عرق بهارنارنج برای چی خوبه

دوره مقدماتی php
عرق بهارنارنج برای چی خوبه
عرق بهارنارنج برای چی خوبه

1. درمان اختلالات دستگاه گوارش

3. آرامش اعصاب

5. رفع سنگ کلیه

6. تقویت سیستم ایمنی بدن

7. درمان سردرد های عصبی و میگرن

عرق بهارنارنج برای چی خوبه

دوره مقدماتی php

9. رفع بزرگی طحال

شربت بهار نارنج:

برای تعیین محدوده مصرف بهار نارنج تاکنون در حال حاضر اطلاعات علمی کافی جمع آوری نشده است. اما مصرف بیش از اندازه هر گیاه دارویی می توان خطرساز باشد. همچنین اگر از محصولات آماده استفاده می کنید قبل از مصرف به برچسب بسته بندی آن توجه کنید. علاوه بر این در صورت داشتن بیماری خاص ، پزشک خود را در جریان مصرف بهارنارنج قرار دهید. اگر ناخواسته در مصرف بهارنارنج زیاده روی کردید ، کمی گلاب بنوشید ، زیرا گلاب مصلح بهار نارنج می باشد.

آیا دوست دارید راز داشتن پوست زیبا و سلامتی و طراوت و شادابی را بدانید؟ عرق بهار نارنج همانی است که شما نیاز دارید! ممکن است تصور کنید که این عرق پرفایده از شکوفه‌های زیبای درخت پرتقال و نارنج به دست می‌آید اما اصلا این‌طور نیست. عرق بهار نارنج یک محصول جانبی عمل تقطیری است که برای تولید روغن معطر از دانه‌ها، پوست میوه، برگ‌ها، پوست درخت و گوشت میوه انجام می‌شود. اگر مشتاق شده اید بیشتر بدانید ۱۷ مهمترین خواص عرق بهار نارنج برای پوست، مو و سلامتی را مطالعه کنید.

به هر روی موضوع بسیار مهم در مورد عرق بهار نارنج این است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد. آیا دوست دارید در این رابطه بیش‌تر بدانید؟ در این صورت به خواندن این نوشتار ادامه بدهید!

عرق بهار نارنج به عنوان روغن معطر نرولی نیز شناخته شده‌است. عرق بهار نارنج با خارج کردن برخی ذراتِ دارای خواص هیدروفیلیک روغن به دست می‌آید. این نوع عرق نیز مانند گلاب و دیگر عرق‌ها، به طور گسترده‌ای در لوازم آرایشی، آروماتراپی و همچنین پخت و پز استفاده می‌شود.

عرق بهار نارنج به دلیل اثرات شگفت‌انگیزی که روی پوست دارد، شناخته شده‌است. این عرق یک تونر عالی برای پوست‌های چرب است. درعین حال عرق بهار نارنج بسیار ملایم است و به عنوان یک ماده‌ی تشکیل‌دهنده در محصولات تهیه شده برای نوزادان به کار می‌رود. تونری را که استفاده می‌کنید با این ماده‌ی کاملا طبیعی جایگزین کنید، اما اطمینان حاصل کنید که عرق بهار نارنجی که دارید به شیوه‌ی تقطیر طبیعی به دست آمده‌ و خالص است.

عرق بهارنارنج برای چی خوبه

مطلب مرتبط: دمنوش گیاهی: ۱۵ بهترین دمنوش گیاهی و فوایدشان برای سلامتی

یکی از دلایلی که عرق بهار نارنج به طور گسترده‌ای در آروماتراپی استفاده می‌شود اثر آرام‌بخشی است که روی اعصاب دارد. افزودن آن به آب داخل وان باعث کاهش تنش می‌شود و و حتی سردرد را درمان می‌کند. این ماده در کاهش استرس و اضطراب نیز نقش بسیار پررنگی دارد.

یکی دیگر از مزایای اضافه کردن عرق بهار نارنج به آبی که با آن حمام می‌کنید، توانایی آن برای نرم و درخشان کردن پوست است. این ماده پوست شما را مرطوب خواهد کرد و باعث می‌شود که در تمام طول روز احساس کنید که پوستی ابریشمی دارید. تمام کاری که باید انجام بدهید این است که ۴/۱ فنجان از این عرق شگفت‌انگیز، ۳ قاشق غذاخوری عسل و ۲ تا ۳ فنجان شیر گرم را به آب داخل وان اضافه کنید تا پوستی زیبا و نرم به دست بیاورید.

در خاورمیانه، عرق بهار نارنج به شیوه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عرق را به عنوان یک درمان طبیعی برای ناراحتی معده، سوء هاضمه و گاز معده به کودکان می‌دهند. اعتقاد بر این است که عرق بهار نارنج برای رفع مشکلات شکم شگفتی می‌آفریند و به همین دلیل یک درمان عالی طبیعی و بدون خطر برای رفع این مشکل محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط: انواع دمنوش لاغری: ۱۳ بهترین دمنوش های لاغری را بشناسید

همان‌طور که قبلا نیز عنوان شد، عرق بهار نارنج اثرات فوق‌العاده‌ای بر روی پوست دارد. این ماده به خصوص برای پوست‌های حساس و چرب مناسب است. عرق بهار نارنج به رفع سوزش پوست کمک می‌کند و قرمزی را که با پوست تحریک‌شده همراه است، کاهش می‌دهد. اگر پوست شما مستعد چنین مشکلاتی است، می‌توانید از عرق بهار نارنج به عنوان یک درمان موثر استفاده کنید.

همان‌طور که خواندید، عرق بهار نارنج بسیار ملایم است و در تهیه‌ی محصولات مراقبت از پوست کودک در فرانسه استفاده می‌شود. دقیقا به خاطر همین ملایمت است که می‌توان آن را برای حیوانات خانگی نیز به کار برد. اگر حیوان خانگی شما دچار زخم شود، می‌توانید از این آب برای کمک به درمان سریع‌تر آن استفاده کنید.

عرق بهار نارنج و دیگر عرق‌های به دست آمده از انواع گل، با توجه به توانایی که برای زیبایی و نرم شدن پوست دارند، در طیف گسترده‌ای از لوسیون‌های پوستی و کرم‌ها یافت می‌شود. پوست شما می‌تواند از این نوع عرق برای درمان آفتاب‌سوختگی نیز بهره بگیرد. اثر ملایم آن به تسکین اثر سوختگی ناشی از نو خورشید روی پوست کمک خواهد کرد.

عرق بهار نارنج همچنین در تهیه‌ی بسیاری از محصولات مراقبت از مو استفاده می‌شود.این ماده  نه تنها بوی فوق‌العاده‌ای دارد بلکه مزایایی نیز برای موها دارد. عرق بهار نارنج به تمیز کردن موهای شما کمک می‌کند و سبب درخشان و قوی شدن آن‌ها می‌شود. این ماده موهای شما را براق هم می‌کند.

مطلب مرتبط: خواص روغن نعنا: ۲۱ فایده شگفت‌انگیز روغن نعنا

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد عرق بهار نارنج می‌توانیم بگوییم، عطر خوش آن است. هنگامی‌ که این عرق را در خانه داشته باشید، به خوشبو کننده‌های تجاری هوا نیازی ندارید. فقط چند قاشق چایخوری از این عرق را در یک کاسه آب بریزید تا عطر طبیعی آن در خانه‌تان پخش شود.

قبلا متوجه شدید که عطر و بوی عرق بهار نارنج اثر آرام‌بخش دارد. این ویژگی بهار نارنج برای افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، عالی است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که مقدار کمی از آن را بر روی ملحفه‌ی تخت‌تان بریزید. فقط دقت کنید که چند قطره از آن را در گوشه‌ای از ملحفه بریزید چرا که عرق بهار نارنج می‌تواند پارچه را لک کند.

عرق بهار نارنج می‌تواند بیش‌ترین رطوبت را به پوست بدهد. بنابراین قادر است آب کافی برای پوست فراهم کند. حفظ آب در سلول‌های پوست بسیار اهمیت دارد. به این ترتیب می‌توانید از خشکی پوست جلوگیری کنید و ظاهر پوست را بهبود ببخشید. این همان فایده‌ای است که روغن زیتون نیز برای پوست دارد.

عرق بهار نارنج دارای میزان فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. بنابراین، می‌تواند به جلوگیری از اثرات منفی یا جانبی رادیکال‌های آزاد کمک کند. این ماده اثرات منفی آلودگی را بر روی پوست از بین خواهد برد. بنابراین، با استفاده از آن می‌توانید پوست سالمی داشته باشید که جوان‌تر و سفت‌تر به نظر می‌رسد. چنین تاثیری بسیار ارزشمند است زیرا امروزه مسائل استرس‌زا و ترافیک سنگین آسیب زیادی به پوست وارد می‌کنند و ماشین‌ها سبب وارد شدن سموم به هوا می‌شوند. بنابراین، عرق بهار نارنج ماده‌ای عالی برای حفظ سلامت پوست است.

یکی دیگر از مزایای عرق بهار این است که می‌تواند بیماری‌های پوستی را دور از شما نگه دارد. و به این ترتیب می‌تواند از پدیدار شدن مشکلات پوستی مانند آکنه و اگزما جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، عرق بهار نارنج درمان خوبی برای مشکلات پوستی محسوب می‌شود. بنابراین، استعمال آن بر روی پوست به طور منظم سبب می‌شود که پوست‌تان ظاهر بهتری پیدا کند. به طور کلی این ماده برای سلامت پوست عالی است و ساختار آن را بهینه می‌کند.

عرق بهار نارنج همچنین می‌تواند به سفت شدن پوست کمک کند. بنابراین، داروی خوبی برای دوره‌ی پس از بارداری که پوست در اثر کشش شل شده است، محسوب می‌شود. این ماده مواد مغذی را به پوست می‌رساند و در نتیجه باعث بهتر شدن پوست می‌شود. علاوه بر این، عرق بهار نارنج می‌تواند ظاهر پوست را جوان و سفت کند.

عرق بهار نارنج انتخاب مناسبی برای کاهش چین و چروک و حذف خطوط ریز است. این تاثیر به دلیل وجود ویتامین C فراوان در این نوع عرق است که سبب می‌شود علائم و نشانه‌های پیری دیرتر روی صورت پدیدار شوند. بنابراین، می‌توانید این ماده را به طور مرتب استفاده کنید تا به نتایجی فوق‌العاده دست پیدا کنید!

عرق بهار نارنج فواید بسیار زیادی برای پوست دارد. این ماده‌ی مفید و موثر می‌تواند احتمال بروز ترک‌های پوستی را کاهش دهد. این تاثیر به دلیل توانایی عرق بهار نارنج برای سفت و صاف کردن پوست است. بنابراین، این ماده می‌تواند پوستی  سالم و عاری از سلولیت و علائم کشیدگی به شما بدهد.

علاوه بر این، می‌تواند پوست را نرم‌تر کند و میزان دیدپذیری ترک‌ها را کاهش دهد. این یکی از مزایایی است زنان باردار طرفدارش هستند. علاوه بر این استفاده از عرق بهار نارنج یک شیوه‌ی کاملا طبیعی برای جلوگیری از بروز ترک‌های پوستی در دوران بارداری است. بنابراین، لزومی ندارد که زنان باردار نگران بروز هر گونه عوارض جانبی باشند.

عرق بهار نارنج شکل‌گیری سلول‌های جدید پوستی را تحریک می‌کند. این ماده می‌تواند سلول‌های مرده را از بین ببرد و کمک کند که به جای آن‌ها سلول‌های جدید به وجود بیایند و به این ترتیب ظاهر پوست را روشن‌تر کند. عرق بهار نارنج همچنین می‌تواند مواد مغذی را به میزان کافی به پوست برساند و از شکل‌گیری سلول‌های سرطانی در پوست جلوگیری کند.

– دارویی طبیعی برای پوست است.

– پوست را تغذیه می‌کند.

– پوست شما را صاف و نرم می‌کند.

عرق بهارنارنج برای چی خوبه

– درمان روزانه‌ای برای سلامت پوست است.

فایده‌ها و کاربردهای عرق بهار نارنج فراوان هستند. از آن‌جایی که این ماده طبیعی و بدون خطر است، می‌توانید در هر زمانی از آن برای طراوت بخشیدن به پوست‌تان استفاده کنید یا اضطراب و سردردتان را تسکین بدهید.

منبع: stylecraze و drhealthbenefits

 

برچسب ها drhealthbenefitsstylecrazeخواص خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هاخواص عرق بهار نارنجعرق بهار نارنجفواید عرق بهار نارنج

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

  • عکس پروفایل دخترونه برای روز دختر
  • ۳٪ اعتبار از مبلغ خرید
     

    فصل بهار شهرهای شمالی را غرق در عطر خودشان می کنند و سوغات بهار به حساب می آیند، «بهار نارنج» گیاهی که از شکوفه تا میوه اش قابل استفاده است و با خود فرآورده هایی همچون مربای بهار نارنج، عرق بهار نارنج، میوه نارنج، چای بهار نارنج و آب نارنج را همراه دارد.
    طبع بهار نارنج گرم و خشک است و برای افرادی که طبع سردی دارند بسیار مناسب است. درخت نارنج در مرحله اولیه به صورت بذر کاشته می شود و عموما در مناطق کاملا شمالی یا جنوبی به عمل می آید. این درخت عموما در مناطق گرم و مرطوب سرپا می ماند.

    از شکوفه بهار نارنج گرفته تا میوه آن سرشار از خاصیت است، شکوفه نارنج را میتوان به صورت خشک شده، عرق گیری شده، مربا و…. استفاده کرد و خود نارنج را نیز به صورت طبیعی و آبگیری در فصول مختلف می توان در دسترس داشت چرا که می تواند درمانی برای بسیاری از بیماری های عصبی به خصوص آرامش اعصاب باشد.
    در واقع دلیل شکوفه های بهار نارنج درخت نارنج است که از خانواده مرکبات به حساب می آید و موطن اصلی اش در کشور چین است. این میوه اولین بار به عنوان مصرف دارویی توسط پزشکانی در قرون وسطی کشف و استفاده شد.

     بهار نارنج شامل مواد تشکیل دهنده بسیار مفید و مورد نیاز بدن است که عبارتند از منیزیم، منگنز، بور، کلسیم، روی، سلنیوم، سدیم، مس، پتاسیم و ویتامین‌های گروه B، C و D است، همچنین ترکیبات فعالی از جمله فلاونوئیدها و فورانوکومارین ها.گیاه بهارنارنج با خاصیت های دارویی اش سردردهای میگرنی و عصبی را به شدت کاهش می دهد. اگر هر شب بی خواب هستید و ساعت ها بیداری در تخت کلافه تان کرده نیز به سراغ دمنوش بهار نارنج بروید و از عرق آن هم غافل نباشید که می تواند آرامشی برای خواب شما به ارمغان بیاورد. در مطالعه ای نشان داده شده است که اثر استفاده از دمنوش بهار نارنج اصل با استفاده از یک قرص دیازپام برابری می کند و همان خواب راحت را برای افراد رقم می زند. علاوه بر تاثیر مستقیم روی اعصاب دردهای عصبی مثل قولنج های عصبی را هم برطرف می کند.
    علاوه بر این بهار نارنج اشتها آور است و برای سرفه های خشک و آلرژیک مفید است، تقریبا می توان گفت برای تمامی مشکلات گوارشی نیز عرق بهار نارنج داروی بسیار مفیدی است و میتواند شما را در دوره درمانی به نتایج سریعتری برساند.
    اما دیگر مواردی که فرآورده های نارنج و یا شکوفه اش می توانند بر آن تاثیر گذار باشند عبارتند از:
    •    برطرف کننده غم و ناراحتی و کمک به درمان افسردگی
    •    تنظیم کننده تپش قلب نا منظم و استرس و حالات هیجانی
    •    مقوی و ضد تشنج
    •    درمان کننده درد های ریوی
    •    کاهش دردهای معده، رفلاکس، گرفتگی هی عصبی و ماهیچه ای
    •    خاصیت ضد سرطانی
    •    کم کردن سرگیجه و رفع سکسه
    •    رفع یبوست
    •    کاهش علائم یائسگی
    •    نرم کننده پوست های خشک
    •    همچنین بهار نارنج به دلیل منشا بالای آنتی اکسیدان ها می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به رفع التهابات کمک کند.

    عرق بهارنارنج برای چی خوبه

     

    این روزها که همه رعایت دستورات و رژیم غذایی را در برنامه شان جا داده اند و به دنبال راه حل هایی برای لاغری به روش های طبیعی هستند، بهار نارنج هم می تواند گزینه مناسبی باشد، چرا که به گفته بیشتر محققان داروهای شیمیایی علاوه بر اثربخشی کم عوارض نا مطلوبی هم دارند.
    به همین دلیل امروزه در طب سنتی هم گیاهان بسیار زیادی معرفی شده اند که یکی از آنها بهار نارنج است. بهار نارنج، دارای مقـادیر كمـی از آلكالوییــدها ماننــد ســینفرین و اوكتوپــامین اســت كــه آگونیستهای سمپاتومیمتیك مستقیم و غیرمستقیم دارند. این مواد با غلظتهای بسیار كم در بهار نارنج وجود دارند و به عنوان كاهنـده وزن معروفند. همچنین تحقیقات نشان داده که آلکالوئید سینافین موجود در بهار نارنج باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش اشتها شده و در کنار ورزش می تواند باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.

    گیاهان هم مانند داروها می توانند عوارضی داشته باشند که باید به آن ها توجه کرد و استفاده شان را در موارد لازم محدود کرد. استفاده بیش از حد از بهار نارنج می تواند منجر به پرفشاری خون و افزایش ضربان قلب شود و موقعیت بیماران مبتلا به بیماری فشار را  تهدید کند، پس این افراد باید توجه داشته باشند که بهار نارنج را به صورت مدیریت شده استفاده کنند و در زمان استفاده فشارشان را کنترل کنند.
    دوران بارداری نیز یکی از زمان هایی است که زنان باید قبل از استفاده از هر نوع گیاه یا دارویی با پزشک خود مشورت کنند، بهار نارنج نیز از همین دسته است، زنان باردار و شیرده باید توجه داشته باشند که در این دوران بهار نارنج را با احتیاط مصرف کنند.

    این گیاه فرآورده های بسیاری همچون، مربا، عرق، شربت، گیاه تازه، گیاه خشک شده، گیاه پودر شده، چای سیاه بهار نارنج و … دارد که می توان بسته به ذائقه خود از انواع آن استفاده کنید:

    گیاه بهار نارنج را در قابلمه ریخته و تا نصف آن را با آب پر کنید. سپس شی سنگینی مثل سنگ را داخل قابلمه بگذارید و کاسه ای را در مرکز آن قرار دهید، توجه داشته باشید که باید در این مرحله در قابلمه را بالعکس بگذارید و روی قسمت گود آن آب بریزید، شعله را روشن می کنید تا کم کم آب روی در بخار شود و دائما با تمام شدن آب به آن آب اضافه می کنید، در نهایت با این روش  عرق بهار نارنج در کاسه روی آجر جمع می شود، شما باید دائما آن را خالی کنید و مجددا در قابلمه قرار دهید. عرق بهار نارنج به مدت یک سال از تاریخ تهیه اثر درمانی خود را حفظ می‌کند.

    برای تهیه این شربت باید شکر و آب و عرق بهار نارنج را در ظرفی مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید، کمی قبل از قوام آمدن باید اندکی آبلیمو به آن اضافه کنید تا پس از سرد شدن شکرک نزند در هنگام جوشیدن نیز می توانید مقداری زعفران برای رنگ و همچنین طعم بهتر شربت به آن اضافه کنید، در نهایت وقتی ترکیب کمی قوام پیدا کرد باید آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود، بهتر است شربت را پس از خنک شدن در ظروف شیشه ای در بسته و  در یخچال نگهداری کنید.

    اما اگر جزو افرادی باشید که گرم نوش ها را به سردنوش ها ترجیح دهید باید به دنبال دمنوش این گیاه باشید، که دم کرده آن نیز می تواند به جهت تازگی در هر بار مصرف بهتر باشد، برای تهیه این دمنوش دو قاشق غذاخوری بهار نارنج خشک شده کافیست، گیاه را در داخل قوری ریخته و روی آن دولیوان آب جوش بریزید و 15 دقیقه زمان دهید تا دم بکشد سپس می توانید آن را با عسل، نبات یا کشمش میل کنید.
    دم کرده بهار نارنج اندکی تلخ خواهد شد، پس اگر چندان طرفدار مایعات تلخ نیستید بهتر است با یکی از مواردی که ذکر شد آن را سرو کنید.
    همچنین اگر استفاده مداوم از عرق یا دمنوش آن برایتان سخت است می توانید در هر بار استفاده از چای سیاه نیز همراه با چایی اندکی هم بهار نارنج به قوری اضافه کنید تا با هم دم بکشند و طعم مخلوط و محبوب تری را برایتان ایجاد کنند. هم چنین می توانید چای سیاه بهار نارنج بهرامن را امتحان کنید. عطر، طعم و کیفیت این محصول با یک بار امتحان در خاطرتان باقی می ماند.

    برای خشک کردن صحیح گل‌های نارنج هم باید گل‌های ناشکفته را صبح زود جمع‌آوری کرد و در تاریکی خشکاند البته این عمل در فصل بهار که موقع گل‌دهی نارنج است باید انجام شود. در غیر این صورت ممکن است اسانس گل تخریب شده و بو، طعم و خواص آن تغییر کند.

    عموما برای این کار پای درخت های نارنج پارچه  های بزرگی را پهن می کنند و درخت را به آرامی تکان می دهند، تاز ازنظربهداشتی نیز شکوفه ها تمیز بمانند

    پای درخت پارچه های بزرگی پهن می کنند و به آرامی درخت نارنج را تکان می دهند تا بهار نارنج روی پارچه بریزد و از نظر جمع آوری و بهداشتی بهتر است پارچه ای در زیردرخت پهن شود. توجه داشته باشید برای خشک کردن بهار نارنج باید شرایطی را مهیا کرد. از جمله مهمترین این شرایط، آماده کردن محیطی کاملا تاریک که بهار نارنج را بلافاصله بعد از جمع آوری در محل تاریک خشک کنید تا رنگ گلبرگهای بهار نارنج تغییر نکند.

    براي پختن مربای این گیاه از گلبرگ هاي بهار نارنج استفاده مي شود، پس از جمع آوري شكوفه ها به ميزان لازم، گلبرگ ها از يكديگرجدا می کنند وهمه شان را می شورند. سپس شكوفه ها را در ظرف مسی با اندازه مناسب به همراه آب زیاد يك بار جوشانده و بعد با افزودن مقداركمي از آب نارنج رنگ سفيد گلبرگ ها را تثبيت خواهد کرد و تلخي آن را از بين میبرند پس از اين كار مجددا گلبرگ ها را با محلول آب و شكر بجوشانید تا قوام بیابد و بعد از خنک شدن آن را درون شیشه و در یخچال قرار دهید.

    گیاهان نیز به دلیل خاصیت دارویی شان ممکن است تداخلاتی با داروهای شیمایی داشته باشند، بهار نارنج ممکن است با داروهای ضد افسردگی مثل فنلزین، ترانیل سیپرومین و داروهایی مثل میدازولام، دکسترومتورفان، ایندیناویر، لووستاتین، کتوکونازول، ایتراکونازول، فکسوفنادین، آمیودارون، دیزوپیرامید، کینیدین، تیوریدازین و پروکائین آمید تداخل دارویی داشته باشد. در صورت مصرف یکی از این داروها پیش از استفاده از بهار نارنج یا مکمل های آن، با پزشک مشورت کنید.

    در حال حاضر اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده مصرفی بهار نارنج وجود ندارد. اما باید بدانید که محصولات طبیعی هم نمی توانند الزاما بدون خطر باشند و ممکن است استفاده زیاد آن ها برای شما خطر آفرین باشد. به همین خاطر پیش از مصرف هر محصول به برچسب بسته بندی آن توجه و در صورت داشتن بیماری یا عارضه ای خاص، با پزشک مشورت کنید.  
    در صورت زیاده روی در مصرف بهار نارنج می توانید اندکی گلاب میل کنید چرا که گلاب مصلح بهار نارنج است.

    طی سال‌های اخیر، تجارت بهار نارنج رونقی قابل توجهی یافته است تاجایی که، قیمت هر یک کیلو از بهار نارنج بسته به مرغوبیت آن، بین 3 تا 5 میلیون تومان متغیر است. جمع‌آوری بهار نارنج بسته به منطقه جغرافیایی از نیمه فروردین ماه و هم‌زمان با شکوفه دادن این گیاه، آغاز و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد و اصلی ترین زمان برداشت آن در روزهای پایانی فروردین تا نیمه اردیبهشت‌ است.

    این مطلب توسط واحد تحقیق و توسعه زعفران بهرامن مشهد تدوین گردیده است.

     

    نارنج میوه درختچه‌ای از خانواده مرکبات است که موطن اصلی آن را چین می‌دانند. این میوه در قرون وسطی به عنوان دارویی توسط پزشکان عرب استفاده می‌شد. رایحه نارنج که از گل آن به دست می‌آید دارای خواص ضدافسردگی، آرام‌بخش، ضداسهال، نرم‌کننده پوست و جلوگیری کننده از شکنندگی مویرگ‌هاست.

    مهم‌ترین خاصیت دارویی بهارنارنج تاثیر آن روی سیستم عصبی بدن است.

    بهار نارنج بر روی سیستم عصبی مرکزی انسان تاثیری آرام بخش می گذارد و به همین دلیل درمانی فوق العاده برای بی خوابی و اضطراب (Anxiety)  و تسکین اعصاب است.

    بهارنارنج آرامش‌بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی است. سردردهای عصبی و همچنین میگرنی را کاهش می‌دهد. نشاط آور است. عرق بهار نارنج برای رفع غم و افسردگی(Depression) مفید است.

    عرق بهارنارنج برای چی خوبه

    افرادی که مشکل اختلال خواب دارند، می ‌توانند پیش از خواب، مقداری عرق بهار نارنج با چای مصرف کنند.اگر از این محلول ۲ ساعت قبل از خواب استفاده کنند خواب بسیار آرامی خواهند داشت. دم کرده گل درخت بهارنارنج برای برطرف کردن قولنج های عصبی مفید است.

    با توجه به نتایج به‌دست آمده از یک مطالعه، از بهار نارنج می‌توان به‌عنوان یک پیش داروی موثر جهت کاهش اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی استفاده کرد. این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر عرق بهار نارنج و دیازپام بر اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی انجام شد.

    در این مطالعه تعداد ۶۰ بیمار ۱۴ تا ۴۸ ساله مراجعه‌کننده جهت عمل جراحی، انتخاب و به‌طور تصادفی در دو گروه ۳۰ نفره تقسیم شدند. ۲ ساعت قبل از عمل به گروه یک ۱۰۰ سی‌سی عرق بهار نارنج و به گروه ۲ محلول یک قرص ۵ میلی‌گرمی دیازپام در ۱۰۰ سی‌سی آب به صورت خوراکی داده شد.

    طرزتهیه دمنوش بهارنارنج: برای درست کردن چای بهار نارنج، کافی است ۱۰ گرم از گل بهارنارنج را در دو لیوان آب‌جوش به‌مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید، سپس آن را صاف کرده، ‌همراه یک قاشق سوپ‌خوری عسل میل کنید. با خوردن این چای، خواب خوش و آرامی خواهید داشت.

    عرق بهار نارنج دارای طبیعت گرم است.

    عرق بهار نارنج اشتهاآوری قوی است.

    در تسکین ناراحتی‌ های سینه مؤثر است.

    برای کنترل تشنج‌ها و حمله قلبی هم مصرف شربت بهار نارنج را توصیه می‌کنند.

    مداومت در مصرف بهارنارنج برای رفع بزرگی طحال مفید است.

    چنانچه به همراه آب کرفس مصرف شود جهت استخراج سنگ‌های کلیه و مثانه و خرد کردن آنها بسیار موثر است.

    مصرف عرق بهار نارنج هنگام بروز ناراحتی به افراد مبتلا به بیماری غش توصیه می‌شود. لذا وجود یک شیشه از آن در منزل لازم است.

    نوشیدن عرق بهارنارنج می‌تواند به تسکین و دردهای ناشی از نفخ معده کمک کند.

    در روزهای گرم تابستان که دمای هوا بالا می‌رود و میزان تعریق بدن زیاد می‌شود، خلق و خوی بسیاری از آدم‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تند می‌شود. برای پیشگیری از این حالت توصیه می‌کنیم هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج را با نصف لیوان آب و ۲ قطعه یخ مخلوط کنید و آن را با یک قاشق سکنجبین شیرین کرده و میل کنید.

    افزودن بهار نارنج در چای موجب کمک به هضم غذا گشته و ناراحتی های معده را کاهش می دهد.

    ادرار آور است.

    بهار نارنج در کاهش شدت علائم یائسگی موثر است.

    موجب تنظیم سطح فشار خون از طریق افزایش گردش خون در رگ ها میشود.

    کسانی که یبوست دارند آب بهار نارنج را همراه عسل شیرین کنند و بخورند.

    بهار نارنج دارای آنتی اکسیدان های بسیاری است که از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرده و در نتیجه موجب کاهش خطر ابتلا فرد به بیماری های جدی و مزمن می شود و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

    آب بهار نارنج باعث بسته شدن منافذ پوست می‌گردد وبخور بهارنارنج پوست چهره را باز می کند.

    اسانس بهارنارنج برای نرم‌ کردن پوست‌های خشک و جلوگیری از شکنندگی مویرگ‌ها استفاده می‌شود.

    از آن جایی که در دوران بارداری، زنان از نظر جسمی و روحی دچار تغییرات بسیاری می‌شوند، ممکن است بسیاری از زنان از این دوران خاطره خوبی نداشته باشند. به دلیل خاصیتهای شگفت آور عرق بهار نارنج در رفع ناآرامی های جسمی و روحی، امروزه این عرق مورد توجه بسیاری از زنان باردار قرار گرفته است. اما استفاده بیش از حد از عرق بهار نارنج ممکن است سلامتی را به خطر بیندازد. به همین دلیل مصرف آن در طی بارداری و شیردهی باید با احتیاط صورت بگیرد. از آن جایی که زنان در طول بارداری مجاز به مصرف بسیاری از داروهای شیمیایی نمی باشند، استفاده محدود از عرق بهار نارنج در این دوران مشکلی ایجاد نمی‌کند.

    برای پختن «مربای بهار» از گلبرگ های بهار نارنج استفاده می شود، پس از جمع آوری شکوفه ها به میزان لازم، گلبرگ ها از یکدیگرجدا شده و همگی شسته می شوند.

    سپس شکوفه ها را در ظرف (دیگ) مناسب به همراه آب یک بار می جوشانند با افزودن مقدارکمی از آب نارنج سال گذشته رنگ سفید این گل های معطر تثبیت خواهد شد و تلخی آن از بین خواهد رفت پس از این کار، گلبرگ ها را با محلول آب و شکر می جوشانند، برای جلوگیری از شکرک زدن مربا مجدداً ازمقداری آب نارنج استفاده می کنیم مربای به دست آمده هر ذائقه ای را شیفته خود خواهد کرد.مربای بهار نارنج مقوی معده و ضد تشنج است.

    عرق بهارنارنج برای چی خوبه

    عصاره بهار نارنج سبب بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می‌شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنند.

    بهار نارنج در دوران بارداری و شیردهی با احتیاط مصرف شود.

    زیاده روی در خوردن عرق نارنج بی‌خوابی ایجاد می کند.

    بهار نارنج را دست کم نگیرید! خواص بهار نارنج را می‌دانید؟ بعد از نارنج خوشبو و معطر حالا نوبت به شکوفه های خوش رنگ و لعاب بهار نارنج رسیده است؛ دمنوش و چای با این گل های معطر می‌تواند بسیاری از بیماری های شما را درمان کند. از روغن و عرق بهار نارنج گرفته تا میوه آن پر از خاصیت است؛ یک عصر پاییزی دلپذیر را با بهار نارنج و مجله دلتا بگذرانید.

    گیاهی با طبع گرم که ویتامین های مختلف مثل ویتامین c و d دارد، بهار نارنج همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار این درخت را زیبا تر می‌کند البته در پاییز و زمستان باید منتظر میوه نارنج باشید؛ میوه، گل و برگ این گیاه پر از خاصیت است؛ فقط کافی است این شکوفه های کوچک را تصور کنید، در دستان خود گرفته و کمی بو بکشید تا از عطر آن ها مست شوید.

    جالب است بدانید که شکوفه درخت نارنج در عطرسازی و ساختن اسانس، انواع نوشیدنی های فصلی و عرق های گیاهی و همچنین در تهیه مربا، گز، سوهان و … کاربرد بسیار زیادی دارد.

    دمنوش بهار نارنج برای چی خوبه؟ همانطور که گفتیم، گیاه، برگ و گل نارنج همچنین شکوفه ها و عرق بهار نارنج تا خود میوه نارنج پر از خاصیت هستند، بهار نارنج  معده را تقویت می‌کند، تپش قلب را منظم کرده و از تشنج و حمله قلبی جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید درباره خواص درمانی و زیبایی بهار نارنج بیشتر بدانید، همچنان ما را همراهی کنید.

    عرق بهارنارنج برای چی خوبه

    دیازپام طبیعی می‌خواهید؟ عرق بهار نارنج یا دمنوش آن را امتحان کنید. این گیاه مثل گل گاو زبان خاصیت آرام بخشی دارد و مثل زعفران نشاط آور است. اگر شب ها بی‌خواب هستید یا مشکلات عصبی دارید، برگ ها و گل های این گیاه به کمک شما می‌آیند. بهار نارنج سیستم عصبی بدن شما را تقویت می‌کند؛ درنتیجه سردرد های عصبی، میگرن، تشنج و حتی حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

    دمنوش و گل بهار نارنج برای برطرف کردن قولنج های عصبی هم بسیار مفید است. همچنین اگر مشکلات کلیوی دارید، از مخلوط آب کرفس و عرق بهار نارنج برای دفع سنگ کلیه و مثانه استفاده کنید.

    دمنوش و چای بهار نارنج در کنار آب نارنج می‌تواند در لاغری شما تأثیر گذار باشد. آلکالوئید سینافین موجود در بهار نارنج و میوه آن باعث افزایش متابولیسم بدن شده و اشتها را کاهش می‌دهد البته در کنار استفاده از این دمنوش های گیاهی لاغر کننده باید ورزش هم بکنید.

    نارنج را باید میوه لاغری و زیبایی بنامیم. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید عصاره نارنج در برطرف کردن تیرگی و سیاهی دور چشم موثر است. همچنین آب و عصاره این گیاه می‌تواند به درخشندگی و صافی پوست صورت کمک کند.

    از عرق و دمنوش بهار نارنج می‌توان به عنوان یک تونر آرایشی بسیار عالی برای پوست های چرب استفاده کرد؛ شما می‌توانید از این عصاره به صورت استعمال خارجی استفاده یا حتی آن را به صورت روزانه میل کنید. مصرف این نوشیدنی هم مثل آب سیب پوست را صاف و درخشان می‌کند و علاوه بر اینکه لک ها و جوش های پوستی را از بین می‌برد، به رفع چین و چروک زیر چشم هم بسیار کمک می‌کند.

    بهار نارنج یک گیاه اشتها آور است؛ از این به بعد در کنار نعناع می‌توانید برای درمان درد های شکمی، نفخ، اسپاسم و سوء هاضمه سراغ این گیاه بروید. مصرف یک فنجان عرق بهار نارنج یا دمنوش و چای این گیاه قبل از غذا می‌تواند علاوه بر باز شدن اشتها ناراحتی های معده را هم درمان کند البته مراقب خوراک و غذای تان هم باشید تا دوباره چاق نشوید.

    بهار نارنج هم مثل چای سبز و دیگر گیاهان دارویی آنتی اکسیدان های فراوانی دارد که از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می‌کنند، دمنوش بهار نارنج خاصیت ضد التهاب و ضد آلرژی دارد؛ بنابراین با مصرف چای و دمنوش این گیاه برای همیشه با سرطان خداحافظی کنید.

    شاید اولین و مناسب ترین گزینه برای تسکین درد های قاعدگی و مشکلات مربوط به یائسگی خانم ها طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی باشد؛ در این میان دمنوش و چای بهار نارنج و عرق آن هم از این قاعده مستثنی نیستند.

    معمولا تغییرات هورمونی در دوران پریودی خانم ها با استرس، اضطراب و ناراحتی های روحی و عصبی همراه است که در اکثر خانم ها این آشفتگی ها با گریه کردن یا واکنش های هیجانی تند تخلیه می‌شود؛ این بار به جای مصرف دارو و مسکن های شیمیایی، دمنوش های گیاهی از جمله عرق بهار نارنج را امتحان کنید.

    طبق مطالعات دانشمندان، عرق بهار نارنج، استرس و واکنش های عصبی بیماران را دفع و از این نظر مثل یک دیازپام قوی عمل می‌کند؛ با مصرف روزانه این دمنوش و عرق گیاهی، ریتم و ضربان قلب شما به حالت نرمال باز خواهد گشت؛ چه آرامشی بالاتر از این؟

    همچنین این گیاه مقوی، فشار خون را تنظیم می‌کند و ضمن کاهش علائم یائسگی، درد های مربوط به سینه را ( سیکل قاعدگی ) خانم ها را تسکین می‌دهد.

    درباره خواص دمنوش و چای بهار نارنج در مقاله‌ای مجزا صحبت خواهیم کرد اما فعلا همین قدر بدانید که دمنوش و عرق بهار نارنج با گل محمدی، لیمو و دارچین می‌تواند برای زیبایی و سلامتی بدن شما معجزه کند!

    برای تهیه عصاره جادویی بهار نارنج، فقط کافی است ۱۰ گرم از گل و شکوفه بهار نارنج را در دو لیوان آب جوش بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه آن را بجوشانید، سپس آن را از صافی رد کرده و همراه با یک قاشق سوپ‌خوری عسل میل کنید؛ شاید اولین تأثیر این ترکیب جادویی، درمان بی‌خوابی و سرفه های شبانه باشد.

    حالا می‌توانید چشم های خود را دوباره ببندید و از عطر و بوی بهار نارنج دوباره مست شوید البته با این تفاوت که این بار خواص و مضرات این گیاه را هم می‌دانید.

    ۲۵ آذر، ۱۳۹۸ در ۳:۰۸ ب٫ظ

    بسیار مفید بود . با تشکر

    پاسخ

    ۲۵ آذر، ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۸ ب٫ظ

    بسیار عالی عالی وچقدر مفید برای اعصاب و روان و خواب میباشد متشکرم از شما

    پاسخ

    عرق بهارنارنج برای چی خوبه

    ۲۵ آذر، ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

    به به

    پاسخ

    ۲۵ آذر، ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

    مفید بود سپاس

    پاسخ

    ۲۵ آذر، ۱۳۹۸ در ۹:۵۲ ق٫ظ

  • كيك زمين فوتبال
  • پاسخ

    ۲۵ آذر، ۱۳۹۸ در ۹:۰۵ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌سایت

    عرق بهارنارنج برای چی خوبه

    تماس با گرده گل‌ها و گیاهان، باعث تحریک سیستم ایمنی می‌شود و واکنش‌هایی را در اندام‌های مخ…

    نگاهی به آمارهای منتشر شده از وضعیت بازار مسکن نشان می‌دهد در مرداد ماه امسال با وجود کاهش ۳۵ درصدی معاملات مسکن در شهر تهران، تعداد واحدهای عرضه شده به بازار ۱.۵ برابر شده است.

     در اين مقاله از 7 گنج ، خواص و مضرات بهار نارنج را براي علاقمندان گردآوري كرده ايم. بهار نارنج ، به گل های سفید رنگ درخت نارنج گفته می شود که در فصل بهار شکوفا می شوند. با ما همراه شويد…

    بهار نارنج داراي فوايد بسياري براي جسم و روح است كه در ادامه به شرح آن مي پردازيم:

    *** كپي برداري بدون ذكر نام و لينك فعال به 7 گنج مجاز نيست.

    دیدگاه شما

    عرق بهارنارنج برای چی خوبه

    آدرس وبسایت

    وااااا

    عاااالی بود

    بهار نارنج دارای خواص بی‌شماری مانند از بین بردن استرس، کاهش درد، جلوگیری از عفونت و درمان فشار خون بالا است.

    به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بهار نارنج، شکوفه‌های درخت نارنج است که در فصل بهار رشد کرده و در پاییز و زمستان به نارنج تبدیل می‌شوند. این گیاه دارای مواد تشکیل دهنده بسیار مفید و ضروری برای بدن است که شامل منیزیم، منگنز، کلسیم، سدیم، پتاسیم، روی، مس و ویتامین‌های C، B و D می‌شود. در ادامه به بررسی بعضی از خواص دارویی بهار نارنج برای سلامت بدن می‌پردازیم:

    بهار نارنج به دلیل داشتن خاصیت رایحه درمانی برای افراد مبتلا به افسردگی مزمن بسیار مفید است. مصرف این گیاه به تقویت روحیه و رفع ناامیدی کمک می‌کند. عطر و بوی شیرین بهار نارنج موجب تسکین اعصاب می‌شود؛ بنابراین برای درمان بی‌خوابی، ضعف اعصاب و اضطراب بسیار موثر است. افرادی که به اختلال خواب دچار هستند، باید دو ساعت قبل از خواب، مقدار مناسب عرق بهار نارنج با چای این گیاه را مصرف کنند.

    بهار نارنج دارای ترکیبات فعال بیولوژیکی است که می‌تواند التهاب حاد یا مزمن و درد را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. نوشیدن عرق بهار نارنج می‌تواند به تسکین دردهای ناشی از نفخ معده کمک کند. علاوه بر این، مصرف این گیاه موجب کاهش سردردهای عصبی و میگرنی می‌شود.

    روغن بهار نارنج دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کنندگی بالایی است؛ بنابراین می‌توانید این روغن را به طور روزانه روی زخم‌های خود بمالید تا از ابتلا به عفونت جلوگیری کند. علاوه بر این، مصرف بهار نارنج می‌تواند باکتری‌ها و عفونت‌های مختلف میکروبی را از بین ببرد و عفونت‌های داخلی موجود در روده، مجاری ادراری، پروستات و کلیه‌ها را رفع کند.

    عرق بهارنارنج برای چی خوبه

    از دیگر خواص گیاه بهار نارنج می‌توان به درمان فشار خون بالا و بهبود عملکرد سیستم گوارش اشاره کرد. همچنین، روغن بهار نارنج پوست را مرطوب، نرم و شفاف می‌کند، از پوست در برابر عفونت‌های قارچی و باکتریایی محافظت می‌کند و چربی پوست را نیز متعادل می‌کند. بنابراین از این نوع روغن برای جلوگیری از بروز آکنه استفاده می‌شود و اغلب به عنوان یک لوسیون ضد لک بدون مواد شیمیایی به کار می‌رود.

    تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

    عرق بهارنارنج برای چی خوبه
    عرق بهارنارنج برای چی خوبه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *