عرق نعناع برای کودک هشت ماهه

دوره مقدماتی php
عرق نعناع برای کودک هشت ماهه
عرق نعناع برای کودک هشت ماهه

عرق نعناع برای کودکان و نوزادان,میزان مصرف عرق نعناع برای نوزاد,عرق نعناع کودکان,میزان مصرف عرق نعناع برای کودکان,عرق نعناع برای استفراغ کودکان,عرق نعناع برای اسهال نوزاد,عرق نعناع برای رفلاکس نوزاد,دادن عرق نعناع به نوزاد زیر یک ماه,مضرات عرق نعناع برای کودکان,طریقه مصرف عرق نعناع برای نوزاد,عرق نعناع برای دل درد کودکان,نحوه مصرف عرق نعناع برای نفخ نوزاد,چه مقدار عرق نعناع به نوزاد بدهیم,خوردن عرق نعناع برای نوزاد یک ماهه

علت اصلی دل دردهای نوزاد وجود گاز در معده‌ی او است که باعث ناراحتی و به خطر انداختن سلامت نوزاد می‌شود. پس نوزاد شما ممکن است دل درد و نفخ را تجربه کند.عرق نعناع برای کودک هشت ماهه

 

دوره مقدماتی php

برخی از پزشکان برای تسکین دل درد نوزاد داروهایی تجویز می‌کنند ولی گیاهانی نیز وجود دارد که برای کاهش دردهای ناشی از گاز معده بسیار خوب عمل می‌کنند. البته استفاده از هر داروی گیاهی و هر داروی شیمیایی باید زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

عرق نعناع برای دل درد کودکان

عرق نعناع یکی از این درمان های خانگی موثر برای تسکین درد شدید وجود گاز در معده کودکان است.

استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد. همچنین، عرق نعناع دارای خواص ضد باکتریایی بوده و اثر بی حس کنندگی، آرام بخشی و همچنین خنک کنندگی در معده کودکان بیمار را دارد.

شما همچنین می توانید با کمک به آروغ زدن کودک خود، به رهایی او از گازهای معده کمک کنید. برخی از روش های طبیعی برای درمان اختلالات معده شامل مالش آرام معده کودک خود با تماس دست های مادر است. همچنین می توان کودک را برای رهایی و تسکین درد شد ید عضلات معده اش به یک حمام گرم برد.

طریقه مصرف و میزان مصرف عرق نعناع برای کودکان

دخترم هشت ماهشه، یه وقتایی که باد شکم داره و دل درد بهش عرق نعنا به اندازه 2 سی سی می‌دهم آروم می‌شود. گاهی هم هرشب می‌دهم، اشکال دارد؟

پاسخ دکتر سید رضا رئیس کرمی، متخصص نوزادان و کودکان:

خیر ایراد ندارد. روزانه ۳ بار و هر بار یک قاشق چایخوری، بصورت رقیق شده بدهید.به شما توصیه می‌کنیم با مضرات و عوارض نعناع آشنا شده و از فواید آن بهره ببرید.

عرق نعناع برای اسهال و استفراغ کودکان

شايع‌ترين دل دردهايي كه با اسهال و استفراغ همراه هستند و منشاء ويروسي دارند.

دادن عرقیات سنتی در زمان استفراغ نه تنها سبب بهبودی نمیشود بلکه سبب تشدید استفراغ هم میشود مانند عرق نعناع عرق چهل گیاه و کلپوره( اینها در دل درد های کولیکی مفیدند نه در استفراغ های ویروسی)

خوردن و دادن عرق نعناع برای نوزاد یک ماهه

 اول از هر چیز این موضوع را باید در نظر بگیریم که به نوزاد زیر سه ماه به هیچ وجه نمی توان عرق نعناع داد. یعنی برای هیچ دردی نمی توان از عرق نعناع استفاده کرد. اما برای نوزادانی که بالای سه ماه هستند فقط پزشک می تواند تشخیص بدهد که عرق نعناع استفاده شود یا نه.

عرق نعناع فقط باید برای درمان نفخ نوزاد بالای سه ماه استفاده شود، او دراین باره می گوید: از عرق نعناع فقط برای درمان نفخ نوزاد می توان بهره برد. البته آن هم باید زیر نظر پزشک باشد. اگر ما می گوییم والدین سر خود به نوزاد عرق نعناع ندهند به این دلیل است که نمی توانند به خوبی دوز آن را اندازه بگیرند. معده نوزاد خیلی حساس است . به همین دلیل باید حتما حواسشان به اندازه و دوزی که از عرق نعنا استفاده می کنند باشد.نکته مهم دیگر هم این است که دارویی که برای نوزاد استفاده می شود باید حتما استریل باشد.

عرق نعناع برای رفلاکس نوزاد

هرچند مصرف قطره ی عرق نعناع برای نوزاد به تنهایی باعث تشدید ریفلاکس میگردد ولی استفاده از مقادیر کم عرق نعناع مخلوط با آب ولرم ونبات سفید مسکن خوبی جهت کاهش کولیک در این نوزادان خواهد بود.

مضرات عرق نعناع برای کودکان

اگر سن نوزاد زیر سه ماه است اصلا به او عرق نعنا ندهید.

اگر کودک شما زیر پنج سال است، از دادن دوز بالای عرق نعناع به او خودداری کنید. متانول موجود در عرق نعناع می تواند خطر خفگی در کودک شما را افزایش دهد.

از عرق نعناع برای ماساژ شکم نوزاد استفاده نکنید. این کار در نوزادان می تواند بسیار خطرناک باشد.

زیاده‌روی در مصرف عرق نعنا برای کودکان و نوزادان مضر است و بر سیستم گوارش، حرکات تنفسی و قلب کودک تاثیر منفی می‌گذارد.

همچنین مطالب طبع نعناع و طریقه مصرف نعناع و مصرف نعناع در دوران بارداری را بخوانیدعرق نعناع برای کودک هشت ماهه

  • طرز تهیه سس گوجه فرنگی صنعتی
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    عرق نعناع برای کودک هشت ماهه

    اسطوخودوس پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین برای بالابردن آگاهی و ارتقا سلامت تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

    تمام توصیه های دارویی ، گیاهی و پزشکی موجود در این سایت فقط جهت افزایش آگاهی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست.شما به هیچ عنوان مجاز به خوددرمانی و مصرف خودسرانه داروها و گیاهان دارویی نیستید.این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.

    منکه استفاده کردم هروقت دادم اب رو اتیش بوده و دخترم خوب شده البته از 6ماه به بالا دادم یه قاشق غذاخوری 🙂ترنجبین هم از ابتدا میدادم

    نوشته

    نوشته

    نوشته

    نوشته

    عرق نعناع برای کودک هشت ماهه

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

    آیا کودک شما اغلب از درد معده به دلیل مشکلات گوارشی رنج می برد؟ آیا می دانید که عرق نعناع یک راه موثر برای تسکین ناراحتی معده در کودکان است. مقاله زیر به آگاهی بیشتر شما در مورد فواید عرق نعناع برای کودکان کمک می کند.بهتر است برای درمان مسائل و مشکلات هضم در کودکان خود از عرق نعناع در اندازه متوسط استفاده کنید. اما استفاده از دوز بالای عرق نعناع برای کودکان می تواند خطرناک باشد، دادن عرق نعناع در شکل رقیق شده، به جای عرق نعناع خالص، برای سلامتی کودک شما بسیار بهتر است.

    یک فنجان عرق نعناع اثرات ضد اسپاسمی فراوانی در بدن انسان دارد و می تواند تسکین فوری در هنگام درد شدید به دلیل وجود گازها و یا سوزش معده را به ارمغان بیاورد. برگ نعناع حاوی متانول بوده که دارای اثر خنک کنندگی می باشد. متانول موجود در نعناع جریان ترشح صفرا و شیره های گوارشی در بدن کودک شما را زیاد کرده و به این ترتیب باعث تسکین ناراحتی کودک در برابر معده درد، آرام شدن عضلات معده ی تحریک شده، و کاهش گازها، قولنج و نفخ معده در کودک شما خواهد شد.

    عرق نعناع برای کودک هشت ماهه

    فکر می کنید چگونه دادن عرق نعناع برای کودکان نفاخ و گازدار می تواند مفید باشد؟ خوب، مشکل گازدار بودن معده در کودکان می تواند ناراحتی های شدیدی را در سلامت کودک شما آغاز کند. فرشته کوچک شما ممکن است دردهای شدید شکم و یا احساس نفخ را در خود تجربه کند. پزشکان ممکن است برخی از داروها را برای به حداقل رساندن احساس این درد شدید تجویز کنند، اما گیاهان خاصی برای درمان دردهای ناشی از وجود گازها درمعده کودکان وجود دارد.عرق نعناع یکی از این درمان های خانگی موثر برای تسکین درد شدید وجود گاز در معده کودکان است. شما می توانید چند برگ نعنا را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و سپس بگذارید تا دم بکشد. بعد اجازه دهید که عرق نعناع سرد شود. آب نعنای سرد شده را به وسیله ی یک قاشق چای خوری به کودک بیمار بدهید. این دارو تسکین فوری درد را در کودک شما به ارمغان آورده و معده درد شدید او را بهبود می بخشد. اما همیشه توصیه می شود که با پزشک خود، قبل از تغذیه کودک با داروهای گیاهی مشورت کنید.

    استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد. همچنین، عرق نعناع دارای خواص ضد باکتریایی بوده و اثر بی حس کنندگی، آرام بخشی و همچنین خنک کنندگی در معده کودکان بیمار را دارد.شما همچنین می توانید با کمک به آروغ زدن کودک خود، به رهایی او از گازهای معده کمک کنید. برخی از روش های طبیعی برای درمان اختلالات معده شامل مالش آرام معده کودک خود با تماس دست های مادر است. همچنین می توان کودک را برای رهایی و تسکین درد شد ید عضلات معده اش به یک حمام گرم برد.

    عرق نعناع از قدیم یک درمان گیاهی و طبیعی برای از بین بردن بیماری های معده از جمله سندرم روده تحریک پذیر در کودکان است. محلول رقیق شده از عرق نعناع برای رسیدن به یک سیستم گوارشی سالم در کودکان کمک بسیاری می کند، و باعث این افزایش جریان صفرا و طبیعی شدن فعالیت های روده در سیستم گوارش کودک شما می شود. نعناع عضلات معده و روده را شل کرده و گرفتگی عضلات معده را کاهش می دهد.

    با توجه به مطالعات پزشکی، عرق نعناع برای جلوگیری از ترک خوردن نوک پستان در مادران شیرده بسیار مفید است. شما می توانید مقدار کمی از عرق نعناع را با استفاده از پنبه به آرامی در نوک سینه گذاشته و آن را ماساژ دهید. بعد می توانید نوک پستان را با آب ساده شستشو داده و با خیال راحت به کودک خود شیر دهید.

    اگر سن کودک شما زیر پنج سال است، از دادن دوز بالای عرق نعناع به او خودداری کنید. متانول موجود در عرق نعناع می تواند خطر خفگی در کودک شما را افزایش دهد.اگر شما عرق نعنای خالص را مستقیما به پوست کودک خود بمالید، این کار در کودکان کوچک می تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین، از به کاربردن مستقیم عرق نعنای خالص در چهره کودکانتان و یا سایر نقاط بدن او جدا خودداری نمایید.

    سلام ببخشید دختر من یازده ماهو نیمس موقعی ک دل درده چه مقدار میتونم به دخترم عرق نعنا بدم ایا ضررنداره براش ؟؟

    سلام من پسرم هشت ماهش حالت تهوع داره استفراغ هم میکنه دوبار بردم دکتر خوب نشده میشه عرق نعنا بدم چقدر بدم ممنون

    بسیارعالی:

    بسیارعالی بود پسر۲ساله نیمه من همیشه ازنفخ شکم رنج میبره ومن ازعرقیات استفاده میکنم براش البته رقیق شده از اینکه هشدارهای استفاده نادرست از عرق نعنا رو اینحا ذکر کردید ممنونم برای من خیلی مهم بود بدونم که چقدر باید مصرف کنم

    سلام
    شاد و سلامت باشید.

    خیلی عالیه من مطالب خیلی آموزنده ای روو از کارشناس ماما یاد گرفتم با تشکر

    سلامت باشید

    نیایش
    سلام خسته نباشید،دخترم اسهال و استفراغ داره میتونم عرق نعنا بهش بدم؟؟؟؟

    سلام
    بهتره ببرینش دکتر تا دلیل مشخص بشه، نخیر ندین.

    سلام ایا میتوان به کودک ۷ماهه عرق نعناع داد؟ به چه مقدار پسر من خیلی معده پرگازی داره ۲۰شب بشدت گریه میکنه چندین بار از خواب بیدار میشه ممنون منتظر پاسختون هستم

    سلام
    در این سن دادن عرق نعناع خوب نیست، از پزشکش بخواین داروهای ضد نفخ براش تجویز کنه.

    سلام و خسته نباشید , ببخشید نوک سینه ام در زمان شیردهی ترک خورده و زمانی که به دخترم شیر میدم اذیت میشم آیا درمانی برای این ترک خوردگی ها وجود دارد؟

    سلام عزیزم , شما می توانید مقدار کمی از عرق نعناع را با استفاده از پنبه به آرامی در نوک سینه گذاشته و آن را ماساژ دهید. بعد می توانید نوک پستان را با آب ساده شستشو داده و با خیال راحت به کودک خود شیر دهید.

    سلام وخسته نباشید, چقدر از عرق نعنا میتونه درد معده کودک را از بین ببرد؟

    سلام عزیزم , استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد.

    سلام وخسته نباشید, آیا استفاده از نعنا میتونه معده درد کودک را درمان کند؟

    سلام عزیزم , متانول موجود در نعناع جریان ترشح صفرا و شیره های گوارشی در بدن کودک شما را زیاد کرده و به این ترتیب باعث تسکین ناراحتی کودک در برابر معده درد، آرام شدن عضلات معده ی تحریک شده، و کاهش گازها، قولنج و نفخ معده در کودک شما خواهد شد.

    سلام وقت بخیر, برگ نعنا حاوی چیست؟

    سلام عزیزم, برگ نعناع حاوی متانول بوده که دارای اثر خنک کنندگی می باشد.عرق نعناع برای کودک هشت ماهه

    سلام وخسته نباشید, فواید عرق نعنا چیست؟

    سلام عزیزم, یک فنجان عرق نعناع اثرات ضد اسپاسمی فراوانی در بدن انسان دارد و می تواند تسکین فوری در هنگام درد شدید به دلیل وجود گازها و یا سوزش معده را به ارمغان بیاورد.

     فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ  |  الکسا

    عرق نعنا تهیه شده از عرقیات فروشی رو به چه روشی به نوزاد زیر دو ماه بدم؟ … ادامه خبر

    جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

    سایر منابع:

    با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    می پسندم

    عرق نعناع برای کودک هشت ماهه

    1

    سایر خبرها

    با طب سنتی، حتما به متخصص مراجعه کنید. ویار و تهوع دوران بارداری کارشناسان طب سنتی معتقدند تهوع صبحگاهی به دلیل تغییرات بیوشیمیایی و هورمونی است که در بدن رخ می دهد. این تغییرات باعث می شود طعم و بوی غذاها برای یک زن باردار به کلی تغییر کند. به گفته متخصصان طب سنتی تهوع و استفراغ بیشترین مشکل زنان باردار در اوایل بارداری تا ماه چهارم و گاهی تا آخر حاملگی است. در طب سنتی مصرف …

    . هر چند ساعت از اسپری محلول نمک استفاده کنید. قطره های بینی بسیار مناسب و امن هستند و حتی برای نوزاد نیز مشکلی ایجاد نمی کنند. 5- استفاده از قوری چای می توانید با استفاده از یک ظرف شبیه قوری چای آب گرم را داخل مجرای بینی بریزید تا آن را پاک کند. ظرف را با آب با دمای 50 درجه سانتی گراد پر کنید. سر به سمت چپ کج کنید و انتهای لوله قوری را بر روی بینی قرار دهید. ظرف را بالا برده و آب را …

    کریم است. در واقع در این مشاعره از شعرهایی استفاده می شود که در آنها مفاهیم قرآنی به کار رفته است و بیشتر شاعران از حافظان قرآن هستند که می توانند شعرهای خاص قرآنی قرائت کنند.این مجری مسابقه مشاعره اظهار کرد: تولید این مجموعه از برنامه های مشاعره بسیار سخت بود و حدود چهار ماه مونتاژ آنها طول کشید.آذر در پایان درباره زمان این پخش این مشاعره ها بیان کرد: فکر می کنم این مجموعه برنامه ها در آخرین …

    مغذی (درشت مغذی ها و ریزمغذی ها) همه آنچه را که کودک به آن نیاز دارد به وی می دهد.شیر مادر دربرگیرنده آنتی بادی های بسیار مؤثری است که می تواند کودک را در برابر انواع عفونت ها و اختلالات مانند اسهال حفاظت کند. برخی داروهای گیاهی هستند که استفاده از آن ها، به طور سنتی و سینه به سینه در خانواده ها نقل شده است.برخی از این داروها بی خطر و حتی ‘ گاهی ممکن است مفید هم باشند، مانند عرق نعنا که در …

    سوال مخاطب نی نی بان: عرق نعنایی رو که بخوام به نوزاد دو ماههم بدم، اول باید بجوشونم یا لازم نیست؟ پاسخ دکتر محمدرضا بلورساز، متخصص اطفال، فوق تخصص عفونی اطفال: عرق نعنا را سرخود به نوزاد ندهید، حتما قبلش با پزشک متخصص مشورت کنید. عرق نعنا فقط باید استاندارد و بهداشتی باشد.

    عوارض و خواص گیاه بادرنجبویه) خواص عرق بادرنجبویه چیست + نحوه مصرف عرق بادرنجبویه خواص درمانی گیاه بادرنجبویه یا بادرنگبویه گیاه دارویی آویشن آویشن باغی یکی دیگر از گیاهان دارویی گران قیمت با توجیه اقتصادی مناسب است که بازار تغییرات آن رو به رشد است. قیمت برگ خالص آویشن باغی در حدود 25 هزار تومن در فصل سرما می باشد. بذر این گیاه دارویی بسیار ریز می باشد و …

    بی کربنات می باشد. سازمان بهداشت جهانی می گوید دادن هر چیزی به غیر از شیر مادر، به نوزاد زیر 6 ماه خطر ابتلا به عفونت باکتریایی، آلرژی و تحریک معده را افزایش می دهد. اگر گریپ واتر به طور منظم به نوزاد داده شود، می تواند مشکلات جدی در شیمی خون نوزاد ایجاد کند. با پزشک متخصص اطفال، درباره استفاده از داروهای طبیعی برای درمان رفلاکس معده نوزاد خود صحبت کنید و از او مشورت بخواهید، چون شما …

    سوال مخاطب نی نی بان: دخترم هشت ماهشه، یه وقتایی که باد شکم داره و دل درد بهش عرق نعنا به اندازه 2 سی سی می دهم آروم می شود. گاهی هم هرشب می دهم، اشکال دارد؟ پاسخ دکتر سید رضا رئیس کرمی، متخصص نوزادان و کودکان: خیر ایراد ندارد. روزانه 3 بار و هر بار یک قاشق چایخوری، بصورت رقیق شده بدهید. …

    به گزارش مرور نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، غواص ها بوی نعناع می دهند به کارگردانی فریدون محرابی و تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد از روز یک شنبه (سوم دی ماه) از رادیو نمایش پخش می شود. این سریال رادیویی را داریوش روحی نوشته و در خلاصه داستان آمده است که پاییز 1365، نیروهای داوطلب به سمت گتوند در نزدیکی شوشتر، مراجعه می کنند. قراراست تعدادی از آن ها به …

    دمنوش نعنا خواص زیادی دارد به خصوص برای افراد مبتلا به غلظت خون توصیه می شود. یک متخصص طب سنتی گفت: دم نوش نعناع، مقوی و نشاط آور بوده و خون غلیظ را رقیق می کند همچنین خوردن دم نوش نعناع برای رفع درد سینه و پهلو مفید است, نعناع تقویت کننده دهانه معده است. غلامرضا کردافشاری درباره خواص نعناع اظهار کرد: نعناع مقوی معده, رفع کننده سردردهای از نوع طبع سرد است. وی …

    رطوبت طبیعی آن را از بین می برد. بر همین اساس، مشکل شوره سر و خارش پوست سر شکل می گیرد. اگرچه شوره سر مشکلی شایع در فصل زمستان است، اما این به معنای آن نیست که امکان خلاص شدن از این شرایط وجود ندارد. شما می توانید برخی راه حل های ساده و موثر را برای درمان شوره سر در فصل سرما مد نظر قرار دهید. شستشوی منظم مو برای درمان شوره سر طی ماه های سرد زمستان ممکن است کمتر از روزهای گرم …

    …> معنی: مانند ماه، بانوی زیبا رو، دختری که چهره اش همچون ماه زیباست. ریشه: ترکی آیدن معنی: آیدین، روشن و آشکار، شفاف، صاف، معلوم، واضح، روشنفکر، از امرای ولایت لیدیا، نام شهری در جنوب شرقی ترکیه ریشه: ترکی آیرین معنی: ایل زیبا ریشه: کردی آیسان معنی: آی (ترکی) + سان ( فارسی) زیبا، مانند ماه ریشه: فارسی – ترکی آیشن …

    اغلب موارد با افزایش رطوبت کبد از بین می رود یا تا حد زیادی تخفیف پیدا می کند. برای افزایش رطوبت کبد و درمان خارش، دو روش مصرف دارو و اعمال یداوی در طب سنتی وجود دارد. اعمال یداوی شامل ماساژها و حجامت می شوند. عرق کاسنی یا عرق شاه تره که خوشبختانه در کشور ما هم به وفور پیدا می شوند هم می توانند حرارت کبد را پایین بیاورند و تاحد زیادی جلوی خارش های پوستی و خشکی آن را بگیرند …

    يك متخصص كودكان، با اشاره به اين كه برخي دل دردها هيچ علامت باليني از خود نشان نمي‌دهند و عوامل ايجاد كننده آنها هنوز ناشناخته است، گفت: آموزش به خانواده‌ها در اين خصوص ضروري است و اين كه خانواده‌ها آرامش خود را حفظ كرده و بدانند كه اين عارضه به مرور برطرف مي‌شود و كودكشان به هيچ وجه تمارض نمي‌كند، بسيار حائز اهميت است.

    يك متخصص كودكان، با اشاره به اين كه برخي دل دردها هيچ علامت باليني از خود نشان نمي‌دهند و عوامل ايجاد كننده آنها هنوز ناشناخته است، گفت: آموزش به خانواده‌ها در اين خصوص ضروري است و اين كه خانواده‌ها آرامش خود را حفظ كرده و بدانند كه اين عارضه به مرور برطرف مي‌شود و كودكشان به هيچ وجه تمارض نمي‌كند، بسيار حائز اهميت است.

    دكتر پرويز سياري در گفت وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره دل درد در كودكان توضيح داد: دل درد در كودكان به دو دسته حاد و مزمن تقسيم مي‌شود. دل درد حاد به صورت ناگهاني آغاز مي‌شود و اگر كودك خواب باشد وي را از خواب بيدار مي‌كند. دل درد حاد معمولا تا 2 هفته يا كمتر به طول مي‌انجامد.

    سياري با بيان اينكه دل دردها يا نياز به مداخله طبي دارويي و يا نياز به جراحي دارند، اظهار كرد: دل دردهاي محتاج به جراحي، معمولا سير پيش رونده دارند. به اين معنا كه درد از لحظه آغاز به مرور افزايش مي يابد. همچنين ممكن است دل درد با استفراغ يا استفراغ خوني، اتصاع شكم، عدم دفع گاز و مدفوع همراه باشد و بيمار با لمس شكم احساس درد كند.

    اين متخصص كودكان، با اشاره به اين كه منشا بروز اين دل دردها مي‌تواند انسداد روده، فتق، آپانديسيت، پيچش روده يا پيچش بيضه باشد، عنوان كرد: اين موارد طي معاينات و مشاوره جراحي مشخص مي‌شوند.
    عرق نعناع برای کودک هشت ماهه

    سياري در ادامه با بيان اينكه شايع‌ترين دل دردهايي كه با اسهال و استفراغ همراه هستند و منشاء ويروسي دارند، از گروه دوم (دل دردهاي مزمن) بوده و احتياجي به جراحي ندارند، گفت: ممكن است بيمارعلائم تنفسي ويروسي نظير سرفه، آبريزش و تب داشته باشد.

    وي اضافه كرد:‌ دل درد مزمن، دل دردي است كه بيش از 2 ماه به طول انجاميده است. اين درد دل مي‌تواند با علت و يا بي‌علت بروز يافته باشد.

    سياري با بيان اينكه دل درد معمولا با بروز اختلال در يك عضو شكم همراه است، گفت: هنوزعاملي براي دل درد بدون منشا، شناخته نشده است.

    اين متخصص كودكان ادامه داد: اين دل دردها به 4 نوع تقسيم مي‌شوند. برخي از اين دل دردها در ناحيه بالاي ناف ايجاد مي‌شود و معمولا صبح‌ها اتفاق مي‌افتد و ممكن است با غذا خوردن، عود كند. اين عارضه مربوط به معده است. گروه دوم دل دردها در پايين ناف احساس مي‌شود و همراه با دفع بدتر مي‌شود. اين افراد گاهي يبوست و گاهي اسهال دارند و در برخي موارد نيز مبتلا به نفخ مي‌شوند. اين‌ها روده تحريك پذير دارند.

    وي افزود: گروه سوم دل دردها با سردرد همراه هستند كه به آنها دل دردهاي ميگرني نيز مي گويند و ممكن است يك بار در ماه اتفاق بيفتد و هر مرتبه چندين ساعت هم طول بكشد. گروه چهارم دل دردها تيز در اطراف ناف، ايجاد مي‌شود. اين دل دردها علائم خطر را ندارند و به جايي تير نمي‌كشند و معمولا در معاينه هم علامتي به نفع بيماري مشاهده نمي‌شود. به اين دل دردها، ‌دل دردهاي فانكشنال با علت نامشخص مي‌گويند.

    سياري درباره كودكاني كه دچار دل درد خفيف مي‌شوند، گفت: اين كودكان معمولا استرس دارند و علائم آن به دنبال اضطراب و بويژه در ايام امتحانات يا درگيري با خانواده و يا به دنبال يك عفونت ويروسي ظاهر مي‌شود. آموزش به خانواده‌ها در اين خصوص ضروري است. اين كه خانواده‌ها آرامش خود را حفظ كنند و بدانند كه اين عارضه به مروربرطرف مي‌شود و كودكشان به هيچ وجه تمارض نمي‌كند، بسيار حائز اهميت است.

    سياري همچنين با بيان اينكه برخي داروها نيز در بهبود عارضه دل درد نقش دارند،عنوان كرد: برخي داروهاي گياهي چون عرق نعنا نيز مي‌تواند در اين خصوص موثر واقع شود.

    انتهاي پيام

    امروزه هر وقت نوزادی شیرخوار دل درد و دل پیچه می گیرد، اولین کاری که برخی از خانواده انجام می دهند دادن عرق نعناع برای رفع نفخ نوزاد می باشد و یا اینکه شربتهای شیمیایی ضد نفخ به کودک می دهند، درحالیکه ممکن است  مشکل چیز دیگری باشد لذا در این خصوص موارد ذیل توصیه می شود:

    در چنین حالتی اولین چیزی را که باید کنترل کرد، اجابت مزاج شیرخوار است لذا حتماً مراقبت نمایید تا بچه به ازای هر وعده کامل شیر خوردن، شکمش کار کند، یعنی اگر بعد از هر بار شیر خوردن (که به صورت کامل به بچه داده شود)، شکم بچه کار نکند،

    این یعنی بچه یبوست پیدا کرده و به شدت آرامش کودک تحت تاثیر قرار می گیرد و واکنشها و ناراحتی هایی از خود بروز می دهد. در چنین حالتی برای رفع یبوست بچه، دادن مقداری لعاب اسفند توصیه می شود، یعنی مقداری اسفند را داخل آب جوش می ریزید و بعد از چند دقیقه، آنرا صاف می کنید و خیلی کم کم در حد چند قطره، چند بار به بچه می دهید تا یبوستشان را برطرف کند.

    تذکر: در صورت یبوست از ملینات فقط یک یا دو بار استفاده کنید. در کودکان از استفاده بی مورد و مکرر از ملینات باید خودداری کرد چون دستگاه گوارش آنان به این ملینات عادت کرده و عملکرد طبیعی خود را از دست خواهد داد.اگر مشکل از یبوست بچه نباشد در قدم های بعد باید مواردی دیگر مورد بررسی قرار گیرند. مشکل شایع تر بعدی این است که: فرایند شیردهی خوب انجام نمی شود و یا آروغ بچه را خوب نمی گیرند و بچه دچار نفخ شده است، لذا توصیه می شود در فرایند شیردهی نکات زیر رعایت شود:مادران باید در موقعیت راحتی به نوزاد شیر بدهند. باید بنشینند و تکیه بدهند و بالشی زیر دستشان بگذارند و به نوزاد شیر بدهند تا هم خودشان در شرایط مناسبی باشند و خسته نشوند و هم نوزاد راحت باشد و با آرامش شیر بخورد، به اصطلاح مادران باید روی یک تخت چهار بالش بنشیند و بچه شیر بدهند چرا که شیر دهی یک مکانیسم ذهنی –  جسمی می باشد.همچنین به زور نباید سینه را داخل دهان کودک گذاشت چرا که نوزادان مقدار کمی شیر که می خورند، نفس می گیرند و مجدداً شیر می خورند و این امر نیاز به صبر و حوصله مادر دارد. ضمناً برای جلوگیری از پس زدن سینه مادر توصیه می شود مادران اولاً بهداشت سینه شان را خوب رعایت کنند ثانیاً احوال و تغذیه مناسب آنان باعث طعم مطبوع شیر و علاقه مندی کودک به آن می گردد.پس از شیردادن حتماً آروغ نوزاد را بگیرید. سر نوزاد را روی شانه خود قرار دهید و آرام آرام به پشت او بزنید تا باد گلو بزند. برای رفع نفخ نوزادان نیز مادر هر روز یک لیوان جوشانده رازیانه و زیره همراه با عسل میل کنند. به نوزاد هم می توانید بجای داروهای شیمیایی همچون گريپ ميكسچر، عرق نعناع یا عرق زنیان گرم کرده که با کمی ترنجبین شیرین کرده اید بخورانید.همچنین مادران می توانند برای رفع نفخ در نوزاد، خودشان نیز عرق نعناع استفاده کنند و گاهی اوقات یک قاشق چای خوری هم در گلوی بچه بریزند تا نوزاد با آن آشنا شود.

    محمد كريم این نظر را ارسال کرده

    عرق نعناع برای کودک هشت ماهه


    يكشنبه, 03 شهریور 1392

    مریم این نظر را ارسال کرده


    چهارشنبه, 30 مرداد 1392


    ملیحه
    این نظر را ارسال کرده


    جمعه, 03 خرداد 1392

    م س این نظر را ارسال کرده


    جمعه, 22 دی 1391

    ندا این نظر را ارسال کرده


    چهارشنبه, 10 آبان 1391

    zzz این نظر را ارسال کرده


    يكشنبه, 16 مهر 1391

    محمد این نظر را ارسال کرده


    سه شنبه, 14 شهریور 1391

    رضا این نظر را ارسال کرده


    شنبه, 28 مرداد 1391

    یکتا این نظر را ارسال کرده


    شنبه, 08 بهمن 1390

    دکتر حسین روازاده

    دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

    به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

    بسیاری از مادر بزرگ ها دم کرده نعناع و عرق نعناع را دوای تمامی دردها خصوصا دل درد می دانند. اما دم کرده نعناع برای نوزاد از چند ماهگی مجاز است و آیا دادن نعناع به نوزاد خطری ندارد؟ در ادامه این متن همه چیز را درمورد دادن نعناع به نوزاد برای شما شرح خواهیم داد.

    سبزیجات تازه مانند نعناع را معمولا حدود 8 ماهگی، مدتی بعد از آنکه کودک آماده خوردن غذاهای جامد می‌شود، می‌توان به او داد. نعناع گیاهی است که می‌توان به راحتی در منزل پرورش داد. نعناع همیشگی است. یعنی سال به سال در گلدان یا باغچه رشد می‌کند. در حقیقت، نعناع مانند علف در هر فضایی که در اختیار او قرار دهید رشد می‌کند. انواع مختلف نعناع وجود دارد: نعناع شکلاتی، نعناع پرتقالی و نعناع آناناسی. در اغلب دستورات غذایی از نعناعی دشتی استفاده می‌شود، که شیرین‌تر و ملایم‌تر از نعناعی فلفلی است که دارای ماده موثره منتول بوده و در آدامس‌ها و خمیردندان‌ها کاربرد ویژه‌‌ای دارد.

    دادن عرق نعناع به کودک یک ساله برای درمان دل درد و … هیچگونه ضرری ندارد اما هرگز نباید اقدام به دادن عرق نعناع به نوزاد ده روزه کنید. دستگاه گوارش نوزادان زیر سه ماه بسیار حساس است و جز شیر مادر یا شیر خشک و داروهایی که پزشک برای آنها تجویز کرده، هیچ چیزی نباید به آنها بدهید حتی آب!

    بله. نعناع با طعم و بوی تازه‌ خود به‌مدت هزاران سال در تنتورهای گیاهی و معجون‌ها درمانی کاربرد داشته است. باور بر این است که این گیاه به هضم غذا کمک می‌کند. بنابراین مقداری نعناعی خرد شده روی میوه و ماست بریزید. البته این مقدار نعناع که به عنوان طعم‌دهنده غذا اضافه می‌شود، به اندازه‌ای نیست که کودک بتواند از فواید این گیاه بهره‌مند شود. با این وجود،‌ نعناع حاوی اسید فولیک، آهن و ویتامین A، C و K است.عرق نعناع برای کودک هشت ماهه

    وقتی نعناع خوب خرد شود نباید خطر خاصی داشته باشد. هرچند مواردی وجود دارد که تکه‌ای از برگ نعناع پشت گلوی کودک چسبیده که باعث سرفه او می‌شود. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد، از کودک بخواهید از فنجانی دهان‌گشاد آب بنوشد تا نعناع پایین برود. نوشیدن از فنجان دهان‌گشاد (نسبت به لیوان‌های مخصوص کودکان) در این شرایط مفیدتر است.

    خیر. هرچند حساسیت به نعناع بی‌سابقه نیست. اگر کودک به پونه کوهی یا آویشن حساسیت داشته باشد، در دادن نعناع به او احتیاط کنید. زیرا از خانواده این گیاه است.

    هنگامی‌که قصد دارید غذای جدیدی به کودک بدهید، از مقدار کم شروع کنید. برای مثال کمی نعناع به کودک بدهید. اگر حساسیت مشاهده نشد، مقدار آن را در وعده‌‌های بعدی افزایش دهید.

    هر کودک رشد مربوط به خود دارد. اطلاعاتی که در زیر می‌خوانید، تنها به منظور اطلاع‌رسانی است و نباید جایگزین توصیه‌‌های حرفه‌ای شود. لازم است به توصیه‌های پزشک متخصص اطفال، متخصص تغذیه و رژیم درمانی توجه کنید. اینکه در اینجا مقاله‌ای می‌خوانید و می‌بینید، نباید باعث نادیده‌ گرفتن توصیه‌های پزشک شود.

    کودک 8 تا ۱۲ ماهه: از نعناعی خرد شده در غذاهایی مانند برگر بره و عدس استفاده کنید. نعناع را در چاشنی‌ها یا سس، کنار غذاهایی مانند ماهی، حبوبات یا سبزیجات بخارپز استفاده کنید. برای طعم بیشتر، به غذاهای خامه‌ای مانند پنیر ریکوتا یا ماست اضافه کنید.

    کودک ۱۲ تا ۱۸ ماهه: نعناعیی که خرد شده را با لوبیا و عدس مخلوط کنید. روی نخودفرنگی پخته شده با کره، سیب‌زمینی بو داده،‌ سالاد میوه و هندوانه‌های مکعبی بپاشید.

    کودک ۱۸ تا ۲۴ ماهه: این سن وقت مناسبی برای مصرف سالادهای سرشار از غلاتی مانند کینوا و غلات دیگر است. زیرا کودک به اندازه‌ای بزرگ شده که بتواند این غذاها را بخورد. نعناع را به پستو و سس‌های دیگر و همچنین ماست‌های سیردار و نعناعیی و به انواع اسموتی و نوشیدنی‌های تازه مانند آب هندوانه اضافه کنید.

    نکته: یک دسته نعناع را که کمی از ساقه آن‌را کوتاه کرده‌اید، داخل گلدانی پر از آب قرار دهید و آن را روی میز آشپزخانه بگذارید. به این صورت ماندگاری نعناع یک هفته یا بیشتر ادامه خواهد داشت. حتی ممکن است ساقه آن در آب جوانه بزند.

    مواد لازم

    • دو فنجان هندوانه مکعبی یا خرد شده

    • در حدود ۶۰ گرم پنیر خرد شده بز

    • نعناعی تازه

    دستور تهیه

    1. هندوانه را داخل کاسه بریزید.

    2. پنیر بز را به هندوانه‌ اضافه کنید.

    3. در آخر چند برگ نعناعی تازه به ظرف اضافه کنید.

    4. قبل از سرو به‌آرامی مخلوط کنید.

    نعناع را برای طعم بهتر به میوه یا سبزیجات اضافه کنید. این سبزی معطر، طعم بسیار خوبی با سبزیجات بهاری مانند مارچوبه، لوبیای فاوا و نخود فرنگی،کنگر فرنگی، آووکادو و سیب زمینی پیدا می‌کند. نعناع همچنین هماهنگی خوبی با گوشت گاو، گوزن، گوساله، و البته گوشت بره (بهترین تطابق) دارد. نعناع را با گیاهان دیگر مانند ریحان و جعفری در سالادها، سالسا و غذاهای خامه‌ای مانند ریکوتای زده شده، پنیر نرم بز و ماست مخلوط کنید. توجه کنید که برای دادن نعناع به نوزاد همراه با سایر میوه و خوراکی ها، از موارد مجاز و مناسب با سن نوزاد استفاده کنید.

    مطالعه بیشتر:

    آنچه که در مورد آب دادن به نوزاد باید بدانید

     دادن عسل به شیرخواران زیر یکسال مرگبار است

    خوردن غذاهای تند و پرادویه بر شیردهی چه تاثیری بر مادر و نوزاد دارد؟


    آیا دادن نعناع به نوزادان مفید است؟

    بله. نعناع با طعم و بوی تازه‌ خود به‌مدت هزاران سال در تنتورهای گیاهی و معجون‌ها درمانی کاربرد داشته است. باور بر این است که این گیاه به هضم غذا کمک می‌کند. بنابراین مقداری نعنای خرد شده روی میوه و ماست بریزید. البته این مقدار نعنا که به عنوان طعم‌دهنده غذا اضافه می‌شود، به اندازه‌ای نیست که کودک بتواند از فواید این گیاه بهره‌مند شود. با این وجود،‌ نعنا حاوی اسید فولیک، آهن و ویتامین A، C و K‌ است.


    آیا دادن نعناع به نوزاد خطر خفگی دارد؟

    عرق نعناع برای کودک هشت ماهه

    وقتی نعناع خوب خرد شود نباید خطر خاصی داشته باشد. هرچند مواردی وجود دارد که تکه‌ای از برگ نعنا پشت گلوی کودک چسبیده که باعث سرفه او می‌شود. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد، از کودک بخواهید از فنجانی دهان‌گشاد آب بنوشد تا نعنا پایین برود. نوشیدن از فنجان دهان‌گشاد (نسبت به لیوان‌های مخصوص کودکان) در این شرایط مفیدتر است.


    آیا دادن نعناع به نوزاد حساسیت‌زاست؟

    خیر. هرچند حساسیت به نعناع بی‌سابقه نیست. اگر کودک به پونه کوهی یا آویشن حساسیت داشته باشد، در دادن نعناع به او احتیاط کنید. زیرا از خانواده این گیاه است.


    چگونه نعناع را با غذا به نوزاد بدهیم؟

    نعنایی که خرد شده را با لوبیا و عدس مخلوط کنید. روی نخودفرنگی پخته شده با کره، سیب‌زمینی بو داده،‌ سالاد میوه و هندوانه‌های مکعبی بپاشید.

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    منبع:

    solidstarts

    غذای کمکی

    غذای کمکی

    غذای کمکی

  • مدل گل سر دخترانه با پارچه
  • غذای کمکی

    غذای کمکی

    غذای کمکی

    تغذیه و مراقبت

    این بخش در حال طراحی می باشد

    همه ی والدین وظیفه دارند که فرزندان خود را سالم نگه دارند. بنابراین، استفاده از روغنهای اساسی مانند نعناع برای مصرف کودکان ممکن است نگرانی های خاصی بدنبال داشته باشد. والدین باید هنگام استفاده از نعناع بخصوص برای نوزادان، بسیار احتیاط کنند زیرا عرق نعنای غلیظ می تواند برای آنها تهدید کننده زندگی باشد.

    ترجیحا توصیه می شود برای کودکان از عرق نعنای رقیق (رقیق تر از عرق نعنای مورد استفاده برای بزرگسالان)، استفاده شود.

    حتما بخوانید: روش بهبود روابط اجتماعی در کودکان خجالتی (دکتر محرری)

    نعناع که به آن Peppermint نیز گفته می شود حاوی روغنهای فرار و منتول است که از نظر دارویی و خوراکی مصارف بسیار زیادی دارد. از این گیاه خوش عطر و طعم در انواع محصولات مصرفی مانند آدامس، خمیردندان و آب نبات استفاده می شود.

    گیاه نعناع در ارتفاعات می تواند تا ۹۰ سانتی متر رشد کند و در اوایل مرداد تا اواخر شهریور، گلهای بنفش کوچکی خواهد داد. گیاه نعناع بومی اروپا است. با این حال، می توان آن را در آب و هوای مرطوب آمریکای شمالی نیز یافت.عرق نعناع برای کودک هشت ماهه

    حتما بخوانید: موز برای تب کودکان: بهترین دستور تهیه برای درمان سرماخوردگی و تب

    مطالعات مربوط به استفاده از نعناع روی نوزادان و کودکان محدود است. بنابراین، مطالعات بیشتری برای تعیین ایمنی آنها مورد نیاز است. توصیه می شود قبل از دادن هرگونه ترکیبات و داروهای گیاهی، با پزشک کودکتان صحبت کنید تا درباره ایمنی استفاده و دوز مناسب با شما صحبت کند. اگرچه گیاهان طبیعی هستند، اما داروهای گیاهی همیشه بی خطر نیستند. توجه به این نکته بخصوص برای کودکان، اهمیت زیادی دارد.

    توصیه می شود برای درمان مشکلات هضم کودک، از دوزهای متوسط ​​عرق نعناع استفاده کنید. چون دوز بالای عرق نعناع برای کودک می تواند خطرناک باشد. به جای اینکه از روغن نعناع خالص استفاده کنید، یک شکل رقیق شده از عرق نعناع را به او بدهید.

    مقادیر زیاد عرق نعناع می تواند برای کودکان خطرناک باشد، حتی اگر مادران قبلا از آن برای تسکین معده درد فرزندشان استفاده کرده باشند. راه حل بیخطر این است که تنها از دوزهای بسیار رقیق عرق نعنا(رقیق شده با آب) استفاده کنید. به اینصورت که ۱ یا دو قطره عرق نعنا را در یک فنجان آب بریزید و به فرزندتان بدهید. با اینحال باز هم توصیه میشود، قبل از دادن عرق نعنا یا هر داروی گیاهی دیگر، ابتدا با پزشک مشورت کنید.

    کودکان کمتر از ۵ سال در صورت مصرف دوزهای زیاد عرق نعنا، با خطر خفگی ناشی از منتول نعناع مواجه هستند. استفاده مستقیم روغن نعناع برروی پوست نیز می تواند برای نوزادان و خردسالان خطرناک باشد. مصرف اسانس نعناع، نعناع خالص یا منتول خالص حتی برای بزرگسالان هم می تواند خطرناک باشد.

    حتما بخوانید: چرا کودکم شیطنت می کند؟ (دکتر فرزانه توکلی)

    عرق نعناع خالص می تواند منجر به ضربان قلب نامنظم شود، حتی اگر دوز آن کم باشد. منتول خالص می تواند کشنده باشد. پس همیشه احتیاط کنید و همانطور که در بالا هم اشاره شد، بدون مشورت پزشک، از دادن داروهای گیاهی به فرزندتان اجتناب کنید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    سلام ببخشید مدرسه فرزانگان یک که من در ان تحصیل میکنم از تما…

    تو داروخانه های شهر ری هست…

    ممنون از شما…

    سلام شبتون بخیر میشه راهنمایی کنید برای مدل شدن پسرم .چه شرا…

    سلام خوب هستین پسری سه سال ونیمه دارم که خیلی فحش میده البته…

    افزایش اعتماد به نفس

    روشهای موفقیت

    طرز تهیه کیک و شیرینی

    طرز تهیه انواع قهوه

    آموزش فتوشاپ برای تصاویر کودکان

    آموزش برنامه نویسی برای همه سنین

    عرق نعناع برای کودک هشت ماهه

    طرز تهیه دسر و گلاسه

    مرکز کاشت مو

    مرکز کاشت ابرو

    جراحی سینه و شکم

    جراحی لیفت صورت و گردن

    جراحی لیپوساکشن

    جراحی بینی

    شرکت لوتوس

    با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات تربیتی، تنها به کیفیت و سلامت خانواده ایرانی می اندیشیم !

    تبلیغــات  تماس با ما

  • مدلهای عکس یک ماهگی نوزاد
  • شماره تماس  09191210008

    ایمیل Maxer.ir@gmail.com

    عرق نعناع برای کودک هشت ماهه
    عرق نعناع برای کودک هشت ماهه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *