عرق آلوئه ورا برای مو

دوره مقدماتی php
عرق آلوئه ورا برای مو
عرق آلوئه ورا برای مو

آلوئه ورا برای مو فواید زیادی دارد. در این مطلب به ذکر فواید آلوئه ورا برای مو می پردازیم

آلوئه ورا گیاهی است با برگهایی ضخیم و ژلی که داخل این برگ ها است. این گیاه در سراسر جهان پیدا می شود و خیلی از افراد خودشان آلوئه ورا را پرورش می دهند. ژل آلوئه ورا زمانی که روی پوست استفاده شود، خنک کننده و تسکین دهنده است. به همین دلیل است که از آن برای درمان سوختگی ها و زخم های پوستی استفاده می شود. آلوئه ورا قرن هاست که برای خواص شفا دهنده ای که دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.ولی کاربردهای دیگری علاوه بر سلامت پوست دارد، می تواند موهای شما را تقویت کرده و پوست سر شما را سالم تر کند. بهترین فرم استفاده آلوئه ورا برای موها، استفاده از ژل خام آن است که از گیاه گرفته اید. شما می توانید این ژل را خریداری کنید یا از برگ تازه آن با اسکوپ درآورید. ژل آلوئه ورا شفاف بوده و کمی آبکی است. ژل آلوئه ورا را روی پوست سر و موهایتان کشیده و اجازه دهید فولیکول های موهایتان و موهای خشک و آسیب دیده تان را بهبود بخشد. بعد از یک ساعت موهایتان را با یک شامپوی ملایم شسته و آبکشی کنید.در ادامه به ذکر فواید می پردازیم:

درماتیت سبوره ای (Seborrheic dermatitis) اصطلاح بالینی بیماری است که آن را به نام شوره سر می شناسیم. نشانه های آن خارش پوست سر و پوسته پوسته شدن زیر مو هاست که با ژل آلوئه ورا قابل درمان است. در مطالعه ای که در سال 1998 انجام شد، مشخص شد، آلوئه ورا التهاب پوست سر که منجر به ایجاد شوره می شود را بهبود می بخشد. اسیدهای چرب موجود در گیاه آلوئه ورا، خواص ضد التهابی دارند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ۵ راه خوب برای درمان خارش پوست سر

آلوئه ورا به طور موثر فولیکول های مو را پاکسازی کرده، لایه های اضافی (روغن) و باقی مانده سایر محصولات مو را تمیز می کند، ولی با وجود اثر پاکسازی کننده ای که دارد، صدمه ای به ریشه مو نمی زد. آلوئه ورا برخلاف سایر محصولات شیمیایی که برای موها موجود است، ملایم است و سلامت موهای شما را حفظ می کند. استفاد از آلوئه ورا یک راه عالی برای داشتن موهایی سالم تر، درخشان تر و نرم تر است.

عرق آلوئه ورا برای مو

دوره مقدماتی php

اگر می خواهید بیشتر بدانید : موهای چربی دارم، چه کار کنم؟

آلوئه ورا حاوی ویتامین های C، A و E است. این سه ویتامین در عملکرد سلولی، رشد سلول های سالم و داشتن موهایی براق دخیل هستند. ویتامین B12 و فولیک اسید هم در ژل آلوئه ورا موجود می باشند که هر دو جلوی ریزش موها را می گیرند. آلوئه ورا یک محصول محبوب است که افراد وقتی در معرض آفتاب قرار می گیرند، از آن روی پوست خود استفاده می کنند، چون محتوای کلاژن بالایی می باشد و خواص خنک کننده دارد. ویتامین های موجود در آلوئه ورا می توانند آسیب های نور خورشید به موها را نیز ترمیم نمایند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تقویت مو با 5 روش طبیعی

آلوئه ورا دارای توانایی باورنکردنی برای افزایش گردش خون در یک منطقه است. یکی از دلایل خواص درمانی منحصر به فرد آلوئه ورا همین است. وقتی از آلوئه ورا روی موها و پوست سرتان استفاده می کنید، جریان خون در پوست سرتان افزایش پیدا می کند. زمانی که پوست سرتان پاکسازی شده و موهایتان با آلوئه ورا تغذیه می شود، ممکن است شاهد کم شدن شکستگی موها و ریزش آن ها باشید. بسیاری از افراد ادعا می کنند که آلوئه ورا موجب رشد سریعتر مو می شود. ولی در حال حاضر شواهد بالینی کمی برای رد یا اثبات این ادعا وجود دارد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تقویت رشد مو با 8 محرک خوراکی!!

معمولا دلیلی برای نگرانی هنگام استفاده از ژل آلوئه ورا وجودندارد، ولی برخی از افراد به آن حساسیت دارند. قبل از استفاده موضعی آلوئه ورا، آن را تست کنید. کمی آلوئه ورا را روی قسمت داخلی مچ دست تان کشیده و 2 ساعت صبر کنید، اگر پوست تان کمی واکنش نشان داد به این معنی است که به آلوئه ورا حساسیت دارید.اگر از کرم هیدروکورتیزون (hydrocortisone) استفاده می کنید، باید مراقب استفاده از آلوئه ورا به صورت موضعی باشید. زمانی که این دو را همراه هم استفاده کنید، آلوئه ورا جذب کورتیزون (cortisone) توسط پوست تان را افزایش می دهد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مصرف آلوئه‌ورا برای این افراد ممنوع است

شواهد بالینی بیشتری برای اثبات اثرات مفید ژل آلوئه ورا برای مو مورد نیاز است و مطالعات جدیدی در این مورد در حال انجام است. اما اگر می خواهید موهایتان به بهترین شکل به نظر برسد، می توانید از ژل آلوئه ورا به عنوان بخشی از مراقبت های روزانه موهای خود استفاده کنید. ممکن است برای همه تاثیر یکسانی نداشته باشد، ولی استفاده از آن بی خطر است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : گیاهی فوق العاده برای رویش مو

بیشتر بدانید : آب آلوئه ورا و خواص و مضرات نوشیدن آن برای سلامتی

بیشتر بدانید : فواید آلوئه ورا برای پوست

بیشتر بدانید : آلوئه ورا موثر برای درمان پسوریازیس

بیشتر بدانید : آیا ترکیبات و فواید آلوئه ورا را می شناسید؟

بیشتر بدانید : مصرف آلوئه‌ورا برای این افراد ممنوع است

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

در این مطلب به فواید استفاده از آلوئه ورا در ماسک مو، دستور تهیه یک ماسک، و همچنین دیگر فواید این ماده طبیعی خواهیم پرداخت.

تحقیقات بسیار کمی در زمینه فواید آلوئه ورا برای موی سر انجام شده است. اما تحقیقات وبسایت های معتبر نشان داده است که آلوئه ورا به چند دلیل می تواند مفید باشد:

هیچ تحقیق انجام نشده که بگوید آلوئه ورا تنها برای یک نوع خاص از مو خوب است. اما متخصصان مراقبت از مو در این موارد آلوئه ورا را توصیه می کنند:

بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا برای مویتان مناسب است یا نه، این است که امتحانش کنید. شاید پس از استفاده از این ماده چه به عنوان شامپو و چه به عنوان نرم کنند، در موهایتان احساس لیزی کنید، بنابراین مطمئن شوید که خیلی خوب آبکشی می کنید.

عرق آلوئه ورا برای مو

افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس در یافتن داروی موثر که بهترین نتایج را در اختیارشان قرار دهد دچار مشکل هستند. آیا شما هم یکی از افرادی هستید که برای یافتن درمان به فکر چاره اید؟ در آن صورت باید از آلوورا استفاده کنید. این گیاه جادویی برای پوست و سلامت بدن خواص مختلفی دارد و در درمان علائم پسوریازیس به شما کمک می کند. با سنجاق مگ همراه باشید.

ماسک مو، یک روش درمانی است که باید بگذرید روی مو بماند تا اثر کند، و می تواند از چند طریق به موهایتان نفع برساند.

از آنجایی که ماسک موها اغلب نسبت به نرم کننده های معمولی حاوی روغن بیشتری هستند، و همچنین چون به مدت بیشتری می گذارید روی مو بمانند، ممکن است بیشتر به بهبود و درمان مو کمک کنند.

شما می توانید از داروخانه یا از اینترنت انواع و اقسام ماسک موها را خریداری کنید اما خودتان هم می توانید درست کنید.

می توانید ژل آلوئه ورا را با روغن نارگیل ترکیب کرده تا ماسکی ساده ولی موثر بسازید. روغن نارگیل می تواند به نرم تر شدن و تقویت نیرو و درخشندگی موهایتان کمک کند. همچنین به کاهش وزی مو هم کمک می کند.

این هم از قدمهایی که باید برای ساخت این ماسک بردارید.

مواد لازم را آماده کنید: 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا (چه تازه خودتان کنده باشید و چه از مغازه خریده باشید) و یک قاشق غذاخوری روغن. اگر از روغن نارگیل استفاده می کنید، روغن بکر با دما اتاق استفاده کنید. می توانید روغن نارگیل جامد را در مایکروویو ذوب کنید.

نکته: برای موهای بلندتر یا پرپشت تر، مواد را دو برابر کنید.

معجزه نمی کند اما می‌توان در مدت زمان طولانی کارهای زیادی در راستای سلامت بدن انجام دهد. آلوئه ورا خواص بسیاری دارد که در این مطلب به آنها می‌پردازیم.

شما می توانید در ماسکتان از مواد اولیه متفاوتی استفاده کنید. در اینجا چند دستور ساخت دیگر برای استفاده از آلوئه ورا را هم می گذاریم.

این دستورالعمل برای پوست سری که میخارد و شوره و پوسته می شود خیلی خوب است، چون خیلی ها معتقدند سرکه سیب درمانی طبیعی برای شوره سر است.

برای ساخت این ماسک، این مواد را ترکیب کنید:

برای ساخت این ماسک همان دستورالعمل ماسک آلوئه ورا و روغن نارگیل را دنبال کنید، جز اینکه:

بنا بر یک تحقیق انجام شده در سال 2017، پروبیوتیک موجود در ماسک هم می تواند به درمان شوره کمک کند.

ماست یونانی پرچرب ساده بدون شکر یا نمک تهیه کنید. برای ساخت این ماسک، این مواد را ترکیب کنید:

برای زدن این ماسک، دستورات بالا را رعایت کنید اما نگذارید ماسک بیشتر از 20 یا 30 دقیقه بماند. برای حصول بهترین نتیجه، هفته ای یکبار این ماسک را بزنید.

زدن آلوئه ورا به سر، بی خطر تلقی می شود، اما بعضی افراد به این گیا حساسیت دارند. اگر به سیر یا پیاز حساسیت دارید، احتمال اینکه به آلوئه ورا حساسیت داشته باشید زیاد است.

اگر قبلا از آلوئه ورا روی مو یا پوستتان استفاده نکرده اید، قبل از این کار، آزمایش انجام دهید.  برای این کار، خیلی ساده ژل را به قسمت کوچکی از پوستتان روی ناحیه داخلی بازو بمالید.

اگر هیچگونه قرمزی، خارش، یا ورم در چند ساعت اولیه مشاهده نکردید، احتمالا استفاده از آلوئه ورا به عنوان ماسک مو خطری برایتان ندارد.

اگر از کرم های استروئیدی مثل هیدروکورتیزون استفاده می کنید، قبل از انجام این تست هم با پزشک یا مشاور مشورت کنید. ژل آلوئه ورا می تواند موجب شود پوستتان مقدار بیشتری از این کرم را جذب کند.

به غیر از تحقیقی که در سال 1999 انجام شد و اعلام کرد که اثربخشی آلوئه ورا برای درمان شوره سر صحت دارد، تحقیق زیادی در مورد فواید آلوئه ورا برای مو انجام نشده است. اما شواهد نشان می دهد که ژل آلوئه ورا معمولا برای این منظورها استفاده می شود:

عرق آلوئه ورا برای مو

با برگ های تازه خودتان ژل آلوئه ورا درست کنید و از آن به عنوان محصول مراقبت پوستی خود استفاده کنید. آلوئه ورا طبیعی است و به پوست کمک می کند! چند وقت پیش با بچه هایم به یک پیک نیک در جایی در آریزونا رفته بودیم که مدل های مختلفی از گیاهان صحرایی را بررسی کردیم.

پیدا کردن /آلوئه ورا خیلی آسان است. اگر در آب و هوای خشک و آفتابی زندگی می کنید، می توانید به راحتی در باغچه تان پرورش دهید، شاید هم کسی را بشناسید که داشته باشد. همچنین برگ های بریده شده آلوئه ورا در فروشگاه های محصولات طبیعی پیدا می شود.

بهترین راه برای دستیابی به ژل تازه آلوئه ورا، جدا کردن آن از برگ طبیعی  تازه است. برای این منظور، تمام چیزی که نیاز دارید یک چاقو، یک کاسه، و کمی جای خالی روی میز است.

وقتی ژل تازه را با قاشق از وسط برگ جدا کردید، می توانید این ژل را تا یک هفته در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. همچنین می توانید به مدتی طولانی تر در فریزر بگذارید.

اگر در بازار پیدا نکردید و یا نمی خواهید خودتان ژل را جدا کنید، از اینترنت هم قابل خریداری می باشد.

وقتی از اینترنت ژل آلوئه ورا میخرید، حواستان باشد به احتمال خیلی زیاد مواد افزودنی مثل اسطوخودوس، مواد منقبض کننده، یا حتی دارو دارد. شاید بعضی از این مواد برای مو مفید نباشند بنابراین سعی کنید ژلی پیدا کنید که تا جایی که می شود، مواد افزودنی نداشته باشد.

احتمالا با آلوئه ورا و خواص درمانی اش برای آفتاب سوختگی آشنا هستید، اما این گیاه فواید دیگری هم دارد. شما می توانید آن را به پوستتان بزنید ویا به موهایتان بمالید.

گرچه شواهد ناچیزی از اثربخشی آلوئه ورا برای بهبود مو وجود دارد، اما این گیاه به ماده ای پرطرفدار برای ساخت ماسک مو و نرم کننده برای تقویت، آبرسانی، نرم کنندگی، و درمان آسیب دیدگی مو بدل شده است.

اگر به ساخت ماسک یا نرم کننده برای موهایتان علاقه مند هستید، بد نیست از آلوئه ورا به عنوان یکی از ترکیبات استفاده کنید. اگر قبلا از این ماده استفاده نکرده اید، حتما ابتد کمی از آن را روی قسمتی از بدنتان آزمایش کنید تا ببینید به این گیاه حساسیت دارید یا خیر.

رژیم غذایی دکتر کرمانی

آلوئه ورا گیاهی است با برگ های ضخیم که درونشان ماده ای ژله ای شکل قرار دارد. این گیاه را می توان در سراسر دنیا پیدا کرد و حتی برخی خودشان در خانه آن را پرورش می دهند. ژل آلوئه ورا وقتی روی پوست مالیده می شود خاصیت خنک کننده و التیام بخش دارد و به همین دلیل است که گاهی از آن برای درمان سوختگی و زخم استفاده می کنند.

آلوئه ورا به دلیل خاصیت درمانی که دارد قرن ها است که مورد استفاده قرار می گیرد اما در کنار مزیتش برای پوست کاربرد دیگری نیز دارد. می تواند موها را قوی و پوست کف سر را سالم نگه دارد. بهترین آلوئه ورایی که می توانید برای موها استفاده کنید، ژل خام آن است که مستقیم از خود گیاه گرفته شده است. این ژل را می توانید از بیشتر داروخانه ها تهیه کنید و اگر گیاهش را دارید می توانید خودتان ژل را از برگ هایش خارج کنید. ژل رنگ شفافی دارد و کمی هم آبکی است.

ژل آلوئه ورا را به موها و پوست کفِ سر خود بمالید و اجازه دهید به فولیکول ها نفوذ کند. بعد از اینکه گذاشتید یک ساعت روی سرتان بماند موها را با کمی شامپو بشویید.

عرق آلوئه ورا برای مو

درماتیت سیبریئیک عبارت پزشکی است که ما برای شوره به کار می بریم. علائم خارش پوست کفِ سر و پوسته گوسته شدن آن زیر موها را می توان با آلوئه ورا درمان کرد. آلوئه ورا می تواند به برطرف کردن التهاب کفِ سر که شوره باعثش می شود کمک کند. اسید چرب های موجود در گیاه آلوئه ورا خواص ضد التهابی دارند.

 

آلوئه ورا می تواند به خوبی فولیکول های مو را تمیز کند، روغن های اضافی و باقی مانده دیگر محصولات مو را از بین ببرد. آلوئه ورا به خوبی موها و کف سر را تمیز می کند بدون اینکه به تارهای آن آسیب وارد کند. بر خلاف مواد شیمیایی موجود در محصولات مربوط به مو، آلوئه ورا بی ضرر است و به حفظ یکپارچگی موها کمک می کند. استفاده از آلوئه ورا راهی عالی برای داشتن موهایی سالمتر، درخشان تر و نرمتر است.

 

آلوئه ورا حاوی ویتامین های A، C و E است. هر سه این ویتامین ها با گردش خون سلولی، رشد سلول های سالم و موهای براق در ارتباط هستند. ویتامین B-12 و اسید فولیک نیز در ژل آلوئه ورا وجود دارند. هر دوی اینها می توانند از ریزش موها پیشگیری کنند.

آلوئه ورا یک محصول محبوب است که افراد بعد از قرار گرفتن در معرض خورشید آن را روی پوست خود می مالند. دلیلش کلاژن بالا و خاصیت خنک کنندگی این گیاه است. ویتامین های موجود در آلوئه ورا نشان داده اند می توانند از موها نیز در برابر آفتاب محافظت کنند.

 

آلوئه ورا می تواند به خوبی جریان خون در یک منطقه را افزایش دهد. این تنها بخشی از دلایل خاص بودن التیام بخشی آلوئه ورا است.

وقتی آلوئه ورا را روی مو و پوست کف سر استفاده می کنید، جریان خون به پوست کف سر افزایش پیدا می کند. وقتی پوست سرتان تمیز و موی سرتان با آلوئه ورا نرم شد خواهید دید که شکستگی موها و ریزش آنها رو به کاهش می رود.

برخی افراد ادعا می کنند که آلوئه ورا حتی می تواند به رشد سریعتر موها کمک کند. اما هنوز شواهد پزشکی قابل قبولی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

 

وقتی از ژل آلوئه ورا استفاده می کنید زیاد جای نگرانی نیست که برایتان خطری داشته باشد اما برخی افراد به آن حساسیت دارند. قبل از اینکه آلوئه ورا را به صورت موضعی استفاده کنید، ابتدا روی یک قسمت کوچک از پوستتان آزمایشش کنید. کافیست مقداری از آن را روی داخل مچ دست بمالید و سپس دو ساعت منتظر بمانید تا مطمئن شوید بدن واکنش آلرژیک نشان نمی دهد.

همچنین اگر کرم هیدروکورتیزون روی پوست خود استفاده می کنید باید مواظب مصرف موضعی آلوئه ورا باشید. وقتی این دو را با هم استفاده می کنید آلوئه ورا باعث می شود مقدار جذب کورتیزون توسط پوست افزایش پیدا کند.

 

در حالی که سالم نگه داشتن موها برای خود وظیفه ای مستقل است، تمرکز روی رشد موها می تواند سخت تر باشد. برای اینکه موهای خود را سالم و درخشان نگه دارید باید انرژی، تلاش و مراقبت زیادی را به کار بگیرید. اما همیشه موادی هستند که می توانند در کنار سالم نگه داشتن موها به این فرآیند سرعت ببخشند:

ماست یکی از مواد طبیعی و شناخته شده مراقبت از مو است. سرشار از ویتامین ها و اسیدهای چرب است که برای سلامت موها ضروری هستند. مواد درون ماست به خوبی می توانند رشد مو را بهبود دهند و دلایلش اینها است:

 

مواردی که نیاز دارید:

مدت زمان:

۳۰ دقیقه

روش آماده سازی

۱- در یک کاسه، تخم مرغ را آنقدر بهم بزنید تا زرده و تخم مرغ کاملا به هم بچسبند.

۲- به تخم مرغ ها دو قاشق ماست اضافه کنید، سپس خوب بهم بزنید تا ماده ای خمیری شکل درست شود.

۳- موهای خود را بخش بخش کنید و این ماسک را از ریشه تا نوک موها بمالید.

عرق آلوئه ورا برای مو

۴- مطمئن شوید تمام موهای خود را به آن آغشته کرده اید، سپس اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها بماند.

۵- ماسک را با آب سرد و شامپو از روی سر بشویید.

هر چند وقت استفاده کنیم:

میتوانید این ماسک را دوبار در هفته مورد استفاده قرار دهید.

چرا این ماسک تاثیرگذار است:

تخم مرغ سرشار از پروتئین است که به تغذیه کف سر و مو کمک می کند. ترکیبات این ماسک باعث می شوند موها سریع و سالم رشد کنند.

مواردی که نیاز دارید:

مدت زمان:

۳۰ دقیقه

  • چکار کنیم که درد زایمان شروع شود
  • روش آماده سازی:

    ۱- در یک کاسه، موز را پوره کنید تا کاملا نرم شود و توده ای وجود نداشته باشد.

    ۲- به موزهای پوره شده باقی مواد را اضافه کنید و خوب با هم میکس کنید تا نرم شوند.

    ۳- ترکیب را از ریشه تا بالای موها بمالید تا زمانی که کاملا موها را فرا بگیرد.

    ۴- موها را ۲۵ تا ۳۰ دقیقه آغشته به ماسک نگه دارید.

    ۵- با شامپو بشویید.

    هر چند وقت استفاده کنیم:

    می توانید این کار را دوبار در هفته تکرار کنید.

    چرا این ماسک تاثیر گذار است:

    این ماسک فوق العاده آب رسان، مغذی و همچنین دارای ترکیبات تمیز کننده پوست کف سر است. کمک می کند پوست کف سر و موی سرتان سالم بماند.

    عرق آلوئه ورا برای مو

    مواردی که نیاز دارید:

    مدت زمان:

    ۲۰ دقیقه

    روش آماده سازی:

    ۱- روغن و ماست را در یک کاسه ترکیب کنید و کنار بگذارید.

    ۲- آب لیمو و آب را پارچ ترکیب کنید.

    ۳- موهای خود را با شامپو بشویید و آب اضافی را از آن بگیرید.

    ۴- ماسک ماست و روغن را به موهای مرطوب خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند.

    ۵- ماسک را با آب سرد یا ولرم بشویید.

    ۶- سپس موها را با ترکیب آب و آبلیمو بشویید.

    هر چند وقت استفاده کنیم:

    می توانید دو بار در هفته این کار را انجام دهید.

    چرا این ماسک تاثیر گذار است:

    سالم نگه داشتن مو و پرهیز از شکستگی آن، برای رشد موها ضروری است. این ماسک موهای شما را نرم نگه می دارد و باعث می شود راحت تر بتوانید حالتشان دهید. شستشو با آب و آبلیمو نیز pH پوست کف سر را متعادل می کند و به درخشندگی موها کمک می کند.

    مواردی که نیاز دارید:

    مدت زمان:

    ۳۰ دقیقه

    روش آماده سازی:

    ۱- تمام مواد گفته شده را داخل یک کاسه ترکیب کنید تا کاملا نرم شوند.

    ۲- ترکیب بدست آمده را از ریشه تا نوک موها بمالید. این کار را تا زمانی که موها به کلی آغشته شوند ادامه دهید.

    ۳- اجازه دهید ترکیب عسل و ماست، ۳۰ دقیقه روی موها بماند.

    ۴- آن را با یک شامپوی ملایم بشویید.

    هر چند وقت استفاده کنیم:

    می توانید این کار را هر هفته دو مرتبه تکرار کنید.

    چرا این ماسک تاثیر گذار است:

    این ماسکی فوق العاده برای کنترل تولید روغن و در نتیجه جلوگیری از مسدود شدن فولیکول های آن در کف سر است. اگر موهایی خشک دارید می توانید به این ماسک، موز نیز اضافه کنید و اگر موهایی چرب دارید توت فرنگی اضافه کنید.

    مواردی که لازم دارید:

    مدت زمان:

    ۴۵ دقیقه

    روش آماده سازی:

    ۱- مواد گفته شده را در یک کاسه ترکیب کنید تا نرم شوند.

    ۲- ابتدا مواد را به مدت ۱۵ دقیقه به کف سر خود ماساژ دهید.

    ۳- همین که ماساژ را انجام دادید، کل موها را با این ماسک بپوشانید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند.

    ۴- آن را با شامپو بشویید.

    هر چند وقت استفاده کنیم:

    می توانید بیش از دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

    چرا این ماسک تاثیرگذار است:

    آلوئه ورا مقدار زیادی آمینو اسید و پروتئین در خود دارد. این گیاه همچنین ضد میکروب است و کمک می کند پوست کف سرتان سالم باقی بماند.

    مواردی که نیاز دارید:

    مدت زمان:

    ۲۰ دقیقه

    روش آماده سازی:

    ۱- مواد گفته شده را داخل یک کاسه با هم ترکیب کنید تا خوب نرم شوند.

    ۲- این میکس را به کف سر و موها بمالید.

    ۳- اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

    هر چند وقت استفاده کنیم:

    از این ماسک مو می توانید هفته ای یک مرتبه استفاده کنید.

    چرا این ماسک تاثیر گذار است:

    این ماسک مو یکی از ساده ترین روش ها برای تسکین پوست سر تحریک شده است. با این ماسک می توانید روغن اضافی از پوست کف سر را حذف و تولید سبوم را تنظیم کنید. در نتیجه سلامت فولیکول ها افزایش می یابد و موهایی سالم خواهید داشت.

    رشد مو هرگز ساده نبوده و مستلزم صبر زیادی است. با این حال استفاده از ماست به عنوان کمک کننده به رشد مو باعث می شود در طول این فرآیند سالم نیز بمانند.

    همانطور که می دانید زرده تخم مرغ یک توپ زرد رنگ است که در میان سفیده تخم مرغ قرار دارد. زرده تخم مرغ سرشار  از مواد مغذی و پروتئین هایی مانند بیوتین، فولات، ویتامین A و ویتامین D است. مواد مغذی موجود در یک زرده تخم مرغ دقیقا همان هایی هستند که در یک موی سالم و درخشان وجود دارد. برخی افراد زرده تخم مرغ را به پوست کف سرشان می مالند تا درمانی باشد برای ریزش مو، شکنندگی مو و یا اینکه به رشد سریع موهایشان کمک کند.

     

    برای درک چگونگی کمک زرده تخم مرغ به موها، ابتدا باید درباره این صحبت کنیم که چه چیزهایی به مشکلات شایع مو مربوط می شود. یک برنامه غذایی ضعیف، انجام بیش از حد درمان های شیمیایی، استرس اکسیداتیو از محیط اطراف و استفاده از وسائل حرارتی استایل دهی به مو که همگی باعث از بین رفتن پروتئین های مو می شوند.

     

    زرده تخم مرغ سرشار است از ویتامین هایی که می توانند موها را در برابر آسیب مقاوم کنند. همچنین زرده می تواند موهایی که به نظر خشک می آیند را مرطوب کند. زرده تخم مرغ به دلیل ترکیب خاص ویتامین هایی که در خود دارد می تواند یک غذای فوق العاده برای موها باشد. ویتامین A و E، فولات و بیوتین مواد مغذی هستند که تحقیقات بسیاری آنها را با رشد و سلامت موها مرتبط می دانند.

    یکی از شایع ترین کمبودهای مواد مغذی در دنیا کمبود آهن است. آهن برای تولید سلول های جدید بدن بسیار اهمیت دارد. هر زرده تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی آهن است.

     

    مالیدن موضعی زرده تخم مرغ به پوستِ کفِ سر به ریشه موها ویتامین منتقل می کند. این یعنی موهای جدید قوی تر رشد خواهند کرد و کمتر در خطر ریزش و شکستگی هستند. وقتی موها زیاد نریزد سرتان نیز پرتر خواهد شد. حتی ممکن است موها سریعتر رشد کنند.

     

    می توانید با استفاده از زرده تخم مرغ و روغن زیتون یک ماسک مو درست کنید تا از مزایای زرده تخم مرغ برخوردار شوید. همچنین می توانید از یک تخم مرغ خام کامل بدون اینکه با چیزی ترکیبش کنید استفاده کنید. تخم مرغ خام می تواند باعث رطوبت رسانی عمیق به موها شود.

    خیلی ساده تخم مرغ یا تخم مرغ و روغن زیتون را بهم بزنید تا ترکیب شوند. با استفاده از دستکش و کمک انگشتان ماسک مو را به سرتان بمالید. مطمئن شوید که بالای سر و پایین موها را به ماسک مو آغشته کنید. قبل از اینکه سرتان را با آب سرد بشویید ابتدا مطمئن شوید ماسک مو حدود یک ساعت روی موها مانده است.

     

    می توانید به عنوان راهی برای داشتن موهای سالم تر تخم مرغ های بیشتری را وارد برنامه غذایی تان کنید. خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه می تواند با تامین ویتامین های B و فولات به سلامت موها کمک کند. هرچه بهتر بدن را تغذیه کنید ظاهر موها نیز بهتر خواهد شد.

     

    مکمل هایی وجود دارد که ترکیبشان الهام گرفته شده از زرده تخم مرغ است. می توانید با استفاده از این مکمل ها بدون اینکه زرده تخم مرغ بخورید از مواد مغذی درونش استفاده کنید اما شواهدی که بخواهد کاملا ثابت کند این مکمل ها مانند خودِ زرده می تواند به سلامت موها کمک کند هنوز کامل نیستند. اگر می خواهید از این مکمل ها استفاده کنید حتما ابتدا با پزشکتان مشورت کنید.

     

    استفاده از زرده تخم مرغ برای موها یک درمان بسیار کم خطر است. با این حال اندکی عوارض جانبی وجود دارد. اگر به تخم مرغ آلرژی دارید آن را روی سر خود حتی به عنوان درمان موضعی استفاده نکنید. اگر زرده تخم مرغ رابه مقدار زیاد استفاده می کنید به خاطر داشته باشید زرده تخم مرغ غذایی است که کلسترول بالایی دارد.

    با اینکه استفاده از یک تخم مرغ در روز هیچ ایرادی ندارد اما مصرف بالای آن می تواند شما را در خطر بیماری های قلبی قرار دهد. افرادی هم که به بیماری قلبی و دیابت مبتلا هستند بیشتر باید این موضوع را جدی بگیرند.

     

    استفاده از زرده تخم مرغ برای بهبود موها ممکن است چندین هفته طول بکشد تا نتایج خود را نشان دهد. با اینکه استفاده از زرده تخم مرغ برای بهبود ظاهر و سلامت موها ممکن است برای همه کارساز نباشد اما روشی کم هزینه و ساده است که ارزش امتحان کردن را دارد.

    برای دریافت مشاوره با کارشناسان دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

     

    آلوئه ورا برای رفع شوره سر و جلوگیری از ریزش مو

     

    آلوئه ورا و جلوگیری از ریزش مو: مو، یکی از تاثیر گذارترین عناصر زیبایی در چهره افراد می باشد. امروزه بسیاری از افراد، چه زن و چه مرد، به دنبال راهی برای جلوگیری از ریزش مو هستند. اغلب روش های شیمیایی مانند استفاده از شامپوها و کرم های مو نتیجه عکس داشته و ریزش مو را تشدید می کنند. در جوامع صنعتی امروزه به دلیل شیوه نادرست زندگی، آب و هوای نامناسب و عدم رسیدگی به سلامت پوست و مو، مشکلات زیادی از جمله شوره سر به وجود می آید.

    در واقع، یکی از دلایل اصلی ریزش موی سر، مشکل شوره سر است. برای رفع این مشکلات می توان از روش های خانگی استفاده کرد زیرا، نسبت به داروها و شامپوهای شیمیایی، ارزان تر و ایمن تر هستند. در بین گیاهان دارویی آلوئه ورا (صبر زرد) از خواص بی نظیری برخوردار است. در ادامه، نحوه استفاده از آلوئه ورا برای رفع شوره سر و جلوگیری از ریزش مو را بیان خواهم کرد.

    عرق آلوئه ورا برای مو

    آلوئه ورا یک گیاه دارویی محسوب می شود و می تواند در درمان بیماری ها و مشکلات پوستی موثر واقع شود. آلوئه ورا برای رفع چین و چروک، جوش، تاول، التهاب، عفونت های قارچی و تقویت مو کاربرد دارد. همچنین، آلوئه ورا به تقویت سلول های فولیکول مو کمک می کند. ژل این گیاه، جهت جلوگیری از آسیب پوست سر و کاهش التهاب موثر است در نتیجه، باعث جلوگیری از ریزش مو می شود. به همین دلیل، بسیاری از محصولات مو در بازار، ادعا می کنند که از آلوئه ورا به عنوان یک عنصر اصلی استفاده می کنند. حال بهتر است بدانید که، نحوه استفاده از آلوئه ورا برای درمان شوره سر و جلوگیری از ریزش مو چگونه است.

    شوره سر یکی از علل شایع ریزش مو است. برای رفع این مشکل، یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با روغن درخت چای مخلوط کنید. سپس چند قطره عصاره گل رز را به آن اضافه کنید. این ماسک مو را به کمک انگشتان دست خود روی پوست سر بمالید. بعد از گذشت یک ساعت موهای خود را با آب بشویید. استفاده از این ماسک برای یک یا دو بار در هفته، می تواند به جلوگیری از شوره سر کمک کند و بعد از یک ماه نیز باعث کاهش ریزش مو می شود.

     

    همچنین بخوانید:  با برگ کاری موهای بلند و زیبا داشته باشید

     

    محصولات و شامپوهای تقویت کننده شیمیایی می توانند باعث ریزش مو شوند. به جای یک شامپو شیمیایی می توانید از آلوئه ورا برای موی خود استفاده کنید. بدین منظور، نصف فنجان ژل آلوئه ورا را با 2 قاشق چای خوری پودر چای ترش (چای مکه) به طور کامل مخلوط کرده و آن را به عنوان یک تقویت کننده مطبوع استفاده کنید. این ماسک علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، باعث درخشندگی و تقویت رشد مو می شود. اگر موهای بسیار خشک دارید، می توانید یک قاشق چای خوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید. برای دریافت نتیجه بهتر این ماسک مو را هفته ای یک بار، به طور منظم استفاده کنید.

    یکی دیگر از روش های جلوگیری از ریش مو، استفاده از ترکیب آلوئه ورا و روغن کرچک است. بدین منظور 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کرده و روی پوست سر خود ماساژ دهید. سپس، اجازه دهید این ترکیب از شب تا صبح روی سر باقی بماند و صبح روز بعد سر را با یک شامپو ملایم بشویید. برای اثر بخشی بیشتر، بهتر است این ترکیب را دو بار در هفته تکرار کنید.

    مخلوط ژل آلوئه ورا، روغن نارگیل و عسل، علاوه بر پیشگیری از ریزش مو، از خشکی مو نیز جلوگیری می کند. برای تهیه این ترکیب 5 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 2 قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کرده و آن را بر روی سر (از ریشه مو تا ساقه مو) قرار دهید. سپس، سر را به مدت 25 تا 30 دقیقه به کمک یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. پس از گذشت این مدت سر را با آب ولرم بشویید. این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه ایده آل حاصل شود.

    یک علت شایع برای کاهش رشد مو، منافذ مسدود شده پوست سر است. علاوه بر این، شوره سر می تواند فولیکول های مو و منافذ پوست را مسدود کند، در نتیجه، بر رشد طبیعی مو تاثیر می گذارد و می تواند منجر به ریزش مو شود. مواد تشکیل دهنده طبیعی آلوئه ورا به نام، سالیسیلات کولین (کولین سالیسیلات) نقش ضد التهابی دارد. بنابراین، استفاده منظم از ژل آلوئه ورا در پوست سر، التهاب را کاهش داده و منافذ بسته پوست سر را باز می کند. بدین منظور، هفته ای یک بار ژل آلوئه ورا را به تنهایی، به مدت یک ساعت روی پوست سر قرار دهید.

    همچنین می توانید از خواص مرطوب کنندگی ژل آلوئه ورا برای جلوگیری از خشک شدن مو نیز استفاده کنید. بنابراین، ژل آلوئه ورا را غیر از پوست سر می توانید برای موهای خود نیز استفاده کنید. مصرف کوتاه مدت از آلوئه ورا برای ایجاد یک موی بلند، ضخیم و سالم ثابت شده است.

     

    عرق آلوئه ورا را با خواص کاهش دهنده قندخون، ضد اگزمای اطراف چشم، برطرف کننده ترشی معده و کیسه صفرا، ضد لک و جوش صورت، ترمیم بافت پوست و درخشان کننده آن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

    @attarak_ad

     

    از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. لطفا سوالات خود را در قسمت “نظرات” مطرح نموده و همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

    وب سایت عطارک در قبال نسخه ها و داروهای گیاهی پیشنهادی مسئولیتی نداشته و حتما قبل از مصرف با پزشک و یا مشاور طب سنتی مشورت نمایید.

     

    راستی! برای دریافت مطالب بروز و جدید در حوزه سلامتی و طب سنتی  در کانال تلگرام عطارک عضو شوید.

    | شما هم نظری ارسال کنید.

    امروزه استفاده از داروهای گیاهی بخش قابل توجهی از بازار درمان را در همه جهان بخودش اختصاص داده است. و این روند به سرعت در حال پیشرفت است.

    عرق آلوئه ورا برای مو

    نماد اعتماد الکترونیکی

    واید عصاره آلوئه ورا برای مو  و  پوست سر تنها بخشی از فواید سلامت جالب توجه این گیاه هستند. پرورش آلوئه ورا در خانه نیز امکان پذیر است، از این رو می توانید همواره به عصاره و ژل تازه این گیاه دسترسی داشته باشید و به شیوه ای طبیعی و ارگانیک از مو و پوست خود مراقبت کنید.

    سلامت پوست سر عاملی کلیدی در ظاهر سالم و زیبای موی سر است. به واسطه عوامل متعدد درونی و بیرونی، پوست سر می تواند خشکی، شوره، جوش ها و شرایط دیگر را تجربه کند. آلوئه ورا به تنهایی یا در ترکیب با مواد دیگر می تواند برای مقابله با این قبیل شرایط استفاده شود.

    با تقویت سلامت پوست سر، عصاره آلوئه ورا می تواند رشد سالم مو را نیز تشویق کند. این مساله به ویژه اگر با مشکلات رویش مو ناشی از آلودگی یا انباشت مواد شیمیایی مواجه هستید می تواند مفید باشد. جوان سازی و تقویت سلامت پوست سر به رشد سالم‌تر مو نیز منجر خواهد شد.

    عصاره آلوئه ورا نه تنها می تواند رشد سالم مو را تقویت کند، بلکه در حفظ مو و پیشگیری از ریزش مو نیز موثر است. آلوئه ورا به حفظ رطوبت مو و پوست سر کمک می کند.

    آلوئه ورا به حفظ pH در محدوده 4.5 کمک می کند. وضعیت سالم pH برای مو و پوست سر 5.5 است، در شرایطی که برای ساقه مو 3.6 است. با توجه به قرارگیری در بین این دو محدوده، آلوئه ورا می تواند تعادل سالم pH را حفظ کند.

    عرق آلوئه ورا برای مو

    آلوئه ورا ممکن است رسوبات سلول های مرده پوست و سبوم (چربی پوست) را از بین ببرد که فضا را برای سلول های پوست جدید و رشد موی سالم‌تر فراهم می کند.

    عصاره یا ژل آلوئه ورا محصولی کاملا طبیعی است. نه تنها مصرف خوراکی آن بی خطر است، بلکه فواید مختلفی نیز ارائه می کند. با در نظر گرفتن این مساله، استفاده موضعی از آلوئه ورا برای بهبود و تقویت سلامت پوست و مو نیز بسیار امن است. در شرایطی که محصولات بسته بندی شده آلوئه ورا در بازار وجود دارند، شما همواره می توانید از برگ های طبیعی آلوئه ورا در خانه استفاده کنید.

    در کتابی درباره درمان های گیاهی یونانی در گذشته های دور، به این نکته اشاره شده است که مصرف آلوئه ورا اثر پاک کننده برای معده دارد. همچنین، این محصول برای تسکین یبوست نیز مفید است، از این رو، گزینه ای مفید برای سمزدایی بدن در نظر گرفته می شود. از پیامدهای مثبت سمزدایی می توان به شرایط بهتر پوست و مو اشاره کرد.

    استفاده موضعی و همچنین مصرف خوراکی عصاره آلوئه  ورا می تواند برای پوست، از جمله پوست سر مفید باشد. در اوایل دهه 1700 کشف شد که آلوئه ورا برای درمان بیماری ها و جراحات پوستی مفید است. افزون بر این، آلوئه ورا اثر آرام بخش دارد و به عنوان یک سفت کننده و همچنین مرطوب کننده عمل می کنند. گفته شده است که آلوئه ورا به بهبود آکنه و چین و چروک های پوست نیز کمک می کند.

    شما می توانید عصاره آلوئه  ورا به روش های مختلف و با توجه به نیازهای خود به روتین خودمراقبتی خود اضافه کنید.

    عصاره یا ژل آلوئه ورا گزینه ای مناسب برای پیش شستشوی مو است. حدود نیم ساعت پیش از زمانی که قصد دارید موی خود را بشویید، ریشه های مو و اندکی از ساقه مو را به آرامی با عصاره آلوئه ورا ماساژ دهید. این می تواند به عنوان یک عامل محافظ و همچنین روتین درمان برای خشکی پوست سر و شوره سر استفاده شود. زمانی که از این روش استفاده می کنید، می توانید موی خود را بدون استفاده از شامپو و تنها با آب نیز شستشو دهید.

    عصاره آلوئه  ورا را به راحتی می توانید به عنوان یک ژل حالت دهنده استفاده کنید. این گزینه ای فوق العاده است زیرا می توانید از ژل های تجاری حاوی مواد شیمیایی مختلف که می توانند به ساختار شیمیایی مو آسیب برسانند، پرهیز کنید. عصاره آلوئه ورا گزینه ای مناسب برای افرادی با موهای فرفری و موجدار نیز است.

    عصاره آلوئه  ورا به عنوان یک نرم کننده نیز قابل استفاده است. برای استفاده در این زمینه، عصاره آلوئه ورا را با مقداری آبلیمو ترکیب کنید. پس از شستشوی سر با شامپو و آبکشی، از این ترکیب استفاده کرده و پس از گذشت چهار تا پنج دقیقه موی خود را با آب بشویید.

    عصاره آلوئه  ورا یک ماده افزودنی سالم به شامپو و نرم کننده ای است که به طور منظم استفاده می کنید. اگر دارای پوست سر حساس و موی نازک هستید، این روش را امتحان کنید. عصاره آلوئه ورا به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده در برخی از شامپوها و نرم کننده ها نیز استفاده می شود.

    ماسک های مو گزینه ای تغذیه کننده هستند. شما می توانید از موادی مانند آلوئه ورا، تخم مرغ، سرکه سیب، ماست، دانه های شنبلیله، و روغن هایی مانند روغن نارگیل برای تهیه ماسک مو استفاده کنید. با توجه به ترکیب استفاده شده، ماسک های مو می توانند فواید مختلفی ارائه کنند.

    شما می توانید با ترکیب عصاره آلوئه  ورا با آب و روغن نارگیل یا روغن زیتون یک نرم کننده موی دست ساز تهیه کرده و با ریختن آن در یک بطری اسپری حتی در حال حرکت نیز از آن استفاده کنید.

    برای تقویت مو و پوست سر خود استفاده موضعی از عصاره آلوئه ورا تنها گزینه موجود نیست و خوردن آن نیز می تواند مفید باشد. با مصرف مقدار کمی عصاره آلوئه  ورا هنگام صبح آغاز کرده و به تدریج با توجه به نیازهای خود میزان مصرف را تنظیم کنید.

    اگر به برگ آلوئه  ورای تازه دسترسی ندارید، محصولات بسته بندی شده مختلفی برای خرید در بازار وجود دارند. با این وجود، بهترین گزینه استفاده از برگ تازه آلوئه ورا است.

     

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    کليه حقوق اين سايت متعلق به فروشگاه اینترنتی سلامتیمون می‌باشد. Copyright © – 2019 salamatimoon.com طراحی و اجرا توسط ماموت

    عرق آلوئه ورا برای مو
    عرق آلوئه ورا برای مو
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *