عرق بومادران برای پریود شدن خوبه

دوره مقدماتی php
عرق بومادران برای پریود شدن خوبه
عرق بومادران برای پریود شدن خوبه

خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

رمز عبور شما از طریق ایمیل ارسال خواهد شد

انگیزه – انگیزه های جذاب زندگی

دوره مقدماتی php

عرق بومادران برای پریود شدن خوبه

انگیزه  – سلامت – بومادران گیاهی علفی و یکساله است که شاخه های بلندی دارد. بیشتر در مناطق اطراف ایران و دریای مدیترانه رشد می کند. این گیاه رنگی سبز مایل به زرد دارد و دانه هایش صاف و کروی است. این گیاه از خاصیت درمانی و دارویی برخوردار است. اگر می‌خواهید با ارتباط بین بومادران و قاعدگی آشنا شوید با ما همراه باشید.

نام این گیاه از آشیل، قهرمان یونان گرفته شده است که هنگام نبرد با تروا و زخمی شدن در جنگ، برای درمان زخم خود از این گیاه برای جلوگیری از خونریزی و عفونت استفاده کرد. همچنین در بسیاری از مراسم سحر و جادو از این گیاه استفاده می کردند.

نام سنتی دیگر آن، خون دماغ  بوده و در روستاهای قدیمی به نام های مشک چوبان و مشک داش هم گفته می شود. تمام قسمت های این گیاه دارای بویی نافذ و تلخ مزه است. بعضی از گونه های این گیاه، گل هایی سفید رنگ می دهند و بعضی دیگر گل های زرد. در کل بومادران دو نوع گونه ی مختلف است. گرد بومادران سبز رنگ، روشن و معطر است که در زیر میکروسکوپ، تار های غیر ترشحی، فیبر های ساقه، میله پرچم، دانه گرده، شکل کروی و خاردار آن دیده می شود. بومادران گیاه هرز مزارع است که به صورت خودرو در دشت ها و جاده ها و نواحی کوهستانی ایران، ارتفاعات البرز، کوههای کرمان، کوه بیدخوان دیده می شود. زمان گل دهی آن اواخر اردیبهشت تا اواخر تیرماه است. این گیاه در استان ایلام و لرستان به وفور یافت می شود. که در لرستان به آن “برنجداس” نیز می‌گویند.

 

از بومادران در تولید کپسول، عصاره، پودر، چای، لوسیون، دهانشویه، دمنوش های گیاهی و… استفاده می‌کنند.

همانطور که می دانید هر ماه خانم ها سیکل ماهیانه ای را می گذرانند که در سیستم بدنی هر کدام از آن ها علائم جانبی متفاوتی دارد و علائم آن در هرفرد به طور متفاوت با  دردهای شکمی، تغییر در خلق و خو، گرمای شدید و تنش در اعصاب همراه است. شاید بتوان گفت یکی از پر فایده ترین گیاهان برای درمان مراحل سیکل بانوان، بومادران استه در ادامه به برخی از خواض این گیاه اشاره خواهیم کرد.

 

با آغاز بلوغ، دوران قاعدگی شروع و با یائسگی پایان می یابد. مدت خونریزی معمولا ۳ تا ۵ روز و گاهی به ۲ تا ۸ روز متغیر است. اما گاهی به دلیل تغییرات فیزیکی، آب و هوایی، استرس، نوع خوراک، ممکن است این قاعده با تاخیر همراه باشد. اگرچه برای درمان این تاخیر داروهای مختلفی وجود دارد اما می توان با مصرف گیاه طبیعی بومادران، آن را کنترل کرد. در صورت عدم دسترسی به این گیاه در فصل مورد نظر خود، می توان آن را از عطاری ها تهیه کنید.

عدم تعادل هورمونی معمولا عوارض کوتاه مدتی را به همراه دارد که به دلیل قاعدگی در خانم ها ایجاد می شود و در صورت عدم برطرف نمودن آن، مشکلات جدی و دائمی برای افراد به همراه خواهد داشت. اضافه کردن بومادران در رژیم غذایی بر بهبود و حفظ عملکرد و تعادل هورمونی بسیار مفید است. مصرف بومادران در خانم ها، باعث گردش خون در ناحیه لگنی و رحم شده و این مشکلات را برطرف می کند. چنانکه عادت ماهانه بر اثر سرمازدگی و یا ترس نامنظم شده است، بعد از پاک شدن به مدت ۱۴ روز از دم کرده بومادران استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش بومادران: حدود یک قاشق چای خوری از سر شاخه های گلدار را با یک لیوان آب جوشیده در قوری دم کرده و بیست دقیقه بر روی شعله مستقیم بگذارید تا دم بکشد. یادتان نرود که دم کردن بومادران بیشتر از ۲۰ دقیقه زمان نبرد به علت آنکه خواص اولیه خود را از دست خواهد داد. بعد از آن یا درون لیوان دمنوش خود و یا درون قوری مقداری عسل و یا نبات ریخته تا طعم تلخی دمنوش حس نشود. برای میل این دمنوش مجاز  هستید که به مدت یک هفته و هر روز تا سه بار از آن میل کنید.

بومادران باعث ایجاد تعادل در هورمون‌های زنانه می‌شود. زمانی که قاعدگی به تاخیر افتاد، حدود سه تا چهار مرتبه چای را دم کرده و مصرف کنید. این گیاه باعث کاهش درد در خانم ها می شود.

استفاده از بومادران در دوران قاعدگی، کاهش دهنده خونریزی است. این گیاه با ترکیب تانین، رگ های خونی را منقبض می کند. برای کاهش خونریزی این گیاه را چند روز قبل از قاعدگی مصرف کنید. بومادران از خونریزی و عفونت های ناشی از زخم جلوگیری می کند، درد را تسکین داده و سوزش دوران قاعدگی را برطرف می کند.

از قوی ترین و بهترین گیاهان ضدعفونی کننده در جهان، گیاه بومادران است. که با هیچ یک از داروهای شیمیایی قابل مقایسه نیست. بومادران نه تنها به عنوان آنتی بیوتیک و خاصیت ضد میکروبی است بلکه عفونت های داخلی و خارجی را نیز از بین می‌برد.

اگر از درد دوران قاعدگی رنج می برید، از دم کرده بومادران استفاده کنید. اگر این درد همراه با خونریزی بود، از ۷ روز قبل، هر روز صبح یک استکان بومادران رقیق شده را مصرف کنید.

خانم‌هایی با ترشح زیاد در دوران عادت ماهانه می‌توانند از دم کرده بومادران استفاده کنند. حدود ۲ تا ۴ گرم از گل‌های بومادران را با یک لیوان آب در حدود ده دقیقه جوشانده و بعد از سرد شدن آن، ۱ تا ۳ بار در طول روز با عسل خورده شود. این نوع دم کرده، به علت فاسد و تیره رنگ شدن، بهتر است که به اندازه و برای یک وعده دم شود.

برای جلوگیری از لکه بینی بعد از عادت ماهانه، بهتر است بعد از پاک شدن، به مدت دو هفته از دم کرده بومادران استفاده کنید.

بومادران همانند دیازپام خاصیت ضد اضطراب، تنش و افسردگی دارد. طبق تحقیقات انجام شده، خاصیت بومادران به صورت کم و کوتاه مدت، در بدن باقی مانده و موجبات آرامش ذهنی و فکری اعصاب را فراهم می آورد. مصرف بومادران به عمل آدنوزین کمک کرده (آدنوزین نوعی انتقال دهنده ی عصبی است که خواب را تنظیم می کند) و درمان خوبی برای بی خوابی های مکرر است.

بومادران نسبت به گیاه های درمانی دیگر، عوارض جانبی کمتری دارد. با این حال برای جلوگیری از عوارض این گیاه باید اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

مطلب قبلی

سفید کردن دندان با پوست موز

مطلب بعدی

اضطراب جدایی؛ علت، علائم و راه های درمان

خواص عنبر نسارا، از درمان عفونت واژن تا مشکلات پوستی

خواص عرق شاتره ؛ ۱۸ خاصیت بی نظیر برای درمان انواع بیماری

خواص بابونه گاوی ؛ ۱۲ خاصیت جادویی این گیاه دارویی را بشناسید!

خواص چای رویبوس برای لاغری و سلامتی

۹ مورد از خواص گل مینا و عوارض احتمالی آن

آشنایی کامل با خواص گیاه آقطی

مطالب پیشنهادی


علت گرفتگی بینی نوزاد و روش های درمان آن

جملات تاکیدی قانون جذب؛ ۶۷ مورد از بهترین جملات انگیزشی

علت کار نکردن شکم نوزاد چیست و چگونه درمان می شود؟

عرق بومادران برای پریود شدن خوبه

علت کف کردن دهان نوزاد چیست و چگونه برطرف می شود؟


علت دیر دندان درآوردن نوزاد چیست؟

افشاگری وریا غفوری از نقش مدیر عامل استقلال

خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

رمز عبور شما از طریق ایمیل ارسال خواهد شد

نشانی مقصد را وارد نمایید

یا پیوند به محتوای موجود

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

اگه دنبال درمان قطعی سینوزیت حاد و یا پیشگیری از سرماخوردگی کودک خود هستین 

حتما از داروهای گیاهی بیونوریکا آلمان استفاده کنید

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

عرق بومادران برای پریود شدن خوبه

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

قاعدگی نا منظم از اختلالاتی است که بانوان را درگیر خود می کند. قاعدگی نامنظم به دلایل مختلف صورت می گیرد و تحت درمان های مختلف مداوا می شود. در مرحله اولقاعدگی نامنظم را می توان در خانه درمان کرد. درغیر این صورت باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. اگر می خواهید بدانید که برای درمان قاعدگی نامنظم چه بخوریم؟ این مقاله را بخوانید.

صفت “نامنظم” تعریف ثابتی ندارد و نسبی است؛ هر فرد بدن خود را بهتر از دیگران می‌شناسد و می‌داند که چه شرایطی غیرطبیعی است. بنابراین خودتان بهترین فردی هستید که می‌توانید تشخیص دهید آیا پریودتان نامنظم است یا خیر و کدام درمان برای شما بیشترین تاثیر را دارد. توصیه‌های زیر برای درمان خانگی قاعدگی نامنظم با داروهای گیاهی به شما توصیه میشود:

خوردن شبی یک لیوان عرق رازیانه همرا با یک قاشق مرباخوری عسل یکی از شیوه‌های موثر برای درمان پریود نامنظم است. لازم به ذکر است استفاده از جوشانده رازیانه نیز بسیار مفید میباشد، به طور کلی جوشانده‌های گیاهی دیرتر اثر کرده ولی تاثیر پایدارتری دارند و عرق‌ها زود اثر بوده، لیکن تاثیر ناپایدار دارند.

یکی از راههای درمان قاعدگی نامنظم در طب سنتی انجام بادکش ران و ساق پا در 14 مرحله و به صورت یک شب در میان است.

عرق بومادران برای پریود شدن خوبه

خوردن عرق بومادران شبی یک لیوان به همراه عسل نیز برای درمان قاعدگی نامنظم مفید است.

مصرف گل بهار نارنج یا عرق آن یا مربا و یا عسل گل بهار نارنج نیز در تنظیم قاعدگی تاثیر دارد.

گیاه دارویی بومادران برای درمان تمام مشکلات قاعدگی از جمله تاخیر و بی نظمی‌های پریود مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات موجود در گیاه بومادران، موجب تعادل هورمون‌های بدن زنان می شود. زمانی که قاعدگی شما به تاخیر افتاد، چای سرد بومادران را 3 تا 4 بار در روز مصرف کنید. این گیاه در کاهش درد قاعدگی نیز موثر است.

مصرف زنجبیل تازه نیز به عنوان یکی دیگر از شیوه‌های درمان خانگی قاعدگی نامنظم است، به این منظور یک تکه زنجبیل تازه را خرد کرده و به مدت چند دقیقه در یک فنجان آب بجوشانید. این دم کرده را با نبات شیرین کرده و بعد از غذا میل نمایید.

یک قاشق چایخوری عصاره ریحان تازه را با یک قاشق چایخوری عسل و کمی پودر فلفل سیاه دو بار در روز و به مدت 4 تا 6 هفته بخورید. این کار عادت‌های ماهیانه را تنظیم میکند.

استفاده از دانه‌ کنجد نیز در درمان بی‌نظمی‌های قاعدگی سودمند است. نصف قاشق چای خوری پودر دانه کنجد در آب داغ دو بار در روز برای رفع یا کاهش دردهای اسپاسمودیک قاعدگی در دختران مجرد جوان دچار کم خونی نافع است. همچنین استفاده منظم از کنجد، دو روز پیش از موعد قاعدگی، لکه‌بینی‌های قاعدگی را از بین می‌برد.

یک قاشق چایخوری زنیان را به همراه همین میزان شیره نیشکر مخلوط کرده و از آن یک جوشانده گیاهی درست میکنید. خوردن این جوشانده دو بار در روز و به مدت 3 تا 4 روز قبل از قاعدگی، باعث میشود قاعدگی در تاریخ صحیح خود اتفاق بیفتد.

3 تا 4 عدد گل تازه بامیه را آسیاب کنید و آن را همراه با آب و زمانی که معده خالی است، به مدت یک هفته قبل از موعد طبیعی و مورد انتظار عادت ماهیانه خودتان بخورید. گل‌های بامیه اثر ضد استروژنی داشته و به منظم نمودن تعادل بین استروژن – پروژسترون کمک می‌کند و با عث میشود خونریزی در موقع خودش صورت گیرد.

همه چیز درباره اختلالات قاعدگی

همه چیز درباره علت قاعدگی زودرس

دکتر سیدمحمدباقر دریاباری

دکتر سوگند مستوفی

دکتر سپیده پزشکی

کلینیک فیزیوتراپی دی‌توان

آزمایشگاه پاتوبیولوژی دکتر خسروشاهی

دکتر فرامرز صفائی پیروز

شفا کلینیک

آرین سلامت سینا

دکتر مسعود رستگاری

دکتر سپیده پزشکی

76 بازدید

92 بازدید

2384 بازدید

76 بازدید

45 بازدید

69 بازدید

62 بازدید

22 آذر 1398

22 آذر 1398

22 آذر 1398

22 آذر 1398

22 آذر 1398

22 آذر 1398

22 آذر 1398



مطالب پر بازدید

مصرف گیاه بومادران بیشتر به عنوان گیاه دارویی است، هدف ما از گرداوری این مقاله این است که شما را با خواص این گیاه فوق العاده آشنا کنیم تا آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید. بومادران طبع گرم و خشک دارد و در اوایل بهار میروید. برای درمان تنگی سر معده بسیار مفید است. این سبزی برای کسانی که جوش دوران بلوغ میزنند بسیار مفید است.

هدف از آوردن بومادران در سبزي‎هاي روزمره‎اي كه استفاده مي‎شود اين است كه بيشتر با اين سبزي خوب آشنا شويم و در برنامه غذايي خودمان بگنجانيم.

عرق بومادران برای پریود شدن خوبه

–     اگر چنان‎چه عادت ماهانه خانم‎ها براثر سرمازدگي يا ترس نامنظم شد بعد از پاك شدن به مدت 14 روز از دم‎كرده بومادران استفاده كنند. 3 گرم در 150 سي‎سي آب جوشيده به مدت 15 الي 20 دقيقه دم‎كرده ميل شود.

–        براي زخم‎هاي خنازير مي‎توان از جوشانده بومادران استفاده كرد، به صورت شستشو و دمكرده به مدت 7 روز ميل شود.

–        براي جوش و غرور دوره جواني بومادران را نم كرده با يك پارچه تميز روي صورت كمپرس كنند.

–        براي درمان لك و پيسي هرماه به مدت يك هفته از دم‎كرده بومادران بنوشيد. 3 گرم در 150 سي‎سي آب.

–        خانم‎هايي كه ترشحاتشان زياد مي‎باشد مي‎توانند از دم‎كرده بومادران مانند شماره 7 استفاده كنند.

–        براي برطرف شدن لك و كرك‎هاي پوست از ضماد بومادران گرماگرم استفاده شود.

–   براي بسته شدن منافذ باز پوست 10 گرم بومادران در 200 سي‎سي آب جوشانده ابتدا صورت را بخور دهيد سپس پارچه تميز را داخل آب ولرم بومادران خيس نموده هفته‎اي 2 بار روي صورت بگذاريد.

–     براي زايمان آسان از دم‎كرده بومادران استفاده شود.

–     براي تسكين انواع سردرد و سرسام ضماد بومادران را روي شقيقه‎ها بگذاريد.

–     براي درمان تنگي نفس از دم‎كرده بومادران استفاده شود.

–     براي ساكت شدن نيش حشرات ضماد بومادران را در محل گزيدگي گذاشته شود.

–   براي تسكين درد مفاصل از روغن بومادران به مفاصل بماليد. طرز تهيه روغن بومادران 50 گرم در 250 گرم روغن زيتون خيس نموده سپس داخل يك شيشه ريخته درب شيشه را محكم ببنديد و شيشه را در آب جوش انداخته به مدت 4 ساعت بگذاريد آب با حرارت ملايم بجوشد سپس صاف نموده از اين روغن مي‎توان استفاده نمود.

–     براي درمان سياتيك از روش شماره 15 استفاده كنيد.

–     براي روييدن مو ضماد گرم بومادران را در محل گري بگذاريد.

–     جوانان و مردان كوسه كه مي‎خواهند زود ريش در بياورند از روش 17 استفاده كنند و اگر با باقلاي مصري مخلوط كنند بگذارند اثر آن بيشتر است.

–     خوردن بومادران تنظيم كننده جريان خون است در نتيجه به شفافيت پوست كمك مي‎كند.

–     دم‎كرده بومادران براي تسكين اعصاب مؤثر است. 4 گرم در 150 سي‎سي آب جوش دم‎كرده شب بعد از غذا ميل شود.

–     براي رفع بي‎خوابي به روش شماره 20 استفاده كنيد.

–     براي جلوگيري از ريزش مو 20 گرم بومادران در 500 سي‎سي آب جوشانده با آب آن سر را ماساژ دهيد.

–     براي بندآمدن خون دماغ عصاره بومادران را داخل بيني بچكانيد.

–     براي رفع لاغري و ضعف عمومي از دم‎كرده بومادران 2 گرم در 150 سي‎سي آب به مدت نيم ساعت دم‎كرده بعد از غذا يك فنجان ميل شود.

–     براي رفع پايين بودن فشار خون از دم‎كرده بومادران استفاده كنيد.

–     كساني كه بواسير دارند از دم‎كرده بومادران استفاده كنند و از تازه‎ي آن به‎صورت ضماد بگذارند.

–   براي سنگ كليه و مثانه 20 گرم بومادران در يك ليتر آب جوش به مدت نيم ساعت دم‎كرده (بهتر است كه در فلاكس بريزيم) هر 5 ساعت يك ليوان ميل شود يا اين كه 5 گرم در 200 سي‎سي آب دم‎كرده به مدت 3 روز ميل شود.

–     كمپرس بومادران ضد چين و چروك صورت است.

–   براي درمان ضعف قلب، ورم عضله قلب (ميوكارديت) احساس گرفتگي و درد در ناحيه قلب، سكته قلبي از بومادران تازه روزي 3 نوبت ميل شود يا اين كه از دم‎كرده آن 2 گرم در 150 سي‎سي آب روزي 3 فنجان به مدت يك هفته استفاده شود.

–     براي درمان خواب رفتن دست‎ها مي‎توان از روش 29 استفاده كرد.

–     براي درمان صرع و اختلال بينايي از دم‎كرده بومادران استفاده شود.

–     براي درمان كرم روده و معده از دم‎كرده بومادران صبح و شب يك فنجان ميل شود.

–     براي تقويت بينايي از دم‎كرده بومادران استفاده شود.

–   براي كاهش جلوگيري از خونريزي زياد عادت ماهانه و خونريزي‎هاي بين عادت بعد از پاك شدن به مدت 2 هفته از دم‎كرده بومادران استفاده شود. 2 گرم در 150 سي‎سي آب جوش 20 دقيقه دم كرده، ميل شود.

–     براي انواع سردردهاي ميگرني استفاده شود.

–   دم‎كرده بومادران رسوبات ترك‎ها و اجزاي بدن را مي‎شويد. 30 گرم در يك ليتر آب دم‎كرده روزي 3 فنجان ميل شود چون اين دم‎كرده ممكن است تغيير رنگ دهد بهتر است كمتر دم شود. مثلاً 2 گرم در 150 سي‎سي آب دم شود.

–   براي ضدعفوني كننده و پايين آوردن تب در رابطه سرخك (مخملك) ، آبله مرغان ، سرخچه از دم‎كرده بومادران استفاده شود. براي كودكان يك گرم در 100 سي‎سي ‎آب جوش 20 دقيقه دم‎كرده آهسته ميل شود.

عرق بومادران برای پریود شدن خوبه

–     براي تقويت كبد از چاي بومادران استفاده شود 3 گرم + 150 سي‎سي آب بعد از غذا ميل شود.

–     كساني كه گواتر دارند مي‎توانند از دم‎كرده بومادران استفاده كنند.

–     براي جلوگيري از ريزش مو 40 گرم بومادران در يك ليتر آب جوشانده صاف نموده سر را ماساژ دهند.

–     كساني كه واريس دارند از دم‎كرده بومادران ميل كنند و محل درد و زخم را بشورند.

–     كرم بومادران كه با روغن كنجد تهيه شده باشد از پوست در برابر نور خورشيد محافظت مي‎كند.

–     دم‎كرده بومادران تقويت كننده اعصاب است 2 گرم در 100 سي‎سي آب.

–     كساني كه ورم معده يا درد معده دارند نيم ساعت بعد از غذا از دم‎كرده بومادران استفاده كنند. 2 گرم در 100 سي‎سي آب به مدت 20 دقيقه دم بكشد.

–   براي دفع كرم و كرم كدو 2 گرم يا 1 گرم بومادران در 100 سي‎سي آب جوشانده با عسل مخلوط كرده يا اين كه ابتدا يك قاشق عسل ميل شود. نيم ساعت بعد از آن جوشانده بومادران را ميل كنند اين روش را به مدت 4 هفته ادامه دهند. خانم‎ها به مدت 3 هفته استفاده كنند، بعد از پاك‎شدن در دوران عادت از استفاده بومادران خودداري كنند.


موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

مرسی از مطلب خوبتون . فقط اینکه به یه سری شماره اشاره شده ولی شماره گذاری وجونداره

سلام خط تیره های گذاشته شده در مطلب شماره گذاری ها هستند

سلام و وقت بخیر
سپاس و تشکر بابت اطلاعات بسیار عالی و مفید……

سلام من سر معدم گشاد هست و مداوم رفلاکس دارم ایا این گیاه باعث بهبودیم میشه یا ضرر داره؟
چون نوشتید برا تنگی سر معده

در این باره داخل سایت جستجو کنید اطلاعات خوبی به دست میارید

سلام و وقت بخیر
بسی بسیار عالی …….فکرشو نمیکردم این گیاه اینقد فواید داشته باشه….

سلام
سپاس بابت اطلاعات بسیار عالی و مفید

با سلام ..ممنون از اطلاعاتی که دررابطه با این گیاه و سایر گیاهان دارویی برای ما تهیه میکنید ..مطالب بسیار مفیدی هست .تشکر ..

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است



مطالب پر بازدید

از جمله مشکلات عادت ماهیانه در میان بانوان می توانیم به درد های این دوران اشاره کنیم. انقباضات رحمی و درد زیرشکم و لگن ناشی از خونریزی برای برخی بانوان غیرقابل تحمل خواهد بود. در این دوره بهتر است خانم ها از انجام دادن فعالیت های ورزشی شدید و برقراری رابطه جنسی پرهیز کنند تا باعث شدت یافتن این نوع دردها در رحمشان نشوند. برخی محصولات گیاهی در این زمینه کمک زیادی به تسکین دردهای دوران قاعدگی به بانوان و دختران جوان میکنند. گیاه رازیانه تاثیرات زیادی بر از بین بردن این قبیل دردهای زنانه در زمان عادت ماهیانه خواهد گذاشت.

عرق بومادران برای پریود شدن خوبه

انقباضات قوی و طولانی مدت دیواره عضلانی رحم، کش آمدن و گشاد شدن گردن رحم برای ورود خون از رحم به واژن و دفع آن.

برخی انواع مواد خوراکی از طریق مبارزه با التهاب ، مسدود ساختن سیگنال های درد وحتی درمان بیماری های نهفته قادرند درد را ز بین ببرند که رازیانه از بهترین گیاهان دارویی در این زمینه به شمار می رود.

(علاوه بر درمان دردهای زیرشکمی و رحمی در دوران قاعدگی این گیاه فواید درمانی دیگری نیز در بردارد. برای تنظیم تخمک گذاری در بانوان و همچنین پاکسازی رحم از عرق رازیانه استفاده می شود . عرق این گیاه مزه ای تلخ دارد اما باتوجه به فواید بیشماری که برای بانوان دربردارد توصیه اکثر متخصصین طب سنتی برای درمان مشکلات زنانه می باشد.)

رازیانه باعث ایجاد تعادل هورمونی، جلوگیری از بیماری‌های دستگاه تناسلی، پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم و دهانه رحم و درمان بیماری شایع سرد مزاجی جنسی در زنان می‌شود.در حال حاضر به دلیل تغییر سبک تغذیه و رفتن به سمت تغذیه غربی، زنان کشورمان از مشکلات بسیاری رنج می‌برند که از آن جمله می‌توان به دردهای دوران قاعدگی، بی‌نظمی‌های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی اشاره کرد. در چنین شرایطی مصرف گیاهان دارویی مانند رازیانه به میزان روزانه حداقل یک لیوان، این دردها را بر طرف می‌کند و معمولا با تنظیم هورمون‌های زنانه و بهبود وضعیت زنانه همراه خواهد بود. درواقع رازیانه حاوی استروژن گیاهی است که همان هورمون زنانه محسوب می‌شود، بنابراین مصرف آن در اختلالات قاعدگی نظیر تاخیر در قاعدگی، قطع قاعدگی یا برخی اختلالات تخمدان مفید است و باعث برقراری قاعدگی می‌شود. مصرف این گیاه در از بین بردن علائم پس از یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی و ضعف مفید است. همچنین به دلیل اثر ضد اسپاسم آن در کاهش دردهای قاعدگی و دردهای گوارشی نیز می‌تواند استفاده شود. برخی مطالعات نشان‌دهنده تاثیر رازیانه در افزایش ترشح شیر مادر است.

در موارد معدودی ممکن است مصرف آن به میزان بالا موجب بدتر شدن نظم دوران قاعدگی شود که در این حالت لازم است بیمار ابتدا با زیاد کردن و سپس با کم کردن میزان رازیانه به تدریج وضعیت مطلوب را بدست آورد.

استفاده از رازیانه به صورت دمنوش که میزان و نحوه تهیه آن مانند چای معمولی است بسیار به صرفه است، درواقع تهیه دمنوش رازیانه و مصرف آن مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن ۱۰۰ برابر کاهش می‌یابد. همچنین مصرف رازیانه با این روش می‌تواند مشکل بسیار شایع عادت ماهانه‌  دردناک را برطرف کند.

استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن 10 برابر کاهش می یابد. همچنین مصرف رازیانه با این روش می تواند مشکل بسیار شایع عادت ماهانه‌های دردناک که منجر به مراجعه مکرر به مراکز درمانی و مصرف داروهای با عوارض زیاد می شود را برطرف کند.

سعی کنید به جای استفاده از داروهای مسکن به استفاده از محصولات طبیعی برای درمان دردهای دوران قاعدگی خود بپردازید. درمان های گیاهی بالطبع زیان های کمتری برای بدنتان دربرخواهند داشت. عادت ماهیانه هرماه برای خانم های جوان تکرار می شود و دردهای ناشی از آن می تواند در روند زندگی روزمره آن ها به خصوص خانم های شاغل و دانشجویان اختلالات زیادی ایجاد کند. به همین خاطر طب سنتی مصرف رازیانه را به این افراد پیشنهاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

رفع مشکلات زنانه با استفاده از رازیانه

خواص منحصر به فرد گیاه رازیانه را بشناسیم

گرد آوری و تدوین: نرگس فردوس فرد

هرگونه استفاده با درج نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

عقب افتادگی پریود یا قاعدگی چیست؟

قاعدگی یکی از فرآیندهای اساسی در بدن زن است و این فرایندی است که به موجب آن یک زن می تواند باردار شود! این دوره ماهانه به طور کلی منظم است و یک دوره 28 روزه می باشد ؛ اگر مدت زمان 28 روز را از دست بدهید و چرخه قاعدگی شما دیرتر شروع شود، این امر به عنوان عقب افتادگی پریودی شناخته می شود.

به طور کلی، عقب افتادگی قاعدگی یا پریود زمانی اتفاق می افتد که شما باردار می شوید یا زمانی که یائسه می شوید ، این دو مورد رایجی است که باعث عقب افتادگی پریود می شود و طبیعی است اما جدا از اینها، موارد دیگری نیز وجود دارد که ممکن است باعث عقب افتادگی پریود شود ؛اگر چرخه شما بین 21 تا 35 روز تغییر کند، عقب افتادگی قاعدگی و پریود حساب نمی شود و جایی برای نگرانی نیست.

راه های خاصی وجود دارد که از طریق آن می توانید شناسایی کنید که آیا زمان چرخه قاعدگی شما به موقع است یا خیر و اگر فکر می کنید که دوره های عقب افتادگی پریود یا قاعدگی شما کاملا معمولی است و بر شما تأثیری نمی گذارد، باید بدانید که این روندی است که نیاز به منظم شدن دارد. برخی از عوارض جانبی و اثرات منفی عقب افتادگی پریود وجود دارد که در بدن شما وجود دارد که در ادامه این بخش از سلامت نمناک آورده شده است.

عرق بومادران برای پریود شدن خوبه

پس از فهمیدن دلایل و عوارض آن، در این بخش از سلامت جنسی در نمناک برخی از راه حل های امیدوار کننده و طبیعی برای به دست آوردن چرخه قاعدگی منظم را آورده ایم.

جعفری یک سبزی سبز شگفت انگیز است که می تواند تمام فرآیندهای بدن شما را تحریک کند و شما را به سمت یک زندگی سالم هدایت کند. جعفری پر از مواد مغذی و غنی از آنتی اکسیدان ها، فیبر و مواد مغذی است که می تواند پریود و قاعدگی های شما را به حالت عادی تبدیل کند.

روش استفاده از جعفری :

دانه های تربچه تاثیر بسیار خوبی بر چرخه قاعدگی شما دارندو می توانند جریان خون را تنظیم کند و همچنین می تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشند ؛ این ها دانه هایی هستند که می توانند با تمام مسائلی که می توانند دوره های با تأخیر را ایجاد کنند، مبارزه کنند.

روش استفاده از پودر دانه تربچه :

زنجبیل یک عنصر شگفت انگیز با خواص بی نظیر است که برای تنظیم قاعدگی عالی می باشد ؛ شامل خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، شاداب کننده و تسکین دهنده دردهای تمام مشکلات قاعدگی و پریود است و می تواند در دوران قاعدگی جریان خون را تنظیم کند.

روش استفاده از زنجبیل :

دارچین ادویه و گیاهی شگفت انگیز است که می تواند سریعا قاعدگی را بهبود ببخشد و همچنین نتیجه قطعی را در دوره های نامنظم فراهم می کند. دارچین گیاهی است که به سادگی می تواند تعادل هورمون ها را در بدن شما حفظ کند، چرخه پریودی و قاعدگی را تنظیم کند و جریان خون را کنترل کند.

روش استفاده از دارچین :

آناناس یک میوه شگفت انگیز است که با آنزیم های طبیعی، مواد مغذی و عناصرش می تواند چرخه قاعدگی شما را تنظیم کنند و می تواند گرفتگی عضلات در قاعدگی را تسکین ببخشد. این ماده شگفت انگیز به سادگی تمام مسائل قاعدگی شما را درمان می کند.

روش استفاده از آناناس:

پاپایاهای نابالغ و رسیده بسیار مفید هستند برای تسکین پریود و همچنین برای مبارزه با قاعدگی های نامنظم. این میوه با مواد مغذی و عناصری غنی شده است که می تواند با عدم تعادل هورمونی یا دلایل دیگر این مشکل مبارزه کند. این عنصر شگفت انگیز را امتحان کنید و به زودی پریود منظمی خواهید داشت.

روش استفاده از پاپایا:

ثابت شده است که افزایش شدید وزن و یا چاقی می تواند باعث عقب افتادگی پریود شود ؛ همچنین، سطح BMI بالا یا پایین می تواند به عقب افتادگی پریود منجر شود. در چنین مواردی می توانید سعی کنید وزن کم کنید و ورزش های خود را تنظیم کنید. برای انجام ورزش هایی مانند شنا، پیاده روی، پریدن طناب و غیره بروید و وزنتان را کم کنید. این کار ها به تنظیم کردن وزن و BMI شما در تنظیم پریود و قاعدگی کمک می کند.

دانه های کنجد برای قاعدگی منظم مفید هستند. این یک درمان خانگی است که از زمانهای خیلی قدیم استفاده می شده است و تاثیر بسیار خوبی بر روی بدن دارد. به طور کلی، مشکلات قاعدگی و عقب افتادگی پریود ناشی از عدم تعادل هورمونی است و دانه های کنجد به تولید هورمون ها کمک می کند و این دانه ها دوره ها و جریان خون شما را تقویت می کند و بدن شما را سالم نگه می دارد.

روش استفاده از دانه کنجد:

ژل آلوئه ورا یک عنصر بسیار جذاب است که می تواند چرخه قاعدگی شما را با ترشح هورمون های مورد نیازتان تنظیم کند ؛ این ژل، تخمک گذاری و سیستم های متابولیک شما را تقویت می کند که همین ممکن است باعث عقب افتادگی پریود بوده باشد.

روش استفاده از ژل آلوئه ورا:

زردچوبه یک آنتی اکسیدان عالی است که غنی از مواد مغذی و عناصر ارگانیک میباشد و می تواند چرخه قاعدگی را تقویت و آن را تنظیم کند ؛ زردچوبه دارای خواص و عناصر ضد باکتریایی است که می تواند هورمون های شما را متعادل کند.

روش استفاده از زردچوبه:

اگر فکرمی کنید ماساژ فقط برای تسکین و آرامش بدن است، بهتر است بدانید که این یک راه عالی برای مبارزه با گرفتگی های قاعدگی، جریان خون کم، دوره های نامنظم و خیلی چیزهای بیشتر است ؛ ماساژ های روغن گرم بر روی شکم شما به سادگی مانند جادو کار می کنند و شما احساس عالی خواهید داشت!

روش استفاده از روغن های گرم:

همه ما قبل از تلاش برای درمان، نگران عوارض جانبی آنها هستیم و این بسیار مهم است با این حال، این درمان ها با تمام مواد تشکیل دهنده آنها، آزمایش شده اند و مفید هستند. همچنین، این مواد طبیعی هستند که غنی از مواد مغذی مختلف و عنصر قابل تنظیم هستند و می توانند پریودها را تنظیم کنند.

عرق بومادران برای پریود شدن خوبه

این مواد دارای اثرات قابل ملاحظه ای بر مسائل مربوط به قاعدگی به صورت موقت یا دائم هستند اما به یاد داشته باشید، هر چیزی که بیش از حد استفاده شود می تواند به بدن آسیب برساند، با اینکه طبیعی و ارگانیک باشند. بنابراین برای مصرف این درمان ها را توصیه می شود به اندازه استفاده کنید، و نه بیش از حد برای مبارزه زودتر حل کردن مشکل، این کارها نتایج بزرگی در بدن شما ایجاد خواهد کرد.

عرق بومادران برای پریود شدن خوبه
عرق بومادران برای پریود شدن خوبه
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *