معده (GERD) رنج می برید، نوشیدن عرق نعناع می تواند وضعیت سلامتی شما را مختل کند.

گیاه تسکین دهنده، دریچه ای که معده را از مری جدا می کند شل می کند.این مسئله موجب برگشت اسید معده به مری می شود و وضعیت شما بدتر می شود.از مصرف این مواد در شیردهی خودداری کنید.

4. کاهش سطح قند خون: یکی از عوارض جانبی نوشیدن عرق نعناع در اضافه وزن، این است که به طور ناگهانی میزان قند خون را کاهش می دهد.

بنابراین، اگر مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا هستید، بهتر است عرق نعناع را از رژیم غذایی خود حذف کنید.5. ایجاد آلرژی:بعضی از افراد به متانول آلرژی (آلرژی | علائم، علت و درمان آلرژی) دارند. برخی از علائم معمول آلرژی عبارتند از لرزش، سردرد، درد دهان و لرزش پاها.6. تداخلات دارویی:محققان نتیجه گرفتند مصرف عرق نعناع با برخی از داروها تداخل دارد.زمانی که داروهای فشار خون، اسید معده، دیابت و سیکلوسپورین مصرف می کنید، هرگز نباید عرق نعناع مصرف کنید.اگر به متانول آلرژی دارید یا از آسم مزمن رنج می برید بهتر است از عرق نعناع استفاده نکنید.مصرف بیش از حد عرق نعناع باعث ایجاد عوارض جانبی مانند درد عضلانی، لرزش، اسهال، خواب آلودگی و ضربان قلب غیر طبیعی می شود.احتیاط:- از خوردن عرق نعناع در هنگام شیردهی اجتناب کنید، زیرا تولید شیر مادر را مختل می کند.- قبل از مصرف عرق نعناع یا مکمل های غذایی، با مشاور پزشکی مشورت کنید.

 

منبع: ooma.org

 

 

تا 70% تخفیف تور کیش

خاص ترین باغ رستوران فشم برای دورهمی ها

درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

درکوتاه ترین زمان پاسخ سوال پزشکیت روبگیر

ارتودنسی توسط پزشک دارای بورد تخصصی اروپا

مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

رزرواسیون آنلاین هتل/تضمین کمترین قیمت

خرید گیفت کارت اپل

از بیماری دردناک هموروئید خلاص شوید

برترین بازی های ایکس باکس و پلی استیشن

چگونگی درمان ناهنجاری های دهان، دندان و فک

جدیدترین و با کیفیت ترین لوازم آرایشی

تست شنوایی و درمان وزوز گوش

عرق نعناع و شیردهی

درمان انواع اعتیادبه موارد مخدر و محرک

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

در فرهنگ ما خوردن عرق نعنا برای درمان دل درد، سوء هاضمه و … کاربرد زیادی دارد. عرق نعنا نفخ شکم را برطرف کرده و مانع از ابتلا به دل درد بعد از خوردن غذاهای نفاخ می شود. اما آیا مصرف عرق نعنا در شیردهی مجاز است؟ آیا مادر شیرده می تواند بدون هیچ نگرانی عرق نعنا بخورد؟ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا همه چیز را درمورد مصرف عرق نعنا در شیردهی بدانید.

عرق نعناع بعد از فشار و حرارتی که به گیاه نعناع وارد می‌شود، با آب مخلوط شده و در طی فرآیند عرق گیری به دست می‌آید. اما آیا عرق نعنا حاوی خاصیت های نعناع است. طی فرآیند عرق گیری نه تنها خواص این گیاه از دست نمی‌رود، بلکه در بیشتر مواقع تاثیر آن بر روی بدن افزایش می‌یابد. معمولا عرق نعنا به دلیل داشتن طعم تلخ و تند، به همراه نبات یا عسل مصرف می‌شود. عرق نعنا حاوی آب به همراه رایحه نعناست و نمی توان همه‌ی خواص نعنا را به عرق آن هم نسبت داد. ولی بیشتر خاصیت های آن را دارد. در اینجا درباره‌ی معایب و مزایای مصرف عرق نعنا در شیردهی مطالبی عنوان می‌کنیم.

نعناع گیاهی آرامبخش است که بیشتر برای درمان درد لثه، معده و مشکلات گوارشی به کار می‌رود. از این گیاه و خاصیتش در تهیه ‌ی چندین محصول مانند خمیر دندان، آدامس و چای حاوی نعناع استفاده می‌شود. اثر آرام بخشی و بی حسی نعناع موجب کاهش سردرد، گرفتگی قاعدگی، اضطراب، حالت تهوع، اسهال، سوزش پوست و نفخ شکم می شود. نعناع همچنین به عنوان یک ماده فعال در بخورهای درمانی استفاده می‌شود. ماده موثر در نعناع، منتول و متیل سالیسیلات است که دارای خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروس است. تحقیقات نشان داده است كه نعناع، سوءهاضمه و IBS یا سندرم روده تحریک پذیر را درمان می کند.

آیا مصرف عرق نعناع در شیردهی ضرردارد؟

عرق نعناع و شیردهی

هنگامی که شما در دوران شیردهی هستید، توصیه می شود که مراقب آنچه مصرف می‌کنید باشید. برخی از گیاهان دارویی باعث افزایش ترشح شیر مادر می‌شوند ولی مصرف عرق نعنا در شیردهی خاصیت عکس دارد. توصیه می شود که از مصرف نعنا، چه به صورت عرق و چه به صورت چای نعناع در دوران شیردهی خودداری کنید. مگر اینکه مشکل خاصی داشته باشید که درمان آن وابسته به عرق نعنا باشد و پزشک مصرف آن را توصیه کند. اما چرا مصرف عرق نعنا در دوران شیردهی توصیه نمی شود؟

1- تولید و ترشح شیر مادر را کاهش می‌دهد:

مصرف زیاد نعناع در هنگام شیردهی باعث کاهش شیر مادر می شود. همچنین محققان می‌گویند به علت متانول موجود در عرق نعناع، این ماده می‌تواند به شیر مادر منتقل شود و باعث اسهال یا سوزش پوستی برای شیرخوار شود. نعناع جزو گیاهانی است که به طور کلی هنگام شیردهی باید از مصرف آن اجتناب کرد. اما در بعضی مواقع برای معالجه یا در هنگام شیر گرفتن از آن استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که مصرف عرق نعنا در شیردهی باعث کاهش تولید و ترشح شیر می‌‌شود.

2- ممکن است حاوی آلودگی باشد:

نوشیدنی های گیاهی از جمله عرقیجات، معمولا تحت نظارت وزارت بهداشت تولید نمی‌شوند و ممکن است حاوی آلاینده های مضر از جمله سموم دفع آفات باشد. برای غلبه بر خطر آلودگی، بهتر است از سلامت نوشیدنی های گیاهی ای که در این دوران استفاده می‌کنید، مطمئن باشید. این آلودگی ممکن است در دمنوش های گیاهی یا عرقیجات وجود داشته باشد.

3- ریفلاکس معده یا ترش کردن را بدتر می‌کند:

اگر از بیماری ریفلاکس معده (GERD) یا ترش کردن رنج می برید، نوشیدن عرق نعناع می تواند وضعیت سلامتی شما را پیچیده کند. این گیاه آرامش بخش، دریچه ای را که معده را از مری جدا می‌سازد، شل می کند و باعث برگشت جریان اسید معده به مری می‌شود و وضعیت ترش کردن شما را بدتر می کند.

4- باعث کاهش سطح قند خون می شود:

یکی از عوارض عمده نوشیدن چای نعناع به مقدار زیاد این است که باعث کاهش ناگهانی قند خون می شود. بنابراین اگر بیماری دیابت دارید یا خونریزی قاعدگی شما زیاد است، بهتر است چای نعناع را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

5- باعث ایجاد آلرژی می شود:

به نظر می رسد برخی از افراد به متانول حساسیت دارند. برخی از علائم معمولی آلرژی به متانول موجود در نعناع شامل لرزش، سردرد، درد دهان و پاهای لرزان است.

6- مصرف آن با برخی از داروها تداخل دارد:

محققان نتیجه گرفته اند که مصرف عرق نعناع با چندین دارو تداخل دارد. شما هرگز نباید عرق نعناع را با داروهای فشار خون، اسید معده، دیابت و سیکلوسپورین مصرف کنید. اگر به منتول حساسیت دارید یا از آسم مزمن رنج می برید هم بهتر است از مصرف عرق نعناع و دمنوش حاوی نعناع خودداری کنید.مصرف بیش از حد عرق نعناع، منجر به عوارض جانبی زیادی از جمله درد عضلانی، لرزش، اسهال، خواب آلودگی و ضربان قلب غیرطبیعی می شود.قبل از مصرف عرق نعناع به همراه داروها یا مکمل ها، با پزشک خود مشورت کنید.

مقدار مصرف عرق نعناع در شیردهی

پزشکان ممکن است به شما توصیه کنند برای رفع درد بعد از سزارین، چند قاشق چای خوری عرق نعناع بنوشید. در این صورت در مورد میزان مصرف عرق نعناع در دوران شیردهی از او سوال کنید. گفته می شود هنگامی که از عرق نعناع به عنوان داروی ضد درد استفاده می کنید، بهتر است مصرف خود را فقط به یک فنجان در روز محدود کنید. چای نعناع حاوی مقادیر کمی متانول است، بنابراین مصرف تنها نیم استکان در میزان شیر مادر تأثیر نمی گذارد.

اما مصرف عرق نعنا در دوران شیردهی می‌تواند مزایا و فوایدی هم داشته باشد. هر چند باید با احتیاط آن را مصرف کرد. در اینجا به برخی از فواید مصرف عرق نعناع در دوران شیردهی اشاره می‌کنیم:

1- کاهش درد نوک پستان:

با شروع شیردهی ( به خصوص در مادرانی که اولین بار بچه دار شده اند)، نوک سینه ها اغلب متورم می شوند و ممکن است هنگام تغذیه کودک تازه متولد شده، درد شدیدی را تجربه کنید. برای کاهش این درد، می توانید یک عدد پنبه را در عرق نعناع خیس کنید و آن را روی نوک پستان بمالید. خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی نعناع، کمک می کند تا از درد و التهاب خلاص شوید. خاصیت ضد باکتریایی نعناع هم باعث افزایش انعطاف پذیری بافت می شود و کمک می کند تا درد نوک پستان کاهش پیدا کند.

2- کاهش استرس:

حتما درباره‌ی خاصیت تسکین دهندگی و آرامبخش بودن عطر نعناع شنیده و یا آن را تجربه کرده اید. عرق نعناع یک تقویت کننده انرژی عالی است و به شما کمک می کند تا هنگام شیر دادن، بر استرس و اضطراب خود غلبه کنید. متانول موجود در عرق نعناع و یا دمنوش حاوی نعناع به عنوان یک شل کننده عضلانی عمل می کند و با کاهش استرس آرامش فوق العاده ای به شما می دهد. نوشیدن عرق نعناع قبل از رفتن به رختخواب به شما کمک می کند تا خواب آرام‌تری داشته باشید.

3- تسکین سینوزیت:

اثر تسکین دهنده متانول باعث می‌شود که احتقان سینوس کاهش پیدا کند و گلو درد را درمان می کند. عرق نعناع، همچنین به عنوان یک ماده طبیعی تقویت کننده در نظر گرفته می شود و سرفه و سرماخوردگی را بهبود می‌بخشد.

4- کاهش‌ وزن:

بیشتر مادران شیرده، از اضافه وزن بعد از زایمان به خصوص بعد از عمل جراحی سزارین، شاکی هستند. با مصرف عرق نعناع می توانید از شر اضافه وزن خود خلاص شوید. عرق نعناع به عنوان سرکوب کننده اشتها عمل می کند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می‌دارد. اگر تمایل به کاهش وزن با عرق نعنا را دارید، بهتر است یک ربع قبل و یک ربع بعد از مصرف غذا، یک استکان عرق نعناع بنوشید. عرق نعنا باعث کاهش چربی سازی در بدن می‌شود. این ماده، دمای معده را افزایش می دهد و در نتیجه هضم غذا را بهبود می‌بخشد.نوشیدن ترکیب کاملی از چای سبز و چای نعناع می تواند میزان متابولیک شما را تنظیم کرده و باعث شود بدن شما بتواند وزن اضافی‌ای را که در دوران بارداری کسب کرده است، برطرف کند. هر چند مصرف چای سبز نیز مثل عرق نعناع در دوران شیردهی باید با احتیاط مصرف شود.

5- درمان مشکلات گوارشی:

عرق نعناع و شیردهی

عرق نعناع چندین بیماری معده مانند نفخ و گاز را درمان می کند. مصرف یک فنجان عرق نعناع به شما کمک می کند تا مشکلات گوارشی تان را بر طرف کنید. همچنین هضم غذاها را برای شما راحت تر می کند.

6- کمک به روند از شیرگرفتن شیرخوار:

برخی از مادران برای کاهش درد بعد از شیر گرفتن شیرخوار، عرق نعناع می نوشند. اگر می خواهید این کار را امتحان کنید و در حال شیردهی هستید، توصیه می شود فقط یک یا دو فنجان در روز میل کنید. روغن نعناع نیز برای همین منظور استفاده می‌شود.

توصیه هایی درباره‌ی مصرف عرق نعنا در شیردهی:

1- مصرف عرق نعناع، دمنوش‌های حاوی نعناع و یا مواد غذایی ای که به مقدار زیاد حاوی این ماده هستند، باعث کاهش ترشح شیر می‌شود. پس قبل از مصرف آن برای درمان، به این موضوع توجه کنید.

2- افرادی که به گیاه نعناع حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک می‌شوند. نه تنها عرق نعناع بلکه هیچ محصول غذایی ای که حاوی این ماده باشد را نباید مصرف کنند.

3- میزان مصرف عرق نعناع در هربار مصرف، فقط نصف استکان است و نباید بیشتر از این مقدار مصرف شود.

4- مصرف طولاتی مدت عرق نعناع توصیه نمی‌شود. چرا که در برخی از افراد به مرور زمان ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.

5- مصرف عرق نعنا در شیردهی برای کسانی که مبتلا به زخم معده یا روده هستند، مضر است.

مطالعه بیشتر:

  • خواص داروي گياهي جوشن
  • 1- دمنوش های لاغری در دوران شیردهی آیا بی ضرر است؟

    2- عرق رازیانه در دوران شیردهی چه فواید و چه عوارضی دارد؟

    3- استفاده از داروهای خواب آور گیاهی در بارداری و شیردهی

    4- خوردن عرق نعنا در بارداری آیا برای جنین مشکلی ایجاد نمی کند؟

    آیا مصرف عرق نعنا باعث کاهش سطح قند خون می شود؟

    یکی از عوارض عمده نوشیدن چای نعناع به مقدار زیاد این است که باعث کاهش ناگهانی قند خون می شود. بنابراین اگر بیماری دیابت دارید یا خونریزی قاعدگی شما زیاد است، بهتر است چای نعناع را از رژیم غذایی خود حذف کنید.


    آیا خوردن عرق نعنا در شیردهی مجاز است؟

    خیر. مصرف زیاد نعناع در هنگام شیردهی باعث کاهش شیر مادر می شود. همچنین محققان می‌گویند به علت متانول موجود در عرق نعناع، این ماده می‌تواند به شیر مادر منتقل شود و باعث اسهال یا سوزش پوستی برای شیرخوار شود. نعناع جزو گیاهانی است که به طور کلی هنگام شیردهی باید از مصرف آن اجتناب کرد. اما در بعضی مواقع برای معالجه یا در هنگام شیر گرفتن از آن استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که مصرف عرق نعنا در شیردهی باعث کاهش تولید و ترشح شیر می‌‌شود.

    آیا در شیردهی می توانم برای سوزش سر دل عرق نعنا بخورم؟

    اگر از بیماری ریفلاکس معده (GERD) یا ترش کردن رنج می برید، نوشیدن عرق نعناع می تواند وضعیت سلامتی شما را پیچیده کند. این گیاه آرامش بخش، دریچه ای را که معده را از مری جدا می‌سازد، شل می کند و باعث برگشت جریان اسید معده به مری می‌شود و وضعیت ترش کردن شما را بدتر می کند

    عرق نعناع و شیردهی

    آیا در هنگام از شیر گرفتن بچه می توان عرق نعنا خورد؟

    بله. برخی از مادران برای کاهش درد بعد از شیر گرفتن شیرخوار، عرق نعناع می نوشند. اگر می خواهید این کار را امتحان کنید و در حال شیردهی هستید، توصیه می شود فقط یک یا دو فنجان در روز میل کنید. روغن نعناع نیز برای همین منظور استفاده می‌شود

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    منبع:

    momjunction

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    این بخش در حال طراحی می باشد

    در دوران شیردهی تغذیه مادر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . با توجه به نکاتی که در این مقاله آورده شده است می‌توانید دوران شیردهی خوبی را سپری نمایید

    در زمان شیردهی میزان مصرفی مایعات مادر باید به حد كفایت باشد و حداقل ۸ – ۷ لیوان در روز آب بنوشید و در صورت عدم تحمل غذایی نسبت به شیر روزانه ۴ – ۳ لیوان شیر بنوشید.در صورتی كه عدم تحمل نسبت به مصرف شیر دارید (پس از مصرف احساس تهوع، دل درد و دل پیچه می‌كنید) می‌توانید آن را به تناسب با ماست جایگزین كنید. به خاطر داشته باشید، مصرف مایعات بیش از حد تحمل، نه تنها شیر را زیاد نمی‌كند بلكه باعث كاهش ترشح غدد شیری خواهد شد.از مصرف غذاهای نفاخ بپرهیزید، زیرا این نفاخیت به شیر شما منتقل می‌گردد و موجبات ناراحتی های بعدی را برای نوزاد شما فراهم خواهد كرد.از مصرف سیر، پیاز و كلم بپرهیزید زیرا علاوه بر نفخ زا بودن تاثیرات زیادی بر طعم شیر داشته تا جایی كه با بدبو و بدطعم كردن شیر موجبات امتناع شیرخوار از مصرف شیر را فراهم خواهد كرد.قبل از مصرف حبوبات حتماً از قبل آن ها را خیس كنید و ۲ بار آب آن را عوض كنید، پس از صرف غذاهای این چنینی مصرف خرما، عرق نعناع، عرق رازیانه و زیره را به شما توصیه می‌كنم.در طول روز حتماً از ۲ نوع میوه حاوی ویتامین C نظیر: توت فرنگی، مركبات، لیموترش، جعفری، بروكلی، فلفل دلمه و گوجه فرنگی و… استفاده كنید.عرق رازیانه علاوه بر نقش خوبی كه در جلوگیری از ناراحتی های گوارشی ایفا می‌كند، میزان شیر را نیز زیاد می‌كند.یك روز در میان نصف لیوان هویج رنده شده همراه با ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع (زیتون) و ۱ عدد لیموترش میل كنید كه ملغمه ای از ویتامین های A، C و E به بدن شما برسد.در فصل تابستان از مصرف میوه های سرشار از ویتامین نظیر طالبی و انگور غافل نشوید، حتی می‌توانید روز خود را با میل كردن ۱ عدد میوه شروع كنید.مصرف جوانه گندم، گردو و گندم بوداده را در برنامه خود داشته باشید و مصرف نان های سبوس دار را فراموش نكنید.در طول روز حتما ۱ عدد سیب با پوست میل كنید و این ضرب المثل انگلیسی را كه می‌گوید: خوردن یك سیب در روز شما را از مراجعه به دكتر بی نیاز می‌كند را به خاطر داشته باشید و بدانید كه ویتامین ها و مواد معدنی میوه ها بیشتر در لایه های نزدیك به سطح (پوست) آن هاست.

    استفاده از عسل و خرما (با پوست) را در برنامه غذایی خود بگنجانید و جالب است یادآور شویم كه در یونان باستان از عسل با عنوان اكسیر نامیرایی یاد می‌كردند و استفاده از آن را تضمینی برای بقای عمر می‌دانستند.در مبحث مواد حاوی پروتئین بهتر است حداقل ۲ بار در هفته از ماهی استفاده كنیم، ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و شیر را زیاد می‌كنند، از پیشرفت التهاب جلوگیری می‌كنند و اسیدهای چرب ضروری كه بدن قادر به ساخت آن ها نیست را به بدن می‌رسانند. ۱ لیوان آب مرغ یا آب گوشت بدون چربی هم، میان وعده بسیار مفیدی است.تخم مرغ سرشار از پروتئین است پس حتما میل كنید، اما مصرف بیش از ۳ عدد زرده تخم مرغ در طول هفته توصیه نمی‌شود و آن به توانایی كبد در متابولیزه كردن كلسترول برمی‌گردد. ولی مصرف سفیده تخم مرغ به هر میزان به شكل كاملا پخته كه بهترین شكل هضم را دارد و تداخلی با بیوتین (نوعی ویتامین) ایجاد نمی‌كند، اشكالی ندارد. وعده صبحانه را بسیار جدی تلقی كنید تا در طول روز انرژی كافی برای شیر دادن را داشته باشید، هم منابع پروتئینی (شیر، پنیر، تخم مرغ) منابع چربی (كره ۱ قاشق مرباخوری، ۲ عدد گردوی كامل) و منابع كربوهیدرات (نان های سبوس دار یا عدسی) و ویتامینها  (آب میوه ها و سبزی ها) در آن لحاظ شده باشد. موادی مثل گردو، فندق، آناناس، موز، سیب، گلابی، گوجه فرنگی خام، اسفناج، گوشت گوساله و… سرشار از پتاسیم هستند و به شما در بهبودی سریع در دوران نقاهت كمك شایانی می‌كنند.همراه گوشت ها آب لیمو استفاده كنید تا جذب آهن را افزایش دهد. اسفناج، چیزی كه تا قبل از یك سالگی برای كودك شما ممنوع است، سرشار از اسید فولیك است (چیزی كه در صورت كمبود، نوعی كم خونی می‌دهد) بنابراین به تمام خانم ها توصیه می‌شود كه در برنامه خود آن را داشته باشند!

    عرق نعناع و شیردهی

    بیشتر بدانید : تغذیه صحیح در دوران شیردهی

    بیشتر بدانید : تغذیه مادران شیرده با 5 خوراکی مهم

    بیشتر بدانید : درمان کبد چرب در خانم ها با شیر دادن به نوزاد

    بیشتر بدانید : درمان ترک سینه ها بعد از شیردهی

    بیشتر بدانید : اگر به نوزاد خود شیر مادر می دهید، بخوانید

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: ایران هیلرز

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    در دوران شیردهی تغذیه مادر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

    شیر مادر در تغذیه کودک و تاثیراتی که روی دستگاه گوارش او می گذارد بسیار قابل توجه است.

    خیلی از مادران در دوران شیردهی نگران تغذیه خود هستند و مواد غذایی که خواص زیادی را دارند را با اطمینان مصرف نمیکنند و همیشه از ما سوال هایی در این رابطه میپرسند.

    در این مقاله قصد داریم شما را با خواص و عوارض مصرف عرق نعنا در دوران شیردهی آشنا کنیم.

    عرق نعناع و شیردهی

    ویژگی های مثبت عرق نعناع در دوران شیردهی:1.

    کاهش ناراحتی نوک پستان:با شروع شیردهی، نوک پستان اغلب متورم می شود و ممکن است هنگام شیردهی به شدت درد ایجاد شود.

    می توانید پنبه را در عرق نعناع قرار دهید و آن را روی نوک پستان بمالید.

    این کار به شما کمک می کند از درد و التهاب خلاص شوید.

    خواص ضد باکتری عرق نعناع باعث افزایش انعطاف پذیری بافتی و جلوگیری از درد و درد شدید نوک پستان می شود.

    2.

    درد را کاهش می دهد: پزشک ممکن است شما را به نوشیدن عرق نعناع تشویق کند تا درد ناشی از سزارین کاهش یابد.

    هنگامی که عرق نعناع مصرف می کنید، بهتر است میزان مصرف خود را به یک یا دو فنجان در روز محدود کنید.

    عرق نعناع حاوی مقدار کمی از متانول است، بنابراین مصرف فقط چند فنجان در شیر مادر تأثیری نخواهد داشت.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    در مورد کرونا سوالی داری؟

    همین الان از پزشکان متخصص دکتر ساینا سوالت رو بپرس

    سلام عزیزان.یکی از دوستان گفت نباید قطره رو همراه با شیر بهش داد.دختر من ۲ ماهشه جور دیگه ای نمیخوره .چه ضرری داره؟ ممنون میشم جواب بدین 

    عرق نعناع و شیردهی

    سلام. به من دکتر اطفال گفت می تونی بریزی تو شیر و بهش بدی. بجه من ویتامین آ. د.   را هم سخت میخورد. الان همه رو تو شیر میریزم

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    ۶ دی ۱۳۹۷


    منبع: خبرگزاری آریا


    درخواست حذف خبر:

    عرق نعناع و شیردهی

    «خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا
    منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه در مورد انتشار این خبر انتقاد یا پیشنهادی دارید لطفاٌ کد ۲۲۱۳۳۲۱۳ را به همراه موضوع به آدرس ایمیل [KHABARBAN]/*<![CDATA[*/eval("var a="Xg72.bVA4awxK-dRvr+UBYehC0oEj3uz9t1pOP5ysc8iNMf@WQJlZSDnFLH6k_TmqIG";var b=a.split("").sort().join("");var c="HMFnHk-lWc8cH8cD7inS";var d="";for(var e=0;e<c.length;e++)d+=b.charAt(a.indexOf(c.charAt(e)));document.getElementById("e444026401").innerHTML="“+d+”””)/*]]>*/ ارسال فرمایید.

    با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

    عکس| فوت مهرداد سپهری در جریان دستگیری‌/ واکنش دادستان نظامی

    زنی برای تامین آب، تن داد و خودکشی کرد/ این آب را به رئیس‌جمهور بدهید بخورد!

    معاون فرماندار مشهد: مهرداد سپهری معتاد بود/ او با پلیس درگیر و فوت شد!

    تصاویر| اعزام به سربازی در میان دلتنگی و اشک مادران

    انفجار شدید در واحد آروماتیک پتروشیمی بندر امام (ره)

    قند خون بالا زمانی رخ می دهد که بدن قادر نیست قند را به طور مؤثر از خون به سلول ها منتقل کند. ناطقان: این افزایش قند در صورتی که تحت کنترل نباشد می تواند منجر به بروز دیابت شود. انجام برخی راهکارها می تواند میزان قند خون شما را در حد تعادل نگه دارد.مرتب ورزش کنید: ورزش مداوم علاوه بر این که به کاهش وزن کمک می کند، مقاومت انسولینی را نیز بالا می برد و این بدان معناست که سلول ها بهتر می توانند از قند موجود در جریان خون استفاده کنند. ورزش به ماهیچه ها کمک می کند که از قند خون برای تأمین انرژی و انقباض عضلانی استفاده کنند.کنترل شده کربوهیدرات بخورید: بدن کربوهیدرات ها را به قند تبدیل می کند و سپس انسولین، قند را به سلول ها می رساند. زمانی که کربوهیدرات بیش از حد مصرف می کنید یا بدن با عملکرد انسولین مشکل دارد، این فرآیند شکست خورده و قند خون افزایش می یابد.مصرف فیبر روزانه را افزایش دهید: فیبر، هضم کربوهیدرات و جذب قند را کاهش می دهد. به همین دلیل، تا حدی زیادی میزان قند خون را کاهش می دهد. البته نوع فیبری که مصرف می کنید هم نقش مهمی دارد. فیبرها به دو صورت محلول و نامحلول وجود دارند. هر دو نوع فیبر اهمیتی بالایی دارند اما فیبر محلول در پایین آوردن قند خون نقش مهمی دارد. رژیم غذایی سرشار از فیبر با کنترل و کاهش قند خون، دیابت نوع یک را مدیریت می کند. سبزیجات، میوه ها، حبوبات و غلات کامل غذاهای پرفیبر هستند. در زنان روزانه ۲۵ گرم و در مردان ۳۸ گرم فیبر توصیه می شود.کم آب نمانید: نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز کمک می کند که قند خون در حد متعادل باقی بماند. مصرف آب همچنین به خروج قند خون اضافی از طریق ادرار هم کمک می کند. از طرفی، افرادی که آب و مایعات بیشتری مصرف می کنند، کم تر دچار قند خون بالا می شوند و خطر ابتلا به دیابت در آنها کم تر است.استرستان را کنترل کنید: استرس تأثیر مستقیمی با بالا رفتن سطح قند خون دارد. هورومون هایی مانند گلوکاگون و کورتیزول در زمان بروز استرس ترشح می شوند. تحقیقات نشان می دهد ورزش، تمرینات آرامشخبش و مدیتیشن به طور قابل توجهی در پایین آوردن استرس تأثیرگذارند و قند خون را کاهش می دهند. ورزش هایی چون یوگا تأثیر زیادی در رفع مشکات انسولین در دیابت های مزمن دارند.به اندازه بخوابید: شاید باور نکنید ولی کیفیت پایین خواب تأثیر به سزایی در افزایش میزان قند خون و حساسیت انسولینی دارد. کم خوابی اشتها را افزایش داده و باعث بالا رفتن وزن می شود. کمبود خواب ترشح هورمون های رشد را کاهش داده و سطح هورمون استرس کورتیزول را افزایش می دهد که هر دوی آنها نقش مؤثری در کنترل قند خون ایفا می کنند.غذاهای حاوی کروم و منیزیم بخورید: کمبود دو ماده معدنی کروم و منیزیم با بالا رفتن قند خون در ارتباط است. کروم در متابولیسم کربوهیدرات و چربی مؤثر است و نیز به کنترل قند خون کمک می کند. کمبود کروم در بدن مقاومت کربوهیدارتی ایجاد می کند. غذاهایی چون زرده تخم مرغ، غلات کامل و سبوس دار، قهوه، دانه های خوراکی، لوبیا سبز، کلم بورکلی و گوشت سرشار از کروم هستند.از طرف دیگر، منیزنیم نیز در کاهش قند خون مؤثر بوده و کمبود آن در بروز دیابت نقش دارد به طوری که با گنجاندن آن در رژیم غذایی تا ۴۷ درصد خطر دیابت را کاهش می دهد. منیزیم معمولا در گیاهان برگ سبز، غلات کامل، ماهی، شکلات تلخ، موز، آووکادو و لوبیا به وفور یافت می شود.از سرکه سیب غافل نشوید: سرکه سیب در کنار همه مزایایی که دارد، با کاهش تولید قند خون در کبد یا افزایش آن با استفاده از سلول ها، سطح قند خون را کاهش می دهد. سرکه سیب واکنش انسان نسبت به قندها را تحت تأثیر قرار داده و حساسیت انسولینی را بهبود می بخشد. سرکه سیب را می توانید روی سالاد استفاده کنید.عصاره دارچین را امتحان کنید: دارچین با کاهش مقاومت انسولینی در سطح سلولی، بهبود حساسیت انسولینی را ایجاد می کند. این ماده قند خون را تا ۲۹ درصد کاهش می دهد و با کاهش تجزیه کربوهیدرات ها در مجاری گوارشی، افزایش متعادلی از قند خون را بعد از صرف غذا سبب می شود. درواقع، دارچین مانند انسولین عمل می کند اما ددر دوز پایین تر. مصرف روزانه یک تا ۶ گرم دارچین معادل نصف تا دو قاشق چایخ وری دارچین برای کنترل و کاهش قند خون مؤثر است.زغال اخته بخورید: دانه های زغال اخته منعی غنی لز فیبرهای محلول هستند که به کنترل قند خون کمک می کنند. این دانه ها در کاهش قند خون در مبتلایان به دیابت بسیار مؤثرند و حتی قادرند قند خون ناشتا را کاهش داده و مقاومت قند خون را بالا ببرند. شما می توانید دانه های زغال اخته را برای درمان دیابت به موادغذایی پخته شده هم اضافه یا آن را در داخل چای انداخته و به عنوان نوشیدنی استفاده کنید. مصرف روزانه ۲ تا ۵ گرم دانه این گیاه در کاهش قند خون تأثیر فراوانی دارد. منبع: مشرق برچسب ها: راهکارهای طبیعی ، کاهش ، قند خون

    تمامی حقوق برای خبربان محفوظ است. © ۱۳۹۹

    با شروع شیردهی، نوک پستان اغلب متورم می شود و ممکن است هنگام شیردهی به شدت درد ایجاد شود. … ادامه خبر

    جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

    سایر منابع:

    با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    می پسندم

    عرق نعناع و شیردهی

    0

    سایر خبرها

    غذاخوری نعناع خشک • ریحان بنفش خشک طرز تهیه 1. پیازها را خرد کنید و در تابه به همراه با روغن زیتون تفت دهید. کمی گشنیز را به پیازها اضافه کنید تا عطر آن به خوبی با پیاز ترکیب شود. 2. بادنجان ها را با پوست روی گاز بگذارید و آنها را کبابی کنید. وقتی پوست آنها چروک شد، آن ها را بر دارید. وقتی بادنجان ها خنک شدند، آنها را پوست بگیرید و در ظرفی جداگانه بکوبید …

    . می توانید گلاب مرغوبی را در کاشان پیدا کنید. عرق نعناع، عرق بیدمشک، عرق دارچین و… نیز از دیگر محصولات کاشان هستند شیرینی ها و خشکبار کاشان: یکی از خوشمزه های کاشان، کلوچه آن است که تفاوت زیادی با کلوچه های شمال کشور دارد. علاوه بر آن می توان از پشمک، باقلوا، سوهان، حلواارده، ارده شیره، نقل بیدمشکی، حاجی بادامی و جوزقند نیز به عنوان سوغات کاشان نام برد. انواع میوه …

    رفع بی خوابی می توان عرق گیاهی که از گل های نارنج تولید می شود را نیز تهیه و مصرف کرد. البته میزان آرام بخشی آن در مقایسه با بادرنجبویه ضعیف است. وی برای تهیه دمنوش بهارنارنج برای رفع بی خوابی گفت: ابتدا باید آب را جوشاند و سپس حدود 2 گرم از گل های خشک بهارنارنج را درون یک لیوان آب جوش ریخت و برای 10 تا 15 دقیقه اجازه داد روی بخار دم بکشد. سپس آن را از صافی رد کرد و نوشید. دکتر شیربیگی در نهایت در پاسخ به این سوال که چه زمانی برای مصرف این دمنوش ها برای رفع بی خوابی مناسب است، گفت: بهتر است هنگام خواب یک لیوان آن را دم و مصرف کرد. سلامانه …

    به گزارش بهداشت نیوز ، برخی بر این باورند که تشخیص اولین زمان کشت نعنا غیر ممکن بوده چراکه این گیاه به شکل وحشی، در طبیعت رشد کرده است. تاریخچه نعنا مملو از افسانه های باستانی است. در عهد عتیق در شهر آتن ،رسم بر این بود که هر عضوی از بدن را به عطر یک گیاه خاص آغشته کنند، نعناع معمولا به عنوان بویی در بازوها استفاده می شد. در قرن 14 نسخه های اولیه از خمیر دندان یافت شد که در آن ها از …

    سلامت مو بسیار مفید است. روغن نارگیل موها را براق نیز می کند. اگر موهای چربی دارید نگران نباشید، استفاده مرتب از آن چربی موها را تعدیل خواهد کرد.روغن نعناع جریان خون را در کف سر افزایش داده و به مقابله با شوره کمک می کند. هنگام تهیه این روغن سعی کنید از انواع معطر آن استفاده نکنید. دارچین در افزایش جریان خون مؤثر است و علاوه بر آن از ریزش موها جلوگیری می کند. استفاده دائم از دارچین می تواند رنگ موها را اندکی روشن و زیبا تر کند . …

    موضوع مهم بیانگر ان است که مصرف خودسرانه و در درازمدت داروهای گیاهی عوارض متعددی به دنبال دارد. یزدی نژاد افزود: پونه و به طور اخص گونه نعناع که در دامان طبیعت می روید، علاقمندان خاص خود را دارد و برای مشکلات گوارشی و بویژه ضد نفخ مورد استفاده قرار می گیرد، اما دم کرده و جوشانده آن به دفعات زیا و دراز مدت برای مصرف کننده خطرناک است. وی بیان کرد: گونه های متعدد نعناع نیز در این استان …

    …، کاهش وزن ناپایداری خواهید داشت، و این مواد غذایی همچنین می توانند متابولیسم شما را کند کرده و عضلاتتان را هم تجزیه کنند. 14. اشتباه لاغری: برای کاهش هوس، آدامس نعناعی بجوید نمی خواهیم به شما خبر بدی بدهیم، اما محققان دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو دریافته اند که طعم پایدار نعناع می تواند در واقع میزان جذابیت مواد غذایی سالم را کاهش دهد! این بدان معناست که وقتی شما …

    فشار خون بالای بیماران تأثیر مثبت دارد. نعناع هزاران سال است از نعناع به عنوان یک ماده غذایی و گیاهی مفید برای کمک به رفع مشکلات گوارشی نام برده شده است. از بین بردن گاز معده، سوء هاضمه، گرفتگی و اسهال با مصرف نعناع کاهش پیدا کرده و به حداقل می رسد. از سوی دیگر این گیاه معطر به رفع علائم سندرم روده تحریک پذیر و مسمومیت غذایی کمک می کند. به نظر می رسد نعناع برای …

    دارای خواص ضد اسپاسم می باشد که می تواند از درد شکمی همراه با اختلالات معده مانند اسهال جلوگیری کند. همچنین در کاهش التهاب روده مفید است. چای بابونه را با یک قاشق چایخوری گل بابونه و یک قاشق چایخوری برگ نعناع در یک فنجان آب جوش 10 دقیقه خیس کنید. آن را چند بار در روز بخورید. 9- برنج سفید برنج سفید برای هضم راحت در طول اسهال توصیه می شود. علاوه بر این، می تواند به اضافه کردن …

    کردن مردمک چشم استفاده می شود. وی افزود: کاهو، زخم های مجاری ادرار و مثانه را درمان می کند. همچنین کمپرس و ضماد پخته کاهو برای درمان آفتاب سوختگی مفید است. نوشیدن مخلوطی از عصاره های کاهو، هویچ و یونجه، ریشه مو را تقویت می کند. اکبرزاده با بیان اینکه در صورتی که در خوردن کاهو افراط نکنید این گیاه به هیچ وجه مضر نیست، تصریح کرد: زیاده روی در خوردن کاهو سبب کاهش قدرت جنسی، فراموشی و کم شدن حافظه، ضعف دید چشم و نفخ شکم می شود که برای برطرف شدن این عوارض کاهو باید با نعناع، کرفس و زیره مصرف شود. …

    امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

    آیا کودک شما اغلب از درد معده به دلیل مشکلات گوارشی رنج می برد؟ آیا می دانید که عرق نعناع یک راه موثر برای تسکین ناراحتی معده در کودکان است. مقاله زیر به آگاهی بیشتر شما در مورد فواید عرق نعناع برای کودکان کمک می کند.بهتر است برای درمان مسائل و مشکلات هضم در کودکان خود از عرق نعناع در اندازه متوسط استفاده کنید. اما استفاده از دوز بالای عرق نعناع برای کودکان می تواند خطرناک باشد، دادن عرق نعناع در شکل رقیق شده، به جای عرق نعناع خالص، برای سلامتی کودک شما بسیار بهتر است.

    یک فنجان عرق نعناع اثرات ضد اسپاسمی فراوانی در بدن انسان دارد و می تواند تسکین فوری در هنگام درد شدید به دلیل وجود گازها و یا سوزش معده را به ارمغان بیاورد. برگ نعناع حاوی متانول بوده که دارای اثر خنک کنندگی می باشد. متانول موجود در نعناع جریان ترشح صفرا و شیره های گوارشی در بدن کودک شما را زیاد کرده و به این ترتیب باعث تسکین ناراحتی کودک در برابر معده درد، آرام شدن عضلات معده ی تحریک شده، و کاهش گازها، قولنج و نفخ معده در کودک شما خواهد شد.

    عرق نعناع و شیردهی

    فکر می کنید چگونه دادن عرق نعناع برای کودکان نفاخ و گازدار می تواند مفید باشد؟ خوب، مشکل گازدار بودن معده در کودکان می تواند ناراحتی های شدیدی را در سلامت کودک شما آغاز کند. فرشته کوچک شما ممکن است دردهای شدید شکم و یا احساس نفخ را در خود تجربه کند. پزشکان ممکن است برخی از داروها را برای به حداقل رساندن احساس این درد شدید تجویز کنند، اما گیاهان خاصی برای درمان دردهای ناشی از وجود گازها درمعده کودکان وجود دارد.عرق نعناع یکی از این درمان های خانگی موثر برای تسکین درد شدید وجود گاز در معده کودکان است. شما می توانید چند برگ نعنا را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و سپس بگذارید تا دم بکشد. بعد اجازه دهید که عرق نعناع سرد شود. آب نعنای سرد شده را به وسیله ی یک قاشق چای خوری به کودک بیمار بدهید. این دارو تسکین فوری درد را در کودک شما به ارمغان آورده و معده درد شدید او را بهبود می بخشد. اما همیشه توصیه می شود که با پزشک خود، قبل از تغذیه کودک با داروهای گیاهی مشورت کنید.

    استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد. همچنین، عرق نعناع دارای خواص ضد باکتریایی بوده و اثر بی حس کنندگی، آرام بخشی و همچنین خنک کنندگی در معده کودکان بیمار را دارد.شما همچنین می توانید با کمک به آروغ زدن کودک خود، به رهایی او از گازهای معده کمک کنید. برخی از روش های طبیعی برای درمان اختلالات معده شامل مالش آرام معده کودک خود با تماس دست های مادر است. همچنین می توان کودک را برای رهایی و تسکین درد شد ید عضلات معده اش به یک حمام گرم برد.

    عرق نعناع از قدیم یک درمان گیاهی و طبیعی برای از بین بردن بیماری های معده از جمله سندرم روده تحریک پذیر در کودکان است. محلول رقیق شده از عرق نعناع برای رسیدن به یک سیستم گوارشی سالم در کودکان کمک بسیاری می کند، و باعث این افزایش جریان صفرا و طبیعی شدن فعالیت های روده در سیستم گوارش کودک شما می شود. نعناع عضلات معده و روده را شل کرده و گرفتگی عضلات معده را کاهش می دهد.

    با توجه به مطالعات پزشکی، عرق نعناع برای جلوگیری از ترک خوردن نوک پستان در مادران شیرده بسیار مفید است. شما می توانید مقدار کمی از عرق نعناع را با استفاده از پنبه به آرامی در نوک سینه گذاشته و آن را ماساژ دهید. بعد می توانید نوک پستان را با آب ساده شستشو داده و با خیال راحت به کودک خود شیر دهید.

    اگر سن کودک شما زیر پنج سال است، از دادن دوز بالای عرق نعناع به او خودداری کنید. متانول موجود در عرق نعناع می تواند خطر خفگی در کودک شما را افزایش دهد.اگر شما عرق نعنای خالص را مستقیما به پوست کودک خود بمالید، این کار در کودکان کوچک می تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین، از به کاربردن مستقیم عرق نعنای خالص در چهره کودکانتان و یا سایر نقاط بدن او جدا خودداری نمایید.

    سلام ببخشید دختر من یازده ماهو نیمس موقعی ک دل درده چه مقدار میتونم به دخترم عرق نعنا بدم ایا ضررنداره براش ؟؟

    سلام من پسرم هشت ماهش حالت تهوع داره استفراغ هم میکنه دوبار بردم دکتر خوب نشده میشه عرق نعنا بدم چقدر بدم ممنون

    بسیارعالی:

    بسیارعالی بود پسر۲ساله نیمه من همیشه ازنفخ شکم رنج میبره ومن ازعرقیات استفاده میکنم براش البته رقیق شده از اینکه هشدارهای استفاده نادرست از عرق نعنا رو اینحا ذکر کردید ممنونم برای من خیلی مهم بود بدونم که چقدر باید مصرف کنم

    سلام
    شاد و سلامت باشید.

    خیلی عالیه من مطالب خیلی آموزنده ای روو از کارشناس ماما یاد گرفتم با تشکر

    سلامت باشید

    نیایش
    سلام خسته نباشید،دخترم اسهال و استفراغ داره میتونم عرق نعنا بهش بدم؟؟؟؟

    سلام
    بهتره ببرینش دکتر تا دلیل مشخص بشه، نخیر ندین.

    سلام ایا میتوان به کودک ۷ماهه عرق نعناع داد؟ به چه مقدار پسر من خیلی معده پرگازی داره ۲۰شب بشدت گریه میکنه چندین بار از خواب بیدار میشه ممنون منتظر پاسختون هستم

    سلام
    در این سن دادن عرق نعناع خوب نیست، از پزشکش بخواین داروهای ضد نفخ براش تجویز کنه.

    سلام و خسته نباشید , ببخشید نوک سینه ام در زمان شیردهی ترک خورده و زمانی که به دخترم شیر میدم اذیت میشم آیا درمانی برای این ترک خوردگی ها وجود دارد؟

    سلام عزیزم , شما می توانید مقدار کمی از عرق نعناع را با استفاده از پنبه به آرامی در نوک سینه گذاشته و آن را ماساژ دهید. بعد می توانید نوک پستان را با آب ساده شستشو داده و با خیال راحت به کودک خود شیر دهید.

    سلام وخسته نباشید, چقدر از عرق نعنا میتونه درد معده کودک را از بین ببرد؟

    سلام عزیزم , استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد.

    سلام وخسته نباشید, آیا استفاده از نعنا میتونه معده درد کودک را درمان کند؟

    سلام عزیزم , متانول موجود در نعناع جریان ترشح صفرا و شیره های گوارشی در بدن کودک شما را زیاد کرده و به این ترتیب باعث تسکین ناراحتی کودک در برابر معده درد، آرام شدن عضلات معده ی تحریک شده، و کاهش گازها، قولنج و نفخ معده در کودک شما خواهد شد.

    سلام وقت بخیر, برگ نعنا حاوی چیست؟

    سلام عزیزم, برگ نعناع حاوی متانول بوده که دارای اثر خنک کنندگی می باشد.

    عرق نعناع و شیردهی

    سلام وخسته نباشید, فواید عرق نعنا چیست؟

    سلام عزیزم, یک فنجان عرق نعناع اثرات ضد اسپاسمی فراوانی در بدن انسان دارد و می تواند تسکین فوری در هنگام درد شدید به دلیل وجود گازها و یا سوزش معده را به ارمغان بیاورد.

     فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ  |  الکسا

    امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

     توجه به اینکه چه غذاهایی باید در طول دوران شیردهی توسط مادران مصرف شود، تقریبا به اندازه رژیم غذایی دوران بارداری مهم است، این یک واقعیت قابل تایید است که تغذیه با شیر مادر برای نوزاد و همچنین برای مادران بسیار مفید است. اگرچه پزشکان به شما توصیه می کنند تا هر چه دوست دارید را در تغذیه دوران شیردهی خود قرار دهید، اما تعدادی از توصیه ها در مورد مواد غذایی که باید در دوران شیردهی از خوردن آن ها اجتناب کنید، وجود دارد.

    زمانی که مادران شیرده برخی مواد غذایی خاصی را مصرف می کنند، نوزادان آن ها از خوردن شیر مادر امتناع کرده و یا در صورت خوردن شیر مادر برخی نشانه هایی از ناراحتی ها در بدن نوزادان دیده می شود. بهتر است با اجتناب از مصرف غذاهای خاص، از هر گونه سوء اثرات آن بر روی نوزاد خود جلوگیری کنید. در این مقاله، لیستی از مواد غذایی که مادران باید در دوران شیردهی به نوزادان خود از خوردن آن ها اجتناب کنند، آورده شده است.

    الکل یکی از مضرترین غذاهایی است که مادران می توانند در طول دوران بارداری و شیردهی استفاده کنند و همچنین مصرف دوز بالایی از الکل می تواند عوارض جانبی شدید در نوزاد شده و حتی پس از مصرف بیش از حد الکل، مقدار شیر مادر هم به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا می کند. علائم استفاده از الکل در دوران شیردهی ممکن است شامل ضعف، خواب آلودگی، خواب عمیق تر از حد نرمال در یک نوزاد باشد.

    عرق نعناع و شیردهی

    بهتر است خوردن شکلات درزمان  شیردهی، چای، قهوه و نوشابه،  و نوشیدنی های انرژی زا را در این دوران کاهش دهید، کافئین موجود در این نوشیدنی ها می تواند باعث پیچیدگی و اختلال خواب در کودکان شود. همچنین کافئین از دستگاه گوارش نوزاد دفع نمیشود، بنابراین، نوزاد شما احساس خواب آلودگی و بداخلاقی می کند. نوشیدنی های کافئین دار می توانند باعث تحریکات معده هم شوند،زیرا دستگاه گوارش آن ها به طور کامل رشد نکرده است. توصیه می شود تا صبر کنید نوزادتان به خواب برود و پس از آن نوشیدنی موردعلاقه خود را مصرف کنید، به این ترتیب سیستم بدن شما چند ساعت وقت کافی برای تمیز کردن کافئین از بدنتان را خواهد داشت.

    زمانی که مادر در دوران شیردهی برخی از غذاهای تحریک کننده گاز معده را مصرف کند، علائم مرتبط با اختلالات معده و نفخ نیز در نوزادان ظاهر می شود. برخی از غذاها ممکن است تحریک کننده گاز معده در مادر نباشد ولی می تواند به علائم تحریک کننده گاز معده در کودکان منجر شود. این غذاها می تواند کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل و فلفل را شامل شود. برخی از غذاهای عدس مانند نیز مثل لوبیا و دانه های سیاه نیز می تواند باعث مشکلات تحریک کننده گاز معده در کودکان شود، خوردن این غذاها باید گاه به گاه صورت گیرد تا بررسی شود که بعد از خوردن این غذاها همچنان مشکلات تحریک کننده گاز معده در نوزادان ادامه دارد و یا نه.

    اسیدهای موجود در میوه های خانواده مرکبات می تواند باعث بثورات جلدی در قسمت ران ها و پاهای نوزادان شود، برخی از ترکیبات اسیدی مرکبات و آبمیوه های آن ها ممکن است شکم نوزاد را تحریک کرده و باعث دل پیچه و یا حتی بثورات جلد در قسمت ران ها و پاهای نوزادان شود.

    اگر عدم مصرف مرکبات در دوران شیردهی برای نوزادتان مناسب می باشد، بهتر است که شما از مصرف آن ها در طول ماه های شیردهی خود اجتناب کنید. بنابراین، لیمو، پرتقال، لیموشیرین و گریپ فروت راباید در طول دوران شیردهی از رژیم غذایی خود حذف کنید. شما می توانید سایر منابع ویتامین C مانند انبه و پاپایا را جایگزین میوه های خانواده مرکبات در این دوران بکنید.

    بعضی از مادران در دوران شیردهی نمی توانند در مقابل فلفل اضافی در انواع مواد غذایی مقاومت کنند، اما این موضوع ممکن است در دوران شیردهی رفتار مناسبی نباشد. مادران، در دوران شیردهی باید از طبخ غذاهای تند در منزل اجتناب کنند، زیرا در غیر این صورت تغذیه با شیر”تند” مادر در نوزاد منجر به ایرادگیری او در هنگام شیر خوردن یا بدخویی بعد از مصرف شیر مادر می شود. بنابراین، مادران در دوران شیردهی باید از مصرف سس تند، فلفل تند و غذاهای تند دیگر اجتناب کنند. شما می توانید ادویه جات را زمانی به وعده های غذایی خود اضافه کنید که نوزادتان شروع به خوردن غذاهای جامد بکند.

    استفاده از سیر در تغذیه دوران شیردهی می تواند منجر به تغییر طعم و مزه شیر مادر شده و حتی کیفیت شیر او را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اگر شما مشاهده می کنید که نوزادتان بعد از مصرف سیر، از خوردن شیر مادر امتناع می کند، باید مصرف سیر را در وعده های غذایی روزانه خود محدود کنید. سیر می تواند طعم و مزه و بوی شیر را تا دو ساعت پس از مصرف آن، تغییر دهد.

    شما باید حساسیت نوزاد خود به فراورده های لبنی را بررسی کنید، به ویژه هنگامی که شما ماست، پنیر، بستنی یا شیر خورده باشید. هنگامی که نوزاد دچار درد شده و شروع به استفراغ کند، می توان آن را در واکنش به محصولات لبنی دانست. در کودکانی که از شیر مادر استفاده می کنند، علائمی همچون ناراحتی معده، اگزما و بی خوابی در اثر مصرف فراورده های لبنی توسط مادر به وجود می آید. در صورت بروز یکی از این علائم، مادر باید مصرف محصولات لبنی را متوقف کرده و شروع به مصرف هر کدام از آن ها در یک روز از هفته بکند، به این ترتیب، مادران خواهند فهمید که نوزاد به هر کدام از فراورده های لبنی چه واکنشی نشان می دهد.

    ماهی های بزرگ نیز در لیست مواد غذایی قرار دارند که مادران در طول شیردهی باید از مصرف آن ها اجتناب کنند، زیرا این ماهی ها حاوی مقدار زیادی جیوه بوده و می تواند سیستم عصبی مرکزی نوزاد را تحت تاثیر قرار دهد. سطح بالایی از جیوه می تواند برای رشد مغز نوزاد بسیار خطرناک بوده و حتی ممکن است حافظه، توجه، تفکر شناختی، مهارت های حرکتی، مهارت های بصری و زبانی او را نیز تحت تاثیر قرار دهد. از این رو، مادران در دوران شیردهی باید از مصرف ماهی های بزرگ مانند کوسه، شاه ماهی خال خالی، شمشیرماهی و ماهی کاشی اجتناب کنند.

    اگر کسی در خانواده به صدف حساسیت دارد، مادر باید در دوران شیردهی از مصرف آن خودداری کند. شما باید علائم آلرژیک در یک نوزاد را بعد از مصرف میگو، خرچنگ دریایی و یا اشکال دیگر صدف بررسی کنید. به طور کلی، اگر هر نوع سابقه آلرژی غذایی در خانواده وجود داشته باشد، یک مادر باید از مصرف آن غذاها در دوران شیردهی اجتناب کند.

    مادران باید از مصرف چای نعناع در دوران شیردهی اجتناب کنند، زیرا خوردن آن باعث کاهش مقدار شیر می شود. مادران در دوران شیردهی می توانند روزانه یک یا دو عدد قطره نعناع و آب نبات نعنایی مصرف کنند، اما مصرف مقدار بیشتر آن توصیه نمی شود. در عوض، شما می توانید چای بابونه را که اثر آرام بخشی دارد، جایگزین چای نعناع بکنید.

    جعفری جز خانواده نعناع است که می تواند مقدار شیر مادر را کاهش دهد، داروهای گیاهی نیز که جعفری به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده آن ها است، باید قبل از مصرف توسط مادران شیرده بررسی شود. اگر تاثیر آن بر روی ترشح شیر خیلی کم باشد، مصرف آن اشکالی ندارد، اما اگر تاثیر بیشتری داشته باشد، باید از خردن آن ها اجتناب کرد.

    در دوران شیردهی، کلسیم استخوان ها و ذخایر چربی بدن مادر برای آماده سازی شیر نوزاد استفاده می شود که این بخشی از روند تکاملی و اجتناب ناپذیر است. بنابراین، یک مادر در دوران شیردهی باید دارای رژیم غذایی متعادل و سالم همراه با مصرف ویتامین های دوران بارداری باشد تا ذخایر بدن او حفظ شود. همچنین مصرف برخی داروها توسط مادر می تواند تاثیر منفی بر نوزاد داشته باشد، بنابراین قبل از مصرف هر دارویی، با دکتر خود مشورت کنید.

    برای افزایش شیر، مادر باید بدن خود را پرآب نگه دارد و هیچ وقت تشنه نماند، استفاده از مکمل ها برای مادران میتواند کمک کننده باشد، خوردن انواع سوپ و آش میتواند به تولید هرچه بیشتر شیر کمک کند، هر چه تعداد دفعات شیردهی بیشتر باشد، شیر مادر نیز افزایش خواهد یافت، خوردن آب هویج، برگ ریحان، اسفناج، شنبلیله، نخود، ران مرغ ، انواع آبمیوه ها، شیر در صورت نداشتن حساسیت ، برای افزایش شیر مادر موثر است.

    سلام اگه مشکل نوزادتون نفخ هست بعد از هر وعده غذایی یک قاشق چای خوری سفوف با مقداری شیره انگار قاطی کنید و خودتون میل کنید،هم به کاهش نفخ کمک میکنه وهم ضد یبوست هست،اهن هم داره،دل پیچه هم داره قطره کولیک آید عالیه
    شربت گریپ میکسچر برای نوزاد…

    سلام اگه مشکل نوزادتون نفخ هست بعد از هر وعده غذایی یک قاشق چای خوری سفوف با مقداری شیره انگار قاطی کنید و خودتون میل کنید،هم به کاهش نفخ کمک میکنه وهم ضد یبوست هست،اهن هم داره،دل پیچه هم داره قطره کولیک آید عالیه
    شربت گریپ میکسچر برای نوزاد یبوست روادید میکنه.

    هلیله زرد وسیاه هم از عطاری ها بگیرید اسیاب کنید با اب جوشیده سرد مخلوط کنید شبا تا چند قطره بهش بدید باید ببینید روش میسازه یا نه موقع بی قراری هم شکر یه قاشق غذا خوری تچی ظرفی زرد کنید شکر اب بشه بعد هم یه استکان اب روش کنید یه قاشق رازیانه با…

    هلیله زرد وسیاه هم از عطاری ها بگیرید اسیاب کنید با اب جوشیده سرد مخلوط کنید شبا تا چند قطره بهش بدید باید ببینید روش میسازه یا نه موقع بی قراری هم شکر یه قاشق غذا خوری تچی ظرفی زرد کنید شکر اب بشه بعد هم یه استکان اب روش کنید یه قاشق رازیانه با گشنیز هم اظافه کنید تا خوب جوش بخوره باهم بعد خنک که شد کم کم بهش بدید بخوره
    انشالله که راهنمایی هام موفق امیز باشه

    سلام بچه من ۲۵ روزه است به شدت به خودش میپیچه وزیاد بالا میاره از شربت گریپ میچستر هم استفاده کردم اما تاثیری نداره خیلیا میگن اگر ختنه بشه ممکن خوب بشه غداهای نفاخ هم به هیچ عنوان استفاده نمیکنم ولی نمیدونم دلیلش چیه خابشم بسیار کم و…

    سلام بچه من ۲۵ روزه است به شدت به خودش میپیچه وزیاد بالا میاره از شربت گریپ میچستر هم استفاده کردم اما تاثیری نداره خیلیا میگن اگر ختنه بشه ممکن خوب بشه غداهای نفاخ هم به هیچ عنوان استفاده نمیکنم ولی نمیدونم دلیلش چیه خابشم بسیار کم و کوتاهه راه حلی هست من انجام بدم بهتر بشه

    در همه بچه ها این حالت وجود داره بعضی بیشتر بعضی کمتر. سعی کنید بعد از شیر دادن حداقل 10 دقیقه حالت عمودی توی بغلتون نگه دارید و حتما اروغش رو بگیرید. و اینکه چند قطره عرق نعناع رقیق شده هم میتونه کمک کننده باشه

    یه وقتایی هم یدفعه میزنه زیر گریه.انگار که دل دردش یهویی شروع میشه

    عرق نعناع و شیردهی

    عزیزم اون رفلکس معده داره که بالا میاره .دامیتیکون وپدی لاکت بهش بده .دامیتیکون هر8ساعت 6قطره.پدی لاکت روزی یکبار 5قطره بهش بده خوب میشه

    سلام.پسر من تازه یه ماهش شده و از درد شکم رنج میبره.به سختی مدفوع میکنه.همش بی قراره.حتی وقتی هم که خوابه خودش رو جمع میکنه.زیاد بالا میاره .یکی دوبار هم به رنگ زرد بالا اورد.به سختی هم عاروق میزنه حتی وقتی میخواد عاروق بزنه خودش رو جمع میکنه و…

    سلام.پسر من تازه یه ماهش شده و از درد شکم رنج میبره.به سختی مدفوع میکنه.همش بی قراره.حتی وقتی هم که خوابه خودش رو جمع میکنه.زیاد بالا میاره .یکی دوبار هم به رنگ زرد بالا اورد.به سختی هم عاروق میزنه حتی وقتی میخواد عاروق بزنه خودش رو جمع میکنه و با نق نق عاروق میزنه.توروخدا بگید من چی بخورم تا دل دردش اروم بشه

    مواد غذایی طبع سرد نخورید، بعداز هروعده غذا یه قاشق عسل بخورید

    دخترمن سه ماهه س نفخ داشت ب تازگی انگار ریفلاکس هم داره بخاطرکورنا نمیشه ببرمش دکتر با ی دکتر حرف زدم رانیتیدین گفت بده امشب دادم اولا ک تفش کرد دوما ساعت خوابشو بهم ریخت ینی ازاون شربته؟

    سلام دخترم یک ماهه است یکسره شیر میخوره شیر زیاد که ضرر نداره بهش لطفا راهنمایی کنید

    فاطمه جان دخترت چند ماه است؟ اگه فعلا به وقت غذا خوردن مونده بهتر زیاد حساس نشید
    بطور کل شیر مادر هیچ ضرر خاصی نداره

    اینجوری باشه که هیچی نباید خورد
    من سه تا بچه دارم همه اینا رو هم خوردم هیچی هم نشد
    بنظرم اگه تو شیردهی مادر اینا رو نخوره بعدا هم به بچه نمیسازه

    سلام
    رسالت ما صرفا اطلاع رسانی هست
    شما هر طور دوست داشتید عمل کنید

    سلام
    دخترم پنج ماهشه ده روزه مدفوعش آبکی شده روزی دوسه بار،خودم دمنوش استفاده میکنم واسه لاغری میشه از مصرف دمنوشا باشه؟

  • عکس نوشته پرژین
  • سلام
    بله احتمال داره

    سلام، من بچه خیلی بیقراری میکرد دکتر بهم قطره دایمتینکون بهم داده خیلی چندان تاثیری نداشت الانم با داروهای محلی که میخورم یه خورده بهتر شده

    سلام
    بی قراری تا یه حدی عادیه
    بله طب سنتی هم میتونه خیلی خوب باشه

    سلام خوبید، من بچه ام21روزشه سرما خورده بردمش دکتر گفته اگه خوبش نشد باید بستری بشه من اینو نمیخوام، لطفا کمک کنید وچه پیشنهادی میدید؟ ممنون

    سلام
    ان شالله که بستری نمیشه / شما هم زیاد به بستری شدن فکر نکن بیشتر به سلامتی کوچولوت فکر کن
    به نسبت شرایط و بعد مایعنه میشه گفت / ولی یکسری موارد کلی هست که اگه رعایت کنی میتونه خیلی خوب باشه
    اینو در نظر داشته باش چون شیرخواره هست پس …

    سلام
    ان شالله که بستری نمیشه / شما هم زیاد به بستری شدن فکر نکن بیشتر به سلامتی کوچولوت فکر کن
    به نسبت شرایط و بعد مایعنه میشه گفت / ولی یکسری موارد کلی هست که اگه رعایت کنی میتونه خیلی خوب باشه
    اینو در نظر داشته باش چون شیرخواره هست پس هرچی تو بخوری اونم از طریق تو میخوره / پس دنبال مواد طبیعی ضدسرماخوردگی باش که بچه هم ضرری نداشته باشه و مصرفش کن…
    هوای خونه رو مرطوب نگاه دار / با بخور نسبتا گرم

    سلام من نوزادم خیلی دلپیچه داره الانم 45 روزشه شنیدم روغن کرچک رو ب صورت شیاف بزارم واسش ولی میترسم ضرر داشته باشه میشه راهنماییم کنید

    بچم ۳ماهه شه شب وروز کم میخوابه تو خوابش یه هویی بیدار میشه من خودم چای نبات زیاد میخورم گفتم ببینم تقصیر نبات نیست ۳روزه هم اسهاله لطفا کمک کنید

    پونه جان بدن انسان ها با هم متفاوته
    در موارد این چنینی باید تغذیه خودتو کنترول و گاها کمی تغییر بدی
    بهتر یه مدت نخوی ببینی عکس العملش چیه

    سلام
    رقیه جان واقعا امکان تجویز از طریق سایت وجود نداره
    بهتره برید دکتر
    ” اگر هفته ای دوبار هم مدفوع داشته باشد طبیعی تلقی می شود. اگر حجمش کم است و شکمش کار می کند مشکل خاصی نیست. اما اگر بیش از یک هفته و یا حتی زیادتر از سه روز شد باید به…

    عرق نعناع و شیردهی

    سلام
    رقیه جان واقعا امکان تجویز از طریق سایت وجود نداره
    بهتره برید دکتر
    ” اگر هفته ای دوبار هم مدفوع داشته باشد طبیعی تلقی می شود. اگر حجمش کم است و شکمش کار می کند مشکل خاصی نیست. اما اگر بیش از یک هفته و یا حتی زیادتر از سه روز شد باید به متخصص اطفال مراجعه کنید. در مورد روغن کرچک بهتر است استفاده نکنید چون بچه عادت می کند در صورت استفاده از این روغن مدفوع کند که این خوب نیست.”

    رازیانه دم کنید به بچه بدید هم دردش کم میشه هم راحت میخوابه

    من بردم دکتر گفتن رازیانه ندین باعث ایجاد اختلالات هورمونی میشه

    سلام من نوزادم۱۷روزشه به شدت دل پیچه داره واذیت میشه خودم اصلاغذاهای نفاخ مصرف نمیکنم قطره کولیکزوپروکیدهم بهش میدم امااروم نمیشه لطفاراهنماییم کنید

    سلام بچه منم همینجوری بود بهش قطره کولیکز دادم خوب شد

    سلام دخترمنم دل پیچه شدید داست کولیکز اثرنکرد بردم دکتر سگا گریپ وبا کولیک اید باهم گف بدم دوروزه همه درداش برطرف شد رودشم کاملا تخلیه شد

    نوزاد منم اينجورى بود ولي به مراتب بدتر شما اونو بغل بگيريد طورى كه سرش رو شونه تون باشه اروم به پشتش بزنيد تا بخوابه يا اروم بشه اگه نشد دلش رو ماساژ بديد اروم در جهت خلاف عقربه ساعت اگر باز اروم نشد احتمالا مشكل از شير خودتون هست اگه شير خشك…

    نوزاد منم اينجورى بود ولي به مراتب بدتر شما اونو بغل بگيريد طورى كه سرش رو شونه تون باشه اروم به پشتش بزنيد تا بخوابه يا اروم بشه اگه نشد دلش رو ماساژ بديد اروم در جهت خلاف عقربه ساعت اگر باز اروم نشد احتمالا مشكل از شير خودتون هست اگه شير خشك مصرف مى كنه شيرش رو رقيق كنيد خلاصه هر انچه كه فكر كنيد من امتحان كردم تا به نتيجه رسيدم قبل از همه اينها كمى صبر تجويز مى شود كمى زياد

    سلام شربت میکسچر بهش بدین ، خوابوندنش توی ننو یا گهواره که تکونش بده باعث آروم شدنش میشه .

    سلام پسر من ۶ ماهشه و فقط از شیر مادر تغذیه میشه تپل هم هست،ولی زانوهای پای خودم بشدت درد میکنه طوریکه نمیتونم بشینم پاشم تمام مفاصلم درد میکنه از هر تغذیه ای هم استفاده کردم فایده نداره شما پیشنهاد مکملی دارین

    سلام
    پیشنهاد من اصلاح تغذیه شماست مثلا استفاده از بادام، سنجد، تخم ریحان که سرشار از کلیسیم هست ، غذاهایی که مزاج سرد دارند رو کمتر مصرف کنید ، روغن سیاه دانه رو تهیه کنید و پاهاتون رو باهاش ماساژبدین.

    سلام پسرم یک ماهشه کولیک داره شبا خیلی بیقراری میکنه تا صب نمیخوابه دل پیچه و نفخ داره و به سختی دستشویی میکنه البته فقط مختص شبا نیست و اکثر روزا هم اینطوری میشه لطفا یه راه حلی بهم نشون بدین که بتونم این دردارو ساکت کنم چون دیگ واقعا کم اوردم…

    سلام پسرم یک ماهشه کولیک داره شبا خیلی بیقراری میکنه تا صب نمیخوابه دل پیچه و نفخ داره و به سختی دستشویی میکنه البته فقط مختص شبا نیست و اکثر روزا هم اینطوری میشه لطفا یه راه حلی بهم نشون بدین که بتونم این دردارو ساکت کنم چون دیگ واقعا کم اوردم دیدن دردکشیدن بچم خیلی عذابم میده

    مادران عزیز بچه اگه دل پیچه داره ماجنوبی ها بهش رازیانه با گشنیز جوش میدیم به بچه میدیم برا شکمش هم اگه سفته مدفوعش ما بهش هلیله سیاه میدیم اگه شکمش زیاد اب هست هم بهش هلیله زرد میدیم واقعا خوبه من خودم شب تا شب هلیله زرد بهش میدم رازیانه و ……

    مادران عزیز بچه اگه دل پیچه داره ماجنوبی ها بهش رازیانه با گشنیز جوش میدیم به بچه میدیم برا شکمش هم اگه سفته مدفوعش ما بهش هلیله سیاه میدیم اگه شکمش زیاد اب هست هم بهش هلیله زرد میدیم واقعا خوبه من خودم شب تا شب هلیله زرد بهش میدم رازیانه و … بهش میدم شکر داغ هم برا شکم بچه کار کنه خیلی خوبه

    برادسشویی کردنش ی کرم مرطوب کننده هست به اسم Atopla به مقعدش بمالین دخترم چهاروز ی بار دسشویی میکرد اونم باداروهای دست ساز که اثرش لحظه ای بود اما با استفاده از این مرطوب کننده که دکتر تجویز کرده بود با دو سه بار استفاده خوب شد

    سلام دخترمن ۱۶روزشه دلدرد داشت وشبها زیاد بیدارمیشدوبیقراربود ترنجیبین روزی دو سه بارمیدم خیلی بهترشده باآب گرم دم کنید وبهش بدید اگه اسهال داره باآب سرد درست کنید

    سلام
    اول باید رژیم غدایی خودتان را اصلاح کنید مثلا میوه های خام نخورید غدای نفاخ وسایر غذا ها که میتونید که باعث کولیک نوزاد میشه از اینترنت دربیارید و از خوردن آنها اجتناب کنید خواباندن نوزاد در حالت گهواره یا ننو هم به درد کولیک نوزاد کمک میکند…

    سلام
    اول باید رژیم غدایی خودتان را اصلاح کنید مثلا میوه های خام نخورید غدای نفاخ وسایر غذا ها که میتونید که باعث کولیک نوزاد میشه از اینترنت دربیارید و از خوردن آنها اجتناب کنید خواباندن نوزاد در حالت گهواره یا ننو هم به درد کولیک نوزاد کمک میکند برای دسشویی از خاکشیر را در آب داغ بریزید پس خنک شدن به نوزاد بدهید و اگر افاقه نکرد از شیاف گلیسیرین استفاده کنید

    سلام..بچه ای4ماهه دارم میتونم پودر چاقی رویال بخورم ضرری نداره؟؟

    سلام
    شما هرچیزی بخورید وارد شیر میشه و برای بچه مضره، از راههای طبیعی برای افزایش وزن کمک بگیرین

    سلام.بچه ام بعضی شبا خیلی گریه میکنه ودل درد میشه وبه خودش میپیچه ایا میتونه از پرتقال خوردن باشه

    سلام
    اگه شیرخواره چند روز از خوردن پرتقال خودداری کنید اگر بچه آروم شد میفهمید که از پرتقال بوده، خودتون مقداری عرق نعناع بخورید تا دل دردش برطرف بشه.

     فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ  |  الکسا

    عرق نعناع و شیردهی
    عرق نعناع و شیردهی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *